Mijn man kookt beter dan ik.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:09 schreef L-E het volgende:
Ja eh, je hoeft je aan mij niet te verantwoorden heIk gaf alleen even mijn overwegingen mee
Mijn man kan niet zo goed koken
Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:06 schreef Starbuck_ het volgende:
Zo, dit weekend hebben wij het aan mijn opa en wat familie verteld en aan de vader van mijn man. Mijn opa reageerde zooooo enorm blij![]()
Was heel erg leuk. Hopelijk geeft het hem kracht om het nog vol te houden tot september. En hij wil dolgraag een achterkleinzoon, na 4 kleindochters en 2 achterkleindochters. Ik heb het hem nog niet verteld maar de nipt-theorie staat aan zijn kant
Nog even afwachten tot de 20 weken of het echt zo is!
Oh, ik bedoel natuurlijk nub!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie?
Hij staat niet op de foto geloof ik. Tenminste, ik zit nu naar de echo's te staren, maar ik kan hem niet onderscheidenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:
Ah, dacht al.Kon trouwens hoor, in Amerika doen ze van die tests waarmee je ook meteen met bloedonderzoek geslacht kan achterhalen, Harmony test is er zo een.
Stiekem wel benieuwd naar je nub.
Misschien wel optimistisch maar zolang je je goed voelt is het goed toch? Doe wat je graag wilt en waar jij je goed bij voeltquote:Op maandag 23 februari 2015 14:21 schreef Cholula het volgende:
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer.
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer.
Done!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mag ik in de OP: 19 september Malteser
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind ze zo superschattig en ze passen zo goed bij het bos/dieren thema.Als alles klaar en vooral opgeruimd is zal ik meer foto's plaatsen in het kamertopic.
De stof is van Esprit, besteld bij (en mooi gemonteerd doorquote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
Selvaria, wat een kickass stof!
Zou je willen delen waar je die gevonden hebt? *kijkt heel lief*
Ja, ik was ook zo iemand met zo'n zwaar geschatte baby waar de hele poppenkast bij kwam kijken toen. Ik voelde me puik, ik bleek na meerdere glucosetests toch helemaal vrij van zwangerschapsdiabetes, ik was vol vertrouwen in mijn baby en mijn lichaam en tóch ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en ingeleid wegens verdenking op grote baby en alle mogelijke rampscenario's werden er bij gehaald om me te overtuigen niet thuis te willen bevallen of een natuurlijk verloop af te wachten.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?
Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Ze werd geschat op 2930 gram.
En dat was dus te veel. Ook raakt ze bijna overal de boven marge aan.
Gelijk vragen over m'n voeding en gewicht. Of ik suiker had.. Etc.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..
Iemand ervaring met zwaar
Geschatte kinderen? Moet ik me zorgen maken?
Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:03 schreef L-E het volgende:
Malteser
Oh Selvaria, wat een leuke! Die zouden hier ook goed passenUiteindelijk hebben wij gekozen voor een gordijn dat niet perse voor de kinderkamer bedoeld is, houdt de kamer wel rustig hier
Ik ben benieuwd naar de foto's tzt in het kinderkamertopic!quote:Op maandag 23 februari 2015 15:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer.
Ben echt superhyperblij nu.
Oeh dat is jammer! Mijn dochter lag tot 34 weken in stuit. Daarom wel heupjes echo gehad.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:
Net weer goedgekeurd bij de vken groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen
En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekendmevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lagwaarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.
Gelukkig heeft ze nog even om weer terug te draaien, maar fijn is anders...
Zeker doen. Heb ik met verjaardag van vriend ook gedaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:21 schreef Cholula het volgende:
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
Ahh super!!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Precies jullie dame heeft nog even om zich terug te draaien!!quote:Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:
Net weer goedgekeurd bij de vken groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen
En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekendmevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lagwaarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.
Gelukkig heeft ze nog even om weer terug te draaien, maar fijn is anders...
Hoi! Goed dat ze het bekeken hebben. Gewoon rustig doorgaan dus en meer overlatenquote:Op maandag 23 februari 2015 16:39 schreef Danaa het volgende:
Hoi Dames,
Ik ben er nog hoor! Ochtendje ziekenhuis achter de rug vandaar geen update. De pijn waar ik gister kort iets over zei bleef aanhouden dus voor dat ben ik doorgestuurd om te beoordelen om het ging om een evt verdrukt orgaan. Het is niet te constateren wat het is, we vermoeden een spier of band. Wanneer ik zit is de pijn volledig weg totdat ik opsta en weer wat ga doen.
Fijn! Nu hopen dat ze zich gewoon voor woensdag zelf meld!quote:Op maandag 23 februari 2015 16:52 schreef ingee het volgende:
Ik ben weer vrijgelaten. Ctg en alle andere onderzoeken perfect, behalve dus die bloeddruk. Woensdag weer langs en daarna wordt het ws inleiding plannen.
Nou ja, kind moet er toch een keer uit.
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?
Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Ze werd geschat op 2930 gram.
En dat was dus te veel. Ook raakt ze bijna overal de boven marge aan.
Gelijk vragen over m'n voeding en gewicht. Of ik suiker had.. Etc.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..
Iemand ervaring met zwaar
Geschatte kinderen? Moet ik me zorgen maken?
Lekker kort door de bocht die verzekeraarquote:Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.
Bel ik ze net braaf op, vragen ze waarom ik bel.
Ik trots: "Ik ben zwanger!"
Reactie: "Proficiat maar dat hoeft u niet te melden..."
Ik: "Oh, de vk en de kraamzorg gaven aan dat ik moest bellen."
Reactie: "Dan geven ze verkeerde informatie."
Uhm, oké... Herkenbaar?
Dat is raar, ik heb het wel gewoon gemeld en heb telefonisch een lijstje met vragen beantwoord...quote:Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.
Uhm, oké... Herkenbaar?
T zal vast wel loslopen idd. maar ik denk dan altijd maar van zo'n medewerker dat het net zoveel moeite kost om aardig te reageren als om lelijk te bitchen dus waarom zou je bitchen als t nie hoeft.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:03 schreef Malteser het volgende:
Oké, dank!
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en ik heb de duurste aanvullende polis dus het zal wel goedkomen dan.
Maar had even zoiets van: uh, oh, nou ja, oké....
Had inderdaad net iets anders gekund qua reactie. Maar heb de naam maar genoteerd van degene die ik gesproken heb, dan zal het wel loslopen.
ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/quote:Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Uhm, oké... Herkenbaar?
Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...quote:Op maandag 23 februari 2015 19:10 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/
quote:Op maandag 23 februari 2015 19:52 schreef laziness het volgende:
Sterker nog, vraag Mignonne naar die standaard groei echo rond de 30-32 weken en ze geeft aan dat dit bepaald niet de bedoeling is eigenlijk.
Ze worden namelijk niet standaard vergoed door de verzekering en zijn echt alleen op indicatie eigenlijk en moeten apart gedeclareerd worden. Het is het onnodig verhogen van de zorgkosten in feite.
Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:57 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Als je als verloskundige bij 100% van je cliënten bij 36 weken niet het verschil kunt voelen tussen hoofdligging of stuit dan moet je echt je diploma inleveren
t is regelrechte fraude. De praktijken hebben voor honderden duizenden euro's onterecht gedeclareerd afgelopen jaren. Vorig jaar zijn de eerste, meer dan terechte, boetes van enkele tienduizenden euro's al uitgedeeld. Schandalig.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:54 schreef twist02 het volgende:
En dat inderdaad...
Ben het er ergens ook niet helemaal mee eens, aangezien het gewoon een soort fraude ismaar vond het stiekem toch ook wel leuk om de kleine weer even te zien
ja natuurlijk, ze zijn niet achterlijk bij de verzekeraars. Dat valt absoluut op en die praktijken hebben echt een probleem.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?
Onderleggers zijn praktisch! Ik ga deze keer echt een pak extra halen, ik was bij beide binnen een dag al door 5 van de 6 heen, niet praktisch.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:56 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...
Komt vast ook wel weer op.
Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
Echoscopiste gaf aan dat wij ook wel een groeiecho zullen krijgen, maar ergens vind ik dat ietwat vreemd: de dysmaturiteit van de vorige kwam door de PE, zolang daar geen sprake van is valt een groeiecho in ons geval toch ook niet te verantwoorden?
Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.
maar zo hoort t wel.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef klumsy het volgende:
Ik ben sowieso medisch, maar omdat de vorige keer bij de echo met 28 weken de kleine al rond de 31 weken zat heb ik volgende week een extra groei echo, was de meting gewoon volgens de norm dan had ik die echo niet gehad
de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?
Stimulerendquote:Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef McLaura het volgende:
Ik heb groeiremmers gebruikt en dat kan alleen hebben meegespeeld in het moeilijk zwanger worden. Heeft zij groeiremmers gehad of groeistimulerende hormonen?
Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoerenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou overbodig voelt en niet echt bijdraagt aan de feestvreugde. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze de groei handmatig willen vervolgen en bij twijfel een echo willen maken.
Vandaar.quote:
zou ook goed kunnen hoor.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef klumsy het volgende:
Haha nee vorige meting was ik 28 weken ( ben nu 29 weken ) en toen zat die kleine man al rond de 31 weken...
Lola liep ook vrijwel de hele zwangerschap 1 a 1,5 week voorop de groei, maar was uiteindelijk bij haar geboorte met 39w2d 47 cm dus dat viel ook reuze mee.
Misschien dat ik er daarom nu ook niet zoveel achter zoek
beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoekenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoeren
Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebbenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoeken
Het verschil.quote:
hahahaquote:Op maandag 23 februari 2015 20:33 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebben![]()
mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
Jeeuuhhhh!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Ik ben klein, mijn man is klein..hoe groot is de kans dat ik een groot kind op de wereld zet? Echt, ik verdenk haar ervan op mij met 35 weken te hebben zitten stangen...quote:Op maandag 23 februari 2015 20:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.
Mwah ik weet niet welke echoscopistes jij treft, maar ik ken ze voornamelijk als heel vakkundige mensen die hun diploma niet bij een pakje boter hebben gekregen en derhalve niet 'voor de lol' uitspraken doen die ongewenste medische gevolgen kunnen hebben voor een zwangerequote:Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gewicht is uiteindelijk nothing but a number. Een kind van 3900 gram van 47 cm ziet er best chunky uit. Een kind van 3900 gr bij 55 cm oogt normaal tot dunnig. Die kop is t grootst en das doorgaans hetgeen wat er het eerst uit komt. De schouders zijn het breedst van t lijfje, maar hoeveel moddervette schouders ken jij? Vet en spekjes zitte doorgaans op de wangen (boeiend), de buik (flobbert er zo uit dus boeiend) ende benen (heeeeeerlijk, spekbeentjes ♡♡ maar... boeiend)
ja hoor. Als je maar terugkoppelt wat de reactie wasquote:Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?
grapje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 11 wekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussendoor nog te horen gekregen dat de nekplooi niet verdikt is
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
Bij mijn stuitkind voel ik de meeste beweging bovenin, want ze ligt meestal dubbelgevouwen met de voeten omhoog. De voetjes liggen dus rechts en die gaan vaak op en neer, dus dan voel ik het ook veel langs de hele zijkant. (Dat is echt supergaaf trouwens, die hele duidelijke voetjes)quote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ??
Misschien maak ik het nu verwarrend i.c.m. met Risu's post, waarvoor sorryquote:Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |