abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:52:40 #1
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148443319
De Pegida beweging begint steeds groter te worden, na 11.000 demonstranten eerder deze maand is het aantal verdubbeld tot 20.000 gisteravond. Daarnaast was er naast een demonstratie in Dresden tegelijkertijd een grote demonstratie gehouden in Munchen.

EenVandaag heeft een mooi stukje geschreven over Pegida
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/56245/vijf_vragen_over_de_anti_islambeweging_in_duitsland

en hoe extreem is de anti-moslim demonstratie in Dresden?
http://buitenland.eenvand(...)onstratie_in_dresden
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148443403
Die zullen ook wel weer garen spinnen bij de gebeurtenissen in Parijs van vandaag. -O-
pi_148443416
Mogelijk komt er ook een Pegida demonstratie in Noorwegen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148443446
Terecht.
Bats boem lucht dicht
pi_148443492
En de OP is achterhaald. Er zijn al 11 dagen geweest met demonstraties. En lang niet alleen maar in Dresden. Het is een wekelijks terugkerend fenomeen over verschillende Duitse steden.
pi_148443765
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En de OP is achterhaald. Er zijn al 11 dagen geweest met demonstraties. En lang niet alleen maar in Dresden. Het is een wekelijks terugkerend fenomeen over verschillende Duitse steden.
Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?
pi_148443894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
pi_148443963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?
pi_148444138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?
We hebben nu 11 weken lang Pegida demonstraties gehad op maandagavond. Lange tijd alleen in Dresden. Daar begon het met 200 demonstranten. Inmiddels zijn er verschillende Duitse steden waar men op maandag ook demonstreert. Daar zijn de aantallen enkele honderden tot duizenden demonstranten. En er zijn nu ook oproepen om maandag ook in Noorwegen te demonstreren.
pi_148444303
Beetje jammer dat de op niet vermeld dat de demonstraties van "pegida" in alle steden in de minderheid waren. In Berlijn waren bijvoorbeeld 500 demonstranten actief, en zo'n 5000 tegendemonstranten. In Dresden (notabene de geboorteplaats van pegida) waren de tegendemonstranten ook in de meerderheid.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148444324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef tofastTG het volgende:
Beetje jammer dat de op niet vermeld dat de demonstraties van "pegida" in alle steden in de minderheid waren. In Berlijn waren bijvoorbeeld 500 demonstranten actief, en zo'n 5000 tegendemonstranten. In Dresden notabene de geboorteplaats van pegida waren de tegendemonstranten ook in de meerderheid.
In Dresden waren de tegendemonstranten wel in de minderheid.
pi_148444361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:') ja inderdaad, zeker als er ook nog eens veel meer tegendemonstranten de straat op gaan. Dan ben je erg indrukwekkend als beweging, pfoe hey. We kunnen er bijna niet meer omheen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148444481
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

:') ja inderdaad, zeker als er ook nog eens veel meer tegendemonstranten de straat op gaan. Dan ben je erg indrukwekkend als beweging, pfoe hey. We kunnen er bijna niet meer omheen.
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
pi_148444665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
1/8e is het op sommige punten eens met pegida. En dat is gemeten in een vrij simpele peiling, denk aan een vraag als: ziet u graag meer moskeeën in uw wijk. Ben benieuwd hoe jij aan 1/3 tot 1/2e komt?
pi_148444739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.
pi_148444903
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.
Een derde Duitsers heeft begrip voor Pegida

Bijna een derde van de Duitsers heeft begrip voor de betogers die zich Pegida noemen en de invloed van de islam te groot vinden worden. Uit een donderdag door het blad Stern gepubliceerde opiniepeiling blijkt dat 29 procent van de ondervraagden de islamisering zo groot vindt, dat er tegen gedemonstreerd moet worden. 13 procent zei bereid te zijn met Pegida mee te betogen.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)oor-Pegida-1674739W/
pi_148444988
En volgens Die Zeit sympathiseert meer dan de helft van de Duitsers met Pagida
http://www.zeit.de/politi(...)-deutschland-umfrage
pi_148445060
Dat soort bevolkingsonderzoeken zijn vaak weinig betrouwbaar.

Als 10% van de Duitsers op straat zou gaan, hadden we dat wel gezien.
pi_148445111
Zoals vandaag weer blijkt is het ook hoognodig. Tijd voor een Pegida-NL als tegenwicht voor de linkse goedpraters.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_148445294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat soort bevolkingsonderzoeken zijn vaak weinig betrouwbaar.

Als 10% van de Duitsers op straat zou gaan, hadden we dat wel gezien.
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
pi_148445322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Religieisfacisme het volgende:
Zoals vandaag weer blijkt is het ook hoognodig. Tijd voor een Pegida-NL als tegenwicht voor de linkse goedpraters.
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.
pi_148445487
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.
pi_148445506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Klopt, jij bent daar ook een van.
pi_148445581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
pi_148445692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
pi_148445817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Klopt, jij bent daar ook een van.
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:46:37 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148445831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148445840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:50:19 #29
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148446044
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het verscherpt inderdaad de tegenstellingen.
Say what?
pi_148446231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.

quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...
Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.
pi_148446628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

In de kern heeft religie vaak zelf ten doel zich te isoleren/onderscheiden en het is imo ook radicaal want geen bewijs en daarom gaat het ook om geloof. Het radicale eraan is dat men het voor "waarheid" aanneemt en er naar leeft/handeld.
Religie kun je niet simpel aanpakken omdat het vaak geindoctrineerd wordt tijdens vroege jeugd. Dit heeft een evolutionaire achergrond.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148446633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.
Ik weet zelfs niet wat een islamitische land is, is dat een land waar een moslim woont? Verder vind ik het niet zo relevant, het is algemeen bekend dat als je groepen mensen gaat criminaliseren op basis van hun geloof dat die mensen zich isoleren en steeds extremer zullen worden. Men krijgt immers een hekel aan de groep die het doet, daarmee krijgen ze een gemeenschappelijke vijand en wordt de invloed van de mensen die het hardst optreden en zich durven uiten tegen die vijand groter. Er komt minder weerwoord want niemand durft het voor die vijand op te nemen en met de mensen van buiten is geen contact meer.

Als je kijkt naar het christelijke geloof dat qua aanhang sterk is teruggelopen in het westen kun je leren dat juist het contact en onderwijs zorgen dat een geloof ook milder wordt. Mensen leven niet alleen met een geloof als reden voor hun gedrag maar ook met de huidige wereld. De manier waarop ze hun geloof toepassen wordt dus ook beïnvloed door de interactie met anderen, sluit je die invloed uit door isolement dan krijg je dus extremere religieuze invloeden. De mensen die dit het beste weten zijn religieuze leiders en vooral sekteleiders die zorgen voor een isolement van hun eigen groepen.
pi_148447959
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.

Daarnaast heb je blijkbaar geen idee welke figuren er achter Pegida zitten.
pi_148448701
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.

Daarnaast heb je blijkbaar geen idee welke figuren er achter Pegida zitten.
Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.
pi_148448762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.
Ik heb het over de oprichters. Zoek ze eens op. :)

En zoek het verleden van neo-nazisme in Oost-Duitsland ook eens op.

Ze zijn vooral daar groot en niet in gebieden waar ook daadwerkelijk moslims wonen.
pi_148451555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mogelijk komt er ook een Pegida demonstratie in Noorwegen
[ afbeelding ]
Dat is geen Noorse vlag..

..maar eerder de 'Fahne des Deutsches Vierten Reiches"

van de neo-nazi-groep "Deutsches Kolleg"
http://www.reich4.de/
http://www.reich4.de/die-fahne/
http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsches_Kolleg

quote:
Dieser Flaggenentwurf wurde von dem Rechtsanwalt Dr. Josef Wirmer 1943 geschaffen, und wurde einem kleinen Kreis bekanntgemacht. Unbeschadet davon, daß Dr. Wirmer in seinem Bemühen, den Führer des Deutschen Volkes und Kanzler des Deutschen Reiches stürzen zu helfen, zum Hochverräter wurde, steht fest: es ist dies der einzige bekanntgewordene Flaggenentwurf für ein Viertes Reich, der noch zum Zeitpunkt der Handlungsfähigkeit des Deutschen Reiches entworfen wurde. Zweifellos war es in der Ausnahmesituation des Jahres 1943 ein Verbrechen, am Sturz der Reichsregierung mitzuwirken – ein Verbrechen, das völlig zu Recht mit dem Tode bestraft wurde. Doch kann es heute nur darum gehen, ein Deutsches Reich ohne Hitler zu schaffen. Die Würdigung der Epoche des historischen Nationalsozialismus und der heldenhaften Errettung des Deutschen Reiches durch den Durchhaltewillen des Deutschen Volkes und seines Führers bedarf der tatsächlichen Beendigung des Dritten Reiches durch ein Viertes, das seinen Ausdruck schon in neuen Staatssymbolen erhält.

Wirmer kam durch sein Bekenntnis als gläubiger Katholik in die Widerstandskreise gegen das Dritte Reich. Ihm war das Balkenkreuz einerseits Symbol für die Zugehörigkeit Deutschlands zur christlichen Völkerfamilie, andererseits war die Assoziation mit dem Balkenkreuz in den deutschen Kriegsflaggen erwünscht. Die deutliche Nähe zu den skandinavischen Flaggen erschien Wirmer als Nachteil, sie kann aber auch als Identifikation mit der germanischen Völkerfamilie gesehen werden. Dieser Flaggenentwurf vereinigt die Farben Schwarz-Rot-Gold in der heraldisch richtigen Weise (die Metallfarbe trennt die Grundfarben) und stellt eine Abkehr von der Trikolore dar, die ein Produkt der Französischen Konterrevolution (gallischen Rebellion) von 1789 war.

Für uns, die wir eine neue Ordnung anstreben, kann es kein Zurück in der Geschichte geben. Insofern wird der Mangel der Traditionslosigkeit der Fahne rasch beseitigt, wenn sie uns im gegenwärtigen Ringen um die Freiheit unseres Volkes und seines Völkerrechtssubjektes, des Deutschen Reiches, allgemein anerkanntes Symbol des Ganzen sein wird und nicht als Signum einer Teil-Gruppe oder Teil-Organisation wahrgenommen wird.
Behoorlijk onfrisse groep, die zelfs door de NPD als erg radikaal gezien wordt en liever ver gehouden wordt...
(Waarbij ze zelf ook hun duidelijk hun vlag als herkenningspunt gebruiken)

een beetje vreemd dat die kennelijk hier openlijk hun vlag tonen binnen de PEGIDA-organisatie (alhoewel ik een beetje betwijfel of die foto uit Dresden komt, waar ze heel (imho terecht) terughoudend zijn in het accepteren van leuzen, slogans en vlaggen... eerder zou dat beeld wel eens uit de mislukte Kögida demonstratie uit Keulen kunnen komen, waar ook veel meer neo-nazi's in het organisatiecommittee zaten)

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 07-01-2015 23:49:15 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:50:46 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148451880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

[..]

Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:57:37 #38
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148452187
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148452258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:57 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.
Alleen geven die hun soldaten playmobil-poppetjes mee ipv wapens :')
pi_148452531
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.
Ook de behoorlijke omvang van neef en nicht huwelijken is een groot probleem. Naast gezondheidsrisico’s is het een aanslag op het IQ.

Doe dit eeuwen achter elkaar, mix het dan met religieuze hersenspoeling en onthoud het volk van wetenschappelijke feiten en je hebt al snel een bovenkamer die gevuld is met Brinta pap.
Maar ik ben het wel met je eens dat ingrijpen en democratie brengen in die landen geen enkele zin heeft. Maar aan de andere kant kan je ook niet wegkijken als aanslagen als 9/11 gebeuren. Dan kan je niet anders dan in de tegenaanval gaan.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:08:41 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148452629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:06 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.
Ook de behoorlijke omvang van neef en nicht huwelijken is een groot probleem. Naast gezondheidsrisico’s is het een aanslag op het IQ.

Doe dit eeuwen achter elkaar, mix het dan met religieuze hersenspoeling en onthoud het volk van wetenschappelijke feiten en je hebt al snel een bovenkamer die gevuld is met Brinta pap.
Maar ik ben het wel met je eens dat ingrijpen en democratie brengen in die landen geen enkele zin heeft. Maar aan de andere kant kan je ook niet wegkijken als aanslagen als 9/11 gebeuren. Dan kan je niet anders dan in de tegenaanval gaan.
tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.
pi_148452841
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.
Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.
En de terreur richt zich ook tegen Hindoes en Boeddhisten in bv India,Thailand of Myanmar of Christenen in Noord en Midden Afrika.
En die landen hebben helemaal geen geschiedenis van ingrijpen in het Midden-Oosten. Overal waar de islam zich vestigt krijg je vroeg of laat ook met het extremisme en terrorisme te maken.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:19:08 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148452939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:16 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.
En de terreur richt zich ook tegen Hindoes en Boeddhisten in bv India,Thailand of Myanmar of Christenen in Noord en Midden Afrika.
En die landen hebben helemaal geen geschiedenis van ingrijpen in het Midden-Oosten. Overal waar de islam zich vestigt krijg je vroeg of laat ook met het extremisme en terrorisme te maken.
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:21:25 #44
155616 Proximo
For god, king & country
pi_148453011
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.
Waar heeft China precies schuld aan?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_148453043
quote:

[..]

Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.

Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.

Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:23:23 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148453056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:21 schreef Proximo het volgende:

[..]

Waar heeft China precies schuld aan?
De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).
pi_148453161
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).
China is niet heilig, maar uiteindelijk valt het te terug te leiden tot het probleem van de wereldwijde bevolkingsexplosie. Zowel in Azië (ook China ondanks de één kindpolitiek) als Afrika groeit de bevolking ongecontroleerd door en dat brengt grote conflicten met zich mee. In Europa merken we dat door oneindige immigratie-stromen. Die bevolkingsgroei moet stoppen om de wereld leefbaar te houden. Dáár zou de VN zich op moeten richten in plaats van geneuzel over Zwarte Piet en klimaatverandering.
pi_148453187
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond?
Olie he. Maar dat wil nog niet zeggen dat die drones niet nodig zijn. Overigens werken de
Saudische en Amerikaanse veiligheidsdiensten goed samen en leveren ze ook terroristen uit aan Amerika. Saoedi Arabië heeft de boel best wel goed onder controle ik hoor weinig over aanslagen daar integenstelling tot bv het Waziristan gebergte in Pakistan waar de Pakistaanse overheid geen enkele controle over heeft. Maar ik snap dat het een beetje scheef is maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
pi_148453199
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.

Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaveren
pi_148453265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaveren
Op het moment van de Europese verkiezingen was het al duidelijk dat Artikel 50 geen zetels zou halen, dus verloren stem. VNL is inderdaad een optie bij de volgende landelijke verkiezingen. Ik vind deze partij echter wat te rechts als het om sociale zekerheid gaat. Ik ben vóór een goede sociale zekerheid voor mensen die hier lang (meer dan 10 jaar) werken, en VNL wil wel heel veel afbreken. De PVV schiet echter wel eens naar het andere uiterste door, dus het blijft lastig.
pi_148453338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.

Je zou eventueel ook nog op de partij VoorNederland kunnen stemmen van Bontes en van Klaveren. In de kamer stemmen die vrijwel hetzelfde als de PVV het zou dus geen verlies zijn als PVVers op VNL stemmen of andersom.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:33:32 #52
155616 Proximo
For god, king & country
pi_148453379
quote:

[..]

Herkenbaar.

Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.

Ik zie het verzet eerder in de gigantische groei van UKIP, grootste britse fractie in de EU en inmiddels ook mogelijk coalitiepartner, Het Front National en de PVV.

Duitsland en Zweden zijn het meest correct, toch zie je dat ook daar langzaam de scheuren beginnen te ontstaan. AFD, Zweden Democraten, ze zijn nu nog klein, maar wie weet waar die over 10 jaar staan?
Veranderingen hebben een momentum, en iedere terreurdaad geeft weer vers bloed aan deze bewegingen.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_148453515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:33 schreef Proximo het volgende:

[..]

Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.

Ik zie het verzet eerder in de gigantische groei van UKIP, grootste britse fractie en inmiddels ook mogelijk coalitiepartner, Het Front National en de PVV.

Duitsland en Zweden zijn het meest correct, toch zie je dat ook daar langzaam de scheuren beginnen te ontstaan. AFD, Zweden Democraten, ze zijn nu nog klein, maar wie weet waar die over 10 jaar staan?
Veranderingen hebben een momentum, en iedere terreurdaad geeft weer vers bloed aan deze bewegingen.
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.

Zweden is niet alleen correct, maar zelfs doodeng. Een verbod op islam-kritiek, totale gekken in die daar nu in de regering zitten (in vergelijking daarmee is Dion Graus een hele normale man). Ik denk dat Zweden niet snel bij zinnen komt. Ik verwacht meer van Denemarken, die in het verleden hele verstandige dingen hebben gedaan (zoals zeer strenge asielwetgeving). Helaas zit er nu een linkse regering die de uiterst succesvolle grenscontroles in 2011 hebben stopgezet.

Ik vraag mij af of UKIP mee wil doen met FN en PVV. FN blijft afschrikken. In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:19:20 #54
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148483164
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Manke op 08-01-2015 21:19:38 ]
pi_148483228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Wat een clown blijft het ook. _O-
pi_148483316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Onsmakelijk. Hij spreekt ook al als een haatbaard.
pi_148489602
quote:

[..]

Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.

Zweden is niet alleen correct, maar zelfs doodeng. Een verbod op islam-kritiek, totale gekken in die daar nu in de regering zitten (in vergelijking daarmee is Dion Graus een hele normale man). Ik denk dat Zweden niet snel bij zinnen komt. Ik verwacht meer van Denemarken, die in het verleden hele verstandige dingen hebben gedaan (zoals zeer strenge asielwetgeving). Helaas zit er nu een linkse regering die de uiterst succesvolle grenscontroles in 2011 hebben stopgezet.

Ik vraag mij af of UKIP mee wil doen met FN en PVV. FN blijft afschrikken. In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
De kans is reëel dat Jansen ooit gelijk krijgt. Als de politiek en de poco-brigade maar lang genoeg doorgaat met problemen wegmoffelen, dan escaleert de situatie vanzelf. Moslim-extremisten zullen het niet nalaten om steeds weer misbruik te maken van de lafheid die grote delen van Europa regeert.

Er zal op Europees niveau (het is allang geen nationaal probleem meer) veel meer gedaan moeten worden om moslim-extremisme de kop in te drukken. Zelfs als "gematigde" moslims daar hinder van ondervinden. Gelovig zijn is een keuze, geen feit. Het bestrijden van allerlei vormen van extremisme, waaronder dus ook religieus extremisme, is pure noodzaak om de bevolking tegen terreurdaden te beschermen.
pi_148490607
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een clown blijft het ook. _O-
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148490991
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Er zal op Europees niveau (het is allang geen nationaal probleem meer) veel meer gedaan moeten worden om moslim-extremisme de kop in te drukken. Zelfs als "gematigde" moslims daar hinder van ondervinden. Gelovig zijn is een keuze, geen feit. Het bestrijden van allerlei vormen van extremisme, waaronder dus ook religieus extremisme, is pure noodzaak om de bevolking tegen terreurdaden te beschermen.
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.
pi_148491018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown. En iemand die schrijft over een op handen zijnde oorlog al helemaal.
pi_148492254
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown.
Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.
#NoDAPL
pi_148492728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In wat gerenommeerde kranten is het 1/8e. Maar zoals ik al stelde, het is vrij makkelijk om dat soort getallen te verkrijgen als je vragen als; Wilt u graag meer moskeeën in uw wijk. in je enquete gaat stoppen.
pi_148492739
quote:

[..]

Mag ik eigenlijk vragen waar je dat op baseert? Volgens mij daalt het aantal Nederlandse moskee bezoekers als jaren, volgens mij nog wel steviger als het kerkbezoek. Dus hoe kom je daar eigenlijk aan? Dat de islam veel invloed heeft?
pi_148493170
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zoveelste deel van een radicalist in wording.
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:02:42 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148493918
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 03:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.
pi_148493936
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:08:10 #67
396550 Richestorags
pi_148493950
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.
pi_148493957
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:15:31 #69
396550 Richestorags
pi_148493993
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
pi_148516743
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt.
Ik twijfel er niet aan dat die deskundigen hier gelijk in hebben. Nu de relevante vraag die jij ongetwijfeld anders zal beantwoorden dan Elf. Wat zijn de oorzaken van het gebrek aan sociale cohesie? Laten we het daar vooral over hebben.
#NoDAPL
pi_148516851
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.

Laat ze maar paar miljard uit de kast trekken, de technologie is genoeg gevorderd om terrorisme goed te kunnen bestrijden.
Why stay small, if you can grow big..
pi_148516883
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?
#NoDAPL
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:30:45 #73
396550 Richestorags
pi_148516918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?
Geen vak, maar wel in een studentencontext met haar te maken gehad.
pi_148516978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:28 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.

Laat ze maar paar miljard uit de kast trekken, de technologie is genoeg gevorderd om terrorisme goed te kunnen bestrijden.
Dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot het daadwerkelijke gevaar van terrorisme.
pi_148517007
pi_148517049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Geen vak, maar wel in een studentencontext met haar te maken gehad.
Ik ben nu aan het luisteren.
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/307819
#NoDAPL
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:36:19 #77
396550 Richestorags
pi_148517138
quote:
Slachtoferrol. Mag ik even een teiltje :r
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:36:35 #78
396550 Richestorags
pi_148517149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben nu aan het luisteren.
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/307819
Het is best interessant wat er gezegd werd.
pi_148517226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Slachtoferrol. Mag ik even een teiltje :r
Hij is toch echt neergeknald door een terrorist.
Om de Fransen als geheel en Charlie in het bijzonder te beschermen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:40:30 #80
396550 Richestorags
pi_148517316
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:38 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Hij is toch echt neergeknald door een terrorist.
Om de Fransen als geheel en Charlie in het bijzonder te beschermen.
Maar niet in de hoedanigheid als Moslim. Dat heeft er geen reet mee te maken.
pi_148517428
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown. En iemand die schrijft over een op handen zijnde oorlog al helemaal.
Deze opmerking maakt jou de opperclown van allemaal, FOK!'s eigen Popov.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148517508
quote:
Ach ja, die kankertroll ziet zijn kans ook weer eens schoon, dat die kneus nog niet verplicht een muilkorf om moet is mij een raadsel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148517971
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 02:10 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Mag ik eigenlijk vragen waar je dat op baseert? Volgens mij daalt het aantal Nederlandse moskee bezoekers als jaren, volgens mij nog wel steviger als het kerkbezoek. Dus hoe kom je daar eigenlijk aan? Dat de islam veel invloed heeft?
Een toenemende populariteit van rechtse partijen in Zweden, Frankrijk, Italië en Nederland.
In Nederland zijn het trouwens meer de andere partijen die naar rechts opschuiven wat het meeste opvalt. Wat je het laatste jaar bij de PvdA ziet gebeuren, was 5 jaar geleden nog onmogelijk.
Maatschappelijke ontwikkelingen zoals Pegida.
En zelfs als je DWDD kijkt tegenwoordig dan worden er uitspraken gedaan en sentimenten worden geuit die een paar jaar geleden nog ondenkbaar waren omdat dat toen nog moslimhaat werd genoemd.

Kijk dit maar terug: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/331666
En dat zijn dan uitspraken van politiek correcte personen.
pi_148519872
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een toenemende populariteit van rechtse partijen in Zweden, Frankrijk, Italië en Nederland.
In Nederland zijn het trouwens meer de andere partijen die naar rechts opschuiven wat het meeste opvalt. Wat je het laatste jaar bij de PvdA ziet gebeuren, was 5 jaar geleden nog onmogelijk.
En zelfs als je DWDD kijkt tegenwoordig dan worden er uitspraken gedaan en sentimenten worden geuit die een paar jaar geleden nog ondenkbaar waren omdat dat toen nog moslimhaat werd genoemd.

Is het een verrechtsing of is het het niet langer met de mantel der liefde bedekken? Nederlanders hadden de reflex om bepaalde zaken niet hardop te zeggen uit angst in de racistenhoek geplaatst te worden. Zo kwam je in de jaren 80 nog in de problemen als je als socioloog vaststelde dat het percentage allochtonen in de gevangenis wel erg hoog is en je je afvroeg hoe dat komt.

Let wel: het gaat hier enkel om mulitculti links en rechts, dat heeft natuurlijk niets te maken met sociaaleconomisch links of rechts.
#NoDAPL
pi_148520439
quote:
13s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:54 schreef Ludd het volgende:
Die zullen ook wel weer garen spinnen bij de gebeurtenissen in Parijs van vandaag. -O-
Lijkt mij ook ja.

Maar aan de andere kant: is het niet legitiem om hierdoor bezorgd te zijn over immigratie vanuit islamitische conflictgebieden?

En je moet denk ik ook twee discussies uit elkaar houden. In bijv. Nederland is een aanzienlijke moslim-minderheid. Dat zijn bijna allemaal gematigde mensen die de gebeurtenissen in Parijs ook walgelijk vinden. Denk maar aan de toespraak van Aboutaleb. Dat is een Nederlander die aan dezelfde kant als ons allemaal staat. Als je generaliserend doet over Nederlandse moslims, scheer ze dan over één kam met hem ipv. met de terroristen. Want elke Nederlander verdient het voordeel van de twijfel.

Maar waar geen moslim-minderheid is, speelt dat argument geen rol. Daar stelt zich veel meer simpelweg de vraag als het gaat om immigratie uit landen zoals Syrië: weegt de positieve bijdrage en het humanitaire aspect daarvan op tegen het risico op het binnenhalen van gevaarlijke terroristen? Dat is m.i. best een vraag die gesteld mag worden; ik vind dat het moet kunnen dat je buitenlanders die hierheen willen komen op zo'n manier langs de meetlat legt en dat je ook een voorzichtig "nee" op die vraag moet mogen antwoorden.
pi_148520847
Voor komende maandag is de gebruikelijke demo omgezet in een "Trauermarsch" voor de slachtoffers in Frankrijk , wat gezien het feit dat de Pegida-beweging al wekenlang "Lügenpresse" roept een tikje pikant en opmerkelijk is.

De pers liegt alleen maar en dan dode journalisten willen herdenken. Iets klopt daar niet.
pi_148520991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is het een verrechtsing of is het het niet langer met de mantel der liefde bedekken? Nederlanders hadden de reflex om bepaalde zaken niet hardop te zeggen uit angst in de racistenhoek geplaatst te worden. Zo kwam je in de jaren 80 nog in de problemen als je als socioloog vaststelde dat het percentage allochtonen in de gevangenis wel erg hoog is en je je afvroeg hoe dat komt.

Let wel: het gaat hier enkel om mulitculti links en rechts, dat heeft natuurlijk niets te maken met sociaaleconomisch links of rechts.
Beide. Ik constateer dat je gelukkig steeds meer kan zeggen en dat er minder met de mantel der liefde wordt bedekt. Het blijft een groot probleem nog.
pi_148521009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In de jaren '90 hoefde je ook niet teveel kanttekeningen te plaatsen bij immigratie en integratie.

Ik kan even niet op de naam komen maar er is een professor die in de jaren 80 (?) onderzoek deed naar de multiculturele samenleving maar vanwege dat onderzoek ontslagen is.
Hij werd zo hard aangepakt in de kranten (columns) dat hij naar het buitenland vertrokken is...
..kan niet op de naam komen, maar past perfect in wat jij schrijft over de jaren 80.
Professor, man, leeft nog wel, inmiddels hoge leeftijd, werd in columns door een bekende NLer (schreef onder een pseudoniem) afgemaakt... Ik ga ondertussen zoeken of ik via Google op de naam kan komen.

Hebbes: Wouter Buikhuizen
Deed geen onderzoek naar de multiculturele samenleving, maar naar aangeboren 'afwijkingen' die crimineel gedrag veroorzaken.
Moest even diep graven in mijn geheugen totdat ik mij herinnerde dat hij een criminoloog was, toen was hij zo gevonden. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door karton2 op 09-01-2015 20:24:10 ]
pi_148521116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:11 schreef Kingstown het volgende:
Voor komende maandag is de gebruikelijke demo omgezet in een "Trauermarsch" voor de slachtoffers in Frankrijk , wat gezien het feit dat de Pegida-beweging al wekenlang "Lügenpresse" roept een tikje pikant en opmerkelijk is.

De pers liegt alleen maar en dan dode journalisten willen herdenken. Iets klopt daar niet.
Wat een onzin. Als er 1 soort pers is die die mensen niet leugenachtig vinden, maar juist helden, dan is het wel de redactie van een blad als Charlie Hebdot.
Bovendien is de pers in Duitsland erg gekleurd dus dat ze die leugenachtig noemen is begrijpelijk.
pi_148529846
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:16 schreef karton2 het volgende:
Hebbes: Wouter Buikhuizen
Deed geen onderzoek naar de multiculturele samenleving, maar naar aangeboren 'afwijkingen' die crimineel gedrag veroorzaken.
Ja, daarvoor ging hij naar de populaties in de gevangenissen kijken en toen concludeerde hij dat in de gevangenis 80-90% van de mensen allochtoon is terwijl in de maatschappij 5% allochtoon is of iets van die strekking. Rara, hoe kan dat? Dat wou hij natuurlijk wel graag weten gezien zijn onderzoeksvraag. Helaas werd hem dat niet in dank afgenomen, je mocht er in die tijd over spreken. Tja, dan kan je ook geen problemen oplossen. Uiteraard hangt het in grote mate samen met het sociaaleconomische milieu (weten we nu, dat was in die tijd nog wat speculatief), veel van die mensen zitten in een lager sociaaleconomisch milieu, echter om daarop uit te komen moet je wel eerst mogen bespreken dat er een relatie is tussen etniciteit en de kans dat je een delinquent wordt. Als je dan eenmaal die koppeling met het sociale milieu hebt gelegd kan je bekijken hoe het komt dat mensen uit een 'lager' milieu eerder delinquent worden etc.
#NoDAPL
pi_148529996
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, die kankertroll ziet zijn kans ook weer eens schoon, dat die kneus nog niet verplicht een muilkorf om moet is mij een raadsel.
Vind jejezelf nu stoer dat je kanker zegt?

Hij heeft gewoon gelijk.
pi_148530018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als er 1 soort pers is die die mensen niet leugenachtig vinden, maar juist helden, dan is het wel de redactie van een blad als Charlie Hebdot.
Bovendien is de pers in Duitsland erg gekleurd dus dat ze die leugenachtig noemen is begrijpelijk.
Ja joh, allemaal pro-multiculti?

Ik denk dat ik gewoon 100% gelijk had over jou. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:10:12 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148530299
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:57 schreef Igen het volgende:
Maar aan de andere kant: is het niet legitiem om hierdoor bezorgd te zijn over immigratie vanuit islamitische conflictgebieden?
Dat is zeker legitiem. Denk maar eens aan PTSS. Militairen hebben er al last van. Moet je nagaan als je in een conflictgebied bent geboren en hier maar in de opvang terecht komt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148533423
Na het geval Charlie in Frankrijk krijgen allerlei diensten grote budgetten voor meer controle.

Vandaag op de radio zeiden ze al dat ze de aanhangers van Pegida daarmee goed in de gaten kunnen houden.
pi_148533638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar uit wat blijkt dan precies dat de invloed van islamieten stijgt?
pi_148533642
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik ook nog steeds geen bron gezien mbt tot 1/2e bewering. ;)
pi_148533646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, daarvoor ging hij naar de populaties in de gevangenissen kijken en toen concludeerde hij dat in de gevangenis 80-90% van de mensen allochtoon is terwijl in de maatschappij 5% allochtoon is of iets van die strekking. Rara, hoe kan dat? Dat wou hij natuurlijk wel graag weten gezien zijn onderzoeksvraag. Helaas werd hem dat niet in dank afgenomen, je mocht er in die tijd over spreken. Tja, dan kan je ook geen problemen oplossen. Uiteraard hangt het in grote mate samen met het sociaaleconomische milieu (weten we nu, dat was in die tijd nog wat speculatief), veel van die mensen zitten in een lager sociaaleconomisch milieu, echter om daarop uit te komen moet je wel eerst mogen bespreken dat er een relatie is tussen etniciteit en de kans dat je een delinquent wordt. Als je dan eenmaal die koppeling met het sociale milieu hebt gelegd kan je bekijken hoe het komt dat mensen uit een 'lager' milieu eerder delinquent worden etc.
Cijfers zijn volgens mij niet echt meer actueel. Meer dan de helft van de Nederlandse gevangenen is tegenwoordig autochtoon. ;)
pi_148534417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat ie nog bestaat is één ding, maar dat zulke idioten ook nog een podium krijgen...
pi_148534447
Zal Peter R. de Vries vinden dat de joden het hebben uitgelokt? Zelfs een verstandige man als hij begrijpt niet dat we allemaal gevaar lopen. En zo zijn er nog heel veel in de grachtengordel.
Bij DWDD waren het alleen Jort Kelder en die moslimmevrouw die echt begrepen wat er aan de hand is.

[ Bericht 27% gewijzigd door Loekie1 op 10-01-2015 09:03:07 ]
pi_148542864
Sinds 15.00 uur is er een "kundgebung" gaande bij de Frauenkirche in Dresden voor "Weltoffenheit und Mitmenschlichkeit" en om een anti-Pegida teken te geven.
Schatting van het aantal deelnemers is 35.000.

pi_148546270
Ik zie het eigenlijk als een slecht teken dat die pegida beweging steeds meer groeiende is. Waar gaat dit eindigen?
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 10 januari 2015 @ 18:39:25 #103
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_148546480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie het eigenlijk als een slecht teken dat die pegida beweging steeds meer groeiende is. Waar gaat dit eindigen?
Ze gaan s'avonds op een plein staan, ventileren hun mening, en gaan vervolgens weer naar huis. Wat is hier zo slecht aan dan?
pi_148546494
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:39 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ze gaan s'avonds op een plein staan, ventileren hun mening, en gaan vervolgens weer naar huis. Wat is hier zo slecht aan dan?
Het feit dat het nu allemaal nog vreedzaam is, maar de vraag voor hoelang?
Zonder wrijving geen glans
pi_148547041
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zolang men alleen in Dresden voet aan de grond krijgt zal het niet al teveel gevolgen hebben.
Sachsen is sowieso een regio waar enorm veel onvrede heerst. en dat kanaliseert zich nu.

Het is wat dat betreft opmerkelijker dat men in steden als Keulen of Hamburg amper mensen weet te mobiliseren.
pi_148547394
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zolang men alleen in Dresden voet aan de grond krijgt zal het niet al teveel gevolgen hebben.
Sachsen is sowieso een regio waar enorm veel onvrede heerst. en dat kanaliseert zich nu.

Het is wat dat betreft opmerkelijker dat men in steden als Keulen of Hamburg amper mensen weet te mobiliseren.
Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.
pi_148547530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef DeParo het volgende:

Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.
Op zich heb je wel een goed punt dat men in (West-) Europa amper nog de straat op gaat, maar Duitsland is daar toch wel een beetje uitzondering op. 1 mei-demo's, anti-kerncentrale demo's na de ramp in Japan en vele andere Bürgerinitiatieve zijn daar toch nog redelijk in gebruik.
pi_148547692
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het is geen moslim demonstratie, waarbij er altijd wel issues zijn.
pi_148547831
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Op zich heb je wel een goed punt dat men in (West-) Europa amper nog de straat op gaat, maar Duitsland is daar toch wel een beetje uitzondering op. 1 mei-demo's, anti-kerncentrale demo's na de ramp in Japan en vele andere Bürgerinitiatieve zijn daar toch nog redelijk in gebruik.
Dat zijn toch vaak de meer gevestigde onderwerpen, zoals antifascisme veel aanhangers trekt, denkt dat de tegendemonstranten in Duitsland ook veel uit deze groep putten.
pi_148547872
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de mensen die écht iets bijdragen aan de maatschappij - bijv al die vrijwilligers die in 2013 zandzakken hebben gestapeld - hier tegenaan kijken; of die specifiek aan een van beide kanten staan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 19:41:44 ]
pi_148547879
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef DeParo het volgende:

Dat zijn toch vaak de meer gevestigde onderwerpen, zoals antifascisme veel aanhangers trekt, denkt dat de tegendemonstranten in Duitsland ook veel uit deze groep putten.
De tegendemonstratie was redelijk breed opgezet. Ook ondersteund door kerkelijke organisaties, sportclubs e.d. (Zelfs Dynamo Dresden :o ) Niet echt de usual suspects zeg maar.
pi_148548016
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De tegendemonstratie was redelijk breed opgezet. Ook ondersteund door kerkelijke organisaties, sportclubs e.d. (Zelfs Dynamo Dresden :o ) Niet echt de usual suspects zeg maar.
En toch ook redelijk groot voor zo'n demonstratie, ten minste als je het gaat vergelijken met eerdere conservatieve demonstraties, tsja ik denk dat de weerzin in Duitsland om hiervoor op te staan nog steeds erg groot is, ook al zijn veel mensen het in principe wel mee eens (of in de mindere mate), de groeiende populariteit van die Alternatieve Partij wijst ook in die richting. De Beierse CSU die zich eveneens wat minder kritisch wilt opstellen is ook een teken dat het toch een redelijke omvang heeft.

Wanneer het in Duitsland wat meer sociaal geaccepteerd zou zijn om dit te doen denk ik ook dat dit soort demonstraties groeien, maar ja, of je dat in Duitsland zou moeten willen is een andere vraag.
pi_148550636
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Cijfers zijn volgens mij niet echt meer actueel. Meer dan de helft van de Nederlandse gevangenen is tegenwoordig autochtoon.
Daar zitten ook autochtonen tussen die door het CBS wel en door een groot deel van het volk niet tot de autochtonen worden gerekend: mensen wiens beide grootouders uit Marokko/Turkijke/Suriname/Antillen-eilandjes komen. De vraag is in welke mate het percentage hierdoor is beïnvloed, daar geeft het CBS geen cijfers over. Het CBS had dit probleem kunnen oplossen door ook de cijfers voor kaukasisch en niet-kaukasisch te geven.
#NoDAPL
pi_148550833
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het maakt het wat mij betreft in ieder geval minder overtuigend dat allerlei organisaties die hier niets mee te maken hebben al die mensen optrommelen. Hoeveel van hen zouden uit zichzelf zijn gekomen als 1 politieke organisatie zo'n demonstratie had aangekondigd? 10%? Kwestie van rekening te houden met de vertekening van het aantal. Ik vraag me af of dat die organisaties (sportclubs, BVO, kerk, ...) dat doen omdat ze oprecht verontwaardigd zijn of uit angst in de extreemrechtse hoe geplaatst te worden.
#NoDAPL
pi_148551270
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:41 schreef Kingstown het volgende:
(Zelfs Dynamo Dresden )
Zal niet de harde kern geweest zijn denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog wel langer vreedzaam blijft. Het volk wat daar staat is niet op rellen uit. Is geen extreem rechts. Al worden ze wel continu zo geframed door de media en politiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148551608
De anti-pegida beweging is ook groeiende.
pi_148553386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar zitten ook autochtonen tussen die door het CBS wel en door een groot deel van het volk niet tot de autochtonen worden gerekend: mensen wiens beide grootouders uit Marokko/Turkijke/Suriname/Antillen-eilandjes komen. De vraag is in welke mate het percentage hierdoor is beïnvloed, daar geeft het CBS geen cijfers over. Het CBS had dit probleem kunnen oplossen door ook de cijfers voor kaukasisch en niet-kaukasisch te geven.
Goede onderbouwing! Van een forse meerderheid in de cellen (geen idee hoe je eraan komt), naar de cijfers kloppen niet.
pi_148553403
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
De anti-pegida beweging is ook groeiende.
Die was en is nog steeds de grootse. Althans, komen volgens mij vanaf het begin al de meete betogers op af.
pi_148554016
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Goede onderbouwing! Van een forse meerderheid in de cellen (geen idee hoe je eraan komt), naar de cijfers kloppen niet.
Jij legt woorden in mijn mond die ik niet heb gebruikt. Meer woorden maak ik er niet aan vuil aangezien iedereen zelf de reacties waar het over gaat kan lezen.
#NoDAPL
pi_148555332
Ik heb in Duitsland gewoond en ze praten daar nooit over 'de oorlog'. Ze dragen een heleboel opgekropte geschiedenis in zich. Mochten terroristen een aanslag in Duitsland plegen, dan verwacht een uitbarsting van Duits verzet, simpelweg omdat ze dan eindelijk een keer 'de goeden' mogen zijn. Pegida is wat dat betreft pas het begin. Het wachten is op een aanslag, dan heb je zo tien miljoen Duitsers op de been.
pi_148573771
Morgen voor het eerst ook in Leipzig een demo. Na Dresden de 2de stad in het Oosten waar men de straat opgaat. Legida ipv Pegida en dezelfde patronen zijn herkenbaar. Organisatoren met een tamelijk dubieus verleden en meteen een tegenreactie van kerken, private organisaties en andere politieke partijen. Demo is voor het stadion van Red Bull Leipzig.
pi_148573925
http://www.sueddeutsche.d(...)chlichkeit-1.2298606

Gisteren waren er ook in Dresden 35.000 mensen op de straat die tegen Pegida demonstreerden. Ik ben nieuwsgierig hoeveel mensen morgen er met de Pegida-beweging meelopen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_148607969
Pamflet van Franse cartoonisten die niet blij zijn met Pegida. Onruststokers die Charlie Hebdo proberen te kapen in hun ogen.

http://www.volkskrant.nl/(...)van-pegida~a3828032/

pi_148608836
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Pamflet van Franse cartoonisten die niet blij zijn met Pegida. Onruststokers die Charlie Hebdo proberen te kapen in hun ogen.

http://www.volkskrant.nl/(...)van-pegida~a3828032/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niet verrassend.

Linkse (Pavlov) reactie.

Je zou verwachten dat ze , zeker nu ,iets langer nadenken i.p.v. alles waar Pegida voor staat (meteen) als rechts-extremisme weg te zetten.

Jammer.
pi_148609058
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef DrMabuse het volgende:

Niet verrassend.

Linkse (Pavlov) reactie.

Je zou verwachten dat ze , zeker nu ,iets langer nadenken i.p.v. alles waar Pegida voor staat (meteen) als rechts-extremisme weg te zetten.

Jammer.
Gelukkig voor jou kan de rest van Charlie Hebdo niet meer zulke cartoons maken.
pi_148609179
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Niet verrassend.

Linkse (Pavlov) reactie.

Jammer.
Het lijkt inderdaad wel een Pavlov-reactie. :)
Elke kritiek op immigratie- en/of integratiebeleid werkt als een bel die de hond slijm doet vrijzetten in zijn mond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_148609206
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zo dan.

Lang over nagedacht?

Smakeloos.

Dat in ieder geval.
pi_148609267
Waarom staan die daar, wat is het doel?
pi_148609278
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:43 schreef DrMabuse het volgende:

Smakeloos.

Dat in ieder geval.
Dat zeggen nationalisten en extremisten altijd over de cartoons van CH.
pi_148609389
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad wel een Pavlov-reactie. :)
Elke kritiek op immigratie- en/of integratiebeleid werkt als een bel die de hond slijm doet vrijzetten in zijn mond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt is vooral dat die cartoonisten het niet tof vinden dat 'Charlie Hebdo' wordt geclaimd door die Pegida-gasten.

De redacteuren van CH hebben immers wel laten blijken dat ze kritiek op het immigratie- en integratiebeleid niet schuwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148609413
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:46 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat zeggen nationalisten en extremisten altijd over de cartoons van CH.
Jij dus ook.
pi_148609489
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is vooral dat die cartoonisten het niet tof vinden dat 'Charlie Hebdo' wordt geclaimd door die Pegida-gasten.

De redacteuren van CH hebben immers wel laten blijken dat ze kritiek op het immigratie- en integratiebeleid niet schuwen.
'Charlie Hebdo' is door velen geclaimd.

Heel veel mensen en heel groeperingen.

Op links , midden en rechts.

Pegida wordt nu naar mijn mening veels te makkelijk en onterecht in de rechts-extremistische hoek geduwd.
pi_148609588
quote:

Punt is vooral dat juist CH zich altijd heeft afgezet tegen groeperingen als Pegida en een aantal cartoons zelfs gemaakt zijn door medewerkers van CH. Het is wat moeilijk te verteren voor sommigen dat het om een links tijdschrift gaat.
pi_148609607
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:52 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

'Charlie Hebdo' is door velen geclaimd.

Heel veel mensen en heel groeperingen.

Op links , midden en rechts.

Pegida wordt nu naar mijn mening veels te makkelijk en onterecht in de rechts-extremistische hoek geduwd.
Tsja, dan moet je bij die cartoonisten wezen. Misschien moet je eens fel tegen hen van leer trekken.

Overigens vind ik dat geclaim sowieso nogal debiel. Iedereen roept nu 'Je suis Charlie', maar dat is natuurlijk gewoon gelul in veel gevallen.
pi_148609648
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens vind ik dat geclaim sowieso nogal debiel. Iedereen roept nu 'Je suis Charlie', maar dat is natuurlijk gewoon gelul in veel gevallen.
Mee eens.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:57:13 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148609651
quote:

[..]

Ik durf te wedden dat de meeste mensen op deze aardkloot nog NOOIT van Charlei Hebdo hadden gehoord en nu "dapper" meelopen met een stille tocht om vervolgens weer naar huis te gaan en geleidelijk alles vergeten.

Je kunt zeggen wat je wilt maar volgens mij zijn de meest Pegida demonstranten geen nazi's maar meer bezorgde burgers die gehoord wensen te worden.
pi_148609679
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt maar volgens mij zijn de meest Pegida demonstranten geen nazi's maar meer bezorgde burgers die gehoord wensen te worden.
Die cartoonisten zien dat blijkbaar anders.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:00:27 #138
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148609748
quote:

[..]

Tsja, dan moet je bij die cartoonisten wezen. Misschien moet je eens fel tegen hen van leer trekken.

Nee duh, die lui draaien zich nu om in het graf. Jarenlang geschopt tegen het 'establishment' en heilige huisjes en nu en masse door hen omarmd. Overigens was Charlie ook niet echt recht in de leer qua vrijheid van meningsuiting. De cartoonist die ontslagen werd, de oproepen om het FN gerechtelijk te laten ontbinden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148609946
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:50 schreef DrMabuse het volgende:

Jij dus ook.
Een jij-bak. Altijd leuk. Ga maar klagen bij 1 van de cartoonisten van CH die dit initiatief mede heeft opgezet.

pi_148610035
Live-ticker voor de mensen die de demo's in Leipzig en Dresden willen volgen:
http://www.sz-online.de/n(...)dresden-3013143.html
pi_148611708
quote:

[..]

Het feit dat Pegida op een ostentatieve wijze een standpunt inneemt over die actualiteiten daar verandert niets aan de inhoud van die actualiteiten en hopelijk ook niets aan de stellingname van de betrokken Franse partijen (niet politiek maar algemeen). Om je daar nu druk om te maken. Ik vind het prima hoor, vrijheid van meningsuiting en zo, maar ik vind zijn suggestie dat het een pavlovreactie is terecht.

quote:
Overigens vind ik dat geclaim sowieso nogal debiel.
Eens.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-01-2015 18:03:52 ]
#NoDAPL
pi_148611873
quote:
Net als dat de meeste PVV-aanhangers relatief normale en brave mensen zijn.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 18:18:43 #143
155616 Proximo
For god, king & country
pi_148612657
quote:
An den „Dresden Nazifrei“-Sammelpunkten am Theaterplatz und am Rathenauplatz stehen noch immer jeweils etwa 300 Menschen. Die Stimmung ist ob der geringen Teilnehmerzahl etwas gedrückt.
Loopt storm bij de anti's hoor... :') _O-
pi_148613048
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Proximo het volgende:

[..]

Die zijn toch zaterdag al massaal geweest.
pi_148613142
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Proximo het volgende:

[..]

Dat aantal was de vorige keer toch iets van 3000-5000? Of was dat niet in Dresden?
pi_148613340
quote:

[..]

Ik durf te wedden dat de meeste mensen op deze aardkloot nog NOOIT van Charlei Hebdo hadden gehoord en nu "dapper" meelopen met een stille tocht om vervolgens weer naar huis te gaan en geleidelijk alles vergeten.

Cartoonisten e.d. vergroten nu eenmaal alles uit, dat is hun werk.
pi_148614257
Pegida heeft alleen een substantiële aanhang in Dresden. In de rest van Duitsland is het marginaal.
In München vandaag ook weer 2 demo's, waarvan Bagida/Muegida (variant op Pegida) ongeveer 600 mensen op de been weet te brengen en de anti-Pegida demo ongeveer 25.000. Ook hier hebben de organisatoren van de Pegida een nogal dubieuze achtergrond in rechts-extreme kringen.

http://www.abendzeitung-m(...)15-86656ac7283e.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Kingstown op 12-01-2015 18:59:35 ]
pi_148618163
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Een jij-bak. Altijd leuk. Ga maar klagen bij 1 van de cartoonisten van CH die dit initiatief mede heeft opgezet.

[ afbeelding ]
En dat moet jouw onderstaande debiele uitspraak richting mij verklaren?

We hebben blijkbaar een heel ander idee betreffende wat "leuk" is.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

pi_148618454
Volgens de spreker zijn er nu 40.000 PEGIDA aanhangers op de been in Dresden.
pi_148618557
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:20 schreef DrMabuse het volgende:

En dat moet jouw onderstaande debiele uitspraak richting mij verklaren?

We hebben blijkbaar een heel ander idee betreffende wat "leuk" is.

Jij zegt dat je het jammer vindt dat "ze" zulke cartoons maken. Dat probleem is dus deels voor je opgelost, aangezien een deel van "ze" dat nu niet meer kan. Dat jij over de ruggen van de slachtoffers van een links-satirisch blad gaat blaten over een linkse pavlov-reactie vind ik dan weer ongepast. Zo hebben we allemaal wel iets wat we niet leuk vinden.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:32:56 #152
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148618620
quote:
Pegida-demonstratie Dresden trekt duizenden aanhangers

In Dresden lopen naar schatting 15.000 mensen mee in een demonstratie van de Pegida-beweging. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.

De organisatie had opgeroepen te betogen met een Duitse vlag met daarop een zwarte band om de slachtoffers van de terreuraanslagen in Parijs te herdenken, maar weinigen gaven gehoor aan die oproep.
NOS
Say what?
pi_148618631
Tsja nog steeds niks op een populatie van 80 miljoen.

0,02%
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148618637
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens de spreker zijn er nu 40.000 PEGIDA aanhangers op de been in Dresden.
Alleen in Dresden is de PEGIDA-beweging echt groot. In Leipzig zijn er ongeveer 30.000 tegenstanders (ook volgens een spreker, het is dus afwachten hoe nauwkeurig die getallen zijn), met slechts 2500 voorstanders. Hetzelfde geldt voor München, ook daar is de tegenbeweging een stuk groter.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_148618701
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Alleen in Dresden is de PEGIDA-beweging echt groot. In Leipzig zijn er ongeveer 30.000 tegenstanders (ook volgens een spreker, het is dus afwachten hoe nauwkeurig die getallen zijn), met slechts 2500 voorstanders. Hetzelfde geldt voor München, ook daar is de tegenbeweging een stuk groter.
Ik ben benieuwd wat de aanslagen in Frankrijk met PEGIDA zullen doen.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:36:04 #156
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148618705
Leipzig:

dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24 RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Say what?
pi_148619520
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef UpsideDown het volgende:
Leipzig:

dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24 RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Meer dan 10.000 man op de been in Leipzig, las ik op Twitter.
pi_148620107
Tienduizenden mensen in Duitsland die wel begrijpen waar de oorzaak van de aanslagen in Parijs ligt. Ik hoop dat over een jaar of 10 Pegida de Nobelprijs voor de Vrede ontvangt, vanwege het eerste grootschalige verzet tegen de islamisering van het beschaafde Europa.

Jammer van die treurige reacties in Duitsland, zoals verlichting op monumenten uitschakelen.
Een Duitse minister maakte het heel bont: Hij verwijt Pegida misbruik te maken van de aanslagen in Parijs. Terwijl er gisteren een enorm politiek correct theater met Gutmenschen in Parijs was.
pi_148620150
quote:
Leipzig:

Uiteraard kunnen linkse tegendemonstranten zich weer eens niet beheersen.
pi_148620388
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tienduizenden mensen in Duitsland die wel begrijpen waar de oorzaak van de aanslagen in Parijs ligt. Ik hoop dat over een jaar of 10 Pegida de Nobelprijs voor de Vrede ontvangt, vanwege het eerste grootschalige verzet tegen de islamisering van het beschaafde Europa.

Jammer van die treurige reacties in Duitsland, zoals verlichting op monumenten uitschakelen.
Een Duitse minister maakte het heel bont: Hij verwijt Pegida misbruik te maken van de aanslagen in Parijs. Terwijl er gisteren een enorm politiek correct theater met Gutmenschen in Parijs was.
Dit is Moskou in 2014:

pi_148620796
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ach, niet-integrerende moslims, xenofobe tokkies en langharig werkschuw tuig zijn allemáál groepen waar de maatschappij niet beter van wordt. Als de een dan tegen de ander protesteert, dan kun je weinig meer dan kopschuddend toekijken.
pi_148620864
Goede zaak. Mooi om te zien hoeveel mensen zich tegen Pegida keren!
Allah Al Watan Al Malik
pi_148621043
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit is Moskou in 2014:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_148623637
pi_148624156
quote:

:') :') Uhuh, inderdaad! Hebben al die mensen die waarschuwden voor het christendom ook al een lintje ontvangen?
pi_148624233
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak. Mooi om te zien hoeveel mensen zich tegen Pegida keren!
Dat valt toch mee - of tegen - tot nu toe? Vooral georganiseerd 'verzet' door allerlei maatschappelijke organisaties die vaak weinig met politiek te maken hebben, weinig spontaan verzet. Als ik het goed heb begrepen.
#NoDAPL
pi_148624238
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dresden is zelfs de enige stad waar meer PEGIDA demonstranten dan anti-PEGIDA demonstranten op de been zijn. In Berlijn was het bijvoorbeeld al helemaal schattig, 300 PEGIDA mensjes vs 5000 antidemonstranten.
pi_148624311
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat valt toch mee - of tegen - tot nu toe? Vooral georganiseerd 'verzet' door allerlei maatschappelijke organisaties die vaak weinig met politiek te maken hebben, weinig spontaan verzet. Als ik het goed heb begrepen.
Nou, nee. In berlijn kwamen toch echt vrij spontaan 5000 tegendemonstranten opdagen bij een demonstratie die 500 man trok. Bovendien, waarom mag het maatschappelijk middenveld zich niet verzetten tegen malloten als pegida?
pi_148624321
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

:') :') Uhuh, inderdaad! Hebben al die mensen die waarschuwden voor het christendom ook al een lintje ontvangen?
Het christendom heeft wat meer stappen gezet in de laatste eeuwen dan de islam. ;)
Het loopt nog steeds fors achter op de rest van de maatschappij maar het heeft tenminste nog enige goede ontwikkeling doorgemaakt, zeker onder de huidige paus.
#NoDAPL
pi_148624348
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Leipzig vandaag 30.000 tegenstanders van Pegida, in München 20.000, in overige steden (buiten Dresden) is de tegenbeweging ook een stuk groter.
Album top 100 2024
pi_148624372
quote:
3s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:27 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nou, nee. In berlijn kwamen toch echt vrij spontaan 5000 tegendemonstranten opdagen bij een demonstratie die 500 man trok. Bovendien, waarom mag het maatschappelijk middenveld zich niet verzetten tegen malloten als pegida?
Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.
En ze trekken dan ook nog eens veel minder mensen. Prima hoor dat ze dat doen als zij dat willen, daar niet van.
#NoDAPL
pi_148624508
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.
En ze trekken dan ook nog eens veel minder mensen. Prima hoor dat ze dat doen als zij dat willen, daar niet van.
Tegenbeweging is een stuk groter als de aantallen kloppen. Volgens De Bild meer dan 100.000 mensen in geheel Duitsland.
Album top 100 2024
pi_148624680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij legt woorden in mijn mond die ik niet heb gebruikt. Meer woorden maak ik er niet aan vuil aangezien iedereen zelf de reacties waar het over gaat kan lezen.
Goed ik zal het even uiteenzetten voor je; Allereerst refereer je aan een onderzoekje dat stelt dat 80 of wel 90% :') van de celbewoners allochtoon zijn(Een verdere bron ontbreekt). Vervolgens geef ik aan, dat van die cijfers niets klopt en ik verwijs naar de cijfers van het CBS.
Tot slot kom jij met een non-argument aanzetten dat mijn cijfers niet kloppen, omdat veel mensen het anders zien. _O- Dus al met al, geef eens reactie, hoe moet ik de cijfertjes van dat onderzoekje van jou interpreteren? Hoeveel % van de Nederlanders is überhaupt allochtoon als we de definitie van het woord aanpassen? En wat is in hemelsnaam de reden om de definitie aan te passen? Wel zo makkelijk als je dat meteen doet, dus nog voordat je cijfertjes begint te spuien. Immers, als we de definitie aan gaan passen kan ineens een veel groter deel van de bevolking allochtoon worden. Dat schiet niet zo op, lijkt me.
pi_148624846
Ik verwijs wederom naar de reacties die er al stonden, iedereen moet maar voor zichzelf een conclusie trekken.
#NoDAPL
pi_148624865
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:30 schreef Felagund het volgende:

[..]

Tegenbeweging is een stuk groter als de aantallen kloppen. Volgens De Bild meer dan 100.000 mensen in geheel Duitsland.
Dat is wat anders dan met tienduizenden mensen op 1 plaats demonstreren. ;)
Anyway, iedereen moet vooral zijn mening uiten. Ik hoop alleen dat mensen niet worden gedwongen om mee te doen, dat kan ook via sociale druk gebeuren.
#NoDAPL
pi_148624874
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat ze veel minder mensen trekken? Uit alles blijkt juist dat dit niet het geval is, bovendien zie de protesten in Berlijn. Daar was geen enkel middenveld bij betrokken. Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat een voetbalclub al dan niet gratis vervoer gaat regelen, heb je daar wellicht ook een bron voor?
pi_148624947
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verwijs wederom naar de reacties die er al stonden, iedereen moet maar voor zichzelf een conclusie trekken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.
pi_148624955
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan met tienduizenden mensen op 1 plaats demonstreren. ;)
Anyway, iedereen moet vooral zijn mening uiten. Ik hoop alleen dat mensen niet worden gedwongen om mee te doen, dat kan ook via sociale druk gebeuren.
30.000 en 20.000 zijn geen tienduizenden?
Album top 100 2024
pi_148625010
Zie ook http://www.sueddeutsche.d(...)erfremdung-1.2301366 voor een compleet overzicht van het aantal voor- en tegenstanders per stad.
Album top 100 2024
pi_148627394
Op basis van onderzoek is de sympathie voor een organisatie als Pegida toch wat groter dan nu lijkt maar zoals eerder gezegd denk ik dat Duitsers voor dit soort conservatieve standpunten minder snel geneigd zijn de straat op te gaan wanneer we dat vergelijken met de demonstraties van tegenstanders van Pegida-onderwerpen dan.
pi_148629034
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:35 schreef DeParo het volgende:
Op basis van onderzoek is de sympathie voor een organisatie als Pegida toch wat groter dan nu lijkt maar zoals eerder gezegd denk ik dat Duitsers voor dit soort conservatieve standpunten minder snel geneigd zijn de straat op te gaan wanneer we dat vergelijken met de demonstraties van tegenstanders van Pegida-onderwerpen dan.
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.
pi_148634144
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:18 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna ;) ;).

Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.

Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.
http://yougov.de/news/201(...)-auf-ahnliche-sympa/

Dat is toch wat groter dan alleen een behoorlijke groep in Dresden.

En kijk eens naar dit onderzoek van Zeit:

Dat is tevens interessant.
pi_148634323
DeParo. *O*
pi_148634370
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:44 schreef jamesdeen het volgende:
DeParo. *O*
^O^ *O* *O* ^O^
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:06:21 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148634881
quote:
Leipzig:

Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
1947-2016
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:08:12 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148634925
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna ;) ;).

Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.

Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.

Pegida moet daarom ook een politieke tak starten.
1947-2016
pi_148637143
Ook nu in Zwitserland een Pegida branch:

Swiss Pegida wing plans anti-Islam protest

The Swiss wing was launched late last week, taking the name of Germany's "Patriotic Europeans Against the Islamization of the Occident" (Pegida).

It announced on its Facebook page it would organize a demonstration on February 16th.

A counter demonstration has already been announced for the same day.

Germany's Pegida has seen soaring support as it rides a wave of fear and revulsion at last week's killings of 17 people in France by Islamic extremists.

Last week the German Pegida wing drew a record 18,000 people and it has said it hopes even more people will turn out for a rally Monday evening in Dresden.

Over the weekend some 35,000 people in Germany turned out for counter protests against the group.

The Swiss wing is headed by around a dozen anonymous committee members, with only their spokesman known by name: Ignaz Bearth.

Bearth is the current head of the Swiss Direct Democracy Party, a small party with links to France's Front National party, and a former member of the far-right Swiss Nationalist Party.

The Swiss Facebook page on Monday afternoon counted 3,420 'likes', compared to almost 5,000 for the counter #No Pegida Schweiz page.

The new Pegida group presented a 14-point programme, including calling for a ban on wearing full-face and body covering burkas in Switzerland and on imam
visits to schools.

http://article.wn.com/vie(...)s_antiIslam_protest/
pi_148637832
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
Ook nu in Zwitserland een Pegida branch:
Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is? :?
pi_148637999
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.

[..]

Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is? :?
Ja ik snap het ook niet.
pi_148639328
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...

zaken als :
- Recht op asiel voor vervolgden uit oorlogsgebieden
- Recht op Integratie als een Grondrecht (wat zou betekenen dat ook de Overheid meer moeite moet doen om bv taal- en integratie-curussen bereid te stellen; Overigens bestaat dat nu al als een gewone wet, verbonden eaan tijdelijke verblijfsvergunningen, maar niet als grondrecht/plicht voor duitse burgers)
- decentrale opvang van asielzoekers in kleinere opvangcentra en met duidelijk meer personeel dan nu het geval
- meer geld voor de opvang van asielzoekers
- betere begeleiding van vluchtelingen uit oorlogsgebieden door gekwalificeerd personeel
- tegen wapenleveranties aan bv de PPK in de Koerden-gebieden van Tukrije/Syrie/Irak
- Tegen politieke en Religieuze Radikalen en Haatpredikers..

Interssant ook dat ze bv de asiel-politiek van Nederland als voorbeeld nemen, aangezien ze lijken te vinden dat in Nederland de asielpolitiek veel beter georganiseerd is (overigens laat nederland per inwoner meer vluchtelingen toe dan Duitsland)

natuurlijk is het verder wel dubbel te intepreteren (naast een 'grond-recht' op Integratie willen ze ook een 'plicht' invoeren, wat nogal twijfelachtig is imho omdat integratie geen absoluut vaststelbaar iets is).

maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..

Des te meer over asielpolitiek, maar vreemd genoeg bijna overdreven herhaaldelijk beweren hoezeer ze vóór opvang van oorlogsvluchtelingen zijn (waarvan je natuurlijk ook kunt stellend at mensen die vluchten voo de radikale islam, eigenlijk de 'bondgenoten' zouden moeten zijn van de anti-islam-beweging)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_148639395
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef RM-rf het volgende:

maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..
Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.

Maar dat kan ik mis hebben.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:46:18 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148639408
quote:

[..]

Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...

zaken als :
- Recht op asiel voor vervolgden uit oorlogsgebieden
- Recht op Integratie als een Grondrecht (wat zou betekenen dat ook de Overheid meer moeite moet doen om bv taal- en integratie-curussen bereid te stellen; Overigens bestaat dat nu al als een gewone wet, verbonden eaan tijdelijke verblijfsvergunningen, maar niet als grondrecht/plicht voor duitse burgers)
- decentrale opvang van asielzoekers in kleinere opvangcentra en met duidelijk meer personeel dan nu het geval
- meer geld voor de opvang van asielzoekers
- betere begeleiding van vluchtelingen uit oorlogsgebieden door gekwalificeerd personeel
- tegen wapenleveranties aan bv de PPK in de Koerden-gebieden van Tukrije/Syrie/Irak
- Tegen politieke en Religieuze Radikalen en Haatpredikers..

Interssant ook dat ze bv de asiel-politiek van Nederland als voorbeeld nemen, aangezien ze lijken te vinden dat in Nederland de asielpolitiek veel beter georganiseerd is (overigens laat nederland per inwoner meer vluchtelingen toe dan Duitsland)

natuurlijk is het verder wel dubbel te intepreteren (naast een 'grond-recht' op Integratie willen ze ook een 'plicht' invoeren, wat nogal twijfelachtig is imho omdat integratie geen absoluut vaststelbaar iets is).

Des te meer over asielpolitiek, maar vreemd genoeg bijna overdreven herhaaldelijk beweren hoezeer ze vóór opvang van oorlogsvluchtelingen zijn (waarvan je natuurlijk ook kunt stellend at mensen die vluchten voo de radikale islam, eigenlijk de 'bondgenoten' zouden moeten zijn van de anti-islam-beweging)
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
1947-2016
pi_148639526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:51:15 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148639538
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.
Exact. En ze schijten in hun broek voor die beweging. Dus dan maar framen.
1947-2016
  dinsdag 13 januari 2015 @ 14:02:54 #195
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148639848
http://www.spiegel.de/pol(...)eitert-a-723532.html

Toen was ze wél tamelijk uitgesproken. Ligt het enkel aan het hebben van een andere coalitiepartner?
pi_148640382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.

wat hun 'intentie' is, is volledig onduidelijk, omdat het nu allang zo is dat in Duitsland het recht op Asiel enkel bestaat voor mensen die aantoonbaar vervolgd zijn of uit oorlogssituaties komen.

De huidige migratie naar Duitsland toe komt eigenlijk nauwelijks uit moslimlanden, eerder uit oost-europa (interessant dat bv bij een recente Pegida-demonstratie ook heel groot een aantal Poolse vlaggen meegedragen werden).

Sinds 2005 zijn er bv meer Turken die vertrekken uit Duitsland, dan dat er nieuwe migranten uit Turkije komen (in 2012 was het migratiesaldo van Turken in duitsland een negatieve -4.147).
het aantal Turke in duitsland is sinds de laatste 10 jaar met ongeveer een kwart afgenomen, van 2 miljoen naar 1,5 miljoen (grotendeels doordat Turken de duitse staatsburgerschap kregen).

na Turkije als herkomstland blijft het lang stil, er komen weinig in duitsland levende buitenlanders uit andere landen, het grootste bevolkingsdeel hierna is uit Irak, met 85.000 en afghanistan 66.000 (grotendeels vluchtelingen die dus asiel kregen)
Er leven ook ongeveer 65.000 Marokkanen in duitsland

Zie voor cijfers
http://mediendienst-integ(...)-kommt-wer-geht.html
http://de.statista.com/st(...)-nach-herkunftsland/
pi_148640607
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:
Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.
pi_148640870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.
correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;
Tot nu toe hebben ze ook altijd toenaderingsverzoeken daarvan op afstand gehouden.

In andere steden, en bij vrijwel alle andere pogingen daar 'pegida-lookalikes' op te zetten is wel vrijwel altijd een direkte band herkenbaar met de NPD of rechts-extreme groepen.
maar die worden ook door brede groepen burgers meestal gemeden.

Ik denk dat het succes in Dresden wel degelijk ook samenhangt ermee dat de demonstranten in Dresden heel duidelijk zelf geen toenadering naar rechts-extreem doen maar in zeker zin ook een brede middengroep blijven vormen die anti-geweld zijn en anti-radikalisatie.
pi_148641096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:40 schreef RM-rf het volgende:

correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;
Tot nu toe hebben ze ook altijd toenaderingsverzoeken daarvan op afstand gehouden.

In andere steden, en bij vrijwel alle andere pogingen daar 'pegida-lookalikes' op te zetten is wel vrijwel altijd een direkte band herkenbaar met de NPD of rechts-extreme groepen.
maar die worden ook door brede groepen burgers meestal gemeden.

Ik denk dat het succes in Dresden wel degelijk ook samenhangt ermee dat de demonstranten in Dresden heel duidelijk zelf geen toenadering naar rechts-extreem doen maar in zeker zin ook een brede middengroep blijven vormen die anti-geweld zijn en anti-radikalisatie.
Je hebt gelijk mbt Dresden, hoewel Bachmann niet echt een fris verleden heeft, maar dat heeft verder niet zoveel te maken met politieke sympathie. Vandaar ook dat ik het had over "vele" organisatoren en niet "alle" organisatoren.
pi_148643060
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat die demonstratiebereidheid hoger is? Alleen omdat ze vaker demonstreren?
quote:

Zeer interessant, maar niet heel spannend. Cijfertjes zullen in Nederland ongeveer gelijk zijn schat ik, bijna niemand heeft interesse in Islamisering. Gelukkig staat dat niet gelijk aan het steunen van bepaalde organisaties.
pi_148643144
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar wat denk je dat nu het geval is dan? Als ik vragen mag. Tevens vraag ik me af of die mensen dan werkelijk geloven dat jan en alleman Europa kan betreden?
pi_148643300
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:48 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Maar wat denk je dat nu het geval is dan? Als ik vragen mag.
Ik weet daar te weinig van om iets over te zeggen. Ik meen alleen dat ik een "vooraanstaand" lid van de groep dat hoorde zeggen.
quote:
Tevens vraag ik me af of die mensen dan werkelijk geloven dat jan en alleman Europa kan betreden?
Zeggen ze dat dan :?
Conscience do cost.
pi_148643381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik weet daar te weinig van om iets over te zeggen. Ik meen alleen dat ik een "vooraanstaand" lid van de groep dat hoorde zeggen.

[..]

Zeggen ze dat dan :?
quote:
de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.
De grens dichtgooien impliceert dat de grens momenteel openstaat, en dat is dus, niet echt het geval.
pi_148644421
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat die demonstratiebereidheid hoger is? Alleen omdat ze vaker demonstreren?
Mijn kennis over de Duitse cultuur en enig inzicht wat betreft de naoorlogse periode in Duitsland ;) ;).

quote:
[..]
Zeer interessant, maar niet heel spannend. Cijfertjes zullen in Nederland ongeveer gelijk zijn schat ik, bijna niemand heeft interesse in Islamisering. Gelukkig staat dat niet gelijk aan het steunen van bepaalde organisaties.
Je kan twijfelen aan deze cijfers, of in hoeverre dat betekent dat ze Pegida steunen, maar deze onderzoeken zijn wel uitgevoerd naar aanleiding van de demonstraties in vooral Dresden maar ook elders, ik denk niet dat deze cijfers geheel los staan van Pegida, maar lees vooral de artikelen na, staat veel interessante informatie in.

Kijk dit eens:

Dat kan je dus moeilijk ontwijken.
pi_148644645
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mijn kennis over de Duitse cultuur en enig inzicht wat betreft de naoorlogse periode in Duitsland ;) ;).

[..]

Je kan twijfelen aan deze cijfers, of in hoeverre dat betekent dat ze Pegida steunen, maar deze onderzoeken zijn wel uitgevoerd naar aanleiding van de demonstraties in vooral Dresden maar ook elders, ik denk niet dat deze cijfers geheel los staan van Pegida, maar lees vooral de artikelen na, staat veel interessante informatie in.

Kijk dit eens:

[ afbeelding ]

Dat kan je dus moeilijk ontwijken.
Je voorbeeld geeft exact aan wat ik bedoel, en volgens mij begrijp dat zelf ook best(De crux zit hem nu niet in het IS gedeelte van de vraag). Ik probeer dan ook niets ontwijken...

Overigens is demonstratiebereidheid nogal een vaag begrip. Als ik afga op mijn eigen kennis mbt. de Duitse medemens is juist extreem-rechts vaak hartstikke "demonstratiebereid"
pi_148644704
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:32 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Je voorbeeld geeft exact aan wat ik bedoel, en volgens mij begrijp dat zelf ook best(De crux zit hem nu niet in het IS gedeelte van de vraag). Ik probeer dan ook niets ontwijken...
Nou nee want volgens mij wijst mijn voorbeeld expliciet, zo niet specifiek, naar Pegida en dat soort organisaties.
pi_148644975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou nee want volgens mij wijst mijn voorbeeld expliciet, zo niet specifiek, naar Pegida en dat soort organisaties.
_O- Dus als je begrip hebt voor demonstraties tegen IS ben je voorstander van een organisatie als Pegida? Dat is nou net het probleem met dit soort enquêtes, ze zijn (bijna altijd) suggestief of de vragen zijn meervoudig. Dan is het uiterst makkelijk om veel steun te verkrijgen voor bepaalde groeperingen.
pi_148645065
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:42 schreef tofastTG het volgende:

[..]

_O- Dus als je begrip hebt voor demonstraties tegen IS ben je voorstander van een organisatie als Pegida? Dat is nou net het probleem met dit soort enquêtes, ze zijn (bijna altijd) suggestief of de vragen zijn meervoudig. Dan is het uiterst makkelijk om veel steun te verkrijgen voor bepaalde groeperingen.
Ze zijn in ieder minder waarschijnlijk tegenstander van Pegida dus wat dat betreft valt er met deze cijfers, en verhoudingen, wel degelijk iets te zeggen over de opkomst en daadwerkelijke voorkeur van Duitsers ;) ;).
pi_148647033
quote:

[..]

Ik heb het ook niet heel aandachtig gevolgd, maar e.e.a. heeft volgens mij ook te maken met een of ander incident bij een asielzoekerscentrum in Großröhrsdorf, ergens op het platteland in de buurt van Dresden. Men verwachtte zielige Syrische families en ipv. daarvan kwamen Tunesische mannen die men voor economische vluchtelingen aanzag. Iemand uit het dorp vond dat de asielzoekers zich niet netjes gedroegen en deed net alsof hij het slachtoffer van geweld was geworden, om de asielzoekers in een kwaad daglicht te stellen.

De menselijke maat bij de opvang van asielzoekers is trouwens natuurlijk iets waar je bij Nederlandse PVV-luitjes etc. niet mee aan hoeft te komen, dan krijg je meteen weer verwijten dat het veel te duur is, dat er meer geld en meer woonruimte naar buitenlanders dan naar zielige bejaarden gaat, enz.
pi_148647048
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze zijn in ieder minder waarschijnlijk tegenstander van Pegida dus wat dat betreft valt er met deze cijfers, en verhoudingen, wel degelijk iets te zeggen over de opkomst en daadwerkelijke voorkeur van Duitsers ;) ;).
Het is toch een heel andere vraag? Bij IS gaat het alleen om de extremisten, maar Pegida strijdt tegen de complete Islam.
Album top 100 2024
pi_148647086
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:52 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het is toch een heel andere vraag? Bij IS gaat het alleen om de extremisten, maar Pegida strijdt tegen de complete Islam.
En deze vraag is ook gesteld op basis van wat Pegida doet, waarvoor ze demonstreren, die cijfers zeggen dan toch voldoende ik vraag me af wat je dan meer wilt horen, natuurlijk nog grotere demonstraties en een duidelijk verschil met tegendemonstraties zou nog duidelijker kunnen zijn, maar deze groepen demonstreren nu eenmaal wat minder snel en het onderwerp speelt natuurlijk ook mee, je kan ook sympathie hebben voor Pegida, maar geen zin hebben om plotseling langs een kaalkopje te staan roepen in Dresden op een grasveld.
pi_148649180
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:52 schreef Igen het volgende:
De menselijke maat bij de opvang van asielzoekers is trouwens natuurlijk iets waar je bij Nederlandse PVV-luitjes etc. niet mee aan hoeft te komen, dan krijg je meteen weer verwijten dat het veel te duur is, dat er meer geld en meer woonruimte naar buitenlanders dan naar zielige bejaarden gaat, enz.
Daarom vond ik het ook zo opvallend dat PEGIDA heel duidelijk pleitte voor meer geld naar de opvang van asielzoekeres, meer personeel per vluchteling en betere opvang..

wat dat betreft lijken ze veel 'asiel-vriendelijker' dan de rechts-populisten die in Nederland allang geaccepteerde politieke standpunten uitdragen die evel 'harder' zijn dan PEGIDA.

PEGIDA zou imho in nederland eerder tot de gematigden behoren, op basis van hun gepubliceerde officiele standpunten
pi_148656866
Die Pegida organisator blijkt een veroordeelde crimineel.
(Lutz Bachmann)

Ene keer huppelen de Duitsers een krankzinnige achterna, nu een veroordeelde misdadiger.
Wanhopig volk.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_148656958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:45 schreef Samuray13 het volgende:
(Lutz Bachmann)

Ene keer huppelen de Duitsers een krankzinnige achterna, nu een veroordeelde misdadiger.
Wanhopig volk.
Wat een walgelijk goedkope manier om iemand neer te halen zeg. Inhoudelijk kan je het niet aan, dan maar zo?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148656996
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een walgelijk goedkope manier om iemand neer te halen zeg. Inhoudelijk kan je het niet aan, dan maar zo?
Normaal toch. Die racisten die onder het mom van anti-islam hun kampf voeren tegen de ander.
pi_148657081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:49 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Normaal toch. Die racisten die onder het mom van anti-islam hun kampf voeren tegen de ander.
Ja, echte nazi's :')
Sukkel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148657144
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sukkel.
Waarom reageer je überhaupt op die dwaas? :D Zoals velen is het zo'n pagegaai die de Westerling napraat maar het zelf nog niet helemaal begrepen heeft.

"Nazi's, racistuh!" _O-
pi_148657320
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sukkel.
Heb je het over jezelf, kneusje?
pi_148657363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Waarom reageer je überhaupt op die dwaas? :D Zoals velen is het zo'n pagegaai die de Westerling napraat maar het zelf nog niet helemaal begrepen heeft.

"Nazi's, racistuh!" _O-
Dwaas ben je jezelf. Net als de pagegaai.
pi_148657462
quote:
(Lutz Bachmann)

Wanhopig volk.
Niet "de Duitsers". Net zo min als dat "de Nederlanders" achter Wilders aan huppelen.
pi_148657551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet "de Duitsers". Net zo min als dat "de Nederlanders" achter Wilders aan huppelen.
Je bedoelt generaliseren. Ik doelde niet op alle Duitsers. Maar gezien hun verleden is waarmee diegene nu bezig zijn link.
pi_148657611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:01 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Je bedoelt generaliseren. Ik doelde niet op alle Duitsers. Maar gezien hun verleden is waarmee diegene nu bezig zijn link.
Ik weet het niet. De Duitse media staan nou al wekenlang dagelijks vol met allerlei artikelen die uitleggen "hoe het zit". Maar allemaal zeggen ze wat anders. :D
pi_148657880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

"Nazi's, racistuh!" _O-
Ik weet het ook niet :( Sorry :*
pi_148657959
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet :( Sorry :*
Het is je vergeven :*
pi_148659213
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Feit blijft dat de Pegida-aanhangers achter een veroordeelde crimineel aan huppelen.
pi_148660106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:38 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Feit blijft dat de Pegida-aanhangers achter een veroordeelde crimineel aan huppelen.
En dat maakt uit omdat? ;) Heeft pegida hierdoor minder gelijk?
pi_148661332
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat geeft zo'n organisatie wel een louche uitstraling inderdaad.
Overigens kan ik me ook wel indenken dat mensen die achter de standpunten van pegida staan desondanks meedoen met demonstraties.
pi_148661445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:35 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Dat geeft zo'n organisatie wel een louche uitstraling inderdaad.
_O- Dus het maakt niets uit.
pi_148661594
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

_O- Dus het maakt niets uit.
?
pi_148746448
http://www.theguardian.co(...)er-far-right-germany

Goh, de Pegida bende is aan het moorden geslagen. Gelukkig zijn het slechts 'bezorgde burgers' volgens eenvandaag.
pi_148746596
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

Goh, de Pegida bende is aan het moorden geslagen. Gelukkig zijn het slechts 'bezorgde burgers' volgens eenvandaag.
... heb je het artikel gelezen?
Conscience do cost.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 13:50:41 #232
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148746616
quote:
(Lutz Bachmann)

Wanhopig volk.
Dat zal jou wel bekend voorkomen.
pi_148746629
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

... heb je het artikel gelezen?
Ik heb het gelezen.

Maar het is Oost-Duitsland. Er zijn daar ontzettend vaak racistische moorden. Dus ik denk dat je het wel in die hoek kunt zoeken.
pi_148746677
quote:

Jammer dat het artikel waar je naar linkt bevestigt dat je een vuile leugenaar bent. Wel leuk geprobeerd hoor!
pi_148746719
quote:

"Radicale islam doorzeeft 60 jarige vrouw op balkon met kogels."

Wat ben je toch ook een walgelijke vent met je ordinaire propaganda.
pi_148746751
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:53 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

'Radicale islam blaast peuterspeelzaal op. 150 doden'
pi_148746940
quote:

:') Of je leest het verhaal even:

quote:
The circumstances of Bahray’s killing are now under intense investigation, with police looking into everything, from internal strife within the large group of Eritrean refugees to a racial motive.

On Wednesday night Bahray’s seven flatmates, plus 16 others who had gathered in the men’s flat on the morning his body was found, were being questioned by police, as DNA samples were gathered from all of them.
Zelfs al zou blijken dat het om een racistisch gemotiveerde moord gaat, dan moet daarna nog blijken dat de dader een aanhanger van PeGiDa is. En zelfs al is wél zo, hoe zit het dan ook alweer met niet iedereen verantwoordelijk houden voor de daden van één persoon? We mogen toch ook niet alle moslims verantwoordelijk houden voor de terreurdaden in Parijs? Waarom dan wél alle PeGiDa-deelnemers voor de (eventuele) daad van één persoon?

En dan komt er nog eens bij dat de kans aanzienlijk is dat "internal strife" het motief is. Als veel vluchtelingen langdurig op elkaars lip zitten, ontstaan spanningen. In augustus is een Somalische vluchteling uit de vluchtgarage omgekomen na een vechtpartij: http://www.parool.nl/paro(...)na-vechtpartij.dhtml
pi_148747048
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:53 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een walgelijke vent met je ordinaire propaganda.
In tegenstelling tot jullie neem ik het dan ook niet op voor de radicale islam.
pi_148747085
Er zijn vanaf de jaren 90 in Oost-Duitsland al meer dan 90 racistische moorden geweest. Dus moorden waarvan met zekerheid is vastgesteld dat racisme het énige motief was. Vaak waren dit neo-nazi's die Turken en Grieken ombrachten.
pi_148747108
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Pegida heeft sowieso heel weinig gelijk.
pi_148747115
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:03 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ach, laat ook maar :') Blijf die onzin maar tot je nemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er zijn vanaf de jaren 90 in Oost-Duitsland al meer dan 90 racistische moorden geweest. Dus moorden waarvan met zekerheid is vastgesteld dat racisme het énige motief was. Vaak waren dit neo-nazi's die Turken en Grieken ombrachten.
Ja, daar heb ik geen boodschap aan. Ik keur dat soort onzin ook af hoor.
pi_148747260
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:05 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ach, laat ook maar :') Blijf die onzin maar tot je nemen.

[..]

Ja, daar heb ik geen boodschap aan. Ik keur dat soort onzin ook af hoor.
Dat betwijfel ik ook niet.

Waarom is het zo vreemd of ben je 'vuile leugenaar' als je je zorgen maakt over het grote aandeel neo-nazi's wat meeloopt in die demonstraties. En zeker buiten Dresden zijn de demonstraties zelf opgezet door neo-nazi's.

Vind dat ik ook recht heb om mij daar zorgen over te maken.
pi_148747467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

[QUOTE]Waarom is het zo vreemd of ben je 'vuile leugenaar' als je je zorgen maakt over het grote aandeel neo-nazi's wat meeloopt in die demonstraties. En zeker buiten Dresden zijn de demonstraties zelf opgezet door neo-nazi's.
Je moet niet kijken naar wat voor mafkezen er nog meer op af komen maar de reden waarom de organisatie überhaupt bestaat. Begin een dialoog met die mensen zodat je ook de wind uit de zeilen van de neo-nazi's neemt die nu hun kans schoon zien om het thema te kapen.

quote:
Vind dat ik ook recht heb om mij daar zorgen over te maken.
Uiteraard, ik twijfel ook niet aan je oprechtheid maar ik word persoonlijk een beetje moe van dat gedoe mbt. Pegida door bepaalde media. Ja, er zullen mongolen tussen lopen maar moet je de normale mensen dan ook maar negeren? En zoals je zelf al zegt zijn er de afgelopen jaren al meerdere racistische moorden geweest, al ver voordat de normale man de straat op ging vanwege Pegida.
pi_148747495
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Waarom is het zo vreemd of ben je 'vuile leugenaar' als je je zorgen maakt over het grote aandeel neo-nazi's wat meeloopt in die demonstraties. En zeker buiten Dresden zijn de demonstraties zelf opgezet door neo-nazi's.
Dat is niet vreemd. Dat je artikelen er zomaar bij gaat betrekken die er niets mee te maken hebben om je punt te maken is wel een beetje vreemd. Als Pagida echt zoveel fout doet kan je ongetwijfeld ook met feitelijke zaken komen in plaats van dit soort stemmingmakerij.
Conscience do cost.
pi_148747738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:03 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

_O- geweldig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:05 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Pegida heeft sowieso heel weinig gelijk.
Dat zeg je uit angst ;)
pi_148755208

pi_148755461
Mijn zus is vandaag bespuugd op straat door kaalkopjes in een bomberjack.

Vast ook bezorgde burgers die bang zijn voor islamisering.
pi_148755559
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:03 schreef Kosmoproleet het volgende:

Komt je wel bijzonder goed uit he? Eerst liegen over Pegida die mensen vermoordt, en nu moeten we dit wel geloven? Bah.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:07:34 #249
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_148755599
quote:
Onze Russische vrienden vinden het wel helemaal geweldig om dit soort demonstraties live uit te zenden op internet. Bij de vorige Pegida demonstraties waren ze ook standaard met 2 streams aanwezig. Wat zou de reden hier achter zijn?
pi_148755618
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Komt je wel bijzonder goed uit he? Eerst liegen over Pegida die mensen vermoordt, en nu moeten we dit wel geloven? Bah.
Het is echt gebeurd.
Idioot.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:08:50 #251
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148755636
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:03 schreef Kosmoproleet het volgende:

Draagt ze een hoofddoekje?
pi_148755651
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:08 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het is echt gebeurd.
Idioot.
Net als die moorden door Pegida?
Sukkel.
Liegen is niet leuk, zeker niet in zo'n discussie.
pi_148755690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:07 schreef YazooW het volgende:

[..]

Onze Russische vrienden vinden het wel helemaal geweldig om dit soort demonstraties live uit te zenden op internet. Bij de vorige Pegida demonstraties waren ze ook standaard met 2 streams aanwezig. Wat zou de reden hier achter zijn?
Europa belachelijk maken
pi_148755708
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:08 schreef Morendo het volgende:

[..]

Kan ze het mooi afvegen :9
pi_148755717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:08 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee. Ze was met mijn tante en haar schoonmoeder. Mijn tante draagt er wel een.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:11:17 #256
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_148755728
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:10 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Europa belachelijk maken
Zouden ze ook niet wat olie op het vuur willen gooien?
pi_148755729
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kan ze het mooi afvegen :9
Vind je dat grappig ja?
pi_148755747
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:11 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee. Ze was met mijn tante en haar schoonmoeder. Mijn tante draagt er wel een.
Klacht: Tokkies die niet kunnen richten.
Antiklacht: vanavond seks :9
pi_148755758
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:11 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Vind je dat grappig ja?
Net zo grappig als de niet bestaande moorden gepleegd door Pegida.
pi_148755786
Mijn zusje is vandaag bespuugd door 3 mocro's met een bontkraagje ;(
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:16:31 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_148755908
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:13 schreef bijdehand het volgende:
Mocro pubers met een bontkraagje die op straat hangen zijn dan ook van precies hetzelfde kaliber als autochtone kaalkopjes met bomberjacks.

Alleen kan het met die bontkraagjes nog wel goed komen.
pi_148756022
quote:
Ik zou dat afkeuren. En walgelijk vinden.
pi_148756055
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Klacht: Tokkies die niet kunnen richten.
Antiklacht: vanavond seks :9
Trouwens je kan hier ook gewoon je racistische onzin plaatsen wat je tegen mij nu over DM zegt.

Ziet de rest ook wat voor walgelijk ventje je eigenlijk bent.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:24:23 #264
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_148756167
Eerst kom je aanzetten met een link waarin volgens jou beschreven staat dat Pegida achter een moord zit. Als wij dan zelf het artikel gaan lezen blijkt het hele verhaal toch een heel stuk anders te liggen. Vervolgens ga je verder met je leugens dat je zusje is bespuugd door iemand in een bomberjack. En dan ga je nu lopen huilen dat je wordt uitgescholden op DM... Flikker anders lekker op joh, wat had je dan verwacht met deze onzin die je hier loopt te verkondigen?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:26:38 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_148756240
Ik denk niet dat Kosmo liegt over dat bespugen.
pi_148756246
quote:
Dan moet je zusje maar niet met bontkraagmongooltjes omgaan.
pi_148756290
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:24 schreef YazooW het volgende:
Eerst kom je aanzetten met een link waarin volgens jou beschreven staat dat Pegida achter een moord zit. Als wij dan zelf het artikel gaan lezen blijkt het hele verhaal toch een heel stuk anders te liggen. Vervolgens ga je verder met je leugens dat je zusje is bespuugd door iemand in een bomberjack. En dan ga je nu lopen huilen dat je wordt uitgescholden op DM... Flikker anders lekker op joh, wat had je dan verwacht met deze onzin die je hier loopt te verkondigen?
Het is geen leugen. Het is vandaag in Rotterdam gebeurd.
pi_148756339
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:26 schreef remlof het volgende:
Ik denk niet dat Kosmo liegt over dat bespugen.
Blijkbaar liegen ze zelf hier alles bij elkaar :?

Ik snap niet waar die debiele beschuldiging vandaan komt.
pi_148756363
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
Autisten met een zolderkamer en geen reedt te doen.

Trek het je niet aan (al is het treurig).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:31:58 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_148756388
quote:

[..]

Blijkbaar liegen ze zelf hier alles bij elkaar :?

Dergelijk gedrag is wel tekenend voor nationaalsocialistische angsthazen.
pi_148756443
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Autisten met een zolderkamer en geen reedt te doen.

Trek het je niet aan (al is het treurig).
Ik probeer het mij niet aan te trekken, maar het is bijzonder naar.

Zeker die aanvullende scheldpartij van bijdehand over dm. Maar goed dat is zo walgelijk dat ik dat hier niet ga delen.
pi_148756464
quote:

[..]

Omdat je al eerder loog om je argumenten kracht bij te zetten. Dat maakt je dus niet bepaald betrouwbaar als het op dit onderwerp aankomt.

Los daarvan maakt het natuurlijk voor de discussie heel weinig uit of jouw zusje wel of niet bespuugd is.
Conscience do cost.
pi_148756492
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat je al eerder loog om je argumenten kracht bij te zetten. Dat maakt je dus niet bepaald betrouwbaar als het op dit onderwerp aankomt.

Los daarvan maakt het natuurlijk voor de discussie heel weinig uit of jouw zusje wel of niet bespuugd is.
Ga nou niet happen man. Er zijn op deze manier al zoveel topics verziekt.
pi_148756529
quote:

[..]

Ik loog niet.

Ik plaatste er nog een bron bij waar je prima kon lezen wat men dacht in het onderzoek.

Als ik zou willen liegen had ik wel een minder genuanceerde bron gepakt die direct naar Pegida wees, die waren er ook genoeg namelijk.
pi_148756538
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Dergelijk gedrag is wel tekenend voor nationaalsocialistische angsthazen.
Klopt.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:37:39 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_148756569
quote:

De spugers zijn anders wel het type volk dat het fanatiekst meeloopt in deze Pegida-demonstraties of deze van harte steunt.
pi_148756612
Maar ontopic: merkwaardig dat er allerlei hoogwaardigheidsbekleders wél dolgraag in gesprek willen met allerlei moslimorganisaties die toch echt van mening zijn dat niemand, ook niet-mosims, Mohammed mogen afbeelden of bespotten (toch de oorzaak van die slachting in Parijs), maar dat een bijzonder gemengde groep mensen die zich zorgen maken simpelweg genegeerd wordt, of erger nog: in de extreemrechtse hoek worden gedrukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 19:39:48 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:42:40 #278
104871 remlof
Europees federalist
pi_148756715
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:39 schreef Jigzoz het volgende:
Maar ontopic: merkwaardig dat er allerlei hoogwaardigheidsbekleders wél dolgraag in gesprek willen met allerlei moslimorganisaties die toch echt van mening zijn dat niemand, ook niet-mosims, Mohammed mogen afbeelden of bespotten (toch de oorzaak van die slachting in Parijs), maar dat een bijzonder gemengde groep mensen die zich zorgen maken simpelweg genegeerd wordt, of erger nog: in de extreemrechtse hoek worden gedrukt.
Met deze post druk jij "allerlei moslimorganisaties" anders ook in de extremistische hoek. Het merendeel van die organisaties accepteert gewoon dat wij hier op allerlei manieren kritiek mogen uiten op religies.
pi_148756752
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Met deze post druk jij "allerlei moslimorganisaties" anders ook in de extremistische hoek. Het merendeel van die organisaties accepteert gewoon dat wij hier op allerlei manieren kritiek mogen uiten op religies.
Nee hoor. De opvatting dat niemand Mohammed zou mogen bespotten of afbeelden is bijzonder breed gedeeld in moslimkringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 19:44:11 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:45:49 #280
104871 remlof
Europees federalist
pi_148756806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. De opvatting dat niemand Mohammed zou mogen bespotten of afbeelden is bijzonder breed gedeeld in moslimkringen.
Misschien vinden ze dat wel, maar ze accepteren ook dat dat hier kan en mag.

Afgezien van de extremisten dan.
pi_148756820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

A - specificeer "bijzonder breed"
B - laat die moslims dat lekker vinden, zolang ze niet met mitrailleurs staan te zwaaien, mogen ze vinden wat ze willen, niet dan?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148756836
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien vinden ze dat wel, maar ze accepteren ook dat dat hier kan en mag.
Da's wel een heel vage uitspraak. Wat bedoel je met accepteren?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:47:50 #283
104871 remlof
Europees federalist
pi_148756865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's wel een heel vage uitspraak. Wat bedoel je met accepteren?
Dat ze ze de normen en waarden van onze westerse maatschappij accepteren. Want dat doen verreweg de meeste moslims die hier wonen.
pi_148756873
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

A - specificeer "bijzonder breed"
B - laat die moslims dat lekker vinden, zolang ze niet met mitrailleurs staan te zwaaien, mogen ze vinden wat ze willen, niet dan?
Zeker. Het is alleen wel de bron van dit soort wrijvingen die in het ernstigste geval leiden tot dit soort slachtingen.
pi_148756904
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ze ze de normen en waarden van onze westerse maatschappij accepteren. Want dat doen verreweg de meeste moslims die hier wonen.
We praten echt totaal langs elkaar heen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:50:03 #286
104871 remlof
Europees federalist
pi_148756942
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

We praten echt totaal langs elkaar heen.
Dat komt waarschijnlijk doordat ik niet zeg wat jij wil horen.
pi_148756975
De gewone bezorgde mensen worden ook gehoord. Voor hun worden alle anti-terreurmaatregelen bedacht nu.
pi_148756978
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk doordat ik niet zeg wat jij wil horen.
Nee. Echt, totaal niet.
pi_148757026
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeker. Het is alleen wel de bron van dit soort wrijvingen die in het ernstigste geval leiden tot dit soort slachtingen.
De wrijvingen zijn politiek gemotiveerd. Dit soort slachtingen zijn uitgevoerd door professionele terroristen. Getraind, zoals Breivik dat ook deed. Niet vanuit een specifieke religie maar vanuit een zieke ideologie.

Nog steeds zie je niet al die PVV'ers en Blut und Bodengekkies overal kinderen doodschieten, toch?

Een normale moslim heeft niets te maken met die gekken in Parijs.
Net als ik, die wel es cartoons teken, er niets mee te maken heb.

pi_148757103
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De wrijvingen zijn politiek gemotiveerd. Dit soort slachtingen zijn uitgevoerd door professionele terroristen. Getraind, zoals Breivik dat ook deed. Niet vanuit een specifieke religie maar vanuit een zieke ideologie.

Nog steeds zie je niet al die PVV'ers en Blut und Bodengekkies overal kinderen doodschieten, toch?

Een normale moslim heeft niets te maken met die gekken in Parijs.
Net als ik, die wel es cartoons teken, er niets mee te maken heb.
In directe zin heeft niemand er iets mee te maken behalve de daders. Maar als een multiculturele samenleving succesvol wil zijn, dan is het essentieel dat iedereen beseft dat zijn eigen religieuze regels uitsluitend op de religieuze groep zelf van toepassing zijn. Het idee van een breed gedragen onvrede onder moslims over bepaalde cartoons is een extreem goede voedingsbodem voor dit soort terreur.
pi_148757250
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Het idee van een breed gedragen onvrede onder moslims over bepaalde cartoons is een extreem goede voedingsbodem voor dit soort terreur.
Het helpt ook niet bepaald mee dat kritische cartoons over Israel met antisemitisme :') worden gelabeld en de tekenaars vervolgd.

Dat bleek deze week ook weer. Het is een PVV-vrijheid die wordt bepleit, geen echte vrijheid.

En dat steekt niet alleen moslims, maar mij ook.

vrijdag 16 januari 2015 @ 20:20:51 #292
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148757985
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het helpt ook niet bepaald mee dat kritische cartoons over Israel met antisemitisme :') worden gelabeld en de tekenaars vervolgd.

Dat bleek deze week ook weer. Het is een PVV-vrijheid die wordt bepleit, geen echte vrijheid.

En dat steekt niet alleen moslims, maar mij ook.
En (neo)nazi's.
pi_148758568
Nog steeds geinig dat meer en meer mensen tegen dit hele gebeuren zijn gaan demonstreren. Ben benieuwd hoe de getallen morgen liggen.
Recent nog in keulen; 150 Kogida aanhangers vs 1000en tegendemonstranten. (http://www.sueddeutsche.d(...)en-koegida-1.2305070)

Zie ook: http://www.theguardian.co(...)y-minor-force-pegida

[ Bericht 23% gewijzigd door tofastTG op 16-01-2015 20:47:30 ]
pi_148761817
quote:

[..]

Net zoals er waarschijnlijk een hoop mensen zijn die de acties in Frankrijk afkeuren, maar wel begrijpen waarom het die mensen het doen.
pi_148764446
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Net zoals er waarschijnlijk een hoop mensen zijn die de acties in Frankrijk afkeuren, maar wel begrijpen waarom het die mensen het doen.
Ja, begrip voor een vredige protestmars of begrip voor een massamoord, het is ongeveer hetzelfde.

pi_148764518
Ik denk dat maar heel erg weinig mensen kunnen begrijpen waarom mensen een cartoonist doden voor het maken van een onwelgevallige cartoon. Je mag best wat verontwaardigd zijn over die cartoons (als je een extremist bent) maar een mening bestrijd je niet met geweld. Niet alleen omdat het niet hoort, het is contraproductief.
#NoDAPL
pi_148764862
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ja, en net zoals dat er een hoop mensen van croissantjes houden, maar stiekem ook wel eens een puddingbroodje eten.
Echt, wat een debiele vergelijking :')
pi_148765869
pi_148766380
quote:
Jammer
pi_148766749
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 00:19 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Jammer
Is het jammer dat een meerderheid van de Duitse bevolking inziet dat het veroorzaken van verdeeldheid niet functioneert?
Is het jammer dat de meerderheid van Duitse bevolking beseft dat de grenzen echt niet wagenwijd openstaan?
Is het jammer dat een meerderheid van de Duitse bevolking beseft dat de absolute meerderheid van asielzoekers er zelf niet voor kiezen om te vluchten, om hun huis en haard achter te laten?
pi_148766780
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 00:36 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Is het jammer dat een meerderheid van de Duitse bevolking inziet dat het veroorzaken van verdeeldheid niet functioneert?
Is het jammer dat de meerderheid van Duitse bevolking beseft dat de grenzen echt niet wagenwijd openstaan?
Is het jammer dat een meerderheid van de Duitse bevolking beseft dat de absolute meerderheid van asielzoekers er zelf niet voor kiezen om te vluchten, om hun huis en haard achter te laten?
Kijk jongens,, een gutmensch !!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')