abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149242234
quote:
Naar aanleiding van jouw tip eerder in deze topic reeks heb ik deze ook op mijn lijstje gezet van nog te kijken films. Wel jammer dat hij in zwart-wit is.
pi_149243453
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:08 schreef speknek het volgende:
Interstellar (2014) - IMDb

Een van de betere blockbusterfilms van de laatste jaren. Spektakelfilm met een slim plot en aardige, onverwachte twists. Heeft wel weer last van Christopher Nolan die alles tot in de puntjes uit wil leggen, met als dieptepunt de expositie waar astronauten elkaar vertellen wat een wormhole is; sowieso zijn world's best and brightest weer niet altijd even bright. En waar Nolan vaak een klinische blik wordt verweten vervalt hij nu soms in melodrama. Maar fuck it, het is semi-hard scifi over zwarte gaten en relativiteit en daar krijg ik een semi-harde van.

9.

Als je geen voorliefde voor hard scifi hebt: 8.

Als je niet van blockbusters houdt: 5.
Interstellar - 2014

Ook gezien, maar paar dingen vielen mij toch een beetje tegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nolan legt veel uit, maar niet alles.
Afgezien daarvan een film die echt wel kan boeien. Overigens Matthew McConaughey, vorig jaar Oscarwinnaar, speelt weer een gedegen rol. Vind het zo langzamerhand één van de beste Hollywood acteurs en hoe dat komt weet ik niet eigenlijk.

Imdb 8,8
Ik 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-02-2015 03:21:15 ]
I´m back.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:25:17 #53
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149244869
Spoilertags, Ryan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_149245308
American sniper - 2014

Ik weet niet goed wat ik met deze film aan moet. Heel schetsmatig en bordkartonnen komt-ie bij mij over. Als je wat over Chris Kyle opzoekt, zie je dat het allemaal meer haken en ogen had, en dan vind ik dat de hoofdpersoon, van wie dit in feite een biopic is, niet echt goed uit de verf komt. En zeker niet de impact van de oorlog in Irak voor iemand en de morele twijfel. De andere kant wordt ook niet echt mens, zal ik maar zeggen.

Imdb 7,6
Ik 6

Hele rel nu blijkbaar, Eastwood maker van American sniper heeft Micheal Moore 10 jaar geleden met de dood bedreigd...
Moore bevestigt doodsbedreiging Eastwood

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 01-02-2015 02:30:51 ]
I´m back.
  Boks-Chick zaterdag 31 januari 2015 @ 21:05:28 #55
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_149246187
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:15 schreef dumble het volgende:
What We Do in the Shadows (2014) - IMDb

[ afbeelding ]

Echt geniaal. Super origineel, low budget maar dat maakt niet uit want ze doen alsof het een soort documentaire is en echt ongelooflijk komisch.

"What are we, we're werewolves, not swearwolves. " _O-

Imdb: 7.6
Ik: 8
Net gezien en wat een ongelovelijk leuke film idd :D

Je gaat gewoon volledig mee op in het verhaal alsof het echt echt is _O- :')
Het is zo heerlijk onschuldig geacteerd en neergezet, echt heel tof. Absolute verfrissende aanrader
lolwut
pi_149254210
Turtles 2014 6/10
pi_149255299
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:05 schreef BrandX het volgende:

[..]

Net gezien en wat een ongelovelijk leuke film idd :D

Je gaat gewoon volledig mee op in het verhaal alsof het echt echt is _O- :')
Het is zo heerlijk onschuldig geacteerd en neergezet, echt heel tof. Absolute verfrissende aanrader
leuke film ja :Y Krijgt jammergenoeg (nog) niet de aandacht die het verdient.

Ik woon zelf op een steenworp afstand van een aantal van de filmlocaties zoals van dat feest op het eind, en de retirement village. Best apart en creepy om zulke wezens hier ineens 'om de hoek' te zien.
In the coolest little capital of the world
pi_149256029
The Judge (2014) - IMDb
Mooi en indringend drama met sterk acteerwerk van Downey Jr en Duvall, en ook Billy Bob T had zijn deel :). Duurt aardig lang maar geen moment stroperig.

Imdb: 7,5
Danos: 7,5
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 1 februari 2015 @ 10:42:53 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149256806
Getriggerd door de eerste twee afleveringen van het tweede seizoen van Ripper Street weer eens The Elephant Man gekeken.
Het levensverhaal van Joseph Merrick (waarom deze film van David Lynch volhardt in het foutieve John, weet ik niet) in stemmig zwart-wit.

Merrick wordt fenomenaal neergezet door John Hurt en zijn vriend Dr. Frederic Treves wordt bijna even goed gespeeld door Anthony Hopkins. Bij vlagen hartverwarmend, bij vlagen hartbrekend 'I am not an animal! I am a human being! I … am … a man!', maar twee uur lang geboeid.
8,5/10
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149259761
Unbroken (2014)

Unbroken vertelt het verhaal van Louie Zamperini een olympisch atleet die in 1943 (Ironisch genoeg tijdens een zoekactie naar een neergestort vliegtuig) zelf ook neerstort in zee met een B-24, en na 47 dagen op zee met twee anderen, wordt gevangengenomen door de Japanners en de rest van de oorlog moet zien te overleven in Japanse gevangenkampen.

Hoewel de film veel kritiek krijgt op de regisseur Angelina Jolie, heeft ze wat mij betreft een goede film gemaakt, ook de relatief onbekende acteurs doen het prima. Zeker een indrukwekkende film, en onbegrijpelijk dat deze voor minder Oscars genomineerd is (En een lagere IMDB score heeft) dan het overschatte American Sniper.

Imdb cijfer een 7,2, ik geef een 7,5.
pi_149259763
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:42 schreef Copycat het volgende:
Getriggerd door de eerste twee afleveringen van het tweede seizoen van Ripper Street weer eens The Elephant Man gekeken.
Het levensverhaal van Joseph Merrick (waarom deze film van David Lynch volhardt in het foutieve John, weet ik niet) in stemmig zwart-wit.

[ afbeelding ]

Merrick wordt fenomenaal neergezet door John Hurt en zijn vriend Dr. Frederic Treves wordt bijna even goed gespeeld door Anthony Hopkins. Bij vlagen hartverwarmend, bij vlagen hartbrekend 'I am not an animal! I am a human being! I … am … a man!', maar twee uur lang geboeid.
8,5/10
Is bij deze lynch het einde ook zo vaag/onverklaarbaar? Heb laatst Mulholland Drive gekeken en vond het echt een te gekke film, de mysterieuze sfeer was erg sterk en de bizarre personages en scènes maakte de film voor mij geweldig, alleen krijg je dan een einde waar je geen touw aan vast kunt knopen, aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het misschien toch wel zijn charme.

Het is me nog niet gelukt om soortgelijke films te vinden (die niet van Lynch zijn) helaas.
pi_149260064
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 02:10 schreef Thomas-sama het volgende:
Turtles 2014 6/10
April 9/10 (in de film en vroeger O+ haha)
Turtles 4/10
Film 1/10

PS. ik denk dat April voor mij in de tv serie net zoiets was als het kleine meisje van mevrouwtje Theelepel, kent iemand dat nog? Dat meisje met de nerts :')
  zondag 1 februari 2015 @ 13:20:27 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149260318
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:02 schreef Cikx het volgende:

Is bij deze lynch het einde ook zo vaag/onverklaarbaar? Heb laatst Mulholland Drive gekeken en vond het echt een te gekke film, de mysterieuze sfeer was erg sterk en de bizarre personages en scènes maakte de film voor mij geweldig, alleen krijg je dan een einde waar je geen touw aan vast kunt knopen, aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het misschien toch wel zijn charme.

Het is me nog niet gelukt om soortgelijke films te vinden (die niet van Lynch zijn) helaas.
Nee, het einde van The Elephant Man laat weinig aan de verbeelding over. De biopic is wel wat geromantiseerd, maar niet surrealistisch als Lynch' overige werk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 1 februari 2015 @ 13:33:23 #64
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_149260627
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:02 schreef Cikx het volgende:
Je kan altijd Cronenberg proberen, dan vooral zijn films uit de 20e eeuw, het recentere werk heeft dat minder.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_149261161
Eén van de slechtste films die ik ooit heb gezien, maar als je van een vrouwelijke
superheld houdt die onverslaanbaar is en er nog lekker uitziet ook, dan is het misschien
wel de moeite.

Everly (2014)

Wanneer haar voormalige vriend, een gevaarlijke maffiabaas van de Yakuza, er achter komt dat
Everly (Salma Hayek) een informant is voor de FBI is hij woest. Terwijl Everly zich verschanst in
haar appartement stuurt haar ex-vriend een golf aan moordenaars op haar af.
Ondertussen probeert ze ook nog haar moeder en dochter te redden.

Ik zat constant te denken, wat een flauwekul :')
dus daarom een 2 voor de moeite

Everly (2014) - IMDb

John Wick (2014)

Eigenlijk net zoiets maar dan een mannelijke actieheld, als je van een film houdt
met véél geweld en waarin véél geschoten wordt dan is dit de ideale film,

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick, worden opnieuw
aangewakkerd wanneer een crimineel zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die
door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij
een maffiabaas en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

Ook een 2 voor de moeite, duidelijk niet aan mij besteed dit soort films :N

John Wick (2014) - IMDb
pi_149262441
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:50 schreef FANN het volgende:
Eén van de slechtste films die ik ooit heb gezien, maar als je van een vrouwelijke
superheld houdt die onverslaanbaar is en er nog lekker uitziet ook, dan is het misschien
wel de moeite.

[b]Everly (2014)[/b]

Wanneer haar voormalige vriend, een gevaarlijke maffiabaas van de Yakuza, er achter komt dat
Everly (Salma Hayek) een informant is voor de FBI is hij woest. Terwijl Everly zich verschanst in
haar appartement stuurt haar ex-vriend een golf aan moordenaars op haar af.
Ondertussen probeert ze ook nog haar moeder en dochter te redden.

Ik zat constant te denken, wat een flauwekul :')
dus daarom een 2 voor de moeite

Everly (2014) - IMDb

John Wick (2014)

Eigenlijk net zoiets maar dan een mannelijke actieheld, als je van een film houdt
met véél geweld en waarin véél geschoten wordt dan is dit de ideale film,

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick, worden opnieuw
aangewakkerd wanneer een crimineel zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die
door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij
een maffiabaas en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

Ook een 2 voor de moeite, duidelijk niet aan mij besteed dit soort films :N

John Wick (2014) - IMDb
Leek me een leuke weg kijker, maar wat een crap naar 20 min gestopt
pi_149262481
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:32 schreef Geerd het volgende:

[..]

Leek me een leuke weg kijker, maar wat een crap naar 20 min gestopt
Heb je het langer volgehouden dan ik, crap is wel het juiste woord :+
pi_149262517
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:33 schreef FANN het volgende:

[..]

Heb je het langer volgehouden dan ik, crap is wel het juiste woord :+
Sja chikies he :P
pi_149262549
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Sja chikies he :P
ja, die was wel leuk om naar te kijken :P
pi_149264130
Gisteren What we do in the shadows gezien.

Een mockumentary over vampiers in Nieuw-Zeeland. Klinkt vaag en dat was het ook wel :P Maar wel een hilarische en originele uitwerking van een inmiddels bekend concept (doet denken aan reality shows als the real world). Mooie karakters en leuk verhaal, aanrader!

But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_149265765
Birdman (2014) - IMDb

Ik ben een echte filmfanaat en m'n vriendin ook, we kijken minstens 10 films per week, maar wat missen wij hier? Waarom prijst iedereen deze film?

Afgezet na exact 1 uur, slome saaie film en het gaat helemaal nergens over. Of komt de clue later?

4/10 (voor zover ik gezien heb).

PS. Whiplash, Gone Girl, Nightcrawler e.d. vond ik de toppers van de afgelopen tijd.
pi_149268003
Mordecai,

Film met Johnny depp,
Typetje wel aardig neergezet door Johnny. Film keek wel aardig weg, Maar zeker geen hoogvlieger. Typische familie film. 6,7
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
  zondag 1 februari 2015 @ 17:10:04 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149268119
Boyhood (2014) - IMDb
Poehee wat een gewaagd project van Richard Linklater om 12 jaar lang zo'n epos te schieten! Het eerste deel van Boyhood vond ik zeer goed, maar de tweede helft gewoon okee. Een dromerige jongen wordt gevolgd die naar het einde van de film nog niet helemaal duidelijk weet welke richting hij zijn leven moet geven. Op zich vrij logisch en natuurlijk, maar het maakt de film wel steeds minder interessant als je zelf als kijker ook niet echt een gevoel krijgt waar de film naar toe wil. De zus van hem (Lorelei Linklater, de dochter van...) was in het eerste gedeelte ook stukken sterker in haar acteren dan verderop. Anyway, toch wel een geslaagd en uniek concept om zo een film te maken. Cijfer: 8

The Ice Storm (1997) - IMDb
Ice Storm gaat over dysfunctionele families, waarvan de leden lichtelijk maf zijn. Ze maken er eigenlijk allemaal maar een zootje van en dat maakt het interessant voor de kijker. Geen absolute topper zoals American Beauty dat niet, maar het sfeertje is wel okee en een hele rits bekende acteurs en actrices krijg je te zien. Cijfer: 7,5

Insidious (2010) - IMDb
Dit smaakte naar een laffe horror die geen enkele spanning kent. Wel opmerkelijk dat zonder enig morren meteen van woning verwisseld wordt, wanneer daar spooky dingen gebeuren. Vaak wordt er krampachtig volgehouden om in het spookhuis koste wat kost te blijven wonen. Maar zelfs de verhuizing mag niet baten, want ook in de nieuwe woning wordt het gezin geterroriseerd door de demonen. Niet echt verrassend allemaal dus en Insidious wordt trouwens pas echt dubieus toen die twee Ghost Buster-clowns binnen kwamen vallen. Wat een suffige bende werd dit toen. Cijfer: 5

Pépé le Moko (1937) - IMDb
Aardig filmpje over de crimineel Pépé (Gabin) die onderduikt in de Casbah, een mierenhoop-wijk in Algiers met een doolhof van donkere steegjes, trappetjes en terrasjes her en der. Heel sfeervol hoe dat gefilmd is! Binnen die Casbah is de politie kansloos om Jean Gabin te arresteren. Echter zijn er wat lijntjes tussen hen en Pépé en wordt de liefde hem fataal. Het laatste gedeelte was nog heel fraai allemaal, daarvoor was het tamelijk gewoontjes. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2015 @ 17:13:33 #74
862 Arcee
Look closer
pi_149268222
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:02 schreef JDx het volgende:
Birdman (2014) - IMDb

Ik ben een echte filmfanaat en m'n vriendin ook, we kijken minstens 10 films per week, maar wat missen wij hier? Waarom prijst iedereen deze film?
Lees deze post.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_149268750
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:10 schreef Falco het volgende:
Boyhood (2014) - IMDb
Niet echt verrassend allemaal dus en Insidious wordt trouwens pas echt dubieus toen die twee Ghost Buster-clowns binnen kwamen vallen. Wat een suffige bende werd dit toen.
Die twee pasten prima in een Scary movie deeltje inderdaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')