abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149009742
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die keuze hebben ze wel, en sommigen doen dat ook. Je komt echt wereldvreemd over.
Waarom dan überhaupt het onderscheid?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 14:40:13 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:40:44 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149009785
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:35 schreef ZarB het volgende:
Ik vraag me af waarom je per se iedereen naakt bij elkaar wil hebben?
de countervraag daarop is natuurlijk waarom zou het een probleem moeten zijn om naakt voor elkaar te staan.

Als ik wil douchen na het zwemmen dan wil ik douchen, daar hebben anderen weinig mee te maken

Aan de andere kant als je daadwerkelijk geintimideerd zou zijn van het andere geslacht zou dat dan uitmaken of ze naakt of gekleed voor je staan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149009873
Eigenlijk schrik ik wel van de reacties op dit topic. Wat is het probleem? Er zitten zoveel voordelen aan:

- Sneller naar het toilet kunnen gaan. Betere doorstroom
- Principieel het geforceerde onderscheid tussen mannen en vrouwen verminderen
- Als transgender je geen zorgen te hoeven maken om welke toiletruimte je kiest
- Etc. Etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 14:44:21 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:47:53 #214
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_149009975
Ik vind dat TS wel een punt heeft.

Maar ik denk dat wel vooral mannen voordeel hebben bij de huidige opdeling. Heb je die wachtrijen wel eens gezien in een kroeg of discotheek en hoe vol het in die ruimtes is?
pi_149010007
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:44 schreef robin007bond het volgende:
Eigenlijk schrik ik wel van de reacties op dit topic. Wat is het probleem? Er zitten zoveel voordelen aan:

- Etc. Etc.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen niet zitten te wachten op geforceerd het onderscheid opheffen omdat ze zich ongemakkelijk voelen om bekeken en beoordeeld te worden door het andere geslacht en het zien als een aantasting van privacy. Je stapt wat mij betreft wel heel makkelijk over het seksuele component heen wat wel degelijk een issue zou zijn.
pi_149010082
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:44 schreef robin007bond het volgende:

- Etc. Etc.
En als de meerderheid het de "voordelen" niet waard vind?
Verplicht doorvoeren om equality te forceren ten koste van wat mensen willen? ;)

Thanks, but no thanks.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149010139
Nu doe ik geen sport waarbij je gezamenlijk omkleed, maar ik moet er niet aan denken om tussen een groep heteroseksuele mannen te moeten douchen. Homoseksueel zou me niet uitmaken.
Is toch een heel verschil wat mij betreft.
Geen probleem om m'n lichaam aan andere (eventueel lesbische) dames bloot te geven, maar heteroseksuele mannen, nee.
Denk dat het verschil vooral zit in dat mannen (van nature?) meer seksueel naar dames kijken dan andersom.

En gescheiden toiletten vind ik ook prima. Als je mannen toiletten ziet met ondergepiste toiletbrillen, nee bah bedankt. :N
pi_149010167
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:54 schreef Rozekwarts het volgende:
Nu doe ik geen sport waarbij je gezamenlijk omkleed, maar ik moet er niet aan denken om tussen een groep mannen te moeten douchen.
Is toch een heel verschil wat mij betreft.
Geen probleem om m'n lichaam aan andere (eventueel lesbische) dames bloot te geven, maar heteroseksuele mannen, nee.

En gescheiden toiletten vind ik ook prima. Als je mannen toiletten ziet met ondergepiste toiletbrillen, nee bah bedankt. :N
Maar het is voor je eigen bestwil. Wil je niet wat geforceerde gelijkheid tussen mannen en vrouwen?
pi_149010177
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat veel mensen niet zitten te wachten op geforceerd het onderscheid opheffen omdat ze zich ongemakkelijk voelen om bekeken en beoordeeld te worden door het andere geslacht en het zien als een aantasting van privacy. Je stapt wat mij betreft wel heel makkelijk over het seksuele component heen wat wel degelijk een issue zou zijn.
Hmm, wellicht ja.

Bij kleedkamers heb je dat meer dan bij toiletten, dus later we ons eerst maar focussen op toiletten. :)
pi_149010199
Of vrouwentoiletten schoner zijn durf ik trouwens nog wel ernstig te betwijfelen.
pi_149010215
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, wellicht ja.

Bij kleedkamers heb je dat meer dan bij toiletten, dus later we ons eerst maar focussen op toiletten. :)
Daar loop je tegen dezelfde issues aan.
Wat ik mij afvraag, wat als de meerderheid van de mensen dit helemaal niet wil, moet dit wat jou betreft dan nog steeds doorgevoerd worden?
pi_149010233
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk meer een zijspoor. Mijn punt zijn voornamelijk de gemengde toiletten die je al in heel veel bedrijven hebt.

Kleedkamers mixen heeft als bijkomend voordeel dat transgenders niet meer op hoeven te letten in welk kleedhokje ze eigenlijk moeten omkleden. En omdat het scheiden gewoon achterhaald is, gezien er ook vrouwen zijn die op dezelfde manier als mannen naar je lichaam zouden kunnen kijken.
Met uniseks toiletten heb ik op zich niet zo veel moeite, maar met gezamenlijke kleedkamers zou ik dat wel hebben. Ik voel persoonlijk nou éénmaal meer gêne bij de aanwezigheid van een (vreemde) man als het om naaktheid gaat, dan bij de aanwezigheid van een (vreemde) vrouw. Ja, zelfs als die vrouw homoseksueel/biseksueel zou zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar. Transgenders zijn ver in de minderheid en in die zin niet echt een heel goed argument vind ik.
Tails tell tales
pi_149010236
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:55 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar het is voor je eigen bestwil. Wil je niet wat geforceerde gelijkheid tussen mannen en vrouwen?
Eigen bestwil? :') Bitch, please.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:57:51 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149010237
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:55 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

is het onderwerp wel gelijkheid tussen mannen en vrouwen of juist geforceerde ongelijkheid gebaseerd op geslacht :P
pi_149010252
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Forbry het volgende:
maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar
Daar stapt TS maar wat graag overheen om dat even voor anderen te bepalen ja.
pi_149010259
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Eigen bestwil? :') Bitch, please.
Je hoort het toch van TS?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:59:31 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010288
Goed topic!

Ook ik kan mij al jaren woest maken over het feit dat mij als man de toegang tot vrouwenwc's wordt ontzegd. Dit is direct in strijd met zowel de Grondwet als het EVRM. Grove schending van mijn mensenrechten als wel een beperking van mijn vrijheid.

Het wordt tijd dat het juk dat de vrouwen deze maatschappij opleggen doorbroken wordt. Desnoods met acties.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:00:06 #228
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_149010302
Ik snap TS wel :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_149010315
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:00 schreef Toekito het volgende:
Ik snap TS wel :)
En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?
En waarom zou er over het feit heen moeten worden gestapt dat mensen het simpelweg niet willen?
pi_149010347
Zou wel een mooi experiment zijn.
2 zwembaden naast elkaar.

Bij eentje verplicht uniseks kleedkamers, bij andere gewoon gescheiden
pi_149010364
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar loop je tegen dezelfde issues aan.
Wat ik mij afvraag, wat als de meerderheid van de mensen dit helemaal niet wil, moet dit wat jou betreft dan nog steeds doorgevoerd worden?
We leven in een parlementaire democratie, dat wil ik graag zo houden. ;)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:02:50 #232
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010366
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:00 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

En wat zijn de praktische redenen om het te veranderen?
En waarom zou er over het feit heen moeten worden gestapt dat mensen het simpelweg niet willen?
quote:
Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_149010383
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Re het volgende:

[..]

is het onderwerp wel gelijkheid tussen mannen en vrouwen of juist geforceerde ongelijkheid gebaseerd op geslacht :P
Ja, momenteel hebben we dus geforceerde ongelijkheid. Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
pi_149010395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:36 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zo zag ik laatst nog ouders die hun dochter vertelden dat ze zich moest schamen voor haar lichaam en ze vertelden hun zoon dat hij trots moest zijn op zijn lichaam. Oh wacht, het is complete onzin wat je zegt.
Als er ook maar een fractie van waarheid in die claim zou zitten zou je niet al die vrouwen schaars gekleed zien rondlopen in oa. het uitgaansleven of het fenomeen selfie waar veel vrouwen maar al te graag zichzelf laten zien...
Ik geloof ook niet echt dat schaamte wordt aangepraat, maar in omgang al of niet aangeleerd, maar daar zit dan geen verschil in van geslacht volgens mij. Men is preuts of niet binnen een gezin.

Maar schaarsgekleed is niet hetzelfde als bloot. Het is suggereren. Daarbij kun je je slechte punten verbergen en goede punten aandikken en een en ander veranderen door bv je bh op te vullen...
Daarbij worden die dingen expliciet gedaan om aandacht te krijgen voor hun erotische uitstraling, dat heeft de vrouw zelf in de hand.
Bij blootgaan hebben sommige vrouwen het idee dat je alleen die pukkel op haar kont ziet of de cellulitis op haar benen...dat hun tieten niet mooi genoeg zijn, ze een rare navel hebben etc.
Maar dat gaat net zo god op voor sommige jongens.

Ik vind dus ook dat de mogelijkheid om je privé om te kleden wel moet bestaan, maar die hokjes kunnen gewoon unisex zijn.

Ik zie ook de voordelen van snellere doorstroming wel.
pi_149010399
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:03 schreef robin007bond het volgende:
Dan toch liever geforceerde gelijkheid dan ongelijkheid.
Maar mensen zijn fundamenteel niet gelijk.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:04:11 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149010407
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Het mag gewoon niet. Klaar. Dat er heel veel Nederlanders zijn die maar wat graag willen discrimineren (om welke reden dan ook) is leuk en aardig, maar daar zouden we geen boodschap aan moeten hebben.
het wordt je niet ontnomen om naar de WC te gaan of te douchen als vrouw of man... in zijn algemeenheid dan... wat de argumentatie over gescheiden zwemmen etc. ook wel weer interessant maakt
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:04:18 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149010412
Praktische reden is natuurlijk dat het een praktische verdubbeling van de toiletgelegenheden biedt. Mocht de heren of dames wc al bezet zijn, dan kan je nu als man of vrouw ook uitwijken naar het alternatief. Super handig!
--
pi_149010426
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:57 schreef Forbry het volgende:

[..]

Met uniseks toiletten heb ik op zich niet zo veel moeite, maar met gezamenlijke kleedkamers zou ik dat wel hebben. Ik voel persoonlijk nou éénmaal meer gêne bij de aanwezigheid van een (vreemde) man als het om naaktheid gaat, dan bij de aanwezigheid van een (vreemde) vrouw. Ja, zelfs als die vrouw homoseksueel/biseksueel zou zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar maakt mijn persoonlijke beleving niet minder waar. Transgenders zijn ver in de minderheid en in die zin niet echt een heel goed argument vind ik.
Hmm.. Ik snap het ook wel. Zelf zou ik me denk ik ook eerder schamen bij vrouwen dan bij mannen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.

De eerste keer omkleden was voor iedereen ook wel moeilijk denk ik. Vroeger durfde ik dat nooit dus ging ik me apart omkleden in de WC's. Wellicht is die schaamte ook gewoon een kwestie van wennen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:07:05 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149010478
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan :P
pi_149010517
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:07 schreef Re het volgende:
wat op zich ook wel apart is, is dat de pisbakken op de mannen WCs openlijk naast elkaar staan :P
Ja, zelf voel ik me daar ook helemaal niet gemakkelijk bij en plas daarom nooit in van die pisbakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')