FvdG heeft het telefoongebruik als argument gebruikt om zijn scenario te onderbouwen. Als we daarop verder borduren, dan kun je vrij simpel schatten, waar die plek zou moeten zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
In dit scenario zijn ze dus op zijn vroegst omgekeerd bij de eerste quebrada. Daar is een foto + tijd van. Stel vervolgens dat de eerste alarmoproep kort na de verond
Het dikgedrukte is niet waar. De expeditie kwam al veel langer in beeld (bij mij al in het 2e of 3e deel, in april vorig jaar al).quote:Op zondag 8 maart 2015 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het onderzoek is klaar. De ouders accepteren blijkbaar dat ze door een noodlottig ongeval zijn omgekomen. Echter, een aantal mensen van een forum accepteren dat niet en gaan ter plaatse zelf onderzoek doen. De ouders lezen misschien mee, want het is bijna een jaar later en nog steeds erg vers. Dat zou er onethisch aan kunnen zijn, of dat het is laat ik aan jezelf over. Misschien vinden de ouders het allemaal prima en juichen ze het toe, kan natuurlijk ook. Daarom laat ik de bepaling of het onethisch is aan jezelf over.
Jij weet helemaal niet wat en waarom wij daarheen gaan. Je mening is duidelijk; je vindt het allemaal "lijkenpikkerij". Wat net zo goed van toepassing kan zijn op jezelf, aangezien je hier meepost.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je gaat niet het gebied in voor de vogeltjes. Je gaat gericht op zoek naar hun sterflokatie en daarmee resten en mogelijke persoonlijke spullen.
Wanneer gaan jullie?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet wat en waarom wij daarheen gaan. Je mening is duidelijk; je vindt het allemaal "lijkenpikkerij". Wat net zo goed van toepassing kan zijn op jezelf, aangezien je hier meepost.
Doe nou niet of je gek bent: jullie gaan erheen omdat er mensen dood zijn gegaan. Mensen met wie je je zodanig digitaal bezig hebt gehouden, dat het een deel van je leven geworden is, en dat virtuele tekort begint te schieten.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe en wat heeft het met ethiek te maken dan? Als er mensen doodgaan, mag je niet een gebied in waar dat gebeurd is?
Dat zijn mensen die hetzelfde hebben opgelopen. Heb je samen knoflook gegeten, dan vindt niemand de anderen naar dat spul ruiken.quote:Als er ook maar 1 van de anderen "onethische motieven" had gehad, had ik daar niet mee willen optrekken. Maar Domnivoor, agter en MeloD zie ik niet als onethisch maar als net zulke geinteresseerde amateurs als ik. Met elk hun eigen expertise, dat zijdelings te maken heeft met deze zaak.
Dat zegt elke ramptoerist. Het is natuurlijk niet "op zich". Wie dat op zich doet, loopt er niet maanden van tevoren over te praten.quote:Ondervragingen, lopende onderzoeken bewust in de weg gaan lopen, beschuldigingen (zoals hier heel vaak door mensen gedaan zijn aan de adressen van hardwerkende gidsen) etc. vind ik onethisch.
Een gebied ingaan waar mensen gestorven zijn is op zich toch niet onethisch?
Bij een flink deel vind ik daar de motieven net zo goed zum kotzen.quote:Is Auschwitz bezoeken onethisch? Is in Syrie gaan kijken hoe en wat IS nu eigenlijk is onethisch?
Idem. Met het verschil dat daarbij geen personen met naam en toenaam het object zijn. Op uitzonderingen na, zoals Anne Frank. Maar dat isquote:Is de offertafels van de maya's bekijken onethisch? Het paleis van Ceaucescu bezoeken onethisch? Transnistrië met eigen ogen zien onethisch? Ground Zero na 9/11 bezoeken onethisch?
Verschil van inzicht. Sinds de laatste persverklaring met mondelinge toelichting bij HT liggen de zaken toch wat anders dan daarvoor.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou het hulpvaardig noemen eerder.
Je vraagt anders wel om hulp om de sterflokatie en daarmee mogelijke resten en persoonlijke spullen beter op de kaart te kunnen pinpointen voor jullie reis. Op zich niks mis mee maar om daar daadwerkelijk in het struikgewas te gaan zoeken naar aanwijzingen vind ik sinds de laatste persverklaring dubbelquote:Op zondag 8 maart 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet wat en waarom wij daarheen gaan. Je mening is duidelijk; je vindt het allemaal "lijkenpikkerij". Wat net zo goed van toepassing kan zijn op jezelf, aangezien je hier meepost.
Ik negeer je verder omdat je alleen maar steken onder boven water geeft, maar dit is bewezen niet waar. In deel 2 en 3 van dit topic was hun dood nog helemaal niet bekend; toen waren ze alleen nog vermist. Toen wilde ik er al heen, valt allemaal na te lezen.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:19 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Doe nou niet of je gek bent: jullie gaan erheen omdat er mensen dood zijn gegaan. Mensen met wie je je zodanig digitaal bezig hebt gehouden, dat het een deel van je leven geworden is, en dat virtuele tekort begint te schieten.
Ja, idd nou en. Niemand die je tegenhoudt. Maar ik vind daar wel wat van.quote:
Apart uit jouw toetsenbord..quote:Op zondag 8 maart 2015 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Ondervragingen, lopende onderzoeken bewust in de weg gaan lopen, beschuldigingen (zoals hier heel vaak door mensen gedaan zijn aan de adressen van hardwerkende gidsen) etc. vind ik onethisch.
Waarom?quote:
Die konden dan ook hulp bieden, als kenners van het gebied. Jullie hebben zulke kenners nodig om er heelhuids uit te komenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:07 schreef El_Matador het volgende:
Op zich hadden Angel P. en de anderen uit het zoekteam van Feliciano (hij zelf wel natuurlijk) ook geen enkele binding met Kris en Lisanne, waren zij onethisch? Ik zou het hulpvaardig noemen eerder.
En amateurs met expertise op gerelateerde vlakken, ervaring met zelf hiken, Nederlanders in Latijns-Amerika, ex-stadsgenoten van Kris en Lisanne en anderen kunnen dat niet?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:33 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Die konden dan ook hulp bieden, als kenners van het gebied.
Is dit een bedreiging of twijfel aan onze hike-ervaring?quote:Jullie hebben zulke kenners nodig om er heelhuids uit te komen
Eigen pocket!quote:Op zondag 8 maart 2015 20:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja, idd nou en. Niemand die je tegenhoudt. Maar ik vind daar wel wat van.
En bovenal dat je je tickets en onkosten maar ergens anders moet proberen te regelen.
Als je daar al vraagtekens bij moet plaatsen..quote:
Dat ik Kris en Lisanne dommig noemde om in een kort broekje de jungle in te gaan?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je daar al vraagtekens bij moet plaatsen..
Al je eigen 'omschrijvingen' van vrijwel alle betrokkenen vergeten?
Ik niet.
Ik heb laatst met engelengeduld uitgelegd wat het verschil is tussen een mening en een feit. Je snapt het nog steeds niet.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ik Kris en Lisanne dommig noemde om in een kort broekje de jungle in te gaan?
Dat ik de ouders onvolledig noemde omdat ze bij de paddocks omkeerden en niet doorliepen tot aan de vindplaatsen?
Dat zijn feitelijke constateringen, niks beschuldigingen en zeker niet van betrokkenheid bij moord/dood door schuld.
Ik ga die uitspraken niet hier herhalen.. iedereen weet denk ik wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ik Kris en Lisanne dommig noemde om in een kort broekje de jungle in te gaan?
Dat ik de ouders onvolledig noemde omdat ze bij de paddocks omkeerden en niet doorliepen tot aan de vindplaatsen?
Dat zijn feitelijke constateringen, niks beschuldigingen en zeker niet van betrokkenheid bij moord/dood door schuld.
Gisteren nog wel? Dus je kunt niets noemen, maar beschuldigt mij wel van het doen van beschuldigingen.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ga die uitspraken niet hier herhalen.. iedereen weet denk ik wel wat ik bedoel.
Gisteren nog bijvoorbeeld.
Ik hoef mijn handen niet te wassen; ze zijn onschuldig.quote:Typerend dat je nu weer doet alsof je neus bloed bloedt. Je handen wassend in onschuld..
Dat vind ik niet onethisch.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je gaat niet het gebied in voor de vogeltjes. Je gaat gericht op zoek naar hun sterflokatie en daarmee resten en mogelijke persoonlijke spullen.
Doe je mee dan?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:55 schreef RapaNui het volgende:
Gaan jullie vannacht weer nachtdienst draaien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |