Mail net gehad. Verlaging naar 1.50% per 6 februariquote:Op donderdag 5 februari 2015 08:30 schreef jeroenthe_man het volgende:
Ik begreep dat NN naar 1.5% gaat. Mensen hadden hier al een mail van gehad? (ik heb nog niets ontvangen). Zo blijven we lekker schuiven met ons geld
RUN BANK RUN!quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:03 schreef jeroenthe_man het volgende:
Ik zeg: Met z'n allen verkassen en vermogen onttrekken
"Spring jij dan ook in de sloot" , als wij allemaalquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Doen jullie allemaal mee aan de ING-actie?
Nee.. ben zo stom geweest mijn geld net vast te zetten voor een jaar.. was die actie vergeten. Ach ja..quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
De actie kan ik op de site van Ing niet vinden, pas na googelen op Ing en actie 2015 vond ik het.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee.. ben zo stom geweest mijn geld net vast te zetten voor een jaar.. was die actie vergeten. Ach ja..
Nee, rekening openen kost ook geld.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Als je hem één keer opent, kun je elk jaar meedoen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:27 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, rekening openen kost ook geld.
Dat kost je dan wel het hele jaar geld.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je hem één keer opent, kun je elk jaar meedoen.
Als je al een ING-rekening hebt, kost die spaarrekening toch niks extra?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kost je dan wel het hele jaar geld.
Nee, maar je betaalrekening kost dus wel geld.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je al een ING-rekening hebt, kost die spaarrekening toch niks extra?
Ja maar die had ik toch al.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, maar je betaalrekening kost dus wel geld.
in AU$.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:39 schreef sleutelpunt het volgende:
Ik ben bezig om mijn geld te parkeren in Australia. Daar krijg je nog een fatsoenlijke rente
en au zit in een diepe huizen bubbelquote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:17 schreef arjan1112 het volgende:
Dat duurt niet lang meer. Rentes gaan ook daar omlaag.
Ik quote hieronder een eerdere post van me... klopt dit?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
"Spring jij dan ook in de sloot" , als wij allemaalspringen.
Even rekenen denk ik...verschil rente % voor een maand plus bonus en of het de moeite waard is om ( terug!!) te schuiven.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:51 schreef elkravo het volgende:
Die Spaaractie bij ING... kan iemand zeggen of ik het goed snap?
* uitgaand van saldo was 0 in december
* uitgaand ervan dat de 2.500 (of veelvoud daarvan) op 27 februari op de rekening moet staan, en dat het volgens voorwaarden op 1 april er nog moet staan (dus kan je 2 april weghalen) - dat is dus 34 dagen.
- De toprekening geeft 1% (net als oranjerekening onder 25k EUR). Over 2.500 voor 34/365 = rente EUR 2,33
- Maar je krijgt dus 5 EUR extra dus bij elkaar EUR 7,33.
EUR 7,33 terugrekenend naar de rente, kom ik op 3,1466% rente die ING gedurende deze 34 dagen geeft, op bedragen onder de 25k.
Boven de 25k (profijtrekening en oranjerekening geven 1,1%), via zelfde methode kom ik op 3,3246% rente.
En omdat andere banken die percentages niet halen, en als je het geld hebt is het dus verstandig om mee te doen.
Klopt dit?
En dat gaat hier niet lukken dus: de ing 2016 - if, ever - doordat het nu een maand moet blijven staan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 00:48 schreef Piger het volgende:
En daarna geld weer terugsluizen, voor de volgende ing actie. Ik was dus zo stom nog een redelijk bedrag bij Ing aan te houden.
Kan je daar zo een rekening openen dan? Als niet- Australian?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:39 schreef sleutelpunt het volgende:
Ik ben bezig om mijn geld te parkeren in Australia. Daar krijg je nog een fatsoenlijke rente
Als je geen rekening had per December vraag ik me af of de actie voor je geldt...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef TonyFeestneus het volgende:
Is een OranjePakket voldoende voor de ING actie of moet je al een duurder pakket afnemen?
De enige kosten zijn dan 4,10 per kwartaal zo lijkt het. Hoe lang moet ik die aanhouden?
Update:quote:Op maandag 2 februari 2015 10:17 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt aannemelijk (dat de Oranje Spaarrekening geen eigen IBAN heeft).
Maar tot voor een paar dagen geleden zag ik wel de spaarrekening in de overview, en nu niet meer.
Ik heb gisteren een bedrag van Rabo naar ING overgeboekt.
Dus als het (straks) bij ING staat, dan probeer ik het op de Oranje Spaarrekening te zetten.
Edit: Het geld staat nu op mijn ING betaalrekening... maar geen mogelijkheid om dit naar mijn ING spaarrekening te boeken. Want spaarrekening(en) zijn niet zichtbaar, of niet (meer) gekoppeld aan mijn naam. Dus maar even afwachten wat de klantenservice van ING daar op te zeggen heeft.
Het OranjePakket is voldoende voor de ING actie, dit pakket heb ik ook (speciaal voor deze actie) genomen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef TonyFeestneus het volgende:
Is een OranjePakket voldoende voor de ING actie of moet je al een duurder pakket afnemen?
De enige kosten zijn dan 4,10 per kwartaal zo lijkt het. Hoe lang moet ik die aanhouden?
Ik las hier ergens (ik kan de post zo even niet meer terugvinden) van iemand die vorig jaar ook pas ergens medio januari lid is geworden van ING, en hij kon wel gewoon mee doen met de actie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als je geen rekening had per December vraag ik me af of de actie voor je geldt...
Sparen en speculeren zijn twee verschillende dingen. Je familie die er over waakt kan geen valutaschommelingen tegenhouden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:32 schreef sleutelpunt het volgende:
tjah je moet wat,
Risico,maar er woont familie van me die erover waakt:)
Ja hoor, je kunt ook gewoon je nederlandse adres gebruiken. Ik heb jaren terug een tijd een rekening gehad bij Westpac. Ondanks het wisselkoersverlies een hoop geld aan overgehouden door de afzwakking van de Euro.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Webschip het volgende:
[..]
Kan je daar zo een rekening openen dan? Als niet- Australian?
Ik heb nu 1% rente daar, maar vanwege net een baan hebben kan ik wel redelijk wat geld naartoe doen. Denk het wel ja.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Voor een beperkt bedrag, denk zo 25k¤. De rest heb ik bij LPB tot het max. ondergebracht.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, sla een jaar over. Heb het geld nodig voor andere zaken en ben met beleggen begonnen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=ING+spaaractie+extra+beloningquote:Op zondag 8 februari 2015 21:25 schreef Makrolon het volgende:
Heeft iemand een link naar die ing actie? Ik kan t zo niet vinden...
True.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:30 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Sparen en speculeren zijn twee verschillende dingen. Je familie die er over waakt kan geen valutaschommelingen tegenhouden.
Je hoeft het toch nog lang niet op te geven?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:37 schreef N00dles het volgende:
Argenta omlaag naar 1,55%. Alsof het nog niet laag genoeg is allemaal. Wanneer komt er eens een einde aan die verschrikkelijk trieste rentes?
En maar lang doen over dat jaaroverzicht waar ik op zit te wachten. Stelletje graaiers.
Nee, klopt, maar ik hou ervan om dingen snel te regelen, mijn boekhouder gaf me een overzicht van bij elkaar te verzamelen documenten en ik heb dat gewoon liever vast achter de rug.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hoeft het toch nog lang niet op te geven?
En ach, wat risico nemen kan ook geen kwaad. Mits goed uitgevoerd leidt het vaak tot meer rendement.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:26 schreef sleutelpunt het volgende:
[..]
True.
Niet al mijn spaargeld staat in Australia hoor.
Gaat omlaag naar 1,8 en 2 jaar van 2,1 naar 2%. Volgens mij loont het de moeite om eerst met de actie van ING mee te doen.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:50 schreef soepkoe het volgende:
Mail ook gehad van lpb vandaag. Had afgelopen vrijdag net rekening geopend. Met een beetje geluk kan ik nog net morgen of anders uiterlijk woensdag geld bij leaseplanbank krijgen, dan maar voor 1 jaar vastzetten tegen 1,90%.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zie dat kopieëren van de tabel onleesbaar wordt. Komt er op neer dat vrije spaarrekening van 1,60% naar 1,50% gaat, deposito's dalen ook allemaal 0,05-0,1%.
(zie http://prntscr.com/66ao9l)
Zo zit ik ook in elkaar, de aangifte voor m'n bv staat inmiddels klaar om te verzenden maar ik slaap er nog een paar nachtjes over om er zker van te zijn geen dingen over het hoofd te zien. Jammer dat we dit jaar nog geen aangifte programma IB2014 kunnen downloaden, ook die vulde ik direct na ontvangst van alle overzichten vast in om dan te puzzelen wat wijsheid is. Maar helaas valt er steeds minder te puzzelen ;-) Maar goed, ons nu eerst maar eens focussen op de ING spaaractie hoewel die ook steeds minder aantrekkelijk wordt.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:58 schreef N00dles het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar ik hou ervan om dingen snel te regelen, mijn boekhouder gaf me een overzicht van bij elkaar te verzamelen documenten en ik heb dat gewoon liever vast achter de rug.
Ik had nog wat geld op een chipknip van een bankpas die in 2001 verlopen was, is vorige maand weer automatisch bijgeboektquote:Op woensdag 18 februari 2015 07:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel leuk als je in het verleden wat met spaarrekening en rentes geschoven hebt. Kreeg vorige week ineens post dat ik nog een rekening ergens had open staan waar ik niks meer van wist, met een klein bedrag erop. 'Gratis' geld.
Wat denk je van aankoop van leaseauto's.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:
Waar stopt Leaseplan zijn geld voornamelijk in?
https://www.leaseplanbank(...)ij-uw-spaargeld.aspxquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:
Waar stopt Leaseplan zijn geld voornamelijk in?
U gaat door voor de magnetron!quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat denk je van aankoop van leaseauto's.
Incorrect.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:03 schreef Loekie1 het volgende:
Nou ja, het is beter dan bioindustrie.
Bevat dit programma speciale mogelijkheden hiervoor omdat je het zo nadrukkelijk noemt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die tijd heb ik gehad... Spreadsheet (LibreOffice Calc) zorgt voor overzicht.
Huh, hier is het wachten op 25 februari om te storten...quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:21 schreef Sharpdressedman het volgende:
Bijna laatste gedeelte geld vergeten over te maken voor de ING actie.
Na vandaag staat alles er, weer paar honderd euro snel binnen![]()
Dan hoop ik dat binnenkort mijn nieuwe woning doorgaat zodat het geld daar in kan zodat ik geen ander rendement verhaal moet gaan zoeken.
ja kan de hele maand nog geloof ik.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Huh, hier is het wachten op 25 februari om te storten...
Dan heb je er toch veel geld neergezetquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:21 schreef Sharpdressedman het volgende:
Bijna laatste gedeelte geld vergeten over te maken voor de ING actie.
Na vandaag staat alles er, weer paar honderd euro snel binnen![]()
Dan hoop ik dat binnenkort mijn nieuwe woning doorgaat zodat het geld daar in kan zodat ik geen ander rendement verhaal moet gaan zoeken.
Nee klopt, daar baal ik ook wel een beetje van.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan heb je er toch veel geld neergezet
Al zit je qua timing niet helemaal goed dus het optimale rendement haal je sowieso niet. En dat het er nog een maand moet staat helpt ook niet mee.
Doe je goed, ¤250K vrij beschikbaar hebben voor minimaal een maandquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:44 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Nee klopt, daar baal ik ook wel een beetje van.
Ik moet een bedrag flexibel ter beschikking hebben, maar dat traject duurt allemaal langer dan verwacht.
Volg het topic nu ook, zal eens kijken wat ik er verder mee kan doen.
Hoop dit keer wel de 500,- te kunnen binnenhalen
Is toch aantrekkelijk of?quote:Op vrijwel alle Visa- en MasterCards van ICS ontvangt u creditrente als u op uw Card een positief saldo heeft van meer dan ¤ 500,-. De creditrente is 1,60% op jaarbasis (per 1 februari 2014, deze rente kan wijzigen).
thnx, maar ik betwijfel of ik het goed doequote:Op woensdag 18 februari 2015 12:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe je goed, ¤250K vrij beschikbaar hebben voor minimaal een maand
Het is gratis, vrij, en beschikbaar voor elk OS. Vandaarquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Bevat dit programma speciale mogelijkheden hiervoor omdat je het zo nadrukkelijk noemt?
Nee. Bij fraude is dat niet gedekt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Ik zie dit bij één van onze creditcards:
[..]
Is toch aantrekkelijk of?
Ah natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Nee. Bij fraude is dat niet gedekt.
En zoals ik het lees in de voorwaarden hoef je niks te storten of iets dergelijks, gewoon openen en dan in de 3e week van maart worden die kaarten verstuurd. Dan is het nog afwachten of de V&D bestaat natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
ASR geeft 25 euro V&D tegoed bij het openen van een spaarrekening met 1,25% rente.
Ik had dit van 6 passen gekregen eentje stond nog 14 euro opquote:Op woensdag 18 februari 2015 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik had nog wat geld op een chipknip van een bankpas die in 2001 verlopen was, is vorige maand weer automatisch bijgeboekt
Ik sluit ook maar een rekening af dan. En vriendin wil ook welquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
En zoals ik het lees in de voorwaarden hoef je niks te storten of iets dergelijks, gewoon openen en dan in de 3e week van maart worden die kaarten verstuurd. Dan is het nog afwachten of de V&D bestaat natuurlijk.
Op de website staat alleen verzekering of hypotheek, geen spaarrekeningquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
ASR geeft 25 euro V&D tegoed bij het openen van een spaarrekening met 1,25% rente.
Zie voorwaarden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef Weird- het volgende:
[..]
Op de website staat alleen verzekering of hypotheek, geen spaarrekening
Het zijn nogal enorme prutsers daar... Firefox ==> "storing". Chromium ==> werkt goed.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef leolinedance het volgende:
Edit:
Zit ik alles in te vullen bij ASR en klik op doorgaan -> Technische storing![]()
![]()
En alle velden weer leeg natuurlijk
Het is mij nu ook gelukt. Hopelijk is die bon ook in te leveren bij La Placequote:Op woensdag 18 februari 2015 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zijn nogal enorme prutsers daar... Firefox ==> "storing". Chromium ==> werkt goed.
Ik laat deze daarom maar schieten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
En zoals ik het lees in de voorwaarden hoef je niks te storten of iets dergelijks, gewoon openen en dan in de 3e week van maart worden die kaarten verstuurd. Dan is het nog afwachten of de V&D bestaat natuurlijk.
Hee, dat had ik ookquote:Op woensdag 18 februari 2015 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik had nog wat geld op een chipknip van een bankpas die in 2001 verlopen was, is vorige maand weer automatisch bijgeboekt
'een rekening opent met een minimale storting van ¤ 250,--' staat in de voorwaarden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb toevallig de PDF met voorwaarden gedownload toen ik mijn rekening af heb gesloten, en de regel van E250 stond er toen nog niet in.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:50 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
'een rekening opent met een minimale storting van ¤ 250,--' staat in de voorwaarden.
Maar er is een technische storing, kwartier werk voor niks.
quote:met een minimale storting van ¤ 250,--
Dat is nieuw. ASR heeft ontdekt hoe internet werkt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:50 schreef Loekie1 het volgende:
'een rekening opent met een minimale storting van ¤ 250,--' staat in de voorwaarden.
Ik ga het iig maandag overboeken. Wil niet het risico lopen, door storingen enzo, de bonus mis te lopen. Die paar euro renteverlies neem ik op de koop toe.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:11 schreef Ton76 het volgende:
Medio volgende week wil ik geld naar de ING overboeken, voor de spaaractie.
Voor de actie heb ik vrij opneembaar geld staan bij ZwitserLeven en Argenta.
En dit geld wil ik via Rabobank (tegenrekening ZwitserLeven en Argenta) overboeken naar ING.
Wat is qua timing het beste moment om bij het overboeken zo min mogelijk rentedagen verlies te hebben?
Ik heb onder meer spaargeld staan bij de LeasePlan Bank. Maandagochtend boek het over naar de tegenrekening bij de Rabo. Ik zie het dan in de loop van diezelfde dag binnenkomen bij de Rabo en boek het direct door naar mijn spaarrekening bij de Rabo. Dinsdagochtend van de Rabo naar de ING, daar komt het ook dezelfde dag aan en dan dus direct op de spaarrekening. Het enige verlies dat ik heb is het verschil in spaarrente maar dat is te overzien. Ik heb recentelijk geen ervaring met Zwitserleven of Argenta maar mijn advies is dus maandagochtend beginnen met overboeken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:11 schreef Ton76 het volgende:
Medio volgende week wil ik geld naar de ING overboeken, voor de spaaractie.
Voor de actie heb ik vrij opneembaar geld staan bij ZwitserLeven en Argenta.
En dit geld wil ik via Rabobank (tegenrekening ZwitserLeven en Argenta) overboeken naar ING.
Wat is qua timing het beste moment om bij het overboeken zo min mogelijk rentedagen verlies te hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |