abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149954183
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser

3 oktober: J0ycie88
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag in dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door MissBliss op 24-02-2015 15:54:43 ]
  maandag 23 februari 2015 @ 14:20:25 #2
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954333
Wat balen van je bloeddruk Ingee! Succes in het zkh!
Semper frakkin fi!
pi_149954363
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
pi_149954413
Iemand Danaa nog gezien trouwens?
pi_149954427
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:09 schreef L-E het volgende:
Ja eh, je hoeft je aan mij niet te verantwoorden he :P Ik gaf alleen even mijn overwegingen mee ;)

Mijn man kan niet zo goed koken ;(
Mijn man kookt beter dan ik.
Maar ik werk niet en hij is elke avond pas om 18:45 thuis dus ik kook altijd. Ik vind het echt tijdverspilling en pure noodzaak :D

Straks als de baby er is neemt hij de eerste week vrij en de rest van zn vakantiedagen als de jongens zomervakantie hebben. Maar hij kan gelukkig ook thuis werken :P O-) (Ofwel; schat, jij kookt! :Y) 8-) )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 23 februari 2015 @ 14:25:34 #6
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149954463
quote:
11s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:06 schreef Starbuck_ het volgende:
Zo, dit weekend hebben wij het aan mijn opa en wat familie verteld en aan de vader van mijn man. Mijn opa reageerde zooooo enorm blij O+ :D Was heel erg leuk. Hopelijk geeft het hem kracht om het nog vol te houden tot september. En hij wil dolgraag een achterkleinzoon, na 4 kleindochters en 2 achterkleindochters. Ik heb het hem nog niet verteld maar de nipt-theorie staat aan zijn kant :7 Nog even afwachten tot de 20 weken of het echt zo is!
Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie? :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 23 februari 2015 @ 14:27:45 #7
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954531
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat een leuke reactie! Maar wat is de nipt-theorie? :D
Oh, ik bedoel natuurlijk nub! 8)7 Ik weet niet waar ik nipt vandaan heb gehaald :P
(Oh, van de nipt test natuurlijk)
Semper frakkin fi!
  maandag 23 februari 2015 @ 14:30:46 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149954620
Ah, dacht al. :P Kon trouwens hoor, in Amerika doen ze van die tests waarmee je ook meteen met bloedonderzoek geslacht kan achterhalen, Harmony test is er zo een.
Stiekem wel benieuwd naar je nub. O-)
pi_149954746
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:21 schreef Cholula het volgende:

Mag ik in de OP: 19 september Malteser
pi_149954805
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer O+.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:37:09 #11
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954821
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:
Ah, dacht al. :P Kon trouwens hoor, in Amerika doen ze van die tests waarmee je ook meteen met bloedonderzoek geslacht kan achterhalen, Harmony test is er zo een.
Stiekem wel benieuwd naar je nub. O-)
Hij staat niet op de foto geloof ik. Tenminste, ik zit nu naar de echo's te staren, maar ik kan hem niet onderscheiden :')

De echoscopiste vroeg of we het willen weten en liet het toen zien, maar ze heeft er geen foto van gemaakt denk ik.
Semper frakkin fi!
pi_149954833
Ingee: hoe is het in het zkh?

Danaa: hoe gaat het met jou?
pi_149954881
quote:
Hoe optimistisch is het trouwens om te denken dat ik het over twee weken nog steeds een goed plan vind om mijn verjaardag te vieren?
Misschien wel optimistisch maar zolang je je goed voelt is het goed toch? Doe wat je graag wilt en waar jij je goed bij voelt :).
pi_149954892
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:36 schreef Malteser het volgende:
Straks een goede termijnecho gehad, 1 dagje teruggezet dus nu 10w 2d en een UD op 19-09-2015. Oh, zou het dan toch echt goed komen deze keer O+.
O+ O+ O+ :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149954918
quote:
:Y

*O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149954949
Wel bijzonder om een goede termijnecho te hebben op de UD van miskraam 1.... :'( O+
  maandag 23 februari 2015 @ 14:40:56 #17
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149954952
quote:
*O* *O*
Semper frakkin fi!
pi_149954957
Crap nacht gehad. Man zijn schuld. Hij voelt zich niet goed. En ik mag dus wakker zijn }:|
Sticker van de gyn gehad vanmorgen, volgende week ctg. Daarna geslapen want als het nou begint vandaag, wil ik wel een beetje uitgerust zijn. Werkt maar half.
Wel laatste wisseldag voor de big day vandaag. 39 weken. Vraag me af of ik het ga redden tot 40, heb vandaag best wel last van harde buiken. Maar dat kan ook door de nacht komen.

Ik heb mijn mans naam aangenomen bij trouwen, maar in de praktijk heb ik 3 verschillende variaties. Echt handig vind ik het niet, maar ja.
Verder weet ik al niet meer waar het over ging. :')
pi_149955098
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mag ik in de OP: 19 september Malteser
Done!

Een goede echo! Wat fijn! *O* Langzaam maar zeker ga je er een beetje meer in geloven!
pi_149955099
Wat fijn Malteser! O+

Balen van je bloeddruk ingee. :{ Hopelijk niks aan de hand. :*

Cholula, is gewoon onder voorbehoud plannen geen idee? Lijkt me jammer om niks te plannen en je dan vervolgens prima te voelen op die dag!

Oh jongens check mijn baby's gordijnen. O+ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind ze zo superschattig en ze passen zo goed bij het bos/dieren thema. O+ Als alles klaar en vooral opgeruimd is zal ik meer foto's plaatsen in het kamertopic.
pi_149955208
Zo, bijgelezen! Maar ben ondertussen ook weer alles vergeten :P

Ik heb bij ons trouwen ook mijn eigen naam aangehouden. Ik zou er niet aan kunnen wennen om opeens anders te heten. Daarbij heeft mijn achternaam een oorsprong van adel en heeft mijn man een 'boeren'-achternaam :P
Onze bébé gaat wel de achternaam van mijn man krijgen, die strijd heb ik verloren ;)

Deze week mijn laatste werkweek, lichamelijk ben ik er helemaal aan toe. Kan echt niet meer fatsoenlijk achter m'n bureau zitten... Maar geestelijk loop ik me ernstig zorgen te maken over wat ik straks in m'n verlof moet gaan doen. Ben al allerlei klusjes thuis aan het uitstellen, maar ben bang dat ik die met een week ook wel afgerond heb...

Morgen weer naar de VK, kijken of bébé nu gedraaid is. Ik probeer het zelf te voelen, maar ik zou echt niet weten of ik nu een hoofdje of een kont o.i.d. voel :@
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:52:27 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149955284
Selvaria, wat een kickass stof!
Zou je willen delen waar je die gevonden hebt? *kijkt heel lief*

Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?

Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Ze werd geschat op 2930 gram.
En dat was dus te veel. Ook raakt ze bijna overal de boven marge aan.
Gelijk vragen over m'n voeding en gewicht. Of ik suiker had.. Etc.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..

Iemand ervaring met zwaar
Geschatte kinderen? Moet ik me zorgen maken?

[ Bericht 3% gewijzigd door faptist op 23-02-2015 14:54:46 (Typfouten) ]
pi_149955420
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef faptist het volgende:
De stof is van Esprit, besteld bij (en mooi gemonteerd door :7 ) Decokay. Ze hadden daar nog wat leuke kinderstofjes met potvissen en poedels en zo. :D
pi_149955557
Malteser O+

Oh Selvaria, wat een leuke! Die zouden hier ook goed passen O+ Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een gordijn dat niet perse voor de kinderkamer bedoeld is, houdt de kamer wel rustig hier :)
  maandag 23 februari 2015 @ 15:10:18 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_149955702
Malteser, wat fijn!! *O*

quote:

Ik kom net terug van m'n laatste groei echo (35 weken). Had nu een andere gyno en zij had ook een andere aanpak.
Iets waardoor ik me nu dus een beetje opgelaten voel, omdat ze zichtbaar schrok of twijfelde. Snappen jullie wat ik bedoel?

Zoals gezegd ben ik nu 35 weken zwanger en waren de waarden van m'n bébé overal bovengemiddeld hoog.
Word er zo gek van. Heb me nog nooit zo fit gevoeld, zo gezond gegeten en ben tot nu toe nog maar 5 kg aangekomen.
M'n verloskundige roemt me er juist om en dan zegt zo'n gyno weer dit soort dingen.. Zucht..

Ja, ik was ook zo iemand met zo'n zwaar geschatte baby waar de hele poppenkast bij kwam kijken toen. Ik voelde me puik, ik bleek na meerdere glucosetests toch helemaal vrij van zwangerschapsdiabetes, ik was vol vertrouwen in mijn baby en mijn lichaam en tóch ben ik overgedragen aan het ziekenhuis en ingeleid wegens verdenking op grote baby en alle mogelijke rampscenario's werden er bij gehaald om me te overtuigen niet thuis te willen bevallen of een natuurlijk verloop af te wachten.
Ik was daar best een beetje boos over want er was, behalve echometingen, niets dat er op duidde dat ik problemen zou gaan ondervinden. Ik ben uiteindelijk dus ingeleid en het hele riedeltje heeft nog geen vier uur geduurd. Zonder enige complicaties. Ik zat binnen drie uur weer in de auto naar huis.
Wat ik je mee wil geven: blijf luisteren naar jezelf en ga bij jezelf te rade hoe je het graag zou willen. Als jij je goed voelt en je kind het goed doet, dan gaat het meestal ook gewoon goed. Sommige babies zijn nu eenmaal groter dan andere babies. Gemiddelden zijn niet voor niets gemiddelden en een afwijking daarvan is meestal echt geen reden tot paniek. Dus laat je alsjeblieft niet gek maken! :*
disclaimer
pi_149955902
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:03 schreef L-E het volgende:
Malteser O+

Oh Selvaria, wat een leuke! Die zouden hier ook goed passen O+ Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een gordijn dat niet perse voor de kinderkamer bedoeld is, houdt de kamer wel rustig hier :)
Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer. :)

Ben echt superhyperblij nu. :D
pi_149955954
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:18 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Wij hebben verder de muren en meubels heel neutraal en rustig gehouden, dus we brengen juist met gordijnen en schilderijtjes e.d. kleur in de kamer. :)

Ben echt superhyperblij nu. :D
Ik ben benieuwd naar de foto's tzt in het kinderkamertopic!
  maandag 23 februari 2015 @ 15:29:34 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149956226
Selvaria erg mooi!

Ingee, je zult wqel aan de CTG zitten denk ik? Bij mij vonden ze beide keren dat een hogere bloeddruk betekende dat ik vast heel snel ging bevallen. Maar ze houden van CTG's maken, hoop dat alles goed blijkt!

Danaa, heeft er wellicht iets doorgezet?

Cholula, als jij dat ziet zitten, waarom niet? Ik denk dat je als er eerder een baby komt je die mensen toch wel belt en verteld dat je feestje niet doorgaat.

Vanmorgen met een vriendin en de kinderen naar Monkey Town geweest (een klim en klauterparadijs). Ze hebben heerlijk rondgehuppeld en lekker geklauterd en nu moe. Ik ben ook moe, het was uiteraard druk ivm schoolvakantie.
Vriendin loopt een kleine 4 weken op mij voor. Ik besprak met haar dat ik echt een rotweek had gehad, emotioneel, zij vertelde dat ze dat een paar weken terug ook had! Eindelijk, een verklaring! Gewoon hormonen! *; De waas in mijn hoofd begint vandaag ook echt op te klaren en ik zie het allemaal weer wat positiever in. Kortom, voel je je een wrak rond de 30 weken, geef de schuld aan de hormonen ;)
  maandag 23 februari 2015 @ 15:39:57 #29
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149956523
Stormqueen,
Bedankt voor je uitgebreide reply.
Geeft me gelijk wat meer rust.
Dankjewel.

Selvaria,
Super! Ga ook maar eens kijken bij esprit voor stoffen dan. Nooit naar gekeken. Wist niet eens dat zij daar een afdeling in hadden!
pi_149957288
ik86, lekker toch, zo stressvrij? :)

@blaasontsteking: bij mij is er juist wel een kuur voorgeschreven, terwijl na een kweek bleek dat ik helemaal geen blaasontsteking had :')

Zomerzon, fijn dat het zo goed gaat! Wat voel je precies? Misschien klinkt het wel heel herkenbaar voor iemand hier. Bij mij was het echt een heel zacht gekriebel, steeds op hetzelfde plekje O+

Starbuck, leuke zulke enthousiaste reacties! O+

Vlindur, 6,5 kilo is toch hartstikke netjes? Niet teveel naar het totaal getal kijken hoor ;) En jij bent ook hartstikke lang, toch?

Cholula, klinkt alsof je lekker geniet van je verlof! :)

Ingee, balen zeg! Misschien inderdaad een voorteken?

L-E, goeie! Ik moet ook echt een lijstje maken van wat we allemaal nog moeten doen! :@

Danaa, ben ook benieuwd hoe het bij jou gaat! Mocht je gewoon lekker van je rust aan het genieten zijn, groot gelijk! ;)

Malteser wat fijn! *O*

Risu, 39 weken! Lang kan het nu niet meer duren!

Selvaria, toffe gordijnen! :Y

Happy bijna verlof, kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt! Klusjes gewoon goed verdelen, niet te veel op 1 dag doen! ;)

faptist, balen als je daar dan met zo'n gevoel vandaan komt terwijl je je juist zo goed voelt :{ geen ervaring om je gerust te stellen helaas.

pessie, fijn dat de boel opklaart! :) Af en toe een baaldag mag ook best natuurlijk!
pi_149957395
Net weer goedgekeurd bij de vk :) en groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen O+

En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekend }:| mevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lag :|W waarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.

Gelukkig heeft ze nog even om weer terug te draaien, maar fijn is anders...
  maandag 23 februari 2015 @ 16:15:05 #32
259886 pessie
pi_149957565
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:
Net weer goedgekeurd bij de vk :) en groeiecho gehad (geen speciale reden, is standaard bij onze praktijk). Alles zag er prima uit; onze dame loopt iets voor op de termijn, maar niks extreems. Ze heeft wel lange benen O+

En de reden voor het minder/anders voelen is ook bekend }:| mevrouw ligt in stuit...
Terwijl ze dus vanaf 16-17 weken al in de goede houding lag :|W waarschijnlijk is ze dus afgelopen vrijdag/zaterdag gedraaid.

Oeh dat is jammer! Mijn dochter lag tot 34 weken in stuit. Daarom wel heupjes echo gehad.
En nu hoop ik toch heel erg dat mijn baby niet gedraaid is ;)
Ons kindje leek bij de eerste groei-echo lange benen en een slanke buik te hebben :P.

Heeft Danaa überhaupt iets gepost vandaag?
pi_149957704
Faptist bij mij wordt er ook een groter kind dan gemiddeld verwacht, maar dat is nog geen reden voor paniek hier gelukkig.

Ik werd net gebeld of ik woensdag op 2 sollicitatiegesprekken kan komen. Tot zover mijn verlof, nu kan ik nog even een motivatiebrief in elkaar draaien. Dat gaan weer geweldige gesprekken worden. :')
pi_149958237
Hoi Dames,

Ik ben er nog hoor! Ochtendje ziekenhuis achter de rug vandaar geen update. De pijn waar ik gister kort iets over zei bleef aanhouden dus voor dat ben ik doorgestuurd om te beoordelen om het ging om een evt verdrukt orgaan. Het is niet te constateren wat het is, we vermoeden een spier of band. Wanneer ik zit is de pijn volledig weg totdat ik opsta en weer wat ga doen.
pi_149958249
Goedgekeurd bij de fysio. :) Klachten zijn niet erger geworden, dus ik mag in principe zo doorgaan. Mocht het toch erger worden kan ik altijd bellen. Ik vroeg nog om een sticker, maar die had ze niet. ;)
pi_149958620
quote:
Zeker doen. Heb ik met verjaardag van vriend ook gedaan.
Wel aan ieder vermeld dat het feest voorbij is als ik het niet meer red!

quote:
Ahh super!!

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:09 schreef twist02 het volgende:

Precies jullie dame heeft nog even om zich terug te draaien!!
Fijn dat alles weer goed gekeurd is.
pi_149958644
Ik ben weer vrijgelaten :). Ctg en alle andere onderzoeken perfect, behalve dus die bloeddruk. Woensdag weer langs en daarna wordt het ws inleiding plannen.

Nou ja, kind moet er toch een keer uit.
  maandag 23 februari 2015 @ 16:54:15 #38
259886 pessie
pi_149958687
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:39 schreef Danaa het volgende:
Hoi Dames,

Ik ben er nog hoor! Ochtendje ziekenhuis achter de rug vandaar geen update. De pijn waar ik gister kort iets over zei bleef aanhouden dus voor dat ben ik doorgestuurd om te beoordelen om het ging om een evt verdrukt orgaan. Het is niet te constateren wat het is, we vermoeden een spier of band. Wanneer ik zit is de pijn volledig weg totdat ik opsta en weer wat ga doen.
Hoi! Goed dat ze het bekeken hebben. Gewoon rustig doorgaan dus en meer overlaten :* .

Luna, fijn dat je fysio tevreden is!
  maandag 23 februari 2015 @ 16:55:50 #39
259886 pessie
pi_149958738
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:52 schreef ingee het volgende:
Ik ben weer vrijgelaten :). Ctg en alle andere onderzoeken perfect, behalve dus die bloeddruk. Woensdag weer langs en daarna wordt het ws inleiding plannen.

Nou ja, kind moet er toch een keer uit.
Fijn! Nu hopen dat ze zich gewoon voor woensdag zelf meld!
pi_149959101
quote:

:W
Meerdere groeiecho's gehad want ik zou n megababy krijgen en toen ineens weer niet en toen weer wel, dus hup suikertest voor de 2e x...

Uiteindelijk is mijn dochter met 37.5 gehaald (andere reden dan dr dikke kont :+) en woog ze 3490 wat een prima gewicht is....

Mijn ervaring is dat het er heel erg aan ligt wie echo"t... de ene kan t wel en de andere niet, en n mm kan een week verschil maken....
S. 2014
J. 2016
pi_149961644
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.

Bel ik ze net braaf op, vragen ze waarom ik bel.
Ik trots: "Ik ben zwanger!"
Reactie: "Proficiat maar dat hoeft u niet te melden..."
Ik: "Oh, de vk en de kraamzorg gaven aan dat ik moest bellen."
Reactie: "Dan geven ze verkeerde informatie."

Uhm, oké... Herkenbaar?
pi_149961832
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:41 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: heb me aangemeld voor kraamzorg en kreeg de bevestiging binnen. In de brief stond: "denk er ook aan uw zorgverzekeraar in de lichten."
De verloskundige gaf het ook aan. En met als advies aan te geven thuisbevalling ivm kraampakket.

Uhm, oké... Herkenbaar?
Lekker kort door de bocht die verzekeraar :') alsof ik een lijst heb per verzekering wie er wel moet bellen en wie niet :D er zijn verzekeringen die je wel zelf moet bellen, ik geloof dsw oa. Maar er zijn er ool veel waarbij dat niet hoeft. Prima maar liever dat je voor niks belt dab achteraf issues omdat je verzekering de kraamzorg niet accepteert ofzoiets.

Bij mijn eigen verzekering had het ook niet gehoeven bleek achteraf maar die dame feliciteerde me gewoon en vroeg naar mn UD en zei dat het zo in orde was. Zo kan het ook, toch?
:)
  maandag 23 februari 2015 @ 18:47:51 #43
259886 pessie
pi_149961848
quote:

Uhm, oké... Herkenbaar?
Dat is raar, ik heb het wel gewoon gemeld en heb telefonisch een lijstje met vragen beantwoord...
Edit: sinds 1 januari zitten we bij Delta Lloyd
  maandag 23 februari 2015 @ 18:55:01 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149962095
Ik zit ook bij DL en heb het via internet (mijn dlz) doorgegeven. Kreeg een bevestigingsbrief dat het akkoord was. In de brief kreeg ik ook de bevestiging dat ik een kraampakket krijg, dat heb ik dus niet los aangevraagd. Ik ben daar wel aanvullend voor verzekerd.
Kraampakket moet je sowieso in huis hebben, dacht ik, ook bij geplande ziekenhuisbevalling, mocht je geen tijd meer hebben om naar het ziekenhuis te gaan. Maar dan gaat het alleen om een paar essentiële zaken wat in het kraampakket zit. Ik geloof dat ik wel ziekenhuisbevalling heb doorgegeven bij het online aanmelden, als ik even diep nadenk.
pi_149962440
Oké, dank!
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en ik heb de duurste aanvullende polis dus het zal wel goedkomen dan.
Maar had even zoiets van: uh, oh, nou ja, oké....
Had inderdaad net iets anders gekund qua reactie. Maar heb de naam maar genoteerd van degene die ik gesproken heb, dan zal het wel loslopen.
pi_149962495
In je kraampakket zitten ook dingen die je al in de zwschap gebruikt zoals je matrasbeschermer en voor je kraamtijd zoals celstofmatjes, steriels gaasjes, alcohol en kraamverbanden enz.
pi_149962610
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:03 schreef Malteser het volgende:
Oké, dank!
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en ik heb de duurste aanvullende polis dus het zal wel goedkomen dan.
Maar had even zoiets van: uh, oh, nou ja, oké....
Had inderdaad net iets anders gekund qua reactie. Maar heb de naam maar genoteerd van degene die ik gesproken heb, dan zal het wel loslopen.
T zal vast wel loslopen idd. maar ik denk dan altijd maar van zo'n medewerker dat het net zoveel moeite kost om aardig te reageren als om lelijk te bitchen dus waarom zou je bitchen als t nie hoeft.
pi_149962674
Ik heb de verzekering volgens mij niet op de hoogte gesteld....,of wel? Euh... Online dan gedaan dacht ik.

Oh ja, online een formuliertje ingevuld bij wie ik kraamzorg had geregeld en dat was goed. Heb vgz trouwens.

Heb al de hele dag harde buiken. Die had ik voorheen alleen 's avonds af en toe. Nu dus best vaak. Ik maak me er niet druk om, maar vervelend is het wel. Heb op de googles al gezien dat het niks hoeft te betekenen, dus ik ga zo maar gewoon naar bed. Ben ook veel te moe om nu te bevallen. Sowieso mag het pas na woensdag, want ik moet de envelopjes nog even halen en morgen komt er nog een pakketje. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 19:10:55 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149962768
quote:

Uhm, oké... Herkenbaar?
ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149964161
ik lees hier veel over groei echo's, hebben jullie die standaard om de zoveel weken of is er dan een medische indicatie?

Ik heb namelijk sinds de 20 weken echo (nu 35wk) geen echo's meer gehad, en mijn VK geeft me de indruk dat ik er ook geen meer hoef te verwachten. Als ik op controle komt voelt ze aan mijn buik en zegt dan dat t kindje goed groeit. Maar nu twijfel ik of ik niet ook een groeiecho moet.... :S zal wel onzekerheid zijn die komt kijken bij eerste kindje haha
pi_149964283
Je krijgt een groeiecho als ze vermoeden dat je kindje te klein of juist heel groot is. Dus geen groeiecho is eigenlijk goed nieuws!
pi_149964460
In mijn geval is het standaard bij de vk praktijk; elke zwangere krijgt rond de 30-32 weken een groei- en liggingsecho. Maar dat is eerder een uitzondering; in principe is het inderdaad een goed teken dat ze geen reden zien om een extra echo te doen :Y
  maandag 23 februari 2015 @ 19:52:19 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149964624
Sterker nog, vraag Mignonne naar die standaard groei echo rond de 30-32 weken en ze geeft aan dat dit bepaald niet de bedoeling is eigenlijk.

Ze worden namelijk niet standaard vergoed door de verzekering en zijn echt alleen op indicatie eigenlijk en moeten apart gedeclareerd worden. Het is het onnodig verhogen van de zorgkosten in feite.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 februari 2015 @ 19:54:02 #54
259886 pessie
pi_149964710
Kooks, ik heb ze op indicatie omdat mijn eerste kindje klein was (<p3).
Ik word er zelf juist onzeker van.
pi_149964732
En dat inderdaad...
Ben het er ergens ook niet helemaal mee eens, aangezien het gewoon een soort fraude is :{ maar vond het stiekem toch ook wel leuk om de kleine weer even te zien O+
pi_149964855
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb ze ook moeten bellen (FBTO) maar dat kwam omdat ik op 1 januari ben overgestapt en je normaal je kraampakket voor/in de zesde maand moest aanvragen. En dat spande erom, dus dat heb ik in mijn geval telefonisch moeten doen. Maar wat een stomme reactie zeg :/
Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...
Komt vast ook wel weer op.
pi_149964893
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:52 schreef laziness het volgende:
Sterker nog, vraag Mignonne naar die standaard groei echo rond de 30-32 weken en ze geeft aan dat dit bepaald niet de bedoeling is eigenlijk.

Ze worden namelijk niet standaard vergoed door de verzekering en zijn echt alleen op indicatie eigenlijk en moeten apart gedeclareerd worden. Het is het onnodig verhogen van de zorgkosten in feite.
O+ O+

Als je als verloskundige bij 100% van je cliënten bij 36 weken niet het verschil kunt voelen tussen hoofdligging of stuit dan moet je echt je diploma inleveren :X
  maandag 23 februari 2015 @ 19:59:00 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149964956
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+ O+

Als je als verloskundige bij 100% van je cliënten bij 36 weken niet het verschil kunt voelen tussen hoofdligging of stuit dan moet je echt je diploma inleveren :X
Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149964969
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:54 schreef twist02 het volgende:
En dat inderdaad...
Ben het er ergens ook niet helemaal mee eens, aangezien het gewoon een soort fraude is :{ maar vond het stiekem toch ook wel leuk om de kleine weer even te zien O+
t is regelrechte fraude. De praktijken hebben voor honderden duizenden euro's onterecht gedeclareerd afgelopen jaren. Vorig jaar zijn de eerste, meer dan terechte, boetes van enkele tienduizenden euro's al uitgedeeld. Schandalig.
pi_149965077
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af, valt het niet ergens op dat zo'n praktijk in 100% van de gevallen een groei echo doet rond dat termijn?
ja natuurlijk, ze zijn niet achterlijk bij de verzekeraars. Dat valt absoluut op en die praktijken hebben echt een probleem.
  maandag 23 februari 2015 @ 20:01:37 #61
259886 pessie
pi_149965078
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:56 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik heb 2 kraanpakketten. Bij de vorige verzekering zat het er niet bij in, dus een pakket bij de prenatal gehaald, toen overgestapt en nog een kraampakket toegezonden gekregen. De hele commode ligt vol met kraamverbanden en onderleggers en navelklemmen en en en...
Komt vast ook wel weer op.
Onderleggers zijn praktisch! Ik ga deze keer echt een pak extra halen, ik was bij beide binnen een dag al door 5 van de 6 heen, niet praktisch.
pi_149965192
Overigens als kanttekening en ter zijde, er zijn genoeg praktijken die echoapparatuur hebben staan en zelf echo's aanbieden zonder deze te declareren, als service naar de mensen toe zeg maar. Dat moeten ze verder zelf weten natuurlijk. Of je dat als cliënt ook moet willen is weer een derde, maar het gros van de mensen wil gewoon graag nog es kijken. Biedt dat dan aan denk ik dan ipv het op een semi-medische grond te gooien, magoe andere discussie ;)
pi_149965244
Echoscopiste gaf aan dat wij ook wel een groeiecho zullen krijgen, maar ergens vind ik dat ietwat vreemd: de dysmaturiteit van de vorige kwam door de PE, zolang daar geen sprake van is valt een groeiecho in ons geval toch ook niet te verantwoorden?
pi_149965412
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
Echoscopiste gaf aan dat wij ook wel een groeiecho zullen krijgen, maar ergens vind ik dat ietwat vreemd: de dysmaturiteit van de vorige kwam door de PE, zolang daar geen sprake van is valt een groeiecho in ons geval toch ook niet te verantwoorden?
Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.
pi_149965487
Ik ben sowieso medisch, maar omdat de vorige keer bij de echo met 28 weken de kleine al rond de 31 weken zat heb ik volgende week een extra groei echo, was de meting gewoon volgens de norm dan had ik die echo niet gehad
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149965497
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is t lastige daaraan. Officieel heb je de indicatie, maar in jouw geval is de dysmaturiteit volstrekt verklaarbaar en lijkt bloed of urinetesten beter verdedigbaar. Ik denk echter dat je een totaalpakket krijgt van en groeiecho's met dopler/flow meting voor doorbloeding, en bloedtesten en urinetesten.
Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?
pi_149965573
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef klumsy het volgende:
Ik ben sowieso medisch, maar omdat de vorige keer bij de echo met 28 weken de kleine al rond de 31 weken zat heb ik volgende week een extra groei echo, was de meting gewoon volgens de norm dan had ik die echo niet gehad
maar zo hoort t wel. :) je kunt niets over de groei zeggen op basis van 1 enkele echo. Daar heb je er minstens 2 voor nodig. Of bedoel je dat je vorige kind bij 28 weken groot was en dat je daarom nh echo krijgt? In dat geval zijn ze van de pot gerukt :o
pi_149965704
Ja, ga er ook niet vanuit dat het wat "ergs" is... Morgen eerst nog een glucose test en dan volgende week die extra groei echo. Het komt ook zo nauwkeurig met zo een echo, een millimeter meer of minder in de omtrek geeft al een hele andere meting en het blijft mensen werk :)
Mocht er toch iets uitkomen dan zie ik het dan wel
  maandag 23 februari 2015 @ 20:16:56 #69
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149965750
:Y
Ik heb bij mijn verloskundige 2 termijn echo's gehad, 1 ervan was te vroeg (ik had al gezegd dat ik een lange cyclus heb.... ) en ze hebben er maar 1 gedeclareerd zag ik. Eigen echo apparaat trouwens.

Een collega van mij zegt dat ze al vanaf het begin om de week een echo krijgt (reden: vroeger groeihormoon gebruikt). Ik vind dat echt bizar veel en vraag me ook echt af wat je daar aan hebt, zeker nog zo vroeg in de zwangerschap? en zoveel kan er toch ook niet veranderen in 2 weken? En kunnen ze dat niet op een andere manier in de gaten houden?
pi_149965824
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef L-E het volgende:

[..]

Ook als daar in deze zwangerschap geen reden toe is ja?
de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou overbodig voelt en niet echt bijdraagt aan de feestvreugde. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze de groei handmatig willen vervolgen en bij twijfel een echo willen maken.
pi_149965832
Haha nee vorige meting was ik 28 weken ( ben nu 29 weken ) en toen zat die kleine man al rond de 31 weken...
Lola liep ook vrijwel de hele zwangerschap 1 a 1,5 week voorop de groei, maar was uiteindelijk bij haar geboorte met 39w2d 47 cm dus dat viel ook reuze mee.
Misschien dat ik er daarom nu ook niet zoveel achter zoek
pi_149965847
Ik heb groeiremmers gebruikt en dat kan alleen hebben meegespeeld in het moeilijk zwanger worden. Heeft zij groeiremmers gehad of groeistimulerende hormonen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 23 februari 2015 @ 20:19:52 #73
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149965876
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef McLaura het volgende:
Ik heb groeiremmers gebruikt en dat kan alleen hebben meegespeeld in het moeilijk zwanger worden. Heeft zij groeiremmers gehad of groeistimulerende hormonen?
Stimulerend
pi_149965907
Bedankt voor alle snelle reacties :-)

Juist niks om me zorgen over te maken dus, maar juist een goed teken. Dat is fijn om te weten. Dan maar hopen dat ik de volgende controles ook doorkom zonder echo's ;-) Vanaf deze week elke week controle.
pi_149965969
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

de echo bedoel je? Ja in dit geval wel ja. De reden is namelijk dat je die ernstige PE in de voorgeschiedenis hebt met dysmatuur kind. Ze willen dit kind dan monitoren qua groei omdat ze stagnatie dan als signaal van dreigende PE zullen beschouwen, en mee zullen nemen in alle overwegingen.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou overbodig voelt en niet echt bijdraagt aan de feestvreugde. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze de groei handmatig willen vervolgen en bij twijfel een echo willen maken.
Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoeren :)
pi_149966039
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Stimulerend
Vandaar.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149966274
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef klumsy het volgende:
Haha nee vorige meting was ik 28 weken ( ben nu 29 weken ) en toen zat die kleine man al rond de 31 weken...
Lola liep ook vrijwel de hele zwangerschap 1 a 1,5 week voorop de groei, maar was uiteindelijk bij haar geboorte met 39w2d 47 cm dus dat viel ook reuze mee.
Misschien dat ik er daarom nu ook niet zoveel achter zoek
zou ook goed kunnen hoor.

Ik heb wel ns iemand op spreekuur gehad, helemaal in paniek want de echoscopist had gezegd dat het wel een groot kind zou worden. Blijkt dat dr vorige kind 4 kilo nog wat woog. Ja had je dan echt een kind van 3300 gram verwacht? Nee dus. En je hebt al bewezen een kind van ruim 4 kilo eruit te kunnen krijgen. Ja das waar. Dus... why the worries? Ja kwam dus gewoon door die mededeling zo van oei wel en groot kind. Zo jammer.

Ik heb t al vaker gezegd, E. was 4270 gr bij 39weken ongeveer. Ik ben prima bevallen, ik had echt niet van tevoren willen horen dst ze haar tegen 4,5 kilo bij 40 weken hadden geschat ofzo, dan was ik compleet in de stress geschoten.

Gewicht is uiteindelijk nothing but a number. Een kind van 3900 gram van 47 cm ziet er best chunky uit. Een kind van 3900 gr bij 55 cm oogt normaal tot dunnig. Die kop is t grootst en das doorgaans hetgeen wat er het eerst uit komt. De schouders zijn het breedst van t lijfje, maar hoeveel moddervette schouders ken jij? Vet en spekjes zitte doorgaans op de wangen (boeiend), de buik (flobbert er zo uit dus boeiend) ende benen (heeeeeerlijk, spekbeentjes ♡♡ maar... boeiend :+ )
  maandag 23 februari 2015 @ 20:30:53 #78
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149966309
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Vandaar.
Vandaar wat?
pi_149966376
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja de echo kan ik volgen idd. De bloed- en urinetesten zijn wmb overbodig mits alle andere zaken geen reden tot zulke testen geven, maar ik vermoed dat mijn zkhs die ook alleen met goede reden zal uitvoeren :)
beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoeken :)
pi_149966438
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

beleid daarover verschilt een beetje, vraag t gewoon ff na anders wat je kunt verwachten qua aanvullende onderzoeken :)
Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebben :') :P
pi_149966445
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vandaar wat?
Het verschil.
pi_149966602
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:33 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk bedacht dat ik gewoon ga melden hoe ik het wil hebben :') :P
hahaha :D wees lief, geef ze een koekje en vraag poeslief wat ze bedachf hadden. Dan kun je daarna los :7 :Y)
pi_149966631
Nu op NL1 radar ook over zorgverzekeraars... ;)
pi_149966795
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 20:44:47 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149966963
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Volgens mij vinden echografistes het gewoon lollig om te roepen dat t een groot kind wordt. De mijne zou ook een achtponder worden. Nou, dat heeft ie niet gehaald hoor!
mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149966975
quote:
Jeeuuhhhh! *O*
pi_149967096
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

mijn groeiecho's tot nu toe wijzen een p50 kind uit. gewoon gemiddeld dus. Ik krijg ze ook alleen maar omdat Geert bij de geboorte (met 38w6d) klem zat en een (te) groot kind bij mij met een ks gehaald zou worden. nu blijkt dat ik een gewoon gemiddeld kind krijg, kan ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen. Ik denk dus niet dat ze voor 'de lol' roepen dat het kind groot kan zijn hoor.
Ik ben klein, mijn man is klein..hoe groot is de kans dat ik een groot kind op de wereld zet? Echt, ik verdenk haar ervan op mij met 35 weken te hebben zitten stangen...
Professioneel gifmenger.
pi_149967120
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Buurpoes het volgende:
Mwah ik weet niet welke echoscopistes jij treft, maar ik ken ze voornamelijk als heel vakkundige mensen die hun diploma niet bij een pakje boter hebben gekregen en derhalve niet 'voor de lol' uitspraken doen die ongewenste medische gevolgen kunnen hebben voor een zwangere :)
  maandag 23 februari 2015 @ 20:52:24 #89
259886 pessie
pi_149967393
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gewicht is uiteindelijk nothing but a number. Een kind van 3900 gram van 47 cm ziet er best chunky uit. Een kind van 3900 gr bij 55 cm oogt normaal tot dunnig. Die kop is t grootst en das doorgaans hetgeen wat er het eerst uit komt. De schouders zijn het breedst van t lijfje, maar hoeveel moddervette schouders ken jij? Vet en spekjes zitte doorgaans op de wangen (boeiend), de buik (flobbert er zo uit dus boeiend) ende benen (heeeeeerlijk, spekbeentjes ♡♡ maar... boeiend :+ )
Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?

grapje :P
pi_149967543
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Mag ik deze quote meenemen naar de gyn?

grapje :P
ja hoor. Als je maar terugkoppelt wat de reactie was :Y)
(Wel als toevoeging dat ik t heb over de epidemie van '10, de "grote" kinderen heb. Niet over te klein ;) )
pi_149967740
Ik krijg nu bij elke controle een korte echo. Check voor stuit, vruchtwater en hartje. Binnen een minuut weer klaar en eigenlijk de moeite van die viezigheid op mn buik niet. Maar ach, zo heb ik vandaag gezien dat mijn kind de ademhaling oefent. Best geinig als extraatje. Maar das allemaal medisch natuurlijk en niet standaard.

Groeiecho was wel standaard bij de vk, bij 30 weken. Kwam klein kindje uit, dus tweede waar ook ligging extra werd gecheckt en toen meteen doorverwijzing. Kind is in ziekenhuis nog een keer gemeten en bij elke meting hetzelfde. Klein kindje, maar niks verontrustend. (2612 bij 36 wk vind ik niet zo heel klein eigenlijk) ik weet niet wat ze gemiddeld nog aankomen, maar al zou het maar 100 gram zijn, dan nog zit ze goed. Tenzij de meting niet klopt, maar whatever, kind doet het verder uitstekend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 21:09:55 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149968186
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ?? :{

pi_149968375
Ik kreeg met 31 wk een 'standaard' groei echo. Omdat m'n BMI >30 is krijg ik er met 35 wk nog een, hoorde ik vandaag bij de verloskundige. Ach ja, een keertje extra babyspieken vind ik wel leuk eigenlijk.

Verder weer een sticker van de vk. Bloeddruk nog steeds netjes, hartje klonk prima, buik was mooi op maat.

Nog 5 dagen werken... Volgende week woensdag m'n laatste werkdag. Ben heel blij met m'n keuze om 6wk van tevoren met verlof te gaan want ik vind een klas met 27 kleuters wel erg pittig worden inmiddels :o
  maandag 23 februari 2015 @ 21:30:22 #94
259886 pessie
pi_149969195
Fan, ik kan me goed voorstellen dat je dan wel erg toe bent aan verlof!

DJMO, misschien draait ie met zn hoofd? Doet mijn baby ook vaak (:X)
pi_149969352
Ik zal ook mee proberen te schrijven, maar wat gaan jullie snel zeg.

Vandaag voor de 2x een termijnecho gehad. De echoscopist was niet zeker van zijn zaak. Mijn baarmoeder is naar achteren gekanteld. Maar alle echo's lieten dezelfde termijn zien. Mijn uitgerekende datum mag naar 12-09-2015.

Nog gevraagd naar de nub-theorie maar dat vond hij maar een bakerpraatje -O- . Misschien kunnen jullie er wat uithalen. Al ligt hij/zij er niet goed voor.

Bij 9 weken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij 11 weken
SPOILER
Tussendoor nog te horen gekregen dat de nekplooi niet verdikt is ^O^
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_149969497
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
m'n kind ligt al weken met z'n koppie naar beneden, maar nu voel ik ineens allemaal beweging bij m'n schaambot? 't zal toch niet op de valreep in een stuit gedraaid zijn toch ?? :{
Bij mijn stuitkind voel ik de meeste beweging bovenin, want ze ligt meestal dubbelgevouwen met de voeten omhoog. De voetjes liggen dus rechts en die gaan vaak op en neer, dus dan voel ik het ook veel langs de hele zijkant. (Dat is echt supergaaf trouwens, die hele duidelijke voetjes) O+ Het hoofdje wiebelt ook nog lekker, maar onderin voel ik niet al te veel beweging. Handjes voel ik overal wel, maar vooral ook bovenin en links (zachter dan de voetjes.) en ik vermoed dat de weinige bewegingen onderin ook vaak handjes zijn.
Ik kan zelf iig heel goed het hoofdje voelen net onder mijn ribben, het is echt een heel duidelijk hard bolletje. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik geen idee heb hoe een kontje dan voelt op die plek. Al lijkt het me iets bewegelijker dan een hard bolletje.
Misschien helpt dit iets met herkenning.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 21:46:33 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149970040
Welkom Wizzy!

nee niet echt Risu :N Wel gaaf van die voetjes O+

pi_149970065
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:09 schreef DJMO het volgende:
Misschien maak ik het nu verwarrend i.c.m. met Risu's post, waarvoor sorry ;)

Maar ik voel sinds 2 dagen ook opeens veel meer beweging onderin. Daarvoor voelde ik de voetjes juist heel duidelijk hoger in m'n buik. Nu gebeurt er bovenin maar weinig; bijna alle beweging die ik voel zit echt onderin bij m'n blaas ( :X ) en in m'n lies. Bij mijn Mini zijn de beentjes namelijk gebogen, dus de voetjes zitten onderin in m'n lies te porren.

Het hoofdje zit inderdaad ook net onder m'n ribben (maar ik dacht dus dat dat het kontje was)
pi_149970167
Aaaah een flubber! O+

Zijn er hier trouwens moeders die geen kinderwagen nemen? Ik zit nog erg te twijfelen. We hebben gewoon erg weinig bergruimte + moet dat ding telkens een trap af (en op). Ik wilde eigenlijk gewoon veel gaan dragen. Zijn er meer die dat zo doen? Of ik zie iets over het hoofd hiermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')