Naïef om te denken dat ze zich wel zouden overgevenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Open deur: de broers hebben gezegd tegen het SWAT-team dat ze bereid zijn om te sterven als martelaars.
Ze zijn niet gegijzeld hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
En beste mensen
Ze gingen NIET op huwelijksreis daarheen, maar gingen erlangs
[..]
Arme mensen![]()
Wel, een karikatuur is meestal gebaseerd op een stereotypering. En dat is een generalisatie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, eerder overdreven karikaturen. En dat is dus meteen het gevaar van dat soort spotprenten, de serieuze draai die mensen daaraan geven. Dat doe jij nu bijna ook.
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Open deur: de broers hebben gezegd tegen het SWAT-team dat ze bereid zijn om te sterven als martelaars.
generaliseren an sich is net zo erg, er bepaalde acties aan verbinden welquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, eerder overdreven karikaturen. En dat is dus meteen het gevaar van dat soort spotprenten, de serieuze draai die mensen daaraan geven. Dat doe jij nu bijna ook.
SWAT? Wat doen die daar nou?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Dat hopen een hele hoop mensen vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.
En dat gaat niet gebeuren. Je bent wel naïef als je dat denkt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat je het MOET pikken. Niet vanwege dat het satire is maar vanwege vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid geeft moslims ook de vrijheid van moslim zijn.
Wel, vandaar dat ik open deur zei.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
Naïef om te denken dat ze zich wel zouden overgeven
Blijkbaar kan de GIGN niks en roepen ze de hulp in van de Amerikaanse politie.quote:
De Franse versie van een SWAT-teamquote:
Had het ook niet direct tegen jou maar in het algemeenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, vandaar dat ik open deur zei.
COSquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Franse versie van een SWAT-team
Ik geef het je op een briefje dat ze een "martelaarsdood" zullen sterven (in hun ogen). Ze zullen schieten zodat er wordt terug geschoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, vandaar dat ik open deur zei.
Ben ik met je eens hoor, mijn punt was, maar dat heb je wel begrepen, betekent "mogen" ook "moeten" ( continue, elke week weer, het neigt (bijna) naar "bashen")quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar het mág wel. Sommige uitingen kunnen erg onfatsoenlijk, doelloos, en beledigend zijn in de ogen van velen, maar het moet geuit kunnen worden. Mensen die zich gekrenkt voelen kunnen dan kiezen om weg te kijken, het debat aan te gaan, zélf hun mening te uiten, demonstreren, wat dan ook. Er is géén één uiting die geweld rechtvaardigt. Geen enkel.
Zal wel een enkelbandje of een taakstrafje worden...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.
Een karikatuur is een extreem overdreven weergave van de werkelijkheid. Een spotprent generaliseert niet. Het geeft een moslim weer die bijvoorbeeld iets geks doet. Uit niets blijkt dat de tekenaar bedenkt dat alle moslims zo gek doen. Dat is dan wat jij als lezer kennelijk daarin zit. En dat is uiterst gevaarlijk - die serieuze ondertoon.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, een karikatuur is meestal gebaseerd op een stereotypering. En dat is een generalisatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |