Mijn man kookt beter dan ik.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:09 schreef L-E het volgende:
Ja eh, je hoeft je aan mij niet te verantwoorden heIk gaf alleen even mijn overwegingen mee
Mijn man kan niet zo goed koken
Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:06 schreef Starbuck_ het volgende:
Zo, dit weekend hebben wij het aan mijn opa en wat familie verteld en aan de vader van mijn man. Mijn opa reageerde zooooo enorm blij![]()
Was heel erg leuk. Hopelijk geeft het hem kracht om het nog vol te houden tot september. En hij wil dolgraag een achterkleinzoon, na 4 kleindochters en 2 achterkleindochters. Ik heb het hem nog niet verteld maar de nipt-theorie staat aan zijn kant
Nog even afwachten tot de 20 weken of het echt zo is!
Oh, ik bedoel natuurlijk nub!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie?
Hij staat niet op de foto geloof ik. Tenminste, ik zit nu naar de echo's te staren, maar ik kan hem niet onderscheidenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:
Ah, dacht al.Kon trouwens hoor, in Amerika doen ze van die tests waarmee je ook meteen met bloedonderzoek geslacht kan achterhalen, Harmony test is er zo een.
Stiekem wel benieuwd naar je nub.
Misschien wel optimistisch maar zolang je je goed voelt is het goed toch? Doe wat je graag wilt en waar jij je goed bij voeltquote:Op maandag 23 februari 2015 14:21 schreef Cholula het volgende:
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer.
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer.
Done!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mag ik in de OP: 19 september Malteser
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind ze zo superschattig en ze passen zo goed bij het bos/dieren thema.Als alles klaar en vooral opgeruimd is zal ik meer foto's plaatsen in het kamertopic.
De stof is van Esprit, besteld bij (en mooi gemonteerd doorquote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
Selvaria, wat een kickass stof!
Zou je willen delen waar je die gevonden hebt? *kijkt heel lief*
Ja, ik was ook zo iemand met zo'n zwaar geschatte baby waar de hele poppenkast bij kwam kijken toen. Ik voelde me puik, ik bleek na meerdere glucosetests toch helemaal vrij van zwangerschapsdiabetes, ik was vol vertrouwen in mijn baby en mijn lichaam en tóch ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en ingeleid wegens verdenking op grote baby en alle mogelijke rampscenario's werden er bij gehaald om me te overtuigen niet thuis te willen bevallen of een natuurlijk verloop af te wachten.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?
Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Ze werd geschat op 2930 gram.
En dat was dus te veel. Ook raakt ze bijna overal de boven marge aan.
Gelijk vragen over m'n voeding en gewicht. Of ik suiker had.. Etc.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..
Iemand ervaring met zwaar
Geschatte kinderen? Moet ik me zorgen maken?
Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:03 schreef L-E het volgende:
Malteser
Oh Selvaria, wat een leuke! Die zouden hier ook goed passenUiteindelijk hebben wij gekozen voor een gordijn dat niet perse voor de kinderkamer bedoeld is, houdt de kamer wel rustig hier
Ik ben benieuwd naar de foto's tzt in het kinderkamertopic!quote:Op maandag 23 februari 2015 15:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer.
Ben echt superhyperblij nu.
Oeh dat is jammer! Mijn dochter lag tot 34 weken in stuit. Daarom wel heupjes echo gehad.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:
Net weer goedgekeurd bij de vken groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen
En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekendmevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lagwaarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.
Gelukkig heeft ze nog even om weer terug te draaien, maar fijn is anders...
Zeker doen. Heb ik met verjaardag van vriend ook gedaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:21 schreef Cholula het volgende:
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
Ahh super!!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Precies jullie dame heeft nog even om zich terug te draaien!!quote:Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:
Net weer goedgekeurd bij de vken groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen
En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekendmevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lagwaarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.
Gelukkig heeft ze nog even om weer terug te draaien, maar fijn is anders...
Hoi! Goed dat ze het bekeken hebben. Gewoon rustig doorgaan dus en meer overlatenquote:Op maandag 23 februari 2015 16:39 schreef Danaa het volgende:
Hoi Dames,
Ik ben er nog hoor! Ochtendje ziekenhuis achter de rug vandaar geen update. De pijn waar ik gister kort iets over zei bleef aanhouden dus voor dat ben ik doorgestuurd om te beoordelen om het ging om een evt verdrukt orgaan. Het is niet te constateren wat het is, we vermoeden een spier of band. Wanneer ik zit is de pijn volledig weg totdat ik opsta en weer wat ga doen.
Fijn! Nu hopen dat ze zich gewoon voor woensdag zelf meld!quote:Op maandag 23 februari 2015 16:52 schreef ingee het volgende:
Ik ben weer vrijgelaten. Ctg en alle andere onderzoeken perfect, behalve dus die bloeddruk. Woensdag weer langs en daarna wordt het ws inleiding plannen.
Nou ja, kind moet er toch een keer uit.
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?
Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Ze werd geschat op 2930 gram.
En dat was dus te veel. Ook raakt ze bijna overal de boven marge aan.
Gelijk vragen over m'n voeding en gewicht. Of ik suiker had.. Etc.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..
Iemand ervaring met zwaar
Geschatte kinderen? Moet ik me zorgen maken?
Lekker kort door de bocht die verzekeraarquote:Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.
Bel ik ze net braaf op, vragen ze waarom ik bel.
Ik trots: "Ik ben zwanger!"
Reactie: "Proficiat maar dat hoeft u niet te melden..."
Ik: "Oh, de vk en de kraamzorg gaven aan dat ik moest bellen."
Reactie: "Dan geven ze verkeerde informatie."
Uhm, oké... Herkenbaar?
Dat is raar, ik heb het wel gewoon gemeld en heb telefonisch een lijstje met vragen beantwoord...quote:Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.
Uhm, oké... Herkenbaar?
T zal vast wel loslopen idd. maar ik denk dan altijd maar van zo'n medewerker dat het net zoveel moeite kost om aardig te reageren als om lelijk te bitchen dus waarom zou je bitchen als t nie hoeft.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:03 schreef Malteser het volgende:
Oké, dank!
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en ik heb de duurste aanvullende polis dus het zal wel goedkomen dan.
Maar had even zoiets van: uh, oh, nou ja, oké....
Had inderdaad net iets anders gekund qua reactie. Maar heb de naam maar genoteerd van degene die ik gesproken heb, dan zal het wel loslopen.
ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/quote:Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Uhm, oké... Herkenbaar?
Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...quote:Op maandag 23 februari 2015 19:10 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/
quote:Op maandag 23 februari 2015 19:52 schreef laziness het volgende:
Sterker nog, vraag Mignonne naar die standaard groei echo rond de 30-32 weken en ze geeft aan dat dit bepaald niet de bedoeling is eigenlijk.
Ze worden namelijk niet standaard vergoed door de verzekering en zijn echt alleen op indicatie eigenlijk en moeten apart gedeclareerd worden. Het is het onnodig verhogen van de zorgkosten in feite.
Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:57 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Als je als verloskundige bij 100% van je cliënten bij 36 weken niet het verschil kunt voelen tussen hoofdligging of stuit dan moet je echt je diploma inleveren
t is regelrechte fraude. De praktijken hebben voor honderden duizenden euro's onterecht gedeclareerd afgelopen jaren. Vorig jaar zijn de eerste, meer dan terechte, boetes van enkele tienduizenden euro's al uitgedeeld. Schandalig.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:54 schreef twist02 het volgende:
En dat inderdaad...
Ben het er ergens ook niet helemaal mee eens, aangezien het gewoon een soort fraude ismaar vond het stiekem toch ook wel leuk om de kleine weer even te zien
ja natuurlijk, ze zijn niet achterlijk bij de verzekeraars. Dat valt absoluut op en die praktijken hebben echt een probleem.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?
Onderleggers zijn praktisch! Ik ga deze keer echt een pak extra halen, ik was bij beide binnen een dag al door 5 van de 6 heen, niet praktisch.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:56 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...
Komt vast ook wel weer op.
Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
Echoscopiste gaf aan dat wij ook wel een groeiecho zullen krijgen, maar ergens vind ik dat ietwat vreemd: de dysmaturiteit van de vorige kwam door de PE, zolang daar geen sprake van is valt een groeiecho in ons geval toch ook niet te verantwoorden?
Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.
maar zo hoort t wel.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef klumsy het volgende:
Ik ben sowieso medisch, maar omdat de vorige keer bij de echo met 28 weken de kleine al rond de 31 weken zat heb ik volgende week een extra groei echo, was de meting gewoon volgens de norm dan had ik die echo niet gehad
de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?
Stimulerendquote:Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef McLaura het volgende:
Ik heb groeiremmers gebruikt en dat kan alleen hebben meegespeeld in het moeilijk zwanger worden. Heeft zij groeiremmers gehad of groeistimulerende hormonen?
Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoerenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou overbodig voelt en niet echt bijdraagt aan de feestvreugde. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze de groei handmatig willen vervolgen en bij twijfel een echo willen maken.
Vandaar.quote:
zou ook goed kunnen hoor.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef klumsy het volgende:
Haha nee vorige meting was ik 28 weken ( ben nu 29 weken ) en toen zat die kleine man al rond de 31 weken...
Lola liep ook vrijwel de hele zwangerschap 1 a 1,5 week voorop de groei, maar was uiteindelijk bij haar geboorte met 39w2d 47 cm dus dat viel ook reuze mee.
Misschien dat ik er daarom nu ook niet zoveel achter zoek
beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoekenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoeren
Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebbenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoeken
Het verschil.quote:
hahahaquote:Op maandag 23 februari 2015 20:33 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebben![]()
mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
Jeeuuhhhh!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Ik ben klein, mijn man is klein..hoe groot is de kans dat ik een groot kind op de wereld zet? Echt, ik verdenk haar ervan op mij met 35 weken te hebben zitten stangen...quote:Op maandag 23 februari 2015 20:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.
Mwah ik weet niet welke echoscopistes jij treft, maar ik ken ze voornamelijk als heel vakkundige mensen die hun diploma niet bij een pakje boter hebben gekregen en derhalve niet 'voor de lol' uitspraken doen die ongewenste medische gevolgen kunnen hebben voor een zwangerequote:Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gewicht is uiteindelijk nothing but a number. Een kind van 3900 gram van 47 cm ziet er best chunky uit. Een kind van 3900 gr bij 55 cm oogt normaal tot dunnig. Die kop is t grootst en das doorgaans hetgeen wat er het eerst uit komt. De schouders zijn het breedst van t lijfje, maar hoeveel moddervette schouders ken jij? Vet en spekjes zitte doorgaans op de wangen (boeiend), de buik (flobbert er zo uit dus boeiend) ende benen (heeeeeerlijk, spekbeentjes ♡♡ maar... boeiend)
ja hoor. Als je maar terugkoppelt wat de reactie wasquote:Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?
grapje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 11 wekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussendoor nog te horen gekregen dat de nekplooi niet verdikt is
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
Bij mijn stuitkind voel ik de meeste beweging bovenin, want ze ligt meestal dubbelgevouwen met de voeten omhoog. De voetjes liggen dus rechts en die gaan vaak op en neer, dus dan voel ik het ook veel langs de hele zijkant. (Dat is echt supergaaf trouwens, die hele duidelijke voetjes)quote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ??
Misschien maak ik het nu verwarrend i.c.m. met Risu's post, waarvoor sorryquote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ??
Er zijn meer ouders die alleen maar dragen, zelf vind ik een wagen ook wel prettig, maar dat komt voornamelijk door m'n chronische rugklachten (plus ik heb een kelder waar ik het frame kwijt kan)quote:Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Quickie_Brat het volgende:
Aaaah een flubber!
Zijn er hier trouwens moeders die geen kinderwagen nemen? Ik zit nog erg te twijfelen. We hebben gewoon erg weinig bergruimte + moet dat ding telkens een trap af (en op). Ik wilde eigenlijk gewoon veel gaan dragen. Zijn er meer die dat zo doen? Of ik zie iets over het hoofd hiermee?
ik ben niet zwanger, maar bij een volgende neem ik geen kinderwagen.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Quickie_Brat het volgende:
Aaaah een flubber!
Zijn er hier trouwens moeders die geen kinderwagen nemen? Ik zit nog erg te twijfelen. We hebben gewoon erg weinig bergruimte + moet dat ding telkens een trap af (en op). Ik wilde eigenlijk gewoon veel gaan dragen. Zijn er meer die dat zo doen? Of ik zie iets over het hoofd hiermee?
ja, dat voel ik nu dus ook weer. 't zal wel een handje zijn geweest naast het hoofdje wat ik voelde .. kan me nauwelijks voorstellen dat hij met 36 weken nog gaat (kan) draaienquote:Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kontje is lekker beweeglijk hier onder de ribben. Alsof de baby aan het twerken is![]()
Nog 1 dag werken woensdag! Yay!
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:33 schreef Wizzy het volgende:
Nog gevraagd naar de nub-theorie maar dat vond hij maar een bakerpraatje. Misschien kunnen jullie er wat uithalen. Al ligt hij/zij er niet goed voor.
Bij 9 wekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 11 wekenIs nog iets te vroeg om de NUB vast te stellen, dat is tussen 12 en 14 weken. De NUB kan nog iets veranderen namelijk. Maar voor nu neig ik naar een jongen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussendoor nog te horen gekregen dat de nekplooi niet verdikt is
Voor de OP moet je even een dm sturen naar cholula.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
ik hoop het niet. Al ben ik de bekkenpijn wel een beetje zat en huiverig voor de bevalling, 36 weken vind ik toch echt te vroegquote:Op maandag 23 februari 2015 21:56 schreef Mariposas het volgende:
Ik denk dat ie zich al een weg naar buiten aan het klauwen is, DJMO
op beide foto's is geen nub te zienquote:Op maandag 23 februari 2015 21:33 schreef Wizzy het volgende:
Ik zal ook mee proberen te schrijven, maar wat gaan jullie snel zeg.
Vandaag voor de 2x een termijnecho gehad. De echoscopist was niet zeker van zijn zaak. Mijn baarmoeder is naar achteren gekanteld. Maar alle echo's lieten dezelfde termijn zien. Mijn uitgerekende datum mag naar 12-09-2015.
Nog gevraagd naar de nub-theorie maar dat vond hij maar een bakerpraatje. Misschien kunnen jullie er wat uithalen. Al ligt hij/zij er niet goed voor.[/spoiler]
Tussendoor nog te horen gekregen dat de nekplooi niet verdikt is
Ik zag in de CVS een test die dat met urine mat. Koste 50 dollar, toch maar niet gekocht.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:
Ah, dacht al.Kon trouwens hoor, in Amerika doen ze van die tests waarmee je ook meteen met bloedonderzoek geslacht kan achterhalen, Harmony test is er zo een.
Stiekem wel benieuwd naar je nub.
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb mijn eerste hormonale huilbui gehad. Ik whatsappte SM dat ik woensdag naar de negen maanden beurs ging. Kreeg ik terug dat ze t leuk vind dat we zo blij zijn met de zwangerschap maar dat t echt geen roze wolk is en dat kinderen echt niet alleen maar leuk zijn.
Dus ik was boos omdat ik dat dondersgoed besef (na drie miskramen ben je wel voorzichtig) en verdrietig want ik wilde iets leuks delen, ik zet mijzelf al dagelijks met beide benen op de grond. Wist ook echt even niet wat ik ermee aan moest. Bang voor een slechte echo ben ik zelf al zat
Lama lullen lieverdquote:Op maandag 23 februari 2015 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb mijn eerste hormonale huilbui gehad. Ik whatsappte SM dat ik woensdag naar de negen maanden beurs ging. Kreeg ik terug dat ze t leuk vind dat we zo blij zijn met de zwangerschap maar dat t echt geen roze wolk is en dat kinderen echt niet alleen maar leuk zijn.
Dus ik was boos omdat ik dat dondersgoed besef (na drie miskramen ben je wel voorzichtig) en verdrietig want ik wilde iets leuks delen, ik zet mijzelf al dagelijks met beide benen op de grond. Wist ook echt even niet wat ik ermee aan moest. Bang voor een slechte echo ben ik zelf al zat
Jammer dat je schoonmoeder zo reageerde! Ergens begrijp ik wel dat ze je probeert te beschermen tegen een eventuele teleurstelling, maar daar heb jij niets aan nu.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
quote:Op maandag 23 februari 2015 23:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Tnxvoor de reacties
ik heb gereageerd dat we nu genieten omdat alleen maar bang zijn niet helpt, dat ik besef dat er van alles mis kan gaan en zelfs als de zwangerschap goed verloopt na de bevalling het echte avontuur nog moest beginnen, en dat ik niet de illusie had om in oktober een baby born uit te poepen..
Sm reageerde dat ze zelf gewoon nog niet blij durfde te zijn vanwege haar kleinkind en toen heb ik aangegeven dat ik gewoon niets met haar reactie kan.
Ik wil in ieder geval tot volgende week dinsdag de illusie houden dat alles goed zit
Ik zal voor je kijken gm87!
Je kunt er slecht neutrale kleding vinden inderdaad.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zag in de CVS een test die dat met urine mat. Koste 50 dollar, toch maar niet gekocht.
Ik was even in een kinderwinkel, en daar vond de (enorm stomme) medewerker dat ik een meisje zou krijgen, en meisjes waren toch makkelijker aan te kleden "like little dolls". Ik ben snel weggegaan. Zeker gezien het feit dat alles blauw en roze was, niet helemaal mijn smaak..
Ja, dit is 'm:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:09 schreef pessie het volgende:
L-E, heb je die to-do list toevallig digitaal?Ik heb het gevoel dat ik alles nog moet (al heb ik gisteren naar aanleding van jullie ideeën wel een begin gemaakt met het geboortekaartje!). En manlief heeft vanmorgen 1 van de bakken met baby kleding van zolder gehaald zodat ik het uit kan zoeken
Haha, duidelijk!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:09 schreef L-E het volgende:
Nee Malteser, ik vind de 9-maanden-beurs echt afschuwelijk, ik heb nog liever migraine. Ik vind het niet raar.
Dankje, heel duidelijk.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:11 schreef pessie het volgende:
Nee Malteser, ik ben zelf ook nog nooit geweest. De gedachte een hele dag rond te slenteren tussen 100.000 mensen.... Nee, ik zou zo volledig kapot zijn wekenlang. Ik zou er migraine van krijgen.
Als ze de beurs alleen voor mij zouden openstellen zou ik gaan
Ik gebruik als hoeslakens voor de wieg aankleedkussenhoezen. Maar dat vind ik zo'n lang woordquote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:22 schreef pessie het volgende:
Dank je l-e!
Volgens mij is het inderdaad nog steeds alleen K en D trouwens.
En wat bedoel je met hoezen voor de wieg?
Neequote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:22 schreef klumsy het volgende:
Wat een rotopmerking... Waarschijnlijk zegt ze het uit een soort van zelfbescherming, zo kreeg ik steeds tijdens de zwangerschap bij Lola te horen dat ze dit keer niks van te voren ging kopen, eerst maar een gezond kindje op de wereld zetten...
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:30 schreef klumsy het volgende:
Achteraf weet ik wel dat het goedbedoelde opmerkingen zijn, sommige mensen zijn gewoon lomp in het uitdrukken van zichzelf, op dat moment ben ik er ook echt wel kwaad om geweest, en nu denk ik, jammer dat je zo bent![]()
Net zo goed als dat je dan de opmerking krijgt, doe jij nou maar rustig aan, anders gaat het straks weer misalsof het mis is gegaan door mijn schuld omdat ik niet rustig aan deed
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:32 schreef L-E het volgende:
[..]Mensen zijn sociaal gehandicapt
Ik heb idd ook de vraag gehad wat ik verkeerd had gegeten waardoor ik zwangerschapsvergiftiging ontwikkelde
Er zijn ook nog mensen die daar werkenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:37 schreef Limone het volgende:
Ik heb 1 keer op de HHB/negenmaandenbeurs gewerkt en dat was voldoende voor altijd.
Gaan die mensen allemaal ook naar de huishoudbeurs omdat ze het huishouden doen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:22 schreef Malteser het volgende:
[..]
Haha, duidelijk!
[..]
Dankje, heel duidelijk.
Ik kreeg in mijn omgeving te horen: "Je bent zwanger, dan ga je toch wel naar de 9 maanden beurs?" En er werd even gek gekeken toen ik zei daar niet op te zitten wachten....
Dat is een goede vraag, ik was op dat moment niet adrem genoeg maar ik onthoud dezequote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:01 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Gaan die mensen allemaal ook naar de huishoudbeurs omdat ze het huishouden doen?
Goedemorgen!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:14 schreef Danaa het volgende:
Goedemorgen!
Wat een klote opmerking Cassandra! Goed dat je je woordje terug hebt gedaan.
9Maandenbeurs, ja vind het altijd wel leuk ondanks de drukte maar dit jaar geen HHB of 9 maandenbeurs ivm termijn.
Jahoor. De meeste grote merken hebben een promoteam van studenten in die stands staan. Ik vond het vooral fascinerend. Wij hadden ook ongeveer het enige gratis uitdeeldingetje van de beurs. Dat was ook een.. ervaring.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:50 schreef pessie het volgende:
[..]
Er zijn ook nog mensen die daar werkendat is even een eye-opener. Ik vraag me echt af of iemand dat oprecht leuk vind
(ze zullen er vast zijn).
Twist, e-shopping. uitvinding van de eeuw. Wordt er een stuk minder ongelukkig van. Maar goed, wij zitten wat stad betreft net onder Groningen en dat is geen handige shop-stad (als in: je moet doorgaans flinke stukken lopen). Ze hebben er wel een groot aanbod maar je loopt je echt een ongeluk. Als ik op de fiets kan is het weer anders.
LOL! Dan is het wel een Amsterdammertje..quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Danaa met bevallen op de beurs haal je wsl wel het nieuws haha
Hahahaha! Dat zal zeker!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Danaa met bevallen op de beurs haal je wsl wel het nieuws haha
Je doet mij er geeeeeeen plezier meequote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:37 schreef Limone het volgende:
Ik heb 1 keer op de HHB/negenmaandenbeurs vaak op beurzen gewerkt en dat was voldoende voor altijd.![]()
Het is inderdaad een soort gekriebel. een beetje links aan de zijkant van mijn buik. Net alsof iemand heel licht met zijn vingers in je oksel loopt. En bij de vk vrijdag luisterde ze naar het hartje en kreeg elke keer 3 slagen te horen en dan gerommel omdat de minion zo aan het bewegen was. Ze moest er zelf hard om lachen. Maar elke keer dat ik gerommel hoorde voelde ik het ook op de zelfde plek. Dus ik denk wel dat ik hem/haar al voel.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:05 schreef twist02 het volgende:
Zomerzon, fijn dat het zo goed gaat! Wat voel je precies? Misschien klinkt het wel heel herkenbaar voor iemand hier. Bij mij was het echt een heel zacht gekriebel, steeds op hetzelfde plekje
Dat is best laat inderdaad, ik had hem steeds zeker met 28 weken in huis. Misschien nogmaals bellen? De 7de maand is namelijk een termijn die verreweg de meeste verzekeraars aanhouden. Zeker omdat Sticker is geboren met 33(?) weken, wil je dat toch wel wat eerder hebben.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:30 schreef L-E het volgende:
Risu, ik weet niet waarom maar bol doet dat echt heel erg vaak: artikelen van dezelfde bestelling apart verpakken. Mijn inner hippie kan daar slecht tegen![]()
Ik heb de verzekering ingelicht over deze zwangerschap: ik krijg mijn kraampakket 6 weken voor de ud, zei de dame. Is dat niet wat laat, of voelt dat gewoon zo mijn doordevroeggeboorteaangetastetijdsbesef?
Ja 33+5 idd. En thuis heb ik wel wat dingen uit dat kraampakket al gebruikt toen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat is best laat inderdaad, ik had hem steeds zeker met 28 weken in huis. Misschien nogmaals bellen? De 7de maand is namelijk een termijn die verreweg de meeste verzekeraars aanhouden. Zeker omdat Sticker is geboren met 33(?) weken, wil je dat toch wel wat eerder hebben.
Yay!quote:
Yes!quote:
Pff vroeggeboorte is een fabeltje duhquote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:06 schreef L-E het volgende:
Oke ik heb nog even gebeld en het is idd 34 weken. Maar als ik nou eerder beval? vroeg ik. 'Dat gaat u toch niet doen'
Echt tof, de handige features als toekomst voorspellen die verzekeringsdames tegenwoordig hebben!
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:06 schreef L-E het volgende:
Oke ik heb nog even gebeld en het is idd 34 weken. Maar als ik nou eerder beval? vroeg ik. 'Dat gaat u toch niet doen'
Echt tof, de handige features als toekomst voorspellen die verzekeringsdames tegenwoordig hebben!
Ik snap het niet denk ik... Maar jeuj?quote:
Een hartje. In (mijn) fonetisch Utregs.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik snap het niet denk ik... Maar jeuj?
Ik ben moe! Zo lekker een dutje doen. Morgen nog 1 dag werken en dan verlof... Heerlijk. Niet meer op hoeven staan om te gaan werken, gewoon kunnen blijven liggen en niets hoeven. Kan niet wachten
Kraampakket was hier met 6 maanden in huis, werd opgestuurd door FBTO. Toen open gemaakt, een hoop dingen gezien waarvan ik hoop dat ik ze nooit nodig heb en in een hoekje weggezet
Fijn!!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:11 schreef klumsy het volgende:
Net gebeld voor de uitslag van de glucosetest en die was super, eerste keer prikken zat ik op 4,5 en 2e keer prikken op 5 ( moet onder de 8 zijn )nu de groeiecho van volgende week afwachten
Welkom en gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:47 schreef Risje010 het volgende:
Hallo! Al tijdje meegelezen hier, ik ben nu tussen de 7 en 8 weken zwanger (eerste kindje) en ik heb naast de krampjes en soms lichte buikpijn en hier en daar wat duizelig en veel moe en honger totaal geen last van misselijkheid, nu lees ik veel op het internet dat je dan een grote kans op miskraam hebt vanwege weinig Hcg, klopt dit?
Ik heb nog geen echo gehad. Wel gigantische borsten vanaf het begin
Al wel iemand voor de uitgang laten roepen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:23 schreef Cholula het volgende:
Ik heb weer een sticker van de vk. Frits is nog steeds niet ingedaald, maar verder was alles dikke prima.
Haha ik dacht al wel dat het iets heul positiefs was, maar nu oprecht gefeliciteerd danquote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:28 schreef Limone het volgende:
[..]
Een hartje. In (mijn) fonetisch Utregs.
Goede! Ik zal het hier nog eens voorstellen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:29 schreef ingee het volgende:
[..]
Al wel iemand voor de uitgang laten roepen?
Melk en oreo's ervoor zetten!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:47 schreef Cholula het volgende:
[..]
Goede! Ik zal het hier nog eens voorstellen.
Wat lief dat ze zo zaten te knutselenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:25 schreef pessie het volgende:
Vanmorgen met de kinderen nog even de Action in gedoken voor wat verjaardagsspul voor morgen, mijn middelste wordt dan 2. Vanmiddag toch wel moe, dus heb verteld dat mama pauze heeft en heb gewoon even kort geslapen op de bank
toen ik wakker werd zaten ze allebei aan tafel te knutselen
.
Twist, het lastige is dat je voeten van je baby ook gewoon naast het hoofd kunnen liggen, dus dan ligt zowel hoofd als voeten bovenin en kont onderin. Maar voor hetzelfde geld is ze wel weer gedraaid. In principe heeft ze gewoon nog ruimte om te draaien.
Mijn oudste stelde in het begin voor om de baby te halen met een zaag, dan kon hij mama's buik open maken en kon de baby komenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:35 schreef twist02 het volgende:
Jep! Of een luikje om even te gluren ofzo
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:
Fijn van de suikertest Klumsy!
En welkom Risje! Ik ben geen moment misselijk geweest en ben nu 13 weken (wisseldag vandaag, jeuj) zwanger!Hoeft niks te zeggen dus.
Zo, ik kan eindelijk onder mn eigen naam posten! Starbuck_ hier
Thanks!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Nogmaals gefeliciteerd!!!
Doe ff sterretjes achter je naam dan ook!
En welkom Risje! Ik ben geen moment misselijk geweest en ben nu 13 weken (wisseldag vandaag, jeuj) zwanger!Hoeft niks te zeggen dus.
Jaaaaaaaaquote:
QFT! En ik jubel overal voor je, dus ook hierquote:
Hehe, daar ben je.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:
Nou, dat gedoe met 2 accounts ben ik niet zo goed in, zoals jij o.a. gezien hebtquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:06 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hehe, daar ben je.vroeg me laatst nog af of je onder je schaduw zou blijven.
Breng je af en toe nog wel koffie nuquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nou, dat gedoe met 2 accounts ben ik niet zo goed in, zoals jij o.a. gezien hebt
+1quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:11 schreef pinquit het volgende:
omg starbuck is missbliss
wat leeeeuuk
Ik moest echt lang nadenken wat je bedoeldequote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:12 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Breng je af en toe nog wel koffie nu![]()
Maar fijn dat je onder je eigen account weer je ei kwijt kan
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:22 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik moest echt lang nadenken wat je bedoelde
Nickname was gebaseerd op het personage Starbuck uit Battlestar Galactica! Ik drink niet eens koffie(en ik rook ook geen sigaren)
[ afbeelding ]
Bedankt allemaal voor de nieuwe welkoms
Eindelijk in het updatetopic!quote:
Nee ik zag het, en dit is toch een belangrijke updatequote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Eindelijk in het updatetopic!![]()
(Met starbuck was ik er nooit ingezet).
Dat is natuurlijk ook goed nieuws!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:31 schreef pinquit het volgende:
ik ben blij want heb voor t eerst in 6 dagen gepoept
t was niet helemaal waar ik op hoopte, maar toch al beter dan niks.
Wat een opluchting zeg
Is dat er ook eentje voor in het update topic?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook goed nieuws!
Voor Pinq waarschijnlijk wel..quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is dat er ook eentje voor in het update topic?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Joh, ik wist niet eens van een update-topic! En daar sta ik ook in, wat leuk!
Ik heb nog 2 splinternieuwe kruiken+kruikenzakken (echt nooit gebruikt) als je interesse hebt doe maar n dm...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, dit is 'm:
-Zwangerschap melden bij verzekering
-Kraampakket ontvangen van verzekering?
-Verdiepen in eventuele thuisbevalling? Bespreken met gyn!
-Zwangerschapscursus/hypnobirthing regelen
-Wiegje naar Purmerend
-Namen
-Geboortekaartje
-Adressenlijst geboortekaartjes bijwerken
-Geboorteplan maken
-Vriezer en voorraadkast aanvullen
-Vitamines in huis voor na de bevalling? (K en D, nog meer nodig?)
-Babykleding wassen
-Kolfspullen uitkoken
-Kolfvoorraadje aanleggen in vriezer (just in case!)
-Wat wil J. uitdelen op school? Van tevoren al in huis halen cq maken?
-Ziekenhuistas klaar zetten
-Kopen:
*kruiken
*luiers
*wasbare billendoekjes
*hoezen voor wieg?
Wauw wat tof!! Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
zomg wat ontzettend tofquote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:
quote:
Zonder het fotoboek hadden jullie misschien nooit aan de praat geraakt dus dat telt wel als FOK!baby vind ikquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:10 schreef Mariposas het volgende:
Hier trouwens een soort van fok-baby. We waren collega's, maar van een andere afdeling/team. Zijn aan de praat gekomen doordat ik bij soort van toeval zijn FoBo tegenkwam en hem herkende.
Oeh, een pakje gekocht. Je maakt me nieuwsgierig! Man en ik hadden het er gisteren na de echo over dat we binnenkort misschien ook wel iets durven te gaan kopen. Al dat kleine spul, zo onwerkelijk...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar vandaag mijn eerste pakje gekocht, wordt niet het eerste pakje dat de kleine aankrijgt,wel leuk. En lekker fout
dat heb ik wel gezien, maar kon me niet voorstellen dat jijzelf die kloon wasquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:12 schreef MissBliss het volgende:
Bedankt voor de felicitaties allemaalEn fijn om te lezen dat er ook mensen waren die mijn kloongefaal niet gezien hebben
(Heb een paar keer met deze account hier gepost).
Ja was ik dusquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat heb ik wel gezien, maar kon me niet voorstellen dat jijzelf die kloon was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man doet me wat..Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook al een pakje gekocht ook geen eerste pakje, daar wil ik me wachten tot we weten wat het wordt!
Oh en we hebben ook al een heel schattig pyamaatje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier kopen we langzaam aan wel wat spulletjes. Maar nog wel heel voorzichtig. Hebben ook al wat cadeautjes gehad. Zo lief
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Herkenbaar helaas! Zo probleemloos als het normaal altijd gaat, zo'n ramp is het nu geworden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:31 schreef pinquit het volgende:
ik ben blij want heb voor t eerst in 6 dagen gepoept
t was niet helemaal waar ik op hoopte, maar toch al beter dan niks.
Wat een opluchting zeg
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:43 schreef DJMO het volgende:
ik voel de baby al de hele dag eigenlijk maar heel zacht. Toen ik net even op de bank ging zitten, bewoog hij wel maar lang niet zo als hij normaal doet. En nu twijfel ik .. bellen of niet .. ga me zo'n aanstelster voelen als ik moet komen en er blijkt bij een ctg niets aan de hand te zijn
Heb je appelsap of cola in huis? Wellicht kun je dat nog even proberen, als het dan nog steeds rustig blijft kun je altijd bellen. Beter te vaak bij een CTG dan niet vaak genoeg.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:43 schreef DJMO het volgende:
ik voel de baby al de hele dag eigenlijk maar heel zacht. Toen ik net even op de bank ging zitten, bewoog hij wel maar lang niet zo als hij normaal doet. En nu twijfel ik .. bellen of niet .. ga me zo'n aanstelster voelen als ik moet komen en er blijkt bij een ctg niets aan de hand te zijn
Oh. Oke danquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 splinternieuwe kruiken+kruikenzakken (echt nooit gebruikt) als je interesse hebt doe maar n dm...
Edit: verkocht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Warme pittenzak kan ook helpen, zijn heerlijke dingen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:25 schreef purebliss het volgende:
Pessie en risu. Lief dat jullie reageerden. Ik doe deze week even niet zoveel, behalve het huishouden, maar normaal moet ik mijn oudste naar school brengen met de fiets en de jongste van 2 is gewoon thuis. Heb er al vanaf 19 weken last van, maar de laatste weken is het soms echt niet te doen.
Las op internet dat een kruik kan helpen dus zal die morgen eerst halen. Vind het toch een eng idee omdat ik bij de oudste rond deze termijn ineens in het zkh opgenomen werd vanwege ondragelijke buikpijn
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben deze gekocht...hebben! waar kkomt die vandaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je lichaam niet doet wat jij wilt is dat echt frustrerend!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:44 schreef purebliss het volgende:
Succes djmo!
Nee ik heb een peuter die absoluut niet getild wil worden. Haha. Dus verder dan in en uit de bakfiets tillen kom ik ook niet.
mijn vriend probeert wel zoveel mogelijk te doen. Maar als ik dan bijvoorbeeld een wasmand zie staan die naar beneden moet dan denk ik wel van : ohhhh doe ik zelf wel even . Terwijl dat nu juist niet handig is. Verder zet ik de jongens nu wrl wat vaker ( heel verantwoord) voor een filmpje, anders trek ik het echt niet
Haha Ing komt me wel even voor lul zetten hierquote:
'Blissebips'quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Niks voor lul, ik vind het fantastisch voor jullie
H&M ookquote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
hebben! waar kkomt die vandaan?
Succesquote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:40 schreef DJMO het volgende:
laters lady's ...
* DJMO onderweg voor een ctg en echo
Ik zie hem niet meer op de website staan nu... Alleen met Teigetje nog. Hoop voor jou dat ze er nog zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Oooh van de week nog eens kijken dan
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:12 schreef L-E het volgende:
Omfg, we zijn uit de namen, IK STREEP HET VAN MIJN LIJST IEHHHH
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
Dit was het eerste pakje dat ik heb gekocht:
[ afbeelding ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grappig detail was dat ik de gyn trof die mijn eerste termijnepalingsecho heeft gedaan (en er toen niet uitkwam en er een superieur bij moest halen). Hij heeft ook nog geprobeerd om te meten of de baby nog op groei lag maar spekkie was eigenwijs en liet z'n been en buik wel zien maar niet mooi genoeg om te metenals troost kreeg ik een echoplaatje mee van hem
oh en ik kreeg de banden van de CTG mee .. die kon ik hergebruiken bij een volgende ctg (mocht die nodig zijn)
![]()
and as we speak voel ik meneer wel weer bewegen gelukkig. Mocht ik nou morgenmiddag om één uur nog steeds minder leven dan normaal voelen (ondanks goede echo en ctg en het ZIEN bewegen van de baby dan moet ik de poli bellen om te overleggen.
[ Bericht 10% gewijzigd door DJMO op 24-02-2015 22:34:20 ]Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
36w1d nu.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je bent nog geen 37 wkn toch DJMO?
Ik krijg ze elke paar weken sinds mijn 13e week, vannwege medische redenen (EDS + epilepsie met medicatie + spina bifida occulta + PCOS) Maar je zou ook een 3d/4d echo kunnen laten doen, kost wel geld maar is wel superleuk, ook voor later!quote:Op maandag 23 februari 2015 19:42 schreef kooks11 het volgende:
ik lees hier veel over groei echo's, hebben jullie die standaard om de zoveel weken of is er dan een medische indicatie?
Ik heb namelijk sinds de 20 weken echo (nu 35wk) geen echo's meer gehad, en mijn VK geeft me de indruk dat ik er ook geen meer hoef te verwachten. Als ik op controle komt voelt ze aan mijn buik en zegt dan dat t kindje goed groeit. Maar nu twijfel ik of ik niet ook een groeiecho moet.... :S zal wel onzekerheid zijn die komt kijken bij eerste kindje haha
Wat een ontzettende klotereactie! Ik zou echt zo pissig zijn geworden!quote:Op maandag 23 februari 2015 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:40 schreef Sara82 het volgende:
Nah Cassan, wat een zwartgallige opmerking van je schoonmoeder zeg. Ga lekker genieten daar!![]()
Mijn tepelhoven zijn vervangen door zwerende schaafwonden. (totdat je kijkt: dan lijken ze opeens heel normaal. Maar zodra er iets van stof overheen zit veranderen ze snel weer terug. De rotzakken.)
En op mijn werk moet ik nog wel eens rennen naar een alarmbel. Dat gebeurt dus al een aantal weken met mijn armpjes strak onder de tietjes gevouwen. Als je me ziet gaan, zou je zweren dat er zojuist iemand in een dwangbuisje is ontsnapt.![]()
Oh, en hormonale huilbui +1. Gisteren lukte er iets niet met de computer, en na een uur pielen en steeds harder op de toetsen rammen heb ik mijn laptop als een driftige kleuter in de hoek van de bank gesodemieterd en vervolgens lekker hysterisch zitten brullen. "Meeeeh, ik ga dat stomme kloteding formatteren, en NOOIT lukt er eens een keertje wat, blablajankjank", enzovoorts. Was best een genante vertoning. Schaam me gewoon voor mezelf.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:18 schreef Limone het volgende:
Ja, ik ben ook erg opgelucht en blij! En het hartje klopte ook heel krachtig. Mooi om te zien. Ze liet mij nog steeds op 8w6 staan, ik houd het op 7w3. Over twee weken zien we er gelijk heeft.![]()
Welkom en feli!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:47 schreef Risje010 het volgende:
Hallo! Al tijdje meegelezen hier, ik ben nu tussen de 7 en 8 weken zwanger (eerste kindje) en ik heb naast de krampjes en soms lichte buikpijn en hier en daar wat duizelig en veel moe en honger totaal geen last van misselijkheid, nu lees ik veel op het internet dat je dan een grote kans op miskraam hebt vanwege weinig Hcg, klopt dit?
Ik heb nog geen echo gehad. Wel gigantische borsten vanaf het begin
Super!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:11 schreef klumsy het volgende:
Net gebeld voor de uitslag van de glucosetest en die was super, eerste keer prikken zat ik op 4,5 en 2e keer prikken op 5 ( moet onder de 8 zijn )nu de groeiecho van volgende week afwachten
Wij hebben een Doppler thuis waar B_N eens per week eens doktertje mee mag spelen. Trots dat ie is als het lukt het hartje te vinden!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:34 schreef pessie het volgende:
Stiekem wil je gewoon een privé echo apparaat om elke dag even te kunnen kijken
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben deze gekocht...NohhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben genoeg 50/56 kleding inmiddels, alles gehad
Fijn dat baby er nog is DJMO, hopen dat alles goed komt! *duimt.
Jeeej! Werk ze!quote:Op woensdag 25 februari 2015 07:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vanmiddag lees ik bij, want... Laatste werkdag!! Jeuj!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |