abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150727735
Balen van je val PB! Ondertussen heb je denk ik al gebeld met je vk?

En dan ga ik nu een broodje filet Americain maken voor mijn man want, needless to say, Frits zit nog lekker binnen.
pi_150727777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:14 schreef Cholula het volgende:
Groeiende billen, check! hier inclusief strepen alsof ik geaaid ben door een tijger. :')

Ik was gisteravond lekker op tijd naar bed gegaan en lag om half drie nog wakker. Uiteindelijk heerlijk aan een stuk liggen slapen tot 9.30 dus ik ben zo fit als een hoentje.
ik las genaaid door een tijger :@
pi_150727876
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:20 schreef Cassandra87 het volgende:
ik las genaaid door een tijger
+1
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150727881
quote:

[..]

quote:

[..]

Same here.
pi_150727897
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef Nikooos het volgende:
Mijn vriendin Is het een beetje zat volgens mij. Begrijpelijk ook wel, want het is een zwangerschap met alle kwaaltjes uit het boekje en nu zegt zo ook dat ze benauwd is, misselijk, chagrijnig, enz...

Heel klote gewoon en ik doe m'n best alle klusjes op te pakken, maar soms is dat ook lastig omdat ik wel gewoon 40 uur werk en voor mijn gevoel begrijpt ze dat niet helemaal. Maar ik begrijp het vanuit haar wel, omdat het allemaal dingen zijn die ze zelf wél wil doen. Maar niet kan of mag....

Ik heb ook gezegd dat maar niet zal zeggen dat je er iets moois voor terugkrijgt, want dat komt zelfs mijn strot al uit :')

Maar ik weet even niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Kan ook niet zeggen van ik neem je even lekker mee uit eten of wat dan ook ofzo... Misschien zo na het werk een bloemetje mee nemen en helpt dat iets, maar verder ben ik even inspiratieloos -O-

Sorry voor de mannenegopost :@
Juist wel aardig om ook het mannenperspectief te horen. Het lijkt me ook lastig hoe je daarmee om moet gaan. Iets meenemen voor de baby (mooi rompertje of zo?) vindt ze vast wel leuk. En gewoon thuis voor haar koken en haar masseren? En meestal is het gewoon al goed als je luistert... je hoeft niet altijd iets te doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_150727956
quote:
Mijn vriendin Is het een beetje zat volgens mij. Begrijpelijk ook wel, want het is een zwangerschap met alle kwaaltjes uit het boekje en nu zegt zo ook dat ze benauwd is, misselijk, chagrijnig, enz...

Heel klote gewoon en ik doe m'n best alle klusjes op te pakken, maar soms is dat ook lastig omdat ik wel gewoon 40 uur werk en voor mijn gevoel begrijpt ze dat niet helemaal. Maar ik begrijp het vanuit haar wel, omdat het allemaal dingen zijn die ze zelf wél wil doen. Maar niet kan of mag....

Ik heb ook gezegd dat maar niet zal zeggen dat je er iets moois voor terugkrijgt, want dat komt zelfs mijn strot al uit :')

Maar ik weet even niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Kan ook niet zeggen van ik neem je even lekker mee uit eten of wat dan ook ofzo... Misschien zo na het werk een bloemetje mee nemen en helpt dat iets, maar verder ben ik even inspiratieloos -O-

Ik weet niet of jij dit ook doet, maar als ik mij slecht voel of gewoon even enorm wil klagen over alles probeert mijn man het goed te praten en allerlei dingen aan te dragen waardoor ik mij zogenaamd dan beter zou moeten voelen. Maar dat helpt helemaal niet. Ik wil gewoon even klagen en inderdaad ook van hem horen dat het allemaal k*t is. Een oplossing is er dan toch gewoon even niet voor. Gewoon dat je man begrijpt dat jij het ook allemaal zat bent is dan soms al fijn genoeg.

Je bent wel heel lief :*

Is een zwangerschapsmassage misschien en idee? Of is ze daar ook te beroerd voor?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150728077
quote:

[..]

:D

Nikoos het is ook pittig voor jou natuurlijk! Kun je misschien een dagje vrij nemen waardoor jullie samen iets kunnen doen? Ik vind het bijvoorbeeld al super om even met mijn man in de stad een kopje koffie te drinken of ergens te lunchen. Twee uurtjes tijd voor elkaar en daarna mag hij zich wijden aan het huishouden. ;) Doordat het dan doordeweeks is voelt het als een paar gestolen uurtjes en dus extra bijzonder.
pi_150728089
Spannend Shop, hopelijk blijven ze nog fijn even binnen!

En "klagen" over kwaaltjes is online toch makkelijker als in t echt, voor mij in ieder geval. Ik probeer de stralende zwangere te zijn die de hele wereld aan kan, maar dat kan gewoon niet. Het is gewoon frustrerend dat als je maar de winkel fietst je op de hoek van de straat al buiten adem bent en je zoooo langzaam fietst dat je bijna omvalt.
Maar ben aan de andere kant nog steeds zo enorm blij met deze zwangerschap, m'n groeiende echt zwangere buik (ik dacht altijd gewoon alleen dikker te worden maar mijn buik is echt zwanger O+ ) en het kamertje wat bijna klaar is en al die schattige kleine kleertjes en de mooie kinderwagen O+ O+ en ik kan gewoon niet wachten tot die kleine man er is, ik ben zo benieuwd hoe wij als papa en mama gaan zijn.

Maar in ieder geval, ik vind dat hier best de mindere dingen van het zwanger zijn besproken en genoemd mogen worden, het hoort er bij en is ook wel fijn om te lezen dat jij niet alleen bent met je kwaaltjes.

En net belde de kraamzorg voor de intake, waar moet in aan denken behalve dan een superschoon huis met schone plinten en alles :D Wat voor vragen zou ik hun kunnen stellen?
pi_150728109
Jurkjes O+ Hield ik als niet-zwangere helemaal niet zo van, meestal maar onpraktisch enzo, maar als ik nu even kan (lees: geen broek aan hoef voor werk) schiet ik er zo eentje aan. Mijn buik komt dan zo mooi uit. :) Grappig hoe dat verandert.
pi_150728120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:01 schreef Limone het volgende:
Ha! Ik heb het positiespul toevallig gister van zolder gehaald! Maar nog niet echt nodig. Het groeit net zoals vorige keer vooral naar achter, in mijn billen. :P
baby in je billen? Gekke baby heb jij!

Shop, ik hoop dat ze nog binnen blijven zitten...
pi_150728181
Verder ben ik vandaag en morgen thuis, en heb ik vannacht heeerlijk geslapen. Ik heb uren gedroomd over de Ivoorkust (ik ben er nog nooit geweest) en werd om 9 uur wakker van de fluitende vogeltjes.

Vandaag ga ik achter de naaimachine, een broekje en een mutsje naaien. We shall see of ik success heb, als het goed gelukt is laat ik het vast zien hier!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:36:04 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150728208
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef -ik86- het volgende:
En net belde de kraamzorg voor de intake, waar moet in aan denken behalve dan een superschoon huis met schone plinten en alles :D Wat voor vragen zou ik hun kunnen stellen?
Misschien niet zo zeer vragen stellen, maar jouw wensen aangeven. Waar je aan kunt denken: Wat verwacht je van een kraamhulp? Wil je bv iemand die goed is in plakkende visite wegsturen? Hou je van een rustig of drukker (veel kletsend) type? Niet-rokend? Huisdieren ja of nee? Ga je borstvoeding geven, dan is een kraamhulp die daar wat meer van weet wel handig. Liever een ouder iemand (van de leeftijd van je moeder ;)) of een jonger iemand. Mogen er stagiaires meekomen van jou?
pi_150728272
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef -ik86- het volgende:

Volgens mij is dat nog een beetje gebaseerd op een schrikbeeld van vroeger. In mijn geval heeft de kraam helemaal niet gekeken naar of ons huis schoon was en de babykamer wel 'af'. Ze is er zelfs niet eens in geweest.

Ze vroeg meer of we alles in huis hadden, legde uit wat we van hun bureau konden verwachten en wanneer we moesten bellen etc. Of we zelf nog voorkeuren en vragen hadden etc.

Maar een inspectie heeft zeker niet plaatsgevonden.
pi_150728293
Heerlijk Jagär! Is het daar ook zo mooi weer als hier?
pi_150728318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:28 schreef pessie het volgende:
Shop wat een schrik zeg! Hoop mee dat ze nog een tijdje kunnen blijven zitten :* sterkte.

Vlindur, hoe gaat het vandaag?
Goed! Manlief heeft R. naar school gebracht en J. kwam om 06:00 zn bed al uit met oorpijn -O- En klaagde zonet weer. Met een sinaspril ligt ie nu te slapen op mn bed beneden.. Zo de dokter maar even bellen.

Heb net ruim een half uur met de kraamzorg aan de foon gehangen. Ondanks dat dit een voor ons nieuw bureau is, komen niet meer langs op huisbezoek, maar doen ze een telefonische intake?
Nou ja, mij ook best :P
Alles is besproken. Borstvoeding, draagdoek, iemand die van aanpakken weet en geen stil muisje. Ben benieuwd of we deze laatste keer nou echt eens een leuke krijgen :D

Na de rustdag gisteren gaat het tot nu toe prima. Vandaag wordt een goede dag! *O*

Nu moet ik alleen nog even de Verloskundigenpraktijk praktijk bellen. Want die moeten de eindcontroles doen en die weten nog helemaal niet dat ik zwanger ben :') :D

Nikoos, ik vind jou echt een aanwinst in dit topic. :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150728370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Limone het volgende:
Heerlijk Jagär! Is het daar ook zo mooi weer als hier?
Ja, het zonnetje schijnt en het is 8 graden! Wellicht ga ik ook nog een wandelingetje maken, heb ngo een pakje dat terug moet...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:43:55 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150728475
Jeetje shop, wat een schrik! Hopelijk blijven ze nog even lekker binnen, sterkte :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150728482
Oh, en Nikoos, ik kan het me zo goed voorstellen hoe lastig het is. Bij ons is mijn vriend bezig met het afronden van zijn proefschrift. Hij werkt minstens 60 uur per week, en probeert daarnaast veel meer in hte huishouden op te pakken. Moet met een soms hormonale vriendin overweg kunnen, en daarnaast komt heel veel practisch met betrekking tot onze verhuizing naar Duitsland op zijn schouders, want hij kan veel beter in het duits spreken of emails schrijven. Spreken kan ik wel vloeiend, maar schrijven niet echt.

En dan ben ik gezond zonder veel klachten (ja, vermoeidheid maar geen fysieke klachten).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het heel goed doet, en ik zou me niet schuldig voelen naar je vriendin. Je lijkt me heel lief! O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:56:46 #69
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150728796
Wow Shop, dat is schrikken! Hopelijk blijven de twins nog even binnen en komen de longen goed op gang. Hoe gaat het nu met je?

Fannetje en Purebliss sterkte allebei. Hopelijk kan de vk jullie gerust stellen en is alles goed met de baby.

Sillie beterschap! En als het echt niet gaat gewoon naar huis gaan hoor. Laat die ziekmeldingen je niet weerhouden nu om te luisteren naar je lichaam. Dat is ook belangrijk!

Joycie 12 weken!!! *O*

En Limone, ik heb ook weinig last van mijn zwangerschap en ik geniet er met volle teugen van. Het is de eerste keer dat ik dit mee mag maken, tot nu toe weinig kwaaltjes en inderdaad zitten zwangerschapsbroeken heerlijk! O+
Ik probeer er ook enorm van te genieten nu omdat er misschien nog kwalen gaan komen en ik me de zwangerschap wel positief wil herinneren. Het is waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik dit meemaak dus ik wil er graag alles bewust van meemaken. Ik voel me ook zeer gezegend dat mij de misselijkheid en moeheid in het begin niet super heeft belemmerd en dat het enige ongemak wat ik tot nu toe heb, het aandoen van mijn sokken en schoenen is. :X
En ook dat ik bij 18 weken al plopjes voelde en ik nu echt zeker weet dat dat onze dochter was die zich al liet voelen. Zelfs (8> heeft haar al gevoeld.
Maar inderdaad voel ik me soms ook bezwaard om dat hier te posten. Omdat je zo veel leest dat er dames zijn die het zo moeilijk hebben en er fysiek en mentaal helemaal doorheen zitten.
Ik kan het me zo goed voorstellen dat als je alle kwalen gehad hebt, op je einde loopt en alleen nog maar op de bank kunt zitten, je alles zo beu bent en het er volledig mee hebt gehad. Dus alle posts van die strekking zijn helemaal geen gezeur. Iedereen die hier mee post kan zich juist heel goed verplaatsen in degene die er doorheen zit. En daarom is dit forum er ook. Voor de goede en de slechte kanten, voor vragen en antwoorden en voor steun voor de goede en de slechte momenten die je hebt. Dus niemand moet zich bezwaard voelen om wat dan ook te posten hier. :P
Oost west, mij best.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:01:06 #70
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150728906
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef Cholula het volgende:

[..]

Nikoos het is ook pittig voor jou natuurlijk! Kun je misschien een dagje vrij nemen waardoor jullie samen iets kunnen doen? Ik vind het bijvoorbeeld al super om even met mijn man in de stad een kopje koffie te drinken of ergens te lunchen. Twee uurtjes tijd voor elkaar en daarna mag hij zich wijden aan het huishouden. ;) Doordat het dan doordeweeks is voelt het als een paar gestolen uurtjes en dus extra bijzonder.
Dat lijkt me inderdaad een goede tip.
Lekker een dagje met zijn 2-en. En is voor jou ook wel lekker denk ik Nikoos.
Oost west, mij best.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:08:31 #71
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150729120
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:24 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Juist wel aardig om ook het mannenperspectief te horen. Het lijkt me ook lastig hoe je daarmee om moet gaan. Iets meenemen voor de baby (mooi rompertje of zo?) vindt ze vast wel leuk. En gewoon thuis voor haar koken en haar masseren? En meestal is het gewoon al goed als je luistert... je hoeft niet altijd iets te doen.
Koken probeer ik al zoveel mogelijk op te pakken, maar vriendin eet het liefst vroeg, dus daar kom ik soms niet eens aan toe. En daarnaast is dat ook iets wat ze graag zelf wil doen als ze zich wat beter voelt, maar dat doe ik dus al wel. Massage is ook vast prik met naar bed gaan. Ga zelf speciaal ook elke avond vroeg met haar mee, zodat ik dit kan doen.

Misschien is het ook een kwestie van accepteren dat ik niet altijd iets kan doen. Het is alleen lastig om er tegenin te gaan :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:27 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij dit ook doet, maar als ik mij slecht voel of gewoon even enorm wil klagen over alles probeert mijn man het goed te praten en allerlei dingen aan te dragen waardoor ik mij zogenaamd dan beter zou moeten voelen. Maar dat helpt helemaal niet. Ik wil gewoon even klagen en inderdaad ook van hem horen dat het allemaal k*t is. Een oplossing is er dan toch gewoon even niet voor. Gewoon dat je man begrijpt dat jij het ook allemaal zat bent is dan soms al fijn genoeg.

Je bent wel heel lief :*

Is een zwangerschapsmassage misschien en idee? Of is ze daar ook te beroerd voor?
Gewoon mee eens zijn dat het kut is. Dat punt heb ik nu bereikt omdat die praatjes "Je doet het wel ergens voor" ook bij mij al de strot uit komen. Toen ik dat zei moest ze in ieder geval lachen :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef Cholula het volgende:

[..]

Iets samen doen zit er helaas bijna niet in. Zondag even samen naar de Xenos geweest en dat was eigenlijk al te veel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Goed! Manlief heeft R. naar school gebracht en J. kwam om 06:00 zn bed al uit met oorpijn -O- En klaagde zonet weer. Met een sinaspril ligt ie nu te slapen op mn bed beneden.. Zo de dokter maar even bellen.

Heb net ruim een half uur met de kraamzorg aan de foon gehangen. Ondanks dat dit een voor ons nieuw bureau is, komen niet meer langs op huisbezoek, maar doen ze een telefonische intake?
Nou ja, mij ook best :P
Alles is besproken. Borstvoeding, draagdoek, iemand die van aanpakken weet en geen stil muisje. Ben benieuwd of we deze laatste keer nou echt eens een leuke krijgen :D

Na de rustdag gisteren gaat het tot nu toe prima. Vandaag wordt een goede dag! *O*

Nu moet ik alleen nog even de Verloskundigenpraktijk praktijk bellen. Want die moeten de eindcontroles doen en die weten nog helemaal niet dat ik zwanger ben :') :D

Nikoos, ik vind jou echt een aanwinst in dit topic. :Y
Goeie dag!! *O* *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en Nikoos, ik kan het me zo goed voorstellen hoe lastig het is. Bij ons is mijn vriend bezig met het afronden van zijn proefschrift. Hij werkt minstens 60 uur per week, en probeert daarnaast veel meer in hte huishouden op te pakken. Moet met een soms hormonale vriendin overweg kunnen, en daarnaast komt heel veel practisch met betrekking tot onze verhuizing naar Duitsland op zijn schouders, want hij kan veel beter in het duits spreken of emails schrijven. Spreken kan ik wel vloeiend, maar schrijven niet echt.

En dan ben ik gezond zonder veel klachten (ja, vermoeidheid maar geen fysieke klachten).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het heel goed doet, en ik zou me niet schuldig voelen naar je vriendin. Je lijkt me heel lief! O+
Misschien minder schuldig voelen ja. Ik baal er gewoon ontzettend van dat je zo machteloos bent en vooral omdat ik juist heel veel wil doen voor anderen. Wel iets waar ik misschien iets mee moet minderen, maar dat is weer een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:01 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een goede tip.
Lekker een dagje met zijn 2-en. En is voor jou ook wel lekker denk ik Nikoos.
Volgende week weer een echo en dan hebben we in ieder geval een half dagje samen.
Punt is dat ik best een dagje vrij wil nemen, maar ze wil juist dat ik nu even zo min mogelijk vrij neem om dagen over te houden voor na de bevalling :P
En ik denk dat als ik vrij neem, dat ik dan gewoon "ingepland" wordt om de verbouwing van de zolder extra snel door te voeren :')

Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal O+
Wat mij betreft mag het ook gewoon allemaal al gebeurd zijn hoor. Ben zo benieuwd naar m'n meisje en dan is mijn vriendin ook van het gedoe af :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:29:01 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150729681
Nikoos, je komt over als heel betrokken en lief voor je vriendin, gewoon zo doorgaan!

En wat betreft dat vrijnemen. Misschien gewoon niet aan d'r vertellen (dan kan ze ook niets voor je plannen ;)), maar als verrassing opeens thuiskomen met een lekker uitgebreide lunch die jullie dan thuis samen op kunnen eten aan de keukentafel of in de tuin in het zonnetje.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:32:37 #73
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150729792
Dat zal ze denk ik ook zelf nog wel in gaan zien :P
En ik vind het een leuk idee als verrassing. Ze is alleen wel heel erg slecht met verrassingen, vooral als het zo'n grote inpakt heeft. :')

Misschien moet ik het bij een bloemetje of cadeautje houden en luisteren zonder het goed proberen praten. En me er dan minder schuldig over voelen. Het is nog maar een paar weken ;)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:01:30 #74
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150730643
Nikoos, het is soms gewoon niet zo makkelijk. Weet je dat er restaurants zijn die een compleet driegangen menu voor je thuis neerzetten? inclusief romatische setting? Wellicht ook een leuke verrassing? Kan ze tussendoor rusten op de bank.
En een schoonmaakhulp regelen! Echt, ik vond het zo afgrijselijk dat mijn man dan nog dingen moest doen terwijl hij voor de kinderen moest zorgen en moest werken, schoonmaakhulp is echt _O_ als het financieel kan, voor die 2 a 3 maanden, echt de overweging waard. Het gaf mij enorm veel rust e voelde me veel minder schuldig over al mijn beperkingen.

Vlindur, fijn dat je dag een stuk beter is. Wat kan slaap dan al veel doen he :* En gelukkig werkt je man nog thuis nu je jingste ziek is.
En als je kraamhulp niet bevalt, direct bellen voor een andere.

Hihi Cholula, laat je em wel een nieuw bakje halen vandaag?

Heeft degene die van de trap viel de vk al gebeld?
pi_150730843
quote:

Ik denk dat je niet meer kan doen en zijn dan je jezelf al geeft en opstelt. Je leeft je goed in en mee en het is gewoon een draak van een zwangerschap zo aan het einde ;) Het gevoel van ik kan even niets, maar wil zoveel kan haar zoveel dwars zitten dat ze er zelf ook even geen raad mee weet of door heeft dat het haar zo dwars zit. Ik denk dat je niet meer kan doen dan de klusjes die je al doet of aangeeft straks te doen, met haar praten over de toffe en minder toffe dingen en aftellen tot het tijd is ;)

Bloemetje of lekker koken is nooit verkeerd ;)
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')