Ze gaan s'avonds op een plein staan, ventileren hun mening, en gaan vervolgens weer naar huis. Wat is hier zo slecht aan dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie het eigenlijk als een slecht teken dat die pegida beweging steeds meer groeiende is. Waar gaat dit eindigen?
Het feit dat het nu allemaal nog vreedzaam is, maar de vraag voor hoelang?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:39 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ze gaan s'avonds op een plein staan, ventileren hun mening, en gaan vervolgens weer naar huis. Wat is hier zo slecht aan dan?
Zolang men alleen in Dresden voet aan de grond krijgt zal het niet al teveel gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie het eigenlijk als een slecht teken dat die pegida beweging steeds meer groeiende is. Waar gaat dit eindigen?
Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zolang men alleen in Dresden voet aan de grond krijgt zal het niet al teveel gevolgen hebben.
Sachsen is sowieso een regio waar enorm veel onvrede heerst. en dat kanaliseert zich nu.
Het is wat dat betreft opmerkelijker dat men in steden als Keulen of Hamburg amper mensen weet te mobiliseren.
Op zich heb je wel een goed punt dat men in (West-) Europa amper nog de straat op gaat, maar Duitsland is daar toch wel een beetje uitzondering op. 1 mei-demo's, anti-kerncentrale demo's na de ramp in Japan en vele andere Bürgerinitiatieve zijn daar toch nog redelijk in gebruik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef DeParo het volgende:
Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.
Het is geen moslim demonstratie, waarbij er altijd wel issues zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het feit dat het nu allemaal nog vreedzaam is, maar de vraag voor hoelang?
Dat zijn toch vaak de meer gevestigde onderwerpen, zoals antifascisme veel aanhangers trekt, denkt dat de tegendemonstranten in Duitsland ook veel uit deze groep putten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Op zich heb je wel een goed punt dat men in (West-) Europa amper nog de straat op gaat, maar Duitsland is daar toch wel een beetje uitzondering op. 1 mei-demo's, anti-kerncentrale demo's na de ramp in Japan en vele andere Bürgerinitiatieve zijn daar toch nog redelijk in gebruik.
De tegendemonstratie was redelijk breed opgezet. Ook ondersteund door kerkelijke organisaties, sportclubs e.d. (Zelfs Dynamo Dresdenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef DeParo het volgende:
Dat zijn toch vaak de meer gevestigde onderwerpen, zoals antifascisme veel aanhangers trekt, denkt dat de tegendemonstranten in Duitsland ook veel uit deze groep putten.
En toch ook redelijk groot voor zo'n demonstratie, ten minste als je het gaat vergelijken met eerdere conservatieve demonstraties, tsja ik denk dat de weerzin in Duitsland om hiervoor op te staan nog steeds erg groot is, ook al zijn veel mensen het in principe wel mee eens (of in de mindere mate), de groeiende populariteit van die Alternatieve Partij wijst ook in die richting. De Beierse CSU die zich eveneens wat minder kritisch wilt opstellen is ook een teken dat het toch een redelijke omvang heeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De tegendemonstratie was redelijk breed opgezet. Ook ondersteund door kerkelijke organisaties, sportclubs e.d. (Zelfs Dynamo Dresden) Niet echt de usual suspects zeg maar.
Daar zitten ook autochtonen tussen die door het CBS wel en door een groot deel van het volk niet tot de autochtonen worden gerekend: mensen wiens beide grootouders uit Marokko/Turkijke/Suriname/Antillen-eilandjes komen. De vraag is in welke mate het percentage hierdoor is beïnvloed, daar geeft het CBS geen cijfers over. Het CBS had dit probleem kunnen oplossen door ook de cijfers voor kaukasisch en niet-kaukasisch te geven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Cijfers zijn volgens mij niet echt meer actueel. Meer dan de helft van de Nederlandse gevangenen is tegenwoordig autochtoon.
Het maakt het wat mij betreft in ieder geval minder overtuigend dat allerlei organisaties die hier niets mee te maken hebben al die mensen optrommelen. Hoeveel van hen zouden uit zichzelf zijn gekomen als 1 politieke organisatie zo'n demonstratie had aangekondigd? 10%? Kwestie van rekening te houden met de vertekening van het aantal. Ik vraag me af of dat die organisaties (sportclubs, BVO, kerk, ...) dat doen omdat ze oprecht verontwaardigd zijn of uit angst in de extreemrechtse hoe geplaatst te worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar in Europa nog wel, doorgeslagen individualisme, ach ik denk vooral dat deze tegendemonstraties een averechts effect gaan hebben, zwartmaken van tegenstanders werkt anno 2014 niet meer, ondanks dat de bedoelingen van de tegendemonstranten goed zijn daar niet van.
Zal niet de harde kern geweest zijn denk ik.quote:
Ik denk dat het nog wel langer vreedzaam blijft. Het volk wat daar staat is niet op rellen uit. Is geen extreem rechts. Al worden ze wel continu zo geframed door de media en politiek.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het feit dat het nu allemaal nog vreedzaam is, maar de vraag voor hoelang?
Goede onderbouwing! Van een forse meerderheid in de cellen (geen idee hoe je eraan komt), naar de cijfers kloppen niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zitten ook autochtonen tussen die door het CBS wel en door een groot deel van het volk niet tot de autochtonen worden gerekend: mensen wiens beide grootouders uit Marokko/Turkijke/Suriname/Antillen-eilandjes komen. De vraag is in welke mate het percentage hierdoor is beïnvloed, daar geeft het CBS geen cijfers over. Het CBS had dit probleem kunnen oplossen door ook de cijfers voor kaukasisch en niet-kaukasisch te geven.
Die was en is nog steeds de grootse. Althans, komen volgens mij vanaf het begin al de meete betogers op af.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
De anti-pegida beweging is ook groeiende.
Jij legt woorden in mijn mond die ik niet heb gebruikt. Meer woorden maak ik er niet aan vuil aangezien iedereen zelf de reacties waar het over gaat kan lezen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Goede onderbouwing! Van een forse meerderheid in de cellen (geen idee hoe je eraan komt), naar de cijfers kloppen niet.
Niet verrassend.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Pamflet van Franse cartoonisten die niet blij zijn met Pegida. Onruststokers die Charlie Hebdo proberen te kapen in hun ogen.
http://www.volkskrant.nl/(...)van-pegida~a3828032/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig voor jou kan de rest van Charlie Hebdo niet meer zulke cartoons maken.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef DrMabuse het volgende:
Niet verrassend.
Linkse (Pavlov) reactie.
Je zou verwachten dat ze , zeker nu ,iets langer nadenken i.p.v. alles waar Pegida voor staat (meteen) als rechts-extremisme weg te zetten.
Jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |