Welke verzekeraar heb je? En heb je een natura of restitutiepolis? Bij restitutiepolis krijg je sowieso alles vergoed (mits niet hoger dan afgesproken tarief), gecontracteerd of niet. Bij natura vaak maar een deel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
En vooral hoe het zit met kraamzorg buiten de gecontracteerde aanbieders. Mijn zorgverzekeraar heeft er maar een namelijk
Ik heb geen idee wat ik heb, maar ik zocht specifiek op almere, daar zit er een. Ik heb er nu 18 gevonden die hun wérkgebied in almere hebben (ja zo stom was ik dan ook wel weerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Welke verzekeraar heb je? En heb je een natura of restitutiepolis? Bij restitutiepolis krijg je sowieso alles vergoed (mits niet hoger dan afgesproken tarief), gecontracteerd of niet. Bij natura vaak maar een deel.
Bijvoorbeeld bij CZ krijg je maar 65% tot 75% vergoed van de nota bij een niet-gecontracteerde zorgverlener bij een natura-polis.
Ze hebben me 4 dagen moeten wassenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:29 schreef -Spring het volgende:
Volgens mij is het juist direct na de bevalling nog niet zo erg, mm. Dan is het nog vers.
Lekkah!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ze hebben me 4 dagen moeten wassen, toen mocht ik pas douchen. Dat was klote, dus deze keer wil ik gewoon normaal, 'gezond', zijn bij de bevalling, en zelf douchen
Ik ging 2x onderuit in de douche na de bevallingquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ze hebben me 4 dagen moeten wassen, toen mocht ik pas douchen. Dat was klote, dus deze keer wil ik gewoon normaal, 'gezond', zijn bij de bevalling, en zelf douchen
Je weet toch wel waar je verzekerd bent?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik heb, maar ik zocht specifiek op almere, daar zit er een. Ik heb er nu 18 gevonden die hun wérkgebied in almere hebben (ja zo stom was ik dan ook wel weer)
Maar ik wil gewoon ook de kans krijgen onderuit te gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:37 schreef pessie het volgende:
Ik ging 2x onderuit in de douche na de bevalling. Wellicht is wassen zo slecht nog niet...
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:38 schreef Stippelrientje het volgende:
Net ruzie gemaakt aan de telefoon met FBTO![]()
Wat een dozen werken daar zegbeetje beweren dat de SEO niet vergoed wordt
net zoals de combinatietest.. ze vergeleek het een beetje met een pretecho
![]()
(drie verschillende aan de lijn gehad en die zeiden alle drie hetzelfde.. belt mijn verloskundige HEUL boos naar ze op zegt (een andere) dame: Ja hoor, dat zit gewoon in de basis verzekering![]()
mijn hormonen ik zijn ben zo not amused!
Het is een hoax. Ik kan me er niks van herinneren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:38 schreef Stippelrientje het volgende:
ZEG! Ik wil dat heul nog niet weten van nare luchtjes enz! STOP DAT ONDER SPOILERS!!
![]()
En helaas vanaf dit jaar ook niet meer voor vrouwen ouder dan 36...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:40 schreef pessie het volgende:
[..]SEO is gewoon basisverzekering inderdaad. Combinatietest zit in een AV, voor vrouwen jonger dan 36 in ieder geval niet standaard in de basisverzekering.
Huh? Seriously? Wat is dat voor maatregel?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:42 schreef mousemicky het volgende:
[..]
En helaas vanaf dit jaar ook niet meer voor vrouwen ouder dan 36...
Jawel maar was te lui om in te loggen hahaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:39 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je weet toch wel waar je verzekerd bent?En op je polisblad staat het type verzekering.
zit ook niet in aanvullende verzekering. Dat is per 1-1-2015 veranderdquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:40 schreef pessie het volgende:
[..]SEO is gewoon basisverzekering inderdaad. Combinatietest zit in een AV, voor vrouwen jonger dan 36 in ieder geval niet standaard in de basisverzekering.
Dan is het ook niet gebeurd!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het is een hoax. Ik kan me er niks van herinneren.
Waarschijnlijk in de war met de combinatietest.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:38 schreef Stippelrientje het volgende:
Net ruzie gemaakt aan de telefoon met FBTO![]()
Wat een dozen werken daar zegbeetje beweren dat de SEO niet vergoed wordt
net zoals de combinatietest.. ze vergeleek het een beetje met een pretecho
![]()
(drie verschillende aan de lijn gehad en die zeiden alle drie hetzelfde.. belt mijn verloskundige HEUL boos naar ze op zegt (een andere) dame: Ja hoor, dat zit gewoon in de basis verzekering![]()
mijn hormonen ik zijn ben zo not amused!
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:49 schreef coccinelle het volgende:
Hihi ik kreeg al de eerste 'succes met de laatste loodjes' toegeworpen![]()
Hij keek verbaasd joh toen ik zei dat ik nog 24 weken moet!
Geen probleem, bij restitutie krijg je alles vergoed, ook als je naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jawel maar was te lui om in te loggen haha
Restitutie
Op basis van een eerste indruk gaat mijn voorkeur uit naar de Kraamvogel
Heel slecht! Ja, ik las het nog voor....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in de war met de combinatietest.![]()
Wel slecht dat ze een verkeerd antwoord geven, het staat gewoon in hun polisvoorwaarden, als ze die al niet kunnen lezen.
Al weet ik wel waardoor het vaak komt. Het gros van de mensen die daar werkt, heeft dat als transitiebaantje. Er wordt weinig tijd in opleiden gestoken, want mensen vertrekken heel snel weer. Helaas moet ik vaak ook het een en ander weer rechtzetten wat onze klantenservice verkeerd heeft uitgelegd.
Ik belde dus in eerste instantie voor de combinatietestquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:53 schreef mousemicky het volgende:
Stippel, ik geloof dat ik mijn geduld al lang was verloren, en die mevrouw voor alles wat lelijk is had uitgemaakt...
Maar goed, als t in de voorwaarden staat, hoef je er eigenlijk toch ook niet over te bellen toch?
Die kreeg ik gisteren van de cursusmevrouw. 'Laatste loodjes? Ik moet nog 5 maande.. oh wacht.'quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:49 schreef coccinelle het volgende:
Hihi ik kreeg al de eerste 'succes met de laatste loodjes' toegeworpen![]()
Hij keek verbaasd joh toen ik zei dat ik nog 24 weken moet!
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jawel maar was te lui om in te loggen haha
Restitutie
Op basis van een eerste indruk gaat mijn voorkeur uit naar de Kraamvogel
Oh jee, dat is wel even eng jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef L-E het volgende:
Oh jongens, mijn beste vriendinnetje is 35 weken onderweg. Gisteren zei ik tegen mijn man dat ik het gevoel had dat ze niet lang meer zwanger is. En vandaag is ze onbereikbaar (niets voor haar).
Ik hoop zo dat ik het mis had.
groot gelijk hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:21 schreef Cholula het volgende:
En ik weet niet waarom ik er waarde aan hecht, maar mag ik nu bovenaan in het lijstje?
Dat was ikquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:49 schreef pessie het volgende:
Wie had nou die kraamverzorgster die bij een poliklinische bevalling aanwezig is? Welke organisatie is dat? Wellicht iets om mee te nemen Cassandra, dat de kraamverzorgster die bij je blijft de hele week ook bij je bevalling zou zijn, als je dat fijn vind tenminste
Je hebt gelijk hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:21 schreef Cholula het volgende:
En ik weet niet waarom ik er waarde aan hecht, maar mag ik nu bovenaan in het lijstje?
Kan ik niet beloven, jij ging sowieso voorkruipen, toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:24 schreef Vlindur het volgende:
[..]
groot gelijk hoor
Ik wil dit keer ook straks bovenaan als ik ga bevallen
Ergens rond 23 april jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:26 schreef twist02 het volgende:
L-E, oei kan me voorstellen dat dat nu in je hoofd blijft zitten ja! Heb je vaker zulke voorgevoelens die kloppen?
Edit: gelukkig!
[..]
Kan ik niet beloven, jij ging sowieso voorkruipen, toch?
omgquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:23 schreef silliegirl het volgende:
Ik stond in de supermarkt voor avondeten en toen dacht ik "ik heb zin in vissticks!"
Dus vissticks, broodjes en salade meegenomen.
Kom ik binnen en stal uit op het aanrecht. Zegtzo: "zijn dat vissticks?" *ja!* "maar die lust je helemaal niet?"
Verrek, das waar.en toch heb ik er zin in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |