Volgens wie?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:20 schreef robin007bond het volgende:
maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd?
Ik vind het nogal een claim. Ik vraag me af hoeveel procent van de mensen het een prettig idee zullen vinden.quote:
Maar nu breng je transseksuelen in verlegenheid.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:24 schreef BasEnAad het volgende:
Het is een vorm van etiquette denk ik. Het voorkomt gênante situaties en brengt mensen niet in verlegenheid.
Maar als je bv bij een bar bent die maar een paar wc's heeft (een paar potten zeg maar) en die zijn zowel voor mannen als vrouwen is het toch ook niet gênant? Zelfde met bijvoorbeeld in een studentenhuis wonen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:24 schreef BasEnAad het volgende:
Het is een vorm van etiquette denk ik. Het voorkomt gênante situaties en brengt mensen niet in verlegenheid.
Tsja, maar tegenwoordig heb je mensen van het andere geslacht die precies op dezelfde manier naar je lichaam kijken als hetero's van het andere geslacht.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:24 schreef BasEnAad het volgende:
Bij wc's kan ik het me wel voorstellen dat de drempel minder hoog is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:25 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar als je bv bij een bar bent die maar een paar wc's heeft (een paar potten zeg maar) en die zijn zowel voor mannen als vrouwen is het toch ook niet gênant? Zelfde met bijvoorbeeld in een studentenhuis wonen.
Er is niets mis mee, in principe. Maar toch krijg ik nog redelijk vaak de vraag 'wat is de vrouwen/mannen wc' in mijn studentenhuis van gasten die niet gewend zijn in een studentenhuis te komen. En dat vind ik wel vreemd.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Bij wc's kan ik het me wel voorstellen dat de drempel minder hoog is.
Echter snap ik niet precies wat er mis mee is om gescheiden toiletten te hebben als je daar de ruimte voor hebt.
Transgenders/homo/bisexuelen zijn nog steeds niet de norm, nog lang niet. Derhalve een erg zwak argument om gemengde kleedkamers af te schaffen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, maar tegenwoordig heb je mensen van het andere geslacht die precies op dezelfde manier naar je lichaam kijken als hetero's van het andere geslacht.
Mijn punt:
Yolo, schaam je gewoon nergens voor. Zowel mannen als vrouwen kunnen op een bepaalde manier naar je lichaam kijken. /care
Tja, als je het niet gewend bent vind ik dat totaal niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:27 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Er is niets mis mee, in principe. Maar toch krijg ik nog redelijk vaak de vraag 'wat is de vrouwen/mannen wc' in mijn studentenhuis van gasten die niet gewend zijn in een studentenhuis te komen. En dat vind ik wel vreemd.
Nou ja, vrouwen hebben eens per maand hun eigen activiteitjes. En mannen krijgen vaak snel een harde plasser van het andere geslacht. Het leven is gemakkelijker met gescheiden toiletten/kleedkamers. Heeft niks met deze tijd te maken, het is prettiger en voorkomt lastige situaties. Omdat een paar mensen geen probleem hebben met gedeelde toiletten wil nog niet zeggen dat we dat maar moeten doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:25 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar als je bv bij een bar bent die maar een paar wc's heeft (een paar potten zeg maar) en die zijn zowel voor mannen als vrouwen is het toch ook niet gênant? Zelfde met bijvoorbeeld in een studentenhuis wonen.
Homoseksualiteit is niet iets van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, maar tegenwoordig heb je mensen van het andere geslacht die precies op dezelfde manier naar je lichaam kijken als hetero's van het andere geslacht.
Mijn punt:
Yolo, schaam je gewoon nergens voor. Zowel mannen als vrouwen kunnen op een bepaalde manier naar je lichaam kijken. /care
Zal de vrouw het dan wel naar hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:28 schreef Kyubey het volgende:
Met dat idee vraag ik me af wanneer de eerste groepsverkrachting in een kleedkamer is. Dat past wel bij deze tijd ja.
"Ze kleedde zich uit, dan vraag je er om!"quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zal de vrouw het dan wel naar hebben gemaakt.
What the fuck? Momenteel worden mannen toch ook niet massaal in kleedkamers verkracht door homoseksuelen, of worden vrouwen gedwongen te scharen door lesbische vrouwen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:28 schreef Kyubey het volgende:
Met dat idee vraag ik me af wanneer de eerste groepsverkrachting in een kleedkamer is. Dat past wel bij deze tijd ja.
Ik snap niet echt hoe dat ertoe doet met niet gescheiden wc's. Gewoon prullenbakje erbij, klaar. En dat mannen een harde plasser krijgen moeten ze zelf weten op de wc, toch?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nou ja, vrouwen hebben eens per maand hun eigen activiteitjes. En mannen krijgen vaak snel een harde plasser van het andere geslacht. Het leven is gemakkelijker met gescheiden toiletten/kleedkamers. Heeft niks met deze tijd te maken, het is prettiger en voorkomt lastige situaties. Omdat een paar mensen geen probleem hebben met gedeelde toiletten wil nog niet zeggen dat we dat maar moeten doen.
De openheid erover wel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:29 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is niet iets van tegenwoordig.
Goed punt. Jij vindt dat mensen zich nergens voor moeten schamen, dus moet alles maar veranderd worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:25 schreef robin007bond het volgende:
Omdat homoseksuelen in de minderheid zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
What the fuck? Momenteel worden mannen toch ook niet massaal in kleedkamers verkracht door homoseksuelen, of worden vrouwen gedwongen te scharen door lesbische vrouwen?
Ik vind dat je in deze veel te veel vanuit marginale minderheden redeneert om iets waar ik nog nooit iemand problemen mee heb zien hebben te veranderen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
What the fuck? Momenteel worden mannen toch ook niet massaal in kleedkamers verkracht door homoseksuelen, of worden vrouwen gedwongen te scharen door lesbische vrouwen?
Dit vind ik wel heel kortzichtig. Het is niet alsof er nu geen groepsverkrachtingen in kleedkamers plaatsvinden. Beetje non-argument.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:28 schreef Kyubey het volgende:
Er zijn al genoeg gemengde wc's, helemaal niet gek. Maar neem eens een enquête af onder vrouwen of ze het prettig vinden om een gemengde kleedkamer te hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:31 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel kortzichtig. Het is niet alsof er nu geen groepsverkrachtingen in kleedkamers plaatsvinden.
Waarom niet onder mannen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:32 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg gemengde wc's, helemaal niet gek. Maar neem eens een enquête af onder vrouwen of ze het prettig vinden om een gemengde kleedkamer te hebben.
Ho, het niet prettig vinden is heel wat anders dan jezelf afvragen wanneer de eerste groepsverkrachtingen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:32 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg gemengde wc's, helemaal niet gek. Maar neem eens een enquête af onder vrouwen of ze het prettig vinden om een gemengde kleedkamer te hebben.
En dit inderdaad. Zou me een stuk oncomfortabeler voelen in een kleedkamer met vrouwen erbij als je allemaal aan het omkleden bent.quote:
Leven met varkensquote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:34 schreef jatochneetoch het volgende:
Vrouwen wcs zijn vies. Het stinkt er en ze hebben bloedprullenbakjes.
Lekker gescheiden houden
Ik weet niet hoeveel groepsverkrachtingen in mannenkleedkamers voorkomen, zelf kom ik daar nooitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:35 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel groepsverkrachtingen in mannenkleedkamers voorkomen, zelf kom ik daar nooitLijkt me verschrikkelijk om me om te moeten kleden met vrouwen erbij (vriendinnetjes zijn uiteraard de uitzondering). Gemengde toiletten vind ik wel oké, mits er niet gekankerd gaat worden over de wc bril.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Er zullen vast momenten in iemands leven zijn wanneer ze zich omkleden en wanneer de meerderheid op hetzelfde geslacht valt. De groepsverkrachtingen zijn desalniettemin uitgebleven.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:30 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Omdat homoseksuelen in de minderheid zijn.
Sorry Robin, ik ben beter van je gewend.
Er zijn transgenders die zich daar ongemakkelijk over voelen. Ook al hebben ze een piemel, dan nog kunnen ze zich volledig vrouw voelen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:36 schreef Sapstengel het volgende:
Ja laten we allemaal genderneturale kleedkamers makenof mensen doen gewoon normaal. Heb je een piemel dan de herenkleedkamer. Heb je een vagina dan ga je naar de dames.
Dan kleden ze zich toch in een privé ruimte om?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er zijn transgenders die zich daar ongemakkelijk over voelen. Ook al hebben ze een piemel, dan nog kunnen ze zich volledig vrouw voelen.
Het onderscheid tussen "normale" mensen wordt daarmee voor ze bevestigd. Dat lijkt me geen fijn gevoel.
Die voelen zich misschien ook wel ongemakkelijk in een gemengde kleedkamer. Maarja in dat geval kun je wel kiezen dan. Male to female wil vast bij de vrouwen omkleden, want die zien er ook gewoon uit als een vrouw.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er zijn transgenders die zich daar ongemakkelijk over voelen. Ook al hebben ze een piemel, dan nog kunnen ze zich volledig vrouw voelen.
Het onderscheid tussen "normale" mensen wordt daarmee voor ze bevestigd. Dat lijkt me geen fijn gevoel.
Die paar transgenders kunnen zich gewoon omkleden in een privéhokje.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kan. Maar zou niet nodig hoeven zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dan kleden ze zich toch in een privé ruimte om?
Naaktheid kan prima losgekoppeld worden van seksualiteit. Of lees je ook massaal over aanrandingen bij nudisten?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:57 schreef mootie het volgende:
Lijkt me een ideaal plan. Pubermeisjes die zich omkleden in dezelfde ruimte als puberventjes. In het zwembad, topplan.
Bij pubers ook ja?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Naaktheid kan prima losgekoppeld worden van seksualiteit. Of lees je ook massaal over aanrandingen bij nudisten?
Kan. Veel mensen willen dit niet. Waarom forceren?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Naaktheid kan prima losgekoppeld worden van seksualiteit. Of lees je ook massaal over aanrandingen bij nudisten?
Dan schamen zij er zich niet voor en dan dien ze het. Anders privé ruimtequote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kan. Maar zou niet nodig hoeven zijn.
De vergelijking nudisten-hitsige pubertjes lijkt me niet zo geweldig.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat iedereen gelijk is!!1!1quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan. Veel mensen willen dit niet. Waarom forceren?
Iedereen is gelijk, alleen mijn mening is gelijker dan andere meningen. Daarom moeten we dingen forceren, ook al wil misschien 1% van de maatschappij dit.quote:
En andere mensen willen weer gemengde kamers, om onnodig onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan. Veel mensen willen dit niet. Waarom forceren?
Ja, dat wil ik. Mensen die bij elkaar willen omkleden en poepen hebben daar alle ruimte voor.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En andere mensen willen weer gemengde kamers, om onnodig onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen.
Of wil je liever je gesegregeerde kleedkamers en toiletten forceren?
ik schaam me bij andere mannen meer dan bij vrouwen. dussuh wie ben jij om te bepalen wat goed en slecht is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:08 schreef Lienekien het volgende:
Wie ben jij om te bepalen dat anderen zich maar niet moeten 'schamen'?
Dit kun je over van alles zeggen en is tevens op de man gespeeld. Wie ben jij om te bepalen dat ik daar niets over mag zeggenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:08 schreef Lienekien het volgende:
Wie ben jij om te bepalen dat anderen zich maar niet moeten 'schamen'?
Je weet dat er in zwembaden al veel problemen zijn met jongens die meisjes lastigvallen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kan prima denk ik. Homoseksuele pubers zitten ook niet aan andere jongens bij het omkleden.
Wat denk je te winnen met gemengde kleedkamers?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit kun je over van alles zeggen en is tevens op de man gespeeld. Wie ben jij om te bepalen dat ik daar niets over mag zeggen
En lekker fappen op pubermeisjesquote:
omdat privacyquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:21 schreef bijdehand het volgende:
Waarom eigenlijk deuren bij toiletten?
Maar er zijn mensen die daar aanstoot aan nemen...quote:
het is jouw lichaam en niet aan iemand anders om te bepalen wat ermee te doenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar er zijn mensen die daar aanstoot aan nemen...
Juist.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:23 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het is jouw lichaam en niet aan iemand anders om te bepalen wat ermee te doen
Ik speel niet op de man. Jij mag van alles zeggen, maar jij hebt niks over mij of een ander te zeggen. Dus noch jij noch iemand anders gaat voor mij bepalen hoe ik met mijn naakte lijf om wil gaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit kun je over van alles zeggen en is tevens op de man gespeeld. Wie ben jij om te bepalen dat ik daar niets over mag zeggen
Mij verplicht blootstellen aan het naakte lichaam van meisjes van 7 en vrouwen van 90 is sadistisch.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:
laten we wel wezen de meeste mannen en vrouwen zullen zich netjes gedragen in een kleedkamer, dus het argument van lastigvallen is discriminatie - het is slechts een kleine groep mensen die dat doet en dat gebeurt nu heus ook al. aparte ruimtes is gewoon discriminatie.
die homo die elke keer tegen jouw blote lichaam aan moet kijken, DAT is sadistisch.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mij verplicht blootstellen aan het naakte lichaam van meisjes van 7 en vrouwen van 90 is sadistisch.
Goed punt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:28 schreef Shockwave12 het volgende:
Wat een onrealistisch idee... Daar gaat een aantal leerlingen zwaar misbruik van maken. Jongens en meisjes / mannen en vrouwen bij elkaar in een kleedkamer of wc stoppen gaat gegarandeerd fout.
Een van de vele gevolgen: jongens gaan foto's maken van hun vrouwelijke klasgenootje, wat vervolgens de hele school doorgaat, en het meisje in petto is gebroken. Daar hebben we nu al last van, en dat gaat met dit soort dingen alleen maar meer worden.
Kan 'ie lekker fappen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
die homo die elke keer tegen jouw blote lichaam aan moet kijken, DAT is sadistisch.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:28 schreef Shockwave12 het volgende:
Wat een onrealistisch idee... Daar gaat een aantal Marokkaantjes zwaar misbruik van maken. Marokkanen en andere mensen bij elkaar in een kleedkamer of wc stoppen gaat gegarandeerd fout.
Een van de vele gevolgen: marokkaantjes gaan klasgenootjes dishen, wat vervolgens de hele school doorgaat, en de persoon in petto is gebroken. Daar hebben we nu al last van, en dat gaat met dit soort dingen alleen maar meer worden.
Zo, ben je klaar met trollen?quote:
Je denkt dat ze dat nu niet voor elkaar krijgen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:28 schreef Shockwave12 het volgende:
Wat een onrealistisch idee... Daar gaat een aantal leerlingen zwaar misbruik van maken. Jongens en meisjes / mannen en vrouwen bij elkaar in een kleedkamer of wc stoppen gaat gegarandeerd fout.
Een van de vele gevolgen: jongens gaan foto's maken van hun vrouwelijke klasgenootje, wat vervolgens de hele school doorgaat, en het meisje in petto is gebroken. Daar hebben we nu al last van, en dat gaat met dit soort dingen alleen maar meer worden.
Lees mijn post is goed. Ik schrijf dat we ''daar nu al last van hebben.''quote:Je denkt dat ze dat nu niet voor elkaar krijgen?
Ik zeg niet eens dat ik jouw Marokkanenidee afkeur. Als die groep stelselmatig overlast veroorzaakt in kleedkamers dan moeten ze maar elders omkleden. Hier in het zwembad liet men op een gegeven moment geen asielzoekers meer binnen omdat die massaal meisjes (ook jónge meisjes) lastigvielen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:31 schreef SuperFood het volgende:
[..]
leg me het verschil tussen die 2 situaties maar uit.
een hele groep buitensluiten dus omdat er een paar rotte appels tussen zitten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zeg niet eens dat ik jouw Marokkanenidee afkeur. Als die groep stelselmatig overlast veroorzaakt in kleedkamers dan moeten ze maar elders omkleden. Hier in het zwembad liet men op een gegeven moment geen asielzoekers meer binnen omdat die massaal meisjes (ook jónge meisjes) lastigvielen.
Als je onder het begrip 'een paar' bedoelt dat op een gegeven moment letterlijk elke asielzoeker het zwembad uit was gezet... en dan niet op huidskleur maar omdat ze dus meisjes lastigvielen. Aanraken, intimideren, over kleedhokjes kijken, over wchokjes kijken...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:38 schreef SuperFood het volgende:
[..]
een hele groep buitensluiten dus omdat er een paar rotte appels tussen zitten.
in dat asielzoekerscentrum zaten vast ook mensen die gewoon wilden gaan zwemmen maar dat niet meer konden door die ingestelde (discriminerende) maatregel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je onder het begrip 'een paar' bedoelt dat op een gegeven moment letterlijk elke asielzoeker het zwembad uit was gezet... en dan niet op huidskleur maar omdat ze dus meisjes lastigvielen. Aanraken, intimideren, over kleedhokjes kijken, over wchokjes kijken...
Die zijn dan nog nooit wezen zwemmenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]
in dat asielzoekerscentrum zaten vast ook mensen die gewoon wilden gaan zwemmen maar dat niet meer konden door die ingestelde (discriminerende) maatregel.
Of jullie hebben het jaren laten doorgaan of er is een goede kans dat de goeden gewoon het zwembad nog niet hadden ontdekt en door de discriminerende maatregel er ook niet meer inkwamen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die zijn dan nog nooit wezen zwemmenwant de enige die op kwamen dagen waren aanranders.
Of het vliegend tapijt was niet groot genoeg. Anyway, die twee asielzoekerscentra zijn later ook opgedoekt omdat er onder de bewoners verschrikkelijke dingen gebeurde. Maar dit wordt offtopic dus laat ook maar.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:42 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Of jullie hebben het jaren laten doorgaan of er is een goede kans dat de goeden gewoon het zwembad nog niet hadden ontdekt en door de discriminerende maatregel er ook niet meer inkwamen.
Sorry meneer de docent, maar in mijn tijd werd er gegeild en aangerand in het fietsenhok en een opbrenghok en dat zal nog wel gebeuren. Men zoekt en vind wel een plek.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:34 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Lees mijn post is goed. Ik schrijf dat we ''daar nu al last van hebben.''
Ik ben overigens docent, ik wat van binnenuit wat voor dingen er gebeuren. Daarom keur ik dit idee ook helemaal af. Het is alleen goed voor geile en misbruikmakende figuren.
een transgender lijkt me juridisch gezien gewoon onder het nieuwe geslacht te vallen. het lijkt me discriminatoir om voor transgenders een andere behandeling op basis van 'geslacht' te geven dan aan personen van soortgelijk geslacht. alhoewel eigenlijk alles op geslacht zo'n beetje discriminerend is imo.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Sorry meneer de docent, maar in mijn tijd werd er gegeild en aangerand in het fietsenhok en een opbrenghok en dat zal nog wel gebeuren. Men zoekt en vind wel een plek.
En homos M /V hebben geen last van geschieden toiletten.
Wat doen ze bij jullie op school met transgenders?
Juist, omdat het elders gebeurt moet het gewoon gefaciliteerd worden. De kat moet ook het spek gebonden worden, omwille van de natiestaat waar iedereen gelijk is!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Sorry meneer de docent, maar in mijn tijd werd er gegeild en aangerand in het fietsenhok en een opbrenghok en dat zal nog wel gebeuren. Men zoekt en vind wel een plek.
En dan heb je weer een berg andere vrouwen die denken dat er een man zich daar omkleedt. Daar schiet je dus helemaal niets mee op.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dus nog maar meer gelegenheden daarvoor creëren dan maar?quote:maar in mijn tijd werd er gegeild en aangerand in het fietsenhok en een opbrenghok en dat zal nog wel gebeuren. Men zoekt en vind wel een plek.
Zij krijgen gratis hormonen die overgebleven zijn van een bio-practicum. Naar wens kan de ontwikkeling tot man of vrouw versneld worden.quote:Wat doen ze bij jullie op school met transgenders?
Absurd toch dat we elkaar niet vanzelfsprekend naakt zien? Nu heeft deze generatie nerds nog het internet, maar er gewoon hele volksstammen nerds door het leven gegaan zonder naakte vrouwen gezien te hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:47 schreef spierbal het volgende:
Geen last bij de sauna.
Ts is gewoon een stumper die het vrouwelijk geslacht naakt wil zien, zonder er moeite voor te doen.
Ik heb geen enkele behoefte om jou naakt te zien.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Absurd toch dat we elkaar niet vanzelfsprekend naakt zien? Nu heeft deze generatie nerds nog het internet, maar er gewoon hele volksstammen nerds door het leven gegaan zonder naakte vrouwen gezien te hebben.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:48 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Dus nog maar meer gelegenheden daarvoor creëren dan maar?
[..]
Zij krijgen gratis hormonen die overgebleven zijn van een bio-practicum. Naar wens kan de ontwikkeling tot man of vrouw versneld worden.
Dus omdat het toch wel gebeurt, moeten we het maar meteen heel makkelijk maken?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En homos M /V hebben geen last van geschieden toiletten.
Wat doen ze bij jullie op school met transgenders?
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:51 schreef computergirl het volgende:
Ik heb geen enkele behoefte om jou naakt te zien.
Dankuquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Juist, omdat het elders gebeurt moet het gewoon gefaciliteerd worden. De kat moet ook het spek gebonden worden, omwille van de natiestaat waar iedereen gelijk is!
Iemand bedanken voor gezond verstand...quote:
Kan toch erg zeldzaam zijn op dit forum ..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iemand bedanken voor gezond verstand...foei!
Dat stemt me droevig, zo nu en danquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan toch erg zeldzaam zijn op dit forum ..
Over het algemeen gaat men naar de wc om gewoon te pissen of te schijten of een tampon te wisselen. Heel vaak moet er , met name op scholen ook nog eens toestemnming voor worden gevraagd en trekt men niet met volksstammen tegelijk er heen. Je moet elkaar ook nog maar net kunnen treffen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Juist, omdat het elders gebeurt moet het gewoon gefaciliteerd worden. De kat moet ook het spek gebonden worden, omwille van de natiestaat waar iedereen gelijk is!
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:54 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Over het algemeen gaat men naar de wc om gewoon te pissen of te schijten of een tampon te wisselen. Heel vaak moet er , met name op scholen ook nog eens toestemnming voor worden gevraagd en trekt men niet met volksstammen tegelijk er heen. Je moet elkaar ook nog maar net kunnen treffen.
Er zit ook nog eens gewoon een slot op de deur.
En een alarmknop, zoals op het invalide toilet is misschien ook nog een idee, eventueel met camera die dan gaat werken, om daders op te sporen.
Bij openbare toiletten zit vaak een toiletjuffrouw, dus is er toezicht.
Maar goed, nederland bestaat alleen maar uit oversekste mensen die willekeurig de hele dag door mensen van het andere geslacht willen aanranden en verkrachten op toiletten, maar worden tegengehouden door een plaatje op de deur. Ik snap het al.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:54 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Over het algemeen gaat men naar de wc om gewoon te pissen of te schijten of een tampon te wisselen. Heel vaak moet er , met name op scholen ook nog eens toestemnming voor worden gevraagd en trekt men niet met volksstammen tegelijk er heen. Je moet elkaar ook nog maar net kunnen treffen.
En een alarmknop, zoals op het invalide toilet is misschien ook nog een idee, eventueel met camera die dan gaat werken, om daders op te sporen.
Maar goed, nederland bestaat alleen maar uit oversekste mensen die willekeurig de hele dag door mensen van het andere geslacht willen aanranden en verkrachten op toiletten, maar worden tegengehouden door een plaatje op de deur. Ik snap het al.
whut, jij wilt de rechten van gehandicapten schenden om daders op te pakken door een camera in de wc op te hangen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:54 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Die emancipatie in de westerse wereld is al een beetje doorgeslagen eigenlijk. Ze hebben al behaald wat ze nodig hadden. Sterker nog ze hebben zelfs 'extra' rechten, maar goed mannen hebben die ook en dat heeft vooral te maken met biologische (lees sekse) verschillen tussen mensen onderling. Dat de andere landen die emancipatie nodig hebben daarnog aan toe, maar wij hebben dat niet meer nodig.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:57 schreef Igen het volgende:
TS, ik ben het niet met je eens.
Wel vind ik het een leuk gedachte-experiment. Vooral in discussies over vrouwenemancipatie of het homobeleid in andere landen, want dan vind ik jouw stelling wel een aardige test om te kijken of iemand serieus is of alleen maar geëmancipeerd doet omdat dat nou eenmaal zo hoort. Ik heb het gevoel dat het best vaak dat laatste is - want vaak krijg ik het antwoord dat ik poep praat of gek ben ofzo.
Maar TS, jij slaagt met vlag en wimpel.
Alleen de gehandicapten hè.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En kleedkamers? Laat de sterkere, oversekste pubers maar hun gang gaan? En ja, in pauzes zijn de toiletten overvol. En hoe doe je dat met jongens die over de bril pissen?
Eng: camera's bij de wc
Ik las op alle wc'squote:
Nee, kleedkamers vind ik wat anders als de puberleeftijd is bereikt, maar ook omdat mensen dan gène krijgen wat betreft hun lichaam.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En kleedkamers? Laat de sterkere, oversekste pubers maar hun gang gaan? En ja, in pauzes zijn de toiletten overvol. En hoe doe je dat met jongens die over de bril pissen?
Eng: camera's bij de wc
ach zo is de samenleving hier eenmaal. En waar we zo zijn opgegroeid is het lastig omdat opeens te veranderen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Absurd toch dat we elkaar niet vanzelfsprekend naakt zien? Nu heeft deze generatie nerds nog het internet, maar er gewoon hele volksstammen nerds door het leven gegaan zonder naakte vrouwen gezien te hebben.
? Ik heb het niet over een camera op de invaliden WC. Die is nu ook al voor iedereen toegankelijk en blijkbaar gebeurt daar nooit wat. Daarom snap ik niet dat men zich zo druk maakt over wc´s.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
whut, jij wilt de rechten van gehandicapten schenden om daders op te pakken door een camera in de wc op te hangen?
Haha, ja, wellicht een leuk gedachte-experiment inderdaad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:57 schreef Igen het volgende:
TS, ik ben het niet met je eens.
Wel vind ik het een leuk gedachte-experiment. Vooral in discussies over vrouwenemancipatie of het homobeleid in andere landen, want dan vind ik jouw stelling wel een aardige test om te kijken of iemand serieus is of alleen maar geëmancipeerd doet omdat dat nou eenmaal zo hoort. Ik heb het gevoel dat het best vaak dat laatste is - want vaak krijg ik het antwoord dat ik poep praat of gek ben ofzo.
Maar TS, jij slaagt met vlag en wimpel.
Discussie gaat ook over kleedkamers hequote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:09 schreef Alentejana het volgende:
Nee, kleedkamers vind ik wat anders als de puberleeftijd is bereikt, maar ook omdat mensen dan gène krijgen wat betreft hun lichaam.
Ik vind dat heel wat anders dan naar de wc gaan.
Neen, vrouwen horen gewoon thuis al aan te leren om de bril omlaag te doen of niet te zeuren. Ik raak dat ding niet aan als ik er niet op heb gezeten. Castratiedrang altijd...quote:Jongens horen trouwens gewoon thuis al aan te leren om de bril omhoog te doen of zittend te plassen.
It goes both ways. Equality and such. We moeten het zo afspreken de helft van de tijd doen de jongens het en de helft van de tijd doen de meisjes hetquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Discussie gaat ook over kleedkamers he
[..]
Neen, vrouwen horen gewoon thuis al aan te leren om de bril omlaag te doen of niet te zeuren. Ik raak dat ding niet aan als ik er niet op heb gezeten. Castratiedrang altijd...
Toch gaat het bij nudistencampings en dergelijke gewoon prima. En ja, ook daar zijn gewoon pubers.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:28 schreef Shockwave12 het volgende:
Die zijn er dus niet hequote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:13 schreef erodome het volgende:
Mits er aparte hokjes zijn vind ik het prima dat het gemengd is. Dat zou ik zelfs liever hebben dan een kleedkamer te moeten delen. Met mannen, vrouwen of alles er tussen in maakt me dan niet zoveel uit. Gewoon mijn eigen hokje die op slot kan.
Je hebt je maar te showen aan Jan en alleman!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:13 schreef erodome het volgende:
Mits er aparte hokjes zijn vind ik het prima dat het gemengd is. Dat zou ik zelfs liever hebben dan een kleedkamer te moeten delen. Met mannen, vrouwen of alles er tussen in maakt me dan niet zoveel uit. Gewoon mijn eigen hokje die op slot kan.
Het gaat op wel meer plaatsen prima, maar er is een reden dat niet iedereen geschikt is voor een nudistencamping. Zoals eerder gezegd, met iedereen in één hok proppen bind je de kat op het spek. Je moet het niet faciliteren.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Toch gaat het bij nudistencampings en dergelijke gewoon prima. En ja, ook daar zijn gewoon pubers.
En als je je even omkleedt ben je hoogstens even in ondergoed te zien, niet helemaal naakt. Nu kan het ook al gebeuren dat jongens of meisjes elkaar filmen tijdens het omkleden. Mocht je eruit zijn om iemand kapot te maken daardoor, dan kan dat nu ook al helaas.
Die zijn dan ook nudisten voor een reden he. Dat zijn uitzonderingen. Maar goed, dan is de vraag nog of de meeste mensen dat dan weer willen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Toch gaat het bij nudistencampings en dergelijke gewoon prima. En ja, ook daar zijn gewoon pubers.
En als je je even omkleedt ben je hoogstens even in ondergoed te zien, niet helemaal naakt. Nu kan het ook al gebeuren dat jongens of meisjes elkaar filmen tijdens het omkleden. Mocht je eruit zijn om iemand kapot te maken daardoor, dan kan dat nu ook al helaas.
Wat ik denk, is dat de horrorverhalen over van alles vooral projecties zijn van FOK!kertjes die daarover fantaseren. Die gedachte was niet eens in mij opgekomen eerlijk gezegd, en dat terwijl ik ook wel een hitsige puber was.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:16 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Die zijn dan ook nudisten voor een reden he. Dat zijn uitzonderingen. Maar goed, dan is de vraag nog of de meeste mensen dat dan weer willen.
Dat is mijn punt dan ook. Heel veel dingen zijn gewoon puur in the mind, maar ook veel dingen zijn 'biologisch' geregeld, daar kom je simpelweg niet onderuit. Maar goed je kunt zelfs als argument gebruiken dat er bepaalde afrikaanse stammen gewoon gemengd naakt naast elkaar lopen. Maar of het in onze westerse samenleving een goed idee is het ligt er puur aan of er ook animo voor zo'n oplossing is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat ik denk, is dat de horrorverhalen over van alles vooral projecties zijn van FOK!kertjes die daarover fantaseren. Die gedachte was niet eens in mij opgekomen eerlijk gezegd, en dat terwijl ik ook wel een hitsige puber was.
Over het naaktlopen heb ik wel eens een ander topic gemaakt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:22 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is mijn punt dan ook. Heel veel dingen zijn gewoon puur in the mind, maar ook veel dingen zijn 'biologisch' geregeld, daar kom je simpelweg niet onderuit. Maar goed je kunt zelfs als argument gebruiken dat er bepaalde afrikaanse stammen gewoon gemengd naakt naast elkaar lopen. Maar of het in onze westerse samenleving een goed idee is het ligt er puur aan of er ook animo voor zo'n oplossing is.
Die zijn er al volop.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan kunnen we beter beginnen met unisex-WC's.
Niet genoeg denk ik.quote:
Ik zou het aankaarten bij de directie.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Best kut ook, ik doe een IT-opleiding. De mannentoiletten liggen super dicht bij het ICT-gedeelte, dus de vrouwen die op de opleiding zitten moeten echt een stuk verder om naar het toilet te kunnen.
Ja, serieus? Denk je dat ze er wat aan zouden willen doen? Wellicht het proberen waard.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou het aankaarten bij de directie.
Als niemand meldt dat dit niet kan, doen ze er zeker niks aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, serieus? Denk je dat ze er wat aan zouden willen doen? Wellicht het proberen waard.
Je loopt wel erg van stapel hequote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, serieus? Denk je dat ze er wat aan zouden willen doen? Wellicht het proberen waard.
Als een rare kerel het meldt en de dames zelf niet zal er ook weinig gebeuren.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als niemand meldt dat dit niet kan, doen ze er zeker niks aan.
Ik geloof er niks van dat het kwaad kan om ze op de hoogte te stellen van deze situatie, wie dat ook doet.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als een rare kerel het meldt en de dames zelf niet zal er ook weinig gebeuren.
Nou, een dame heeft er bij mij over geklaagd. Daardoor kwam ik er ook op. Zelf stond ik er eerlijk gezegd niet bij stil.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je hebt ergens wel een punt zeker in deze tijd, zal het wel zo zijn dat als deze dames echt behoefte daar aan hadden, dan hadden ze het wel zelf gevraagd. Wat niet wegneemt dat jij soms een stem voor iemand anders kunt zijn. Dus zo'n enorme issue is het niet. Niemand gaat er dood van als hij het probeert.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Daarnaast snap ik wel dat mensen er niet zelf over durven te spreken, omdat ze bang zijn dat ze gezien worden als "klagers".quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:43 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je hebt ergens wel een punt zeker in deze tijd, zal het wel zo zijn dat als deze dames echt behoefte daar aan hadden, dan hadden ze het wel zelf gevraagd. Wat niet wegneemt dat jij soms een stem voor iemand anders kunt zijn. Dus zo'n enorme issue is het niet. Niemand gaat er dood van als hij het probeert.
Tsja dit is eigenlijk een trieste instelling, dat men te veel bezig is met wat mensen van hun denken, daar kom je nergens meer. Dan durf je ook niet veel meer. Met die instelling zaten vrouwen nog steeds achter het aanrecht bijwijze van dan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarnaast snap ik wel dat mensen er niet zelf over durven te spreken, omdat ze bang zijn dat ze gezien worden als "klagers".
Mee eens hoor, maar het zal wellicht wel meespelen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:48 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tsja dit is eigenlijk een trieste instelling, dat men te veel bezig is met wat mensen van hun denken, daar kom je nergens meer. Dan durf je ook niet veel meer. Met die instelling zaten vrouwen nog steeds achter het aanrecht bijwijze van dan.
Tuurlijk je moet genoeg inhibitie hebben, zodat er een balans is, maar mijn punt is gewoon wees afhankelijk van mensen, maar niet tequote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens hoor, maar het zal wellicht wel meespelen.
Wen er maar aan. Vrouwen schijten ook gewoon. Vrij normale gang van zaken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:58 schreef kroodje_broket het volgende:
Ik moet er niet aan denken om een WC met putlucht binnen te stappen waar ik net een lekkere vrouwelijke collega uit vandaan heb zien komen. Zoveel mogelijk gescheiden houden wat mij betreft.
Mooie vrouwen verdampen het voedsel direct via de oksels.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Vrouwen schijten ook gewoon. Vrij normale gang van zaken.
Mannen en vrouwen zijn gelijk toch?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:08 schreef Inspireme het volgende:
Op mijn werk heb je één toileruitme voor mannen en vrouwen en ik vind het echt niks.
Laatst moest ik naar de wc, mijn baas moest ook meteen naar de wc. Eenmaal in de wc zat ik te prutten aan mijn maandverband (maakt nogal hard geluid) en hij kon het horen dus hij wist ook meteen dat ik ongesteld was.
Ai, kan me voorstellen dat dat wel irritant is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:08 schreef Inspireme het volgende:
Op mijn werk heb je één toileruitme voor mannen en vrouwen en ik vind het echt niks.
Laatst moest ik naar de wc, mijn baas moest ook meteen naar de wc. Eenmaal in de wc zat ik te prutten aan mijn maandverband (maakt nogal hard geluid) en hij kon het horen dus hij wist ook meteen dat ik ongesteld was.
Grappig, man.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:08 schreef kroodje_broket het volgende:
[..]
Mooie vrouwen verdampen het voedsel direct via de oksels.
Dat zal best. Maar de andere optie zouden een heleboel meer mensen zich ongemakkelijk voelen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Boehooeee alle mannen zijn monsters!!!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:28 schreef Kyubey het volgende:
Ik heb dit eerder aangekaart dit verschilt dus per persoon. Die een schaamt zich er voor en de ander niet. Ieder zijn eigen lichaam. *insert andere one liners*. Dit is simpelweg gewoon een stuk moeilijker om te implementeren.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ai, kan me voorstellen dat dat wel irritant is.
Maar zo erg is het toch niet? Iedere vrouw menstrueert, normaalste zaak van de wereld.
Dat is waar inderdaad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:54 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik heb dit eerder aangekaart dit verschilt dus per persoon. Die een schaamt zich er voor en de ander niet. Ieder zijn eigen lichaam. *insert andere one liners*. Dit is simpelweg gewoon een stuk moeilijker om te implementeren.
Het is juist heerlijk dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad.Lastig om altijd iedereen tevreden te houden.
Overigens blijkt maar weer dat de verschillende toiletruimtes bijdragen aan het beeld over de verschillen tussen mannen en vrouwen.
KLB / Feministen die klagen over emancipatie maar dan niet in de wc durven
Persoonlijk is het feminisme in Nederland wel een beetje doorgeslagen en dan heb je dan ook van die gefrustreerde mannen al dan niet terecht die met dit soort reacties komen. We moeten eigenlijk gewoon accepteren dat er simpelweg biologische verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. Het feminisme zal dat niet kunnen veranderen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad.Lastig om altijd iedereen tevreden te houden.
Overigens blijkt maar weer dat de verschillende toiletruimtes bijdragen aan het beeld over de verschillen tussen mannen en vrouwen.
KLB / Feministen die klagen over emancipatie maar dan niet in de wc durven
Idd het zou wel anders heel saai worden hequote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is juist heerlijk dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen
Verschillen zijn er wel inderdaad. Zie signature.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou de verschillen dan?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Verschillen zijn er wel inderdaad. Zie signature.
Niks mis met saaiheid. Kan ook rust geven.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:12 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Idd het zou wel anders heel saai worden he!
Vandaar die diversiteit ook hequote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Niks mis met saaiheid. Kan ook rust geven.
- Uiterlijke verschillen sowiesoquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:19 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou de verschillen dan?
quote:In 2005, at a conference at the National Academy of Sciences, Tyson responded to a question about whether genetic differences might keep women from working as scientists. He said that his goal to become an astrophysicist was “hands down the path of most resistance through the forces … of society.” He continued: "My life experience tells me, when you don’t find blacks in the sciences, when you don’t find women in the sciences, I know these forces are real and I had to survive them in order to get where I am today. So before we start talking about genetic differences, you gotta come up with a system where there’s equal opportunity. Then we can start having that conversation.”
Idd jaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:47 schreef SonicVolcano het volgende:
De gymdocent die door de meisjeskleedkamer liep.
Elke school heeft zo'n goorpijp gehad.
Dit dus! Is juist één van de mooiste dingen op deze wereld!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je bedoelt daarmee jochies die alleen vrouwenlichamen kennen vanuit de porno?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:57 schreef hottentot het volgende:
Mensen schamen zich veel te snel, gemengd omkleden zou juist beter zijn, dan zien ze ook een keer dat een perfect lichaam eigenlijk niet bestaat.
Precies en verder valt er naar mijn mening niet veel uit te halen van zo'n regeling, maar goed.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit dus, is juist één van de mooiste dingen op deze wereld!![]()
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er mannen bestaan die voorstander zijn van uniseks toiletten. Die rijen bij "ons vrouwen" nooit gezien?
Nee. Ik heb een vriendin.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:01 schreef madeliefff het volgende:
Ts hoopt zo eindelijk naakte vrouwen te zien
Wij pissen dan gewoon in de wasbak. Problem solved. En de rij van vrouwen wrs een stuk minder lang, want die vinden dat niet kunnen. Win-win.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef Forbry het volgende:
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er mannen bestaan die voorstander zijn van uniseks toiletten. Die rijen bij "ons vrouwen" nooit gezien?
Boeiend. Beter voor de vrouwen toch, hebben ze wat meer doorstroming.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Precies ja. Het is ook vooral een principiële zaak.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wij pissen dan gewoon in de wasbak. Problem solved. En de rij van vrouwen wrs een stuk minder lang, want die vinden dat niet kunnen. Win-win.![]()
Het grappige van dit topic is natuurlijk dat praktische zaken opeens de voorkeur krijgen boven prinicpiële zaken, terwijl dat bij andere gelegenheden waarbij het om gescheiden dingen doen gaat meestal heel anders ligt.
Ik heb tig "argumenten" gezien in dit topic waarmee je gescheiden zwemmen/scholen e.d. ook zou kunnen verdedigen/aanmoedigen, maar dat is dan opeens heel iets anders. Je verwacht het niet.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:57 schreef hottentot het volgende:
Mensen schamen zich veel te snel, gemengd omkleden zou juist beter zijn, dan zien ze ook een keer dat een perfect lichaam eigenlijk niet bestaat.
Mijn schaamtegevoel is bijna 0,0. Ik ben voor, al dat preutse gedoe van tegenwoordig.
Ik zie geen principieel voordeel bij gemengde kleedkamers, leg dat eens uit? Ik word niet belemmerd in het sporten omdat ik met alleen vrouwen een kleedkamer deel.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wij pissen dan gewoon in de wasbak. Problem solved. En de rij van vrouwen wrs een stuk minder lang, want die vinden dat niet kunnen. Win-win.![]()
Het grappige van dit topic is natuurlijk dat praktische zaken opeens de voorkeur krijgen boven prinicpiële zaken, terwijl dat bij andere gelegenheden waarbij het om gescheiden dingen doen gaat meestal heel anders ligt.
Ik heb tig "argumenten" gezien in dit topic waarmee je gescheiden zwemmen/scholen e.d. ook zou kunnen verdedigen/aanmoedigen, maar dat is dan opeens heel iets anders. Je verwacht het niet.
Maar slechter voor de mannen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Boeiend. Beter voor de vrouwen toch, hebben ze wat meer doorstroming.
Mag ik vragen wat je er dan zo bezwaarlijk aan vond?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:48 schreef Saarie het volgende:
Hey robin007, in sommige sportscholen zijn gezamenlijke kleedkamers. Ik ging laatst sporten en in de sauna bij een sportschool voor de eerste keer en kwam er zo achter dat het gedeeld is.. Dat was voor mij een reden om er niet voor te kiezen!
Beetje verdeling kan soms geen kwaad. Dat we vroeger slaven hadden was ook beter voor ons, maar gelukkig denken we niet enkel aan onszelf.quote:
Neuh, veel mensen zijn onzeker over hun lichaamquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je bedoelt daarmee jochies die alleen vrouwenlichamen kennen vanuit de porno?
Ik heb geen behoefte om te fungeren als educatief materiaal
Wat voor praktische voordelen lagen er volgens jou hieraan ten grondslag?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:20 schreef robin007bond het volgende:
Dat vroeger donkere mensen en blanken gescheiden toiletten hadden had vroeger ook vast praktische voordelen, maar ik ben blij dat dit uitgebannen is.
Ik zie geen principiëel voordeel van gezamenlijk zwemmen en toch is dat de norm.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:21 schreef computergirl het volgende:
Ik zie geen principieel voordeel bij gemengde kleedkamers, leg dat eens uit? Ik word niet belemmerd in het sporten omdat ik met alleen vrouwen een kleedkamer deel.
Nee, wel gelijkwaardig.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn gelijk toch?
Die rijen is één ding, die ongelofelijke puinzooi die vrouwen van het toilet kunnen maken is een ander.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit dus! Is juist één van de mooiste dingen op deze wereld!![]()
Ja, dus, en?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zie geen principiëel voordeel van gezamenlijk zwemmen en toch is dat de norm.
Vroeger schaamden donkere mensen zich misschien voor hun donkere lichaam? Of vonden domme tokkies het een eng gezicht om iemand met een andere huidskleur te zien?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat voor praktische voordelen lagen er volgens jou hieraan ten grondslag?
Ben jij nou echt zo dom?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vroeger schaamden donkere mensen zich misschien voor hun donkere lichaam? Of vonden domme tokkies het een eng gezicht om iemand met een andere huidskleur te zien?
quote:
Waarom moet dat wel samen gedaan worden en is er scheiding als het om toiletten gaat?quote:
Lekker makkelijk!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Door op de persoon te spelen heb je de discussie bij voorbaat verloren. Jammer, want ik had gehoopt dat je nog wat steekhoudende argumenten had.
Waarom? Ik zou het niet prettig vinden om tussen wildvreemde mannen om te kleden. Heeft niks met schaamtegevoel te maken, maar met het feit dat niet iedereen me naakt hoeft te zien. Is alleen aan prive settingen voorbehouden. Ik ben niet tégen gezamelijke (vrouwen) kleedkamers, maar ik ben zeker niet vóór gemengde ruimtes.quote:
Je redeneert nogal krom. Omdat iedereen samen met kleren aan in de bus zit of met badkleiding aan in het zwembad moet iedereen ook naakt samen in een kleedkamer.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom moet dat wel samen gedaan worden en is er scheiding als het om toiletten gaat?
Waarom is er enorm veel ophef als mensen wel apart willen zwemmen en niet als er mensen aparte toiletten willen?
Ik ben niet degene waarop je reageert, maar voel me toch even geneigd om te reageren.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom moet dat wel samen gedaan worden en is er scheiding als het om toiletten gaat?
Waarom is er enorm veel ophef als mensen wel apart willen zwemmen en niet als er mensen aparte toiletten willen?
Jij vroeg zelf naar eventuele praktische voordelen...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lekker makkelijk!
Het echt stupide om rassenscheiding zoals in VS en Zuid-Afrika af te doen als 'mischien schaamden de zwarten zich voor hun huidskleur'.
En dan heb je het lef om te klagen over steekhoudene argumenten. 100x
Rassenscheiding ging niet over aparte toiletten, kneus. Het was geen keuze van de negroide mens. Nooit geschiedenisles gehad? 1000xquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:33 schreef robin007bond het volgende:
Jij vroeg zelf naar eventuele praktische voordelen...
Mijn vraag is dan. Waarom heb je problemen met rassenscheiding en niet met scheidingen op basis van geslacht?
Ik heb met beide dus grote problemen.
Zo zag ik laatst nog ouders die hun dochter vertelden dat ze zich moest schamen voor haar lichaam en ze vertelden hun zoon dat hij trots moest zijn op zijn lichaam. Oh wacht, het is complete onzin wat je zegt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben niet degene waarop je reageert, maar voel me toch even geneigd om te reageren.
Dat is denk ik omdat vrouwen wordt aangeleerd om zich te schamen voor hun lichaam.
Ik vind je taalgebruik onnodig agressief en je leest niet goed. Waar heb ik het over kleedkamers gehad? Daarnaast geef je geen antwoord en doe je aannames die nogal ziekelijk zijn te noemen. Ben je soms ooit misbruikt als kind?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:32 schreef computergirl het volgende:
Je redeneert nogal krom. Omdat iedereen samen met kleren aan in de bus zit of met badkleiding aan in het zwembad moet iedereen ook naakt samen in een kleedkamer.
Wat is de winst, behalve dat jij graag wilt gluren naar de kut van een kind of bejaarde?
Vrouwen hebben nu toch ook niet de keuze om naar een mannentoilet te gaan? Dan word je aangekeken met scheve ogen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Rassenscheiding ging niet over aparte toiletten, kneus. Het was geen keuze van de negroide mens. Nooit geschiedenisles gehad? 1000x
Ik lees prima, jij geeft geen antwoord omdat er waarschijnlijk geen antwoord te geven is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind je taalgebruik onnodig agressief en je leest niet goed. Waar heb ik het over kleedkamers gehad? Daarnaast geef je geen antwoord en doe je aannames die nogal ziekelijk zijn te noemen. Ben je soms ooit misbruikt als kind?
Die keuze hebben ze wel, en sommigen doen dat ook. Je komt echt wereldvreemd over.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vrouwen hebben nu toch ook niet de keuze om naar een mannentoilet te gaan? Dan word je aangekeken met scheve ogen.
Volgens mij interpreteer je dingen die ik zeg heel anders uit een of andere bron van frustratie, dus ik laat het even voor wat het is.
Dat is eigenlijk meer een zijspoor. Mijn punt zijn voornamelijk de gemengde toiletten die je al in heel veel bedrijven hebt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:35 schreef ZarB het volgende:
Ik vraag me af waarom je per se iedereen naakt bij elkaar wil hebben?
Waarom dan überhaupt het onderscheid?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die keuze hebben ze wel, en sommigen doen dat ook. Je komt echt wereldvreemd over.
de countervraag daarop is natuurlijk waarom zou het een probleem moeten zijn om naakt voor elkaar te staan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:35 schreef ZarB het volgende:
Ik vraag me af waarom je per se iedereen naakt bij elkaar wil hebben?
Ik kan me voorstellen dat veel mensen niet zitten te wachten op geforceerd het onderscheid opheffen omdat ze zich ongemakkelijk voelen om bekeken en beoordeeld te worden door het andere geslacht en het zien als een aantasting van privacy. Je stapt wat mij betreft wel heel makkelijk over het seksuele component heen wat wel degelijk een issue zou zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:44 schreef robin007bond het volgende:
Eigenlijk schrik ik wel van de reacties op dit topic. Wat is het probleem? Er zitten zoveel voordelen aan:
- Sneller naar het toilet kunnen gaan. Betere doorstroom
- Principieel het geforceerde onderscheid tussen mannen en vrouwen verminderen
- Als transgender je geen zorgen te hoeven maken om welke toiletruimte je kiest
- Etc. Etc.
En als de meerderheid het de "voordelen" niet waard vind?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:44 schreef robin007bond het volgende:
Eigenlijk schrik ik wel van de reacties op dit topic. Wat is het probleem? Er zitten zoveel voordelen aan:
- Sneller naar het toilet kunnen gaan. Betere doorstroom
- Principieel het geforceerde onderscheid tussen mannen en vrouwen verminderen
- Als transgender je geen zorgen te hoeven maken om welke toiletruimte je kiest
- Etc. Etc.
Maar het is voor je eigen bestwil. Wil je niet wat geforceerde gelijkheid tussen mannen en vrouwen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:54 schreef Rozekwarts het volgende:
Nu doe ik geen sport waarbij je gezamenlijk omkleed, maar ik moet er niet aan denken om tussen een groep mannen te moeten douchen.
Is toch een heel verschil wat mij betreft.
Geen probleem om m'n lichaam aan andere (eventueel lesbische) dames bloot te geven, maar heteroseksuele mannen, nee.
En gescheiden toiletten vind ik ook prima. Als je mannen toiletten ziet met ondergepiste toiletbrillen, nee bah bedankt.
Hmm, wellicht ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat veel mensen niet zitten te wachten op geforceerd het onderscheid opheffen omdat ze zich ongemakkelijk voelen om bekeken en beoordeeld te worden door het andere geslacht en het zien als een aantasting van privacy. Je stapt wat mij betreft wel heel makkelijk over het seksuele component heen wat wel degelijk een issue zou zijn.
Daar loop je tegen dezelfde issues aan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, wellicht ja.
Bij kleedkamers heb je dat meer dan bij toiletten, dus later we ons eerst maar focussen op toiletten.
Met uniseks toiletten heb ik op zich niet zo veel moeite, maar met gezamenlijke kleedkamers zou ik dat wel hebben. Ik voel persoonlijk nou éénmaal meer gêne bij de aanwezigheid van een (vreemde) man als het om naaktheid gaat, dan bij de aanwezigheid van een (vreemde) vrouw. Ja, zelfs als die vrouw homoseksueel/biseksueel zou zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar. Transgenders zijn ver in de minderheid en in die zin niet echt een heel goed argument vind ik.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk meer een zijspoor. Mijn punt zijn voornamelijk de gemengde toiletten die je al in heel veel bedrijven hebt.
Kleedkamers mixen heeft als bijkomend voordeel dat transgenders niet meer op hoeven te letten in welk kleedhokje ze eigenlijk moeten omkleden. En omdat het scheiden gewoon achterhaald is, gezien er ook vrouwen zijn die op dezelfde manier als mannen naar je lichaam zouden kunnen kijken.
Eigen bestwil?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar het is voor je eigen bestwil. Wil je niet wat geforceerde gelijkheid tussen mannen en vrouwen?
is het onderwerp wel gelijkheid tussen mannen en vrouwen of juist geforceerde ongelijkheid gebaseerd op geslachtquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar het is voor je eigen bestwil. Wil je niet wat geforceerde gelijkheid tussen mannen en vrouwen?
Daar stapt TS maar wat graag overheen om dat even voor anderen te bepalen ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Forbry het volgende:
maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar
En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?quote:
We leven in een parlementaire democratie, dat wil ik graag zo houden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daar loop je tegen dezelfde issues aan.
Wat ik mij afvraag, wat als de meerderheid van de mensen dit helemaal niet wil, moet dit wat jou betreft dan nog steeds doorgevoerd worden?
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?
En waarom zou er over het feit heen moeten worden gestapt dat mensen het simpelweg niet willen?
Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ja, momenteel hebben we dus geforceerde ongelijkheid. Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
is het onderwerp wel gelijkheid tussen mannen en vrouwen of juist geforceerde ongelijkheid gebaseerd op geslacht
Ik geloof ook niet echt dat schaamte wordt aangepraat, maar in omgang al of niet aangeleerd, maar daar zit dan geen verschil in van geslacht volgens mij. Men is preuts of niet binnen een gezin.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zo zag ik laatst nog ouders die hun dochter vertelden dat ze zich moest schamen voor haar lichaam en ze vertelden hun zoon dat hij trots moest zijn op zijn lichaam. Oh wacht, het is complete onzin wat je zegt.
Als er ook maar een fractie van waarheid in die claim zou zitten zou je niet al die vrouwen schaars gekleed zien rondlopen in oa. het uitgaansleven of het fenomeen selfie waar veel vrouwen maar al te graag zichzelf laten zien...
Maar mensen zijn fundamenteel niet gelijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:03 schreef robin007bond het volgende:
Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
het wordt je niet ontnomen om naar de WC te gaan of te douchen als vrouw of man... in zijn algemeenheid dan... wat de argumentatie over gescheiden zwemmen etc. ook wel weer interessant maaktquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.
Hmm.. Ik snap het ook wel. Zelf zou ik me denk ik ook eerder schamen bij vrouwen dan bij mannen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Met uniseks toiletten heb ik op zich niet zo veel moeite, maar met gezamenlijke kleedkamers zou ik dat wel hebben. Ik voel persoonlijk nou éénmaal meer gêne bij de aanwezigheid van een (vreemde) man als het om naaktheid gaat, dan bij de aanwezigheid van een (vreemde) vrouw. Ja, zelfs als die vrouw homoseksueel/biseksueel zou zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar. Transgenders zijn ver in de minderheid en in die zin niet echt een heel goed argument vind ik.
Ja, zelf voel ik me daar ook helemaal niet gemakkelijk bij en plas daarom nooit in van die pisbakken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:07 schreef Re het volgende:
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan
Als ik, nota bene in een overheidsgebouw, wens om naar de wc te gaan die aangeduid wordt met het stigma 'voor vrouwen' dan zal mij de toegang door beveiliging worden ontzegd! Dat is een behoorlijke inperking van mijn vrijheid puur op grond van mijn geslacht.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
het wordt je niet ontnomen om naar de WC te gaan of te douchen als vrouw of man... in zijn algemeenheid dan... wat de argumentatie over gescheiden zwemmen etc. ook wel weer interessant maakt
ik heb altijd begrepen dat die plekken voor homo's bedoeld zijn die willen seksen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:07 schreef Re het volgende:
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan
Als je serieus urinoirs bedoeld: nee, ook hetero's pissen daarin.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik heb altijd begrepen dat die plekken voor homo's bedoeld zijn die willen seksen?
Bovendien, ik vind dat verschil in schaamte zelf juist wel mooi eigenlijk. Zoals ik de verschillen tussen man en vrouw sowieso één van de meest mooie dingen in dit leven vind. Zowel in dat verschil als in die (bijkomende) schaamte zit een bepaalde romantiek (ja, toiletten en romantiek; om met Kingstown te spreken: je verwacht het niet (maar dan echt)).quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daar stapt TS maar wat graag overheen om dat even voor anderen te bepalen ja.
Dat wil de equality police maar wat graag ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:10 schreef Forbry het volgende:
Nog even en we zijn met zijn allen één grote grijze massa geworden
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
We leven in een parlementaire democratie, dat wil ik graag zo houden.
Ik zie niet helemaal hoe je die 2 met elkaar kunt rijmen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, momenteel hebben we dus geforceerde ongelijkheid. Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
Komt deels omdat een en ander met pisbakken makkelijker doorstroomt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat TS wel een punt heeft.
Maar ik denk dat wel vooral mannen voordeel hebben bij de huidige opdeling. Heb je die wachtrijen wel eens gezien in een kroeg of discotheek en hoe vol het in die ruimtes is?
Is dit dan ooit democratisch tot stand gekomen? Volgens mij bepalen veel bedrijven en instanties zelf wat ze doen. Dat is niet democratisch, want dat wordt door de bestuurders van die bedrijven of instanties bepaald.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:12 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Ik zie niet helemaal hoe je die 2 met elkaar kunt rijmen.
Als de meerderheid dit anders zou willen dan is er toch geen sprake van geforceerd.
Maar als er genoeg klachten binnenkomen, wordt het gewoon aangepast, toch?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is dit dan ooit democratisch tot stand gekomen? Volgens mij bepalen veel bedrijven en instanties zelf wat ze doen. Dat is niet democratisch, want dat wordt door de bestuurders van die bedrijven of instanties bepaald.
Dat denk ik wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:16 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Maar als er genoeg klachten binnenkomen, wordt het gewoon aangepast, toch?
Geen idee hoe dat tot stand gekomen is en volgens mij is dat ook helemaal niet relevant.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is dit dan ooit democratisch tot stand gekomen? Volgens mij bepalen veel bedrijven en instanties zelf wat ze doen. Dat is niet democratisch, want dat wordt door de bestuurders van die bedrijven of instanties bepaald.
Nee, omdat ik als man gebruik wil maken van alle voorzieningen op dit gebied als dat nodig is. Dat een vrij middeleeuws onderscheid mij dit nu nog belet is absurd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:18 schreef Angst het volgende:
Dus omdat transgenders zich ongemakkelijk voelen, moet het er maar gemengd. Dat is beter, want dan voelt vrijwel iedereen zich ongemakkelijk.
Als ik echt nodig moet en er staat weer eens een rij bij de vrouwen, sprint ik nu al wel door naar de mannen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:04 schreef Ryon het volgende:
Praktische reden is natuurlijk dat het een praktische verdubbeling van de toiletgelegenheden biedt. Mocht de heren of dames wc al bezet zijn, dan kan je nu als man of vrouw ook uitwijken naar het alternatief. Super handig!
In principe denk ik dat je gelijk hebt hoor, maar zie dan mijn post over dat ik die schaamte juist wel mooi vind...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm.. Ik snap het ook wel. Zelf zou ik me denk ik ook eerder schamen bij vrouwen dan bij mannen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.
De eerste keer omkleden was voor iedereen ook wel moeilijk denk ik. Vroeger durfde ik dat nooit dus ging ik me apart omkleden in de WC's. Wellicht is die schaamte ook gewoon een kwestie van wennen.
Op z´n minst 1 unisex wc overal zal een hoop ellende voor ze kunnen schelen. Want als jij als transgender die niet genoeg aan de norm voldoet kom je beide wc´s haast niet in. Als je er te veel als man uit ziet mag je niet in de dames,ook al ben je en dame en als je er teveel als vrouw uitziet mag je niet in de heren, als ben je een man.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:18 schreef Angst het volgende:
Dus omdat transgenders zich ongemakkelijk voelen, moet het er maar gemengd. Dat is beter, want dan voelt vrijwel iedereen zich ongemakkelijk.
Natuurlijk is het niet leuk omtransgemder te zijn. Omdat je anders voelt dan je bent, maar dat is niet de schuld van de maatschappij.
De onzichtbare barriere is er sowieso, omdat het als transman raar voelt om de dames in te moeten omdat je toevallig nog een kut hebt of de heren in moet en je maar met zien te redden bij bv een urinoir als je geen stp hebt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:34 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo kom je die wc dan niet in? Is er een onzichtbare barrière die dat voorkomt ofzo?
Serieus? Wtf. Institutioneel seksisme.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:46 schreef Lienekien het volgende:
Gescheiden toiletten zijn verplicht volgens de arbowet.
De schoonheid daarvan ontgaat me eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
In principe denk ik dat je gelijk hebt hoor, maar zie dan mijn post over dat ik die schaamte juist wel mooi vind...
Kan niet zeggen dat mij dat echt verbaastquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De schoonheid daarvan ontgaat me eerlijk gezegd.
Gehandicaptentoiletten bestaan al; opgelost.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:46 schreef Alentejana het volgende:
[..]
De onzichtbare barriere is er sowieso, omdat het als transman raar voelt om de dames in te moeten omdat je toevallig nog een kut hebt of de heren in moet en je maar met zien te redden bij bv een urinoir als je geen stp hebt.
Dit terzijde.
Maar het is gebleken dat bij toiletten met een toilet juffrouw aan de grillen van die dame bent overgeleverd of je door kunt voor man of vrouw. Met name voor transvrouwen met nog erg manlijke trekken kan dat lastig zijn.
En als je dan binnen bent en er staat toevallig een groepje, weet je ook niet hoe die op je gaan reageren, maar meestal voelen meisjes zich door een transvrouw wat bedreigd, ze hebben toch het idee dat het een soort verkleedde man is en mannen kunnen ontzettend hatelijk doen naar een transvrouw.
Als transman kom je wat makkelijker de heren in, maar voor de dames zie je er dan toch weer uit als een jongen of man.
Zolang er nog krampachtig wordt gedaan over mannen en vrouwen wc´s veranderd die houding naar transgenders dus ook niet echt.
Op het moment dat er een unisex wc is, kunnen transgenders en genderqueers gewoon dit soort dingen voorkomen.
Ik ben zelf diverse keren uit een wc gezet of gescholden, zowel heren als dames. En zelfs én van de heren én van de dames in 1 bedrijf omdat men blijkbaar niet uit kon maken of ik jongen of meisje was. Ja hallo, mag ik even pissen? Ik maak zelf wel uit waaronder ik me schaar.
Ik pleit voor overal minstens 1 unisex wc.
Wel vervelend om te lezen dat gescheiden toiletten voor transgenders blijkbaar zo'n nare toestand opleveren (wat ik mij ook wel voor kan stellen)...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:46 schreef Alentejana het volgende:
[..]
De onzichtbare barriere is er sowieso, omdat het als transman raar voelt om de dames in te moeten omdat je toevallig nog een kut hebt of de heren in moet en je maar met zien te redden bij bv een urinoir als je geen stp hebt.
Dit terzijde.
Maar het is gebleken dat bij toiletten met een toilet juffrouw aan de grillen van die dame bent overgeleverd of je door kunt voor man of vrouw. Met name voor transvrouwen met nog erg manlijke trekken kan dat lastig zijn.
En als je dan binnen bent en er staat toevallig een groepje, weet je ook niet hoe die op je gaan reageren, maar meestal voelen meisjes zich door een transvrouw wat bedreigd, ze hebben toch het idee dat het een soort verkleedde man is en mannen kunnen ontzettend hatelijk doen naar een transvrouw.
Als transman kom je wat makkelijker de heren in, maar voor de dames zie je er dan toch weer uit als een jongen of man.
Zolang er nog krampachtig wordt gedaan over mannen en vrouwen wc´s veranderd die houding naar transgenders dus ook niet echt.
Op het moment dat er een unisex wc is, kunnen transgenders en genderqueers gewoon dit soort dingen voorkomen.
Ik ben zelf diverse keren uit een wc gezet of gescholden, zowel heren als dames. En zelfs én van de heren én van de dames in 1 bedrijf omdat men blijkbaar niet uit kon maken of ik jongen of meisje was. Ja hallo, mag ik even pissen? Ik maak zelf wel uit waaronder ik me schaar.
Ik pleit voor overal minstens 1 unisex wc.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:53 schreef Forbry het volgende:
[..]
Kan niet zeggen dat mij dat echt verbaast
En in de VS zijn er gekken die zelfs studenten transgenders willen laten verklikken die in andere toiletkamers plassen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wel vervelend om te lezen dat gescheiden toiletten voor transgenders blijkbaar zo'n nare toestand opleveren (wat ik mij ook wel voor kan stellen)...
Dit dus. Die zijn unisex. En ruim.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Gehandicaptentoiletten bestaan al; opgelost.
Lekker is dat. Daarnaast hou je zo ook plaatsen bezet die voor invaliden nodig zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit dus. Die zijn unisex. En ruim.
Misschien moet je je eerst eens afvragen waarom dat is ingesteld.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Serieus? Wtf. Institutioneel seksisme.
Een wet die voortkomt uit een patriarchaal sentiment denk ik. Maar goed, ik ben wel benieuwd waarom het is ingesteld inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst eens afvragen waarom dat is ingesteld.
Jawel, maar ondanks dat het dan geen seksuele lading heeft, is/blijft het op een bepaalde manier nog steeds wel intiem. Juist omdat je dus ook niet bij iedere man naakt wil zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach ja, bij je partner is het toch ook gewoon om elkaar wel eens naakt te zien zonder dat het een seksuele lading heeft? Ik kan me geen schoonheid voorstellen in de akwardness die het anders zou opleveren.
Misschien wel uit emancipatoir oogpunt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een wet die voortkomt uit een patriarchaal sentiment denk ik. Maar goed, ik ben wel benieuwd waarom het is ingesteld inderdaad.
Kun je daar meer informatie over geven? Mag ook met linkjes.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien wel uit emancipatoir oogpunt.
Invaliden kunnen vaak ook wel even wachten. Alsof transgenders met tientallen tegelijk in de rij staan en uren nodig hebben om te poepen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker is dat. Daarnaast hou je zo ook plaatsen bezet die voor invaliden nodig zijn.
Je bent nog maar scholier/student, maar als je straks ooit gaat meedraaien in de grote mensenwereld zal het je vast opvallen dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker is dat. Daarnaast hou je zo ook plaatsen bezet die voor invaliden nodig zijn.
Pff, weer zo'n persoonlijke vijandige toon. Vind je dat nou echt nodig? We zijn op een internetforum en anoniem, maar dat is geen reden om onbeschaafd te doen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je bent nog maar scholier/student, maar als je straks ooit gaat meedraaien in de grote mensenwereld zal het je vast opvallen dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn.
Ik heb niet gezocht, maar mijn gezonde verstand zegt dat het ingesteld is toen het gewoner werd dat vrouwen gingen werken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kun je daar meer informatie over geven? Mag ook met linkjes.
Veel bedrijven hebben geen gescheiden toiletten meer. Zij zijn dus in overtreding?
Dat valt nog eens vies tegen. Als je er gebruik van moet maken, weet je hoe kut het is: vaak moet je wachten op mensen die niet gehandicapt zijn. Als dit transgenders zijn en geen gebruik willen maken van de gewone wc's kan ik het me voorstellen, maar vaak zijn het dozen die niet willen wachten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Pff, weer zo'n persoonlijke vijandige toon. Vind je dat nou echt nodig? We zijn op een internetforum en anoniem, maar dat is geen reden om onbeschaafd te doen.
Het is niet voor niets dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn. Dat komt omdat iedereen die niet gehandicapt is het niet in zijn hoofd haalt om daar te plassen.
Oké, destijds wel een nobel doel, maar tegenwoordig achterhaald in mijn ogen. Maar nu heeft het al wat meer context.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb niet gezocht, maar mijn gezonde verstand zegt dat het ingesteld is toen het gewoner werd dat vrouwen gingen werken.
http://www.arbo-online.nl(...)ng%20arbeidsplaatsen
Eens.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Pff, weer zo'n persoonlijke vijandige toon. Vind je dat nou echt nodig? We zijn op een internetforum en anoniem, maar dat is geen reden om onbeschaafd te doen.
Het is niet voor niets dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn. Dat komt omdat iedereen die niet gehandicapt is het niet in zijn hoofd haalt om daar te plassen.
Als ik me bij vrouwen omkleed beginnen ze meteen te soppen als ze mijn gigantische lul zien. Verpleegsters hebben daar ook last van gehad, daarom komen er in het vervolg nog maar enkel mannelijke verplegers mij helpen. Hebben ze een aantekening van gemaakt in mijn dossier.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:20 schreef robin007bond het volgende:
We hebben aparte kleedkamers voor vrouwen en mannen, eveneens aparte toiletten. Bij kleedkamers kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd? Je hebt ook homo's en lesbiennes die op dezelfde manier naar je lichaam zouden kijken als een hetero van het andere geslacht.
Transgenders voelen ook vaak ongemak bij het bepalen in welke ruimte ze moeten omkleden of naar het toilet gaan.
Eigenlijk is dit toch gewoon achterhaald? Waarom niet gewoon één kleedkamer voor beide geslachten en één type toiletruimte? Waarom dat onderscheid? Tegenwoordig is dat toch helemaal niet meer nodig?
Als dit topic niet hier thuishoort, dan mag het verplaatst worden uiteraard.![]()
Hoe kom je daar nou weer bij? Invalidentoiletten worden regelmatig gebruikt door niet gehandicapten, vooral kerels die moeten kakken gaan daar vaak naar toe. Omdat ze hun stank niet willen delen met andere kerels blijkbaar.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:23 schreef robin007bond het volgende:
Die zijn dan geen knip voor de neus waard naar mijn mening.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Invalidentoiletten worden regelmatig gebruikt door niet gehandicapten, vooral kerels die moeten kakken gaan daar vaak naar toe. Omdat ze hun stank niet willen delen met andere kerels blijkbaar.
Echt? Dat is altijd zo geweest, bang ze iets wegkijken ofzo?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, zelf voel ik me daar ook helemaal niet gemakkelijk bij en plas daarom nooit in van die pisbakken.
meestal omdat die een stuk schoner en beter voorzien zijn....quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Invalidentoiletten worden regelmatig gebruikt door niet gehandicapten, vooral kerels die moeten kakken gaan daar vaak naar toe. Omdat ze hun stank niet willen delen met andere kerels blijkbaar.
'Betyar lijdt aan grootheidswaanzin en hallucineert.'quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ik me bij vrouwen omkleed beginnen ze meteen te soppen als ze mijn gigantische lul zien. Verpleegsters hebben daar ook last van gehad, daarom komen er in het vervolg nog maar enkel mannelijke verplegers mij helpen. Hebben ze een aantekening van gemaakt in mijn dossier.
Altijd zo geweest.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Echt? Dat is altijd zo geweest, bang ze iets wegkijken ofzo?
?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze zijn erg groot, met een trekmachanisme om de deur te kunnen openen. Wat si er beter voorzien volgens jou?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef Re het volgende:
[..]
meestal omdat die een stuk schoner en beter voorzien zijn....
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Betyar lijdt aan grootheidswaanzin en hallucineert.'
er is meestal gewoon wc papier aanwezig en ze zijn schoner en meer mogelijkheden om je handen te wassen omdat ze minder worden gebruikt, en ze zijn uniseks...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze zijn erg groot, met een trekmachanisme om de deur te kunnen openen. Wat si er beter voorzien volgens jou?
Fout, ik ga per definitie naar een invaliden toilet als dat beschikbaar is. Het is nl een aangepast toilet, maar niet verboden voor anderen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Niks mis mee. In de meeste gebouwen is er wel een unisex toilet aanwezigquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:53 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Fout, ik ga per definitie naar een invaliden toilet als dat beschikbaar is. Het is nl een aangepast toilet, maar niet verboden voor anderen.
Niet alle mensen zijn zo beschaafdquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:55 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb trouwens nooit een rij meegemaakt voor een invaliden toilet, maar zou wel een invalide voorrang geven in zo´n geval.
In de meeste kroegen en bioscopen niet, omdat volgens mij ook de horeca wet daar iets over heeft. Ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niks mis mee. In de meeste gebouwen is er wel een unisex toilet aanwezig
Voor zover ik weet in bijna elke bioscoop wel. Ook vaak in restaurantsquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:57 schreef Alentejana het volgende:
[..]
In de meeste kroegen en bioscopen niet, omdat volgens mij ook de horeca wet daar iets over heeft. Ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden.
Volgende keer gewoon vragen wie er komt dweilen als je in je broek piest ofzo.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet alle mensen zijn zo beschaafd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |