quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Linkjesquote:Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.
Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.
Steun
Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materiële steun te verlenen.
Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.
Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
Welke zender?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:54 schreef Richestorags het volgende:
Die Yanks ook de hele tijd verwijzen naar Boston
Gewoon oordopjes in. Tinder op je foon. Je weet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:54 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ik heb geen geluid op werkmega ghetto wel
CNNquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Welke zender?
Meest recente is Australië in dat restaurant.
Spanning was verdwenen uit hun relatie.quote:
Er valt nu niets te zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wat kijken?
- CNN
- Sky
- France 24
- CNBC
- BBC
- Bloomberg
- Euronews
- Al Jazeera
- Russia Today
Allemaal hetzelfde saaie beeld, kunnen ze niet even een drone de lucht in sturen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wat kijken?
- CNN
- Sky
- France 24
- CNBC
- BBC
- Bloomberg
- Euronews
- Al Jazeera
- Russia Today
Sky bevalt wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wat kijken?
- CNN
- Sky
- France 24
- CNBC
- BBC
- Bloomberg
- Euronews
- Al Jazeera
- Russia Today
Die zijn al dood.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat zullen de ouders van die knullen trots zijn.
Ik denk dat mijn rechteroog toch wel even scheel zal kijken dan heurquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Fokker89 het volgende:
Ik zou trouwens niet eens gek opkijken als ze er niet meer blijken te zitten
Die ouders hadden de knullen al verlaten toen het nog praktisch zuigelingen waren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Mr.Ping het volgende:
Ondergrondse tunnel of zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Fokker89 het volgende:
Ik zou trouwens niet eens gek opkijken als ze er niet meer blijken te zitten
Oordopjes niet bij me. Ah well. Ik lees op fok wel wat er allemaal gebeurtquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon oordopjes in. Tinder op je foon. Je weet.
Waren die ouders maar onvruchtbaar geweestquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Mr.Ping het volgende:
Het zou mij niet eens verbazen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Mr.Ping het volgende:
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wat kijken?
- CNN
- Sky
- France 24
- CNBC
- BBC
- Bloomberg
- Euronews
- Al Jazeera
- Russia Today
The Shawshank Redemption versneld.quote:
Zeiden ze een uur geleden ook al.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:57 schreef Richestorags het volgende:
Er is maar 1 gijzelaar zeggen ze nu op de BBC.
Enger is dat het hele radicalisatietraject van die gasten zeer overeenkwam met de Hofstadgroep.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef speknek het volgende:
Het heeft ook wel overeenkomst met Boston. Twee broers, sukkeltjes die geradicaliseerd zijn, eentje islamitische training in het buitenland, heeft de ander waarschijnlijk meegesleurd, etc.
Zo rollen wij. Altijd op de frontlinie van achter onze pc.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Oordopjes niet bij me. Ah well. Ik lees op fok wel wat er allemaal gebeurt
Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:
Personen die niet bestaan maken we grappen over wanneer we willen. Dus ook over Jezus, God en Sinterklaas. Gek.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
We hebben het wel steeds over de vrijheid van meningsuiting. Maar wie zegt dat die Jihadisten daar een probleem mee hebben? Ze willen gewoon niet dat je de Profeet vrede zij met hem en de Schepper beledigt. We kunnen toch ook nice samenleven zonder dit te doen? Of ben ik weer naïef???²
Materiaal en mensen genoeg in Frankrijk. Meer dan wij hebben als dergelijke pleuris uitbreekt.quote:
Niet geheel, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar nergens staat dat je daar "tot in den treure" gebruik van moet maken!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
We hebben het wel steeds over de vrijheid van meningsuiting. Maar wie zegt dat die Jihadisten daar een probleem mee hebben? Ze willen gewoon niet dat je de Profeet vrede zij met hem en de Schepper beledigt. We kunnen toch ook nice samenleven zonder dit te doen? Of ben ik weer naïef???²
Het probleem is dat het allemaal al gebeurt is een paar dagen geleden en we hebben geen live stream van de verdachten wel van wat agenten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Oordopjes niet bij me. Ah well. Ik lees op fok wel wat er allemaal gebeurt
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doen dit soort gasten voor werk als er geen aanslag is vraag ik me? Zou een duur grapje zijn zoveel man standby.²
Het is een beetje als je op GTA opslaat en iets geks gaat doen. Je weet dat je dood gaat, maar je rekt het zo lang mogelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef akveor het volgende:
Die schijtbakken blijven maar blijven vluchten... willen ze niet dood ofzo?
Moet jij niet eens aan het werk dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doen dit soort gasten voor werk als er geen aanslag is vraag ik me? Zou een duur grapje zijn zoveel man standby.²
Je bent echt dom he. My god wat sneu.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Welke gasten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is het probleem, als je die cartoons niet wil zien.. koop het blad dan niet...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Niet geheel, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar nergens staat dat je daar "tot in den treure" gebruik van moet maken!
heel erg naief. Want wat als er dan geen spotprenten meer gemaakt worden over mohammed? Dan is de voilgende stap dat er niks meer over de isman gezegd mag worden, en volgende stap daar weer op dat helemaal niks meer mag. Heel simpel gezegd: die moslims moeten een leren wat humor, en zelfreflectie isquote:
Oude vrouwtjes die gevallen zijn helpen, kat uit de boom halen, hangjeugd monitoren (al dan niet gewoon met een gezellig praatje), helpen bij verkeersongelukken etc. Genoeg om jezelf dienstbaar te maken voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom heb je het tegen mij?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
heel erg naief. Want wat als er dan geen spotprenten meer gemaakt worden over mohammed? Dan is de voilgende stap dat er niks meer over de isman gezegd mag worden, en volgende stap daar weer op dat helemaal niks meer mag. Heel simpel gezegd: die moslims moeten een leren wat humor, en zelfreflectie is
Knalhard aan de pep, dan kunnen ze nog wel even door hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:00 schreef Jian het volgende:
Die broertjes zullen toch ondertussen ook wel behoorlijk moe zijn neem ik aan en hoe vermoeider ze worden des te kwetsbaarder ze worden. Ik ben benieuwd of ze daar zelf rekening mee houden .......
Dat humor argument slaat echt als een vlag op een strontschip. Net zoiets als iemand doodschieten humor vinden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
heel erg naief. Want wat als er dan geen spotprenten meer gemaakt worden over mohammed? Dan is de voilgende stap dat er niks meer over de isman gezegd mag worden, en volgende stap daar weer op dat helemaal niks meer mag. Heel simpel gezegd: die moslims moeten een leren wat humor, en zelfreflectie is
Maar ook minder rationeel en meer paranoïde. Niet echt fijn voor die gozer daarbinnenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:00 schreef Jian het volgende:
Die broertjes zullen toch ondertussen ook wel behoorlijk moe zijn neem ik aan en hoe vermoeider ze worden des te kwetsbaarder ze worden. Ik ben benieuwd of ze daar zelf rekening mee houden .......
En generaliseringen over moslims, mag dat wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:01 schreef timmmmm het volgende:
Kap eens met die persoonlijke aanvallen. Lekker over het nieuws praten aub
zat ik idd ook al aan te denken,quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:00 schreef Jian het volgende:
Maar het mág wel. Sommige uitingen kunnen erg onfatsoenlijk, doelloos, en beledigend zijn in de ogen van velen, maar het moet geuit kunnen worden. Mensen die zich gekrenkt voelen kunnen dan kiezen om weg te kijken, het debat aan te gaan, zélf hun mening te uiten, demonstreren, wat dan ook. Er is géén één uiting die geweld rechtvaardigt. Geen enkel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Niet geheel, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar nergens staat dat je daar "tot in den treure" gebruik van moet maken!
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 11:00:27Nederlands gezin op huwelijksreis belandt midden in klopjacht op Franse verdachten. Ze zitten vast in Dammartin. http://t.co/bYaMDLp55X reageer retweet
pepquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef kawa4 het volgende:
[..]
zat ik idd ook al aan te denken,
die mannen zijn al 3 dagen in de weer met ontsnappen enzo.
maarja adrenaline zal ze ook wel een beetje wakker houden
foutje bedankt, bedoeling was om iemand anders te quotenquote:
quote:Volgens Le Figaro is er een verdachte geïdentificeerd voor de schietpartij in Montrouge, in het zuiden van Parijs gisteren. Daarbij kwam een agente om het leven en raakte een gemeentearbeider gewond. Er zouden in die zaak al twee mensen zijn aangehouden.
Er zou een link zijn tussen deze aanslag en die op Charlie Hebdo. De daders kenden elkaar, meldt France2.
Stuur je anders een peloton aan gendarmerie?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:01 schreef timmmmm het volgende:
Nee want dan gaan er 12 mensen dood.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En generaliseringen over moslims, mag dat wel?
Vanavond in Hart van Nederlandquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 11:00:27Nederlands gezin op huwelijksreis belandt midden in klopjacht op Franse verdachten. Ze zitten vast in Dammartin. http://t.co/bYaMDLp55X reageer retweet
Het wordt een probleem als bepaalde mensen niet kunnen relativeren, humorloos zijn en zo'n beetje alles als een belediging zien. Het lijkt er meer op dat ze dwangmatig zoeken naar zo'n 'belediging' zodat ze een excuses hebben om te moorden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
"Schat, we maken er een reis van om nooit te vergeten!"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Is geen nieuws, Nederlanders heb je overal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
In de regen in Frankrijk gaan zitten als huwelijksreis.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Paranoïde, dat is toch dat je DENKT dat ze achter je aan zitten TERWIJL DAT NIET ZO IS?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar ook minder rationeel en meer paranoïde. Niet echt fijn voor die gozer daarbinnen
Sommige mensen proberen gewoon zo dom mogelijk over te komen, moeilijk om daar overheen te lezen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:01 schreef timmmmm het volgende:
Dit is een beetje Hart van Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar dan wel als een stel mietjes vluchten uit Parijs. Als ze dat echt wilde waren ze allang dood geweest.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef -Schorpioen- het volgende:
Onderhandelingen zijn bezig, er wordt met de broers Kouachi getelefoneerd, zegt een lokale politicus vanuit het crisiscentrum. De twee verdachten zouden bereid zijn om als martelaars te sterven.
door Martijn Klerks 10:57
Tsja, maar als ik met een vlag met een hakenkruis door de straten wil marcheren is er opeens wel een probleem en waarom dan, want "als je het niet wil zien kijk je toch gewoon de andere kant uit" Te simpel!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:00 schreef rudolfb het volgende:
[..]
Wat is het probleem, als je die cartoons niet wil zien.. koop het blad dan niet...
Dus jij vat de prenten op als een generalisering van alle moslims.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee want dan gaan er 12 mensen dood.
Beangstigendquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Nee, dat is achtervolgingswaanzin.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:03 schreef Perox het volgende:
[..]
Paranoïde, dat is toch dat je DENKT dat ze achter je aan zitten TERWIJL DAT NIET ZO IS?
Zelfs als huwelijksreis naar de Dourdogne gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:03 schreef Nober het volgende:
[..]
In de regen in Frankrijk gaan zitten als huwelijksreis.
Erg vervelend voor ze.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Het probleem is dat je het MOET pikken. Niet vanwege dat het satire is maar vanwege vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid geeft moslims ook de vrijheid van moslim zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker. Feit is dat Moslims dit niet pikken en dat er altijd wel een gek is die overgaat tot dit soort gruweldaden. Het is jammer maar helaas. Ik vind dat je als redactiechef ook verantwoordelijkheid draagt voor je personeel.²
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij vat de prenten op als een generalisering van alle moslims.
Sommige spotprenten zijn toch generaliseringen / stereotyperingen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij vat de prenten op als een generalisering van alle moslims.
personeel ging akkoord. Anders zouden ze er niet meer werken. Er was bij de 1e publicatie van een islam kritische cartoon al een vergadering geweest of ze dat wilden doen. En daarbij vind ik, dat je nooit er rekening mee zou moeten houden, dat er een gek wellicht je dood wil maken om wat je uitdraagt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker. Feit is dat Moslims dit niet pikken en dat er altijd wel een gek is die overgaat tot dit soort gruweldaden. Het is jammer maar helaas. Ik vind dat je als redactiechef ook verantwoordelijkheid draagt voor je personeel.²
Arme mensenquote:Het gezin heeft net een huwelijksreis in de Franse Dordogne achter de rug. De schoonfamilie van Sander Hilkens woont in het bewuste dorpje. Het gezin is daar op de terugweg langs gegaan om de familie weer te zien en hun vakantie af te sluiten.
Is Natasja Froger al opgetrommeld?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Neuh, eerder overdreven karikaturen. En dat is dus meteen het gevaar van dat soort spotprenten, de serieuze draai die mensen daaraan geven. Dat doe jij nu bijna ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
Sommige spotprenten zijn toch generaliseringen / stereotyperingen?
"Wat is dít erg"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is Natasja Froger al opgetrommeld?
RIP aan de nabestaanden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
En beste mensen
Ze gingen NIET op huwelijksreis daarheen, maar gingen erlangs
[..]
Arme mensen![]()
Ach, het is weer zon sensatie, die mensen die het op zichzelf moeten betrekkenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
En beste mensen
[..]
Arme mensen![]()
Patty zit vast al te soppen op haar stoelquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is Natasja Froger al opgetrommeld?
Goh....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef -Schorpioen- het volgende:
Onderhandelingen zijn bezig, er wordt met de broers Kouachi getelefoneerd, zegt een lokale politicus vanuit het crisiscentrum. De twee verdachten zouden bereid zijn om als martelaars te sterven.
door Martijn Klerks 10:57
Naïef om te denken dat ze zich wel zouden overgevenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Open deur: de broers hebben gezegd tegen het SWAT-team dat ze bereid zijn om te sterven als martelaars.
Ze zijn niet gegijzeld hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
En beste mensen
[..]
Arme mensen![]()
Wel, een karikatuur is meestal gebaseerd op een stereotypering. En dat is een generalisatie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, eerder overdreven karikaturen. En dat is dus meteen het gevaar van dat soort spotprenten, de serieuze draai die mensen daaraan geven. Dat doe jij nu bijna ook.
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Open deur: de broers hebben gezegd tegen het SWAT-team dat ze bereid zijn om te sterven als martelaars.
generaliseren an sich is net zo erg, er bepaalde acties aan verbinden welquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, eerder overdreven karikaturen. En dat is dus meteen het gevaar van dat soort spotprenten, de serieuze draai die mensen daaraan geven. Dat doe jij nu bijna ook.
SWAT? Wat doen die daar nou?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Dat hopen een hele hoop mensen vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.
En dat gaat niet gebeuren. Je bent wel naïef als je dat denkt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat je het MOET pikken. Niet vanwege dat het satire is maar vanwege vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid geeft moslims ook de vrijheid van moslim zijn.
Wel, vandaar dat ik open deur zei.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
Naïef om te denken dat ze zich wel zouden overgeven
Blijkbaar kan de GIGN niks en roepen ze de hulp in van de Amerikaanse politie.quote:
De Franse versie van een SWAT-teamquote:
Had het ook niet direct tegen jou maar in het algemeenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, vandaar dat ik open deur zei.
COSquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Franse versie van een SWAT-team
Ik geef het je op een briefje dat ze een "martelaarsdood" zullen sterven (in hun ogen). Ze zullen schieten zodat er wordt terug geschoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, vandaar dat ik open deur zei.
Ben ik met je eens hoor, mijn punt was, maar dat heb je wel begrepen, betekent "mogen" ook "moeten" ( continue, elke week weer, het neigt (bijna) naar "bashen")quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar het mág wel. Sommige uitingen kunnen erg onfatsoenlijk, doelloos, en beledigend zijn in de ogen van velen, maar het moet geuit kunnen worden. Mensen die zich gekrenkt voelen kunnen dan kiezen om weg te kijken, het debat aan te gaan, zélf hun mening te uiten, demonstreren, wat dan ook. Er is géén één uiting die geweld rechtvaardigt. Geen enkel.
Zal wel een enkelbandje of een taakstrafje worden...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.
Een karikatuur is een extreem overdreven weergave van de werkelijkheid. Een spotprent generaliseert niet. Het geeft een moslim weer die bijvoorbeeld iets geks doet. Uit niets blijkt dat de tekenaar bedenkt dat alle moslims zo gek doen. Dat is dan wat jij als lezer kennelijk daarin zit. En dat is uiterst gevaarlijk - die serieuze ondertoon.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, een karikatuur is meestal gebaseerd op een stereotypering. En dat is een generalisatie.
Lijkt me niet dat ze direct het leger er op af sturen ja.quote:
okquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef 20100 het volgende:
moesten ze ooit in de cel terechtkomen zullen ze daar wel als helden onthaald worden en een luxeleven hebben aangezien de grootste gevangenispopulatie bestaat uit moslims
Dus het komt er op neer dat wij ons maar aan moeten passen omdat moslims niet kunnen relativeren? Zoals wel blijkt uit jouw reactie trouwens.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat gaat niet gebeuren. Je bent wel naïef als je dat denkt.
Ik vind het ook behoorlijk vervelend als de spot wordt gedreven met mijn geloof. En met mij (vrijwel) alle Moslims. Maar die gaan over tot de orde van de dag en schenken er niet te veel aandacht aan. Maar je zult altijd wel een gek hebben die doordraait. Zoals inmiddels meerdere malen is gebleken.
De vrijheid van meningsuiting (vieze woorden inmiddels deze vreselijke cliché taal) is als het waren een wapen waar je verstandig mee moet omspringen. Ik citeer Spiderman:
"With great power comes great responsibility."²
spec opsquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Jorwol het volgende:
Waarom staan er echt 5 helikopters in dat veld?
Ahaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef 20100 het volgende:
moesten ze ooit in de cel terechtkomen zullen ze daar wel als helden onthaald worden en een luxeleven hebben aangezien de grootste gevangenispopulatie bestaat uit moslims
Het is Nederland nietquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef akveor het volgende:
[..]
Zal wel een enkelbandje of een taakstrafje worden...
Vast warmdraaien. Anders moeten ze straks in een koude heli stappen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Jorwol het volgende:
Waarom staan er echt 5 helikopters in dat veld?
Zo te zien welquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze direct het leger er op af sturen ja.
Alsof ze in een gewone gevangenis terecht komen. Je weet hoe Mohammed B. 'leeft'?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef 20100 het volgende:
Generaliseren is net zo erg. Claimen dat u een pedofiel bent, omdat er andere autochtonen zijn die pedofiel zijn - dat lijkt mij niet de bedoeling van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
generaliseren an sich is net zo erg, er bepaalde acties aan verbinden wel
Het hoeft niet, je moet het zelf weten. Maar wat is verstandig. Nu zijn er 12 man dood.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dus het komt er op neer dat wij ons maar aan moeten passen omdat moslims niet kunnen relativeren? Zoals wel blijkt uit jouw reactie trouwens.
Ja. Ze hebben geen zin meer en laten de schutters gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Bugno het volgende:
Mm, choppers weg, statement Hollande zo. Zal wel schluss zijn
Maar als een karikatuur een Moslim neerzet als terrorist maakt de tekenaar bijvoorbeeld een bepaald stereotype belachelijk. Dat jij daar gelijk conclusies over mij aan wil verbinden is leuk, maar doe dat maar even niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een karikatuur is een extreem overdreven weergave van de werkelijkheid. Een spotprent generaliseert niet. Het geeft een moslim weer die bijvoorbeeld iets geks doet. Uit niets blijkt dat de tekenaar bedenkt dat alle moslims zo gek doen. Dat is dan wat jij als lezer kennelijk daarin zit. En dat is uiterst gevaarlijk - die serieuze ondertoon.
Mohammed B kreeg levenslangquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef akveor het volgende:
[..]
Zal wel een enkelbandje of een taakstrafje worden...
GIGN lijkt me logischer eerlijk gezegd.quote:
En dan straks wedstrijdje doen wie er het eerste is ofzo?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vast warmdraaien. Anders moeten ze straks in een koude heli stappen.
Dat ligt aan deze heren, niet aan die spotprents....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het hoeft niet, je moet het zelf weten. Maar wat is verstandig. Nu zijn er 12 man dood.²
Het is ook de GIGN.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
GIGN lijkt me logischer eerlijk gezegd.
Liever 12 man dood dan bang in een hoekje m'n mond houden. En dat meen ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het hoeft niet, je moet het zelf weten. Maar wat is verstandig. Nu zijn er 12 man dood.²
Wat denk je wat die malloten zijn dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef Onnoman het volgende:
de wens om dood te gaan zonder dat je depressief of ziek bent ontgaat me volledig
Dat maakt nog steeds niet dat de karikatuur betrekking heeft op alle moslims. Immers hij beeld 'een' moslim af als terrorist.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar als een karikatuur een Moslim neerzet als terrorist maakt de tekenaar bijvoorbeeld een bepaald stereotype belachelijk. Dat jij daar gelijk conclusies over mij aan wil verbinden is leuk, maar doe dat maar even niet.
hier op het werk vinden ze het gelukkig niet ergquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef Infection het volgende:
Wat had ik graag die livestream gevolgd. Maar ik zit helaas op mijn werk dus kan dat niet maken.
Dat lijkt mij ook, denk ook wel dat die aanwezig zijn maar zijn iig niet in beeld. Denk dat dat de jongens zijn die snel aanwezig waren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
GIGN lijkt me logischer eerlijk gezegd.
Maar FOKken op het werk kan wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef Infection het volgende:
Wat had ik graag die livestream gevolgd. Maar ik zit helaas op mijn werk dus kan dat niet maken.
Zonder die tyfus smileys van je zou er misschien nog wel enigszins met je te communiceren zijn. Nu ben je gewoon een blaag. Log uit. Verdwijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus kunnen ze maar beter wat meer mensen doodschieten, ze komen vanzelf wel in de handen van politie?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef Poison-Ivy het volgende:
Moet je eens kijken hoeveel dit allemaal kost.,.zoveel politie en special forces op de been. .. kost miljoenen.
wat verwacht je eigenlijk. .. live beelden in het gebouwquote:
Dat valt onder laster. Generaliseren an sich moet verder gewoon kunnen. Als je een Jood afbeeld als een gierig persoon of een moslim als iemand met een kort lontje die bij het minste of geringste doordraait, dan moet dat gewoon kunnen. Dat is wat anders dan iemand persoonlijk uitmaken voor pedofiel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Generaliseren is net zo erg. Claimen dat u een pedofiel bent, omdat er andere autochtonen zijn die pedofiel zijn - dat lijkt mij niet de bedoeling van de vrijheid van meningsuiting.
Dat sowieso!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Aanpakken nu die jihadisten, enkeltje Syrie, nooit meer terug en de uitkeringen stopzetten!
Maar sommige mensen denken dat wel en een karikatuur kan dat aankaarten. Je kan een eigen interpretatie eraan geven. Een karikatuur heeft niet één betekenis. En degene die het het best weet is de tekenaar zelf.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt nog steeds niet dat de karikatuur betrekking heeft op alle moslims. Immers hij beeld 'een' moslim af als terrorist.
Dat gaat soms samen met een heilige overtuiging.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef Onnoman het volgende:
de wens om dood te gaan zonder dat je depressief of ziek bent ontgaat me volledig
Er moet toch een fout nieuwszendertje zijn die even een drone de lucht in stuurt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:12 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
wat verwacht je eigenlijk. .. live beelden in het gebouw
nee duhquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus kunnen ze maar beter wat meer mensen doodschieten, ze komen vanzelf wel in de handen van politie?
Als ik even snel kijk dan vinden ze het ook niet erg. Maar zo'n stream kijk je niet even snel. Die laat ik het liefst gewoon draaien op een tweede scherm, maar dat is helaas niet mogelijk op het moment.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef kawa4 het volgende:
[..]
hier op het werk vinden ze het gelukkig niet erg
Rutger zal wel bijna in het gebouw zijn voor een interview.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Er moet toch een fout nieuwszendertje zijn die even een drone de lucht in stuurt.
Generaliseren kan als gevolg laster hebben, dat blijkt. Verder geldt, zoals ik al eerder stelde dat de afbeelding van 'een' moslim als iemand met een kort lontje of 'een Jood' als gierig persoon geen generalisering betreft.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat valt onder laster. Generaliseren an sich moet verder gewoon kunnen. Als je een Jood afbeeld als een gierig persoon of een moslim als iemand met een kort lontje die bij het minste of geringste doordraait, dan moet dat gewoon kunnen. Dat is wat anders dan iemand persoonlijk uitmaken van pedofiel.
Nee, mjah sommige mensen... *zucht* maar daar kom je dus op het vlak van fatsoen en normen. Zijn genoeg mensen die met enige regelmaat uitingen doen die mij tegen de haren strijken. Denk aan politici, tv-persoonlijheden, vooraanstaande gelovigen, etc Sommige van hen zullen misschien niet eens door hebben dat ze mij 'bashen' omdat zij het als een klein geintje zien, of als hun overtuiging. Tjah, wat moet ik dan? Ja aangeven da tik het kut vind, maar als ze gewoon doorgaan misschien maar gewoon de tv uit zetten, niet meer op ze stemmen of naar een andere kerk gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor, mijn punt was, maar dat heb je wel begrepen, betekent "mogen" ook "moeten" ( continue, elke week weer, het neigt (bijna) naar "bashen")
Nee want de gierige Jood is inderdaad geen stereotype.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Generaliseren kan als gevolg laster hebben, dat blijkt. Verder geldt, zoals ik al eerder stelde dat de afbeelding van 'een' moslim als iemand met een kort lontje of 'een Jood' als gierig persoon geen generalisering betreft.
Moeten we nog wel op jou reageren aangezien je op afscheidstournee bent.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef shmoopy het volgende:
Reageer dan gewoon niet meer op BSB, heeft echt geen zin, jongens.
nou nou wat een druk werk heb je....NOTquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Als ik even snel kijk dan vinden ze het ook niet erg. Maar zo'n stream kijk je niet even snel. Die laat ik het liefst gewoon draaien op een tweede scherm, maar dat is helaas niet mogelijk op het moment.
de twittersphere.quote:
Ik had even beeld van een weglopende terrorist die niets wil zeggen met Rutger op zijn hielen "Ik mag toch wel gewoon wat vragen"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Rutger zal wel bijna in het gebouw zijn voor een interview.
NIET AAN DE CAMERA ZITTEN!!11quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had even beeld van een weglopende terrorist die niets wil zeggen met Rutger op zijn hielen "Ik mag toch wel gewoon wat vragen"
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had even beeld van een weglopende terrorist die niets wil zeggen met Rutger op zijn hielen "Ik mag toch wel gewoon wat vragen"
En Danny die met een megafoon schreeuwt dat hun auto fout geparkeerd staat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Gisteren op het werk ook lekker live gekeken. Chille baantjesquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
nou nou wat een druk werk heb je....NOT
op mijn werk is dat niet mogelijk
Nee, sluikreclame.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef Maanvis het volgende:
pand van kuehne nagel in beeld.. worden ze daar vastgehouden?
"Wat doe je raar. Je kunt toch wel gewoon antwoord geven."quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
haha nee rutger is liever bezig met BN-ers aan de tand te voelen over hun humosexuele escapades.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee dacht het niet, volgens mij werden ze vastgehouden in een drukkerijquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef Maanvis het volgende:
pand van kuehne nagel in beeld.. worden ze daar vastgehouden?
Waaruit blijkt dat dan? 'De moslim' als iemand met een kort lontje afbeelden of 'de jood' als gierig persoon is generaliserend, maar geen laster. Dat moet wat mij betreft gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Generaliseren kan als gevolg laster hebben, dat blijkt. Verder geldt, zoals ik al eerder stelde dat de afbeelding van 'een' moslim als iemand met een kort lontje of 'een Jood' als gierig persoon geen generalisering betreft.
waar is dat?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Gisteren op het werk ook lekker live gekeken. Chille baantjes
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Nou mooi, kijk vanavond wel even op liveleak voor de ongecensureerde realiteit.
Dat wisten we alquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:17 schreef Smack10 het volgende:
Ze zijn bereid te gaan als martelaren hebben ze de onderhandelaars verteld.
Op sky news net.
Ik stuur je wel een sollicitatieformulier!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:17 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
waar is dat?
Daar wil ik ook werken
Inderdaad, alleen ben helemaal niet meer geconcentreerd om te gaan werken nuquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Nou mooi, kijk vanavond wel even op liveleak voor de ongecensureerde realiteit.
Niet mogelijk als in geblokkeerd? Of ben je gewoon zo druk? Want je zit nu ook op FOK! te reageren. Of je moet vrij zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
nou nou wat een druk werk heb je....NOT
op mijn werk is dat niet mogelijk
Geen verrassing tochquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef RingBewoner het volgende:
Dan ben je op tv en je weet dat de hele wereld kijkt maar toch praat je Frans, arrogantie ten top.
Uhuh want Rutte zou een nationale persco ineens in het Engels gaan doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef RingBewoner het volgende:
Dan ben je op tv en je weet dat de hele wereld kijkt maar toch praat je Frans, arrogantie ten top.
Het is vrijdag. Gewoon alvast beginnen aan de middagborrel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen ben helemaal niet meer geconcentreerd om te gaan werken nuProductieve dag wordt het toch niet meer
Echt he.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef RingBewoner het volgende:
Die zou iemand onder de tafel hebben om op z'n lul te zuigen als ontspanning en desinteressequote:
Dat denk ik eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Uhuh want Rutte zou een nationale persco ineens in het Engels gaan doen.
dat laatstequote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet mogelijk als in geblokkeerd? Of ben je gewoon zo druk? Want je zit nu ook op FOK! te reageren. Of je moet vrij zijn.
Ik zou even een helmpje opzetten als ik deze gasten was.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef MaryMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Des membres du GIGN arrivent dans la zone industrielle de Dammartin-en-Goële, ce matin. (REUTERS/Christian Hartmann )
Ik zie dat helemaal niet als generaliserend. Dat is dus meteen het punt - waar je niet aansluit op mijn redenering.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? 'De moslim' als iemand met een kort lontje afbeelden of 'de jood' als gierig persoon is generaliserend, maar geen laster. Dat moet wat mij betreft gewoon kunnen.
Ja:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Caland het volgende:
Iemand een korte samenvatting van vanmorgen?
Zou mij niks verbazen, heeft hij wel eens gedaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat heet toegeven aan terreur. Dan begeef je je op een glijdende schaal. Mag ik vervolgens nog wel zeggen dat ik alle geloven stom vind (maar het islamitisch geloof heeft wel veel domme / gewelddadige volgers). Of zou ik dat ook maar beter niet kunnen doen, want je weet maar nooit wie er dan weer beledigt is. Ik zou het waarderen als alle moslims in Europa zich zouden distantiëren van het feit dat je hun religie niet zou mogen beledigen. Ken jij atheïsten die zich beledigt voelen als jij atheïsme beledigt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Boeit mij aan wie het ligt. Je wilt toch slachtoffers voorkomen??? Of zijn mensenlevens je niet lief?²
Jaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Met MH17 stond ook half europa op 'm gericht. Ging volgens mij gewoon in zn moerstaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:20 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen, heeft hij wel eens gedaan.
woest aantrekkelijk dat wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef MaryMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Des membres du GIGN arrivent dans la zone industrielle de Dammartin-en-Goële, ce matin. (REUTERS/Christian Hartmann )
Of jij kiest ervoor om je erdoor aangesproken te voelen. Als het niet waar is hoef je je ook niet aangesproken te voelen toch? Als iemand mij een massamoordenaar noemt ben ik niet beledigd want ik ben geen massamoordenaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie dat helemaal niet als generaliserend. Dat is dus meteen het punt - waar je niet aansluit op mijn redenering.
Los daarvan geldt dat als ik mij persoonlijk aangesproken voel ik wel degelijk kan spreken van laster. Immers, iemand dicht mij dan uiterst negatieve eigenschappen toe die alles behalve waar zijn.
daar hebben we de wet voor om dat te toetsen, geen AK-47squote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie dat helemaal niet als generaliserend. Dat is dus meteen het punt - waar je niet aansluit op mijn redenering.
Los daarvan geldt dat als ik mij persoonlijk aangesproken voel ik wel degelijk kan spreken van laster. Immers, iemand dicht mij dan uiterst negatieve eigenschappen toe die alles behalve waar zijn.
- opgestaanquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Caland het volgende:
quote:De broers Kouachi zouden telefonisch aan de onderhandelaar hebben gezegd "een martelaarsdood" te willen sterven
Bron?quote:
Zoek het het maar eens opquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Met MH17 stond ook half europa op 'm gericht. Ging volgens mij gewoon in zn moerstaal.
Zeg ik wat anders dan? Beetje suggestief dit.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:20 schreef Re het volgende:
[..]
daar hebben we de wet voor om dat te toetsen, geen AK-47s
broers hebben een gijzelaar en pand waar ze zitten is omsingeldquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Caland het volgende:
Niet eens gescheten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:20 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
- opgestaan
- ontbijt gegeten
- tv aangezet
- fok aangezet
Volgens mij is hij president van de Fransen en geeft hij in die hoedanigheid een persconferentie. Het lijkt me eerder arrogant om te denken dat jouw behoefte om niet te hoeven wachten op de ondertiteling voorgaat op die van het volk namens wie hij daar staat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef RingBewoner het volgende:
Dan zijn ze wel heel slechtquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef Re het volgende:
tuurlijk laten die zich niet levend pakken, denk dat ze uit zijn op een zo groot mogelijk aantal doden om mee te nemen
1 gijzelaar? Valt wel mee dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:21 schreef JanCees het volgende:
[..]
broers hebben een gijzelaar en pand waar ze zitten is omsingeld
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is hij president van de Fransen en geeft hij in die hoedanigheid een persconferentie. Het lijkt me eerder arrogant om te denken dat jouw behoefte om niet te hoeven wachten op de ondertiteling voorgaat op die van het volk namens wie hij daar staat.
Naar een klein dorp om mensen te gijzelen is ook niet echt een badass move.quote:
Jihadisten sterven liever "moedig"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef Re het volgende:
tuurlijk laten die zich niet levend pakken, denk dat ze uit zijn op een zo groot mogelijk aantal doden om mee te nemen
Wel vreemd dat ze dan niet een groter aantal gijzelaars hebben genomen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef Re het volgende:
in general niet specifiek op jou oid....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg ik wat anders dan? Beetje suggestief dit.
What's in a name...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef RolandArthur het volgende:
Die Hollande is best een slappe zak.
Genoeg persco's in het nederlands. Zeker die 'dagelijkse' met de huidige stand van zaken.quote:
Doet z'n naam eer aan dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef RolandArthur het volgende:
Niet als je die gijzelaar bentquote:
Voel je niet zo aangesproken man. Nu lijk je net zelf een verongelijkte booslim.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg ik wat anders dan? Beetje suggestief dit.
En dan? Word je dan boos?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook niet gek als niemand je mag, die man heeft een flink minderwaardigheidscomplex.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef RolandArthur het volgende:
Bon, les deux terroristes ont pris en hotage une personne non identifiée, ils sont dans un batiment avec des helicoptères autour d'eux avec des polices armées. Et ils sont près a mourir et devenir des martires (?)quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Caland het volgende:
In geval van laster zou ik gewoon aangifte doen. Dat is vrij gebruikelijk. En dan ga ik weer verder met mijn leven. En mag die ander het OM van zich af schudden.quote:
Alles beter dan die Le Penquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ook niet gek als niemand je mag, die man heeft een flink minderwaardigheidscomplex.
Dat is ook best duidelijk in zijn mimiek en stem. Absoluut geen Miterand of Chirac.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ook niet gek als niemand je mag, die man heeft een flink minderwaardigheidscomplex.
okquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:24 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens Franse pers hebben ze tegen onderhandelaars gezegd dat ze klaar zijn om als martelaren te sterven.
Bedanktquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:24 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens Franse pers hebben ze tegen onderhandelaars gezegd dat ze klaar zijn om als martelaren te sterven.
Sad but true. Maar nu moet die zak hooi zijn bek houden want het wordt vermoeiend. Dit is erger dan Rutte!quote:
Volgens Franse pers hebben ze tegen onderhandelaars gezegd dat ze klaar zijn om als martelaren te sterven.Volgens Franse pers hebben ze tegen onderhandelaars gezegd dat ze klaar zijn om als martelaren te sterven.Volgens Franse pers hebben ze tegen onderhandelaars gezegd dat ze klaar zijn om als martelaren te sterven.Volgens Franse pers hebben ze tegen onderhandelaars gezegd dat ze klaar zijn om als martelaren te sterven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:24 schreef Loveless85 het volgende:
stel dat jij daar was gegijzeld. .. één is één teveelquote:
Bedankt voor het nieuwtje.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:24 schreef Loveless85 het volgende:
Nee, heldhaftig bevrijden en dan zegt ze: Het waren goede jongens.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:24 schreef Caland het volgende:
Ach, die ene dode meer valt ook wel te overzien. Bombarderen die hap.
welke?quote:
Nuke the bastards!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:24 schreef Caland het volgende:
Ach, die ene dode meer valt ook wel te overzien. Bombarderen die hap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |