Dat is wat ie zegt bij Umberto.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:28 schreef ToniB het volgende:
[..]
nee. Frank zegt heel duidelijk in de afdaling van de top van de berg tot het EERSTE beekje. Dus niet voorbij 1e beekje!
Nee ik maak je niet belachelijk maar begrijp ook niet waarom je het vreemd vindt als de rugtas 15 verop gevonden wordt. Die overstroomde dorpen waren ook in dat gebied, en ik heb ook een bericht geplaatst van een verdronken kind dat de volgende dag 4 mijl verder van de plek waar het in het water viel dood gevonden werd. En dat de volgende dag dus.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou maak je me belachelijk want ik heb nooit gezegd dat die rugzak op zijn plaats moet blijven liggen.
Waar ik moeite mee heb is een transport van 15+ km door bochtige rivieren (meervoud) langs uitstekende rotsen (veel, want begin regenseizoen) waar de inhoud van die rugzak (goedkoop dun dingetje, kan je op de foto's zien, geen trekrugzak) allemaal puntgaaf bij blijft.
Dat is ff wat anders.
Kris en Lisanne hadden hoogstwaarschijnlijk geen werkende SIMkaart in hun telefoon (gebruikten alleen wifi met hun Nederlandse SIMkaart):quote:Op maandag 9 maart 2015 11:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat is wat ie zegt bij Umberto.
Dit is wat er staat op AFK:
Wat rest is een noodlottig ongeval, mogelijk veroorzaakt door een ongelukkige valpartij. „Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. Uitgaande van een val van deze hellingen ligt het voorland van de valler(s) in de bedding van een van de rivieren welke uitkomen in de Culebra rivier
Dus het laatste stuk van de afdaling
Ook al reken je dat het pad de Pianista tot aan de paddock loopt dan vind ik niet dat dat het laatste stuk van de Pianista is.
Bovendien had Hans tot 45 min na de top netwerkbereik.
In dat geval zouden Kris en Lisanne gevallen moeten zijn in het laatste stukje tussen de top en de 1e quebrada.
Zeker als er sprake was van hoog water kan iets heel goed over redelijke afstand worden meegevoerd zonder veel schade, vooral als er sprake is van snelle stijging van het waterpeil na bv regenval. Tot het ergens blijft haken en achterblijft.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee ik maak je niet belachelijk maar begrijp ook niet waarom je het vreemd vind als de rugtas 15 verop gevonden wordt. Die overstroomde dorpen waren ook in dat gebied, en ik heb ook een bericht geplaatst van een verdronken kind dat de volgende dag 4 mijl verder van de plek waar het in het water viel dood gevonden werd. En dat de volgende dag dus.
Dan denk ik dat na 2 maanden die tas een heel eind verder kan zijn dan de plek waar hij in het water terecht kwam.
Sorry maar dat doe je wel omdat je het nu nog es herhaalt.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee ik maak je niet belachelijk maar begrijp ook niet waarom je het vreemd vind als de rugtas 15 verop gevonden wordt.
In theorie is het mogelijk dat de software in de camera zelf besluit een foto te wissen, om wat voor reden dan ook. Ik weet niet of dit in de praktijk ook op die manier geprogrammeerd is, maar ik zou dit niet op voorhand willen uitsluiten.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
_509 is gewist NA het maken van de eerste nachtfoto _510 (die in theorie zelf een "overschrijving" kan zijn van eerdere, ook gewiste _510's of _510, _511, etc.), dat was een week later. Hoe weet jij wat er in die week gebeurd is? Dat weten we toch niet?
Misschien schijfruimte nodig, een foto die mislukt was, welke reden dan ook?
Als tool voor wat? Er vanuit gaande dat ze opgesloten zaten tussen 2 rotswanden en 2watervallen? Wat valt er dan te 'toolen' met een bh?quote:Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef El_Matador het volgende:
Die bh voegt niets toe en kan je veel beter als tool gebruiken.
Dat denk ik niet; de vader en misschien de moeder ook, stond er toen anders in en waren daar toen van overtuigd. We zijn alleen nu wel bijna een jaar verder en de ouders hebben een heel intern proces al doorgemaakt, waarin ze ongetwijfeld heen en weer geslingerd zijn met hun gevoel en gedachten. Er zijn geen bewijzen, noch voor het ene noch voor het andere scenario. Ze zijn nu tot de conclusie gekomen dat deze uitkomst niet ondenkbaar is en misschien ook het meest aannemelijk.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat ontvoeringsverhaal was een pressiemiddel om de Panamese gezagsdragers te dwingen verder te zoeken.
We weten niet waar de spullen in het water terecht gekomen zijn en we weten ook niet in hoeverre de camera en de telefoons wel of niet beschadigd warenquote:Op maandag 9 maart 2015 11:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sorry maar dat doe je wel omdat je het nu nog es herhaalt.
- ik vind het niet vreemd dat een rugzak door een rivier wordt getransporteerd
- ik vind het wel vreemd als er dan over een afstand van 15+ km NIETS beschadigt. Zie de Changuinola bij de kabelbruggen op die Telemetro- en andere video's. Zie die rotsen uit de rivierbedding steken. En dat zijn er stroomopwaarts (2e quebrada/quebrada Alejandro) nog meer (!). En daar staat ook nog es minder water in.
Ik ben geen camera-expert maar zoiets kan ook lijkt me. Zeker gezien al dat vocht al die tijd. Maar dan zou ik -nogmaals als niet-expert maar wel enthousiaste fotograaf- verwachten dat de foto gecorrumpeerd wordt, niet gewist.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In theorie is het mogelijk dat de software in de camera zelf besluit een foto te wissen, om wat voor reden dan ook. Ik weet niet of dit in de praktijk ook op die manier geprogrammeerd is, maar ik zou dit niet op voorhand willen uitsluiten.
Ik roep dit allang. Alleen beredeneer ik andersom:quote:Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zeg het niet snel maar goeie post!
Was die rugzak waterdicht? Als deze namelijk kom drijven dan verklaart dat namelijk wel de enorme afstand die die tas heeft afgelegd.
In het scenario van Frank (waar ik dus moeite mee heb helemaal in mee te gaan) moet dat dus in het ravijn zijn geweest en dat kwam uit op de 2e quebrada (de enige aanvoerrivier vanaf de ravijnlocatie naar de Changuinola).quote:Op maandag 9 maart 2015 12:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
We weten niet waar de spullen in het water terecht gekomen zijn en we weten ook niet weten in hoeverre de camera en de telefoons wel of niet beschadigd waren
Precies, dat is geen zuivere redenatie. Je neemt eerst een scenario en past daar de feiten in.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik roep dit allang. Alleen beredeneer ik andersom:
Gezien de afstand die de rugzak moet hebben afgelegd en het ontbreken van zware beschadigingen aan de spullen in de rugzak ligt het dus voor de hand dat hij waterdicht was.
Weet ik veel, fruit bereiken, vogels vangen (als je vastzit moet je toch aan eten zien te komen). Het punt was dat Grijzemassa suggereerde dat ze die beha's expres in de rugzak deden. Dus "weggooiden".quote:Op maandag 9 maart 2015 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als tool voor wat? Er vanuit gaande dat ze opgesloten zaten tussen 2 rotswanden en 2watervallen? Wat valt er dan te 'toolen' met een bh?
Dat heb je nu al vaker gezegd maar ik heb nog steeds geen link van je gekregen naar de prijs en het soort materiaal. Je plaatst hier dus weer jouw aannames als feiten.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie die rugzak, dat was een goedkoop dun dingetje. En hoe wil je een rugzak met ritsen waterdicht krijgen??
Nee, geen aanname, bekijk de foto's dan zelf. Het was geen verstevigde trekrugzak, maar een dunne rugzak, niet speciaal voor hikes. Dat jij dat niet herkent zou kunnen, ik doe dat wel (en ik neem aan anderen ook).quote:Op maandag 9 maart 2015 12:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat heb je nu al vaker gezegd maar ik heb nog steeds geen link van je gekregen naar de prijs en het soort materiaal. Je plaatst hier dus weer jouw aannames als feiten.
Niet gelijk nee. Maar we hebben het over echt een ENORME afstand. Die kaartjes heb ik niet voor niets gemaakt; je kan dat zelf in de OP zien.quote:Dat de rits niet volledig waterdicht is zorgt er nog niet gelijk voor dat de tas volstroomt; waar moet de lucht naartoe als de rits onderwater staat?
quote:Op maandag 9 maart 2015 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zoek me suf, er is geen foto waar te tas opstaat tijdens de dagen na 1 april. De enige foto is die van de vondsten, of mis ik er een?
Kan je in plaats van dit domme geschreeuw niet gewoon een paar plaatjes van die rugzak plaatsen?quote:Op maandag 9 maart 2015 12:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, geen aanname, bekijk de foto's dan zelf. Het was geen verstevigde trekrugzak, maar een dunne rugzak, niet speciaal voor hikes. Dat jij dat niet herkent zou kunnen, ik doe dat wel (en ik neem aan anderen ook).
[..]
Niet gelijk nee. Maar we hebben het over echt een ENORME afstand. Die kaartjes heb ik niet voor niets gemaakt; je kan dat zelf in de OP zien.
Ik heb al eerder een filmpje gepost waarin je prima ziet hoe drijvende lichte voorwerpen door de stroming om die rotsen heen worden geleid ipv er tegenaan gesmakt.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sorry maar dat doe je wel omdat je het nu nog es herhaalt.
- ik vind het niet vreemd dat een rugzak door een rivier wordt getransporteerd
- ik vind het wel vreemd als er dan over een afstand van 15+ km NIETS beschadigt. Zie de Changuinola bij de kabelbruggen op die Telemetro- en andere video's. Zie die rotsen uit de rivierbedding steken. En dat zijn er stroomopwaarts (2e quebrada/quebrada Alejandro) nog meer (!). En daar staat ook nog es minder water in.
Geen bericht van betekent niet dat het niet zo was. Ze waren voor ons op de foto niet zichtbaar beschadigd maar dat zegt niet veel. Juist die plastic brillen kunnen heel taai zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het scenario van Frank (waar ik dus moeite mee heb helemaal in mee te gaan) moet dat dus in het ravijn zijn geweest en dat kwam uit op de 2e quebrada (de enige aanvoerrivier vanaf de ravijnlocatie naar de Changuinola).
De camera zat in een hoesje dus die zat redelijk beschermd.
De zonnebrilletjes waren puntgaaf (zie foto's).
De telefoons hebben we geen bericht van dat ze beschadigd waren. Je weet zelf hoe fragiel die smartphones zijn.
quote:Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Op maandag 9 maart 2015 11:38 schreef agter het volgende:
[..]
Het enige wat kan, is dat ze zelf met rugzak en al de rivier/waterval ingegaan zijn vanaf de locatie waar ze vastzaten.
Als de rugzak waterdicht was, en dus bleef drijven, zou dat ook een handige drijfboei geweest kunnen zijn.
Ik denk dat ook nog steeds..of dat Lisanne toch nog mobiel is geworden en deze heeft ''gedropt" toen ze voelde dat ze niet lang meer had. In de hoop dat de tas met alles erin: 'serieus'' zou worden genomen door vinders en die ermee naar de authoriteiten zouden gaan. Vandaar alles erin, zo compleet mogelijk, meer kon ze niet doen.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb gedacht aan de mogelijkheid dat ze, indien ze zelf vastzaten of door een andere oorzaak immobiel waren, de rugtas in een rivier hebben kunnen gooien.
Met de hoop dat deze naar bewoond gebied zou afdrijven.
Dat zou dan gedaan kunnen zijn toen de batterijen van de telefoons en camera leeg waren en ze er verder niets meer aan hadden. Als laatste redmiddel zeg maar.
De bh's staan dan voor 2 vrouwen voor het geval de vinder niet kon lezen en de zonnebrillen voor toeristen, waterflesje voor hikers.
Ik zit dan alleen met het waterflesje, dat zouden ze willen houden denk ik.
Tenzij ze er wel 2 of meer mee hadden.
Ook daar heb ik aan gedachtquote:Op maandag 9 maart 2015 12:15 schreef doorgaan het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat ook nog steeds..of dat Lisanne toch nog mobiel is geworden en deze heeft ''gedropt" toen ze voelde dat ze niet lang meer had. In de hoop dat de tas met alles erin: 'serieus'' zou worden genomen door vinders en die ermee naar de authoriteiten zouden gaan. Vandaar alles erin, zo compleet mogelijk, meer kon ze niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |