Mijn vriendin had regelmatig dat ze op de bank zat en haar benen niet meer van de bank kon krijgen. Kon er geen kracht mee zetten.quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:40 schreef -Spring het volgende:
Wat een fijn nieuws, Selvaria!
Elke keer als ik opsta na een een tijdje zitten, zak ik compleet door mn hoeven. Niet vanwege pijn maar gewoon omdat er kracht meer in mn donder zit. Heel bizar.Herkenbaar?
Dankquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Done! (Dat heeft hoop ik geen verdrietige reden..)
Zoals de vrouw van de pufclub zegt: Na ongeveer 30 weken zwanger is er geen enkele bank waar je zonder Van Gent en Loos uit kunt komenquote:Op donderdag 5 maart 2015 10:01 schreef L-E het volgende:
Hier is het opstaanvandebankalseenwalvismethernia ook alweer begonnen. Dat mijn man hefboom moet spelen enzo
Ik ben pas 22 wekenquote:Op donderdag 5 maart 2015 10:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zoals de vrouw van de pufclub zegt: Na ongeveer 30 weken zwanger is er geen enkele bank waar je zonder Van Gent en Loos uit kunt komen![]()
Risu heeft vast wel een kindje in d'r armen nu, verdorie. Anders duurt het me te lang...![]()
Gevalletje, ik zag dat jij al meldplicht hebt! Gaaf zeg, wat gaat het ook voor jou snel ineens...
Welkom!quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:34 schreef kazy het volgende:
Lurker ontlurkt![]()
Ik lees al een tijdje mee hier en het leek me nu toch maar eens tijd om mee te posten. Ik hoop wel dat ik het bij kan houden, want jullie gaan snellll!![]()
Ik zal me nog even kort voorstellen: Kazy, 27 jaar, 2 jaar getrouwd en in verwachting van de eerste. Ik ben nu ruim 21 weken zwanger en onze mini wordt verwacht op 12 juli. We weten inmiddels wat het is en ik doe mijn best om mijn mond te houden tot de bevalling. Sinds ik het geslacht weet, zijn wel de shopremmen losgegaan hier haha.
Overigens heb ik ook al een tijdje last van een doorzakkende rug/benen bij het opstaan. Een raar gevoel als dat gebeurt, juist omdat het (bij mij) geen pijn doet.
Ik zie dat je over 9 dagen uitgerekend bent. Op zich is een iets hogere bovendruk dan meen ik niet zo erg, als de onderdruk maar mooi laag blijft. Ik hoop met je mee dat het met een sisser afloopt!quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:44 schreef Cholula het volgende:
Ik heb normaal een lage bloeddruk, dus toen hij afgelopen maandag 130/78 bleek te zijn, was dat voor mij aan de hoge kant. Morgen moet ik sowieso weer urine inleveren en bloeddruk laten opmeten en dan zal het vast allemaal wel meevallen, denk ik, hoop ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Nee, want ik raak daar altijd verdwaaldquote:
Volgens mij mag ze geen bladerdeeg.. ik ga het nog wel eens navragen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:40 schreef kazy het volgende:
Bedankt voor alle welkomstberichtjes!![]()
@Stippelrientje: zoek je iets 'ingewikkelds' of gewoon simpel? Qua simpele gerechtjes zou je iets met bladerdeeg kunnen doen (bijv. vullen met wat kaas en walnoot en dan tot een pakketje vouwen, kwartiertje ofzo in de oven en klaar, dan is het wel lekker om ze warm te eten). Een hartige taart/quiche of misschien een aardappeltortilla in kleine stukjes gesneden? Dat kan ook evt. koud gegeten worden. Of wraps met verschillende vullingen?
Nee dat mag idd niet ivm de fruitsuikers.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:56 schreef mousemicky het volgende:
Ik zou ook voor fruitsalade gaan, of kan dat ook niet ivm fruitsuikers? Of anders wraps met gerookte kip en pesto (oprollen, in stukjes). En ik ben ook dol op blokjes kaas (oud, belegen, geit, erg lekker met appelstroopdip).
Ik heb eigenlijk geen idee wat wel en niet mag met diabetes
quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:00 schreef Risu het volgende:
Na nog een nacht vol voorweeen zit ik hier toch weer zonder baby.
Maar wel uitgeslapen. (Ik kan er nog steeds niet over uit wat een verschil dat maakt voor een mens)
Nacht ging van, slapen, wakker door wee, plassen, half stikken in mijn eigen snot, weer gaan slapen keer 4 of 5 ofzo. Steeds ongeveer 2 uur slaap. Bonus de drie uur op het eind toen ik manlief uitgezwaait had naar zijn werk. De krampen waren erger dan de nacht ervoor, maar dat kan ook komen doordat ik deze keer geen pcm heb gepakt. De nachten ervoor wel vanwege de verkoudheid. Baby doet het volgens mij nog wel prima, die danst gewoon door daarbinnen.
Straks een warme douche (want dat stoomt zo lekker) en dan ga ik eens door het huis wandelen, kijken of dat werkt. Klein wasje draaien, beetje bankhangen, nog wat wandelen, weet ik veel.
Hup baby hup. de 10e is al bezet.
Nee, ze mag geen extra brood, bladerdeeg, wraps en zulks ivm de koolhydraten die omgezet worden..quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:04 schreef mousemicky het volgende:
Appelstroop is optioneel, en als ze wel van mosterd houdt kan dat ook natuurlijk. Of ouderwetse kaasblokjes met augurkjes, lekker typisch zwangerschapsvoedsel![]()
En een vriendin van mij had haar babyshower rond lunchtijd, met soep (pompoen, maar iets anders wat zeker goed is kan natuurlijk ook) en verschillende hartige salades en idd quiche (ook te maken met gewoon deeg ipv bladerdeeg).
en quiche zonder deeg?quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:08 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Nee, ze mag geen extra brood, bladerdeeg, wraps en zulks ivm de koolhydraten die omgezet worden..
dus een quiche enzo is ook niets voor haar. Ik ga nog wel even verder neuzen.
Het is rond 20:00H dus alleen borrelhapjes en zulks hoef ik rekening mee te houden.
bedankt voor het meedenken![]()
Thanks! Die ga ik sowieso eens makenquote:Op donderdag 5 maart 2015 12:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
en quiche zonder deeg?
http://www.degezondemama.(...)met-restjes-groente/
Gevulde mini paprikaatjes, gevulde champignons, gehaktballetjes, spiesje met tomaatje, blaadje basilicum en een bolletje mini mozzarella of kipspiesjes (twee stukjes op een cocktailprikker).quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:08 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Nee, ze mag geen extra brood, bladerdeeg, wraps en zulks ivm de koolhydraten die omgezet worden..
dus een quiche enzo is ook niets voor haar. Ik ga nog wel even verder neuzen.
Het is rond 20:00H dus alleen borrelhapjes en zulks hoef ik rekening mee te houden.
bedankt voor het meedenken![]()
+1.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:46 schreef Selvaria het volgende:
Ja hallo, hou eens op over al dat lekkere eten! Ik zit hier op m'n werk met alleen nog wat bruine boterhammen bij me.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:03 schreef klumsy het volgende:
Net groeiecho gehad en de "kleine"man gaat gewoon lekker door met groeien... De meting kwam uit op 34 weken en dat terwijl ik zondag pas 31 ben! Maar geen bijzondere buiging in de grafiek waardoor we ons zorgen moeten maken. Over een klein uurtje gesprek met de gyn. eens kijken wat die er van te zeggen heeft
![]()
Ow en precies zoals ik al had verwacht ligt ie lekker in stuit! Heb zo een vermoedde dat dat ook niet meer gaat veranderen, zal zo eens informeren, maar stel mezelf maar in op een kz
Een ks op 5 mei? Dit jaar is 5 mei toch een vrije dag? Of draaien ze dan in het ziekenhuis gewoon door qua ks plannen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:24 schreef klumsy het volgende:
De gyn verwacht ook dat dit een kz gaat worden, over 3 weken weer een groeiecho en dan zullen we ook gelijk zien of hij nog dwars ligtmaar vooralsnog stel ik me in op een kz de eerste week van mei! Hij had het zelf al over 5 mei dan heeft hij eigenlijk poli dienst ( of hoe je dat ook noemt ) maar dan kon ie wel wat regelen zodat hij zelf de kz kon doen
Die ga ik onthoudenquote:Op donderdag 5 maart 2015 12:54 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
+1.
Bruine boterham met smeerkaas van de lachende koe.
Je kunt ook champignons ondersteboven op het dakje leggen en ontdoen van het steeltje zodat je een soort bakje krijgt en daar een blokje kaas in doen.
Ff in de oven tot de kaas gesmolten is en dan met een prikkertje erin op een schaaltje.
Ik lucht geen champignons, maar ik hoordaar best vaak over dat dat lekker is.
Dat is ook mooi precies 60 jaar laterquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef klumsy het volgende:
Ja Lola was ook een kz
M'n vader is van 5-5-55 en wie weet deze dan van 5-5-15
Hier 4 weken, want kantoorbaan (fysiek niet zwaar), 1e kind, tijd van het jaar (jan / Feb: saai en koud) en ik verwacht de 12 week na de bevalling goed te kunnen gebruiken, ga straks ook 4 dagen werken dus dat liefst zo laat mogelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:57 schreef JantinaGr het volgende:
Wat heeft jullie doen besluiten of je met 6 of 4 weken voor UD met verlof gaat?
Is voor mij nog heel veel weg, maar zat er net over na te denken.
Bij mij op mijn werk is het de laatste jaren babyboom. Alleen vrouwelijke collega's en veel in de 20-30. We hebben een jaar gehad met alleen maar jongetjes. Toen een jaar met alleen meisjes en vorig schooljaar was het om en om. En dan spreek ik van een collega of 5-6 per schooljaar. Wel grappig om te zien. Dit schooljaar zijn we weer de meisjes ingedoken.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:57 schreef JantinaGr het volgende:
Ik las dat Ggirl ook een jongetje gaat krijgen.![]()
En nog geen gerommel bij Risu. Bébé zit blijkbaar nog prima.
Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel alsof iedereen jongetjes krijgt. Ok, er is hier ook een hele lijst met meisjes, maar vooral hier in m'n eigen omgeving worden alleen maar jongetjes geboren. En dan heb ik het over +/- de laatste 10 zwangerschappen in m'n omgeving.![]()
Wat heeft jullie doen besluiten of je met 6 of 4 weken voor UD met verlof gaat?
Is voor mij nog heel veel weg, maar zat er net over na te denken.
Wij hadden bij de eerste ook via geboortepost. Dat ging prima, de kwaliteit is goed genoeg voor de prijs.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:42 schreef DJMO het volgende:
Na lang wikken en wegen, toch maar voor een online kaartje gegaan, weliswaar niet bij kaartje2go, maar bij geboortepost.nl . Heb zojuist een (gratis) proefdruk besteld, ben benieuwd naar het resultaat.
Hoezo na je verlof weer werkloos Stoel??
fijn dat alles er goed uitzag Faptist!
Gevalletje: als je volgende week toch hier in de buurt bent, zorg dan dat je eind van de week gaat, dan kun je hier op kraamvisite komen
thnx; heb je er nog iets mee gedaan dat ze zo scheef waren??quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Wij hadden bij de eerste ook via geboortepost. Dat ging prima, de kwaliteit is goed genoeg voor de prijs.
Deze keer was het heel erg scheef gevouwen.
je moet niet durven, maar doen werd mij vroeger altijd gezegd... al is dat in sommige gevallen wel heel erg moeilijk ..quote:
Wat heftig! Ik weet niet wat er bij jou speelt natuurlijk. Bang voor het onbekende, wat als...quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:46 schreef Malteser het volgende:
Verlof, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik hoop op stoppen 4 weken van tevoren, zodat ik nadien meer weken met baby heb. Heb een kantoorbaan dus zou moeten kunnen.
Maar ik loop momenteel nogal op mijn tandvlees. Ik spuug me een slag in de rondte, er zijn wat trubbels op het werk die niet met mij te maken hebben maar waar ik wel veel last van heb en de zwangerschap doet meer met me dan ik dacht (psychisch). Voor de duidelijkheid, we zijn dolblij en het is onze grootste wens. Maar ik kamp met wat onverwerkte zaken uit het verleden die nu nogal opspelen. Ik kan en durf er niet teveel over te zeggen maar heb een goede therapeut die me vorige week letterlijk vroeg hoe lang ik nog voorbij ga aan mijn eigen gevoelens en emoties. Het werd tijd om te stoppen met verstoppertje spelen.
Maar ik durf niet...
Is dat echt zo ja? Ik werk ook op oproepbasis, maar heb gewoon zwangerschaps- en bevalverlof uitgekeerd gekregen van het UWV.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:46 schreef pinquit het volgende:
Ik weet ook niet wanneer ik stop. Ik werk op oproepbasis en word alleen betaald voor het werk wat ik doe. Verlof betekent dus no moneyz..
Scheelt wel dat ik thuis werk, en alles zelf kan inplannen. Hoelang ik door werk ligt denk ik een beetje aan hoelang ik nog kan zitten
Ik krijg gewoon echt alleen betaald als ik werk (dus ook als er geen werk is krijg ik niks).quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
Is dat echt zo ja? Ik werk ook op oproepbasis, maar heb gewoon zwangerschaps- en bevalverlof uitgekeerd gekregen van het UWV.
Ik werk via het uitzendbureau dus alleen inkomen bij werk. Maar toen ik zwanger was wel geld via het uwv. Ze berekenen dat een gemiddelde aantal uren van het afgelopen jaar. Ik ging de ziekte wet in nav de zwangerschap en daarna verlof en had dus wel inkomen. Zou het inderdaad even nakijken.quote:Op donderdag 5 maart 2015 23:08 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon echt alleen betaald als ik werk (dus ook als er geen werk is krijg ik niks).
Ah oké, vroeg me al af hoe ze dat doen dan! Dan krijg ik misschien toch wat. Snel eens naar kijkenquote:Op donderdag 5 maart 2015 23:23 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ik werk via het uitzendbureau dus alleen inkomen bij werk. Maar toen ik zwanger was wel geld via het uwv. Ze berekenen dat een gemiddelde aantal uren van het afgelopen jaar. Ik ging de ziekte wet in nav de zwangerschap en daarna verlof en had dus wel inkomen. Zou het inderdaad even nakijken.
Jep, andere aanbieder uitgekozen om het echt op te laten drukkenquote:Op donderdag 5 maart 2015 21:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
thnx; heb je er nog iets mee gedaan dat ze zo scheef waren??
als het binnen een dag herdrukt kan worden, heb ik er niet zo'n moeite mee als er iets fout mocht gaan. Hoef toch niet op dag 2 al kraambezoek aan m'n bed te hebben bij wijze van sprekenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:18 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jep, andere aanbieder uitgekozen om het echt op te laten drukken. Ging al mis bij de proefdruk nl.
Je merkt ook wel echt het verschil in papier etc, maar bij de eerste waren de kosten belangrijker. Er zaten toen ook misdrukken bij in de vorm van witte stippen op de druk bij trouwens.
Hebben ze toen heel netjes opgelost en gratis herdrukt in een dag.
Daar valt echt niks zinnigs over te zeggen.... de 1 kan met 18 weken al bijna niks meer en de ander loopt nog n marathon met 35 weken (bij wijze van)quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben ook van plan om tot 4 weken voor de UD te werken, maar dat moet wel lukken. Ik heb geen fysiek zwaar werk, mentaal is dat het wel.
Ik heb overigens maanden terug mijn zomervakantie al geboekt. Als alles goed mag gaan (afkloppen) ben ik dan 23 weken zwanger. 'T is een vliegreis: we gaan 2 weken. Dus met 23 weken heen, met 25 terug. Volgens mij mag je dan gewoon nog vliegen toch? En ik heb geen idee hoe ik me dan zal voelen natuurlijk, maar is vakantie met die termijn nog wel te doen of voel je je dan al te zwanger?
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik bedacht mij vannachtKan "je" de (voor)weeën ook al op de schaal van RISU indelen?
Ik voelde me met 23/25 weken beter dan ooit en (mits wc in de buurtquote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben ook van plan om tot 4 weken voor de UD te werken, maar dat moet wel lukken. Ik heb geen fysiek zwaar werk, mentaal is dat het wel.
Ik heb overigens maanden terug mijn zomervakantie al geboekt. Als alles goed mag gaan (afkloppen) ben ik dan 23 weken zwanger. 'T is een vliegreis: we gaan 2 weken. Dus met 23 weken heen, met 25 terug. Volgens mij mag je dan gewoon nog vliegen toch? En ik heb geen idee hoe ik me dan zal voelen natuurlijk, maar is vakantie met die termijn nog wel te doen of voel je je dan al te zwanger?
"straks" kan je de schaal van RISU met terugwerkende kracht indelenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:39 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
Zou geinig zijn, maar ik kan er geen pijl op trekken.
Vannacht maar drie keer wakker geweest. Eerste keer schrok ik gewoon dat het al half 3 was. Gewoon bijna 5 uur achter elkaar geslapen. Ok, wel een pijnlijke wee in mijn droom verwerkt, maar niet echt wakker van geworden. Tweede keer om 5 uur was minder, ik werd wakker omdat ik blijkbaar was gestopt met ademen. Was heel erg boos in mijn droom, en een verstopte neus helpt dan toch al niet. Man schrok z'n eigen kapot toen ik ineens zat te hijgen. Maar lichaam lost het zelf op blijkbaar, want ik werd dus gewoon wakker. Daarna om 8 uur want man ging naar z'n werk. Telt dat nog als nacht? Ik tel hem wel, want ik draai me zo nog even om. Heerlijk, die nachtrust.
Dit weekend wordt mooi weer, dus dan wil ik wel met baby in de tuin gaan zitten.
Vraag me niet hoe, maar ik zag 'kamer' over het hoofd in bovenstaande zin, en dacht even geschrokken: whaaattttt? Why?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:57 schreef Krisvc het volgende:
Mijn babykamer wordt vandaag geverfd. Happy hormones.
Ik ben met 27 weken naar New York gevlogen en met 35 weken nog twee weken naar Zwitserland geweest, ging allebei zonder problemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:50 schreef Minarosa het volgende:
Alternatieve 'wisseldag': nog 100 dagen tot aan de UD voor Lijnloos en mij! Zegt mijn app, ik streep niet af in mijn agenda
dat kan niet! Jij postte toch ook pas net mee in WOHTS?of haal ik iemand nu door elkaarquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:07 schreef Selvaria het volgende:
[..]Ik rij als ik naar mijn werk ga elke dag langs de Grolsch fabriek in Enschede en daar tellen ze af naar '400 jaar Grolsch'. Vandaag is dat nog 66 dagen, dus tot mijn UD nog 69.. zou grappig zijn als baby besluit precies op het moment dat het aftellen is afgelopen te komen.
Ik vond het wel even een heftig moment toen die teller onder de 100 kwam.
Ik heb in september heel even meegepost in WOHTS, 2 of 3 dagen nadat ik me daar gemeld had had ik ineens een positieve test in handen. Maar het voelt idd nog niet als zo heel lang geleden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:09 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat kan niet! Jij postte toch ook pas net mee in WOHTS?of haal ik iemand nu door elkaar
goed nieuws! Geen ziekenhuis voor nu dus. Je ud is bijna toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:09 schreef Cholula het volgende:
Beterschap Skoap!
Verder niet bij gelezen.
Ik ben vanochtend bij de vk geweest, urine is schoon en mijn bloeddruk blijft stabiel. Maandag mag ik me weer melden, maar als ik eerder klachten krijg moet ik aan de bel trekken.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:45 schreef coccinelle het volgende:
[..]
ach who cares, ik vertel het gewoon![]()
Mag er een jongen achter mijn naam?
ik herinner me dat ik met een week of 15-16 hier heel teleurgesteld postte dat het nog steeds voelde alsof de wereld in een waas aan me voorbijtrok door de allesoverheersende vermoeidheid, maar bij mij ging het toch nog over zo vlak voor de 20 weken zo'n beetje.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had gehoopt dat de vermoeidheid wel weg zou trekken na 13 weken zwangerschap, en hoewel ik niet meer zo lamlendig ben ben ik nog steeds erg moe. Ik slaap ook nog steeds niet zo goed, droom heel veel en slaap erg licht.
Verder hebben wij veel reisplannen rond 22-25 weken zwanger, met de trein rond Nederland en Duitsland naar bruiloften, en willen we nog verhuizen naar een ander land rond de 29, 30 weken. Ik hoop maar dat ik me gewoon goed blijf voelen. Doe ik nu ook, behalve die stomme vermoeidheid...
Hou hoop! Bij mij werd het pas echt een stuk beter rond 15 wekenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had gehoopt dat de vermoeidheid wel weg zou trekken na 13 weken zwangerschap, en hoewel ik niet meer zo lamlendig ben ben ik nog steeds erg moe. Ik slaap ook nog steeds niet zo goed, droom heel veel en slaap erg licht.
Verder hebben wij veel reisplannen rond 22-25 weken zwanger, met de trein rond Nederland en Duitsland naar bruiloften, en willen we nog verhuizen naar een ander land rond de 29, 30 weken. Ik hoop maar dat ik me gewoon goed blijf voelen. Doe ik nu ook, behalve die stomme vermoeidheid...
Wat tof! Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef Kuukske het volgende:
Hoi! Ik kom zachtjes binnenschuifelen hier. Vandaag getest dus nog keipril. Hopelijk is het ons weer gegund om hier nog eens een hoop weken mee te posten .
Nice!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef Kuukske het volgende:
Hoi! Ik kom zachtjes binnenschuifelen hier. Vandaag getest dus nog keipril. Hopelijk is het ons weer gegund om hier nog eens een hoop weken mee te posten .
Gefeliciteerd! Welkom!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef Kuukske het volgende:
Ben ik de enige die het opmerkelijk vindt dat er bloeddrukmedicatie wordt opgehoogd op grond van 'waarschijnlijkheden'?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Wel was de bloeddruk wat te hoog. Tenminste waarschijnlijk, want ze konden hem niet goed horen.
Dus de medicatie opgehoogd naar 3 x 500mg ipv 250mg.
Nee.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:16 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben ik de enige die het opmerkelijk vindt dat er bloeddrukmedicatie wordt opgehoogd op grond van 'waarschijnlijkheden'?
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef Kuukske het volgende:
Ja, die kans is wat kleiner ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:59 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Daar gaat onze mogelijk tegelijkertijd bevallen dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop mensen die ook die nare verkoudheid te pakken hebben, beterschap aan diegenen die het kunnen gebruiken!
En Risu, hup, hup met die baby! Klein eigenwijsje ga je krijgen zeg.![]()
Wat tofquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef Kuukske het volgende:
Hij zou me die avond komen halen (andere kant van het land namelijk) dus hij appte me terug ''Ok, oke, ik ga al rijden!''quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:55 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wat fijn Cactus! Een nieuwe baan!!!
LuDann, geweldige foto!!! Wat zei je vriend er van?
Ik had lichte voorkeur voor meisjes, vriend had voorkeur voor jongens. Nu zijn het 2 meiden. Haha riep hij heel hard dat we daarna nog een jongetje gingen maken, terwijl we altijd gezegd hebben dat we graag 2 kinderen zouden willen grootbrengen. Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Eerst maar eens zien wat deze 2 meiden brengen!
Eerst dacht ik. Prima, als jullie dat nodig vinden dan moet dat. Wel nog aangegeven na afloop van het gesprek met de klinisch verloskundige dat ze mijn bloeddruk niet goed konden horen. Maar daar werd eigenlijk niet op gereageerd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:16 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben ik de enige die het opmerkelijk vindt dat er bloeddrukmedicatie wordt opgehoogd op grond van 'waarschijnlijkheden'?
Kuukske, gefeliciteerd en welkom!
Ik heb al heel stellig beweerd dat ik mijn schoen opeet als het een jongetje wordt, en mensen hebben gezworen me daaraan te houden, dus we gaan voor de zekerheid maar even wat snoep in de vorm van een schoen kopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:06 schreef Mariposas het volgende:
Welkom kuukske, gefeliciteerd!
Cactus wat goed dat je bent aangenomen!
Ik had geen voorgevoel wat betreft het geslacht, tot ongeveer week 12. Toen gedroomd dat ik het in de computer van de verloskundige had gezien. Toen wist ik eigenlijk wel zeker dat we een jongen zouden krijgen (al hoopte ik stiekem op een meisje. Ik heb mezelf altijd als moeder van 2 meiden gezien. Nu weet ik dat het 2 jongens gaan worden). Plus mijn misselijkheidtheorie.
Ik denk dat je voorgevoel wel kan kloppen hoor Cassandra.
LuDann jij krijgt 100% zeker een meisje, als het niet klopt eet ik je echo op.
Ja ik durf de verhoging wel in te nemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:54 schreef pessie het volgende:
Joyce, durf je dan die verhoging van de medicatie wel in te nemen? Heb je niet liever dat ze van tevoren nog een keer meten om zeker te zijn? Pas om kwart over 3 's middags puf hebben om iets te eten is echt heel erg laat...
Boks!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben wel heel benieuwd of al jullie voorgevoelens kloppen. Een meisje had ik ook leuk gevonden, en makkelijker qua naam, aangezien die al een hele tijd klaar ligt. Maar een jongen vind ik wel heel stoer, en ik hoop dat hij sportiever wordt als zijn vader. Ik ben namelijk gek van voetbal, maar mijn man komt niet verder als 'die speler is geblesseerd langs de lijn, staat hij nou buitenspel?'
En jongetjes kunnen ook paardrijden, mijn man doet dat ook
En misselijkheid theorie, hier met zeven weken nog weinig last van. Heb gisterenavond even boven de wastafel gehangen maar er kwam niets uit, en overdag bij vlagen misselijk /niet willen eten /als ik eet vervolgens maagzuur. Maar daarvoor nergens last van gehad, en ik weet ook niet of dat nu toeval is
Joycie, luie dag boks! Ik heb praktisch de hele dag op bed of op de bank gelegen, af en toe wat geinternet of serie gekeken maar ook héél veel geslapen. Ik zal er wel aan toe zijn geweest.
Wist jij het bij je eerste ook vanaf dag 1 (bij wijze van) of kwam dat wat geleidelijker?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:52 schreef pessie het volgende:
Cassandra, voorgevoel kan wel iets zeggen. Bij mijn oudste wilden we niet weten wat het zou worden, maar toch was ik de hele zwangerschap overtuigd dat hij een ventje zou zijn, dat bleek dus ook. Toen hij geboren was "klopte" het gewoon. Een vriendin is zwanger en bijna uitgerekend en weet niet wat het wordt, maar als ik haar hoor heb ik echt het gevoel dat ze een jongen krijgt, ze doet me erg denken aan mezelf bij mijn eerste. We wachten af, ben benieuwd wat het bij haar wordt
LuDann, 2 kindjes samen zijn echt heel leuk (en ik hoop dat de derde erbij de feestvreugde hier wederom verhoogt)
Shop, hoe voel je je?
Hoe heet die app? Wij weten nu dat 't een jongetje word (stiekem allebei het voorgevoel gehad dat het een meisje werd) maar de naam.. Poeh!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:13 schreef LuDann het volgende:
Oh ja namen, dat is ook zo grappig. We hebben het misschien 1 of 2 keer over namen gehad (al heel vroeg in mijn zwangerschap) en waren vrijwel direct uit een meisjesnaam.
Maar een jongensnaam... ik vind echt niks leuk en B_N is gewoon lui ofzo, ik weet het niet.Heb hem nu maar een app laten installeren waarbij hij namen die hij leuk vindt kan aanvinken. Of hij dat ook daadwerkelijk doet heb ik hem nog niet gevraagd.
Ik sta vanaf begin deze week iedere ochtend te kokhalzen, maar er komt ook hier tot nu toe nooit wat uit...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:47 schreef Cassandra87 het volgende:
En misselijkheid theorie, hier met zeven weken nog weinig last van. Heb gisterenavond even boven de wastafel gehangen maar er kwam niets uit, en overdag bij vlagen misselijk /niet willen eten /als ik eet vervolgens maagzuur. Maar daarvoor nergens last van gehad, en ik weet ook niet of dat nu toeval is
Maar jullie moet ook nog eens 2 namen verzinnen! Dus extra lastig.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:40 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Haha namen, tja daar zijn we ook nog niet uit. Oepsie en zondag al wel
30 weken. We hebben allebei een aantal namen die we leuk vinden, alleen een andere voorkeur. Dus nog steeds geen beslissing genomen.
Hij houdt zich wel aan de afspraken hoor; en ja, ik ben zijn gedrag gewend, al is datzelfde gedrag de reden waarom ik ben gescheidenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 00:20 schreef faptist het volgende:
Djmo,
Je hebt gelijk hoor. En dat weet ik ook, maar af en toe zitten dit soort dagen er ook gewoon tussen. Inmiddels geleerd dat ik me er beter aan kan toegeven en het morgen weer opnieuw moet proberen.
Niet gek dat jij je zo voelt!
Rust lekker uit dit weekend en moeten die wasjes echt? Zou je niet gewoon eens even een complete serie avondje houden? Of in ieder geval eens lekker even niks doen?
Je gaat je energie nog keihard nodig hebben he.. Sterkte met ex morgen. Hopelijk houdt hij zich aan z'n afspraak gezien z'n bizarre houding van laatst. (Al lijk jij het allemaal gewend)
Dit!quote:
nog gefeliciteerd!! Ik heb gisteren een pakje ossenworst meegenomen bij de albert heijn, donderdag mag ik weerquote:Op zaterdag 7 maart 2015 07:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Dit!
Tsjonge, het idee dat ik weer zwanger ben heef echt nog landingstijd nodig. Moet ook weer even schakelen met het maken van een boodschappenlijstje![]()
Geert is nét vier geworden, dus is goed mogelijkquote:Maandag maar eens de vk bellen voor een intake.
Het komt allemaal dichtbij zo DJMO!zaten wij trouwens een paar jaar geleden ook niet samen in 1 topic?
.
Ik vind het trouwens respectabel hoe je het allemaal regelt. Echt knap. (Heb een poosje gelurkt hier)
het staat op het lijstje waar ik aan moet werken van m'n psych: het accepteren van complimenten zonder ze weg te wuiven .. ik kan dat gewoon echt heel slecht hahaquote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:19 schreef Kuukske het volgende:
Ja dat is ook zo, maar je doet het toch maar.
Hier voelt het ook nog soms zo onwerkelijk. En dan heb ik al 3 echo's gehad..quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:10 schreef silliegirl het volgende:
Mijn clearblue digital test geeft vandaag 3+ aan als termijn. Vorige week donderdag was het nog 1-2, dus ik heb ergens een wekenwissel gemist denk ik.
Wel fijn om te weten dat mijn lijf braaf hormoontjes produceert. En toch is het allemaal nog maar bijzonder; ik voel me wel anders (lees vooral misselijk) maar het idee dat er een klein mensje ontwikkelt in mijn lijf bevat ik toch niet..
+1. Van mijn regelmatige stoelgang is geen zak over op 't moment.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:44 schreef Krisvc het volgende:
En even vies praten hoor, maar wat is goed kunnen poepen toch goud waard.
Same here. Ik ga het pas echt geloven (en m'n vriend ook) als we iets op de echo hebben gezien. Hopelijk over een week of 3.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet niet hoe ik het moet geloven want het is ongelovelijk! Mensjes maken!
Het zal wel wat meer plek krijgen na een echo (of 2, of 3). Hopelijk mag dat snel. Ik las op de site van het ziekenhuis hier dat de eerste echo met 7-9 weken is. Maandag naar de longarts en dan hopelijk 2-3 weken later gyn voor echo..
En dit ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:44 schreef Krisvc het volgende:
En even vies praten hoor, maar wat is goed kunnen poepen toch goud waard.
Je wisselweekdag valt nu nog niet zo makkelijk in te schatten. Zo'n test heeft een bepaalde grens waarbij het ding verspringt naar de volgende termijn, maar je HCG verdubbelt zich per dag nu geloof ik, dus lastig. Maar wel een enorm goed teken natuurlijk!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:10 schreef silliegirl het volgende:
Mijn clearblue digital test geeft vandaag 3+ aan als termijn. Vorige week donderdag was het nog 1-2, dus ik heb ergens een wekenwissel gemist denk ik.
Wel fijn om te weten dat mijn lijf braaf hormoontjes produceert. En toch is het allemaal nog maar bijzonder; ik voel me wel anders (lees vooral misselijk) maar het idee dat er een klein mensje ontwikkelt in mijn lijf bevat ik toch niet..
Fijn DJMO! Kijk je al uit naar je ossenworst?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:25 schreef DJMO het volgende:
ikfacebook .. al bijna drie jaar uit elkaar, en nog steeds stond mijn getrouwde naam op mijn energiecontract bij NUON. één melding op facebook doen en ze hebben het zojuist aangepast ...
Kindjes zijn nu onderweg naar papa, en hoewel ik de rust wel even fijn vind, omdat ze echt het onderste uit de kan halen wat betreft mijn energielevel, mis ik ze nu al weer. naja, morgen zijn ze weer thuis
Ik zit ook met sjaal op de bank idd.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
DMJO, ik vind het ook knap hoe je alles doet hoor. Kinderen, ex, huishouden, wachten tot woensdag etc... Super (en nu mag je dit quoten en alleen "dank je wel" als reactie plaatsen ).
echt wel! Ik ben een carnivoor .. gék op (rauw) vlees .. als er één ding is dat ik mis, is dat wel snoepen van het gehakt als ik pasta maak of ballen gehaktquote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:10 schreef LuDann het volgende:
Fijn DJMO! Kijk je al uit naar je ossenworst?
Ja, verse baby! Het is alweer te lang geleden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kijk ook echt iedere ochtend vol verwachting in dit topic om te zien of er een verse baby is. Maar de afgelopen dagen was Risu sowieso wat later, dus ik doe nog even geen voorspelling voor vandaag. Ik houd het op dinsdagochtend, dan hebben we weer een verse baby!
LuDann, goed dat je hebt gebeld! En wat erg dat jullie nu met z'n tweetjes ziek zijn (hoewel gedeelde smart enzo...).
DMJO, ik vind het ook knap hoe je alles doet hoor. Kinderen, ex, huishouden, wachten tot woensdag etc... Super(en nu mag je dit quoten en alleen "dank je wel" als reactie plaatsen
).
Silliegirl, heel herkenbaar hoor. En zelfs echo's hielpen me in het begin niet, want dat was gewoon een DVD van een baby die ze op de tv hadden. Vrouw was meteen aan het huilen, ik vond het allemaal nog een ver-van-m'n-bed-show. Inderdaad hielp het voelen van de baby daar enorm mee, maar dat duurde nog eventjes.
Faptist, zulke dagen moeten er ook zijn en het is maar goed dat je goede vrienden hebt op zo'n moment. Maar ja, gister is voorbij en komt nooit meer terug! Jeuj!
Ben jij mal, helemaal niet! Ik vind het heel herkenbaar, ik hoor vaak van vrienden en ook B_N dat ik niet zo moet tegensputteren als ik een complimentje krijg.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:19 schreef DJMO het volgende:
he jongens hou op nou, nu voel ik me alsof ik naar complimentjes aan het vissen was/ben terwijl ik ze juist altijd probeer te ontwijken
Mijn vriend is hier vooral druk met de schoonmaakquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:01 schreef Cassandra87 het volgende:
DJMO fijn dat je ex nu weer aanspreekbaar is, en inderdaad petje af hoe je alles regelt in je eentje. Zo, heb ik het toch gezegd![]()
Sillie dat gaat hard met je +3, voor mijn gevoel had je gisteren pas een tweede streepje hihi. Gaat zo rap allemaal.. Raar idee he? Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat er iets in mij groeit. Zeker door de weinige symptomen en bijv. groeiende borsten, ik ben van een kleine B naar een redelijke B gegaan, daar hield het tot nu toe bij opOver anderhalve week pas de tweede echo, en ik vind het weer heel spannend, maar ik ga er maar vanuit dat zolang ik geen bloedverlies en buikpijn heb, de kleine het goed doet.
Ik wil ook goed kunnen poepen![]()
Yeah JoycieVoor nieuwe kast en opruimen en kledingkast vervangen, allemaal stapjes voor de baby
En morgen ook een heerlijke lentedag, dat is goed voor de schoonmaakkriebels. Ik baal gewoon dat wij morgen niet thuis zijn, huis is ook hard toe aan een schoonmaakbeurt
Risu je hebt een veel te fijn huisje gemaakt! Kan me voorstellen dat je geduld op de proef wordt gesteld.
DauiWelkom in het volgende topic!
Gisteren mijn zusje en haar vriend over de vloer gehad. Ik heb op de negenmaanden beurs slabbetjes laten bedrukken met Woezel en Pip, 2 met 'mijn oom en tante zijn de liefste' en 1 met 'Mijn oom is de liefste'.
Mijn zusje maakte het cadeautje open, zag iets kleins van stof, wat is dit nou zegt ze, een onderbroek? Toen vouwde ze het uit, roept ze heel hard nee en begon heel hard te huilen. Haar vriend moest ook even een traan weg pinken. Ze waren allebei heel enthousiast, vooral mijn zusje, want haar schoonzusje moet deze maand bevallen maar het feit dat haar eigen zus in verwachting is, is toch wel heel anders.
Vanmiddag gaanen ik naar Duitsland en 'savonds langs bij zijn zusje, die krijgt ook een slabbetje. En morgen naar zijn broertje.
En hoe meer mensen we het vertellen, hoe angstiger ik word dat ergens tussen nu en volgende week het hartje stopt met kloppen. Op dit moment zou ik graag even op en top zwanger voelen ter bevestiging
Kom! Tijd voor meer kraamvrouwen in het babytopic, is gezellig!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:42 schreef Risu het volgende:
Wiebelbaby zit nog binnen te wiebelen. Dus vandaag maar even terugwiebelen.
Ik kan sowieso dit weekend wel in het zonnetje gaan zitten, maar doe het liever met baby uit de buik.
Ongeduldig word ik ervan.
GEFELICITEERD!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Welkom aan nieuwe zwangeren!
Risu, heb je al Chinees besteld?
Jeuj voor jongetjes.
Sorry voor slechte post, want ego: ik ben nu al aangenomen voor de baan waar ik vandaag voor op gesprek mocht komen. Ben blij! Zo lekker vieren met vrouw
Ik had vanaf het begin het gevoel dat het een meisje werd t/m ongeveer een week voor de pretecho. Steeds vaker had ik blauw in mijn handen...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:28 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb al heel stellig beweerd dat ik mijn schoen opeet als het een jongetje wordt, en mensen hebben gezworen me daaraan te houden, dus we gaan voor de zekerheid maar even wat snoep in de vorm van een schoen kopen.![]()
Maar goed, ik wéét gewoon dat het mijn vriend zal zijn die in de bevalkamer die schoen zal gaan eten, en dat jij geen echo gaat eten.![]()
![]()
![]()
Edit: Ik heb mijn vriend dus verteld van die NUB theorie enzo hé, het is niet zo dat ik alleen stiekem weet dat die op een meisje kan duiden. Maar aangezien dat niet wetenschappelijk genoeg is enzo is hij nog steeds overtuigd van een jongen (net als de meeste mensen die een gokje in ons gokjesbakje gedaan hebben volgens mij). Ik ga ook meer uit vanuit mijn gevoel, net als jij. Gewoon vanaf dag 1 had ik al het gevoel van ''MEISJE"'.
Was jouw vriend niet vrachtwagenchauffeur? Krijgen die fooien? Dat wist ik niet!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo hier lijkt het erop alsof ik me echt wat beter voel als gisteren! Fijn
Mijn vriend gaat straks richting de IKEA om een 5x5 vakkenkast te kopen voor in de gang incl. 8 deurtjes en 1 manden.
Kan ik die morgen misschien lekker inruimen met de spullen die nu in dozen staan, want ik was in de woonkamer namelijk al te fanatiek geweest en toen bleek de kast uitverkocht te zijn!
Ook hoop ik nog wat spullen uit de slaapkamer in de kast kwijt te kunnen zodat we weer een stapje verder zijn in het ruimte maken voor de baby!
En dan de volgende stap: reusachtige kledingkast eruit, kleinere kopen en die erin.
Hopelijk kan dat over een maandje of anderhalf! En een leuke bijkomstigheid vind ik dat we dit allemaal sparen met de fooien die mijn vriend krijgt op zijn werk. Nu hebben we echt een doel om voor te sparen en dat vind ik leuk! (en fijn, want alles is al duur genoeg!)
Verder hebben we 2 weekjes terug een 2e (of 3e of 4e) hands box gekocht die we nu mooi willen opknappen en we hadden een tijdje terug ook al een 2ehands tripptrapp voor een leuk prijsje gescoord die we willen opknappen. Dus als het straks lekker weer is kunnen we lekker aan de slag!
Verder worden de deuren in huis nog geschilderd binnenkort, die hebben nog steeds de opleveringskleur......
Kortom ik ben dolenthousiast!
Wel gek hoor, nu wij er niet voor hebben gekozen om de combinatietest te laten doen, hebik over 6 weken pas weer controle ivm de bloeddruk en afspraak met de verpleegkundige en over 10 weken de SEO. Dat voelt heel gek na de afgelopen 6 weken 3 afspraken gehad te hebben!
Die controle vond ik heel fijn en nu dat weg is vind ik dat wel spannend! Herkenbaar?
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Was jouw vriend niet vrachtwagenchauffeur? Krijgen die fooien? Dat wist ik niet!
Fijn trouwens, dat opruimen. Voelt goed he! Ik heb net de badkamer uitgemest. Aspirine die tot 2013 houdbaar was enzo weggegooid...
Verder heb ik pas in week 25 weer controle, en bij 19 weken een echo. Duurt nog lang!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Mijn familie weet nog niks, maar mijn collega'squote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:01 schreef Cassandra87 het volgende:
DJMO fijn dat je ex nu weer aanspreekbaar is, en inderdaad petje af hoe je alles regelt in je eentje. Zo, heb ik het toch gezegd![]()
Sillie dat gaat hard met je +3, voor mijn gevoel had je gisteren pas een tweede streepje hihi. Gaat zo rap allemaal.. Raar idee he? Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat er iets in mij groeit. Zeker door de weinige symptomen en bijv. groeiende borsten, ik ben van een kleine B naar een redelijke B gegaan, daar hield het tot nu toe bij opOver anderhalve week pas de tweede echo, en ik vind het weer heel spannend, maar ik ga er maar vanuit dat zolang ik geen bloedverlies en buikpijn heb, de kleine het goed doet.
Ik wil ook goed kunnen poepen![]()
Yeah JoycieVoor nieuwe kast en opruimen en kledingkast vervangen, allemaal stapjes voor de baby
En morgen ook een heerlijke lentedag, dat is goed voor de schoonmaakkriebels. Ik baal gewoon dat wij morgen niet thuis zijn, huis is ook hard toe aan een schoonmaakbeurt
Risu je hebt een veel te fijn huisje gemaakt! Kan me voorstellen dat je geduld op de proef wordt gesteld.
DauiWelkom in het volgende topic!
Gisteren mijn zusje en haar vriend over de vloer gehad. Ik heb op de negenmaanden beurs slabbetjes laten bedrukken met Woezel en Pip, 2 met 'mijn oom en tante zijn de liefste' en 1 met 'Mijn oom is de liefste'.
Mijn zusje maakte het cadeautje open, zag iets kleins van stof, wat is dit nou zegt ze, een onderbroek? Toen vouwde ze het uit, roept ze heel hard nee en begon heel hard te huilen. Haar vriend moest ook even een traan weg pinken. Ze waren allebei heel enthousiast, vooral mijn zusje, want haar schoonzusje moet deze maand bevallen maar het feit dat haar eigen zus in verwachting is, is toch wel heel anders.
Vanmiddag gaanen ik naar Duitsland en 'savonds langs bij zijn zusje, die krijgt ook een slabbetje. En morgen naar zijn broertje.
En hoe meer mensen we het vertellen, hoe angstiger ik word dat ergens tussen nu en volgende week het hartje stopt met kloppen. Op dit moment zou ik graag even op en top zwanger voelen ter bevestiging
Aan de ene kant snap ik ook niet dag er zolang tussen de controle zit. Aan de andere kant geeft het een fijn gevoel dat ze een extra controle blijkbaar niet nodig vinden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:57 schreef pessie het volgende:
Ludan ziekenboeg is niet leukGoed dat je op tijd an de bel getrokken hebt en ik hoop voor je dat de kuur snel aanslaat.
DJMO, veel plezier vanmiddag.
Joyce, willen ze niet controleren wat je nieuwe dosis bloeddrukmedicatie bij je doet?
Ik vind sowieso dat er bij een aantal van jullie best lang zit tussen de controles, hier normaal gesproken maximaal 4 weken vanaf de intake.
En lekker veel gedaan in huis al!
Cholula, misschien trapte je kleintje net even heel hard naar boven, doet die van mij helaas ook wel![]()
Risu, nog geen nieuw klein meisje duskun je wel lekker buiten zitten vandaag!
Wij zijn ook lekker aan de slag gegaan. Babykleertjes weken in de echfa wit, straks de eerste babywas erin. Vanmorgen maar vast een stapel luiers gekocht en gezorgd dat mijn moeder over 2 weken de wieg meeneemt. En kasten uitmesten van de kindereneen deel van de babyspullen komt bij onze middelste in de kast. Het was alweer even geleden dat ik het te kleine spul eruit gemikt heb
ze heeft nu weer een nagenoeg lege kast
shoptijd dus!
En de was hangt vandaag buitenik word daar altijd zo blij van, de allereerste keer dat dat naar buiten kan...
Mijn harde buiken zijn gelukkig al een stuk minder ten opzichte van donderdag en vrijdag.
En ik heb een nieuwe postter gespot! daui? Gefeliciteerd!
Cassandra at een leuke reacties zeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat dinsdag blijkt dat ie gewoon weer terug naar bibi is (was ie al een tijdje, nu ineens weer bbbi) dan hoef ik me hier wat minder druk over te maken!
DJMO, bezoek is helaas ook op woensdag! Ga ook samen met iemand anders erheen en rij ook met haar mee, dus zou deze keer sowieso niet lukken. Maar moet ook nog steeds een keer naar het nieuwe huis van een andere vriendin kijken die ook erheen is verhuisd, misschien is het dan wel te combineren. En geniet even van de rust vandaag hoor! Je bent altijd zo druk bezig, heb je wel verdiend
Zag goede echo's voor Selvaria en Jocie!
Jongetje voor Coccinelle
[ Bericht 0% gewijzigd door Gevalletje op 07-03-2015 16:48:09 ]
Oh wat fijn zeg het inruimen.. daar kijk ik nu ook al naar uit. Maar eerst nog een hoop schilderwerk. De meubeltjes die we hebben gekregen zijn rete fijn, maar hebben erg veel liefde nodig met schuren en vervenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:58 schreef Krisvc het volgende:
Oooo, fijn is dat het Stippelrien?
Babykamer wordt hier vandaag voor het laatste laagje geverfd, morgen gaan we een nieuwe vloer halen en die leggen en dan kunnen de spulletjes eindelijk het kamertje in. Rust in m'n huis en m'n hoofd. Fijn.![]()
Belastingdienst lijkt dit jaar ook lief te zijn. Hallo kinderwagen!
Yes, met 15w4d hebben we de echo! Nog 5 weekjes dan mogen we weer spieken dus. Doen jullie nog de combinatietest? Of is dat ook voor jullie de enige echo tussen de termijn en SEO?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga er ook van genieten hoor, is meer het stemmetje in mijn achterhoofd dat ik af en toe hoor. Ik voel me goed,geen bloedverlies en geen buikpijn. Wij hebben het onze ouders direct verteld en mijn beste vriendinnen. Ik bedacht me dat ik het mijn beste vriend nog niet heb verteld, maar dat is niet iets wat ik via de WhatsApp wil doen. Rest van het gezin vertellen we het dus nu na een goede echo, puur vanwege het feit dat zeker de zusjes zo dolenthousiast zijn en we wilden vertellen dat het hartje ook al klopt.
Joycie zo spannend! Is dat ook met vijftien weken, ja he?wat schelen we nu, toch ruim vier weken?
ik heb geen idee, met 8,4 een echo en dan vlak daarna weer ivm intake vk. Met 15 weken heb ik zelf een echo gepland bij prepret. Maar daartussen moet ik nog horen b van de verloskundige, daar moet ik mij nog inschrijven.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:10 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Yes, met 15w4d hebben we de echo! Nog 5 weekjes dan mogen we weer spieken dus. Doen jullie nog de combinatietest? Of is dat ook voor jullie de enige echo tussen de termijn en SEO?
Ik ben 29 sept uitgerekend. Dus ik gok inderdaad 4 weken verschil..
Vind het zo leuk dat we met meerder zijn doorgeschoven naar hier!
wow, wij hebben nog helemaal niets. 0,0.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah Risu, volgens mij mag de baby van jou nu wel komen of niet? Ik hoop dat je snel mag babyknuffelen!
Hier net een pakketje in de brievenbus. Met op de achterkant samen uitpakken.
Zit er 2 rompertjes in van Jip en Janneke. Cadeautje van mijn tante. Zo ontzettend lief!
Morgen gaan we een badje met inzet plus standaard ophalen voor 20 euro. Zo langzaam aan komt er steeds meer babyspul in huis!
Hier maandag 22 weken. We hebben 1 wikkeldeken gekocht en gisteren de wagen en het kamertje uitgezocht (gekregen). Verder hebben we ook nog niks hoor!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wow, wij hebben nog helemaal niets. 0,0.
Risu, wat een geduld zeg. Het kan toch niet meer lang duren!
Je hebt niet snel teveel kleertjesquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor ons zal het meeste pas komen als we verhuisd zijn. En m'n Duutser is zo rationeel. Vandaag met een paar kleertjes in de hand gestaan, maar hij wil graag eerst een lijstje maken met wat we allemaal nodig hebben, want anders hebben we straks teveel enzo...![]()
Leuk! Wij zijn vanmorgen 'even gaan oriënteren'. Wat een keuze! Welke wagen is het geworden?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hier maandag 22 weken. We hebben 1 wikkeldeken gekocht en gisteren de wagen en het kamertje uitgezocht (gekregen). Verder hebben we ook nog niks hoor!
Ja, echt heel erg veel keuze!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:26 schreef Malteser het volgende:
[..]
Leuk! Wij zijn vanmorgen 'even gaan oriënteren'. Wat een keuze! Welke wagen is het geworden?
Die gaan wij ook kopen, in het donkerblauw!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, echt heel erg veel keuze!
We krijgen de Joolz Day Studio, Gris
[ afbeelding ]
Wow wat een toffe wagen!quote:
Shoot, vandaag bij de drogist vergeten een nieuwe thermometer te kopen voor de babyquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:41 schreef DJMO het volgende:
ja, die geboorteuitzetIk heb inmiddels genoeg kruiken én kruikenzakken liggen.. lees ik het volgende op de uitzetlijst van mijn kraambureau:
2 naadloze metalen kruiken (zonder kruikzak, als kruikzak wordt namelijk een hydrofiel luier gebruikt) of een goedgekeurde elektrisch te verwarmen kruik met kruikzak
waar dat nou weer goed voor is??
ivm hygiëne willen ze graag dat er een nieuwe thermometer is voor de baby. Was bij mijn eerste nog niet zo, bij mijn middelste al wel.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:11 schreef DJMO het volgende:
ja de kruiken weet ik, ik had ze ook bij J&G, maar waarom nou ineens geen kruikenzakken meer? en twee thermometer ammahoela. Ik heb er één, twee flesjes alcohol en watjes. Ik ontsmet dat ding wel .. ga voor die max tien dagen echt geen tweede aanschaffen.
Snap ik wel, maar desinfecteren met 70% alcohol werkt net zo goed. Ik heb deze twee maanden geleden aangeschaft (wel met oog op de baby btw) omdat ik alleen een oor-thermometer had. Ik heb hem inmiddels wel een paar gebruikt voor de kinderen, maar meteen erna gedesinfecteerd. Echt, ze doen het er maar gewoon mee.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:14 schreef pessie het volgende:
[..]
ivm hygiëne willen ze graag dat er een nieuwe thermometer is voor de baby. Was bij mijn eerste nog niet zo, bij mijn middelste al wel.
Tof dat de naam bekend is! Wordt dus geen Frits?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:22 schreef klumsy het volgende:
Wat een ooit kinderwagen, ga je echt veel plezier van hebben!!
Wij hebben de Joolz day earth edition, heb er geen seconde spijt van en we gebruiken hem nog bijna dagelijks
Kwa voorgevoel heb ik het alle 3 de keren goed gehad, had ook echt moeten schakelen als,dit een meisje zou zijn geweest... M'n gevoel zei zo sterk dat we een jongen zouden krijgen
Gisteren proefdrukken van geboorte kaartjes besteld, ben echt zo benieuwd, zijn nu een weekje weg dus als we terug komen gelijk even kijken
Vandaag ook ( vooralsnog) definitief de keus voor de naam gemaakt
Drong vandaag ook ineens door dat als het een kz gaat worden op 5 mei, dat dat al over 59 nachtjes slapen is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |