abonnement Unibet Coolblue
pi_150428547
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Nieuws

Screencaps van "de afgrond" zoals getoond bij RTL Late Night, door agter
Beschrijving Pianista Trail terug bij Habla Ya!
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB
Persbericht ongeval Kris & Lisanne - EenVandaag (pdf)
Families: Kris en Lisanne zijn verongelukt (RTV Utrecht) - NOS

Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-3-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mirador en paddocks video Edwin & Friends
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Status HERE-kaart van het gebied (samenwerking van de users in dit topic)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 09-03-2015 00:16:00 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150428656
quote:
19s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zijn het de ouders "hun" zaken? Het is een nieuwsfeit, een zaak die in de media is gekomen, niet in de minste plaats door de ouders zelf (begrijpelijk).

"Ondervragen" is niet het juiste woord. Gewoon praten, communiceren, wat mensen elke dag doen.
Het zijn hun overleden dochters en dus zijn het voornamelijk hun zaken. Dat het een nieuwsfeit is, wil toch niet zeggen dat iedereen dan maar ter plaatse moet gaan om de detective uit te gaan hangen? Al snap ik dat het goed bedoeld is en dat het natuurlijk ook een soort van avontuur is. Toch zou ik me even achter de oren krabben of het allemaal wel zo oké is allemaal. No offence verder ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2015 19:33:04 ]
  zondag 8 maart 2015 @ 19:33:07 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150428698
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Behalve dan dat die hard moeten werken voor hun boterham en niet aan het zoeken zijn.
Ze hoeven niet zozeer aan het zoeken zijn.
Veel dingen kan je zomaar onverwachts op stuiten!
Denk niet dat het veel zal opleveren, en denk dat de familie ook rust wil van de media!

De 2 zijn dood de ouders hebben een verhaal waar ze mee kunnen leven.

En denk niet dat een stel internet helden er iets verandering in kunnen brengen ben ik bang!
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets anders dan echt gaan zoeken en locals ondervragen. Vraag me af wat men dan denkt te bereiken en of men die ouders een plezier doet door je neus in hun zaken te steken.
Denk ook niet dat ze daar op staan te wachten.

Misschien is het wel mogelijk dat er een fokker de informatie door kan spelen naar de familie, maar goed zoals ik al eens eerder heb vermeld, ik weet niet of alles nou puur op fok staat of dat er mensen een database en verslag van hebben gemaakt.
Misschien is dat een idee?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150428856
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het zijn hun overleden dochters en dus zijn het voornamelijk hun zaken zijn. Dat het een nieuwsfeit is, wil toch niet zeggen dat iedereen dan maar ter plaatse moet gaan om de detective uit te gaan hangen. Al snap ik dat het goed bedoeld is en dat het natuurlijk ook een soort van avontuur is. Toch zou ik me even achter de oren krabben of het allemaal wel zo oké is allemaal. No offence verder ;)
None taken.

Maar hun dochters zijn er niet meer. Die kunnen we niet terughalen. Er is ook geen enkele connectie verder.

Er zijn zat mensen die op "expeditie" gaan naar allerlei plekken. Zie het voorbeeld van Tsjernobyl dat ik gaf. Was het "beledigend" naar de slachtoffers van die ramp dat ik daar de toerist uithing? Welnee, het was een unieke ervaring daar in Pripyat te staan, kan het iedereen aanraden. Eerie, is het juiste woord voor het gevoel dat je daar krijgt.

Dat eerie gevoel zie ik bij Boquete niet zo. Het is ook gewoon een toeristisch gebied, dus er gaan zoveel mensen naar toe, ik neem aan dat er 100en Nederlanders zijn geweest in het afgelopen jaar en die kunnen deze zaak nauwelijks gemist hebben. Omdat ze niet op een forum openlijk over hun ideeen praten zijn het geen ramptoeristen, maar anderen wel? Vind ik onzin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150429300
[Dat het een nieuwsfeit is, wil toch niet zeggen dat iedereen dan maar ter plaatse moet gaan om de detective uit te gaan hangen?
Ik heb niet het idee dat dat gebeurt/insteek is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150429388
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

None taken.

Maar hun dochters zijn er niet meer. Die kunnen we niet terughalen. Er is ook geen enkele connectie verder.

Er zijn zat mensen die op "expeditie" gaan naar allerlei plekken. Zie het voorbeeld van Tsjernobyl dat ik gaf. Was het "beledigend" naar de slachtoffers van die ramp dat ik daar de toerist uithing? Welnee, het was een unieke ervaring daar in Pripyat te staan, kan het iedereen aanraden. Eerie, is het juiste woord voor het gevoel dat je daar krijgt.

Dat eerie gevoel zie ik bij Boquete niet zo. Het is ook gewoon een toeristisch gebied, dus er gaan zoveel mensen naar toe, ik neem aan dat er 100en Nederlanders zijn geweest in het afgelopen jaar en die kunnen deze zaak nauwelijks gemist hebben. Omdat ze niet op een forum openlijk over hun ideeen praten zijn het geen ramptoeristen, maar anderen wel? Vind ik onzin.
Er is niet zoveel mis om daar de toerist uit te gaan hangen. Je echter actief met deze zaak bezig gaan houden daar in dat gebied... mja.. weet niet.
pi_150429500
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:45 schreef Lutalo het volgende:
[Dat het een nieuwsfeit is, wil toch niet zeggen dat iedereen dan maar ter plaatse moet gaan om de detective uit te gaan hangen?
Ik heb niet het idee dat dat gebeurt/insteek is.
Ik weet niet zo goed wat met "detective" bedoeld wordt, maar interesse in mediazaken is de hele basis van FOK!-NWS??

Dan zou je iedereen die in NWS-topics post wel een "abjecte detective" kunnen noemen. Ik noem het liever interesse.

Zo zijn verscheidene FOK!kers (met name die hier in het begin meepostten) ook in andere interessante zaken gedoken; MH370, de moord in de Alpen, de moorden op de volleybalster en haar vriend, Vaatstra, Holloway, en in C&H zitten zoveel mensen die zaken uit het verleden onderzoeken. Prima lijkt me. Anderen komen op FOK! om te trollen, slechts te slowchatten of over hun favoriete serie te praten. Ieder zijn/haar motivaties om deel te nemen aan een internetforum.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 19:50:14 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150429525
Straks op de fp, fokkers vermist in de zelfde regio :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150429605
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:50 schreef theguyver het volgende:
Straks op de fp, fokkers vermist in de zelfde regio :{
Blijkt een van de Fokkers een gevaarlijke psychopaat die de rest heeft vermoord in de jungle. :+
pi_150429626
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Er is niet zoveel mis om daar de toerist uit te gaan hangen. Je echter actief met deze zaak bezig gaan houden daar in dat gebied... mja.. weet niet.
Zie de post hierboven. Wat is het verschil tussen vanaf de zolderkamer meepraten over zaken en de stap om er daadwerkelijk te gaan kijken?

Dan kan je toch iedereen die interesse heeft en in NWS post wel een "ramptoerist" noemen? Of is online discussiëren wel ok, maar een gebied in trekken niet? Ik snap dat (geforceerde) onderscheid niet. Interesse is interesse.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150429687
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie de post hierboven. Wat is het verschil tussen vanaf de zolderkamer meepraten over zaken en de stap om er daadwerkelijk te gaan kijken?

Dan kan je toch iedereen die interesse heeft en in NWS post wel een "ramptoerist" noemen? Of is online discussiëren wel ok, maar een gebied in trekken niet? Ik snap dat (geforceerde) onderscheid niet. Interesse is interesse.
Ik denk dat het met ethiek te maken heeft of zo. Weet het ook niet.
  zondag 8 maart 2015 @ 19:54:44 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150429757
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Blijkt een van de Fokkers een gevaarlijke psychopaat die de rest heeft vermoord in de jungle. :+
:{ zal zomaar gebeuren zeg!

Op dit topic na kent niemand elkaar persoonlijk ( al hoewel er was eens een meeting gepland meen ik)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 8 maart 2015 @ 19:56:18 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150429844
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie de post hierboven. Wat is het verschil tussen vanaf de zolderkamer meepraten over zaken en de stap om er daadwerkelijk te gaan kijken?

Dan kan je toch iedereen die interesse heeft en in NWS post wel een "ramptoerist" noemen? Of is online discussiëren wel ok, maar een gebied in trekken niet? Ik snap dat (geforceerde) onderscheid niet. Interesse is interesse.
Ga je binnen kort dan ook naar de maan? :+ Boston New York midden oosten etc?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150429895
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie de post hierboven. Wat is het verschil tussen vanaf de zolderkamer meepraten over zaken en de stap om er daadwerkelijk te gaan kijken?

Dan kan je toch iedereen die interesse heeft en in NWS post wel een "ramptoerist" noemen? Of is online discussiëren wel ok, maar een gebied in trekken niet? Ik snap dat (geforceerde) onderscheid niet. Interesse is interesse.
Hey, maar dan kun je net zo goed ook even bij die ouders langs om ff interesse te tonen. ;)
pi_150429962
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk dat het met ethiek te maken heeft of zo. Weet het ook niet.
Hoe en wat heeft het met ethiek te maken dan? Als er mensen doodgaan, mag je niet een gebied in waar dat gebeurd is?

Als er ook maar 1 van de anderen "onethische motieven" had gehad, had ik daar niet mee willen optrekken. Maar Domnivoor, agter en MeloD zie ik niet als onethisch maar als net zulke geinteresseerde amateurs als ik. Met elk hun eigen expertise, dat zijdelings te maken heeft met deze zaak.

Ondervragingen, lopende onderzoeken bewust in de weg gaan lopen, beschuldigingen (zoals hier heel vaak door mensen gedaan zijn aan de adressen van hardwerkende gidsen) etc. vind ik onethisch.

Een gebied ingaan waar mensen gestorven zijn is op zich toch niet onethisch?

Is Auschwitz bezoeken onethisch? Is in Syrie gaan kijken hoe en wat IS nu eigenlijk is onethisch? Is de offertafels van de maya's bekijken onethisch? Het paleis van Ceaucescu bezoeken onethisch? Transnistrië met eigen ogen zien onethisch? Ground Zero na 9/11 bezoeken onethisch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150430038
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hey, maar dan kun je net zo goed ook even bij die ouders langs om ff interesse te tonen. ;)
Dat heb ik gepoogd maar daar kwam geen antwoord op. Prima, zijn ze niet geinteresseerd, dat is hun keuze verder, ik ga ze er ook niet over lastigvallen. Heb 1 mailtje gestuurd toen ik naar Nederland kwam, meer niet.

Stalkgedrag naar die ouders zou ik inderdaad zwaar onethisch noemen, maar zover ik weet heeft niemand dat hier gedaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 20:00:34 #17
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150430076
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

:{ zal zomaar gebeuren zeg!

Op dit topic na kent niemand elkaar persoonlijk ( al hoewel er was eens een meeting gepland meen ik)
We kennen elkaar inmiddels wel persoonlijk (alleen MeloD en Mata hebben elkaar nog niet IRL gezien).
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150430264
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat heb ik gepoogd maar daar kwam geen antwoord op. Prima, zijn ze niet geinteresseerd, dat is hun keuze verder, ik ga ze er ook niet over lastigvallen. Heb 1 mailtje gestuurd toen ik naar Nederland kwam, meer niet.

Stalkgedrag naar die ouders zou ik inderdaad zwaar onethisch noemen, maar zover ik weet heeft niemand dat hier gedaan.
Als een deel van de users het allemaal één keer doet, komt dat op hetzelfde neer als wanneer ze door één persoon gestalkt worden.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:04:27 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150430274
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

We kennen elkaar inmiddels wel persoonlijk (alleen MeloD en Mata hebben elkaar nog niet IRL gezien).
Ja ik kwam al zoiets tegen, ik wist niet wat de opkomst was..
Hebben jullie nou ook al iets van een boekwerk gemaakt van het hele gebeuren?

onderzoeks rapport namens BNW fokkers :)
Bedoel via Fok, zijn er toch in verleden wel aantal dingen boven water gekomen.
Maar denk in dit geval loop je tcoh beetje achter de feiten aan aangezien de meeste informatie eerst bij recherche en famillie en andere soorten onderzoeksteams beland voor het ge-upload word!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 8 maart 2015 @ 20:06:08 #20
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150430367
quote:
19s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"In de afdaling [voor Kris en Lisanne teruglopend dus een klim] van de 'top' [Mirador] naar de 'eerste beek' [1e quebrada]" heb ik begrepen. Dus ja, dat stuk loop je in een uurtje, dus heel moeilijk te vinden zal het niet zijn.

Hans K. zegt trouwens in AFK "we zijn nu een uur onder de top en je ken er hier nergens afvallen, dat is dan ook niet gebeurd". :X Dat is dus niet de roetsjbaan die Frank bedoelt, want die ligt juist na de "top".

Het is trouwens onzin dat men niet naar dat soort ravijnen heeft gekeken, in AFK zelf laten ze foto's zien van de zoektochten waar ze met touwen afdalen.
In dit scenario zijn ze dus op zijn vroegst omgekeerd bij de eerste quebrada. Daar is een foto + tijd van. Stel vervolgens dat de eerste alarmoproep kort na de veronderstelde glij-val heeft plaatsgevonden, dan kun je een inschatting maken van waar dat dan geweest zou kunnen zijn.
pi_150430448
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja ik kwam al zoiets tegen, ik wist niet wat de opkomst was..
Hebben jullie nou ook al iets van een boekwerk gemaakt van het hele gebeuren?

onderzoeks rapport namens BNW fokkers :)
Bedoel via Fok, zijn er toch in verleden wel aantal dingen boven water gekomen.
Maar denk in dit geval loop je tcoh beetje achter de feiten aan aangezien de meeste informatie eerst bij recherche en famillie en andere soorten onderzoeksteams beland voor het ge-upload word!
Mocht er iets gevonden worden dat van belang is voor de ouders en/of andere direct betrokkenen (nogmaals; ik maak me totaaaaal geen illusies daarover), dan zullen we dat natuurlijk delen.

Op zich hadden Angel P. en de anderen uit het zoekteam van Feliciano (hij zelf wel natuurlijk) ook geen enkele binding met Kris en Lisanne, waren zij onethisch? Ik zou het hulpvaardig noemen eerder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150430598
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe en wat heeft het met ethiek te maken dan? Als er mensen doodgaan, mag je niet een gebied in waar dat gebeurd is?

Als er ook maar 1 van de anderen "onethische motieven" had gehad, had ik daar niet mee willen optrekken. Maar Domnivoor, agter en MeloD zie ik niet als onethisch maar als net zulke geinteresseerde amateurs als ik. Met elk hun eigen expertise, dat zijdelings te maken heeft met deze zaak.

Ondervragingen, lopende onderzoeken bewust in de weg gaan lopen, beschuldigingen (zoals hier heel vaak door mensen gedaan zijn aan de adressen van hardwerkende gidsen) etc. vind ik onethisch.

Een gebied ingaan waar mensen gestorven zijn is op zich toch niet onethisch?

Is Auschwitz bezoeken onethisch? Is in Syrie gaan kijken hoe en wat IS nu eigenlijk is onethisch? Is de offertafels van de maya's bekijken onethisch? Het paleis van Ceaucescu bezoeken onethisch? Transnistrië met eigen ogen zien onethisch? Ground Zero na 9/11 bezoeken onethisch?
Het onderzoek is klaar. De ouders accepteren blijkbaar dat ze door een noodlottig ongeval zijn omgekomen. Echter, een aantal mensen van een forum accepteren dat niet en gaan ter plaatse zelf onderzoek doen. De ouders lezen misschien mee, want het is bijna een jaar later en nog steeds erg vers. Dat zou er onethisch aan kunnen zijn, of dat het is laat ik aan jezelf over. Misschien vinden de ouders het allemaal prima en juichen ze het toe, kan natuurlijk ook. Daarom laat ik de bepaling of het onethisch is aan jezelf over.
pi_150430651
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:04 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Als een deel van de users het allemaal één keer doet, komt dat op hetzelfde neer als wanneer ze door één persoon gestalkt worden.
En dat met alle klonen.. :X
Make my day!
pi_150430788
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In dit scenario zijn ze dus op zijn vroegst omgekeerd bij de eerste quebrada. Daar is een foto + tijd van. Stel vervolgens dat de eerste alarmoproep kort na de veronderstelde glij-val heeft plaatsgevonden, dan kun je een inschatting maken van waar dat dan geweest zou kunnen zijn.
Ja, dat is het sterke van deze verklaring. De zwakheden heb ik vaak genoemd, maar het sterke punt is dat je niet de keuze van Kris en Lisanne op die paddocks hoeft mee te nemen, want daar zijn ze dan helemaal niet geweest.

Ze zijn in deze verklaring omgedraaid op een bepaald punt, Domnivoors (en jouw, meen ik) "point of no return".

Dat kan bij Q1, Q2 of zelfs begin paddocks ("he, hier moeten we niet heen, we gaan terug") zijn geweest.

Die 3 mogelijkheden op een rijtje:

Q1 - ~14:00 - omkeren en na 15-45 minuten van de roetsjbaan vallen - 14:15-14:45 en dan 2-2,5 uur later de eerste noodoproep proberen
Q2 - ~14:20 - omkeren en na 35-65 min van de roetsjbaan vallen - 14:55-16:05 en dan na 30-90 min de eerste noodoproep proberen
Begin paddocks - ~14:40 - omkeren en na 55-85 min van de roetsjbaan vallen - 15:35-16:05 en dan na 30-60 min de eerste noodoproep proberen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150430824
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe en wat heeft het met ethiek te maken dan?
Je gaat niet het gebied in voor de vogeltjes. Je gaat gericht op zoek naar hun sterflokatie en daarmee resten en mogelijke persoonlijke spullen.
pi_150430919
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
In dit scenario zijn ze dus op zijn vroegst omgekeerd bij de eerste quebrada. Daar is een foto + tijd van. Stel vervolgens dat de eerste alarmoproep kort na de verond
FvdG heeft het telefoongebruik als argument gebruikt om zijn scenario te onderbouwen. Als we daarop verder borduren, dan kun je vrij simpel schatten, waar die plek zou moeten zijn.

Uitgangspunten:
1. GSM bereik stopt op ongeveer 40 minuten loopafstand na Mirador
2. "ergens tussen Mirador en 1eQ"
Conclusie: ergens tussen 40 en 60 minuten loopafstand na Mirador

Als uitgangspunt 2. ruimer moet worden genomen, omdat FvdG niet juist is geinterpreteerd, dan kan het gebied veel groter zijn.

Ik ben nog steeds de Quebrada Alejandro niet vergeten: "op 2 uur loopafstand van de Pianista".
pi_150430923
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het onderzoek is klaar. De ouders accepteren blijkbaar dat ze door een noodlottig ongeval zijn omgekomen. Echter, een aantal mensen van een forum accepteren dat niet en gaan ter plaatse zelf onderzoek doen. De ouders lezen misschien mee, want het is bijna een jaar later en nog steeds erg vers. Dat zou er onethisch aan kunnen zijn, of dat het is laat ik aan jezelf over. Misschien vinden de ouders het allemaal prima en juichen ze het toe, kan natuurlijk ook. Daarom laat ik de bepaling of het onethisch is aan jezelf over.
Het dikgedrukte is niet waar. De expeditie kwam al veel langer in beeld (bij mij al in het 2e of 3e deel, in april vorig jaar al).

Je kan zeggen "het is klaar, we blazen het af". Maar waarom? Omdat iemand op tv een verklaring geeft? Omdat de ouders die accepteren?

Het gebied ingaan is onze eigen keuze, niet die van de ouders. Maar we hebben ook geen berichten dat de ouders ertegen zouden zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150431015
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je gaat niet het gebied in voor de vogeltjes. Je gaat gericht op zoek naar hun sterflokatie en daarmee resten en mogelijke persoonlijke spullen.
Jij weet helemaal niet wat en waarom wij daarheen gaan. Je mening is duidelijk; je vindt het allemaal "lijkenpikkerij". Wat net zo goed van toepassing kan zijn op jezelf, aangezien je hier meepost.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150431102
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet wat en waarom wij daarheen gaan. Je mening is duidelijk; je vindt het allemaal "lijkenpikkerij". Wat net zo goed van toepassing kan zijn op jezelf, aangezien je hier meepost.
Wanneer gaan jullie?
pi_150431103
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe en wat heeft het met ethiek te maken dan? Als er mensen doodgaan, mag je niet een gebied in waar dat gebeurd is?
Doe nou niet of je gek bent: jullie gaan erheen omdat er mensen dood zijn gegaan. Mensen met wie je je zodanig digitaal bezig hebt gehouden, dat het een deel van je leven geworden is, en dat virtuele tekort begint te schieten.
quote:
Als er ook maar 1 van de anderen "onethische motieven" had gehad, had ik daar niet mee willen optrekken. Maar Domnivoor, agter en MeloD zie ik niet als onethisch maar als net zulke geinteresseerde amateurs als ik. Met elk hun eigen expertise, dat zijdelings te maken heeft met deze zaak.
Dat zijn mensen die hetzelfde hebben opgelopen. Heb je samen knoflook gegeten, dan vindt niemand de anderen naar dat spul ruiken.
quote:
Ondervragingen, lopende onderzoeken bewust in de weg gaan lopen, beschuldigingen (zoals hier heel vaak door mensen gedaan zijn aan de adressen van hardwerkende gidsen) etc. vind ik onethisch.

Een gebied ingaan waar mensen gestorven zijn is op zich toch niet onethisch?
Dat zegt elke ramptoerist. Het is natuurlijk niet "op zich". Wie dat op zich doet, loopt er niet maanden van tevoren over te praten.
quote:
Is Auschwitz bezoeken onethisch? Is in Syrie gaan kijken hoe en wat IS nu eigenlijk is onethisch?
Bij een flink deel vind ik daar de motieven net zo goed zum kotzen.
quote:
Is de offertafels van de maya's bekijken onethisch? Het paleis van Ceaucescu bezoeken onethisch? Transnistrië met eigen ogen zien onethisch? Ground Zero na 9/11 bezoeken onethisch?
Idem. Met het verschil dat daarbij geen personen met naam en toenaam het object zijn. Op uitzonderingen na, zoals Anne Frank. Maar dat is
1 nogal lang geleden, en er zijn geen rouwende nabestaanden
2 historisch van belang, en er is
3 toch al geen houwen meer aan.
pi_150431229
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zou het hulpvaardig noemen eerder.
Verschil van inzicht. Sinds de laatste persverklaring met mondelinge toelichting bij HT liggen de zaken toch wat anders dan daarvoor.

quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet wat en waarom wij daarheen gaan. Je mening is duidelijk; je vindt het allemaal "lijkenpikkerij". Wat net zo goed van toepassing kan zijn op jezelf, aangezien je hier meepost.
Je vraagt anders wel om hulp om de sterflokatie en daarmee mogelijke resten en persoonlijke spullen beter op de kaart te kunnen pinpointen voor jullie reis. Op zich niks mis mee maar om daar daadwerkelijk in het struikgewas te gaan zoeken naar aanwijzingen vind ik sinds de laatste persverklaring dubbel :|W
pi_150431318
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:19 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Doe nou niet of je gek bent: jullie gaan erheen omdat er mensen dood zijn gegaan. Mensen met wie je je zodanig digitaal bezig hebt gehouden, dat het een deel van je leven geworden is, en dat virtuele tekort begint te schieten.
Ik negeer je verder omdat je alleen maar steken onder boven water geeft, maar dit is bewezen niet waar. In deel 2 en 3 van dit topic was hun dood nog helemaal niet bekend; toen waren ze alleen nog vermist. Toen wilde ik er al heen, valt allemaal na te lezen.

Anderen hebben andere motieven en interesses. MeloD was er nota bene toen Kris en Lisanne kort erna verdwenen. Ze wil nu de hele Pianista lopen, wat toen helaas niet lukte. Mag ze dat, of moet ze eerst toestemming vragen aan JustinCase op een internetforum?

Ik wil je nogmaals verzoeken te stoppen met dit soort onzinnige aanvallen omdat je motivaties niet wil begrijpen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150431493
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:19 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nou en ?
Ja, idd nou en. Niemand die je tegenhoudt. Maar ik vind daar wel wat van.
En bovenal dat je je tickets en onkosten maar ergens anders moet proberen te regelen.
pi_150431819
quote Jackie: Als er nu opeens wel gevaarlijke afgronden zijn waar beneden ook nog eens soortgelijke stenen zijn (waar zijn die niet?!) dan vind ik het niet vreemd maar heeeel vreemd dat Feliciano,Plinio de Sinaproccers en alle andere Panamese instanties dit al niet veel eerder zeiden.

Feliciano loopt NB met hun mee in AFK

idd.
Waar ik ook benieuwd naar ben, is wie degenen zijn die onafhankelijk van elkaar tot dezelfde locatie zijn gekomen. Eén van diegenen had geen gelegenheid om de foto's eerder (dan in januari?!?) te zien . Zou die persoon een indígena kunnen zijn?
pi_150432025
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Ondervragingen, lopende onderzoeken bewust in de weg gaan lopen, beschuldigingen (zoals hier heel vaak door mensen gedaan zijn aan de adressen van hardwerkende gidsen) etc. vind ik onethisch.
Apart uit jouw toetsenbord..
pi_150432047
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Apart uit jouw toetsenbord..
Waarom?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150432062
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:07 schreef El_Matador het volgende:
Op zich hadden Angel P. en de anderen uit het zoekteam van Feliciano (hij zelf wel natuurlijk) ook geen enkele binding met Kris en Lisanne, waren zij onethisch? Ik zou het hulpvaardig noemen eerder.
Die konden dan ook hulp bieden, als kenners van het gebied. Jullie hebben zulke kenners nodig om er heelhuids uit te komen
pi_150432208
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:33 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Die konden dan ook hulp bieden, als kenners van het gebied.
En amateurs met expertise op gerelateerde vlakken, ervaring met zelf hiken, Nederlanders in Latijns-Amerika, ex-stadsgenoten van Kris en Lisanne en anderen kunnen dat niet?

quote:
Jullie hebben zulke kenners nodig om er heelhuids uit te komen
Is dit een bedreiging of twijfel aan onze hike-ervaring? :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 20:36:42 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150432323
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ja, idd nou en. Niemand die je tegenhoudt. Maar ik vind daar wel wat van.
En bovenal dat je je tickets en onkosten maar ergens anders moet proberen te regelen.
Eigen pocket!

Btw mensen ik wil volgend jaar naar new York de ramp plek bezoeken Puur voor onderzoek naar het 9/11 gebeuren!

geld kan je doneren op giro 666 t.a.v GuyvieNY
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150432498
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom?
Als je daar al vraagtekens bij moet plaatsen..

Al je eigen 'omschrijvingen' van vrijwel alle betrokkenen vergeten?

Ik niet.
pi_150432623
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je daar al vraagtekens bij moet plaatsen..

Al je eigen 'omschrijvingen' van vrijwel alle betrokkenen vergeten?

Ik niet.
Dat ik Kris en Lisanne dommig noemde om in een kort broekje de jungle in te gaan?
Dat ik de ouders onvolledig noemde omdat ze bij de paddocks omkeerden en niet doorliepen tot aan de vindplaatsen?

Dat zijn feitelijke constateringen, niks beschuldigingen en zeker niet van betrokkenheid bij moord/dood door schuld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 20:42:14 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150432766
Hopelijk komt hoogmoed niet voor een fatale val.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150433113
quote:
11s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat ik Kris en Lisanne dommig noemde om in een kort broekje de jungle in te gaan?
Dat ik de ouders onvolledig noemde omdat ze bij de paddocks omkeerden en niet doorliepen tot aan de vindplaatsen?

Dat zijn feitelijke constateringen, niks beschuldigingen en zeker niet van betrokkenheid bij moord/dood door schuld.
Ik heb laatst met engelengeduld uitgelegd wat het verschil is tussen een mening en een feit. Je snapt het nog steeds niet. :')
pi_150433208
quote:
11s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat ik Kris en Lisanne dommig noemde om in een kort broekje de jungle in te gaan?
Dat ik de ouders onvolledig noemde omdat ze bij de paddocks omkeerden en niet doorliepen tot aan de vindplaatsen?

Dat zijn feitelijke constateringen, niks beschuldigingen en zeker niet van betrokkenheid bij moord/dood door schuld.
Ik ga die uitspraken niet hier herhalen.. iedereen weet denk ik wel wat ik bedoel.
Gisteren nog bijvoorbeeld.

Typerend dat je nu weer doet alsof je neus bloed bloedt. Je handen wassend in onschuld.. :|W
pi_150433282
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ga die uitspraken niet hier herhalen.. iedereen weet denk ik wel wat ik bedoel.
Gisteren nog bijvoorbeeld.
Gisteren nog wel? Dus je kunt niets noemen, maar beschuldigt mij wel van het doen van beschuldigingen. _O-

quote:
Typerend dat je nu weer doet alsof je neus bloed bloedt. Je handen wassend in onschuld.. :|W
Ik hoef mijn handen niet te wassen; ze zijn onschuldig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150433544
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Alleen het al woord "roetsjbaan"
Men moet snel handelen als lapo hunter. Dan sluipt er wel eens dommigheid in. #Feit.
pi_150433639
Gaan jullie vannacht weer nachtdienst draaien?
  zondag 8 maart 2015 @ 20:55:21 #48
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150433646
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je gaat niet het gebied in voor de vogeltjes. Je gaat gericht op zoek naar hun sterflokatie en daarmee resten en mogelijke persoonlijke spullen.
Dat vind ik niet onethisch.

Je zou het zelfs ethisch kunnen noemen. Op dit moment is het nog steeds niet precies duidelijk waar en waarom de vrouwen zijn verongelukt (dat scenario even volgend).

Met meer kennis daarover kan een dergelijk ongeluk voor toekomstige wandelaars wellicht voorkomen worden.
pi_150433657
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:55 schreef RapaNui het volgende:
Gaan jullie vannacht weer nachtdienst draaien?
Doe je mee dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150433759
quote:
17s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe je mee dan?
Oh, die zag ik niet aankomen. Eeh, ben ik niet van plan...
pi_150433967
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:57 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Oh, die zag ik niet aankomen. Eeh, ben ik niet van plan...
Jammer, dan daalt het niveau van wijsheid.

Misschien dat Grijzemassa er wel is dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 21:03:09 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150434117
Ben even aan zoeken in het vorige topic wie wou er gaan?
En wat kost het grapje?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150434185
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:03 schreef theguyver het volgende:
Ben even aan zoeken in het vorige topic wie wou er gaan?
En wat kost het grapje?
Wil je mee dan?

Tickets en hotels zijn te boeken via de je bekende kanalen, vraag anders in TRV. Hier nogal offtopic.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 21:08:50 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150434475
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wil je mee dan?

Tickets en hotels zijn te boeken via de je bekende kanalen, vraag anders in TRV. Hier nogal offtopic.
Nee ik heb werk en ben druk zat!
Was gewoon benieuwd en is on-topic want gaat nu al een heel topic er over.. ;)

wie zijn idee was het, wat denkt men er mee te bereiken!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150434764
Ik vind die aantijgingen omtrent het sponsoren walgelijk. Voor mij begon het hele "sponsorcircus" met een knipoog: ja ik wil graag terug ja ik heb tijd nee ik heb geen geld. Dat er vervolgens meerdere mensen zijn die "geen tijd wel geld" hebben en mij een soort van aanbieden om in hun plaats te gaan kan ik niet helpen, daar heb ik nooit naar lopen vissen of wat dan ook. Dat er vervolgens weer andere mensen nieuwsgierig zijn naar de invulling van zo'n "expeditie" kan ik ook niet helpen, ik snap het, zou zelf ook nieuwsgierig zijn. Maar mensen daarvan op de hoogte stellen is schijnbaar direct hengelen naar geld. Bizar. Houd je je op de oppervlakte zijn mensen weer openlijk beledigd dat ze niet op de hoogte gehouden worden. En dat er dan vervolgens pagina's lang doorgegaan mag worden met het beschuldigen van oa mij van lijkenpikkerij vind ik helemaal bizar.
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 21:13:14 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_150434777
Even dicht, ff checken, bedankt voor de tr's.
pi_150435776
quote:
12s.gif Op zondag 6 april 2014 21:19 schreef El_Matador het volgende:
Boquete zo ziend, wordt dat zeker een stopje komende reistijd. Ziet er mooi en netjes en schoon uit, in Colombia zijn veel armere en gevaarlijker dorpen dan dit.
Het was zelfs al in het 1e deel, zie ik. Op het moment dat Lisanne en mogelijk Kris nog leefden… :{

En mijn eerste “scenario’s”, in deel 2 al:
quote:
11s.gif Op zondag 6 april 2014 21:59 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk:
• ongelukkig gevallen en zwaargewond geraakt, kunnen nog leven
• gebeten door een slang, spin, insect, jagoear, etc.
• onderkoeld geraakt door de ijskoude nachten
-O-
quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ergens vanaf gegleden o.i.d.
-O-
quote:
6s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van een berg gedonderd en dood.

Zo is een vriendin van me ook omgekomen. :{
-O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 21:50:08 #58
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150437865
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is het sterke van deze verklaring. De zwakheden heb ik vaak genoemd, maar het sterke punt is dat je niet de keuze van Kris en Lisanne op die paddocks hoeft mee te nemen, want daar zijn ze dan helemaal niet geweest.

Ze zijn in deze verklaring omgedraaid op een bepaald punt, Domnivoors (en jouw, meen ik) "point of no return".

Dat kan bij Q1, Q2 of zelfs begin paddocks ("he, hier moeten we niet heen, we gaan terug") zijn geweest.

Die 3 mogelijkheden op een rijtje:

Q1 - ~14:00 - omkeren en na 15-45 minuten van de roetsjbaan vallen - 14:15-14:45 en dan 2-2,5 uur later de eerste noodoproep proberen
Q2 - ~14:20 - omkeren en na 35-65 min van de roetsjbaan vallen - 14:55-16:05 en dan na 30-90 min de eerste noodoproep proberen
Begin paddocks - ~14:40 - omkeren en na 55-85 min van de roetsjbaan vallen - 15:35-16:05 en dan na 30-60 min de eerste noodoproep proberen
Even terugzoeken: dit was mijn post daarover.

Op de video van AFK zegt Hans K. bij de paddock: 'We hebben het wel gezien.', terwijl de vindplaatsen verderop waren. Net als anderen heb ik me daarover verbaasd.
Met de nieuwe info in het achterhoofd heb ik die video nog eens bekeken, en nu komt het toch anders over. Nu weten we dat ze in die video niet alles vertelden: de haarfoto werd bijvoorbeeld niet genoemd. Misschien was de roetsjbaan toen ook al bij hen in beeld, of iets anders vlakbij de 1e quebrada, maar wilden ze daar nog niet voor de camera over speculeren (?)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 8 maart 2015 @ 22:32:35 #59
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150442345
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:13 schreef MeloD het volgende:
Ik vind die aantijgingen omtrent het sponsoren walgelijk. Voor mij begon het hele "sponsorcircus" met een knipoog: ja ik wil graag terug ja ik heb tijd nee ik heb geen geld. Dat er vervolgens meerdere mensen zijn die "geen tijd wel geld" hebben en mij een soort van aanbieden om in hun plaats te gaan kan ik niet helpen, daar heb ik nooit naar lopen vissen of wat dan ook. Dat er vervolgens weer andere mensen nieuwsgierig zijn naar de invulling van zo'n "expeditie" kan ik ook niet helpen, ik snap het, zou zelf ook nieuwsgierig zijn. Maar mensen daarvan op de hoogte stellen is schijnbaar direct hengelen naar geld. Bizar. Houd je je op de oppervlakte zijn mensen weer openlijk beledigd dat ze niet op de hoogte gehouden worden. En dat er dan vervolgens pagina's lang doorgegaan mag worden met het beschuldigen van oa mij van lijkenpikkerij vind ik helemaal bizar.
Voor mij hetzelfde. Die persoonlijke aanvallen lijken een gewoonte te worden hier...
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 8 maart 2015 @ 22:38:19 #60
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150442747
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Even terugzoeken: dit was mijn post daarover.

Op de video van AFK zegt Hans K. bij de paddock: 'We hebben het wel gezien.', terwijl de vindplaatsen verderop waren. Net als anderen heb ik me daarover verbaasd.
Met de nieuwe info in het achterhoofd heb ik die video nog eens bekeken, en nu komt het toch anders over. Nu weten we dat ze in die video niet alles vertelden: de haarfoto werd bijvoorbeeld niet genoemd. Misschien was de roetsjbaan toen ook al bij hen in beeld, of iets anders vlakbij de 1e quebrada, maar wilden ze daar nog niet voor de camera over speculeren (?)
Ze wilden de media-aandacht. Om fondsen te werven en druk op de autoriteiten te houden.
Bij een ongeluk geen media-aandacht . Bij een misdrijf wel media-aandacht.
Dat is het doel van die film.
We hebben op verschillende foto's en filmpjes afgronden gezien. Toch wordt er gezegd dat je niet kon vallen.
We hebben de y-splitsing naar cerro Horquette gezien. Toch werd er gezegd dat er maar één pad was waar je niet van kon afwijken.

Het doel heiligt de middelen.
Wie dit leest is gek
  zondag 8 maart 2015 @ 22:40:01 #61
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150442874
quote:
99s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ze wilden de media-aandacht. Om fondsen te werven en druk op de autoriteiten te houden.
Bij een ongeluk geen media-aandacht . Bij een misdrijf wel media-aandacht.
Dat is het doel van die film.
We hebben op verschillende foto's en filmpjes afgronden gezien. Toch wordt er gezegd dat je niet kon vallen.
We hebben de y-splitsing naar cerro Horquette gezien. Toch werd er gezegd dat er maar één pad was waar je niet van kon afwijken.

Het doel heiligt de middelen.
Inderdaad, dat idee heb ik ook al enige tijd.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150442948
quote:
99s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ze wilden de media-aandacht. Om fondsen te werven en druk op de autoriteiten te houden.
Bij een ongeluk geen media-aandacht . Bij een misdrijf wel media-aandacht.
Dat is het doel van die film.
We hebben op verschillende foto's en filmpjes afgronden gezien. Toch wordt er gezegd dat je niet kon vallen.
We hebben de y-splitsing naar cerro Horquette gezien. Toch werd er gezegd dat er maar één pad was waar je niet van kon afwijken.

Het doel heiligt de middelen.
Dat vermoeden vind ik nogal vreemd. Je doet net alsof Hans K. dus de hele tijd heeft gelogen, een verhaaltje heeft gehouden voor fondsen en druk.

Waarom zou dat nu ineens stoppen dan? Waarom in december nog liegen, in januari en februari stil blijven maar nu ineens de "leugens" (ik verzin het niet, dat veronderstel jij) niet meer propageren? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150442974
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:32 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Voor mij hetzelfde. Die persoonlijke aanvallen lijken een gewoonte te worden hier...
Het zijn altijd dezelfde 1 a 2 mensen die zo laag uit de hoek komen.
Zeker nu een misdrijf wat onwaarschijnlijker geworden is, willen deze mensen hun gram halen. Ze gaan heel persoonlijk dit topic in.
Het geeft echter alleen maar aan hoe zwak hun feitelijke argumentatie is.
Make my day!
pi_150443899
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Even terugzoeken: dit was mijn post daarover.

Op de video van AFK zegt Hans K. bij de paddock: 'We hebben het wel gezien.', terwijl de vindplaatsen verderop waren. Net als anderen heb ik me daarover verbaasd.
Met de nieuwe info in het achterhoofd heb ik die video nog eens bekeken, en nu komt het toch anders over. Nu weten we dat ze in die video niet alles vertelden: de haarfoto werd bijvoorbeeld niet genoemd. Misschien was de roetsjbaan toen ook al bij hen in beeld, of iets anders vlakbij de 1e quebrada, maar wilden ze daar nog niet voor de camera over speculeren (?)
Nah, denk ik niet.

Ik denk eerder dat die vindplaatsen veel te achterlijk ver waren voor die ouders om te gaan lopen. In 1 dag helemaal naar de 2e kabelbrug (of zelfs de rugzakplek) en dan voor donker terug zijn terwijl je tussendoor stopt, foto's maakt etc. lijkt me ook verdomde moeilijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 22:52:03 #65
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150443916
[quote]1s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef agter het volgende:

[..]

-weg-

[ Bericht 62% gewijzigd door Lavenderr op 08-03-2015 23:12:27 ]
  zondag 8 maart 2015 @ 22:52:30 #66
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150443944
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vermoeden vind ik nogal vreemd. Je doet net alsof Hans K. dus de hele tijd heeft gelogen, een verhaaltje heeft gehouden voor fondsen en druk.

Waarom zou dat nu ineens stoppen dan? Waarom in december nog liegen, in januari en februari stil blijven maar nu ineens de "leugens" (ik verzin het niet, dat veronderstel jij) niet meer propageren? :?
Ik ben Nieuwschierig niet, maar ik heb al langer de indruk dat Hans K. telkens de nadruk heeft gelegd op een mogelijk misdrijf om druk op de ketel te houden, en vooral toen die haarfoto opdook. Dat is geen leugen want een misdrijf is helemaal niet uitgesloten, ook nu niet. Maar voor onderzoek naar een moord worden nu eenmaal meer middelen ter beschikking gesteld dan voor een noodlottig ongeval.
Er is nu extra onderzoek geweest en dat is voor hem kennelijk genoeg.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 8 maart 2015 @ 22:54:06 #67
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150444054
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vermoeden vind ik nogal vreemd. Je doet net alsof Hans K. dus de hele tijd heeft gelogen, een verhaaltje heeft gehouden voor fondsen en druk.

Waarom zou dat nu ineens stoppen dan? Waarom in december nog liegen, in januari en februari stil blijven maar nu ineens de "leugens" (ik verzin het niet, dat veronderstel jij) niet meer propageren? :?
Het is geen liegen.
Het is niet de hele waarheid vertellen.
Je valt en verdwaalt er ook maar niet zo, want dan zouden er dagelijks toeristen en koeien de diepte in gaan.
Vallen is schijnbaar/blijkbaar wel mogelijk als de omstandigheden tegenzitten.
Maar na een simpel omgeluk is alleen het vinden van de lichamen nog een belang voor de familie. Bij een misdrijf is het vinden van de daders een belang van iedereen.
Dus niet te veel nadruk op valmogelijkheden in de film.
Wie dit leest is gek
pi_150444157
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik ben Nieuwschierig niet, maar ik heb al langer de indruk dat Hans K. telkens de nadruk heeft gelegd op een mogelijk misdrijf om druk op de ketel te houden, en vooral toen die haarfoto opdook. Dat is geen leugen want een misdrijf is niet uitgesloten, ook nu niet. Maar voor onderzoek naar een moord worden nu eenmaal meer middelen ter beschikking gesteld dan voor een noodlottig ongeval.
Er is nu extra onderzoek geweest en dat is voor hem kennelijk genoeg.
Maar dat klopt dan toch niet?

Als Hans K. gelogen (want dat is het wel) zou hebben om een onderzoek naar het misdrijf te bewerktstelligen dan heeft hij daarin gefaald; er is geen onderzoek naar het misdrijf gekomen maar juist -op basis van in mijn ogen onechte argumenten (sociale controle, wat Frank zij)- naar een alternatief scenario.

Het zou het beste zijn om hem zelf te vragen (ga ik niet doen nee), want hem zomaar van leugens en valse voorwendselen beschuldigen vind ik echt niet netjes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150444211
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Boeiend...
Begin januari gaf je hier met :r tekens aan dat je niets te maken wilde hebben de de expeditie, belachelijk vond je het. (jouw woordkeus)
Toen je doorhad dat mensen inderdaad wilde gaan sponsoren, moest je even over leggen thuis.. Om vervolgens voorop te gaan lopen.

En nu sta je vooraan om van degene die jij hier kleineert, geld te ontvangen. (want je doet hier zelf goed aan mee en laat geen mogelijkheid onbenut om af te geven op die 1 of 2 personen).

Ik ben het niet altijd eens met Mata en Domnivoor, maar kan je wel vertellen dat jou gedrag hier de doorslaggevende reden is om niet bij te dragen in de Expeditie.
Dat jij dat van een persoon laat afhangen geeft je daadwerkelijke motivatie al aan.
Make my day!
pi_150444302
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat klopt dan toch niet?

Als Hans K. gelogen (want dat is het wel) zou hebben om een onderzoek naar het misdrijf te bewerktstelligen dan heeft hij daarin gefaald; er is geen onderzoek naar het misdrijf gekomen maar juist -op basis van in mijn ogen onechte argumenten (sociale controle, wat Frank zij)- naar een alternatief scenario.

Het zou het beste zijn om hem zelf te vragen (ga ik niet doen nee), want hem zomaar van leugens en valse voorwendselen beschuldigen vind ik echt niet netjes.
Punt blijft natuurlijk wel dat hij die haarfoto lang uit de pers heeft gehouden.
En die foto gaf toch wel een ander licht op de zaken.
Make my day!
  zondag 8 maart 2015 @ 22:59:02 #71
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150444342
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:56 schreef agter het volgende:

[..]

Dat jij dat van een persoon laat afhangen geeft je daadwerkelijke motivatie al aan.
Nee de inhoud van de expeditie. En vooral de intentie. O en dan heb ik het over 25% van de deelnemers.
pi_150444357
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:13 schreef MeloD het volgende:
Ik vind die aantijgingen omtrent het sponsoren walgelijk. Voor mij begon het hele "sponsorcircus" met een knipoog: ja ik wil graag terug ja ik heb tijd nee ik heb geen geld. Dat er vervolgens meerdere mensen zijn die "geen tijd wel geld" hebben en mij een soort van aanbieden om in hun plaats te gaan kan ik niet helpen, daar heb ik nooit naar lopen vissen of wat dan ook. Dat er vervolgens weer andere mensen nieuwsgierig zijn naar de invulling van zo'n "expeditie" kan ik ook niet helpen, ik snap het, zou zelf ook nieuwsgierig zijn. Maar mensen daarvan op de hoogte stellen is schijnbaar direct hengelen naar geld. Bizar. Houd je je op de oppervlakte zijn mensen weer openlijk beledigd dat ze niet op de hoogte gehouden worden. En dat er dan vervolgens pagina's lang doorgegaan mag worden met het beschuldigen van oa mij van lijkenpikkerij vind ik helemaal bizar.
Welkom op internet schat :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2015 23:00:11 ]
pi_150444557
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee de inhoud van de expeditie. En vooral de intentie. O en dan heb ik het over 25% van de deelnemers.
Ik zou zeggen "put your money were youre mouth is". :)
Make my day!
pi_150444657
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:58 schreef agter het volgende:

[..]

Punt blijft natuurlijk wel dat hij die haarfoto lang uit de pers heeft gehouden.
En die foto gaf toch wel een ander licht op de zaken.
Er zijn zoveel foto's uit de pers gehouden, dat neem je die arme ouders toch niet kwalijk?? :?

Zelfs met die haarfoto kan het nog steeds een misdrijf zijn geweest.

Ook de inschakeling van Dick S. en die oud-politie-agent, ik vind het echt heel vreemd om daardoor een strategisch liegen te veronderstellen.

Het hameren was wel bedoeld om druk op de ketel te houden, ik heb problemen met "Hans K. heeft expres de media voorgelogen". En dat is wel wat hier beweerd wordt. Oneerlijkheid over zijn eigen gedachtes en motieven. Op basis van dingen die we juist niet weten. Ik erger me daar bij jackie aan, gaan jullie nu ook al beginnen? :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 23:05:39 #75
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150444712
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:02 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zou zeggen "put your money were youre mouth is". :)
-edit, nokken met de persoonlijke aanvallen-
Dat geldt trouwens voor iedereen.
Ik verwijder alles wat persoonlijk is vanaf nu.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 08-03-2015 23:10:56 ]
pi_150444808
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn zoveel foto's uit de pers gehouden, dat neem je die arme ouders toch niet kwalijk?? :?

Zelfs met die haarfoto kan het nog steeds een misdrijf zijn geweest.

Ook de inschakeling van Dick S. en die oud-politie-agent, ik vind het echt heel vreemd om daardoor een strategisch liegen te veronderstellen.

Het hameren was wel bedoeld om druk op de ketel te houden, ik heb problemen met "Hans K. heeft expres de media voorgelogen". En dat is wel wat hier beweerd wordt. Oneerlijkheid over zijn eigen gedachtes en motieven. Op basis van dingen die we juist niet weten. Ik erger me daar bij jackie aan, gaan jullie nu ook al beginnen? :{
Ik neem die ouders helemaal niets kwalijk. Zij willen gewoon weten wat er met hun dochter gebeurd is.
Make my day!
  zondag 8 maart 2015 @ 23:08:31 #77
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_150444865
Zijn er wel gidsen beschikbaar voor de reizigers onder ons? Want als ze meelezen haken ze af.
  zondag 8 maart 2015 @ 23:09:24 #78
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150444911
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn zoveel foto's uit de pers gehouden, dat neem je die arme ouders toch niet kwalijk?? :?

Zelfs met die haarfoto kan het nog steeds een misdrijf zijn geweest.

Ook de inschakeling van Dick S. en die oud-politie-agent, ik vind het echt heel vreemd om daardoor een strategisch liegen te veronderstellen.

Het hameren was wel bedoeld om druk op de ketel te houden, ik heb problemen met "Hans K. heeft expres de media voorgelogen". En dat is wel wat hier beweerd wordt. Oneerlijkheid over zijn eigen gedachtes en motieven. Op basis van dingen die we juist niet weten. Ik erger me daar bij jackie aan, gaan jullie nu ook al beginnen? :{
Ik beschuldig hem niet van liegen en neem de ouders niets kwalijk.
En ik heb maanden geleden al iets van deze strekking geschreven ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 8 maart 2015 @ 23:18:08 #79
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150445395
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn zoveel foto's uit de pers gehouden, dat neem je die arme ouders toch niet kwalijk?? :?

Zelfs met die haarfoto kan het nog steeds een misdrijf zijn geweest.

Ook de inschakeling van Dick S. en die oud-politie-agent, ik vind het echt heel vreemd om daardoor een strategisch liegen te veronderstellen.

Het hameren was wel bedoeld om druk op de ketel te houden, ik heb problemen met "Hans K. heeft expres de media voorgelogen". En dat is wel wat hier beweerd wordt. Oneerlijkheid over zijn eigen gedachtes en motieven. Op basis van dingen die we juist niet weten. Ik erger me daar bij jackie aan, gaan jullie nu ook al beginnen? :{
De halve waarheid is: je kunt hier niet vallen
De hele waarheid is: je kunt hier vallen

Ik neem hem niets kwalijk, het is ook geen leugen; het is zijn eigen overtuiging geweest dat ze de verkeerde tegen het lijf zijn gelopen.
Wie dit leest is gek
pi_150446418
Ja jongens, jullie beschuldigen hem wel van liegen. Hij zou namelijk een misdrijfscenario propageren alleen om druk op de ketel te houden terwijl ie zelf wist dat dat niet het meest waarschijnlijke was.

3 mogelijkheden;
• hij was oprecht en is nu oprecht - eerst misdrijf, nu ongeluk
• hij was niet oprecht en is nu oprecht - dacht altijd al aan een ongeluk en propageerde een misdrijf
• hij was oprecht en is nu niet oprecht - hij denkt nog steeds aan een misdrijf maar wil het voor de media afsluiten

De leugen die jullie zien, is dus de 2e mogelijkheid.

Druk op de ketel houden met een misdrijf kan als je dat niet oprecht vindt (zoals wat jullie stellen) of als je het wel oprecht vindt en het daarom ook zo laat blijken (dat denk ik eerder).

Met opmerkingen als "hij heeft die en die foto 'buiten de media gehouden'" neem je hem wel iets kwalijk; hij had die foto niet buiten de media mogen houden omdat het zijn misdrijfscenario ondergraaft...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150446457
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:16 schreef RapaNui het volgende:

[..]

FvdG heeft het telefoongebruik als argument gebruikt om zijn scenario te onderbouwen. Als we daarop verder borduren, dan kun je vrij simpel schatten, waar die plek zou moeten zijn.

Uitgangspunten:
1. GSM bereik stopt op ongeveer 40 minuten loopafstand na Mirador
2. "ergens tussen Mirador en 1eQ"
Conclusie: ergens tussen 40 en 60 minuten loopafstand na Mirador

Als uitgangspunt 2. ruimer moet worden genomen, omdat FvdG niet juist is geinterpreteerd, dan kan het gebied veel groter zijn.

Ik ben nog steeds de Quebrada Alejandro niet vergeten: "op 2 uur loopafstand van de Pianista".
In AFK lopen de ouders tussen de top en de 1e quebrada door een geul waar koeien ook doorheen lopen .We zien geen afgronden. Ze hebben bereik tot een kwartier voor de 1e quebrada.
Aangezien dit stuk niet "het laatste stuk in de afdaling van de Pianista is" kan dit niet de plek zijn die Frank bedoelde.

In AFK lopen de ouders van de 1e naar de 2e quebrada en stilstaand bij de 2e quebrada zeggen zowel Roelie als Hans dat ze in de laatste 20 minuten geen plek zijn tegengekomen waar je kunt vallen omdat het een geul is en als je valt dan val je tegen de rotswand aan.
Dit kan denk ik ook niet de plek zijn die Frank bedoelde.

In AFK lopen de ouders van de 2e quebrada naar de paddock in 15 minuten.
Hoe dit stuk eruit ziet zien we niet.
Als dit het "laatste stuk van de Pianista" is dan is het opmerkelijk dat Kris en Lisanne geen foto van de 2e quebrada hebben gemaakt.
Verder waren ze om 13.54 uur dan bij de 1e quebrada, rond 14.15 uur bij de 2e quebrada en als ze dan nog waren doorgelopen om 14.30 bij de paddock.
Als ze dan tussen 14.15 uur en 14.30 zijn gevallen dan hebben ze ruim 2 uur gewacht met bellen?? :?
Bovendien waren ze om 11 uur begonnen en wisten ze , indien doorgelopen bij de 2e quebrada geen foto, dat ze nog 3 1/2 uur terug moesten lopen.
Dat is dan pas om 18 uur terug bij het begin van de Pianista. En bij doorlopen NA de 2e quebrada nog later.

Kort samengevat
Vallen tussen de 1e quebrada en top is onwaarschijnlijk want dat is niet "het laatste stuk van de afdaling van de Pianista" zoals op de website AFK staat.

Vallen tussen de 2e quebrada en de 1e quebrada is onwaarschijnlijk omdat daar alleen maar een geul loopt volgens de ouders in de video van AFk .

Vallen tussen de 2e quebrada en paddock...dan zouden ze niet voor het donker terug zijn en hebben ze ruim 2 uur gewacht met het bellen naar het noodnummer en geen foto gemaakt bij de 1e quebrada.
pi_150446692
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:44 schreef jackie12 het volgende:

Als dit het "laatste stuk van de Pianista" is dan is het opmerkelijk dat Kris en Lisanne geen foto van de 2e quebrada hebben gemaakt.
Hoevaak moet ik het nog herhalen, jackie. Dat WETEN we niet, want er is minstens 1 maar mogelijk meer foto's GEWIST.

:')

quote:
Verder waren ze om 13.54 uur dan bij de 1e quebrada, rond 14.15 uur bij de 2e quebrada en als ze dan nog waren doorgelopen om 14.30 bij de paddock.
Als ze dan tussen 14.15 uur en 14.30 zijn gevallen dan hebben ze ruim 2 uur gewacht met bellen?? :?
Zie de terugkeermogelijkheden. Tot aan de paddocks lopen, dan omkeren en dan op de terugweg tussen de 1e quebrada en de Mirador van het pad glijden kan gewoon.

quote:
Kort samengevat
Vallen tussen de 1e quebrada en top is onwaarschijnlijk want dat is niet "het laatste stuk van de afdaling van de Pianista" zoals op de website AFK staat.
"de afdaling tussen de top [Mirador] en de 1e beek [quebrada]" zegt Frank letterlijk op tv.

Als je "de Pianista" definieert als het wandelpad tot de paddocks klopt dat dus; "laatste" is dan het stuk van Mirador tot Q1, de laatste bevestigde locatie waar ze geweest zijn.

Jouw alternatief "aan het eind van de paddocks" of wat jij ook met "laatste deel Pianista" bedoelt, is niet te bereiken in zo'n korte tijd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 8 maart 2015 @ 23:51:29 #83
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_150446750
Men hoeft toch niet perse 2 uur later 112 te hebben gebeld?
Kan zijn dat ze toen pas even bereik hadden en dat ze het al 2 uur geprobeerd hadden.
pi_150446860
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:51 schreef A_Fortiori het volgende:
Men hoeft toch niet perse 2 uur later 112 te hebben gebeld?
Kan zijn dat ze toen pas even bereik hadden en dat ze het al 2 uur geprobeerd hadden.
- ze hadden geen bereik op geen van de plekken stelt men
- volgens de data die we hebben (media die het overnamen uit het NFI-rapport; La Prensa, Telegraaf, EenVandaag) waren de eerste oproeppogingen om 16:39 (iPhone Kris) en 16:51 (Samsung Lisanne)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150446894
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:51 schreef A_Fortiori het volgende:
Men hoeft toch niet perse 2 uur later 112 te hebben gebeld?
Kan zijn dat ze toen pas even bereik hadden en dat ze het al 2 uur geprobeerd hadden.
Nee ze hadden de volgende dag pas voor de eerste en enige keer bereik om 13.56 uur opgesloten in de rivierbedding
pi_150447061
Een foto van Kris bij de 1e quebrada en een foto van Lisanne bij de 2e quebrada zou ook kunnen.
  maandag 9 maart 2015 @ 00:00:16 #87
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150447129
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:43 schreef El_Matador het volgende:
Ja jongens, jullie beschuldigen hem wel van liegen. Hij zou namelijk een misdrijfscenario propageren alleen om druk op de ketel te houden terwijl ie zelf wist dat dat niet het meest waarschijnlijke was.

3 mogelijkheden;
• hij was oprecht en is nu oprecht - eerst misdrijf, nu ongeluk
• hij was niet oprecht en is nu oprecht - dacht altijd al aan een ongeluk en propageerde een misdrijf
• hij was oprecht en is nu niet oprecht - hij denkt nog steeds aan een misdrijf maar wil het voor de media afsluiten

De leugen die jullie zien, is dus de 2e mogelijkheid.

Druk op de ketel houden met een misdrijf kan als je dat niet oprecht vindt (zoals wat jullie stellen) of als je het wel oprecht vindt en het daarom ook zo laat blijken (dat denk ik eerder).

Met opmerkingen als "hij heeft die en die foto 'buiten de media gehouden'" neem je hem wel iets kwalijk; hij had die foto niet buiten de media mogen houden omdat het zijn misdrijfscenario ondergraaft...
Maar jij denkt DUS dat je daar nergens kunt vallen.
Want Pa zegt dat je niet kunt vallen en hij is er zelf geweest

En DUS dat ze niet gevallen zijn.
Want als je niet kunt vallen zijn L en K nog steeds niet niet in een afgrond gevallen

En je denkt dat er geen Y splitsing naar Cerro Horquette is?
Terwijl je zelf de plek met het oranje pijltje gezien hebt (maar NIET in AFK)
Wie dit leest is gek
pi_150447248
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar jij denkt DUS dat je daar nergens kunt vallen.
Want Pa zegt dat je niet kunt vallen en hij is er zelf geweest
Nee, dat zegt hij over een ander stuk. Ik heb helemaal nooit gezegd dat ik denk dat je daar nergens in kan vallen.

quote:
En DUS dat ze niet gevallen zijn.
Want als je niet kunt vallen zijn L en K nog steeds niet niet in een afgrond gevallen
Ik zeg niet dat ze DUS niet gevallen zijn. Ik kan Franks scenario volgen tot een bepaald gedeelte, ik denk alleen niet dat ze dat ravijn niet uit konden, omdat ik vermoed dat Kris bij de 2e kabelbrug is geweest.

quote:
En je denkt dat er geen Y splitsing naar Cerro Horquette is?
Ik weet niet welk punt daar precies mee bedoeld wordt, zonder kaartbeeld. Als het het begin van de Klim is, waar je rechtdoor kan lopen (de grijze lijn langs het huis daar), dan is die "splitsing" er gewoon.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150447292
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee ze hadden de volgende dag pas voor de eerste en enige keer bereik om 13.56 uur opgesloten in de rivierbedding
Volgens El_Matador:
- ze hadden geen bereik op geen van de plekken stelt men
- volgens de data die we hebben (media die het overnamen uit het NFI-rapport; La Prensa, Telegraaf, EenVandaag) waren de eerste oproeppogingen om 16:39 (iPhone Kris) en 16:51 (Samsung Lisanne)

En ik weet ook niet beter, dat er op 1 april een poging was tot het bellen naar 112 of 911.
pi_150447363
Ik ga er nog steeds van uit dat het slimme verstandige meiden waren.

1- doorlopen tot de 1e quebrada (13.54 uur) is 3 uur dus ook 3 uur terug (17 uur)
17 uur is een mooie tijd om terug te zijn bij het begin van de Pianista als het om 18.30 uur donker wordt.

2- doorlopen tot de 2e quebrada was 20 minuten langer dus dan 14.15 uur 2e quebrada en bij omkeren na 17.30 weer terug zijn bij het begin van de Pianista. Hmmm vind ik al aan de late kant.

3- doorlopen NA de 2e quebrada met welk doel? Dan kwamen ze aan om 14.30 uur bij de paddock en bij direct omkeren pas om 18.00 uur terug bij het begin van de Pianista

Ik ga nog steeds voor 1 dus moet wmb daar de val lokatie zijn (en hou eens op met roetsjbaan het is verdorie geen achtbaan in een pretpark :( )

Is ie daar dan vreemd dat koeien daar niet vallen en deze niet bekend was bij de gidsen en Sinaproc.
pi_150447398
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:04 schreef A_Fortiori het volgende:
En ik weet ook niet beter, dat er op 1 april een poging was tot het bellen naar 112 of 911.
Ja precies, en de volgende dagen ook. Als het scenario van de "gevangenis" (ze konden het ravijn niet uit) zou kloppen, waarom zou je dan al die oproeppogingen doen?

Mijns inziens geven juist al die oproeppogingen aan dat ze mobiel waren en het op verschillende plekken probeerden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150447403
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:04 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Volgens El_Matador:
- ze hadden geen bereik op geen van de plekken stelt men
- volgens de data die we hebben (media die het overnamen uit het NFI-rapport; La Prensa, Telegraaf, EenVandaag) waren de eerste oproeppogingen om 16:39 (iPhone Kris) en 16:51 (Samsung Lisanne)

En ik weet ook niet beter, dat er op 1 april een poging was tot het bellen naar 112 of 911.
Ze hadden geen bereik, ook niet eventjes, op 1 april
pi_150447505
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:06 schreef jackie12 het volgende:
(en hou eens op met roetsjbaan het is verdorie geen achtbaan in een pretpark :( )
Prima jackie, point taken.

quote:
Is ie daar dan vreemd dat koeien daar niet vallen en deze niet bekend was bij de gidsen en Sinaproc.
Koeien moeten er toch overheen, ook op het stuk van de Mirador helemaal naar Il Pianista. Daar langs het stuk kan je er zeker vanaf vallen, dat zien we in de video's en daar is ook met touwen gezocht.

Het zoeken beneden aan "de helling"/"het valpunt"/"de Frankplek"/"het ravijn" is pas in januari gedaan, langs andere afgronden (misschien een betere term) is al eerder gebeurd.

De link naar de screencaps door agter heb ik in de OP gezet, deze: BNW / Kris & Lisanne #178 - de val

De screencaps zelf:




[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 09-03-2015 00:17:17 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150447710
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ze hadden geen bereik, ook niet eventjes, op 1 april
Geen bereik, maar wel pogingen tot...kan me de schema's nog herinneren, waar dat in stond.
  maandag 9 maart 2015 @ 00:30:55 #95
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150448296
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:30 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]
Prima, Perico.

Ik denk dus dat dat de Start Klim is:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 9 maart 2015 @ 00:46:47 #97
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150448323
Opmerkelijk, twee video's van Telemetro en de reportage van Eva Wiessing met gids P. maken alledrie afzonderlijk melding van de ravijnen van 50 meter.

Alledrie zo rond de y-splitsing. Terugkomend van de top kan dat opgevat worden als "het laatste deel van de afdaling".
pi_150448393
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:46 schreef Perico het volgende:
Opmerkelijk, twee video's van Telemetro en de reportage van Eva W. met gids P. maken alledrie afzonderlijk melding van de ravijnen van 50 meter.

Alledrie zo rond de y-splitsing. Terugkomend van de top kan dat opgevat worden als "het laatste deel van de afdaling".
Is zo, maar dat kan niet het ravijn van Frank zijn, want het is fysisch onmogelijk om in een afgrond te vallen aan de Pacifische kant van de waterscheiding en dan aan de Caribische kant terecht te komen (getransporteerd, lopen zou kunnen, maar dan moet je de CD over en dus het ravijn uit)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 9 maart 2015 @ 00:50:08 #99
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150448401
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:45 schreef El_Matador het volgende:


Ik denk dus dat dat de Start Klim is:

afbeelding
Ja, zeer zeker. Hier begint het pas echt en gaat het stijgingspercentage forser omhoog.

Foto 491 is hier in de buurt genomen.
pi_150448479
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:46 schreef Perico het volgende:
Opmerkelijk, twee video's van Telemetro en de reportage van Eva Wiessing met gids P. maken alledrie afzonderlijk melding van de ravijnen van 50 meter.

Alledrie zo rond de y-splitsing. Terugkomend van de top kan dat opgevat worden als "het laatste deel van de afdaling".
Dat is allemaal aan de Boquete kant van de Mirador. Daar is overal gezocht, ook in de diepte. Niet de door FvdG bedoelde plek volgens mij.

Wat die plek wel is, is nog niet zo makkelijk. Ik vond topkaarten uit 1991 die wat meer mogelijkheden aangeven, zij het dat het pad van Baru daar nog steeds niet langs loopt. Maar de steile stukken ten noorden van de paddock zijn m.i. hier duidelijker en komen in aanmerking als de valplek - behalve dus dat we niet weten of er een pad langs loopt.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
pi_150448609
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:54 schreef matteo_111 het volgende:

Maar de steile stukken ten noorden van de paddock zijn m.i. hier duidelijker en komen in aanmerking als de valplek
Mooie kaart, dank je.

Maar denk jij echt dat Frank die valplek ten noorden van de paddocks situeert?? Daar kan je toch niet om 16:39/16:51 zijn als je om 13:54 in de 1e quebrada staat?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 9 maart 2015 @ 01:13:00 #102
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150448724
quote:
11s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooie kaart, dank je.

Maar denk jij echt dat Frank die valplek ten noorden van de paddocks situeert?? Daar kan je toch niet om 16:39/16:51 zijn als je om 13:54 in de 1e quebrada staat?
Bovendien is vrijwillig doorlopen tot voorbij de paddocks een duidelijk geval van verdwalen, d.w.z. verregaande onbekendheid met de route en met de geografie van het gebied. Zoals Roelie in de AFK-video zegt bij het begin van de paddocks: hier zouden ze zeker teruggegaan zijn. Klopt, tenzij ze een volkomen verkeerd beeld van de tocht in hun hoofd hadden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150448747
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:13 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Bovendien is vrijwillig doorlopen tot voorbij de paddocks een duidelijk geval van verdwalen, d.w.z. verregaande onbekendheid met de route en met de geografie van het gebied. Zoals Roelie in de AFK-video zegt bij het begin van de paddocks: hier zouden ze zeker teruggegaan zijn. Klopt, tenzij ze een volkomen verkeerd beeld van de tocht in hun hoofd hadden.
Helemaal mee eens.

Zodra je de paddock opgaat is er ook geen "pad" meer. Dan moet je eerst langs die hekjes met prikkeldraad, over de "mistige paddock", maar later kan je uitwaaieren over die paddocks en ofwel naar het westen ("Mata's paddock"), of het noorden (H12) en dan het oosten ("Matteo's & Toni's paddock").
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150448777
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:54 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dat is allemaal aan de Boquete kant van de Mirador. Daar is overal gezocht, ook in de diepte. Niet de door FvdG bedoelde plek volgens mij.

Wat die plek wel is, is nog niet zo makkelijk. Ik vond topkaarten uit 1991 die wat meer mogelijkheden aangeven, zij het dat het pad van Baru daar nog steeds niet langs loopt. Maar de steile stukken ten noorden van de paddock zijn m.i. hier duidelijker en komen in aanmerking als de valplek - behalve dus dat we niet weten of er een pad langs loopt.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Ik denk ook dat Frank de val plek bedoelt na de paddock.
Van laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur eerste noodoproep zit 2 uur en 3 kwartier.
Bij doorlopen 14.15 uur 2e quebrada
14.30 uur paddock en dan nog 2 uur doorlopen.

Maar als Frank bedoelt dat daar ergens de val moet hebben plaatsgevonden (laatste deel afdaling Pianista) dan heb ik daar grote vraagtekens bij
pi_150448854
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Frank de val plek bedoelt na de paddock.
Van laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur eerste noodoproep zit 2 uur en 3 kwartier.
Bij doorlopen 14.15 uur 2e quebrada
14.30 uur paddock en dan nog 2 uur doorlopen.

Maar als Frank bedoelt dat daar ergens de val moet hebben plaatsgevonden (laatste deel afdaling Pianista) dan heb ik daar grote vraagtekens bij
Dat denk ik ook. Is de enige logische invulling m.i. Vraag is wel of ze de hele tijd zij doorgelopen of dat ze elkaar hebben proberen te redden of ergens uit wilden. (kost ook tijd)
pi_150448914
Het valt me op dat er 12 minuten tussen de alarmoproepen van de twee telefoons zat. Dat suggereert dat er op dat moment niet iets bijzonder dringends gebeurd is. Als beide meiden op dat moment al gewond waren geraakt bij de val van een berg, zou je verwachten dat er sneller achter elkaar met beide telefoons geprobeerd zou zijn te bellen.
pi_150449053
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:30 schreef math1985 het volgende:
Het valt me op dat er 12 minuten tussen de alarmoproepen van de twee telefoons zat. Dat suggereert dat er op dat moment niet iets bijzonder dringends gebeurd is. Als beide meiden op dat moment al gewond waren geraakt bij de val van een berg, zou je verwachten dat er sneller achter elkaar met beide telefoons geprobeerd zou zijn te bellen.
En de volgende dag pas weer.
Ik zou het veel vaker proberen (savonds snachts etc) maar volgens de gegevens hebben ze hun telefoons niet eens meer aangedaan voor t checken op bereik ma 16.51 uur
pi_150449082
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Is de enige logische invulling m.i. Vraag is wel of ze de hele tijd zij doorgelopen of dat ze elkaar hebben proberen te redden of ergens uit wilden. (kost ook tijd)
Een plek die m.i misschien zou kunnen die Frank bedoelde is de rivier achter "jouw huisjes" die dan na +- 900 meter uitkomt in de andere rivier vlak voor de plek waar t broekje is gevonden.
Wat denk jij?
pi_150449093
quote:
Lig mobiel. Ga morgen kijken
pi_150449194
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Hoe goed is jullie Russisch :)
Wat is die lijn met die zwarte bolletjes? Die lijn lijkt langs de rivier van de eerste touwbrug te lopen.
  maandag 9 maart 2015 @ 02:49:42 #112
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150449537
quote:
Goed genoeg ;) Er staan een aantal quebrada's op maar die ene die we zoeken (Alejandro) helaas niet.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150449621
De vader van kris ging altijd uit van ontvoering in alle berichten waarom nu die omslag naar een ongeluk.
Zou het kunnen zijn dat kris en Lisanne toch andere personen zijn tegen gekomen.
En daardoor zijn opgejaagd en van een helling zijn afgestort.
En dat daar de foto's 542, 550 ,510 zijn gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 09-03-2015 03:10:49 ]
  maandag 9 maart 2015 @ 04:44:09 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150449841
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Even terugzoeken: dit was mijn post daarover.

Op de video van AFK zegt Hans K. bij de paddock: 'We hebben het wel gezien.', terwijl de vindplaatsen verderop waren. Net als anderen heb ik me daarover verbaasd.
Met de nieuwe info in het achterhoofd heb ik die video nog eens bekeken, en nu komt het toch anders over. Nu weten we dat ze in die video niet alles vertelden: de haarfoto werd bijvoorbeeld niet genoemd. Misschien was de roetsjbaan toen ook al bij hen in beeld, of iets anders vlakbij de 1e quebrada, maar wilden ze daar nog niet voor de camera over speculeren (?)
die paddocks liggen denk ik buiten de zoekcirkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 09-03-2015 04:57:53 ]
pi_150449942
Uit dit interview:

Para él es poco probable que las holandesas hayan pasado de la quebrada Alejandro y menos que llegaran al río Culubre, porque las condiciones del terreno y físicas no lo permitían.

Oftewel:

To him it is unlikely that the Dutch women crossed the Quebrada Alejandro and even less that they reached the river Culubre (*) because ground conditions and physical conditions do not allow this.

De Alejandro loopt dus nog voor de Culebra (foutief Culubre genoemd) rivier.

Zou de Alejandro niet gewoon de eerste touwbrug kunnen zijn? De tweede touwbrug is pas de Culebra rivier als ik het goed heb. Weten we een naam van de stroom of rivier bij de eerste touwbrug?
pi_150450026
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 06:40 schreef math1985 het volgende:
Uit dit interview:

Para él es poco probable que las holandesas hayan pasado de la quebrada Alejandro y menos que llegaran al río Culubre, porque las condiciones del terreno y físicas no lo permitían.

Oftewel:

To him it is unlikely that the Dutch women crossed the Quebrada Alejandro and even less that they reached the river Culubre (*) because ground conditions and physical conditions do not allow this.

De Alejandro loopt dus nog voor de Culebra (foutief Culubre genoemd) rivier.

Zou de Alejandro niet gewoon de eerste touwbrug kunnen zijn? De tweede touwbrug is pas de Culebra rivier als ik het goed heb. Weten we een naam van de stroom of rivier bij de eerste touwbrug?
Ja, dat is de Changuinola VIII:



Bron (locatie van rugzak en remains kloppen niet op dit kaartje, hoort dichterbij Boquete):



Hier wordt er ook gesproken over de quebrada Alejandro, artikel is van dezelfde dag als jouw Siglo-link. Het is volgens mij de 2e quebrada, nog voor de paddocks, waar het "opener terrein" wordt:

“No pienso que las turistas holandesas hayan cruzado hacia la quebrada Alejandro ubicada en la cordillera entre Boquete y Bocas del Toro, porque las áreas son de terrenos muy extensos", expresó el abogado de la familia Kremers.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150450500
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 03:02 schreef vronie het volgende:
De vader van kris ging altijd uit van ontvoering in alle berichten waarom nu die omslag naar een ongeluk.

Was het een afspraak met de ouders van Lisanne om maximaal 1 jaar door te zoeken, omdat steeds de twee namen en foto's in het nieuws kwamen?
pi_150450609
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:50 schreef El_Matador het volgende:
Hoevaak moet ik het nog herhalen, jackie. Dat WETEN we niet, want er is minstens 1 maar mogelijk meer foto's GEWIST.
In een <FvdG onschuldig ongeval> scenario is dat niet logisch. We hebben het nu over het "FvdG ongeval scenario". Ik kan geen reden bedenken waarom de meiden foto's die ze wel zouden hebben gemaakt, zouden hebben GEWIST.

(Tenzij iemand anders ze heeft gewist...... :7 )
pi_150450750
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:29 schreef RapaNui het volgende:

[..]

In een <FvdG onschuldig ongeval> scenario is dat niet logisch. We hebben het nu over het "FvdG ongeval scenario". Ik kan geen reden bedenken waarom de meiden foto's die ze wel zouden hebben gemaakt, zouden hebben GEWIST.
Dat is toch irrelevant, of jij een "reden" kan bedenken? Het feit ligt er, daar moeten we het mee doen.

Ik kan wel redenen bedenken en heb dat ook al gedaan, ook Domnivoor heeft een scenario daarvoor opgesteld.

quote:
(Tenzij iemand anders ze heeft gewist...... :7 )
Even de smiley negerend, jij denkt dat echt?

Twee meiden in een ravijn waar je nauwelijks uitkomt, maar wel anderen die die foto's gaan wissen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 08:53:00 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_150450970
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:29 schreef RapaNui het volgende:

[..]

In een <FvdG onschuldig ongeval> scenario is dat niet logisch. We hebben het nu over het "FvdG ongeval scenario". Ik kan geen reden bedenken waarom de meiden foto's die ze wel zouden hebben gemaakt, zouden hebben GEWIST.

(Tenzij iemand anders ze heeft gewist...... :7 )
Misplaatste smiley.
pi_150451223
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 02:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Goed genoeg ;) Er staan een aantal quebrada's op maar die ene die we zoeken (Alejandro) helaas niet.
Die Q Alejandro blijft een raadsel
pi_150451236
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 02:02 schreef math1985 het volgende:

[..]

Wat is die lijn met die zwarte bolletjes? Die lijn lijkt langs de rivier van de eerste touwbrug te lopen.
Ben ook benieuwd wat die lijn is ben er nog niet achter
misschien kun je hier iets mee op mijn lappie duurt het eeuwig voordat die pagina's laden
http://cluster3.lib.berkeley.edu/EART/pdf/soviet.pdf

[ Bericht 16% gewijzigd door Grijzemassa op 09-03-2015 09:52:47 ]
pi_150451261
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Die Q Alejandro blijft een raadsel
Is volgens mij gewoon de 2e quebrada, meer quebrada's van enige omvang zijn er daar niet:

BNW / RIP Kris & Lisanne #182 - Met vallen en opstaan...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150452077
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is volgens mij gewoon de 2e quebrada, meer quebrada's van enige omvang zijn er daar niet:

BNW / RIP Kris & Lisanne #182 - Met vallen en opstaan...
Misschien kun je nog (meer) denken aan de ontwikkelingen in groei, bloei, verdorren van vegetatie.
In de zin van herfst, winter, lente, zomer.

De meiden waren er eind van een erg droog seizoen. Gezien de nabijheid van de evenaar (wisseling met Noordelijk halfrond) soort van zomer daar. En dus was er wellicht vegetatie verdord en komen gaten langs het pad "open". Terwijl na het regenseizoen er flink wat groeit, en die gaten dan overwoekerd zijn en niemand ze ziet. Blijkbaar zelfs de (meeste) locals niet. Zie foto van dat gat langs het pad die iemand hier postte 2 draadjes terug.

En in het regenseizoen daar nu juist afvoergeulen van water door ontstaan en daar water doorheen stroomt.
Frank heeft het ook over 'afvoergeulen' van water, de berg af (bedankt TonyB voor al het typewerk).
Afvoergeul van water in t regenseizoen, levensgevaarlijke val baan in de zomer.

Tenzij je een jonge indigenous moeder bent die haar kindje in het gat zag vallen, hoorde schreeuwen en er ook achterheen wilde kruipen/glijden, en ook (dood) eindigde in de Chanquinola, bij dezelfde 'wasplek' in de rivier. Dat zou inhouden dat er meer mensen net als K en L een dergelijk ongeval overkomen zou (kunnen) zijn.
De gidsen zeiden: ongelukken op de kabelbruggen zijn daarvan de oorzaken, maar wat als dat nu niet zo is, maar die (onbekende) baan /geul wel?

Zo kun je ook nog verder redeneren als: waar loopt in het regenseizoen nu precies waar (veel) water weg bij of in de omgeving van de mirador? Dus 'van boven naar beneden' bekeken ipv. andersom.
pi_150452197
Oke volgens mij is de bolletjeslijn op de Russian Army Map een low tension overhead line
pagina 14 hier http://cluster3.lib.berkeley.edu/EART/pdf/soviet.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 09-03-2015 10:32:44 ]
pi_150452569
@Poekje01 #124 quote
De meiden waren er eind van een erg droog seizoen. Gezien de nabijheid van de evenaar (wisseling met Noordelijk halfrond) soort van zomer daar. En dus was er wellicht vegetatie verdord en komen gaten langs het pad "open". Terwijl na het regenseizoen er flink wat groeit, en die gaten dan overwoekerd zijn en niemand ze ziet. Blijkbaar zelfs de (meeste) locals niet. Zie foto van dat gat langs het pad die iemand hier postte 2 draadjes terug.

Maar dan zouden de meiden normaal gesproken zo'n gat gezien moeten hebben en kijk je wel uit om daar op/in te stappen.
pi_150452620
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:32 schreef gynaika het volgende:
Maar dan zouden de meiden normaal gesproken zo'n gat gezien moeten hebben en kijk je wel uit om daar op/in te stappen.
Dat zou ik ook zeggen van al die sukkels die bij het maken van een "selfie" van een brug, afgrond of balkon flikkeren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150452740
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen van al die sukkels die bij het maken van een "selfie" van een brug, afgrond of balkon flikkeren.
Zo kun je het natuurlijk inderdaad stellen.
  maandag 9 maart 2015 @ 10:43:59 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150452871
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 03:02 schreef vronie het volgende:
De vader van kris ging altijd uit van ontvoering in alle berichten waarom nu die omslag naar een ongeluk.
Zou het kunnen zijn dat kris en Lisanne toch andere personen zijn tegen gekomen.
En daardoor zijn opgejaagd en van een helling zijn afgestort.
En dat daar de foto's 542, 550 ,510 zijn gemaakt.
Dat ontvoeringsverhaal was een pressiemiddel om de Panamese gezagsdragers te dwingen verder te zoeken.

Het huidige verhaal heeft als doel de rouwverwerking te vergemakkelijken.

Beide verhalen worden niet ondersteund door feitelijke bewijzen.
pi_150453192
quote:
11s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:38 schreef El_Matador het volgende:
Twee meiden in een ravijn waar je nauwelijks uitkomt, maar wel anderen die die foto's gaan wissen?
Ze hebben dan wel wat anders aan hun hoofd dan foto's wissen
pi_150453275
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:55 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ze hebben dan wel wat anders aan hun hoofd dan foto's wissen
_509 is gewist NA het maken van de eerste nachtfoto _510 (die in theorie zelf een "overschrijving" kan zijn van eerdere, ook gewiste _510's of _510, _511, etc.), dat was een week later. Hoe weet jij wat er in die week gebeurd is? Dat weten we toch niet?

Misschien schijfruimte nodig, een foto die mislukt was, welke reden dan ook?

[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 09-03-2015 11:04:02 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150453521
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_509 is gewist NA het maken van de eerste nachtfoto _510, dat was een week later. Hoe weet jij wat er in die week gebeurd is? Dat weten we toch niet?

Misschien schijfruimte nodig, een foto die mislukt was, welke reden dan ook?
Nee, dat weten we idd niet. Maar jij stelde voor, dat ze misschien eerste een stukje waren doorgelopen, foto's maken, dan weer terug, niets adh, gezellig, leuk, en dan plots die valpartij...met alle gevolgen van dien. Wat zou hun reden zijn geweest om NA die valpartij leuke, gezellige foto's te wissen? Als ze sporen van hun valpartij hadden willen achterlaten, dan zouden ze juist niets hebben gewist en op klaarlichte dag, foto's van de helling hebben genomen. Meerdere. Maar nee, die foto's zijn er niet.
- De leuke gezellige foto's stoppen bij de 1eQ
- Of: er waren wel andere gezellige foto's van na het moment van 1eQ en iemand anders heeft ze gewist.

FvdG hypothese theorie, heeft mijn scenario niet doen wankelen.
pi_150453699
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:07 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nee, dat weten we idd niet. Maar jij stelde voor, dat ze misschien eerste een stukje waren doorgelopen, foto's maken, dan weer terug, niets adh, gezellig, leuk, en dan plots die valpartij...met alle gevolgen van dien.
Dat kan toch gewoon?
quote:
Wat zou hun reden zijn geweest om NA die valpartij leuke, gezellige foto's te wissen?
Ja, goeie vraag, als we dat wisten... Wij hebben noch die foto's, noch een idee wat er gebeurd kan zijn.

quote:
Als ze sporen van hun valpartij hadden willen achterlaten, dan zouden ze juist niets hebben gewist en op klaarlichte dag, foto's van de helling hebben genomen. Meerdere. Maar nee, die foto's zijn er niet.
- De leuke gezellige foto's stoppen bij de 1eQ
- Of: er waren wel andere gezellige foto's van na het moment van 1eQ en iemand anders heeft ze gewist.
Waarom moet iemand anders ze gewist hebben? Waarom zij niet zelf?

Per ongeluk, in die rare nacht, dat kan toch ook makkelijk? Een foutje is snel gemaakt als je al een week diep in de put zit (pun intended).

quote:
FvdG hypothese theorie, heeft mijn scenario niet doen wankelen.
Het is geen theorie, maar juist een hypothese. Als die nachtfotolocatie precies was gevonden, zou je het een theorie kunnen noemen.

Ik vroeg je al een paar keer naar jouw scenario, heb je dat uitgeschreven ergens? "Een cover-up" toch? Maar dat is geen scenario, dat is een mogelijkheid die je oppert. Een scenario bevat iets meer informatie...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150454026
Ik heb gedacht aan de mogelijkheid dat ze, indien ze zelf vastzaten of door een andere oorzaak immobiel waren, de rugtas in een rivier hebben kunnen gooien.
Met de hoop dat deze naar bewoond gebied zou afdrijven.
Dat zou dan gedaan kunnen zijn toen de batterijen van de telefoons en camera leeg waren en ze er verder niets meer aan hadden. Als laatste redmiddel zeg maar.
De bh's staan dan voor 2 vrouwen voor het geval de vinder niet kon lezen en de zonnebrillen voor toeristen, waterflesje voor hikers.
Ik zit dan alleen met het waterflesje, dat zouden ze willen houden denk ik.
Tenzij ze er wel 2 of meer mee hadden.
pi_150454049
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:14 schreef El_Matador het volgende:
Het is geen theorie, maar juist een hypothese. Als die nachtfotolocatie precies was gevonden, zou je het een theorie kunnen noemen.
Helemaal met je eens. Daarom zet ik het ook zo neer. FvdG heeft zijn hypothese verheven tot theorie, terwijl het nog steeds een hypothese is.

Ik zie verschillende aanwijzingen voor een cover up. Ongeacht of er een:
- misdrijf
- ongeluk
- natuurlijke dood
in het spel is. Al die aanwijzingen zijn uitgebreid aan bod gekomen. Wie heeft profijt aan een cover up? Dat kunnen verschillende partijen zijn, óók Sinaproc, de prutsers. De cover up is mogelijk al begonnen vóórdat Sinaproc in beeld in actie kwam.

Een voorbeeld: stel je voor dat er op 2(!) of 3 april -of later- gezocht is en de twee meisjes werden dood aangetroffen. Kun je je voorstellen wat een schrikreactie dat teweeg kan brengen? OMG wat is er gebeurd? Hoe moeten we dit naar buiten brengen?
pi_150454063
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Frank de val plek bedoelt na de paddock.
Van laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur eerste noodoproep zit 2 uur en 3 kwartier.
Bij doorlopen 14.15 uur 2e quebrada
14.30 uur paddock en dan nog 2 uur doorlopen.

Maar als Frank bedoelt dat daar ergens de val moet hebben plaatsgevonden (laatste deel afdaling Pianista) dan heb ik daar grote vraagtekens bij
nee. Frank zegt heel duidelijk in de afdaling van de top van de berg tot het EERSTE beekje. Dus niet voorbij 1e beekje!
pi_150454139
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb gedacht aan de mogelijkheid dat ze, indien ze zelf vastzaten of door een andere oorzaak immobiel waren, de rugtas in een rivier hebben kunnen gooien.
Met de hoop dat deze naar bewoond gebied zou afdrijven.
Dat zou dan gedaan kunnen zijn toen de batterijen van de telefoons en camera leeg waren en ze er verder niets meer aan hadden. Als laatste redmiddel zeg maar.
De bh's staan dan voor 2 vrouwen voor het geval de vinder niet kon lezen en de zonnebrillen voor toeristen, waterflesje voor hikers.
Ik zit dan alleen met het waterflesje, dat zouden ze willen houden denk ik.
Tenzij ze er wel 2 of meer mee hadden.
Alles zat in die rugzak. Waarom zou je een bh, die je als tool kan gebruiken in een rugzak in de rivier gooien als je paspoort (L) en verzekeringspasje (K) erin zaten? En dat flesje inderdaad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150454227
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alles zat in die rugzak. Waarom zou je een bh, die je als tool kan gebruiken in een rugzak in de rivier gooien als je paspoort (L) en verzekeringspasje (K) erin zaten? En dat flesje inderdaad.
Heb ik toch al antwoord op gegeven? De mogelijkheden waren beperkt dus ze moesten keuzes maken om te voorkomen dat een vinder zou denken, o, handig een rugtas die kan ik wel gebruiken.

Als je niet kan lezen zegt een id je ook niet veel en hoe moesten K en L weten of hun foto bekend was in de rimboe?
  maandag 9 maart 2015 @ 11:38:00 #139
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150454358
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Heb ik toch al antwoord op gegeven? De mogelijkheden waren beperkt dus ze moesten keuzes maken om te voorkomen dat een vinder zou denken, o, handig een rugtas die kan ik wel gebruiken.

Als je niet kan lezen zegt een id je ook niet veel en hoe moesten K en L weten of hun foto bekend was in de rimboe?
Vanuit Boquete heeft I pogingen gedaan om de bewoners in het buitengebied te informeren via de lokale radiozender, dit gebeurde op zaterdag 5 april.
.
pi_150454365
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alles zat in die rugzak. Waarom zou je een bh, die je als tool kan gebruiken in een rugzak in de rivier gooien als je paspoort (L) en verzekeringspasje (K) erin zaten? En dat flesje inderdaad.
Het enige wat kan, is dat ze zelf met rugzak en al de rivier/waterval ingegaan zijn vanaf de locatie waar ze vastzaten.

Als de rugzak waterdicht was, en dus bleef drijven, zou dat ook een handige drijfboei geweest kunnen zijn.
Make my day!
pi_150454447
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vanuit Boquete heeft I pogingen gedaan om de bewoners in het buitengebied te informeren via de lokale radiozender, dit gebeurde op zaterdag 5 april.
.
En dat wisten K en L ook :?
pi_150454510
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Heb ik toch al antwoord op gegeven? De mogelijkheden waren beperkt dus ze moesten keuzes maken om te voorkomen dat een vinder zou denken, o, handig een rugtas die kan ik wel gebruiken.

Als je niet kan lezen zegt een id je ook niet veel en hoe moesten K en L weten of hun foto bekend was in de rimboe?
Een foto van 2 Nederlandse meiden en een NLs paspoort met EU-sterretjes erop, daar hoef je niet voor te kunnen lezen... :D

En dan breng je het naar iemand die dat wel kan.

Die bh voegt niets toe en kan je veel beter als tool gebruiken.

Sorry, ik kan echt totaal niet meegaan in je hypothese. Sowieso in geen enkele die stelt dat de rugzak 15+ km door die bochtige rivieren is getransporteerd, maar al helemaal niet expres zoals jij stelt. Niks persoonlijks, want je weet dat ik je erg waardeer. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 9 maart 2015 @ 11:42:27 #143
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150454520
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:38 schreef agter het volgende:

[..]

Het enige wat kan, is dat ze zelf met rugzak en al de rivier/waterval ingegaan zijn vanaf de locatie waar ze vastzaten.

Als de rugzak waterdicht was, en dus bleef drijven, zou dat ook een handige drijfboei geweest kunnen zijn.
Ik zeg het niet snel maar goeie post!
Was die rugzak waterdicht? Als deze namelijk kom drijven dan verklaart dat namelijk wel de enorme afstand die die tas heeft afgelegd.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:43:15 #144
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150454546
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:40 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

En dat wisten K en L ook :?
Nee, dat denk ik niet. Maar je kunt er wel vanuit gaan dat ze hoopten op een reddingsactie
pi_150454551
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:38 schreef agter het volgende:

[..]

Het enige wat kan, is dat ze zelf met rugzak en al de rivier/waterval ingegaan zijn vanaf de locatie waar ze vastzaten.

Als de rugzak waterdicht was, en dus bleef drijven, zou dat ook een handige drijfboei geweest kunnen zijn.
Zie die rugzak, dat was een goedkoop dun dingetje. En hoe wil je een rugzak met ritsen waterdicht krijgen??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 9 maart 2015 @ 11:44:29 #146
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150454580
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie die rugzak, dat was een goedkoop dun dingetje. En hoe wil je een rugzak met ritsen waterdicht krijgen??
Was dat een goedkoop dun dingetje?
  maandag 9 maart 2015 @ 11:46:29 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150454649
Er bestaat zoiets als waterdichte ritsen. Mijn jas heeft ze ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150454665
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een foto van 2 Nederlandse meiden en een NLs paspoort met EU-sterretjes erop, daar hoef je niet voor te kunnen lezen... :D

En dan breng je het naar iemand die dat wel kan.

Die bh voegt niets toe en kan je veel beter als tool gebruiken.

Sorry, ik kan echt totaal niet meegaan in je hypothese. Sowieso in geen enkele die stelt dat de rugzak 15+ km door die bochtige rivieren is getransporteerd, maar al helemaal niet expres zoals jij stelt. Niks persoonlijks, want je weet dat ik je erg waardeer. O+
Ten eerste weten we niet wat er eventueel nog meer in de rugtas zat en wat ze gebruikt hebben als tool. En die pasjes kunnen voor indianen abracadabra zijn. Dat zouden K en L niet zeker weten, of de vinder daar iets uit op kon maken.

Ik denk er anders over, de rivier kan in maanden tijd makkelijk een rugtas zo ver transporteren.
Ik heb al meerdere keren links geplaatst van wat de rivieren daar doen in het regenseizoen, halve dorpen onder water, scholen huizen enz. verwoest door wilde stromen. Maar een rugtas blijft redelijk op zijn plaats liggen, maanden lang :N
  maandag 9 maart 2015 @ 11:49:54 #149
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150454757
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:46 schreef Copycat het volgende:
Er bestaat zoiets als waterdichte ritsen. Mijn jas heeft ze ook.
Inderdaad, en een "plastic" binnenzak met foam schouderbanden en weinig inhoud.

Weet iemand hier het merk? Ik ga dat ding even opzoeken.
pi_150454768
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:47 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ten eerste weten we niet wat er eventueel nog meer in de rugtas zat en wat ze gebruikt hebben als tool. En die pasjes kunnen voor indianen abracadabra zijn. Dat zouden K en L niet zeker weten, of de vinder daar iets uit op kon maken.

Ik denk er anders over, de rivier kan in maanden tijd makkelijk een rugtas zo ver transporteren.
Ik heb al meerdere keren links geplaatst van wat de rivieren daar doen in het regenseizoen, halve dorpen onder water, scholen huizen enz. verwoest door wilde stromen. Maar een rugtas blijft redelijk op zijn plaats liggen, maanden lang :N
Nou maak je me belachelijk want ik heb nooit gezegd dat die rugzak op zijn plaats moet blijven liggen.

Waar ik moeite mee heb is een transport van 15+ km door bochtige rivieren (meervoud) langs uitstekende rotsen (veel, want begin regenseizoen) waar de inhoud van die rugzak (goedkoop dun dingetje, kan je op de foto's zien, geen trekrugzak) allemaal puntgaaf bij blijft.

Dat is ff wat anders.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150454781
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:28 schreef ToniB het volgende:

[..]

nee. Frank zegt heel duidelijk in de afdaling van de top van de berg tot het EERSTE beekje. Dus niet voorbij 1e beekje!
Dat is wat ie zegt bij Umberto.
Dit is wat er staat op AFK:

Wat rest is een noodlottig ongeval, mogelijk veroorzaakt door een ongelukkige valpartij. „Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. Uitgaande van een val van deze hellingen ligt het voorland van de valler(s) in de bedding van een van de rivieren welke uitkomen in de Culebra rivier

Dus het laatste stuk van de afdaling

Ook al reken je dat het pad de Pianista tot aan de paddock loopt dan vind ik niet dat dat het laatste stuk van de Pianista is.
Bovendien had Hans tot 45 min na de top netwerkbereik.
In dat geval zouden Kris en Lisanne gevallen moeten zijn in het laatste stukje tussen de top en de 1e quebrada.
pi_150454903
quote:
18s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou maak je me belachelijk want ik heb nooit gezegd dat die rugzak op zijn plaats moet blijven liggen.

Waar ik moeite mee heb is een transport van 15+ km door bochtige rivieren (meervoud) langs uitstekende rotsen (veel, want begin regenseizoen) waar de inhoud van die rugzak (goedkoop dun dingetje, kan je op de foto's zien, geen trekrugzak) allemaal puntgaaf bij blijft.

Dat is ff wat anders.
Nee ik maak je niet belachelijk maar begrijp ook niet waarom je het vreemd vindt als de rugtas 15 verop gevonden wordt. Die overstroomde dorpen waren ook in dat gebied, en ik heb ook een bericht geplaatst van een verdronken kind dat de volgende dag 4 mijl verder van de plek waar het in het water viel dood gevonden werd. En dat de volgende dag dus.
Dan denk ik dat na 2 maanden die tas een heel eind verder kan zijn dan de plek waar hij in het water terecht kwam.
pi_150454937
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat is wat ie zegt bij Umberto.
Dit is wat er staat op AFK:

Wat rest is een noodlottig ongeval, mogelijk veroorzaakt door een ongelukkige valpartij. „Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. Uitgaande van een val van deze hellingen ligt het voorland van de valler(s) in de bedding van een van de rivieren welke uitkomen in de Culebra rivier

Dus het laatste stuk van de afdaling

Ook al reken je dat het pad de Pianista tot aan de paddock loopt dan vind ik niet dat dat het laatste stuk van de Pianista is.
Bovendien had Hans tot 45 min na de top netwerkbereik.
In dat geval zouden Kris en Lisanne gevallen moeten zijn in het laatste stukje tussen de top en de 1e quebrada.
Kris en Lisanne hadden hoogstwaarschijnlijk geen werkende SIMkaart in hun telefoon (gebruikten alleen wifi met hun Nederlandse SIMkaart):

- konden dus alleen noodnummers (en dus geen andere nummers) bellen
- waren afhankelijk van zendmasten (bereik)
- als ze in een ravijn vallen, kan dat ook zijn als Hans K op het pad (bovenaan dus) nog (net?) wel bereik heeft, in dat ravijn niet meer
- AFK is een interpretatie van het onderzoek van FvdG, hij zegt het live op tv en is daar geweest (voor zover we weten was Hans K niet bij die expeditie in januari, dacht ik?)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150454968
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:55 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee ik maak je niet belachelijk maar begrijp ook niet waarom je het vreemd vind als de rugtas 15 verop gevonden wordt. Die overstroomde dorpen waren ook in dat gebied, en ik heb ook een bericht geplaatst van een verdronken kind dat de volgende dag 4 mijl verder van de plek waar het in het water viel dood gevonden werd. En dat de volgende dag dus.
Dan denk ik dat na 2 maanden die tas een heel eind verder kan zijn dan de plek waar hij in het water terecht kwam.
Zeker als er sprake was van hoog water kan iets heel goed over redelijke afstand worden meegevoerd zonder veel schade, vooral als er sprake is van snelle stijging van het waterpeil na bv regenval. Tot het ergens blijft haken en achterblijft.
pi_150455015
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:55 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee ik maak je niet belachelijk maar begrijp ook niet waarom je het vreemd vind als de rugtas 15 verop gevonden wordt.
Sorry maar dat doe je wel omdat je het nu nog es herhaalt.

- ik vind het niet vreemd dat een rugzak door een rivier wordt getransporteerd
- ik vind het wel vreemd als er dan over een afstand van 15+ km NIETS beschadigt. Zie de Changuinola bij de kabelbruggen op die Telemetro- en andere video's. Zie die rotsen uit de rivierbedding steken. En dat zijn er stroomopwaarts (2e quebrada/quebrada Alejandro) nog meer (!). En daar staat ook nog es minder water in.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 9 maart 2015 @ 12:01:29 #156
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150455108
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_509 is gewist NA het maken van de eerste nachtfoto _510 (die in theorie zelf een "overschrijving" kan zijn van eerdere, ook gewiste _510's of _510, _511, etc.), dat was een week later. Hoe weet jij wat er in die week gebeurd is? Dat weten we toch niet?

Misschien schijfruimte nodig, een foto die mislukt was, welke reden dan ook?
In theorie is het mogelijk dat de software in de camera zelf besluit een foto te wissen, om wat voor reden dan ook. Ik weet niet of dit in de praktijk ook op die manier geprogrammeerd is, maar ik zou dit niet op voorhand willen uitsluiten.
pi_150455122
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef El_Matador het volgende:
Die bh voegt niets toe en kan je veel beter als tool gebruiken.
Als tool voor wat? Er vanuit gaande dat ze opgesloten zaten tussen 2 rotswanden en 2watervallen? Wat valt er dan te 'toolen' met een bh?
pi_150455178
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat ontvoeringsverhaal was een pressiemiddel om de Panamese gezagsdragers te dwingen verder te zoeken.
Dat denk ik niet; de vader en misschien de moeder ook, stond er toen anders in en waren daar toen van overtuigd. We zijn alleen nu wel bijna een jaar verder en de ouders hebben een heel intern proces al doorgemaakt, waarin ze ongetwijfeld heen en weer geslingerd zijn met hun gevoel en gedachten. Er zijn geen bewijzen, noch voor het ene noch voor het andere scenario. Ze zijn nu tot de conclusie gekomen dat deze uitkomst niet ondenkbaar is en misschien ook het meest aannemelijk.
En het echte rouwproces kan pas beginnen na aanvaarding ... niet zolang je vecht en strijdt...
pi_150455191
quote:
18s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry maar dat doe je wel omdat je het nu nog es herhaalt.

- ik vind het niet vreemd dat een rugzak door een rivier wordt getransporteerd
- ik vind het wel vreemd als er dan over een afstand van 15+ km NIETS beschadigt. Zie de Changuinola bij de kabelbruggen op die Telemetro- en andere video's. Zie die rotsen uit de rivierbedding steken. En dat zijn er stroomopwaarts (2e quebrada/quebrada Alejandro) nog meer (!). En daar staat ook nog es minder water in.
We weten niet waar de spullen in het water terecht gekomen zijn en we weten ook niet in hoeverre de camera en de telefoons wel of niet beschadigd waren
pi_150455204
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In theorie is het mogelijk dat de software in de camera zelf besluit een foto te wissen, om wat voor reden dan ook. Ik weet niet of dit in de praktijk ook op die manier geprogrammeerd is, maar ik zou dit niet op voorhand willen uitsluiten.
Ik ben geen camera-expert maar zoiets kan ook lijkt me. Zeker gezien al dat vocht al die tijd. Maar dan zou ik -nogmaals als niet-expert maar wel enthousiaste fotograaf- verwachten dat de foto gecorrumpeerd wordt, niet gewist.

Heb zelf 3 camera's door water/vochtschade "verloren" (1 kon er gemaakt worden (alleen vocht), de andere (beetje zeewater) is nu in reparatie en de andere (volledig onder water) ging verloren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455272
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zeg het niet snel maar goeie post!
Was die rugzak waterdicht? Als deze namelijk kom drijven dan verklaart dat namelijk wel de enorme afstand die die tas heeft afgelegd.
Ik roep dit allang. Alleen beredeneer ik andersom:
- Er bestaan waterafstotende en grotendeels waterdichte rugzakken; om schoolboeken droog te houden op weg naar school op de fiets in de zeikende regen
- Een rugzak die zinkt wordt zwaar en verplaatst zich met de stroom onder water waardoor die tegen stenen, rotsen en keien wordt geslagen.
- Een drijvend licht voorwerp, niet al te groot, wordt door de stroming om keien en rotsen heengeleid en slaat er niet elke keer vol tegenaan.

Gezien de afstand die de rugzak moet hebben afgelegd en het ontbreken van zware beschadigingen aan de spullen in de rugzak ligt het dus voor de hand dat hij waterdicht was.
pi_150455275
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

We weten niet waar de spullen in het water terecht gekomen zijn en we weten ook niet weten in hoeverre de camera en de telefoons wel of niet beschadigd waren
In het scenario van Frank (waar ik dus moeite mee heb helemaal in mee te gaan) moet dat dus in het ravijn zijn geweest en dat kwam uit op de 2e quebrada (de enige aanvoerrivier vanaf de ravijnlocatie naar de Changuinola).
De camera zat in een hoesje dus die zat redelijk beschermd.

De zonnebrilletjes waren puntgaaf (zie foto's).
De telefoons hebben we geen bericht van dat ze beschadigd waren. Je weet zelf hoe fragiel die smartphones zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455307
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik roep dit allang. Alleen beredeneer ik andersom:

Gezien de afstand die de rugzak moet hebben afgelegd en het ontbreken van zware beschadigingen aan de spullen in de rugzak ligt het dus voor de hand dat hij waterdicht was.
Precies, dat is geen zuivere redenatie. Je neemt eerst een scenario en past daar de feiten in.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als tool voor wat? Er vanuit gaande dat ze opgesloten zaten tussen 2 rotswanden en 2watervallen? Wat valt er dan te 'toolen' met een bh?
Weet ik veel, fruit bereiken, vogels vangen (als je vastzit moet je toch aan eten zien te komen). Het punt was dat Grijzemassa suggereerde dat ze die beha's expres in de rugzak deden. Dus "weggooiden".

Als je in nood zit en zeker als je ergens vastzit, heb je alle tools nodig, dan nuttige beha's (in noodsituaties word je vanzelf inventief, zo is de mens nu eenmaal) in een rivier gooien wil er echt niet in bij mij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455336
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie die rugzak, dat was een goedkoop dun dingetje. En hoe wil je een rugzak met ritsen waterdicht krijgen??
Dat heb je nu al vaker gezegd maar ik heb nog steeds geen link van je gekregen naar de prijs en het soort materiaal. Je plaatst hier dus weer jouw aannames als feiten.

Dat de rits niet volledig waterdicht is zorgt er nog niet gelijk voor dat de tas volstroomt; waar moet de lucht naartoe als de rits onderwater staat?
pi_150455378
De geografische condities, de sociaal maatschappelijke condities en de technische feiten zoals uit het forensisch onderzoek naar voren zijn gekomen, maken een misdrijf in de vorm van een overval, zedenmisdrijf, gewelddelict of ontvoering zeer onwaarschijnlijk

Ik zou willen weten of het logistiek ook het meest waarschijnlijk is, of het zou kunnen dat de nachtfoto's zijn gemaakt omdat daar toen Synaproccers zochten.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 9 maart 2015 @ 12:10:34 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150455386
Ik zoek me suf, er is geen foto waar te tas opstaat tijdens de dagen na 1 april. De enige foto is die van de vondsten, of mis ik er een?
pi_150455419
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat heb je nu al vaker gezegd maar ik heb nog steeds geen link van je gekregen naar de prijs en het soort materiaal. Je plaatst hier dus weer jouw aannames als feiten.
Nee, geen aanname, bekijk de foto's dan zelf. Het was geen verstevigde trekrugzak, maar een dunne rugzak, niet speciaal voor hikes. Dat jij dat niet herkent zou kunnen, ik doe dat wel (en ik neem aan anderen ook).

quote:
Dat de rits niet volledig waterdicht is zorgt er nog niet gelijk voor dat de tas volstroomt; waar moet de lucht naartoe als de rits onderwater staat?
Niet gelijk nee. Maar we hebben het over echt een ENORME afstand. Die kaartjes heb ik niet voor niets gemaakt; je kan dat zelf in de OP zien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455458
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zoek me suf, er is geen foto waar te tas opstaat tijdens de dagen na 1 april. De enige foto is die van de vondsten, of mis ik er een?

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455478
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, geen aanname, bekijk de foto's dan zelf. Het was geen verstevigde trekrugzak, maar een dunne rugzak, niet speciaal voor hikes. Dat jij dat niet herkent zou kunnen, ik doe dat wel (en ik neem aan anderen ook).

[..]

Niet gelijk nee. Maar we hebben het over echt een ENORME afstand. Die kaartjes heb ik niet voor niets gemaakt; je kan dat zelf in de OP zien.
Kan je in plaats van dit domme geschreeuw niet gewoon een paar plaatjes van die rugzak plaatsen?
Want vooralsnog laat jij vooral je onkunde zien.
pi_150455493
quote:
18s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry maar dat doe je wel omdat je het nu nog es herhaalt.

- ik vind het niet vreemd dat een rugzak door een rivier wordt getransporteerd
- ik vind het wel vreemd als er dan over een afstand van 15+ km NIETS beschadigt. Zie de Changuinola bij de kabelbruggen op die Telemetro- en andere video's. Zie die rotsen uit de rivierbedding steken. En dat zijn er stroomopwaarts (2e quebrada/quebrada Alejandro) nog meer (!). En daar staat ook nog es minder water in.
Ik heb al eerder een filmpje gepost waarin je prima ziet hoe drijvende lichte voorwerpen door de stroming om die rotsen heen worden geleid ipv er tegenaan gesmakt.
Dat FEIT negeer je voortdurend.
pi_150455497
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn rugzakjes die prima vrij lang in een rivier weg kunnen dobberen.
pi_150455536
quote:
19s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In het scenario van Frank (waar ik dus moeite mee heb helemaal in mee te gaan) moet dat dus in het ravijn zijn geweest en dat kwam uit op de 2e quebrada (de enige aanvoerrivier vanaf de ravijnlocatie naar de Changuinola).
De camera zat in een hoesje dus die zat redelijk beschermd.

De zonnebrilletjes waren puntgaaf (zie foto's).
De telefoons hebben we geen bericht van dat ze beschadigd waren. Je weet zelf hoe fragiel die smartphones zijn.
Geen bericht van betekent niet dat het niet zo was. Ze waren voor ons op de foto niet zichtbaar beschadigd maar dat zegt niet veel. Juist die plastic brillen kunnen heel taai zijn.

Het kan ook allemaal anders zijn maar ik vind het gewoon geen bewijs dat de tas niet een heel eind door de rivier meegevoerd kan zijn.
pi_150455546
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Op maandag 9 maart 2015 11:38 schreef agter het volgende:

[..]

Het enige wat kan, is dat ze zelf met rugzak en al de rivier/waterval ingegaan zijn vanaf de locatie waar ze vastzaten.

Als de rugzak waterdicht was, en dus bleef drijven, zou dat ook een handige drijfboei geweest kunnen zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb gedacht aan de mogelijkheid dat ze, indien ze zelf vastzaten of door een andere oorzaak immobiel waren, de rugtas in een rivier hebben kunnen gooien.
Met de hoop dat deze naar bewoond gebied zou afdrijven.
Dat zou dan gedaan kunnen zijn toen de batterijen van de telefoons en camera leeg waren en ze er verder niets meer aan hadden. Als laatste redmiddel zeg maar.
De bh's staan dan voor 2 vrouwen voor het geval de vinder niet kon lezen en de zonnebrillen voor toeristen, waterflesje voor hikers.
Ik zit dan alleen met het waterflesje, dat zouden ze willen houden denk ik.
Tenzij ze er wel 2 of meer mee hadden.
Ik denk dat ook nog steeds..of dat Lisanne toch nog mobiel is geworden en deze heeft ''gedropt" toen ze voelde dat ze niet lang meer had. In de hoop dat de tas met alles erin: 'serieus'' zou worden genomen door vinders en die ermee naar de authoriteiten zouden gaan. Vandaar alles erin, zo compleet mogelijk, meer kon ze niet doen.
pi_150455577
Als Kris en Lisanne om zijn gekeerd bij de 1e quebrada rond 14 uur dan moeten ze dus op het stuk 1e quebrada - mirador zijn gevallen.

Los van het feit dat ik twijfel of daar wel rivierbeddingen zijn met aan weerskanten watervallen hebben de telefoons geen contact gemaakt met het netwerk.
Dan maakt het t stukje alleen nog maar kleiner waar ze kunnen zijn gevallen namelijk vlak na omkeren bij de 1e quebrada.
Dat moet dan zo rond 14.10 uur zijn geweest.
Maar om 16.39 uur werd er pas voor de eerste keer het noodnummer geprobeerd te bellen.
Das 2 1/2 uur later.

Voor mijn gevoel kloppen teveel dingen niet en roept de verklaring van Frank ontzettend veel vragen op.

Ik acht de kans op een misdrijf nog steeds het grootst
pi_150455628
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:15 schreef doorgaan het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat ook nog steeds..of dat Lisanne toch nog mobiel is geworden en deze heeft ''gedropt" toen ze voelde dat ze niet lang meer had. In de hoop dat de tas met alles erin: 'serieus'' zou worden genomen door vinders en die ermee naar de authoriteiten zouden gaan. Vandaar alles erin, zo compleet mogelijk, meer kon ze niet doen.
Ook daar heb ik aan gedacht
pi_150455642
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, dat is geen zuivere redenatie. Je neemt eerst een scenario en past daar de feiten in.
Ben ik niet met je eens. Maar vervolgens doe jij hetzelfde wat je mij verwijt:
quote:
Weet ik veel, fruit bereiken, vogels vangen (als je vastzit moet je toch aan eten zien te komen). Het punt was dat Grijzemassa suggereerde dat ze die beha's expres in de rugzak deden. Dus "weggooiden".

Als je in nood zit en zeker als je ergens vastzit, heb je alle tools nodig, dan nuttige beha's (in noodsituaties word je vanzelf inventief, zo is de mens nu eenmaal) in een rivier gooien wil er echt niet in bij mij.
Maar een goede uitleg waarom die bh's dan nuttig zouden zijn heb je niet?

Vogels vangen en fruit 'bereiken'.. in een kloof tussen rotsen.. :')
  maandag 9 maart 2015 @ 12:20:05 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150455671
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja, die twee vond ik dus ook.
Lisanne draagt hem, op de foto's Kris zonder rugzak. Dus aanname dat de rugzak van Lisanne was.
Op Schiphol foto is een geruite rugzak te zien en op de foto van de gevonden voorwerpen, zie ik ook een geruit patroon en een lichtblauwe binnenkant. De foto van de gevonden voorwerpen toont meer blauw dan geruite stof.
Is de tas binnenstebuiten gefotografeerd?
pi_150455679
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Geen bericht van betekent niet dat het niet zo was.
True, toch zou je daar wel een bericht over verwachten als het echt zo was, niet?

quote:
Ze waren voor ons op de foto niet zichtbaar beschadigd maar dat zegt niet veel. Juist die plastic brillen kunnen heel taai zijn.
Dat is in mijn ervaring heel anders.

quote:
Het kan ook allemaal anders zijn maar ik vind het gewoon geen bewijs dat de tas niet een heel eind door de rivier meegevoerd kan zijn.
Dat kan. Ik verzette me vanaf het begin daartegen, vrij bekend met dat soort riviertjes in de Ardennen, Spanje en andere landen. Eerst was het nog Betsy P. die ze van de 2e kabelbrug liet donderen en dan moet die rugzak ~5 km door de enge Culebra gegaan zijn. Nu is het nog even iets meer en meer bochten, meer rivieren en meer, veel meer stenen. Dus nog ongeloofwaardiger.

Ik denk dat Kris bij de 2e kabelbrug is geweest en Lisanne bij de rugzakplek. Of allebei in die buurt, waar ook de schoen van Lisanne en het bekkenbot van Kris zijn gevonden, "vlak bij elkaar".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455701
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:16 schreef jackie12 het volgende:
Los van het feit dat ik twijfel of daar wel rivierbeddingen zijn met aan weerskanten watervallen hebben de telefoons geen contact gemaakt met het netwerk.
Heb jij ooit wel eens in een bebost gebied rondgelopen met matige telefoonontvangst? Dan besef je dat dit echt helemaal niets zegt.
daar kan je met een degelijk Duits netwerk al totaal geen peil op trekken laat staan in een land als Panama.
pi_150455737
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja, die twee vond ik dus ook.
Lisanne draagt hem, op de foto's Kris zonder rugzak. Dus aanname dat de rugzak van Lisanne was.
Op Schiphol foto is een geruite rugzak te zien en op de foto van de gevonden voorwerpen, zie ik ook een geruit patroon en een lichtblauwe binnenkant. De foto van de gevonden voorwerpen toont meer blauw dan geruite stof.
Is de tas binnenstebuiten gefotografeerd?
Jep, Lisannes rugzak, geruit van buiten en cyaanblauw van binnen. Ook Lisannes camera, zij was ook de netste van de twee (zie de bedden in het huisje).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455755
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb jij ooit wel eens in een bebost gebied rondgelopen met matige telefoonontvangst? Dan besef je dat dit echt helemaal niets zegt.
daar kan je met een degelijk Duits netwerk al totaal geen peil op trekken laat staan in een land als Panama.
Voor mij part vielen ze 100 meter voor de top naar beneden.
Dan moet dat rond 15 uur zijn geweest.
Dan hebben ze nog ruim anderhalf uur gewacht met bellen.
pi_150455796
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Voor mij part vielen ze 100 meter voor de top naar beneden.
Dan moet dat rond 15 uur zijn geweest.
Dan hebben ze nog ruim anderhalf uur gewacht met bellen.
Ze hoeven niet al bij Q1 teruggegaan te zijn, kan ook bij Q2 of zelfs begin Paddocks geweest zijn. Dat verandert de tijden (heb een overzichtje in het vorige topic gepost).

Ook; als je op het pad nog (net) bereik hebt, heb je dat in het ravijn onder dat pad niet meer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455823
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Voor mij part vielen ze 100 meter voor de top naar beneden.
Dan moet dat rond 15 uur zijn geweest.
Dan hebben ze nog ruim anderhalf uur gewacht met bellen.
Zo lang kan het met gemak lopen zijn voor je ook maar in de buurt van ontvangst bent.
Overigens is je gespeculeer op tijden ook wel erg creatief natuurlijk.
pi_150455831
quote:
19s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze hoeven niet al bij Q1 teruggegaan te zijn, kan ook bij Q2 of zelfs begin Paddocks geweest zijn. Dat verandert de tijden (heb een overzichtje in het vorige topic gepost).

Ook; als je op het pad nog (net) bereik hebt, heb je dat in het ravijn onder dat pad niet meer.
En ik heb al gepost om welke verschillende redenen ik niet denk dat ze verder zijn gegaan dan de 1e quebrada
  maandag 9 maart 2015 @ 12:25:59 #185
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_150455841
Mijn allereerste gedachte bij het horen van de vermissing van K en L (toen het journaal er mee kwam), was het idee dat de rugzak gevallen was en ik zag die meiden hogerop, er naar kijkend en er niet bij kunnen.
Dat de rugzak bij hun was, de eerste week, bewijst de foto's. Best mogelijk dat daarna die tas in het water gedonderd is, per ongeluk of expres in de hoop dat deze veel eerder ontdekt zou worden.
Ook kan het zijn, dat de tas viel tijdens de wandeling en dat ze die hebben willen pakken en toen naar beneden gelazerd zijn.
Die tas kan inderdaad tegen allerlei rotsen aangebotst zijn, maar ook een tijd gerust hebben om dan weer een stuk verder af te zakken in de rivier.
pi_150455843
quote:
19s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

True, toch zou je daar wel een bericht over verwachten als het echt zo was, niet?

[..]

Dat is in mijn ervaring heel anders.

[..]

Dat kan. Ik verzette me vanaf het begin daartegen, vrij bekend met dat soort riviertjes in de Ardennen, Spanje en andere landen. Eerst was het nog Betsy P. die ze van de 2e kabelbrug liet donderen en dan moet die rugzak ~5 km door de enge Culebra gegaan zijn. Nu is het nog even iets meer en meer bochten, meer rivieren en meer, veel meer stenen. Dus nog ongeloofwaardiger.

Ik denk dat Kris bij de 2e kabelbrug is geweest en Lisanne bij de rugzakplek. Of allebei in die buurt, waar ook de schoen van Lisanne en het bekkenbot van Kris zijn gevonden, "vlak bij elkaar".
De rivier heeft natuurlijk bepaalde plekken waar dingen die meegevoerd worden sneller blijven liggen, een ondiep gedeelte in een bocht of zo. Of een plek waar de rivier in de regentijd buiten de oevers treedt en iets makkelijk achter begroeiïng blijft hangen. Jij weet daar vast meer van.

Het lijkt me dat de indianen die plekken kennen en wisten waar ze moesten zoeken om een goede kans te maken om iets te vinden.
  maandag 9 maart 2015 @ 12:26:36 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150455862
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zijn rugzakjes die prima vrij lang in een rivier weg kunnen dobberen.
Duurt wel even voor een rugzakje onderloopt en zinkt.
Ligt aan tal van aspecten, was de rugzak al nat, wat zat er in.
Wat voor materiaal hoe snel stroomt de rivier!

Paar jaar geleden was in een lokaal dorpje hier in de buurt een man in de stuw gevallen ( vermoedelijk zelf moord) zijn lichaam bleef daar rond draaien zijn rugzak werd 3 km verderop weer gevonden aan de oever, paar dagen later vond de brandweer zijn lichaam.

Ben even aan zoeken naar dit nieuws item maar is echt al poos geleden.
Paar jaar er op gebeurde dit!
met drie dodelijk slachtoffers!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150455883
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:16 schreef jackie12 het volgende:
Als Kris en Lisanne om zijn gekeerd bij de 1e quebrada rond 14 uur dan moeten ze dus op het stuk 1e quebrada - mirador zijn gevallen.

Los van het feit dat ik twijfel of daar wel rivierbeddingen zijn met aan weerskanten watervallen hebben de telefoons geen contact gemaakt met het netwerk.
Dan maakt het t stukje alleen nog maar kleiner waar ze kunnen zijn gevallen namelijk vlak na omkeren bij de 1e quebrada.
Dat moet dan zo rond 14.10 uur zijn geweest.
Maar om 16.39 uur werd er pas voor de eerste keer het noodnummer geprobeerd te bellen.
Das 2 1/2 uur later.

Voor mijn gevoel kloppen teveel dingen niet en roept de verklaring van Frank ontzettend veel vragen op.

Ik acht de kans op een misdrijf nog steeds het grootst
Als dit idd HET stukje moet zijn waar het gebeurd is, vind ik het onbegrijpelijk dat er na maanden maar 1 persoon is, die op een kaart die plek kan aanwijzen.
Er wordt van alle kanten gewaarschuwd om vooral niet na de Mirador verder te lopen: kans op verdwalen (zelfs door gidsen), onherbergzaam gebied, spinnen, slangen, noem maar op, maar het eerste beste stukje dat je op een mooie dag verder loopt als je tijd hebt, wordt overgeslagen zijnde gevaarlijk.
Toen het éénmaal duidelijk was (eerste vondst) dat ze daadwerkelijk de Pianista hadden gelopen, was er toen een aha moment? Zo van "o maar dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk op het stuk afdaling na de Mirador en voor de eerste beek, ergens naar beneden gegleden zijn?"
En niet daar, dan wel op die andere plek waar HET pad blijkbaar vlak langs een steile helling loopt (en tot hoever ze vls de telefoongegevens hadden kunnen lopen)? Een plek ergens na het moment dat de Kremers zijn omgekeerd?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150455921
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En ik heb al gepost om welke verschillende redenen ik niet denk dat ze verder zijn gegaan dan de 1e quebrada
Omdat ze anders "te laat" terug zouden zijn?

- tijd vergeten?
- om 18:00 terug bij begin Pianista (dat is als ze bij de Paddocks pas omkeerden) is nog steeds daglicht, zeker aan de Pacifische kant
- of wilde je weer het gebrek aan foto's noemen? Dat is geen gebrek, dat weet je nu wel toch? Er is er minstens 1 gewist. Op welke manier dan ook (per ongeluk, expres, of de software van Kloothommel)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150455926
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:11 schreef El_Matador het volgende:
Nee, geen aanname, bekijk de foto's dan zelf. Het was geen verstevigde trekrugzak, maar een dunne rugzak, niet speciaal voor hikes. Dat jij dat niet herkent zou kunnen, ik doe dat wel (en ik neem aan anderen ook).
Ook hier blijf je in de ontkenning hangen. "Een hike rugtas is duurder en verstevigd en transporteert verder zonder beschadigingen? En jij herkent een de prijs van een rugtas aan zo'n plaatje? Kom nou toch..

http://www.benscore.com/F(...)an-camo-p-24169.html

Leuke rugtas voor school. Voorzien van verstelbare schouderbanden en een waterdichte coating. ¤12,95

Gewoon een voorbeeldje en zo zijn er zoveel, van waterafstotend tot waterdicht; simpele rugzakken voor school.
pi_150455986
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zijn rugzakjes die prima vrij lang in een rivier weg kunnen dobberen.
Volgens Mata niet want ze kosten onder de ¤100.- en zijn niet verstevigd met een ijzeren frame.

Een cameo rugzak uit het leger (de echte dus) is zonder inhoud al zo zwaar dat 'ie onmiddellijk zinkt..
  maandag 9 maart 2015 @ 12:34:12 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150456070
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens Mata niet want ze kosten onder de ¤100.- en zijn niet verstevigd met een ijzeren frame.

Een cameo rugzak uit het leger (de echte dus) is zonder inhoud al zo zwaar dat 'ie onmiddellijk zinkt..
Tenzij je zo'n simpele hello kitty rugzak hebt van plastic.
Neem aan dat het een beetje kwaliteit betrof, en die zijn bijna allemaal water afstotend.


neem aan dat deze bedoeld word?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150456073
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:16 schreef jackie12 het volgende:
Als Kris en Lisanne om zijn gekeerd bij de 1e quebrada rond 14 uur dan moeten ze dus op het stuk 1e quebrada - mirador zijn gevallen.

Los van het feit dat ik twijfel of daar wel rivierbeddingen zijn met aan weerskanten watervallen hebben de telefoons geen contact gemaakt met het netwerk.
Dan maakt het t stukje alleen nog maar kleiner waar ze kunnen zijn gevallen namelijk vlak na omkeren bij de 1e quebrada.
Dat moet dan zo rond 14.10 uur zijn geweest.
Maar om 16.39 uur werd er pas voor de eerste keer het noodnummer geprobeerd te bellen.
Das 2 1/2 uur later.

Voor mijn gevoel kloppen teveel dingen niet en roept de verklaring van Frank ontzettend veel vragen op.

Ik acht de kans op een misdrijf nog steeds het grootst
Ik zou ook graag de plek willen weten waar F. precies bedoeld. Het kan niet vanaf de top richting 1eQ...voor zover wij weten alleen geulen waar zelfs al struikel je, je hoogstens tegen de zijkanten botst. Het enige ravijn waar je in kan vallen zit aan de Boquete kant, top mirador en de steep area.
pi_150456090
Dan blaas je die rode zakjes op, propt die als ballonnen overal in de rugzak, en hij blijft ook drijven.
Make my day!
  maandag 9 maart 2015 @ 12:35:04 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150456095
Ik denk gezien het model, de afmeting en de kleur:
een East pad rugzak, ¤ 49,95 en verkrijgbaar bij o.a. Perrysport.

Ik heb de geruite variant al gevonden en zoek nu de groene/donker blauwe ruit
  maandag 9 maart 2015 @ 12:35:48 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150456117
quote:
13s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah ja, die ranzige "Mata denkt...." posts van je. Als je niet meer inhoudelijk kan discussieren. :')
Ga je weer.
wees eens niet zo vol van jezelf en luister eens naar een ander!
zie ouder die post inderdaad wat nuttige info hierover.
En een goed uitleggend filmpje.. van wat mogelijk is!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 9 maart 2015 @ 12:36:06 #198
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150456122
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk gezien het model, de afmeting en de kleur:
een East pad rugzak, ¤ 49,95 en verkrijgbaar bij o.a. Perrysport.

Ik heb de geruite variant al gevonden en zoek nu de groene/donker blauwe ruit
Model wat niet van dit jaar is, dus is wat lastig zoeken
  maandag 9 maart 2015 @ 12:38:37 #199
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150456188
quote:
Ook al zou die half vol hebben gezeten, dat zinkt niet zomaar in een snel stromende rivier.
Het s net een zak chips, er zit ook veel lucht in een Bh een leeg flesje ( dat werkt ook erg mee) en wat klein spul toch dat zinkt niet 123.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150456208
quote:
19s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:20 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat Kris bij de 2e kabelbrug is geweest en Lisanne bij de rugzakplek. Of allebei in die buurt, waar ook de schoen van Lisanne en het bekkenbot van Kris zijn gevonden, "vlak bij elkaar".
Ik kan me nog goed herinneren hoe jij, schermend met je titel als 'geoloog', zeer fel beweerde dat het helemaal niet vreemd was dat de resten relatief dicht bij elkaar waren gevonden als ze een groot eind getransporteerd waren. Toen stond je er op dat de rivier vaste plekken heeft om spullen af te zetten en DUS alles bij elkaar in de buurt werd gevonden.

Waarom verwijt je HK dan dat hij van mening is veranderd?
pi_150456281
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed herinneren hoe jij, schermend met je titel als 'geoloog', zeer fel beweerde dat het helemaal niet vreemd was dat de resten relatief dicht bij elkaar waren gevonden als ze een groot eind getransporteerd waren. Toen stond je er op dat de rivier vaste plekken heeft om spullen af te zetten en DUS alles bij elkaar in de buurt werd gevonden.
Klopt, denk ik nog steeds hetzelfde over.

quote:
Waarom verwijt je HK dan dat hij van mening is veranderd?
Dat doe ik helemaal niet, je moet goed lezen.

Bovendien zijn wij hier niet gelijk aan HK. Hij heeft alle data en had die toen ook al. Wij zijn afhankelijk van mediaberichten en hebben een incomplete set.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150456308
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens Mata niet want ze kosten onder de ¤100.- en zijn niet verstevigd met een ijzeren frame.

Een cameo rugzak uit het leger (de echte dus) is zonder inhoud al zo zwaar dat 'ie onmiddellijk zinkt..
Terwijl het rugzakje wat jij post inderdaad meer dan prima vrij lang rond kan dobberen.
pi_150456350
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:27 schreef Lutalo het volgende:
Als dit idd HET stukje moet zijn waar het gebeurd is, vind ik het onbegrijpelijk dat er na maanden maar 1 persoon is, die op een kaart die plek kan aanwijzen.
Dat was aan de hand van de foto's.

De locatie is niet bereikbaar zonder klimmateriaal en zonder klimmateriaal kom je er ook niet meer uit. Het verbaast mij dan eerder dat er blijkbaar iemand daar is geweest en de situatie daar kent.

Het is niet logisch dat gidsen de bodem van die afgrond kennen. Dat is hun werk niet. Hun werk is op die paden, niet in diepe afgronden.
pi_150456521
-edit-

Dit is wel inhoudelijk:

http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VP2IDOHpyzk

Zie alleen het eerste plaatje al. 15+ km van dit soort rivier, maar het wordt geen probleem gevonden dat die rugzak dat allemaal op magische wijze overleeft. Gewoon weglachen hoor. "Inhoudelijk". :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Lavenderr op 09-03-2015 12:50:56 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150456525
Voor de meesten hier staat het vast dat de "val-plek" ergens tussen de mirador en de paddock moet zijn.

Sommigen, waaronder ik, twijfelen daar aan.

Om verdere conclusies te trekken is het wel noodzakelijk dat we deze plek weten.

Btw, is er nog iets bekend over de dood van Leonardo? (Grijzemassa?)
pi_150456609
Lav, zag dat je aan het snoeien was en was net aan het editen. Oh, bericht stond er nog.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150456726
quote:
19s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:49 schreef El_Matador het volgende:
-edit-

Dit is wel inhoudelijk:

http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VP2IDOHpyzk

Zie alleen het eerste plaatje al. 15+ km van dit soort rivier, maar het wordt geen probleem gevonden dat die rugzak dat allemaal op magische wijze overleeft. Gewoon weglachen hoor. "Inhoudelijk". :')
Je hebt duidelijk nog nooit wat van dichtbij zien drijven in dergelijke riviertjes. En vergeet ook niet dat de waterstand van het moment heel belangrijk is bij dergelijk transport.
pi_150456783
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ook al zou die half vol hebben gezeten, dat zinkt niet zomaar in een snel stromende rivier.
Het s net een zak chips, er zit ook veel lucht in een Bh een leeg flesje ( dat werkt ook erg mee) en wat klein spul toch dat zinkt niet 123.
En met dat filmpje van die rubberen eendjes heb ik aangetoond dat stroming een licht drijvend voorwerp OM rotsen heen leidt en niet er tegenaan smakt.
  maandag 9 maart 2015 @ 13:04:11 #209
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150456999
quote:
19s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:49 schreef El_Matador het volgende:
-edit-

Dit is wel inhoudelijk:

http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VP2IDOHpyzk

Zie alleen het eerste plaatje al. 15+ km van dit soort rivier, maar het wordt geen probleem gevonden dat die rugzak dat allemaal op magische wijze overleeft. Gewoon weglachen hoor. "Inhoudelijk". :')
-edit-
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk nog nooit wat van dichtbij zien drijven in dergelijke riviertjes. En vergeet ook niet dat de waterstand van het moment heel belangrijk is bij dergelijk transport.
Mr woont in Colombia toch.. zou zeggen kan hij mooi de proef op de som nemen en een rugzak daar de plomp in gooien en kijken hoever die komt.
Even filmen wat er in zit en dan gewoon even volgen!

Er bestaat natuurlijk wel kans dat zo'n tas even blijft haken achter rotsen en hout maar vaak is dat maar van korte duur!

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 09-03-2015 13:31:02 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150457017
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2203569x
Btw, is er nog iets bekend over de dood van Leonardo? (Grijzemassa?)
Nee nog niet helaas
pi_150457026
Het mysterie van de niet gevonden steen is ook opgelost: die is zelf weggelopen.
http://channel.nationalge(...)alleys-moving-rocks/
pi_150457117
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder een filmpje gepost waarin je prima ziet hoe drijvende lichte voorwerpen door de stroming om die rotsen heen worden geleid ipv er tegenaan gesmakt.
Dat FEIT negeer je voortdurend.
De video van die eendjes O+
  maandag 9 maart 2015 @ 13:14:09 #213
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150457294
Een blog met het verhaal van Kris en Lisanne, in het Frans (gepubliceerd in december):
http://wunderking.com/cat(...)et-lisanne-froon.php
Ik ga het straks even lezen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150457364
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Terwijl het rugzakje wat jij post inderdaad meer dan prima vrij lang rond kan dobberen.


Let vooral op vanaf 0:45 ; de stroming trekt de eendjes OM de stenen heen; slaat ze er NIET tegenaan.

Zou ik er nog een inhoudelijke reactie op krijgen?
  maandag 9 maart 2015 @ 13:26:06 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150457651

http://www.dailymail.co.u(...)dy-London-river.html

ander voorbeeld!
maar nu geen snel stromende rivier!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150457657
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:14 schreef Domnivoor het volgende:
Een blog met het verhaal van Kris en Lisanne, in het Frans (gepubliceerd in december):
http://wunderking.com/cat(...)et-lisanne-froon.php
Ik ga het straks even lezen.
Lijkt op eerste gezicht een exacte vertaling van de Ned. versie met de vragen toegevoegd.
Even link naast leggen.
pi_150457711
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
Op maandag 9 maart 2015 12:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Terwijl het rugzakje wat jij post inderdaad meer dan prima vrij lang rond kan dobberen.
In meerdere landen is dat een jaarlijks spelletje voor de toeristen: eendje in het water of iets anders gooien vanaf een bepaalde plek en kijken hoever die komt. De bezitter van ''het eendje'' dat het verst komt is de winnaar en krijgt een cadeautje. Een gezellig sociaal gebeuren.
De s.harbour video met een goed doel gekoppeld is mooi voorbeeld van.

[ Bericht 4% gewijzigd door doorgaan op 09-03-2015 13:38:19 ]
  maandag 9 maart 2015 @ 13:28:25 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150457716
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
een East pad rugzak, ¤ 49,95 en verkrijgbaar bij o.a. Perrysport.
Eastpak, neem ik aan.
Prima kwaliteit rugzakken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 maart 2015 @ 13:29:09 #219
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_150457748
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed herinneren hoe jij, schermend met je titel als 'geoloog', zeer fel beweerde dat het helemaal niet vreemd was dat de resten relatief dicht bij elkaar waren gevonden als ze een groot eind getransporteerd waren. Toen stond je er op dat de rivier vaste plekken heeft om spullen af te zetten en DUS alles bij elkaar in de buurt werd gevonden.

Waarom verwijt je HK dan dat hij van mening is veranderd?
We hebben het hier over iemand die denkt dat raketten niet zonder een atmosfeer kunnen werken, dat de energie van het inslaan van een 767 op volle snelheid in de orde van een staaf dynamiet ligt, en die niet snapt dat hetzelfde voorwerp verschillende formaten kan hebben wanneer deze met verschillende camera's/lenzen gefotografeerd is. Ik zou er niet te veel van de technische/natuurkundige kennis van mata verwachten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_150457759
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:04 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee nog niet helaas
Ben best verbaasd dat er nog geen naam van de gids naar buiten is gekomen.
pi_150457760
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:15 schreef doorgaan het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat ook nog steeds..of dat Lisanne toch nog mobiel is geworden en deze heeft ''gedropt" toen ze voelde dat ze niet lang meer had. In de hoop dat de tas met alles erin: 'serieus'' zou worden genomen door vinders en die ermee naar de authoriteiten zouden gaan. Vandaar alles erin, zo compleet mogelijk, meer kon ze niet doen.
BH's in de tas zeggen mij dat ze niet aan het verplaatsen zijn geweest. Ze waren blijkbaar niet van nut voor comfort. Zo zou dit ook een argument kunnen zijn, naast de telefoonactiviteit, dat een eventueel ongeluk overleefd is (tijdens de hike droegen ze wel bh's). Past prima in het valscenario.
pi_150457839
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]



Let vooral op vanaf 0:45 ; de stroming trekt de eendjes OM de stenen heen; slaat ze er NIET tegenaan.

Zou ik er nog een inhoudelijke reactie op krijgen?
Het kan natuurlijk dat jij drijvende rubber eendjes van 25 cm2 in een brede (!) rivier en een drijvende rugzak in een zwembad genoeg vergelijkingsmateriaal vindt.

Vlak hierboven staat de Telemetro-video nog es. Zie je wat een rivier die Changuinola is.

Kijk ook nog even naar de kaart, dan hebben we het over hetzelfde (de enorme afstand van de "valplek" (nog ten zuiden van de 2e Quebrada Alejandro) tot aan de rugzakplek):


The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 13:32:15 #223
249559 crew  Lavenderr
pi_150457845
quote:
11s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eastpak, neem ik aan.
Prima kwaliteit rugzakken.
IJzersterk. De rugzak die ik mijn oudste neefje heb gegeven gebruikt de jongste nu nog.
pi_150458088
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:29 schreef 11en30 het volgende:
BH's in de tas zeggen mij dat ze niet aan het verplaatsen zijn geweest. Ze waren blijkbaar niet van nut voor comfort. Zo zou dit ook een argument kunnen zijn, naast de telefoonactiviteit, dat een eventueel ongeluk overleefd is (tijdens de hike droegen ze wel bh's). Past prima in het valscenario.
Past er ook goed in. Alleen in mijn scenario viel er een zodanig dat dit fataal was en kon de ander nog mobiel worden en verplaatsen.
pi_150458128
Een proef met een rugzak met inhoud zou veel opheldering kunnen geven.
pi_150458159
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:40 schreef doorgaan het volgende:
Een proef met een rugzak met inhoud zou veel opheldering kunnen geven.
Ga je gang. ;)
pi_150458204
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk dat jij drijvende rubber eendjes van 25 cm2 in een brede (!) rivier en een drijvende rugzak in een zwembad genoeg vergelijkingsmateriaal vindt.
Hoe breed die rivier is doet niets af aan mijn punt: stroming neemt lichte drijvende dingen mee OM een rots heen en slaat het er niet tegenaan. Deze discussie voeren jij en ik al sinds de rugzak gevonden is.
De eendjes tonen aan dat een rivier een drijvend voorwerp niet tegen rotsen aan smakt zoals jij beweert en de video van het zwembad toont aan dat zo'n, in jouw woorden, goedkope niet verstevigde dunne rugzak gewoon drijft.
Dat haalt twee van jouw argumenten onderuit.
quote:
Vlak hierboven staat de Telemetro-video nog es. Zie je wat een rivier die Changuinola is.
Ik heb je ook al zo vaak verteld dat ik bij nog veel woestere stromingen ben opgegroeid en dat wij daar mee speelden door er voorwerpen vanaf te laten drijven. Ik ben dus totaal niet onder de indruk van je riviertje. Het principe blijft hetzelfde.
quote:
Kijk ook nog even naar de kaart, dan hebben we het over hetzelfde (de enorme afstand van de "valplek" (nog ten zuiden van de 2e Quebrada Alejandro) tot aan de rugzakplek):
Ik ben ook niet onder de indruk van je plaatjes en kaartjes. Een rivier, zeker in een stroming met grote hoogte verschillen en stijgend en dalend water, kan vooral een drijvend voorwerp erg ver verplaatsen. Het verbaast mij eerder dat iemand die zich een expert noemt daar zoveel moeite mee heeft.
pi_150458247
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

IJzersterk. De rugzak die ik mijn oudste neefje heb gegeven gebruikt de jongste nu nog.
Precies.
  maandag 9 maart 2015 @ 13:49:00 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_150458406
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

IJzersterk. De rugzak die ik mijn oudste neefje heb gegeven gebruikt de jongste nu nog.
Volgens mij heeft mijn vriendin zo'n tas al sinds de middelbare school, en dat is best alweer een tijd geleden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_150458742
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:16 schreef jackie12 het volgende:
Als Kris en Lisanne om zijn gekeerd bij de 1e quebrada rond 14 uur dan moeten ze dus op het stuk 1e quebrada - mirador zijn gevallen.

Los van het feit dat ik twijfel of daar wel rivierbeddingen zijn met aan weerskanten watervallen hebben de telefoons geen contact gemaakt met het netwerk.
Dan maakt het t stukje alleen nog maar kleiner waar ze kunnen zijn gevallen namelijk vlak na omkeren bij de 1e quebrada.
Dat moet dan zo rond 14.10 uur zijn geweest.
Maar om 16.39 uur werd er pas voor de eerste keer het noodnummer geprobeerd te bellen.
Das 2 1/2 uur later.

Voor mijn gevoel kloppen teveel dingen niet en roept de verklaring van Frank ontzettend veel vragen op.

Ik acht de kans op een misdrijf nog steeds het grootst
Nog wat punten, die voor mij blijven staan:

-Niet zeggen waar ze die bewuste 1 april naartoe zouden gaan.

-Snelle klim naar Mirador terwijl er toch wat moeilijke beslissingen genomen moeten worden.

- Perfecte foto’s Mirador, zoals iemand die op de hoogte is van de juiste mogelijkheden op dat punt, deze zou maken.

-Doorlopen na de Mirador, fout van henzelf of onder dwang?

-Dat men nu komt met een val-scenario, oké, maar ze kunnen ook door onenigheid met derden een duwtje gekregen hebben?

-Taxichauffeur dood...dit kan natuurlijk nog een staartje krijgen.
pi_150458854
Ik weet dat Eastpack rugzakken goede stevige rugzakken zijn.
Ook mijn kinderen hebben die.

Of het ook een Eastpack is zie ik niet.
Of deze rugzak ook zo waterdicht is dat ie als een bal in het water drijft weet ik ook niet.

2 punten "nieuwe" belangrijke vragen zijn

1- de valplek
2- wat voor rugzak was 't en eigenlijk daarmee testen
  maandag 9 maart 2015 @ 14:04:18 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150458882
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:40 schreef doorgaan het volgende:
Een proef met een rugzak met inhoud zou veel opheldering kunnen geven.
stacey singer heeft eens zoiets gedaan, t bleef in elk geval drijven
pi_150458888
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

stacey singer heeft eens zoiets gedaan, t bleef in elk geval drijven
Nee! zij zei dat ie zonk als een baksteen
  maandag 9 maart 2015 @ 14:11:14 #234
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150459046
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee! zij zei dat ie zonk als een baksteen
Zat er niet een leeg waterflesje in die tas?
Je zou het inderdaad moeten uit testen met de zelfde inhoud! ;)
Niet alleen de tas zelf, inhoud kan ook het verschil maken!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150459237
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

stacey singer heeft eens zoiets gedaan, t bleef in elk geval drijven
Met EEN rugzak, een willekeurige dus en ws geen waterdichte of zelfs waterafstotende.
pi_150459260
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zat er niet een leeg waterflesje in die tas?
Je zou het inderdaad moeten uit testen met de zelfde inhoud! ;)
Niet alleen de tas zelf, inhoud kan ook het verschil maken!
De zoekfunctie doet t niet maar volgens deed ze hetzelfde in de rugzak als dat K en L hadden.
Maar wat voor rugzak ze gebruikte weet ik niet
  maandag 9 maart 2015 @ 14:21:24 #237
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150459324
quote:
19s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:28 schreef El_Matador het volgende:
Er is er minstens 1 gewist.
Over de foto van het rode haar is door alle betrokkenen gezwegen, hoewel het een heel opmerkelijke foto is. Er hangt kennelijk een soort taboe rond die foto. Het is vreemd dat hij wel even getoond werd in een Nederlands tv-programma, zodat wij het bestaan ervan kennen.
Waarom is die foto, in tegenstelling tot de 'zwarte' en 'vreemde' foto's, nooit door betrokkenen genoemd? Werd hij buiten de publiciteit gehouden in verband met mogelijke 'daderkennis'? Is het mogelijk dat dit de 'gewiste' foto is, en dat alle gegevens over deze foto bekend zijn bij justitie en de forensische instituten, maar uit de EXIF-lijst zijn verwijderd alvorens deze door te spelen aan een Panamese journalist?

Schiet maar lek. :)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  maandag 9 maart 2015 @ 14:22:37 #238
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150459356


[ Bericht 49% gewijzigd door Domnivoor op 09-03-2015 16:27:27 (achterhaald) ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 9 maart 2015 @ 14:24:41 #239
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150459412

plus schoenen geld en telefoons die niet staan afgebeeld!
schoenen blijven drijven flesje blijft drijven een bh meen ik ook wel enige wat zwaarde is zijn 2 telefoons!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150459457
Het ziet er uit alsof de hengsels van de rugzak geruit zijn.
Heb die niet gevonden bij Eastpack
pi_150459477
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:22 schreef Domnivoor het volgende:
Hier is een rugzak die er in elk geval op lijkt:
model: Eastpak Padded Pakr Backpack Unichecks Black
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen match gevonden maar deze komt in de buurt.
Heb je er ook info bij? Waterdicht, waterafstotend, prijs?
Als het de juiste is, maar dat blijft natuurlijk de vraag omdat deze een witte binnenkant heeft en niet dat binnenvakje. Ook lijkt de rugzak van K&L een voering te hebben..
  maandag 9 maart 2015 @ 14:27:41 #242
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150459486
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:26 schreef jackie12 het volgende:
Het ziet er uit alsof de hengsels van de rugzak geruit zijn.
Heb die niet gevonden bij Eastpack
Je moet ook zoeken op Eastpak. Zonder c.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150459519
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:24 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
plus schoenen geld en telefoons die niet staan afgebeeld!
schoenen blijven drijven flesje blijft drijven een bh meen ik ook wel enige wat zwaarde is zijn 2 telefoons!
De schoenen zaten niet in de rugzak.
  maandag 9 maart 2015 @ 14:31:05 #244
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150459576


[ Bericht 100% gewijzigd door Domnivoor op 09-03-2015 16:28:29 (achterhaald) ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 9 maart 2015 @ 14:33:55 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150459630
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De schoenen zaten niet in de rugzak.
oh dat stond wel op aantal sites, vond al zo vreemd, want er waren beetje tegenstrijdige berichten over!

oepsie :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150459703
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:26 schreef jackie12 het volgende:
Het ziet er uit alsof de hengsels van de rugzak geruit zijn.
Heb die niet gevonden bij Eastpack
Het is volgens mij een Nike rugtas. Er staat dat logo op.
http://store.nike.com/us/(...)199482/pgid-10071112
pi_150459750
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je moet ook zoeken op Eastpak. Zonder c.
ook zonder C kan ik geen rugzak van EastpaK vinden met geruite hengsels.
Of ik is het geruite op de foto iets anders?
  maandag 9 maart 2015 @ 14:40:06 #248
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150459772
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie die rugzak, dat was een goedkoop dun dingetje. En hoe wil je een rugzak met ritsen waterdicht krijgen??
Er zijn rugtassen te koop met waterdichte ritsen. Echter, dat zijn inderdaad geen goedkope rugtassen.

Afgaande op de foto, lijkt mij dat zij een gewone, goedkope rugtas hadden, zonder speciale waterdichte ritsen.

Niettemin acht ik het wel degelijk mogelijk dat zelf een goedkope rugtas langere tijd als een soort ballon op water blijft drijven en dus meegevoerd kan worden met een snelle stroom. Ook al is de rugtas niet waterdicht, hij stroom niet direct vol met water. De inhoud zal wel nat worden en daardoor zal de electronische apparatuur beschadigen, maar de tas blijft wel drijven.
pi_150459788
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

ook zonder C kan ik geen rugzak van EastpaK vinden met geruite hengsels.
Of ik is het geruite op de foto iets anders?
Volgens mij zie ik een Nike logo vanuit de binnenkant gezien.
http://store.nike.com/us/(...)199482/pgid-10071112
pi_150459816
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Volgens mij zie ik een Nike logo vanuit de binnenkant gezien.
http://store.nike.com/us/(...)199482/pgid-10071112
Bedoel je het streepje rechts? (naast het geruite iets)

http://static0.ad.nl/stat(...)edia_xll_2320345.jpg
pi_150459835
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Volgens mij zie ik een Nike logo vanuit de binnenkant gezien.
http://store.nike.com/us/(...)199482/pgid-10071112
Kan je dat aanwijzen op de rugzak van K&L? Ik zie het namelijk niet en vind de rugzak van je link er qua vorm echt niet op lijken.
  maandag 9 maart 2015 @ 14:47:34 #252
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150459961
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je dat aanwijzen op de rugzak van K&L? Ik zie het namelijk niet en vind de rugzak van je link er qua vorm echt niet op lijken.
De rugzak van L. Niet van K.
pi_150459996
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bedoel je het streepje rechts? (naast het geruite iets)

http://static0.ad.nl/stat(...)edia_xll_2320345.jpg
Die bedoel ik. De tas staat open dus je kijkt tegen de binnenkant. (bovenkant met rits)
pi_150460106
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:49 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Die bedoel ik. De tas staat open dus je kijkt tegen de binnenkant. (bovenkant met rits)
Zou heel goed kunnen dat het een nike streepje is.
Maar dan is het hengsel dus geruit?
pi_150460201
Er klopt iets niet aan die foto.

Het lijkt mij logisch als de losse spullen op een horizontaal vlak uitgestald zijn.
De tas hangt dan aan een muurtje. Maar dat flesje dan?



En steekt er nog een spriet vegetatie uit?

[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 09-03-2015 15:04:38 ]
pi_150460235
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zat er niet een leeg waterflesje in die tas?
Je zou het inderdaad moeten uit testen met de zelfde inhoud! ;)
Niet alleen de tas zelf, inhoud kan ook het verschil maken!
En we weten ook dat ze rode zakjes hadden. Ook die zijn te gebruiken als ballon in de rugzak.
Make my day!
pi_150460253
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee! zij zei dat ie zonk als een baksteen
klopt
en ..... aan een rugzak zitten draag riemen en die blijven overal achter hangen/haken
als er een tak of rotspunt uitsteekt dan gaat de rugzak echt niet verder
bij sterke stroming drijft een rugzak wel een tijdje maar zakt dan toch naar beneden
ik denk dat een rugzak in een woeste rivier ook aan takken en achter rotspunten blijft hangen en dan
kapot klettert en ik denk dat dan de telefoons + flesje totaal verpulverd hadden moeten zijn
De stroomsnelheid van een woeste kolkende beek is ongeveer 60 km per uur ,nou hang maar een rugzak achter een speedboot en ga er maar 60 km per uur mee varen :)
Blijft niets van over
Dus er klopt iets niet :7
JMO
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150460319
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt
en ..... aan een rugzak zitten draag riemen en die blijven overal achter hangen/haken
als er een tak of rotspunt uitsteekt dan gaat de rugzak echt niet verder
bij sterke stroming drijft een rugzak wel een tijdje maar zakt dan toch naar beneden
ik denk dat een rugzak in een woeste rivier ook aan takken en achter rotspunten blijft hangen en dan
kapot klettert en ik denk dat dan de telefoons + flesje totaal verpulverd hadden moeten zijn
De stroomsnelheid van een woeste kolkende beek is ongeveer 60 km per uur ,nou hang maar een rugzak achter een speedboot en ga er maar 60 km per uur mee varen :)
Blijft niets van over
Dus er klopt iets niet :7
JMO
Als je een voorwerp meetrekt achter een speedboot dan verplaatst dat voorwerp zich TEGEN DE STROOM IN in tegenstelling tot het meegevoerd worden door de stroom.

Vergelijking gaat dus volledig mank.
pi_150460329
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:59 schreef StaceySinger het volgende:
Dus er klopt iets niet :7
Kijk uit Stacey, straks zegt Lavenderr ook tegen jou dat die smiley misplaatst is.
pi_150460382
Kan iemand vertellen waar dit hutje staat?

Na 6.21 min achter die tak.

http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VP2I0vmG9h9
pi_150460480
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:02 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Kijk uit Stacey, straks zegt Lavenderr ook tegen jou dat die smiley misplaatst is.
huh ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150460543
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je een voorwerp meetrekt achter een speedboot dan verplaatst dat voorwerp zich TEGEN DE STROOM IN in tegenstelling tot het meegevoerd worden door de stroom.

Vergelijking gaat dus volledig mank.
nee
in zo'n rivier liggen ook rotsblokken & met 60 km per uur
slaat zo'n tas helemaal aan gruzelementen ( de inhoud ook )
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150460740
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee
in zo'n rivier liggen ook rotsblokken & met 60 km per uur
slaat zo'n tas helemaal aan gruzelementen ( de inhoud ook )
Heb je een stukje terug gelezen?
  maandag 9 maart 2015 @ 15:21:22 #264
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150460809
foto rugzak vondsten:

beide ritsen staan open

foto schiphol:
ritsje op zijkant tas
onderkant tas is zwart
geruite schouderbanden
  maandag 9 maart 2015 @ 15:22:26 #265
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150460835
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:57 schreef 11en30 het volgende:
Er klopt iets niet aan die foto.

Het lijkt mij logisch als de losse spullen op een horizontaal vlak uitgestald zijn.
De tas hangt dan aan een muurtje. Maar dat flesje dan?

[ afbeelding ]

En steekt er nog een spriet vegetatie uit?
Foto is op z'n kop
pi_150460975
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:05 schreef jackie12 het volgende:
Kan iemand vertellen waar dit hutje staat?

Na 6.21 min achter die tak.

http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VP2I0vmG9h9
6:22 Naam, telefoonnummer en finca-nr staan op het bord.

Zoeken levert mogelijke betrokkenheid op bij de indigenas en boeren in hun strijd tegen de hydroelectrische projecten/stuwdammen? Teribe 1 en 2 in La Amistad. :7
pi_150461056
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

6:22 Naam, telefoonnummer en finca-nr staan op het bord.

Zoeken levert mogelijke betrokkenheid op bij de indigenas en boeren in hun strijd tegen de hydroelectrische projecten/stuwdammen? Teribe 1 en 2 in La Amistad. :7
mn ogen zijn echt heel slecht.

No Entre
pi_150461441
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

mn ogen zijn echt heel slecht.

No Entre
Die video is een beetje typisch opgenomen, sommige stukken vh traject komen 2 keer voor, zodat je je kunt vergissen waar wat is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150461722
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

mn ogen zijn echt heel slecht.

No Entre
Ik denk dat er staat:
propiedad privada
Titulada
No. finca: 40802
No Entre
.... Juan ...
Tel. zie DM
pi_150462130
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 9 maart 2015 @ 16:04:16 #271
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150462204
ik heb de tas gevonden

Ik vind de naam alleen zo verrot...
https://www.revert95.nl/burton/day-hiker-20l_18
pi_150462435
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:21 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Over de foto van het rode haar is door alle betrokkenen gezwegen, hoewel het een heel opmerkelijke foto is. Er hangt kennelijk een soort taboe rond die foto. Het is vreemd dat hij wel even getoond werd in een Nederlands tv-programma, zodat wij het bestaan ervan kennen.
Waarom is die foto, in tegenstelling tot de 'zwarte' en 'vreemde' foto's, nooit door betrokkenen genoemd? Werd hij buiten de publiciteit gehouden in verband met mogelijke 'daderkennis'? Is het mogelijk dat dit de 'gewiste' foto is, en dat alle gegevens over deze foto bekend zijn bij justitie en de forensische instituten, maar uit de EXIF-lijst zijn verwijderd alvorens deze door te spelen aan een Panamese journalist?

Schiet maar lek. :)
Geen idee, het hogere plan daarachter ontgaat me dan even.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150462437
quote:
9s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:04 schreef ootjekatootje het volgende:
ik heb de tas gevonden

Ik vind de naam alleen zo verrot...
https://www.revert95.nl/burton/day-hiker-20l_18


  maandag 9 maart 2015 @ 16:11:44 #274
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150462511
het heeft een fleece gevoerd binnenzakje, wordt veel gebruikt door snowboarders, kan tegen een stootje...
  maandag 9 maart 2015 @ 16:13:36 #275
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150462587
Heeft er iemand een Burton? En wil deze een dag in het bad gooien om te kijken of die drijft?
pi_150462604
En superlicht. Gewoon een hele goede degelijke tas.

Review:

[ Bericht 14% gewijzigd door 11en30 op 09-03-2015 16:30:28 ]
pi_150462731
quote:
netnummers in P.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_numbers_in_Panama
Ik weet niet of er een 2 of een 7 staat op dat gele bord...Als het een 2 is, dan heeft het betrekking op de hoofdstad.
pi_150462752
alleen Dry Tube Tassen drijven
Mocht de tas in het water vallen dan zal deze netjes drijven op het water.
http://www.overboardindes(...)-tube-60-liter-zwart
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 9 maart 2015 @ 16:18:37 #279
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150462774
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:14 schreef 11en30 het volgende:
En superlicht. Gewoon een hele goede degelijke tas.
Demo:
Kosten ¤ 64,75

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150462801
600D Polyester with Two-Sided Mega PU Coating
pi_150463044
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:18 schreef StaceySinger het volgende:
alleen Dry Tube Tassen drijven
Mocht de tas in het water vallen dan zal deze netjes drijven op het water.
http://www.overboardindes(...)-tube-60-liter-zwart
Hoe kom je aan het woord 'alleen'? Volgens mij was de rugzak in de video die ik postte een doodnormale hoor.
pi_150463132
quote:
pi_150463153
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar uh, telefoon??
pi_150463195
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar uh, telefoon??
kijk DM
  maandag 9 maart 2015 @ 16:32:09 #285
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150463295
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:29 schreef RapaNui het volgende:
Ik kan geen reden bedenken waarom de meiden foto's die ze wel zouden hebben gemaakt, zouden hebben GEWIST.

(Tenzij iemand anders ze heeft gewist...... :7 )
Ik heb er wel een bewijs voor gevonden, in de metadata.


Foto 508 is de enige foto die notaties kent in SubSecTimeOriginal en SubsecTimeDigitized.

Te weten, twee maal een nul. Dit moet je vertalen als, dat het de eerste was in een foto burst reeks, waarbij honderdsten van secondes genoteerd werden.

Het maakt dan niet uit of de eerste foto om 13:54:50.99 is genomen, de eerste uit de reeks krijgt 00 achter zijn naam.

Lisanne heeft dan de knop te lang ingehouden en plots werden er een boel foto's achter elkaar genomen. Dat was vreemd en dus hebben ze wellicht de moeite genomen om foto 509 en volgende te verwijderen.

Dit is een mogelijke logische verklaring. Wat niet wegneemt dat er wel honderd foto's gewist kunnen zijn tot aan 8 april.
pi_150463427
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:32 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb er wel een bewijs voor gevonden, in de metadata.

[ afbeelding ]

Foto 508 is de enige foto die notaties kent in SubSecTimeOriginal en SubsecTimeDigitized.

Te weten, twee maal een nul. Dit moet je vertalen als, dat het de eerste was in een foto burst reeks, waarbij honderdsten van secondes genoteerd werden.

Het maakt dan niet uit of de eerste foto om 13:54:50.99 is genomen, de eerste uit de reeks krijgt 00 achter zijn naam.

Lisanne heeft dan de knop te lang ingehouden en plots werden er een boel foto's achter elkaar genomen. Dat was vreemd en dus hebben ze wellicht de moeite genomen om foto 509 en volgende te verwijderen.

Dit is een mogelijke logische verklaring. Wat niet wegneemt dat er wel honderd foto's gewist kunnen zijn tot aan 8 april.
Heb je bewijs dat K&L die gewist hebben? Of heb je bewijs dat iemand anders ze gewist hebben? Of heb je bewijs dat ze gewoon gewist zijn?
pi_150463507
quote:
9s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:04 schreef ootjekatootje het volgende:
ik heb de tas gevonden

Ik vind de naam alleen zo verrot...
https://www.revert95.nl/burton/day-hiker-20l_18
Omschrijving
De Burton Day Hiker Transplant Plaid rugzak is de meest verkochte snowboardrugzak van Burton, en dat is natuurlijk niet zomaar. Al sinds de beginjaren van Burton is deze tas de onbetwiste nummer één snowboardrugzak. Hij is superlicht en heeft een simpel maar veelzijdig ontwerp, dat zowel van pas komt in de backcountry als in het drukke stadse leven. Voor als je de bergen ingaat heeft deze rugzak een handig draagsysteem voor je board, een vakje voor je schep, een met fleece gevoerd vakje voor je zonnebril of goggle en ruimte voor je Camelbak waterzak. Op gewone school en studiedagen komt vooral het verstevigde laptopvak (12”) goed van pas. Er kan ruim 20 liter aan inhoud in de tas, genoeg ruimte dus om alles wat je verder maar mee wilt nemen te vervoeren. De Day Hiker Transplant Plaid is uitgevoerd in een stijlvol patroon in zwart, grijs en blauw.

http://www.boardgearstars(...)laid-usa-canada.html
"600d polyester with two-sided mega pu coating [family tree colorway] fabrication: 420d nylon heat emboss [schwag positive camo colorway] fabrication: 420d high-density nylon / 600d polyester [all other colorways]"

Dit en dat het een snowboard tas is, doet mij veronderstellen dat hij op zijn minst waterafstotend maar ws qua stof waterdicht is.

Conclusie:
- Superlichtgewicht
- verstevigd voor een laptop
- beschermend vakje voor zonnebrillen
- ws waterafstotend/waterdicht (two-sided mega pu coating)

Mysterie opgelost.
pi_150463604
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:35 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat K&L die gewist hebben? Of heb je bewijs dat iemand anders ze gewist hebben? Of heb je bewijs dat ze gewoon gewist zijn?
@Perico; 509 was gewist NADAT de ons bekende nachtfoto's al gemaakt waren, toch?
pi_150463621
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omschrijving
De Burton Day Hiker Transplant Plaid rugzak is de meest verkochte snowboardrugzak van Burton, en dat is natuurlijk niet zomaar. Al sinds de beginjaren van Burton is deze tas de onbetwiste nummer één snowboardrugzak. Hij is superlicht en heeft een simpel maar veelzijdig ontwerp, dat zowel van pas komt in de backcountry als in het drukke stadse leven. Voor als je de bergen ingaat heeft deze rugzak een handig draagsysteem voor je board, een vakje voor je schep, een met fleece gevoerd vakje voor je zonnebril of goggle en ruimte voor je Camelbak waterzak. Op gewone school en studiedagen komt vooral het verstevigde laptopvak (12”) goed van pas. Er kan ruim 20 liter aan inhoud in de tas, genoeg ruimte dus om alles wat je verder maar mee wilt nemen te vervoeren. De Day Hiker Transplant Plaid is uitgevoerd in een stijlvol patroon in zwart, grijs en blauw.

http://www.boardgearstars(...)laid-usa-canada.html
"600d polyester with two-sided mega pu coating [family tree colorway] fabrication: 420d nylon heat emboss [schwag positive camo colorway] fabrication: 420d high-density nylon / 600d polyester [all other colorways]"

Dit en dat het een snowboard tas is, doet mij veronderstellen dat hij op zijn minst waterafstotend maar ws qua stof waterdicht is.

Conclusie:
- Lichtgewicht
- verstevigd voor een laptop
- beschermend vakje voor zonnebrillen
- ws waterafstotend/waterdicht (two-sided mega pu coating)

Mysterie opgelost.
goed lezen oudert
waterdicht bedoelen ze mee spatwater dicht
alleen Dry Tube Tassen zijn 100% waterdicht en die drijven ook
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150463823
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:29 schreef RapaNui het volgende:

[..]

kijk DM
Dank je Rapa Nui.
Maar als ze daar telefoon hebben hoe is dat dan aangelegd?
Of is het een nummer ergens anders
pi_150463944
Als die rivier/beek loodzware kiezels kan verplaatsen dan zal hij geen moeite hebben met zo'n ultralicht rugzakkie.
pi_150463975
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:04 schreef Marrije het volgende:
quote:
Op maandag 9 maart 2015 13:40 schreef doorgaan het volgende:
Een proef met een rugzak met inhoud zou veel opheldering kunnen geven.
stacey singer heeft eens zoiets gedaan, t bleef in elk geval drijven
Ja en hoever die rugtas komt in hoeveel tijd daar ben ik ook benieuwd naar.
pi_150464195
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:32 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb er wel een bewijs voor gevonden, in de metadata.

[ afbeelding ]

Foto 508 is de enige foto die notaties kent in SubSecTimeOriginal en SubsecTimeDigitized.

Te weten, twee maal een nul. Dit moet je vertalen als, dat het de eerste was in een foto burst reeks, waarbij honderdsten van secondes genoteerd werden.

Het maakt dan niet uit of de eerste foto om 13:54:50.99 is genomen, de eerste uit de reeks krijgt 00 achter zijn naam.

Lisanne heeft dan de knop te lang ingehouden en plots werden er een boel foto's achter elkaar genomen. Dat was vreemd en dus hebben ze wellicht de moeite genomen om foto 509 en volgende te verwijderen.

Dit is een mogelijke logische verklaring. Wat niet wegneemt dat er wel honderd foto's gewist kunnen zijn tot aan 8 april.
tja hoe betrouwbaar is die metadata eigenlijk ?
Verloren en gewiste foto's zijn terug te halen met EnCase Forensic v7 (dat heb ik ook )
Je kan zelfs de metadata bewerken en terug zetten op een geheugenkaart en dan is er door een leek niks van te zien dat kan al met Acrobat pro - wat ze bij het NFI allemaal uitgelezen hebben weet ik niet ,wel weet ik dat ze liever lui dan moe zijn.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150464215
Als dit de rugzak unaniem is en iemand kan mij vertellen waar ik die in Groningen kan kopen dan haal ik m op.
Ga ik met camera in de hand dat ding filmen en testen hier vlakbij in de Drentsche Aa.
pi_150464273
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

goed lezen oudert
waterdicht bedoelen ze mee spatwater dicht
alleen Dry Tube Tassen zijn 100% waterdicht en die drijven ook
Link Staceyt?

Dat die Dry Tube tassen waterdicht zijn weten we, maar dat ALLEEN Dry Tube tassen waterdicht zijn niet.
Daarnaast: Waterafstotend en spatwaterdicht zijn nog heel verschillende dingen.

Kan de toon nu weer op normaal?
pi_150464359
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:57 schreef jackie12 het volgende:
Als dit de rugzak unaniem is en iemand kan mij vertellen waar ik die in Groningen kan kopen dan haal ik m op.
Ga ik met camera in de hand dat ding filmen en testen hier vlakbij in de Drentsche Aa.
Doen! + leeg flesje erin, 2 bh's, 2 zonnebrillen en 2 telefoons niet te vergeten.
"two-sided mega pu coating".. Ik ben benieuwd.

BTW; wel alle ritsen sluiten, dat waren ze waarschijnlijk ook tijdens die tocht.
pi_150464396
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:32 schreef Perico het volgende:
Ik heb er wel een bewijs voor gevonden, in de metadata.
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:32 schreef Perico het volgende:
Ik heb er wel een bewijs voor gevonden, in de metadata.

'509 (verwijderd) volgt direct na 508?' door juantarctica

Foto 508 is de enige foto die notaties kent in SubSecTimeOriginal en SubsecTimeDigitized.

Te weten, twee maal een nul. Dit moet je vertalen als, dat het de eerste was in een foto burst reeks, waarbij honderdsten van secondes genoteerd werden.

Het maakt dan niet uit of de eerste foto om 13:54:50.99 is genomen, de eerste uit de reeks krijgt 00 achter zijn naam.

Lisanne heeft dan de knop te lang ingehouden en plots werden er een boel foto's achter elkaar genomen. Dat was vreemd en dus hebben ze wellicht de moeite genomen om foto 509 en volgende te verwijderen.

Dit is een mogelijke logische verklaring. Wat niet wegneemt dat er wel honderd foto's gewist kunnen zijn tot aan 8 april.
Jammer dat we niet weten op welke dag 509 is gewist en evt. volgende foto's.
pi_150464401
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:47 schreef jackie12 het volgende:
Of is het een nummer ergens anders
Ik denk ergens anders. Sws als het om een nummer in de hoofdstad gaat. Bijvoorbeeld iemand id hoofdstad die een fincaatje heeft in de rimboe.
pi_150464410
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:57 schreef jackie12 het volgende:
Als dit de rugzak unaniem is en iemand kan mij vertellen waar ik die in Groningen kan kopen dan haal ik m op.
Ga ik met camera in de hand dat ding filmen en testen hier vlakbij in de Drentsche Aa.
Zonde van je geld. Zo'n beekje is misschien op veel plekken zo ondiep dat zinken sowieso al haast onmogelijk is. De tas wordt dan meer vooruit geduwd dan dat hij als een bootje op het water drijft.
pi_150464530
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

goed lezen oudert
waterdicht bedoelen ze mee spatwater dicht
alleen Dry Tube Tassen zijn 100% waterdicht en die drijven ook
Staceyt:

http://www.beslist.nl/pro(...)ichte_rugzak_school/

google: waterdicht en rugzak...

En tada; op nummer twee:
"De Burton Emphasis Pack in Karl Plaid is een volledig uitgeruste skaterugzak. Of je nu een weekendje weg gaat, gaat shredden in het skatepark of gewoon naar school moet, deze rugzak vervoert moeiteloos alles wat je nodig hebt. Deze Burton rugtas is gemaakt van waterdicht polyester en heeft..."

GEEN Dry Tube dusssssssssssss.................
pi_150464554
Tijd om te testen!! wie weet waar ik die kan kopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')