Mail net gehad. Verlaging naar 1.50% per 6 februariquote:Op donderdag 5 februari 2015 08:30 schreef jeroenthe_man het volgende:
Ik begreep dat NN naar 1.5% gaat. Mensen hadden hier al een mail van gehad? (ik heb nog niets ontvangen). Zo blijven we lekker schuiven met ons geld
RUN BANK RUN!quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:03 schreef jeroenthe_man het volgende:
Ik zeg: Met z'n allen verkassen en vermogen onttrekken
"Spring jij dan ook in de sloot" , als wij allemaalquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Doen jullie allemaal mee aan de ING-actie?
Nee.. ben zo stom geweest mijn geld net vast te zetten voor een jaar.. was die actie vergeten. Ach ja..quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
De actie kan ik op de site van Ing niet vinden, pas na googelen op Ing en actie 2015 vond ik het.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee.. ben zo stom geweest mijn geld net vast te zetten voor een jaar.. was die actie vergeten. Ach ja..
Nee, rekening openen kost ook geld.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Als je hem één keer opent, kun je elk jaar meedoen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:27 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, rekening openen kost ook geld.
Dat kost je dan wel het hele jaar geld.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je hem één keer opent, kun je elk jaar meedoen.
Als je al een ING-rekening hebt, kost die spaarrekening toch niks extra?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kost je dan wel het hele jaar geld.
Nee, maar je betaalrekening kost dus wel geld.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je al een ING-rekening hebt, kost die spaarrekening toch niks extra?
Ja maar die had ik toch al.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, maar je betaalrekening kost dus wel geld.
in AU$.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:39 schreef sleutelpunt het volgende:
Ik ben bezig om mijn geld te parkeren in Australia. Daar krijg je nog een fatsoenlijke rente
en au zit in een diepe huizen bubbelquote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:17 schreef arjan1112 het volgende:
Dat duurt niet lang meer. Rentes gaan ook daar omlaag.
Ik quote hieronder een eerdere post van me... klopt dit?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
"Spring jij dan ook in de sloot" , als wij allemaalspringen.
Even rekenen denk ik...verschil rente % voor een maand plus bonus en of het de moeite waard is om ( terug!!) te schuiven.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:51 schreef elkravo het volgende:
Die Spaaractie bij ING... kan iemand zeggen of ik het goed snap?
* uitgaand van saldo was 0 in december
* uitgaand ervan dat de 2.500 (of veelvoud daarvan) op 27 februari op de rekening moet staan, en dat het volgens voorwaarden op 1 april er nog moet staan (dus kan je 2 april weghalen) - dat is dus 34 dagen.
- De toprekening geeft 1% (net als oranjerekening onder 25k EUR). Over 2.500 voor 34/365 = rente EUR 2,33
- Maar je krijgt dus 5 EUR extra dus bij elkaar EUR 7,33.
EUR 7,33 terugrekenend naar de rente, kom ik op 3,1466% rente die ING gedurende deze 34 dagen geeft, op bedragen onder de 25k.
Boven de 25k (profijtrekening en oranjerekening geven 1,1%), via zelfde methode kom ik op 3,3246% rente.
En omdat andere banken die percentages niet halen, en als je het geld hebt is het dus verstandig om mee te doen.
Klopt dit?
En dat gaat hier niet lukken dus: de ing 2016 - if, ever - doordat het nu een maand moet blijven staan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 00:48 schreef Piger het volgende:
En daarna geld weer terugsluizen, voor de volgende ing actie. Ik was dus zo stom nog een redelijk bedrag bij Ing aan te houden.
Kan je daar zo een rekening openen dan? Als niet- Australian?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:39 schreef sleutelpunt het volgende:
Ik ben bezig om mijn geld te parkeren in Australia. Daar krijg je nog een fatsoenlijke rente
Als je geen rekening had per December vraag ik me af of de actie voor je geldt...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef TonyFeestneus het volgende:
Is een OranjePakket voldoende voor de ING actie of moet je al een duurder pakket afnemen?
De enige kosten zijn dan 4,10 per kwartaal zo lijkt het. Hoe lang moet ik die aanhouden?
Update:quote:Op maandag 2 februari 2015 10:17 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt aannemelijk (dat de Oranje Spaarrekening geen eigen IBAN heeft).
Maar tot voor een paar dagen geleden zag ik wel de spaarrekening in de overview, en nu niet meer.
Ik heb gisteren een bedrag van Rabo naar ING overgeboekt.
Dus als het (straks) bij ING staat, dan probeer ik het op de Oranje Spaarrekening te zetten.
Edit: Het geld staat nu op mijn ING betaalrekening... maar geen mogelijkheid om dit naar mijn ING spaarrekening te boeken. Want spaarrekening(en) zijn niet zichtbaar, of niet (meer) gekoppeld aan mijn naam. Dus maar even afwachten wat de klantenservice van ING daar op te zeggen heeft.
Het OranjePakket is voldoende voor de ING actie, dit pakket heb ik ook (speciaal voor deze actie) genomen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef TonyFeestneus het volgende:
Is een OranjePakket voldoende voor de ING actie of moet je al een duurder pakket afnemen?
De enige kosten zijn dan 4,10 per kwartaal zo lijkt het. Hoe lang moet ik die aanhouden?
Ik las hier ergens (ik kan de post zo even niet meer terugvinden) van iemand die vorig jaar ook pas ergens medio januari lid is geworden van ING, en hij kon wel gewoon mee doen met de actie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als je geen rekening had per December vraag ik me af of de actie voor je geldt...
Sparen en speculeren zijn twee verschillende dingen. Je familie die er over waakt kan geen valutaschommelingen tegenhouden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:32 schreef sleutelpunt het volgende:
tjah je moet wat,
Risico,maar er woont familie van me die erover waakt:)
Ja hoor, je kunt ook gewoon je nederlandse adres gebruiken. Ik heb jaren terug een tijd een rekening gehad bij Westpac. Ondanks het wisselkoersverlies een hoop geld aan overgehouden door de afzwakking van de Euro.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Webschip het volgende:
[..]
Kan je daar zo een rekening openen dan? Als niet- Australian?
Ik heb nu 1% rente daar, maar vanwege net een baan hebben kan ik wel redelijk wat geld naartoe doen. Denk het wel ja.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Voor een beperkt bedrag, denk zo 25k¤. De rest heb ik bij LPB tot het max. ondergebracht.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, sla een jaar over. Heb het geld nodig voor andere zaken en ben met beleggen begonnen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=ING+spaaractie+extra+beloningquote:Op zondag 8 februari 2015 21:25 schreef Makrolon het volgende:
Heeft iemand een link naar die ing actie? Ik kan t zo niet vinden...
True.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:30 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Sparen en speculeren zijn twee verschillende dingen. Je familie die er over waakt kan geen valutaschommelingen tegenhouden.
Je hoeft het toch nog lang niet op te geven?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:37 schreef N00dles het volgende:
Argenta omlaag naar 1,55%. Alsof het nog niet laag genoeg is allemaal. Wanneer komt er eens een einde aan die verschrikkelijk trieste rentes?
En maar lang doen over dat jaaroverzicht waar ik op zit te wachten. Stelletje graaiers.
Nee, klopt, maar ik hou ervan om dingen snel te regelen, mijn boekhouder gaf me een overzicht van bij elkaar te verzamelen documenten en ik heb dat gewoon liever vast achter de rug.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hoeft het toch nog lang niet op te geven?
En ach, wat risico nemen kan ook geen kwaad. Mits goed uitgevoerd leidt het vaak tot meer rendement.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:26 schreef sleutelpunt het volgende:
[..]
True.
Niet al mijn spaargeld staat in Australia hoor.
Gaat omlaag naar 1,8 en 2 jaar van 2,1 naar 2%. Volgens mij loont het de moeite om eerst met de actie van ING mee te doen.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:50 schreef soepkoe het volgende:
Mail ook gehad van lpb vandaag. Had afgelopen vrijdag net rekening geopend. Met een beetje geluk kan ik nog net morgen of anders uiterlijk woensdag geld bij leaseplanbank krijgen, dan maar voor 1 jaar vastzetten tegen 1,90%.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zie dat kopieëren van de tabel onleesbaar wordt. Komt er op neer dat vrije spaarrekening van 1,60% naar 1,50% gaat, deposito's dalen ook allemaal 0,05-0,1%.
(zie http://prntscr.com/66ao9l)
Zo zit ik ook in elkaar, de aangifte voor m'n bv staat inmiddels klaar om te verzenden maar ik slaap er nog een paar nachtjes over om er zker van te zijn geen dingen over het hoofd te zien. Jammer dat we dit jaar nog geen aangifte programma IB2014 kunnen downloaden, ook die vulde ik direct na ontvangst van alle overzichten vast in om dan te puzzelen wat wijsheid is. Maar helaas valt er steeds minder te puzzelen ;-) Maar goed, ons nu eerst maar eens focussen op de ING spaaractie hoewel die ook steeds minder aantrekkelijk wordt.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:58 schreef N00dles het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar ik hou ervan om dingen snel te regelen, mijn boekhouder gaf me een overzicht van bij elkaar te verzamelen documenten en ik heb dat gewoon liever vast achter de rug.
Ik had nog wat geld op een chipknip van een bankpas die in 2001 verlopen was, is vorige maand weer automatisch bijgeboektquote:Op woensdag 18 februari 2015 07:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel leuk als je in het verleden wat met spaarrekening en rentes geschoven hebt. Kreeg vorige week ineens post dat ik nog een rekening ergens had open staan waar ik niks meer van wist, met een klein bedrag erop. 'Gratis' geld.
Wat denk je van aankoop van leaseauto's.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:
Waar stopt Leaseplan zijn geld voornamelijk in?
https://www.leaseplanbank(...)ij-uw-spaargeld.aspxquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:
Waar stopt Leaseplan zijn geld voornamelijk in?
U gaat door voor de magnetron!quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat denk je van aankoop van leaseauto's.
Incorrect.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:03 schreef Loekie1 het volgende:
Nou ja, het is beter dan bioindustrie.
Bevat dit programma speciale mogelijkheden hiervoor omdat je het zo nadrukkelijk noemt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die tijd heb ik gehad... Spreadsheet (LibreOffice Calc) zorgt voor overzicht.
Huh, hier is het wachten op 25 februari om te storten...quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:21 schreef Sharpdressedman het volgende:
Bijna laatste gedeelte geld vergeten over te maken voor de ING actie.
Na vandaag staat alles er, weer paar honderd euro snel binnen![]()
Dan hoop ik dat binnenkort mijn nieuwe woning doorgaat zodat het geld daar in kan zodat ik geen ander rendement verhaal moet gaan zoeken.
ja kan de hele maand nog geloof ik.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Huh, hier is het wachten op 25 februari om te storten...
Dan heb je er toch veel geld neergezetquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:21 schreef Sharpdressedman het volgende:
Bijna laatste gedeelte geld vergeten over te maken voor de ING actie.
Na vandaag staat alles er, weer paar honderd euro snel binnen![]()
Dan hoop ik dat binnenkort mijn nieuwe woning doorgaat zodat het geld daar in kan zodat ik geen ander rendement verhaal moet gaan zoeken.
Nee klopt, daar baal ik ook wel een beetje van.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan heb je er toch veel geld neergezet
Al zit je qua timing niet helemaal goed dus het optimale rendement haal je sowieso niet. En dat het er nog een maand moet staat helpt ook niet mee.
Doe je goed, ¤250K vrij beschikbaar hebben voor minimaal een maandquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:44 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Nee klopt, daar baal ik ook wel een beetje van.
Ik moet een bedrag flexibel ter beschikking hebben, maar dat traject duurt allemaal langer dan verwacht.
Volg het topic nu ook, zal eens kijken wat ik er verder mee kan doen.
Hoop dit keer wel de 500,- te kunnen binnenhalen
Is toch aantrekkelijk of?quote:Op vrijwel alle Visa- en MasterCards van ICS ontvangt u creditrente als u op uw Card een positief saldo heeft van meer dan ¤ 500,-. De creditrente is 1,60% op jaarbasis (per 1 februari 2014, deze rente kan wijzigen).
thnx, maar ik betwijfel of ik het goed doequote:Op woensdag 18 februari 2015 12:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe je goed, ¤250K vrij beschikbaar hebben voor minimaal een maand
Het is gratis, vrij, en beschikbaar voor elk OS. Vandaarquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Bevat dit programma speciale mogelijkheden hiervoor omdat je het zo nadrukkelijk noemt?
Nee. Bij fraude is dat niet gedekt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Ik zie dit bij één van onze creditcards:
[..]
Is toch aantrekkelijk of?
Ah natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Nee. Bij fraude is dat niet gedekt.
En zoals ik het lees in de voorwaarden hoef je niks te storten of iets dergelijks, gewoon openen en dan in de 3e week van maart worden die kaarten verstuurd. Dan is het nog afwachten of de V&D bestaat natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
ASR geeft 25 euro V&D tegoed bij het openen van een spaarrekening met 1,25% rente.
Ik had dit van 6 passen gekregen eentje stond nog 14 euro opquote:Op woensdag 18 februari 2015 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik had nog wat geld op een chipknip van een bankpas die in 2001 verlopen was, is vorige maand weer automatisch bijgeboekt
Ik sluit ook maar een rekening af dan. En vriendin wil ook welquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
En zoals ik het lees in de voorwaarden hoef je niks te storten of iets dergelijks, gewoon openen en dan in de 3e week van maart worden die kaarten verstuurd. Dan is het nog afwachten of de V&D bestaat natuurlijk.
Op de website staat alleen verzekering of hypotheek, geen spaarrekeningquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
ASR geeft 25 euro V&D tegoed bij het openen van een spaarrekening met 1,25% rente.
Zie voorwaarden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef Weird- het volgende:
[..]
Op de website staat alleen verzekering of hypotheek, geen spaarrekening
Het zijn nogal enorme prutsers daar... Firefox ==> "storing". Chromium ==> werkt goed.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef leolinedance het volgende:
Edit:
Zit ik alles in te vullen bij ASR en klik op doorgaan -> Technische storing![]()
![]()
En alle velden weer leeg natuurlijk
Het is mij nu ook gelukt. Hopelijk is die bon ook in te leveren bij La Placequote:Op woensdag 18 februari 2015 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zijn nogal enorme prutsers daar... Firefox ==> "storing". Chromium ==> werkt goed.
Ik laat deze daarom maar schieten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
En zoals ik het lees in de voorwaarden hoef je niks te storten of iets dergelijks, gewoon openen en dan in de 3e week van maart worden die kaarten verstuurd. Dan is het nog afwachten of de V&D bestaat natuurlijk.
Hee, dat had ik ookquote:Op woensdag 18 februari 2015 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik had nog wat geld op een chipknip van een bankpas die in 2001 verlopen was, is vorige maand weer automatisch bijgeboekt
'een rekening opent met een minimale storting van ¤ 250,--' staat in de voorwaarden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb toevallig de PDF met voorwaarden gedownload toen ik mijn rekening af heb gesloten, en de regel van E250 stond er toen nog niet in.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:50 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
'een rekening opent met een minimale storting van ¤ 250,--' staat in de voorwaarden.
Maar er is een technische storing, kwartier werk voor niks.
quote:met een minimale storting van ¤ 250,--
Dat is nieuw. ASR heeft ontdekt hoe internet werkt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:50 schreef Loekie1 het volgende:
'een rekening opent met een minimale storting van ¤ 250,--' staat in de voorwaarden.
Ik ga het iig maandag overboeken. Wil niet het risico lopen, door storingen enzo, de bonus mis te lopen. Die paar euro renteverlies neem ik op de koop toe.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:11 schreef Ton76 het volgende:
Medio volgende week wil ik geld naar de ING overboeken, voor de spaaractie.
Voor de actie heb ik vrij opneembaar geld staan bij ZwitserLeven en Argenta.
En dit geld wil ik via Rabobank (tegenrekening ZwitserLeven en Argenta) overboeken naar ING.
Wat is qua timing het beste moment om bij het overboeken zo min mogelijk rentedagen verlies te hebben?
Ik heb onder meer spaargeld staan bij de LeasePlan Bank. Maandagochtend boek het over naar de tegenrekening bij de Rabo. Ik zie het dan in de loop van diezelfde dag binnenkomen bij de Rabo en boek het direct door naar mijn spaarrekening bij de Rabo. Dinsdagochtend van de Rabo naar de ING, daar komt het ook dezelfde dag aan en dan dus direct op de spaarrekening. Het enige verlies dat ik heb is het verschil in spaarrente maar dat is te overzien. Ik heb recentelijk geen ervaring met Zwitserleven of Argenta maar mijn advies is dus maandagochtend beginnen met overboeken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:11 schreef Ton76 het volgende:
En dit geld wil ik via Rabobank (tegenrekening ZwitserLeven en Argenta) overboeken naar ING.
Wat is qua timing het beste moment om bij het overboeken zo min mogelijk rentedagen verlies te hebben?
Bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:02 schreef roadrats het volgende:
[..]
Ik heb onder meer spaargeld staan bij de LeasePlan Bank. Maandagochtend boek het over naar de tegenrekening bij de Rabo. Ik zie het dan in de loop van diezelfde dag binnenkomen bij de Rabo en boek het direct door naar mijn spaarrekening bij de Rabo. Dinsdagochtend van de Rabo naar de ING, daar komt het ook dezelfde dag aan en dan dus direct op de spaarrekening. Het enige verlies dat ik heb is het verschil in spaarrente maar dat is te overzien. Ik heb recentelijk geen ervaring met Zwitserleven of Argenta maar mijn advies is dus maandagochtend beginnen met overboeken.
Zie mijn "routing" , even wat werk maar geeft de minste verliezenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:11 schreef Ton76 het volgende:
En dan natuurlijk er nog aan denken dat je na binnenkomst op de betaalrekening van de ING je het gelijk doorzet naar je spaarrekening (in mijn geval een Oranje spaarrek.)quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:07 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Dus na binnenkomst op de Rabo tegenrekening het bedrag meteen doorzetten naar de Rabo Spaarrekening (om toch nog rente te krijgen).
En dan de volgende dag van de Rabo naar de ING.
Thanks!
Ik kan me herinneren dat ik eens zo'n "routing" overzicht heb gezien hier in dit topic... waarschijnlijk was dat een post van jou.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:38 schreef roadrats het volgende:
[..]
Zie mijn "routing" , even wat werk maar geeft de minste verliezen
Dank voor het compliment maar het "routing" overzicht was niet van mij. Helaas kan ik je dus ook niet verder helpen, kan me ook niet herinneren zoiets hier gezien te hebben. Zou trouwens wel handig zijn want ik weet dat het bij sommige instellingen meer dan een dag duurtquote:Op zondag 22 februari 2015 14:40 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik eens zo'n "routing" overzicht heb gezien hier in dit topic... waarschijnlijk was dat een post van jou.
Maar, die kan ik helaas zo snel niet terugvinden hier op fok.nl. Heb jij nog een linkje van je routing overzicht?
Er zijn meer van dat soort banken. Ik maakte vorige vrijdag geld over van Rabo naar ASN. Bij Rabo was het afgeschreven met rentedatum 13 februari, tegelijkertijd duurde het tot maandag voor het bij ASN verscheen (rentedatum 16 februari). Ben ik toch benieuwd waar het twee dagen lang is geweest...quote:Op zondag 22 februari 2015 20:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Achterstevorenbank Knab is raar: ik stel een overschrijving in van spaarrekening naar betaalrekening, uit te voeren 23-2, en vervolgens een overschrijving van betaalrekening naar ING (ook 23-2). Resultaat is nu dat al het saldo nul is!
"Bij- en afschrijvingen" laat het bedrag wel zien op 23-2.
"Geplande overboekingen" is leeg! Dat betekent dus ook dat ik een betaling die morgen wordt uitgevoerd nu niet meer kan intrekken...
*Edit* maar ze zijn wel nu telefonisch bereikbaar! "Het is heel normaal" zei het meisje, "het weekend bestaat eigenlijk niet voor banken". Ik ga Knab opzeggen, ze zijn mij te raar. Rente is nu toch niet meer de moeite waard, en hun website is een chaos.
Maar ze kan zich er wel wat bij voorstellen dat ik het vreemd vind![]()
Ah, okee, geen probleem... dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:46 schreef roadrats het volgende:
[..]
Dank voor het compliment maar het "routing" overzicht was niet van mij. Helaas kan ik je dus ook niet verder helpen, kan me ook niet herinneren zoiets hier gezien te hebben. Zou trouwens wel handig zijn want ik weet dat het bij sommige instellingen meer dan een dag duurt
Ik heb positieve ervaringen met Leaseplan bank. Overboeken gaat altijd snel en ik heb nog geen storing meegemaakt. Ben al vanaf 2010 klant bij hun.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:14 schreef Stiletto het volgende:
welke bank raden jullie aan om geld bij te sparen? leaseplanbank ziet er wel interessant uit met 1,60% rente. zit nu bij abnamro.. maar die rente is echt waardeloos
Ik las pas een nogal pakkende stelling, dat ging over pensioenen: mensen klagen dat de dekkingsgraag omlaag gaat, terwijl het pensioenvermogen jaarlijks enorm toeneemt. De logische verklaring is dat hoe meer het nu stijgt, hoe minder het in de toekomst zal stijgen! Hetzelfde voor aandelen... En inderdaad, particulieren stappen heel vaak op het verkeerde moment in en uit...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe harder de beurzen stijgen, en hoe meer particulieren nu starten met beleggen (http://daskapital.nl/2015/02/ad_particuliere_belegger_durft.html), hoe liever ik het op een spaarrekening hou ook al zit de rente nog maar net boven de vermogensrendementsheffing.
Ook ik ben afgelopen week uitgestapt. Natuurlijk, als je dan de beurzen nog verder ziet stijgen krab je wel eens achter je oren maar inderdaad is de grootste fout dat particulieren gaan instappen als ze week na week alleen maar jubelverhalen horen maar dat er weer eens een stevige correctie naar beneden aankomt is een vast gegeven, kijk maar terug in de recente geschiedenis. En het vrijgekomen geld staat nu bij de ING vanwege de speciale actie. In april zien we wel weer !quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe harder de beurzen stijgen, en hoe meer particulieren nu starten met beleggen (http://daskapital.nl/2015/02/ad_particuliere_belegger_durft.html), hoe liever ik het op een spaarrekening hou ook al zit de rente nog maar net boven de vermogensrendementsheffing.
Ik na deze verlaging ook niet meer...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:17 schreef zatoichi het volgende:
ASN verlaagd wederom van 1,3% naar 1,2%... Gelukkig heb ik er geen geld meer opstaan...
Markt timen is gewoon (nagenoeg) kansloos. Die stevige correctie wordt nu al zo'n 2 jaar voorspeld....dan heb je een boel rendement gemist. Gewoon lekker periodiek inleggen en niet naar omkijkenquote:Op donderdag 26 februari 2015 20:27 schreef roadrats het volgende:
[..]
Ook ik ben afgelopen week uitgestapt. Natuurlijk, als je dan de beurzen nog verder ziet stijgen krab je wel eens achter je oren maar inderdaad is de grootste fout dat particulieren gaan instappen als ze week na week alleen maar jubelverhalen horen maar dat er weer eens een stevige correctie naar beneden aankomt is een vast gegeven, kijk maar terug in de recente geschiedenis. En het vrijgekomen geld staat nu bij de ING vanwege de speciale actie. In april zien we wel weer !
Precies dit. En periodiek weer uithalen over een tiental jaren....quote:Op donderdag 26 februari 2015 20:33 schreef nikao het volgende:
[..]
Markt timen is gewoon (nagenoeg) kansloos. Die stevige correctie wordt nu al zo'n 2 jaar voorspeld....dan heb je een boel rendement gemist. Gewoon lekker periodiek inleggen en niet naar omkijken
LPB heeft natuurlijk geld zien verdwijnen naar ING...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 09:11 schreef nikao het volgende:
ZIe net mail van LPB over maart: blijft 1.6% ... met de verlagingen van de anderen is dit toch wel nice
Ik zou er niet op rekenen...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:47 schreef announcement het volgende:
Ik heb gistermiddag geld vanaf de Rabo (tegenrekening van allerlei spaarrekeningen) naar ING overgemaakt. Komt dat vandaag nog aan?
Van SNS-spaarrekening naar ING-betaalrekening ooit exact hetzelfde: heel weekeind geld "zoek". Ging om ¤13000,-quote:Op zondag 22 februari 2015 20:27 schreef Coelho het volgende:
Er zijn meer van dat soort banken. Ik maakte vorige vrijdag geld over van Rabo naar ASN. Bij Rabo was het afgeschreven met rentedatum 13 februari, tegelijkertijd duurde het tot maandag voor het bij ASN verscheen (rentedatum 16 februari).
Maandag op z'n vroegst en dan moet het nog naar de ING-spaarrekeningquote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:47 schreef announcement het volgende:
Ik heb gistermiddag geld vanaf de Rabo (tegenrekening van allerlei spaarrekeningen) naar ING overgemaakt. Komt dat vandaag nog aan?
Die correctie zou 3 jaar geleden al plaatsvinden, ondertussen stijgt het gewoon vrolijk door.quote:Op donderdag 26 februari 2015 20:27 schreef roadrats het volgende:
[..]
Ook ik ben afgelopen week uitgestapt. Natuurlijk, als je dan de beurzen nog verder ziet stijgen krab je wel eens achter je oren maar inderdaad is de grootste fout dat particulieren gaan instappen als ze week na week alleen maar jubelverhalen horen maar dat er weer eens een stevige correctie naar beneden aankomt is een vast gegeven, kijk maar terug in de recente geschiedenis. En het vrijgekomen geld staat nu bij de ING vanwege de speciale actie. In april zien we wel weer !
Banken hebben altjd het voordeel bij overboekingen net vóór het weekeind. Meestal kan je zoiets het beste ruim vante voren en voor 14:00 uur (of zo) doen, want anders is het soms ook een werkdag "weg".quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:49 schreef announcement het volgende:
Godver, loop ik dus die actie mis en ook de normale rente. Gaat om behoorlijk wat geld wat nu "zoek" is. Had eerder geen tijd ivm drukte op het werk en m ook niet geagendeerd gezet
Tendensen (of is het tendenzen?) zetten meestal veel lange door. Of het nou om stijgingen of om dalingen gaat: het loopt veel verder door dan gepland. Ook in dit opzicht heb je geen ene donder aan adviseurs en technische analyses.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Die correctie zou 3 jaar geleden al plaatsvinden, ondertussen stijgt het gewoon vrolijk door.
Wellicht houdt die stijging nog 5 jaar aan.
Voor de volgende keer: gebruik een spoed-overboeking.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:49 schreef announcement het volgende:
Godver, loop ik dus die actie mis en ook de normale rente. Gaat om behoorlijk wat geld wat nu "zoek" is. Had eerder geen tijd ivm drukte op het werk en m ook niet geagendeerd gezet
Het is toch niet normaal dat in een 24-uurs economie een geldoverboeking niet realtime verwerkt wordt?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:19 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Voor de volgende keer: gebruik een spoed-overboeking.
Bij de Rabo kost dit 4,50.
Banken mogen niet valuteren, dus als het de 2e wordt bijgeschreven zou jouw valutadatum ook de 2e moeten zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:57 schreef Coelho het volgende:
Nu krijg ik een officiële waarschuwing van de BD dat het geld pas op 2 februari bij hen binnen was. Nog een keer en dan krijg ik een boete...
Verwerkingsdatum 31 januari, rentedatum 2 februari. Dus als je je saldo bekijkt dan zie je dat het afgeschreven is, klik je door dan blijkt het dus 2 dagen achter de schermen nog op je rekening te staan...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Banken mogen niet valuteren, dus als het de 2e wordt bijgeschreven zou jouw valutadatum ook de 2e moeten zijn.
Wat een stel apen trouwens om na 4 weken een brief te sturen dat ze de betaling 2 dagen te laat hebben ontvangen....
Nu we het toch over 24-uurs economie hebben en valuteren: Wat ik nog steeds diefstal van de banken vind is dat pinbetalingen in het weekend direct afgeschreven worden van je rekening met valuta de dag van pinnen. Maar de creditering van de begunstigde vindt pas de eerst volgende werkdag plaats want in het weekend kunnen ( lees: willen ) de banken niet verrekenen. Jij betaalt per pin op zaterdag, je rekening wordt met valuta zaterdag gedebiteerd maar de creditering wordt pas maandag uitgevoerd met ook valuta maandag. Gek he dat die banken nog steeds zo'n slechte naam hebben !quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Verwerkingsdatum 31 januari, rentedatum 2 februari. Dus als je je saldo bekijkt dan zie je dat het afgeschreven is, klik je door dan blijkt het dus 2 dagen achter de schermen nog op je rekening te staan...
Dat het getoond wordt op jouw internet bankieren in het weekend, betekent niet dat het in het weekend ook daadwerkelijk is afgeschreven. De uitvoeringsdatum wordt wellicht van het weekend getoond, maar de rentedatum (en dus de werkelijke transactie) staat op een normale verwerkingsdag daarna.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:17 schreef roadrats het volgende:
[..]
Nu we het toch over 24-uurs economie hebben en valuteren: Wat ik nog steeds diefstal van de banken vind is dat pinbetalingen in het weekend direct afgeschreven worden van je rekening met valuta de dag van pinnen. Maar de creditering van de begunstigde vindt pas de eerst volgende werkdag plaats want in het weekend kunnen ( lees: willen ) de banken niet verrekenen. Jij betaalt per pin op zaterdag, je rekening wordt met valuta zaterdag gedebiteerd maar de creditering wordt pas maandag uitgevoerd met ook valuta maandag. Gek he dat die banken nog steeds zo'n slechte naam hebben !
Het punt is dat dergelijke automatische transacties best eens realtime zouden mogen gebeuren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:02 schreef snabbi het volgende:
Dat het getoond wordt op jouw internet bankieren in het weekend, betekent niet dat het in het weekend ook daadwerkelijk is afgeschreven. De uitvoeringsdatum wordt wellicht van het weekend getoond, maar de rentedatum (en dus de werkelijke transactie) staat op een normale verwerkingsdag daarna.
Vanochtend getankt, bedrag is toch echt vandaag afgeschreven met valuta vandaag, ik kan er ( helaas ) niets anders van maken !quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:02 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat het getoond wordt op jouw internet bankieren in het weekend, betekent niet dat het in het weekend ook daadwerkelijk is afgeschreven. De uitvoeringsdatum wordt wellicht van het weekend getoond, maar de rentedatum (en dus de werkelijke transactie) staat op een normale verwerkingsdag daarna.
Waarom maak je die belasting dan niet ruim op tijd over ipv precies op de laatste dag?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:57 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het is toch niet normaal dat in een 24-uurs economie een geldoverboeking niet realtime verwerkt wordt?
Krijg vandaag bij de post een blauwe envelop. Moest mijn omzetbelasting uiterlijk 31 januari overgemaakt hebben naar de BD. Netjes ingesteld, op 31 januari was het geld nog voor 01:00 van mijn rekening af. Nu krijg ik een officiële waarschuwing van de BD dat het geld pas op 2 februari bij hen binnen was. Nog een keer en dan krijg ik een boete...
Dat heb ik nu inderdaad geleerd voor de volgende keer. Had tot deze keer nog nooit omzetbelasting betaald, want altijd opdrachtgevers uit het buitenland. Nu dacht ik de betaling, net zoals ik altijd doe, op de laatste dag te doen. Waarom zou ik zelf niet de rente pakken (welke rentequote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom maak je die belasting dan niet ruim op tijd over ipv precies op de laatste dag?
Je krijgt er namelijk altijd ruim de tijd voor. Rekeningen moet je gewoon altijd direct afhandelen dan heb je er ook geen omkijken meer naar. En krijg je ook geen gezeik met te laat betalen, boetes etc.
En dan ontvangen ze het op een datum in het weekend?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:25 schreef Coelho het volgende:
En m.i. te gek voor woorden dat de belastingdienst al over boetes begint wanneer je 2 dagen te laat bent vanwege het weekend.
https://www.rabobank.nl/i(...)s&ra_locationbar=yesquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:10 schreef roadrats het volgende:
[..]
Vanochtend getankt, bedrag is toch echt vandaag afgeschreven met valuta vandaag, ik kan er ( helaas ) niets anders van maken !
[ afbeelding ]
Banken houden geld vast ! Zie hier nog maar eens de praktijkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:29 schreef snabbi het volgende:
[..]
https://www.rabobank.nl/i(...)s&ra_locationbar=yes
De clearing hierin zal bepalend worden hoe de transactie definitief is verwerkt. Wanneer het een Rabo intern feestje is dus direct, anders gewoon doorgeschoven. Zoals Remco al aangeeft, valutering is verboden.
[ afbeelding ]
Triest, maar aan de andere kant denk ik dan altijd: zouden ze real-time verwerken en dus minder verdienen dan nu, dan zouden ze het op een andere manier weer compenseren, zodat we er als consument toch weer niks mee opschieten.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:37 schreef roadrats het volgende:
Banken houden geld vast ! Zie hier nog maar eens de praktijk
De klacht die daar geschreven wordt is dat de detailhandel op het geld moet wachten en hierdoor inkomsten misloopt. Dit kan ik best begrijpen. De bewering dat de banken het vasthouden klopt vanuit hun wel, omdat de verwerking pas later plaatsvindt tijdens kantooruren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:37 schreef roadrats het volgende:
[..]
Banken houden geld vast ! Zie hier nog maar eens de praktijk
Het gaat er meer om dat je 1 keer hopt naar een bank die structureel hoger zit, qua rente.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
Allemaal leuk en aardig, dat bankhoppen voor een (paar) tiende(n) meer rente, maar ben je uiteindelijk niet duurder uit door de jaarlijkse kosten van de rekening?
Maar bij bijvoorbeeld Leaseplan zijn geen extra kosten aan het aanhouden van een spaarrekening verbondenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
Allemaal leuk en aardig, dat bankhoppen voor een (paar) tiende(n) meer rente, maar ben je uiteindelijk niet duurder uit door de jaarlijkse kosten van de rekening?
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
Idem NIBC: kostenloze spaarrekening. Ook CB, MoneYou en ICBC kan je een kostenloze spaarrekening aanhouden. Dat heb ik tegen op die rekeningen van bijv. KNAB waar je wel een betaalrekening moet nemen én betalen. Ben je er weg en vergeet je alles op te doeken, betaal je ervoor door. Bij die internetspaarrekeningen (van voornoemde banken) heb je geen kosten, alleen moeite het er naar toe te schuiven of weg te halen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:54 schreef roadrats het volgende:
[..]
Maar bij bijvoorbeeld Leaseplan zijn geen extra kosten aan het aanhouden van een spaarrekening verbonden
Een rekening met 0.5% opnamekosten zo te zien, tenzij je het voor een huis gebruikt? Leuk als ze de rente verlagen, zit je aan ze vast...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:16 schreef Pino112 het volgende:
Zo, spaarrekening geopend bij Regiobank. 1.65%.
Ja, tis ook bedoeld voor een huis. Zit nu bij ING dus het is allicht beter dan 1%.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een rekening met 0.5% opnamekosten zo te zien, tenzij je het voor een huis gebruikt? Leuk als ze de rente verlagen, zit je aan ze vast...
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:54 schreef roadrats het volgende:
[..]
Maar bij bijvoorbeeld Leaseplan zijn geen extra kosten aan het aanhouden van een spaarrekening verbonden
Klopt... en ook bij Nationale Nederlanden en ZwitserLeven kan je een kostenloze spaarrekening aanhouden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:16 schreef blomke het volgende:
Idem NIBC: kostenloze spaarrekening. Ook CB, MoneYou en ICBC kan je een kostenloze spaarrekening aanhouden.
Is er trouwens een special topic over het werken met de nieuwe belastingaangifte 2014 via internet ?. Naar mijn idee is het er niet prettiger op geworden maar die discussie hoort uiteraard niet in dit forum thuis.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Gisteren de belastinggegevens doorgenomen, een groot deel van de vorig jaar gekregen rente mag ik weer bij de belastingdienst inleveren. Leuker zeggen ze het niet te kunnen maken...
Die is er inderdaad: WGR / Het grote 'aangifte inkomstenbelasting 2014' -topic GAAAAAAAAAAAAANquote:Op maandag 2 maart 2015 13:59 schreef roadrats het volgende:
[..]
Is er trouwens een special topic over het werken met de nieuwe belastingaangifte 2014 via internet ?. Naar mijn idee is het er niet prettiger op geworden maar die discussie hoort uiteraard niet in dit forum thuis.
Die depositorentes daar zijn wel prima (jaar geleden tenminste, iets van 3.5%)quote:Op donderdag 5 maart 2015 08:55 schreef DJKoster het volgende:
"Argenta - Wijziging spaarrente"
Van 1,55% naar 1,50%
Ach ja, nog steeds in de top 10. *schrale troost*
staat er bij mij nog niet op. maar het zal 1 dezer dagen er wel op komen met valutadatum 01/03/2015.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:21 schreef xzaz het volgende:
Heeft iemand bij CBA de credit rente al gekregen over Feb?
Email sturen naar de LPB.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:28 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vraagje voor de kenners hier.
Op 1 jan 2014 had ik blijkbaar een rekening bij de LPB die inmiddels opgezegd is. Toegang tot bankieren bij die rekening heb ik inmiddels niet meer, die is vervangen door een andere rekening.
Is er op de een of andere manier te controleren of de automatisch ingevulde gegevens kloppen bij de Belastingdienst op die peildatum? Meeste banken sturen een financieel jaaroverzicht toe, maar heb er in dit geval geen toegang meer toe.
Je hebt vermoedelijk het saldo naar een andere rekening overgemaakt waar je nog wel bij kan? Vanuit die transactiehistorie moet je dit toch zo naar voren kunnen halen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:28 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vraagje voor de kenners hier.
Op 1 jan 2014 had ik blijkbaar een rekening bij de LPB die inmiddels opgezegd is. Toegang tot bankieren bij die rekening heb ik inmiddels niet meer, die is vervangen door een andere rekening.
Is er op de een of andere manier te controleren of de automatisch ingevulde gegevens kloppen bij de Belastingdienst op die peildatum? Meeste banken sturen een financieel jaaroverzicht toe, maar heb er in dit geval geen toegang meer toe.
Omdat ze er vanuit gaan dat je makkelijk 4% rendement moet kunnen halen, mits je natuurlijk niet alles dom om een spaarrekening laat devalueren. Vorig jaar was een prima beursjaar, 12% gemaakt over heel m'n vermogen en dan is die 1,2% die eraf gaat een lachertje.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Gisteren de belastinggegevens doorgenomen, een groot deel van de vorig jaar gekregen rente mag ik weer bij de belastingdienst inleveren. Leuker zeggen ze het niet te kunnen maken...
En als de beurs een jaar in de min eindigt mag je nog steeds 1,2% aftikken, ook een lachertje (voor de belastingdienst).quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat ze er vanuit gaan dat je makkelijk 4% rendement moet kunnen halen, mits je natuurlijk niet alles dom om een spaarrekening laat devalueren. Vorig jaar was een prima beursjaar, 12% gemaakt over heel m'n vermogen en dan is die 1,2% die eraf gaat een lachertje.
En daarom laat je alles maar op een spaarrekening staan? Dan ben je er al zeker van dat je verlies draait rekening houdend met inflatie. En al zakt de beurs met 30% in een jaar dan hou ik nog steeds een stuk meer rendement over vanwege de goede jaren daarvoor, dan wanneer ik al die jaren safe alles op een spaarrekening liet staan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als de beurs een jaar in de min eindigt mag je nog steeds 1,2% aftikken, ook een lachertje (voor de belastingdienst).
Ik heb in het verleden ook wel belegd, maar ga nu het zo gigantisch hoog staat niet instappen. Als je trouwens rond 1999 bent ingestapt in de AEX, dan heb je het in 16 jaar nog steeds vrij beroerd gedaan terwijl er wel vrij hoge spaarrentes zijn geweest in die periode. Tot slot, rekening houdend met de huidige inflatie (0,0%) draai je op een spaarrekening nog steeds een kleine gegarandeerde winst.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En daarom laat je alles maar op een spaarrekening staan? Dan ben je er al zeker van dat je verlies draait rekening houdend met inflatie. En al zakt de beurs met 30% in een jaar dan hou ik nog steeds een stuk meer rendement over vanwege de goede jaren daarvoor, dan wanneer ik al die jaren safe alles op een spaarrekening liet staan.
WTF, 10 (!!!) werkdagen??quote:Geachte de heer xxxxx,
Hartelijk dank voor uw bericht. U ontvangt een bevestiging van uw ingestuurde gegevens op uw e-mailadres: xxxx@gmail.com. Binnen 10 werkdagen krijgt u van ons per e-mail of brief antwoord.
quote:IN de actieperiode (vanaf 18 februari) dien je de rekening te openen MET een storting van 250,-. De actieperiode is t/m 24 februari.
Hoe gaat dat: aanmelden en 1 dag later je gebruikersnaam ontvangen. Daarin staat dat je wachtwoord binnen 5 werkdagen per post wordt toegezonden. Weekend er tussen, geen werkdagen dus. Overboeken nog zeker 1 dag. Een vertraging trouwens als je het deelnemersnummer vergeet in de omschrijving van de overboeking (voorwaarden spaarrekening).
Mocht ik dat verkeerd lezen, wanneer moet de storting dan uiterlijk zijn ontvangen... nobody knows.
Dat viel mij ook al op inderdaad. Maar wellicht leuk om een briefje in een grote kartonnen doos naar hun antwoordnummer te sturenquote:Op zondag 8 maart 2015 17:47 schreef leolinedance het volgende:
Nog een leuke, opzeggen mag bij ASR alleen schriftelijkZouden ze daar nog niet weten dat ze plicht zijn dat als je online kunt afsluiten, dat je dan ook online moet kunnen opzeggen? Prutsers...
Je krijgt hem gewoon, heb ook een mail gestuurd en na 4 werkdagen kreeg ik een reactie dat je onder de voorwaarden valt die op dat moment gelden. Dus je krijgt gewoon de bon.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:40 schreef leolinedance het volgende:
Rare gang van zaken bij ASR. Blijkbaar hebben ze de voorwaarden voor de 25 euro V&D bon tussentijds aangepast en moest er nu opeens tijdens de actieperiode t/m 28 februari 250 euro gestort worden op de geopende rekening.
Hier ben ik NIET over geïnformeerd. Ik heb ASR gemaild dat ik verwacht gewoon onder de oude voorwaarden te vallen.
Indien dat niet zo is ben ik natuurlijk gelijk weg. Zou belachelijk zijn.
edit: En dan dit:
[..]
WTF, 10 (!!!) werkdagen??
Ik vind het nu al een kutbank. Of ik nou wel of niet die V&D bon krijg, ik ga er sowieso direct weg.
Ik heb 'm zelfs afgesloten toen die voorwaarden al gewijzigd waren en kreeg dit als reactie. Wel netjes, maar inderdaad een beetje ondoordacht.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:22 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je krijgt hem gewoon, heb ook een mail gestuurd en na 4 werkdagen kreeg ik een reactie dat je onder de voorwaarden valt die op dat moment gelden. Dus je krijgt gewoon de bon.
quote:Bedankt voor uw bericht. Als u de rekening heeft geopend binnen de actieperiode ontvangt u binnenkort uw V&D cadeaubon. De voorwaarde van storting is later toegevoegd en daardoor niet van toepassing.
Keileuk!quote:Op zondag 8 maart 2015 18:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op inderdaad. Maar wellicht leuk om een briefje in een grote kartonnen doos naar hun antwoordnummer te sturen![]()
Op Tweakers was al gemeld dat ASR (in ieder geval 1 persoon) heeft toegezegd dat ze gewoon een cadeaubon krijgen. Ach, ze hebben daar de boel niet helemaal doordacht...
Niks extraatje, gewoon een goedkope PR-actie van een groot bedrijf. En qua opzegging deugen hun voorwaarden niet.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:18 schreef crashbangboom het volgende:
Keileuk!
Zal ze leren om nog eens een extraatje te bieden.
Een BKR-registratie op een spaarrekening? Als ik daar ooit last van krijg zal mijn rechtsbijstandsverzekering ze volledig aansprakelijk stellen voor alle gevolgen. Nog meer briljante ingevingen?quote:Ze zullen vast niet zoveel humor hebben om je stiekum een BKR registratie aan de broek te smeren die je pas na veel moeite weggepoetst krijgtKarma, he.
Geef je rekening no. bij ASR eensquote:Op zondag 8 maart 2015 20:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niks extraatje, gewoon een goedkope PR-actie van een groot bedrijf. En qua opzegging deugen hun voorwaarden niet.
[..]
Een BKR-registratie op een spaarrekening? Als ik daar ooit last van krijg zal mijn rechtsbijstandsverzekering ze volledig aansprakelijk stellen voor alle gevolgen. Nog meer briljante ingevingen?
Ah u werkt daar.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:06 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Geef je rekening no. bij ASR eensKan legal ook eens wat lol hebben, dat hoeft immers niet beperkt tot de postkamer. Jij nog briljante ideeen, held?
92060428quote:Op zondag 8 maart 2015 21:06 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Geef je rekening no. bij ASR eensKan legal ook eens wat lol hebben, dat hoeft immers niet beperkt tot de postkamer. Jij nog briljante ideeen, held?
Nou ja, een open grote doos verdient het om ingeschopt te wordenquote:
Je kunt ook gewoon uit het topique wegblijven als het je niet aanstaat.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:08 schreef µ het volgende:
Zonde, ik heb crashbangboom geblokkeerd maar dan zie je hem nog wel in quotes terugkomen.
Willen jullie niet op hem reageren?
Hehe.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon uit het topique wegblijven als het je niet aanstaat.
Mmm, we wachten het af.quote:Op woensdag 11 maart 2015 01:51 schreef elkravo het volgende:
http://www.nu.nl/auto/400(...)gelijk-verkocht.html
vragen ze niet om een machtigingsnummer?quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:53 schreef Lucky_Lovely het volgende:
machtiging voor het stopzetten van een maandelijkse betaling vind ik een beetje raar. Voor het uberhaupt in gang zetten van de automatische incasso vind ik het een logische actie, maar voor het stopzetten? Is dat niet onnodig een barrière opwerpen?
Nee, ze willen een handtekening om het expliciet stop te zetten. Vind dit nogal overdreven. EEn simpele mededeling zou genoeg moeten zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
vragen ze niet om een machtigingsnummer?
Boeie, stuur gewoon je handtekening op.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:53 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Nee, ze willen een handtekening om het expliciet stop te zetten. Vind dit nogal overdreven. EEn simpele mededeling zou genoeg moeten zijn.
En elke keer een kopie van je paspoort... Dat is meer een risico dan dat het nut heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Boeie, stuur gewoon je handtekening op.
Ze willen gewoon zeker weten dat jij degene bent die het opzegt, en niet je baldadige neefje.
Gewoon 3x storneren, heffen ze m automatisch op;)quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:53 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een spaarrekening geopend bij Zwitserleven en moest een vast bedrag per maand sparen om voor de actie van de Bijenkorfbon in aanmerking te komen. Inmiddels wil ik mijn maandelijkse inleg stopzetten, maar nu hebben ze een machtiging nodig? :S
Een handtekening voor het stopzetten van een maandelijkse betaling vind ik een beetje raar. Voor het uberhaupt in gang zetten van de automatische incasso vind ik het een logische actie, maar voor het stopzetten? Is dat niet onnodig een barrière opwerpen?
Dat is waar, maar je mag je BSN en en documentnummer dan ook afplakken om risico te mijden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En elke keer een kopie van je paspoort... Dat is meer een risico dan dat het nut heeft.
In combinatie met de lage inflatie (deflatie) hebben we eigenlijk niets te klagen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef Webschip het volgende:
Zijn er dan werkelijk geen alternatieven?
Dit slaat zo langzamerhand nergens meer op.
Buitenlandse banken?
Hoe lang pikt de burger nog dit afknijpbeleid van de banken?
We zitten in de tang van de banken. Daar zit een groot probleem.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
In combinatie met de lage inflatie (deflatie) hebben we eigenlijk niets te klagen.
Daarnaast staat je geld volledig veilig door de DGS én geef je het niet uit aan nutteloze consumentengoederen troep.
Wil je meer rendement, koop dan zonnepanelen of los je hypotheek extra af.
Ik ben serieus. Voor mij is dat geen alternatief (zie ninja-edit). Meer rendement = anders investeren dan sparen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:04 schreef Webschip het volgende:
[..]
We zitten in de tang van de banken. Daar zit een groot probleem.
Serieus: buitenlandse banken als alternatief?
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:06 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Voor mij is dat geen alternatief (zie ninja-edit). Meer rendement = anders investeren dan sparen.
Dat banken teveel macht hebben ben ik met je eens, maar dat is in heel de wereld zo. En de lage spaarrente is daar nog het minst erge van.
Is het buitenland überhaupt geen alternatief? Stel, je verhuist met je geld naar de VS. Heb je het voordeel van lagere belastingdruk en minder bemoeizucht. En een hele rits nadelen uiteraard. Maar hier word je aan alle kanten geknepen en gemanipuleerd.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:04 schreef Webschip het volgende:
We zitten in de tang van de banken. Daar zit een groot probleem.
Serieus: buitenlandse banken als alternatief?
Waar merk jij die lage inflatie? De laatste 2 maanden zijn we 20% van de waarde van de euro kwijtgeraakt! Dat heeft een enorme impact op alles wat van buiten de EU komt (koffie, olie, chocola (van 39 naar 45 cent is toch ruim 15% prijsstijging), en ondertussen gaan alle belastingen omhoog (van gemeente tot riool en afval tot provincie voor de motorrijtuigenbelasting en inkomstenbelasting (maar dat verstoppen ze dusdanig dat je het een jaar later pas hoeft bij te betalen)..... Om het over huren maar niet te hebben. Dus nee, dat kunstmatige inflatiecijfer (waar ze heel veel verschillende berekeningen voor hebben) geloof ik niet zo.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef Ill-Skillz het volgende:
In combinatie met de lage inflatie (deflatie) hebben we eigenlijk niets te klagen.
Het is inderdaad een kunstmatig inflatiecijfer, dat ontken ik ook niet. De jaren '80, waar in dit topic regelmatig naar verwezen wordt, was een periode van hoge spaarrentes maar ook van enorme hypotheekrentes en inflatiecijfers. De inflatie werd echter op een eendere kunstmatige wijze berekend. Dan is de vergelijking toch gewoon terecht?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar merk jij die lage inflatie? De laatste 2 maanden zijn we 20% van de waarde van de euro kwijtgeraakt! Dat heeft een enorme impact op alles wat van buiten de EU komt (koffie, olie, chocola (van 39 naar 45 cent is toch ruim 15% prijsstijging), en ondertussen gaan alle belastingen omhoog (van gemeente tot riool en afval tot provincie voor de motorrijtuigenbelasting en inkomstenbelasting (maar dat verstoppen ze dusdanig dat je het een jaar later pas hoeft bij te betalen)..... Om het over huren maar niet te hebben. Dus nee, dat kunstmatige inflatiecijfer (waar ze heel veel verschillende berekeningen voor hebben) geloof ik niet zo.
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:39 schreef kloon_bassie het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)ardst-werkenden.html
Gaat over inflatie en de laatste alinea over mogelijke wijziging VRH.
Het kan aan mij liggen maar dit is de eerste dat ik er van hoor. Ondanks dat ik het niet eens ben met het tarief lijkt mij de methode ansich niet verkeerd om een oncontroleerbare bureaucratische rompslomp te voorkomen. Het lijkt mij goedkoper of om het tarief te laten fluctueren of om de vrijstelling te verhogen. Andere mogelijkheid is om te middelen tussen 1-1 en 31-12.quote:Het CPB heeft ook gekeken naar de vermogensrendementsheffing. In de huidige situatie wordt uitgegaan van een fictief rendement op vermogen (aandelen, spaargeld, obligaties) van 4 procent, waarover 30 procent belasting wordt geheven. Daardoor is er in feite sprake van een vermogensbelasting van 1,2 procent, ongeacht of het vermogen van mensen nou daadwerkelijk is gestegen of niet.
Het kabinet wil af van die heffing. In het nieuwe belastingstelsel moet volgens het kabinet voortaan het reële rendement op vermogen worden belast. Hoe is alleen nog niet duidelijk. Het CPB stelt dat het voordeel van de kabinetskeuze is is dat die uitgaat van het "draagkrachtprincipe".
Wie in een jaar veel heeft verdiend op zijn aandelen of spaarrekening betaalt daarover ook meer belasting. Nadeel is wel dat de opbrengst voor de schatkist moeilijker is te voorspellen. Als de beurs instort of de rente daalt erg, is er minder echt behaald rendement en zullen de belastinginkomsten daarover dus ook tegenvallen.
Dan betaal je het ene jaar iets meer, het volgende jaar iets minder. Dat was vroeger zo, nu middel je dat juist mooi uit over de jaren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Andere mogelijkheid is om te middelen tussen 1-1 en 31-12.
Dat was/is dan ook een grote puinhoop en zeer gevoelig voor fraude. Overigens beseft de overheid heel goed dat die +30% ook makkelijk kan omslaan in -40%. Nee ze zullen eerder voor een versimpeling gaan. Andere optie is middelen per maand. Al is dat ook bewerkelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan betaal je het ene jaar iets meer, het volgende jaar iets minder. Dat was vroeger zo, nu middel je dat juist mooi uit over de jaren.
Ik heb meer het idee dat het kabinet verlekkerd zit te kijken naar de aandelenwinsten! 30% van 15% per jaar i.p.v. 30% van een fictieve 4% per jaar is wel heel aantrekkelijk voor politici!
En qua "oncontroleerbaar": tot de grote wijziging in het belastingstelsel is dit precies hoe het ging: dividend en rente bij je inkomen optellen. "Koerswinst" (a.k.a. capital growth tax) is in heel veel landen heel normaal.
Die 30% is een gegeven, die wordt niet negatief. Hoewel je het bij hypotheekrenteaftrek wel zo zou kunnen noemen. Probleem is nu natuurlijk dat de kleine spaarder hard gepakt wordt, en de rijke belegger zich rotlacht. Dat ligt politiek gevoelig. Een eenvoudigere oplossing zou zijn de grens op te schroeven, dus geen 21k maar (zeg) 210k belastingvrij. Dan kan je ook belastingvrij sparen voor een huis, pensioen, sabattical, elektrische auto, studie of al die andere dingen die de politiek de afgelopen jaren zo graag zag.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens beseft de overheid heel goed dat die +30% ook makkelijk kan omslaan in -40%.
HUHquote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die 30% is een gegeven, die wordt niet negatief. Hoewel je het bij hypotheekrenteaftrek wel zo zou kunnen noemen. Probleem is nu natuurlijk dat de kleine spaarder hard gepakt wordt, en de rijke belegger zich rotlacht. Dat ligt politiek gevoelig. Een eenvoudigere oplossing zou zijn de grens op te schroeven, dus geen 21k maar (zeg) 210k belastingvrij. Dan kan je ook belastingvrij sparen voor een huis, pensioen, sabattical, elektrische auto, studie of al die andere dingen die de politiek de afgelopen jaren zo graag zag.
Zijn ze niet bang voor een bankrun?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Graankorrel het volgende:
http://nos.nl/artikel/2025248-betalen-om-te-sparen-kan-dat.html
Eerste grootbank onder de 1% rente. En betalen om te sparen? Dan liever mijn geld onder m'n matras...
Rabobank zal echt niet zomaar naar -0,1% gaan, dan moeten de andere banken ook rond de 0% zitten. En dan zal het niet zo snel gaan, want al het geld opnemen brengt ook risico's met zich meequote:
Je leest niet goed. Hij ging uit van 30% belasting over 15% koerswinst.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HUHhoezo zijn koerswinsten van 30% pj een gegeven?
Overigens met dat laatste ben ik het eens, tarief verhogen en vrijstelling vergroten. Je wordt tegenwoordig geacht voor alles zelf te sparen maar als je boven de 21k aan vermogen hebt mag je rare fratsen gaan uithalen om dat geld te behouden.
Of in de stenen. In die zin nog niet eens zo gek die lage rente, gaan mensen meer aflossen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Graankorrel het volgende:
Eerste grootbank onder de 1% rente. En betalen om te sparen? Dan liever mijn geld onder m'n matras...
een negatieve rente zal echt niet gebeuren, is gewoon een stukje voorbereidend werk om richting de 0,3 - 0,5% rente te gaan. Er staat nog steeds teveel geld bij de Rabobank.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Graankorrel het volgende:
Dat is natuurlijk zo opgelost. Kleine wijziging in de voorwaarden voor je betaalrekening en je betaalt ook daar gewoon negatieve rente over.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:54 schreef elkravo het volgende:
Ben benieuwd hoe dat bij ING zou werken - op de betaalrekening krijg je geen rente. Als spaarrekeningen negatieve rentes zouden rekenen zou iedereen het geld op de betaalrekening zetten toch?
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:50 schreef nikao het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Hij ging uit van 30% belasting over 15% koerswinst.
Alternatieven:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef Webschip het volgende:
Zijn er dan werkelijk geen alternatieven?
Dit slaat zo langzamerhand nergens meer op.
Buitenlandse banken?
Hoe lang pikt de burger nog dit afknijpbeleid van de banken?
En als over 2 jaar de rente gaat stijgen, nog 8 jaar aan een extreem lage rente vastzitten... Ik wacht wel rustig af, er komen vast wel weer betere tijden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geld voor 10 jaar vast zetten in meest gunstige deposito (en hopen dat na 10 jaar de situatie stukken beter is)...
En ze lijken ook niet aan en/of rekeningen te doen :-(quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ander onderwerp: Heeft iemand een rekening bij ICBC? Ik heb net even gekeken, maar wat een vage website, zeg. De menukaart bij mijn plaatselijke chinees is vergeleken daarbij spellingfoutloos en gebruiksvriendelijk.
Het heeft alleen wel als gevolg dat de inkomsten van de overheid minder stabiel zullen worden. In het ene jaar met een grote koerswinsten en/of hoge rentes innen ze veel belasting terwijl in een jaar met koersverliezen en/of lage rente de belastinginkomsten laag zijn (of over bellegingen zelfs negatief, als je koersverliezen weg mag strepen op koerswinsten, wat me logisch zou lijken).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:50 schreef nikao het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Hij ging uit van 30% belasting over 15% koerswinst.
Staat als sinds oktober 2012 geen saldo meer op bij mij... twijfel ook of ik 'm dichtgooi...quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:04 schreef brulaap112 het volgende:
ATBank maar eens een bericht gestuurd of ze de rekening willen opheffen.. Waren ooit een paar maanden de hoogste. Volgens mij is daar nog 1 cent van mij aan het rentenieren.
Moneyou heeft op dit moment na Leaseplanbank (1,6%) de hoogste rente voor spaarrekeningen zonder gedoe (1,5%). Dus zo slecht vind ik ze niet eens.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:47 schreef elkravo het volgende:
[..]
Staat als sinds oktober 2012 geen saldo meer op bij mij... twijfel ook of ik 'm dichtgooi...
Aan de andere kant - op 0 kost me ook niks.
MoneYou ook trouwens... geopend in januari 2013... was net open en toen ging de rente omlaag. Nooit meer wat gestort. Zelfs die opening-euro teruggestort.
hmm ga ik ook eens naar kijken. 3 maanden is nog best te overzien;)quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Moneyou heeft op dit moment na Leaseplanbank (1,6%) de hoogste rente voor spaarrekeningen zonder gedoe (1,5%). Dus zo slecht vind ik ze niet eens.
Ik overweeg overigens om een Turkse Lira deposito te nemen bij Garantibank: 8% rente, maar wel valutarisico. Dat valutarisico kan natuurlijk zowel negatief als positief uitpakken. Is redelijk speculatief voor een spaarrrekening, maar om nog enig rendement te maken wat mij betreft aantrekkelijker dan aandelen op dit moment.
Dat klopt... maar ze zijn NOOIT hoger dan andere banken geweest sinds januari 2013. De ene keer was Westland Utrecht (nu NN Bank) hoger, de andere keer Leaseplanbank, en die heb ik ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Moneyou heeft op dit moment na Leaseplanbank (1,6%) de hoogste rente voor spaarrekeningen zonder gedoe (1,5%). Dus zo slecht vind ik ze niet eens.
Net na een flinke crash van de euro is dat risico groter. Hoewel het printen door die spaghettiman van ECB gewoon doorgaat...quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik overweeg overigens om een Turkse Lira deposito te nemen bij Garantibank: 8% rente, maar wel valutarisico.
Ik heb het al eerder voorspeld maar hier komt het nog een keer: na de grote crash wordt dit ingevoerd. Dus als je beleggings portefeuille straks na >50% koersdaling met 10% herstelt dan wordt deze "winst" met 30% belast. Want dat is "eerlijk", "de rijken" etc etc....quote:Het kabinet wil af van die heffing. In het nieuwe belastingstelsel moet volgens het kabinet voortaan het reële rendement op vermogen worden belast.
LPB is 1,61%quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:40 schreef darktower het volgende:
Iemand riep dat spaarrentes in het buitenland nog lager zijn. Is dat echt overal zo? Valutarisico Turkije is het hier al eens eerder over gegaan: dat blijkt in de praktijk nogal erg groot te zijn. Andere opties? Anything hoger dan 1,6%?
Klopt, misselijkmakend hoe de politiek iedere keer te werk gaat. Ze zouden beter de VRH kunnen koppelen aan de gemiddelde spaarrente, maar dat levert ze natuurlijk te weinig op. Nog beter is het afschaffen van VRH.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder voorspeld maar hier komt het nog een keer: na de grote crash wordt dit ingevoerd. Dus als je beleggings portefeuille straks na >50% koersdaling met 10% herstelt dan wordt deze "winst" met 30% belast. Want dat is "eerlijk", "de rijken" etc etc....
Dat zullen ze niet zo snel doen, aangezien dat de belastinginkomsten enorm doet schommelen van jaar tot jaar - dat was destijds HET argument voor vermogensrendement heffing, lekker voorspelbaar belasting harken. Misschien doen ze het wel in combinatie met een minimum tax, om dat bezwaar weg te nemen. Dus 1.2%, OF meer als werkelijke vermogenswinsten x belasting hoger is. Het zal in ieder geval nooit minder wordenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder voorspeld maar hier komt het nog een keer: na de grote crash wordt dit ingevoerd. Dus als je beleggings portefeuille straks na >50% koersdaling met 10% herstelt dan wordt deze "winst" met 30% belast. Want dat is "eerlijk", "de rijken" etc etc....
Je kunt het "lekker voorspelbaar belasting harken" maar vanuit de overheid gezien is dat logisch. Je hebt een stabiele stroom aan inkomsten nodig, niet iets dat van de markt afhankelijk is, want als rente en/of de beurs daalt, dalen ook opeens de inkomsten van de overheid, en dat gaat dan meteen om miljoenen zo niet miljarden. Dus dat gaat 'm nooit worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat zullen ze niet zo snel doen, aangezien dat de belastinginkomsten enorm doet schommelen van jaar tot jaar - dat was destijds HET argument voor vermogensrendement heffing, lekker voorspelbaar belasting harken. Misschien doen ze het wel in combinatie met een minimum tax, om dat bezwaar weg te nemen. Dus 1.2%, OF meer als werkelijke vermogenswinsten x belasting hoger is. Het zal in ieder geval nooit minder worden
Jij bent gek. Afschaffen van de VRH. Het zou juist veel zwaarder, maar dan wel op progressieve wijze, moeten worden belast.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Klopt, misselijkmakend hoe de politiek iedere keer te werk gaat. Ze zouden beter de VRH kunnen koppelen aan de gemiddelde spaarrente, maar dat levert ze natuurlijk te weinig op. Nog beter is het afschaffen van VRH.
Dat ben ik met je eens, dat staat ook zo in de wetshistorie van de VRH, in 2001.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:00 schreef elkravo het volgende:
[..]
Je kunt het "lekker voorspelbaar belasting harken" maar vanuit de overheid gezien is dat logisch. Je hebt een stabiele stroom aan inkomsten nodig, niet iets dat van de markt afhankelijk is, want als rente en/of de beurs daalt, dalen ook opeens de inkomsten van de overheid, en dat gaat dan meteen om miljoenen zo niet miljarden. Dus dat gaat 'm nooit worden.
Onzin. De overheid moet eens stoppen met zoveel geld uit te geven, dan hebben ze ook niet zoveel belastinginkomsten nodig.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:20 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Jij bent gek. Afschaffen van de VRH. Het zou juist veel zwaarder, maar dan wel op progressieve wijze, moeten worden belast.
Zeker geen Piketty gelezen?
Als de VRH zou ophouden te bestaan, dan zouquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Onzin. De overheid moet eens stoppen met zoveel geld uit te geven, dan hebben ze ook niet zoveel belastinginkomsten nodig.
Nee en dat was ik ook niet van plan.
1. Nee, natuurlijk niet, maar er zijn genoeg mogelijkheden om de uitgaven te beperken, waardoor je geen VRH meer nodig hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Als de VRH zou ophouden te bestaan, dan zou
1. De overheid niet op magische wijze minder gaan uitgeven
2. De inkomenskloof tussen mensen met veel vermogen en mensen met weinig vermogen nog astronomischer worden
3. Nederland (nog meer) een toevluchtsoord worden voor mensen en bedrijven met veel eigen vermogen die zo belastingregels in eigen land proberen te ontlopen
De VRH zou wel aangepast kunnen worden. Hogere vrijstelling, bijvoorbeeld 2 ton. Daarna progressief belasten. Dan ontzie je de kleine spaarder en genereer je meer inkomsten van de superrijken.
Maar afschaffen.Heeft totaal geen nut voor gewone mensen als jij en ik.
Niet iedereen is links, niet iedereen is tegen (grote) inkomens/vermogensverschillen en niet iedereen is voor hoge/progressieve belastingen. Daarnaast is Piketty niet een of andere god die de absolute waarheid in pacht heeft, dat is allemaal en kwestie van politieke voorkeur en smaak.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:20 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Jij bent gek. Afschaffen van de VRH. Het zou juist veel zwaarder, maar dan wel op progressieve wijze, moeten worden belast.
Zeker geen Piketty gelezen?
Precies, goed verwoordquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet iedereen is links, niet iedereen is tegen (grote) inkomens/vermogensverschillen en niet iedereen is voor hoge/progressieve belastingen. Daarnaast is Piketty niet een of andere god die de absolute waarheid in pacht heeft, dat is allemaal en kwestie van politieke voorkeur en smaak.
Ik zeg nergens dat Piketty een god is, ik reageerde puur op de stelling dat de VRH afgeschaft moet worden. Dat vind ik onzin, en ik haalde Piketty aan omdat hij recent veel in de media was. Ik vind dat hij een goed punt heeft, maar dat is inderdaad mijn persoonlijke voorkeur.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet iedereen is links, niet iedereen is tegen (grote) inkomens/vermogensverschillen en niet iedereen is voor hoge/progressieve belastingen. Daarnaast is Piketty niet een of andere god die de absolute waarheid in pacht heeft, dat is allemaal en kwestie van politieke voorkeur en smaak.
Het idee van Piketty is dan ook vermogen meer te belasten en arbeid minder (dus minder loonbelasting). Dan kom je dus op een veel effectievere manier aan je inkomsten en stimuleer je de economie veel meer dan dat je oud geld niet belast.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:01 schreef bascross het volgende:
[..]
1. Nee, natuurlijk niet, maar er zijn genoeg mogelijkheden om de uitgaven te beperken, waardoor je geen VRH meer nodig hebt.
2. En het is de taak van de overheid om dat door middel van VRH te beperken? Sowieso hebben de ''superrijken'' legio mogelijkheden om de VRH te ontwijken en dat gebeurt natuurlijk ook.
3. Ik zie het probleem niet.
Hoezo geen nut? Als ik minder belasting betaal is dat voor mij prima. Maar goed dit is allemaal vrij offtopic, dus ik laat het hierbij.
Even een lijstje van de rijkste Nederlanders:quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dan ontzie je de kleine spaarder en genereer je meer inkomsten van de superrijken.
Dat leidt dus tot meer inflatie.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:23 schreef Ill-Skillz het volgende:
Het idee van Piketty is dan ook vermogen meer te belasten en arbeid minder (dus minder loonbelasting).
Sowieso klopt je berekening niet, want de Brenninkmeijers zijn niet 1 persoon en hebben ook geen 21 miljard op de bank, maar het is een schatting van het totale vermogen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even een lijstje van de rijkste Nederlanders:
#1: Brenninkmeijer: 21 miljard
#2: Heineken: 5,4 miljard
#3: Goldschmeding (2,1 miljard).
Denk je dat #1 een kwart miljard vermogensbelasting per jaar betaald? Iets zegt me dat dat niet het geval is! En als je die belasting hoger maakt gaat-ie niet meer betalen.
quote:
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:29 schreef RemcoDelft het volgende:
(...) nee, dat kunstmatige inflatiecijfer (waar ze heel veel verschillende berekeningen voor hebben) geloof ik niet zo.
Zo gaan ze het inderdaad doen, met een minimum tax. Het wordt uiteraard nooit minder.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef crashbangboom het volgende:
Misschien doen ze het wel in combinatie met een minimum tax, om dat bezwaar weg te nemen. Dus 1.2%, OF meer als werkelijke vermogenswinsten x belasting hoger is. Het zal in ieder geval nooit minder worden
Vandaar mijn vraag: denk je dat ze een kwart miljard betalen? Of denk je dat dat vermogen in diverse (legale) constructies zit om die belasting te ontwijken? Ik denk het laatste!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:43 schreef Ill-Skillz het volgende:
Als iemand meer dan 21.000 euro in Nederland op de bank heeft staan, betaalt diegene belasting over het bedrag daarboven. Ook de Brenninkmeijers.
En daar wordt dus lekker misbruik van gemaakt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:58 schreef elkravo het volgende:
Het bankenlandschap in NL is erg beperkt geworden.
In principe heb je de hele EU voor euro-rekeningen. Maar gek genoeg wordt het ondanks alle mooie plannen van Brussel vrijwel onmogelijk gemaakt omdat je meestal in het land van de bank moet wonen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:02 schreef Webschip het volgende:
Klanten kunnen haast geen kant meer op, ze worden gewoon uitgeknepen.
Precies. Daar zit de ergernis.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In principe heb je de hele EU voor euro-rekeningen. Maar gek genoeg wordt het ondanks alle mooie plannen van Brussel vrijwel onmogelijk gemaakt omdat je meestal in het land van de bank moet wonen.
Dat laatste zit al in de woz en woonwaarde forfait.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo gaan ze het inderdaad doen, met een minimum tax. Het wordt uiteraard nooit minder.
Het beste en eerlijkste zou zijn een vermogenswinst belasting waarbij het daadwerkelijk gemaakte reëel rendement wordt belast. Dus eerst inflatie er vanaf trekken. Inflatie is immers ook een vorm van belasting. En die belasting moet dan uiteraard ook gelden voor winst op eigen woning e.d.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag: denk je dat ze een kwart miljard betalen? Of denk je dat dat vermogen in diverse (legale) constructies zit om die belasting te ontwijken? Ik denk het laatste!
Ik doelde daarmee op Nederlandse burgers, maar verwoordde het wat ongelukkig.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je toevoeging "in Nederland" is trouwens overbodig, het geldt net zo goed voor geld op de Bahama's.
Tsja, de individuele lidstaten hebben het laatste woord bij dit soort beslissingen, en die moeten het dan vervolgens unaniem eens zijn met een voorstel voordat het wordt ingevoerd. Aangezien alle lidstaten z'on beetje vuistdiep in de banken zitten, zal er voorlopig geen verandering in komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:15 schreef Webschip het volgende:
[..]
Precies. Daar zit de ergernis.
Overal en alles moet Europa zijn, maar als het in belang van de burger moet, dan even niet....![]()
Het is gewoon te gek voor woorden.![]()
Is dat niet duidelijk? Jij denkt met een hogere vermogensbelasting meer geld bij de (zeer) rijken te halen. Dat gaat de overheid stomweg niet lukken.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:41 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
I agree to disagree.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is dat niet duidelijk? Jij denkt met een hogere vermogensbelasting meer geld bij de (zeer) rijken te halen. Dat gaat de overheid stomweg niet lukken.
Historisch gezien hebben ze altijd wel in of tegen de top gezeten, dus dat lijkt me een prima actie! Dat ze de rente maandelijks uitkeren vind ik ook altijd wel leukquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:56 schreef xzaz het volgende:
Schopje,
Ook maar eens een rekening bij LPB geopend. Toch 0,25% meer dan bij CBA
Dat is inderdaad wel jammer aan de vernieuwde actie... Maar alsnog verdien je erop, ook al heb je dan 0.3-0.5% spaarrente minder voor een maandje!quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik vind de actie van ING ook helemaal niet meer zo leuk nu je het geld daar een maand moet laten staan met die flutrente. Rabobank zit inmiddels op 0,9%, ING zal wel volgen.
Nog 5 dagen en dan mag je het er weer vanaf halenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik vind de actie van ING ook helemaal niet meer zo leuk nu je het geld daar een maand moet laten staan met die flutrente. Rabobank zit inmiddels op 0,9%, ING zal wel volgen.
Het moet er een maand op staan en de peildatum was 1 maart om 22:00h, toch? Dus het moet er t/m 1 april opstaan. 2 april kun je het er dus afhalen, maar de daglimiet bij de ING is wel 50,000 EUR... En 3, 4, 5 & 6 april is er geen bankverkeer... Is ING extra sneaky geweest, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nog 5 dagen en dan mag je het er weer vanaf halen
Dat is helemaal geen probleem. De daglimiet is inderdaad 50k, echter dat is de limiet voor betalingen te kunnen invoeren. Je kunt nu al beginnen om dagelijks 50k in te plannen en dit allemaal op 2 april laten afschrijven.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:38 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Het moet er een maand op staan en de peildatum was 1 maart om 22:00h, toch? Dus het moet er t/m 1 april opstaan. 2 april kun je het er dus afhalen, maar de daglimiet bij de ING is wel 50,000 EUR... En 3, 4, 5 & 6 april is er geen bankverkeer... Is ING extra sneaky geweest, of zie ik iets over het hoofd?
Mhm... Is het dan geen probleem dat die ingeplande betaling misschien al uitgevoerd wordt voordat de ingeplande opname vanaf de spaarrekening wordt uitgevoerd? Of blijft die betaalopdracht het de hele dag "proberen", tot er geld beschikbaar is? Ik ga het in elk geval proberen, dank!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen probleem. De daglimiet is inderdaad 50k, echter dat is de limiet voor betalingen te kunnen invoeren. Je kunt nu al beginnen om dagelijks 50k in te plannen en dit allemaal op 2 april laten afschrijven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet zeker weet. Ik dacht dat hij het nog opnieuw gaat proberen maar weet niet zeker of dat de zelfde dag nog gaat gebeuren. Ik heb dit echter wel vaker gedaan met grote bedragen echter dan zorgde ik er voor dat het geld een dag eerder al beschikbaar was. Nu zit je ook met die vrijdag de 3e en zou het inderdaad wel eens fout kunnen lopen. Normaal gaat het dan volgens mij zo dat het de (werk) dag erna alsnog allemaal uitgevoerd gaat worden. Voor de zekerheid kun je het in dit geval misschien beter doorschuiven naar de maandag. Dat kost je misschien 1 dag rente maar dan kan wel alles op 1 dag uitgevoerd worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:17 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Mhm... Is het dan geen probleem dat die ingeplande betaling misschien al uitgevoerd wordt voordat de ingeplande opname vanaf de spaarrekening wordt uitgevoerd? Of blijft die betaalopdracht het de hele dag "proberen", tot er geld beschikbaar is? Ik ga het in elk geval proberen, dank!
Mijn ervaring is dat zulke dingen altijd fout gaan... Banken in het algemeen snappen niet dat "opnemen van spaarrekening" moet gebeuren voor "betalen"...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:17 schreef troepjepdat het volgende:
Mhm... Is het dan geen probleem dat die ingeplande betaling misschien al uitgevoerd wordt voordat de ingeplande opname vanaf de spaarrekening wordt uitgevoerd? Of blijft die betaalopdracht het de hele dag "proberen", tot er geld beschikbaar is? Ik ga het in elk geval proberen, dank!
Ik denk dat ze het doen om jou te pesten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat zulke dingen altijd fout gaan... Banken in het algemeen snappen niet dat "opnemen van spaarrekening" moet gebeuren voor "betalen"...
Niks sneaky aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:55 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht het goed te doen, maak geld over op Ing spaarrekening vóór 1 maart. Laat het een maand staan.
Totdat ik besefte dat ik vorig jaar een formulier had ingevuld.
Bij navraag blijkt: ik doe niet mee, want geen formulier ingevuld.
Over sneaky van ING gesproken.![]()
Nee, niets sneaky aan, wel een beetje dom maar dan van jou kant. Foutje bedankt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:55 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht het goed te doen, maak geld over op Ing spaarrekening vóór 1 maart. Laat het een maand staan.
Totdat ik besefte dat ik vorig jaar een formulier had ingevuld.
Bij navraag blijkt: ik doe niet mee, want geen formulier ingevuld.
Over sneaky van ING gesproken.![]()
Het is gewoon walgelijk, ik ga meteen weg bij die club.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, niets sneaky aan, wel een beetje dom.
Ja, regeltjes, regeltjes, het valt niet mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is gewoon walgelijk, ik ga meteen weg bij die club.
En de normale Zwitserleven spaarrekeningen van 1,5% naar 1,4%quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Zwitserleven Maandsparen: 1.6% ==> 1.5%...
Bij de LPB is het zelfs maar 2.25% voor 5 jaar. Je moet naar de ICBC wil je meer krijgen voor 5 jaar, dan krijg je 2.33%, alleen valt het dan niet onder het DGS.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 08:12 schreef darktower het volgende:
Jeetje. Hoogste depositorente is nu 2,3% voor 5 jaar vast, bij LPB. Is er echt niks hogers te vinden?
Onder het Luxemburgse DGS. Moet je daar naartoe rijden voor je geld bij failissement ICBC. Overigens heb je (dacht ik) daar wel een gratis betaalrekening.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:23 schreef troepjepdat het volgende:
Je moet naar de ICBC wil je meer krijgen voor 5 jaar, dan krijg je 2.33%, alleen valt het dan niet onder het DGS.
Vaak zijn deze bedragen niet gedekt door het DGS en is er een rentevrije drempel van 500 of 1000 euro.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:23 schreef elkravo het volgende:
Ik hoor dat sparen op een credit card ook kan. Op een Mastercard krijg je 1,4% als je meer dan 500 EUR stort. Zijn er fok!ers die dit ook doen? Ik bedoel... 1,4% is geen LPB maar best concurrerend.
Als je een kaart via ICS hebt lijkt het gedekt door DGS - of impliceert onderstaande dat niet?:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:25 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Vaak zijn deze bedragen niet gedekt door het DGS en is er een rentevrije drempel van 500 of 1000 euro.
Of het rendabel is zou je dus ff goed moeten doorrekenen.
bron: http://www.abnamro.com/nl(...)tch-bankingcode.htmlquote:ABN AMRO Bank N.V. (ABN AMRO) heeft vier Nederlandse dochterondernemingen met een door De Nederlandsche Bank (DNB) verstrekte bankvergunning: ABN AMRO Groenbank B.V. (Groenbank), ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. (AAHG), ABN AMRO Clearing Bank N.V. (AACB) en International Card Services B.V. (ICS). Deze dochterondernemingen worden hierna aangeduid als “de dochterondernemingen”.
DGS is niet zo interessant, fraude wel. En dat is niet gedekt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:25 schreef Ill-Skillz het volgende:
Vaak zijn deze bedragen niet gedekt door het DGS en is er een rentevrije drempel van 500 of 1000 euro.
Of het rendabel is zou je dus ff goed moeten doorrekenen.
Redenen genoeg dus om het niet te doen, m.i.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
DGS is niet zo interessant, fraude wel. En dat is niet gedekt.
Om van ABN naar een andere bank over te stappen loont nogal.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:36 schreef corehype het volgende:
5 jaar geleden zou ik overstappen van bank, maar met een paar promille verschil ga ik niet wisselen van mijn ABN Amro elders voor een tientje winst per jaar. Of ben ik gek?
Ik denk niet dat je gek bent. Ik ben er ook mee opgehouden.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:36 schreef corehype het volgende:
5 jaar geleden zou ik overstappen van bank, maar met een paar promille verschil ga ik niet wisselen van mijn ABN Amro elders voor een tientje winst per jaar. Of ben ik gek?
Ik volg dit topic weliswaar maar heb niet meer dan een paar duizend op mijn spaarrekening staanquote:Op zondag 29 maart 2015 13:41 schreef Miniem het volgende:
[..]
Om van ABN naar een andere bank over te stappen loont nogal.
Dan moet je het zelf weten uiteraard.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:45 schreef corehype het volgende:
[..]
Ik volg dit topic weliswaar maar heb niet meer dan een paar duizend op mijn spaarrekening staan
Ja maar zo groot is het verschil meestal niet meer.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:45 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dan moet je het zelf weten uiteraard.
0,5% hoger loont voor de meesten wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |