De laatste 10 minuten werd veel duidelijk hoor? Natuurlijk nog niet alles maar wel de hoofdvraag van de filmquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, maar er zijn ook trilogieeen die enigzins zaken verduidelijken, dit vond ik wel storend.
Ik heb deze gisteren ook gekeken, krijgt van mij een 7quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:08 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
John Wick (2014) - IMDb
Keanu Reeves is hoe dan ook al een +1 wat mij betreft. Verhaal is redelijk standaard maar wel met een paar leuke afwijkingen van de norm. Goed in elkaar geflanst, mooie actie scenes en het verhaal is goed in elkaar gezet ondanks dat het wel redelijk voorspelbaar is.
IMDB geeft het een 7,4 en ik trek hem door naar een volle 8.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Typisch patriottistisch redneck/Texaans verhaal waarin de oorlogshandelingen van de USA nergens kritisch worden belicht en de hoofdrolspeler zelfs trots is op het grote aantal mensen dat ie als sniper heeft gedood. Dat daarbij diverse vrouwen en kinderen zaten levert bij hem in eerste instantie ook niet al te veel problemen op.
Dramatisch film-dieptepunt is de scene waarin overduidelijk een pop wordt gebruikt als baby.
IMDb: 7,7
Ik: 5,0There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Het is ook geen documentaire he? In een film worden soms andere keuzes gemaakt omdat dat beter werkt qua opbouw of qua spanning. Films zitten altijd vol 'fouten' als je de werkelijkheid er naast legt (geldt ook voor een groot aantal Oscarkandidaten dit jaar), maar dat is niet belangrijk voor de wereld in de film zelf.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:37 schreef Ferry_76 het volgende:
American Sniper (2014)
...Maar ik heb ook het boek gelezen, en helaas wordt dat in deze film behoorlijk geweld aangedaan. Van kleine foutjes in de tijdlijn tot een rode draad die door alle vier zijn uitzendingen naar Irak loopt, en die werkelijk uit een grote duim gezogen is. Hoe meer ik door het boek blader, hoe meer ik vind wat gewoon niet klopt.
Mijn persoonlijke cijfer: een 4.
Complete flut iddquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:15 schreef Pap89 het volgende:
Annabelle (2014) http://www.moviemeter.nl/film/100344
een Pre-quel van The Conjuring.
Waar ik zelf de film The Conjuring wel erg kon waarderen, goed acteer werk en goede scenes, was dit wel echt een vreselijk slechte film.
Na 50 minuten komt er een "beetje" actie, zeer cliche en een paar goedkope "jumpscares" en dat is het.
Verhaal is zeer karig en het kon op geen moment een beetje boeien.
Overslaan, zonde van je tijd.
3/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeker een 9/10!
Ik ookquote:Op zondag 25 januari 2015 11:43 schreef Mike het volgende:
Ik kende het verhaal van Kyle niet en vond het een indrukwekkend verhaal en film, los van hoe het in werkelijkheid is gelopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: dat was een dikke spoiler natuurlijk
[ Bericht 15% gewijzigd door Mike op 26-01-2015 21:16:12 ]
Die is tof jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:15 schreef dumble het volgende:
What We Do in the Shadows (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Echt geniaal. Super origineel, low budget maar dat maakt niet uit want ze doen alsof het een soort documentaire is en echt ongelooflijk komisch.
"What are we, we're werewolves, not swearwolves. "![]()
Imdb: 7.6
Ik: 8
Gebeurt vaak genoeg.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:11 schreef johnson555 het volgende:
Wel jammer dat niemand op elkaar reageert op zijn/haar filmkeuze of mening![]()
die ouwe vampier is echt geniaal lol...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:15 schreef dumble het volgende:
[ afbeelding ]
Echt geniaal. Super origineel, low budget maar dat maakt niet uit want ze doen alsof het een soort documentaire is en echt ongelooflijk komisch.
Wat ik uit de trailer kon opmaken is dat cinematografie nog steeds ruk is, net als de cast. Frank Lammers, Barry Atsma, Tygo Gernandt... nee laat maar zitten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:42 schreef Joosie200 het volgende:
Net terug van Michiel de Ruyter film. Hij is al op maandag in première gegaan in het Scheepvaartmuseum, maar ik heb hem net in de bios gezien. En ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met de krantenrecensies. Het is een on Nederlandse film geworden. Weg zijn die goedkope special effects, ze hebben de sfeer uit de 17e eeuw goed voor het licht gebracht. De Staten-Generaal ook, man dat lijkt wel op een kopie van het Lagerhuis met die opstelling tussen oranje en staatsgezinden.
De casting vind ik goed gelukt, vooral de rol van Charles Dance was een kopie van hoe hij in Game of Thrones kan uitvallen met "do your duty for your family" speechWillempie de derde werd briljant vertolkt en bij vlagen moest ik denken aan La roi danse en Lowietje de veertiende hoe veel gelijkenissen met Willem III vertoonde.
De film verdient zeker een 8,5. Casting is goed, de manier van filmen is een verademing tov de gebruikelijke techniek. Het verhaal daarin is natuurlijk gekozen om de menselijke en strategische kant te tonen van Michiel de Ruyter. En niet zo zeer de zwarte bladzijde over de VOC. Sommige mensen vinden dat kwalijk omdat niet het hele verhaal is verteld.
Maar ik vind dat ze een prima keuze hebben gemaakt om De Ruyter te koppelen aan historische gebeurtenissen uit die tijd. Dat het neigt naar patriottisme vind ik niet. Ze tonen de belangrijkste punten uit zijn leven en al het politiek gekrakeel eromheen. En daar zijn ze wat mij betreft goed in geslaagd
voor sommige is het glas ook altijd half leeg...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wat ik uit de trailer kon opmaken is dat cinematografie nog steeds ruk is, net als de cast. Frank Lammers, Barry Atsma, Tygo Gernandt... nee laat maar zitten.
Moet ik nog over het script beginnen? Heb een zwaar vermoeden dat die heel lafjes is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
voor sommige is het glas ook altijd half leeg...
zwaar vermoeden... dit topic gaat over welke film je gezien hebt. Niet waar je een zwaar vermoeden over hebtquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:53 schreef Deckard het volgende:
[..]
Moet ik nog over het script beginnen? Heb een zwaar vermoeden dat die heel lafjes is.
Mijn ervaring met Nederlandse films die ik gezien heb, is dat het script altijd slecht is. De Nederlandse film die het wel altijd nog goed heeft dat altijd te danken aan de acteurs die er in spelen, of de regisseur die met een visie komt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:55 schreef planethugo het volgende:
[..]
zwaar vermoeden... dit topic gaat over welke film je gezien hebt. Niet waar je een zwaar vermoeden over hebt
tip: Wolf (2013) - IMDbquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Nederlandse films die ik gezien heb, is dat het script altijd slecht is. De Nederlandse film die het wel altijd nog goed heeft dat altijd te danken aan de acteurs die er in spelen, of de regisseur die met een visie komt.
Helaas is onze cultuur zo dat regisseur het liefst zo snel mogelijk er uit getrapt worden als ze zich niet houden aan het Nederlandse theater. Dus het blijft altijd een kliekje.
De acteurs die er wel wat van kunnen, moeten altijd net maar geluk hebben met het materiaal.
Dat een van de beste regisseurs allertijden ons land is uitgeschopt, is geen toeval.
Soldaat van oranje blijft de beste voor mijquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Nederlandse films die ik gezien heb, is dat het script altijd slecht is. De Nederlandse film die het wel altijd nog goed heeft dat altijd te danken aan de acteurs die er in spelen, of de regisseur die met een visie komt.
Helaas is onze cultuur zo dat regisseur het liefst zo snel mogelijk er uit getrapt worden als ze zich niet houden aan het Nederlandse theater. Dus het blijft altijd een kliekje.
De acteurs die er wel wat van kunnen, moeten altijd net maar geluk hebben met het materiaal.
Dat een van de beste regisseurs allertijden ons land is uitgeschopt, is geen toeval.
Mooi geschreven, vreesde dat je het niet veel vond na de intro gelezen te hebben, maar gelukkig is niets minder waar.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:55 schreef vinnypassy het volgende:
Birdman (2014, Alejandro González Iñárritu) [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn verwachting vooraf was groot. Dat kwam omdat de hype groot was. Nu kan ik daar normaal wel eens doorheen prikken, maar als ik als regisseur Iñárritu zie staan en thema’s als Hollywood en acteurs in combinatie met superhelden – en dan met name kritiek daarop en vergankelijkheid ervan – centraal staan, dan is mijn interesse gewekt. In de tussentijd zag ik de ene na de andere lovende beoordeling voorbij komen. Voorafgaand aan de film kon ik dan ook geen genoegen nemen met een cijfer lager dan een acht.
Voor wat betreft die inhoud heb ik precies gekregen wat ik verwachtte. De manier waarop acteurs worden weggezet in verschillende personages, die allemaal hun eigen monoloogje krijgen om hun typering kracht bij te zetten, is fantastisch. Enerzijds is er de oppervlakkigheid en leegheid (“Why don’t I have any self-respect?” “You’re an actress, honey”), anderzijds is er de zelfoverschatting (“I have a thing, a whatever, a gift.”) en tot slot is er de vergane glorie met ambities groter dan het hele wereldje van Hollywood bij elkaar (“How did we end up here? This place is a fucking dump.”). En dat zijn nog maar drie zinnen uit het briljant geschreven scenario. Ik heb er net nog even flarden van gelezen en dat is toch om je vingers bij af te likken. Want naarmate de personages gestalte krijgen, komen er langzaam wat kruisverbandjes in hun gedragingen, maar blijven ze vooral op zichzelf staand stuk voor stuk enorm interessant en wordt, uiteraard, met name het personage van Keaton waanzinnig uitgeschreven.
Echter is dat wat op papier staat, het moet ook nog uitgevoerd worden. En dat doet de cast vlekkeloos. Emma Stone laat zien meer te kunnen dan in blockbusters en komedies (nee nee, geen ironie) spelen, Naomi Watts is goed als altijd, Edward Norton is zo goed dat het jammer is dat hij zijn grote rollen zo selectief kiest de laatste tijd, Zach Galifianakis showt - positief - een heel ander gezicht en Michael Keaton… Tsjah, Michael Keaton is alles wat de film is. Vol overtuiging en gedrevenheid speelt hij de pannen van het dak. De keuze voor hem in de hoofdrol is overigens ronduit geniaal, want het eerste waar 90% van de mensen aan denkt bij het horen van zijn naam, is Birdman. Excuus, Batman.
Daar bovenop komt de muziek. Die muziek bestaat hoofdzakelijk uit gedrum en dat is iets wat niet beter bij de film gekozen had kunnen worden. Het geeft de film iets kunstigs en aangezien de film zich hoofdzakelijk afspeelt in het theater is dat een match als Superman en Lois Lane: aan het begin misschien een beetje onwennig, maar uiteindelijk weet je dat het een perfecte match is. En daar bovenop komt de montage en cameravoering, waarvoor superlatieven tekortschieten. Birdman is gefilmd alsof het één take is geweest en met de vloeiende bewegingen bewijst cinematograaf Lubezki zich als de man van dit moment. De manier waarop de camera door de coulissen zweeft, de personages voorgaat, achtervolgt en dan weer bovenop ze zit maakt dat de twee uur voorbij vliegen als Spider-Man door New York.
Er is dus niets aan te merken op deze film. Normaal gesproken klinkt dat als een Nederlandse camouflage voor iets wat niet zoveel voorstelt. Bij Birdman is het precies het tegenovergestelde. Als filmliefhebber moet je dit gezien hebben. Zelfs wanneer de verwachtingen zo hooggespannen zijn, is het schier onmogelijk teleurgesteld te worden. Zoveel kwaliteit, zo compleet, zo hard schreeuwend om nog veel meer kijkbeurten.
Sublieme recensie. Sluit me er volmondig bij aan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:55 schreef vinnypassy het volgende:
Birdman (2014, Alejandro González Iñárritu) [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn verwachting vooraf was groot. Dat kwam omdat de hype groot was. Nu kan ik daar normaal wel eens doorheen prikken, maar als ik als regisseur Iñárritu zie staan en thema’s als Hollywood en acteurs in combinatie met superhelden – en dan met name kritiek daarop en vergankelijkheid ervan – centraal staan, dan is mijn interesse gewekt. In de tussentijd zag ik de ene na de andere lovende beoordeling voorbij komen. Voorafgaand aan de film kon ik dan ook geen genoegen nemen met een cijfer lager dan een acht.
Voor wat betreft die inhoud heb ik precies gekregen wat ik verwachtte. De manier waarop acteurs worden weggezet in verschillende personages, die allemaal hun eigen monoloogje krijgen om hun typering kracht bij te zetten, is fantastisch. Enerzijds is er de oppervlakkigheid en leegheid (“Why don’t I have any self-respect?” “You’re an actress, honey”), anderzijds is er de zelfoverschatting (“I have a thing, a whatever, a gift.”) en tot slot is er de vergane glorie met ambities groter dan het hele wereldje van Hollywood bij elkaar (“How did we end up here? This place is a fucking dump.”). En dat zijn nog maar drie zinnen uit het briljant geschreven scenario. Ik heb er net nog even flarden van gelezen en dat is toch om je vingers bij af te likken. Want naarmate de personages gestalte krijgen, komen er langzaam wat kruisverbandjes in hun gedragingen, maar blijven ze vooral op zichzelf staand stuk voor stuk enorm interessant en wordt, uiteraard, met name het personage van Keaton waanzinnig uitgeschreven.
Echter is dat wat op papier staat, het moet ook nog uitgevoerd worden. En dat doet de cast vlekkeloos. Emma Stone laat zien meer te kunnen dan in blockbusters en komedies (nee nee, geen ironie) spelen, Naomi Watts is goed als altijd, Edward Norton is zo goed dat het jammer is dat hij zijn grote rollen zo selectief kiest de laatste tijd, Zach Galifianakis showt - positief - een heel ander gezicht en Michael Keaton… Tsjah, Michael Keaton is alles wat de film is. Vol overtuiging en gedrevenheid speelt hij de pannen van het dak. De keuze voor hem in de hoofdrol is overigens ronduit geniaal, want het eerste waar 90% van de mensen aan denkt bij het horen van zijn naam, is Birdman. Excuus, Batman.
Daar bovenop komt de muziek. Die muziek bestaat hoofdzakelijk uit gedrum en dat is iets wat niet beter bij de film gekozen had kunnen worden. Het geeft de film iets kunstigs en aangezien de film zich hoofdzakelijk afspeelt in het theater is dat een match als Superman en Lois Lane: aan het begin misschien een beetje onwennig, maar uiteindelijk weet je dat het een perfecte match is. En daar bovenop komt de montage en cameravoering, waarvoor superlatieven tekortschieten. Birdman is gefilmd alsof het één take is geweest en met de vloeiende bewegingen bewijst cinematograaf Lubezki zich als de man van dit moment. De manier waarop de camera door de coulissen zweeft, de personages voorgaat, achtervolgt en dan weer bovenop ze zit maakt dat de twee uur voorbij vliegen als Spider-Man door New York.
Er is dus niets aan te merken op deze film. Normaal gesproken klinkt dat als een Nederlandse camouflage voor iets wat niet zoveel voorstelt. Bij Birdman is het precies het tegenovergestelde. Als filmliefhebber moet je dit gezien hebben. Zelfs wanneer de verwachtingen zo hooggespannen zijn, is het schier onmogelijk teleurgesteld te worden. Zoveel kwaliteit, zo compleet, zo hard schreeuwend om nog veel meer kijkbeurten.
Ik vond het een toffe film. Andere toffe nederlandse films vond ik TBS en Doodslag, met Theo Maassen.quote:
Naar aanleiding van jouw tip eerder in deze topic reeks heb ik deze ook op mijn lijstje gezet van nog te kijken films. Wel jammer dat hij in zwart-wit is.quote:
Interstellar - 2014quote:Op zondag 25 januari 2015 12:08 schreef speknek het volgende:
Interstellar (2014) - IMDb
Een van de betere blockbusterfilms van de laatste jaren. Spektakelfilm met een slim plot en aardige, onverwachte twists. Heeft wel weer last van Christopher Nolan die alles tot in de puntjes uit wil leggen, met als dieptepunt de expositie waar astronauten elkaar vertellen wat een wormhole is; sowieso zijn world's best and brightest weer niet altijd even bright. En waar Nolan vaak een klinische blik wordt verweten vervalt hij nu soms in melodrama. Maar fuck it, het is semi-hard scifi over zwarte gaten en relativiteit en daar krijg ik een semi-harde van.
9.
Als je geen voorliefde voor hard scifi hebt: 8.
Als je niet van blockbusters houdt: 5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nolan legt veel uit, maar niet alles.
Afgezien daarvan een film die echt wel kan boeien. Overigens Matthew McConaughey, vorig jaar Oscarwinnaar, speelt weer een gedegen rol. Vind het zo langzamerhand één van de beste Hollywood acteurs en hoe dat komt weet ik niet eigenlijk.
Imdb 8,8
Ik 8
[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-02-2015 03:21:15 ]I´m back.
Net gezien en wat een ongelovelijk leuke film iddquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:15 schreef dumble het volgende:
[ afbeelding ]
leuke film jaquote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
Net gezien en wat een ongelovelijk leuke film idd
Je gaat gewoon volledig mee op in het verhaal alsof het echt echt is![]()
Het is zo heerlijk onschuldig geacteerd en neergezet, echt heel tof. Absolute verfrissende aanrader
Is bij deze lynch het einde ook zo vaag/onverklaarbaar? Heb laatst Mulholland Drive gekeken en vond het echt een te gekke film, de mysterieuze sfeer was erg sterk en de bizarre personages en scènes maakte de film voor mij geweldig, alleen krijg je dan een einde waar je geen touw aan vast kunt knopen, aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het misschien toch wel zijn charme.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:42 schreef Copycat het volgende:
Getriggerd door de eerste twee afleveringen van het tweede seizoen van Ripper Street weer eens The Elephant Man gekeken.
Het levensverhaal van Joseph Merrick (waarom deze film van David Lynch volhardt in het foutieve John, weet ik niet) in stemmig zwart-wit.
[ afbeelding ]
Merrick wordt fenomenaal neergezet door John Hurt en zijn vriend Dr. Frederic Treves wordt bijna even goed gespeeld door Anthony Hopkins. Bij vlagen hartverwarmend, bij vlagen hartbrekend 'I am not an animal! I am a human being! I … am … a man!', maar twee uur lang geboeid.
8,5/10
April 9/10 (in de film en vroegerquote:
Nee, het einde van The Elephant Man laat weinig aan de verbeelding over. De biopic is wel wat geromantiseerd, maar niet surrealistisch als Lynch' overige werk.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:02 schreef Cikx het volgende:
Is bij deze lynch het einde ook zo vaag/onverklaarbaar? Heb laatst Mulholland Drive gekeken en vond het echt een te gekke film, de mysterieuze sfeer was erg sterk en de bizarre personages en scènes maakte de film voor mij geweldig, alleen krijg je dan een einde waar je geen touw aan vast kunt knopen, aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het misschien toch wel zijn charme.
Het is me nog niet gelukt om soortgelijke films te vinden (die niet van Lynch zijn) helaas.
Je kan altijd Cronenberg proberen, dan vooral zijn films uit de 20e eeuw, het recentere werk heeft dat minder.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:02 schreef Cikx het volgende:
Het is me nog niet gelukt om soortgelijke films te vinden (die niet van Lynch zijn) helaas.
Leek me een leuke weg kijker, maar wat een crap naar 20 min gestoptquote:Op zondag 1 februari 2015 13:50 schreef FANN het volgende:
Eén van de slechtste films die ik ooit heb gezien, maar als je van een vrouwelijke
superheld houdt die onverslaanbaar is en er nog lekker uitziet ook, dan is het misschien
wel de moeite.
[b]Everly (2014)[/b]
Wanneer haar voormalige vriend, een gevaarlijke maffiabaas van de Yakuza, er achter komt dat
Everly (Salma Hayek) een informant is voor de FBI is hij woest. Terwijl Everly zich verschanst in
haar appartement stuurt haar ex-vriend een golf aan moordenaars op haar af.
Ondertussen probeert ze ook nog haar moeder en dochter te redden.
Ik zat constant te denken, wat een flauwekul![]()
dus daarom een 2 voor de moeite
Everly (2014) - IMDb
John Wick (2014)
Eigenlijk net zoiets maar dan een mannelijke actieheld, als je van een film houdt
met véél geweld en waarin véél geschoten wordt dan is dit de ideale film,
De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick, worden opnieuw
aangewakkerd wanneer een crimineel zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die
door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij
een maffiabaas en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.
Ook een 2 voor de moeite, duidelijk niet aan mij besteed dit soort films![]()
John Wick (2014) - IMDb
Heb je het langer volgehouden dan ik, crap is wel het juiste woordquote:Op zondag 1 februari 2015 14:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Leek me een leuke weg kijker, maar wat een crap naar 20 min gestopt
Sja chikies hequote:Op zondag 1 februari 2015 14:33 schreef FANN het volgende:
[..]
Heb je het langer volgehouden dan ik, crap is wel het juiste woord
Lees deze post.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:02 schreef JDx het volgende:
Birdman (2014) - IMDb
Ik ben een echte filmfanaat en m'n vriendin ook, we kijken minstens 10 films per week, maar wat missen wij hier? Waarom prijst iedereen deze film?
Die twee pasten prima in een Scary movie deeltje inderdaad.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:10 schreef Falco het volgende:
Boyhood (2014) - IMDb
Niet echt verrassend allemaal dus en Insidious wordt trouwens pas echt dubieus toen die twee Ghost Buster-clowns binnen kwamen vallen. Wat een suffige bende werd dit toen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedaan... en nu? Dat gedrum was fucking irritant trouwens en de rest... waarom is dit een goede film, ik snap er echt geen hol van, is fucking saai en er gebeurt helemaal niets.quote:
Dan is het duidelijk: dit is gewoon niet jouw film. Als je dat technische en inhoudelijke dat ik aanhaal niet waardeert, dan is het gedaan. Kan gebeuren.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef JDx het volgende:
[..]
Gedaan... en nu? Dat gedrum was fucking irritant trouwens en de rest... waarom is dit een goede film, ik snap er echt geen hol van, is fucking saai en er gebeurt helemaal niets.
Ik vind dit echt zo'n film als Inception of Gravity, mensen snappen er geen hol van, maar zeggen maar dat het geniaal is, want dat zeggen de "critics" ook.
Ik blijf bij mijn cijfer.
4.
Je vroeg naar een uitleg waarom iemand de film wel goed vond en die gaf hij. Film is emotie en totaal niet objectief te beoordelen.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef JDx het volgende:
Gedaan... en nu? Dat gedrum was fucking irritant trouwens en de rest... waarom is dit een goede film, ik snap er echt geen hol van, is fucking saai en er gebeurt helemaal niets.
Ik vind dit echt zo'n film als Inception of Gravity, mensen snappen er geen hol van, maar zeggen maar dat het geniaal is, want dat zeggen de "critics" ook.
4.
hoe de fuck kun je gravity niet snappen?quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef JDx het volgende:
[..]
4.
Nee snappen was het niet bij die film, dat was meer over Inception. Maar ik bedoel gewoon dat veel mensen maar zeggen dat het goed is omdat iedereen het goed vindt.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:56 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
hoe de fuck kun je gravity niet snappen?simpele pulpfilm.
Ach nouja je zou kunnen beargumenteren dat het echte verhaal van Gravity niet de rampenlijn was, maar de geboorte van de ruimtemens. Dat was niet supermoeilijk, maar ik denk niet dat iedereen dat gezien heeft. Of eigenlijk, de meesten niet. Dus in die zin kun je Gravity 'niet snappen'.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:56 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
hoe de fuck kun je gravity niet snappen?simpele pulpfilm.
Tof, ben benieuwd.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, het einde van The Elephant Man laat weinig aan de verbeelding over. De biopic is wel wat geromantiseerd, maar niet surrealistisch als Lynch' overige werk.
Cronenberg stond inderdaad al een tijdje op mijn lijstje, maar nog nooit aan toe gekomen, ga zeker wat van zijn films bekijken, thanks!quote:Op zondag 1 februari 2015 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je kan altijd Cronenberg proberen, dan vooral zijn films uit de 20e eeuw, het recentere werk heeft dat minder.
The Elephant Man is wmb Lynch z'n beste film. En staat tevens het verste weg van een typische Lynch film.quote:
dat is 2001quote:Op zondag 1 februari 2015 21:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach nouja je zou kunnen beargumenteren dat het echte verhaal van Gravity niet de rampenlijn was, maar de geboorte van de ruimtemens. Dat was niet supermoeilijk, maar ik denk niet dat iedereen dat gezien heeft. Of eigenlijk, de meesten niet. Dus in die zin kun je Gravity 'niet snappen'.
Ja en Gravity deed dat ook gedeeltelijk, met de conceptie in de ruimte, en de evolutie zodra Bullock met panspermia terugkomt.quote:
dan deed het dat wmbt veel te weinig, had er iig veel meer van verwacht. Dat foetus gebeuren vond ik ook maar misplaatst.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja en Gravity deed dat ook gedeeltelijk, met de conceptie in de ruimte, en de evolutie zodra Bullock met panspermia terugkomt.
Ik vond dat juist wel aardig aan Gravity, dat je het kon zien als letterlijke rampenfilm, als menselijke studie over dichtbij en ver weg zijn, of als allegorie voor de evolutie. Maar goed, genoeg over die film van vorig jaarquote:Op maandag 2 februari 2015 09:54 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
dan deed het dat wmbt veel te weinig, had er iig veel meer van verwacht. Dat foetus gebeuren vond ik ook maar misplaatst.
normaal vind ik dat ook minder, maar bij Wolf is dat juist perfect. Denk dat ik de film minder had gevonden als hij in kleur wasquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jouw tip eerder in deze topic reeks heb ik deze ook op mijn lijstje gezet van nog te kijken films. Wel jammer dat hij in zwart-wit is.
Eens, 8 van mijquote:Op maandag 2 februari 2015 12:30 schreef planethugo het volgende:
[..]
afgelopen weekend ook Nightcrawler gezien, heerlijke film met precies het juiste tempo en een sublieme Gyllenhaal. Onbegrijpelijk dat deze genegeerd is bij de Oscars, itt andere films die overladen zijn met nominaties maar het minder dan deze zouden verdienen.
8.8
Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:45 schreef DO2 het volgende:
Ida
[ afbeelding ]
Ben altijd 'n beetje huiverig voor films die bewust in zwart/wit geschoten zijn. Het heeft lang niet altijd een toegevoegde waarde of het gewenste effect. Sterker nog; het neigt al snel naar onnodige pretenties. Maar wanneer ze goed geschoten zijn en de keus te rechtvaardigen is, kan het effect adembenemend zijn. Zoals de eerder besproken The Elephant Man, bijvoorbeeld. En zo ook met Ida, dus. Een cinematografisch hoogstandje. Zo'n film waarbij je ziet dat over elk frame is nagedacht. En ja, dan ben ik vrij snel om.
Maar de film - die vrij minimalistisch van aard is - heeft meer te bieden dan louter mooie plaatjes. De twee dames, die de hoofdrollen op zich nemen, bijvoorbeeld. Een introverte non die worstelt met zichzelf wanneer het leven niet meer wil rijmen met haar overtuigingen en haar tante, een uitgesproken vrouw die zich met een flinke dosis sarcasme door het leven lijkt te slaan. Tegenpolen, in veel opzichten. En een relatie die garant staat voor chemie. Mits goed uitgevoerd.
En ook daarin slaagt de film.
Oh ja, ik zou nog kunnen vertellen waarom de twee dames elkaar ontmoeten. Maar dat doet er mi nauwelijks toe.
Het verhaal - dat zich min of meer met terugwerkende kracht ontvouwt - is vrij simpel en speelt in deze film toch vooral een diendende rol. Het werkelijke verhaal is dat van het 'meisje' Ida, natuurlijk. En Ida boeit. Van begin tot eind.
Kortom; een prachtig geschoten film met een geweldige cast.
- Minpuntje is wel dat het een Poolse film is. Wat weer betekent dat je de ondertitels moet lezen. Wat weer betekent dat je voortdurend bent afgeleid. ( Pools is weer wel een mooie taal, overigens. Dat wil zeggen; het klinkt fantastisch. )
Vast niet voor iedereen. Maar ik geef 'm een kleine 9.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:24 schreef PBateman1978 het volgende:
John Wick
[ afbeelding ]
''Oh...''
Heerlijke no-nonsense actiefilm, verstand op nul en genieten.
8/10
Wat valt er niet te snappen aan Inception of Gravity. Dat je hier niet iets van snapt kan ik mij nog enigzins voorstellen omdat dit wel nogal de diepte in kan gaan. Net zoals mensen Drive ook de grond in boren dat het saai is terwijl het terug grijpt naar de basis.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef JDx het volgende:
[..]
4.
Drive was geniaal!quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:04 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wat valt er niet te snappen aan Inception of Gravity. Dat je hier niet iets van snapt kan ik mij nog enigzins voorstellen omdat dit wel nogal de diepte in kan gaan. Net zoals mensen Drive ook de grond in boren dat het saai is terwijl het terug grijpt naar de basis.
Het is niet een verhalen-film, dus misschien dat het je dan nog meer is tegengevallen.
Rondrijden met je toerenteller op 0 geniaal?quote:
Zeg je hier nu dat je die film niet serieus kan nemen omdat de toerenteller in z'n auto geen rol van betekenis had?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Rondrijden met je toerenteller op 0 geniaal?
Nee, sorry, dat is echt pas iets missen.
Ik vind de film e-norm gehypt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:57 schreef DO2 het volgende:
[..]
Zeg je hier nu dat je die film niet serieus kan nemen omdat de toerenteller in z'n auto geen rol van betekenis had?
Of is het een of andere cryptische omschrijving die ik niet kan vatten? Ik hoop op het laatse, eigenlijk.
Stel je eens voor dat je een prachtige film aan je voorbij laat gaan omdat het toerentellertje niet werkt,.
Beetje straatracer sloopt z'n snelheidsmeter uit de wagen en schakelt de toerenteller uit. Racen moet je voelen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind de film e-norm gehypt.
Het verhaal is slap, je moet alles maar aannemen -> geen historie, geen uitleg niks. De trailer zegt mer dan de hele film - en is nog een stuk spannender ook. Vandaar dat ik het bijzonder vreemd vind dat een film als deze, waarbij volgens de kenners op alle details is gelet, toch de hoofdpersoon kan rondrijden met zijn toerenteller op 0.
Zo enorm goed is er dus allemaal niet opgelet, en het verhaal is ook nog eens niet om over te praten. Slechte en saaie film dus.
Maar dat er geen historie is, is ook niet nodig. Hoewel dat trouwens ook niet helemaal waar is: uit alles kun je opmaken waardoor en hoe de personages gevormd zijn. Het is typisch een neo-noir. Zelfdestructief (zie de schorpioen), met een flinke vleug verleiding, misdaad en vervlogen hoop.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het verhaal is slap, je moet alles maar aannemen -> geen historie, geen uitleg niks. De trailer zegt mer dan de hele film - en is nog een stuk spannender ook. Vandaar dat ik het bijzonder vreemd vind dat een film als deze, waarbij volgens de kenners op alle details is gelet, toch de hoofdpersoon kan rondrijden met zijn toerenteller op 0.
Zo enorm goed is er dus allemaal niet opgelet, en het verhaal is ook nog eens niet om over te praten. Slechte en saaie film dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik sta ook wel eens in de lift met iemand hier uit de flat.quote:en dat samen met de liefde en hoop die vervallen in excessief geweld,
Omdat ie officieel nog niet uit is in veel landen in Europa, in Amerika is t een redelijke hit geweest hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:08 schreef ZodiaX het volgende:
[ afbeelding ]
Big Hero 6 (2014) - IMDb
The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Ik dacht een aardige animatiefilm te gaan kijken maar deze film is een topper en vraag me echt af waarom de film niet zo bekend is als Frozen, Wreck it Ralph en anderen.
Deze Disney film is enorm sterk en enorm leuk, de personages zijn leuk maar de robot steelt echt de show.
Leuk verhaal, erg goede humor en mooie graphics. Topper!
Imdb: 8,1
Ikke: 8,5
mooie van Drive is juist dat je er allerlei dingen zelf in kunt ontdekken. Zo kauwt hij volgens mij niet voor niets de hele tijd op een tandenstoker. Niet dat de film heel diep is ofzo, maar er zit iig meer in dan je in eerste instantie ziet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hier mogen we wel uit opmaken dat je die film maar met een half oog gekeken hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik sta ook wel eens in de lift met iemand hier uit de flat.
En zonder dat ik het verhaal ken, ga ik daarna haar kerel ook in elkaar beuken uit het niks.
Lekker realistisch
Nee, liever niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:00 schreef DO2 het volgende:
[..]
Hier mogen we wel uit opmaken dat je die film maar met een half oog gekeken hebt.
Probeer het nog eens, zou ik zeggen.
Dat was allemaal met opzet, er werd zelfs heel duidelijk naar verwezen, hier een paar quotes:quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Rondrijden met je toerenteller op 0 geniaal?
Nee, sorry, dat is echt pas iets missen.
Jammer, leek me wel een goede film.quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:59 schreef jogy het volgende:
Ohja, ook nog de film Blackhat gekeken, in de bioscoop nog wel.
Er klopt geen kut van, er zit geen ziel in en de actie en het verhaal zijn nog dunner dan cellofaan. Het is een wonder dat het de bioscoop heeft gehaald, waarschijnlijk is het er alleen maar toegelaten omdat januari de minst bezochte bioscoop maand van het jaar is en hadden ze een filler nodig.
een 3, maar dan wel een 3 waar je nog even over napraat en plezier van hebt omdat het zo kut is. Niet expres kut zoals sharknado of zo maar kut omdat het serieus bedoelt is maar nergens op slaat.
Het idee was best leuk hoor maar de uitwerking.. man oh man. Om te janken en als je ook maar iets weet van ict spul dan schieten de tranen helemaal in je ogen als je die schermen voorbij ziet komen. Nee. leuk om te downloaden een keer en dronken te kijken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jammer, leek me wel een goede film.
jammer, maar had wel zoiets verwacht. Anders zou de film wel in de zomer met de andere blockbusters uitgebracht wordenquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:21 schreef isildur25 het volgende:
Jupiter ascending,
ik heb in tijden niet zon slechte film gezien. Die meid was prima in that 70s show, Maar haar acteerwerk paste niet in deze film. En channing Tatum zal ongetwijfeld een hoop kaarten verkopen door zijn looks, Maar buiten dat vind ik het eigenlijk een hele slechte acteur. De visuals waren mooi, en ben wel positief dat er steeds meer space movies zijn. Het verhaal was echter heel matig, En slecht overgebracht. Een 3 voor De moeite.
De trailer vond Ik juist wel vet, Maarja misschien is het dat all snel vanwege het outer space sausje.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:38 schreef Jungle_Jim het volgende:
De trailer ziet er iig al vreselijk uit, soort twilight in de ruimte.
En wat vond je ervan?quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef DeHovenier het volgende:
Der Rote Baron
Over het leven van Manfred vond Richthofen. Cersei Lannister van GoT speelt z'n liefje
Wat snap je niet aan het woord recensie in de TT?quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef DeHovenier het volgende:
Der Rote Baron
Over het leven van Manfred vond Richthofen. Cersei Lannister van GoT speelt z'n liefje
Wilde er al niet heen maar bedankt voor de bevestigingquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:21 schreef isildur25 het volgende:
Jupiter ascending,
ik heb in tijden niet zon slechte film gezien. Die meid was prima in that 70s show, Maar haar acteerwerk paste niet in deze film. En channing Tatum zal ongetwijfeld een hoop kaarten verkopen door zijn looks, Maar buiten dat vind ik het eigenlijk een hele slechte acteur. De visuals waren mooi, en ben wel positief dat er steeds meer space movies zijn. Het verhaal was echter heel matig, En slecht overgebracht. Een 3 voor De moeite.
quote:
Die komt nog, Ajax-AZ is bezig.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord recensie in de TT?
Ik houd je eraan hequote:Op donderdag 5 februari 2015 21:02 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
[..]
Die komt nog, Ajax-AZ is bezig.
Erg leuke film inderdaad. Heeft nog niet echt in NL in de spotlights gestaan maar is wel de moeite waard om te kijken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:08 schreef ZodiaX het volgende:
[ afbeelding ]
Big Hero 6 (2014) - IMDb
The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Ik dacht een aardige animatiefilm te gaan kijken maar deze film is een topper en vraag me echt af waarom de film niet zo bekend is als Frozen, Wreck it Ralph en anderen.
Deze Disney film is enorm sterk en enorm leuk, de personages zijn leuk maar de robot steelt echt de show.
Leuk verhaal, erg goede humor en mooie graphics. Topper!
Imdb: 8,1
Ikke: 8,5
Al twee keer gekeken, een keer tot 35 minuten en de 2e keer van 35 tot 45 minuten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Erg leuke film inderdaad. Heeft nog niet echt in NL in de spotlights gestaan maar is wel de moeite waard om te kijken.
Een Dracula film recenseren met zo'n slecht cijfer, en dan vergeten om er een 'zuigt!' grapje bij te zetten...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:21 schreef ems. het volgende:
Dracula untold 2/10
Belediging voor Dracula. Slecht acteerwerk en de CGI is niet indrukwekkend en overbodig. Verder valt aan de gezichten van de acteurs af te lezen dat ze allemaal gewoon zo snel mogelijk naar huis willen en dit fiasco achter zich willen laten.
Ik zit me af te vragen of ik deze nu wellicht al gezien had of nietquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:44 schreef JayHovah het volgende:
As Above, So Below
[ afbeelding ]
Volgens de legendes ligt er in de ondergronde gangenstelsels van Parijs een mysterieuze schat geborgen. Als de dochter van een archeoloog deze schat wil ondekken, als eerbetoon aan haar overleden vader, neemt ze een documentaire maker in dienst om deze ontdekkingsreis vast te leggen.
Normaal boeien horrorfilms mij helemaal niets (ik benader ze meer als komedie met een hoop bloed iod) maar dankzij een tip op dit forum toch maar een poging gewaagd deze te kijken. En spijt heb ik geen enkel moment gehad! De film is erg meeslepend, je zit echt in het verhaal vastgeplakt en de sfeer is, dankzij het camerawerk, erg beklemmend.
Ik raad je ten strengste af de trailer te kijken, gewoon de film aanzetten en genieten maar. En natuurlijk het huis zo donker mogelijk maken.
IMDb geeft de film een magere 6,1 maar ik geef het een dikke 7,5!
Zo goed is die film ook weer niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 04:24 schreef El_Matador het volgende:
Welk filmpje heb jij pas gezien? Recensies! Deel CCXXXVII
Geen cijfer, wie deze film niet gezien heeft moet zich heel diep schamen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Desondanks genoeg spanning, sterk acteerwerk en een lekker einde.
Cijfer: 8.0
Nightcrawler (2014) - IMDb
Zeer goede Jake Gyllenhaal die hier absoluut een Oscarnominatie voor had verdiend. Film laat goed de waanzin van de (Amerikaanse?) media zien. Alles voor het nieuws, de rest kan de schijt krijgen. De beelden van nachtelijk LA doet denken aan Collateral. Eg mooi.
Cijfer: 8.2
Was die film over die man met die auto ook niet zoiets? Die was best wel goed.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:
st. vincent
Film over een oude grumpy man die een vriendschap sluit met een kleine jongen. Erg leuke film goed geacteerd door Bill Murray hij zet een redelijk overtuigende grumpy old man neer. Verder is het natuurlijk niet heel vernieuwend en moest ik gelijk denken aan as good as is gets en andere grumpy old men films...
Geen idee welke film je bedoeldquote:Op maandag 9 februari 2015 10:14 schreef JDx het volgende:
[..]
Was die film over die man met die auto ook niet zoiets? Die was best wel goed.
Maar kan niet meer op de naam komen, was het niet de naam van het type auto?
Dat gaat toch niet over een grumpy old man?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:25 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij Nightcrawler bedoelt
[ afbeelding ]
SPOILER: m.b.t eindeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7/10
Hmm ik heb hem vorige week nog gewoon gevonden als torrent download.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef FANN het volgende:
Fury
ja eigenlijk heb ik het wel een beetje gezien nu met die oorlogfilms
Fury (2014) - IMDb
Ik wilde eigenlijk deze zien maar die is niet meer te downloadenof wel?
[ afbeelding ]
Ik heb inmiddels een link gekregen en ik geloof dat het gelukt isquote:Op maandag 9 februari 2015 11:57 schreef Mr.West het volgende:
[..]
Hmm ik heb hem vorige week nog gewoon gevonden als torrent download.
Die scene in dat landhuis met die cult.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:55 schreef Fok-it het volgende:
Vannacht Eyes Wide Shut gekeken.
Briljante film![]()
Wat een mysterie waar je de hele film in blijft hangen, tof plot en de chemie tussen Cruise en Kidman is perfect![]()
Sowieso mooi schoon om naar te kijken in deze film vooral Nicole Kidman en die dochter van de eigenaar van de kostuumzaakduurde wel half uurtje te lang maar a la.
Imdb: 7.3
Moi: 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jupiter Ascending
Special effects waren oké, alleen redelijk oppervlakkig verhaal en ontzettend veel cheesy-lines en clichés maken deze film echt lachwekkend, verder mochten ze de overdramatized Twilight-effect ook wel achterwege laten..
Had gewoon meer in gezeten. More like Jupiter Descending..
Verder wil ik er niet al te veel tekst meer aan spenderen.
6/10Je geeft hem nog een hoog cijfer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Zo slecht was ie ook niet. Als je door alle kaas heenkijkt is het nog best te doen allemaal. Zat alleen zoveel meer in.quote:
Sluit ik me volledig bij aan. Wat een film zeg! Kon ook erg lachen om Simmons (zijn uitspattingen). Deze film geeft me ook zelf inspiratie om keihard te werken als je iets wil.quote:Op maandag 9 februari 2015 21:54 schreef Jovatov het volgende:
Whiplash
Wauw.
Lang geleden dat ik zo in een film gezogen ben. De spanning die JK Simmons met zijn karakter meebrengt is heel, heel intens. Onwijs sterk karakter zet hij neer, terechte Oscarnominatie ook.
De film stelt uiteindelijk gewoon twee vragen: hoe ver ga je om je doel te bereiken, en hoe ver mag een ander daarin gaan om te pushen?
Deze film gaat de komende dagen nog wel even in m'n hoofd rondspoken. Fantastisch.
IMDB 8.6
Ik: 9.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moeten zij weten
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:29 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Sluit ik me volledig bij aan. Wat een film zeg! Kon ook erg lachen om Simmons (zijn uitspattingen). Deze film geeft me ook zelf inspiratie om keihard te werken als je iets wil.Klopt, heb ook zeker gelachen. Hij deed me ook erg denken aan de drillsergeant uit Full Metal Jacket. Qua beledigingen komt hij toch wel aardig in de buurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, intense film, had zowaar klamme handjes aan het einde.quote:Op maandag 9 februari 2015 21:54 schreef Jovatov het volgende:
Whiplash
Wauw.
Lang geleden dat ik zo in een film gezogen ben. De spanning die JK Simmons met zijn karakter meebrengt is heel, heel intens. Onwijs sterk karakter zet hij neer, terechte Oscarnominatie ook.
De film stelt uiteindelijk gewoon twee vragen: hoe ver ga je om je doel te bereiken, en hoe ver mag een ander daarin gaan om te pushen?
Deze film gaat de komende dagen nog wel even in m'n hoofd rondspoken. Fantastisch.
IMDB 8.6
Die stemverdeling valt sowieso niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:04 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik wacht op een ongezouten FOK! recensie van Fifty Shades. Als de film op IMDB al een 3,5 haalt...
Haha ik krijg medelijden met elke man die wordt meegesleept door zijn vriendinquote:Op donderdag 12 februari 2015 00:10 schreef Cikx het volgende:
[..]
Die stemverdeling valt sowieso niet serieus te nemen.
50 tinten grijs (2015) - User ratings
Moet zeggen dat de film me wel bleef boeien, een echte mystery, die dan vervolgens in plaats van een tof wow einde gewoon dood bloed ofzo...quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:20 schreef kree het volgende:
The Signal (2014)
[ afbeelding ]
Tja, wat moet ik er over zeggen.
Dit denk![]()
![]()
Wazig van begin tot eind
![]()
Nee niet voor mij deze film, je kijkt er anderhalf uur naar (langdradig en vaag verhaal de hele tijd) en zit dan nog met vragen. In de laatste 20 seconden wordt het dan duidelijk een soort van (goh die kwam ook al niet meer als een verrassing...)
Tja je moet er maar tijd voor over hebben ik vond het zonde van m'n tijd.
Er zijn vast mensen die dit dan weer geweldig vinden, maar ik niet.
4
Ook gezien, maar vond het toch niet zo goed als iedereen hier.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:16 schreef megamandy het volgende:
Big Hero 6
[ afbeelding ]
Volgens mij moet deze film nog uitkomen in Nederland of sinds deze week ergens.
Maar echt een super leuke film! Heel mooi gemaakt mbv een nieuwe engine. Ook de combinatie van San Fransisco en Tokyo in de stad San Fransokyo zorgt voor een mooie achtergrond waar het verhaal zich in kan afspelen.
In het kort, een hoog begaafd jongetje van 14 krijgt een band met de robot Baymax (gemaakt door zijn broer) nadat zijn broer is verongelukt. Het is Disney dus er komt natuurlijk een villain in voor die bestreden moet worden.
8/10 Leuk vanaf het begin, met humor, mooi gemaakt en losjes gebaseerd op comics van Marvel.
Nergens voor nodig. Die hebben na afloop de seks van hun leven.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:29 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha ik krijg medelijden met elke man die wordt meegesleept door zijn vriendin
Nou ik heb hem dus ook afgekeken, maar dat is meer omdat je denkt, het wordt zo meteen allemaal wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:56 schreef JDx het volgende:
[..]
Moet zeggen dat de film me wel bleef boeien, een echte mystery, die dan vervolgens in plaats van een tof wow einde gewoon dood bloed ofzo...
5.
Maar als je The Signal hebt gekeken, dan moet je daarna zeker even Coherence kijken, zelfde idee, dus mystery, je weet niet wat er aan de hand is, maar dan wel heel goed uitgevoerd!
Geweldige film inderdaad. Sterke acteurs ook en geweldig drumwerk.quote:Op maandag 9 februari 2015 21:54 schreef Jovatov het volgende:
Whiplash
Wauw.
IMDB 8.6
Om je stoel eerst droog te maken ja.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:20 schreef TLC het volgende:
Moet je een doos tissues meenemen als je Fifty Shades in de bios wilt zien ?
films op tv kijkenquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:26 schreef Xan21 het volgende:
Ik zit Die Hard with A Vengeance te kijken... veel heftige shots/bloed uitgeknipt. wtf Veronica?!
Ja echt hé. Wel een klassieker!quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:26 schreef Xan21 het volgende:
Ik zit Die Hard with A Vengeance te kijken... veel heftige shots/bloed uitgeknipt. wtf Veronica?!
Maar wat vind je van de film?quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:26 schreef Xan21 het volgende:
geweldig natuurlijkkkk... dikke 9... maar nu ik het alternatieve einde heb gezien komt t einde wel een beetje kort door de bocht overquote:
Ik heb hem afgezet want ik viel er toch middenin. Maar ik vond hem ook altijd super. Gewoon lekkere aktie, niet teveel gelul, wat de aktiefilms van tegenwoordig vaak hebben.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:12 schreef Xan21 het volgende:
[..]
geweldig natuurlijkkkk... dikke 9... maar nu ik het alternatieve einde heb gezien komt t einde wel een beetje kort door de bocht over
als je geen losse flodders wilquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:20 schreef TLC het volgende:
Moet je een doos tissues meenemen als je Fifty Shades in de bios wilt zien ?
quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Om je stoel eerst droog te maken ja.
Ik snapte hier meer van dan van Mulholland Drive.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:41 schreef Cikx het volgende:
Lost Highway (1997) - IMDb
Na het mysterieuze Mulholland Drive ook deze thriller van Lynch maar eens bekeken en snapte er hier nog minder van. Het is eenzelfde soort mysterieuze thriller ondergedompeld in suspense. Bizarre personages en scènes passeren de revue. De volgorde van gebeurtenissen is een totale warboel en ik had vaak geen idee wat er nou precies gaande was, toch was de film fascinerend. Ik ga er nog maar eens wat meer over lezen, hopelijk wordt het dan allemaal wat duidelijker.
7.3/10
Na 17 keer kijken nog steeds een van de allerbeste films allertijden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:41 schreef Cikx het volgende:
Na het mysterieuze Mulholland Drive ook deze thriller van Lynch maar eens bekeken en snapte er hier nog minder van. Het is eenzelfde soort mysterieuze thriller ondergedompeld in suspense. Bizarre personages en scènes passeren de revue. De volgorde van gebeurtenissen is een totale warboel en ik had vaak geen idee wat er nou precies gaande was, toch was de film fascinerend. Ik ga er nog maar eens wat meer over lezen, hopelijk wordt het dan allemaal wat duidelijker.
7.3/10
geniale film.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:41 schreef Cikx het volgende:
7.3/10
Mee eens alhoewel je soms 't gevoel had dat Frank Lammers zo zou kunnen zeggen "anders vraag je aan je zusje of zij de boodschappen doet".quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:42 schreef Joosie200 het volgende:
Net terug van Michiel de Ruyter film. Hij is al op maandag in première gegaan in het Scheepvaartmuseum, maar ik heb hem net in de bios gezien. En ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met de krantenrecensies. Het is een on Nederlandse film geworden. Weg zijn die goedkope special effects, ze hebben de sfeer uit de 17e eeuw goed voor het licht gebracht. De Staten-Generaal ook, man dat lijkt wel op een kopie van het Lagerhuis met die opstelling tussen oranje en staatsgezinden.
De casting vind ik goed gelukt, vooral de rol van Charles Dance was een kopie van hoe hij in Game of Thrones kan uitvallen met "do your duty for your family" speechWillempie de derde werd briljant vertolkt en bij vlagen moest ik denken aan La roi danse en Lowietje de veertiende hoe veel gelijkenissen met Willem III vertoonde.
De film verdient zeker een 8,5. Casting is goed, de manier van filmen is een verademing tov de gebruikelijke techniek. Het verhaal daarin is natuurlijk gekozen om de menselijke en strategische kant te tonen van Michiel de Ruyter. En niet zo zeer de zwarte bladzijde over de VOC. Sommige mensen vinden dat kwalijk omdat niet het hele verhaal is verteld.
Maar ik vind dat ze een prima keuze hebben gemaakt om De Ruyter te koppelen aan historische gebeurtenissen uit die tijd. Dat het neigt naar patriottisme vind ik niet. Ze tonen de belangrijkste punten uit zijn leven en al het politiek gekrakeel eromheen. En daar zijn ze wat mij betreft goed in geslaagd
Eens, vooral het moment waarop ze het Franse schip enteren ziet er eerder als slapstick humor uit dan dat het geloofwaardig overkwam. Vooral daar had ik het hallo-Jumbo-momentje hoe Frank Lammers probeert De Ruyter geloofwaardig neer te zetten. En genoeg scènes met de kids dat je idd kon wachten op 'anders vraag je aan je zusje of zij de boodschappen doet' En met die houtsnippers waren ze iets te graag aan het strooien. Leuk al die slow motion + snippers door de lucht, maar dat hield iets te lang aan. Ook het Nederlands van nu in zo'n film terughoren was ook wel zoiets wat de onderdompeling in die tijd teniet deed. Toch mocht dat voor mij de pret niet drukken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mee eens alhoewel je soms 't gevoel had dat Frank Lammers zo zou kunnen zeggen "anders vraag je aan je zusje of zij de boodschappen doet".
En je moet van houtsnippers houden.
Monty Python is een heilig huisje van de verantwoorde humor. Niemand durft te zeggen dat het eigenlijk heel flauw isquote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:25 schreef Falco het volgende:
The Meaning of Life (1983)
Geen enkele keer gelachen natuurlijk, want ik blijf dat Monty Python-gedoe kinderachtig en bijzonder ongrappig vinden. Vreemd trouwens dat zo hilarisch gedaan moet worden in het straatje van poep, pies en bloot. Cijfer: 4,5
Humor is nauw verbonden aan de tijd waarin je leeft. En Monty Python heeft die van hun compleet overhoop geschopt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:28 schreef Mainport het volgende:
[..]
Monty Python is een heilig huisje van de verantwoorde humor. Niemand durft te zeggen dat het eigenlijk heel flauw is
Ik vind Monty Python oprecht heel grappig.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:28 schreef Mainport het volgende:
[..]
Monty Python is een heilig huisje van de verantwoorde humor. Niemand durft te zeggen dat het eigenlijk heel flauw is
Deuren die ook door anderen (beter) opengetrapt zijn. Maar misschien zij voor het grote publiek.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:40 schreef DO2 het volgende:
[..]
Humor is nauw verbonden aan de tijd waarin je leeft. En Monty Python heeft die van hun compleet overhoop geschopt.
Tuurlijk is - de humor van - Monty Python nu niet interessant meer. Het is na hen immers tot in den treure gekopieerd.
Het mag toch duidelijk zijn dat die jongens destijds ontelbaar veel gesloten deuren voorgoed hebben opengetrapt.
Niet iedereen is zo dom hoor. De meeste mensen die ik ken weten precies van Tiffany's is en ook waar die film over gaat.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:22 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]
Breakfast at Tiffany's
Altijd was ik in de veronderstelling dat Tiffany's een broodjeszaak was, een soort Starbucks avant la lettre, blijkt het een juwelier te zijn! Zo zie je maar, dat zelfs de bekendste begrippen - de meeste mensen zullen bekend zijn met de titel 'Breakfast at Tiffany's - niet betekenen wat men denkt dat ze betekenen. Als licht hysterische en matig begaafde actrice slaagt Audrey Hepburn er uiteraard in boeiend te blijven. Wat zou haar gebrek zijn? vraag ik me steeds af. Ik ben redelijk zeker van een bipolaire stoornis. Topfilm!
Humor is weldegelijk nauw verbonden met de tijd, MP. Humor houdt de maatschappij voortdurend een spiegel voor.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:08 schreef Mainport het volgende:
[..]
Deuren die ook door anderen (beter) opengetrapt zijn. Maar misschien zij voor het grote publiek.
Voorts is humor helemaal niet nauw verbonden aan de tijd; veel oudere films zijn nog steeds geestig.
Daarmee verklaar ik de discussie voor gesloten en gaan we over op de orde van de dag, anders worden we op onze vingers getikt
Doctor Who!quote:Op zondag 15 februari 2015 05:13 schreef Ryan3 het volgende:
Broadchurch - 2013
[ afbeelding ]
Serie: maar zonder iets te verklappen "this is raising the bar". Je kunt deze serie zien op netflix NL btw.
David Tennant één van de hoofdrollen. Nieuwe voor mij, maar toch al 43. Zag hem ook in The politician's husband (ook zeker 8,0 voor mij, moest heel hard lachen aan het einde iig). Goeie acteur!!!
Imdb 8,4
Ik 9,0.
Ik dacht tot 5 seconden geleden dat het een soort van diner was, met van die rode stoeltjes.quote:Op zondag 15 februari 2015 00:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo dom hoor. De meeste mensen die ik ken weten precies van Tiffany's is en ook waar die film over gaat.
De film is dan ook gebaseerd op het boek wat Jane over haar leven heeft geschreven.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:28 schreef Timo20 het volgende:
The Theory of Everything
Biografische film over het leven van Stephen Hawking en zijn vrouw Jane.
In een film over Hawking zou je toch verwachten dat het vooral gaat over zijn theorieën en zijn werk. Helaas blijft dat hier onderbelicht. Het gaat hier vooral zijn leven met Jane en hoe vooral zij omgaat met Stephen`s slopende ziekte.
Daardoor wordt het nog meer een drama dan ik vooraf verwacht had. Op dat gebied viel het dus tegen, op acteergebied zeker niet! Eddie Redmayne zet een prachtige rol neer en vertolkt Hawking met verve. De manier waarop hij beweegt en praat is ongekend.
Een rol die dus zeker een favoriet is bij de Academy volgende week zondag.
Samen met het mooie camerawerk is dat helaas ook één van de weinige publiektrekkers van deze film.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
haha Ik ook:-)quote:Op zondag 15 februari 2015 10:34 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik dacht tot 5 seconden geleden dat het een soort van diner was, met van die rode stoeltjes.
Dat je de film niet begrijpt of dat het je genre niet is, wil niet zeggen dat het pretentieus is. Ik vond het in ieder geval een steengoede film met een geweldige rol voor Keaton. (En ik ben echt niet van de pretentieuze films).quote:Op zondag 15 februari 2015 13:49 schreef habitue het volgende:
Birdman
Na 30 minuten uitgezet. Vond het echt heel vervelend om naar te kijken. Pretentieuze bagger.
1/10
Dat kan he. Smaken verschillen gelukkigquote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef isildur25 het volgende:
The secret life of Walter mitty,
Snap De commentaren hier daarom niet zo. Niet dat stiller slecht is zonder comedy btw.
Ik vond het ook echt een bizar goede film. Keek hem met drie anderen en ik was de enige die zo enthousiast was. Snap dus wel dat hij bij sommige mensen niet aanslaat...quote:Op zondag 15 februari 2015 13:55 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat je de film niet begrijpt of dat het je genre niet is, wil niet zeggen dat het pretentieus is. Ik vond het in ieder geval een steengoede film met een geweldige rol voor Keaton. (En ik ben echt niet van de pretentieuze films).
Kan het niet beter omschrijvenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:16 schreef studentje7 het volgende:
Gone Girl
Deze film moest ik in de bios zien als fan van David Fincher (Fight Club, Social Network). Het boek heb ik niet gelezen en ben dus verrast door alle plotwendingen.
Echt een geweldige film. Hij is prachtig geschoten, je kan zien dat David Fincher echt een kunstenaar is. Het verhaal is gewoon verrassend, onvoorspelbaar en op momenten gewoon ziek. Deze film pakt je bij je strot en laat niet meer los.
Rosamund Pike en Ben Affleck acteren heel goed. Rosamund Pike MOET hiervoor een Oscar winnen, want wat haatte ik haar personage aan het eind van deze film.![]()
Het is echt een aanrader (vooral om met je vriendin/vrouw te kijken)
Mijn cijfer: 9
IMDB cijfer: 8,2
Zeker genoten van seizoen 1, seizoen 2 is begin januari begonnen in UK en bevalt ook erg goed!quote:Op zondag 15 februari 2015 05:13 schreef Ryan3 het volgende:
Broadchurch - 2013
[ afbeelding ]
Serie: maar zonder iets te verklappen "this is raising the bar". Je kunt deze serie zien op netflix NL btw.
David Tennant één van de hoofdrollen. Nieuwe voor mij, maar toch al 43. Zag hem ook in The politician's husband (ook zeker 8,0 voor mij, moest heel hard lachen aan het einde iig). Goeie acteur!!!
Imdb 8,4
Ik 9,0.
oe zit al wel stijging in. Laatst een 3.2quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:10 schreef Cikx het volgende:
[..]
Die stemverdeling valt sowieso niet serieus te nemen.
50 tinten grijs (2015) - User ratings
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:23 schreef Apotheose het volgende:
[..]
oe zit al wel stijging in. Laatst een 3.2En ja, ik ben wel nieuwsgierig naar film. Wacht wel tot ie online beschikbaar komt.
Net overigens Lone Survivor (2013) - IMDb gekeken.
[ afbeelding ]
Waargebeurde film over Operation Red Wings, waarbij het doel was om Taliban-leider Ahmad Shah te doden. Een team van 4 Navy Seals mannen staan voor deze opdracht, maar komen al snel die talibanners en moeten ze letterlijk moeten vechten voor het leven.
Bijzondere film, mede ook omdat het een waargebeurd verhaal is. Puntje van de stoel, hoewel je wel weet waar die 'lone survivor' op doelt.
Imdb: 7.6.
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:31 schreef Tim86 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Ah ok,dat verklaart. Maar dan nog viel hij me tegen...quote:Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De film is dan ook gebaseerd op het boek wat Jane over haar leven heeft geschreven.
Ook net bekeken en de acteerprestaties van vooral Eddy Redmayne zijn Oscarwaardig. Las dat Hawking tijdens de voorpremière echt het idee had naar zichzelf te kijken.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef Ferry_76 het volgende:
De film is dan ook gebaseerd op het boek wat Jane over haar leven heeft geschreven.
Verder prima acteerwerk van Felicity Jones en Eddie Redmayne (Typisch dat hij nu neergesabelt word voor zijn rol in Jupiter Ascending), fraai camerawerk en mooie kleuren.
Mijn cijfer: 8.
Ja Ik begrijp dat smaken nu eenmaal verschillen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat kan he. Smaken verschillen gelukkigIk hou van augurken, andere mensen weer niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 februari 2015 12:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hunger Games 3
Zit op mobiel. Normaliter wacht ik altijd om hier iets te schrijven zodat ik de link naar IMDb erbij kan doen maar ik moet hier gewoon wat over schrijven voor ik een stoel door het restaurant waar ik nu zit flikker.
Wat een ongelofelijke zaadfilm. Met stip slechtste film die ik in de bios heb gezien. Cash grab van hier tot Tokyo om het boek te splitsen. Er gebeurt geen flikker, onder de helft van de film zit trage muziek gecombineerd met trage beelden waardoor je langzaam in slaap sukkelt.
Dit is een film die je moet downloaden om deze paupermarketingmannetjes te stoppen met hun paupersplitten van films.
Imdb: 7.1
Ik: 3 wil gvd m'n geld terug
Kwaliteitje zoals die weerwolven films toch? Ooit begonnen met de allereerste Hunger Games, verschrikkelijke troep, gestopt na een half uurtje ofzo.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:37 schreef kree het volgende:
Owh ik ga er niet eens moeite voor doen om die te downloaden
Het sprak me sowieso al niet aan. Maar dit heeft me overtuigd
6.1quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:33 schreef jogy het volgende:
Outpost 37 (2014) - IMDb
Heeft een 4.6 op imdb en die vind ik geheel onterecht. Het is een Sci Fi met een kunsthuis filmbudget maar weet dit goed te verbloemen door de techniek van filmen. Ik vond het een toffe film en het acteerwerk zeker afdoende. Geen pareltje maar het kijken waard, wat die pijpzeikerds van imdb ook zeggen. Ik heb me geen moment geërgerd aan de acteurs, het verhaal is origineel genoeg om het te kijken en de uitvoering ervan het waard om de film af te zien.
7,laten we het niet overdrijven.
1 vna mn favo films all time, dikke 9quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:40 schreef Mirel het volgende:
[ afbeelding ]
Castaway on the Moon
IMDB: 8,2
Mijn cijfer: 8
Mooie en grappige film over een man die van een brug afspringt in Seoul om zelfmoord te plegen. Echter, de stroming brengt hem naar een eiland midden in de rivier, en nog steeds midden in de miljoenenstad. Hij durft niet weg te zwemmen dus hij blijf op het eiland met tegenzin. De brug boven het eiland is de bron van weggegooid vuil en eten en daarmee bouwt hij tools, en een aangespoelde waterfiets vormt hij om tot huisje.
Tegelijkertijd is er een meisje in een apartment die al 3 jaar niet uit haar kamer komt. Twee keer per jaar als er rampoefeningen zijn in de stad doet ze haar gordijnen open om foto's te maken van de lege straten van de stad. Toevallig merkt ze de man op het eiland op, en het SOS signaal die hij in het zand maakte. Eerst was dat HELP maar na een tijdje als hij gelukkiger wordt verandert het naar HELLO.
Ze fantaseert dat hij contact met haar maakt, en bang zoals ze is van normaal contact, begint ze te communiceren met hem door naar de brug te lopen en flessen gevuld met briefjes naar beneden te gooien.
Erg leuke en unieke 'romantische' film tussen twee kapotte mensen. Leuke typische Koreaanse humor ook zoals je ziet in The Good, The Bad & The Weird
Topfilm! Waarom zo spoilen??quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:40 schreef Mirel het volgende:
[ afbeelding ]
Castaway on the Moon
IMDB: 8,2
Mijn cijfer: 8
Mooie en grappige film over een man die van een brug afspringt in Seoul om zelfmoord te plegen.
Erg leuke en unieke 'romantische' film tussen twee kapotte mensen. Leuke typische Koreaanse humor ook zoals je ziet in The Good, The Bad & The Weird
ook van mij, een meer dan geweldige film, dit. (castaway on the moon)quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:25 schreef casper019 het volgende:
[..]
1 vna mn favo films all time, dikke 9
want?quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
The hurt locker
Van alle best picture oscar winnaars over oorlog en de gevolgen ervan toch wel één van de mindere.
Er wordt niet echt geïnvesteerd in verhaal, de hoofdpersoon doet dingen die zelfs in een oorlog niet kunnen met dit soort acties was hij al lang van die baan afgehaald en berispt. Wat overblijft een vrij saaie "in een oorlog zijn verandert een mens" film waar er al vaak veel betere van gemaakt zijn... Normaal heb ik niet zo'n probleem met non realistische situaties in films maar door de docu achtige manier van schieten vind ik dat bij deze film een zwaktebod. Als ze het allemaal wat minder overdreven hadden gemaakt hadden ze hier een hele onderhuidse goede film van kunnen maken, wat het nu is een oppervlakkige film over een macho.quote:
Dat heb ik een beetje met alle oorlogsfilms uit het midden-oosten, dan vind ik the hurt locker nog één van de interessantere qua spanning.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er wordt niet echt geïnvesteerd in verhaal, de hoofdpersoon doet dingen die zelfs in een oorlog niet kunnen met dit soort acties was hij al lang van die baan afgehaald en berispt. Wat overblijft een vrij saaie "in een oorlog zijn verandert een mens" film waar er al vaak veel betere van gemaakt zijn... Normaal heb ik niet zo'n probleem met non realistische situaties in films maar door de docu achtige manier van schieten vind ik dat bij deze film een zwaktebod. Als ze het allemaal wat minder overdreven hadden gemaakt hadden ze hier een hele onderhuidse goede film van kunnen maken, wat het nu is een oppervlakkige film over een macho.
Mooi liedje?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:54 schreef pokkerdepok het volgende:
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) - IMDb
dus tja... kijk gewoon de eerste, en vergeet verder dat deze hele serie bestaat.
een 4, want ik heb hem niet afgezet. en voor het mooie liedje dat ze zingt aan het meer.
ja die jaquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi liedje?
Toch niet dat liedje met maar 1 zin wat veeeeeel te lang herhaald wordt?
Verder helemaal mee eens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |