abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148618557
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:20 schreef DrMabuse het volgende:

En dat moet jouw onderstaande debiele uitspraak richting mij verklaren?

We hebben blijkbaar een heel ander idee betreffende wat "leuk" is.

Jij zegt dat je het jammer vindt dat "ze" zulke cartoons maken. Dat probleem is dus deels voor je opgelost, aangezien een deel van "ze" dat nu niet meer kan. Dat jij over de ruggen van de slachtoffers van een links-satirisch blad gaat blaten over een linkse pavlov-reactie vind ik dan weer ongepast. Zo hebben we allemaal wel iets wat we niet leuk vinden.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:32:56 #152
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148618620
quote:
Pegida-demonstratie Dresden trekt duizenden aanhangers

In Dresden lopen naar schatting 15.000 mensen mee in een demonstratie van de Pegida-beweging. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.

De organisatie had opgeroepen te betogen met een Duitse vlag met daarop een zwarte band om de slachtoffers van de terreuraanslagen in Parijs te herdenken, maar weinigen gaven gehoor aan die oproep.
NOS
Say what?
pi_148618631
Tsja nog steeds niks op een populatie van 80 miljoen.

0,02%
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148618637
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens de spreker zijn er nu 40.000 PEGIDA aanhangers op de been in Dresden.
Alleen in Dresden is de PEGIDA-beweging echt groot. In Leipzig zijn er ongeveer 30.000 tegenstanders (ook volgens een spreker, het is dus afwachten hoe nauwkeurig die getallen zijn), met slechts 2500 voorstanders. Hetzelfde geldt voor München, ook daar is de tegenbeweging een stuk groter.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_148618701
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Alleen in Dresden is de PEGIDA-beweging echt groot. In Leipzig zijn er ongeveer 30.000 tegenstanders (ook volgens een spreker, het is dus afwachten hoe nauwkeurig die getallen zijn), met slechts 2500 voorstanders. Hetzelfde geldt voor München, ook daar is de tegenbeweging een stuk groter.
Ik ben benieuwd wat de aanslagen in Frankrijk met PEGIDA zullen doen.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:36:04 #156
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148618705
Leipzig:

dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24 RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Say what?
pi_148619520
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef UpsideDown het volgende:
Leipzig:

dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24 RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Meer dan 10.000 man op de been in Leipzig, las ik op Twitter.
pi_148620107
Tienduizenden mensen in Duitsland die wel begrijpen waar de oorzaak van de aanslagen in Parijs ligt. Ik hoop dat over een jaar of 10 Pegida de Nobelprijs voor de Vrede ontvangt, vanwege het eerste grootschalige verzet tegen de islamisering van het beschaafde Europa.

Jammer van die treurige reacties in Duitsland, zoals verlichting op monumenten uitschakelen.
Een Duitse minister maakte het heel bont: Hij verwijt Pegida misbruik te maken van de aanslagen in Parijs. Terwijl er gisteren een enorm politiek correct theater met Gutmenschen in Parijs was.
pi_148620150
quote:
Leipzig:

Uiteraard kunnen linkse tegendemonstranten zich weer eens niet beheersen.
pi_148620388
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tienduizenden mensen in Duitsland die wel begrijpen waar de oorzaak van de aanslagen in Parijs ligt. Ik hoop dat over een jaar of 10 Pegida de Nobelprijs voor de Vrede ontvangt, vanwege het eerste grootschalige verzet tegen de islamisering van het beschaafde Europa.

Jammer van die treurige reacties in Duitsland, zoals verlichting op monumenten uitschakelen.
Een Duitse minister maakte het heel bont: Hij verwijt Pegida misbruik te maken van de aanslagen in Parijs. Terwijl er gisteren een enorm politiek correct theater met Gutmenschen in Parijs was.
Dit is Moskou in 2014:

pi_148620796
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ach, niet-integrerende moslims, xenofobe tokkies en langharig werkschuw tuig zijn allemáál groepen waar de maatschappij niet beter van wordt. Als de een dan tegen de ander protesteert, dan kun je weinig meer dan kopschuddend toekijken.
pi_148620864
Goede zaak. Mooi om te zien hoeveel mensen zich tegen Pegida keren!
Allah Al Watan Al Malik
pi_148621043
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit is Moskou in 2014:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_148623637
pi_148624156
quote:

:') :') Uhuh, inderdaad! Hebben al die mensen die waarschuwden voor het christendom ook al een lintje ontvangen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148624233
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak. Mooi om te zien hoeveel mensen zich tegen Pegida keren!
Dat valt toch mee - of tegen - tot nu toe? Vooral georganiseerd 'verzet' door allerlei maatschappelijke organisaties die vaak weinig met politiek te maken hebben, weinig spontaan verzet. Als ik het goed heb begrepen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148624238
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dresden is zelfs de enige stad waar meer PEGIDA demonstranten dan anti-PEGIDA demonstranten op de been zijn. In Berlijn was het bijvoorbeeld al helemaal schattig, 300 PEGIDA mensjes vs 5000 antidemonstranten.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148624311
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat valt toch mee - of tegen - tot nu toe? Vooral georganiseerd 'verzet' door allerlei maatschappelijke organisaties die vaak weinig met politiek te maken hebben, weinig spontaan verzet. Als ik het goed heb begrepen.
Nou, nee. In berlijn kwamen toch echt vrij spontaan 5000 tegendemonstranten opdagen bij een demonstratie die 500 man trok. Bovendien, waarom mag het maatschappelijk middenveld zich niet verzetten tegen malloten als pegida?
pi_148624321
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

:') :') Uhuh, inderdaad! Hebben al die mensen die waarschuwden voor het christendom ook al een lintje ontvangen?
Het christendom heeft wat meer stappen gezet in de laatste eeuwen dan de islam. ;)
Het loopt nog steeds fors achter op de rest van de maatschappij maar het heeft tenminste nog enige goede ontwikkeling doorgemaakt, zeker onder de huidige paus.
#NoDAPL
pi_148624348
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Leipzig vandaag 30.000 tegenstanders van Pegida, in München 20.000, in overige steden (buiten Dresden) is de tegenbeweging ook een stuk groter.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_148624372
quote:
3s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:27 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nou, nee. In berlijn kwamen toch echt vrij spontaan 5000 tegendemonstranten opdagen bij een demonstratie die 500 man trok. Bovendien, waarom mag het maatschappelijk middenveld zich niet verzetten tegen malloten als pegida?
Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.
En ze trekken dan ook nog eens veel minder mensen. Prima hoor dat ze dat doen als zij dat willen, daar niet van.
#NoDAPL
pi_148624508
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.
En ze trekken dan ook nog eens veel minder mensen. Prima hoor dat ze dat doen als zij dat willen, daar niet van.
Tegenbeweging is een stuk groter als de aantallen kloppen. Volgens De Bild meer dan 100.000 mensen in geheel Duitsland.
Album top 100 2024
pi_148624680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij legt woorden in mijn mond die ik niet heb gebruikt. Meer woorden maak ik er niet aan vuil aangezien iedereen zelf de reacties waar het over gaat kan lezen.
Goed ik zal het even uiteenzetten voor je; Allereerst refereer je aan een onderzoekje dat stelt dat 80 of wel 90% :') van de celbewoners allochtoon zijn(Een verdere bron ontbreekt). Vervolgens geef ik aan, dat van die cijfers niets klopt en ik verwijs naar de cijfers van het CBS.
Tot slot kom jij met een non-argument aanzetten dat mijn cijfers niet kloppen, omdat veel mensen het anders zien. _O- Dus al met al, geef eens reactie, hoe moet ik de cijfertjes van dat onderzoekje van jou interpreteren? Hoeveel % van de Nederlanders is überhaupt allochtoon als we de definitie van het woord aanpassen? En wat is in hemelsnaam de reden om de definitie aan te passen? Wel zo makkelijk als je dat meteen doet, dus nog voordat je cijfertjes begint te spuien. Immers, als we de definitie aan gaan passen kan ineens een veel groter deel van de bevolking allochtoon worden. Dat schiet niet zo op, lijkt me.
pi_148624846
Ik verwijs wederom naar de reacties die er al stonden, iedereen moet maar voor zichzelf een conclusie trekken.
#NoDAPL
pi_148624865
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:30 schreef Felagund het volgende:

[..]

Tegenbeweging is een stuk groter als de aantallen kloppen. Volgens De Bild meer dan 100.000 mensen in geheel Duitsland.
Dat is wat anders dan met tienduizenden mensen op 1 plaats demonstreren. ;)
Anyway, iedereen moet vooral zijn mening uiten. Ik hoop alleen dat mensen niet worden gedwongen om mee te doen, dat kan ook via sociale druk gebeuren.
#NoDAPL
pi_148624874
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat ze veel minder mensen trekken? Uit alles blijkt juist dat dit niet het geval is, bovendien zie de protesten in Berlijn. Daar was geen enkel middenveld bij betrokken. Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat een voetbalclub al dan niet gratis vervoer gaat regelen, heb je daar wellicht ook een bron voor?
pi_148624947
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verwijs wederom naar de reacties die er al stonden, iedereen moet maar voor zichzelf een conclusie trekken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.
pi_148624955
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan met tienduizenden mensen op 1 plaats demonstreren. ;)
Anyway, iedereen moet vooral zijn mening uiten. Ik hoop alleen dat mensen niet worden gedwongen om mee te doen, dat kan ook via sociale druk gebeuren.
30.000 en 20.000 zijn geen tienduizenden?
Album top 100 2024
pi_148625010
Zie ook http://www.sueddeutsche.d(...)erfremdung-1.2301366 voor een compleet overzicht van het aantal voor- en tegenstanders per stad.
Album top 100 2024
pi_148627394
Op basis van onderzoek is de sympathie voor een organisatie als Pegida toch wat groter dan nu lijkt maar zoals eerder gezegd denk ik dat Duitsers voor dit soort conservatieve standpunten minder snel geneigd zijn de straat op te gaan wanneer we dat vergelijken met de demonstraties van tegenstanders van Pegida-onderwerpen dan.
pi_148629034
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:35 schreef DeParo het volgende:
Op basis van onderzoek is de sympathie voor een organisatie als Pegida toch wat groter dan nu lijkt maar zoals eerder gezegd denk ik dat Duitsers voor dit soort conservatieve standpunten minder snel geneigd zijn de straat op te gaan wanneer we dat vergelijken met de demonstraties van tegenstanders van Pegida-onderwerpen dan.
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.
pi_148634144
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:18 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna ;) ;).

Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.

Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.
http://yougov.de/news/201(...)-auf-ahnliche-sympa/

Dat is toch wat groter dan alleen een behoorlijke groep in Dresden.

En kijk eens naar dit onderzoek van Zeit:
http://www.zeit.de/politi(...)-deutschland-umfrage

Dat is tevens interessant.
pi_148634323
DeParo. *O*
pi_148634370
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:44 schreef jamesdeen het volgende:
DeParo. *O*
^O^ *O* *O* ^O^
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:06:21 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148634881
quote:
Leipzig:

Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:08:12 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148634925
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna ;) ;).

Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.

Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.

Pegida moet daarom ook een politieke tak starten.
1947-2016
pi_148637143
Ook nu in Zwitserland een Pegida branch:

Swiss Pegida wing plans anti-Islam protest

The Swiss wing was launched late last week, taking the name of Germany's "Patriotic Europeans Against the Islamization of the Occident" (Pegida).

It announced on its Facebook page it would organize a demonstration on February 16th.

A counter demonstration has already been announced for the same day.

Germany's Pegida has seen soaring support as it rides a wave of fear and revulsion at last week's killings of 17 people in France by Islamic extremists.

Last week the German Pegida wing drew a record 18,000 people and it has said it hopes even more people will turn out for a rally Monday evening in Dresden.

Over the weekend some 35,000 people in Germany turned out for counter protests against the group.

The Swiss wing is headed by around a dozen anonymous committee members, with only their spokesman known by name: Ignaz Bearth.

Bearth is the current head of the Swiss Direct Democracy Party, a small party with links to France's Front National party, and a former member of the far-right Swiss Nationalist Party.

The Swiss Facebook page on Monday afternoon counted 3,420 'likes', compared to almost 5,000 for the counter #No Pegida Schweiz page.

The new Pegida group presented a 14-point programme, including calling for a ban on wearing full-face and body covering burkas in Switzerland and on imam
visits to schools.

http://article.wn.com/vie(...)s_antiIslam_protest/
pi_148637832
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
Ook nu in Zwitserland een Pegida branch:
Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is? :?
pi_148637999
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.

[..]

Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is? :?
Ja ik snap het ook niet.
pi_148639328
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...

zaken als :
- Recht op asiel voor vervolgden uit oorlogsgebieden
- Recht op Integratie als een Grondrecht (wat zou betekenen dat ook de Overheid meer moeite moet doen om bv taal- en integratie-curussen bereid te stellen; Overigens bestaat dat nu al als een gewone wet, verbonden eaan tijdelijke verblijfsvergunningen, maar niet als grondrecht/plicht voor duitse burgers)
- decentrale opvang van asielzoekers in kleinere opvangcentra en met duidelijk meer personeel dan nu het geval
- meer geld voor de opvang van asielzoekers
- betere begeleiding van vluchtelingen uit oorlogsgebieden door gekwalificeerd personeel
- tegen wapenleveranties aan bv de PPK in de Koerden-gebieden van Tukrije/Syrie/Irak
- Tegen politieke en Religieuze Radikalen en Haatpredikers..

Interssant ook dat ze bv de asiel-politiek van Nederland als voorbeeld nemen, aangezien ze lijken te vinden dat in Nederland de asielpolitiek veel beter georganiseerd is (overigens laat nederland per inwoner meer vluchtelingen toe dan Duitsland)

natuurlijk is het verder wel dubbel te intepreteren (naast een 'grond-recht' op Integratie willen ze ook een 'plicht' invoeren, wat nogal twijfelachtig is imho omdat integratie geen absoluut vaststelbaar iets is).

maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..

Des te meer over asielpolitiek, maar vreemd genoeg bijna overdreven herhaaldelijk beweren hoezeer ze vóór opvang van oorlogsvluchtelingen zijn (waarvan je natuurlijk ook kunt stellend at mensen die vluchten voo de radikale islam, eigenlijk de 'bondgenoten' zouden moeten zijn van de anti-islam-beweging)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_148639395
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef RM-rf het volgende:

maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..
Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.

Maar dat kan ik mis hebben.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:46:18 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148639408
quote:

[..]

Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...

zaken als :
- Recht op asiel voor vervolgden uit oorlogsgebieden
- Recht op Integratie als een Grondrecht (wat zou betekenen dat ook de Overheid meer moeite moet doen om bv taal- en integratie-curussen bereid te stellen; Overigens bestaat dat nu al als een gewone wet, verbonden eaan tijdelijke verblijfsvergunningen, maar niet als grondrecht/plicht voor duitse burgers)
- decentrale opvang van asielzoekers in kleinere opvangcentra en met duidelijk meer personeel dan nu het geval
- meer geld voor de opvang van asielzoekers
- betere begeleiding van vluchtelingen uit oorlogsgebieden door gekwalificeerd personeel
- tegen wapenleveranties aan bv de PPK in de Koerden-gebieden van Tukrije/Syrie/Irak
- Tegen politieke en Religieuze Radikalen en Haatpredikers..

Interssant ook dat ze bv de asiel-politiek van Nederland als voorbeeld nemen, aangezien ze lijken te vinden dat in Nederland de asielpolitiek veel beter georganiseerd is (overigens laat nederland per inwoner meer vluchtelingen toe dan Duitsland)

natuurlijk is het verder wel dubbel te intepreteren (naast een 'grond-recht' op Integratie willen ze ook een 'plicht' invoeren, wat nogal twijfelachtig is imho omdat integratie geen absoluut vaststelbaar iets is).

Des te meer over asielpolitiek, maar vreemd genoeg bijna overdreven herhaaldelijk beweren hoezeer ze vóór opvang van oorlogsvluchtelingen zijn (waarvan je natuurlijk ook kunt stellend at mensen die vluchten voo de radikale islam, eigenlijk de 'bondgenoten' zouden moeten zijn van de anti-islam-beweging)
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
1947-2016
pi_148639526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:51:15 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148639538
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.
Exact. En ze schijten in hun broek voor die beweging. Dus dan maar framen.
1947-2016
  dinsdag 13 januari 2015 @ 14:02:54 #195
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148639848
http://www.spiegel.de/pol(...)eitert-a-723532.html

Toen was ze wél tamelijk uitgesproken. Ligt het enkel aan het hebben van een andere coalitiepartner?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148640382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.

wat hun 'intentie' is, is volledig onduidelijk, omdat het nu allang zo is dat in Duitsland het recht op Asiel enkel bestaat voor mensen die aantoonbaar vervolgd zijn of uit oorlogssituaties komen.

De huidige migratie naar Duitsland toe komt eigenlijk nauwelijks uit moslimlanden, eerder uit oost-europa (interessant dat bv bij een recente Pegida-demonstratie ook heel groot een aantal Poolse vlaggen meegedragen werden).

Sinds 2005 zijn er bv meer Turken die vertrekken uit Duitsland, dan dat er nieuwe migranten uit Turkije komen (in 2012 was het migratiesaldo van Turken in duitsland een negatieve -4.147).
het aantal Turke in duitsland is sinds de laatste 10 jaar met ongeveer een kwart afgenomen, van 2 miljoen naar 1,5 miljoen (grotendeels doordat Turken de duitse staatsburgerschap kregen).

na Turkije als herkomstland blijft het lang stil, er komen weinig in duitsland levende buitenlanders uit andere landen, het grootste bevolkingsdeel hierna is uit Irak, met 85.000 en afghanistan 66.000 (grotendeels vluchtelingen die dus asiel kregen)
Er leven ook ongeveer 65.000 Marokkanen in duitsland

Zie voor cijfers
http://mediendienst-integ(...)-kommt-wer-geht.html
http://de.statista.com/st(...)-nach-herkunftsland/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_148640607
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:
Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.
pi_148640870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.
correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;
Tot nu toe hebben ze ook altijd toenaderingsverzoeken daarvan op afstand gehouden.

In andere steden, en bij vrijwel alle andere pogingen daar 'pegida-lookalikes' op te zetten is wel vrijwel altijd een direkte band herkenbaar met de NPD of rechts-extreme groepen.
maar die worden ook door brede groepen burgers meestal gemeden.

Ik denk dat het succes in Dresden wel degelijk ook samenhangt ermee dat de demonstranten in Dresden heel duidelijk zelf geen toenadering naar rechts-extreem doen maar in zeker zin ook een brede middengroep blijven vormen die anti-geweld zijn en anti-radikalisatie.
pi_148641096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:40 schreef RM-rf het volgende:

correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;
Tot nu toe hebben ze ook altijd toenaderingsverzoeken daarvan op afstand gehouden.

In andere steden, en bij vrijwel alle andere pogingen daar 'pegida-lookalikes' op te zetten is wel vrijwel altijd een direkte band herkenbaar met de NPD of rechts-extreme groepen.
maar die worden ook door brede groepen burgers meestal gemeden.

Ik denk dat het succes in Dresden wel degelijk ook samenhangt ermee dat de demonstranten in Dresden heel duidelijk zelf geen toenadering naar rechts-extreem doen maar in zeker zin ook een brede middengroep blijven vormen die anti-geweld zijn en anti-radikalisatie.
Je hebt gelijk mbt Dresden, hoewel Bachmann niet echt een fris verleden heeft, maar dat heeft verder niet zoveel te maken met politieke sympathie. Vandaar ook dat ik het had over "vele" organisatoren en niet "alle" organisatoren.
pi_148643060
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat die demonstratiebereidheid hoger is? Alleen omdat ze vaker demonstreren?
quote:

Zeer interessant, maar niet heel spannend. Cijfertjes zullen in Nederland ongeveer gelijk zijn schat ik, bijna niemand heeft interesse in Islamisering. Gelukkig staat dat niet gelijk aan het steunen van bepaalde organisaties.
pi_148643144
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar wat denk je dat nu het geval is dan? Als ik vragen mag. Tevens vraag ik me af of die mensen dan werkelijk geloven dat jan en alleman Europa kan betreden?
pi_148643300
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:48 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Maar wat denk je dat nu het geval is dan? Als ik vragen mag.
Ik weet daar te weinig van om iets over te zeggen. Ik meen alleen dat ik een "vooraanstaand" lid van de groep dat hoorde zeggen.
quote:
Tevens vraag ik me af of die mensen dan werkelijk geloven dat jan en alleman Europa kan betreden?
Zeggen ze dat dan :?
Conscience do cost.
pi_148643381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik weet daar te weinig van om iets over te zeggen. Ik meen alleen dat ik een "vooraanstaand" lid van de groep dat hoorde zeggen.

[..]

Zeggen ze dat dan :?
quote:
de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.
De grens dichtgooien impliceert dat de grens momenteel openstaat, en dat is dus, niet echt het geval.
pi_148644421
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat die demonstratiebereidheid hoger is? Alleen omdat ze vaker demonstreren?
Mijn kennis over de Duitse cultuur en enig inzicht wat betreft de naoorlogse periode in Duitsland ;) ;).

quote:
[..]
Zeer interessant, maar niet heel spannend. Cijfertjes zullen in Nederland ongeveer gelijk zijn schat ik, bijna niemand heeft interesse in Islamisering. Gelukkig staat dat niet gelijk aan het steunen van bepaalde organisaties.
Je kan twijfelen aan deze cijfers, of in hoeverre dat betekent dat ze Pegida steunen, maar deze onderzoeken zijn wel uitgevoerd naar aanleiding van de demonstraties in vooral Dresden maar ook elders, ik denk niet dat deze cijfers geheel los staan van Pegida, maar lees vooral de artikelen na, staat veel interessante informatie in.

Kijk dit eens:

Dat kan je dus moeilijk ontwijken.
pi_148644645
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mijn kennis over de Duitse cultuur en enig inzicht wat betreft de naoorlogse periode in Duitsland ;) ;).

[..]

Je kan twijfelen aan deze cijfers, of in hoeverre dat betekent dat ze Pegida steunen, maar deze onderzoeken zijn wel uitgevoerd naar aanleiding van de demonstraties in vooral Dresden maar ook elders, ik denk niet dat deze cijfers geheel los staan van Pegida, maar lees vooral de artikelen na, staat veel interessante informatie in.

Kijk dit eens:

[ afbeelding ]

Dat kan je dus moeilijk ontwijken.
Je voorbeeld geeft exact aan wat ik bedoel, en volgens mij begrijp dat zelf ook best(De crux zit hem nu niet in het IS gedeelte van de vraag). Ik probeer dan ook niets ontwijken...

Overigens is demonstratiebereidheid nogal een vaag begrip. Als ik afga op mijn eigen kennis mbt. de Duitse medemens is juist extreem-rechts vaak hartstikke "demonstratiebereid"
pi_148644704
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:32 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Je voorbeeld geeft exact aan wat ik bedoel, en volgens mij begrijp dat zelf ook best(De crux zit hem nu niet in het IS gedeelte van de vraag). Ik probeer dan ook niets ontwijken...
Nou nee want volgens mij wijst mijn voorbeeld expliciet, zo niet specifiek, naar Pegida en dat soort organisaties.
pi_148644975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou nee want volgens mij wijst mijn voorbeeld expliciet, zo niet specifiek, naar Pegida en dat soort organisaties.
_O- Dus als je begrip hebt voor demonstraties tegen IS ben je voorstander van een organisatie als Pegida? Dat is nou net het probleem met dit soort enquêtes, ze zijn (bijna altijd) suggestief of de vragen zijn meervoudig. Dan is het uiterst makkelijk om veel steun te verkrijgen voor bepaalde groeperingen.
pi_148645065
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:42 schreef tofastTG het volgende:

[..]

_O- Dus als je begrip hebt voor demonstraties tegen IS ben je voorstander van een organisatie als Pegida? Dat is nou net het probleem met dit soort enquêtes, ze zijn (bijna altijd) suggestief of de vragen zijn meervoudig. Dan is het uiterst makkelijk om veel steun te verkrijgen voor bepaalde groeperingen.
Ze zijn in ieder minder waarschijnlijk tegenstander van Pegida dus wat dat betreft valt er met deze cijfers, en verhoudingen, wel degelijk iets te zeggen over de opkomst en daadwerkelijke voorkeur van Duitsers ;) ;).
pi_148647033
quote:

[..]

Ik heb het ook niet heel aandachtig gevolgd, maar e.e.a. heeft volgens mij ook te maken met een of ander incident bij een asielzoekerscentrum in Großröhrsdorf, ergens op het platteland in de buurt van Dresden. Men verwachtte zielige Syrische families en ipv. daarvan kwamen Tunesische mannen die men voor economische vluchtelingen aanzag. Iemand uit het dorp vond dat de asielzoekers zich niet netjes gedroegen en deed net alsof hij het slachtoffer van geweld was geworden, om de asielzoekers in een kwaad daglicht te stellen.

De menselijke maat bij de opvang van asielzoekers is trouwens natuurlijk iets waar je bij Nederlandse PVV-luitjes etc. niet mee aan hoeft te komen, dan krijg je meteen weer verwijten dat het veel te duur is, dat er meer geld en meer woonruimte naar buitenlanders dan naar zielige bejaarden gaat, enz.
pi_148647048
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze zijn in ieder minder waarschijnlijk tegenstander van Pegida dus wat dat betreft valt er met deze cijfers, en verhoudingen, wel degelijk iets te zeggen over de opkomst en daadwerkelijke voorkeur van Duitsers ;) ;).
Het is toch een heel andere vraag? Bij IS gaat het alleen om de extremisten, maar Pegida strijdt tegen de complete Islam.
Album top 100 2024
pi_148647086
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:52 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het is toch een heel andere vraag? Bij IS gaat het alleen om de extremisten, maar Pegida strijdt tegen de complete Islam.
En deze vraag is ook gesteld op basis van wat Pegida doet, waarvoor ze demonstreren, die cijfers zeggen dan toch voldoende ik vraag me af wat je dan meer wilt horen, natuurlijk nog grotere demonstraties en een duidelijk verschil met tegendemonstraties zou nog duidelijker kunnen zijn, maar deze groepen demonstreren nu eenmaal wat minder snel en het onderwerp speelt natuurlijk ook mee, je kan ook sympathie hebben voor Pegida, maar geen zin hebben om plotseling langs een kaalkopje te staan roepen in Dresden op een grasveld.
pi_148649180
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:52 schreef Igen het volgende:
De menselijke maat bij de opvang van asielzoekers is trouwens natuurlijk iets waar je bij Nederlandse PVV-luitjes etc. niet mee aan hoeft te komen, dan krijg je meteen weer verwijten dat het veel te duur is, dat er meer geld en meer woonruimte naar buitenlanders dan naar zielige bejaarden gaat, enz.
Daarom vond ik het ook zo opvallend dat PEGIDA heel duidelijk pleitte voor meer geld naar de opvang van asielzoekeres, meer personeel per vluchteling en betere opvang..

wat dat betreft lijken ze veel 'asiel-vriendelijker' dan de rechts-populisten die in Nederland allang geaccepteerde politieke standpunten uitdragen die evel 'harder' zijn dan PEGIDA.

PEGIDA zou imho in nederland eerder tot de gematigden behoren, op basis van hun gepubliceerde officiele standpunten
pi_148656866
Die Pegida organisator blijkt een veroordeelde crimineel.
(Lutz Bachmann)

Ene keer huppelen de Duitsers een krankzinnige achterna, nu een veroordeelde misdadiger.
Wanhopig volk.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_148656958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:45 schreef Samuray13 het volgende:
(Lutz Bachmann)

Ene keer huppelen de Duitsers een krankzinnige achterna, nu een veroordeelde misdadiger.
Wanhopig volk.
Wat een walgelijk goedkope manier om iemand neer te halen zeg. Inhoudelijk kan je het niet aan, dan maar zo?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148656996
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een walgelijk goedkope manier om iemand neer te halen zeg. Inhoudelijk kan je het niet aan, dan maar zo?
Normaal toch. Die racisten die onder het mom van anti-islam hun kampf voeren tegen de ander.
pi_148657081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:49 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Normaal toch. Die racisten die onder het mom van anti-islam hun kampf voeren tegen de ander.
Ja, echte nazi's :')
Sukkel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148657144
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sukkel.
Waarom reageer je überhaupt op die dwaas? :D Zoals velen is het zo'n pagegaai die de Westerling napraat maar het zelf nog niet helemaal begrepen heeft.

"Nazi's, racistuh!" _O-
pi_148657320
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sukkel.
Heb je het over jezelf, kneusje?
pi_148657363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Waarom reageer je überhaupt op die dwaas? :D Zoals velen is het zo'n pagegaai die de Westerling napraat maar het zelf nog niet helemaal begrepen heeft.

"Nazi's, racistuh!" _O-
Dwaas ben je jezelf. Net als de pagegaai.
pi_148657462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:45 schreef Samuray13 het volgende:
(Lutz Bachmann)

Wanhopig volk.
Niet "de Duitsers". Net zo min als dat "de Nederlanders" achter Wilders aan huppelen.
pi_148657551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet "de Duitsers". Net zo min als dat "de Nederlanders" achter Wilders aan huppelen.
Je bedoelt generaliseren. Ik doelde niet op alle Duitsers. Maar gezien hun verleden is waarmee diegene nu bezig zijn link.
pi_148657611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:01 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Je bedoelt generaliseren. Ik doelde niet op alle Duitsers. Maar gezien hun verleden is waarmee diegene nu bezig zijn link.
Ik weet het niet. De Duitse media staan nou al wekenlang dagelijks vol met allerlei artikelen die uitleggen "hoe het zit". Maar allemaal zeggen ze wat anders. :D
pi_148657880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

"Nazi's, racistuh!" _O-
Ik weet het ook niet :( Sorry :*
pi_148657959
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet :( Sorry :*
Het is je vergeven :*
pi_148659213
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Feit blijft dat de Pegida-aanhangers achter een veroordeelde crimineel aan huppelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')