Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En de OP is achterhaald. Er zijn al 11 dagen geweest met demonstraties. En lang niet alleen maar in Dresden. Het is een wekelijks terugkerend fenomeen over verschillende Duitse steden.
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?
Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
We hebben nu 11 weken lang Pegida demonstraties gehad op maandagavond. Lange tijd alleen in Dresden. Daar begon het met 200 demonstranten. Inmiddels zijn er verschillende Duitse steden waar men op maandag ook demonstreert. Daar zijn de aantallen enkele honderden tot duizenden demonstranten. En er zijn nu ook oproepen om maandag ook in Noorwegen te demonstreren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?
In Dresden waren de tegendemonstranten wel in de minderheid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef tofastTG het volgende:
Beetje jammer dat de op niet vermeld dat de demonstraties van "pegida" in alle steden in de minderheid waren. In Berlijn waren bijvoorbeeld 500 demonstranten actief, en zo'n 5000 tegendemonstranten. In Dresden notabene de geboorteplaats van pegida waren de tegendemonstranten ook in de meerderheid.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]ja inderdaad, zeker als er ook nog eens veel meer tegendemonstranten de straat op gaan. Dan ben je erg indrukwekkend als beweging, pfoe hey. We kunnen er bijna niet meer omheen.
1/8e is het op sommige punten eens met pegida. En dat is gemeten in een vrij simpele peiling, denk aan een vraag als: ziet u graag meer moskeeën in uw wijk. Ben benieuwd hoe jij aan 1/3 tot 1/2e komt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
Een derde Duitsers heeft begrip voor Pegidaquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat soort bevolkingsonderzoeken zijn vaak weinig betrouwbaar.
Als 10% van de Duitsers op straat zou gaan, hadden we dat wel gezien.
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Religieisfacisme het volgende:
Zoals vandaag weer blijkt is het ook hoognodig. Tijd voor een Pegida-NL als tegenwicht voor de linkse goedpraters.
Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.
Klopt, jij bent daar ook een van.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt, jij bent daar ook een van.
Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
Het verscherpt inderdaad de tegenstellingen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.
Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...
In de kern heeft religie vaak zelf ten doel zich te isoleren/onderscheiden en het is imo ook radicaal want geen bewijs en daarom gaat het ook om geloof. Het radicale eraan is dat men het voor "waarheid" aanneemt en er naar leeft/handeld.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
Ik weet zelfs niet wat een islamitische land is, is dat een land waar een moslim woont? Verder vind ik het niet zo relevant, het is algemeen bekend dat als je groepen mensen gaat criminaliseren op basis van hun geloof dat die mensen zich isoleren en steeds extremer zullen worden. Men krijgt immers een hekel aan de groep die het doet, daarmee krijgen ze een gemeenschappelijke vijand en wordt de invloed van de mensen die het hardst optreden en zich durven uiten tegen die vijand groter. Er komt minder weerwoord want niemand durft het voor die vijand op te nemen en met de mensen van buiten is geen contact meer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.
Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.
Daarnaast heb je blijkbaar geen idee welke figuren er achter Pegida zitten.
Ik heb het over de oprichters. Zoek ze eens op.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.
Dat is geen Noorse vlag..quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mogelijk komt er ook een Pegida demonstratie in Noorwegen
[ afbeelding ]
Behoorlijk onfrisse groep, die zelfs door de NPD als erg radikaal gezien wordt en liever ver gehouden wordt...quote:Dieser Flaggenentwurf wurde von dem Rechtsanwalt Dr. Josef Wirmer 1943 geschaffen, und wurde einem kleinen Kreis bekanntgemacht. Unbeschadet davon, daß Dr. Wirmer in seinem Bemühen, den Führer des Deutschen Volkes und Kanzler des Deutschen Reiches stürzen zu helfen, zum Hochverräter wurde, steht fest: es ist dies der einzige bekanntgewordene Flaggenentwurf für ein Viertes Reich, der noch zum Zeitpunkt der Handlungsfähigkeit des Deutschen Reiches entworfen wurde. Zweifellos war es in der Ausnahmesituation des Jahres 1943 ein Verbrechen, am Sturz der Reichsregierung mitzuwirken – ein Verbrechen, das völlig zu Recht mit dem Tode bestraft wurde. Doch kann es heute nur darum gehen, ein Deutsches Reich ohne Hitler zu schaffen. Die Würdigung der Epoche des historischen Nationalsozialismus und der heldenhaften Errettung des Deutschen Reiches durch den Durchhaltewillen des Deutschen Volkes und seines Führers bedarf der tatsächlichen Beendigung des Dritten Reiches durch ein Viertes, das seinen Ausdruck schon in neuen Staatssymbolen erhält.
Wirmer kam durch sein Bekenntnis als gläubiger Katholik in die Widerstandskreise gegen das Dritte Reich. Ihm war das Balkenkreuz einerseits Symbol für die Zugehörigkeit Deutschlands zur christlichen Völkerfamilie, andererseits war die Assoziation mit dem Balkenkreuz in den deutschen Kriegsflaggen erwünscht. Die deutliche Nähe zu den skandinavischen Flaggen erschien Wirmer als Nachteil, sie kann aber auch als Identifikation mit der germanischen Völkerfamilie gesehen werden. Dieser Flaggenentwurf vereinigt die Farben Schwarz-Rot-Gold in der heraldisch richtigen Weise (die Metallfarbe trennt die Grundfarben) und stellt eine Abkehr von der Trikolore dar, die ein Produkt der Französischen Konterrevolution (gallischen Rebellion) von 1789 war.
Für uns, die wir eine neue Ordnung anstreben, kann es kein Zurück in der Geschichte geben. Insofern wird der Mangel der Traditionslosigkeit der Fahne rasch beseitigt, wenn sie uns im gegenwärtigen Ringen um die Freiheit unseres Volkes und seines Völkerrechtssubjektes, des Deutschen Reiches, allgemein anerkanntes Symbol des Ganzen sein wird und nicht als Signum einer Teil-Gruppe oder Teil-Organisation wahrgenommen wird.
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.
[..]
Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.
Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
Alleen geven die hun soldaten playmobil-poppetjes mee ipv wapensquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:57 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.
Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:06 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.
Ook de behoorlijke omvang van neef en nicht huwelijken is een groot probleem. Naast gezondheidsrisico’s is het een aanslag op het IQ.
Doe dit eeuwen achter elkaar, mix het dan met religieuze hersenspoeling en onthoud het volk van wetenschappelijke feiten en je hebt al snel een bovenkamer die gevuld is met Brinta pap.
Maar ik ben het wel met je eens dat ingrijpen en democratie brengen in die landen geen enkele zin heeft. Maar aan de andere kant kan je ook niet wegkijken als aanslagen als 9/11 gebeuren. Dan kan je niet anders dan in de tegenaanval gaan.
Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:16 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.
En de terreur richt zich ook tegen Hindoes en Boeddhisten in bv India,Thailand of Myanmar of Christenen in Noord en Midden Afrika.
En die landen hebben helemaal geen geschiedenis van ingrijpen in het Midden-Oosten. Overal waar de islam zich vestigt krijg je vroeg of laat ook met het extremisme en terrorisme te maken.
Waar heeft China precies schuld aan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:21 schreef Proximo het volgende:
[..]
Waar heeft China precies schuld aan?
China is niet heilig, maar uiteindelijk valt het te terug te leiden tot het probleem van de wereldwijde bevolkingsexplosie. Zowel in Azië (ook China ondanks de één kindpolitiek) als Afrika groeit de bevolking ongecontroleerd door en dat brengt grote conflicten met zich mee. In Europa merken we dat door oneindige immigratie-stromen. Die bevolkingsgroei moet stoppen om de wereld leefbaar te houden. Dáár zou de VN zich op moeten richten in plaats van geneuzel over Zwarte Piet en klimaatverandering.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).
Olie he. Maar dat wil nog niet zeggen dat die drones niet nodig zijn. Overigens werken dequote:Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond?
Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaverenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.
Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Op het moment van de Europese verkiezingen was het al duidelijk dat Artikel 50 geen zetels zou halen, dus verloren stem. VNL is inderdaad een optie bij de volgende landelijke verkiezingen. Ik vind deze partij echter wat te rechts als het om sociale zekerheid gaat. Ik ben vóór een goede sociale zekerheid voor mensen die hier lang (meer dan 10 jaar) werken, en VNL wil wel heel veel afbreken. De PVV schiet echter wel eens naar het andere uiterste door, dus het blijft lastig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaveren
Je zou eventueel ook nog op de partij VoorNederland kunnen stemmen van Bontes en van Klaveren. In de kamer stemmen die vrijwel hetzelfde als de PVV het zou dus geen verlies zijn als PVVers op VNL stemmen of andersom.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.
Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:33 schreef Proximo het volgende:
[..]
Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.
Ik zie het verzet eerder in de gigantische groei van UKIP, grootste britse fractie en inmiddels ook mogelijk coalitiepartner, Het Front National en de PVV.
Duitsland en Zweden zijn het meest correct, toch zie je dat ook daar langzaam de scheuren beginnen te ontstaan. AFD, Zweden Democraten, ze zijn nu nog klein, maar wie weet waar die over 10 jaar staan?
Veranderingen hebben een momentum, en iedere terreurdaad geeft weer vers bloed aan deze bewegingen.
Wat een clown blijft het ook.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Onsmakelijk. Hij spreekt ook al als een haatbaard.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
De kans is reëel dat Jansen ooit gelijk krijgt. Als de politiek en de poco-brigade maar lang genoeg doorgaat met problemen wegmoffelen, dan escaleert de situatie vanzelf. Moslim-extremisten zullen het niet nalaten om steeds weer misbruik te maken van de lafheid die grote delen van Europa regeert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.
Zweden is niet alleen correct, maar zelfs doodeng. Een verbod op islam-kritiek, totale gekken in die daar nu in de regering zitten (in vergelijking daarmee is Dion Graus een hele normale man). Ik denk dat Zweden niet snel bij zinnen komt. Ik verwacht meer van Denemarken, die in het verleden hele verstandige dingen hebben gedaan (zoals zeer strenge asielwetgeving). Helaas zit er nu een linkse regering die de uiterst succesvolle grenscontroles in 2011 hebben stopgezet.
Ik vraag mij af of UKIP mee wil doen met FN en PVV. FN blijft afschrikken. In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.quote:
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Er zal op Europees niveau (het is allang geen nationaal probleem meer) veel meer gedaan moeten worden om moslim-extremisme de kop in te drukken. Zelfs als "gematigde" moslims daar hinder van ondervinden. Gelovig zijn is een keuze, geen feit. Het bestrijden van allerlei vormen van extremisme, waaronder dus ook religieus extremisme, is pure noodzaak om de bevolking tegen terreurdaden te beschermen.
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown. En iemand die schrijft over een op handen zijnde oorlog al helemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.
Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown.
In wat gerenommeerde kranten is het 1/8e. Maar zoals ik al stelde, het is vrij makkelijk om dat soort getallen te verkrijgen als je vragen als; Wilt u graag meer moskeeën in uw wijk. in je enquete gaat stoppen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Mag ik eigenlijk vragen waar je dat op baseert? Volgens mij daalt het aantal Nederlandse moskee bezoekers als jaren, volgens mij nog wel steviger als het kerkbezoek. Dus hoe kom je daar eigenlijk aan? Dat de islam veel invloed heeft?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.
Ik twijfel er niet aan dat die deskundigen hier gelijk in hebben. Nu de relevante vraag die jij ongetwijfeld anders zal beantwoorden dan Elf. Wat zijn de oorzaken van het gebrek aan sociale cohesie? Laten we het daar vooral over hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt.
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Geen vak, maar wel in een studentencontext met haar te maken gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?
Dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot het daadwerkelijke gevaar van terrorisme.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:28 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.
Laat ze maar paar miljard uit de kast trekken, de technologie is genoeg gevorderd om terrorisme goed te kunnen bestrijden.
Ik ben nu aan het luisteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geen vak, maar wel in een studentencontext met haar te maken gehad.
Het is best interessant wat er gezegd werd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben nu aan het luisteren.
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/307819
Hij is toch echt neergeknald door een terrorist.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Slachtoferrol. Mag ik even een teiltje
Maar niet in de hoedanigheid als Moslim. Dat heeft er geen reet mee te maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij is toch echt neergeknald door een terrorist.
Om de Fransen als geheel en Charlie in het bijzonder te beschermen.
Deze opmerking maakt jou de opperclown van allemaal, FOK!'s eigen Popov.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown. En iemand die schrijft over een op handen zijnde oorlog al helemaal.
Ach ja, die kankertroll ziet zijn kans ook weer eens schoon, dat die kneus nog niet verplicht een muilkorf om moet is mij een raadsel.quote:
Een toenemende populariteit van rechtse partijen in Zweden, Frankrijk, Italië en Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mag ik eigenlijk vragen waar je dat op baseert? Volgens mij daalt het aantal Nederlandse moskee bezoekers als jaren, volgens mij nog wel steviger als het kerkbezoek. Dus hoe kom je daar eigenlijk aan? Dat de islam veel invloed heeft?
Is het een verrechtsing of is het het niet langer met de mantel der liefde bedekken? Nederlanders hadden de reflex om bepaalde zaken niet hardop te zeggen uit angst in de racistenhoek geplaatst te worden. Zo kwam je in de jaren 80 nog in de problemen als je als socioloog vaststelde dat het percentage allochtonen in de gevangenis wel erg hoog is en je je afvroeg hoe dat komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een toenemende populariteit van rechtse partijen in Zweden, Frankrijk, Italië en Nederland.
In Nederland zijn het trouwens meer de andere partijen die naar rechts opschuiven wat het meeste opvalt. Wat je het laatste jaar bij de PvdA ziet gebeuren, was 5 jaar geleden nog onmogelijk.
Maatschappelijke ontwikkelingen zoals Pegida.
En zelfs als je DWDD kijkt tegenwoordig dan worden er uitspraken gedaan en sentimenten worden geuit die een paar jaar geleden nog ondenkbaar waren omdat dat toen nog moslimhaat werd genoemd.
Kijk dit maar terug: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/331666
En dat zijn dan uitspraken van politiek correcte personen.
Lijkt mij ook ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:54 schreef Ludd het volgende:
Die zullen ook wel weer garen spinnen bij de gebeurtenissen in Parijs van vandaag.
Beide. Ik constateer dat je gelukkig steeds meer kan zeggen en dat er minder met de mantel der liefde wordt bedekt. Het blijft een groot probleem nog.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het een verrechtsing of is het het niet langer met de mantel der liefde bedekken? Nederlanders hadden de reflex om bepaalde zaken niet hardop te zeggen uit angst in de racistenhoek geplaatst te worden. Zo kwam je in de jaren 80 nog in de problemen als je als socioloog vaststelde dat het percentage allochtonen in de gevangenis wel erg hoog is en je je afvroeg hoe dat komt.
Let wel: het gaat hier enkel om mulitculti links en rechts, dat heeft natuurlijk niets te maken met sociaaleconomisch links of rechts.
In de jaren '90 hoefde je ook niet teveel kanttekeningen te plaatsen bij immigratie en integratie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het een verrechtsing of is het het niet langer met de mantel der liefde bedekken? Nederlanders hadden de reflex om bepaalde zaken niet hardop te zeggen uit angst in de racistenhoek geplaatst te worden. Zo kwam je in de jaren 80 nog in de problemen als je als socioloog vaststelde dat het percentage allochtonen in de gevangenis wel erg hoog is en je je afvroeg hoe dat komt.
Let wel: het gaat hier enkel om mulitculti links en rechts, dat heeft natuurlijk niets te maken met sociaaleconomisch links of rechts.
Wat een onzin. Als er 1 soort pers is die die mensen niet leugenachtig vinden, maar juist helden, dan is het wel de redactie van een blad als Charlie Hebdot.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:11 schreef Kingstown het volgende:
Voor komende maandag is de gebruikelijke demo omgezet in een "Trauermarsch" voor de slachtoffers in Frankrijk , wat gezien het feit dat de Pegida-beweging al wekenlang "Lügenpresse" roept een tikje pikant en opmerkelijk is.
De pers liegt alleen maar en dan dode journalisten willen herdenken. Iets klopt daar niet.
Ja, daarvoor ging hij naar de populaties in de gevangenissen kijken en toen concludeerde hij dat in de gevangenis 80-90% van de mensen allochtoon is terwijl in de maatschappij 5% allochtoon is of iets van die strekking. Rara, hoe kan dat? Dat wou hij natuurlijk wel graag weten gezien zijn onderzoeksvraag. Helaas werd hem dat niet in dank afgenomen, je mocht er in die tijd over spreken. Tja, dan kan je ook geen problemen oplossen. Uiteraard hangt het in grote mate samen met het sociaaleconomische milieu (weten we nu, dat was in die tijd nog wat speculatief), veel van die mensen zitten in een lager sociaaleconomisch milieu, echter om daarop uit te komen moet je wel eerst mogen bespreken dat er een relatie is tussen etniciteit en de kans dat je een delinquent wordt. Als je dan eenmaal die koppeling met het sociale milieu hebt gelegd kan je bekijken hoe het komt dat mensen uit een 'lager' milieu eerder delinquent worden etc.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:16 schreef karton2 het volgende:
Hebbes: Wouter Buikhuizen
Deed geen onderzoek naar de multiculturele samenleving, maar naar aangeboren 'afwijkingen' die crimineel gedrag veroorzaken.
Vind jejezelf nu stoer dat je kanker zegt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach ja, die kankertroll ziet zijn kans ook weer eens schoon, dat die kneus nog niet verplicht een muilkorf om moet is mij een raadsel.
Ja joh, allemaal pro-multiculti?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als er 1 soort pers is die die mensen niet leugenachtig vinden, maar juist helden, dan is het wel de redactie van een blad als Charlie Hebdot.
Bovendien is de pers in Duitsland erg gekleurd dus dat ze die leugenachtig noemen is begrijpelijk.
Dat is zeker legitiem. Denk maar eens aan PTSS. Militairen hebben er al last van. Moet je nagaan als je in een conflictgebied bent geboren en hier maar in de opvang terecht komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:57 schreef Igen het volgende:
Maar aan de andere kant: is het niet legitiem om hierdoor bezorgd te zijn over immigratie vanuit islamitische conflictgebieden?
Maar uit wat blijkt dan precies dat de invloed van islamieten stijgt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een toenemende populariteit van rechtse partijen in Zweden, Frankrijk, Italië en Nederland.
In Nederland zijn het trouwens meer de andere partijen die naar rechts opschuiven wat het meeste opvalt. Wat je het laatste jaar bij de PvdA ziet gebeuren, was 5 jaar geleden nog onmogelijk.
Maatschappelijke ontwikkelingen zoals Pegida.
En zelfs als je DWDD kijkt tegenwoordig dan worden er uitspraken gedaan en sentimenten worden geuit die een paar jaar geleden nog ondenkbaar waren omdat dat toen nog moslimhaat werd genoemd.
Kijk dit maar terug: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/331666
En dat zijn dan uitspraken van politiek correcte personen.
Ondertussen heb ik ook nog steeds geen bron gezien mbt tot 1/2e bewering.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als er 1 soort pers is die die mensen niet leugenachtig vinden, maar juist helden, dan is het wel de redactie van een blad als Charlie Hebdot.
Bovendien is de pers in Duitsland erg gekleurd dus dat ze die leugenachtig noemen is begrijpelijk.
Cijfers zijn volgens mij niet echt meer actueel. Meer dan de helft van de Nederlandse gevangenen is tegenwoordig autochtoon.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, daarvoor ging hij naar de populaties in de gevangenissen kijken en toen concludeerde hij dat in de gevangenis 80-90% van de mensen allochtoon is terwijl in de maatschappij 5% allochtoon is of iets van die strekking. Rara, hoe kan dat? Dat wou hij natuurlijk wel graag weten gezien zijn onderzoeksvraag. Helaas werd hem dat niet in dank afgenomen, je mocht er in die tijd over spreken. Tja, dan kan je ook geen problemen oplossen. Uiteraard hangt het in grote mate samen met het sociaaleconomische milieu (weten we nu, dat was in die tijd nog wat speculatief), veel van die mensen zitten in een lager sociaaleconomisch milieu, echter om daarop uit te komen moet je wel eerst mogen bespreken dat er een relatie is tussen etniciteit en de kans dat je een delinquent wordt. Als je dan eenmaal die koppeling met het sociale milieu hebt gelegd kan je bekijken hoe het komt dat mensen uit een 'lager' milieu eerder delinquent worden etc.
Dat ie nog bestaat is één ding, maar dat zulke idioten ook nog een podium krijgen...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach ja, die kankertroll ziet zijn kans ook weer eens schoon, dat die kneus nog niet verplicht een muilkorf om moet is mij een raadsel.
Ze gaan s'avonds op een plein staan, ventileren hun mening, en gaan vervolgens weer naar huis. Wat is hier zo slecht aan dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie het eigenlijk als een slecht teken dat die pegida beweging steeds meer groeiende is. Waar gaat dit eindigen?
Het feit dat het nu allemaal nog vreedzaam is, maar de vraag voor hoelang?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:39 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ze gaan s'avonds op een plein staan, ventileren hun mening, en gaan vervolgens weer naar huis. Wat is hier zo slecht aan dan?
Zolang men alleen in Dresden voet aan de grond krijgt zal het niet al teveel gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie het eigenlijk als een slecht teken dat die pegida beweging steeds meer groeiende is. Waar gaat dit eindigen?
Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zolang men alleen in Dresden voet aan de grond krijgt zal het niet al teveel gevolgen hebben.
Sachsen is sowieso een regio waar enorm veel onvrede heerst. en dat kanaliseert zich nu.
Het is wat dat betreft opmerkelijker dat men in steden als Keulen of Hamburg amper mensen weet te mobiliseren.
Op zich heb je wel een goed punt dat men in (West-) Europa amper nog de straat op gaat, maar Duitsland is daar toch wel een beetje uitzondering op. 1 mei-demo's, anti-kerncentrale demo's na de ramp in Japan en vele andere Bürgerinitiatieve zijn daar toch nog redelijk in gebruik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef DeParo het volgende:
Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.
Het is geen moslim demonstratie, waarbij er altijd wel issues zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het feit dat het nu allemaal nog vreedzaam is, maar de vraag voor hoelang?
Dat zijn toch vaak de meer gevestigde onderwerpen, zoals antifascisme veel aanhangers trekt, denkt dat de tegendemonstranten in Duitsland ook veel uit deze groep putten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Op zich heb je wel een goed punt dat men in (West-) Europa amper nog de straat op gaat, maar Duitsland is daar toch wel een beetje uitzondering op. 1 mei-demo's, anti-kerncentrale demo's na de ramp in Japan en vele andere Bürgerinitiatieve zijn daar toch nog redelijk in gebruik.
De tegendemonstratie was redelijk breed opgezet. Ook ondersteund door kerkelijke organisaties, sportclubs e.d. (Zelfs Dynamo Dresdenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef DeParo het volgende:
Dat zijn toch vaak de meer gevestigde onderwerpen, zoals antifascisme veel aanhangers trekt, denkt dat de tegendemonstranten in Duitsland ook veel uit deze groep putten.
En toch ook redelijk groot voor zo'n demonstratie, ten minste als je het gaat vergelijken met eerdere conservatieve demonstraties, tsja ik denk dat de weerzin in Duitsland om hiervoor op te staan nog steeds erg groot is, ook al zijn veel mensen het in principe wel mee eens (of in de mindere mate), de groeiende populariteit van die Alternatieve Partij wijst ook in die richting. De Beierse CSU die zich eveneens wat minder kritisch wilt opstellen is ook een teken dat het toch een redelijke omvang heeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De tegendemonstratie was redelijk breed opgezet. Ook ondersteund door kerkelijke organisaties, sportclubs e.d. (Zelfs Dynamo Dresden) Niet echt de usual suspects zeg maar.
Daar zitten ook autochtonen tussen die door het CBS wel en door een groot deel van het volk niet tot de autochtonen worden gerekend: mensen wiens beide grootouders uit Marokko/Turkijke/Suriname/Antillen-eilandjes komen. De vraag is in welke mate het percentage hierdoor is beïnvloed, daar geeft het CBS geen cijfers over. Het CBS had dit probleem kunnen oplossen door ook de cijfers voor kaukasisch en niet-kaukasisch te geven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Cijfers zijn volgens mij niet echt meer actueel. Meer dan de helft van de Nederlandse gevangenen is tegenwoordig autochtoon.
Het maakt het wat mij betreft in ieder geval minder overtuigend dat allerlei organisaties die hier niets mee te maken hebben al die mensen optrommelen. Hoeveel van hen zouden uit zichzelf zijn gekomen als 1 politieke organisatie zo'n demonstratie had aangekondigd? 10%? Kwestie van rekening te houden met de vertekening van het aantal. Ik vraag me af of dat die organisaties (sportclubs, BVO, kerk, ...) dat doen omdat ze oprecht verontwaardigd zijn of uit angst in de extreemrechtse hoe geplaatst te worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.
Zal niet de harde kern geweest zijn denk ik.quote:
Ik denk dat het nog wel langer vreedzaam blijft. Het volk wat daar staat is niet op rellen uit. Is geen extreem rechts. Al worden ze wel continu zo geframed door de media en politiek.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het feit dat het nu allemaal nog vreedzaam is, maar de vraag voor hoelang?
Goede onderbouwing! Van een forse meerderheid in de cellen (geen idee hoe je eraan komt), naar de cijfers kloppen niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zitten ook autochtonen tussen die door het CBS wel en door een groot deel van het volk niet tot de autochtonen worden gerekend: mensen wiens beide grootouders uit Marokko/Turkijke/Suriname/Antillen-eilandjes komen. De vraag is in welke mate het percentage hierdoor is beïnvloed, daar geeft het CBS geen cijfers over. Het CBS had dit probleem kunnen oplossen door ook de cijfers voor kaukasisch en niet-kaukasisch te geven.
Die was en is nog steeds de grootse. Althans, komen volgens mij vanaf het begin al de meete betogers op af.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
De anti-pegida beweging is ook groeiende.
Jij legt woorden in mijn mond die ik niet heb gebruikt. Meer woorden maak ik er niet aan vuil aangezien iedereen zelf de reacties waar het over gaat kan lezen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Goede onderbouwing! Van een forse meerderheid in de cellen (geen idee hoe je eraan komt), naar de cijfers kloppen niet.
Niet verrassend.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Pamflet van Franse cartoonisten die niet blij zijn met Pegida. Onruststokers die Charlie Hebdo proberen te kapen in hun ogen.
http://www.volkskrant.nl/(...)van-pegida~a3828032/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig voor jou kan de rest van Charlie Hebdo niet meer zulke cartoons maken.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef DrMabuse het volgende:
Niet verrassend.
Linkse (Pavlov) reactie.
Je zou verwachten dat ze , zeker nu ,iets langer nadenken i.p.v. alles waar Pegida voor staat (meteen) als rechts-extremisme weg te zetten.
Jammer.
Het lijkt inderdaad wel een Pavlov-reactie.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Niet verrassend.
Linkse (Pavlov) reactie.
Je zou verwachten dat ze , zeker nu ,iets langer nadenken i.p.v. alles waar Pegida voor staat (meteen) als rechts-extremisme weg te zetten.
Jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Zo dan.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou kan de rest van Charlie Hebdo niet meer zulke cartoons maken.
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wel een Pavlov-reactie.
Elke kritiek op immigratie- en/of integratiebeleid werkt als een bel die de hond slijm doet vrijzetten in zijn mond.Punt is vooral dat die cartoonisten het niet tof vinden dat 'Charlie Hebdo' wordt geclaimd door die Pegida-gasten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De redacteuren van CH hebben immers wel laten blijken dat ze kritiek op het immigratie- en integratiebeleid niet schuwen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Jij dus ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zeggen nationalisten en extremisten altijd over de cartoons van CH.
'Charlie Hebdo' is door velen geclaimd.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is vooral dat die cartoonisten het niet tof vinden dat 'Charlie Hebdo' wordt geclaimd door die Pegida-gasten.
De redacteuren van CH hebben immers wel laten blijken dat ze kritiek op het immigratie- en integratiebeleid niet schuwen.
Punt is vooral dat juist CH zich altijd heeft afgezet tegen groeperingen als Pegida en een aantal cartoons zelfs gemaakt zijn door medewerkers van CH. Het is wat moeilijk te verteren voor sommigen dat het om een links tijdschrift gaat.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
Punt is vooral dat die cartoonisten het niet tof vinden dat 'Charlie Hebdo' wordt geclaimd door die Pegida-gasten.
De redacteuren van CH hebben immers wel laten blijken dat ze kritiek op het immigratie- en integratiebeleid niet schuwen.
Tsja, dan moet je bij die cartoonisten wezen. Misschien moet je eens fel tegen hen van leer trekken.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:52 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
'Charlie Hebdo' is door velen geclaimd.
Heel veel mensen en heel groeperingen.
Op links , midden en rechts.
Pegida wordt nu naar mijn mening veels te makkelijk en onterecht in de rechts-extremistische hoek geduwd.
Mee eens.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens vind ik dat geclaim sowieso nogal debiel. Iedereen roept nu 'Je suis Charlie', maar dat is natuurlijk gewoon gelul in veel gevallen.
Ik durf te wedden dat de meeste mensen op deze aardkloot nog NOOIT van Charlei Hebdo hadden gehoord en nu "dapper" meelopen met een stille tocht om vervolgens weer naar huis te gaan en geleidelijk alles vergeten.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die cartoonisten zien dat blijkbaar anders.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt maar volgens mij zijn de meest Pegida demonstranten geen nazi's maar meer bezorgde burgers die gehoord wensen te worden.
Nee duh, die lui draaien zich nu om in het graf. Jarenlang geschopt tegen het 'establishment' en heilige huisjes en nu en masse door hen omarmd. Overigens was Charlie ook niet echt recht in de leer qua vrijheid van meningsuiting. De cartoonist die ontslagen werd, de oproepen om het FN gerechtelijk te laten ontbinden.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je bij die cartoonisten wezen. Misschien moet je eens fel tegen hen van leer trekken.
Overigens vind ik dat geclaim sowieso nogal debiel. Iedereen roept nu 'Je suis Charlie', maar dat is natuurlijk gewoon gelul in veel gevallen.
Het feit dat Pegida op een ostentatieve wijze een standpunt inneemt over die actualiteiten daar verandert niets aan de inhoud van die actualiteiten en hopelijk ook niets aan de stellingname van de betrokken Franse partijen (niet politiek maar algemeen). Om je daar nu druk om te maken. Ik vind het prima hoor, vrijheid van meningsuiting en zo, maar ik vind zijn suggestie dat het een pavlovreactie is terecht.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eens.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik dat geclaim sowieso nogal debiel.
Net als dat de meeste PVV-aanhangers relatief normale en brave mensen zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt maar volgens mij zijn de meest Pegida demonstranten geen nazi's maar meer bezorgde burgers die gehoord wensen te worden.
Loopt storm bij de anti's hoor...quote:An den „Dresden Nazifrei“-Sammelpunkten am Theaterplatz und am Rathenauplatz stehen noch immer jeweils etwa 300 Menschen. Die Stimmung ist ob der geringen Teilnehmerzahl etwas gedrückt.
Cartoonisten e.d. vergroten nu eenmaal alles uit, dat is hun werk.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat de meeste mensen op deze aardkloot nog NOOIT van Charlei Hebdo hadden gehoord en nu "dapper" meelopen met een stille tocht om vervolgens weer naar huis te gaan en geleidelijk alles vergeten.
En dat moet jouw onderstaande debiele uitspraak richting mij verklaren?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een jij-bak. Altijd leuk. Ga maar klagen bij 1 van de cartoonisten van CH die dit initiatief mede heeft opgezet.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou kan de rest van Charlie Hebdo niet meer zulke cartoons maken.
Jij zegt dat je het jammer vindt dat "ze" zulke cartoons maken. Dat probleem is dus deels voor je opgelost, aangezien een deel van "ze" dat nu niet meer kan. Dat jij over de ruggen van de slachtoffers van een links-satirisch blad gaat blaten over een linkse pavlov-reactie vind ik dan weer ongepast. Zo hebben we allemaal wel iets wat we niet leuk vinden.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:20 schreef DrMabuse het volgende:
En dat moet jouw onderstaande debiele uitspraak richting mij verklaren?
We hebben blijkbaar een heel ander idee betreffende wat "leuk" is.
NOSquote:Pegida-demonstratie Dresden trekt duizenden aanhangers
In Dresden lopen naar schatting 15.000 mensen mee in een demonstratie van de Pegida-beweging. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.
De organisatie had opgeroepen te betogen met een Duitse vlag met daarop een zwarte band om de slachtoffers van de terreuraanslagen in Parijs te herdenken, maar weinigen gaven gehoor aan die oproep.
Alleen in Dresden is de PEGIDA-beweging echt groot. In Leipzig zijn er ongeveer 30.000 tegenstanders (ook volgens een spreker, het is dus afwachten hoe nauwkeurig die getallen zijn), met slechts 2500 voorstanders. Hetzelfde geldt voor München, ook daar is de tegenbeweging een stuk groter.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens de spreker zijn er nu 40.000 PEGIDA aanhangers op de been in Dresden.
Ik ben benieuwd wat de aanslagen in Frankrijk met PEGIDA zullen doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alleen in Dresden is de PEGIDA-beweging echt groot. In Leipzig zijn er ongeveer 30.000 tegenstanders (ook volgens een spreker, het is dus afwachten hoe nauwkeurig die getallen zijn), met slechts 2500 voorstanders. Hetzelfde geldt voor München, ook daar is de tegenbeweging een stuk groter.
twitter:dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Meer dan 10.000 man op de been in Leipzig, las ik op Twitter.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef UpsideDown het volgende:
Leipzig:twitter:dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Uiteraard kunnen linkse tegendemonstranten zich weer eens niet beheersen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef UpsideDown het volgende:
Leipzig:twitter:dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Dit is Moskou in 2014:quote:Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tienduizenden mensen in Duitsland die wel begrijpen waar de oorzaak van de aanslagen in Parijs ligt. Ik hoop dat over een jaar of 10 Pegida de Nobelprijs voor de Vrede ontvangt, vanwege het eerste grootschalige verzet tegen de islamisering van het beschaafde Europa.
Jammer van die treurige reacties in Duitsland, zoals verlichting op monumenten uitschakelen.
Een Duitse minister maakte het heel bont: Hij verwijt Pegida misbruik te maken van de aanslagen in Parijs. Terwijl er gisteren een enorm politiek correct theater met Gutmenschen in Parijs was.
Ach, niet-integrerende moslims, xenofobe tokkies en langharig werkschuw tuig zijn allemáál groepen waar de maatschappij niet beter van wordt. Als de een dan tegen de ander protesteert, dan kun je weinig meer dan kopschuddend toekijken.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tienduizenden mensen in Duitsland die wel begrijpen waar de oorzaak van de aanslagen in Parijs ligt. Ik hoop dat over een jaar of 10 Pegida de Nobelprijs voor de Vrede ontvangt, vanwege het eerste grootschalige verzet tegen de islamisering van het beschaafde Europa.
Jammer van die treurige reacties in Duitsland, zoals verlichting op monumenten uitschakelen.
Een Duitse minister maakte het heel bont: Hij verwijt Pegida misbruik te maken van de aanslagen in Parijs. Terwijl er gisteren een enorm politiek correct theater met Gutmenschen in Parijs was.
quote:Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit is Moskou in 2014:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat valt toch mee - of tegen - tot nu toe? Vooral georganiseerd 'verzet' door allerlei maatschappelijke organisaties die vaak weinig met politiek te maken hebben, weinig spontaan verzet. Als ik het goed heb begrepen.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak. Mooi om te zien hoeveel mensen zich tegen Pegida keren!
Dresden is zelfs de enige stad waar meer PEGIDA demonstranten dan anti-PEGIDA demonstranten op de been zijn. In Berlijn was het bijvoorbeeld al helemaal schattig, 300 PEGIDA mensjes vs 5000 antidemonstranten.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Alleen in Dresden is de PEGIDA-beweging echt groot. In Leipzig zijn er ongeveer 30.000 tegenstanders (ook volgens een spreker, het is dus afwachten hoe nauwkeurig die getallen zijn), met slechts 2500 voorstanders. Hetzelfde geldt voor München, ook daar is de tegenbeweging een stuk groter.
Nou, nee. In berlijn kwamen toch echt vrij spontaan 5000 tegendemonstranten opdagen bij een demonstratie die 500 man trok. Bovendien, waarom mag het maatschappelijk middenveld zich niet verzetten tegen malloten als pegida?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt toch mee - of tegen - tot nu toe? Vooral georganiseerd 'verzet' door allerlei maatschappelijke organisaties die vaak weinig met politiek te maken hebben, weinig spontaan verzet. Als ik het goed heb begrepen.
Het christendom heeft wat meer stappen gezet in de laatste eeuwen dan de islam.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:24 schreef tofastTG het volgende:
[..]![]()
Uhuh, inderdaad! Hebben al die mensen die waarschuwden voor het christendom ook al een lintje ontvangen?
In Leipzig vandaag 30.000 tegenstanders van Pegida, in München 20.000, in overige steden (buiten Dresden) is de tegenbeweging ook een stuk groter.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt toch mee - of tegen - tot nu toe? Vooral georganiseerd 'verzet' door allerlei maatschappelijke organisaties die vaak weinig met politiek te maken hebben, weinig spontaan verzet. Als ik het goed heb begrepen.
Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:27 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nou, nee. In berlijn kwamen toch echt vrij spontaan 5000 tegendemonstranten opdagen bij een demonstratie die 500 man trok. Bovendien, waarom mag het maatschappelijk middenveld zich niet verzetten tegen malloten als pegida?
Tegenbeweging is een stuk groter als de aantallen kloppen. Volgens De Bild meer dan 100.000 mensen in geheel Duitsland.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.
En ze trekken dan ook nog eens veel minder mensen. Prima hoor dat ze dat doen als zij dat willen, daar niet van.
Goed ik zal het even uiteenzetten voor je; Allereerst refereer je aan een onderzoekje dat stelt dat 80 of wel 90%quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij legt woorden in mijn mond die ik niet heb gebruikt. Meer woorden maak ik er niet aan vuil aangezien iedereen zelf de reacties waar het over gaat kan lezen.
Dat is wat anders dan met tienduizenden mensen op 1 plaats demonstreren.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tegenbeweging is een stuk groter als de aantallen kloppen. Volgens De Bild meer dan 100.000 mensen in geheel Duitsland.
Waar baseer je op dat ze veel minder mensen trekken? Uit alles blijkt juist dat dit niet het geval is, bovendien zie de protesten in Berlijn. Daar was geen enkel middenveld bij betrokken. Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat een voetbalclub al dan niet gratis vervoer gaat regelen, heb je daar wellicht ook een bron voor?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.
En ze trekken dan ook nog eens veel minder mensen. Prima hoor dat ze dat doen als zij dat willen, daar niet van.
quote:Op maandag 12 januari 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verwijs wederom naar de reacties die er al stonden, iedereen moet maar voor zichzelf een conclusie trekken.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.
30.000 en 20.000 zijn geen tienduizenden?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan met tienduizenden mensen op 1 plaats demonstreren.
Anyway, iedereen moet vooral zijn mening uiten. Ik hoop alleen dat mensen niet worden gedwongen om mee te doen, dat kan ook via sociale druk gebeuren.
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:35 schreef DeParo het volgende:
Op basis van onderzoek is de sympathie voor een organisatie als Pegida toch wat groter dan nu lijkt maar zoals eerder gezegd denk ik dat Duitsers voor dit soort conservatieve standpunten minder snel geneigd zijn de straat op te gaan wanneer we dat vergelijken met de demonstraties van tegenstanders van Pegida-onderwerpen dan.
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijnaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.
Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef UpsideDown het volgende:
Pegida moet daarom ook een politieke tak starten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna![]()
.
Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.
Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.
http://yougov.de/news/201(...)-auf-ahnliche-sympa/
Dat is toch wat groter dan alleen een behoorlijke groep in Dresden.
En kijk eens naar dit onderzoek van Zeit:
http://www.zeit.de/politi(...)-deutschland-umfrage
Dat is tevens interessant.
Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
Ook nu in Zwitserland een Pegida branch:
Ja ik snap het ook niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.
[..]
Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is?
Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef RM-rf het volgende:
maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...
zaken als :
- Recht op asiel voor vervolgden uit oorlogsgebieden
- Recht op Integratie als een Grondrecht (wat zou betekenen dat ook de Overheid meer moeite moet doen om bv taal- en integratie-curussen bereid te stellen; Overigens bestaat dat nu al als een gewone wet, verbonden eaan tijdelijke verblijfsvergunningen, maar niet als grondrecht/plicht voor duitse burgers)
- decentrale opvang van asielzoekers in kleinere opvangcentra en met duidelijk meer personeel dan nu het geval
- meer geld voor de opvang van asielzoekers
- betere begeleiding van vluchtelingen uit oorlogsgebieden door gekwalificeerd personeel
- tegen wapenleveranties aan bv de PPK in de Koerden-gebieden van Tukrije/Syrie/Irak
- Tegen politieke en Religieuze Radikalen en Haatpredikers..
Interssant ook dat ze bv de asiel-politiek van Nederland als voorbeeld nemen, aangezien ze lijken te vinden dat in Nederland de asielpolitiek veel beter georganiseerd is (overigens laat nederland per inwoner meer vluchtelingen toe dan Duitsland)
natuurlijk is het verder wel dubbel te intepreteren (naast een 'grond-recht' op Integratie willen ze ook een 'plicht' invoeren, wat nogal twijfelachtig is imho omdat integratie geen absoluut vaststelbaar iets is).
maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..
Des te meer over asielpolitiek, maar vreemd genoeg bijna overdreven herhaaldelijk beweren hoezeer ze vóór opvang van oorlogsvluchtelingen zijn (waarvan je natuurlijk ook kunt stellend at mensen die vluchten voo de radikale islam, eigenlijk de 'bondgenoten' zouden moeten zijn van de anti-islam-beweging)
Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
Exact. En ze schijten in hun broek voor die beweging. Dus dan maar framen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.
wat hun 'intentie' is, is volledig onduidelijk, omdat het nu allang zo is dat in Duitsland het recht op Asiel enkel bestaat voor mensen die aantoonbaar vervolgd zijn of uit oorlogssituaties komen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.
Maar dat kan ik mis hebben.
Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.
Je hebt gelijk mbt Dresden, hoewel Bachmann niet echt een fris verleden heeft, maar dat heeft verder niet zoveel te maken met politieke sympathie. Vandaar ook dat ik het had over "vele" organisatoren en niet "alle" organisatoren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:40 schreef RM-rf het volgende:
correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;
Tot nu toe hebben ze ook altijd toenaderingsverzoeken daarvan op afstand gehouden.
In andere steden, en bij vrijwel alle andere pogingen daar 'pegida-lookalikes' op te zetten is wel vrijwel altijd een direkte band herkenbaar met de NPD of rechts-extreme groepen.
maar die worden ook door brede groepen burgers meestal gemeden.
Ik denk dat het succes in Dresden wel degelijk ook samenhangt ermee dat de demonstranten in Dresden heel duidelijk zelf geen toenadering naar rechts-extreem doen maar in zeker zin ook een brede middengroep blijven vormen die anti-geweld zijn en anti-radikalisatie.
Waar baseer je op dat die demonstratiebereidheid hoger is? Alleen omdat ze vaker demonstreren?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna![]()
.
Zeer interessant, maar niet heel spannend. Cijfertjes zullen in Nederland ongeveer gelijk zijn schat ik, bijna niemand heeft interesse in Islamisering. Gelukkig staat dat niet gelijk aan het steunen van bepaalde organisaties.quote:Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.
Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.
http://yougov.de/news/201(...)-auf-ahnliche-sympa/
Dat is toch wat groter dan alleen een behoorlijke groep in Dresden.
En kijk eens naar dit onderzoek van Zeit:
http://www.zeit.de/politi(...)-deutschland-umfrage
Dat is tevens interessant.
Maar wat denk je dat nu het geval is dan? Als ik vragen mag. Tevens vraag ik me af of die mensen dan werkelijk geloven dat jan en alleman Europa kan betreden?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.
Maar dat kan ik mis hebben.
Ik weet daar te weinig van om iets over te zeggen. Ik meen alleen dat ik een "vooraanstaand" lid van de groep dat hoorde zeggen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar wat denk je dat nu het geval is dan? Als ik vragen mag.
Zeggen ze dat danquote:Tevens vraag ik me af of die mensen dan werkelijk geloven dat jan en alleman Europa kan betreden?
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik weet daar te weinig van om iets over te zeggen. Ik meen alleen dat ik een "vooraanstaand" lid van de groep dat hoorde zeggen.
[..]
Zeggen ze dat dan
De grens dichtgooien impliceert dat de grens momenteel openstaat, en dat is dus, niet echt het geval.quote:de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.
Mijn kennis over de Duitse cultuur en enig inzicht wat betreft de naoorlogse periode in Duitslandquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat die demonstratiebereidheid hoger is? Alleen omdat ze vaker demonstreren?
Je kan twijfelen aan deze cijfers, of in hoeverre dat betekent dat ze Pegida steunen, maar deze onderzoeken zijn wel uitgevoerd naar aanleiding van de demonstraties in vooral Dresden maar ook elders, ik denk niet dat deze cijfers geheel los staan van Pegida, maar lees vooral de artikelen na, staat veel interessante informatie in.quote:[..]
Zeer interessant, maar niet heel spannend. Cijfertjes zullen in Nederland ongeveer gelijk zijn schat ik, bijna niemand heeft interesse in Islamisering. Gelukkig staat dat niet gelijk aan het steunen van bepaalde organisaties.
Je voorbeeld geeft exact aan wat ik bedoel, en volgens mij begrijp dat zelf ook best(De crux zit hem nu niet in het IS gedeelte van de vraag). Ik probeer dan ook niets ontwijken...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Mijn kennis over de Duitse cultuur en enig inzicht wat betreft de naoorlogse periode in Duitsland![]()
.
[..]
Je kan twijfelen aan deze cijfers, of in hoeverre dat betekent dat ze Pegida steunen, maar deze onderzoeken zijn wel uitgevoerd naar aanleiding van de demonstraties in vooral Dresden maar ook elders, ik denk niet dat deze cijfers geheel los staan van Pegida, maar lees vooral de artikelen na, staat veel interessante informatie in.
Kijk dit eens:
[ afbeelding ]
Dat kan je dus moeilijk ontwijken.
Nou nee want volgens mij wijst mijn voorbeeld expliciet, zo niet specifiek, naar Pegida en dat soort organisaties.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je voorbeeld geeft exact aan wat ik bedoel, en volgens mij begrijp dat zelf ook best(De crux zit hem nu niet in het IS gedeelte van de vraag). Ik probeer dan ook niets ontwijken...
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou nee want volgens mij wijst mijn voorbeeld expliciet, zo niet specifiek, naar Pegida en dat soort organisaties.
Ze zijn in ieder minder waarschijnlijk tegenstander van Pegida dus wat dat betreft valt er met deze cijfers, en verhoudingen, wel degelijk iets te zeggen over de opkomst en daadwerkelijke voorkeur van Duitsersquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]Dus als je begrip hebt voor demonstraties tegen IS ben je voorstander van een organisatie als Pegida? Dat is nou net het probleem met dit soort enquêtes, ze zijn (bijna altijd) suggestief of de vragen zijn meervoudig. Dan is het uiterst makkelijk om veel steun te verkrijgen voor bepaalde groeperingen.
Ik heb het ook niet heel aandachtig gevolgd, maar e.e.a. heeft volgens mij ook te maken met een of ander incident bij een asielzoekerscentrum in Großröhrsdorf, ergens op het platteland in de buurt van Dresden. Men verwachtte zielige Syrische families en ipv. daarvan kwamen Tunesische mannen die men voor economische vluchtelingen aanzag. Iemand uit het dorp vond dat de asielzoekers zich niet netjes gedroegen en deed net alsof hij het slachtoffer van geweld was geworden, om de asielzoekers in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Des te meer over asielpolitiek, maar vreemd genoeg bijna overdreven herhaaldelijk beweren hoezeer ze vóór opvang van oorlogsvluchtelingen zijn (waarvan je natuurlijk ook kunt stellend at mensen die vluchten voo de radikale islam, eigenlijk de 'bondgenoten' zouden moeten zijn van de anti-islam-beweging)
Het is toch een heel andere vraag? Bij IS gaat het alleen om de extremisten, maar Pegida strijdt tegen de complete Islam.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder minder waarschijnlijk tegenstander van Pegida dus wat dat betreft valt er met deze cijfers, en verhoudingen, wel degelijk iets te zeggen over de opkomst en daadwerkelijke voorkeur van Duitsers![]()
.
En deze vraag is ook gesteld op basis van wat Pegida doet, waarvoor ze demonstreren, die cijfers zeggen dan toch voldoende ik vraag me af wat je dan meer wilt horen, natuurlijk nog grotere demonstraties en een duidelijk verschil met tegendemonstraties zou nog duidelijker kunnen zijn, maar deze groepen demonstreren nu eenmaal wat minder snel en het onderwerp speelt natuurlijk ook mee, je kan ook sympathie hebben voor Pegida, maar geen zin hebben om plotseling langs een kaalkopje te staan roepen in Dresden op een grasveld.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is toch een heel andere vraag? Bij IS gaat het alleen om de extremisten, maar Pegida strijdt tegen de complete Islam.
Daarom vond ik het ook zo opvallend dat PEGIDA heel duidelijk pleitte voor meer geld naar de opvang van asielzoekeres, meer personeel per vluchteling en betere opvang..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:52 schreef Igen het volgende:
De menselijke maat bij de opvang van asielzoekers is trouwens natuurlijk iets waar je bij Nederlandse PVV-luitjes etc. niet mee aan hoeft te komen, dan krijg je meteen weer verwijten dat het veel te duur is, dat er meer geld en meer woonruimte naar buitenlanders dan naar zielige bejaarden gaat, enz.
Wat een walgelijk goedkope manier om iemand neer te halen zeg. Inhoudelijk kan je het niet aan, dan maar zo?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:45 schreef Samuray13 het volgende:
Die Pegida organisator blijkt een veroordeelde crimineel.
(Lutz Bachmann)
Ene keer huppelen de Duitsers een krankzinnige achterna, nu een veroordeelde misdadiger.
Wanhopig volk.
Normaal toch. Die racisten die onder het mom van anti-islam hun kampf voeren tegen de ander.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat een walgelijk goedkope manier om iemand neer te halen zeg. Inhoudelijk kan je het niet aan, dan maar zo?
Ja, echte nazi'squote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:49 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Normaal toch. Die racisten die onder het mom van anti-islam hun kampf voeren tegen de ander.
Waarom reageer je überhaupt op die dwaas?quote:
Dwaas ben je jezelf. Net als de pagegaai.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Waarom reageer je überhaupt op die dwaas?Zoals velen is het zo'n pagegaai die de Westerling napraat maar het zelf nog niet helemaal begrepen heeft.
"Nazi's, racistuh!"![]()
Niet "de Duitsers". Net zo min als dat "de Nederlanders" achter Wilders aan huppelen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:45 schreef Samuray13 het volgende:
(Lutz Bachmann)
Ene keer huppelen de Duitsers een krankzinnige achterna, nu een veroordeelde misdadiger.
Wanhopig volk.
Je bedoelt generaliseren. Ik doelde niet op alle Duitsers. Maar gezien hun verleden is waarmee diegene nu bezig zijn link.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet "de Duitsers". Net zo min als dat "de Nederlanders" achter Wilders aan huppelen.
Ik weet het niet. De Duitse media staan nou al wekenlang dagelijks vol met allerlei artikelen die uitleggen "hoe het zit". Maar allemaal zeggen ze wat anders.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:01 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Je bedoelt generaliseren. Ik doelde niet op alle Duitsers. Maar gezien hun verleden is waarmee diegene nu bezig zijn link.
Ik weet het ook nietquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Waarom reageer je überhaupt op die dwaas?Zoals velen is het zo'n pagegaai die de Westerling napraat maar het zelf nog niet helemaal begrepen heeft.
"Nazi's, racistuh!"![]()
Feit blijft dat de Pegida-aanhangers achter een veroordeelde crimineel aan huppelen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat een walgelijk goedkope manier om iemand neer te halen zeg. Inhoudelijk kan je het niet aan, dan maar zo?
En dat maakt uit omdat?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:38 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Feit blijft dat de Pegida-aanhangers achter een veroordeelde crimineel aan huppelen.
Dat geeft zo'n organisatie wel een louche uitstraling inderdaad.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dat maakt uit omdat?Heeft pegida hierdoor minder gelijk?
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:35 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat geeft zo'n organisatie wel een louche uitstraling inderdaad.
... heb je het artikel gelezen?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.theguardian.co(...)er-far-right-germany
Goh, de Pegida bende is aan het moorden geslagen. Gelukkig zijn het slechts 'bezorgde burgers' volgens eenvandaag.
Dat zal jou wel bekend voorkomen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:45 schreef Samuray13 het volgende:
(Lutz Bachmann)
Wanhopig volk.
Ik heb het gelezen.quote:
Jammer dat het artikel waar je naar linkt bevestigt dat je een vuile leugenaar bent. Wel leuk geprobeerd hoor!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Goh, de Pegida bende is aan het moorden geslagen. Gelukkig zijn het slechts 'bezorgde burgers' volgens eenvandaag.
"Radicale islam doorzeeft 60 jarige vrouw op balkon met kogels."quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
'Radicale islam blaast peuterspeelzaal op. 150 doden'quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:53 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
"Radicale islam doorzeeft 60 jarige vrouw op balkon met kogels."
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zelfs al zou blijken dat het om een racistisch gemotiveerde moord gaat, dan moet daarna nog blijken dat de dader een aanhanger van PeGiDa is. En zelfs al is wél zo, hoe zit het dan ook alweer met niet iedereen verantwoordelijk houden voor de daden van één persoon? We mogen toch ook niet alle moslims verantwoordelijk houden voor de terreurdaden in Parijs? Waarom dan wél alle PeGiDa-deelnemers voor de (eventuele) daad van één persoon?quote:The circumstances of Bahray’s killing are now under intense investigation, with police looking into everything, from internal strife within the large group of Eritrean refugees to a racial motive.
On Wednesday night Bahray’s seven flatmates, plus 16 others who had gathered in the men’s flat on the morning his body was found, were being questioned by police, as DNA samples were gathered from all of them.
In tegenstelling tot jullie neem ik het dan ook niet op voor de radicale islam.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:53 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
"Radicale islam doorzeeft 60 jarige vrouw op balkon met kogels."
Wat ben je toch ook een walgelijke vent met je ordinaire propaganda.
Pegida heeft sowieso heel weinig gelijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dat maakt uit omdat?Heeft pegida hierdoor minder gelijk?
Ach, laat ook maarquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jullie neem ik het dan ook niet op voor de radicale islam.
Ja, daar heb ik geen boodschap aan. Ik keur dat soort onzin ook af hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er zijn vanaf de jaren 90 in Oost-Duitsland al meer dan 90 racistische moorden geweest. Dus moorden waarvan met zekerheid is vastgesteld dat racisme het énige motief was. Vaak waren dit neo-nazi's die Turken en Grieken ombrachten.
Dat betwijfel ik ook niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:05 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ach, laat ook maarBlijf die onzin maar tot je nemen.
[..]
Ja, daar heb ik geen boodschap aan. Ik keur dat soort onzin ook af hoor.
Je moet niet kijken naar wat voor mafkezen er nog meer op af komen maar de reden waarom de organisatie überhaupt bestaat. Begin een dialoog met die mensen zodat je ook de wind uit de zeilen van de neo-nazi's neemt die nu hun kans schoon zien om het thema te kapen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ook niet.
[QUOTE]Waarom is het zo vreemd of ben je 'vuile leugenaar' als je je zorgen maakt over het grote aandeel neo-nazi's wat meeloopt in die demonstraties. En zeker buiten Dresden zijn de demonstraties zelf opgezet door neo-nazi's.
Uiteraard, ik twijfel ook niet aan je oprechtheid maar ik word persoonlijk een beetje moe van dat gedoe mbt. Pegida door bepaalde media. Ja, er zullen mongolen tussen lopen maar moet je de normale mensen dan ook maar negeren? En zoals je zelf al zegt zijn er de afgelopen jaren al meerdere racistische moorden geweest, al ver voordat de normale man de straat op ging vanwege Pegida.quote:Vind dat ik ook recht heb om mij daar zorgen over te maken.
Dat is niet vreemd. Dat je artikelen er zomaar bij gaat betrekken die er niets mee te maken hebben om je punt te maken is wel een beetje vreemd. Als Pagida echt zoveel fout doet kan je ongetwijfeld ook met feitelijke zaken komen in plaats van dit soort stemmingmakerij.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ook niet.
Waarom is het zo vreemd of ben je 'vuile leugenaar' als je je zorgen maakt over het grote aandeel neo-nazi's wat meeloopt in die demonstraties. En zeker buiten Dresden zijn de demonstraties zelf opgezet door neo-nazi's.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jullie neem ik het dan ook niet op voor de radicale islam.
Dat zeg je uit angstquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Pegida heeft sowieso heel weinig gelijk.
twitter:Ruptly twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 18:47:02#LIVE now: Far-right groups call for a rally in #Magdeburg http://t.co/HX3CIl3SAR http://t.co/jsu9FAQW2E reageer retweet
Komt je wel bijzonder goed uit he? Eerst liegen over Pegida die mensen vermoordt, en nu moeten we dit wel geloven? Bah.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mijn zus is vandaag bespuugd op straat door kaalkopjes in een bomberjack.
Vast ook bezorgde burgers die bang zijn voor islamisering.
Onze Russische vrienden vinden het wel helemaal geweldig om dit soort demonstraties live uit te zenden op internet. Bij de vorige Pegida demonstraties waren ze ook standaard met 2 streams aanwezig. Wat zou de reden hier achter zijn?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Ruptly twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 18:47:02#LIVE now: Far-right groups call for a rally in #Magdeburg http://t.co/HX3CIl3SAR http://t.co/jsu9FAQW2E reageer retweet
Het is echt gebeurd.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Komt je wel bijzonder goed uit he? Eerst liegen over Pegida die mensen vermoordt, en nu moeten we dit wel geloven? Bah.
Draagt ze een hoofddoekje?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mijn zus is vandaag bespuugd op straat door kaalkopjes in een bomberjack.
Vast ook bezorgde burgers die bang zijn voor islamisering.
Net als die moorden door Pegida?quote:
Europa belachelijk makenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:07 schreef YazooW het volgende:
[..]
Onze Russische vrienden vinden het wel helemaal geweldig om dit soort demonstraties live uit te zenden op internet. Bij de vorige Pegida demonstraties waren ze ook standaard met 2 streams aanwezig. Wat zou de reden hier achter zijn?
Kan ze het mooi afvegenquote:
Klacht: Tokkies die niet kunnen richten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Ze was met mijn tante en haar schoonmoeder. Mijn tante draagt er wel een.
Net zo grappig als de niet bestaande moorden gepleegd door Pegida.quote:
Mocro pubers met een bontkraagje die op straat hangen zijn dan ook van precies hetzelfde kaliber als autochtone kaalkopjes met bomberjacks.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:13 schreef bijdehand het volgende:
Mijn zusje is vandaag bespuugd door 3 mocro's met een bontkraagje
Ik zou dat afkeuren. En walgelijk vinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:13 schreef bijdehand het volgende:
Trouwens je kan hier ook gewoon je racistische onzin plaatsen wat je tegen mij nu over DM zegt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klacht: Tokkies die niet kunnen richten.
Antiklacht: vanavond seks
Dan moet je zusje maar niet met bontkraagmongooltjes omgaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:13 schreef bijdehand het volgende:
Het is geen leugen. Het is vandaag in Rotterdam gebeurd.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:24 schreef YazooW het volgende:
Eerst kom je aanzetten met een link waarin volgens jou beschreven staat dat Pegida achter een moord zit. Als wij dan zelf het artikel gaan lezen blijkt het hele verhaal toch een heel stuk anders te liggen. Vervolgens ga je verder met je leugens dat je zusje is bespuugd door iemand in een bomberjack. En dan ga je nu lopen huilen dat je wordt uitgescholden op DM... Flikker anders lekker op joh, wat had je dan verwacht met deze onzin die je hier loopt te verkondigen?
Blijkbaar liegen ze zelf hier alles bij elkaarquote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:26 schreef remlof het volgende:
Ik denk niet dat Kosmo liegt over dat bespugen.
Autisten met een zolderkamer en geen reedt te doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik snap niet waar die debiele beschuldiging vandaan komt.
Dergelijk gedrag is wel tekenend voor nationaalsocialistische angsthazen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Blijkbaar liegen ze zelf hier alles bij elkaar
Ik probeer het mij niet aan te trekken, maar het is bijzonder naar.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Autisten met een zolderkamer en geen reedt te doen.
Trek het je niet aan (al is het treurig).
Omdat je al eerder loog om je argumenten kracht bij te zetten. Dat maakt je dus niet bepaald betrouwbaar als het op dit onderwerp aankomt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ga nou niet happen man. Er zijn op deze manier al zoveel topics verziekt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat je al eerder loog om je argumenten kracht bij te zetten. Dat maakt je dus niet bepaald betrouwbaar als het op dit onderwerp aankomt.
Los daarvan maakt het natuurlijk voor de discussie heel weinig uit of jouw zusje wel of niet bespuugd is.
Ik loog niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat je al eerder loog om je argumenten kracht bij te zetten. Dat maakt je dus niet bepaald betrouwbaar als het op dit onderwerp aankomt.
Los daarvan maakt het natuurlijk voor de discussie heel weinig uit of jouw zusje wel of niet bespuugd is.
Klopt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dergelijk gedrag is wel tekenend voor nationaalsocialistische angsthazen.
De spugers zijn anders wel het type volk dat het fanatiekst meeloopt in deze Pegida-demonstraties of deze van harte steunt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:34 schreef ems. het volgende:
Met deze post druk jij "allerlei moslimorganisaties" anders ook in de extremistische hoek. Het merendeel van die organisaties accepteert gewoon dat wij hier op allerlei manieren kritiek mogen uiten op religies.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:39 schreef Jigzoz het volgende:
Maar ontopic: merkwaardig dat er allerlei hoogwaardigheidsbekleders wél dolgraag in gesprek willen met allerlei moslimorganisaties die toch echt van mening zijn dat niemand, ook niet-mosims, Mohammed mogen afbeelden of bespotten (toch de oorzaak van die slachting in Parijs), maar dat een bijzonder gemengde groep mensen die zich zorgen maken simpelweg genegeerd wordt, of erger nog: in de extreemrechtse hoek worden gedrukt.
Nee hoor. De opvatting dat niemand Mohammed zou mogen bespotten of afbeelden is bijzonder breed gedeeld in moslimkringen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Met deze post druk jij "allerlei moslimorganisaties" anders ook in de extremistische hoek. Het merendeel van die organisaties accepteert gewoon dat wij hier op allerlei manieren kritiek mogen uiten op religies.
Misschien vinden ze dat wel, maar ze accepteren ook dat dat hier kan en mag.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. De opvatting dat niemand Mohammed zou mogen bespotten of afbeelden is bijzonder breed gedeeld in moslimkringen.
A - specificeer "bijzonder breed"quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. De opvatting dat niemand Mohammed zou mogen bespotten of afbeelden is bijzonder breed gedeeld in moslimkringen.
Da's wel een heel vage uitspraak. Wat bedoel je met accepteren?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien vinden ze dat wel, maar ze accepteren ook dat dat hier kan en mag.
Dat ze ze de normen en waarden van onze westerse maatschappij accepteren. Want dat doen verreweg de meeste moslims die hier wonen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's wel een heel vage uitspraak. Wat bedoel je met accepteren?
Zeker. Het is alleen wel de bron van dit soort wrijvingen die in het ernstigste geval leiden tot dit soort slachtingen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
A - specificeer "bijzonder breed"
B - laat die moslims dat lekker vinden, zolang ze niet met mitrailleurs staan te zwaaien, mogen ze vinden wat ze willen, niet dan?
We praten echt totaal langs elkaar heen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat ze ze de normen en waarden van onze westerse maatschappij accepteren. Want dat doen verreweg de meeste moslims die hier wonen.
Dat komt waarschijnlijk doordat ik niet zeg wat jij wil horen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We praten echt totaal langs elkaar heen.
Nee. Echt, totaal niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk doordat ik niet zeg wat jij wil horen.
De wrijvingen zijn politiek gemotiveerd. Dit soort slachtingen zijn uitgevoerd door professionele terroristen. Getraind, zoals Breivik dat ook deed. Niet vanuit een specifieke religie maar vanuit een zieke ideologie.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker. Het is alleen wel de bron van dit soort wrijvingen die in het ernstigste geval leiden tot dit soort slachtingen.
In directe zin heeft niemand er iets mee te maken behalve de daders. Maar als een multiculturele samenleving succesvol wil zijn, dan is het essentieel dat iedereen beseft dat zijn eigen religieuze regels uitsluitend op de religieuze groep zelf van toepassing zijn. Het idee van een breed gedragen onvrede onder moslims over bepaalde cartoons is een extreem goede voedingsbodem voor dit soort terreur.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De wrijvingen zijn politiek gemotiveerd. Dit soort slachtingen zijn uitgevoerd door professionele terroristen. Getraind, zoals Breivik dat ook deed. Niet vanuit een specifieke religie maar vanuit een zieke ideologie.
Nog steeds zie je niet al die PVV'ers en Blut und Bodengekkies overal kinderen doodschieten, toch?
Een normale moslim heeft niets te maken met die gekken in Parijs.
Net als ik, die wel es cartoons teken, er niets mee te maken heb.
Het helpt ook niet bepaald mee dat kritische cartoons over Israel met antisemitismequote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Het idee van een breed gedragen onvrede onder moslims over bepaalde cartoons is een extreem goede voedingsbodem voor dit soort terreur.
En (neo)nazi's.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het helpt ook niet bepaald mee dat kritische cartoons over Israel met antisemitismeworden gelabeld en de tekenaars vervolgd.
Dat bleek deze week ook weer. Het is een PVV-vrijheid die wordt bepleit, geen echte vrijheid.
En dat steekt niet alleen moslims, maar mij ook.
Net zoals er waarschijnlijk een hoop mensen zijn die de acties in Frankrijk afkeuren, maar wel begrijpen waarom het die mensen het doen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, begrip voor een vredige protestmars of begrip voor een massamoord, het is ongeveer hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:58 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Net zoals er waarschijnlijk een hoop mensen zijn die de acties in Frankrijk afkeuren, maar wel begrijpen waarom het die mensen het doen.
Ja, en net zoals dat er een hoop mensen van croissantjes houden, maar stiekem ook wel eens een puddingbroodje eten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:58 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Net zoals er waarschijnlijk een hoop mensen zijn die de acties in Frankrijk afkeuren, maar wel begrijpen waarom het die mensen het doen.
Is het jammer dat een meerderheid van de Duitse bevolking inziet dat het veroorzaken van verdeeldheid niet functioneert?quote:
Kijk jongens,, een gutmensch !!!!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 00:36 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is het jammer dat een meerderheid van de Duitse bevolking inziet dat het veroorzaken van verdeeldheid niet functioneert?
Is het jammer dat de meerderheid van Duitse bevolking beseft dat de grenzen echt niet wagenwijd openstaan?
Is het jammer dat een meerderheid van de Duitse bevolking beseft dat de absolute meerderheid van asielzoekers er zelf niet voor kiezen om te vluchten, om hun huis en haard achter te laten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |