SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts - update 14-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vragenlijsten - update 16-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• In de herhaling; de dierentuin
• Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
• Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
• Verschillende kaarten op een rijtje - 14-12
• Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
• Analyses van de foto's
• Overzicht en analyses van de telefoongegevens
• Kaarten en luchtfoto's
• Vondsten en coördinaten in Google Maps
• Flora, fauna, klimaat, zon en maan
• Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
In 2015 zal een aantal deelnemers van dit topic met eigen ogen het gebied betreden. Voor deze unieke FOK!expeditie is voorbereiding nodig door een aantal openstaande en belangrijke vragen te beantwoorden.
Dat kunnen we samen, net als het resultaat van 165+ topics sleuthing deze OP heeft opgeleverd.
Elke OP bevat een vraag. Als deze duidelijk beantwoord is, wordt die in de OP gezet en volgt er een nieuwe vraag over wat er met Lisanne en Kris gebeurd zou kunnen zijn en wij, vanaf de zolderkamertjes, deze al zouden kunnen beantwoorden.
Voor andere serieuze vormen van samenwerking of sponsoring, neem contact op met Domnivoor.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Centrale vraag 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 18-02-2015 21:26:02 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:55 schreef Lutalo het volgende:
afbeelding ]
afbeelding ]
Zie gele "M"" die ik er met paint op gezet heb.
Daaraan denk ik dezelfde plek te herkennen.
Bovenste is voor mij sowieso gelijk aan de onderste.
De "still' van de video (middelste) ben ik niet zeker van.
die middelste foto die gele lijn meer naar boven. Die hogere heuvels.
Ja Toni bedankt, je hebt gelijk, wist ik wel, maar zette toch gele M verkeerd.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Laatste post:quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:00 schreef ToniB het volgende:
[..]
die middelste foto die gele lijn meer naar boven. Die hogere heuvels.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
De 2e M staat niet helemaal goed ingetekend maar hoort imo wel bij de 1e. Het 3e plaatje zie ik er niet in.![]()
Tweede M staat idd niet goed moet hoger zie bericht Tony.
Op de Bing map kun je draaien, dan kun je de "M" net zo plaatsen als je wilt, boven, onder, links, rechts, net zolang tot "M" plaatje van Matteo op dezelfde plek ligt als "M"van Tony.
Zie ook de wat kalere plek voor de "M"begint.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Mata, misschien heb je wel gelijk over H13?
Deze link:
http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~
Is te vinden in post #125 van Baru:
http://www.websleuths.com(...)0819341#post10819341
Hij heeft ook een attachment geplaatst waaop 2 finca's zijn omcirkeld. Een daarvan is dus de finca van de Vrienden (H13?).
Volgens Baru wordt de finca van Serracin permanent bewoond / bemand/ bemensd door personeel.![]()
@Lutalo: Nee hoor. De eerste M loopt langs de 2 hutjes. De tweede M ook (hoewel die wat verschoven en een flinke slag gedraaid moet worden maar dat maakt niet uit, hij volgt min of meer nog dezelfde glooiing).
Edit: Oh wacht Ik draai de nummers om. Anyhow rechts langs de huisjes naar beneden.
[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 17-02-2015 18:32:33 ]![]()
Wrong, zie onder.
[ Bericht 29% gewijzigd door El_Matador op 17-02-2015 19:04:28 ]The only limit is your own imagination
Ik moet mezelf corrigeren, ben ff gaan wandelen met Bing, de "M" van Tony is niet exact dezelfde plek als Matteo, ze zijn wel in 1 Bing beeld te vangen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:26 schreef 11en30 het volgende:
@Lutalo: Nee hoor. De eerste M loopt langs de 2 hutjes. De tweede M ook (hoewel die wat verschoven en een flinke slag gedraaid moet worden maar dat maakt niet uit, hij volgt min of meer nog dezelfde glooiing).
Edit: Oh wacht Ik draai de nummers om. Anyhow rechts langs de huisjes naar beneden.
[ Bericht 5% gewijzigd door Lutalo op 17-02-2015 21:03:50 ]Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
klopt. Hier heuvels goed aangegeven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:12 schreef Lutalo het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:55 schreef Lutalo het volgende:
afbeelding ]
afbeelding ]
die middelste foto die gele lijn meer naar boven. Die hogere heuvels.
Ja Toni bedankt, je hebt gelijk, wist ik wel, maar zette toch gele M verkeerd.
![]()
is niet dezelfde plek als de hutjes van familie S.
1 = plek waar ik bedoel.
En waar ik een 2 heb gezet is de plek zoals hier algemeen aangenomen fam. S)![]()
Mooi beeld.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik moet mezelf corrigeren, ben ff gaan wandelen met Bing, de "M" van Tony is niet exact dezelfde plek als Matteo, ze zijn wel in 1 Bing beeld te vangen.
25 is dus net iets ten noorden van Matteo's Huis 13. Is dat waar Toni het plaatst, ik heb hem iets verder naar het noorden, gebaseerd op die coordinaten?
[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 17-02-2015 21:08:26 ]The only limit is your own imagination
@EM: De 2 op jouw kaart is volgens mij de 2 (Serracin) van ToniB. Zijn 1 (paddock) ligt meer naar op wat op jouw kaart het westen zou zijn, op het andere/middelste open stuk.![]()
nee nee nee!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat hier als B staat (eerste link) is Huis 12, onbekend van wie. Huis 13 (Serracin), waar matteo_111 de hutjes plaatst, ligt verder naar het oosten op die grotere paddock. In de noordwesthoek daarvan plaatst ToniB de huisjes.
Even het plaatje hier, dat praat makkelijker:
[ afbeelding ]
Duidelijker zo?![]()
@El_Matador ik weet niks van coördinaten, ben alleen gaan wandelen met de Bing Map van BaruHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Rustig, rustig, ik zie wat je bedoelt, ik baseerde de plek op coordinaten die RapaNui doorgaf...quote:
Zo klopt ie wel?
The only limit is your own imagination
pff, kreeg bijna een hartaanval!...hahaquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rustig, rustig, ik zie wat je bedoelt, ik baseerde de plek op coordinaten die RapaNui doorgaf...
Zo klopt ie wel?
[ afbeelding ]
Soms wil je wel door die pc kruipen en het even aanwijzen wat je bedoeld. Het frustreert soms zo als men je niet goed begrijpt. Enfin, probleem opgelost, het staat nu op de juiste plek.![]()
OP is ook geupdate met de nieuwe hoogte en coordinaten van ToniB. Vertaling van "zijn" artikel wordt gelinkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij wel vwb 1-3. Is 4 en 5 al zeker?
Andere inzichten over de hutjes op de paddocks?The only limit is your own imagination
Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 18-02-2015 18:41:35 ]The only limit is your own imagination
Vondsten en coördinaten in Google Maps - update 14-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
heb geprobeerd een panorama foto te creëren van de paddock.
Misschien helpt het om een nog beter inzicht te krijgen.![]()
![]()
zou hem eigenlijk rond moeten maken maar daar heb ik geen programma voor.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:06 schreef ToniB het volgende:
heb geprobeerd een panorama foto te creëren van de paddock.
Misschien helpt het om een nog beter inzicht te krijgen.
[ afbeelding ]![]()
Mooi hoor. Als je daar gaat roepen horen ze het iig wel in de wijde omtrek (mits er iemand naar je is komen zoeken). Rondom geen geluiddemping in de buurt.![]()
Niet voor de op maar voor de expeditie: mensen uithoren wanneer de oude hutten vervangen zijn door deze.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Andere inzichten over de hutjes op de paddocks?![]()
Welke oude hutten?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Vraag voor de expeditie: mensen uithoren wanneer de oude hutten vervangen zijn door deze.
Het kaartbeeld van BING is niet bekend van wanneer dat was. Van Google Earth is het 9 april 2013.The only limit is your own imagination
Dus de oude zijn iig na 9 april 2013 vervangen? En voor of na 1 april 2014?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke oude hutten?
Het kaartbeeld van BING is niet bekend van wanneer dat was. Van Google Earth is het 9 april 2013.![]()
Ik heb geen idee waar je het over hebt? Welke "oude hutten"?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:16 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dus de oude zijn iig na 9 april 2013 vervangen? En voor of na 1 april 2014?
BING is niet bekend, Google Earth is 9 april 2013.The only limit is your own imagination
Iemand anders misschien wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het over hebt?![]()
Hebben jullie nog wel beeld bij de kaarten van Geruisloos? Ik zie er niks meer.
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #143 - Pata de Macho...![]()
Ik ook niet, als ik er op klik, wordt er gedownload.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:23 schreef 11en30 het volgende:
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #143 - Pata de Macho...Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
De hutjes uit de video zijn wel op de plek van Matteo, maar de videohutjes zijn mooi strak met rode daken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke oude hutten?
Het kaartbeeld van BING is niet bekend van wanneer dat was. Van Google Earth is het 9 april 2013.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:43 schreef Lutalo het volgende:
[..]
De hutjes uit de video zijn wel op de plek van Matteo,Al 1 aanwijzing dat ze waarschijnlijk niet overeenkomen.quote:maar de videohutjes zijn mooi strak met rode daken.
M.i. ligt die paddock van Edwin veul dichter bij de 2e quebrada, zie kaartjes in de OP.The only limit is your own imagination
NSAquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:40 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik ook niet, als ik er op klik, wordt er gedownload.![]()
Maar goed die kaarten kunnen dus uit de OP?
[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 17-02-2015 21:24:34 ]![]()
Ik stem voor matteo's lokatie. Ga je hem nog op de kaart in de OP vernoemen? Wel zo aardig.
https://i.imgur.com/Di4mqhX.jpg Of eigenlijk kan die kaart er wel af, je hebt al betere gemaakt.![]()
Je schreef gisteravond:quote:
Die 2 hutjes/stallen hebben wel recentelijk mooie nieuwe rode daken gekregen. Dat waren eerder andere kleuren volgens Bing. Zijn ook vierkanter, voorheen langwerpig. Verdacht of niet? Bebouwing vervangen? Waarom?![]()
Klopt, die kaarten zijn 10 Mb. Je kan ook kiezen voor openen als je op die linkt klikt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:40 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik ook niet, als ik er op klik, wordt er gedownload.
@11en30: Dat prachtige harde werk van die Geruisloos gaat zeker niet uit de OP.The only limit is your own imagination
Ik krijg alleen deze melding op alle links en kan niks klikken of downloaden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als ik de enige ben nvm.![]()
Linkje?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:32 schreef 11en30 het volgende:
Onze vriend heeft weer een video geproduceerd. Over De Liefde deze keer. Allemaal kijken!Make my day!![]()
had hem al gezien, niets nieuws. Hij maakt wel vaker filmpjes de laatste tijd. Is ook nog naar vulkaan Baru geweest. Hopelijk doet hij snel nog eens de Pianista tot aan de paddock(s) met nieuwe beelden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:32 schreef 11en30 het volgende:
Onze vriend heeft weer een video geproduceerd. Over De Liefde deze keer. Allemaal kijken!![]()
https://www.youtube.com/channel/UC-_yrU5PVp0jNyDY9v5cksQ/videosquote:
Arme knul, z'n enige kijkers zijn BNW gekkies.![]()
![]()
Op dinsdag 17 februari 2015 16:25 schreef 11en30 het volgende:
Wat gingen onze vrienden daar eigenlijk doen? Gaan er vaker groepjes jonge mannen heen? Blijven ze daar overnachten? Wat staat er in die hutjes?Als ze er een film van maken, die bewerken met een Eftelingmuziekje en online zetten, is het kennelijk geen alledaags wandelingetje, toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:05 schreef gynaika het volgende:
Op dinsdag 17 februari 2015 16:25 schreef 11en30 het volgende:
Wat gingen onze vrienden daar eigenlijk doen? Gaan er vaker groepjes jonge mannen heen? Blijven ze daar overnachten? Wat staat er in die hutjes?![]()
Juist wel, kijk maar naar zijn andere films, allemaal standaard uitjes. En hij heeft ook niet echt de leeftijd om volwassen dingen te doen. Dus die paddocks zijn nog op het gedeelte dat ook geschikt is voor kinderen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:45 schreef matteo_111 het volgende:
Als ze er een film van maken, die bewerken met een Eftelingmuziekje en online zetten, is het kennelijk geen alledaags wandelingetje, toch?![]()
Nee, helaas, de gele lijn op de onderste is niet juist. Er zijn daar geen huisjes en het landschap klopt ook niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:55 schreef Lutalo het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 18-02-2015 01:36:29 ]![]()
Ook hier niet juist: de gele lijn grenst aan de rivier.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:00 schreef ToniB het volgende:
[..]
die middelste foto die gele lijn meer naar boven. Die hogere heuvels.![]()
dinsdag 17 februari 2015 @ 18:35:59 #9 (daar mezelf gecorrigeerd ;-) )quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:03 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Nee, helaas, de gele lijn op de onderste is niet juist. Er zijn dar geen huisjes en het landschap klopt ook niet.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Het huisje 'B' (hut 12) staat midden op de paddock waar ook het pad overheen loopt. Inderdaad herinner ik mij ook dat de huizen 13 permanent bewoond zijn. De familie S. is nogal welvarend. Verklaart misschien de nieuwe daken? Je moet je personeel tenslotte toch een beetje behoorlijk huisvesten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:26 schreef RapaNui het volgende:
Mata, misschien heb je wel gelijk over H13?
Deze link:
http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~
Is te vinden in post #125 van Baru:
http://www.websleuths.com(...)0819341#post10819341
Hij heeft ook een attachment geplaatst waaop 2 finca's zijn omcirkeld. Een daarvan is dus de finca van de Vrienden (H13?).
Volgens Baru wordt de finca van Serracin permanent bewoond / bemand/ bemensd door personeel.
Baru geeft aan dat het verwarrend is omdat daar ook een klein pad is naar de huizen van de familie S.![]()
http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
la lengüeta de unas zapatillas : de flap/lipje van een schoen.
Ik zie op de foto op de schoen geen flap eraf. Maar er zijn natuurlijk nog twee schoenen.
Ben van de geruchten, dus deze valt onder "mijn lijstje", al is het bewijs verdwenen.![]()
mmmquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:56 schreef gynaika het volgende:
Die 2 hutjes/stallen hebben wel recentelijk mooie nieuwe rode daken gekregen. Dat waren eerder andere kleuren volgens Bing. Zijn ook vierkanter, voorheen langwerpig. Verdacht of niet? Bebouwing vervangen? Waarom?![]()
Kaart is gewoon beschikbaar, maar ik zit ook achter een echte PC met snel internet. mobiel kan dat een stuk lastiger zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:23 schreef 11en30 het volgende:
De paddock van Toni ligt niet bij cijfer 2 maar tusen 1/5 en 4.quote:
Verder denk ik dat waar Mata zijn huisjes legt, bij 3, ongeveer de boom in de mist zal zijn. De paddock met het pad komt daar dicht bij de 2e quebrada.![]()
Nog even mbt de OP. Ik zie nu bovenin de fotobalk ineens 2 foto's toegevoegd waar eerder op gemodereerd is. Imo onterecht maar goed, zo prominent als nu hoeven ze nu ook weer niet in beeld. Vind ik trouwens van alle vondsten, ook de schoen en tas. Ze horen wel in het topic en in de OP maar een beetje meer privacy mag wel.![]()
Mogelijk ligt bij 2 geen paddock (met hutjes), maar Toni zegt toch zelf dat hij die plek wel bedoelt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Idem, als ik er op klik wordt er gedownload.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:23 schreef 11en30 het volgende:
Ja, iets discreter.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:36 schreef 11en30 het volgende:
Ze horen wel in het topic en in de OP maar een beetje meer privacy mag wel.![]()
Aan dat deel van de OP is niets gewijzigd; een preview van alle foto's is er al sinds het begin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:36 schreef 11en30 het volgende:
Nog even mbt de OP. Ik zie nu bovenin de fotobalk ineens 2 foto's toegevoegd waar eerder op gemodereerd is. Imo onterecht maar goed, zo prominent als nu hoeven ze nu ook weer niet in beeld. Vind ik trouwens van alle vondsten, ook de schoen en tas. Ze horen wel in het topic en in de OP maar een beetje meer privacy mag wel.
Alle vondsten staan gewoon onder de spoiler waar ze altijd stonden.The only limit is your own imagination
En die nieuwe vraag in de OP? Daar komt echt geen zinvol antwoord op voorlopig. Is er geen betere puzzle te bedenken?![]()
Jullie en ik ook weten gewoon niet waar precies die 1e en 2e quebrada's liggen.
Er is maar 1 bron en de rest is schatting, gokken.
De door mij aangegeven plek heeft wel degelijk gebouwtjes. Deze zijn echter moeilijk te zien. Mogelijk door de donkere daken.
Zoals op de panorama foto te zien is het een relatief kleine vallei. .![]()
Dan heb je dat automatisch aanstaan (zou ik uitzetten als ik jou was). Ik kan kiezen "openen" of "opslaan".quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:41 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Idem, als ik er op klik wordt er gedownload.The only limit is your own imagination
Dit antwoord lost niets op. Kunnen ze naar een link verplaatst?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aan dat deel van de OP is niets gewijzigd; een preview van alle foto's is er al sinds het begin.
Alle vondsten staan gewoon onder de spoiler waar ze altijd stonden.![]()
Ja, ik acht jouw locatie waarschijnlijker dan H13 van Matteo. Die bosrand en grootte kloppen beter.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:47 schreef ToniB het volgende:
Jullie en ik ook weten gewoon niet waar precies die 1e en 2e quebrada's liggen.
Er is maar 1 bron en de rest is schatting, gokken.
De door mij aangegeven plek heeft wel degelijk gebouwtjes. Deze zijn echter moeilijk te zien. Mogelijk door de donkere daken.
Zoals op de panorama foto te zien is het een relatief kleine vallei. .
Toch denk ik dat het te ver van de 2e quebrada (die vrij zeker daar is waar die geplot staat) is om door Edwin zo snel na Q2 te filmen.The only limit is your own imagination
Je hebt het geflikt 11en30! Goeie wie-dit-leest-is-gek stunt. Wie dan? ik dus o.a.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/channel/UC-_yrU5PVp0jNyDY9v5cksQ/videos
Arme knul, z'n enige kijkers zijn BNW gekkies.![]()
En ik kan mijn weergave (nr.23, een verdachte code) niet meer ongedaan maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alles staat zoals de afgelopen maanden volgens de topicpointer, wat is er nu ineens niet goed dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit antwoord lost niets op. Kunnen ze naar een link verplaatst?
Gelieve geen persoonsgegevens in het topic te plaatsen.Niet posten uit naam van gebande user. Expliciete foto's en filmpjes in spoiler.The only limit is your own imagination
Ik zie het nu en stel voor dat het veranderd wordt. Omdat ik het vervelend zou vinden als mijn bekken en ondergoed zo prominent tentoongesteld zouden worden. Voelt niet goed. Leg het ff in een kastje.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alles staat zoals de afgelopen maanden, wat is er nu ineens niet goed dan?![]()
Precies, daarom staat het in een spoiler.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zie het nu en stel voor dat het veranderd wordt. Omdat ik het vervelend zou vinden als mijn bekken en ondergoed zo prominent in beeld gezet zouden worden. Voelt niet goed. Leg het ff in een kastje.
Niet-ingelogden kunnen die niet zien en ingelogden alleen als je erop klikt.The only limit is your own imagination
Nee, omdat ze vooraan in de fotobalk komen zijn die foto's prominent in beeld en uit de spoiler. Volgens mij kun je kiezen. Of je verplaatst ze naar een link of Lavender delete ze.![]()
Dat is omdat er nu minder foto's voor komen. Straks draai ik de volgorde om, dan heb je dat "probleem" niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:03 schreef 11en30 het volgende:
Nee, omdat ze vooraan in de fotobalk komen zijn die foto's prominent in beeld en uit de spoiler. Volgens mij kun je kiezen. Of je verplaatst ze naar een link of Lavender delete ze.The only limit is your own imagination
Als de vondsten maar uit de balk zijn vind ik het goed.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is omdat er nu minder foto's voor komen. Straks draai ik de volgorde om, dan heb je dat "probleem" niet.![]()
Ja goed idee, doe ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:48 schreef El_Matador het volgende:
Dan heb je dat automatisch aanstaan (zou ik uitzetten als ik jou was). Ik kan kiezen "openen" of "opslaan".![]()
Ik vind dit heel goed gevonden van Matteo en denk echt dat dit dezelfde plek is.
De huisjes, het vee-rondje, de rivier erachter enz.
Wat klopt er dan niet aan, ik zie het niet.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/QDYOyKa.jpg![]()
Als ik de dames zo inschat, lijkt de kans me bijzonder klein dat zij 'in de buitenlucht' zijn gaan slapen, als er ergens van deze hutjes te vinden zijn. Zeker gezien hun ontoereikende kleding. In de bergen in Frankrijk of Spanje bv zijn soms van dit soort hutjes 'open' voor gestrande wandelaars. Iedereen kan er overnachten in een noodsituatie, of schuilen voor een hoosbui bv. (en aangezien telefoon en camera blijkbaar droog zijn gebleven, is een verblijf onder een dak voor al die weken/dagen m.i. zeker niet ondenkbeeldig te noemen).
Deze hutjes lijken mij ook voor zo een soort doel bestemd: voor veehoeders op weg naar het slachthuis, en daarna weer op weg naar huis. Is op de een of andere manier te achterhalen van wie die hutjes nog meer zijn, naast die ene van Sarracin? En waarom de politie/Sinaproc daar blijkbaar niet zijn geweest?
De honden ook niet dan? Vind dat vreemd. Zou toch denken dat je daar als eerste gaat zoeken.
Ook vreemd dat niemand terug is gegaan naar dat gebied van die zoete parfum en geluid van blik en schreeuw. Niet echt logisch toch? Is dat wel echt gebeurd? Is er alsnog navraag over te doen? Wie waren die onderzoekers toen? Wie weet dat? En is aan te geven op een kaartje waar dat was? Kan de FOK! expeditie daar dan straks ook naar toe gaan?
of zijn de dode lichamen soms toch wel al ooit gevonden (zoals toen die melding in de MSM)
en vervolgens weggemoffeld plus wat botten naderhand verspreid, en kan het daarom niemand meer wat schelen?
[ Bericht 8% gewijzigd door Poekje01 op 18-02-2015 00:14:21 ]![]()
Sinaproc is hier niet direct gaan zoeken want Feliciano is op 3 april tot aan de paddock gelopen maar zag aan de modder wel dat ze daar niet geweest waren.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:07 schreef Poekje01 het volgende:
Als ik de dames zo inschat, lijkt de kans me bijzonder klein dat zij 'in de buitenlucht' zijn gaan slapen, als er ergens van deze hutjes te vinden zijn. In de bergen in Frankrijk of Spanje bv zijn soms van dit soort hutjes 'open' voor gestrande wandelaars. Iedereen kan er overnachten in een noodsituatie, of schuilen voor een hoosbui bv. (en aangezien telefoon en camera blijkbaar droog zijn gebleven, is een verblijf onder een dak voor al die weken/dagen m.i. zeker niet ondenkbeeldig te noemen).
Deze hutjes lijken mij ook voor zo een soort doel bestemd: voor veehoeders op weg naar het slachthuis, en daarna weer op weg naar huis. Is op de een of andere manier te achterhalen van wie die hutjes nog meer zijn, naast die ene van Sarracin? En waarom de politie/Sinaproc daar blijkbaar niet zijn geweest?
De honden ook niet dan? Vind dat vreemd. Zou toch denken dat je daar als eerste gaat zoeken.
Ook vreemd dat niemand terug is gegaan naar dat gebied van die zoete parfum en geluid van blik en schreeuw. Is aan te geven op een kaartje waar dat was? Kan de FOK! expeditie daar ook naar toe gaan?
Aan het eind van de middag op 3 april zat hij bij de politie in Boquete en heeft hen dit ongetwijfeld verteld en zijn ze de eerste dagen ook op de verkeerde plekken gaan zoeken. (bij vulkaan Baru enzo)![]()
het was aan het einde van een superdroog seizoen. Lees de MSM er maar op na: er werden landbouwgebieden speciaal bewaterd, om de oogst te redden. Superdroog en dor.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sinaproc is hier niet direct gaan zoeken want Feliciano is op 3 april tot aan de paddock gelopen maar zag aan de modder wel dat ze daar niet geweest waren.
Aan het eind van de middag op 3 april zat hij bij de politie in Boquete en heeft hen dit ongetwijfeld verteld en zijn ze de eerste dagen ook op de verkeerde plekken gaan zoeken. (bij vulkaan Baru enzo)
Dus hoezo kan hij daar dan uberhaupt "modder" aantreffen? Die modder droogt daar niet op in de tropische hoogzomer daar?![]()
Inderdaad maar hij zegt het toch echt in AFK.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
het was aan het einde van een superdroog seizoen. Lees de MSM er maar op na: er werden landbouwgebieden speciaal bewaterd, om de oogst te redden. Superdroog en dor.
Dus hoezo kan hij daar dan uberhaupt "modder" aantreffen? Die modder droogt daar niet op in de tropische hoogzomer daar?
Maar ook al zou het wel drassig/nat zijn dan denk ik nog steeds niet dat je dat kunt zien.![]()
Iemand stelde laatst de vraag waar de koeien in AFK naar toe gingen.
Baru had gezegd dat ze naar het slachthuis gingen.
Is wel heel toevallig dat de ouders de boeren net tegenkomen op weg naar het slachthuis maar afijn
- waar zit het slachthuis? (bij het begin van de Pianista zoals 11.30 dacht/zei?) kan me namelijk niet voorstellen dat ze met die dieren Bajo Boquete inlopen
- Hoe vaak gebeurd dit? wekelijks, maandelijks?
Ik vraag me gewoon af of Kris en Lisanne misschien ook boeren met koeien kunnen zijn tegen gekomen.
[ Bericht 7% gewijzigd door jackie12 op 18-02-2015 00:38:13 ]![]()
Imo:quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:05 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind dit heel goed gevonden van Matteo en denk echt dat dit dezelfde plek is.
De huisjes, het vee-rondje, de rivier erachter enz.
Wat klopt er dan niet aan, ik zie het niet.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/QDYOyKa.jpg
- is die paddock te groot
- is die paddock te vlak
- is die paddock veel te ver van de 2e quebradaThe only limit is your own imagination
Voor mij lijkt het dat de veekraal precies goed ligt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Imo:
- is die paddock te groot
- is die paddock te vlak
- is die paddock veel te ver van de 2e quebrada
de hutjes qua afstand in een rechte lijn.
De hoogtes kan ik niet inschatten op de kaart van bovenaf gezien
En hoe veel meter is dit van de 2e quebrada?
(hoe lang lopen?)
Oh en ik zag voor deze discussie begon daar ook een beekje/rivier achter t achterste huisje.
Dus ik denk dat het m is![]()
Uur of 3 lopen vanaf de 2e quebrada schat ik. Over het pad iets van 3-3,5 km.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Voor mij lijkt het dat de veekraal precies goed ligt.
de hutjes qua afstand in een rechte lijn.
De hoogtes kan ik niet inschatten op de kaart van bovenaf gezien
En hoe veel meter is dit van de 2e quebrada?
(hoe lang lopen?)
Daarom; dat lijkt me veel te ver voor Edwin en zijn maatjes.
Ik denk dat die paddock op max 500 m van de 2e quebrada ligt.The only limit is your own imagination
Blijft toch bijzonder dat er daar 2 Nederlanders zitten die (met eventueel mijn bijdrage) zo, antwoorden hebben op al onze vragen, zonder dure expeditie's en vliegreizen.
Ze kennen alle oude indianen paden en spreken onze taal, toch heeft niemand interesse in deze mogelijkheid....![]()
Ik heb geen idee waar ze heen gaan maar die aan het begin van de trail lijkt me meer geschikt voor kleinvee en minder voor een aantal grote koeien tegelijk. Verder denk ik dat veel boeren nog zelf slachten. Misschien zijn ze op weg naar een laadplek waar auto's kunnen komen en gaan ze op een veetransport verder. Maar lopend kan ook prima. Wellicht naar het centrale slachthuis? Hoe vaak de route per paddock afgelegd moet worden zou door een boer in te schatten moeten zijn adhv het aantal koeien dat je tellen kunt op de video.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:23 schreef jackie12 het volgende:
- waar zit het slachthuis? (bij het begin van de Pianista zoals 11.30 dacht/zei?) kan me namelijk niet voorstellen dat ze met die dieren Bajo Boquete inlopen![]()
Mail ze met een voorstel?quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijft toch bijzonder dat er daar 2 Nederlanders zitten die (met eventueel mijn bijdrage) zo, antwoorden hebben op al onze vragen, zonder dure expeditie's en vliegreizen.
Ze kennen alle oude indianen paden en spreken onze taal, toch heeft niemand interesse in deze mogelijkheid....![]()
Welke Nederlanders doel je op?quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze kennen alle oude indianen paden en spreken onze taal, toch heeft niemand interesse in deze mogelijkheid....The only limit is your own imagination
Helikoptervlucht met locaties ¤ 250,-
hike, door 2 experts 3 dagen ¤ 300,-
kennen de locals, vragen over ¤ 300,-
extra onkosten overige vragen ¤ 150,-
tja, interessant lijkt me
edit: en extra reclame door ons hier! Voor hun mooie verblijf in de jungle![]()
oh die ken je niet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke Nederlanders doel je op?![]()
Wat de stad Boquete betreft is de BING-kaart nieuwer dan die van Google Earth. De nieuwe Plaza Los Establos (waar o.a. Habla Ya zit) staat wel op BING, nog niet op GE.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke oude hutten?
Het kaartbeeld van BING is niet bekend van wanneer dat was. Van Google Earth is het 9 april 2013.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Interessant. Nu nog achterhalen of ze na 1 april zijn gesloopt en vernieuwd, of ervoor al. Of rond 1-11 april natuurlijk, problemen met de bouwvakkers kan ook nog.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wat de stad Boquete betreft is de BING-kaart nieuwer dan die van Google Earth.![]()
Ah dank je.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wat de stad Boquete betreft is de BING-kaart nieuwer dan die van Google Earth. De nieuwe Plaza Los Establos (waar o.a. Habla Ya zit) staat wel op BING, nog niet op GE.
GE aan de Boquetekant is ook nog te doen. Ten noorden van de Mirador echter niet bepaald. Al is het voor 3D en hoogte het beste.The only limit is your own imagination
Ik denk dat t m wel is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uur of 3 lopen vanaf de 2e quebrada schat ik. Over het pad iets van 3-3,5 km.
Daarom; dat lijkt me veel te ver voor Edwin en zijn maatjes.
Ik denk dat die paddock op max 500 m van de 2e quebrada ligt.
Aan het eind van de video van Edwin (na 5.11 min) wordt geeindigd met beelden van een rivier.
Als ze alles van A naar B naar C filmen dan zou dit heel goed de rivier achter t laatste hutje kunnen zijn.
En als ik kijk naar de rotsen een goede mogelijkheid van de foto takjes met zakjes![]()
Dat niet. Die stenen zijn te donker van kleur en bemost. Die van 550 krijgt denk ik meer lucht en zonlicht, ligt in opener gebied. Dat donkere, dicht begroeide ligt volgens mij ook niet achter het hutje.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En als ik kijk naar de rotsen een goede mogelijkheid van de foto takjes met zakjes
[ Bericht 6% gewijzigd door 11en30 op 18-02-2015 01:23:00 ]![]()
Waarom zou Edwin nog 3 uur verder (en dus 3 uur langer terug) gaan lopen zonder te filmen, waar hij dat eerst bijna constant deed?quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat t m wel is.
Aan het eind van de video van Edwin (na 5.11 min) wordt geeindigd met beelden van een rivier.
Als ze alles van A naar B naar C filmen dan zou dit heel goed de rivier achter t laatste hutje kunnen zijn.
En als ik kijk naar de rotsen een goede mogelijkheid van de foto takjes met zakjesThe only limit is your own imagination
Zeker is dat bijzonder. Het is bijna niet te geloven.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze kennen alle oude indianen paden en spreken onze taal, toch heeft niemand interesse in deze mogelijkheid....Misschien ken ik ze wel, ik ken veel van die zelfverklaarde ex-fantasten. Maar jij kent ze zeker. Toch?quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 18-02-2015 01:32:08 ]![]()
Als het 3 a 3,5 km is dan doen ze daar door te lopen in open gebied toch geen 3 uur over?quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zou Edwin nog 3 uur verder (en dus 3 uur langer terug) gaan lopen zonder te filmen, waar hij dat eerst bijna constant deed?
Kris en Lisanne lopen ruim 5 km bergopwaarts in minder dan 2 uur en dan zullen deze zeer jonge jongens daar dan bergafwaarts veel langer over doen?
BTW dit is dan volgens Matteo hut 13 op deze kaart?
http://i.imgur.com/Ub5jPGa.jpg
[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 18-02-2015 01:45:19 ]![]()
Omdat hij nodig moest pissen? Koude handen kreeg? Batterij leeg was? Voor donker bij de hutjes wilde zijn? Wel gefilmd maar niet gemonteerd heeft? Vraag het hem zelf?quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zou Edwin nog 3 uur verder (en dus 3 uur langer terug) gaan lopen zonder te filmen, waar hij dat eerst bijna constant deed?![]()
Dat denk ik ook niet maar 542 is duidelijk met deze afbeelding.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat niet. Die stenen zijn te donker van kleur en bemost. Die van 550 krijgt denk ik meer lucht en zonlicht, ligt in opener gebied. Dat donkere, dicht begroeide ligt volgens mij ook niet achter het hutje.
https://www.google.nl/sea(...)K&sqi=2&ved=0CCAQsAQ.
Zo zie ik het![]()
![]()
Snoopy! Dat we daar niet eerder aan hebben gedacht. Ik zat nog met Pino in m'n hoofd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:31 schreef vronie het volgende:
[..]
Dat denk ook niet maar 542 is duidelijk met deze afbeelding.
https://www.google.nl/sea(...)K&sqi=2&ved=0CCAQsAQ.
Zo zie ik het![]()
![]()
Sorry ik bedoelde dit niet als een grap.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Snoopy! Dat we daar niet eerder aan hebben gedacht. Ik zat nog met Pino in m'n hoofd.![]()
Verkeerde link geplakt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:40 schreef vronie het volgende:
[..]
Sorry ik bedoelde dit niet als een grap.![]()
Ik mis m.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:40 schreef vronie het volgende:
[..]
Sorry ik bedoelde dit niet als een grap.
Dit is 542
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/yIZkDOk.jpg
Snoopy?![]()
Ik krijg 6000 Snoopy's te zienquote:Op woensdag 18 februari 2015 01:48 schreef vronie het volgende:
[..]
Dat niet maar de afbeelding op foto 542 kwam wel overeen.![]()
Dit is inderdaad als hut 13 benoemd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als het 3 a 3,5 km is dan doen ze daar door te lopen in open gebied toch geen 3 uur over?
Kris en Lisanne lopen ruim 5 km bergopwaarts in minder dan 2 uur en dan zullen deze zeer jonge jongens daar dan bergafwaarts veel langer over doen?
BTW dit is dan volgens Matteo hut 13 op deze kaart?
http://i.imgur.com/Ub5jPGa.jpg
En voor Mata, wat de afstanden betreft: de Bing kaart heeft een maatje van 25 meter. Afstand tussen de huisjes zou dan c 50 meter moeten zijn. De doorsnee van de kraal ca. 12 en een huisje 5 a 6 meter. Lijken me geen vreemde maten. De wandelaars zijn dan ca. 75 meter van het eerste huisje verwijderd. Klopt prima tussen kaart en videostill.![]()
Deze jongen knipt maar 5 minuten film voor een wandeling van 4 - 5 uur. Leuk montagewerk en beelden wat extra spannend gemaakt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat hij nodig moest pissen? Koude handen kreeg? Batterij leeg was? Voor donker bij de hutjes wilde zijn? Wel gefilmd maar niet gemonteerd heeft? Vraag het hem zelf?![]()
De zoekroute van sinaproc loopt langs de locatie. Ik denk dat ze er geweest zijn en overal hebben rondgekeken. Mogelijk met honden (?).quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:07 schreef Poekje01 het volgende:
Als ik de dames zo inschat, lijkt de kans me bijzonder klein dat zij 'in de buitenlucht' zijn gaan slapen, als er ergens van deze hutjes te vinden zijn. Zeker gezien hun ontoereikende kleding. In de bergen in Frankrijk of Spanje bv zijn soms van dit soort hutjes 'open' voor gestrande wandelaars. Iedereen kan er overnachten in een noodsituatie, of schuilen voor een hoosbui bv. (en aangezien telefoon en camera blijkbaar droog zijn gebleven, is een verblijf onder een dak voor al die weken/dagen m.i. zeker niet ondenkbeeldig te noemen).
Ook vreemd dat niemand terug is gegaan naar dat gebied van die zoete parfum en geluid van blik en schreeuw. Niet echt logisch toch? Is dat wel echt gebeurd? Is er alsnog navraag over te doen? Wie waren die onderzoekers toen? Wie weet dat? En is aan te geven op een kaartje waar dat was? Kan de FOK! expeditie daar dan straks ook naar toe gaan?
of zijn de dode lichamen soms toch wel al ooit gevonden (zoals toen die melding in de MSM)
en vervolgens weggemoffeld plus wat botten naderhand verspreid, en kan het daarom niemand meer wat schelen?![]()
https://i.imgur.com/WDm6HZW.jpgquote:
Ik hou het hier bij het is te erg voor woorden hou kris en Lisanne aan hun einde zijn gekomen![]()
Sorry ik begrijp echt niet wat je bedoelt.quote:
Foto rechts is dezelfde als links?
En waarom het pijltje/streepje op het (papiertje?)![]()
Ik denk dat je gelijk hebt met je vondst .quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:55 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Deze jongen knipt maar 5 minuten film voor een wandeling van 4 - 5 uur. Leuk montagewerk en beelden wat extra spannend gemaakt.
En ik denk dat t nog geen uur lopen is vanaf de 2e quebrada bergafwaarts (ik schat slechts 2 km dus misschien nog wel sneller)![]()
In "jouw" scenario wordt die 4-5 uur ineens 10-11 uur, dat is het probleem...quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:55 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Deze jongen knipt maar 5 minuten film voor een wandeling van 4 - 5 uur. Leuk montagewerk en beelden wat extra spannend gemaakt.
Mirador-Quebrada 1 = ~ 1 km en ~ 1 uur.The only limit is your own imagination
Als die jongens om 9 uur beginnen aan de Pianista
11 uur top
12 uur 1e quebrada
1230 paddock
1330 hut 13
1400 weer terug
1500 weer paddock
1630 top
1830 weer thuis
kan prima denk ik![]()
Maar voor alle verdwalers: waatom is deze locatie zo belangrijk voor jullie?
Verandert deze open paddock met hutjes koeien rivier en een weids uitzicht iets aan jullie gedachtes?
Serieuze vraag.![]()
In 1,5 uur naar die verre Huis13-paddock? Lijkt me bits. Maar dan nog; waarom niets ertussen filmen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 02:33 schreef jackie12 het volgende:
Als die jongens om 9 uur beginnen aan de Pianista
11 uur top
12 uur 1e quebrada
1230 paddock
1330 hut 13
1400 weer terug
1500 weer paddock
1630 top
1830 weer thuis
kan prima denk ik
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 18-02-2015 05:48:51 ]The only limit is your own imagination
Het in kaart brengen en het trachten te begrijpen van de keuzes die Kris en Lisanne gemaakt moeten hebben lijkt me nuttiger en interessanter dan het zoveelste kringetje dat herhaald wordt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 02:38 schreef jackie12 het volgende:
Maar voor alle verdwalers: waatom is deze locatie zo belangrijk voor jullie?
Verandert deze open paddock met hutjes koeien rivier en een weids uitzicht iets aan jullie gedachtes?
Serieuze vraag.
Bovendien; goeie video's wekken nu eenmaal vragen op.The only limit is your own imagination
Je ziet hem zelf zowat alles op zijn weg filmen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat hij nodig moest pissen? Koude handen kreeg? Batterij leeg was? Voor donker bij de hutjes wilde zijn? Wel gefilmd maar niet gemonteerd heeft? Vraag het hem zelf?
Dan ineens een pauze van 3 uur (!) tussen de 2e quebrada en de (eerste) paddock? Die andere paddocks waren niet interessant om te filmen (om bij Huis 13 (Matteo's locatie) te komen, moet je of over de andere paddocks of door de 2e quebrada...The only limit is your own imagination
Buenos dias, ik wil niet vervelend zijn, maar bij nader inzien (nadat het mij gisteravond duidelijk werd dat de hutjes van Edwin dezelfde als H13 zouden zijn) ben ik tot de conclusie gekomen dat Matteo's locatie toch niet klopt.
- verkeerde kleur daken (nou goed, ze kunnen vervangen zijn)
- te ver vanaf de 2e Q
- het mini-paddockje naast / achter het achterste huis+kraal in de film van Edwin, heeft een ronde vorm. Is omgeven door hoge vegetatie. In Bing zie je die mini paddock niet. Je ziet een groot "banaanvormig" open stuk. Dat kan niet in 1 jaar tijd zijn dichtgegroeid.
- waarom gaat Edwin helemaal naar de finca van Serracin?
- Edwin is misschien familie van Laureano. Laureano heeft vee en schuilplaats* ergens vlakbij dé paddock. Lijkt mij logischer dat Edwin daarheen loopt. *Op AFK komt L. 's morgens vroeg naar beneden. Heeft dus ergens boven geslapen bij zijn vee.
- argumenten van Mata
Ik vermoed dat de finca van de Vrienden dichterbij de 2eQ / dé paddock ligt. Het probleem is dat juist daar veel bewolking hangt in Bing.![]()
Het laatste beeld van de video TAMF zou de omgeving van de nachtlocatie kunnen voorstellen. Dus ergens in de buurt van de huisjes/hutjes.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat t m wel is.
En als ik kijk naar de rotsen een goede mogelijkheid van de foto takjes met zakjes![]()
Staat op mijn lijstje als ik ga. Contact gezocht via fb met Marcia S. del R. Hoop op antwoord.quote:Op woensdag 18 februari 2015 01:57 schreef matteo_111 het volgende:
Nee is niet aangegeven waar dat was in de media.![]()
Ben toch erg benieuwd waar de koeien in AFK vandaan komen.
Het is 7.45 uur als ze Hans en Roelie passeren. (Hans en Roelie zitten dan een kwartier onder top van de Pianista)
Om 6.15 uur begint de zon op te komen dus neem ik aan dat de boeren toen ook op zn vroegst zijn begonnen met lopen.
Anderhalf uur vanaf een kwartier onder de Pianista kom ik niet verder dan ergens tussen de 1e en de 2e quebrada??
Waar komen die koeien vandaan en waar hebben de boeren eventueel overnacht??![]()
Denk wel dat de hutjes uit de video betrokken kunnen worden bij het gehele gebeuren, welk gebeuren dat dan ook mag zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:07 schreef agter het volgende:
Wat denk je:
Zijn ze in een van die hutjes verbleven, al dan niet vrijwillig?![]()
Dat heb ik ook op WS gevraagd:quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:08 schreef jackie12 het volgende:
Ben toch erg benieuwd waar de koeien in AFK vandaan komen.
Het is 7.45 uur als ze Hans en Roelie passeren. (Hans en Roelie zitten dan een kwartier onder top van de Pianista)
Om 6.15 uur begint de zon op te komen dus neem ik aan dat de boeren toen ook op zn vroegst zijn begonnen met lopen.
Anderhalf uur vanaf een kwartier onder de Pianista kom ik niet verder dan ergens tussen de 1e en de 2e quebrada??
Waar komen die koeien vandaan en waar hebben de boeren eventueel overnacht??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begonnen ze vóór zonsopgang aan de tocht? Of toch niet?
05.30 is niet overdreven vroeg in Latijnsamerika![]()
Als ze vrijwillig in de hutjes zijn geweest, dan zullen ze toch wel een merkteken hebben achtergelaten? Kris Kilroy was here, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:07 schreef agter het volgende:
Wat denk je:
Zijn ze in een van die hutjes verbleven, al dan niet vrijwillig?![]()
quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:24 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat heb ik ook op WS gevraagd:Oke dank je maar ik kan me niet voorstellen dat ze al voor zonsopgang zijn gaan lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begonnen ze vóór zonsopgang aan de tocht? Of toch niet?
05.30 is niet overdreven vroeg in Latijnsamerika
De koeien zien dan ook niks.
Pata de macho..tja waar loopt dat pad? Deze zou dan ook op de mirador moeten uitkomen?![]()
Kan iemand dit kaartje /download posten zonder al die kermis poespas erop ? TIA
http://i7.minus.com/iHBdeAd1XmBCJ.jpg"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Deze?quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:49 schreef StaceySinger het volgende:
Kan iemand dit kaartje /download posten zonder al die kermis poespas erop ? TIA
http://i7.minus.com/iHBdeAd1XmBCJ.jpg
http://ge.tt/api/1/files/7Qhu7q62/0/blob?download![]()
Er staan ccordinaten bij de gevonden resten en spullen.
Zijn deze zo door de instanties naar buiten gebracht?![]()
Dat plaatje heb ik volgens mij gepost na de uitzending met MF. Er werd hier gezegd dat de foto's één en dezelfde waren. Door op allebei deze lijn tussen 2 objecten te trekken dacht ik dat het om verschillende foto's (van dezelfde lokatie) gaat.quote:Op woensdag 18 februari 2015 02:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry ik begrijp echt niet wat je bedoelt.
Foto rechts is dezelfde als links?
En waarom het pijltje/streepje op het (papiertje?)![]()
Niet als ze dachten dat ze de volgende dag gewoon weer naar het hostel zouden terugwandelen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ze vrijwillig in de hutjes zijn geweest, dan zullen ze toch wel een merkteken hebben achtergelaten? Kris Kilroy was here, bijvoorbeeld.Make my day!![]()
Toevallig gisteren gelezen in archief van WS:quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:05 schreef jackie12 het volgende:
Zijn deze zo door de instanties naar buiten gebracht?
http://www.websleuths.com/forums/archive/index.php/t-253641.html
Zoek op Torero, hij legt de herkomst van de coordinaten uit.![]()
Zijn die hutjes in hetzelfde gebied waar F zei dat hij er geen voetsporen had aangetroffen? En waar Sinaproc niet is gaan zoeken?
Wat ontzettend jammer. Zo'n gemiste kans.Make my day!![]()
Dan kan ik de vraag beter stellen aan El Matador:quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Toevallig gisteren gelezen in archief van WS:
Zoek op Torero, hij legt de herkomst van de coordinaten uit.
Hoe kom je aan de coordinaten?![]()
Het gaat niet alleen om de kleur van de daken. Kijk ook naar de landschapselementen, die zichtbaar worden door de schaduwen mee te nemen. De zon staat laag, alle schaduwen zijn lang, waarschijnlijk langer dan het object hoog is. Dan blijkt alles te kloppen. Hellingen, taluds, heuveltjes, bosranden, het riviertje en de positie van de huizen ten opzichte van elkaar en de kraal. Struiken kun je kappen (machete) en daken vervangen, maar er wordt niet zo heel veel afgegraven.quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:52 schreef RapaNui het volgende:
Buenos dias, ik wil niet vervelend zijn, maar bij nader inzien (nadat het mij gisteravond duidelijk werd dat de hutjes van Edwin dezelfde als H13 zouden zijn) ben ik tot de conclusie gekomen dat Matteo's locatie toch niet klopt.
- verkeerde kleur daken (nou goed, ze kunnen vervangen zijn)
- te ver vanaf de 2e Q
- het mini-paddockje naast / achter het achterste huis+kraal in de film van Edwin, heeft een ronde vorm. Is omgeven door hoge vegetatie. In Bing zie je die mini paddock niet. Je ziet een groot "banaanvormig" open stuk. Dat kan niet in 1 jaar tijd zijn dichtgegroeid.
- waarom gaat Edwin helemaal naar de finca van Serracin?
- Edwin is misschien familie van Laureano. Laureano heeft vee en schuilplaats* ergens vlakbij dé paddock. Lijkt mij logischer dat Edwin daarheen loopt. *Op AFK komt L. 's morgens vroeg naar beneden. Heeft dus ergens boven geslapen bij zijn vee.
- argumenten van Mata
Ik vermoed dat de finca van de Vrienden dichterbij de 2eQ / dé paddock ligt. Het probleem is dat juist daar veel bewolking hangt in Bing.
Tamelijk speculatief is de vraag waarom ze tussen de paddock en hut 13 (ca 2 uur lopen m.i.) geen opnamen zouden hebben gemaakt. Dat weet je niet. Het enige dat je weet is dat ze ze niet gemonteerd hebben.
Eigenaardig vind ik dat ze elementen hebben gemonteerd na de mirador die ook in de AFK video markant zijn. De holle wegen en de mistige boom op de paddock. Wel weer andere stroompjes. Is er sprake van een vorm van 'dialoog', willen ze iets zeggen via beeld? Of zijn het gewoon de markante plaatsen die ze weergeven?![]()
Volgens mij zit het zo. De vindplaatsen die op dit forum circuleren berusten op schattingen die zijn gemaakt aan de hand van de berichten die in de pers zijn verschenen. De coördinaten zijn dan ook niet bedoeld als exacte locaties (zoals je die b.v. van de taalschool kunt geven) maar als globale aanduidingen, "hier ongeveer".quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:05 schreef jackie12 het volgende:
Zijn deze zo door de instanties naar buiten gebracht?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Het pad Pata de Macho staat op de koffiekaart aangegeven. Enkele km. ten oosten van Pianista.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Oke dank je maar ik kan me niet voorstellen dat ze al voor zonsopgang zijn gaan lopen.
De koeien zien dan ook niks.
Pata de macho..tja waar loopt dat pad? Deze zou dan ook op de mirador moeten uitkomen?![]()
Gewoon wilde dieren dus. De koeien zagen er ook gezond en gespierd uit, met horens. Heel wat anders dan die weideolifantjes in NL.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Koeien zijn vaak vanaf 04:00 uur actief, vooral buiten. Ik heb het dan niet over stalkoeien.![]()
welk nummer heeft die post? Zoek me nu rot. Ben hier erg benieuwd naar. Maar denk dat het dezelfde (baru) 1 bron komt. ...hoe betrouwbaar sommige hem ook inschatten hier, ik blijf mijn twijfels houden over de juiste coördinaten van de quebrada's.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Toevallig gisteren gelezen in archief van WS:
Zoek op Torero, hij legt de herkomst van de coordinaten uit.![]()
Ik begrijp je argumenten over schaduwen ed. Echter, voor mij geeft de ronde mini-paddock achter de kraal de doorslag. In combinatie met de kleur van de daken, het niet logische dat de jongens helemaal naar Serracin lopen en andere zaken, doet mij sterk vermoeden dat deze hutjes veel dichterbij de 2eQ/dé paddock staan en niet zo ver naar het oosten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:44 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de kleur van de daken. Kijk ook naar de landschapselementen, die zichtbaar worden door de schaduwen mee te nemen. De zon staat laag, alle schaduwen zijn lang, waarschijnlijk langer dan het object hoog is. Dan blijkt alles te kloppen. Hellingen, taluds, heuveltjes, bosranden, het riviertje en de positie van de huizen ten opzichte van elkaar en de kraal. Struiken kun je kappen (machete) en daken vervangen, maar er wordt niet zo heel veel afgegraven.
Tamelijk speculatief is de vraag waarom ze tussen de paddock en hut 13 (ca 2 uur lopen m.i.) geen opnamen zouden hebben gemaakt. Dat weet je niet. Het enige dat je weet is dat ze ze niet gemonteerd hebben.
Eigenaardig vind ik dat ze elementen hebben gemonteerd na de mirador die ook in de AFK video markant zijn. De holle wegen en de mistige boom op de paddock. Wel weer andere stroompjes. Is er sprake van een vorm van 'dialoog', willen ze iets zeggen via beeld? Of zijn het gewoon de markante plaatsen die ze weergeven?![]()
Het heeft geen nummer. Het snelste is ctrl-F en torero invullen, dan kom er heel snel. Is van 03:23 PM.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:53 schreef ToniB het volgende:
[..]
welk nummer heeft die post? Zoek me nu rot. Ben hier erg benieuwd naar. Maar denk dat het dezelfde (baru) 1 bron komt. ...hoe betrouwbaar sommige hem ook inschatten hier, ik blijf mijn twijfels houden over de juiste coördinaten van de quebrada's.![]()
Locaties van hutten en quebrada's waren inderdaad gebaseerd op de schattingen van Baru. Ook als Baru een betrouwbare persoon is (en daar ga ik nog steeds van uit), moet je er rekening mee houden dat het maar schattingen zijn. Op de luchtfoto's van het gebied is weinig anders te zien dan bomen. Het lijkt me lastig om de diverse locaties exact aan te geven, ook al ken je het gebied.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:53 schreef ToniB het volgende:
[..]
welk nummer heeft die post? Zoek me nu rot. Ben hier erg benieuwd naar. Maar denk dat het dezelfde (baru) 1 bron komt. ...hoe betrouwbaar sommige hem ook inschatten hier, ik blijf mijn twijfels houden over de juiste coördinaten van de quebrada's.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
De ronde kraal ligt op de rand van een mini-afgrond. Die halfronde paddock ligt er gewoon nog achter, in de diepte, maar is uit beeld op de still uit de video omdat je er vanaf de camerapositie overheen kijkt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:54 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik begrijp je argumenten over schaduwen ed. Echter, voor mij geeft de ronde mini-paddock achter de kraal de doorslag.![]()
Juist, volgens mij. Er zijn nooit origineel gemeten GPS coördinaten van vondsten en objecten gepubliceerd voor zover ik weet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:50 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Volgens mij zit het zo. De vindplaatsen die op dit forum circuleren berusten op schattingen die zijn gemaakt aan de hand van de berichten die in de pers zijn verschenen. De coördinaten zijn dan ook niet bedoeld als exacte locaties (zoals je die b.v. van de taalschool kunt geven) maar als globale aanduidingen, "hier ongeveer".![]()
De locaties van de vindplaatsen en kabelbruggen zijn (globaal) aangegeven door Feliciano, per email aan miura.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Juist, volgens mij. Er zijn nooit origineel gemeten GPS coördinaten van vondsten en objecten gepubliceerd voor zover ik weet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: