abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149017069
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als vrouwen gewoon hun ding doen en weggaan...

[ afbeelding ]
+ Urinoirs nemen minder ruimte in.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:45:06 #52
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_149020817
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:02 schreef Alentejana het volgende:
Deel 2 Originele OP van deel 1:

We hebben aparte kleedkamers voor vrouwen en mannen, eveneens aparte toiletten. Bij kleedkamers kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd? Je hebt ook homo's en lesbiennes die op dezelfde manier naar je lichaam zouden kijken als een hetero van het andere geslacht.
naar het toilet gaan.

Eigenlijk is dit toch gewoon achterhaald? Waarom niet gewoon één kleedkamer voor beide geslachten en één type toiletruimte? Waarom dat onderscheid? Tegenwoordig is dat toch helemaal niet meer nodig?
Transgenders voelen ook vaak ongemak bij het bepalen in welke ruimte ze moeten omkleden of

Als dit topic niet hier thuishoort, dan mag het verplaatst worden uiteraard. :P
Als je mannen- en vrouwen toiletten zou gaan combineren, kunnen mannen voortaan ook een nummertje trekken en in de rij gaan staan voordat ze naar de wc kunnen. Daar pas ik voor :{w
pi_149022249
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:53 schreef bijdehand het volgende:

Hier heb je de keuze je te identificeren met hoe je je voelt en daar maak je ook geen gebruik van.
Nee, omdat het eerlijk gezegd niet in me op is gekomen iets anders in te vullen dan wat ik normaal papieren in moet vullen (en veranderen gaat niet).
Ik ben ook pas vrij recent weer volop met mijn gender identiteit bezig, ik heb het lang laten rusten.

Ik moet trouwens even benadrukken dat de OP niet oorspronkelijk van mij is! Ik ben niet degene die het eerste topic gestart is.
pi_149023164
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:20 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, omdat het eerlijk gezegd niet in me op is gekomen iets anders in te vullen dan wat ik normaal papieren in moet vullen (en veranderen gaat niet).
Ik ben ook pas vrij recent weer volop met mijn gender identiteit bezig, ik heb het lang laten rusten.

Ik moet trouwens even benadrukken dat de OP niet oorspronkelijk van mij is! Ik ben niet degene die het eerste topic gestart is.
Waarom gaat veranderen niet?

Offtopic: Vraag me ook af hoe het kan dat je je niet met je gender identiteit bezig bent. Lijkt me dat je zoiets toch elk moment van de dag voelt?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149023682
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom gaat veranderen niet?

Offtopic: Vraag me ook af hoe het kan dat je je niet met je gender identiteit bezig bent. Lijkt me dat je zoiets toch elk moment van de dag voelt?
Je geslacht veranderen in je profiel lukt niet achteraf, probeer het maar.

Ik heb me aangepast aan het lichaam zeg maar. Weg van de minste weerstand. Daar kon ik mee leven. Maar de laatste jaren heb ik er steeds minder vrede mee.
Ik ben wel bereid om overal uitgebreider op in te gaan, want het lijkt oprechte belangstelling, maar dan wel via pm, want ik ben niet het onderwerp.
pi_149024195
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:51 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je geslacht veranderen in je profiel lukt niet achteraf, probeer het maar.

Ik heb me aangepast aan het lichaam zeg maar. Weg van de minste weerstand. Daar kon ik mee leven. Maar de laatste jaren heb ik er steeds minder vrede mee.
Ik ben wel bereid om overal uitgebreider op in te gaan, want het lijkt oprechte belangstelling, maar dan wel via pm, want ik ben niet het onderwerp.
Net gedaan :@

En nee, dat snap ik. Daarom typte ik al offtopic :9
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149024404
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:58 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

+ Urinoirs nemen minder ruimte in.
Tja, maar mannen moeten ook wel eens kakken.
Maar meidjen brengen idd gemiddeld meer tijd door omdat ze ook gaan zitten opmaken en oksels uitwassen en tampons verwisselen enzo.

overigens kunnen ze ook gebruik maken van een urinoir, met een hulpmiddel, maar mannen vindne het niet leuk als er een vrouw bij komt staan.

Kortom er is nog best gène en daarom is alles over het algemeen nog steeds gescheiden als er meerdere tegelijk het toiletgebouw in kunnen.
pi_149024497
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:12 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Tja, maar mannen moeten ook wel eens kakken.
Maar meidjen brengen idd gemiddeld meer tijd door omdat ze ook gaan zitten opmaken en oksels uitwassen en tampons verwisselen enzo.

overigens kunnen ze ook gebruik maken van een urinoir, met een hulpmiddel, maar mannen vindne het niet leuk als er een vrouw bij komt staan.

Kortom er is nog best gène en daarom is alles over het algemeen nog steeds gescheiden als er meerdere tegelijk het toiletgebouw in kunnen.
Ik ken geen een vrouw die die hulpmiddelen fijn vindt, en ik heb t toch aan best veel vrouwen gevraagd.
Dat opmaken en oksels wassen willen vrouwen toch ook niet doen waar mannen bij zijn?? Laat staan maandverband verwisselen...
pi_149027467
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ken geen een vrouw die die hulpmiddelen fijn vindt, en ik heb t toch aan best veel vrouwen gevraagd.
Dat opmaken en oksels wassen willen vrouwen toch ook niet doen waar mannen bij zijn?? Laat staan maandverband verwisselen...
Dat maandverband wisselen doen ze toch wel in de hokjes zelf neem ik aan?
pi_149028294
quote:
11s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat maandverband wisselen doen ze toch wel in de hokjes zelf neem ik aan?
Sommige dingen zijn wel te horen hoor.
  maandag 26 januari 2015 @ 07:22:07 #61
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_149064434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:38 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hoe je je voelt werkt dus niet als een wc bitch gaat bepalen dat je er niet inkomt omdat je te manlijk of vrouwlijk bent of je wordt uitgelachen bv.

Maar ik wil je graag aanbieden om het eens te proberen om je als vrouw te kleden en te kijken welke wc je zelf liever kiest en hoe anderen reageren.
Want travestieten stuiten op hetzelfde probleem. Die zijn soms echt niet welkom bij de dames, maar ook niet bij de heren. moet dan dus of brutal zijn, of geluk hebben dat er geen toiletjuffrouw is en niemand anders in het gebouwtje.

En nogmaals ik vraag niet om extra wc´s maar gewoon om wat creatiever om te gaan met poppetjes plakken.
Ik snap dat men hier en daar aan regels vast zit en daar is het lastiger (maar die hebben eigenlijk altijd wel een invaliden wc), maar sowieso als men nieuw gaat bouwen is het wel iets waar men zich over zou kúnnen buigen.
als ik dit zo lees, is het probleem vooral hoe mensen er mee omgaan. Niet de fysieke wc's. Het lijkt me veel goedkoper toiletjuffrouwen hier in voor te lichten, dan tig wc erbij bouwen of zorgen dat iedereen een lastige keus moet maken.
Als iedereen het zou accepteren, zou de keus van wc helemaal niet meer zo moeilijk zijn,
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_149066530
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 07:22 schreef Angst het volgende:

[..]

als ik dit zo lees, is het probleem vooral hoe mensen er mee omgaan. Niet de fysieke wc's. Het lijkt me veel goedkoper toiletjuffrouwen hier in voor te lichten, dan tig wc erbij bouwen of zorgen dat iedereen een lastige keus moet maken.
Als iedereen het zou accepteren, zou de keus van wc helemaal niet meer zo moeilijk zijn,
Dat gaat dan wel alleen op voor trangenders en op zich zou het inderdaad al een hele vooruitgang zijn als men andere mensen zelf laten bepalen naar welke WC ze willen ook al zien ze er niet helemaal conform de norm uit.
Maar aan transfobie van andere wc gebruikers doe je niet zo veel.

Voor minder rijen zou gemengd ook makkelijk zijn. Geen extra wc´s, gewoon geen poppetjes meer op de deuren of een aantal daarvan. Ik snap de bezwaren TEGEN unisex wc´s niet zo.

Plus, als men wel invalide wc´s kan maken op last van de overheid en allerlei wetjes, waarom kunnen er dan niet unisex wc´s maken? Het kan op z´n minst overwogen worden bij nieuwe projecten.

In huizen zijn wc´s toch ook unisex?
pi_149069007
Ik zat er nog eens over na te denken. In de tijd dat ik nog veel uitging en erg met het andere geslacht bezig was, zag ik de WC's ook wel als een soort van "retraite". Daar kon je het dan lekker uitgebreid en ongestoord met je vriendinnen over die "ene leuke jongen" hebben en vervolgens je hele voorkomen nog eens tiendubbel controleren (en één en ander bijwerken indien nodig). :') Zou het toentertijd toch niet zo leuk hebben gevonden als je "die ene jongen" dan elk moment in de WC's had kunnen tegenkomen... :P

Ja, sneu verhaal :D , maar de kern is (en dat blijkt ook best een beetje uit de reacties in dit topic vind ik) is dat velen (zowel man als vrouw denk ik) het huidige concept eigenlijk wel prettig vinden. Voor transgenders ligt dat anders (begrijp ik ook volkomen :* ), maar dat is en blijft nou éénmaal een hele kleine groep.
Tails tell tales
pi_149072268
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:00 schreef Forbry het volgende:
Ik zat er nog eens over na te denken. In de tijd dat ik nog veel uitging en erg met het andere geslacht bezig was, zag ik de WC's ook wel als een soort van "retraite". Daar kon je het dan lekker uitgebreid en ongestoord met je vriendinnen over die "ene leuke jongen" hebben en vervolgens je hele voorkomen nog eens tiendubbel controleren (en één en ander bijwerken indien nodig). :') Zou het toentertijd toch niet zo leuk hebben gevonden als je "die ene jongen" dan elk moment in de WC's had kunnen tegenkomen... :P

Ja, sneu verhaal :D , maar de kern is (en dat blijkt ook best een beetje uit de reacties in dit topic vind ik) is dat velen (zowel man als vrouw denk ik) het huidige concept eigenlijk wel prettig vinden. Voor transgenders ligt dat anders (begrijp ik ook volkomen :* ), maar dat is en blijft nou éénmaal een hele kleine groep.
Het zijn wel alleen de vrouwen die het daarvoor gebruiken. Dan zou je ook dames plus unisex wc´s kunnen hebben. Of een aparte "powderroom" want dat heeft niets meer met je behoefte doen te maken.
pi_149072320
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het zijn wel alleen de vrouwen die het daarvoor gebruiken. Dan zou je ook dames plus unisex wc´s kunnen hebben. Of een aparte "powderroom" want dat heeft niets meer met je behoefte doen te maken.
Mijn punt is vooral dat de meesten het wel best vinden zo. Daarmee wordt de kans dat er iets aan zal worden gedaan automatisch kleiner.

Vrouwen kunnen ongestoord ouwehoeren en tutten. Mannen hebben het lekker rustig en hoeven niet lang in de rij te staan.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')