Welke verzekeraar heb je? En heb je een natura of restitutiepolis? Bij restitutiepolis krijg je sowieso alles vergoed (mits niet hoger dan afgesproken tarief), gecontracteerd of niet. Bij natura vaak maar een deel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
En vooral hoe het zit met kraamzorg buiten de gecontracteerde aanbieders. Mijn zorgverzekeraar heeft er maar een namelijk
Ik heb geen idee wat ik heb, maar ik zocht specifiek op almere, daar zit er een. Ik heb er nu 18 gevonden die hun wérkgebied in almere hebben (ja zo stom was ik dan ook wel weerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Welke verzekeraar heb je? En heb je een natura of restitutiepolis? Bij restitutiepolis krijg je sowieso alles vergoed (mits niet hoger dan afgesproken tarief), gecontracteerd of niet. Bij natura vaak maar een deel.
Bijvoorbeeld bij CZ krijg je maar 65% tot 75% vergoed van de nota bij een niet-gecontracteerde zorgverlener bij een natura-polis.
Ze hebben me 4 dagen moeten wassenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:29 schreef -Spring het volgende:
Volgens mij is het juist direct na de bevalling nog niet zo erg, mm. Dan is het nog vers.
Lekkah!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ze hebben me 4 dagen moeten wassen, toen mocht ik pas douchen. Dat was klote, dus deze keer wil ik gewoon normaal, 'gezond', zijn bij de bevalling, en zelf douchen
Ik ging 2x onderuit in de douche na de bevallingquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ze hebben me 4 dagen moeten wassen, toen mocht ik pas douchen. Dat was klote, dus deze keer wil ik gewoon normaal, 'gezond', zijn bij de bevalling, en zelf douchen
Je weet toch wel waar je verzekerd bent?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik heb, maar ik zocht specifiek op almere, daar zit er een. Ik heb er nu 18 gevonden die hun wérkgebied in almere hebben (ja zo stom was ik dan ook wel weer)
Maar ik wil gewoon ook de kans krijgen onderuit te gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:37 schreef pessie het volgende:
Ik ging 2x onderuit in de douche na de bevalling. Wellicht is wassen zo slecht nog niet...
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:38 schreef Stippelrientje het volgende:
Net ruzie gemaakt aan de telefoon met FBTO![]()
Wat een dozen werken daar zegbeetje beweren dat de SEO niet vergoed wordt
net zoals de combinatietest.. ze vergeleek het een beetje met een pretecho
![]()
(drie verschillende aan de lijn gehad en die zeiden alle drie hetzelfde.. belt mijn verloskundige HEUL boos naar ze op zegt (een andere) dame: Ja hoor, dat zit gewoon in de basis verzekering![]()
mijn hormonen ik zijn ben zo not amused!
Het is een hoax. Ik kan me er niks van herinneren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:38 schreef Stippelrientje het volgende:
ZEG! Ik wil dat heul nog niet weten van nare luchtjes enz! STOP DAT ONDER SPOILERS!!
![]()
En helaas vanaf dit jaar ook niet meer voor vrouwen ouder dan 36...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:40 schreef pessie het volgende:
[..]SEO is gewoon basisverzekering inderdaad. Combinatietest zit in een AV, voor vrouwen jonger dan 36 in ieder geval niet standaard in de basisverzekering.
Huh? Seriously? Wat is dat voor maatregel?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:42 schreef mousemicky het volgende:
[..]
En helaas vanaf dit jaar ook niet meer voor vrouwen ouder dan 36...
Jawel maar was te lui om in te loggen hahaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:39 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je weet toch wel waar je verzekerd bent?En op je polisblad staat het type verzekering.
zit ook niet in aanvullende verzekering. Dat is per 1-1-2015 veranderdquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:40 schreef pessie het volgende:
[..]SEO is gewoon basisverzekering inderdaad. Combinatietest zit in een AV, voor vrouwen jonger dan 36 in ieder geval niet standaard in de basisverzekering.
Dan is het ook niet gebeurd!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het is een hoax. Ik kan me er niks van herinneren.
Waarschijnlijk in de war met de combinatietest.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:38 schreef Stippelrientje het volgende:
Net ruzie gemaakt aan de telefoon met FBTO![]()
Wat een dozen werken daar zegbeetje beweren dat de SEO niet vergoed wordt
net zoals de combinatietest.. ze vergeleek het een beetje met een pretecho
![]()
(drie verschillende aan de lijn gehad en die zeiden alle drie hetzelfde.. belt mijn verloskundige HEUL boos naar ze op zegt (een andere) dame: Ja hoor, dat zit gewoon in de basis verzekering![]()
mijn hormonen ik zijn ben zo not amused!
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:49 schreef coccinelle het volgende:
Hihi ik kreeg al de eerste 'succes met de laatste loodjes' toegeworpen![]()
Hij keek verbaasd joh toen ik zei dat ik nog 24 weken moet!
Geen probleem, bij restitutie krijg je alles vergoed, ook als je naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jawel maar was te lui om in te loggen haha
Restitutie
Op basis van een eerste indruk gaat mijn voorkeur uit naar de Kraamvogel
Heel slecht! Ja, ik las het nog voor....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in de war met de combinatietest.![]()
Wel slecht dat ze een verkeerd antwoord geven, het staat gewoon in hun polisvoorwaarden, als ze die al niet kunnen lezen.
Al weet ik wel waardoor het vaak komt. Het gros van de mensen die daar werkt, heeft dat als transitiebaantje. Er wordt weinig tijd in opleiden gestoken, want mensen vertrekken heel snel weer. Helaas moet ik vaak ook het een en ander weer rechtzetten wat onze klantenservice verkeerd heeft uitgelegd.
Ik belde dus in eerste instantie voor de combinatietestquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:53 schreef mousemicky het volgende:
Stippel, ik geloof dat ik mijn geduld al lang was verloren, en die mevrouw voor alles wat lelijk is had uitgemaakt...
Maar goed, als t in de voorwaarden staat, hoef je er eigenlijk toch ook niet over te bellen toch?
Die kreeg ik gisteren van de cursusmevrouw. 'Laatste loodjes? Ik moet nog 5 maande.. oh wacht.'quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:49 schreef coccinelle het volgende:
Hihi ik kreeg al de eerste 'succes met de laatste loodjes' toegeworpen![]()
Hij keek verbaasd joh toen ik zei dat ik nog 24 weken moet!
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Restitutie
Oh jee, dat is wel even eng jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef L-E het volgende:
Oh jongens, mijn beste vriendinnetje is 35 weken onderweg. Gisteren zei ik tegen mijn man dat ik het gevoel had dat ze niet lang meer zwanger is. En vandaag is ze onbereikbaar (niets voor haar).
Ik hoop zo dat ik het mis had.
groot gelijk hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:21 schreef Cholula het volgende:
En ik weet niet waarom ik er waarde aan hecht, maar mag ik nu bovenaan in het lijstje?
Dat was ikquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:49 schreef pessie het volgende:
Wie had nou die kraamverzorgster die bij een poliklinische bevalling aanwezig is? Welke organisatie is dat? Wellicht iets om mee te nemen Cassandra, dat de kraamverzorgster die bij je blijft de hele week ook bij je bevalling zou zijn, als je dat fijn vind tenminste
Je hebt gelijk hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:21 schreef Cholula het volgende:
En ik weet niet waarom ik er waarde aan hecht, maar mag ik nu bovenaan in het lijstje?
Kan ik niet beloven, jij ging sowieso voorkruipen, toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:24 schreef Vlindur het volgende:
[..]
groot gelijk hoor
Ik wil dit keer ook straks bovenaan als ik ga bevallen
Ergens rond 23 april jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:26 schreef twist02 het volgende:
L-E, oei kan me voorstellen dat dat nu in je hoofd blijft zitten ja! Heb je vaker zulke voorgevoelens die kloppen?
Edit: gelukkig!
[..]
Kan ik niet beloven, jij ging sowieso voorkruipen, toch?
omgquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:23 schreef silliegirl het volgende:
Ik stond in de supermarkt voor avondeten en toen dacht ik "ik heb zin in vissticks!"
Dus vissticks, broodjes en salade meegenomen.
Kom ik binnen en stal uit op het aanrecht. Zegtzo: "zijn dat vissticks?" *ja!* "maar die lust je helemaal niet?"
Verrek, das waar.en toch heb ik er zin in.
Daarom, dit is mn laatste zwangerschap en ik wil verdorie ook wel es bovenaanquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:28 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dan sta ik nog in de lijst hoor!dan ben ik er nog niet klaar voor denk!
Dan zetten we jou er gewoon met die andere datum in!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:29 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Daarom, dit is mn laatste zwangerschap en ik wil verdorie ook wel es bovenaan![]()
![]()
Ik denk het. Mijn vriend al van de week: "zeg, heb je al zin in augurken?" *eh, niet in 't bijzonder nee, hoezo?* "oh als je ze zou halen lust ik er ook wel".quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:25 schreef twist02 het volgende:
Silliehaha geweldig! Cravings zijn begonnen dus?
Mijn zoon is het hardgrondig met je eens (maar salade vind iequote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk het. Mijn vriend al van de week: "zeg, heb je al zin in augurken?" *eh, niet in 't bijzonder nee, hoezo?* "oh als je ze zou halen lust ik er ook wel".![]()
Vissticks zijn toch best lekker. en met salade is het nog wel een beetje gezond toch?
d=tquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:44 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn zoon is het hardgrondig met je eens (maar salade vind ie)!
Ik vind het ook altijd wel, uhm, bijzonder klinken jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:52 schreef klumsy het volgende:
@ Pessie
Ja, snap je nu waarom ik het niet serieus kan nemenben geloof ik niet weg gelegd voor dat soort dingen
Die had ik bij Luc ook. (En nu weer)quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Restitutie
Zie wie het typtquote:
het zou voor mij de enige manier zijn om deze ronde nog bovenaan te komen haha. Maar ik gun Cho haar plekje bovenaanquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:43 schreef pessie het volgende:
We hebben bij een van mijn eerdere zwangerschappen een keer een zwangere die sowieso ingeleid zou worden rond haar inleiding met haar eigen datum bovenaan gezetvind best dat dat es kan.
hij heeft op dat ene incidentje maandagochtend nergens last van gehad. Zal wel iets verkeerd gegeten hebben 't weekend denk ik. En uitgerust? Niet echt; slaap al weken bagger, maar goed, dat gaat na de bevalling wel over.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:48 schreef pessie het volgende:
[..]
ís je jongste alweer wat fitter?
En jij uitgerust voor morgen?
Bij mij valt alles waar ik geen zin in heb verkeerd. Dat resulteert nu in dagelijks in de supermarkt beslissen waar ik wel zin in heb..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Hmmm vissticks!
Ik word misselijk van alles wat ik eet. Vanmiddag broodje met soep, viel verkeerd, aan het einde van de dg stukje chocola, viel verkeerd.
Ik heb nog chinees van gisteren maar ben gisteren ook met maagzuur gaan slapen dus zal mij benieuwen..
Proefles aangevraagd vpoor zwangerschapscursus en ingeschreven voor zwangerschapsyoga. Maar verder ben ik nog steeds bang dat het mis gaatmaar ik moet ergens beginnen met geloven toch?
enige wat ik goed kan hebben is kipnuggetsquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Bij mij valt alles waar ik geen zin in heb verkeerd. Dat resulteert nu in dagelijks in de supermarkt beslissen waar ik wel zin in heb..
dat zijn nog eens spijkers met koppen zeg. Fijn dattie goed groeit, minder van je ijzer!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:12 schreef McLaura het volgende:
Ik heb vanochtend controle gehad. GBS wordt later gecheckt. Mijn ijzervoorraad (ferritine) is (veel) te laag en ik moet binnenkort een ijzerinfuus. Uiterste houdbaarheidsdatum ligt vast, ik word bij de ks gesteriliseerd en Flip ligt (nu) prachtig in stuit.
Verder alles prima en kind groeit prachtig op de P90 lijn, net als zijn broer.
Vergeet ik ook nog te melden dat er al afspraken zijn gepland tot eind juniquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat zijn nog eens spijkers met koppen zeg. Fijn dattie goed groeit, minder van je ijzer!
Donequote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:19 schreef Limone het volgende:
[..]
Zou je mijn ud op 6 oktober willen zetten?
Heeft de vk toevallig iets gezegd over indalen? Veel vrouwen gaan waggelen als het kind een stuk ingedaald is. Zou ook het frequent plassen kunnen veroorzaken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:34 schreef Selvaria het volgende:
ik ben nog niet klaar voor verhalen over nasty luchtjes na de bevalling.
![]()
Megaglittersticker van de vk gekregen vandaag.IJzer, gewicht, bloeddruk allemaal goed en monstertje ligt ook nog goed.
Hopelijk blijft dat zo tot de bevalling.
Trouwens, is dit herkenbaar voor iemand? Kind drukt zo enorm op mijn blaas dat ik er enorm van ga waggelen.Ik lees wel vaker over frequent plassen, maar heeft iemand hier ook last van? Ik voel me net een bejaarde hierdoor, terwijl alles lichamelijk verder perfect gaat.
Dat dacht ik ook van het weekend, plopjes te voelen. Maar, 13 weken is nog te vroeg, denk ik!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:34 schreef Limone het volgende:
Ik voel plopjes! Laten jullie mij even lekker in de waan, ja?
Ik denk het wel, maar vermoeidheid en kortademigheid kunnen ook gewoon van zwangerschap komen. Ik hoor volgende week, als de andere uitslagen binnen zijn (ivm maagverkleining moet ik tijdens de zwangerschap 3 keer een compleet pakket laten checken), wat er verder aan schort en wat eraan gedaan moet worden.quote:
Als het net zo gaat als bij Geert? Op zeker dat ik dan beter slaapquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:33 schreef pessie het volgende:
DJMO, na je bevalling beter slapenMaar je hebt dan inderdaad een stuk minder pijn dus de uren die je mag slapen kun je dan ook echt slapen. In ieder geval veel succes morgen!
Ik ben kei moe, dus bij deze alvast: Heel heel heel veel plezier/succes/sterkte/etc morgen! Geniet van die eeste momentjes met nieuwe beeb!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als bij Geert? Op zeker dat ik dan beter slaapKind naast me in bed; slapend aan laten happen en samen verder pitten.
![]()
![]()
lekker je bed in dan! Dank je welquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik ben kei moe, dus bij deze alvast: Heel heel heel veel plezier/succes/sterkte/etc morgen! Geniet van die eeste momentjes met nieuwe beeb!
Ik vind dat het kan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook van het weekend, plopjes te voelen. Maar, 13 weken is nog te vroeg, denk ik!
dank je wel <3quote:
Oh zo fijn is dat dan weerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:05 schreef mousemicky het volgende:
DJMO, succes alvast!
Hier weer een mijlpaal bereikt, de kannen voor MvM zijn zojuist voor de laatste keer opgehaaldIk 'mag' weer gewoon op de wc plassen en niet in een maatbeker
Hier is het gelukkig nog niet zo erg, maar wel veel minder trek (al vol bij voorbaat) en sommige dingen smaken niet zo, terwijl ik het normaal altijd lekker vind. Ik forceer nu na een halve pizza (moeten echt boodschappen gaan doen voor weer wat gezondsquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Bij mij valt alles waar ik geen zin in heb verkeerd. Dat resulteert nu in dagelijks in de supermarkt beslissen waar ik wel zin in heb..
oh... Als vervanging stoofvlees, warm op een wit broodje? Nom.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:38 schreef -Spring het volgende:
Succes morgen djmo!
oh my, ik krijg dit jullie ineens een bijna onbedwingbare trek in witbrood met biefstuk. En dan met je brood zo de pan uitsoppen.![]()
morgen mag ik weerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:38 schreef -Spring het volgende:
Succes morgen djmo!
oh my, ik krijg dit jullie ineens een bijna onbedwingbare trek in witbrood met biefstuk. En dan met je brood zo de pan uitsoppen.![]()
Ooo, kan jouw man een grote vanille milkshake voor me meenemen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man haalt nu nuggetsOmdat ik daar niet misselijk van word
en softijs graag! Daar krijg ik van die Burger King reclame nu telkens zó'n zin in.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:55 schreef Krisvc het volgende:
DJMO, succes morgen!
[..]
Ooo, kan jouw man een grote vanille milkshake voor me meenemen?
stom van mezelfquote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:15 schreef Stippelrientje het volgende:
DJMO succes!enneuh stom van je vinger!
![]()
En dan ook precies om die tijdquote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:16 schreef Cholula het volgende:
Succes morgen DJMO!
Ik kom net tot de ontdekking dat het heel gaaf is als Frits op zijn UD komt.
[ afbeelding ]
Blijven zitten jij kleine uk!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:33 schreef pinquit het volgende:
Oh boggers, laat de onzekere dagen maar komen, ik spotte net een heel lichtbruin tintje afscheiding op mijn inlegcrotch.
Ik denk dat het wel goed zit, maar goffer![]()
Niks over gezegd, dus ik denk het niet.. Zal het volgende keer eens vragen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:37 schreef pessie het volgende:
[..]
Heeft de vk toevallig iets gezegd over indalen? Veel vrouwen gaan waggelen als het kind een stuk ingedaald is. Zou ook het frequent plassen kunnen veroorzaken.
En thumbs up voor je sticker!
Ik las dit voor aan mijn vriend omdat ik van hem geen McD mocht en ik daar zo'n trek in heb.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man haalt nu nuggetsOmdat ik daar niet misselijk van word
whahaha. Mjah, ik weet inmiddels wel wat me te wachten staat morgen, dus daar kijk ik niet meer van op. Denk dat ik juist vannacht slaap als een blokquote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:41 schreef Limone het volgende:
Succes morgen? Succes met proberen te slapen vanavond!Mij zou het denk ik niet meer lukken.
Herkenbaar. Ik heb gisteren zowat een heel blok kaas zitten wegsnacken. Had ik ook even zin in.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:44 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik las dit voor aan mijn vriend omdat ik van hem geen McD mocht en ik daar zo'n trek in heb.
Toen moest hij me toch wel even vertellen dat hij voor mij pannenkoeken met spek heeft gemaakt![]()
Maar het is ook echt een schat, klaagt echt totaal niet terwijl hij toch echt heel veel in huis doet op het moment.
Maar hier ook echt heel weinig trek, frisse dingen (rauwkost e.d) is lekker. Maar warm eten. Blegh. Vette hap daarentegen
Raar lijf
Nu gaan mijn ogen dicht. Ben op!
Nee joh! Ik bedoel dat je hem morgen gaat zien. Heeft hij haar? Lijkt hij op zijn broers? Zo'n heel klein kindje weer op je.. Daar zou ik niet van kunnen slapen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
whahaha. Mjah, ik weet inmiddels wel wat me te wachten staat morgen, dus daar kijk ik niet meer van op. Denk dat ik juist vannacht slaap als een blok
oh zo ..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh! Ik bedoel dat je hem morgen gaat zien. Heeft hij haar? Lijkt hij op zijn broers? Zo'n heel klein kindje weer op je.. Daar zou ik niet van kunnen slapen.
Hoe dan ook: truste en succes morgen!
Wat een slechte film was dat! Die mannelijke acteur was het ergste. Heb wel heel hard gelachenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:52 schreef faptist het volgende:
Oh djmo,
Morgen alweer! Spannend zeg. Dat melden is alleen wel erg vroeg zeg..
Zei je niet "ik heb dan verlof dus misschien kunnen we het na 11 uur plannen?" Haha
Oh wat leuk.. Morgen weer een verse baby. Doe je best en vooral rustig aan!
Ploppen bij 13 weken lijkt me wel heeeuuuuuul vroeg.. Zijn het geen opspelende darmen?
Geurtjes? Wat voor geurtjes? Heb ik wat gemist?
-poezen hebben trouwens ook een typische nestgeur dus ik heb me wel ingesteld op een Vreemd luchtje...
Eh.. Even denken,, what else..
Nuggets.. Nee dankje..
Dat biefstukje met wit brood en jus uit de pan daarentegen....
Heb m'n moeder al laten beloven dat wanneer ik bevallen ben ze een lekker rare stukje voor me bakt. Kijk daar zooooo naar uit. Net als een wrap met zalm!
Softijs mag toch niet? Ik heb me in ieder geval bijna 9 maanden onthouden van mcflurry of zo'n hardere Hoorn met lekker veel discodip..
Ben blij dat de zomer er weer aan komt, haha.
Vandaag heel de dag geluierd. Thee gedronken. Chocolaatjes gegeten. Films gekeken (oa 50 shades.. Serieus.. Wat een crappy film).
En af en toe hele venijnige pijntjes iets boven m'n bekken.
Hopelijk is dat morgen weer over
ik vond het wel clever van hemquote:Op woensdag 11 maart 2015 05:34 schreef Daui het volgende:
Hopelijk is de baby net zo'n grapjas
Hoe laat begint het feest?
Wuuuuuuuut? En nu?quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:10 schreef DJMO het volgende:
Het zal toch godverdomme niet waar zijn he. Op mijn kaart staat duidelijk 11-03 maar in het systeem sta ik pas voor morgen ingepland...
Over softijs worden wel heel veel verschillende dingen gezegd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:03 schreef faptist het volgende:
Djmo,
Precies je meldtijd. Succes vandaag lieverd! En wat heeft je zoontje een humor en inzicht. Helemaal gelijk,haha.
Softijs mag niet vanwege de kans op listeria.
Je moet eens weten hoe slecht die apparaten schoon te maken zijn.
Eigenlijk lust je het daarna sowieso niet meer...
Heb je nu spulletjes gekocht?quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Over softijs worden wel heel veel verschillende dingen gezegd.
Toevallig van het weekend een softijsje van IKEA op. Niet bij nagedacht eigenlijk..
En dan weet je pas of je vandaag aan de beurt ben.quote:
Ja en het staat ook allemaal al! Naja 1 kastquote:
Gelukkig!quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:19 schreef DJMO het volgende:
Ah ik 'mag' blijvenik heb mn ongenoegen ook wel laten merken hoor. Ik heb van alles moetenrregelen voor vandaag (oa een vrije dag voor degene die bij me blijft vandaag) dus ik was echt niet zomaar naar huis gegaan haha
Jawel hoor, mag gewoon, als t apparaat goed schoon gehouden wordt en het ijs niet oud is. Juist bij grote ketens als mcdonalds wordt zoveel verkocht dat dat wel goed zit.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:52 schreef faptist het volgende:
Oh djmo,
Morgen alweer! Spannend zeg. Dat melden is alleen wel erg vroeg zeg..
Zei je niet "ik heb dan verlof dus misschien kunnen we het na 11 uur plannen?" Haha
Oh wat leuk.. Morgen weer een verse baby. Doe je best en vooral rustig aan!
Ploppen bij 13 weken lijkt me wel heeeuuuuuul vroeg.. Zijn het geen opspelende darmen?
Geurtjes? Wat voor geurtjes? Heb ik wat gemist?
-poezen hebben trouwens ook een typische nestgeur dus ik heb me wel ingesteld op een Vreemd luchtje...
Eh.. Even denken,, what else..
Nuggets.. Nee dankje..
Dat biefstukje met wit brood en jus uit de pan daarentegen....
Heb m'n moeder al laten beloven dat wanneer ik bevallen ben ze een lekker rare stukje voor me bakt. Kijk daar zooooo naar uit. Net als een wrap met zalm!
Softijs mag toch niet? Ik heb me in ieder geval bijna 9 maanden onthouden van mcflurry of zo'n hardere Hoorn met lekker veel discodip..
Ben blij dat de zomer er weer aan komt, haha.
Vandaag heel de dag geluierd. Thee gedronken. Chocolaatjes gegeten. Films gekeken (oa 50 shades.. Serieus.. Wat een crappy film).
En af en toe hele venijnige pijntjes iets boven m'n bekken.
Hopelijk is dat morgen weer over
En daar maken ze het niet van softijs uit een softijsmachine?quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:08 schreef gestreeptestoel het volgende:
En bij mijn ouders in t dorp wordt n milkshake voor je neus vers gemaakt en geshaked
Milkshakes kun je ook anders maken he, met verse melk, opkloppen, evt met slagroom of ander ingredient wat t dikker maakt (bolletje roomijsquote:Op woensdag 11 maart 2015 08:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
En daar maken ze het niet van softijs uit een softijsmachine?
Dat kloppen ze met de hand! Met melk. Daar komt niks uit de machine.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
En daar maken ze het niet van softijs uit een softijsmachine?
Ik had ook niet echt cravings (op radijsjes na de eerste weken) of aversies, maar had gewoon sowieso heel weinig zin in eten. Denk dat het hormonaal was. Gewoon nergens zin in, bij alles denken "he bah nee", dus at ik maar veel nats, kouds en knapperigs want dat voelde wel prettig (rauwkost, appels, waterijs).quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb echt helemaal geen cravings, en ook geen aversies tegen eten, wellicht alleen tegen vis (maar als het voor me staat eet ik het ook wel). Gek, hoe dat zo verschillend is voor iedereen!
Ik ben de rest van de dag weg en zal pas later updates lezen. Nogmaals heel heel heel veel succes en plezier en alles. Je kunt het! En als je roosvisee nodig hebt, dan zijn er hier genoeg meiden die dat voor je kunnen regelenquote:Op woensdag 11 maart 2015 08:43 schreef DJMO het volgende:
Lol! Ik begrijp dat ik nu pas op de oxycitine ben aangesloten. Daarnet was alleen maar een zoutoplossing. Toch zag ik al weeën activiteit op de monitor.
t Mooie is dat deze variant gewoon 'mag' als je zwanger bentquote:Op woensdag 11 maart 2015 08:40 schreef McLaura het volgende:
Oeh MM, dan zou ik ineens een milkshake kunnen waarderen!
Wat onaardig van je vent, Kris.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:16 schreef Krisvc het volgende:
Nu heb ik echt trek in een milkshake.![]()
DJMO, hup hup!![]()
Ik werd vannacht wakker omdat iemand hard aan het aan stampen was in m'n zij.
quote:
Ja! Ik herken het niet echt van de andere zwangerschappen, maar ik heb nu al dagen een zeurende buikpijn, ik word er soms echt naar van. Ik heb het wel bijna continu trouwens, ook als ik lig.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:48 schreef twist02 het volgende:
Zet 'm op, DJMO!![]()
Lekker geregeld trouwens inderdaad met die verkeerde datum
Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik heb nu al een paar keer 's nachts last gehad van een irritant soort buikpijn. Het zijn geen steken of krampen ofzo, en het is ook niet zo dat ik echt door de grond ga van de pijn. Maar meer zo'n constant zeurend gevoel, zeg maarAlsof er iets verkeerd gevallen is qua eten ofzo (maar dat is het volgens mij niet).
Vannacht was het ook alleen aan de rechterkant van m'n buik, maar dan vooral als ik op m'n linkerzij lag (snappen jullie 'm nog?). Op m'n rug heb ik eigenlijk nergens last van (en op m'n rechterzij mag ik niet liggen van Mini, geloof ik).
Mini is wel heel erg bewegelijk de hele dag door, dus ergens vermoed ik dat ze gewoon meer ruimte opeist met d'r geduikel dan dat ze eigenlijk heeft, waardoor m'n lijf af en toe protesteertMaar dan vind ik het weer gek dat het alleen 's nachts is als ik lig...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga ik nu even douchen. Heerlijk warm en zelfstandig al![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:29 schreef Risu het volgende:
Oeh nog een baby onderweg. Zet hem op![]()
Misschien mijn verhaal nog even uitstellen voor je niet meer wilt? Onder spoiler dan. Kunnen jullie het overslaan.
Gefeliciteerd Risu, klinkt heftig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga ik nu even douchen. Heerlijk warm en zelfstandig al
Ik hoop dat t herstel van je ks net zo voorspoedig verloopt als bij mij! Ik vond het ook reuze meevallen (maar kij daarmee ook wel uit dat je niet teveel doet te snel want het haalt je keihard in).
Fijn dat je meisje de ellende van de bevalling nu al beter maakt voor je!Kwak
Oh dat is ook heftig joh, had je zo veel pijn?quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:45 schreef klumsy het volgende:
Wat fijn dat je nu al zelf kan douchen Risu! Hoop dat ik bij de ks net zo snel weer op de been ben... Vorige keer heb ik de eerste 2 weken bijna alleen maar in bed door kunnen brengen
Mja, bij mij is het dus lang niet elke nacht (overdag eigenlijk helemaal niet), dat maakt het ook zo vreemd vind ik. Ik denk dat het toch gewoon die kleine is die veel draait ofzo, want ik voel ook constant ergens anders bewegingen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja! Ik herken het niet echt van de andere zwangerschappen, maar ik heb nu al dagen een zeurende buikpijn, ik word er soms echt naar van. Ik heb het wel bijna continu trouwens, ook als ik lig.
Balen zeg. Een ks vond ik sowieso geen peanuts, maar als het herstel dan ook nog tegenvalt.. Oh ja, dat van die conditie herken ik wel. Eigenlijk is zwanger zijn best zwaar, waarom doen we ditquote:Op woensdag 11 maart 2015 09:49 schreef klumsy het volgende:
Ja m'n herstel viel zwaar tegen, had wel 6 weken nodig voor ik weer kleine stukjes kon wandelen... Maar het kan er ook mee te maken hebben gehad dat ik al vanaf 1 december thuis zat en weinig kon ivm m'n bekken en pas 21-2 ben bevallen... Dus ook echt een belabberde conditie had! Nu merk ik ook wel dat ik steeds minder mobiel aan het worden ben en last van m'n bekken krijg, maar ben inmiddels ook "al" 31,5 week, dus hoop omdat ik nu fitter ben het herstel ook beter zal verlopen
Haha, nee ik bedoelde als bevaltip! Doe je Skydda eronder om je vliezen te laten brekenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:25 schreef pessie het volgende:
[..]
Vanaf week 36/37 komt de Skydda er gewoon weer om hoor. Ook fijn tijdens de bevalling, mocht er wel iets langs gaan (is bij mij nog nooit gebeurd) is het matras goed beschermt. En na deze baby kopen we een nieuw matras
Whuuuut, niet! Jeetje!quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:10 schreef DJMO het volgende:
Het zal toch godverdomme niet waar zijn he. Op mijn kaart staat duidelijk 11-03 maar in het systeem sta ik pas voor morgen ingepland...
Oeh, geniet ervan!quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:15 schreef mousemicky het volgende:
[..]
t Mooie is dat deze variant gewoon 'mag' als je zwanger bent![]()
![]()
(de echte puristen maken het roomijs ook nog zelf, maar ik vind de lokale ijszaak ook prima, die verkopen ook per liter
... Oooooh, ik zie dat ze gisteren weer open zijn gegaan
)
Flip ligt ook altijd rechts, met zijn voeten onder zijn bips. Ik heb dus altijd een asymmetrische buik die hard is aan de rechterkant en meegeeft aan de linkerkant.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:48 schreef Lijnloos het volgende:
Cho, geniet van je ijsje!![]()
Minke was geen stuitligger dus ik ga er ook vanuit dat Henk ook nog wel draait. Hij heeft ruimte zat nog dus en bewegelijk as hell dus zal vast nog wel een keer de goeie kant op gaan liggen. Wel grappig dat hij echt enorme voorkeur voor mijn rechterkant heeft, hij ligt altijd aan die kant of overdwars. Mafkees
Hier zeiden ze dat het extra vocht kwam door het vochtinfuus wat bij de pijnstilling wordt aangesloten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:36 schreef kwakz0r het volgende:
Oh, en voor ze je proberen gek te maken over dat ze 'te' snel afvalt, mij werd verteld door de kraam en de vk dat ks kindjes vaak wat sneller afvallen, en dat ze vroeger dachten dat dat was omdat de moeder niet genoeg melk aanmaakte, maar dat het ws ook te maken heeft met dat ze ter wereld komen met nog meer vocht in hun lijfje dan een kindje dat door t geboortekanaal is geperst, en dat raken ze heel snel kwijt na de geboorte. Er is nog te weinig onderzoek naar gedaan om er beleid op te maken...
Mijn M kwam op t randje van teveel afvallen, maar de vk en de kraam zagen dat t gewoon goed was met hem dus ik hoefde toch niet bij te voeden.
Je moest eens weten hoe machteloos je je voelt als man. Dan is naar de mac gaan om iets te kunnen betekenen echt een gevoel alsof je je prinses bevrijdt uit de toren waar ze zit opgesloten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:44 schreef Mineola het volgende:
Ik moet altijd grinniken als ik lees over mannen die langs de Mac 'moeten' en dat dan doen ookIk kan me dat zo niet voorstellen!
NIKOoooooooooos !!quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:37 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe machteloos je je voelt als man. Dan is naar de mac gaan om iets te kunnen betekenen echt een gevoel alsof je je prinses bevrijdt uit de toren waar ze zit opgesloten.
En zelf iets snacken
Win winquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:37 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe machteloos je je voelt als man. Dan is naar de mac gaan om iets te kunnen betekenen echt een gevoel alsof je je prinses bevrijdt uit de toren waar ze zit opgesloten.
En zelf iets snacken
Mijn vriend wacht nog steeds op Mac/ burger King cravings, want dan kon hij zelf ook wat halen. Too bad for himquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:37 schreef Nikooos het volgende:
[..]
En zelf iets snacken
Je mag mijn bevalling doen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:09 schreef Nikooos het volgende:
Stelletje egoisten. Laat ons partners ook eens iets betekenen
Haha mijn man zou dat ook maar wat graag willen. Helaas.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn vriend wacht nog steeds op Mac/ burger King cravings, want dan kon hij zelf ook wat halen. Too bad for him!
Dat is idd wat ik ook hebquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Haha mijn man zou dat ook maar wat graag willen. Helaas.
gok ook dat als ik ze zou hebben er niet zo snel aan toe zou geven, ongezond eten is echt niets voor mij
Nohhhquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:37 schreef Nikooos het volgende:
[..]
En zelf iets snacken
+1!quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn vriend wacht nog steeds op Mac/ burger King cravings, want dan kon hij zelf ook wat halen. Too bad for him!
OMG.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:06 schreef kwakz0r het volgende:
ohja, dat vertelt ook niemand je... jeuk door je epiduraal, maar het niet voelen als je krabt
Haha heel gezond!! Goed bezigquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:17 schreef Cholula het volgende:
Dus ik sta, door jullie milkshake verhalen, in de Mac voor een milkshake. Enorme rij, één minuut daar tussen gestaan en toen ben ik weer omgedraaid want het duurde te lang. Ik ben zo'n slechte zwangere mbt cravings![]()
Nu lekker een mango schillen en die samen met een ananas oppeuzelen in de zon.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:17 schreef Cholula het volgende:
Dus ik sta, door jullie milkshake verhalen, in de Mac voor een milkshake. Enorme rij, één minuut daar tussen gestaan en toen ben ik weer omgedraaid want het duurde te lang. Ik ben zo'n slechte zwangere mbt cravings![]()
Ik denk dat ik dat verzonnen heb ofzoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat verzonnen heb ofzoOf nouja, dat mijn fantasie er een groot aandeel in had. Het was vast gewoon een beetje donkergeel in het avondlicht van mijn wc
![]()
Daarna niks meer gezien gelukkig!Dat heb ik ook gehad! Dikke paniek midden in de nacht en ging het nu toch fout? Bleek uiteindelijk niets te zijn. Heel herkenbare spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is ook zoveel lekkerderquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:17 schreef Cholula het volgende:
Mijlpaalquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:55 schreef Sara82 het volgende:
Go DJMO!!! Blij dat je toch nog gewoon terecht kunt vandaag, wat een koekenbakkers! Succes!
Mooie naam Risu. Poe, je hebt wel onwijs moeten bikkelen voor je meisie! Hoop dat je snel herstelt!
Hier net terug van de allerallereerste keer bij de verloskundige. Stapels papier rijker, paar buisjes bloed armer, en de 23e de eerste echo! Woei!
Dat is nog maar 12 dagen!quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:55 schreef Sara82 het volgende:
Go DJMO!!! Blij dat je toch nog gewoon terecht kunt vandaag, wat een koekenbakkers! Succes!
Mooie naam Risu. Poe, je hebt wel onwijs moeten bikkelen voor je meisie! Hoop dat je snel herstelt!
Hier net terug van de allerallereerste keer bij de verloskundige. Stapels papier rijker, paar buisjes bloed armer, en de 23e de eerste echo! Woei!
Heerlijk hoe je partner wordt als je zwanger bent he? Ik verontschuldigde me laatst dat ik zo weinig deed in huis en dat hij zo hard moest werken naast zijn full time baan, zegt ie: maar jij BENT hard aan t werk, je bent een nieuw mensje aan t maken!quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:02 schreef pessie het volgende:
Hihi nikoos! Min man doet ook veel, we zijn 1x langs de mac gereden vanwege en craving. Maar als ik zou appen dat ik zoveel zin in chocolade milkshake heb zou hij hen halen![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:17 schreef Cholula het volgende:
Gelukkig! Hoef je niet de hele dag te wachten!quote:
Jaa daarna gaan we idd lekker een taartje eten in de stadquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:10 schreef pessie het volgende:
[..]
Gelukkig! Hoef je niet de hele dag te wachten!
En dan vieren met slagroomtaart!
(Mijn echte craving bij al mijn zwangerschappen: slagroom)
Ja precies, dat bewust meemaken vind ik heel gaaf!quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:35 schreef Fuente het volgende:
DJMO, spannend! Hopelijk schiet het ondertussen mooi op
Pinq, bijzonder he, dat hij dat zo bewust gaat meemaken? Sara wordt 10 in augustus. Ik vind het zo leuk dat ze zich dit later gaan herinneren. Deze keer wilden we graag weten of het een jongetje of meisje wordt. Toen we het briefje mee hadden waarop het stond heeft zij het ons voorgelezen, zo liefZe wil ook graag bij de bevalling zijn, we kijken even aan hoe het een en ander verder loopt. Wat ontzettend mooi van dat armbandje
![]()
Hier morgen de 20 weken echo. Ben dan ook precies 20 weken, het schiet al mooi opWel steeds meer last van bekken helaas, maar werken lukt nog steeds gelukkig.
Dat is mijn twijfel ook. Anderzijds ben ik eerder 2 keer vlot bevallen. Ach, we kijken gewoon hoe de zwangerschap verder gaat en hoe we ons er tegen die tijd over voelen (en Merel werd in anderhalf uur geboren, dus misschien hebben we niet eens zoveel keus als we het ziekenhuis niet halenquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:46 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja precies, dat bewust meemaken vind ik heel gaaf!
Ik vind het wel mooi ergens, een kind bij de bevalling laten kijken, of bij t persen ofzo. Maar toch zou ik het denk ik zelf niet willen. Ondanks dat het een heel natuurlijk iets is, vind ik het zo'n heftig moment.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:55 schreef pinquit het volgende:
Nee Max wil er niet bij zijn hoor(tenminste, voor zover ik weet) Dat was Sara van Fuente
quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:55 schreef Sara82 het volgende:
Gefeliciteerd!!!!quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:03 schreef DJMO het volgende:
Om 13:53 is geboren Michael Jeremy. Gewicht 2885 gram. Later meer details, nu bijkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |