Uitgaande van de hypothese (hij is niet getest met de foto's) dat ze in een ravijn vielen en daar niet meer uitkwamen, maar wel hun bezittingen 10 en 15 km (!) verder stroomafwaarts terechtkwamen, ja, zeker gezien de 2000+ mm regen die daar per jaar valt, verwacht je dat alles weggespoeld is.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:43 schreef Injetta het volgende:
of spoelt water echt alles tot de laatste molecuul weg?
Dat doe ik dan ook helemaal niet. Ik heb altijd gezegd dat ik op eigen gelegenheid, eigen rekening en eigen initiatief ga. Anderen gaan vanuit Nederland.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je weet heel goed dat het mij niet om jullie reis op zich gaat maar om het gehengel naar sponsors, bijdragen, steun, hulp en andere bedelarij. Zelfs daar heb ik op zich geen moeite mee als je het buiten dit topic houdt. Het hoort niet hier maar in FHF thuis. Zolang je in dit topic blijft spammen, blijf ik ertegen protesteren.
Dat was toen. Nu hebben de ouders besloten om genoegen te nemen met de uitkomst van de onderzoeken dus dat heeft iedereen maar te respecteren.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Ik denk dat het zelfoverschatting is van ons gelul hier.
Welke foto bedoel je trouwens? Die uitzending van RTL Late Night van donderdag? Heb daar niks in gezien dat uit onze OP komt?
Eens trouwens met je opmerkingen over "lijkenpikkerij" en "ramptoerisme". Ik ben naar Tsjernobyl geweest, was dat ook ramptoerisme? Mensen die Auschwitz bezoeken, de offeraltaren van de maya's, die na 9/11 naar Ground Zero gingen, allemaal ramptoeristen en "lijkenpikkers"?
Welnee.
En dat mensen die niet meegaan zich er druk om maken, hilarisch. Of zelfs bij grote uitzondering in het door hen zo verachte BNW gaan posten hierom.
De ouders hebben trouwens helemaal niet gezegd "het is [voor ons] afgesloten en we willen niet dat anderen zich er nog mee bezig houden". Bovendien hebben ze vanaf het begin zelf om hulp en sponsoring gevraagd, dus betrokkenheid van anderen is alleen maar logisch dan.
En natuurlijk regelen we alles verder buiten FOK!, maar als mensen vragen hebben in dit topic, kunnen we die gewoon delen. Uiteindelijk is dit hele topic met de OP een samenwerkingsproject. Nou ja, van vele positief ingestelden dan...
Niet puur, maar wel gedeeltelijk dus?quote:Op zondag 8 maart 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook helemaal niet. Ik heb altijd gezegd dat ik op eigen gelegenheid, eigen rekening en eigen initiatief ga. Anderen gaan vanuit Nederland.
Steun en hulp is helemaal niet puur financieel. Vragenlijsten, punten om te onderzoeken en nieuwe ideeën zijn ook hulp en steun.
Jij blijft maar schelden met "lijkenpikkerij" (je eigen deelname hier vind je geen lijkenpikkerij, maar mensen die naar Panama gaan wel?), "ramptoerisme" en "aasgieren". Dus je hebt er grote problemen mee als andere mensen iets doen, zie de reactie van agter.
Dus, als de expeditie de schuilplaats vindt, een afscheidsbrief, en nog wat persoonlijke spullen, dan mag de familie daar verder niet meer mee lastig gevallen worden?quote:Op zondag 8 maart 2015 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat was toen. Nu hebben de ouders besloten om genoegen te nemen met de uitkomst van de onderzoeken dus dat heeft iedereen maar te respecteren.
Dus niet deze mensen contacteren of anderszins lastigvallen over een expeditie zoals gisteren door iemand werd voorgesteld.
Als men zelf naar Bouquette wil moet men dat zelf weten maar regel het dan privé met elkaar.
die is onbehandelbaarquote:Op zondag 8 maart 2015 18:09 schreef agter het volgende:
[..]
Jij hebt er echt een persoonlijk probleem mee, hè. Mss moet je hulp gaan zoeken. Anderen vrije mensen laten zich de wet niet voorschrijven door jou.
Deal with it.
Crowdfunding. Internetsponsors.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet puur, maar wel gedeeltelijk dus?
Niet voor mij, maar ook bijvoorbeeld "hey, ik heb nog een GPS/tent/nachtkijker/whatever, kunnen jullie die gebruiken?" Elkaar helpen en steunen kan lijkt mij prima niet-financieel.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet puur, maar wel gedeeltelijk dus?
Tuurlijk, het zou ook zinloos zijn om dat niet te doen; hun leed, hun aangenomen verklaring.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat was toen. Nu hebben de ouders besloten om genoegen te nemen met de uitkomst van de onderzoeken dus dat heeft iedereen maar te respecteren.
Zo staan we er ook in allemaal.quote:Dus niet deze mensen contacteren of anderszins lastigvallen over een expeditie zoals gisteren door iemand werd voorgesteld.
Als men zelf naar Bouquette wil moet men dat zelf weten maar regel het dan privé met elkaar.
Goed punt.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:33 schreef jackie12 het volgende:
Half juni waren de foto's bekend en zagen alle onderzoekers (met name die in Panama) dat de laatste foto van Kris bij de 1e quebrada gemaakt was.
In AFK vraagt Hans nadat ie de 1e quebrada gepasseerd is zich ook constant af waarom ze verder geen foto's meer hebben gemaakt en zegt ie zelfs dat er geen plekken zijn waar je kunt vallen.
Waren er niet, hij zegt het zelf.
Als er nu opeens wel gevaarlijke afgronden zijn waar beneden ook nog eens soortgelijke stenen zijn (waar zijn die niet?!) dan vind ik het niet vreemd maar heeeel vreemd dat Feliciano,Plinio de Sinaproccers en alle andere Panamese instanties dit al niet veel eerder zeiden.
Feliciano loopt NB met hun mee in AFK
"In de afdaling [voor Kris en Lisanne teruglopend dus een klim] van de 'top' [Mirador] naar de 'eerste beek' [1e quebrada]" heb ik begrepen. Dus ja, dat stuk loop je in een uurtje, dus heel moeilijk te vinden zal het niet zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goed punt.
Is al achterhaald waar de onderzoekers hun glijbaan hebben gelokaliseerd?
Driekwart van de reizigers kan z'n ticket en verblijf niet bekostigen, hebben ze zelf gezegd. Die zoeken dus eerst tickets en logies, geen nachtkijker. En ook spullen vertegenwoordigen een waarde. Die sneaky posts moeten behandeld worden als advertising. Het zijn commerciële oproepen. Daar heeft Fok! vast wel standaard tarieven voor.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet voor mij, maar ook bijvoorbeeld "hey, ik heb nog een GPS/tent/nachtkijker/whatever, kunnen jullie die gebruiken?" Elkaar helpen en steunen kan lijkt mij prima niet-financieel.
Elkaar helpen met spullen is financieel? Welnee, ze vertegenwoordigen waarde, maar inzichten en ideeen doen dat net zo goed.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Driekwart van de reizigers kan z'n ticket en verblijf niet bekostigen, hebben ze zelf gezegd. Die zoeken dus eerst tickets en logies, geen nachtkijker. En ook spullen vertegenwoordigen een waarde. Die sneaky posts moeten behandeld worden als advertising. Het zijn commerciële oproepen. Daar heeft Fok! vast wel standaard tarieven voor.
Ik kan me wel voorstellen als je er bijna een jaar mee bezig bent geweest het gebied eens echt wilt zien.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed, ik volg het niet helemaal. Er gaat dus een groep FOK! users daar door de jungle banjeren op zoek naar een spoor van die 2 meisjes? Of wat is het idee?
Voor mij persoonlijk was het al het plan om naar Panama te gaan, daar hebben Kris en Lisanne verder niets aan veranderd (zei dat ook al in deel 2 of 3).quote:Op zondag 8 maart 2015 19:19 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen als je er bijna een jaar mee bezig bent geweest het gebied eens echt wilt zien.
Lijkt me beetje onwaarschijnlijk!quote:Op zondag 8 maart 2015 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dus, als de expeditie de schuilplaats vindt, een afscheidsbrief, en nog wat persoonlijke spullen, dan mag de familie daar verder niet meer mee lastig gevallen worden?
Dat lijkt me iets anders dan echt gaan zoeken en locals ondervragen. Vraag me af wat men dan denkt te bereiken en of men die ouders een plezier doet door je neus in hun zaken te steken.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:19 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen als je er bijna een jaar mee bezig bent geweest het gebied eens echt wilt zien.
Ik had je de jungle lodge voorgesteld maar nee hoor je wilde helemaal niet naar Panama.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk was het al het plan om naar Panama te gaan, daar hebben Kris en Lisanne verder niets aan veranderd (zei dat ook al in deel 2 of 3).
Het was wel een motivatie om naar Boquete te gaan, had daar nog nooit van gehoord.
Behalve dan dat die hard moeten werken voor hun boterham en niet aan het zoeken zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lijkt me beetje onwaarschijnlijk!
Aangezien er genoeg lokale mensen wonen zouden die dat al gevonden moeten hebben.
Waarom zijn het de ouders "hun" zaken? Het is een nieuwsfeit, een zaak die in de media is gekomen, niet in de minste plaats door de ouders zelf (begrijpelijk).quote:Op zondag 8 maart 2015 19:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat lijkt me iets anders dan echt gaan zoeken en locals ondervragen. Vraag me af wat men dan denkt te bereiken en of men die ouders een plezier doet door je neus in hun zaken te steken.
quote:Op zondag 8 maart 2015 19:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik had je de jungle lodge voorgesteld maar nee hoor je wilde helemaal niet naar Panama.
volgens mij zeggen ze wel wat over de stenen. Als ze bij de paddock staan. Hans zegt daar iets over. F. had de foto's gezien en ....moet ik het zelf ff terug kijken maar dit is wat ik mij herinner. (zit mobiel)quote:Op zondag 8 maart 2015 18:33 schreef jackie12 het volgende:
Half juni waren de foto's bekend en zagen alle onderzoekers (met name die in Panama) dat de laatste foto van Kris bij de 1e quebrada gemaakt was.
In AFK vraagt Hans nadat ie de 1e quebrada gepasseerd is zich ook constant af waarom ze verder geen foto's meer hebben gemaakt en zegt ie zelfs dat er geen plekken zijn waar je kunt vallen.
Waren er niet, hij zegt het zelf.
Als er nu opeens wel gevaarlijke afgronden zijn waar beneden ook nog eens soortgelijke stenen zijn (waar zijn die niet?!) dan vind ik het niet vreemd maar heeeel vreemd dat Feliciano,Plinio de Sinaproccers en alle andere Panamese instanties dit al niet veel eerder zeiden.
Feliciano loopt NB met hun mee in AFK
Ik zou het heel vreemd vinden als iemand op straat me aan zou spreken en me allerlei vragen zou gaan stellen over wat ik zoal doe.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zijn het de ouders "hun" zaken? Het is een nieuwsfeit, een zaak die in de media is gekomen, niet in de minste plaats door de ouders zelf (begrijpelijk).
"Ondervragen" is niet het juiste woord. Gewoon praten, communiceren, wat mensen elke dag doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |