abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149954183
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser

3 oktober: J0ycie88
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag in dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door MissBliss op 24-02-2015 15:54:43 ]
  maandag 23 februari 2015 @ 14:20:25 #2
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954333
Wat balen van je bloeddruk Ingee! Succes in het zkh!
Semper frakkin fi!
pi_149954363
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
pi_149954413
Iemand Danaa nog gezien trouwens?
pi_149954427
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:09 schreef L-E het volgende:
Ja eh, je hoeft je aan mij niet te verantwoorden he :P Ik gaf alleen even mijn overwegingen mee ;)

Mijn man kan niet zo goed koken ;(
Mijn man kookt beter dan ik.
Maar ik werk niet en hij is elke avond pas om 18:45 thuis dus ik kook altijd. Ik vind het echt tijdverspilling en pure noodzaak :D

Straks als de baby er is neemt hij de eerste week vrij en de rest van zn vakantiedagen als de jongens zomervakantie hebben. Maar hij kan gelukkig ook thuis werken :P O-) (Ofwel; schat, jij kookt! :Y) 8-) )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 23 februari 2015 @ 14:25:34 #6
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149954463
quote:
11s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:06 schreef Starbuck_ het volgende:
Zo, dit weekend hebben wij het aan mijn opa en wat familie verteld en aan de vader van mijn man. Mijn opa reageerde zooooo enorm blij O+ :D Was heel erg leuk. Hopelijk geeft het hem kracht om het nog vol te houden tot september. En hij wil dolgraag een achterkleinzoon, na 4 kleindochters en 2 achterkleindochters. Ik heb het hem nog niet verteld maar de nipt-theorie staat aan zijn kant :7 Nog even afwachten tot de 20 weken of het echt zo is!
Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie? :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 23 februari 2015 @ 14:27:45 #7
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954531
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie? :D
Oh, ik bedoel natuurlijk nub! 8)7 Ik weet niet waar ik nipt vandaan heb gehaald :P
(Oh, van de nipt test natuurlijk)
Semper frakkin fi!
  maandag 23 februari 2015 @ 14:30:46 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149954620
Ah, dacht al. :P Kon trouwens hoor, in Amerika doen ze van die tests waarmee je ook meteen met bloedonderzoek geslacht kan achterhalen, Harmony test is er zo een.
Stiekem wel benieuwd naar je nub. O-)
pi_149954746
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:21 schreef Cholula het volgende:

Mag ik in de OP: 19 september Malteser
pi_149954805
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer O+.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:37:09 #11
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954821
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:
Ah, dacht al. :P Kon trouwens hoor, in Amerika doen ze van die tests waarmee je ook meteen met bloedonderzoek geslacht kan achterhalen, Harmony test is er zo een.
Hij staat niet op de foto geloof ik. Tenminste, ik zit nu naar de echo's te staren, maar ik kan hem niet onderscheiden :')

De echoscopiste vroeg of we het willen weten en liet het toen zien, maar ze heeft er geen foto van gemaakt denk ik.
Semper frakkin fi!
pi_149954833
Ingee: hoe is het in het zkh?

Danaa: hoe gaat het met jou?
pi_149954881
quote:
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
Misschien wel optimistisch maar zolang je je goed voelt is het goed toch? Doe wat je graag wilt en waar jij je goed bij voelt :).
pi_149954892
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer O+.
O+ O+ O+ :*
pi_149954918
quote:
:Y

*O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149954949
Wel bijzonder om een goede termijnecho te hebben op de UD van miskraam 1.... :'( O+
  maandag 23 februari 2015 @ 14:40:56 #17
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954952
quote:
*O* *O*
Semper frakkin fi!
pi_149954957
Crap nacht gehad. Man zijn schuld. Hij voelt zich niet goed. En ik mag dus wakker zijn }:|
Sticker van de gyn gehad vanmorgen, volgende week ctg. Daarna geslapen want als het nou begint vandaag, wil ik wel een beetje uitgerust zijn. Werkt maar half.
Wel laatste wisseldag voor de big day vandaag. 39 weken. Vraag me af of ik het ga redden tot 40, heb vandaag best wel last van harde buiken. Maar dat kan ook door de nacht komen.

Ik heb mijn mans naam aangenomen bij trouwen, maar in de praktijk heb ik 3 verschillende variaties. Echt handig vind ik het niet, maar ja.
Verder weet ik al niet meer waar het over ging. :')
pi_149955098
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mag ik in de OP: 19 september Malteser
Done!

Een goede echo! Wat fijn! *O* Langzaam maar zeker ga je er een beetje meer in geloven!
pi_149955099
Wat fijn Malteser! O+

Balen van je bloeddruk ingee. :{ Hopelijk niks aan de hand. :*

Cholula, is gewoon onder voorbehoud plannen geen idee? Lijkt me jammer om niks te plannen en je dan vervolgens prima te voelen op die dag!

Oh jongens check mijn baby's gordijnen. O+ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind ze zo superschattig en ze passen zo goed bij het bos/dieren thema. O+ Als alles klaar en vooral opgeruimd is zal ik meer foto's plaatsen in het kamertopic.
pi_149955208
Zo, bijgelezen! Maar ben ondertussen ook weer alles vergeten :P

Ik heb bij ons trouwen ook mijn eigen naam aangehouden. Ik zou er niet aan kunnen wennen om opeens anders te heten. Daarbij heeft mijn achternaam een oorsprong van adel en heeft mijn man een 'boeren'-achternaam :P
Onze bébé gaat wel de achternaam van mijn man krijgen, die strijd heb ik verloren ;)

Deze week mijn laatste werkweek, lichamelijk ben ik er helemaal aan toe. Kan echt niet meer fatsoenlijk achter m'n bureau zitten... Maar geestelijk loop ik me ernstig zorgen te maken over wat ik straks in m'n verlof moet gaan doen. Ben al allerlei klusjes thuis aan het uitstellen, maar ben bang dat ik die met een week ook wel afgerond heb...

Morgen weer naar de VK, kijken of bébé nu gedraaid is. Ik probeer het zelf te voelen, maar ik zou echt niet weten of ik nu een hoofdje of een kont o.i.d. voel :@
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:52:27 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149955284
Selvaria, wat een kickass stof!
Zou je willen delen waar je die gevonden hebt? *kijkt heel lief*

Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?

Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Ze werd geschat op 2930 gram.
En dat was dus te veel. Ook raakt ze bijna overal de boven marge aan.
Gelijk vragen over m'n voeding en gewicht. Of ik suiker had.. Etc.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..

Iemand ervaring met zwaar
Geschatte kinderen? Moet ik me zorgen maken?

[ Bericht 3% gewijzigd door faptist op 23-02-2015 14:54:46 (Typfouten) ]
pi_149955420
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
De stof is van Esprit, besteld bij (en mooi gemonteerd door :7 ) Decokay. Ze hadden daar nog wat leuke kinderstofjes met potvissen en poedels en zo. :D
pi_149955557
Malteser O+

Oh Selvaria, wat een leuke! Die zouden hier ook goed passen O+ Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een gordijn dat niet perse voor de kinderkamer bedoeld is, houdt de kamer wel rustig hier :)
  maandag 23 februari 2015 @ 15:10:18 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_149955702
Malteser, wat fijn!! *O*

quote:

Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?

Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..

Ja, ik was ook zo iemand met zo'n zwaar geschatte baby waar de hele poppenkast bij kwam kijken toen. Ik voelde me puik, ik bleek na meerdere glucosetests toch helemaal vrij van zwangerschapsdiabetes, ik was vol vertrouwen in mijn baby en mijn lichaam en tóch ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en ingeleid wegens verdenking op grote baby en alle mogelijke rampscenario's werden er bij gehaald om me te overtuigen niet thuis te willen bevallen of een natuurlijk verloop af te wachten.
Ik was daar best een beetje boos over want er was, behalve echometingen, niets dat er op duidde dat ik problemen zou gaan ondervinden. Ik ben uiteindelijk dus ingeleid en het hele riedeltje heeft nog geen vier uur geduurd. Zonder enige complicaties. Ik zat binnen drie uur weer in de auto naar huis.
Wat ik je mee wil geven: blijf luisteren naar jezelf en ga bij jezelf te rade hoe je het graag zou willen. Als jij je goed voelt en je kind het goed doet, dan gaat het meestal ook gewoon goed. Sommige babies zijn nu eenmaal groter dan andere babies. Gemiddelden zijn niet voor niets gemiddelden en een afwijking daarvan is meestal echt geen reden tot paniek. Dus laat je alsjeblieft niet gek maken! :*
disclaimer
pi_149955902
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:03 schreef L-E het volgende:
Malteser O+

Oh Selvaria, wat een leuke! Die zouden hier ook goed passen O+ Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een gordijn dat niet perse voor de kinderkamer bedoeld is, houdt de kamer wel rustig hier :)
Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer. :)

Ben echt superhyperblij nu. :D
pi_149955954
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:18 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer. :)

Ben echt superhyperblij nu. :D
Ik ben benieuwd naar de foto's tzt in het kinderkamertopic!
  maandag 23 februari 2015 @ 15:29:34 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149956226
Selvaria erg mooi!

Ingee, je zult wqel aan de CTG zitten denk ik? Bij mij vonden ze beide keren dat een hogere bloeddruk betekende dat ik vast heel snel ging bevallen. Maar ze houden van CTG's maken, hoop dat alles goed blijkt!

Danaa, heeft er wellicht iets doorgezet?

Cholula, als jij dat ziet zitten, waarom niet? Ik denk dat je als er eerder een baby komt je die mensen toch wel belt en verteld dat je feestje niet doorgaat.

Vanmorgen met een vriendin en de kinderen naar Monkey Town geweest (een klim en klauterparadijs). Ze hebben heerlijk rondgehuppeld en lekker geklauterd en nu moe. Ik ben ook moe, het was uiteraard druk ivm schoolvakantie.
Vriendin loopt een kleine 4 weken op mij voor. Ik besprak met haar dat ik echt een rotweek had gehad, emotioneel, zij vertelde dat ze dat een paar weken terug ook had! Eindelijk, een verklaring! Gewoon hormonen! *; De waas in mijn hoofd begint vandaag ook echt op te klaren en ik zie het allemaal weer wat positiever in. Kortom, voel je je een wrak rond de 30 weken, geef de schuld aan de hormonen ;)
  maandag 23 februari 2015 @ 15:39:57 #29
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149956523
Stormqueen,
Bedankt voor je uitgebreide reply.
Geeft me gelijk wat meer rust.
Dankjewel.

Selvaria,
Super! Ga ook maar eens kijken bij esprit voor stoffen dan. Nooit naar gekeken. Wist niet eens dat zij daar een afdeling in hadden!
pi_149957288
ik86, lekker toch, zo stressvrij? :)

@blaasontsteking: bij mij is er juist wel een kuur voorgeschreven, terwijl na een kweek bleek dat ik helemaal geen blaasontsteking had :')

Zomerzon, fijn dat het zo goed gaat! Wat voel je precies? Misschien klinkt het wel heel herkenbaar voor iemand hier. Bij mij was het echt een heel zacht gekriebel, steeds op hetzelfde plekje O+

Starbuck, leuke zulke enthousiaste reacties! O+

Vlindur, 6,5 kilo is toch hartstikke netjes? Niet teveel naar het totaal getal kijken hoor ;) En jij bent ook hartstikke lang, toch?

Cholula, klinkt alsof je lekker geniet van je verlof! :)

Ingee, balen zeg! Misschien inderdaad een voorteken?

L-E, goeie! Ik moet ook echt een lijstje maken van wat we allemaal nog moeten doen! :@

Danaa, ben ook benieuwd hoe het bij jou gaat! Mocht je gewoon lekker van je rust aan het genieten zijn, groot gelijk! ;)

Malteser wat fijn! *O*

Risu, 39 weken! Lang kan het nu niet meer duren!

Selvaria, toffe gordijnen! :Y

Happy bijna verlof, kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt! Klusjes gewoon goed verdelen, niet te veel op 1 dag doen! ;)

faptist, balen als je daar dan met zo'n gevoel vandaan komt terwijl je je juist zo goed voelt :{ geen ervaring om je gerust te stellen helaas.

pessie, fijn dat de boel opklaart! :) Af en toe een baaldag mag ook best natuurlijk!
pi_149957395
Net weer goedgekeurd bij de vk :) en groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen O+

En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekend }:| mevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lag :|W waarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.

Gelukkig heeft ze nog even om weer terug te draaien, maar fijn is anders...
  maandag 23 februari 2015 @ 16:15:05 #32
259886 pessie
pi_149957565
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:
Net weer goedgekeurd bij de vk :) en groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen O+

En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekend }:| mevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lag :|W waarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.

Oeh dat is jammer! Mijn dochter lag tot 34 weken in stuit. Daarom wel heupjes echo gehad.
En nu hoop ik toch heel erg dat mijn baby niet gedraaid is ;)
Ons kindje leek bij de eerste groei-echo lange benen en een slanke buik te hebben :P.

Heeft Danaa überhaupt iets gepost vandaag?
pi_149957704
Faptist bij mij wordt er ook een groter kind dan gemiddeld verwacht, maar dat is nog geen reden voor paniek hier gelukkig.

Ik werd net gebeld of ik woensdag op 2 sollicitatiegesprekken kan komen. Tot zover mijn verlof, nu kan ik nog even een motivatiebrief in elkaar draaien. Dat gaan weer geweldige gesprekken worden. :')
pi_149958237
Hoi Dames,

Ik ben er nog hoor! Ochtendje ziekenhuis achter de rug vandaar geen update. De pijn waar ik gister kort iets over zei bleef aanhouden dus voor dat ben ik doorgestuurd om te beoordelen om het ging om een evt verdrukt orgaan. Het is niet te constateren wat het is, we vermoeden een spier of band. Wanneer ik zit is de pijn volledig weg totdat ik opsta en weer wat ga doen.
pi_149958249
Goedgekeurd bij de fysio. :) Klachten zijn niet erger geworden, dus ik mag in principe zo doorgaan. Mocht het toch erger worden kan ik altijd bellen. Ik vroeg nog om een sticker, maar die had ze niet. ;)
pi_149958620
quote:
Zeker doen. Heb ik met verjaardag van vriend ook gedaan.
Wel aan ieder vermeld dat het feest voorbij is als ik het niet meer red!

quote:
Ahh super!!

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:

Precies jullie dame heeft nog even om zich terug te draaien!!
Fijn dat alles weer goed gekeurd is.
pi_149958644
Ik ben weer vrijgelaten :). Ctg en alle andere onderzoeken perfect, behalve dus die bloeddruk. Woensdag weer langs en daarna wordt het ws inleiding plannen.

Nou ja, kind moet er toch een keer uit.
  maandag 23 februari 2015 @ 16:54:15 #38
259886 pessie
pi_149958687
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:39 schreef Danaa het volgende:
Hoi Dames,

Ik ben er nog hoor! Ochtendje ziekenhuis achter de rug vandaar geen update. De pijn waar ik gister kort iets over zei bleef aanhouden dus voor dat ben ik doorgestuurd om te beoordelen om het ging om een evt verdrukt orgaan. Het is niet te constateren wat het is, we vermoeden een spier of band. Wanneer ik zit is de pijn volledig weg totdat ik opsta en weer wat ga doen.
Hoi! Goed dat ze het bekeken hebben. Gewoon rustig doorgaan dus en meer overlaten :* .

Luna, fijn dat je fysio tevreden is!
  maandag 23 februari 2015 @ 16:55:50 #39
259886 pessie
pi_149958738
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:52 schreef ingee het volgende:
Ik ben weer vrijgelaten :). Ctg en alle andere onderzoeken perfect, behalve dus die bloeddruk. Woensdag weer langs en daarna wordt het ws inleiding plannen.

Nou ja, kind moet er toch een keer uit.
Fijn! Nu hopen dat ze zich gewoon voor woensdag zelf meld!
pi_149959101
quote:

:W
Meerdere groeiecho's gehad want ik zou n megababy krijgen en toen ineens weer niet en toen weer wel, dus hup suikertest voor de 2e x...

Uiteindelijk is mijn dochter met 37.5 gehaald (andere reden dan dr dikke kont :+) en woog ze 3490 wat een prima gewicht is....

Mijn ervaring is dat het er heel erg aan ligt wie echo"t... de ene kan t wel en de andere niet, en n mm kan een week verschil maken....
S. 2014
J. 2016
pi_149961644
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.

Bel ik ze net braaf op, vragen ze waarom ik bel.
Ik trots: "Ik ben zwanger!"
Reactie: "Proficiat maar dat hoeft u niet te melden..."
Ik: "Oh, de vk en de kraamzorg gaven aan dat ik moest bellen."
Reactie: "Dan geven ze verkeerde informatie."

Uhm, oké... Herkenbaar?
pi_149961832
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.

Uhm, oké... Herkenbaar?
Lekker kort door de bocht die verzekeraar :') alsof ik een lijst heb per verzekering wie er wel moet bellen en wie niet :D er zijn verzekeringen die je wel zelf moet bellen, ik geloof dsw oa. Maar er zijn er ool veel waarbij dat niet hoeft. Prima maar liever dat je voor niks belt dab achteraf issues omdat je verzekering de kraamzorg niet accepteert ofzoiets.

Bij mijn eigen verzekering had het ook niet gehoeven bleek achteraf maar die dame feliciteerde me gewoon en vroeg naar mn UD en zei dat het zo in orde was. Zo kan het ook, toch?
:)
  maandag 23 februari 2015 @ 18:47:51 #43
259886 pessie
pi_149961848
quote:

Uhm, oké... Herkenbaar?
Dat is raar, ik heb het wel gewoon gemeld en heb telefonisch een lijstje met vragen beantwoord...
Edit: sinds 1 januari zitten we bij Delta Lloyd
  maandag 23 februari 2015 @ 18:55:01 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149962095
Ik zit ook bij DL en heb het via internet (mijn dlz) doorgegeven. Kreeg een bevestigingsbrief dat het akkoord was. In de brief kreeg ik ook de bevestiging dat ik een kraampakket krijg, dat heb ik dus niet los aangevraagd. Ik ben daar wel aanvullend voor verzekerd.
Kraampakket moet je sowieso in huis hebben, dacht ik, ook bij geplande ziekenhuisbevalling, mocht je geen tijd meer hebben om naar het ziekenhuis te gaan. Maar dan gaat het alleen om een paar essentiële zaken wat in het kraampakket zit. Ik geloof dat ik wel ziekenhuisbevalling heb doorgegeven bij het online aanmelden, als ik even diep nadenk.
pi_149962440
Oké, dank!
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en ik heb de duurste aanvullende polis dus het zal wel goedkomen dan.
Maar had even zoiets van: uh, oh, nou ja, oké....
Had inderdaad net iets anders gekund qua reactie. Maar heb de naam maar genoteerd van degene die ik gesproken heb, dan zal het wel loslopen.
pi_149962495
In je kraampakket zitten ook dingen die je al in de zwschap gebruikt zoals je matrasbeschermer en voor je kraamtijd zoals celstofmatjes, steriels gaasjes, alcohol en kraamverbanden enz.
pi_149962610
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:03 schreef Malteser het volgende:
Oké, dank!
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en ik heb de duurste aanvullende polis dus het zal wel goedkomen dan.
Maar had even zoiets van: uh, oh, nou ja, oké....
Had inderdaad net iets anders gekund qua reactie. Maar heb de naam maar genoteerd van degene die ik gesproken heb, dan zal het wel loslopen.
T zal vast wel loslopen idd. maar ik denk dan altijd maar van zo'n medewerker dat het net zoveel moeite kost om aardig te reageren als om lelijk te bitchen dus waarom zou je bitchen als t nie hoeft.
pi_149962674
Ik heb de verzekering volgens mij niet op de hoogte gesteld....,of wel? Euh... Online dan gedaan dacht ik.

Oh ja, online een formuliertje ingevuld bij wie ik kraamzorg had geregeld en dat was goed. Heb vgz trouwens.

Heb al de hele dag harde buiken. Die had ik voorheen alleen 's avonds af en toe. Nu dus best vaak. Ik maak me er niet druk om, maar vervelend is het wel. Heb op de googles al gezien dat het niks hoeft te betekenen, dus ik ga zo maar gewoon naar bed. Ben ook veel te moe om nu te bevallen. Sowieso mag het pas na woensdag, want ik moet de envelopjes nog even halen en morgen komt er nog een pakketje. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 19:10:55 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149962768
quote:

Uhm, oké... Herkenbaar?
ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149964161
ik lees hier veel over groei echo's, hebben jullie die standaard om de zoveel weken of is er dan een medische indicatie?

Ik heb namelijk sinds de 20 weken echo (nu 35wk) geen echo's meer gehad, en mijn VK geeft me de indruk dat ik er ook geen meer hoef te verwachten. Als ik op controle komt voelt ze aan mijn buik en zegt dan dat t kindje goed groeit. Maar nu twijfel ik of ik niet ook een groeiecho moet.... :S zal wel onzekerheid zijn die komt kijken bij eerste kindje haha
pi_149964283
Je krijgt een groeiecho als ze vermoeden dat je kindje te klein of juist heel groot is. Dus geen groeiecho is eigenlijk goed nieuws!
pi_149964460
In mijn geval is het standaard bij de vk praktijk; elke zwangere krijgt rond de 30-32 weken een groei- en liggingsecho. Maar dat is eerder een uitzondering; in principe is het inderdaad een goed teken dat ze geen reden zien om een extra echo te doen :Y
  maandag 23 februari 2015 @ 19:52:19 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149964624
Sterker nog, vraag Mignonne naar die standaard groei echo rond de 30-32 weken en ze geeft aan dat dit bepaald niet de bedoeling is eigenlijk.

Ze worden namelijk niet standaard vergoed door de verzekering en zijn echt alleen op indicatie eigenlijk en moeten apart gedeclareerd worden. Het is het onnodig verhogen van de zorgkosten in feite.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 februari 2015 @ 19:54:02 #54
259886 pessie
pi_149964710
Kooks, ik heb ze op indicatie omdat mijn eerste kindje klein was (<p3).
Ik word er zelf juist onzeker van.
pi_149964732
En dat inderdaad...
Ben het er ergens ook niet helemaal mee eens, aangezien het gewoon een soort fraude is :{ maar vond het stiekem toch ook wel leuk om de kleine weer even te zien O+
pi_149964855
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/
Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...
Komt vast ook wel weer op.
pi_149964893
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:52 schreef laziness het volgende:
Sterker nog, vraag Mignonne naar die standaard groei echo rond de 30-32 weken en ze geeft aan dat dit bepaald niet de bedoeling is eigenlijk.

Ze worden namelijk niet standaard vergoed door de verzekering en zijn echt alleen op indicatie eigenlijk en moeten apart gedeclareerd worden. Het is het onnodig verhogen van de zorgkosten in feite.
O+ O+

Als je als verloskundige bij 100% van je cliënten bij 36 weken niet het verschil kunt voelen tussen hoofdligging of stuit dan moet je echt je diploma inleveren :X
  maandag 23 februari 2015 @ 19:59:00 #58
244125 laziness
pi_149964956
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+ O+

Als je als verloskundige bij 100% van je cliënten bij 36 weken niet het verschil kunt voelen tussen hoofdligging of stuit dan moet je echt je diploma inleveren :X
Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?
pi_149964969
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:54 schreef twist02 het volgende:
En dat inderdaad...
Ben het er ergens ook niet helemaal mee eens, aangezien het gewoon een soort fraude is :{ maar vond het stiekem toch ook wel leuk om de kleine weer even te zien O+
t is regelrechte fraude. De praktijken hebben voor honderden duizenden euro's onterecht gedeclareerd afgelopen jaren. Vorig jaar zijn de eerste, meer dan terechte, boetes van enkele tienduizenden euro's al uitgedeeld. Schandalig.
pi_149965077
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?
ja natuurlijk, ze zijn niet achterlijk bij de verzekeraars. Dat valt absoluut op en die praktijken hebben echt een probleem.
  maandag 23 februari 2015 @ 20:01:37 #61
259886 pessie
pi_149965078
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:56 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...
Komt vast ook wel weer op.
Onderleggers zijn praktisch! Ik ga deze keer echt een pak extra halen, ik was bij beide binnen een dag al door 5 van de 6 heen, niet praktisch.
pi_149965192
Overigens als kanttekening en ter zijde, er zijn genoeg praktijken die echoapparatuur hebben staan en zelf echo's aanbieden zonder deze te declareren, als service naar de mensen toe zeg maar. Dat moeten ze verder zelf weten natuurlijk. Of je dat als cliënt ook moet willen is weer een derde, maar het gros van de mensen wil gewoon graag nog es kijken. Biedt dat dan aan denk ik dan ipv het op een semi-medische grond te gooien, magoe andere discussie ;)
pi_149965244
Echoscopiste gaf aan dat wij ook wel een groeiecho zullen krijgen, maar ergens vind ik dat ietwat vreemd: de dysmaturiteit van de vorige kwam door de PE, zolang daar geen sprake van is valt een groeiecho in ons geval toch ook niet te verantwoorden?
pi_149965412
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
Echoscopiste gaf aan dat wij ook wel een groeiecho zullen krijgen, maar ergens vind ik dat ietwat vreemd: de dysmaturiteit van de vorige kwam door de PE, zolang daar geen sprake van is valt een groeiecho in ons geval toch ook niet te verantwoorden?
Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.
pi_149965487
Ik ben sowieso medisch, maar omdat de vorige keer bij de echo met 28 weken de kleine al rond de 31 weken zat heb ik volgende week een extra groei echo, was de meting gewoon volgens de norm dan had ik die echo niet gehad
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149965497
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.
Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?
pi_149965573
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef klumsy het volgende:
Ik ben sowieso medisch, maar omdat de vorige keer bij de echo met 28 weken de kleine al rond de 31 weken zat heb ik volgende week een extra groei echo, was de meting gewoon volgens de norm dan had ik die echo niet gehad
maar zo hoort t wel. :) je kunt niets over de groei zeggen op basis van 1 enkele echo. Daar heb je er minstens 2 voor nodig. Of bedoel je dat je vorige kind bij 28 weken groot was en dat je daarom nh echo krijgt? In dat geval zijn ze van de pot gerukt :o
pi_149965704
Ja, ga er ook niet vanuit dat het wat "ergs" is... Morgen eerst nog een glucose test en dan volgende week die extra groei echo. Het komt ook zo nauwkeurig met zo een echo, een millimeter meer of minder in de omtrek geeft al een hele andere meting en het blijft mensen werk :)
Mocht er toch iets uitkomen dan zie ik het dan wel
  maandag 23 februari 2015 @ 20:16:56 #69
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149965750
:Y
Ik heb bij mijn verloskundige 2 termijn echo's gehad, 1 ervan was te vroeg (ik had al gezegd dat ik een lange cyclus heb.... ) en ze hebben er maar 1 gedeclareerd zag ik. Eigen echo apparaat trouwens.

Een collega van mij zegt dat ze al vanaf het begin om de week een echo krijgt (reden: vroeger groeihormoon gebruikt). Ik vind dat echt bizar veel en vraag me ook echt af wat je daar aan hebt, zeker nog zo vroeg in de zwangerschap? en zoveel kan er toch ook niet veranderen in 2 weken? En kunnen ze dat niet op een andere manier in de gaten houden?
pi_149965824
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef L-E het volgende:

[..]

Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?
de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou overbodig voelt en niet echt bijdraagt aan de feestvreugde. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze de groei handmatig willen vervolgen en bij twijfel een echo willen maken.
pi_149965832
Haha nee vorige meting was ik 28 weken ( ben nu 29 weken ) en toen zat die kleine man al rond de 31 weken...
Lola liep ook vrijwel de hele zwangerschap 1 a 1,5 week voorop de groei, maar was uiteindelijk bij haar geboorte met 39w2d 47 cm dus dat viel ook reuze mee.
Misschien dat ik er daarom nu ook niet zoveel achter zoek
pi_149965847
Ik heb groeiremmers gebruikt en dat kan alleen hebben meegespeeld in het moeilijk zwanger worden. Heeft zij groeiremmers gehad of groeistimulerende hormonen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 23 februari 2015 @ 20:19:52 #73
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149965876
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef McLaura het volgende:
Ik heb groeiremmers gebruikt en dat kan alleen hebben meegespeeld in het moeilijk zwanger worden. Heeft zij groeiremmers gehad of groeistimulerende hormonen?
Stimulerend
pi_149965907
Bedankt voor alle snelle reacties :-)

Juist niks om me zorgen over te maken dus, maar juist een goed teken. Dat is fijn om te weten. Dan maar hopen dat ik de volgende controles ook doorkom zonder echo's ;-) Vanaf deze week elke week controle.
pi_149965969
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou overbodig voelt en niet echt bijdraagt aan de feestvreugde. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze de groei handmatig willen vervolgen en bij twijfel een echo willen maken.
Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoeren :)
pi_149966039
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Stimulerend
Vandaar.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149966274
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef klumsy het volgende:
Haha nee vorige meting was ik 28 weken ( ben nu 29 weken ) en toen zat die kleine man al rond de 31 weken...
Lola liep ook vrijwel de hele zwangerschap 1 a 1,5 week voorop de groei, maar was uiteindelijk bij haar geboorte met 39w2d 47 cm dus dat viel ook reuze mee.
Misschien dat ik er daarom nu ook niet zoveel achter zoek
zou ook goed kunnen hoor.

Ik heb wel ns iemand op spreekuur gehad, helemaal in paniek want de echoscopist had gezegd dat het wel een groot kind zou worden. Blijkt dat dr vorige kind 4 kilo nog wat woog. Ja had je dan echt een kind van 3300 gram verwacht? Nee dus. En je hebt al bewezen een kind van ruim 4 kilo eruit te kunnen krijgen. Ja das waar. Dus... why the worries? Ja kwam dus gewoon door die mededeling zo van oei wel en groot kind. Zo jammer.

Ik heb t al vaker gezegd, E. was 4270 gr bij 39weken ongeveer. Ik ben prima bevallen, ik had echt niet van tevoren willen horen dst ze haar tegen 4,5 kilo bij 40 weken hadden geschat ofzo, dan was ik compleet in de stress geschoten.

Gewicht is uiteindelijk nothing but a number. Een kind van 3900 gram van 47 cm ziet er best chunky uit. Een kind van 3900 gr bij 55 cm oogt normaal tot dunnig. Die kop is t grootst en das doorgaans hetgeen wat er het eerst uit komt. De schouders zijn het breedst van t lijfje, maar hoeveel moddervette schouders ken jij? Vet en spekjes zitte doorgaans op de wangen (boeiend), de buik (flobbert er zo uit dus boeiend) ende benen (heeeeeerlijk, spekbeentjes ♡♡ maar... boeiend :+ )
  maandag 23 februari 2015 @ 20:30:53 #78
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149966309
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Vandaar.
Vandaar wat?
pi_149966376
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoeren :)
beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoeken :)
pi_149966438
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoeken :)
Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebben :') :P
pi_149966445
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vandaar wat?
Het verschil.
pi_149966602
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:33 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebben :') :P
hahaha :D wees lief, geef ze een koekje en vraag poeslief wat ze bedachf hadden. Dan kun je daarna los :7 :Y)
pi_149966631
Nu op NL1 radar ook over zorgverzekeraars... ;)
pi_149966795
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 20:44:47 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149966963
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149966975
quote:
Jeeuuhhhh! *O*
pi_149967096
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.
Ik ben klein, mijn man is klein..hoe groot is de kans dat ik een groot kind op de wereld zet? Echt, ik verdenk haar ervan op mij met 35 weken te hebben zitten stangen...
Professioneel gifmenger.
pi_149967120
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Mwah ik weet niet welke echoscopistes jij treft, maar ik ken ze voornamelijk als heel vakkundige mensen die hun diploma niet bij een pakje boter hebben gekregen en derhalve niet 'voor de lol' uitspraken doen die ongewenste medische gevolgen kunnen hebben voor een zwangere :)
  maandag 23 februari 2015 @ 20:52:24 #89
259886 pessie
pi_149967393
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gewicht is uiteindelijk nothing but a number. Een kind van 3900 gram van 47 cm ziet er best chunky uit. Een kind van 3900 gr bij 55 cm oogt normaal tot dunnig. Die kop is t grootst en das doorgaans hetgeen wat er het eerst uit komt. De schouders zijn het breedst van t lijfje, maar hoeveel moddervette schouders ken jij? Vet en spekjes zitte doorgaans op de wangen (boeiend), de buik (flobbert er zo uit dus boeiend) ende benen (heeeeeerlijk, spekbeentjes ♡♡ maar... boeiend :+ )
Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?

grapje :P
pi_149967543
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?

grapje :P
ja hoor. Als je maar terugkoppelt wat de reactie was :Y)
(Wel als toevoeging dat ik t heb over de epidemie van '10, de "grote" kinderen heb. Niet over te klein ;) )
pi_149967740
Ik krijg nu bij elke controle een korte echo. Check voor stuit, vruchtwater en hartje. Binnen een minuut weer klaar en eigenlijk de moeite van die viezigheid op mn buik niet. Maar ach, zo heb ik vandaag gezien dat mijn kind de ademhaling oefent. Best geinig als extraatje. Maar das allemaal medisch natuurlijk en niet standaard.

Groeiecho was wel standaard bij de vk, bij 30 weken. Kwam klein kindje uit, dus tweede waar ook ligging extra werd gecheckt en toen meteen doorverwijzing. Kind is in ziekenhuis nog een keer gemeten en bij elke meting hetzelfde. Klein kindje, maar niks verontrustend. (2612 bij 36 wk vind ik niet zo heel klein eigenlijk) ik weet niet wat ze gemiddeld nog aankomen, maar al zou het maar 100 gram zijn, dan nog zit ze goed. Tenzij de meting niet klopt, maar whatever, kind doet het verder uitstekend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 21:09:55 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149968186
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ?? :{

pi_149968375
Ik kreeg met 31 wk een 'standaard' groei echo. Omdat m'n BMI >30 is krijg ik er met 35 wk nog een, hoorde ik vandaag bij de verloskundige. Ach ja, een keertje extra babyspieken vind ik wel leuk eigenlijk.

Verder weer een sticker van de vk. Bloeddruk nog steeds netjes, hartje klonk prima, buik was mooi op maat.

Nog 5 dagen werken... Volgende week woensdag m'n laatste werkdag. Ben heel blij met m'n keuze om 6wk van tevoren met verlof te gaan want ik vind een klas met 27 kleuters wel erg pittig worden inmiddels :o
  maandag 23 februari 2015 @ 21:30:22 #94
259886 pessie
pi_149969195
Fan, ik kan me goed voorstellen dat je dan wel erg toe bent aan verlof!

DJMO, misschien draait ie met zn hoofd? Doet mijn baby ook vaak (:X)
pi_149969352
Ik zal ook mee proberen te schrijven, maar wat gaan jullie snel zeg.

Vandaag voor de 2x een termijnecho gehad. De echoscopist was niet zeker van zijn zaak. Mijn baarmoeder is naar achteren gekanteld. Maar alle echo's lieten dezelfde termijn zien. Mijn uitgerekende datum mag naar 12-09-2015.

Nog gevraagd naar de nub-theorie maar dat vond hij maar een bakerpraatje -O- . Misschien kunnen jullie er wat uithalen. Al ligt hij/zij er niet goed voor.

Bij 9 weken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij 11 weken
SPOILER
Tussendoor nog te horen gekregen dat de nekplooi niet verdikt is ^O^
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_149969497
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ?? :{
Bij mijn stuitkind voel ik de meeste beweging bovenin, want ze ligt meestal dubbelgevouwen met de voeten omhoog. De voetjes liggen dus rechts en die gaan vaak op en neer, dus dan voel ik het ook veel langs de hele zijkant. (Dat is echt supergaaf trouwens, die hele duidelijke voetjes) O+ Het hoofdje wiebelt ook nog lekker, maar onderin voel ik niet al te veel beweging. Handjes voel ik overal wel, maar vooral ook bovenin en links (zachter dan de voetjes.) en ik vermoed dat de weinige bewegingen onderin ook vaak handjes zijn.
Ik kan zelf iig heel goed het hoofdje voelen net onder mijn ribben, het is echt een heel duidelijk hard bolletje. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik geen idee heb hoe een kontje dan voelt op die plek. Al lijkt het me iets bewegelijker dan een hard bolletje.
Misschien helpt dit iets met herkenning.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 21:46:33 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149970040
Welkom Wizzy!

nee niet echt Risu :N Wel gaaf van die voetjes O+

pi_149970065
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
Misschien maak ik het nu verwarrend i.c.m. met Risu's post, waarvoor sorry ;)

Maar ik voel sinds 2 dagen ook opeens veel meer beweging onderin. Daarvoor voelde ik de voetjes juist heel duidelijk hoger in m'n buik. Nu gebeurt er bovenin maar weinig; bijna alle beweging die ik voel zit echt onderin bij m'n blaas ( :X ) en in m'n lies. Bij mijn Mini zijn de beentjes namelijk gebogen, dus de voetjes zitten onderin in m'n lies te porren.

Het hoofdje zit inderdaad ook net onder m'n ribben (maar ik dacht dus dat dat het kontje was)
pi_149970167
Aaaah een flubber! O+

Zijn er hier trouwens moeders die geen kinderwagen nemen? Ik zit nog erg te twijfelen. We hebben gewoon erg weinig bergruimte + moet dat ding telkens een trap af (en op). Ik wilde eigenlijk gewoon veel gaan dragen. Zijn er meer die dat zo doen? Of ik zie iets over het hoofd hiermee?
pi_149970179
Kontje is lekker beweeglijk hier onder de ribben. Alsof de baby aan het twerken is :D

Nog 1 dag werken woensdag! Yay!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 21:51:33 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149970335
quote:
99s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Quickie_Brat het volgende:
Aaaah een flubber! O+

Zijn er hier trouwens moeders die geen kinderwagen nemen? Ik zit nog erg te twijfelen. We hebben gewoon erg weinig bergruimte + moet dat ding telkens een trap af (en op). Ik wilde eigenlijk gewoon veel gaan dragen. Zijn er meer die dat zo doen? Of ik zie iets over het hoofd hiermee?
Er zijn meer ouders die alleen maar dragen, zelf vind ik een wagen ook wel prettig, maar dat komt voornamelijk door m'n chronische rugklachten (plus ik heb een kelder waar ik het frame kwijt kan)

pi_149970351
quote:
99s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Quickie_Brat het volgende:
Aaaah een flubber! O+

ik ben niet zwanger, maar bij een volgende neem ik geen kinderwagen.
Bij de tweede hadden we de wagen nog van de oudste, wel de intentie om hem te gebruiken maar ze heeft er nooit in gelegen, ernstigr reflux en daardoor niet kunnen liggen dwong ons om op zoek te gaan naar andere oplossingen. Veel dragen idd. Ging prima.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 21:52:59 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149970431
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kontje is lekker beweeglijk hier onder de ribben. Alsof de baby aan het twerken is :D

Nog 1 dag werken woensdag! Yay!
ja, dat voel ik nu dus ook weer. 't zal wel een handje zijn geweest naast het hoofdje wat ik voelde .. kan me nauwelijks voorstellen dat hij met 36 weken nog gaat (kan) draaien

maandag 23 februari 2015 @ 21:54:50 #104
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149970562
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:33 schreef Wizzy het volgende:

Nog gevraagd naar de nub-theorie maar dat vond hij maar een bakerpraatje -O- . Misschien kunnen jullie er wat uithalen. Al ligt hij/zij er niet goed voor.

Bij 9 weken
SPOILER
Bij 11 weken
SPOILER
Is nog iets te vroeg om de NUB vast te stellen, dat is tussen 12 en 14 weken. De NUB kan nog iets veranderen namelijk. Maar voor nu neig ik naar een jongen.

Voor de OP moet je even een dm sturen naar cholula. :)
  maandag 23 februari 2015 @ 21:56:48 #105
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149970683
Ik denk dat ie zich al een weg naar buiten aan het klauwen is, DJMO *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 21:58:25 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149970791
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:56 schreef Mariposas het volgende:
Ik denk dat ie zich al een weg naar buiten aan het klauwen is, DJMO *O*
ik hoop het niet. Al ben ik de bekkenpijn wel een beetje zat en huiverig voor de bevalling, 36 weken vind ik toch echt te vroeg ;) 38 weken op z'n minst :Y (dat geeft me tenminste ook de kans om bepaalde zaken nog af te ronden voor de bevalling)

pi_149970818
Ik voel Frits zowel onderin mijn buik als bovenin. Als hij aan het hikken is voel ik het links onderin en zijn voeten komen regelmatig aan de rechter zijkant langs.
Normaal heeft hij op redelijk vaste tijden de hik, vandaag dus niet. En hoewel hij wel tien keer heeft bewogen, vind ik hem wat rustig. In combinatie met de harde buiken ga ik dit morgen toch even aankaarten bij de vk denk ik.
pi_149971130
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:33 schreef Wizzy het volgende:
Ik zal ook mee proberen te schrijven, maar wat gaan jullie snel zeg.

Vandaag voor de 2x een termijnecho gehad. De echoscopist was niet zeker van zijn zaak. Mijn baarmoeder is naar achteren gekanteld. Maar alle echo's lieten dezelfde termijn zien. Mijn uitgerekende datum mag naar 12-09-2015.

Nog gevraagd naar de nub-theorie maar dat vond hij maar een bakerpraatje -O- . Misschien kunnen jullie er wat uithalen. Al ligt hij/zij er niet goed voor.[/spoiler]

op beide foto's is geen nub te zien :) maar zoals eerder gezegd is het ook nog te vroeg voor nub. Overigens is nub gewoon wetenschappelijk bewezen, en zeker geen bakerpraatje. Alleen het is geen theorie die 100% zekerheid geeft over het geslacht.
pi_149971237
Je staat in de OP Wizzy.
pi_149972472
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:
Ik zag in de CVS een test die dat met urine mat. Koste 50 dollar, toch maar niet gekocht.

Ik was even in een kinderwinkel, en daar vond de (enorm stomme) medewerker dat ik een meisje zou krijgen, en meisjes waren toch makkelijker aan te kleden "like little dolls". Ik ben snel weggegaan. Zeker gezien het feit dat alles blauw en roze was, niet helemaal mijn smaak..
pi_149973159
Ik heb mijn eerste hormonale huilbui gehad. Ik whatsappte SM dat ik woensdag naar de negen maanden beurs ging. Kreeg ik terug dat ze t leuk vind dat we zo blij zijn met de zwangerschap maar dat t echt geen roze wolk is en dat kinderen echt niet alleen maar leuk zijn.
Dus ik was boos omdat ik dat dondersgoed besef (na drie miskramen ben je wel voorzichtig) en verdrietig want ik wilde iets leuks delen, ik zet mijzelf al dagelijks met beide benen op de grond. Wist ook echt even niet wat ik ermee aan moest. Bang voor een slechte echo ben ik zelf al zat ;(
pi_149973598
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb mijn eerste hormonale huilbui gehad. Ik whatsappte SM dat ik woensdag naar de negen maanden beurs ging. Kreeg ik terug dat ze t leuk vind dat we zo blij zijn met de zwangerschap maar dat t echt geen roze wolk is en dat kinderen echt niet alleen maar leuk zijn.
Dus ik was boos omdat ik dat dondersgoed besef (na drie miskramen ben je wel voorzichtig) en verdrietig want ik wilde iets leuks delen, ik zet mijzelf al dagelijks met beide benen op de grond. Wist ook echt even niet wat ik ermee aan moest. Bang voor een slechte echo ben ik zelf al zat ;(
:*
pi_149974739
quote:
Lama lullen lieverd :*

Ja een zwangerschap is niet altijd alleen maar happy happy joy joy, Ik vond t soms echt wel eens f*cked up, maar als ik saar dan voelde kriebelen of zag bewegen op de echo was alles weer goed.

En ja een kind hebben betekent doorgaans kortere nachten en minder vrijheid en onzekerheid of je t wel goed doet en je kind niet stuk maakt, maar holy mozes wat is het ook ontzettend vreselijk genieten van dat kleine kruimeltje, als zenin slaap valt op mm borst of lacht om de domme bekken die ik trek. O+

Ga lekker genieten op de 9 mnd beurs.
en mocht je zo'n ubertoffe megaleuke nijntje beurstas tegenkomen en niet willen, dan houd ik mij (tegen de betaling uiteraard) aanbevolen.
S. 2014
J. 2016
pi_149975156
quote:
Jammer dat je schoonmoeder zo reageerde! Ergens begrijp ik wel dat ze je probeert te beschermen tegen een eventuele teleurstelling, maar daar heb jij niets aan nu.
Misschien op een ander moment benoemen dat zo'n opmerking je pijn doet en dat dat je extra onzeker maakt? Of je man er op af sturen, dat is misschien beter.

pi_149975325
Tnx :* voor de reacties

ik heb gereageerd dat we nu genieten omdat alleen maar bang zijn niet helpt, dat ik besef dat er van alles mis kan gaan en zelfs als de zwangerschap goed verloopt na de bevalling het echte avontuur nog moest beginnen, en dat ik niet de illusie had om in oktober een baby born uit te poepen..
Sm reageerde dat ze zelf gewoon nog niet blij durfde te zijn vanwege haar kleinkind en toen heb ik aangegeven dat ik gewoon niets met haar reactie kan.
Ik wil in ieder geval tot volgende week dinsdag de illusie houden dat alles goed zit

Ik zal voor je kijken gm87!
pi_149975441
Daar kun je ook helemaal niets mee! Hoever ben je volgende week dinsdag?
pi_149975458
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Tnx :* voor de reacties

ik heb gereageerd dat we nu genieten omdat alleen maar bang zijn niet helpt, dat ik besef dat er van alles mis kan gaan en zelfs als de zwangerschap goed verloopt na de bevalling het echte avontuur nog moest beginnen, en dat ik niet de illusie had om in oktober een baby born uit te poepen..
Sm reageerde dat ze zelf gewoon nog niet blij durfde te zijn vanwege haar kleinkind en toen heb ik aangegeven dat ik gewoon niets met haar reactie kan.
Ik wil in ieder geval tot volgende week dinsdag de illusie houden dat alles goed zit

Ik zal voor je kijken gm87!
S. 2014
J. 2016
pi_149975557
6,3 als t goed is
pi_149975716
Dan kun je dus misschien al een knipperend pixeltje zien!
Je hebt helemaal gelijk dat je je nu geen zorgen wil maken, sowieso verandert dat niets en daarnaast is het veel leuker om positief te blijven en leuke dingen te doen.
pi_149977735
Nah Cassan, wat een zwartgallige opmerking van je schoonmoeder zeg. Ga lekker genieten daar! :*

Mijn tepelhoven zijn vervangen door zwerende schaafwonden. (totdat je kijkt: dan lijken ze opeens heel normaal. Maar zodra er iets van stof overheen zit veranderen ze snel weer terug. De rotzakken.)
En op mijn werk moet ik nog wel eens rennen naar een alarmbel. Dat gebeurt dus al een aantal weken met mijn armpjes strak onder de tietjes gevouwen. Als je me ziet gaan, zou je zweren dat er zojuist iemand in een dwangbuisje is ontsnapt. :+

Oh, en hormonale huilbui +1. Gisteren lukte er iets niet met de computer, en na een uur pielen en steeds harder op de toetsen rammen heb ik mijn laptop als een driftige kleuter in de hoek van de bank gesodemieterd en vervolgens lekker hysterisch zitten brullen. "Meeeeh, ik ga dat stomme kloteding formatteren, en NOOIT lukt er eens een keertje wat, blablajankjank", enzovoorts. Was best een genante vertoning. Schaam me gewoon voor mezelf. :@ :')

Ik heb mijn eerste intake op 11 maart. Dan ben ik (hopelijk!) 9 weken zo ongeveer. Er werd al wel gezegd dat ze dan nog geen echo maken. Jammer zeg! -O-
pi_149977922
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zag in de CVS een test die dat met urine mat. Koste 50 dollar, toch maar niet gekocht.

Ik was even in een kinderwinkel, en daar vond de (enorm stomme) medewerker dat ik een meisje zou krijgen, en meisjes waren toch makkelijker aan te kleden "like little dolls". Ik ben snel weggegaan. Zeker gezien het feit dat alles blauw en roze was, niet helemaal mijn smaak..
Je kunt er slecht neutrale kleding vinden inderdaad.
Wij hebben toen best wel veel leuke spullen kunnen kopen, maar we wisten toen al dat we een jongen kregen en we hadden alle tijd om rond te kijken.
pi_149978265
Cassandra.. Nah jah zeg! Schoonmoeders denken soms ook gewoon niet echt na!
:r

(hier n sm die een kindje heeft verloren bij 27 wkn. Toen ik rond die termijn zat heb ik wel tig keer gehoord: "ja hier ging t bij mij mis" "en t kan nog goed mis gaan hoor"

Dat is NIET wat je dan wil horen!

:N
pi_149978308
QB, ik ken aardig wat mensen die zonder kinderwagen leven, en dat is goed te doen hoor! Wij hebben m ook nauwelijks gebruikt, laten m wel staan omdat het wel handig is de enkele keer dat er iemand komt oppassen maar als we op vakantie gaan oid nemen we altijd alleen een draagdoek en draagzak mee. Nooit een kinderwagen gemist :)

Cassandra: mensen zijn soms gewoon stom :*

Hormonale buien herken ik eigenlijk niet. Ik ben iig niet labieler dan normaal gesproken :')

Oh, en dank voor de input gisteren: ik heb inmiddels een enorme to-do-list! Waar ik nu mee aan de slag ga! :)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:07:58 #124
259886 pessie
pi_149978455
Casandra, dat is niet leuk zeg. Zit je echt niet op te wachten. Ik hoop op een kleine knipper voor jullie volgende week.

Wat betreft kinderwagen. Bij oudste heb ik hem meer gebruikt dan dat ik hem voor middelste gebruikt heb. Ik vond zelf de combinatie van kinderwagen en draagdoek/draagzak fijn. Bij de middelste vond ik het dragen in huis fijn omdat ze heel graag heel dicht bij me wilde zijn en ik ook nog een peuter rond had lopen, buiten juist de kinderwagen, die kon ik op de rem op de stoep neer zetten als oudste er weer eens vandoor ging op zijn loopfietsje. Geen idee hoe ik het nu ga doen. Wil wel even kijken naar zo'n plankje achter de kinderwagen. Er hoort bij ons officieel een stoeltje bij maar daar past middelste nu al niet meer in...
pi_149978461
Echo's: Ik ben dus iemand die iedere week een echo krijgt. Heeft in mijn geval een medische oorzaak waar ik verder niet teveel over kan zeggen maar waar, naast de miskramen, ook een groot deel van de onzekerheid bij mij vandaan komt. VK heeft eigen echo apparaat en staat nauw in contact met mijn gynaecoloog. Ergens halverwege de zwangerschap zal ik ook definitief overgedragen worden maar tot die tijd vind ik het fijn dat ik 'gewoon' naar de VK mag. In mijn omgeving denkt men dat ik zoveel echo's krijg door de miskramen en dat is prima.

Kinderwagen: Ik hoop te gaan combineren, dus zowel een kinderwagen als een doek. Overigens heb ik nog geen flauw idee wat voor kinderwagen het gaat worden, wel weet ik dat we hem gesponsord krijgen door de ouders.

Cassandra: Dat is ook een prettige reactie van je schoonmoeder.... |:(

Ik ben niet van plan naar de 9 maanden beurs te gaan. Is dat heel raar?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:09:09 #126
259886 pessie
pi_149978469
L-E, heb je die to-do list toevallig digitaal? ;) Ik heb het gevoel dat ik alles nog moet (al heb ik gisteren naar aanleding van jullie ideeën wel een begin gemaakt met het geboortekaartje!). En manlief heeft vanmorgen 1 van de bakken met baby kleding van zolder gehaald zodat ik het uit kan zoeken O+
pi_149978473
Nee Malteser, ik vind de 9-maanden-beurs echt afschuwelijk, ik heb nog liever migraine. Ik vind het niet raar.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:11:52 #128
259886 pessie
pi_149978488
Nee Malteser, ik ben zelf ook nog nooit geweest. De gedachte een hele dag rond te slenteren tussen 100.000 mensen.... Nee, ik zou zo volledig kapot zijn wekenlang. Ik zou er migraine van krijgen.
Als ze de beurs alleen voor mij zouden openstellen zou ik gaan ;)
pi_149978503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:09 schreef pessie het volgende:
L-E, heb je die to-do list toevallig digitaal? ;) Ik heb het gevoel dat ik alles nog moet (al heb ik gisteren naar aanleding van jullie ideeën wel een begin gemaakt met het geboortekaartje!). En manlief heeft vanmorgen 1 van de bakken met baby kleding van zolder gehaald zodat ik het uit kan zoeken O+
Ja, dit is 'm:

-Zwangerschap melden bij verzekering
-Kraampakket ontvangen van verzekering?
-Verdiepen in eventuele thuisbevalling? Bespreken met gyn!
-Zwangerschapscursus/hypnobirthing regelen
-Wiegje naar Purmerend
-Namen
-Geboortekaartje
-Adressenlijst geboortekaartjes bijwerken
-Geboorteplan maken
-Vriezer en voorraadkast aanvullen
-Vitamines in huis voor na de bevalling? (K en D, nog meer nodig?)
-Babykleding wassen
-Kolfspullen uitkoken
-Kolfvoorraadje aanleggen in vriezer (just in case!)
-Wat wil J. uitdelen op school? Van tevoren al in huis halen cq maken?
-Ziekenhuistas klaar zetten
-Kopen:
*kruiken
*luiers
*wasbare billendoekjes
*hoezen voor wieg?

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 24-02-2015 08:19:44 ]
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:22:20 #130
259886 pessie
pi_149978588
Dank je l-e!
Volgens mij is het inderdaad nog steeds alleen K en D trouwens.
En wat bedoel je met hoezen voor de wieg?
pi_149978592
Wat een rotopmerking... Waarschijnlijk zegt ze het uit een soort van zelfbescherming, zo kreeg ik steeds tijdens de zwangerschap bij Lola te horen dat ze dit keer niks van te voren ging kopen, eerst maar een gezond kindje op de wereld zetten...
Alsof een kindje de extra aandacht tijdens een zwangerschap niet verdiend omdat het daarvoor mis is gegaan :? Ik heb dus zoveel mogelijk genoten en wel kleertjes en leuke dingetjes gekocht toen ik zwanger was, als het mis zou gaan, dan wilde ik niet alleen een herinnering van "angst" hebben, maar net als bij de eerste keer genoten hebben van de tijd dat ik de baby wel bij me gedragen had! Gelukkig is het allemaal goed gegaan O+
pi_149978596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:09 schreef L-E het volgende:
Nee Malteser, ik vind de 9-maanden-beurs echt afschuwelijk, ik heb nog liever migraine. Ik vind het niet raar.
Haha, duidelijk!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:11 schreef pessie het volgende:
Nee Malteser, ik ben zelf ook nog nooit geweest. De gedachte een hele dag rond te slenteren tussen 100.000 mensen.... Nee, ik zou zo volledig kapot zijn wekenlang. Ik zou er migraine van krijgen.
Als ze de beurs alleen voor mij zouden openstellen zou ik gaan ;)
Dankje, heel duidelijk.

Ik kreeg in mijn omgeving te horen: "Je bent zwanger, dan ga je toch wel naar de 9 maanden beurs?" En er werd even gek gekeken toen ik zei daar niet op te zitten wachten.... :)
pi_149978607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:22 schreef pessie het volgende:
Dank je l-e!
Volgens mij is het inderdaad nog steeds alleen K en D trouwens.
En wat bedoel je met hoezen voor de wieg?
Ik gebruik als hoeslakens voor de wieg aankleedkussenhoezen. Maar dat vind ik zo'n lang woord :')
pi_149978621
Oh, en het advies is idd K en D. Maar om mijn herstel te bevorderen denk ik dat ik ook iets van floradix en vit. C wil gaan nemen, nog even inlezen welke combinatie handig is :)
pi_149978630
Handig zo een lijstje, ga na volgende week maar eens kijken wat ik nog moet/wil doen en aat er nog gekocht moet gaan worden. Volgende week dinsdag is m'n laatste dag, dan nog 1,5 week vrij en dan ga ik 100% de ziektewet in, dus alle tijd om dingen te regelen :)

Nu eerst nog m'n tijd uitzitten in het ziekenhuis want heb een gluce test, daarna maar gelijk een prolegomena injectie halen, dan hoef ik morgen niet en dan weer naar huis hobbelen :)

Vandaag is onze nieuwe schoonmaakster begonnen, hoop zo dat deze wel wat is, heb in ieder geval goede hoop!
pi_149978643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:22 schreef klumsy het volgende:
Wat een rotopmerking... Waarschijnlijk zegt ze het uit een soort van zelfbescherming, zo kreeg ik steeds tijdens de zwangerschap bij Lola te horen dat ze dit keer niks van te voren ging kopen, eerst maar een gezond kindje op de wereld zetten...

Nee :o :{

Echt hoor, mensen |:(
pi_149978681
Achteraf weet ik wel dat het goedbedoelde opmerkingen zijn, sommige mensen zijn gewoon lomp in het uitdrukken van zichzelf, op dat moment ben ik er ook echt wel kwaad om geweest, en nu denk ik, jammer dat je zo bent :)
Net zo goed als dat je dan de opmerking krijgt, doe jij nou maar rustig aan, anders gaat het straks weer mis :') alsof het mis is gegaan door mijn schuld omdat ik niet rustig aan deed :')
pi_149978693
Ow en de 9 maandenbeurs trek ik ook echt niet... Als je van drukte houdt zal het best gezellig zijn, maar krijg het al benauwd als ik aan die mensen massa denk!
pi_149978701
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:30 schreef klumsy het volgende:
Achteraf weet ik wel dat het goedbedoelde opmerkingen zijn, sommige mensen zijn gewoon lomp in het uitdrukken van zichzelf, op dat moment ben ik er ook echt wel kwaad om geweest, en nu denk ik, jammer dat je zo bent :)
Net zo goed als dat je dan de opmerking krijgt, doe jij nou maar rustig aan, anders gaat het straks weer mis :') alsof het mis is gegaan door mijn schuld omdat ik niet rustig aan deed :')
:') Mensen zijn sociaal gehandicapt

Ik heb idd ook de vraag gehad wat ik verkeerd had gegeten waardoor ik zwangerschapsvergiftiging ontwikkelde :')
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:35:24 #140
259886 pessie
pi_149978736
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:32 schreef L-E het volgende:

[..]

:') Mensen zijn sociaal gehandicapt

Ik heb idd ook de vraag gehad wat ik verkeerd had gegeten waardoor ik zwangerschapsvergiftiging ontwikkelde :')
:o Dat is echt lomp zeg! Denken mensen dat zwangerschapsvergiftiging een voedselvergiftiging is...

Klumsy, ook lomp! En sowieso, de termijn waar het met je eerste zwangerschap helaas mis ging was je op een gegeven moment toch gewoon voorbij, ik bedoel, geeft dat dan geen rust voor iemand als je schoonmoeder?

Oh, sociaal gehandicapt ben ik ook echt wel trouwens. MAar dit is lomp.
pi_149978751
Wat een stomme opmerkingen :(

Fijn Malteser van de goede termijnecho! Deze blijft bij jullie, hoor!

Ik heb 1 keer op de HHB/negenmaandenbeurs gewerkt en dat was voldoende voor altijd. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 24-02-2015 08:47:39 ]
pi_149978778
Pfff Cassandra wat een opmerking! :N
En Klumsy en L-E ook trouwens!

Tuurlijk is het vast niet zo rot bedoeld als het eruit komt, maar daar kun je je niet altijd achter verschuilen vind ik. The road to hell is paved with good intentions, zeg maar...

Ik vind het ook niet gek als je niet naar de 9 maandenbeurs gaat hoor, ieder z'n ding toch? Ik ga vrijdag met m'n zus, maar ook vooral omdat ik het zie als iets wat ik een keer gedaan moet hebben voordat ik doodga :P
Voel me nog steeds prima, dus dat scheelt ook. En ik erger me op een gewone zaterdagmiddag in de stad al kapot aan alle mensen/drukte, dus daarvoor hoef ik het ook niet te laten (want dan kan ik mezelf net zo goed helemaal opsluiten ;) )
pi_149978820
Joh m'n schoonmoeder liep onderhand een jaar later nog te snikken/huilen als ze mensen met een tweeling zag lopen... Terwijl ik daar zelf nooit moeite mee heb gehad
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:50:58 #144
259886 pessie
pi_149978921
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:37 schreef Limone het volgende:

Ik heb 1 keer op de HHB/negenmaandenbeurs gewerkt en dat was voldoende voor altijd. :Y)
Er zijn ook nog mensen die daar werken :o dat is even een eye-opener. Ik vraag me echt af of iemand dat oprecht leuk vind :') (ze zullen er vast zijn).

Twist, e-shopping. uitvinding van de eeuw. Wordt er een stuk minder ongelukkig van. Maar goed, wij zitten wat stad betreft net onder Groningen en dat is geen handige shop-stad (als in: je moet doorgaans flinke stukken lopen). Ze hebben er wel een groot aanbod maar je loopt je echt een ongeluk. Als ik op de fiets kan is het weer anders.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:01:28 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149979061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Haha, duidelijk!

[..]

Dankje, heel duidelijk.

Ik kreeg in mijn omgeving te horen: "Je bent zwanger, dan ga je toch wel naar de 9 maanden beurs?" En er werd even gek gekeken toen ik zei daar niet op te zitten wachten.... :)
Gaan die mensen allemaal ook naar de huishoudbeurs omdat ze het huishouden doen? :')
pi_149979072
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:01 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Gaan die mensen allemaal ook naar de huishoudbeurs omdat ze het huishouden doen? :')
Dat is een goede vraag, ik was op dat moment niet adrem genoeg maar ik onthoud deze :)!
pi_149979247
Goedemorgen!

Wat een klote opmerking Cassandra! Goed dat je je woordje terug hebt gedaan.

9Maandenbeurs, ja vind het altijd wel leuk ondanks de drukte maar dit jaar geen HHB of 9 maandenbeurs ivm termijn.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:16:51 #148
259886 pessie
pi_149979291
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:14 schreef Danaa het volgende:
Goedemorgen!

Wat een klote opmerking Cassandra! Goed dat je je woordje terug hebt gedaan.

9Maandenbeurs, ja vind het altijd wel leuk ondanks de drukte maar dit jaar geen HHB of 9 maandenbeurs ivm termijn.
Goedemorgen!
Baby nog binnen dus!?
pi_149979823
Ben blij dat t niet helemaal aan mij lag :')

L-e en klumsy dat zijn ook rotopmerkingen zeg. Klumsy waarschijnlijk inderdaad uit zelfbescherming. Dat zei mijn schoonmoeder ook letterlijk, ze is te bang om blij te zijn in dit stadium

Negen maanden beurs, ik wil het een keer hebben meegemaakt, en anders zijn we zo weer weg. Ik ga wel bewust door de week.

Ik ga nu naar mijn werk, was een paar dagen ziek, ik had om half acht moeten beginnen maar heb de hele nacht wakker gelegen, opgeblazen buik, pijnlijke tieten, wie wilde zich nou zwanger voelen? Wilde in eerste instantie vrij nemen maar t is chaos op t werk dus ga toch maar, nadat ik wat geslapen heb. Ze mogen blij zijn dat ik er überhaupt ben vind ik :+
pi_149979845
Danaa met bevallen op de beurs haal je wsl wel het nieuws haha
pi_149979954
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:50 schreef pessie het volgende:

[..]

Er zijn ook nog mensen die daar werken :o dat is even een eye-opener. Ik vraag me echt af of iemand dat oprecht leuk vind :') (ze zullen er vast zijn).

Twist, e-shopping. uitvinding van de eeuw. Wordt er een stuk minder ongelukkig van. Maar goed, wij zitten wat stad betreft net onder Groningen en dat is geen handige shop-stad (als in: je moet doorgaans flinke stukken lopen). Ze hebben er wel een groot aanbod maar je loopt je echt een ongeluk. Als ik op de fiets kan is het weer anders.
Jahoor. De meeste grote merken hebben een promoteam van studenten in die stands staan. Ik vond het vooral fascinerend. Wij hadden ook ongeveer het enige gratis uitdeeldingetje van de beurs. Dat was ook een.. ervaring. :+
pi_149979978
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:43 schreef Cassandra87 het volgende:
LOL! Dan is het wel een Amsterdammertje.. :7
pi_149980433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Hahahaha! Dat zal zeker!
Doen we maar niet ;)
pi_149982235
Ik ben twee jaar geleden voor het laatst naar de beurs geweest. Ik vind het wel leuk. Vorig jaar niet geweest, want ik had toen net die miskraam gehad, en dit jaar lijkt me duidelijk. Vooral nu ik naar het ziekenhuis moet, wil ik de stad iig niet meer uit.
Maar als ik 3 maanden minder ver was en mijn bekken normaal deed, was ik wel gegaan.

En nu moet ik eigenlijk boodschappen halen, want er is niet zoveel meer in huis. Maar geen zin. Straks maar even eten en douchen en alsnog gaan want hongurrrrrr.

Net een mail van bol.com zeggen ze dat mijn pakket alsnog in 2 pakketten komen want te groot ofzo... Heb ik voor die ene cent tekort voor gratis verzending nog iets erbij gedaan, wordt het alsnog in 2 pakketten gestopt :')
Het zou vandaag komen, maar track en trace zegt dat het gesorteerd is, meer niet. Komt vandaag nog een pakketje, dus moet sowieso thuis zijn (na 16:00 pas gelukkig) morgen is ook ok, maar dan ben ik niet de hele dag thuis.
pi_149982748
OMG, die opmerkingen! Goedbedoeld of niet, maar jemig, er is ook nog zoiets als je tactvol uitdrukken :o

Een goeie echo voor Malteser! *O* *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:37 schreef Limone het volgende:

Ik heb 1 keer op de HHB/negenmaandenbeurs vaak op beurzen gewerkt en dat was voldoende voor altijd. :Y)
Je doet mij er geeeeeeen plezier mee :+

Verder heb ik niet teruggelezen maar Ingee en Danaa zijn nog niet bevallen geloof ik?
pi_149982903
Risu, ik weet niet waarom maar bol doet dat echt heel erg vaak: artikelen van dezelfde bestelling apart verpakken. Mijn inner hippie kan daar slecht tegen :@ :')

Ik heb de verzekering ingelicht over deze zwangerschap: ik krijg mijn kraampakket 6 weken voor de ud, zei de dame. Is dat niet wat laat, of voelt dat gewoon zo mijn doordevroeggeboorteaangetastetijdsbesef?
pi_149983017
Nog geen baby, ik mag niet bovenaan hoor, kom niet hoger dan 3. :P

Sm smst net, zin in kibbeling? Ik weet niet meer hoe vaak ik heb gezegd dat ik van dat vette eten maagzuur krijg, maar daar heb ik geen trek in. En ik heb ook geen zin om mezelf weer helemaal in de auto te hijsen en dan ergens heen te gaan. Het gegrinnik omdat ik zo lastig kan opstaan. En nou hoor ik de regen tegen de luiken slaan en heb ik al helemaal nergens trek meer in. Coconnetje please.
pi_149983128
Ik zou mijn pakket in de 7e maand krijgen, dat was begin december dus al. Net aan 7 maanden. Dat vond ik wel erg vroeg, maar 6 weken vind ik dan weer vrij laat. maar aan de andere kant, dan staat het iig niet de hele tijd al in de kamer je aan te staren met de giga verbanden erin. :P
pi_149983420
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:05 schreef twist02 het volgende:

Zomerzon, fijn dat het zo goed gaat! Wat voel je precies? Misschien klinkt het wel heel herkenbaar voor iemand hier. Bij mij was het echt een heel zacht gekriebel, steeds op hetzelfde plekje O+

Het is inderdaad een soort gekriebel. een beetje links aan de zijkant van mijn buik. Net alsof iemand heel licht met zijn vingers in je oksel loopt. En bij de vk vrijdag luisterde ze naar het hartje en kreeg elke keer 3 slagen te horen en dan gerommel omdat de minion zo aan het bewegen was. Ze moest er zelf hard om lachen. Maar elke keer dat ik gerommel hoorde voelde ik het ook op de zelfde plek. Dus ik denk wel dat ik hem/haar al voel. O+
Ik kan niet wachten tot vrijdag de 13e. Dan weten we eindelijk wat het wordt! :Y *O* :Y
Oost west, mij best.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:53:35 #160
259886 pessie
pi_149983761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:30 schreef L-E het volgende:
Risu, ik weet niet waarom maar bol doet dat echt heel erg vaak: artikelen van dezelfde bestelling apart verpakken. Mijn inner hippie kan daar slecht tegen :@ :')

Ik heb de verzekering ingelicht over deze zwangerschap: ik krijg mijn kraampakket 6 weken voor de ud, zei de dame. Is dat niet wat laat, of voelt dat gewoon zo mijn doordevroeggeboorteaangetastetijdsbesef?
Dat is best laat inderdaad, ik had hem steeds zeker met 28 weken in huis. Misschien nogmaals bellen? De 7de maand is namelijk een termijn die verreweg de meeste verzekeraars aanhouden. Zeker omdat Sticker is geboren met 33(?) weken, wil je dat toch wel wat eerder hebben.
pi_149983974
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat is best laat inderdaad, ik had hem steeds zeker met 28 weken in huis. Misschien nogmaals bellen? De 7de maand is namelijk een termijn die verreweg de meeste verzekeraars aanhouden. Zeker omdat Sticker is geboren met 33(?) weken, wil je dat toch wel wat eerder hebben.
Ja 33+5 idd. En thuis heb ik wel wat dingen uit dat kraampakket al gebruikt toen.

Nogmaals bellen is wellicht wel een idee :)
pi_149984361
Haartsie! *O* O+
  dinsdag 24 februari 2015 @ 12:18:12 #163
259886 pessie
pi_149984826
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:08 schreef Limone het volgende:
Haartsie! *O* O+
Top!! *O*
pi_149984972
quote:
Haartsie! *O* O+
*O*
pi_149985255
Ik heb mijn kraampakket vorige week opgehaald. Ik was toen 28 weken. Kan vanaf 6 maanden zwangerschap.

Dat je hem zelf moet halen vind ik dan wel weer jammer. Maar het is prima te doen en zo zwaar is het nou ook weer niet ;)
pi_149985744
quote:
Haartsie! *O* O+
Yay!

LE, ik zou ook wat ongerust worden van 7 weken van tevoren. Ik kreeg m de vorige keer beduidend eerder al.
pi_149985938
quote:
Haartsie! *O* O+
Yes! *O*

Bij mij is de +20 toch gehaald. Lang leven last minute vocht vasthouden. Ik herken mijn voeten niet meer. :')
Geeft niks, dat is er straks woosh ineens uitgeplast. ^O^
pi_149987072
quote:
Haartsie! *O* O+
*O* *O* Jaaaaaa!! *O* *O*
pi_149987162
Oke ik heb nog even gebeld en het is idd 34 weken. Maar als ik nou eerder beval? vroeg ik. 'Dat gaat u toch niet doen' :')

Echt tof, de handige features als toekomst voorspellen die verzekeringsdames tegenwoordig hebben!
pi_149987175
Jeej Limone! O+
pi_149987213
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:06 schreef L-E het volgende:
Oke ik heb nog even gebeld en het is idd 34 weken. Maar als ik nou eerder beval? vroeg ik. 'Dat gaat u toch niet doen' :')

Echt tof, de handige features als toekomst voorspellen die verzekeringsdames tegenwoordig hebben!
Pff vroeggeboorte is een fabeltje duh :{w
Wat een maf antwoord. Heb je er nog wat van gezegd?
pi_149987271
Ik werd wel een tikje bozig ja :@

Nu word ik terug gebeld door haar, ze ging kijken wat ze kon regelen.
pi_149987510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:06 schreef L-E het volgende:

:o :( :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149987587
Ja, ik ben ook erg opgelucht en blij! En het hartje klopte ook heel krachtig. Mooi om te zien. Ze liet mij nog steeds op 8w6 staan, ik houd het op 7w3. Over twee weken zien we er gelijk heeft. 8-)

Ik moest vorige keer betalen voor mijn kraampakket en ik kreeg het dan ook netjes een week na betaling: voor de 20 weken. :') Stom L-E! :(
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:22:40 #175
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149987762
quote:
Haartsie! *O* O+
Yay! *O*
Semper frakkin fi!
pi_149987881
quote:
Haartsie! *O* O+
Ik snap het niet denk ik... Maar jeuj?

Ik ben moe! Zo lekker een dutje doen. Morgen nog 1 dag werken en dan verlof... Heerlijk. Niet meer op hoeven staan om te gaan werken, gewoon kunnen blijven liggen en niets hoeven. Kan niet wachten :D

Kraampakket was hier met 6 maanden in huis, werd opgestuurd door FBTO. Toen open gemaakt, een hoop dingen gezien waarvan ik hoop dat ik ze nooit nodig heb en in een hoekje weggezet :')
pi_149987936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik snap het niet denk ik... Maar jeuj?

Ik ben moe! Zo lekker een dutje doen. Morgen nog 1 dag werken en dan verlof... Heerlijk. Niet meer op hoeven staan om te gaan werken, gewoon kunnen blijven liggen en niets hoeven. Kan niet wachten :D

Kraampakket was hier met 6 maanden in huis, werd opgestuurd door FBTO. Toen open gemaakt, een hoop dingen gezien waarvan ik hoop dat ik ze nooit nodig heb en in een hoekje weggezet :')
Een hartje. In (mijn) fonetisch Utregs. :+
pi_149988108
*O*
pi_149988603
Hallo! Al tijdje meegelezen hier, ik ben nu tussen de 7 en 8 weken zwanger (eerste kindje) en ik heb naast de krampjes en soms lichte buikpijn en hier en daar wat duizelig en veel moe en honger totaal geen last van misselijkheid, nu lees ik veel op het internet dat je dan een grote kans op miskraam hebt vanwege weinig Hcg, klopt dit?

Ik heb nog geen echo gehad. Wel gigantische borsten vanaf het begin :9
pi_149989234
quote:
Haartsie! *O* O+
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149989394
Net gebeld voor de uitslag van de glucosetest en die was super, eerste keer prikken zat ik op 4,5 en 2e keer prikken op 5 ( moet onder de 8 zijn ) *O* nu de groeiecho van volgende week afwachten :)
pi_149989452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:11 schreef klumsy het volgende:
Net gebeld voor de uitslag van de glucosetest en die was super, eerste keer prikken zat ik op 4,5 en 2e keer prikken op 5 ( moet onder de 8 zijn ) *O* nu de groeiecho van volgende week afwachten :)
Fijn!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:14:12 #183
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149989486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:47 schreef Risje010 het volgende:
Hallo! Al tijdje meegelezen hier, ik ben nu tussen de 7 en 8 weken zwanger (eerste kindje) en ik heb naast de krampjes en soms lichte buikpijn en hier en daar wat duizelig en veel moe en honger totaal geen last van misselijkheid, nu lees ik veel op het internet dat je dan een grote kans op miskraam hebt vanwege weinig Hcg, klopt dit?

Welkom en gefeliciteerd!
Weinig symptomen geven echt niet meer kans op een miskraam. Zegt echt niets over goed of slecht verloop. Sommige mensen reageren gewoon veel minder op hormonen. Het kan zelfs per zwangerschap verschillen bij dezelfde persoon. weinig hCG aanmaken zegt op zich wel wat, maar dat is niet direct aan symptomen te meten.
Zelf heb ik ook alleen de giga boobs en daarnaast slecht slapen gehad, en inmiddels bijna op de helft.

En *O* voor Limone!!

En voor klumsy voor de goede uitslag van de suikertest! *O*
pi_149989650
Yay voor Limone!

Ik doe erg rustig vandaag, toch wat meer geschrokken van de hoge bloeddruk ineens dan ik gisteren dacht, dus weinig geslapen vannacht. Nou ja, hopen dat het morgen niet nog hoger is of dat de bevalling nog even snel voor morgen op gang komt. :)
pi_149989778
*O* voor de goede suikertest van Klumsy.

Welkom Risje!

Verstandig dat je rustig aan doet ingee! Hopelijk komt het vandaag op gang!

Ik heb weer een sticker van de vk. Frits is nog steeds niet ingedaald, maar verder was alles dikke prima.
pi_149989956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:23 schreef Cholula het volgende:
Ik heb weer een sticker van de vk. Frits is nog steeds niet ingedaald, maar verder was alles dikke prima.
Al wel iemand voor de uitgang laten roepen?
pi_149990103
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:28 schreef Limone het volgende:

[..]

Een hartje. In (mijn) fonetisch Utregs. :+
Haha ik dacht al wel dat het iets heul positiefs was, maar nu oprecht gefeliciteerd dan :+
pi_149990564
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:29 schreef ingee het volgende:

[..]

Al wel iemand voor de uitgang laten roepen?
Goede! Ik zal het hier nog eens voorstellen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:51:59 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149990697
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:47 schreef Cholula het volgende:

[..]

Goede! Ik zal het hier nog eens voorstellen.
Melk en oreo's ervoor zetten!

Hoewel, van mij kan je beter geen tips aannemen, ik mocht de 42 weken zien :').
KuikenGuppy
pi_149991332
*O* *O*

voor het hartje van Limone..

Ik ben weer thuis, en geradbraakt. De hele vlucht vanaf NY niet geslapen. Thuis maar een paar uurtjes in bed gedoken, en nu wachten tot ik weer naar bed kan...
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:13:27 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149991397
quote:
Haartsie! *O* O+
O+ jooooooh *O*
KuikenGuppy
pi_149991505
quote:
Haartsie! *O* O+
*O* *;
pi_149991693
*O* voor kloppend hartje bij Limone!

*O* voor goede suikertest van klumsy!

Welkom Risje! :) Niet misselijk zijn of het ontbreken van andere kwaaltjes zegt echt helemaal niks! Ik ben nooit écht misselijk geweest ('s ochtends wel een beetje weeïg gevoel) en zelfs niet 1x hoeven overgeven en ons dametje doet het voorlopig prima! ;)
Andersom zijn er ook vrouwen waarbij het wél mis is, maar die juist nog wél klachten blijven houden

Oké, ik weet dat jullie door jullie schermen heen niet in mijn buik kunnen kijken (van eenieder die dat wel kan, ontvang ik graag een PM! :P ), maar ben toch even benieuwd:

Gisteren dus gehoord en gezien dat onze Mini in stuit lag, maar gezien de termijn (30w) kan ze nog makkelijk draaien natuurlijk. Nu voelde ik de afgelopen dagen vrijwel alleen onderin beweging (bij mijn blaas en lies), wat op zich logisch is.
Maar sinds vanmiddag voel ik ook weer wat hoger beweging, tegen m'n ribben. Het voelt wel echt als schopjes/porretjes, maar ik weet het niet zeker. Als ze nog steeds in stuit ligt en dus met d'r hoofd tegen m'n ribben beukt, dan voelt dat anders dan wanneer ze dat met een voetje/handje doet, toch? Of is dat echt te lastig om te zeggen?

TL;DR: voel je het verschil tussen een voet of een hoofd dat tegen je ribben port? ;)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:25:44 #194
259886 pessie
pi_149991816
L-E wat een stom antwoord! Maar ik vind het gewoon eigenlijk heel raar. Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een verzekeraar pas bij 34 weken die dingen op de bus deed. Hoop dat je hem gewoon bij 28 weken krijgt.

Welkom Ris! En misselijkheid zegt weinig. Gewoon echo afwachten vrees ik voor je.

Klumsy, fijn dat de suikertest goed was!

Ingee, heb je nog wel even gelegen vanmiddag? Het is ook niet niets voor je gevoelsmatig als je bloeddruk zomaar omhooggaat :* . Logisch dat je daar van schrikt.

Vanmorgen met de kinderen nog even de Action in gedoken voor wat verjaardagsspul voor morgen, mijn middelste wordt dan 2 O+ . Vanmiddag toch wel moe, dus heb verteld dat mama pauze heeft en heb gewoon even kort geslapen op de bank :o toen ik wakker werd zaten ze allebei aan tafel te knutselen O+ .

Twist, het lastige is dat je voeten van je baby ook gewoon naast het hoofd kunnen liggen, dus dan ligt zowel hoofd als voeten bovenin en kont onderin. Maar voor hetzelfde geld is ze wel weer gedraaid. In principe heeft ze gewoon nog ruimte om te draaien.
pi_149992000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:25 schreef pessie het volgende:
Vanmorgen met de kinderen nog even de Action in gedoken voor wat verjaardagsspul voor morgen, mijn middelste wordt dan 2 O+ . Vanmiddag toch wel moe, dus heb verteld dat mama pauze heeft en heb gewoon even kort geslapen op de bank :o toen ik wakker werd zaten ze allebei aan tafel te knutselen O+ .

Twist, het lastige is dat je voeten van je baby ook gewoon naast het hoofd kunnen liggen, dus dan ligt zowel hoofd als voeten bovenin en kont onderin. Maar voor hetzelfde geld is ze wel weer gedraaid. In principe heeft ze gewoon nog ruimte om te draaien.
Wat lief dat ze zo zaten te knutselen O+ En alvast een leuke dag dan morgen! :)

Ja, dat bedacht ik me net ook nog. Gisteren had ze d'r voetjes wel naar beneden (in m'n lies :X ), maar misschien dat ze alleen die nu verplaatst heeft en verder toch nog hetzelfde ligt...

Hmm, ergens weet ik ook wel dat ik het gewoon af moet wachten tot de volgende controle :{ maar ben zo nieuwsgierig wat ze allemaal uitspookt daarbinnen O+
En hoop natuurlijk dat ze op tijd draait, maar besef me dat ze nog genoeg tijd heeft om wel 40x te draaien ;)

* twist02 is heus niet nieuwsgierig en ongeduldig O-)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:34:13 #196
259886 pessie
pi_149992155
Stiekem wil je gewoon een privé echo apparaat om elke dag even te kunnen kijken ;)
pi_149992192
Jep! Of een luikje om even te gluren ofzo O+
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:38:12 #198
259886 pessie
pi_149992308
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:35 schreef twist02 het volgende:
Jep! Of een luikje om even te gluren ofzo O+
Mijn oudste stelde in het begin voor om de baby te halen met een zaag, dan kon hij mama's buik open maken en kon de baby komen :{
})
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:43:41 #199
259886 pessie
pi_149992502
Twist, ik kreeg net dit in een mail over groei van de baby

Je baby

Het wordt steeds krapper in je buik. Misschien ligt je baby al keurig met zijn hoofd naar beneden, maar het kan ook zijn dat hij in een stuit ligt. Maak je geen zorgen: je baby heeft nog zeker 2 weken de ruimte om zich andersom in de baarmoeder te nestelen.

Kijk, tijd genoeg! ;)

En vrijdag gaan beide kinderen voor het eerst logeren bij mijn schoonmoeder! En wij gaan samen een nachtje weg *; Dat is echt lang geleden, heb er zoveel zin in!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:48:21 #200
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149992671
Fijn van de suikertest Klumsy!

En welkom Risje! Ik ben geen moment misselijk geweest en ben nu 13 weken (wisseldag vandaag, jeuj) zwanger! :) Hoeft niks te zeggen dus.

Zo, ik kan eindelijk onder mn eigen naam posten! Starbuck_ hier :W
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_149992803
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:

En welkom Risje! Ik ben geen moment misselijk geweest en ben nu 13 weken (wisseldag vandaag, jeuj) zwanger! :) Hoeft niks te zeggen dus.

*O* *O* *O* *O*
Nogmaals gefeliciteerd!!!
Doe ff sterretjes achter je naam dan ook! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:53:40 #202
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149992881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:51 schreef tombolafan het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O*
Nogmaals gefeliciteerd!!!
Doe ff sterretjes achter je naam dan ook! O+
Thanks!

Oh ja! FOK!baby! :9~ *O*
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_149992909
quote:

:o Gefeliciteerd!! O+ *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_149992919
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:53 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Thanks!

Oh ja! FOK!baby! :9~ *O*
Jaaaaaaaa *O* *O*
Dat zijn de leukste :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:55:21 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_149992952
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa *O* *O*
Dat zijn de leukste :Y
QFT! En ik jubel overal voor je, dus ook hier *O* :*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:55:48 #206
259886 pessie
pi_149992973
Gefeliciteerd Miss!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:58:41 #207
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149993090
Bedankt dames *O*

FOK!baby's ftw!
Ziggy played guitar
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:06:54 #208
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149993434
quote:

Hehe, daar ben je. :D vroeg me laatst nog af of je onder je schaduw zou blijven.

*O*
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:10:04 #209
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149993548
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:06 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hehe, daar ben je. :D vroeg me laatst nog af of je onder je schaduw zou blijven.

*O*
Nou, dat gedoe met 2 accounts ben ik niet zo goed in, zoals jij o.a. gezien hebt :D
Ziggy played guitar
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:11:24 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_149993608
:o omg starbuck is missbliss :D wat leeeeuuk *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_149993643
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:10 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Nou, dat gedoe met 2 accounts ben ik niet zo goed in, zoals jij o.a. gezien hebt :D
Breng je af en toe nog wel koffie nu }:|

Maar fijn dat je onder je eigen account weer je ei kwijt kan ;)
Schudden voor gebruik
pi_149993656
Die heb ik ook voorbij zien komen MB, ik was alleen weer vergeten bij wie het hoorde. :P
Leuk! :D
pi_149993742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:11 schreef pinquit het volgende:
:o omg starbuck is missbliss :D wat leeeeuuk *O*
+1 *O*

Gefeliciteerd MissBliss! Nu onder je echte naam. :)
pi_149993801
+2! Wat leuk! *O*

Van harte!

En risje ook!
pi_149993874
Vergeet ik Risje! Van harte en welkom!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:22:19 #216
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149994034
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Breng je af en toe nog wel koffie nu }:|

Maar fijn dat je onder je eigen account weer je ei kwijt kan ;)
Ik moest echt lang nadenken wat je bedoelde :')
Nickname was gebaseerd op het personage Starbuck uit Battlestar Galactica! Ik drink niet eens koffie :P (en ik rook ook geen sigaren)

Bedankt allemaal voor de nieuwe welkoms :P

[ Bericht 3% gewijzigd door MissBliss op 24-02-2015 16:30:49 ]
Ziggy played guitar
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:31:32 #217
56471 pinquit
oh my lama!
pi_149994458
*O* ik ben blij want heb voor t eerst in 6 dagen gepoept O+ t was niet helemaal waar ik op hoopte, maar toch al beter dan niks.
Wat een opluchting zeg :o
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:36:05 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149994687
MB O+ *O*
KuikenGuppy
pi_149994720
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:22 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik moest echt lang nadenken wat je bedoelde :')
Nickname was gebaseerd op het personage Starbuck uit Battlestar Galactica! Ik drink niet eens koffie :P (en ik rook ook geen sigaren)
[ afbeelding ]

Bedankt allemaal voor de nieuwe welkoms :P
:D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:38:41 #220
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149994831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:36 schreef Burdie het volgende:
MB O+ *O*
Eindelijk in het updatetopic! O+ *O* (Met starbuck was ik er nooit ingezet).
Ziggy played guitar
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:39:37 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149994881
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:38 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Eindelijk in het updatetopic! O+ *O* (Met starbuck was ik er nooit ingezet).
Nee ik zag het, en dit is toch een belangrijke update ;).
KuikenGuppy
pi_149994884
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:31 schreef pinquit het volgende:
*O* ik ben blij want heb voor t eerst in 6 dagen gepoept O+ t was niet helemaal waar ik op hoopte, maar toch al beter dan niks.
Dat is natuurlijk ook goed nieuws! *O*
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:40:08 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149994912
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:39 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook goed nieuws! *O*
Is dat er ook eentje voor in het update topic?
KuikenGuppy
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:41:05 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_149994953
Euh, mwah niet zo nodig :P
pi_149994974
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is dat er ook eentje voor in het update topic?
Voor Pinq waarschijnlijk wel.. :7
pi_149995171
quote:

Gefeliciteerd *O* *O*
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:52:33 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149995518
quote:

*O* *O* Beste Fokbaby ever deze O+ O+ O+ O+ O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149996020
Iedereen gefeliciteerd met alles :D

Net weer goedgekeurd. Keurige bloeddruk en bébé is gedraaid! *O*

Nu kwam er echter een ander aspect van thuisbevallen ter sprake: door mijn lengte/gewicht (ben echt niet dik, maar lange mensen zijn over het algemeen ook zwaarder :P) moet ik waarschijnlijk wel beneden bevallen. Omdat, in geval van een noodsituatie, ze me dan niet goed naar beneden kunnen krijgen... Maar ze kwamen meteen met een goede oplossing: matras op de eettafel :+

Eigenlijk niet eens verkeerd. Kunnen we mooi de slaapkamer in orde maken. Beneden bevallen en de rotzooi en ik kan dan weer lekker boven m'n schone bed in :)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149996215
Joh, ik wist niet eens van een update-topic! En daar sta ik ook in, wat leuk!
pi_149996326
Welkom nieuw en niet helemaal nieuw maar wel een beetje nieuwe aanwas. *O*

Mijn pakketje is binnen. Vanavond envelopjes halen en dan durf ik het bijna niet te zeggen, maar dan is echt alles klaar. Het schrijven van de envelopjes is bijzaak. Kan ook in het ziekenhuis tussendoor als het echt moet :P
Ik heb zelfs mijn raamsticker binnen met DE naam. Het eerste waar het echt op staat (want geboortekaartje zie ik vanavond pas) oooh O+
En ik ben er in mijn hoofd nu ook klaar voor. Ik zat net een serie te kijken en ik droomde half weg dat ik straks gewoon met baby aan de borst daar naarkan gaan zitten kijken. Kom maar op met die weeen :%
pi_149996378
Nou Risu, vannacht kan je los *O* ben heel benieuwd naar jullie naam!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:22:33 #232
259886 pessie
pi_149996546
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Joh, ik wist niet eens van een update-topic! En daar sta ik ook in, wat leuk!
:D Zo leer je nog eens wat!

happy dat is inderdaad ook een oplossing! Wel een handige werkhoogte voor de vk!
pi_149996583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, dit is 'm:

-Zwangerschap melden bij verzekering
-Kraampakket ontvangen van verzekering?
-Verdiepen in eventuele thuisbevalling? Bespreken met gyn!
-Zwangerschapscursus/hypnobirthing regelen
-Wiegje naar Purmerend
-Namen
-Geboortekaartje
-Adressenlijst geboortekaartjes bijwerken
-Geboorteplan maken
-Vriezer en voorraadkast aanvullen
-Vitamines in huis voor na de bevalling? (K en D, nog meer nodig?)
-Babykleding wassen
-Kolfspullen uitkoken
-Kolfvoorraadje aanleggen in vriezer (just in case!)
-Wat wil J. uitdelen op school? Van tevoren al in huis halen cq maken?
-Ziekenhuistas klaar zetten
-Kopen:
*kruiken
*luiers
*wasbare billendoekjes
*hoezen voor wieg?
Ik heb nog 2 splinternieuwe kruiken+kruikenzakken (echt nooit gebruikt) als je interesse hebt doe maar n dm...

Edit: verkocht

[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 24-02-2015 19:31:49 ]
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:24:25 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_149996596
quote:

Wauw wat tof!! Gefeliciteerd!!
pi_149996672
Oeh, keukentafel. Bij ons kun je 's avonds best makkelijk via de keuken naar binnen kijken (overdag niet echt) dus ik zou daar niet vrolijk van worden. Maar het kan wel. Best een mooie oplossing. Ook de keuken lekker dichtbij, voor warm water enzo.

Wij hebben voor de kraamtijd een extra (vrij dik en stevig) matras voor op het bed. Alleen voor controles, daarna gaat hij eraf en kan jk gewoon in bed komen. Aangezien ik toch niet thuis mag bevallen vond ik klossen wat overdreven (ik heb ze wel) en eigenlijk is mijn bed te zwaar daarvoor. Ben bang dat het stuk gaat. Maar die controles duren geen uren en ze doen het er maar mee.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:42:41 #236
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149996987
De eettafel. :D wel een leuke anekdote voor de eerstvolgende keer na de bevalling als je een etentje hebt om aan je eters te vertellen. :7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 februari 2015 @ 17:48:01 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149997097
Ik had achter jou nooit een kloon gezocht MB!! Gefeliciteerd *O*

Ik heb net de lichten maar weer aangezet, het was ineens zo deprimerend donker buiten :/

pi_149997185
Welkom Risje!

Een *O* voor de suikertest van Klumsy

En Starbuck blijkt MB te zijn, leuk!

En Risu die er klaar voor is *O*
pi_149997210
Ik zag dat Limone een hartje heeft gezien! *O*
En Starbuck_ die eindelijk haar ware identiteit mocht onthullen! Wat een Fokbaby's staan er in de lijst zeg *O*

Hier is MvM gisteren langsgeweest! Heb 1 kratje gekregen tot en met vrijdag maar heb nu al bijna de helft vol! Daarna krijg ik er voor elke week 3.
Was toch ook wel weer even fijn om een positieve test te zien, de teststreep was al donker voor de controlestreep begon op te kleuren! Maar dat is misschien ook niet gek als je al ruim 8 weken zwanger bent ;)
De mevrouw vertelde dat ze voor mij bij een stel was geweest waarbij de streep totaal niet kwam. Lijkt me zo heftig als je eigenlijk gewoon denk zwanger te zijn.

En nu kruip ik terug onder mijn dekentje. Want de griep wilde mij toch niet overslaan dit keer...

SPOILER
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:58:01 #240
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149997353
MB gefeliciteerd! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149997400
Beterschap Joycie!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:04:29 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_149997547
quote:

zomg wat ontzettend tof O+ O+ *O* gefeliciteerd!! Fokbaby's O+
disclaimer
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:10:43 #243
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149997730
Hier trouwens een soort van fok-baby. We waren collega's, maar van een andere afdeling/team. Zijn aan de praat gekomen doordat ik bij soort van toeval zijn FoBo tegenkwam en hem herkende. :D
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:12:23 #244
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149997791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:52 schreef oh-oh het volgende:

[..]

*O* *O* Beste Fokbaby ever deze O+ O+ O+ O+ O+
:D No pressure :P

Bedankt voor de felicitaties allemaal O+ En fijn om te lezen dat er ook mensen waren die mijn kloongefaal niet gezien hebben :') (Heb een paar keer met deze account hier gepost).

Beterschap voor Joycie :*

Risu, fijn dat je er helemaal klaar voor bent! Hopelijk hoef je niet meer lang te wachten :)

happy: goedgekeurd en bevallen op de keukentafel! Waarom ook niet :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:10 schreef Mariposas het volgende:
Hier trouwens een soort van fok-baby. We waren collega's, maar van een andere afdeling/team. Zijn aan de praat gekomen doordat ik bij soort van toeval zijn FoBo tegenkwam en hem herkende. :D
Zonder het fotoboek hadden jullie misschien nooit aan de praat geraakt dus dat telt wel als FOK!baby vind ik :Y
Ziggy played guitar
pi_149997885
Hartje voor Limone! *O*
En ooh wat leuk nog een fokbaby, gefeliciteerd MB en Re!
Risje welkom! ik hoop mee dat de afwezigheid van symptomen niets zegt, ik ben nu vijf weken en een paar dagen, het misselijke heb ik sinds gisteren bij vlagen, en echt niet lang. Vanmiddag heb ik een reep witte chocola weggegeten en daar werd ik totaal niet misselijk van :') maar voel me ook dusdanig goed dat ik soms ook denk, ik krijg een slechte echo

Maar vandaag mijn eerste pakje gekocht, wordt niet het eerste pakje dat de kleine aankrijgt,wel leuk. En lekker fout
pi_149998146
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar vandaag mijn eerste pakje gekocht, wordt niet het eerste pakje dat de kleine aankrijgt,wel leuk. En lekker fout
Oeh, een pakje gekocht. Je maakt me nieuwsgierig! Man en ik hadden het er gisteren na de echo over dat we binnenkort misschien ook wel iets durven te gaan kopen. Al dat kleine spul, zo onwerkelijk...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 februari 2015 @ 18:34:10 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149998606
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:12 schreef MissBliss het volgende:
Bedankt voor de felicitaties allemaal O+ En fijn om te lezen dat er ook mensen waren die mijn kloongefaal niet gezien hebben :') (Heb een paar keer met deze account hier gepost).
dat heb ik wel gezien, maar kon me niet voorstellen dat jijzelf die kloon was :P

dinsdag 24 februari 2015 @ 18:37:18 #248
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_149998743
Welkom risje!!

En fijn dat je nu onder je eigen naam kan posten hier mb! :D

Heeft iemand hier ervarings met een buik die constant gespannen en pijnlijk hard is? Zeg maar net als bij een harde buik maar dan wel een uur lang. Heb het er al een paar keer met de vk over gehad, maar verder dan een : ' rustig aan doen' komt ze niet.. Het is alleen ontzettend vervelend want kan door de pijn niet zoveel doen en ben kapot door het niet slapen snachts :( ben nu 25 weken trouwens.

Over klossen onder je bed. Ons bed is niet zo stevig en ondanks dat ik beide keren wel klossen enzo in huis had, ( mocht het nodig zijn konden ze eronder. ) vonden de kraamzorg intake mevrouw, de kraamverzorgster en de vk het geen probleem verder.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:44:07 #249
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149999052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat heb ik wel gezien, maar kon me niet voorstellen dat jijzelf die kloon was :P
Ja was ik dus :D

Wat leuk Cassandra, een pakje gekocht! O+ Foto? O-)
Ziggy played guitar
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:50:29 #250
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_149999401
Blissebips en Re krijgen een baby *O* O+ *O*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_149999589
Mijn man doet me wat..
SPOILER
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:00:14 #252
259886 pessie
pi_150000201
'haha geweldig cassandra!

Joycie, dat is echt vervelend zeg. Zeker omdat er gewoon een griepgolf rondgaat en er zo te horen ook een heleboel kinderen dat meenemen. Alsof je voor de lol ziek bent.

Purebliss wat doe je zoal op een dag? Ik had rond de 20-22 weken ook echt heel veel harde buiken. Echt heel naar. Toen kwam mijn bekken met "ik kap ermee" en waren de harde buiken weg. Bij mij had het er dus kennelijk mee te maken dat ik te veel deed (zo voelde het niet). Maar niet stofzuigen, dweilen en zware dingen tillen hielp hier wel.
pi_150000300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man doet me wat..
SPOILER
Leuk! O+

Hier ook al een pakje gekocht ook geen eerste pakje, daar wil ik me wachten tot we weten wat het wordt!
Oh en we hebben ook al een heel schattig pyamaatje!

SPOILER
Hier kopen we langzaam aan wel wat spulletjes. Maar nog wel heel voorzichtig. Hebben ook al wat cadeautjes gehad. Zo lief :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150001193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:31 schreef pinquit het volgende:
Herkenbaar helaas! Zo probleemloos als het normaal altijd gaat, zo'n ramp is het nu geworden.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:39:50 #255
244125 laziness
pi_150002228
MB :o

Gefeliciteerd! Wat leuk *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 februari 2015 @ 19:43:52 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150002408
ik voel de baby al de hele dag eigenlijk maar heel zacht. Toen ik net even op de bank ging zitten, bewoog hij wel maar lang niet zo als hij normaal doet. En nu twijfel ik .. bellen of niet .. ga me zo'n aanstelster voelen als ik moet komen en er blijkt bij een ctg niets aan de hand te zijn :{

pi_150002452
Beter voor niets dan te laat doorhebben dat je had moeten gaan DJMO!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:43 schreef DJMO het volgende:
ik voel de baby al de hele dag eigenlijk maar heel zacht. Toen ik net even op de bank ging zitten, bewoog hij wel maar lang niet zo als hij normaal doet. En nu twijfel ik .. bellen of niet .. ga me zo'n aanstelster voelen als ik moet komen en er blijkt bij een ctg niets aan de hand te zijn :{
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:48:21 #258
259886 pessie
pi_150002622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:43 schreef DJMO het volgende:
Heb je appelsap of cola in huis? Wellicht kun je dat nog even proberen, als het dan nog steeds rustig blijft kun je altijd bellen. Beter te vaak bij een CTG dan niet vaak genoeg.
pi_150002755
Nou, de vlopjes zijn binnen hoor. :) en het kaartje gezien, beter dan ik dacht, dus superblij.

Leuke pakjes zeg, ik heb van mezelf koopverbod. Er hangt anders veeeel te veel. Als ik tekort kom, mag ik weer.

Harde buiken? Echt een stapje terug doen hoor. En als je persee iets wil doen, ga eerst rustig zitten met een kopje thee ofzo. Ja als je voorbij de 37 weken bent zijn harde buiken niet erg, maar ervoor lijkt het me wel een teken dat je iets moet laten liggen. Stofzuigen om de dag ipv elke dag bijvoorbeeld. Kijk wat echt nodig is, en wat alleen voor je hormonen nodig is. En eventueel op het werk ook aankaarten dat je minder dingen hoeft te doen. Ik merk zelf heel erg het verschil tussen wat ik nu doe en wat ik een paar weken terug deed, terwijl hetzelfde gedaan wordt. Zo heb ik vandaag gestofzogen, wasje gedraaid, afwas gedaan, koken en boodschappen. Maar omdat ik het niet allemaal achter elkaar doe, is het veel beter te doen.

Ik vind het wel grappig trouwens dat heel fok even langskomt voor felicitaties (wat echt leuk is aan fok) maar ik verder meer heb bij de kloon dan de echte username. Ik kom niet veel verder dan OUD en CRE. :P
pi_150002859
Ik zou gewoon gaan hoor. Want dan heb je iig weer rust in je hoofd. En ik vind met babies altijd beter tevaak gechecked dan te weinig. Vriendin van mij ging ook met dat idee en en dag later had ze een kindje (die was wel iets verder dan jij)
pi_150002893
DJMO bellen hoor. :*
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:56:43 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_150002989
Wat leuk MB! Van harte. Ook @Re natuurlijk :P
pi_150003023
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb nog 2 splinternieuwe kruiken+kruikenzakken (echt nooit gebruikt) als je interesse hebt doe maar n dm...

Edit: verkocht
Oh. Oke dan :')
pi_150003070
Nieuwe zwangeren: gefeliciteerd! *O*
  Jubileum moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 20:05:19 #265
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_150003389
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:58 schreef MissBliss het volgende:
Bedankt dames *O*

FOK!baby's ftw!
Gefeliciteerd *O* O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:25:24 #266
374533 purebliss
pi_150004295
Pessie en risu. Lief dat jullie reageerden. Ik doe deze week even niet zoveel, behalve het huishouden, maar normaal moet ik mijn oudste naar school brengen met de fiets en de jongste van 2 is gewoon thuis. Heb er al vanaf 19 weken last van, maar de laatste weken is het soms echt niet te doen.

Las op internet dat een kruik kan helpen dus zal die morgen eerst halen. Vind het toch een eng idee omdat ik bij de oudste rond deze termijn ineens in het zkh opgenomen werd vanwege ondragelijke buikpijn :(
pi_150004602
Wij hebben deze gekocht...

SPOILER
pi_150004644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:25 schreef purebliss het volgende:
Pessie en risu. Lief dat jullie reageerden. Ik doe deze week even niet zoveel, behalve het huishouden, maar normaal moet ik mijn oudste naar school brengen met de fiets en de jongste van 2 is gewoon thuis. Heb er al vanaf 19 weken last van, maar de laatste weken is het soms echt niet te doen.

Las op internet dat een kruik kan helpen dus zal die morgen eerst halen. Vind het toch een eng idee omdat ik bij de oudste rond deze termijn ineens in het zkh opgenomen werd vanwege ondragelijke buikpijn :(
Warme pittenzak kan ook helpen, zijn heerlijke dingen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:38:06 #269
259886 pessie
pi_150004914
Wat een schatjes cactus!

purebliss, juist het huishouden is hetgene wat echt zwaar is. Volle wasmanden de trap op tillen, stofzuigen, badkamer schoonmaken... Ik merk zelf dat ik door dat niet (alleen) te doen ik beter voor de kinderen kan zorgen. (al stonk ik er vandaag wel in met een wasmand natte was die naar boven moest en ik echt gedaan wilde hebben, dat heb ik dus ook direct gemerkt).
Moet je je peuter nog veel tillen?
Wij hebben onze middelste sinds december in een peuterbed waar ze zelf in kan klimmen. Ik verschoon haar op de bank of leg het aankleedkussen op haar bed, ze loopt zelf de trap op trap af... Het enige tilwerk is nog in het fietsstoeltje en uit het fietsstoeltje. Misschien een idee?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 februari 2015 @ 20:40:03 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150004999
laters lady's ...
* DJMO onderweg voor een ctg en echo

dinsdag 24 februari 2015 @ 20:44:47 #271
374533 purebliss
pi_150005213
Succes djmo!

Nee ik heb een peuter die absoluut niet getild wil worden. Haha. Dus verder dan in en uit de bakfiets tillen kom ik ook niet.

mijn vriend probeert wel zoveel mogelijk te doen. Maar als ik dan bijvoorbeeld een wasmand zie staan die naar beneden moet dan denk ik wel van : ohhhh doe ik zelf wel even . Terwijl dat nu juist niet handig is. Verder zet ik de jongens nu wrl wat vaker ( heel verantwoord) voor een filmpje, anders trek ik het echt niet :(
pi_150005244
Kruik is inderdaad erg lekker bij buikpijn. Douchen vind ik ook heerlijk, maar zo'n gedoe bij weer aankleden. Ik gebruik nu de elektrische kruik die ik voor baby had gekocht. Kun je maximaal opladen tot max 65 graden of korter voor minder warm. Ik vind het super. Blijft ook lekker lang warm. En dat terwijl ik het al snel warm heb.
pi_150005314
Gefeliciteerd MissBliss! *O*
pi_150005374
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:32 schreef MevrouwCactus het volgende:

SPOILER
hebben! waar kkomt die vandaan?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:49:36 #275
259886 pessie
pi_150005420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:44 schreef purebliss het volgende:
Succes djmo!

Nee ik heb een peuter die absoluut niet getild wil worden. Haha. Dus verder dan in en uit de bakfiets tillen kom ik ook niet.

mijn vriend probeert wel zoveel mogelijk te doen. Maar als ik dan bijvoorbeeld een wasmand zie staan die naar beneden moet dan denk ik wel van : ohhhh doe ik zelf wel even . Terwijl dat nu juist niet handig is. Verder zet ik de jongens nu wrl wat vaker ( heel verantwoord) voor een filmpje, anders trek ik het echt niet :(
Als je lichaam niet doet wat jij wilt is dat echt frustrerend!
Maar vooral: niet meer die wasmand tillen o.a. Ik ben nu een week of 8 verder en ondanks dat ik er regelmatig echt heel erg niet blij van wordt dat ik het niet kan, doe ik het niet. Ik word ook niet blij van de lichamelijke consequenties.
Oh ja, heb je een fijne bank? Hier is de bank voor mama en zijn de stoelen voor de kids. Ik lig op de bank wanneer de kinderen TV kijken.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:51:40 #276
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150005512
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:50 schreef Ingetje79 het volgende:
Blissebips en Re krijgen een baby *O* O+ *O*
Haha Ing komt me wel even voor lul zetten hier :P
Bedankt! En alle anderen ook :* echt leuk zoveel reacties O+

Succes DJMO!
Ziggy played guitar
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:53:25 #277
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_150005592
Niks voor lul, ik vind het fantastisch voor jullie O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:55:22 #278
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150005695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Niks voor lul, ik vind het fantastisch voor jullie O+
'Blissebips' ;( ;)
Ziggy played guitar
pi_150006256
Ik sleep de wasmand soms achter me aan van tree naar tree de trap af/op. Maar eigenlijk moeten we hem ook niet zo vol gooien en gewoon twee keer lopen ofzo. (Niet twee keer achter elkaar dan, maar tussendoor nog even zitten.)

Stofzuigen ook, niet meteen het hele huis doen, maar gewoon met de franse slag even erdoor wandelen (niet bukken, rechtop blijven)

Afwas doe ik nu 2 keer per dag, of ik doe maar de helft. Drogen doe ik al niet meer (alleen bestek even want die watervlekken zijn zo viezig.)

En verder... Euh... Ja, boodschappen doe ik op een langzaam tempo en eigenlijk toch nog wel zo veel mogelijk in een keer halen. Maar ja, alles kan in een karretje. Geen mandje meer gebruiken, ook niet zo'n sleepding, want bukken is ook stom. Op de fiets alles wel, maar lopen is voor mij slechter te doen. Als je wel loopt, neem zo'n boodschappenkarretje. En anders met de auto als het kan.

Als ik al de was moet doen, doe ik er maar 1 per dag. En dan kijk ik welke het meest nodig is. Ondergoed krijgt meestal voorrang, want dat kan snel gaan en de shirts van mijn man, want die moet gewoon netjes naar zijn werk kunnen. Als het even kan in de droger, scheelt ophangwerk. Is wel duurder, maar das maar tijdelijk.

Nou zo doe ik het een beetje. En dan van al die zwaardere dingen, zoveel mogelijk over de week verspreiden.
pi_150006367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:48 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

hebben! waar kkomt die vandaan?
H&M ook :)
pi_150006432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:40 schreef DJMO het volgende:
laters lady's ...
* DJMO onderweg voor een ctg en echo
Succes :*
pi_150006440
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

H&M ook :)
Oooh van de week nog eens kijken dan
pi_150006502
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Oooh van de week nog eens kijken dan
Ik zie hem niet meer op de website staan nu... Alleen met Teigetje nog. Hoop voor jou dat ze er nog zijn.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:11:06 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150006580
Risu, met BI kan je beter niet stofzuigen, lekker aan je man uitbesteden ;).

Djmo succes! :*.
KuikenGuppy
pi_150006666
Ik wilde het net zeggen Burdie. Het is mij zowat verboden door de fysio toen, is echt een van de slechtste dingen voor je bekken.

Omfg, we zijn uit de namen, IK STREEP HET VAN MIJN LIJST IEHHHH O+
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:12:55 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150006688
En een boodschappenwagen duwen wordt bij BI ook afgeraden.
KuikenGuppy
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:13:25 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150006717
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:12 schreef L-E het volgende:
Omfg, we zijn uit de namen, IK STREEP HET VAN MIJN LIJST IEHHHH O+
:D vertel, vertel!
KuikenGuppy
pi_150006759
Ik vond het wel gaan eigenlijk. Maar ik heb hem de stofzuiger beneden laten zetten en hij zet hem ook weer terug boven (we hebben geen handige gangkast waar hij in kan, dus staat hij boven)
En ik was met 5 minuten heen en weren wel weer klaar.
Maar was de laatste keer denk ik, want het was nu alleen nodig vanwege een zandbende rond de koffietafel.

Hij glijd trouwens erg makkelijk over de tegels. Met tapijt is het idd kut.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:15:35 #289
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150006830
Dit was het eerste pakje dat ik heb gekocht:

dinsdag 24 februari 2015 @ 21:22:31 #290
259886 pessie
pi_150007264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
Dit was het eerste pakje dat ik heb gekocht:

[ afbeelding ]
_O-

Boodschappenwagen, stofzuigen, dweilen en badkamer schoonmaken zijn echt no-go's. Als ik 1 van die dingen doe kan ik daar 2 dagen plat van liggen. Ik bedank dus even.
Ik heb laminaat.

L-E *O*
Weet je trouwens al wat het wordt? (Hou het lekker voor jezelf als je dat wilt hoor! Doe ik ook :P )
pi_150007404
Burdie: nee :P

Pessie: een meisje!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:30:35 #292
259886 pessie
pi_150007753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:24 schreef L-E het volgende:
Burdie: nee :P

Pessie: een meisje!
*O* leuk zeg! Een meisje met 2 grote broers! O+
Een meisje is zo leuk! Ik wilde vroeger nooit een meisje, en nu ik er al bijna 2 jaar 1 heb, echt, het is zo ontzettend anders! Er gaat een wereld (van roze, tule en poppen) voor je open. ;) Het is prachtig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 februari 2015 @ 22:23:59 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150010629
* DJMO weer thuis is
Dat ging rap :o

CTG was prima, echo ook. Vruchtwater was een 8 volgens hem, dus ook dat had ik nog voldoende, alleen baby heeft gewoon minder ruimte blijkbaar. Ik zag op de ctg wel wat pieken in de hartslag en baarmoederspanning die gelijk opgingen en die ik ook voelde.
SPOILER
Grappig detail was dat ik de gyn trof die mijn eerste termijnepalingsecho heeft gedaan (en er toen niet uitkwam en er een superieur bij moest halen). Hij heeft ook nog geprobeerd om te meten of de baby nog op groei lag maar spekkie was eigenwijs en liet z'n been en buik wel zien maar niet mooi genoeg om te meten :') als troost kreeg ik een echoplaatje mee van hem O+ oh en ik kreeg de banden van de CTG mee .. die kon ik hergebruiken bij een volgende ctg (mocht die nodig zijn) :')

and as we speak voel ik meneer wel weer bewegen gelukkig. Mocht ik nou morgenmiddag om één uur nog steeds minder leven dan normaal voelen (ondanks goede echo en ctg en het ZIEN bewegen van de baby dan moet ik de poli bellen om te overleggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door DJMO op 24-02-2015 22:34:20 ]

pi_150014104
Je bent nog geen 37 wkn toch DJMO?
S. 2014
J. 2016
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 februari 2015 @ 23:33:26 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150014222
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je bent nog geen 37 wkn toch DJMO?
36w1d nu.

woensdag 25 februari 2015 @ 05:43:12 #296
409579 LuDann
All the way
pi_150018473
Bijleespoging! Vet druk gehad.

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:42 schreef kooks11 het volgende:
ik lees hier veel over groei echo's, hebben jullie die standaard om de zoveel weken of is er dan een medische indicatie?

Ik heb namelijk sinds de 20 weken echo (nu 35wk) geen echo's meer gehad, en mijn VK geeft me de indruk dat ik er ook geen meer hoef te verwachten. Als ik op controle komt voelt ze aan mijn buik en zegt dan dat t kindje goed groeit. Maar nu twijfel ik of ik niet ook een groeiecho moet.... :S zal wel onzekerheid zijn die komt kijken bij eerste kindje haha
Ik krijg ze elke paar weken sinds mijn 13e week, vannwege medische redenen (EDS + epilepsie met medicatie + spina bifida occulta + PCOS) Maar je zou ook een 3d/4d echo kunnen laten doen, kost wel geld maar is wel superleuk, ook voor later!

Wizzy, lieve echo's! Nub is niet te zien helaas. Maar wel cute baby! O+

quote:
Wat een ontzettende klotereactie! Ik zou echt zo pissig zijn geworden! :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:40 schreef Sara82 het volgende:
Nah Cassan, wat een zwartgallige opmerking van je schoonmoeder zeg. Ga lekker genieten daar! :*

Mijn tepelhoven zijn vervangen door zwerende schaafwonden. (totdat je kijkt: dan lijken ze opeens heel normaal. Maar zodra er iets van stof overheen zit veranderen ze snel weer terug. De rotzakken.)
En op mijn werk moet ik nog wel eens rennen naar een alarmbel. Dat gebeurt dus al een aantal weken met mijn armpjes strak onder de tietjes gevouwen. Als je me ziet gaan, zou je zweren dat er zojuist iemand in een dwangbuisje is ontsnapt. :+

Oh, en hormonale huilbui +1. Gisteren lukte er iets niet met de computer, en na een uur pielen en steeds harder op de toetsen rammen heb ik mijn laptop als een driftige kleuter in de hoek van de bank gesodemieterd en vervolgens lekker hysterisch zitten brullen. "Meeeeh, ik ga dat stomme kloteding formatteren, en NOOIT lukt er eens een keertje wat, blablajankjank", enzovoorts. Was best een genante vertoning. Schaam me gewoon voor mezelf. :@ :')
_O- Awwww.... En hoe herkenbaar, zeker dat laatste... :')
  woensdag 25 februari 2015 @ 05:57:29 #297
409579 LuDann
All the way
pi_150018512
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:18 schreef Limone het volgende:
Ja, ik ben ook erg opgelucht en blij! En het hartje klopte ook heel krachtig. Mooi om te zien. Ze liet mij nog steeds op 8w6 staan, ik houd het op 7w3. Over twee weken zien we er gelijk heeft. 8-)

O+ *O* Feli!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:47 schreef Risje010 het volgende:

Welkom en feli! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:11 schreef klumsy het volgende:
Super! :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:34 schreef pessie het volgende:
Stiekem wil je gewoon een privé echo apparaat om elke dag even te kunnen kijken ;)
Wij hebben een Doppler thuis waar B_N eens per week eens doktertje mee mag spelen. Trots dat ie is als het lukt het hartje te vinden! O+
quote:

:o :o :o :o :o :'( *emotioneel wordt. I

Ik had het echt niet geraden gewoon, gefeliciteerd beiden! Ik moest huilen toen ik dit las. :@

Beterschap aan Joycie!

Kan andere linkjes helaas niet openen maar
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:32 schreef MevrouwCactus het volgende:

SPOILER
Nohhhh O+ Wij hebben genoeg 50/56 kleding inmiddels, alles gehad :')

Fijn dat baby er nog is DJMO, hopen dat alles goed komt! *duimt.
  woensdag 25 februari 2015 @ 06:10:32 #298
409579 LuDann
All the way
pi_150018540
Oke, ff update van mijn kant...

Gister in ondertrouw, jeej! Was gewoon wat tekenen enzo, maar hele familie dolenthousiast. Moest ik wel om lachen. Omdat kind als levensvatbaar is voor we gaan trouwen heeft B_N ook meteen het kind erkend voor het geval er wat met mij mocht gebeuren voor de trouwerij.

Komt waarschijnlijk toch een feest, de mafketels ( O+ ) van schoonouders hebben het pak van B_N betaald. Dat pak is overigens ongeveer 6 keer zo duur als mijn jurk. :')

Zijn nog even in onze trouwzaal geweest om foto's te maken en even te verkennen, restaurant geweest om diner te bespreken (moet een andere keer, manager was er niet) en prijs van de ringen die we willen laten maken is bekend (wel wat duurder dan verwacht voor de ring van B_N, moeten we even over denken nog). Die van mij is nog geen 200 euro *O* En dan heb ik echt wat ik het allerliefst wil: onze verlovingsringen (goud en zilver) in elkaar met diamantje.

Nog naar film geweest ook en geshopt: mijn BH maat is tot een nieuw record gestegen. Ik ben dus van 75 A naar nu een 75 DD gegaan. :o :D B_N vindt dit overigens geweldig natuurlijk, helemaal trots, je zou bijna zeggen dat ze van hem zijn. :')

Ik zit gewoon vol verbazing naar die enorme BH's te kijken, jeutje wat zijn die groot! Hebben ze maar bij Primark gekocht want ben pas 16 weken en wie weet groeien ze nog verder. Dan is het niet zo zonde van het geld als ze weer weg moeten straks. :P

Bekkenband omgeprobeerd, wordt helaas wel al tijd voor. Was enorm goed gevoel. Zal ook een speciale buik/rugband moeten gaan dragen ivm enorme buik en chronische rugklachten. Hoop dat dat er nog een beetje charmant uitziet straks met mijn trouwjurk }:|

Oh en dan heb ik ook nog eens een nieuwe bril gekocht. 8-), hebben we onze 4 getuigen op het nippertje geregeld en heb ik mijn vader officieel gevraagd of hij me straks wil weggeven, wat hij een hele eer vond.

Heb ook contact op genomen met een oud-studiegenootje die ik na een stomme ruzie al 2 jaar niet mer gesproken heeft en die ooit gezegd heeft mijn weddingplanner te willen zijn als ik ooit zou trouwen. Ze was erg blij, en gaat mijn speciale 2e getuige worden. Superblij dat ik de stap heb genomen om weer contact met haar op te nemen. O+

Blijheid *O*
pi_150018782
Vanmiddag lees ik bij, want... Laatste werkdag!! Jeuj!!
  woensdag 25 februari 2015 @ 07:56:46 #300
409579 LuDann
All the way
pi_150018952
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 07:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vanmiddag lees ik bij, want... Laatste werkdag!! Jeuj!!
Jeeej! Werk ze!
pi_150018962
Wat een fijn bericht LuDann! Alles lijkt op z'n plekje te vallen. *;

MC, veel plezier op je laatste dagje!

Hier respect voor alle dames die iedere dag met het OV naar het werk gaan. Mijn auto staat 1 dagje bij de garage en ik vind het een ramp. Daarnaast vind ik een 5 op m'n wekker als ik moet opstaan niet zo leuk. :Z

En nu ga ik dit topic sluiten en ga ik eens uitzoeken hoe ik een nieuw topic open. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')