Je zou eventueel ook nog op de partij VoorNederland kunnen stemmen van Bontes en van Klaveren. In de kamer stemmen die vrijwel hetzelfde als de PVV het zou dus geen verlies zijn als PVVers op VNL stemmen of andersom.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.
Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.
Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:33 schreef Proximo het volgende:
[..]
Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.
Ik zie het verzet eerder in de gigantische groei van UKIP, grootste britse fractie en inmiddels ook mogelijk coalitiepartner, Het Front National en de PVV.
Duitsland en Zweden zijn het meest correct, toch zie je dat ook daar langzaam de scheuren beginnen te ontstaan. AFD, Zweden Democraten, ze zijn nu nog klein, maar wie weet waar die over 10 jaar staan?
Veranderingen hebben een momentum, en iedere terreurdaad geeft weer vers bloed aan deze bewegingen.
Wat een clown blijft het ook.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Onsmakelijk. Hij spreekt ook al als een haatbaard.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
De kans is reëel dat Jansen ooit gelijk krijgt. Als de politiek en de poco-brigade maar lang genoeg doorgaat met problemen wegmoffelen, dan escaleert de situatie vanzelf. Moslim-extremisten zullen het niet nalaten om steeds weer misbruik te maken van de lafheid die grote delen van Europa regeert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.
Zweden is niet alleen correct, maar zelfs doodeng. Een verbod op islam-kritiek, totale gekken in die daar nu in de regering zitten (in vergelijking daarmee is Dion Graus een hele normale man). Ik denk dat Zweden niet snel bij zinnen komt. Ik verwacht meer van Denemarken, die in het verleden hele verstandige dingen hebben gedaan (zoals zeer strenge asielwetgeving). Helaas zit er nu een linkse regering die de uiterst succesvolle grenscontroles in 2011 hebben stopgezet.
Ik vraag mij af of UKIP mee wil doen met FN en PVV. FN blijft afschrikken. In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.quote:
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Er zal op Europees niveau (het is allang geen nationaal probleem meer) veel meer gedaan moeten worden om moslim-extremisme de kop in te drukken. Zelfs als "gematigde" moslims daar hinder van ondervinden. Gelovig zijn is een keuze, geen feit. Het bestrijden van allerlei vormen van extremisme, waaronder dus ook religieus extremisme, is pure noodzaak om de bevolking tegen terreurdaden te beschermen.
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown. En iemand die schrijft over een op handen zijnde oorlog al helemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.
Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown.
In wat gerenommeerde kranten is het 1/8e. Maar zoals ik al stelde, het is vrij makkelijk om dat soort getallen te verkrijgen als je vragen als; Wilt u graag meer moskeeën in uw wijk. in je enquete gaat stoppen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Mag ik eigenlijk vragen waar je dat op baseert? Volgens mij daalt het aantal Nederlandse moskee bezoekers als jaren, volgens mij nog wel steviger als het kerkbezoek. Dus hoe kom je daar eigenlijk aan? Dat de islam veel invloed heeft?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.
Ik twijfel er niet aan dat die deskundigen hier gelijk in hebben. Nu de relevante vraag die jij ongetwijfeld anders zal beantwoorden dan Elf. Wat zijn de oorzaken van het gebrek aan sociale cohesie? Laten we het daar vooral over hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt.
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Geen vak, maar wel in een studentencontext met haar te maken gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?
Dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot het daadwerkelijke gevaar van terrorisme.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:28 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.
Laat ze maar paar miljard uit de kast trekken, de technologie is genoeg gevorderd om terrorisme goed te kunnen bestrijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |