abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149013576
Deel 2 Originele OP van deel 1:

We hebben aparte kleedkamers voor vrouwen en mannen, eveneens aparte toiletten. Bij kleedkamers kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd? Je hebt ook homo's en lesbiennes die op dezelfde manier naar je lichaam zouden kijken als een hetero van het andere geslacht.
naar het toilet gaan.

Eigenlijk is dit toch gewoon achterhaald? Waarom niet gewoon één kleedkamer voor beide geslachten en één type toiletruimte? Waarom dat onderscheid? Tegenwoordig is dat toch helemaal niet meer nodig?
Transgenders voelen ook vaak ongemak bij het bepalen in welke ruimte ze moeten omkleden of

Als dit topic niet hier thuishoort, dan mag het verplaatst worden uiteraard. :P
pi_149013614
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:00 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon vragen wie er komt dweilen als je in je broek piest ofzo.
Of je vraagt "wie helpt me even naar binnen" (ook al heb je geen hulp nodig), of als er iemand uitkomen meteen ropen "houd die deur even voor me open!".
Het is gebleken dat bij direct vragen mensen over het algemeen wel genegen zijn om te helpen/opzij te gaan.
In elk geval de test waard!
Ben zelf niet gehandicapt dus als ik 't vraag ben ik pervers :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149013676
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ben zelf niet gehandicapt dus als ik 't vraag ben ik pervers :@
Okee, dan moet je gewoon je beurt afwachten.

quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Voor zover ik weet in bijna elke bioscoop wel. Ook vaak in restaurants :)
Goede ontwikkeling.
Ik zie wel invaliden toiletten, maar geen unisex toiletten hier in Portugal helaas.
Maar wat staat er dan op de deur , gewoon "WC"?
pi_149013731
Laten we dat maar niet doen zit half fok i de kleedkamers
Ik zwaai naar dieren.
pi_149013744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:05 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Okee, dan moet je gewoon je beurt afwachten.
Dat niet, maar help wel eens iemand naar zo'n toilet toe. Dan is het ronduit asociaal als je toch voor gaat.
quote:
[..]

Goede ontwikkeling.
Ik zie wel invaliden toiletten, maar geen unisex toiletten hier in Portugal helaas.
Maar wat staat er dan op de deur , gewoon "WC"?
Nee, een rolstoel. Die gehandicaptenwc's zijn gewoon uniseks :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149013757
Afzonderlijke hokjes zijn duurder, bemoeilijken toezicht en werken dus vandalisme of ander ongepast gedrag in de hand.

Allemaal samen in een hok zou onder bepaalde doelgroepen (bv hormonale tieners) ongewenste spanningen kunnen veroorzaken, of er bijvoorbeeld voor zorgen dat bepaalde groepen zich niet meer welkom voelen (bv streng gelovigen).

Daarbij is het overgrote deel van de bevolking heteroseksueel, ergo scheiding mannen en vrouwen.

Dit is, net zoals heel veel zaken, gewoon een simpele kosten/baten analyse.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149013824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:02 schreef Alentejana het volgende:
Deel 2 Originele OP van deel 1:

We hebben aparte kleedkamers voor vrouwen en mannen, eveneens aparte toiletten. Bij kleedkamers kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd? Je hebt ook homo's en lesbiennes die op dezelfde manier naar je lichaam zouden kijken als een hetero van het andere geslacht.
naar het toilet gaan.

Eigenlijk is dit toch gewoon achterhaald? Waarom niet gewoon één kleedkamer voor beide geslachten en één type toiletruimte? Waarom dat onderscheid? Tegenwoordig is dat toch helemaal niet meer nodig?
Transgenders voelen ook vaak ongemak bij het bepalen in welke ruimte ze moeten omkleden of

Als dit topic niet hier thuishoort, dan mag het verplaatst worden uiteraard. :P
Geef mij een argument waarom het tegenwoordig niet meer nodig zou zijn in tegenstelling tot vroeger.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149013835
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, een rolstoel. Die gehandicaptenwc's zijn gewoon uniseks :)
O zo, ja daar had ik het eerder ook al over. die gebruik ik dus ook gewoon als er een is.

Ik dacht dat je het overnaast de invaliden wc had over een unisex wc.

De invaliden wc zie je idd bijna overal al, gelukkig, al worden ze soms ook als berghok gebruikt...
pi_149013870
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:09 schreef Alentejana het volgende:

[..]

O zo, ja daar had ik het eerder ook al over. die gebruik ik dus ook gewoon als er een is.

Ik dacht dat je het overnaast de invaliden wc had over een unisex wc.

De invaliden wc zie je idd bijna overal al, gelukkig, al worden ze soms ook als berghok gebruikt...
Als ze die als berghok gebruiken mogen ze 'm mooi leeghalen ;) Hier heb ik dat nooit gezien :)
Een extra wc als unisextoilet lijkt me een dure zaak, maar ook onnodig.
pi_149014020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:09 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Geef mij een argument waarom het tegenwoordig niet meer nodig zou zijn in tegenstelling tot vroeger.
Omdat men wellicht tegenwoordig niet meer zo preuts is?

Overigens ben ik voor de mogelijkheid tot gescheiden naar de wc en omkleden, voor die zich daar prettiger bij voelen en de mogelijkheid voor unisex wc´s en hokjes en kleedkamers, voor wie daar geen moeite mee hebben.

Ik vind keuze belangrijk.
pi_149014088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:15 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Overigens ben ik voor de mogelijkheid tot gescheiden naar de wc en omkleden, voor die zich daar prettiger bij voelen en de mogelijkheid voor unisex wc´s en hokjes en kleedkamers, voor wie daar geen moeite mee hebben.

Je maakt een aanname. Ik ben preuts. Waar moet ik heen dan? In de bosjes?
Sorry maar het is een onzin voorstel.
- Henry de Jouvenel
pi_149014105
quote:

[..]

Dan moet een gemiddeld zwembad dus extra kleedhokken bouwen en extra wc's. Dat is toch een duur geintje voor slechts 'een keuze'?
Mensen die graag gemengd om willen kleden kunnen naar een nudistenbad, me dunkt.
pi_149014129
quote:

[..]

Betaal je het ook?

Ik vind keuze zwaar overschat.
pi_149014143
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als ze die als berghok gebruiken mogen ze 'm mooi leeghalen ;) Hier heb ik dat nooit gezien :)
Een extra wc als unisextoilet lijkt me een dure zaak, maar ook onnodig.
Daar waar de invalidentoilet op slot is en je een sleutel moet gaan halen en je er als valide niet in mag, is een unisex wc niet overbodig.

Verder is het overal waar bij tijd en wijlen grote rijen ontstaan sowieso handig voor de doorstroming.
pi_149014190
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:19 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Daar waar de invalidentoilet op slot is en je een sleutel moet gaan halen en je er als valide niet in mag, is een unisex wc niet overbodig.

Verder is het overal waar bij tijd en wijlen grote rijen ontstaan sowieso handig voor de doorstroming.
Nee, want per saldo blijven er vaak extra toiletten, alleen moeten er extra kosten gemaakt worden.
En waar de fuck moet je een sleutel vragen om naar de wc te mogen? Nooit gemerkt hier. Op plaatsen waar je naar de wc moet en je kan niet naar de gehandicaptenwc kan je gewoon naar een gewone wc hoor.
pi_149014205
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:17 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Je maakt een aanname. Ik ben preuts. Waar moet ik heen dan? In de bosjes?
Sorry maar het is een onzin voorstel.
Het was maar een gooi....
Verder staat er toch duidelijk dat ik zelf voor de mogelijkheid van gescheiden wc´s en kleedhokjes ben, met daarnaast unisex.... zodat men kan kiezen en niet gedwongen wordt tot het een of het ander?
pi_149014282
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, want per saldo blijven er vaak extra toiletten, alleen moeten er extra kosten gemaakt worden.
En waar de fuck moet je een sleutel vragen om naar de wc te mogen? Nooit gemerkt hier. Op plaatsen waar je naar de wc moet en je kan niet naar de gehandicaptenwc kan je gewoon naar een gewone wc hoor.
Er zijn genoeg plekken waar je een sleutel moet vragen zoals bij een pompstation of een bibliotheek of waar men ervaring heeft met vandalisme of seks op de WC...

Extra kosten? Wat dacht je van gewoon de poppetjes die een mannetje of vrouwtje moeten voorstellen verwijderen? Als er meerdere units zijn hoeft dat maar van 1 unit.

En dat naar een gewone wc gaan is voor een transgender niet zo logish. Moet je gaan naar hoe je eruit ziet of gaan naar waar je mee plast? In beide gevallen kun je voor problemen komen te staan.
pi_149014338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]

er zijn genoeg plekken waar je een sleutel moet vragen zoals bij een pompstation of een bibliotheek of waar men ervaring heeft met vandalisme of seks op de WC...

Extra kosten? Wat dacht je van gewoon de poppetjes die een mannetje of vrouwtje moeten voorstellen verwijderen? Als er meerdere units zijn hoeft dat maar van 1 unit.
Bij pompstations moet je vaak een sleutel vragen ja, maar daar hoeft het niet slechts voor de gehandicaptenwc en is er één sleutel voor de wc. Die wc's zijn ook vaak uniseks...

Extra kosten ja. Wc's zijn vaak gescheiden van elkaar, dus 3 vrouwenwc's tegenover 3 mannenwc's. Dan is er geen mogelijkheid om een poppetje weg te halen, of je wil van alle vrouwen of mannenwc's een unisekswc maken of er moet een wc bijgebouwd worden...
pi_149014359
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:25 schreef Alentejana het volgende:
En dat naar een gewone wc gaan is voor een transgender niet zo logish. Moet je gaan naar hoe je eruit ziet of gaan naar waar je mee plast? In beide gevallen kun je voor problemen komen te staan.
Hoe je je voelt. Men kan niet verwachten dat er voor een zeer kleine groep in elke horecagelegenheid, bioscoop, station, trein, wat dan ook, extra wc's worden gemaakt.
pi_149014455
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bij pompstations moet je vaak een sleutel vragen ja, maar daar hoeft het niet slechts voor de gehandicaptenwc en is er één sleutel voor de wc. Die wc's zijn ook vaak uniseks...

Extra kosten ja. Wc's zijn vaak gescheiden van elkaar, dus 3 vrouwenwc's tegenover 3 mannenwc's. Dan is er geen mogelijkheid om een poppetje weg te halen, of je wil van alle vrouwen of mannenwc's een unisekswc maken of er moet een wc bijgebouwd worden...
De meeste pompstations die ik ken hebben gescheiden wc´s, maar dat kan natuurlijk per bedrijf verschillen. Maar het gaat niet specifiek om pompstations, ik noemde alleen wat voorbeelden waar je een sleutel moet halen.

Je kunt er een poppetje bijplakken aan de buitenkanten dan heb je zes wc´s en dan op de aparte deuren als je eenmaal binnen b van de 3 deuren 1 beplakken met unisex plaatje of zonder en 2 met mannetje of vrouwtje...
Als je een beetje creatief bent met je poppetjes plakken hoef je niks te verbouwen hoor.
pi_149014464
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:22 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het was maar een gooi....
Verder staat er toch duidelijk dat ik zelf voor de mogelijkheid van gescheiden wc´s en kleedhokjes ben, met daarnaast unisex.... zodat men kan kiezen en niet gedwongen wordt tot het een of het ander?
Het heeft geen enkele meerwaarde voor normale mensen. Voor mensen met een vreemd fetish wel maar gelukkig is dat nog een taboo.
Volgende keer beter.
Gr. Gr.
- Henry de Jouvenel
pi_149014560
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:32 schreef Alentejana het volgende:

[..]

De meeste pompstations die ik ken hebben gescheiden wc´s, maar dat kan natuurlijk per bedrijf verschillen. Maar het gaat niet specifiek om pompstations, ik noemde alleen wat voorbeelden waar je een sleutel moet halen.

Je kunt er een poppetje bijplakken aan de buitenkanten dan heb je zes wc´s en dan op de aparte deuren als je eenmaal binnen b van de 3 deuren 1 beplakken met unisex plaatje of zonder en 2 met mannetje of vrouwtje...
Als je een beetje creatief bent met je poppetjes plakken hoef je niks te verbouwen hoor.
Leuk, sta je daar te pissen bij een urinoir, komen er groepjes vrouwen langsgelopen :') Nee, ik ben voor keuze maar dit vind ik veel te ver gaan. Veel te ver.
pi_149014648
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoe je je voelt. Men kan niet verwachten dat er voor een zeer kleine groep in elke horecagelegenheid, bioscoop, station, trein, wat dan ook, extra wc's worden gemaakt.
Hoe je je voelt werkt dus niet als een wc bitch gaat bepalen dat je er niet inkomt omdat je te manlijk of vrouwlijk bent of je wordt uitgelachen bv.

Maar ik wil je graag aanbieden om het eens te proberen om je als vrouw te kleden en te kijken welke wc je zelf liever kiest en hoe anderen reageren.
Want travestieten stuiten op hetzelfde probleem. Die zijn soms echt niet welkom bij de dames, maar ook niet bij de heren. moet dan dus of brutal zijn, of geluk hebben dat er geen toiletjuffrouw is en niemand anders in het gebouwtje.

En nogmaals ik vraag niet om extra wc´s maar gewoon om wat creatiever om te gaan met poppetjes plakken.
Ik snap dat men hier en daar aan regels vast zit en daar is het lastiger (maar die hebben eigenlijk altijd wel een invaliden wc), maar sowieso als men nieuw gaat bouwen is het wel iets waar men zich over zou kúnnen buigen.
pi_149014651
Of we houden er gewoon mee op om bij het minste of geringste allerlei aanpassingen te maken voor de onbenulligheden van de zoveelste marginale groep mensen onder het mom van keuzevrijheid.

Waarom overal weer zo'n probleem van maken. Is dat in tegenwoordig of zo?

En mocht je dan toevallig transseksueel zijn, dan kies je toch gewoon een toilet en ga je daar pissen. Ik mag namelijk hopen dat het transseksuelen niet zo heel erg veel kan schelen wat andere, mogelijk bekrompen, mensen van ze denken. Dan wordt het waarschijnlijk erg lastig om je nog in het openbaar te begeven.
pi_149014770
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Leuk, sta je daar te pissen bij een urinoir, komen er groepjes vrouwen langsgelopen :') Nee, ik ben voor keuze maar dit vind ik veel te ver gaan. Veel te ver.
Vrouwen zullen over het algemeen niet kiezen om ergens binnen te gaan waar kerels staan te zeiken omdat die erger stinken, op 1 deur duidelijk staat dat er alleen urioirs achter hangen, blijven ze daar wel weg, en bovendien sta je er toch met je rug naar toe?Jij hebt ogen in je nek zodat je ziet wie er achter je langs gaat? En er is ook nog een mogelijkheid om hokjes zo te hebben dat men niet langs urinoirs hoeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')