En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?quote:
We leven in een parlementaire democratie, dat wil ik graag zo houden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daar loop je tegen dezelfde issues aan.
Wat ik mij afvraag, wat als de meerderheid van de mensen dit helemaal niet wil, moet dit wat jou betreft dan nog steeds doorgevoerd worden?
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?
En waarom zou er over het feit heen moeten worden gestapt dat mensen het simpelweg niet willen?
Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ja, momenteel hebben we dus geforceerde ongelijkheid. Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
is het onderwerp wel gelijkheid tussen mannen en vrouwen of juist geforceerde ongelijkheid gebaseerd op geslacht
Ik geloof ook niet echt dat schaamte wordt aangepraat, maar in omgang al of niet aangeleerd, maar daar zit dan geen verschil in van geslacht volgens mij. Men is preuts of niet binnen een gezin.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zo zag ik laatst nog ouders die hun dochter vertelden dat ze zich moest schamen voor haar lichaam en ze vertelden hun zoon dat hij trots moest zijn op zijn lichaam. Oh wacht, het is complete onzin wat je zegt.
Als er ook maar een fractie van waarheid in die claim zou zitten zou je niet al die vrouwen schaars gekleed zien rondlopen in oa. het uitgaansleven of het fenomeen selfie waar veel vrouwen maar al te graag zichzelf laten zien...
Maar mensen zijn fundamenteel niet gelijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:03 schreef robin007bond het volgende:
Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
het wordt je niet ontnomen om naar de WC te gaan of te douchen als vrouw of man... in zijn algemeenheid dan... wat de argumentatie over gescheiden zwemmen etc. ook wel weer interessant maaktquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.
Hmm.. Ik snap het ook wel. Zelf zou ik me denk ik ook eerder schamen bij vrouwen dan bij mannen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Met uniseks toiletten heb ik op zich niet zo veel moeite, maar met gezamenlijke kleedkamers zou ik dat wel hebben. Ik voel persoonlijk nou éénmaal meer gêne bij de aanwezigheid van een (vreemde) man als het om naaktheid gaat, dan bij de aanwezigheid van een (vreemde) vrouw. Ja, zelfs als die vrouw homoseksueel/biseksueel zou zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar. Transgenders zijn ver in de minderheid en in die zin niet echt een heel goed argument vind ik.
Ja, zelf voel ik me daar ook helemaal niet gemakkelijk bij en plas daarom nooit in van die pisbakken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:07 schreef Re het volgende:
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan
Als ik, nota bene in een overheidsgebouw, wens om naar de wc te gaan die aangeduid wordt met het stigma 'voor vrouwen' dan zal mij de toegang door beveiliging worden ontzegd! Dat is een behoorlijke inperking van mijn vrijheid puur op grond van mijn geslacht.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
het wordt je niet ontnomen om naar de WC te gaan of te douchen als vrouw of man... in zijn algemeenheid dan... wat de argumentatie over gescheiden zwemmen etc. ook wel weer interessant maakt
ik heb altijd begrepen dat die plekken voor homo's bedoeld zijn die willen seksen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:07 schreef Re het volgende:
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan
Als je serieus urinoirs bedoeld: nee, ook hetero's pissen daarin.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik heb altijd begrepen dat die plekken voor homo's bedoeld zijn die willen seksen?
Bovendien, ik vind dat verschil in schaamte zelf juist wel mooi eigenlijk. Zoals ik de verschillen tussen man en vrouw sowieso één van de meest mooie dingen in dit leven vind. Zowel in dat verschil als in die (bijkomende) schaamte zit een bepaalde romantiek (ja, toiletten en romantiek; om met Kingstown te spreken: je verwacht het niet (maar dan echt)).quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daar stapt TS maar wat graag overheen om dat even voor anderen te bepalen ja.
Dat wil de equality police maar wat graag ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:10 schreef Forbry het volgende:
Nog even en we zijn met zijn allen één grote grijze massa geworden
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
We leven in een parlementaire democratie, dat wil ik graag zo houden.
Ik zie niet helemaal hoe je die 2 met elkaar kunt rijmen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, momenteel hebben we dus geforceerde ongelijkheid. Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
Komt deels omdat een en ander met pisbakken makkelijker doorstroomt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat TS wel een punt heeft.
Maar ik denk dat wel vooral mannen voordeel hebben bij de huidige opdeling. Heb je die wachtrijen wel eens gezien in een kroeg of discotheek en hoe vol het in die ruimtes is?
Is dit dan ooit democratisch tot stand gekomen? Volgens mij bepalen veel bedrijven en instanties zelf wat ze doen. Dat is niet democratisch, want dat wordt door de bestuurders van die bedrijven of instanties bepaald.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:12 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Ik zie niet helemaal hoe je die 2 met elkaar kunt rijmen.
Als de meerderheid dit anders zou willen dan is er toch geen sprake van geforceerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |