abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150556338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:53 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een spaarrekening geopend bij Zwitserleven en moest een vast bedrag per maand sparen om voor de actie van de Bijenkorfbon in aanmerking te komen. Inmiddels wil ik mijn maandelijkse inleg stopzetten, maar nu hebben ze een machtiging nodig? :S

Een handtekening voor het stopzetten van een maandelijkse betaling vind ik een beetje raar. Voor het uberhaupt in gang zetten van de automatische incasso vind ik het een logische actie, maar voor het stopzetten? Is dat niet onnodig een barrière opwerpen?
Gewoon 3x storneren, heffen ze m automatisch op;)
pi_150591556
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 22:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En elke keer een kopie van je paspoort... Dat is meer een risico dan dat het nut heeft.
Dat is waar, maar je mag je BSN en en documentnummer dan ook afplakken om risico te mijden.
pi_150626894
internetspaarrekening bij NIBC Direct. Via deze e-mail informeren wij u over een renteverlaging.

Rentewijziging internetspaarrekening
Met ingang van vrijdag 13 maart 2015 verlaagt NIBC Direct de rente op de NIBC Direct Internetspaarrekening van 1,50% naar 1,40%. De rentes op de termijndeposito’s wijzigen niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_150627346
Zijn er dan werkelijk geen alternatieven?

Dit slaat zo langzamerhand nergens meer op.

Buitenlandse banken?

Hoe lang pikt de burger nog dit afknijpbeleid van de banken?
pi_150627458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef Webschip het volgende:

Buitenlandse banken?

In combinatie met de lage inflatie (deflatie) hebben we eigenlijk niets te klagen.

Daarnaast staat je geld volledig veilig door de DGS én geef je het niet uit aan nutteloze consumentengoederen troep.

Wil je meer rendement, koop dan zonnepanelen of los je hypotheek extra af. ^O^
Of ga op zoek naar instabiele banken zonder DGS met hoge rentes. Oekraine, Oeganda of Venezuela, bijvoorbeeld. Daar krijg je nog eens rentes! :')
pi_150627475
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

In combinatie met de lage inflatie (deflatie) hebben we eigenlijk niets te klagen.

Daarnaast staat je geld volledig veilig door de DGS én geef je het niet uit aan nutteloze consumentengoederen troep.

Wil je meer rendement, koop dan zonnepanelen of los je hypotheek extra af. ^O^
We zitten in de tang van de banken. Daar zit een groot probleem.

Serieus: buitenlandse banken als alternatief?
pi_150627514
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:04 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik ben serieus. Voor mij is dat geen alternatief (zie ninja-edit). Meer rendement = anders investeren dan sparen.

Dat banken teveel macht hebben ben ik met je eens, maar dat is in heel de wereld zo. En de lage spaarrente is daar nog het minst erge van.
pi_150627585
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:06 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik ben serieus. Voor mij is dat geen alternatief (zie ninja-edit). Meer rendement = anders investeren dan sparen.

Dat banken teveel macht hebben ben ik met je eens, maar dat is in heel de wereld zo. En de lage spaarrente is daar nog het minst erge van.
Daar heb je een punt.

Het grootste probleem is dat de macht van de burger steeds verder wordt gemarginaliseerd door de grote instituties.

Het mag wel eens een keer gezien worden.
pi_150628188
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:04 schreef Webschip het volgende:

Is het buitenland überhaupt geen alternatief? Stel, je verhuist met je geld naar de VS. Heb je het voordeel van lagere belastingdruk en minder bemoeizucht. En een hele rits nadelen uiteraard. Maar hier word je aan alle kanten geknepen en gemanipuleerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_150628271
in het buitenland is de spaarrente juist nog veel lager

0,2% hooguit

eind van het jaar heb je dat hier ook
  zaterdag 14 maart 2015 @ 20:29:03 #211
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150642856
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar merk jij die lage inflatie? De laatste 2 maanden zijn we 20% van de waarde van de euro kwijtgeraakt! Dat heeft een enorme impact op alles wat van buiten de EU komt (koffie, olie, chocola (van 39 naar 45 cent is toch ruim 15% prijsstijging), en ondertussen gaan alle belastingen omhoog (van gemeente tot riool en afval tot provincie voor de motorrijtuigenbelasting en inkomstenbelasting (maar dat verstoppen ze dusdanig dat je het een jaar later pas hoeft bij te betalen)..... Om het over huren maar niet te hebben. Dus nee, dat kunstmatige inflatiecijfer (waar ze heel veel verschillende berekeningen voor hebben) geloof ik niet zo.
censuur :O
pi_150656744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar merk jij die lage inflatie? De laatste 2 maanden zijn we 20% van de waarde van de euro kwijtgeraakt! Dat heeft een enorme impact op alles wat van buiten de EU komt (koffie, olie, chocola (van 39 naar 45 cent is toch ruim 15% prijsstijging), en ondertussen gaan alle belastingen omhoog (van gemeente tot riool en afval tot provincie voor de motorrijtuigenbelasting en inkomstenbelasting (maar dat verstoppen ze dusdanig dat je het een jaar later pas hoeft bij te betalen)..... Om het over huren maar niet te hebben. Dus nee, dat kunstmatige inflatiecijfer (waar ze heel veel verschillende berekeningen voor hebben) geloof ik niet zo.
Het is inderdaad een kunstmatig inflatiecijfer, dat ontken ik ook niet. De jaren '80, waar in dit topic regelmatig naar verwezen wordt, was een periode van hoge spaarrentes maar ook van enorme hypotheekrentes en inflatiecijfers. De inflatie werd echter op een eendere kunstmatige wijze berekend. Dan is de vergelijking toch gewoon terecht?

Ik heb het idee dat ik jou toch ook regelmatig heb zien schermen met het verhaal "effectieve rente = rente % - inflatie %".

Daarnaast moeten we wel zo reëel zijn om te onderkennen dat - alhoewel jij het 'niet zo gelooft' - het inflatiegetal het beleid van de ECB bepaalt en dus niet op gebakken lucht wordt gebaseerd. Het is gewoon verschrikkelijk moeilijk om berekeningen te maken die op alle groepen in een samenleving van toepassing zijn. Dat lukt jou ook niet. Huurprijzen beïnvloeden namelijk ook niet iedereen. Een riante groep heeft immers juist voordeel van de dalende hypotheekrentes.

Overigens denk ik dat veel mensen erg blij zijn met de lage benzinekosten (alhoewel die laatste tijd weer stijgende zijn). Dat merk je wel als je 1x per week aan de pomp staat. Aanzienlijk meer dan de chocola, om maar een dwarsstraat te noemen. In dat opzicht is de koopkracht dus toegenomen.

Conclusies:
- De spaarrentes zijn laag en dat is stom
- Inflatieberekeningen zijn discutabel; maar helaas wel reëel
  zondag 15 maart 2015 @ 22:36:25 #213
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150681201
quote:
3s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:02 schreef Ill-Skillz het volgende:
lage benzinekosten
In welk land woon jij?
pi_150696826
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In welk land woon jij?
:')

Makkelijk scoren, zo.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:39:27 #215
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_150709004
http://www.nu.nl/geldzake(...)ardst-werkenden.html

Gaat over inflatie en de laatste alinea over mogelijke wijziging VRH.
pi_150725760
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:39 schreef kloon_bassie het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)ardst-werkenden.html

Gaat over inflatie en de laatste alinea over mogelijke wijziging VRH.
quote:
Het CPB heeft ook gekeken naar de vermogensrendementsheffing. In de huidige situatie wordt uitgegaan van een fictief rendement op vermogen (aandelen, spaargeld, obligaties) van 4 procent, waarover 30 procent belasting wordt geheven. Daardoor is er in feite sprake van een vermogensbelasting van 1,2 procent, ongeacht of het vermogen van mensen nou daadwerkelijk is gestegen of niet.

Het kabinet wil af van die heffing. In het nieuwe belastingstelsel moet volgens het kabinet voortaan het reële rendement op vermogen worden belast. Hoe is alleen nog niet duidelijk. Het CPB stelt dat het voordeel van de kabinetskeuze is is dat die uitgaat van het "draagkrachtprincipe".

Wie in een jaar veel heeft verdiend op zijn aandelen of spaarrekening betaalt daarover ook meer belasting. Nadeel is wel dat de opbrengst voor de schatkist moeilijker is te voorspellen. Als de beurs instort of de rente daalt erg, is er minder echt behaald rendement en zullen de belastinginkomsten daarover dus ook tegenvallen.
Het kan aan mij liggen maar dit is de eerste dat ik er van hoor. Ondanks dat ik het niet eens ben met het tarief lijkt mij de methode ansich niet verkeerd om een oncontroleerbare bureaucratische rompslomp te voorkomen. Het lijkt mij goedkoper of om het tarief te laten fluctueren of om de vrijstelling te verhogen. Andere mogelijkheid is om te middelen tussen 1-1 en 31-12.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:16:32 #217
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150727664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Andere mogelijkheid is om te middelen tussen 1-1 en 31-12.
Dan betaal je het ene jaar iets meer, het volgende jaar iets minder. Dat was vroeger zo, nu middel je dat juist mooi uit over de jaren.

Ik heb meer het idee dat het kabinet verlekkerd zit te kijken naar de aandelenwinsten! 30% van 15% per jaar i.p.v. 30% van een fictieve 4% per jaar is wel heel aantrekkelijk voor politici!
En qua "oncontroleerbaar": tot de grote wijziging in het belastingstelsel is dit precies hoe het ging: dividend en rente bij je inkomen optellen. "Koerswinst" (a.k.a. capital growth tax) is in heel veel landen heel normaal.
pi_150728524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan betaal je het ene jaar iets meer, het volgende jaar iets minder. Dat was vroeger zo, nu middel je dat juist mooi uit over de jaren.

Ik heb meer het idee dat het kabinet verlekkerd zit te kijken naar de aandelenwinsten! 30% van 15% per jaar i.p.v. 30% van een fictieve 4% per jaar is wel heel aantrekkelijk voor politici!
En qua "oncontroleerbaar": tot de grote wijziging in het belastingstelsel is dit precies hoe het ging: dividend en rente bij je inkomen optellen. "Koerswinst" (a.k.a. capital growth tax) is in heel veel landen heel normaal.
Dat was/is dan ook een grote puinhoop en zeer gevoelig voor fraude. Overigens beseft de overheid heel goed dat die +30% ook makkelijk kan omslaan in -40%. Nee ze zullen eerder voor een versimpeling gaan. Andere optie is middelen per maand. Al is dat ook bewerkelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:05:31 #219
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150729035
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens beseft de overheid heel goed dat die +30% ook makkelijk kan omslaan in -40%.
Die 30% is een gegeven, die wordt niet negatief. Hoewel je het bij hypotheekrenteaftrek wel zo zou kunnen noemen. Probleem is nu natuurlijk dat de kleine spaarder hard gepakt wordt, en de rijke belegger zich rotlacht. Dat ligt politiek gevoelig. Een eenvoudigere oplossing zou zijn de grens op te schroeven, dus geen 21k maar (zeg) 210k belastingvrij. Dan kan je ook belastingvrij sparen voor een huis, pensioen, sabattical, elektrische auto, studie of al die andere dingen die de politiek de afgelopen jaren zo graag zag.
pi_150729319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 30% is een gegeven, die wordt niet negatief. Hoewel je het bij hypotheekrenteaftrek wel zo zou kunnen noemen. Probleem is nu natuurlijk dat de kleine spaarder hard gepakt wordt, en de rijke belegger zich rotlacht. Dat ligt politiek gevoelig. Een eenvoudigere oplossing zou zijn de grens op te schroeven, dus geen 21k maar (zeg) 210k belastingvrij. Dan kan je ook belastingvrij sparen voor een huis, pensioen, sabattical, elektrische auto, studie of al die andere dingen die de politiek de afgelopen jaren zo graag zag.
HUH :? hoezo zijn koerswinsten van 30% pj een gegeven?

Overigens met dat laatste ben ik het eens, tarief verhogen en vrijstelling vergroten. Je wordt tegenwoordig geacht voor alles zelf te sparen maar als je boven de 21k aan vermogen hebt mag je rare fratsen gaan uithalen om dat geld te behouden.
pi_150733787
http://nos.nl/artikel/2025248-betalen-om-te-sparen-kan-dat.html

Eerste grootbank onder de 1% rente. En betalen om te sparen? Dan liever mijn geld onder m'n matras...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:53:10 #222
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150733892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Graankorrel het volgende:

Eerste grootbank onder de 1% rente. En betalen om te sparen? Dan liever mijn geld onder m'n matras...
Zijn ze niet bang voor een bankrun?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:10:10 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_150736037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zijn ze niet bang voor een bankrun?
Rabobank zal echt niet zomaar naar -0,1% gaan, dan moeten de andere banken ook rond de 0% zitten. En dan zal het niet zo snel gaan, want al het geld opnemen brengt ook risico's met zich mee
pi_150737129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

HUH :? hoezo zijn koerswinsten van 30% pj een gegeven?

Overigens met dat laatste ben ik het eens, tarief verhogen en vrijstelling vergroten. Je wordt tegenwoordig geacht voor alles zelf te sparen maar als je boven de 21k aan vermogen hebt mag je rare fratsen gaan uithalen om dat geld te behouden.
Je leest niet goed. Hij ging uit van 30% belasting over 15% koerswinst.
pi_150737168
quote:

Of in de stenen. In die zin nog niet eens zo gek die lage rente, gaan mensen meer aflossen.
Al blazen ze ook allerlei bubbles op natuurlijk hier en daar... .
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:08:39 #226
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_150737708
quote:

een negatieve rente zal echt niet gebeuren, is gewoon een stukje voorbereidend werk om richting de 0,3 - 0,5% rente te gaan. Er staat nog steeds teveel geld bij de Rabobank.
pi_150743007
Ben benieuwd hoe dat bij ING zou werken - op de betaalrekening krijg je geen rente. Als spaarrekeningen negatieve rentes zouden rekenen zou iedereen het geld op de betaalrekening zetten toch?
pi_150743345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:54 schreef elkravo het volgende:
Ben benieuwd hoe dat bij ING zou werken - op de betaalrekening krijg je geen rente. Als spaarrekeningen negatieve rentes zouden rekenen zou iedereen het geld op de betaalrekening zetten toch?
Dat is natuurlijk zo opgelost. Kleine wijziging in de voorwaarden voor je betaalrekening en je betaalt ook daar gewoon negatieve rente over.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150764160
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:50 schreef nikao het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
pi_150764609
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef Webschip het volgende:

Buitenlandse banken?

Alternatieven:
Aandelen
Waardevaste goederen/stoffen kopen (juwelen/goud).
Grond kopen.
Mini kredieten verlenen middels crowdfunding (geldvoorelkaar.nl).
Geld voor 10 jaar vast zetten in meest gunstige deposito (en hopen dat na 10 jaar de situatie stukken beter is)...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_150789741
quote:
5s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:53 schreef Godshand het volgende:

[..]

Geld voor 10 jaar vast zetten in meest gunstige deposito (en hopen dat na 10 jaar de situatie stukken beter is)...
En als over 2 jaar de rente gaat stijgen, nog 8 jaar aan een extreem lage rente vastzitten... Ik wacht wel rustig af, er komen vast wel weer betere tijden.

Ander onderwerp: Heeft iemand een rekening bij ICBC? Ik heb net even gekeken, maar wat een vage website, zeg. De menukaart bij mijn plaatselijke chinees is vergeleken daarbij spellingfoutloos en gebruiksvriendelijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_150801781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ander onderwerp: Heeft iemand een rekening bij ICBC? Ik heb net even gekeken, maar wat een vage website, zeg. De menukaart bij mijn plaatselijke chinees is vergeleken daarbij spellingfoutloos en gebruiksvriendelijk.
En ze lijken ook niet aan en/of rekeningen te doen :-(
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_150802748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:50 schreef nikao het volgende:

[..]

Het heeft alleen wel als gevolg dat de inkomsten van de overheid minder stabiel zullen worden. In het ene jaar met een grote koerswinsten en/of hoge rentes innen ze veel belasting terwijl in een jaar met koersverliezen en/of lage rente de belastinginkomsten laag zijn (of over bellegingen zelfs negatief, als je koersverliezen weg mag strepen op koerswinsten, wat me logisch zou lijken).
pi_150817311
ATBank maar eens een bericht gestuurd of ze de rekening willen opheffen.. Waren ooit een paar maanden de hoogste ;). Volgens mij is daar nog 1 cent van mij aan het rentenieren.
pi_150820315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:04 schreef brulaap112 het volgende:
ATBank maar eens een bericht gestuurd of ze de rekening willen opheffen.. Waren ooit een paar maanden de hoogste ;). Volgens mij is daar nog 1 cent van mij aan het rentenieren.
Staat als sinds oktober 2012 geen saldo meer op bij mij... twijfel ook of ik 'm dichtgooi...
Aan de andere kant - op 0 kost me ook niks.

MoneYou ook trouwens... geopend in januari 2013... was net open en toen ging de rente omlaag. Nooit meer wat gestort. Zelfs die opening-euro teruggestort.
pi_150832324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:47 schreef elkravo het volgende:

[..]

Staat als sinds oktober 2012 geen saldo meer op bij mij... twijfel ook of ik 'm dichtgooi...
Aan de andere kant - op 0 kost me ook niks.

MoneYou ook trouwens... geopend in januari 2013... was net open en toen ging de rente omlaag. Nooit meer wat gestort. Zelfs die opening-euro teruggestort.
Moneyou heeft op dit moment na Leaseplanbank (1,6%) de hoogste rente voor spaarrekeningen zonder gedoe (1,5%). Dus zo slecht vind ik ze niet eens.

Ik overweeg overigens om een Turkse Lira deposito te nemen bij Garantibank: 8% rente, maar wel valutarisico. Dat valutarisico kan natuurlijk zowel negatief als positief uitpakken. Is redelijk speculatief voor een spaarrrekening, maar om nog enig rendement te maken wat mij betreft aantrekkelijker dan aandelen op dit moment.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_150833061
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Moneyou heeft op dit moment na Leaseplanbank (1,6%) de hoogste rente voor spaarrekeningen zonder gedoe (1,5%). Dus zo slecht vind ik ze niet eens.

Ik overweeg overigens om een Turkse Lira deposito te nemen bij Garantibank: 8% rente, maar wel valutarisico. Dat valutarisico kan natuurlijk zowel negatief als positief uitpakken. Is redelijk speculatief voor een spaarrrekening, maar om nog enig rendement te maken wat mij betreft aantrekkelijker dan aandelen op dit moment.
hmm ga ik ook eens naar kijken. 3 maanden is nog best te overzien;)

edit: minimaal 4000,- inleg. das me te fors.
pi_150834073
quote:

[..]

Dat klopt... maar ze zijn NOOIT hoger dan andere banken geweest sinds januari 2013. De ene keer was Westland Utrecht (nu NN Bank) hoger, de andere keer Leaseplanbank, en die heb ik ook.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:38:03 #239
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150841564
quote:
Ik overweeg overigens om een Turkse Lira deposito te nemen bij Garantibank: 8% rente, maar wel valutarisico.
Net na een flinke crash van de euro is dat risico groter. Hoewel het printen door die spaghettiman van ECB gewoon doorgaat...
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:49:07 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150841920
quote:
Het kabinet wil af van die heffing. In het nieuwe belastingstelsel moet volgens het kabinet voortaan het reële rendement op vermogen worden belast.
Ik heb het al eerder voorspeld maar hier komt het nog een keer: na de grote crash wordt dit ingevoerd. Dus als je beleggings portefeuille straks na >50% koersdaling met 10% herstelt dan wordt deze "winst" met 30% belast. Want dat is "eerlijk", "de rijken" etc etc....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:40:32 #241
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_150852886
Iemand riep dat spaarrentes in het buitenland nog lager zijn. Is dat echt overal zo? Valutarisico Turkije is het hier al eens eerder over gegaan: dat blijkt in de praktijk nogal erg groot te zijn. Andere opties? Anything hoger dan 1,6%? :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_150853289
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:40 schreef darktower het volgende:
Iemand riep dat spaarrentes in het buitenland nog lager zijn. Is dat echt overal zo? Valutarisico Turkije is het hier al eens eerder over gegaan: dat blijkt in de praktijk nogal erg groot te zijn. Andere opties? Anything hoger dan 1,6%? :)
LPB is 1,61% ;)

Hoger dan 1,6% kun je daarnaast ook nog krijgen bij termijndeposito's; 1 jaar 1,8% en 2 jaar 2,0%, bij LPB. verder zijn er niet echt risicovrije opties die een hoger rendement bieden, dan kom je al gauw bij bedrijfsobligaties uit (zoals die van de Rabobank).
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:38:06 #243
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150879579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder voorspeld maar hier komt het nog een keer: na de grote crash wordt dit ingevoerd. Dus als je beleggings portefeuille straks na >50% koersdaling met 10% herstelt dan wordt deze "winst" met 30% belast. Want dat is "eerlijk", "de rijken" etc etc....
Klopt, misselijkmakend hoe de politiek iedere keer te werk gaat. Ze zouden beter de VRH kunnen koppelen aan de gemiddelde spaarrente, maar dat levert ze natuurlijk te weinig op. Nog beter is het afschaffen van VRH.
Bedankt Hans.
pi_150879823
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zullen ze niet zo snel doen, aangezien dat de belastinginkomsten enorm doet schommelen van jaar tot jaar - dat was destijds HET argument voor vermogensrendement heffing, lekker voorspelbaar belasting harken. Misschien doen ze het wel in combinatie met een minimum tax, om dat bezwaar weg te nemen. Dus 1.2%, OF meer als werkelijke vermogenswinsten x belasting hoger is. Het zal in ieder geval nooit minder worden ;)
so long and thanks for all the fish
pi_150880108
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat zullen ze niet zo snel doen, aangezien dat de belastinginkomsten enorm doet schommelen van jaar tot jaar - dat was destijds HET argument voor vermogensrendement heffing, lekker voorspelbaar belasting harken. Misschien doen ze het wel in combinatie met een minimum tax, om dat bezwaar weg te nemen. Dus 1.2%, OF meer als werkelijke vermogenswinsten x belasting hoger is. Het zal in ieder geval nooit minder worden ;)
Je kunt het "lekker voorspelbaar belasting harken" maar vanuit de overheid gezien is dat logisch. Je hebt een stabiele stroom aan inkomsten nodig, niet iets dat van de markt afhankelijk is, want als rente en/of de beurs daalt, dalen ook opeens de inkomsten van de overheid, en dat gaat dan meteen om miljoenen zo niet miljarden. Dus dat gaat 'm nooit worden.
pi_150880564
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:38 schreef bascross het volgende:

[..]

Klopt, misselijkmakend hoe de politiek iedere keer te werk gaat. Ze zouden beter de VRH kunnen koppelen aan de gemiddelde spaarrente, maar dat levert ze natuurlijk te weinig op. Nog beter is het afschaffen van VRH.
Jij bent gek. Afschaffen van de VRH. Het zou juist veel zwaarder, maar dan wel op progressieve wijze, moeten worden belast.

Zeker geen Piketty gelezen?
pi_150880618
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:00 schreef elkravo het volgende:

[..]

Je kunt het "lekker voorspelbaar belasting harken" maar vanuit de overheid gezien is dat logisch. Je hebt een stabiele stroom aan inkomsten nodig, niet iets dat van de markt afhankelijk is, want als rente en/of de beurs daalt, dalen ook opeens de inkomsten van de overheid, en dat gaat dan meteen om miljoenen zo niet miljarden. Dus dat gaat 'm nooit worden.
Dat ben ik met je eens, dat staat ook zo in de wetshistorie van de VRH, in 2001.

Daarom vermoed ik dat als ze een vermogenswinstbelasting invoeren, dat met een minimum tax gepaard zal gaan, zodat de overheid het beste van twee belastingwerelden heeft. Als je verlies maakt, betaal je toch, en als je winst maakt betaal je nog extra. In theorie althans, want een vermogenswinstbelasting werkt nergens ter wereld, althans niet om belasting te heffen van degenen met een hoog vermogen.

Maar goed, offtopic.
so long and thanks for all the fish
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:38:22 #248
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150880858
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:20 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Jij bent gek. Afschaffen van de VRH. Het zou juist veel zwaarder, maar dan wel op progressieve wijze, moeten worden belast.

Onzin. De overheid moet eens stoppen met zoveel geld uit te geven, dan hebben ze ook niet zoveel belastinginkomsten nodig.

Nee en dat was ik ook niet van plan.
Bedankt Hans.
pi_150881029
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:38 schreef bascross het volgende:

[..]

Onzin. De overheid moet eens stoppen met zoveel geld uit te geven, dan hebben ze ook niet zoveel belastinginkomsten nodig.

Nee en dat was ik ook niet van plan.
Als de VRH zou ophouden te bestaan, dan zou
1. De overheid niet op magische wijze minder gaan uitgeven
2. De inkomenskloof tussen mensen met veel vermogen en mensen met weinig vermogen nog astronomischer worden
3. Nederland (nog meer) een toevluchtsoord worden voor mensen en bedrijven met veel eigen vermogen die zo belastingregels in eigen land proberen te ontlopen

De VRH zou wel aangepast kunnen worden. Hogere vrijstelling, bijvoorbeeld 2 ton. Daarna progressief belasten. Dan ontzie je de kleine spaarder en genereer je meer inkomsten van de superrijken.

Maar afschaffen. :N Heeft totaal geen nut voor gewone mensen als jij en ik.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:01:40 #250
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150881431
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:44 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Als de VRH zou ophouden te bestaan, dan zou
1. De overheid niet op magische wijze minder gaan uitgeven
2. De inkomenskloof tussen mensen met veel vermogen en mensen met weinig vermogen nog astronomischer worden
3. Nederland (nog meer) een toevluchtsoord worden voor mensen en bedrijven met veel eigen vermogen die zo belastingregels in eigen land proberen te ontlopen

De VRH zou wel aangepast kunnen worden. Hogere vrijstelling, bijvoorbeeld 2 ton. Daarna progressief belasten. Dan ontzie je de kleine spaarder en genereer je meer inkomsten van de superrijken.

Maar afschaffen. :N Heeft totaal geen nut voor gewone mensen als jij en ik.
1. Nee, natuurlijk niet, maar er zijn genoeg mogelijkheden om de uitgaven te beperken, waardoor je geen VRH meer nodig hebt.
2. En het is de taak van de overheid om dat door middel van VRH te beperken? Sowieso hebben de ''superrijken'' legio mogelijkheden om de VRH te ontwijken en dat gebeurt natuurlijk ook.
3. Ik zie het probleem niet.

Hoezo geen nut? Als ik minder belasting betaal is dat voor mij prima. Maar goed dit is allemaal vrij offtopic, dus ik laat het hierbij.
Bedankt Hans.
pi_150881654
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:20 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Niet iedereen is links, niet iedereen is tegen (grote) inkomens/vermogensverschillen en niet iedereen is voor hoge/progressieve belastingen. Daarnaast is Piketty niet een of andere god die de absolute waarheid in pacht heeft, dat is allemaal en kwestie van politieke voorkeur en smaak.
pi_150881879
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet iedereen is links, niet iedereen is tegen (grote) inkomens/vermogensverschillen en niet iedereen is voor hoge/progressieve belastingen. Daarnaast is Piketty niet een of andere god die de absolute waarheid in pacht heeft, dat is allemaal en kwestie van politieke voorkeur en smaak.
Precies, goed verwoord ^O^
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_150883100
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Piketty een god is, ik reageerde puur op de stelling dat de VRH afgeschaft moet worden. Dat vind ik onzin, en ik haalde Piketty aan omdat hij recent veel in de media was. Ik vind dat hij een goed punt heeft, maar dat is inderdaad mijn persoonlijke voorkeur.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:01 schreef bascross het volgende:

[..]

1. Nee, natuurlijk niet, maar er zijn genoeg mogelijkheden om de uitgaven te beperken, waardoor je geen VRH meer nodig hebt.
2. En het is de taak van de overheid om dat door middel van VRH te beperken? Sowieso hebben de ''superrijken'' legio mogelijkheden om de VRH te ontwijken en dat gebeurt natuurlijk ook.
3. Ik zie het probleem niet.

Hoezo geen nut? Als ik minder belasting betaal is dat voor mij prima. Maar goed dit is allemaal vrij offtopic, dus ik laat het hierbij.
Het idee van Piketty is dan ook vermogen meer te belasten en arbeid minder (dus minder loonbelasting). Dan kom je dus op een veel effectievere manier aan je inkomsten en stimuleer je de economie veel meer dan dat je oud geld niet belast.

Als de kloof tussen rijk en arm blijft toenemen, verarmen wij (ik reken ons hier allemaal voor 't gemak maar even tot de middenklasse) ook. Steeds meer bezit komt immers in handen van een kleiner wordende groep.

Goed, ik ga verder niet oproepen tot een klassenstrijd of een revolutie van het proletariaat. Ik wilde echter wat kritiek leveren op 'de VRH moet afgeschaft worden' uwuhuuh. Dat heb ik nu gedaan.

Ontopic:
De spaarrente is laag, zeg.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:38:17 #254
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150883444
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dan ontzie je de kleine spaarder en genereer je meer inkomsten van de superrijken.
Even een lijstje van de rijkste Nederlanders:
#1: Brenninkmeijer: 21 miljard
#2: Heineken: 5,4 miljard
#3: Goldschmeding (2,1 miljard).

Denk je dat #1 een kwart miljard vermogensbelasting per jaar betaalt? Iets zegt me dat dat niet het geval is! En als je die belasting hoger maakt gaat-ie niet meer betalen.

quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:23 schreef Ill-Skillz het volgende:
Het idee van Piketty is dan ook vermogen meer te belasten en arbeid minder (dus minder loonbelasting).
Dat leidt dus tot meer inflatie.

[ Bericht 12% gewijzigd door RemcoDelft op 21-03-2015 16:35:44 ]
pi_150883557
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even een lijstje van de rijkste Nederlanders:
#1: Brenninkmeijer: 21 miljard
#2: Heineken: 5,4 miljard
#3: Goldschmeding (2,1 miljard).

Denk je dat #1 een kwart miljard vermogensbelasting per jaar betaald? Iets zegt me dat dat niet het geval is! En als je die belasting hoger maakt gaat-ie niet meer betalen.
Sowieso klopt je berekening niet, want de Brenninkmeijers zijn niet 1 persoon en hebben ook geen 21 miljard op de bank, maar het is een schatting van het totale vermogen.
Een hoop onzekerheden dus.

Als iemand meer dan 21.000 euro in Nederland op de bank heeft staan, betaalt diegene belasting over het bedrag daarboven. Ook de Brenninkmeijers. Van mij zou dat percentage VRH zeker progressief mogen stijgen, helemaal wanneer de loonbelasting dan omlaag zou kunnen omdat de overheidsinkomsten gelijk blijven. Ik snap dat dit enigszins utopisch is, maar het lijkt me wel terecht.
pi_150883657
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:

Dat leidt dus tot meer inflatie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 20:29 schreef RemcoDelft het volgende:

(...) nee, dat kunstmatige inflatiecijfer (waar ze heel veel verschillende berekeningen voor hebben) geloof ik niet zo.
:W
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:31:38 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150884681
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef crashbangboom het volgende:

Misschien doen ze het wel in combinatie met een minimum tax, om dat bezwaar weg te nemen. Dus 1.2%, OF meer als werkelijke vermogenswinsten x belasting hoger is. Het zal in ieder geval nooit minder worden ;)
Zo gaan ze het inderdaad doen, met een minimum tax. Het wordt uiteraard nooit minder.

Het beste en eerlijkste zou zijn een vermogenswinst belasting waarbij het daadwerkelijk gemaakte reëel rendement wordt belast. Dus eerst inflatie er vanaf trekken. Inflatie is immers ook een vorm van belasting. En die belasting moet dan uiteraard ook gelden voor winst op eigen woning e.d.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:37:55 #258
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150884837
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:43 schreef Ill-Skillz het volgende:
Als iemand meer dan 21.000 euro in Nederland op de bank heeft staan, betaalt diegene belasting over het bedrag daarboven. Ook de Brenninkmeijers.
Vandaar mijn vraag: denk je dat ze een kwart miljard betalen? Of denk je dat dat vermogen in diverse (legale) constructies zit om die belasting te ontwijken? Ik denk het laatste!
Je toevoeging "in Nederland" is trouwens overbodig, het geldt net zo goed voor geld op de Bahama's.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:16:14 #259
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_150893345
Wat RemcoDelft zegt.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_150894943
Het bankenlandschap in NL is erg beperkt geworden.

Naast de grote drie (ABN AMRO, ING, Rabobank) heb je nog wat kleintjes (Triodos, SNS, KNAB en dergelijke). Ik heb het hier over banken om je normale rekening aan te houden, waar je salaris op kan laten storten etc.

Ik kwam ook Handelsbanken tegen (een Zweedse bank)... die breidt ook uit. Op hun website hebben ze het wel over betaalrekeningen, en over deposito-mogelijkheden... maar prijzen en rentes noemen ze niet, wat zou daarachter zitten? Willen ze niet in lijstjes en vergeleken worden? http://www.handelsbanken.nl/

Zijn er ook andere buitenlandse banken die zich als "normale" bank voor particulieren gedragen actief in Nederland?
pi_150895043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:58 schreef elkravo het volgende:
Het bankenlandschap in NL is erg beperkt geworden.

En daar wordt dus lekker misbruik van gemaakt.

Klanten kunnen haast geen kant meer op, ze worden gewoon uitgeknepen. :')
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:12:17 #262
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150895412
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:02 schreef Webschip het volgende:
Klanten kunnen haast geen kant meer op, ze worden gewoon uitgeknepen. :')
In principe heb je de hele EU voor euro-rekeningen. Maar gek genoeg wordt het ondanks alle mooie plannen van Brussel vrijwel onmogelijk gemaakt omdat je meestal in het land van de bank moet wonen.
pi_150895569
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In principe heb je de hele EU voor euro-rekeningen. Maar gek genoeg wordt het ondanks alle mooie plannen van Brussel vrijwel onmogelijk gemaakt omdat je meestal in het land van de bank moet wonen.
Precies. Daar zit de ergernis.

Overal en alles moet Europa zijn, maar als het in belang van de burger moet, dan even niet.... :r

Het is gewoon te gek voor woorden. :N

Zelfs het sparen in andere valuta is haast onmogelijk. Een enkel uitzondering daargelaten misschien. Hier in het topic werd al de Turkse lira genoemd, tegen een behoorlijk rendement. Maar de koers slingert nogal over een behoorlijk bandbreedte.... :{
pi_150897032
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo gaan ze het inderdaad doen, met een minimum tax. Het wordt uiteraard nooit minder.

Het beste en eerlijkste zou zijn een vermogenswinst belasting waarbij het daadwerkelijk gemaakte reëel rendement wordt belast. Dus eerst inflatie er vanaf trekken. Inflatie is immers ook een vorm van belasting. En die belasting moet dan uiteraard ook gelden voor winst op eigen woning e.d.
Dat laatste zit al in de woz en woonwaarde forfait.

Als ze mensen echt wat slimmer om willen zien gaan met geld. Dan verhogen ze de vrijstelling en verhogen ze het tarief iets.
pi_150922148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag: denk je dat ze een kwart miljard betalen? Of denk je dat dat vermogen in diverse (legale) constructies zit om die belasting te ontwijken? Ik denk het laatste!

Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
Als die constructies legaal zijn, dan is dat inderdaad prima. Als ze niet legaal zijn, is dat het uiteraard niet.

Al betalen ze maar 250.000 euro aan VRH. Dan ben ik alleen maar des te meer voor het verhogen van het percentage.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je toevoeging "in Nederland" is trouwens overbodig, het geldt net zo goed voor geld op de Bahama's.

Ik doelde daarmee op Nederlandse burgers, maar verwoordde het wat ongelukkig.
pi_150922230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:15 schreef Webschip het volgende:

[..]

Precies. Daar zit de ergernis.

Overal en alles moet Europa zijn, maar als het in belang van de burger moet, dan even niet.... :r

Het is gewoon te gek voor woorden. :N
Tsja, de individuele lidstaten hebben het laatste woord bij dit soort beslissingen, en die moeten het dan vervolgens unaniem eens zijn met een voorstel voordat het wordt ingevoerd. Aangezien alle lidstaten z'on beetje vuistdiep in de banken zitten, zal er voorlopig geen verandering in komen.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:15:04 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150927438
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:41 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
Is dat niet duidelijk? Jij denkt met een hogere vermogensbelasting meer geld bij de (zeer) rijken te halen. Dat gaat de overheid stomweg niet lukken.
pi_150929958
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Is dat niet duidelijk? Jij denkt met een hogere vermogensbelasting meer geld bij de (zeer) rijken te halen. Dat gaat de overheid stomweg niet lukken.
I agree to disagree. O+
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:56:30 #269
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151055472
Schopje,

Ook maar eens een rekening bij LPB geopend. Toch 0,25% meer dan bij CBA :')
pi_151063003
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:56 schreef xzaz het volgende:
Schopje,

Ook maar eens een rekening bij LPB geopend. Toch 0,25% meer dan bij CBA :')
Historisch gezien hebben ze altijd wel in of tegen de top gezeten, dus dat lijkt me een prima actie! Dat ze de rente maandelijks uitkeren vind ik ook altijd wel leuk :) Wanneer de ING-actie afgelopen is, gaat een groot deel van mijn geld waarschijnlijk weer naar de LPB, want de spaarrekeningen van de ING zelf zijn best droevig ;)
pi_151070738
Ik vind de actie van ING ook helemaal niet meer zo leuk nu je het geld daar een maand moet laten staan met die flutrente. Rabobank zit inmiddels op 0,9%, ING zal wel volgen.
pi_151071335
quote:
3s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik vind de actie van ING ook helemaal niet meer zo leuk nu je het geld daar een maand moet laten staan met die flutrente. Rabobank zit inmiddels op 0,9%, ING zal wel volgen.
Dat is inderdaad wel jammer aan de vernieuwde actie... Maar alsnog verdien je erop, ook al heb je dan 0.3-0.5% spaarrente minder voor een maandje! :)

En dat de ING straks lager zal gaan kan idd bijna niet anders...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:08:59 #273
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151093884
Zwitserleven Maandsparen: 1.6% ==> 1.5%...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:22:53 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151094266
quote:
3s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef Ill-Skillz het volgende:
Nog 5 dagen en dan mag je het er weer vanaf halen :+
Mijn reisverslagen
pi_151094772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nog 5 dagen en dan mag je het er weer vanaf halen :+
Het moet er een maand op staan en de peildatum was 1 maart om 22:00h, toch? Dus het moet er t/m 1 april opstaan. 2 april kun je het er dus afhalen, maar de daglimiet bij de ING is wel 50,000 EUR... En 3, 4, 5 & 6 april is er geen bankverkeer... Is ING extra sneaky geweest, of zie ik iets over het hoofd? :P
pi_151097218
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:38 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Het moet er een maand op staan en de peildatum was 1 maart om 22:00h, toch? Dus het moet er t/m 1 april opstaan. 2 april kun je het er dus afhalen, maar de daglimiet bij de ING is wel 50,000 EUR... En 3, 4, 5 & 6 april is er geen bankverkeer... Is ING extra sneaky geweest, of zie ik iets over het hoofd? :P
Dat is helemaal geen probleem. De daglimiet is inderdaad 50k, echter dat is de limiet voor betalingen te kunnen invoeren. Je kunt nu al beginnen om dagelijks 50k in te plannen en dit allemaal op 2 april laten afschrijven.
Vandaag trouwens weer de uitnodiging van de ING ontvangen om naar Grip op je vermogen te gaan. De rente bij de ING is niet al te best maar dit is dan wel weer positief. Altijd wel weer een leuke dag en weer eens even iets anders, ga mij maar even inschrijven.
pi_151098336
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen probleem. De daglimiet is inderdaad 50k, echter dat is de limiet voor betalingen te kunnen invoeren. Je kunt nu al beginnen om dagelijks 50k in te plannen en dit allemaal op 2 april laten afschrijven.
Mhm... Is het dan geen probleem dat die ingeplande betaling misschien al uitgevoerd wordt voordat de ingeplande opname vanaf de spaarrekening wordt uitgevoerd? Of blijft die betaalopdracht het de hele dag "proberen", tot er geld beschikbaar is? Ik ga het in elk geval proberen, dank! :)
pi_151099274
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:17 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Mhm... Is het dan geen probleem dat die ingeplande betaling misschien al uitgevoerd wordt voordat de ingeplande opname vanaf de spaarrekening wordt uitgevoerd? Of blijft die betaalopdracht het de hele dag "proberen", tot er geld beschikbaar is? Ik ga het in elk geval proberen, dank! :)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet zeker weet. Ik dacht dat hij het nog opnieuw gaat proberen maar weet niet zeker of dat de zelfde dag nog gaat gebeuren. Ik heb dit echter wel vaker gedaan met grote bedragen echter dan zorgde ik er voor dat het geld een dag eerder al beschikbaar was. Nu zit je ook met die vrijdag de 3e en zou het inderdaad wel eens fout kunnen lopen. Normaal gaat het dan volgens mij zo dat het de (werk) dag erna alsnog allemaal uitgevoerd gaat worden. Voor de zekerheid kun je het in dit geval misschien beter doorschuiven naar de maandag. Dat kost je misschien 1 dag rente maar dan kan wel alles op 1 dag uitgevoerd worden.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:06:47 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151099735
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:17 schreef troepjepdat het volgende:
Mijn ervaring is dat zulke dingen altijd fout gaan... Banken in het algemeen snappen niet dat "opnemen van spaarrekening" moet gebeuren voor "betalen"...
pi_151099749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat zulke dingen altijd fout gaan... Banken in het algemeen snappen niet dat "opnemen van spaarrekening" moet gebeuren voor "betalen"...
Ik denk dat ze het doen om jou te pesten.
pi_151101024
Ik dacht het goed te doen, maak geld over op Ing spaarrekening vóór 1 maart. Laat het een maand staan.
Totdat ik besefte dat ik vorig jaar een formulier had ingevuld.
Bij navraag blijkt: ik doe niet mee, want geen formulier ingevuld.
Over sneaky van ING gesproken. :(
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:05:34 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151101310
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:55 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht het goed te doen, maak geld over op Ing spaarrekening vóór 1 maart. Laat het een maand staan.
Niks sneaky aan.
pi_151101934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:55 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, niets sneaky aan, wel een beetje dom maar dan van jou kant. Foutje bedankt.
pi_151101964
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, niets sneaky aan, wel een beetje dom.
Het is gewoon walgelijk, ik ga meteen weg bij die club.
pi_151102020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:25 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is gewoon walgelijk, ik ga meteen weg bij die club.
Ja, regeltjes, regeltjes, het valt niet mee.
pi_151104715
Ja kut ik doe ook mee, netjes formulier ingevuld, moet je blijkbaar ook geld op je spaarrekening storten om in aanmerking te komen...
pi_151105023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Zwitserleven Maandsparen: 1.6% ==> 1.5%...
En de normale Zwitserleven spaarrekeningen van 1,5% naar 1,4% :{ (beide per 31 maart)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 08:12:21 #288
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_151117830
Jeetje. Hoogste depositorente is nu 2,3% voor 5 jaar vast, bij LPB. Is er echt niks hogers te vinden?
pi_151118454
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 08:12 schreef darktower het volgende:
Jeetje. Hoogste depositorente is nu 2,3% voor 5 jaar vast, bij LPB. Is er echt niks hogers te vinden?
Bij de LPB is het zelfs maar 2.25% voor 5 jaar. Je moet naar de ICBC wil je meer krijgen voor 5 jaar, dan krijg je 2.33%, alleen valt het dan niet onder het DGS.
pi_151125658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:23 schreef troepjepdat het volgende:

Je moet naar de ICBC wil je meer krijgen voor 5 jaar, dan krijg je 2.33%, alleen valt het dan niet onder het DGS.
Onder het Luxemburgse DGS. Moet je daar naartoe rijden voor je geld bij failissement ICBC. Overigens heb je (dacht ik) daar wel een gratis betaalrekening.
pi_151134171
Ik hoor dat sparen op een credit card ook kan. Op een Mastercard krijg je 1,4% als je meer dan 500 EUR stort. Zijn er fok!ers die dit ook doen? Ik bedoel... 1,4% is geen LPB maar best concurrerend.
pi_151134227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:23 schreef elkravo het volgende:
Ik hoor dat sparen op een credit card ook kan. Op een Mastercard krijg je 1,4% als je meer dan 500 EUR stort. Zijn er fok!ers die dit ook doen? Ik bedoel... 1,4% is geen LPB maar best concurrerend.
Vaak zijn deze bedragen niet gedekt door het DGS en is er een rentevrije drempel van 500 of 1000 euro.
Of het rendabel is zou je dus ff goed moeten doorrekenen.
pi_151134571
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:25 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Vaak zijn deze bedragen niet gedekt door het DGS en is er een rentevrije drempel van 500 of 1000 euro.
Als je een kaart via ICS hebt lijkt het gedekt door DGS - of impliceert onderstaande dat niet?:
quote:
ABN AMRO Bank N.V. (ABN AMRO) heeft vier Nederlandse dochterondernemingen met een door De Nederlandsche Bank (DNB) verstrekte bankvergunning: ABN AMRO Groenbank B.V. (Groenbank), ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. (AAHG), ABN AMRO Clearing Bank N.V. (AACB) en International Card Services B.V. (ICS). Deze dochterondernemingen worden hierna aangeduid als “de dochterondernemingen”.
bron: http://www.abnamro.com/nl(...)tch-bankingcode.html
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:52:26 #294
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151138108
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:25 schreef Ill-Skillz het volgende:
DGS is niet zo interessant, fraude wel. En dat is niet gedekt.
pi_151151431
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

DGS is niet zo interessant, fraude wel. En dat is niet gedekt.
Redenen genoeg dus om het niet te doen, m.i.
  zondag 29 maart 2015 @ 13:36:34 #296
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151153923
5 jaar geleden zou ik overstappen van bank, maar met een paar promille verschil ga ik niet wisselen van mijn ABN Amro elders voor een tientje winst per jaar. Of ben ik gek?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_151154019
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:36 schreef corehype het volgende:
5 jaar geleden zou ik overstappen van bank, maar met een paar promille verschil ga ik niet wisselen van mijn ABN Amro elders voor een tientje winst per jaar. Of ben ik gek?
Om van ABN naar een andere bank over te stappen loont nogal.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_151154103
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:36 schreef corehype het volgende:
Ik denk niet dat je gek bent. Ik ben er ook mee opgehouden.
  zondag 29 maart 2015 @ 13:45:11 #299
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151154105
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:41 schreef Miniem het volgende:

[..]

Om van ABN naar een andere bank over te stappen loont nogal.
Ik volg dit topic weliswaar maar heb niet meer dan een paar duizend op mijn spaarrekening staan :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_151154118
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:45 schreef corehype het volgende:

[..]

Ik volg dit topic weliswaar maar heb niet meer dan een paar duizend op mijn spaarrekening staan :P
Dan moet je het zelf weten uiteraard.
0,5% hoger loont voor de meesten wel.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')