abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149010259
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Eigen bestwil? :') Bitch, please.
Je hoort het toch van TS?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:59:31 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010288
Goed topic!

Ook ik kan mij al jaren woest maken over het feit dat mij als man de toegang tot vrouwenwc's wordt ontzegd. Dit is direct in strijd met zowel de Grondwet als het EVRM. Grove schending van mijn mensenrechten als wel een beperking van mijn vrijheid.

Het wordt tijd dat het juk dat de vrouwen deze maatschappij opleggen doorbroken wordt. Desnoods met acties.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:00:06 #228
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_149010302
Ik snap TS wel :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_149010315
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:00 schreef Toekito het volgende:
Ik snap TS wel :)
En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?
En waarom zou er over het feit heen moeten worden gestapt dat mensen het simpelweg niet willen?
pi_149010347
Zou wel een mooi experiment zijn.
2 zwembaden naast elkaar.

Bij eentje verplicht uniseks kleedkamers, bij andere gewoon gescheiden
pi_149010364
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar loop je tegen dezelfde issues aan.
Wat ik mij afvraag, wat als de meerderheid van de mensen dit helemaal niet wil, moet dit wat jou betreft dan nog steeds doorgevoerd worden?
We leven in een parlementaire democratie, dat wil ik graag zo houden. ;)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:02:50 #232
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010366
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:00 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?
En waarom zou er over het feit heen moeten worden gestapt dat mensen het simpelweg niet willen?
quote:
Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_149010383
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Re het volgende:

[..]

is het onderwerp wel gelijkheid tussen mannen en vrouwen of juist geforceerde ongelijkheid gebaseerd op geslacht :P
Ja, momenteel hebben we dus geforceerde ongelijkheid. Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
pi_149010395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:36 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zo zag ik laatst nog ouders die hun dochter vertelden dat ze zich moest schamen voor haar lichaam en ze vertelden hun zoon dat hij trots moest zijn op zijn lichaam. Oh wacht, het is complete onzin wat je zegt.
Als er ook maar een fractie van waarheid in die claim zou zitten zou je niet al die vrouwen schaars gekleed zien rondlopen in oa. het uitgaansleven of het fenomeen selfie waar veel vrouwen maar al te graag zichzelf laten zien...
Ik geloof ook niet echt dat schaamte wordt aangepraat, maar in omgang al of niet aangeleerd, maar daar zit dan geen verschil in van geslacht volgens mij. Men is preuts of niet binnen een gezin.

Maar schaarsgekleed is niet hetzelfde als bloot. Het is suggereren. Daarbij kun je je slechte punten verbergen en goede punten aandikken en een en ander veranderen door bv je bh op te vullen...
Daarbij worden die dingen expliciet gedaan om aandacht te krijgen voor hun erotische uitstraling, dat heeft de vrouw zelf in de hand.
Bij blootgaan hebben sommige vrouwen het idee dat je alleen die pukkel op haar kont ziet of de cellulitis op haar benen...dat hun tieten niet mooi genoeg zijn, ze een rare navel hebben etc.
Maar dat gaat net zo god op voor sommige jongens.

Ik vind dus ook dat de mogelijkheid om je privé om te kleden wel moet bestaan, maar die hokjes kunnen gewoon unisex zijn.

Ik zie ook de voordelen van snellere doorstroming wel.
pi_149010399
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:03 schreef robin007bond het volgende:
Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
Maar mensen zijn fundamenteel niet gelijk.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:04:11 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149010407
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.
het wordt je niet ontnomen om naar de WC te gaan of te douchen als vrouw of man... in zijn algemeenheid dan... wat de argumentatie over gescheiden zwemmen etc. ook wel weer interessant maakt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:04:18 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010412
Praktische reden is natuurlijk dat het een praktische verdubbeling van de toiletgelegenheden biedt. Mocht de heren of dames wc al bezet zijn, dan kan je nu als man of vrouw ook uitwijken naar het alternatief. Super handig!
--
pi_149010426
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Forbry het volgende:

[..]

Met uniseks toiletten heb ik op zich niet zo veel moeite, maar met gezamenlijke kleedkamers zou ik dat wel hebben. Ik voel persoonlijk nou éénmaal meer gêne bij de aanwezigheid van een (vreemde) man als het om naaktheid gaat, dan bij de aanwezigheid van een (vreemde) vrouw. Ja, zelfs als die vrouw homoseksueel/biseksueel zou zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar. Transgenders zijn ver in de minderheid en in die zin niet echt een heel goed argument vind ik.
Hmm.. Ik snap het ook wel. Zelf zou ik me denk ik ook eerder schamen bij vrouwen dan bij mannen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.

De eerste keer omkleden was voor iedereen ook wel moeilijk denk ik. Vroeger durfde ik dat nooit dus ging ik me apart omkleden in de WC's. Wellicht is die schaamte ook gewoon een kwestie van wennen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:07:05 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149010478
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan :P
pi_149010517
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:07 schreef Re het volgende:
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan :P
Ja, zelf voel ik me daar ook helemaal niet gemakkelijk bij en plas daarom nooit in van die pisbakken.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:09:27 #241
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010536
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:04 schreef Re het volgende:

[..]

het wordt je niet ontnomen om naar de WC te gaan of te douchen als vrouw of man... in zijn algemeenheid dan... wat de argumentatie over gescheiden zwemmen etc. ook wel weer interessant maakt
Als ik, nota bene in een overheidsgebouw, wens om naar de wc te gaan die aangeduid wordt met het stigma 'voor vrouwen' dan zal mij de toegang door beveiliging worden ontzegd! Dat is een behoorlijke inperking van mijn vrijheid puur op grond van mijn geslacht.

Natuurlijk kunnen wij ook gaan redeneren dat 'er een alternatief voor mannen is' maar met die gedachte kunnen wij ook weer scholen voor zwarte en blanke kinderen oprichten en aparte coupé's voor moslims in onze treinen instellen. Dat is een zeer dubieuze redenering.
--
pi_149010538
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:07 schreef Re het volgende:
ik heb altijd begrepen dat die plekken voor homo's bedoeld zijn die willen seksen?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:10:08 #243
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010558
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:09 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik heb altijd begrepen dat die plekken voor homo's bedoeld zijn die willen seksen?
Als je serieus urinoirs bedoeld: nee, ook hetero's pissen daarin.
--
pi_149010570
Niet pissen in een bidet :')
pi_149010575
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:58 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Daar stapt TS maar wat graag overheen om dat even voor anderen te bepalen ja.
Bovendien, ik vind dat verschil in schaamte zelf juist wel mooi eigenlijk. Zoals ik de verschillen tussen man en vrouw sowieso één van de meest mooie dingen in dit leven vind. Zowel in dat verschil als in die (bijkomende) schaamte zit een bepaalde romantiek (ja, toiletten en romantiek; om met Kingstown te spreken: je verwacht het niet (maar dan echt)).

Nog even en we zijn met zijn allen één grote grijze massa geworden ;(
Tails tell tales
pi_149010601
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:10 schreef Forbry het volgende:
Nog even en we zijn met zijn allen één grote grijze massa geworden ;(
Dat wil de equality police maar wat graag ja.
pi_149010612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

We leven in een parlementaire democratie, dat wil ik graag zo houden. ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, momenteel hebben we dus geforceerde ongelijkheid. Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
Ik zie niet helemaal hoe je die 2 met elkaar kunt rijmen.
Als de meerderheid dit anders zou willen dan is er toch geen sprake van geforceerd.
pi_149010620
Ik zou er persoonlijk geen enkele moeite mee hebben om gemengde toiletten te hebben, ik denk echter dat veel conservatieve en religieuze types mordicus tegen zullen zijn en zie het nog niet gebeuren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149010692
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat TS wel een punt heeft.

Maar ik denk dat wel vooral mannen voordeel hebben bij de huidige opdeling. Heb je die wachtrijen wel eens gezien in een kroeg of discotheek en hoe vol het in die ruimtes is?
Komt deels omdat een en ander met pisbakken makkelijker doorstroomt.
Wil ik tussendoor ook even als tip meegeven voor de dames die moedig genoeg zijn om een pispaal of pisbak in welk vorm dan ook, te gebruiken, neem een plasgootje mee.
Gewoon.een bijna dubbelgevouwen stuk stevig plastic voldoet of een petflesje waar je een stuk uit de zijkant knipt (waar de pis er in kan, door de hals eruit laten lopen in de pisbak).
Thuis even oefenen.
pi_149010694
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:12 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Ik zie niet helemaal hoe je die 2 met elkaar kunt rijmen.
Als de meerderheid dit anders zou willen dan is er toch geen sprake van geforceerd.
Is dit dan ooit democratisch tot stand gekomen? Volgens mij bepalen veel bedrijven en instanties zelf wat ze doen. Dat is niet democratisch, want dat wordt door de bestuurders van die bedrijven of instanties bepaald.
pi_149010712
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Is dit dan ooit democratisch tot stand gekomen? Volgens mij bepalen veel bedrijven en instanties zelf wat ze doen. Dat is niet democratisch, want dat wordt door de bestuurders van die bedrijven of instanties bepaald.
Maar als er genoeg klachten binnenkomen, wordt het gewoon aangepast, toch?
pi_149010746
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:16 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Maar als er genoeg klachten binnenkomen, wordt het gewoon aangepast, toch?
Dat denk ik wel. :)

Misschien maar eens beginnen met klagen bij mijn school dan.
pi_149010751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat tot stand gekomen is en volgens mij is dat ook helemaal niet relevant.
Als niemand verandering (lees meerderheid) wil zien maar jij wil dit geforceerd toch veranderen dan is dat per definitie ondemocratisch.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:18:53 #254
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_149010769
Dus omdat transgenders zich ongemakkelijk voelen, moet het er maar gemengd. Dat is beter, want dan voelt vrijwel iedereen zich ongemakkelijk.

Natuurlijk is het niet leuk omtransgemder te zijn. Omdat je anders voelt dan je bent, maar dat is niet de schuld van de maatschappij.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:23:25 #255
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:18 schreef Angst het volgende:
Dus omdat transgenders zich ongemakkelijk voelen, moet het er maar gemengd. Dat is beter, want dan voelt vrijwel iedereen zich ongemakkelijk.
Nee, omdat ik als man gebruik wil maken van alle voorzieningen op dit gebied als dat nodig is. Dat een vrij middeleeuws onderscheid mij dit nu nog belet is absurd.
--
pi_149010920
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:04 schreef Ryon het volgende:
Praktische reden is natuurlijk dat het een praktische verdubbeling van de toiletgelegenheden biedt. Mocht de heren of dames wc al bezet zijn, dan kan je nu als man of vrouw ook uitwijken naar het alternatief. Super handig!
Als ik echt nodig moet en er staat weer eens een rij bij de vrouwen, sprint ik nu al wel door naar de mannen. :')
Edit: zelfs als ik niet nodig moet, wil ik dat nog wel eens doen om een rij te ontlopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm.. Ik snap het ook wel. Zelf zou ik me denk ik ook eerder schamen bij vrouwen dan bij mannen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.

De eerste keer omkleden was voor iedereen ook wel moeilijk denk ik. Vroeger durfde ik dat nooit dus ging ik me apart omkleden in de WC's. Wellicht is die schaamte ook gewoon een kwestie van wennen.
In principe denk ik dat je gelijk hebt hoor, maar zie dan mijn post over dat ik die schaamte juist wel mooi vind... ;)
Tails tell tales
pi_149010967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:18 schreef Angst het volgende:

Natuurlijk is het niet leuk omtransgemder te zijn. Omdat je anders voelt dan je bent, maar dat is niet de schuld van de maatschappij.
Op z´n minst 1 unisex wc overal zal een hoop ellende voor ze kunnen schelen. Want als jij als transgender die niet genoeg aan de norm voldoet kom je beide wc´s haast niet in. Als je er te veel als man uit ziet mag je niet in de dames,ook al ben je en dame en als je er teveel als vrouw uitziet mag je niet in de heren, als ben je een man.
Er zijn ook nog mensen die gewoon geen van beide zijn.
Ga jij maar zegegn in welke wc ze kunnen of zouden moeten gaan.
Overigens zijn er al scholen en bedrijven met minstens 1 wc waarvan het poppetje half man half vrouw is.

Ik zie niet waarom iemand zich ongemakkelijk zou voelen op een unisex wc?
Als ik me op sta te maken en er staat een vent naast een puist uit te knijpen kan ik daar niet mee zitten. En als ik op de wc zit, zie ik niet wie er naast me zit hoor.
De bril maak ik altijd schoon als ik er op wil zitten, maar meestal hang ik er gewoon boven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 24-01-2015 15:35:07 ]
pi_149011139
Hoezo kom je die wc dan niet in? Is er een onzichtbare barrière die dat voorkomt ofzo?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:46:14 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149011408
Gescheiden toiletten zijn verplicht volgens de arbowet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149011418
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:34 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo kom je die wc dan niet in? Is er een onzichtbare barrière die dat voorkomt ofzo?
De onzichtbare barriere is er sowieso, omdat het als transman raar voelt om de dames in te moeten omdat je toevallig nog een kut hebt of de heren in moet en je maar met zien te redden bij bv een urinoir als je geen stp hebt.
Dit terzijde.
Maar het is gebleken dat bij toiletten met een toilet juffrouw aan de grillen van die dame bent overgeleverd of je door kunt voor man of vrouw. Met name voor transvrouwen met nog erg manlijke trekken kan dat lastig zijn.

En als je dan binnen bent en er staat toevallig een groepje, weet je ook niet hoe die op je gaan reageren, maar meestal voelen meisjes zich door een transvrouw wat bedreigd, ze hebben toch het idee dat het een soort verkleedde man is en mannen kunnen ontzettend hatelijk doen naar een transvrouw.
Als transman kom je wat makkelijker de heren in, maar voor de dames zie je er dan toch weer uit als een jongen of man.

Zolang er nog krampachtig wordt gedaan over mannen en vrouwen wc´s veranderd die houding naar transgenders dus ook niet echt.
Op het moment dat er een unisex wc is, kunnen transgenders en genderqueers gewoon dit soort dingen voorkomen.
Ik ben zelf diverse keren uit een wc gezet of gescholden, zowel heren als dames. En zelfs én van de heren én van de dames in 1 bedrijf omdat men blijkbaar niet uit kon maken of ik jongen of meisje was. Ja hallo, mag ik even pissen? Ik maak zelf wel uit waaronder ik me schaar.

Ik pleit voor overal minstens 1 unisex wc.
pi_149011466
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:46 schreef Lienekien het volgende:
Gescheiden toiletten zijn verplicht volgens de arbowet.
Serieus? Wtf. Institutioneel seksisme. :')
pi_149011475
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:25 schreef Forbry het volgende:
[..]

In principe denk ik dat je gelijk hebt hoor, maar zie dan mijn post over dat ik die schaamte juist wel mooi vind... ;)
De schoonheid daarvan ontgaat me eerlijk gezegd. :D
pi_149011612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De schoonheid daarvan ontgaat me eerlijk gezegd. :D
Kan niet zeggen dat mij dat echt verbaast ;)
Tails tell tales
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:54:21 #264
66825 Reya
Fier Wallon
pi_149011623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:46 schreef Alentejana het volgende:

[..]

De onzichtbare barriere is er sowieso, omdat het als transman raar voelt om de dames in te moeten omdat je toevallig nog een kut hebt of de heren in moet en je maar met zien te redden bij bv een urinoir als je geen stp hebt.
Dit terzijde.
Maar het is gebleken dat bij toiletten met een toilet juffrouw aan de grillen van die dame bent overgeleverd of je door kunt voor man of vrouw. Met name voor transvrouwen met nog erg manlijke trekken kan dat lastig zijn.

En als je dan binnen bent en er staat toevallig een groepje, weet je ook niet hoe die op je gaan reageren, maar meestal voelen meisjes zich door een transvrouw wat bedreigd, ze hebben toch het idee dat het een soort verkleedde man is en mannen kunnen ontzettend hatelijk doen naar een transvrouw.
Als transman kom je wat makkelijker de heren in, maar voor de dames zie je er dan toch weer uit als een jongen of man.

Zolang er nog krampachtig wordt gedaan over mannen en vrouwen wc´s veranderd die houding naar transgenders dus ook niet echt.
Op het moment dat er een unisex wc is, kunnen transgenders en genderqueers gewoon dit soort dingen voorkomen.
Ik ben zelf diverse keren uit een wc gezet of gescholden, zowel heren als dames. En zelfs én van de heren én van de dames in 1 bedrijf omdat men blijkbaar niet uit kon maken of ik jongen of meisje was. Ja hallo, mag ik even pissen? Ik maak zelf wel uit waaronder ik me schaar.

Gehandicaptentoiletten bestaan al; opgelost.
pi_149011697
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:46 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dit terzijde.

Wel vervelend om te lezen dat gescheiden toiletten voor transgenders blijkbaar zo'n nare toestand opleveren (wat ik mij ook wel voor kan stellen)...
Tails tell tales
pi_149011840
Ik ben een keer stiekem in de vrouwen wc gaan plassen. Niemand die het heeft gezien gelukkig (was niemand op dat moment).
pi_149011873
Oneens, wil gewoon met mannen omkleden. 8-)
pi_149012003
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

Kan niet zeggen dat mij dat echt verbaast ;)
:D

Ach ja, bij je partner is het toch ook gewoon om elkaar wel eens naakt te zien zonder dat het een seksuele lading heeft? Ik kan me geen schoonheid voorstellen in de akwardness die het anders zou opleveren.
pi_149012109
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:57 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wel vervelend om te lezen dat gescheiden toiletten voor transgenders blijkbaar zo'n nare toestand opleveren (wat ik mij ook wel voor kan stellen)...
En in de VS zijn er gekken die zelfs studenten transgenders willen laten verklikken die in andere toiletkamers plassen.

http://thinkprogress.org/(...)gender-bathroom-ban/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 16:12:10 ]
pi_149012151
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Gehandicaptentoiletten bestaan al; opgelost.
Dit dus. Die zijn unisex. En ruim.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149012187
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit dus. Die zijn unisex. En ruim.
Lekker is dat. Daarnaast hou je zo ook plaatsen bezet die voor invaliden nodig zijn.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:14:33 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149012188
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Serieus? Wtf. Institutioneel seksisme. :')
Misschien moet je je eerst eens afvragen waarom dat is ingesteld.
pi_149012212
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst eens afvragen waarom dat is ingesteld.
Een wet die voortkomt uit een patriarchaal sentiment denk ik. Maar goed, ik ben wel benieuwd waarom het is ingesteld inderdaad.
pi_149012223
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:D

Ach ja, bij je partner is het toch ook gewoon om elkaar wel eens naakt te zien zonder dat het een seksuele lading heeft? Ik kan me geen schoonheid voorstellen in de akwardness die het anders zou opleveren.
Jawel, maar ondanks dat het dan geen seksuele lading heeft, is/blijft het op een bepaalde manier nog steeds wel intiem. Juist omdat je dus ook niet bij iedere man naakt wil zijn. :)
Tails tell tales
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:17:10 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149012278
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een wet die voortkomt uit een patriarchaal sentiment denk ik. Maar goed, ik ben wel benieuwd waarom het is ingesteld inderdaad.
Misschien wel uit emancipatoir oogpunt.
pi_149012314
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien wel uit emancipatoir oogpunt.
Kun je daar meer informatie over geven? Mag ook met linkjes. :)

Veel bedrijven hebben geen gescheiden toiletten meer. Zij zijn dus in overtreding?
pi_149012335
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lekker is dat. Daarnaast hou je zo ook plaatsen bezet die voor invaliden nodig zijn.
Invaliden kunnen vaak ook wel even wachten. Alsof transgenders met tientallen tegelijk in de rij staan en uren nodig hebben om te poepen.
pi_149012378
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je bent nog maar scholier/student, maar als je straks ooit gaat meedraaien in de grote mensenwereld zal het je vast opvallen dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn.
pi_149012459
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je bent nog maar scholier/student, maar als je straks ooit gaat meedraaien in de grote mensenwereld zal het je vast opvallen dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn.
Pff, weer zo'n persoonlijke vijandige toon. Vind je dat nou echt nodig? We zijn op een internetforum en anoniem, maar dat is geen reden om onbeschaafd te doen.

Het is niet voor niets dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn. Dat komt omdat iedereen die niet gehandicapt is het niet in zijn hoofd haalt om daar te plassen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:23:37 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149012464
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kun je daar meer informatie over geven? Mag ook met linkjes. :)

Veel bedrijven hebben geen gescheiden toiletten meer. Zij zijn dus in overtreding?
Ik heb niet gezocht, maar mijn gezonde verstand zegt dat het ingesteld is toen het gewoner werd dat vrouwen gingen werken.

http://www.arbo-online.nl(...)ng%20arbeidsplaatsen
pi_149012494
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Pff, weer zo'n persoonlijke vijandige toon. Vind je dat nou echt nodig? We zijn op een internetforum en anoniem, maar dat is geen reden om onbeschaafd te doen.

Het is niet voor niets dat er geen lange wachtrijen voor invalidentoiletten zijn. Dat komt omdat iedereen die niet gehandicapt is het niet in zijn hoofd haalt om daar te plassen.
Dat valt nog eens vies tegen. Als je er gebruik van moet maken, weet je hoe kut het is: vaak moet je wachten op mensen die niet gehandicapt zijn. Als dit transgenders zijn en geen gebruik willen maken van de gewone wc's kan ik het me voorstellen, maar vaak zijn het dozen die niet willen wachten.
pi_149012498
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb niet gezocht, maar mijn gezonde verstand zegt dat het ingesteld is toen het gewoner werd dat vrouwen gingen werken.

http://www.arbo-online.nl(...)ng%20arbeidsplaatsen
Oké, destijds wel een nobel doel, maar tegenwoordig achterhaald in mijn ogen. Maar nu heeft het al wat meer context. :)
pi_149012502
quote:

[..]

Eens. ^O^
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:29:50 #284
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149012632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:20 schreef robin007bond het volgende:
We hebben aparte kleedkamers voor vrouwen en mannen, eveneens aparte toiletten. Bij kleedkamers kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd? Je hebt ook homo's en lesbiennes die op dezelfde manier naar je lichaam zouden kijken als een hetero van het andere geslacht.

Transgenders voelen ook vaak ongemak bij het bepalen in welke ruimte ze moeten omkleden of naar het toilet gaan.

Eigenlijk is dit toch gewoon achterhaald? Waarom niet gewoon één kleedkamer voor beide geslachten en één type toiletruimte? Waarom dat onderscheid? Tegenwoordig is dat toch helemaal niet meer nodig?

Als dit topic niet hier thuishoort, dan mag het verplaatst worden uiteraard. :P
Als ik me bij vrouwen omkleed beginnen ze meteen te soppen als ze mijn gigantische lul zien. Verpleegsters hebben daar ook last van gehad, daarom komen er in het vervolg nog maar enkel mannelijke verplegers mij helpen. Hebben ze een aantekening van gemaakt in mijn dossier.
pi_149012699
quote:

Hoe kom je daar nou weer bij? Invalidentoiletten worden regelmatig gebruikt door niet gehandicapten, vooral kerels die moeten kakken gaan daar vaak naar toe. Omdat ze hun stank niet willen delen met andere kerels blijkbaar.
pi_149012754
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Invalidentoiletten worden regelmatig gebruikt door niet gehandicapten, vooral kerels die moeten kakken gaan daar vaak naar toe. Omdat ze hun stank niet willen delen met andere kerels blijkbaar.
Die zijn dan geen knip voor de neus waard naar mijn mening. :)
pi_149012756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, zelf voel ik me daar ook helemaal niet gemakkelijk bij en plas daarom nooit in van die pisbakken.
Echt? Dat is altijd zo geweest, bang ze iets wegkijken ofzo? :?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:35:32 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149012764
quote:

[..]

meestal omdat die een stuk schoner en beter voorzien zijn....
pi_149012774
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Als ik me bij vrouwen omkleed beginnen ze meteen te soppen als ze mijn gigantische lul zien. Verpleegsters hebben daar ook last van gehad, daarom komen er in het vervolg nog maar enkel mannelijke verplegers mij helpen. Hebben ze een aantekening van gemaakt in mijn dossier.
'Betyar lijdt aan grootheidswaanzin en hallucineert.'
pi_149012827
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Echt? Dat is altijd zo geweest, bang ze iets wegkijken ofzo? :?
Altijd zo geweest.

Het is vooral omdat ik altijd even afdep met een toiletpapiertje na het plassen. Dat is hygiënischer.

Bij de urinoirs heb ik nog nooit toiletpapier gezien.
pi_149012833
quote:

[..]

? _O-
pi_149012901
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef Re het volgende:

[..]

meestal omdat die een stuk schoner en beter voorzien zijn....
Ze zijn erg groot, met een trekmachanisme om de deur te kunnen openen. Wat si er beter voorzien volgens jou?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:41:42 #293
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149012938
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'Betyar lijdt aan grootheidswaanzin en hallucineert.'
:P
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:47:38 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149013107
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze zijn erg groot, met een trekmachanisme om de deur te kunnen openen. Wat si er beter voorzien volgens jou?
er is meestal gewoon wc papier aanwezig en ze zijn schoner en meer mogelijkheden om je handen te wassen omdat ze minder worden gebruikt, en ze zijn uniseks...
pi_149013296
quote:

[..]

Fout, ik ga per definitie naar een invaliden toilet als dat beschikbaar is. Het is nl een aangepast toilet, maar niet verboden voor anderen.
pi_149013331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:53 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Fout, ik ga per definitie naar een invaliden toilet als dat beschikbaar is. Het is nl een aangepast toilet, maar niet verboden voor anderen.
Niks mis mee. In de meeste gebouwen is er wel een unisex toilet aanwezig :)
pi_149013359
Ik heb trouwens nooit een rij meegemaakt voor een invaliden toilet, maar zou wel een invalide voorrang geven in zo´n geval.
pi_149013376
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:55 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb trouwens nooit een rij meegemaakt voor een invaliden toilet, maar zou wel een invalide voorrang geven in zo´n geval.
Niet alle mensen zijn zo beschaafd ;(
pi_149013400
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niks mis mee. In de meeste gebouwen is er wel een unisex toilet aanwezig :)
In de meeste kroegen en bioscopen niet, omdat volgens mij ook de horeca wet daar iets over heeft. Ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden.
pi_149013459
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

In de meeste kroegen en bioscopen niet, omdat volgens mij ook de horeca wet daar iets over heeft. Ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden.
Voor zover ik weet in bijna elke bioscoop wel. Ook vaak in restaurants :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')