abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150306531
Zwangerschap en Geboorte!

2015

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser

3 oktober: J0ycie88
10 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm!

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 06-03-2015 16:21:35 ]
pi_150306547
Deel 1526! *O*
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:47:42 #3
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150306610
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:40 schreef -Spring het volgende:
Wat een fijn nieuws, Selvaria!

Elke keer als ik opsta na een een tijdje zitten, zak ik compleet door mn hoeven. Niet vanwege pijn maar gewoon omdat er kracht meer in mn donder zit. Heel bizar. :') Herkenbaar?
Mijn vriendin had regelmatig dat ze op de bank zat en haar benen niet meer van de bank kon krijgen. Kon er geen kracht mee zetten. :Y
pi_150306697
LE wil je mij uit de OP halen aub?
pi_150306706
Dat ja. En wat LE zegt. Ik zak dan onaangekondigd door mn rug en benen. Nu weet ik het gelukkig, maar ik ben al een paar keer serieus op mn plaat gegaan. :'D
pi_150306802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:52 schreef Rawedni het volgende:
LE wil je mij uit de OP halen aub?
Done! (Dat heeft hoop ik geen verdrietige reden.. :* )
pi_150306833
Hier is het opstaanvandebankalseenwalvismethernia ook alweer begonnen. Dat mijn man hefboom moet spelen enzo :@
pi_150306857
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Done! (Dat heeft hoop ik geen verdrietige reden.. :* )
Dank :) Nee hoor, ik post hier alleen nooit (jullie gaan me te snel) en de datum was ook verkeerd :)
pi_150307047
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:01 schreef L-E het volgende:
Hier is het opstaanvandebankalseenwalvismethernia ook alweer begonnen. Dat mijn man hefboom moet spelen enzo :@
Zoals de vrouw van de pufclub zegt: Na ongeveer 30 weken zwanger is er geen enkele bank waar je zonder Van Gent en Loos uit kunt komen ^O^

Risu heeft vast wel een kindje in d'r armen nu, verdorie. Anders duurt het me te lang... ;)

Gevalletje, ik zag dat jij al meldplicht hebt! Gaaf zeg, wat gaat het ook voor jou snel ineens...
pi_150307054
*O* voor de wisseldagen en verjaardagen!

Ggirl ik zou wel redelijk vlot aangeven dat je zwanger bent, maar als je het gevoel hebt dat je daarna gewipt wordt is het wel verstandig om eerst advies in te winnen. Ik vind het overigens altijd wel verhelderend om een gesprek aan te gaan met mensen die zulke opmerkingen maken. met klamme handjes en klotsende oksels vaak, maar het klaart de lucht meestal zodat je weer op goede voet verder kan.

Geen nieuws nog van Risu? Misschien heeft ze, net als ik, kunnen uitslapen. Of niet natuurlijk :%

Ik kreeg gisteren de vraag van mijn yogajuf of mijn bloeddruk hoger was dan normaal, ik word blijkbaar sneller rood dan normaal. Morgen eens kijken of de druk weer wat lager is.
pi_150307059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Zoals de vrouw van de pufclub zegt: Na ongeveer 30 weken zwanger is er geen enkele bank waar je zonder Van Gent en Loos uit kunt komen ^O^

Risu heeft vast wel een kindje in d'r armen nu, verdorie. Anders duurt het me te lang... ;)

Gevalletje, ik zag dat jij al meldplicht hebt! Gaaf zeg, wat gaat het ook voor jou snel ineens...
Ik ben pas 22 weken :'(
pi_150307069
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:12 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ben pas 22 weken :'(
Je oefent vast :Y
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:15:02 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150307110
Zo, ik ben bij de verloskundige geweest!
Bloeddruk goed, ijzer prachtig, baby vast in het bekken :o en het lijkt haar een normaal formaat baby, kortom net als mijn middelste. Kan de maat 44 en 50 in de kast blijven liggen, scheelt wassen :7 . Wel vervelend was dat ik bijna onderuit ging. Heb echt een tijd moeten blijven zitten en durfde eerst echt niet te fietsen :@ . Kreeg van de vk een nat doekje in mn nek en de assistente gaf thee met suiker. Voel me nu nog wel wiebelig, suf en moe.
Besproken hoe het zit met de 10 uren extra indicatie kraamzorg ivm bekken. Ik ga de zorgverzekeraar even bellen voor een formulier. En bevallingshoudingen besproken, zij heeft voorkeur voor handen en knieën in mijn conditie.
En ze zei dat ik 5 mei al lang bevallen zou zijn omdat ze me geen dag langer dan nodig willen laten lopen. Ik begrijp alleen niet zo goed wat ze daarmee bedoelt en geloof dat ik voor nu maar even de struisvogel toe ga passen en ga zorgen dat ik met 37 weken echt alles klaar heb. Over 2 weken terugkomen.

Oh, en walvis klinkt heel bekend :') ik moet eerst op mijn zij gaan liggen, dan mezelf omhoog duwen met met handen, even blijven zitten en dan hopen dat ik op kan staan :')

Spring, dat klinkt wel naar! Maar ik begrijp dat het geen pijn doet?

Cholula, misschien duwt de baby tegen je longen aan?

Ik hoop voor Risu dat ze bevallen is. Ik vond haar gisteravond wel zo klinken :@ maar ik kan het fout hebben. Anders zal ze lekker uitslapen ;)
pi_150307130
Wat veel weekwissels vandaag... Hier ook, vandaag alweer 28 weken *O* *O*
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:17:29 #15
259886 pessie
pi_150307148
Oh ja inderdaad, alle weekwissels vergeten :@ .
*O* *O* *O* *G* *G* *G*
pi_150307155
Er wordt goed gebatst op donderdag *O*
pi_150307489
Jup, weekwissel! 31 weken vandaag *O*

Vanochtend controle gehad en hij lag er keurig bij. Zn gemiddelde berekend en hij zit al precies op de middenlijn O+ Hij heeft ook weer dikke lippen, net als R.ienk en mn man O+

Over 2 weken weer terug :)

Hier zak ik soms ook compleet door mn hoeven. Vooral als ik te snel opsta :{w En omhoogkomen is ook een dingetje als ik niet eerst op mn zij rol en mn benen eerst het bed uit gooi en dan mee omhoog veer :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150307520
Lurker ontlurkt :W

Ik lees al een tijdje mee hier en het leek me nu toch maar eens tijd om mee te posten. Ik hoop wel dat ik het bij kan houden, want jullie gaan snellll! ;)

Ik zal me nog even kort voorstellen: Kazy, 27 jaar, 2 jaar getrouwd en in verwachting van de eerste. Ik ben nu ruim 21 weken zwanger en onze mini wordt verwacht op 12 juli. We weten inmiddels wat het is en ik doe mijn best om mijn mond te houden tot de bevalling. Sinds ik het geslacht weet, zijn wel de shopremmen losgegaan hier haha.

Overigens heb ik ook al een tijdje last van een doorzakkende rug/benen bij het opstaan. Een raar gevoel als dat gebeurt, juist omdat het (bij mij) geen pijn doet.
pi_150307532
Cholula, is sneller rood worden tijdens yoga een kenmerk van hoge bloeddruk, serieus?
pi_150307629
In combinatie met mijn dikke plofkop en vochtpootjes blijkbaar wel.
Pessie ik weet niet of hij tegen mijn longen aandrukt, misschien wel, maar dan zou ik toch kortademiger zijn denk ik?

Welkom kazy!
pi_150307665
Oh, vocht vasthouden is niet tof. Was hij laatste keer ook aan de hogere kant?
pi_150307690
Welkom kazy! *O*
pi_150307703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:34 schreef kazy het volgende:
Lurker ontlurkt :W

Ik lees al een tijdje mee hier en het leek me nu toch maar eens tijd om mee te posten. Ik hoop wel dat ik het bij kan houden, want jullie gaan snellll! ;)

Ik zal me nog even kort voorstellen: Kazy, 27 jaar, 2 jaar getrouwd en in verwachting van de eerste. Ik ben nu ruim 21 weken zwanger en onze mini wordt verwacht op 12 juli. We weten inmiddels wat het is en ik doe mijn best om mijn mond te houden tot de bevalling. Sinds ik het geslacht weet, zijn wel de shopremmen losgegaan hier haha.

Overigens heb ik ook al een tijdje last van een doorzakkende rug/benen bij het opstaan. Een raar gevoel als dat gebeurt, juist omdat het (bij mij) geen pijn doet.
Welkom! *O*
pi_150307746
Ik heb normaal een lage bloeddruk, dus toen hij afgelopen maandag 130/78 bleek te zijn, was dat voor mij aan de hoge kant. Morgen moet ik sowieso weer urine inleveren en bloeddruk laten opmeten en dan zal het vast allemaal wel meevallen, denk ik, hoop ik.
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:52:13 #25
259886 pessie
pi_150307956
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:44 schreef Cholula het volgende:
Ik heb normaal een lage bloeddruk, dus toen hij afgelopen maandag 130/78 bleek te zijn, was dat voor mij aan de hoge kant. Morgen moet ik sowieso weer urine inleveren en bloeddruk laten opmeten en dan zal het vast allemaal wel meevallen, denk ik, hoop ik.
Ik zie dat je over 9 dagen uitgerekend bent. Op zich is een iets hogere bovendruk dan meen ik niet zo erg, als de onderdruk maar mooi laag blijft. Ik hoop met je mee dat het met een sisser afloopt!

Kazy, gefeliciteerd en welkom!
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:00:16 #26
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150308175
Welkom Kazy *O*

Gefeliciteerd Jagar! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150308239
*O* Nog maar twee dagen en dan is de babyshower voor mijn zusje O+ *O*
Ik ben er zo enthousiast over... ik denk doordat ik de cadeautjes uit de grote gezamelijke cadeautjes mand zo tof vind :9 (en mijn nieuwe neefje die in aantocht is natuurlijk O+ )

Nu maar eens verzinnen wat voor hartige hapjes ik ga maken voor 15 dames (want dat is mijn extra taak). Inspiratieloos :{
Schudden voor gebruik
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:27:38 #28
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150308720
Pinterest al gecheckt stippel?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150308742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:27 schreef pinquit het volgende:
Pinterest al gecheckt stippel?
Nee, want ik raak daar altijd verdwaald :@

ik wil rekening houden met de zwangerschapssuikers van mijn zusje, zodat ze gewoon mee "kan" snoepen.
* Stippelrientje zet brainstorm aan :9
Schudden voor gebruik
pi_150308802
Weet iemand waar je die leuke banners hebt, vandaag is je baby zo groot als een avocado?
pi_150309108
Bedankt voor alle welkomstberichtjes! *O*

@Stippelrientje: zoek je iets 'ingewikkelds' of gewoon simpel? Qua simpele gerechtjes zou je iets met bladerdeeg kunnen doen (bijv. vullen met wat kaas en walnoot en dan tot een pakketje vouwen, kwartiertje ofzo in de oven en klaar, dan is het wel lekker om ze warm te eten). Een hartige taart/quiche of misschien een aardappeltortilla in kleine stukjes gesneden? Dat kan ook evt. koud gegeten worden. Of wraps met verschillende vullingen?
pi_150309210
Welkom kazy!

Wekenwissel hier, 19 weken vandaag O+ Wat gaat het snel ineens.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150309426
Welkom Kazy! *O*
pi_150309449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:40 schreef kazy het volgende:
Bedankt voor alle welkomstberichtjes! *O*

@Stippelrientje: zoek je iets 'ingewikkelds' of gewoon simpel? Qua simpele gerechtjes zou je iets met bladerdeeg kunnen doen (bijv. vullen met wat kaas en walnoot en dan tot een pakketje vouwen, kwartiertje ofzo in de oven en klaar, dan is het wel lekker om ze warm te eten). Een hartige taart/quiche of misschien een aardappeltortilla in kleine stukjes gesneden? Dat kan ook evt. koud gegeten worden. Of wraps met verschillende vullingen?
Volgens mij mag ze geen bladerdeeg.. ik ga het nog wel eens navragen.
Schudden voor gebruik
pi_150309488
Kazy welkom! *O*

Stippel: ik maak me er meestal lekker makkelijk vanaf bij zulke dingen :@ maar de vorige keer vielen mijn gevulde eitjes en een grote schaal fruitsalade wel goed in de smaak (babyshower van m'n schoonzus)! :Y)
Er waren nog andere hapjes ook hoor, maar dit was mijn bijdrage
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:56:19 #37
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150309588
Ik zou ook voor fruitsalade gaan, of kan dat ook niet ivm fruitsuikers? Of anders wraps met gerookte kip en pesto (oprollen, in stukjes). En ik ben ook dol op blokjes kaas (oud, belegen, geit, erg lekker met appelstroopdip :9~ ).

Ik heb eigenlijk geen idee wat wel en niet mag met diabetes :?
pi_150309683
Na nog een nacht vol voorweeen zit ik hier toch weer zonder baby.
Maar wel uitgeslapen. (Ik kan er nog steeds niet over uit wat een verschil dat maakt voor een mens)
Nacht ging van, slapen, wakker door wee, plassen, half stikken in mijn eigen snot, weer gaan slapen keer 4 of 5 ofzo. Steeds ongeveer 2 uur slaap. Bonus de drie uur op het eind toen ik manlief uitgezwaait had naar zijn werk. De krampen waren erger dan de nacht ervoor, maar dat kan ook komen doordat ik deze keer geen pcm heb gepakt. De nachten ervoor wel vanwege de verkoudheid. Baby doet het volgens mij nog wel prima, die danst gewoon door daarbinnen.

Straks een warme douche (want dat stoomt zo lekker) en dan ga ik eens door het huis wandelen, kijken of dat werkt. Klein wasje draaien, beetje bankhangen, nog wat wandelen, weet ik veel.
Hup baby hup. de 10e is al bezet.
pi_150309685
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:56 schreef mousemicky het volgende:
Ik zou ook voor fruitsalade gaan, of kan dat ook niet ivm fruitsuikers? Of anders wraps met gerookte kip en pesto (oprollen, in stukjes). En ik ben ook dol op blokjes kaas (oud, belegen, geit, erg lekker met appelstroopdip :9~ ).

Ik heb eigenlijk geen idee wat wel en niet mag met diabetes :?
Nee dat mag idd niet ivm de fruitsuikers.
Appelstroop ook niet, maar kaasblokjes staan al op het lijstje :D
Schudden voor gebruik
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:01:12 #40
259886 pessie
pi_150309705
Ik kreeg een keer van iemand met diabetes groentestukjes )wortel, komkommer) met hummusdip.
pi_150309706
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:00 schreef Risu het volgende:
Na nog een nacht vol voorweeen zit ik hier toch weer zonder baby.
Maar wel uitgeslapen. (Ik kan er nog steeds niet over uit wat een verschil dat maakt voor een mens)
Nacht ging van, slapen, wakker door wee, plassen, half stikken in mijn eigen snot, weer gaan slapen keer 4 of 5 ofzo. Steeds ongeveer 2 uur slaap. Bonus de drie uur op het eind toen ik manlief uitgezwaait had naar zijn werk. De krampen waren erger dan de nacht ervoor, maar dat kan ook komen doordat ik deze keer geen pcm heb gepakt. De nachten ervoor wel vanwege de verkoudheid. Baby doet het volgens mij nog wel prima, die danst gewoon door daarbinnen.

Straks een warme douche (want dat stoomt zo lekker) en dan ga ik eens door het huis wandelen, kijken of dat werkt. Klein wasje draaien, beetje bankhangen, nog wat wandelen, weet ik veel.
Hup baby hup. de 10e is al bezet.
*O* Go Risu Go *O*
Schudden voor gebruik
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:02:53 #42
259886 pessie
pi_150309756
Nou Risu, toch maar rustig verder dus! Ik had stiekem echt verwacht dat je kindje er al zou zijn :@ .
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:04:38 #43
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150309806
Appelstroop is optioneel, en als ze wel van mosterd houdt kan dat ook natuurlijk. Of ouderwetse kaasblokjes met augurkjes, lekker typisch zwangerschapsvoedsel ;)

En een vriendin van mij had haar babyshower rond lunchtijd, met soep (pompoen, maar iets anders wat zeker goed is kan natuurlijk ook) en verschillende hartige salades en idd quiche (ook te maken met gewoon deeg ipv bladerdeeg).
pi_150309895
Kaas en augurkjes!! Daar heb ik zin in! :') |:(
pi_150309903
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:04 schreef mousemicky het volgende:
Appelstroop is optioneel, en als ze wel van mosterd houdt kan dat ook natuurlijk. Of ouderwetse kaasblokjes met augurkjes, lekker typisch zwangerschapsvoedsel ;)

En een vriendin van mij had haar babyshower rond lunchtijd, met soep (pompoen, maar iets anders wat zeker goed is kan natuurlijk ook) en verschillende hartige salades en idd quiche (ook te maken met gewoon deeg ipv bladerdeeg).
Nee, ze mag geen extra brood, bladerdeeg, wraps en zulks ivm de koolhydraten die omgezet worden..
dus een quiche enzo is ook niets voor haar. Ik ga nog wel even verder neuzen.

Het is rond 20:00H dus alleen borrelhapjes en zulks hoef ik rekening mee te houden.

bedankt voor het meedenken O+
Schudden voor gebruik
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 maart 2015 @ 12:12:27 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_150310002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:08 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nee, ze mag geen extra brood, bladerdeeg, wraps en zulks ivm de koolhydraten die omgezet worden..

Het is rond 20:00H dus alleen borrelhapjes en zulks hoef ik rekening mee te houden.

en quiche zonder deeg?

http://www.degezondemama.(...)met-restjes-groente/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_150310089
quote:
Thanks! Die ga ik sowieso eens maken :Y) O+
Schudden voor gebruik
pi_150310199
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:08 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Gevulde mini paprikaatjes, gevulde champignons, gehaktballetjes, spiesje met tomaatje, blaadje basilicum en een bolletje mini mozzarella of kipspiesjes (twee stukjes op een cocktailprikker).
Groente zoals paprika, komkommer, wortel, tomaat met bijvoorbeeld yoghurtdip.

Qua presentatie staan op pinterest leuke ideeën zoals komkommer in de vorm van een pinguin en met koekjesuitstekers kun je vormpjes uitsteken van de kaas in plaats van blokjes. (met metalen uitstekers lukt dit ook met wortel of paprika)
pi_150311057
Ja hallo, hou eens op over al dat lekkere eten! Ik zit hier op m'n werk met alleen nog wat bruine boterhammen bij me. :'(
pi_150311305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:46 schreef Selvaria het volgende:
Ja hallo, hou eens op over al dat lekkere eten! Ik zit hier op m'n werk met alleen nog wat bruine boterhammen bij me. :'(
+1. :(
Bruine boterham met smeerkaas van de lachende koe. :)

Je kunt ook champignons ondersteboven op het dakje leggen en ontdoen van het steeltje zodat je een soort bakje krijgt en daar een blokje kaas in doen.
Ff in de oven tot de kaas gesmolten is en dan met een prikkertje erin op een schaaltje. :)
Ik lucht geen champignons, maar ik hoor (8> daar best vaak over dat dat lekker is. :7
Oost west, mij best.
pi_150311401
L-E mag mijn datum naar 12 augustus en er een jongetje bij?

Hier is de kogel door de kerk, vanavond de mail naar personeelszaken de deur uit, morgen 'babychocola' mee naar t filiaal en het net tegen alvast tegen mijn vertrekkende collega verteld die zo naar huis gaat.. (En dan horen we t morgen wel..)
pi_150311955
Jongetje voor Ggirl! Leukleuk!

Risu, vannacht is het ook nog volle maan, dus kan het ook prima :D Maar toch vind ik het lang duren!
pi_150312568
Ik vind volle maan ook wel een goeie. Dat zei ik een hele tijd geleden al een keer tegen schoonmoeder. Ik zag het namelijk op de kalender staan en heb wel vaker van de 'meer babies met volle maan' theorie gehoord. Ik ga iig proberen wat actiever te zijn vandaag. Beweging stimuleert ofzo.

Net een berichtje van mijn man.. Hij heeft mijn verkoudheidje overgenomen. Dat zat er dik in natuurlijk. Maar liever hij dan ik hoor. Hij hoeft geen eigenwijs kind mee te sjouwen. :P
Sowieso, bijna weekend, kan ie lekker uitzieken. (Watch out for man-flu)
pi_150312725
Snel beter worden zodat je kan persen onder het licht van de volle maan Risu! *O* :%
pi_150313277
*meld

Weekwissels *O*, Jager met mooie getallen, gefeliciteerd met vriend!

Fijn dat je ex weer normaal doet DJMO! Mannen soms :'). Ik zou voor kaartje2go gaan, maargoed voor ons hoeft het dan ook niet zo speciaal en zelfontworpen.
Dinsdag onze proefdruk binnengehad, gewoon een standaard kaartje via internet, zijn er helemaal tevreden mee O+. Liet em aan mn moeder zien, eerst maar op de website omdat ze de naam dan nog niet zou zien. "Oh leuke naam!" "ehh mam, dat is het voorbeeld op de site, niet onze naam he?" :P Later alsnog het kaartje laten zien, ze zou toch ook niet de eerste zijn die de naam al weet. En gelukkig vond ze DE naam ook erg leuk *O*. Iedereen die de naam weet vind em leuk, vind ik toch best fijn :)

Beterschap Pinquit!

Fijn van je medecursist Selvaria!
Hier is de eerste al bevallen.. 5,5 week te vroeg ivm loslatende placenta ineens! :o Kindje deed qua grootte al niet onder voor volgroeide baby, dus gelukkig gaat het goed, ook met de moeder. Maar nou vind ik dat ik genoeg horrorverhalen om me heen heb gehoord, dus ik en de andere medecursisten gaan gewoon normaal bevallen vind ik :6 Edit: iedereen hier ook natuurlijk he!

Rawedni, wens je nog een goede rest van de zwangerschap en bevalling toe!

Mw.Cactus, heb inderdaad ook alweer meldplicht gaat echt snel! :o

Ik zak eigenlijk nooit door mn benen, kom wel erg moeilijk overeind vaak.. De ene keer gaat het best vloeiend, de andere keer heb ik een paar minuten nodig :P

Sticker voor Pessie! Balen van die lage suiker ineens!

Ook een sticker voor Vlindur! Ah leuk dat je dat al kon zien die dikke lipjes, mijnes heeft die ook O+

Welkom Kazy!

Je houdt het wel spannend hoor Risu! En dus nog een kans voor een bevalling met volle maan, moet lukken :P

Jongetje voor Ggirl *G* Succes morgen met het gesprek, spannend! (ze mogen je toch niet ontslaan puur omdat je zwanger bent?)
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:59:22 #56
259886 pessie
pi_150313758
Wilde Mereltje niet ook in de OP? Weet haar datum niet meer...

Ggirl een ventje! En spannend! Hoop dat je collega's het wel leuk vinden :* .

Geval, loslatende placenta :o Dat is schrikken! Dat komt toch bijna nooit voor?
Was denk ik niet iets met suiker hoor, moest diep inademen en uitademen ivm kijken hoe diep het kindje ligt, ik denk dat ik niet goed genoeg heb gezucht, dus teveel zuurstof ofzo.
pi_150313922
Net groeiecho gehad en de "kleine" :') man gaat gewoon lekker door met groeien... De meting kwam uit op 34 weken en dat terwijl ik zondag pas 31 ben! Maar geen bijzondere buiging in de grafiek waardoor we ons zorgen moeten maken. Over een klein uurtje gesprek met de gyn. eens kijken wat die er van te zeggen heeft :)
Ow en precies zoals ik al had verwacht ligt ie lekker in stuit! Heb zo een vermoedde dat dat ook niet meer gaat veranderen, zal zo eens informeren, maar stel mezelf maar in op een kz
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:08:06 #58
259886 pessie
pi_150314037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:03 schreef klumsy het volgende:
Net groeiecho gehad en de "kleine" :') man gaat gewoon lekker door met groeien... De meting kwam uit op 34 weken en dat terwijl ik zondag pas 31 ben! Maar geen bijzondere buiging in de grafiek waardoor we ons zorgen moeten maken. Over een klein uurtje gesprek met de gyn. eens kijken wat die er van te zeggen heeft :)
Ow en precies zoals ik al had verwacht ligt ie lekker in stuit! Heb zo een vermoedde dat dat ook niet meer gaat veranderen, zal zo eens informeren, maar stel mezelf maar in op een kz
:o Dat meen je niet! Jouw kids houden wel van dwarsliggen zeg!
En kennelijk verwacht een echo bij jou gewoon grote kids ;)
pi_150314053
Vanmorgen een sticker gehaald bij de vk. Bloeddruk goed, onderdruk iets hoger dan eerst. (70 ipv 60 dus nog goed hoor, maar iemand anders mat het nu, dus ga er vanuit dat ie niet veel verschilt met vorige keer). Hartje weer gehoord en met voelen bleek hij nog voldoende ruimte te hebben, dus is het niet de verwachting dat de bevallling al snel gaat komen, datumtweeling met jou gaat me dus niet lukken DJMO! :P
In het begin hebben ze eens in het dossier gezet dat ik rond 36 weken zou moeten oefenen met toucheren, dus ik had me er al op voorbereid (ivm met vroeger vaginisme, zijn bang dat inwendig onderzoek niet lukt en ik gelijk een ruggeprik moet hebben, maar die wil ik niet zomaar). Ze heeft even gevoeld en dat ging gewoon goed *O* ze voorzien dus geen problemen meer hiermee! Bmm was nog helemaal dicht maar al wel iets aan het verweken. Had al niet het gevoel dat de baby snel zou komen, dat lijkt dus wel te kloppen.

Nou was voor volgende week het plan 1x 30 min. ver weg te gaan (vriendin afleiding bieden, in zelfde woonplaats als DJMO) en 1x ruim 60 min. (verjaardag nichtje). Dan ben ik dus ruim 38 weken. Hoef gelukkig niet zelf te rijden. Aangezien de verwachting is dat de bevalling nog even op zich zal laten wachten, lijkt me dit wel te kunnen. Maar op het eind bleek dat beeb, in tegenstelling tot wat me de vorige controle werd verteld, toch niet genoeg is ingedaald.. Dus als het vruchtwater breekt moet ik meteen bellen en gaan liggen.. Nu twijfel ik dus toch of het wel zo handig is, maar wil graag nog naar beide toe!
pi_150314264
Pessie, denk niet dat dat vaak voorkomt? Zal het vanavond nog wel horen op cursus denk ik. Ze had bloedverlies, dus alarmbellen gingen wel af en ze waren er gelukkig op tijd bij :)
Ohh dat kan dan ook wel ja! Dat laag wroeten om te voelen of ze ingedaald zijn voelt ook niet erg fijn vind ik.. Was vandaag bij mij een leerling bij, dus mocht het 2x :P

Geen kleintje dus Klumsy! Succes zo bij de gyn. Toch een stuit dus, balen zeg!
pi_150316225
De gyn verwacht ook dat dit een kz gaat worden, over 3 weken weer een groeiecho en dan zullen we ook gelijk zien of hij nog dwars ligt :) maar vooralsnog stel ik me in op een kz de eerste week van mei! Hij had het zelf al over 5 mei dan heeft hij eigenlijk poli dienst ( of hoe je dat ook noemt ) maar dan kon ie wel wat regelen zodat hij zelf de kz kon doen :)
pi_150316310
Gevalletje je kan toch ook ergens anders gaan liggen? Ik heb me er vorige week in ieder geval niet door laten tegen houden.
pi_150317708
Heb mijn nesteldrang weer losgelaten. In het kader van in beweging blijven heb ik het bed verschoond, de slaapkamer gezogen, en een wasje gedraaid (4 shirtjes woei) nieuwe was zit er net in en ik ben met een sopje door het huis gegaan om alle deurklinken enzo te soppen. Bacterien enzo. (Sopje was vies, dus had wel een beetje nut)
Beetje veel misschien, maar ik had geen bekkenpijn vandaag door al dat gerust en ik vond het wel een goed idee. Ik voel me rug een beetje nu en het rommelt een beetje, maar verder nergens last van. Zelfs bekken nog steeds niet.
Oh ja, heb de vluchttas ook weer in en uitgepakt. 2 extra rompers en een extra pyjama erbij gedaan en bedacht dat het verschoningsmatje er helemaal niet in hoeft.
pi_150317712
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:24 schreef klumsy het volgende:
De gyn verwacht ook dat dit een kz gaat worden, over 3 weken weer een groeiecho en dan zullen we ook gelijk zien of hij nog dwars ligt :) maar vooralsnog stel ik me in op een kz de eerste week van mei! Hij had het zelf al over 5 mei dan heeft hij eigenlijk poli dienst ( of hoe je dat ook noemt ) maar dan kon ie wel wat regelen zodat hij zelf de kz kon doen :)
Een ks op 5 mei? Dit jaar is 5 mei toch een vrije dag? Of draaien ze dan in het ziekenhuis gewoon door qua ks plannen?

Maar wat maakt het ook uit eigenlijk. Ik krijg dit keer ook weer een ks en ik ben benieuwd of deze wel op de geplande datum wacht :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150318119
Ik dacht ook dat er op 5 mei geen geplande kz zou zijn, maar hij heeft die dag dienst en zei dat er wel wat ge regelen was zodat hij hem dan kon doen, aangezien dat de enige dag is die week dat hij zelf dienst heeft :) maar het is best een chaot dus wie weet kan het inderdaad niet eens :P los van het feit dat ik niet weet of ik die dag wil aangezien m'n vader dan ook jarig is....
pi_150318254
Ah zo, nouja, het kàn sowieso, zeker als het spontaan begint zal het wel moeten. Heb je bij L ook een ks gehad?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150318323
Mooie datum Klumsy :) 5-5-'15. Hoop dat mijn kind besluit uit zichzelf te komen die dag! (Mijn vader is die dag ook jarig!)
pi_150318609
Ja Lola was ook een kz :)

M'n vader is van 5-5-55 en wie weet deze dan van 5-5-15
pi_150319133
Ggirl, gefeliciteerd met het jongetje in je buik! En succes met het gedoe op je werk.

Klumsy wat een klein eigenwijsje heb je. En drie weken voor op groei, flinke kerel dan! Loopt ie ongeveer gelijk op met mijn gemiddelde 34-weker ;)

Welkom Kazy!

Risu, balen dat je nog geen kleintje hebt kunnen verwelkomen. Lijkt me geen pretje om over de uitgerekende datum te gaan. Maar zo te lezen heb je je nog wel vermaakt!

Hier vandaag ook wisseldag, 34 wk nu! En gisteren m'n laatste werkdag gehad dus ik heb verlof! Wel een maf idee hoor! :o Maar aangezien dochterlief veel op school is, ga ik er lekker van genieten O+
  donderdag 5 maart 2015 @ 16:46:03 #70
259886 pessie
pi_150319210
Rawedni en klumsy what are the odds :o
pi_150319774
Bhehe. Ik denk jemig wat gaat die dag toch langzaam, het is gewoon nog steeds kwart voor 3. Euh huh? Oh lol, klok staat al een tijdje stil. Geen wonder dat ik zo'n honger heb. Ik ga maar gauw wat eten en dan op zoek naar een nieuw batterijtje.

Wat grappig zeg 5 mei verjaardagen. Mooie datum ook.
Zelfde dag als een ander lijkt me alleen wat minder. Daarom wil ik ook niet op de 10e, want dan is mijn moeder jarig. Maar in principe heb ik niks te willen. Kind kiest.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 maart 2015 @ 17:17:50 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150320305
Welkom Kazy!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:54 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

+1. :(
Bruine boterham met smeerkaas van de lachende koe. :)

Je kunt ook champignons ondersteboven op het dakje leggen en ontdoen van het steeltje zodat je een soort bakje krijgt en daar een blokje kaas in doen.
Ff in de oven tot de kaas gesmolten is en dan met een prikkertje erin op een schaaltje. :)
Ik lucht geen champignons, maar ik hoor (8> daar best vaak over dat dat lekker is. :7
Die ga ik onthouden :9~

Verder hoop gelezen, maar weinig onthouden :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150321390
5-5-15 is een mooie datum! 15-7-15 zou hier nog kunnen.
pi_150321436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef klumsy het volgende:
Ja Lola was ook een kz :)

M'n vader is van 5-5-55 en wie weet deze dan van 5-5-15
Dat is ook mooi precies 60 jaar later O+
pi_150321482
Ik las dat Ggirl ook een jongetje gaat krijgen. O+

En nog geen gerommel bij Risu. Bébé zit blijkbaar nog prima.

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel alsof iedereen jongetjes krijgt. Ok, er is hier ook een hele lijst met meisjes, maar vooral hier in m'n eigen omgeving worden alleen maar jongetjes geboren. En dan heb ik het over +/- de laatste 10 zwangerschappen in m'n omgeving. :o

Wat heeft jullie doen besluiten of je met 6 of 4 weken voor UD met verlof gaat?
Is voor mij nog heel veel weg, maar zat er net over na te denken.
pi_150321765
Ik ga nu voor 6, want drukke zomer in het vooruitzicht, er loopt al een kindje rond en de vorige keer beviel ik vier weken te vroeg. Voor de overgang van stressvol werk naar babymodus had ik eh, wat beperkt de tijd :+

Ik ga niet voor hetzelfde scenario nu, maar ik wil wel graag het concept verlof meemaken deze keer.

Vorige keer was de overweging dat ik me heel goed voelde, geen fysiek werk heb en ik liever meer weken met baby had. Die had ik dus genoeg, haha.

Nu neem ik achteraf nog extra weken vrij.
pi_150321806
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:46 schreef pessie het volgende:
Rawedni en klumsy what are the odds :o
Sisters from another mother :o
pi_150321902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:57 schreef JantinaGr het volgende:

Hier 4 weken, want kantoorbaan (fysiek niet zwaar), 1e kind, tijd van het jaar (jan / Feb: saai en koud) en ik verwacht de 12 week na de bevalling goed te kunnen gebruiken, ga straks ook 4 dagen werken dus dat liefst zo laat mogelijk.
pi_150322066
ik ben voor 4 weken voor gegaan, maar achteraf was ik misschien liever met 6 gegaan. Fysiek ging nog wel, maar mijn hoofd zat de laatste twee weken echt totáál niet meer bij werk.

De reden waarom ik voor 4 weken heb gekozen, is dat ik dan twee weken extra na de bevalling heb, en dat leek me fijn. Je zou echter ook vakantieverlof of ouderschapsverlof nog kunnen opnemen om je verlof wat op te rekken na afloop.
pi_150322168
Ligt ook echt aan het werk dat je hebt, he.
  donderdag 5 maart 2015 @ 18:31:47 #81
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150322482
Ik wil 4 weken van te voren stoppen. Ik heb wel redelijk fysiek werk (fotografie), dus 6 weken van te voren stop ik met shoots en dan heb ik nog 2 weken om alles af te ronden. En ik heb liever meer tijd na de bevalling met de baby O+
Ik doe redelijk wat zwangerschapsfotografie, dus dat is wel grappig denk ik op het eind, met 2 bollies ipv 1 :') :P
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150322626
Ooh MB ik wil ook nog een shoot plannen als ik wat zichtbaarder zwanger ben O+ O-)

Ik weet nog niet wanneer ik ga stoppen. Ik heb in de zomer altijd 3 weken vrij, maar zit er aan te denken om maar een week op te nemen, en 2 weken aan mijn verlof te plakken. En of dat nu voor mijn verlof of achter mijn verlof is, is mij om het even. Al heb ik natuurlijk 4 weken langer verlof als ik door werk tot 36 weken in dat geval. Ik heb geen zwaar werk, maar ik zie tegen die tijd wel hoe ik mij voel, met name mentaal.
  donderdag 5 maart 2015 @ 18:41:50 #83
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150322808
Oh leuk! Stuur me tegen die tijd maar een berichtje :Y
Ziggy played guitar
  donderdag 5 maart 2015 @ 18:46:07 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150322948
Ik weet ook niet wanneer ik stop. Ik werk op oproepbasis en word alleen betaald voor het werk wat ik doe. Verlof betekent dus no moneyz..
Scheelt wel dat ik thuis werk, en alles zelf kan inplannen. Hoelang ik door werk ligt denk ik een beetje aan hoelang ik nog kan zitten :+
pi_150323431
5-5-'15 is inderdaad wel een mooie datum! :Y

Ik stop 4 weken voor m'n UD, eigenlijk vooral om de redenen die al genoemd zijn: voel me prima, geen fysiek werk (kantoorbaan), nog geen andere kids en heb liever meer tijd mét baby :)
Zit alleen wel met ongeveer een uur reistijd (enkele reis), dus daarvan kan ik me voorstellen dat dat tegen het einde wat zwaarder wordt omdat m'n dagen zo lang zijn. Maar heb nog superveel vrije dagen, dus af en toe wat uurtjes opnemen is geen probleem gelukkig :)

Hebben jullie soms ook het idee dat je buik echt van de één op de andere dag veel groter is? :o
Afgelopen dagen zeiden veel mensen dat m'n buik nu echt groot werd, terwijl ik zelf juist het idee had dat er weinig gebeurde. Maar sinds vandaag vind ik 'm echt opeens enorm!
Vannacht ook 2 uur wakker gelegen van de buikpijn :{ en bedacht me dat Mini misschien gewoon een flinke groeispurt had?
pi_150323659
Leuk die reacties. :D

Hier denk ik op dit moment ook aan 4 weken voor UD, ook kantoorbaan. En ik wil zoveel mogelijk tijd met de baby...

Heb zelf na aftrek van 2 weken vakantie in juni O+ nog bijna 4 weken aan vrije dagen, dus ik ga daar ook zeker wat mee doen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 19:14:51 #87
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150323934
Ik ga 4 weken en 3 dagen voor UD met verlof, want dan begint op onze school de zomervakantie. Ik hoop dat ik t deze keer wel mee mag meemaken, acclimatiseringstijd, want dat heb ik bij J. wel gemist. Dat was: hectische periode voor kerst op werk, drukke feestdagen, opeens moeten bevallen. Geen aanrader iig ;(

Ik ga niet eerder al met verlof om mijn groep mentorstudenten nog uit te kunnen zwaaien op de diploma-uitreiking, en omdat ik met verlof gaan een anderhalveweek voor eind schooljaar ook niet echt collegiaal vond... Ik heb in de laatste weken echter bijna geen lessen, dus fysiek moet t te doen zijn hoop ik.
pi_150324359
Ik ga 6 weken van tevoren met verlof. Ik doe fysiek zwaar werk en vind het nu al pittig :') Bij ons gaat om die reden eigenlijk iedereen 6 weken ervoor met verlof. Ik plak bijna al mijn vakantie achter mijn verlof, dus ongeveer 5 weken extra.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150324783
Ik heb gekozen voor vier weken van tevoren, maar dat was niet mogelijk geweest als ik geen goede afsprajen had kunnen maken met mijn keidinggevende. Ik vond de laatste weken wel echt pittig, vooral om mijn hoofd bij het werk te houden. Gelukkig kon ik regelmatig een woensdag vrij nemen.
pi_150325254
Ik ga denk ik ook vier weken voor UD met verlof. Misschien dat ik er nog een weekje (of twee) vakantie vooraf aan vastplak, afhankelijk van hoe ik me tzt voel. Ik heb een kantoorbaan, maar de laatste tijd begint mijn rug op te spelen als ik te lang zit. Hopelijk wordt dat niet erger en kan ik gewoon doorwerken!
  donderdag 5 maart 2015 @ 19:50:06 #91
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150325265
Jongens, de dementie kickt hier hard in. Werd net gebeld door de verloskundige, waar ik bleef. Had blijkbaar om half 8 een afspraak :@ . Ik was er van overtuigd dat dat volgende week was bij 16 weken, maar niet dus... Stond ook niet in mijn agenda (maar wel in het vk afsprakenboekje natuurlijk). Schaam... En heb plechtig beloofd volgende week wel op tijd te zijn bij de nu nieuw gemaakt afspraak...
pi_150325602
De OP is aangepast, maar om er zeker van te zijn dat de ts het ziet is het echt handiger om zulke dingen via pm/dm te melden :) (ik lees lang niet alles mee hier, ik ben daar vast niet alleen in)

Ik heb al verlof :7 :')
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:14:16 #93
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150326201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:57 schreef JantinaGr het volgende:
Ik las dat Ggirl ook een jongetje gaat krijgen. O+

En nog geen gerommel bij Risu. Bébé zit blijkbaar nog prima.

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel alsof iedereen jongetjes krijgt. Ok, er is hier ook een hele lijst met meisjes, maar vooral hier in m'n eigen omgeving worden alleen maar jongetjes geboren. En dan heb ik het over +/- de laatste 10 zwangerschappen in m'n omgeving. :o

Bij mij op mijn werk is het de laatste jaren babyboom. Alleen vrouwelijke collega's en veel in de 20-30. We hebben een jaar gehad met alleen maar jongetjes. Toen een jaar met alleen meisjes en vorig schooljaar was het om en om. En dan spreek ik van een collega of 5-6 per schooljaar. Wel grappig om te zien. Dit schooljaar zijn we weer de meisjes ingedoken.

Ik had gekozen om 6 weken van te voren met verlof te gaan, omdat ik dan net in de zomervakantie uitkwam met mijn bevallingsverlof. En de zomervakantie er dus nog achteraan had. Maar ik zit nu al thuis. Dus niet meer van toepassing. Ok, als je de ziektewet in gaat, ga je automatisch 6 weken van te voren met verlof.
pi_150326287
Hier dus 6 weken van tevoren met verlof. Ik ben kleuterjuf en vond het de laatste weken al echt heel erg pittig, vnl fysiek gezien.

Dat betekent dat ik dit schooljaar nog 3 weken zal moeten werken omdat we als laatste vakantie hebben, maar daarna heb ik dan weer 5 weken vakantie dus dat is wel lekker!
pi_150326462
Hier 4 weken. Inderdaad om de redenen die al genoemd zijn. Kantoorbaan, eerste kindje, zo lang mogelijk bij m'n kindje willen zijn. Nu wordt dat misschien nog veel langer als ik na m'n verlof niet terug hoef te komen. :')

Vandaag de blije doos opgehaald en wat kleine benodigdheden. Kruikje en kruikenzak enzo. Fijn om dat soort dingen eindelijk een beetje in te gaan slaan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:25:23 #96
259886 pessie
pi_150326711
Ik bouw voor mezelf stukjs verlof in :7 Sinds 2 maanden hebben we een hulp in de huishouding, dus ik doe geen huishouden meer (niet dat ik dat nog kan momenteel), sinds maandag gaat middelste naar de psz 2x per week, dit jaar heb ik de aangifte uitbesteed. In april zal ik de BTW aangifte nog moeten afhandelen en dingen als zakelijke mail, facturen e.d. zal ik toch gewoon bij moeten houden. Kortom, fysiek heb ik eigenlijk al langzamerhand steeds een beetje "verlof", maar andere dingen gaan gewoon door.
pi_150326811
Ik ga vier weken voor tijd met verlof, maar neem daarvoor nog een week vakantie, dus stop vijf weken van tevoren.
pi_150329467
Ik ga zes weken van tevoren met verlof en plak er ook nog een week vakantie voor. Ook fysiek werk en nu deels in de ziektewet, dus dan heb je geen keus meer. De week extra is zodat ik niet meer hoef te werken als ik jarig ben. :P
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:12:43 #99
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150329576
< docent op een vmbo school. Fysiek en emotioneel vrij zwaar..
Maar ik heb toch tot 4 weken voor UD kunnen doorwerken. Sterker nog, had nog wel even door kunnen gaan. Voel me prima!
Maar... Ben ook heel blij dat het niet meer hoeft. Kan me helemaal voorstellen dat het wel goed is voor je lichaam.

Vandaag naar de gyno geweest.. Man man wat ging het chaotisch, maar ik heb wel even m'n Bebe kunnen bekijken op de echo en het goede nieuws gekregen dat ze helemaal was ingedaald.
M'n gyno was super knap. Ik werd er gewoon een beetje 16 van ofzo , haha.
Heel erg leuk consult dus.

Daarna rondleiding gekregen op de kraamafdeling. Ben nu helemaal zen en morgen ga ik m'n vluchttas inpakken.
Een trapleuning plaatsen (anders mag m'n kraamverzorgster blijkbaar niet naar boven/beneden *rolt met ogen) en lekker even met een sopje door het huis.. Al zie ik steeds minder om te poetsen,want gezien m'n man thuis zit (baan kwijt door faillisement) is het blijkbaar in onze routine gaan zitten om het huis goed bij te houden..

Oh. Verder; ik hou zo van m'n man. Vorige week lekker m'n hormonen op hem kunnen loslaten en het heeft gewerkt. Morgen uit eten en daarna naar de bios! Yes!
pi_150329596
Hehe een pak v m'n hart! M'n werk is ook op de hoogte! Alleen na m'n verlof waarschijnlijk weer Toos werkloos...
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:38:37 #101
259886 pessie
pi_150330949
Faptist wat fijn dat jullie toch nog even samen uitgaan!

Stoel, hoe reageerden ze? En jammer dat je niet mag blijven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 maart 2015 @ 21:42:58 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150331216
Na lang wikken en wegen, toch maar voor een online kaartje gegaan, weliswaar niet bij kaartje2go, maar bij geboortepost.nl . Heb zojuist een (gratis) proefdruk besteld, ben benieuwd naar het resultaat.

Hoezo na je verlof weer werkloos Stoel??

fijn dat alles er goed uitzag Faptist!

Gevalletje: als je volgende week toch hier in de buurt bent, zorg dan dat je eind van de week gaat, dan kun je hier op kraamvisite komen ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150331421
Verlof, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik hoop op stoppen 4 weken van tevoren, zodat ik nadien meer weken met baby heb. Heb een kantoorbaan dus zou moeten kunnen.
Maar ik loop momenteel nogal op mijn tandvlees. Ik spuug me een slag in de rondte, er zijn wat trubbels op het werk die niet met mij te maken hebben maar waar ik wel veel last van heb en de zwangerschap doet meer met me dan ik dacht (psychisch). Voor de duidelijkheid, we zijn dolblij en het is onze grootste wens. Maar ik kamp met wat onverwerkte zaken uit het verleden die nu nogal opspelen. Ik kan en durf er niet teveel over te zeggen maar heb een goede therapeut die me vorige week letterlijk vroeg hoe lang ik nog voorbij ga aan mijn eigen gevoelens en emoties. Het werd tijd om te stoppen met verstoppertje spelen.
Maar ik durf niet...
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:49:04 #104
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_150331549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:42 schreef DJMO het volgende:
Na lang wikken en wegen, toch maar voor een online kaartje gegaan, weliswaar niet bij kaartje2go, maar bij geboortepost.nl . Heb zojuist een (gratis) proefdruk besteld, ben benieuwd naar het resultaat.

Hoezo na je verlof weer werkloos Stoel??

fijn dat alles er goed uitzag Faptist!

Gevalletje: als je volgende week toch hier in de buurt bent, zorg dan dat je eind van de week gaat, dan kun je hier op kraamvisite komen ;)
Wij hadden bij de eerste ook via geboortepost. Dat ging prima, de kwaliteit is goed genoeg voor de prijs.

Deze keer was het heel erg scheef gevouwen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 maart 2015 @ 21:53:33 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150331796
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:49 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Wij hadden bij de eerste ook via geboortepost. Dat ging prima, de kwaliteit is goed genoeg voor de prijs.

Deze keer was het heel erg scheef gevouwen.
thnx; heb je er nog iets mee gedaan dat ze zo scheef waren??

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 maart 2015 @ 21:54:53 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150331863
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:46 schreef Malteser het volgende:
Maar ik durf niet...
je moet niet durven, maar doen werd mij vroeger altijd gezegd... al is dat in sommige gevallen wel heel erg moeilijk .. :* voor jou

pi_150331966
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:46 schreef Malteser het volgende:
Verlof, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik hoop op stoppen 4 weken van tevoren, zodat ik nadien meer weken met baby heb. Heb een kantoorbaan dus zou moeten kunnen.
Maar ik loop momenteel nogal op mijn tandvlees. Ik spuug me een slag in de rondte, er zijn wat trubbels op het werk die niet met mij te maken hebben maar waar ik wel veel last van heb en de zwangerschap doet meer met me dan ik dacht (psychisch). Voor de duidelijkheid, we zijn dolblij en het is onze grootste wens. Maar ik kamp met wat onverwerkte zaken uit het verleden die nu nogal opspelen. Ik kan en durf er niet teveel over te zeggen maar heb een goede therapeut die me vorige week letterlijk vroeg hoe lang ik nog voorbij ga aan mijn eigen gevoelens en emoties. Het werd tijd om te stoppen met verstoppertje spelen.
Maar ik durf niet...
Wat heftig! Ik weet niet wat er bij jou speelt natuurlijk. Bang voor het onbekende, wat als...

:* sterkte met de boel uitzoeken, opruimen en rausen en je hersenpan en hartje :*
Schudden voor gebruik
pi_150332922
Dan loopt mijn contract af. En voor t bedrijf zelf misschien ook. (heb een contract tot eind vh jaar gekregen) ik heb n 0 uren contract..

Als ik weer zo'n last overal v heb na de bevalling en niet meter na m'n verlof kan werken.. Dan ga ik er vanuit dat ik geen vast contract krijg. Maargoed.. Misschien voel ik me kiplekker en doen hun eens gek en verlengen ze wel. Ik ga er niet vanuit, mja we zien t wel.

Ik reageer morgen op de rest.
pi_150334382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 18:46 schreef pinquit het volgende:
Ik weet ook niet wanneer ik stop. Ik werk op oproepbasis en word alleen betaald voor het werk wat ik doe. Verlof betekent dus no moneyz..
Scheelt wel dat ik thuis werk, en alles zelf kan inplannen. Hoelang ik door werk ligt denk ik een beetje aan hoelang ik nog kan zitten :+
Is dat echt zo ja? Ik werk ook op oproepbasis, maar heb gewoon zwangerschaps- en bevalverlof uitgekeerd gekregen van het UWV.
  donderdag 5 maart 2015 @ 23:08:18 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150336189
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

Is dat echt zo ja? Ik werk ook op oproepbasis, maar heb gewoon zwangerschaps- en bevalverlof uitgekeerd gekregen van het UWV.
Ik krijg gewoon echt alleen betaald als ik werk (dus ook als er geen werk is krijg ik niks).
  donderdag 5 maart 2015 @ 23:10:49 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150336306
Ik ga even UWV checken though :)
pi_150336967
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:08 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik krijg gewoon echt alleen betaald als ik werk (dus ook als er geen werk is krijg ik niks).
Ik werk via het uitzendbureau dus alleen inkomen bij werk. Maar toen ik zwanger was wel geld via het uwv. Ze berekenen dat een gemiddelde aantal uren van het afgelopen jaar. Ik ging de ziekte wet in nav de zwangerschap en daarna verlof en had dus wel inkomen. Zou het inderdaad even nakijken.
  donderdag 5 maart 2015 @ 23:28:14 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150337202
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:23 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik werk via het uitzendbureau dus alleen inkomen bij werk. Maar toen ik zwanger was wel geld via het uwv. Ze berekenen dat een gemiddelde aantal uren van het afgelopen jaar. Ik ging de ziekte wet in nav de zwangerschap en daarna verlof en had dus wel inkomen. Zou het inderdaad even nakijken.
Ah oké, vroeg me al af hoe ze dat doen dan! Dan krijg ik misschien toch wat. Snel eens naar kijken :)
  donderdag 5 maart 2015 @ 23:32:00 #114
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150337448
Je hebt zeker wel recht op een zwangerschapsuitkering pinquit :Y
Wel goed regelen met je werkgever dat hij dit goed aanvraagt voor je.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150339079
Ik heb striae, op mijn billen. ;( Het lijken net vingerafdrukken. :')
pi_150339879
Pinq: als het goed is krijg je uitgekeerd het gemiddelde wat je hebt gewerkt over de 3 maanden vóór je verlof.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 01:18:34 #117
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_150340464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

thnx; heb je er nog iets mee gedaan dat ze zo scheef waren??
Jep, andere aanbieder uitgekozen om het echt op te laten drukken ;) . Ging al mis bij de proefdruk nl.

Je merkt ook wel echt het verschil in papier etc, maar bij de eerste waren de kosten belangrijker. Er zaten toen ook misdrukken bij in de vorm van witte stippen op de druk bij trouwens.
Hebben ze toen heel netjes opgelost en gratis herdrukt in een dag.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 maart 2015 @ 07:06:35 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150341742
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 01:18 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Jep, andere aanbieder uitgekozen om het echt op te laten drukken ;) . Ging al mis bij de proefdruk nl.

Je merkt ook wel echt het verschil in papier etc, maar bij de eerste waren de kosten belangrijker. Er zaten toen ook misdrukken bij in de vorm van witte stippen op de druk bij trouwens.
Hebben ze toen heel netjes opgelost en gratis herdrukt in een dag.
als het binnen een dag herdrukt kan worden, heb ik er niet zo'n moeite mee als er iets fout mocht gaan. Hoef toch niet op dag 2 al kraambezoek aan m'n bed te hebben bij wijze van spreken :)

goedemorgen :O

vrijdag 6 maart 2015 @ 07:12:24 #119
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150341759
Maltheser,
Ik herken dit wel.
Bij mij werden er tijdens de intake bij de Vk best wel wat confronterende vragen gesteld. Dingen die ik dacht die ik goed verwerkt had, maar toen kwamen de hormonen en bleek dat ik er toch nog wel mee zat. Iets wat volkomen logisch is, maar toch.
Vk gaf als advies dat ik weer met m'n psych van toen moest praten, maar daar heb ik geen behoefte meer aan.
Uiteindelijk heel veel met mezelf gepraat. Nagedacht.
En zelf besloten dat m'n zwangerschap veel te gewenst is, m'n liefde voor m'n ongeboren kind te groot is en vooral dat ik niet wou dat die *^%#} 's nu nogmaals mijn leven zouden beïnvloeden. Het heeft best een periode geduurd voordat ik dit weer een plek gegeven had, maar daarna kon ik wel genieten.
* gisteren overgedragen van Vk naar gyno. Krijg je zo'n brief mee waar alles instaat.. Toen las ik 'mijn verhaal' weer en werd alles weer even vers. Lekker gehuild en toen heb ik er weer een streep onder gezet.
Waar ik mee wil zeggen: het zijn soms
Net golven in de zee. Ze spoelen aan, overmannen je en zakken weer terug.
Ik hoop echt dat jij ook de rust gaat ervaren. Goed dat jij wel hulp zoekt. Hoop dat jij wel een goede psych hebt!
Dikke kus en sterkte!

Risu,
Al nieuws?

Djmo,
Alles goed bij jou? en met dochter iets kunnen regelen zodat dit niet nogmaals kan gebeuren?blijf t slordig vinden van de instelling. Vroegah ging dat toch anders zullen we maar zeggen.

@hier
Na een nacht met veel wakker liggen toch weer uitgerust wakker geworden. Alleen jammer dat ik nu verlof heb en steeds zo vroeg wakker ben.
Dagen duren zo lang zo, haha.
Wel heel leuk dat ze zo lekker aan het bewegen is. Kan ik zo intens van genieten.
Trouwens, het vooruitzicht van vers brood met hagelslag maakt me ook heel erg gelukkig. Ik ben altijd zo blij als een kind wanneer ik een dag vrij had, zodat ik dit soort dingen op m'n brood kon eten zonder dat alles klef/plat is door t boterhamzakje/ lunchtrommel
pi_150341871
Goedemorgen! :W

Zo om 9 uur groeiecho om te controleren of het nierbekken nu wel het goede formaat heeft, met 20 weken was het 1 mm vergroot. Ik vind het toch wel een beetje spannend nu..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 maart 2015 @ 07:55:57 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150341953
succes bij de echo selvaria!

Faptist: wachten duurt lang he?

En voor zover ik begrepen heb zijn haar vrijheden ingenomen tot nader order. Pas na grondig overleg met de voogd van BJZ zal bekeken worden hoe het verder ingevuld gaat worden.

pi_150342178
Succes Selvaria! Ik moet met 30 weken ook een extra echo voor precies hetzelfde. (Echoscopiste en verloskundige waren er hier erg nuchter over en zeiden dat vaak met de tweede echo de nierbekken weer op 'schema' lopen qua groei.)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 08:27:49 #123
360012 Shopaholic1984
pi_150342259
Succes Selvaria!

Faptist, wat heb je dat mooi beschreven. Van de golven en de zee!
pi_150342321
Zou de volle maan Risu d'r kleintje hebben kunnen overtuigen om buiten te komen spelen?
pi_150342653
Hoi Kazy :W

Risu gezien! Spannend, het kan elk moment gebeuren!

[ Bericht 23% gewijzigd door gestreeptestoel op 06-03-2015 09:05:59 ]
pi_150342847
Ik denk dat ik 6 week v tevoren met verlof ga. Werk in de thuiszorg..

Pinguit. Ook dan heb je recht op verlof en betaling. Inderdaad pakken ze dan t gemiddelde. Heb ik vorige keer ook gehad en nu weer. Bel t UWV anders ff, dan weet je precies hoe en wat.
pi_150342941
Succes Selvaria!
pi_150343650
Dank voor de reacties. Ik moet geloof ik eens goed om de tafel met mijn psych en daarna met mijn werkgever :@.

Faptist: dat van de golven en de zee is goed omschreven. Ik heb mijn verleden nooit verwerkt, heb nu sinds een jaar een therapeut. Daar heb ik wel veel aan. Maar ook nog een lange weg te gaan...

Selvaria: hoe was de echo?

Risu: hoe is het met jou?
pi_150344183
Knuffel voor malteser
Succes selvaria! al is het nu al negen uur geweest
Ik ben de rest alweer vergeten :@

Vandaag alweer zeven weken *O* klinkt nog zo kort maar het voelt als gisteren dat ik voor nod een extra streepje had
pi_150344278
Ik kwam even spieken voor Risunieuws maar zie nog niets... spannend!
pi_150344364
Ik ben ook van plan om tot 4 weken voor de UD te werken, maar dat moet wel lukken. Ik heb geen fysiek zwaar werk, mentaal is dat het wel.

Ik heb overigens maanden terug mijn zomervakantie al geboekt. Als alles goed mag gaan (afkloppen) ben ik dan 23 weken zwanger. 'T is een vliegreis: we gaan 2 weken. Dus met 23 weken heen, met 25 terug. Volgens mij mag je dan gewoon nog vliegen toch? En ik heb geen idee hoe ik me dan zal voelen natuurlijk, maar is vakantie met die termijn nog wel te doen of voel je je dan al te zwanger? :{
pi_150344507
Lekkere ego post :

Plamuren en schuren van de babykamer meubeltjes en de eerste delen staan in de grondverf *O*

*O* Ook al is het druilweer mijn stemming is super zonnig *O*
Schudden voor gebruik
pi_150344514
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben ook van plan om tot 4 weken voor de UD te werken, maar dat moet wel lukken. Ik heb geen fysiek zwaar werk, mentaal is dat het wel.

Ik heb overigens maanden terug mijn zomervakantie al geboekt. Als alles goed mag gaan (afkloppen) ben ik dan 23 weken zwanger. 'T is een vliegreis: we gaan 2 weken. Dus met 23 weken heen, met 25 terug. Volgens mij mag je dan gewoon nog vliegen toch? En ik heb geen idee hoe ik me dan zal voelen natuurlijk, maar is vakantie met die termijn nog wel te doen of voel je je dan al te zwanger? :{
Daar valt echt niks zinnigs over te zeggen.... de 1 kan met 18 weken al bijna niks meer en de ander loopt nog n marathon met 35 weken (bij wijze van)
S. 2014
J. 2016
pi_150344530
Ik bedacht mij vannacht :') Kan "je" de (voor)weeën ook al op de schaal van RISU indelen? :9
Schudden voor gebruik
pi_150344622
Het is natuurlijk sterk afhankelijk van hoe je je verder tijdens je zwangerschap voelt, maar ik ben zelf afgelopen zomer met precies die termijn op vakantie geweest en ik vond het heel goed te doen. We wisselden wel actieve dagen af met dagjes aan het (privé)zwembad en ik probeerde de Italiaanse hitte een beetje te vermijden.

Zolang er geen rare dingen gebeuren zou ik me er niet te druk om maken. :). Een weekendje weg naar Hamburg bij 33 weken vond ik echt véél zwaarder.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_150344798
Alles was goed! Nierbekken was prima bijgetrokken en qua groei ligt alles nét iets boven het gemiddelde. Vriend en ik keken elkaar wel even raar aan want we zijn beide niet zo heel groot (1.73). :D

Was heel leuk om even te spieken, baby ligt niet meer in stuit ( *O* is al dat gebeuk toch ergens goed voor geweest) en was zeer bewegelijk. O+
pi_150344811
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik bedacht mij vannacht :') Kan "je" de (voor)weeën ook al op de schaal van RISU indelen? :9
:D
Zou geinig zijn, maar ik kan er geen peil op trekken.
Vannacht maar drie keer wakker geweest. Eerste keer schrok ik gewoon dat het al half 3 was. Gewoon bijna 5 uur achter elkaar geslapen. Ok, wel een pijnlijke wee in mijn droom verwerkt, maar niet echt wakker van geworden. Tweede keer om 5 uur was minder, ik werd wakker omdat ik blijkbaar was gestopt met ademen. Was heel erg boos in mijn droom, en een verstopte neus helpt dan toch al niet. Man schrok z'n eigen kapot toen ik ineens zat te hijgen. Maar lichaam lost het zelf op blijkbaar, want ik werd dus gewoon wakker. Daarna om 8 uur want man ging naar z'n werk. Telt dat nog als nacht? Ik tel hem wel, want ik draai me zo nog even om. Heerlijk, die nachtrust.

Dit weekend wordt mooi weer, dus dan wil ik wel met baby in de tuin gaan zitten. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Risu op 06-03-2015 14:42:46 ]
pi_150344871
quote:

Ik voelde me met 23/25 weken beter dan ooit en (mits wc in de buurt :') ) had ik een vakantie dan nog prima getrokken. Het is natuurlijk wel per persoon verschillend..

Even een aanmoedigings- *O* voor Risu, zodat je lekker met de baby in de tuin kan zitten zondag!
pi_150344964
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:39 schreef Risu het volgende:

[..]

:D
Zou geinig zijn, maar ik kan er geen pijl op trekken.
Vannacht maar drie keer wakker geweest. Eerste keer schrok ik gewoon dat het al half 3 was. Gewoon bijna 5 uur achter elkaar geslapen. Ok, wel een pijnlijke wee in mijn droom verwerkt, maar niet echt wakker van geworden. Tweede keer om 5 uur was minder, ik werd wakker omdat ik blijkbaar was gestopt met ademen. Was heel erg boos in mijn droom, en een verstopte neus helpt dan toch al niet. Man schrok z'n eigen kapot toen ik ineens zat te hijgen. Maar lichaam lost het zelf op blijkbaar, want ik werd dus gewoon wakker. Daarna om 8 uur want man ging naar z'n werk. Telt dat nog als nacht? Ik tel hem wel, want ik draai me zo nog even om. Heerlijk, die nachtrust.

Dit weekend wordt mooi weer, dus dan wil ik wel met baby in de tuin gaan zitten. :Y
"straks" kan je de schaal van RISU met terugwerkende kracht indelen :D
Schudden voor gebruik
pi_150345037
Alternatieve 'wisseldag': nog 100 dagen tot aan de UD voor Lijnloos en mij! Zegt mijn app, ik streep niet af in mijn agenda :+
pi_150345240
Mijn babykamer wordt vandaag geverfd. Happy hormones. *;
pi_150345466
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:57 schreef Krisvc het volgende:
Mijn babykamer wordt vandaag geverfd. Happy hormones. *;
Vraag me niet hoe, maar ik zag 'kamer' over het hoofd in bovenstaande zin, en dacht even geschrokken: whaaattttt? Why? :N

Maar een babykamer verven klinkt aanzienlijk logischer dan een baby verven haha :D
pi_150345475
quote:

Ik ben met 27 weken naar New York gevlogen en met 35 weken nog twee weken naar Zwitserland geweest, ging allebei zonder problemen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_150345485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:50 schreef Minarosa het volgende:
Alternatieve 'wisseldag': nog 100 dagen tot aan de UD voor Lijnloos en mij! Zegt mijn app, ik streep niet af in mijn agenda :+
:D Ik rij als ik naar mijn werk ga elke dag langs de Grolsch fabriek in Enschede en daar tellen ze af naar '400 jaar Grolsch'. Vandaag is dat nog 66 dagen, dus tot mijn UD nog 69.. zou grappig zijn als baby besluit precies op het moment dat het aftellen is afgelopen te komen.

Ik vond het wel even een heftig moment toen die teller onder de 100 kwam. :D
pi_150345524
Ik heb gewerkt tot 6 weken voor UD, maar fysiek zwaar werk (in de zorg).

Nja, die volle maan heeft dus niet gewerkt voor Risu. Vanavond Chinees eten?
pi_150345534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:07 schreef Selvaria het volgende:

[..]

:D Ik rij als ik naar mijn werk ga elke dag langs de Grolsch fabriek in Enschede en daar tellen ze af naar '400 jaar Grolsch'. Vandaag is dat nog 66 dagen, dus tot mijn UD nog 69.. zou grappig zijn als baby besluit precies op het moment dat het aftellen is afgelopen te komen.

Ik vond het wel even een heftig moment toen die teller onder de 100 kwam. :D
dat kan niet! Jij postte toch ook pas net mee in WOHTS?of haal ik iemand nu door elkaar
pi_150345918
Oh chinees, mjam mjam.
Maar vanavond komen schoonouders met friet (niet voor mij, ik wil gewoon wat gezonds) want man heeft al zo lang niet meer gehad, vanwege zijn maag enzo.
Morgen kan ook nog. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk de hele boel te moeten afzeggen want baby.. Maar ik zie wel.

Ik twijfel of ik niet nog een dutje doe, of gewoon opsta en het aankijk. Gek dag je na meer slaap toch nog best moe kan zijn. Misschien in mijn onbewuste toch een hoop gedaan nog ofzo. Eerst maar eens was fatsoenlijks eten. Ik krijg honger. Keuze gemaakt dus. Hup eruit en vanmiddag maar een dutje.
pi_150346410
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:09 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

dat kan niet! Jij postte toch ook pas net mee in WOHTS?of haal ik iemand nu door elkaar
Ik heb in september heel even meegepost in WOHTS, 2 of 3 dagen nadat ik me daar gemeld had had ik ineens een positieve test in handen. Maar het voelt idd nog niet als zo heel lang geleden. ;)
pi_150346867
Wat fijn dat alles goed was selvaria!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150346905
Pfff ik ben al ziek sinds dinsdag maar het wordt alleen maar erger i.p.v beter. Koorts is omhoog gegaan & heb er nog mega oorpijn & keelpijn bijgekregen :(
  vrijdag 6 maart 2015 @ 12:42:36 #151
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150348772
Klinkt niet fijn Skoap, Beterschap!

Rusi ga nu eindelijk eens bevallen! Lekker met dat mooie weer naar buiten met de nieuwe baby. :)

Even een jompel voor mezelf:
*O* *O* Vandaag 20 weken!!!! *O* *O*

Over vakanties: Ik zou het over 3 tot 5 weken nog wel zien zitten om op vakantie te gaan hoor.
Maar ik voel me dan ook best goed. Energie weer terug en misselijkheid over. Dus niks in de weg zou ik zeggen. :s) (Dat klop ik wel even af nu.)

Ik hoop ook mijn verlof te beginnen 4 weken van tevoren. Ik doe ook kantoorwerk en het is de eerste. Dus zo veel mogelijk weken na mijn verlof om van de minion te genieten.
Maar even aankijken of ik het red. Is wel 40 uur per week. Maar gelukkig ook veel verlof wat ik van tevoren tussendoor al op kan nemen en veel gratis vrije dagen die er aan komen met pasen enzo. ^O^
Oost west, mij best.
pi_150349358
Zo eindelijk even een beetje tijd om bij te lezen. Na de echo woensdag ben ik amper nog thuis geweest. En dat hakt er goed in.

Maar goed, woensdag een hele mooie echo gehad en intake bij de klinisch verloskundige. Ik ben weer vooruit gezet. De vastgestelde UD is nu 29 september in plaats van 3 oktober. Ons eigenwijs spruitje bewoog al lekker en verstopte zich heerlijk in een hoekje!
Verder besloten geen combinatietest te laten doen.
En voor de rest het gewoonlijke bloedprikken, geen idee trouwens hoe dat gaat met die uitslag. Krijg je dat nog te horen?

Wel was de bloeddruk wat te hoog. Tenminste waarschijnlijk, want ze konden hem niet goed horen.
Dus de medicatie opgehoogd naar 3 x 500mg ipv 250mg.
En dat merk ik al goed. Nog moeier... En daar baal ik ontzettend van! Maar ja, we moeten het er mee doen!

Verder hebben we het nieuws aan iedereen verteld, en ook de bom gedropt op facebook. Allemaal leuke reacties. Heel leuk!

Verlof: hier geen keuze, vanaf ongeveer 32 weken zwangerschap ben ik Toos Werkloos. Dus die keuze is wel gemaakt voor mij. Wil binnenkort wel kijken waar ik recht op heb qua uitkering!

Verder las ik dat Risu nog steeds niet aan het babyknuffelen is. Selvaria een goede echo heeft gehad. Malteser en Skoap een :* kunnen gebruiken. En dan nog even een algemene *O* voor de dames die sinds kort meldplicht hebben en de wekenwissels!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150349496
Beterschap Skoap!

Verder niet bij gelezen.
Ik ben vanochtend bij de vk geweest, urine is schoon en mijn bloeddruk blijft stabiel. Maandag mag ik me weer melden, maar als ik eerder klachten krijg moet ik aan de bel trekken.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 13:12:10 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150349556
Bij wat voor klachten moet je bellen dan Cho?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 13:19:20 #155
259886 pessie
pi_150349773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:09 schreef Cholula het volgende:
Beterschap Skoap!

Verder niet bij gelezen.
Ik ben vanochtend bij de vk geweest, urine is schoon en mijn bloeddruk blijft stabiel. Maandag mag ik me weer melden, maar als ik eerder klachten krijg moet ik aan de bel trekken.
goed nieuws! Geen ziekenhuis voor nu dus. Je ud is bijna toch?

Risu nog niet bevallen. Kind vind het wel erg prettig bij jou ;)

En goed echo nieuws *O*
pi_150349907
Heel goed nieuws! Mijn UD is volgende week en ik hoop heel erg dat ik thuis kan bevallen.

Pinq als ik hoofdpijn krijg of een bandgevoel om mijn buik heb dan moet ik bellen. Prima, daar heb ik tot nog toe geen last van gehad dus dat zal nu vast ook wel weg blijven.
pi_150350410
Ik had gehoopt dat de vermoeidheid wel weg zou trekken na 13 weken zwangerschap, en hoewel ik niet meer zo lamlendig ben ben ik nog steeds erg moe. Ik slaap ook nog steeds niet zo goed, droom heel veel en slaap erg licht.

Verder hebben wij veel reisplannen rond 22-25 weken zwanger, met de trein rond Nederland en Duitsland naar bruiloften, en willen we nog verhuizen naar een ander land rond de 29, 30 weken. Ik hoop maar dat ik me gewoon goed blijf voelen. Doe ik nu ook, behalve die stomme vermoeidheid...
pi_150350447
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:44 schreef L-E het volgende:
Deel 1526! *O*
ach who cares, ik vertel het gewoon :D

Mag er een jongen achter mijn naam? O+
  vrijdag 6 maart 2015 @ 13:54:51 #159
259886 pessie
pi_150350754
Gefeliciteerd coccinelle!!!

Jagar, het kan langzamerhand minder worden vanaf een week of 13, wellicht voel je je over 3 weken weer een stuk fitter!

Ik ben bij de eerste met 27 weken naar Gran Canaria gevlogen. Hadden we geboekt voordat ik bekkenklachten kreeg. Ik wil nooit meer in een vliegtuig zitten, ik voel de pijn nog... Maar de vakantie was heerlijk, 30 graden! Dat was precies wat ik nodig had! En verder gewoon rustig aan, maar daarom hadden we Gran Canaria gedaan, daar gaat het om mooi weer en strand hangen.
Moraal van het verhaal, het is precies hoe jij je voelt wat kan en wat niet kan.
pi_150350906
Jagar, bij mij kwam de energie weer volledig terug rond de 17 weken, hoop dat dat voor jou ook geldt. :*
pi_150351171
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:45 schreef coccinelle het volgende:

[..]

ach who cares, ik vertel het gewoon :D

Mag er een jongen achter mijn naam? O+
O+ hoera nog een jongen! O+
Schudden voor gebruik
pi_150351272
Goede echo voor Selvaria *O*

Jongen voor Coccinelle *G*
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:20:57 #163
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150351632
Vakantie:
Ik ben nu 36 weken en zou nog prima op vakantie kunnen. Het is dat ik er geen geld voor heb, maar anders ...

selvaria,
Fijn dat de echo goed was.
Groeiecho gaat nog zo veel wisselen.
Ik werd steeds gewaarschuwd voor een kind met een veel te groot hoofd en iets te kleine buik. Gister kreeg ik te horen dat het hoofd normaal was maar de buik te dik.
Geen peil op te trekken.

Hmm. Is het pijl of peil?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:28:02 #164
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150351912
Jongensgolf! Leuk, cocci!

Fijn dat de echo goed was, Selvaria!

Qua energie... Ik was niet moe, zelfs niet toen ik in het begin erg slecht sliep. Helaas heeft het sinds week 17 ofzo alsnog toegeslagen. Na 22:00 ben ik sowieso niet meer aanspreekbaar doordat ik dan in een soort van slaapcoma ben weggezakt. :') Gisteren was ik uit eten, en de gangen konden me niet snel genoeg op tafel staan, wilde alleen maar naar huis om te slapen. En van die stoel af, want ik kreeg er ontzettende last van mijn rug van.
Maak me wel een beetje zorgen om volgende week New York, kan namelijk daar ook niet tussendoor even slapen omdat we bij familie zitten die een half uur met de trein + dan nog taxi van downtown NYC zitten. Maar een zonvakantie lijkt me heerlijk! Zo lang je je maar op instelt dat je geen wilde plannen moet hebben. En moet uitkijken met de zon i.v.m. zwangerschapsmasker (of is dat een fabel? )
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:38:14 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150352367
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had gehoopt dat de vermoeidheid wel weg zou trekken na 13 weken zwangerschap, en hoewel ik niet meer zo lamlendig ben ben ik nog steeds erg moe. Ik slaap ook nog steeds niet zo goed, droom heel veel en slaap erg licht.

Verder hebben wij veel reisplannen rond 22-25 weken zwanger, met de trein rond Nederland en Duitsland naar bruiloften, en willen we nog verhuizen naar een ander land rond de 29, 30 weken. Ik hoop maar dat ik me gewoon goed blijf voelen. Doe ik nu ook, behalve die stomme vermoeidheid...
ik herinner me dat ik met een week of 15-16 hier heel teleurgesteld postte dat het nog steeds voelde alsof de wereld in een waas aan me voorbijtrok door de allesoverheersende vermoeidheid, maar bij mij ging het toch nog over zo vlak voor de 20 weken zo'n beetje. :Y ik duim voor je!
Kwak
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:42:42 #166
259886 pessie
pi_150352573
Mariposas, zwangerschapsmasker is zeker geen fabel, maar gelukkig doet factor 30 de truc!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:58:35 #167
259886 pessie
pi_150353218
Net toch even de verloskundige gebeld. Nadat ze gisteren had gevoeld hoe de kleine lag en geconstateerd had dat dit vast in het bekken was heb ik bizar veel harde buiken gehad. Gelukkig had ze vandaag dienst, ze vertelde dat ze dit wel vaker hoorde en dat de baarmoeder wat geprikkeld kan zijn door het voelen. Niets om me zorgen over te maken. Ze vond het goed dat ik belde (maar ik heb dan ook nog nooit gehoord van iemand met een vk die zei dat het stom zou zijn om te bellen... ;) )
pi_150353702
Mijn sproeten zijn wel zichtbaarder dan anders nu tijdens de zwangerschap. Niet dat ze erg opvallen, en ik zit ook niet onder, maar nu zijn ze iig zichtbaar.
Verder zou ik me sowieso goed insmeren, zwanger of niet.

Vermoeidheid had ik trouwens ook, maar geen idee meer wanneer. En het ging vanzelf ook over na een paar weken.
pi_150353863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:44 schreef Jagärtrut het volgende:

Hou hoop! Bij mij werd het pas echt een stuk beter rond 15 weken
pi_150354491
Hoi! Ik kom zachtjes binnenschuifelen hier. Vandaag getest dus nog keipril. Hopelijk is het ons weer gegund om hier nog eens een hoop weken mee te posten .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150354708
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:35 schreef Kuukske het volgende:
Hoi! Ik kom zachtjes binnenschuifelen hier. Vandaag getest dus nog keipril. Hopelijk is het ons weer gegund om hier nog eens een hoop weken mee te posten .
Wat tof! Gefeliciteerd!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:41:20 #172
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150354749
Gefeliciteerd Kuukske! *O*
Ziggy played guitar
pi_150354790
quote:
Nice! *O* Gefeliciteerd!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:43:11 #174
259886 pessie
pi_150354822
quote:
Gefeliciteerd! Welkom!
pi_150355156
Gefeliciteerd Kuukske!
pi_150355201
Dank! :D. Oh en evt lurkers enzo: en anderen: nog even mondje dicht graag. (8>
pi_150355510
Cocci, leuk <3 Gefeliciteerd met je knul-op-komst!
pi_150355887
Cocci, leuk!

Kuukske, gefeliciteerd!

Vermoeidheid ging hier rond week 16/17 over inderdaad.

En wat duurt dat laatste uur op vrijdag toch altijd lang. :P
pi_150356240
Veel jongetjes!

Welkom Kuukske

Ik heb vannacht gedroomd over de bevalling! We kregen een meisje en heb ook de naam gedroomd! Wie weet..
pi_150356259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef J0ycie88 het volgende:

Wel was de bloeddruk wat te hoog. Tenminste waarschijnlijk, want ze konden hem niet goed horen.
Dus de medicatie opgehoogd naar 3 x 500mg ipv 250mg.

Ben ik de enige die het opmerkelijk vindt dat er bloeddrukmedicatie wordt opgehoogd op grond van 'waarschijnlijkheden'?

Kuukske, gefeliciteerd en welkom! *O*
pi_150356357
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:16 schreef L-E het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het opmerkelijk vindt dat er bloeddrukmedicatie wordt opgehoogd op grond van 'waarschijnlijkheden'?

Nee.
pi_150356488
quote:
gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:46:12 #183
409579 LuDann
All the way
pi_150357495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:59 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Daar gaat onze mogelijk tegelijkertijd bevallen dag :9
Ja, die kans is wat kleiner ja.

Maar nog altijd geen nul natuurlijk!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:48:08 #184
409579 LuDann
All the way
pi_150357569
Ben een paar dagen bij vrienden geweest, niet bijgelezen. Ga ik wel wat proberen als ik me wat beter voel, ben snipverkouden met een keelontsteking terug gekomen.

Maar wel een dikke sticker van de klinisch verloskundige vandaag. *O* En een wisselweek, 18 weken alweer, wat gaat dat hard! :o
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:35:21 #185
409579 LuDann
All the way
pi_150359250
Heb ik bijgelezen, ben ik de helft al weer vergeten. :')

Maarre verlof, knap dat vrij veel van jullie zo lang mogelijk doorgaan! Hier staat mijn studie op een laag pitje, en tja, ben al tijden 100% afgekeurd, dus ik heb de luxe om het nu al rustig aan te doen.

Jongetjesgolf, inderdaad zeg! In mijn omgeving ook (nja, de enige zwangere die ik via via ken). Collega van mijn vriend kwam jubelend binnen dat hij een zoon ging krijgen. Wat ik wel sneu vond was dat zijn vrouw nogal down was na die echo, had kennelijk toch op een meisje gehoopt...

Hier gaat het gewoon een meisje worden hoor! :Y) (nee, niet achter mijn naam zetten, is gewoon mijn gevoel sinds dag 1 zo ongeveer). Die vrienden waar ik een paar nachtjes bij heb geslapen zijn van die wazige hippie figuren. ( O+ ) en die hebben al voelend aan mijn buik ook gezamelijk voorspeld dat het een meisje zou worden. Vriendin deed zelfs een gok naar de naam, en OMG, ik heb maar niks gezegd maar ze zit er maar 2 letters naast. :o Gitaar gespeeld en gezongen voor de baby, was superleuk allemaal.

Vriendlief deze foto gestuurd vanuit een restaurantje >:) :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop mensen die ook die nare verkoudheid te pakken hebben, beterschap aan diegenen die het kunnen gebruiken!

En Risu, hup, hup met die baby! Klein eigenwijsje ga je krijgen zeg. :D
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:38:20 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150359336
:D hahaha die foto O+ geweldig

Ik wil ook een meisje! Ben heel benieuwd wat het wordt O+ ik denk meisje, maar dat komt omdat ik een lichte voorkeur heb :P soms denk ik even heel hard dat t gewoon een jongetje wordt, en das dan natuurlijk ook helemaal tof O+
pi_150359352
Welkom aan nieuwe zwangeren!

Risu, heb je al Chinees besteld ;) ?

Jeuj voor jongetjes.

Sorry voor slechte post, want ego: ik ben nu al aangenomen voor de baan waar ik vandaag voor op gesprek mocht komen. Ben blij! Zo lekker vieren met vrouw :)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:39:48 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150359376
Gefeliciteerd Cactus! *O* Wat lekker dat dat zo vlot is gegaan :D
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:40:24 #189
259886 pessie
pi_150359390
Cactus wat een tof nieuws zeg! Klinkt alsof ze hoopten dat jij zou solliciteren ;)

En die foto LuDan :D
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:49:16 #190
409579 LuDann
All the way
pi_150359591
Oh Cactus, feli, wat leuk! Was duidelijk hoe graag je die baan wilde. *O*

En inderdaad, bijna vergeten; welkom aan de nieuwe zwangeren! Geniet er maar van, want al lijkt het nu nog langzaam te gaan, de tijd vliegt voorbij!

En bedankt, ik vind het ook echt een hele leuke foto, hij gaat hier aan de muur, haha.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:55:55 #191
360012 Shopaholic1984
pi_150359783
Wat fijn Cactus! Een nieuwe baan!!!

LuDann, geweldige foto!!! Wat zei je vriend er van?

Ik had lichte voorkeur voor meisjes, vriend had voorkeur voor jongens. Nu zijn het 2 meiden. Haha riep hij heel hard dat we daarna nog een jongetje gingen maken, terwijl we altijd gezegd hebben dat we graag 2 kinderen zouden willen grootbrengen. Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Eerst maar eens zien wat deze 2 meiden brengen!
pi_150360104
Gefeliciteerd Cactus!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 18:18:07 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150360336
quote:
Wat tof :D O+.
KuikenGuppy
pi_150360436
Cactus, wat een fantastisch nieuws!
pi_150360552
Wat fijn mw Cactus! Gefeliciteerd! *O*

Welkom nieuwe zwangeren! *O*

Jongetje voor cocci. O+
  vrijdag 6 maart 2015 @ 18:27:27 #196
409579 LuDann
All the way
pi_150360566
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:55 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wat fijn Cactus! Een nieuwe baan!!!

LuDann, geweldige foto!!! Wat zei je vriend er van?

Ik had lichte voorkeur voor meisjes, vriend had voorkeur voor jongens. Nu zijn het 2 meiden. Haha riep hij heel hard dat we daarna nog een jongetje gingen maken, terwijl we altijd gezegd hebben dat we graag 2 kinderen zouden willen grootbrengen. Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Eerst maar eens zien wat deze 2 meiden brengen!
Hij zou me die avond komen halen (andere kant van het land namelijk) dus hij appte me terug ''Ok, oke, ik ga al rijden!'' :+

Wij hebben uit medische overwegingen de voorkeur voor een jongen, en ik heb zelf geloof ik ook een lichte voorkeur voor een jongetje. Maar meisjes zijn harstikke tof natuurlijk.

Daar hebben wij het trouwens wel eens over gehad, zo van ''wat als het een tweeling is''. Want ja, de meeste stellen schijnen toch wel 2 kinderen te willen, maar dan kun je maar 1 keer zwanger zijn. En das toch wel leuk... (voor de meesten dan). En dan van elk eentje willen... Ik denk dat B_N eerder voor een tweede zou willen gaan als deze een meisje blijkt. :P
pi_150360633
gefeliciteerd cactus!
Mooi nieuws!

Welkom Kuukske!

Jongetje voor Cocci *G*

Ik roep al tijden (ok, 3 weken :')) dat ik zwanger ben van een jongetje. Weet niet waar dat op gebaseerd is, voorgevoel, en timing van sex (nl. de dag voor mijn ei) O+ is heilig overtuigd van een meisje, en mijn moeder ook. Ik heb de banner met grootte van een vrucht naar haar doorgestuurd, en ze stuurde gelijk terug, krijgt zij elke dag een ander plaatje? Hoe groot is zij nu? etc. Wel schattig :')
pi_150361160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:16 schreef L-E het volgende:

[..]

Kuukske, gefeliciteerd en welkom! *O*
Eerst dacht ik. Prima, als jullie dat nodig vinden dan moet dat. Wel nog aangegeven na afloop van het gesprek met de klinisch verloskundige dat ze mijn bloeddruk niet goed konden horen. Maar daar werd eigenlijk niet op gereageerd.

Maar als ik kijk naar hoe ik me vandaag voel. Ik ben gisteren om 10 uur gaan slapen. Vanmorgen om 12 uur eruit, tussen door wel even wakker geweest +/- 2 uurtjes. Toen als een zombie op de bank. Om 3 uur eindelijk de puf om een broodje voor mezelf te maken. En daarna om 16.15 weer op de bank tot net geslapen.

Ok ik heb 2 drukke dagen gehad. En ik weet dat vermoeidheid een bijwerking is. Maar dit afwezige "dronken" gevoel, vind ik wel apart. Misschien dat ik maandag even ga bellen met de poli. Even het weekend aankijken, want misschien is het de vermoeidheid die eruit komt van afgelopen dagen. Maar anders wil ik hem nog een keer goed gemeten hebben. Want zoals ik me nu voel durf ik niet te werken.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 18:52:19 #199
259886 pessie
pi_150361169
Cassandra, voorgevoel kan wel iets zeggen. Bij mijn oudste wilden we niet weten wat het zou worden, maar toch was ik de hele zwangerschap overtuigd dat hij een ventje zou zijn, dat bleek dus ook. Toen hij geboren was "klopte" het gewoon. Een vriendin is zwanger en bijna uitgerekend en weet niet wat het wordt, maar als ik haar hoor heb ik echt het gevoel dat ze een jongen krijgt, ze doet me erg denken aan mezelf bij mijn eerste. We wachten af, ben benieuwd wat het bij haar wordt :D

LuDann, 2 kindjes samen zijn echt heel leuk (en ik hoop dat de derde erbij de feestvreugde hier wederom verhoogt)

Shop, hoe voel je je?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 18:54:06 #200
259886 pessie
pi_150361211
Joyce, durf je dan die verhoging van de medicatie wel in te nemen? Heb je niet liever dat ze van tevoren nog een keer meten om zeker te zijn? Pas om kwart over 3 's middags puf hebben om iets te eten is echt heel erg laat...
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:02:37 #201
360012 Shopaholic1984
pi_150361445
Pessie, ik voel me verder wel goed. Alleen moe! Ik doe regelmatig een dutje op de bank. Verder gaat t zijn gangetje en mag ik niet klagen.
Baby's gaan nu echt super veel bewegen. Vandaag zag ik heel mijn buik heen en weer gaan! Dat is zo leuk om te zien. Volgende week weer controle. Hopelijk gaat t nog steeds goed met de meiden en blijven ze groeien. En vooral de kleinste natuurlijk. Dan kunnen ze zolang mogelijk blijven zitten! (Hopelijk)!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:06:41 #202
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150361598
Welkom kuukske, gefeliciteerd!

Cactus wat goed dat je bent aangenomen!

Ik had geen voorgevoel wat betreft het geslacht, tot ongeveer week 12. Toen gedroomd dat ik het in de computer van de verloskundige had gezien. Toen wist ik eigenlijk wel zeker dat we een jongen zouden krijgen (al hoopte ik stiekem op een meisje. Ik heb mezelf altijd als moeder van 2 meiden gezien. Nu weet ik dat het 2 jongens gaan worden). Plus mijn misselijkheidtheorie. 8-)
Ik denk dat je voorgevoel wel kan kloppen hoor Cassandra.

LuDann jij krijgt 100% zeker een meisje, als het niet klopt eet ik je echo op. :D
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:28:44 #203
409579 LuDann
All the way
pi_150362534
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:06 schreef Mariposas het volgende:
Welkom kuukske, gefeliciteerd!

Cactus wat goed dat je bent aangenomen!

Ik had geen voorgevoel wat betreft het geslacht, tot ongeveer week 12. Toen gedroomd dat ik het in de computer van de verloskundige had gezien. Toen wist ik eigenlijk wel zeker dat we een jongen zouden krijgen (al hoopte ik stiekem op een meisje. Ik heb mezelf altijd als moeder van 2 meiden gezien. Nu weet ik dat het 2 jongens gaan worden). Plus mijn misselijkheidtheorie. 8-)
Ik denk dat je voorgevoel wel kan kloppen hoor Cassandra.

LuDann jij krijgt 100% zeker een meisje, als het niet klopt eet ik je echo op. :D
Ik heb al heel stellig beweerd dat ik mijn schoen opeet als het een jongetje wordt, en mensen hebben gezworen me daaraan te houden, dus we gaan voor de zekerheid maar even wat snoep in de vorm van een schoen kopen. :+

Maar goed, ik wéét gewoon dat het mijn vriend zal zijn die in de bevalkamer die schoen zal gaan eten, en dat jij geen echo gaat eten. :D *O* >:)

Edit: Ik heb mijn vriend dus verteld van die NUB theorie enzo hé, het is niet zo dat ik alleen stiekem weet dat die op een meisje kan duiden. Maar aangezien dat niet wetenschappelijk genoeg is enzo is hij nog steeds overtuigd van een jongen (net als de meeste mensen die een gokje in ons gokjesbakje gedaan hebben volgens mij). Ik ga ook meer uit vanuit mijn gevoel, net als jij. Gewoon vanaf dag 1 had ik al het gevoel van ''MEISJE"'. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 06-03-2015 19:36:51 ]
pi_150362671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:54 schreef pessie het volgende:
Joyce, durf je dan die verhoging van de medicatie wel in te nemen? Heb je niet liever dat ze van tevoren nog een keer meten om zeker te zijn? Pas om kwart over 3 's middags puf hebben om iets te eten is echt heel erg laat...
Ja ik durf de verhoging wel in te nemen.
Ik lees nu ook weer dat je met een verhoging van de dosering ook een paar dagen moet "wennen". En daar zou dit wel bij passen. Ik kijk het aan. En anders trek ik aan de bel.
pi_150362865
Gefeliciteerd mw Cactus *O*
pi_150363376
Ben wel heel benieuwd of al jullie voorgevoelens kloppen. Een meisje had ik ook leuk gevonden, en makkelijker qua naam, aangezien die al een hele tijd klaar ligt. Maar een jongen vind ik wel heel stoer, en ik hoop dat hij sportiever wordt als zijn vader. Ik ben namelijk gek van voetbal, maar mijn man komt niet verder als 'die speler is geblesseerd langs de lijn, staat hij nou buitenspel?'
En jongetjes kunnen ook paardrijden, mijn man doet dat ook :D

En misselijkheid theorie, hier met zeven weken nog weinig last van. Heb gisterenavond even boven de wastafel gehangen maar er kwam niets uit, en overdag bij vlagen misselijk /niet willen eten /als ik eet vervolgens maagzuur. Maar daarvoor nergens last van gehad, en ik weet ook niet of dat nu toeval is

Joycie, luie dag boks! Ik heb praktisch de hele dag op bed of op de bank gelegen, af en toe wat geinternet of serie gekeken maar ook héél veel geslapen. Ik zal er wel aan toe zijn geweest.
pi_150364210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben wel heel benieuwd of al jullie voorgevoelens kloppen. Een meisje had ik ook leuk gevonden, en makkelijker qua naam, aangezien die al een hele tijd klaar ligt. Maar een jongen vind ik wel heel stoer, en ik hoop dat hij sportiever wordt als zijn vader. Ik ben namelijk gek van voetbal, maar mijn man komt niet verder als 'die speler is geblesseerd langs de lijn, staat hij nou buitenspel?'
En jongetjes kunnen ook paardrijden, mijn man doet dat ook :D

En misselijkheid theorie, hier met zeven weken nog weinig last van. Heb gisterenavond even boven de wastafel gehangen maar er kwam niets uit, en overdag bij vlagen misselijk /niet willen eten /als ik eet vervolgens maagzuur. Maar daarvoor nergens last van gehad, en ik weet ook niet of dat nu toeval is

Joycie, luie dag boks! Ik heb praktisch de hele dag op bed of op de bank gelegen, af en toe wat geinternet of serie gekeken maar ook héél veel geslapen. Ik zal er wel aan toe zijn geweest.
Boks!
O+ is nu thuis, en die is een komkommer-tomaat-paprika salade aan het maken voor me. Net even mijn frustatie eruit gegooid bij hem en dat was even lekker.

Hier zelf heel erg het voorgevoel dat het een jongetje wordt. O+ zegt een meisje. Dus ben benieuwd!

Namen is hier nog wel een dingetje. Allebei een andere smaak ;)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:11:07 #208
409579 LuDann
All the way
pi_150364575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:52 schreef pessie het volgende:
Cassandra, voorgevoel kan wel iets zeggen. Bij mijn oudste wilden we niet weten wat het zou worden, maar toch was ik de hele zwangerschap overtuigd dat hij een ventje zou zijn, dat bleek dus ook. Toen hij geboren was "klopte" het gewoon. Een vriendin is zwanger en bijna uitgerekend en weet niet wat het wordt, maar als ik haar hoor heb ik echt het gevoel dat ze een jongen krijgt, ze doet me erg denken aan mezelf bij mijn eerste. We wachten af, ben benieuwd wat het bij haar wordt :D

LuDann, 2 kindjes samen zijn echt heel leuk (en ik hoop dat de derde erbij de feestvreugde hier wederom verhoogt)

Shop, hoe voel je je?
Wist jij het bij je eerste ook vanaf dag 1 (bij wijze van) of kwam dat wat geleidelijker?

Twee kindjes zijn wel ons ideaal, maar gezien mijn gezondheid enzo moeten we gewoon even kijken hoe dat gaat na deze zwangerschap. Maar als het kan... ;) Als B_N de instelling ''groot gezin = ideaal'' had gehad en ik was helemaal gezond geweest enzo dan zou ik ook niet ophouden bij twee. Ben heel benieuwd hoe drie bij jullie gaat bevallen. Nieuwe auto nodig enzo of valt dat mee?

Shop: fijn dat je je nog gewoon goed voelt en leuk dat ze zoveel bewegen zeg. Fingers crossed voor je controle volgende week vast. :Y
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:13:38 #209
409579 LuDann
All the way
pi_150364691
Oh ja namen, dat is ook zo grappig. We hebben het misschien 1 of 2 keer over namen gehad (al heel vroeg in mijn zwangerschap) en waren vrijwel direct uit een meisjesnaam.

Maar een jongensnaam... ik vind echt niks leuk en B_N is gewoon lui ofzo, ik weet het niet. :+ Heb hem nu maar een app laten installeren waarbij hij namen die hij leuk vindt kan aanvinken. Of hij dat ook daadwerkelijk doet heb ik hem nog niet gevraagd. :P
pi_150365488
Hier ook, vind n meisjesnaam makkelijker dan een jongens naam.

Voel me vandaag helemaal bleghh. Raar gevoel in de buik, veel honger en erg moe. Ga zo maar slapen.
pi_150365765
Gefeliciteerd Cactus! En Risu veel succes de komende week, ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten!

Ik ga er even een weekje tussenuit!
pi_150365796
Hier geen voorkeur voor bepaald geslacht, man heeft dat ook niet. Heb ook helemaal geen voorgevoel. Ben natuurlijk wel knettermisselijk inclusief spugen maar volgens mij zegt dat niet veel.
Mijn moeder is overtuigd van een jongetje, want 'dat vind ze op een of andere manier bij ons passen'??
Wij willen het ook niet vooraf weten (zeggen we nu...). Maar wie weet denken we daar over een tijdje anders over ;). Weet niet hoe lang we onze nieuwsgierigheid kunnen bedwingen.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:40:10 #213
360012 Shopaholic1984
pi_150366044
Haha namen, tja daar zijn we ook nog niet uit. Oepsie en zondag al wel
30 weken. We hebben allebei een aantal namen die we leuk vinden, alleen een andere voorkeur. Dus nog steeds geen beslissing genomen.
pi_150367452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:13 schreef LuDann het volgende:
Oh ja namen, dat is ook zo grappig. We hebben het misschien 1 of 2 keer over namen gehad (al heel vroeg in mijn zwangerschap) en waren vrijwel direct uit een meisjesnaam.

Maar een jongensnaam... ik vind echt niks leuk en B_N is gewoon lui ofzo, ik weet het niet. :+ Heb hem nu maar een app laten installeren waarbij hij namen die hij leuk vindt kan aanvinken. Of hij dat ook daadwerkelijk doet heb ik hem nog niet gevraagd. :P
Hoe heet die app? Wij weten nu dat 't een jongetje word (stiekem allebei het voorgevoel gehad dat het een meisje werd) maar de naam.. Poeh!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 21:20:52 #215
259886 pessie
pi_150367962
Nog een keer proberen, laptop doet stom, heb echt al 10 reacties geschreven :(

In ieder geval:

Ludan, ik had echt al vrij snel een voorgevoel. Ik vond vooral de jongensdingen leuk, ook de jongensnaam wist ik al heel snel. De meisjesnaam hebben we op vakantie uit onze duim gezogen, zonder dat we hem echt serieus namen. We kochtten een blauwe maxi-cosi, ik had blauwe wiegbekleding... Een week voor de UD zaten man en ik samen in de auto, ik zei "en wat nou als het een meisje is :o ", hij gaf aan dat we daar vast ook veel van zouden houden. En toen hij geboren werd zag ik het eerder dan de vk.
En we moesten inderdaad een andere auto, de vorige was ook al ruim maar de achterbank gewoon te smal voor 3 stoeltjes. Nu een enorme Zweed voor de deur :') in het dorp in Noord-Nederland waar zweeds rijden de norm is :7 . De vorige auto was ook op trouwens.

Wat betreft namen stond alleen de jongensnaam van de eerste al vrij vroeg vast, verder zijn wij echt een ramp met namen. Ik heb nu wel serieus een naam in gedachten maar manlief speelt nog wat. Ach komt vast op tijd!

Shop, lekker uitrusten, straks heb je 2 meisjes om voor te zorgen O+ al wel inspiratie voor namen?

Malteser, spugen zegt inderdaad helemaal niets ;) . En grappig dat je moeder zo overtuigd is :D
pi_150368438
Kuukske gefeliciteerd en welkom! *O*

MevrCactus ook gefeliciteerd! *O*

Voorgevoel hadden wij allebei niet, echt voorkeur trouwens ook niet. Wel veel mensen die zeiden dat ze ons meer als jongens-ouders zagen (en dat snapten we ook wel) en zelfs een beetje moesten lachen om het feit dat uitgerekend wij een meisje krijgen :D

Buikbaby's kunnen niet té druk zijn toch? :@ Want onze kleine meid is echt superactief de afgelopen dagen!
Lees veel dat baby's rond deze termijn een duidelijk herkenbaar slaap/waak-ritme hebben, maar dat lijkt bij onze Mini wel 0/24u te zijn :D Voel de hele dag door van alles bewegen en m'n buik gaat soms echt ontzettend heen en weer!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 21:36:14 #217
259886 pessie
pi_150368655
Haha twist mijn buik golft ook echt alle kanten op! Heeft wel ritme hier, 's nachts vaak tussen 3 en 5, overdag als ik tussen 1 en 2 probeer rustig te doen en 's avonds als de kinderen in bed liggen.
Oh, en placenta voor het eerst achter, ouch! Toch wel flink verschil hoor!
pi_150369521
Ik wéét dat ik hier spijt van ga krijgen (Fok-wet enzo), maar: 's nachts valt het gelukkig nog enigszins mee, in de zin dat ik wel gewoon kan slapen enzo

Ja, mijn placenta ligt dus wel aan de voorkant; ik wil volgens mij echt niet weten hoe het voelt als die achter ligt :X Ik heb nu af en toe echt van die momenten dat ik gewoon schrik en opveer als ze weer eens flink uithaalt :D
pi_150370710
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:47 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik sta vanaf begin deze week iedere ochtend te kokhalzen, maar er komt ook hier tot nu toe nooit wat uit...
En ik eet veel minder, minder trek en ik krijg nu nog maar de helft tot driekwart van m'n avondeten naar binnen, dan zit ik echt propvol. :?

Maar verder naast gevoelige borsten en moeheid i.c.m. slecht slapen (om 21:45 naar bed, 7:45 eruit en nog moe zijn. }:| ) zijn dat mijn kwaaltjes.
pi_150370931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:40 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Haha namen, tja daar zijn we ook nog niet uit. Oepsie en zondag al wel
30 weken. We hebben allebei een aantal namen die we leuk vinden, alleen een andere voorkeur. Dus nog steeds geen beslissing genomen.
Maar jullie moet ook nog eens 2 namen verzinnen! Dus extra lastig. ;)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 22:54:13 #221
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150371931
Ik heb net 4 pagina's bijgelezen en weet nog dat ik blij werd van ludan's foto plus hippie verhaal. Super cool!
Cactus met haar nieuwe baan; wat ben je toch een topper!

En toen.. Blank..

Ik heb vandaag een hele sombere dag gehad. Alleen maar gejankt. Me lelijk gejankt dus.
En toen had m'n man naar m'n vriendin "help" ge sms't en kwam ze langs met de perfecte reep chocolade, tijdschrift, 2 zakken van m'n guilty pleasure snoepjes en een hele foute knuffel van een eenhoorn.
Kon er bijna gelijk weer tegenaan.
Daarna met man + vriendin en vriend naar de film (chappie: leuk!) en uit eten geweest.
En nog.. Nóg voel ik me shit. Rot hormonen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 maart 2015 @ 23:10:51 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150372612
lekker gaan slapen Faptist, morgen ziet het er vast weer een stuk vrolijker uit allemaal!

ik had in het begin voorgevoel meisje; en bijna iedereen in mijn omgeving wel. Er was maar één iemand die stug volhield dat het een knul was, en hij kreeg nog gelijk ook _O- De namen had ik eigenlijk voor de 20 weken echo al in mijn hoofd zitten. De jongensnaam ben ik bij de tweede naam op het laatste moment toch nog geswitcht omdat het zoontje van mijn nichtje (met wie ik eigenlijk nooit contact heb :') ) bijna dezelfde naam had .. en dat vonden mijn hormonen niet tof :') Dus nu heb ik een andere, maar ook hele mooi bijpassende naam al zeg ik het zelf O+

Hier verbouwt spekkie al de hele dag de boel ( O+ ) , heb ik last van mijn rug ( :X ) en begin ik vocht vast te houden in m'n enkels. 's avonds zie je zo de afdruk van mijn (echt niet zulke strakke) sokken in m'n onderbenen staan. Ik bracht Jan vanmorgen naar school en z'n juf vroeg gelijk al met wie hij vanmiddag weer mee zou rijden, ik kon nauwelijks lopen of staan van de pijn in m'n bekken, ondanks dat ik gisteren heel weinig gedaan heb.

Morgen worden de jongens naar papa gebracht, en zondag weer opgehaald. Ik even 36 uur bijtanken, rust nemen en de laatste dingen wassen en in de kasten leggen. Wellicht ook nog een paar uur extra slapen ofzo .. ben doodmoe de laatste paar dagen.

zaterdag 7 maart 2015 @ 00:20:32 #223
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150375185
Djmo,
Je hebt gelijk hoor. En dat weet ik ook, maar af en toe zitten dit soort dagen er ook gewoon tussen. Inmiddels geleerd dat ik me er beter aan kan toegeven en het morgen weer opnieuw moet proberen.

Niet gek dat jij je zo voelt!
Rust lekker uit dit weekend en moeten die wasjes echt? Zou je niet gewoon eens even een complete serie avondje houden? Of in ieder geval eens lekker even niks doen?
Je gaat je energie nog keihard nodig hebben he.. Sterkte met ex morgen. Hopelijk houdt hij zich aan z'n afspraak gezien z'n bizarre houding van laatst. (Al lijk jij het allemaal gewend ;) )
  zaterdag 7 maart 2015 @ 04:01:27 #224
409579 LuDann
All the way
pi_150378337
Zo, net terug van het ziekenhuis, hebben alvast de route naar de afdeling verloskunde geoefend. :+

Kreeg een raar krampgevoel in mijn onderbuik dat erger werd, uiteindelijk toch maar besloten de huisartsenpost te bellen. Urinetest en inwendige echo; blaasontsteking.

Voel me wel fijn over het feit dat ik mijn lichaam kennelijk goed genoeg kan inschatten om te bepalen of er iets mis is. Twijfelde namelijk erg over bellen of niet.

Verklaart wel meteen waarom ik me redelijk ziek voel; keelontsteking, verkoudheid + blaasontsteking.

Arme B_N is gelijktijdig getroffen door een buikgriep dus we zijn lekker ziek met zijn tweeën.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 04:15:38 #225
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150378360
Beterschap LuDann!
Kwak
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 07:00:22 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150378518
beterschap Ludann!!

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 00:20 schreef faptist het volgende:
Djmo,
Je hebt gelijk hoor. En dat weet ik ook, maar af en toe zitten dit soort dagen er ook gewoon tussen. Inmiddels geleerd dat ik me er beter aan kan toegeven en het morgen weer opnieuw moet proberen.

Niet gek dat jij je zo voelt!
Rust lekker uit dit weekend en moeten die wasjes echt? Zou je niet gewoon eens even een complete serie avondje houden? Of in ieder geval eens lekker even niks doen?
Je gaat je energie nog keihard nodig hebben he.. Sterkte met ex morgen. Hopelijk houdt hij zich aan z'n afspraak gezien z'n bizarre houding van laatst. (Al lijk jij het allemaal gewend ;) )
Hij houdt zich wel aan de afspraken hoor; en ja, ik ben zijn gedrag gewend, al is datzelfde gedrag de reden waarom ik ben gescheiden ;) Helaas zal ik die wassen echt moeten draaien, het is niet dat de kinderen anders geen schone kleding hebben, maar ik kan niet tegen volle wasmanden. En pluspunt: wat ik nu wegdraai maar niet weggevouwen krijg, vouwt m'n hulp dinsdag wel weg voor me O+

Ga vanmiddag waarschijnlijk wel even naar de zwarte markt in beverwijk, denk dat ik m'n rolstoel maar ophaal thuis en in de achterbak van de auto gooi .. heb dat ding tenslotte niet voor niets :')

pi_150378521
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 04:15 schreef kwakz0r het volgende:
Beterschap LuDann!
Dit!

Tsjonge, het idee dat ik weer zwanger ben heef echt nog landingstijd nodig. Moet ook weer even schakelen met het maken van een boodschappenlijstje :D

Maandag maar eens de vk bellen voor een intake. :o

Het komt allemaal dichtbij zo DJMO! :) zaten wij trouwens een paar jaar geleden ook niet samen in 1 topic? :+.
Ik vind het trouwens respectabel hoe je het allemaal regelt. Echt knap. (Heb een poosje gelurkt hier :@)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 07:14:09 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150378542
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 07:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit!

Tsjonge, het idee dat ik weer zwanger ben heef echt nog landingstijd nodig. Moet ook weer even schakelen met het maken van een boodschappenlijstje :D
nog gefeliciteerd!! Ik heb gisteren een pakje ossenworst meegenomen bij de albert heijn, donderdag mag ik weer
quote:
Maandag maar eens de vk bellen voor een intake. :o

Het komt allemaal dichtbij zo DJMO! :) zaten wij trouwens een paar jaar geleden ook niet samen in 1 topic? :+.
Ik vind het trouwens respectabel hoe je het allemaal regelt. Echt knap. (Heb een poosje gelurkt hier :@)
Geert is nét vier geworden, dus is goed mogelijk :Y En dat regelen, dat is noodgedwongen. Als ik het niet doe, doet niemand anders het voor me, dus tsja :+

pi_150378766
Ja dat is ook zo, maar je doet het toch maar.
pi_150379177
Mijn clearblue digital test geeft vandaag 3+ aan als termijn. Vorige week donderdag was het nog 1-2, dus ik heb ergens een wekenwissel gemist denk ik.
Wel fijn om te weten dat mijn lijf braaf hormoontjes produceert. En toch is het allemaal nog maar bijzonder; ik voel me wel anders (lees vooral misselijk) maar het idee dat er een klein mensje ontwikkelt in mijn lijf bevat ik toch niet.. :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 09:13:38 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150379200
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:19 schreef Kuukske het volgende:
Ja dat is ook zo, maar je doet het toch maar.
het staat op het lijstje waar ik aan moet werken van m'n psych: het accepteren van complimenten zonder ze weg te wuiven .. ik kan dat gewoon echt heel slecht haha ;)

Wen er maar aan sillie, het is écht zo :Y O+

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 09:25:40 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150379332
ik O+ facebook .. al bijna drie jaar uit elkaar, en nog steeds stond mijn getrouwde naam op mijn energiecontract bij NUON. één melding op facebook doen en ze hebben het zojuist aangepast ...

Kindjes zijn nu onderweg naar papa, en hoewel ik de rust wel even fijn vind, omdat ze echt het onderste uit de kan halen wat betreft mijn energielevel, mis ik ze nu al weer. naja, morgen zijn ze weer thuis O+

pi_150379397
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:10 schreef silliegirl het volgende:
Mijn clearblue digital test geeft vandaag 3+ aan als termijn. Vorige week donderdag was het nog 1-2, dus ik heb ergens een wekenwissel gemist denk ik.
Wel fijn om te weten dat mijn lijf braaf hormoontjes produceert. En toch is het allemaal nog maar bijzonder; ik voel me wel anders (lees vooral misselijk) maar het idee dat er een klein mensje ontwikkelt in mijn lijf bevat ik toch niet.. :@
Hier voelt het ook nog soms zo onwerkelijk. En dan heb ik al 3 echo's gehad..
Er groeit gewoon een mensje in mij.

En bij jou ook Sillie, begin het maar te geloven ;)

Hier weer een nacht super geslapen (lees een uur of 10). Maar sta wel minder duf en "dronken" op als gisteren. Hopelijk blijft dat zo!

Vanavond sushi eten met vrienden! Heb de kaart al uitgeplozen met de dingen die ik mag! (Weet dat er wordt gezegd dat je verse sushi gewoon mag, maar toch wil ik het risico rauwe vis niet nemen. Genoeg andere opties!)
pi_150379549
Dat besef dat er ECHT een mensje in mij groeit is er pas sinds madam me dagelijks liefdevol schopt. En zelfs dan nog kan ik het soms nog niet geloven.

Dan heb ik nog wel een luxe positie waarin manlief op verzoek zo veel echo's kan maken als we willen. Dus we hebben zo een rondleiding van mans nieuwe afdeling in het ziekenhuis en gaan de kleine meid dan nog eens bekijken.

En even vies praten hoor, maar wat is goed kunnen poepen toch goud waard. *;
pi_150379555
Ik weet niet hoe ik het moet geloven want het is ongelovelijk! Mensjes maken O+ !

Het zal wel wat meer plek krijgen na een echo (of 2, of 3). Hopelijk mag dat snel. Ik las op de site van het ziekenhuis hier dat de eerste echo met 7-9 weken is. Maandag naar de longarts en dan hopelijk 2-3 weken later gyn voor echo..
pi_150379628
Hoe zou het met Risu zijn? Zit ze al op het terras met de baby? ;) O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 09:57:36 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150379709
het is nou niet echt terrasweer Minarosa :+

pi_150379784
Ik kijk ook echt iedere ochtend vol verwachting in dit topic om te zien of er een verse baby is. Maar de afgelopen dagen was Risu sowieso wat later, dus ik doe nog even geen voorspelling voor vandaag. Ik houd het op dinsdagochtend, dan hebben we weer een verse baby!

LuDann, goed dat je hebt gebeld! En wat erg dat jullie nu met z'n tweetjes ziek zijn (hoewel gedeelde smart enzo...).

DMJO, ik vind het ook knap hoe je alles doet hoor. Kinderen, ex, huishouden, wachten tot woensdag etc... Super :D (en nu mag je dit quoten en alleen "dank je wel" als reactie plaatsen ;) ).

Silliegirl, heel herkenbaar hoor. En zelfs echo's hielpen me in het begin niet, want dat was gewoon een DVD van een baby die ze op de tv hadden. Vrouw was meteen aan het huilen, ik vond het allemaal nog een ver-van-m'n-bed-show. Inderdaad hielp het voelen van de baby daar enorm mee, maar dat duurde nog eventjes.

Faptist, zulke dagen moeten er ook zijn en het is maar goed dat je goede vrienden hebt op zo'n moment. Maar ja, gister is voorbij en komt nooit meer terug! Jeuj!
pi_150379826
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:44 schreef Krisvc het volgende:

+1. Van mijn regelmatige stoelgang is geen zak over op 't moment.
pi_150379833
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet niet hoe ik het moet geloven want het is ongelovelijk! Mensjes maken O+ !

Het zal wel wat meer plek krijgen na een echo (of 2, of 3). Hopelijk mag dat snel. Ik las op de site van het ziekenhuis hier dat de eerste echo met 7-9 weken is. Maandag naar de longarts en dan hopelijk 2-3 weken later gyn voor echo..
Same here. Ik ga het pas echt geloven (en m'n vriend ook) als we iets op de echo hebben gezien. Hopelijk over een week of 3.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:44 schreef Krisvc het volgende:

En dit ja.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:10:32 #241
409579 LuDann
All the way
pi_150379874
Bedankt voor de beterschapswensen. :) Nog een stukje op mijn ''traject''; een bezoek aan de uroloog (i.v.m verleden van meerdere nierbekkenontstekingen en snel uit de hand gelopen blaasontstekingen). Wat zal mijn zorgverzekeraar balen dat ik naar ze ben overgestapt dit jaar, die hoge premie haal ik er wel uit. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:10 schreef silliegirl het volgende:
Je wisselweekdag valt nu nog niet zo makkelijk in te schatten. Zo'n test heeft een bepaalde grens waarbij het ding verspringt naar de volgende termijn, maar je HCG verdubbelt zich per dag nu geloof ik, dus lastig. Maar wel een enorm goed teken natuurlijk!

En voor mij is het ook nog steeds bizar, onwerkelijk en abstract. Dat er hier straks een baby rondkruipt lijkt me nog steeds een ver van mijn bed show. Misschien omdat ik het ook nog niet durf te geloven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:25 schreef DJMO het volgende:
ik O+ facebook .. al bijna drie jaar uit elkaar, en nog steeds stond mijn getrouwde naam op mijn energiecontract bij NUON. één melding op facebook doen en ze hebben het zojuist aangepast ...

Kindjes zijn nu onderweg naar papa, en hoewel ik de rust wel even fijn vind, omdat ze echt het onderste uit de kan halen wat betreft mijn energielevel, mis ik ze nu al weer. naja, morgen zijn ze weer thuis O+
Fijn DJMO! Kijk je al uit naar je ossenworst? ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:57 schreef DJMO het volgende:
het is nou niet echt terrasweer Minarosa :+
Ik zit ook met sjaal op de bank idd. :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 10:16:08 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150379958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
DMJO, ik vind het ook knap hoe je alles doet hoor. Kinderen, ex, huishouden, wachten tot woensdag etc... Super (en nu mag je dit quoten en alleen "dank je wel" als reactie plaatsen ).

:D dank je wel :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:10 schreef LuDann het volgende:
Fijn DJMO! Kijk je al uit naar je ossenworst?

echt wel! Ik ben een carnivoor .. gék op (rauw) vlees .. als er één ding is dat ik mis, is dat wel snoepen van het gehakt als ik pasta maak of ballen gehakt :')

zaterdag 7 maart 2015 @ 10:16:58 #243
409579 LuDann
All the way
pi_150379974
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kijk ook echt iedere ochtend vol verwachting in dit topic om te zien of er een verse baby is. Maar de afgelopen dagen was Risu sowieso wat later, dus ik doe nog even geen voorspelling voor vandaag. Ik houd het op dinsdagochtend, dan hebben we weer een verse baby!

LuDann, goed dat je hebt gebeld! En wat erg dat jullie nu met z'n tweetjes ziek zijn (hoewel gedeelde smart enzo...).

DMJO, ik vind het ook knap hoe je alles doet hoor. Kinderen, ex, huishouden, wachten tot woensdag etc... Super :D (en nu mag je dit quoten en alleen "dank je wel" als reactie plaatsen ;) ).

Silliegirl, heel herkenbaar hoor. En zelfs echo's hielpen me in het begin niet, want dat was gewoon een DVD van een baby die ze op de tv hadden. Vrouw was meteen aan het huilen, ik vond het allemaal nog een ver-van-m'n-bed-show. Inderdaad hielp het voelen van de baby daar enorm mee, maar dat duurde nog eventjes.

Faptist, zulke dagen moeten er ook zijn en het is maar goed dat je goede vrienden hebt op zo'n moment. Maar ja, gister is voorbij en komt nooit meer terug! Jeuj!
Ja, verse baby! Het is alweer te lang geleden. O+

Dank je wel Cactus. Ben ook blij dat ik gebeld heb. Hoewel het overdreven klinkt is gezien mijn verleden een blaasontsteking toch wel een spoedsituatie, dus als ik tot de ochtend gewacht had, was het misschien ziekenhuis opname geworden (heb ik helaas al eens meegemaakt). En tja, een krampachtig menstruatiegevoel met pijn in je onderrug, dat is gewoon eng met 18 weken.

Heb nu binnen 24 uur 2 keer een echo gehad, das bijna aso. :@

Ben het met je eens waar het DJMO aangaat, hier ook niets dan bewondering! Hup, nog een compliment DJMO, word er maar lekker rood van. :6

Wat het voor B_N erg realistisch maakte was het horen van het hartje. Die eerste keer dat we dat hoorden, ik vond het niet zo bijzonder, maar die blik in zijn ogen... vergeet ik nooit meer.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 10:17:44 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150379985
net even teruggezocht .. Geert kwam in deel 750, door mijzelf geopend toen. Wel tof om al die reactie's en het medeleden terug te lezen, heel die bevalling komt weer terug in mijn herinnering nu :o

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 10:19:08 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150380009
he jongens hou op nou, nu voel ik me alsof ik naar complimentjes aan het vissen was/ben terwijl ik ze juist altijd probeer te ontwijken _O-

zaterdag 7 maart 2015 @ 10:23:37 #246
409579 LuDann
All the way
pi_150380082
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:19 schreef DJMO het volgende:
he jongens hou op nou, nu voel ik me alsof ik naar complimentjes aan het vissen was/ben terwijl ik ze juist altijd probeer te ontwijken _O-
Ben jij mal, helemaal niet! Ik vind het heel herkenbaar, ik hoor vaak van vrienden en ook B_N dat ik niet zo moet tegensputteren als ik een complimentje krijg.

Accepteren, kreng! >:)

( :* )
pi_150381124
Zo hier lijkt het erop alsof ik me echt wat beter voel als gisteren! Fijn :)

Mijn vriend gaat straks richting de IKEA om een 5x5 vakkenkast te kopen voor in de gang incl. 8 deurtjes en 1 manden.
Kan ik die morgen misschien lekker inruimen met de spullen die nu in dozen staan, want ik was in de woonkamer namelijk al te fanatiek geweest en toen bleek de kast uitverkocht te zijn!
Ook hoop ik nog wat spullen uit de slaapkamer in de kast kwijt te kunnen zodat we weer een stapje verder zijn in het ruimte maken voor de baby!

En dan de volgende stap: reusachtige kledingkast eruit, kleinere kopen en die erin.
Hopelijk kan dat over een maandje of anderhalf! En een leuke bijkomstigheid vind ik dat we dit allemaal sparen met de fooien die mijn vriend krijgt op zijn werk. Nu hebben we echt een doel om voor te sparen en dat vind ik leuk! (en fijn, want alles is al duur genoeg!)

Verder hebben we 2 weekjes terug een 2e (of 3e of 4e) hands box gekocht die we nu mooi willen opknappen en we hadden een tijdje terug ook al een 2ehands tripptrapp voor een leuk prijsje gescoord die we willen opknappen. Dus als het straks lekker weer is kunnen we lekker aan de slag!

Verder worden de deuren in huis nog geschilderd binnenkort, die hebben nog steeds de opleveringskleur......

Kortom ik ben dolenthousiast!

Wel gek hoor, nu wij er niet voor hebben gekozen om de combinatietest te laten doen, hebik over 6 weken pas weer controle ivm de bloeddruk en afspraak met de verpleegkundige en over 10 weken de SEO. Dat voelt heel gek na de afgelopen 6 weken 3 afspraken gehad te hebben!
Die controle vond ik heel fijn en nu dat weg is vind ik dat wel spannend! Herkenbaar?
pi_150381520
Wiebelbaby zit nog binnen te wiebelen. Dus vandaag maar even terugwiebelen.
Ik kan sowieso dit weekend wel in het zonnetje gaan zitten, maar doe het liever met baby uit de buik.
Ongeduldig word ik ervan.
pi_150381604
Dames goedemorgen!

Ik kom me hier melden. Bijna week 6. Bob de Bouwer is bezig de boel aan het verbouwen daar beneden en ik ben net een verstrooide professor.

Volgende week naar de huisarts om de doorverwijzing (van mijn behandeld arts uit het ziekenhuis) naar de gynaecoloog te bespreken. Iemand goede ervaringen in omgeving Utrecht met een gyneacoloog?

Oh en ik las uitkijken met tuinieren. Goede handschoenen kopen? En geen tuinaarde eten ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 11:54:14 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150381701
Ah Risu .. :* hoop dat je kleine snel buiten komt spelen!

Welkom Daui!!

pi_150381848
DJMO fijn dat je ex nu weer aanspreekbaar is, en inderdaad petje af hoe je alles regelt in je eentje. Zo, heb ik het toch gezegd :6

Sillie dat gaat hard met je +3, voor mijn gevoel had je gisteren pas een tweede streepje hihi. Gaat zo rap allemaal.. Raar idee he? Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat er iets in mij groeit. Zeker door de weinige symptomen en bijv. groeiende borsten, ik ben van een kleine B naar een redelijke B gegaan, daar hield het tot nu toe bij op :') Over anderhalve week pas de tweede echo, en ik vind het weer heel spannend, maar ik ga er maar vanuit dat zolang ik geen bloedverlies en buikpijn heb, de kleine het goed doet.

Ik wil ook goed kunnen poepen ;(

Yeah Joycie *O* Voor nieuwe kast en opruimen en kledingkast vervangen, allemaal stapjes voor de baby *;
En morgen ook een heerlijke lentedag, dat is goed voor de schoonmaakkriebels. Ik baal gewoon dat wij morgen niet thuis zijn, huis is ook hard toe aan een schoonmaakbeurt

Risu je hebt een veel te fijn huisje gemaakt! Kan me voorstellen dat je geduld op de proef wordt gesteld.

Daui *O* Welkom in het volgende topic!

Gisteren mijn zusje en haar vriend over de vloer gehad. Ik heb op de negenmaanden beurs slabbetjes laten bedrukken met Woezel en Pip, 2 met 'mijn oom en tante zijn de liefste' en 1 met 'Mijn oom is de liefste'.
Mijn zusje maakte het cadeautje open, zag iets kleins van stof, wat is dit nou zegt ze, een onderbroek? Toen vouwde ze het uit, roept ze heel hard nee en begon heel hard te huilen. Haar vriend moest ook even een traan weg pinken. Ze waren allebei heel enthousiast, vooral mijn zusje, want haar schoonzusje moet deze maand bevallen maar het feit dat haar eigen zus in verwachting is, is toch wel heel anders.
Vanmiddag gaan O+ en ik naar Duitsland en 'savonds langs bij zijn zusje, die krijgt ook een slabbetje. En morgen naar zijn broertje.
En hoe meer mensen we het vertellen, hoe angstiger ik word dat ergens tussen nu en volgende week het hartje stopt met kloppen. Op dit moment zou ik graag even op en top zwanger voelen ter bevestiging :')
pi_150382161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:01 schreef Cassandra87 het volgende:
DJMO fijn dat je ex nu weer aanspreekbaar is, en inderdaad petje af hoe je alles regelt in je eentje. Zo, heb ik het toch gezegd :6

Sillie dat gaat hard met je +3, voor mijn gevoel had je gisteren pas een tweede streepje hihi. Gaat zo rap allemaal.. Raar idee he? Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat er iets in mij groeit. Zeker door de weinige symptomen en bijv. groeiende borsten, ik ben van een kleine B naar een redelijke B gegaan, daar hield het tot nu toe bij op :') Over anderhalve week pas de tweede echo, en ik vind het weer heel spannend, maar ik ga er maar vanuit dat zolang ik geen bloedverlies en buikpijn heb, de kleine het goed doet.

Yeah Joycie *O* Voor nieuwe kast en opruimen en kledingkast vervangen, allemaal stapjes voor de baby *;
En morgen ook een heerlijke lentedag, dat is goed voor de schoonmaakkriebels. Ik baal gewoon dat wij morgen niet thuis zijn, huis is ook hard toe aan een schoonmaakbeurt

Risu je hebt een veel te fijn huisje gemaakt! Kan me voorstellen dat je geduld op de proef wordt gesteld.

Gisteren mijn zusje en haar vriend over de vloer gehad. Ik heb op de negenmaanden beurs slabbetjes laten bedrukken met Woezel en Pip, 2 met 'mijn oom en tante zijn de liefste' en 1 met 'Mijn oom is de liefste'.
Mijn zusje maakte het cadeautje open, zag iets kleins van stof, wat is dit nou zegt ze, een onderbroek? Toen vouwde ze het uit, roept ze heel hard nee en begon heel hard te huilen. Haar vriend moest ook even een traan weg pinken. Ze waren allebei heel enthousiast, vooral mijn zusje, want haar schoonzusje moet deze maand bevallen maar het feit dat haar eigen zus in verwachting is, is toch wel heel anders.
Vanmiddag gaan O+ en ik naar Duitsland en 'savonds langs bij zijn zusje, die krijgt ook een slabbetje. En morgen naar zijn broertje.
En hoe meer mensen we het vertellen, hoe angstiger ik word dat ergens tussen nu en volgende week het hartje stopt met kloppen. Op dit moment zou ik graag even op en top zwanger voelen ter bevestiging :')
Mijn vriend is hier vooral druk met de schoonmaak ;) En ik doe het lichtere werk en het papierwerk. Maar idd hier is het huis ook nodig toe aan een schoonmaakbeurt. Ik schaamde me gewoon echt.

Leuk dat je het zo langzaam aan gaat vertellen. Dat wordt het ook echter!
En weet je, mocht het mis gaan, is het heel fijn dat je er dan over kunt praten en het verdriet kunt delen. Maar probeer nu te genieten.. Want het kan nu mis gaan maar ook over 30 weken. Of als je kindje geboren is. Of als het ouder is. De zorgen zullen nu meer ophouden Cassandra!

En dan snap ik dat het voor jou nog een beetje extra lastig is. Maar die kwaaltjes zeggen niets. Hier woensdag weer een prachtig beebje gezien met alles er op en er aan en een kloppend hartje. Maar hier ook niet misselijk, en ook niet overgeven. Alleen die vermoeidheid. En het nergens geen trek in hebben. Maar echt qua kwaaltjes mag ik niet klagen. Het zegt niets. Dus geniet ervan ;)
pi_150382209
Welkom Daui! De tuinaarde kun je nu beter even laten staan, maar straks kun je gezellig samen met je kind zand eten! ;)

Risu ik hoop dat je kan genieten van de zon terwijl je dochter nog lekker in je buik zit. Straks heb je een kleine die eerst nog niet naar buiten kan en dan heb jij nu toch al de eerste lente zonnestralen gehad!

Wat een lieve reacties Cassandra! Hoe moeilijk ook, probeer het niet hebben van klachten te accepteren en er van te genieten. Je weet dat je er nu weinig controle over hebt, dan geniet je er toch veel liever van?

Verstandig dat je snel hebt gereageerd LuDann! Vandaag dus ziekenboeg in huize LuDann? Beterschap!

Ik had gisteravond enorm veel last van harde buiken terwijl ik rustig op de bank zat. Vooral hoog in mijn buik deed het zeer. Getwijfeld of ik de vk zou bellen, maar eerst begonnen met mijn verjaardagstaarten. En terwijl ik in de keuken stond zakte het af. Waar de rest van de wereld harde buiken krijgt als ze teveel doen, krijg ik ze als ik lekker op de bank een boek zit te lezen. }:|
pi_150382532
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 11:42 schreef Risu het volgende:
Wiebelbaby zit nog binnen te wiebelen. Dus vandaag maar even terugwiebelen.
Ik kan sowieso dit weekend wel in het zonnetje gaan zitten, maar doe het liever met baby uit de buik.
Ongeduldig word ik ervan.
Kom! Tijd voor meer kraamvrouwen in het babytopic, is gezellig!
Pff ik weer niet hoe een spoiler te plaatsen op de mobiel, anders had ik wel een rammelfoto voor je :).

En buiten mijn eigenbelang gun ik je ook een verse baby :).
pi_150382753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Welkom aan nieuwe zwangeren!

Risu, heb je al Chinees besteld ;) ?

Jeuj voor jongetjes.

Sorry voor slechte post, want ego: ik ben nu al aangenomen voor de baan waar ik vandaag voor op gesprek mocht komen. Ben blij! Zo lekker vieren met vrouw :)
GEFELICITEERD! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb al heel stellig beweerd dat ik mijn schoen opeet als het een jongetje wordt, en mensen hebben gezworen me daaraan te houden, dus we gaan voor de zekerheid maar even wat snoep in de vorm van een schoen kopen. :+

Maar goed, ik wéét gewoon dat het mijn vriend zal zijn die in de bevalkamer die schoen zal gaan eten, en dat jij geen echo gaat eten. :D *O* >:)

Edit: Ik heb mijn vriend dus verteld van die NUB theorie enzo hé, het is niet zo dat ik alleen stiekem weet dat die op een meisje kan duiden. Maar aangezien dat niet wetenschappelijk genoeg is enzo is hij nog steeds overtuigd van een jongen (net als de meeste mensen die een gokje in ons gokjesbakje gedaan hebben volgens mij). Ik ga ook meer uit vanuit mijn gevoel, net als jij. Gewoon vanaf dag 1 had ik al het gevoel van ''MEISJE"'. :)
Ik had vanaf het begin het gevoel dat het een meisje werd t/m ongeveer een week voor de pretecho. Steeds vaker had ik blauw in mijn handen... :D

Ik hoop medisch gezien dat het een jongen bij je gaat worden, maar mijn ingezonden briefje heeft op een meisje ingezet :9
Schudden voor gebruik
pi_150383671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 11:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo hier lijkt het erop alsof ik me echt wat beter voel als gisteren! Fijn :)

Mijn vriend gaat straks richting de IKEA om een 5x5 vakkenkast te kopen voor in de gang incl. 8 deurtjes en 1 manden.
Kan ik die morgen misschien lekker inruimen met de spullen die nu in dozen staan, want ik was in de woonkamer namelijk al te fanatiek geweest en toen bleek de kast uitverkocht te zijn!
Ook hoop ik nog wat spullen uit de slaapkamer in de kast kwijt te kunnen zodat we weer een stapje verder zijn in het ruimte maken voor de baby!

En dan de volgende stap: reusachtige kledingkast eruit, kleinere kopen en die erin.
Hopelijk kan dat over een maandje of anderhalf! En een leuke bijkomstigheid vind ik dat we dit allemaal sparen met de fooien die mijn vriend krijgt op zijn werk. Nu hebben we echt een doel om voor te sparen en dat vind ik leuk! (en fijn, want alles is al duur genoeg!)

Verder hebben we 2 weekjes terug een 2e (of 3e of 4e) hands box gekocht die we nu mooi willen opknappen en we hadden een tijdje terug ook al een 2ehands tripptrapp voor een leuk prijsje gescoord die we willen opknappen. Dus als het straks lekker weer is kunnen we lekker aan de slag!

Verder worden de deuren in huis nog geschilderd binnenkort, die hebben nog steeds de opleveringskleur......

Kortom ik ben dolenthousiast!

Wel gek hoor, nu wij er niet voor hebben gekozen om de combinatietest te laten doen, hebik over 6 weken pas weer controle ivm de bloeddruk en afspraak met de verpleegkundige en over 10 weken de SEO. Dat voelt heel gek na de afgelopen 6 weken 3 afspraken gehad te hebben!
Die controle vond ik heel fijn en nu dat weg is vind ik dat wel spannend! Herkenbaar?
Was jouw vriend niet vrachtwagenchauffeur? Krijgen die fooien? Dat wist ik niet!

Fijn trouwens, dat opruimen. Voelt goed he! Ik heb net de badkamer uitgemest. Aspirine die tot 2013 houdbaar was enzo weggegooid...

Verder heb ik pas in week 25 weer controle, en bij 19 weken een echo. Duurt nog lang!
pi_150383959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Was jouw vriend niet vrachtwagenchauffeur? Krijgen die fooien? Dat wist ik niet!

Fijn trouwens, dat opruimen. Voelt goed he! Ik heb net de badkamer uitgemest. Aspirine die tot 2013 houdbaar was enzo weggegooid...

Verder heb ik pas in week 25 weer controle, en bij 19 weken een echo. Duurt nog lang!
SPOILER
pi_150384034
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:36 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_150384405
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 7 maart 2015 @ 13:57:04 #260
259886 pessie
pi_150384408
Ludan ziekenboeg is niet leuk :* Goed dat je op tijd an de bel getrokken hebt en ik hoop voor je dat de kuur snel aanslaat.

DJMO, veel plezier vanmiddag.

Joyce, willen ze niet controleren wat je nieuwe dosis bloeddrukmedicatie bij je doet?
Ik vind sowieso dat er bij een aantal van jullie best lang zit tussen de controles, hier normaal gesproken maximaal 4 weken vanaf de intake.
En lekker veel gedaan in huis al!

Cholula, misschien trapte je kleintje net even heel hard naar boven, doet die van mij helaas ook wel :P

Risu, nog geen nieuw klein meisje dus :* kun je wel lekker buiten zitten vandaag!

Wij zijn ook lekker aan de slag gegaan. Babykleertjes weken in de echfa wit, straks de eerste babywas erin. Vanmorgen maar vast een stapel luiers gekocht en gezorgd dat mijn moeder over 2 weken de wieg meeneemt. En kasten uitmesten van de kinderen :P een deel van de babyspullen komt bij onze middelste in de kast. Het was alweer even geleden dat ik het te kleine spul eruit gemikt heb :') ze heeft nu weer een nagenoeg lege kast *O* shoptijd dus!
En de was hangt vandaag buiten O+ ik word daar altijd zo blij van, de allereerste keer dat dat naar buiten kan...

Mijn harde buiken zijn gelukkig al een stuk minder ten opzichte van donderdag en vrijdag.

En ik heb een nieuwe postter gespot! daui? Gefeliciteerd! *O*

Cassandra at een leuke reacties zeg!
pi_150384529
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:01 schreef Cassandra87 het volgende:

Mijn familie weet nog niks, maar mijn collega's
al wel. Ik werd al spugend betrapt toen ik zelf nog niet wist dat ik zwanger was en nu ik alleen maar misselijker ben wilde ik het delen voor iedereen op de werkvloer het al doorhad. Mijn liefste collega's moesten ook huilen omdat ze zo blij waren voor me. Maar het idee dat ik, als het nu mis zou gaan, op het werk aan 1 woord genoeg heb vind ik heel fijn.
pi_150384660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:57 schreef pessie het volgende:
Ludan ziekenboeg is niet leuk :* Goed dat je op tijd an de bel getrokken hebt en ik hoop voor je dat de kuur snel aanslaat.

DJMO, veel plezier vanmiddag.

Joyce, willen ze niet controleren wat je nieuwe dosis bloeddrukmedicatie bij je doet?
Ik vind sowieso dat er bij een aantal van jullie best lang zit tussen de controles, hier normaal gesproken maximaal 4 weken vanaf de intake.
En lekker veel gedaan in huis al!

Cholula, misschien trapte je kleintje net even heel hard naar boven, doet die van mij helaas ook wel :P

Risu, nog geen nieuw klein meisje dus :* kun je wel lekker buiten zitten vandaag!

Wij zijn ook lekker aan de slag gegaan. Babykleertjes weken in de echfa wit, straks de eerste babywas erin. Vanmorgen maar vast een stapel luiers gekocht en gezorgd dat mijn moeder over 2 weken de wieg meeneemt. En kasten uitmesten van de kinderen :P een deel van de babyspullen komt bij onze middelste in de kast. Het was alweer even geleden dat ik het te kleine spul eruit gemikt heb :') ze heeft nu weer een nagenoeg lege kast *O* shoptijd dus!
En de was hangt vandaag buiten O+ ik word daar altijd zo blij van, de allereerste keer dat dat naar buiten kan...

Mijn harde buiken zijn gelukkig al een stuk minder ten opzichte van donderdag en vrijdag.

En ik heb een nieuwe postter gespot! daui? Gefeliciteerd! *O*

Cassandra at een leuke reacties zeg!
Aan de ene kant snap ik ook niet dag er zolang tussen de controle zit. Aan de andere kant geeft het een fijn gevoel dat ze een extra controle blijkbaar niet nodig vinden.
En nu is de controle met 16 weken al extra (werd ik later nog voor gebeld, anders was het alleen een afspraak met een verpleegkundige) anders was het pas bij 20 weken.

Beetje lastig ik ben natuurlijk zelf geen arts. Dus geen idee wat normaal is.. mocht ik nu meer van die dagen krijgen als gisteren trek ik natuurlijk wel aan de bel..

Hier trouwens 11 april de geslachtsbepaling! Een keertje extra spieken over 5 weken!
pi_150387155
Ahh het vertellen. Ik kijk er al naar uit O+.
We vertellen het z.s.m. aan mijn ouders. De rest van de familie moet braaf wachten. Maar als het mis gaat dan is het fijn om dat ook te kunnen delen.
pi_150387589
Ik ga er ook van genieten hoor, is meer het stemmetje in mijn achterhoofd dat ik af en toe hoor. Ik voel me goed,geen bloedverlies en geen buikpijn. Wij hebben het onze ouders direct verteld en mijn beste vriendinnen. Ik bedacht me dat ik het mijn beste vriend nog niet heb verteld, maar dat is niet iets wat ik via de WhatsApp wil doen. Rest van het gezin vertellen we het dus nu na een goede echo, puur vanwege het feit dat zeker de zusjes zo dolenthousiast zijn en we wilden vertellen dat het hartje ook al klopt.

Joycie zo spannend! Is dat ook met vijftien weken, ja he?wat schelen we nu, toch ruim vier weken?
pi_150387762
Gister een hormonaal prutdagje gehad. Bekken deed pijn, was wat moe en wilde er eigenlijk nog uit, voelde me nutteloos. Besloot toch er even uit te gaan, maar kon het topje wat ik aan wilde niet gelijk vinden waardoor ik maar even snikkend op de bank ben gaan zitten. 1 van de cavia's gelijk knorren omdat hij het een gek geluid vond en m'n kat tilde naast me z'n slaperige kop verbaasd op, vond ik toch wel weer schattig. Topje erna toch gevonden, weggegaan, toen ik weer thuiskwam voelde ik me toch weer een stuk beter :)

Loop even wat achter nu. Cholula: ik kan natuurlijk wel gaan liggen bij vriendin of schoonzus, weet alleen niet of ik dan nog zomaar zelf terug mag naar mijn ziekenhuis. Schoonzus en broer snappen het vast goed, verwachten nu zelf de 2e, maar dan zit ik toch meer dan 1 uur van m'n ziekenhuis af.. Vriendin woont qua reistijd wat dichterbij en we blijven daar maar even, dus voelt wat veiliger. Maar daar wil ik eigenlijk echt niet gaan liggen..
SPOILER
Hoop dat dinsdag blijkt dat ie gewoon weer terug naar bibi is (was ie al een tijdje, nu ineens weer bbbi) dan hoef ik me hier wat minder druk over te maken!

DJMO, bezoek is helaas ook op woensdag! Ga ook samen met iemand anders erheen en rij ook met haar mee, dus zou deze keer sowieso niet lukken. Maar moet ook nog steeds een keer naar het nieuwe huis van een andere vriendin kijken die ook erheen is verhuisd, misschien is het dan wel te combineren ;). En geniet even van de rust vandaag hoor! Je bent altijd zo druk bezig, heb je wel verdiend ;)

Zag goede echo's voor Selvaria en Jocie!

Jongetje voor Coccinelle *G*

[ Bericht 0% gewijzigd door Gevalletje op 07-03-2015 16:48:09 ]
pi_150388126
En toen poste m'n mobiel het al voor ik het wou :P

Nog een :* voor Malteser

Hopelijk zijn het alleen de bijwerkingen van de verhoging Joycie en krijg je snel weer energie! Zo niet maandag even bellen ;)

Welkom Kuukske en Daui, gefeliciteerd *O*

Sticker voor LuDann *O* Beterschap, goed dat je het hebt laten controleren! Toevallig ongeveer hetzelfde gehad met 18 weken, kreeg ook een extra echo, waarbij we stiekem gingen kijken of er al wat te zien was, maar meneer had de navelstreng tussen z'n benen gedaan :P. Bleek bij mij alleen verstopping te zijn toen.
En kijk maar uit met die schoenzool ja, weet dat ik jaaaaaren geleden een topic zag waarbij iemand uiteindelijk letterlijk een stuk schoenzool heeft gebakken en opgegeten :P.
Briljante foto ook trouwens!

Heb zelf nooit echt een voorgevoel gehad wat het zou worden.. Vantevoren hadden vriend en ik lichte voorkeur voor een meisje, heb zelf steeds bedacht dat het dan vast een jongetje zou worden, kon het ook niet tegenvallen. Nu zou ik het raar vinden als het een meisje zou zijn, ben er zo aan gewent nu dat dit een jongetje is! M'n sm riep toen we het haar vertelde gelijk al dat het een jongetje zou worden en heeft het al vrij vroeg alleen maar over "hem" gehad!
Na de SEO hoorde ik van m'n moeder dat m'n broer nu ook stiekem graag wel een jongetje zou willen na m'n nichtje Kennelijk moest ie laastst bij hun geslachtsecho even slikken toen het weer een meisje bleek te zijn! Ach, hij kan altijd met z'n neefje komen spelen!

Super van die baan MwCactus, gefeliciteerd *O*

Leuke reactie van je zus Cassandra!
pi_150388355
Wat is het toch fijn dat mijn meneer zo enorm last heeft van nesteldrang :9

Alle klusjes worden gedaan *O*
Schudden voor gebruik
pi_150388504
Oooo, fijn is dat het Stippelrien?

Babykamer wordt hier vandaag voor het laatste laagje geverfd, morgen gaan we een nieuwe vloer halen en die leggen en dan kunnen de spulletjes eindelijk het kamertje in. Rust in m'n huis en m'n hoofd. Fijn. *;

Belastingdienst lijkt dit jaar ook lief te zijn. Hallo kinderwagen! :W
pi_150388566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:58 schreef Krisvc het volgende:
Oooo, fijn is dat het Stippelrien?

Babykamer wordt hier vandaag voor het laatste laagje geverfd, morgen gaan we een nieuwe vloer halen en die leggen en dan kunnen de spulletjes eindelijk het kamertje in. Rust in m'n huis en m'n hoofd. Fijn. *;

Belastingdienst lijkt dit jaar ook lief te zijn. Hallo kinderwagen! :W
Oh wat fijn zeg het inruimen.. daar kijk ik nu ook al naar uit. Maar eerst nog een hoop schilderwerk. De meubeltjes die we hebben gekregen zijn rete fijn, maar hebben erg veel liefde nodig met schuren en verven :D

Maar we liggen best op schema hier, dus dat komt vanzelf wel goed O+

Fijn zeg dat de belastingdienst een meevaller geeft ;)
Schudden voor gebruik
pi_150388830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga er ook van genieten hoor, is meer het stemmetje in mijn achterhoofd dat ik af en toe hoor. Ik voel me goed,geen bloedverlies en geen buikpijn. Wij hebben het onze ouders direct verteld en mijn beste vriendinnen. Ik bedacht me dat ik het mijn beste vriend nog niet heb verteld, maar dat is niet iets wat ik via de WhatsApp wil doen. Rest van het gezin vertellen we het dus nu na een goede echo, puur vanwege het feit dat zeker de zusjes zo dolenthousiast zijn en we wilden vertellen dat het hartje ook al klopt.

Joycie zo spannend! Is dat ook met vijftien weken, ja he?wat schelen we nu, toch ruim vier weken?
Yes, met 15w4d hebben we de echo! Nog 5 weekjes dan mogen we weer spieken dus. Doen jullie nog de combinatietest? Of is dat ook voor jullie de enige echo tussen de termijn en SEO?
Ik ben 29 sept uitgerekend. Dus ik gok inderdaad 4 weken verschil..
Vind het zo leuk dat we met meerder zijn doorgeschoven naar hier!
pi_150388888
Laatste loodjes Gevalletje... Pak je rust he als je lichaam dat aangeeft!

Hier gaat het vandaag gelukkig een heel stuk beter als gisteren! Misschien moet ik ook wat beter naar mijn lichaam luisteren ;)
pi_150389143
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:10 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Yes, met 15w4d hebben we de echo! Nog 5 weekjes dan mogen we weer spieken dus. Doen jullie nog de combinatietest? Of is dat ook voor jullie de enige echo tussen de termijn en SEO?
Ik ben 29 sept uitgerekend. Dus ik gok inderdaad 4 weken verschil..
Vind het zo leuk dat we met meerder zijn doorgeschoven naar hier!
ik heb geen idee, met 8,4 een echo en dan vlak daarna weer ivm intake vk. Met 15 weken heb ik zelf een echo gepland bij prepret. Maar daartussen moet ik nog horen b van de verloskundige, daar moet ik mij nog inschrijven.

Vind het ook leuk dat we met heel veel van het WOHTS zijn doorgeschoven O+ voelt vertrouwd
pi_150389563
/werkgeneuzel

[ Bericht 94% gewijzigd door coccinelle op 07-03-2015 19:49:51 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 18:00:52 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150390387
daar heb ik geen ervaring mee Cocci, kan je helaas niet helpen.

Als je eens in de buurt bent dm je maar Gevalletje! Koffie staat bij mij altijd klaar (kan echt niet zonder koffie c_/ )

Dat slenteren op de beverwijkse bazar heeft m'n rug en bekken geen goed gedaan. Liep op het laatst met een bijna permanente harde buik rond daar. Toen nog maar gauw een trainingsbroek gescoord voor 3,50 en naar de auto gegaan. Eerst even langs mijn huis geweest, was in de droger gestopt en de laatste vuile dingen in wasmachine gegooid. Als ik morgen thuis kom hoef ik die alleen nog in de droger te stoppen en heb ik géén vuile was meer liggen thuis! Heb een wasmand schone (baby)was meegenomen hierheen, die ga ik vanavond tijdens het film kijken opvouwen. As we speak zit ook hier een was van mij in de wasmachine, maar dat is allemaal 40 graden spul wat niet in de droger mag, (bekleding maxi-cosi en die nieuwe trainingsbroek oa). Dus eigenlijk weinig gedaan, maar toch ook weer veel ... /dag lief dagboek O+ :')

pi_150390778
En dan nu gewoon op je kont blijven zitten.
Ik ga nog even door wiebelen, hele dag al gerommel en google maakt me niks wijzer.
Morgen baby, of volgende week pas... Niemand weet het.
pi_150391368
Ah Risu, volgens mij mag de baby van jou nu wel komen of niet? Ik hoop dat je snel mag babyknuffelen!

Hier net een pakketje in de brievenbus. Met op de achterkant samen uitpakken.
Zit er 2 rompertjes in van Jip en Janneke. Cadeautje van mijn tante. Zo ontzettend lief!

Morgen gaan we een badje met inzet plus standaard ophalen voor 20 euro. Zo langzaam aan komt er steeds meer babyspul in huis!
pi_150391728
Op naar de babyshower van mijn zusje O+

ik wens iedereen een fijne zaterdagavond toe!

RISU je baby mag er nu wel uitkomen.. het is een prachtige dag geweest en dat zou een fantastische afsluiter zijn! O+
Schudden voor gebruik
pi_150391973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah Risu, volgens mij mag de baby van jou nu wel komen of niet? Ik hoop dat je snel mag babyknuffelen!

Hier net een pakketje in de brievenbus. Met op de achterkant samen uitpakken.
Zit er 2 rompertjes in van Jip en Janneke. Cadeautje van mijn tante. Zo ontzettend lief!

Morgen gaan we een badje met inzet plus standaard ophalen voor 20 euro. Zo langzaam aan komt er steeds meer babyspul in huis!
wow, wij hebben nog helemaal niets. 0,0.

Risu, wat een geduld zeg. Het kan toch niet meer lang duren!
pi_150392121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wow, wij hebben nog helemaal niets. 0,0.

Risu, wat een geduld zeg. Het kan toch niet meer lang duren!
Hier maandag 22 weken. We hebben 1 wikkeldeken gekocht en gisteren de wagen en het kamertje uitgezocht (gekregen). Verder hebben we ook nog niks hoor!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:58:38 #280
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150392133
Wij hebben ook alleen nog maar wat kleertjes, verder ook niets. Kleren kocht ik pas met 16 weken. Kamer is nog niets aan gedaan. Na New York gaan we maar eens wat dingen bestellen, ik krijg wel het idee wat achter te lopen. :+

Een aantal dingen kunnen we overnemen maar dat komt later wel, heb geen zin om nu al m'n nek te breken over een badje, dus ik houd het bewust nog even af.

Van te voren dacht ik: als ik zwanger ben mag ik eindelijk kopen! Maar nu denk ik steeds: komt nog wel. :')
pi_150392198
Voor ons zal het meeste pas komen als we verhuisd zijn. En m'n Duutser is zo rationeel. Vandaag met een paar kleertjes in de hand gestaan, maar hij wil graag eerst een lijstje maken met wat we allemaal nodig hebben, want anders hebben we straks teveel enzo... O+ 8)7
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:00:11 #282
259886 pessie
pi_150392200
Stippel veel plezier! Is het gelukt met de hapjes?

Jagar, sommigen houden ervan om op tijd te beginnen, en anderen wachten daar wat mee. Volgens mij had ik mijn man bij mijn eerste pas met 34 weken de babykamer geverfd en behangen :')
Wel al vrij vlot een keer een rompertje gekocht, gewoon voor het idee.

Joyce wat leuk zeg!!!

Nou Risu, nog even gezellig maken vanavond ;) ? Schijnt ook te kunnen helpen ;)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:01:33 #283
259886 pessie
pi_150392241
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Voor ons zal het meeste pas komen als we verhuisd zijn. En m'n Duutser is zo rationeel. Vandaag met een paar kleertjes in de hand gestaan, maar hij wil graag eerst een lijstje maken met wat we allemaal nodig hebben, want anders hebben we straks teveel enzo... O+ 8)7
Je hebt niet snel teveel kleertjes :P zeker niet als je het in verschillende maten koopt. Van de eerste maat heb je toch zeker een setje of 6 nodig als je niet om de haverklap wilt wassen. Ze dragen hun kleding maximaal 24 uur.
pi_150392783
Wow jullie gaan weer hard! En mijn hoofd is een zeef..

Jager: wij zijn ook pas net op gang gekomen met shoppen. Kamertje schiet nu wel op. Vanwege de lange levertijd hadden we die wel vroeg besteld. (Zou 4 maanden duren en vervolgens werd het binnen 2 maanden geleverd, euhhh..) Andere spulletjes zijn nog steeds meer cadeaus dan zelf gekocht.

Risu: hoop dat de kleine snel komt!!

Stippel: veel plezier! Welke hapjes zijn het geworden?
pi_150393119
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Hier maandag 22 weken. We hebben 1 wikkeldeken gekocht en gisteren de wagen en het kamertje uitgezocht (gekregen). Verder hebben we ook nog niks hoor!
Leuk! Wij zijn vanmorgen 'even gaan oriënteren'. Wat een keuze! Welke wagen is het geworden?
pi_150393414
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Leuk! Wij zijn vanmorgen 'even gaan oriënteren'. Wat een keuze! Welke wagen is het geworden?
Ja, echt heel erg veel keuze!
We krijgen de Joolz Day Studio, Gris :)

pi_150393524
Wij zijn redelijk op weg. Kamertje hebben we, wagen hebben we net gekocht (Quinny Mood), kleertjes heb ik echt belachelijk veel gekregen dus hoef ik alleen nog een paar extra dingetjes te kopen. Van de week zijn we begonnen met spulletjes als een aankleedkussen, een kruik, kruikenzakken en een borsteltje enzo te kopen.

Laatste grote aankopen zijn een box, de babyfoon en het matras. Daarna zijn het alleen nog kleine dingetjes. Al dat geregel stilt mijn gepaniek geloof ik. :P Kaartje is ook al ontworpen. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 19:41:00 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150393711
ja, die geboorteuitzet :') Ik heb inmiddels genoeg kruiken én kruikenzakken liggen.. lees ik het volgende op de uitzetlijst van mijn kraambureau:

2 naadloze metalen kruiken (zonder kruikzak, als kruikzak wordt namelijk een hydrofiel luier gebruikt) of een goedgekeurde elektrisch te verwarmen kruik met kruikzak

waar dat nou weer goed voor is?? :?

zaterdag 7 maart 2015 @ 19:41:25 #289
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150393733
Volgens mij heb ik Daui nog niet gefeliciteerd, bij deze! *O*
Ziggy played guitar
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:46:11 #290
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150393995
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja, echt heel erg veel keuze!
We krijgen de Joolz Day Studio, Gris :)

[ afbeelding ]
Die gaan wij ook kopen, in het donkerblauw! O+
pi_150395029
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Joolz Day Studio
Wow wat een toffe wagen!

Hier heb ik van (de 2 mensen die het nu weten) mijn zusje baby zwembandjes gekregen (we gaan elke week zwemmen) en van mijn beste vriendin een slab en een klein knuffelschaap. We hebben wel al bij de babykleding gekeken en ik moet het berenpak van de H&M hebben.

We weten al wat we met de babykamer willen doen. Binnenkort gaan we de bovenverdieping aanpakken, laminaat erin/vloerbedekking eruit en behang eraf/verf erop. Maar het echte baby gedeelte bewaren we voor na de magische drie maanden grens
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:08:19 #292
259886 pessie
pi_150395070
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:41 schreef DJMO het volgende:
ja, die geboorteuitzet :') Ik heb inmiddels genoeg kruiken én kruikenzakken liggen.. lees ik het volgende op de uitzetlijst van mijn kraambureau:

2 naadloze metalen kruiken (zonder kruikzak, als kruikzak wordt namelijk een hydrofiel luier gebruikt) of een goedgekeurde elektrisch te verwarmen kruik met kruikzak

waar dat nou weer goed voor is?? :?
Shoot, vandaag bij de drogist vergeten een nieuwe thermometer te kopen voor de baby :') . Ach, ik heb nog tijd.
Dat vind ik wel bijzonder DJMO, maar volgens mij is dat per kraamverzorgster ook weer anders. Mijn kraamverzorgsters gebruikten zowel de kruikenzak als een hydrofiel. Naadloze metalen kruiken is al heel lang hetgeen er op de lijst staat.

En al die dingen hebben wij al :7 toch een voordeel aan een derde ;) (Laten we de auto, de dakkapel en 2 slaapkamers op zolder voor het gemak even vergeten :') )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 20:11:20 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150395196
ja de kruiken weet ik, ik had ze ook bij J&G, maar waarom nou ineens geen kruikenzakken meer? en twee thermometer ammahoela. Ik heb er één, twee flesjes alcohol en watjes. Ik ontsmet dat ding wel .. ga voor die max tien dagen echt geen tweede aanschaffen.

zaterdag 7 maart 2015 @ 20:14:33 #294
259886 pessie
pi_150395340
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:11 schreef DJMO het volgende:
ja de kruiken weet ik, ik had ze ook bij J&G, maar waarom nou ineens geen kruikenzakken meer? en twee thermometer ammahoela. Ik heb er één, twee flesjes alcohol en watjes. Ik ontsmet dat ding wel .. ga voor die max tien dagen echt geen tweede aanschaffen.
ivm hygiëne willen ze graag dat er een nieuwe thermometer is voor de baby. Was bij mijn eerste nog niet zo, bij mijn middelste al wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 20:17:45 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150395484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:14 schreef pessie het volgende:

[..]

ivm hygiëne willen ze graag dat er een nieuwe thermometer is voor de baby. Was bij mijn eerste nog niet zo, bij mijn middelste al wel.
Snap ik wel, maar desinfecteren met 70% alcohol werkt net zo goed. Ik heb deze twee maanden geleden aangeschaft (wel met oog op de baby btw) omdat ik alleen een oor-thermometer had. Ik heb hem inmiddels wel een paar gebruikt voor de kinderen, maar meteen erna gedesinfecteerd. Echt, ze doen het er maar gewoon mee.

zaterdag 7 maart 2015 @ 20:18:40 #296
259886 pessie
pi_150395526
Ik zie trouwens bij mijn kraamzorginstelling dat de manier van een wiegje opmaken ook verandert is :? arme kraam...
pi_150395726
Wat een ooit kinderwagen, ga je echt veel plezier van hebben!!
Wij hebben de Joolz day earth edition, heb er geen seconde spijt van en we gebruiken hem nog bijna dagelijks O+

Kwa voorgevoel heb ik het alle 3 de keren goed gehad, had ook echt moeten schakelen als,dit een meisje zou zijn geweest... M'n gevoel zei zo sterk dat we een jongen zouden krijgen :)

Gisteren proefdrukken van geboorte kaartjes besteld, ben echt zo benieuwd, zijn nu een weekje weg dus als we terug komen gelijk even kijken O+
Vandaag ook ( vooralsnog :P ) definitief de keus voor de naam gemaakt *O*

Drong vandaag ook ineens door dat als het een kz gaat worden op 5 mei, dat dat al over 59 nachtjes slapen is :o
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:31:54 #298
259886 pessie
pi_150396072
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:22 schreef klumsy het volgende:
Wat een ooit kinderwagen, ga je echt veel plezier van hebben!!
Wij hebben de Joolz day earth edition, heb er geen seconde spijt van en we gebruiken hem nog bijna dagelijks O+

Kwa voorgevoel heb ik het alle 3 de keren goed gehad, had ook echt moeten schakelen als,dit een meisje zou zijn geweest... M'n gevoel zei zo sterk dat we een jongen zouden krijgen :)

Gisteren proefdrukken van geboorte kaartjes besteld, ben echt zo benieuwd, zijn nu een weekje weg dus als we terug komen gelijk even kijken O+
Vandaag ook ( vooralsnog :P ) definitief de keus voor de naam gemaakt *O*

Drong vandaag ook ineens door dat als het een kz gaat worden op 5 mei, dat dat al over 59 nachtjes slapen is :o
Tof dat de naam bekend is! Wordt dus geen Frits? ;)

5 mei al 59 nachtjes slapen :o hoop je dat hij stiekem toch nog terugdraaid of vind je een ks sowieso prima?
verklaart ook waarom ik een beetje in de stress schoot na de mededeling van de vk "dat je op 5 mei al láng bevallen bent".

Wij gebruiken echt al heel lang amper nog de kinderwagen. Maar ik doe veel op de fiets en verder loopt mijn middelste alles. Middelste oefent nu hard op haar loopfiets dus ik denk dat ik de kinderwagen straks weer combineer met draagdoek en loopfietsje
pi_150396092
Rare vraag tussendoor, ik kan niet over mijn nek gaan, laatste keer spugen was zo'n vijftien jaar geleden. Kan het zijn dat mijn lichaam iets kwijt wil door te hoesten ipv spugen? Ik hoest sinds ik zwanger ben, niet de hele dag door maar op bepaalde momenten, laatste paar dagen vooral savonds en dan lijkt het ook echt alsof ik mijn maag inhoud ophoest, ik stik er in ieder geval lekker in.. Heb ook geen last van ochtend misselijkheid, vooral aan het einde van de dag pas
pi_150396245
Ik zit samen met LuDann in de ziekenboeg zie ik.... Beterschap!
pi_150396258
En....... dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')