Naïef om te denken dat ze zich wel zouden overgevenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Open deur: de broers hebben gezegd tegen het SWAT-team dat ze bereid zijn om te sterven als martelaars.
Ze zijn niet gegijzeld hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
En beste mensen
Ze gingen NIET op huwelijksreis daarheen, maar gingen erlangs
[..]
Arme mensen![]()
Wel, een karikatuur is meestal gebaseerd op een stereotypering. En dat is een generalisatie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, eerder overdreven karikaturen. En dat is dus meteen het gevaar van dat soort spotprenten, de serieuze draai die mensen daaraan geven. Dat doe jij nu bijna ook.
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Open deur: de broers hebben gezegd tegen het SWAT-team dat ze bereid zijn om te sterven als martelaars.
generaliseren an sich is net zo erg, er bepaalde acties aan verbinden welquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, eerder overdreven karikaturen. En dat is dus meteen het gevaar van dat soort spotprenten, de serieuze draai die mensen daaraan geven. Dat doe jij nu bijna ook.
SWAT? Wat doen die daar nou?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Dat hopen een hele hoop mensen vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.
En dat gaat niet gebeuren. Je bent wel naïef als je dat denkt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat je het MOET pikken. Niet vanwege dat het satire is maar vanwege vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid geeft moslims ook de vrijheid van moslim zijn.
Wel, vandaar dat ik open deur zei.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
Naïef om te denken dat ze zich wel zouden overgeven
Blijkbaar kan de GIGN niks en roepen ze de hulp in van de Amerikaanse politie.quote:
De Franse versie van een SWAT-teamquote:
Had het ook niet direct tegen jou maar in het algemeenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, vandaar dat ik open deur zei.
COSquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Franse versie van een SWAT-team
Ik geef het je op een briefje dat ze een "martelaarsdood" zullen sterven (in hun ogen). Ze zullen schieten zodat er wordt terug geschoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, vandaar dat ik open deur zei.
Ben ik met je eens hoor, mijn punt was, maar dat heb je wel begrepen, betekent "mogen" ook "moeten" ( continue, elke week weer, het neigt (bijna) naar "bashen")quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar het mág wel. Sommige uitingen kunnen erg onfatsoenlijk, doelloos, en beledigend zijn in de ogen van velen, maar het moet geuit kunnen worden. Mensen die zich gekrenkt voelen kunnen dan kiezen om weg te kijken, het debat aan te gaan, zélf hun mening te uiten, demonstreren, wat dan ook. Er is géén één uiting die geweld rechtvaardigt. Geen enkel.
Zal wel een enkelbandje of een taakstrafje worden...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet sterven. Ik hoop dat ze wegrotten in een cel.
Een karikatuur is een extreem overdreven weergave van de werkelijkheid. Een spotprent generaliseert niet. Het geeft een moslim weer die bijvoorbeeld iets geks doet. Uit niets blijkt dat de tekenaar bedenkt dat alle moslims zo gek doen. Dat is dan wat jij als lezer kennelijk daarin zit. En dat is uiterst gevaarlijk - die serieuze ondertoon.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, een karikatuur is meestal gebaseerd op een stereotypering. En dat is een generalisatie.
Lijkt me niet dat ze direct het leger er op af sturen ja.quote:
okquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef 20100 het volgende:
moesten ze ooit in de cel terechtkomen zullen ze daar wel als helden onthaald worden en een luxeleven hebben aangezien de grootste gevangenispopulatie bestaat uit moslims
Dus het komt er op neer dat wij ons maar aan moeten passen omdat moslims niet kunnen relativeren? Zoals wel blijkt uit jouw reactie trouwens.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat gaat niet gebeuren. Je bent wel naïef als je dat denkt.
Ik vind het ook behoorlijk vervelend als de spot wordt gedreven met mijn geloof. En met mij (vrijwel) alle Moslims. Maar die gaan over tot de orde van de dag en schenken er niet te veel aandacht aan. Maar je zult altijd wel een gek hebben die doordraait. Zoals inmiddels meerdere malen is gebleken.
De vrijheid van meningsuiting (vieze woorden inmiddels deze vreselijke cliché taal) is als het waren een wapen waar je verstandig mee moet omspringen. Ik citeer Spiderman:
"With great power comes great responsibility."²
spec opsquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Jorwol het volgende:
Waarom staan er echt 5 helikopters in dat veld?
Ahaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef 20100 het volgende:
moesten ze ooit in de cel terechtkomen zullen ze daar wel als helden onthaald worden en een luxeleven hebben aangezien de grootste gevangenispopulatie bestaat uit moslims
Het is Nederland nietquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef akveor het volgende:
[..]
Zal wel een enkelbandje of een taakstrafje worden...
Vast warmdraaien. Anders moeten ze straks in een koude heli stappen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Jorwol het volgende:
Waarom staan er echt 5 helikopters in dat veld?
Zo te zien welquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze direct het leger er op af sturen ja.
Alsof ze in een gewone gevangenis terecht komen. Je weet hoe Mohammed B. 'leeft'?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef 20100 het volgende:
Generaliseren is net zo erg. Claimen dat u een pedofiel bent, omdat er andere autochtonen zijn die pedofiel zijn - dat lijkt mij niet de bedoeling van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
generaliseren an sich is net zo erg, er bepaalde acties aan verbinden wel
Het hoeft niet, je moet het zelf weten. Maar wat is verstandig. Nu zijn er 12 man dood.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dus het komt er op neer dat wij ons maar aan moeten passen omdat moslims niet kunnen relativeren? Zoals wel blijkt uit jouw reactie trouwens.
Ja. Ze hebben geen zin meer en laten de schutters gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:07 schreef Bugno het volgende:
Mm, choppers weg, statement Hollande zo. Zal wel schluss zijn
Maar als een karikatuur een Moslim neerzet als terrorist maakt de tekenaar bijvoorbeeld een bepaald stereotype belachelijk. Dat jij daar gelijk conclusies over mij aan wil verbinden is leuk, maar doe dat maar even niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een karikatuur is een extreem overdreven weergave van de werkelijkheid. Een spotprent generaliseert niet. Het geeft een moslim weer die bijvoorbeeld iets geks doet. Uit niets blijkt dat de tekenaar bedenkt dat alle moslims zo gek doen. Dat is dan wat jij als lezer kennelijk daarin zit. En dat is uiterst gevaarlijk - die serieuze ondertoon.
Mohammed B kreeg levenslangquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef akveor het volgende:
[..]
Zal wel een enkelbandje of een taakstrafje worden...
GIGN lijkt me logischer eerlijk gezegd.quote:
En dan straks wedstrijdje doen wie er het eerste is ofzo?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vast warmdraaien. Anders moeten ze straks in een koude heli stappen.
Dat ligt aan deze heren, niet aan die spotprents....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het hoeft niet, je moet het zelf weten. Maar wat is verstandig. Nu zijn er 12 man dood.²
Het is ook de GIGN.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
GIGN lijkt me logischer eerlijk gezegd.
Liever 12 man dood dan bang in een hoekje m'n mond houden. En dat meen ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het hoeft niet, je moet het zelf weten. Maar wat is verstandig. Nu zijn er 12 man dood.²
Wat denk je wat die malloten zijn dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef Onnoman het volgende:
de wens om dood te gaan zonder dat je depressief of ziek bent ontgaat me volledig
Dat maakt nog steeds niet dat de karikatuur betrekking heeft op alle moslims. Immers hij beeld 'een' moslim af als terrorist.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar als een karikatuur een Moslim neerzet als terrorist maakt de tekenaar bijvoorbeeld een bepaald stereotype belachelijk. Dat jij daar gelijk conclusies over mij aan wil verbinden is leuk, maar doe dat maar even niet.
hier op het werk vinden ze het gelukkig niet ergquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef Infection het volgende:
Wat had ik graag die livestream gevolgd. Maar ik zit helaas op mijn werk dus kan dat niet maken.
Dat lijkt mij ook, denk ook wel dat die aanwezig zijn maar zijn iig niet in beeld. Denk dat dat de jongens zijn die snel aanwezig waren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
GIGN lijkt me logischer eerlijk gezegd.
Maar FOKken op het werk kan wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef Infection het volgende:
Wat had ik graag die livestream gevolgd. Maar ik zit helaas op mijn werk dus kan dat niet maken.
Zonder die tyfus smileys van je zou er misschien nog wel enigszins met je te communiceren zijn. Nu ben je gewoon een blaag. Log uit. Verdwijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus kunnen ze maar beter wat meer mensen doodschieten, ze komen vanzelf wel in de handen van politie?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef Poison-Ivy het volgende:
Moet je eens kijken hoeveel dit allemaal kost.,.zoveel politie en special forces op de been. .. kost miljoenen.
wat verwacht je eigenlijk. .. live beelden in het gebouwquote:
Dat valt onder laster. Generaliseren an sich moet verder gewoon kunnen. Als je een Jood afbeeld als een gierig persoon of een moslim als iemand met een kort lontje die bij het minste of geringste doordraait, dan moet dat gewoon kunnen. Dat is wat anders dan iemand persoonlijk uitmaken voor pedofiel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Generaliseren is net zo erg. Claimen dat u een pedofiel bent, omdat er andere autochtonen zijn die pedofiel zijn - dat lijkt mij niet de bedoeling van de vrijheid van meningsuiting.
Dat sowieso!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Aanpakken nu die jihadisten, enkeltje Syrie, nooit meer terug en de uitkeringen stopzetten!
Maar sommige mensen denken dat wel en een karikatuur kan dat aankaarten. Je kan een eigen interpretatie eraan geven. Een karikatuur heeft niet één betekenis. En degene die het het best weet is de tekenaar zelf.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt nog steeds niet dat de karikatuur betrekking heeft op alle moslims. Immers hij beeld 'een' moslim af als terrorist.
Dat gaat soms samen met een heilige overtuiging.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:10 schreef Onnoman het volgende:
de wens om dood te gaan zonder dat je depressief of ziek bent ontgaat me volledig
Er moet toch een fout nieuwszendertje zijn die even een drone de lucht in stuurt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:12 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
wat verwacht je eigenlijk. .. live beelden in het gebouw
nee duhquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus kunnen ze maar beter wat meer mensen doodschieten, ze komen vanzelf wel in de handen van politie?
Als ik even snel kijk dan vinden ze het ook niet erg. Maar zo'n stream kijk je niet even snel. Die laat ik het liefst gewoon draaien op een tweede scherm, maar dat is helaas niet mogelijk op het moment.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:11 schreef kawa4 het volgende:
[..]
hier op het werk vinden ze het gelukkig niet erg
Rutger zal wel bijna in het gebouw zijn voor een interview.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Er moet toch een fout nieuwszendertje zijn die even een drone de lucht in stuurt.
Generaliseren kan als gevolg laster hebben, dat blijkt. Verder geldt, zoals ik al eerder stelde dat de afbeelding van 'een' moslim als iemand met een kort lontje of 'een Jood' als gierig persoon geen generalisering betreft.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat valt onder laster. Generaliseren an sich moet verder gewoon kunnen. Als je een Jood afbeeld als een gierig persoon of een moslim als iemand met een kort lontje die bij het minste of geringste doordraait, dan moet dat gewoon kunnen. Dat is wat anders dan iemand persoonlijk uitmaken van pedofiel.
Nee, mjah sommige mensen... *zucht* maar daar kom je dus op het vlak van fatsoen en normen. Zijn genoeg mensen die met enige regelmaat uitingen doen die mij tegen de haren strijken. Denk aan politici, tv-persoonlijheden, vooraanstaande gelovigen, etc Sommige van hen zullen misschien niet eens door hebben dat ze mij 'bashen' omdat zij het als een klein geintje zien, of als hun overtuiging. Tjah, wat moet ik dan? Ja aangeven da tik het kut vind, maar als ze gewoon doorgaan misschien maar gewoon de tv uit zetten, niet meer op ze stemmen of naar een andere kerk gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor, mijn punt was, maar dat heb je wel begrepen, betekent "mogen" ook "moeten" ( continue, elke week weer, het neigt (bijna) naar "bashen")
Nee want de gierige Jood is inderdaad geen stereotype.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Generaliseren kan als gevolg laster hebben, dat blijkt. Verder geldt, zoals ik al eerder stelde dat de afbeelding van 'een' moslim als iemand met een kort lontje of 'een Jood' als gierig persoon geen generalisering betreft.
Moeten we nog wel op jou reageren aangezien je op afscheidstournee bent.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef shmoopy het volgende:
Reageer dan gewoon niet meer op BSB, heeft echt geen zin, jongens.
nou nou wat een druk werk heb je....NOTquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Als ik even snel kijk dan vinden ze het ook niet erg. Maar zo'n stream kijk je niet even snel. Die laat ik het liefst gewoon draaien op een tweede scherm, maar dat is helaas niet mogelijk op het moment.
de twittersphere.quote:
Ik had even beeld van een weglopende terrorist die niets wil zeggen met Rutger op zijn hielen "Ik mag toch wel gewoon wat vragen"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Rutger zal wel bijna in het gebouw zijn voor een interview.
NIET AAN DE CAMERA ZITTEN!!11quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had even beeld van een weglopende terrorist die niets wil zeggen met Rutger op zijn hielen "Ik mag toch wel gewoon wat vragen"
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had even beeld van een weglopende terrorist die niets wil zeggen met Rutger op zijn hielen "Ik mag toch wel gewoon wat vragen"
En Danny die met een megafoon schreeuwt dat hun auto fout geparkeerd staat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Gisteren op het werk ook lekker live gekeken. Chille baantjesquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
nou nou wat een druk werk heb je....NOT
op mijn werk is dat niet mogelijk
Nee, sluikreclame.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef Maanvis het volgende:
pand van kuehne nagel in beeld.. worden ze daar vastgehouden?
"Wat doe je raar. Je kunt toch wel gewoon antwoord geven."quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
haha nee rutger is liever bezig met BN-ers aan de tand te voelen over hun humosexuele escapades.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee dacht het niet, volgens mij werden ze vastgehouden in een drukkerijquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef Maanvis het volgende:
pand van kuehne nagel in beeld.. worden ze daar vastgehouden?
Waaruit blijkt dat dan? 'De moslim' als iemand met een kort lontje afbeelden of 'de jood' als gierig persoon is generaliserend, maar geen laster. Dat moet wat mij betreft gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Generaliseren kan als gevolg laster hebben, dat blijkt. Verder geldt, zoals ik al eerder stelde dat de afbeelding van 'een' moslim als iemand met een kort lontje of 'een Jood' als gierig persoon geen generalisering betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |