Waar baseer je op dat ze veel minder mensen trekken? Uit alles blijkt juist dat dit niet het geval is, bovendien zie de protesten in Berlijn. Daar was geen enkel middenveld bij betrokken. Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat een voetbalclub al dan niet gratis vervoer gaat regelen, heb je daar wellicht ook een bron voor?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik suggereer niet dat dat niet mag, het maakt alleen minder indruk wanneer je op die manier hetzelfde aantal mensen trekt. Zeker als je ook nog eens het vervoer gaat regelen etc.
En ze trekken dan ook nog eens veel minder mensen. Prima hoor dat ze dat doen als zij dat willen, daar niet van.
quote:Op maandag 12 januari 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verwijs wederom naar de reacties die er al stonden, iedereen moet maar voor zichzelf een conclusie trekken.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.
30.000 en 20.000 zijn geen tienduizenden?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan met tienduizenden mensen op 1 plaats demonstreren.
Anyway, iedereen moet vooral zijn mening uiten. Ik hoop alleen dat mensen niet worden gedwongen om mee te doen, dat kan ook via sociale druk gebeuren.
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:35 schreef DeParo het volgende:
Op basis van onderzoek is de sympathie voor een organisatie als Pegida toch wat groter dan nu lijkt maar zoals eerder gezegd denk ik dat Duitsers voor dit soort conservatieve standpunten minder snel geneigd zijn de straat op te gaan wanneer we dat vergelijken met de demonstraties van tegenstanders van Pegida-onderwerpen dan.
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijnaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Laten we heel eerlijk zijn, een peiling met vragen als "Ziet u graag meer Moskeeën in uw wijk" is niet heel representatief.
Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef UpsideDown het volgende:
Leipzig:twitter:dw_deutsch twitterde op maandag 12-01-2015 om 19:29:24RT @NaomiConrad: As #legida sets off, counter-demonstrators throw a bottle from behind the police barricades #leipzig http://t.co/It4EZwmvpZ reageer retweet
Pegida moet daarom ook een politieke tak starten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna![]()
.
Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.
Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.
http://yougov.de/news/201(...)-auf-ahnliche-sympa/
Dat is toch wat groter dan alleen een behoorlijke groep in Dresden.
En kijk eens naar dit onderzoek van Zeit:
http://www.zeit.de/politi(...)-deutschland-umfrage
Dat is tevens interessant.
Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:26 schreef Smack10 het volgende:
Ook nu in Zwitserland een Pegida branch:
Ja ik snap het ook niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad, wat je ook vindt, ze hebben het recht om vreedzaam te demonstreren.
[..]
Apart. In Zwitserland hebben ze al referenda en een Zwitsers immigratiebeleid, dus ze gaan demonstreren voor iets wat er al is?
Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk. Dit is schandalig. Pegida wordt dus continu en onterecht weggezet als extreem rechts en ook nog eens bekogeld terwijl ze vreedzaam voor hun mening uitkomen.
Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef RM-rf het volgende:
maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Interssant is overigens dat ze ongeveer een week terug, maar net kort voor de Parijse aanslagen een 'politiek positie-papier' gepublicerd hebben dat ik best opvallend vond omdat ik me met ongeveer driekwart van hun standpunten best kon instemmen...
zaken als :
- Recht op asiel voor vervolgden uit oorlogsgebieden
- Recht op Integratie als een Grondrecht (wat zou betekenen dat ook de Overheid meer moeite moet doen om bv taal- en integratie-curussen bereid te stellen; Overigens bestaat dat nu al als een gewone wet, verbonden eaan tijdelijke verblijfsvergunningen, maar niet als grondrecht/plicht voor duitse burgers)
- decentrale opvang van asielzoekers in kleinere opvangcentra en met duidelijk meer personeel dan nu het geval
- meer geld voor de opvang van asielzoekers
- betere begeleiding van vluchtelingen uit oorlogsgebieden door gekwalificeerd personeel
- tegen wapenleveranties aan bv de PPK in de Koerden-gebieden van Tukrije/Syrie/Irak
- Tegen politieke en Religieuze Radikalen en Haatpredikers..
Interssant ook dat ze bv de asiel-politiek van Nederland als voorbeeld nemen, aangezien ze lijken te vinden dat in Nederland de asielpolitiek veel beter georganiseerd is (overigens laat nederland per inwoner meer vluchtelingen toe dan Duitsland)
natuurlijk is het verder wel dubbel te intepreteren (naast een 'grond-recht' op Integratie willen ze ook een 'plicht' invoeren, wat nogal twijfelachtig is imho omdat integratie geen absoluut vaststelbaar iets is).
maar het maakt wel bv duidelijk dat Pegida qua politieke positie's eigenlijk weinig puur over de Islam zegt. OOk geen werkelijke effectieve maatregelen voorstelt wat zij dan willen doen tegen die 'Islamisering' (zelfs nieta angeven wat ze precies ermee bedoelen) ..
Des te meer over asielpolitiek, maar vreemd genoeg bijna overdreven herhaaldelijk beweren hoezeer ze vóór opvang van oorlogsvluchtelingen zijn (waarvan je natuurlijk ook kunt stellend at mensen die vluchten voo de radikale islam, eigenlijk de 'bondgenoten' zouden moeten zijn van de anti-islam-beweging)
Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
Exact. En ze schijten in hun broek voor die beweging. Dus dan maar framen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat mensen het niet met ze eens zijn en niet over de mentale capaciteit beheersen om dat normaal te onderbouwen. Dan is het makkelijker om ze gewoon te demoniseren.
wat hun 'intentie' is, is volledig onduidelijk, omdat het nu allang zo is dat in Duitsland het recht op Asiel enkel bestaat voor mensen die aantoonbaar vervolgd zijn of uit oorlogssituaties komen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb de zaak niet heel nauwkeurig gevolgd maar als ik het goed begreep was het hun intentie om de grenzen simpelweg dicht te gooien voor mensen uit "moslimlanden", tenzij het vluchtelingen van noodsituaties of oorlog betreft.
Maar dat kan ik mis hebben.
Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef Red_85 het volgende:
Zijn nog wel meer zaken. Het manifest van hun, samen met de toespraken die al op Inet staan.. Geen idee waarom ze als rechtextremistisch worden weggezet. Echt niet.
correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat komt omdat vele van de organisatoren hun roots hebben in rechts-extremistische bewegingen.
Je hebt gelijk mbt Dresden, hoewel Bachmann niet echt een fris verleden heeft, maar dat heeft verder niet zoveel te maken met politieke sympathie. Vandaar ook dat ik het had over "vele" organisatoren en niet "alle" organisatoren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:40 schreef RM-rf het volgende:
correctie, in geval van Dresen is daarvoor geen aantoonbare grond.. de organisatoren van het oorspronkelijke Pegida-protest daar hebben geen aantoonbare band met rechts-extreme of neo-nazi partijen;
Tot nu toe hebben ze ook altijd toenaderingsverzoeken daarvan op afstand gehouden.
In andere steden, en bij vrijwel alle andere pogingen daar 'pegida-lookalikes' op te zetten is wel vrijwel altijd een direkte band herkenbaar met de NPD of rechts-extreme groepen.
maar die worden ook door brede groepen burgers meestal gemeden.
Ik denk dat het succes in Dresden wel degelijk ook samenhangt ermee dat de demonstranten in Dresden heel duidelijk zelf geen toenadering naar rechts-extreem doen maar in zeker zin ook een brede middengroep blijven vormen die anti-geweld zijn en anti-radikalisatie.
Waar baseer je op dat die demonstratiebereidheid hoger is? Alleen omdat ze vaker demonstreren?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Steun voor de Alternatieve Partij Duitsland, onderzoek onder de Duitse bevolking hoe ze tegenover Islamisering en Immigratie staan, de terugtrekkende beweging van veel conservatieve elementen binnen de Duitse politiek. Tevens dienen we, zoals ik al zei, niet te vergeten dat voor elke conservatieve rechtse demonstratie er twee tegendemonstraties tegenover staan, bij die groep is de demonstratiebereidheid simpelweg veel groter, dat is gewoon traditie geworden bijna![]()
.
Zeer interessant, maar niet heel spannend. Cijfertjes zullen in Nederland ongeveer gelijk zijn schat ik, bijna niemand heeft interesse in Islamisering. Gelukkig staat dat niet gelijk aan het steunen van bepaalde organisaties.quote:Overigens stel ik niet dat een meerderheid van Duitsland voor Pegida is alleen dat de sympathie een stuk groter is dan alleen de grote groep die we in Dresden zien.
Volgens YouGov heeft 36% van de bevolking in Oost-Duitsland sympathie dat er groepen opstaan om tegen Islamisering en tegen het falen van het Immigratiesysteem te demonstreren terwijl dit in West-Duitsland 33% zou zijn.
http://yougov.de/news/201(...)-auf-ahnliche-sympa/
Dat is toch wat groter dan alleen een behoorlijke groep in Dresden.
En kijk eens naar dit onderzoek van Zeit:
http://www.zeit.de/politi(...)-deutschland-umfrage
Dat is tevens interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |