Het gaat er meer om dat je 1 keer hopt naar een bank die structureel hoger zit, qua rente.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
Allemaal leuk en aardig, dat bankhoppen voor een (paar) tiende(n) meer rente, maar ben je uiteindelijk niet duurder uit door de jaarlijkse kosten van de rekening?
Maar bij bijvoorbeeld Leaseplan zijn geen extra kosten aan het aanhouden van een spaarrekening verbondenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
Allemaal leuk en aardig, dat bankhoppen voor een (paar) tiende(n) meer rente, maar ben je uiteindelijk niet duurder uit door de jaarlijkse kosten van de rekening?
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
Idem NIBC: kostenloze spaarrekening. Ook CB, MoneYou en ICBC kan je een kostenloze spaarrekening aanhouden. Dat heb ik tegen op die rekeningen van bijv. KNAB waar je wel een betaalrekening moet nemen én betalen. Ben je er weg en vergeet je alles op te doeken, betaal je ervoor door. Bij die internetspaarrekeningen (van voornoemde banken) heb je geen kosten, alleen moeite het er naar toe te schuiven of weg te halen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:54 schreef roadrats het volgende:
[..]
Maar bij bijvoorbeeld Leaseplan zijn geen extra kosten aan het aanhouden van een spaarrekening verbonden
Een rekening met 0.5% opnamekosten zo te zien, tenzij je het voor een huis gebruikt? Leuk als ze de rente verlagen, zit je aan ze vast...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:16 schreef Pino112 het volgende:
Zo, spaarrekening geopend bij Regiobank. 1.65%.
Ja, tis ook bedoeld voor een huis. Zit nu bij ING dus het is allicht beter dan 1%.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een rekening met 0.5% opnamekosten zo te zien, tenzij je het voor een huis gebruikt? Leuk als ze de rente verlagen, zit je aan ze vast...
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Coelho het volgende:
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:54 schreef roadrats het volgende:
[..]
Maar bij bijvoorbeeld Leaseplan zijn geen extra kosten aan het aanhouden van een spaarrekening verbonden
Klopt... en ook bij Nationale Nederlanden en ZwitserLeven kan je een kostenloze spaarrekening aanhouden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:16 schreef blomke het volgende:
Idem NIBC: kostenloze spaarrekening. Ook CB, MoneYou en ICBC kan je een kostenloze spaarrekening aanhouden.
Is er trouwens een special topic over het werken met de nieuwe belastingaangifte 2014 via internet ?. Naar mijn idee is het er niet prettiger op geworden maar die discussie hoort uiteraard niet in dit forum thuis.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Gisteren de belastinggegevens doorgenomen, een groot deel van de vorig jaar gekregen rente mag ik weer bij de belastingdienst inleveren. Leuker zeggen ze het niet te kunnen maken...
Die is er inderdaad: WGR / Het grote 'aangifte inkomstenbelasting 2014' -topic GAAAAAAAAAAAAANquote:Op maandag 2 maart 2015 13:59 schreef roadrats het volgende:
[..]
Is er trouwens een special topic over het werken met de nieuwe belastingaangifte 2014 via internet ?. Naar mijn idee is het er niet prettiger op geworden maar die discussie hoort uiteraard niet in dit forum thuis.
Die depositorentes daar zijn wel prima (jaar geleden tenminste, iets van 3.5%)quote:Op donderdag 5 maart 2015 08:55 schreef DJKoster het volgende:
"Argenta - Wijziging spaarrente"
Van 1,55% naar 1,50%
Ach ja, nog steeds in de top 10. *schrale troost*
staat er bij mij nog niet op. maar het zal 1 dezer dagen er wel op komen met valutadatum 01/03/2015.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:21 schreef xzaz het volgende:
Heeft iemand bij CBA de credit rente al gekregen over Feb?
Email sturen naar de LPB.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:28 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vraagje voor de kenners hier.
Op 1 jan 2014 had ik blijkbaar een rekening bij de LPB die inmiddels opgezegd is. Toegang tot bankieren bij die rekening heb ik inmiddels niet meer, die is vervangen door een andere rekening.
Is er op de een of andere manier te controleren of de automatisch ingevulde gegevens kloppen bij de Belastingdienst op die peildatum? Meeste banken sturen een financieel jaaroverzicht toe, maar heb er in dit geval geen toegang meer toe.
Je hebt vermoedelijk het saldo naar een andere rekening overgemaakt waar je nog wel bij kan? Vanuit die transactiehistorie moet je dit toch zo naar voren kunnen halen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:28 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vraagje voor de kenners hier.
Op 1 jan 2014 had ik blijkbaar een rekening bij de LPB die inmiddels opgezegd is. Toegang tot bankieren bij die rekening heb ik inmiddels niet meer, die is vervangen door een andere rekening.
Is er op de een of andere manier te controleren of de automatisch ingevulde gegevens kloppen bij de Belastingdienst op die peildatum? Meeste banken sturen een financieel jaaroverzicht toe, maar heb er in dit geval geen toegang meer toe.
Omdat ze er vanuit gaan dat je makkelijk 4% rendement moet kunnen halen, mits je natuurlijk niet alles dom om een spaarrekening laat devalueren. Vorig jaar was een prima beursjaar, 12% gemaakt over heel m'n vermogen en dan is die 1,2% die eraf gaat een lachertje.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Gisteren de belastinggegevens doorgenomen, een groot deel van de vorig jaar gekregen rente mag ik weer bij de belastingdienst inleveren. Leuker zeggen ze het niet te kunnen maken...
En als de beurs een jaar in de min eindigt mag je nog steeds 1,2% aftikken, ook een lachertje (voor de belastingdienst).quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat ze er vanuit gaan dat je makkelijk 4% rendement moet kunnen halen, mits je natuurlijk niet alles dom om een spaarrekening laat devalueren. Vorig jaar was een prima beursjaar, 12% gemaakt over heel m'n vermogen en dan is die 1,2% die eraf gaat een lachertje.
En daarom laat je alles maar op een spaarrekening staan? Dan ben je er al zeker van dat je verlies draait rekening houdend met inflatie. En al zakt de beurs met 30% in een jaar dan hou ik nog steeds een stuk meer rendement over vanwege de goede jaren daarvoor, dan wanneer ik al die jaren safe alles op een spaarrekening liet staan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als de beurs een jaar in de min eindigt mag je nog steeds 1,2% aftikken, ook een lachertje (voor de belastingdienst).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |