Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En de OP is achterhaald. Er zijn al 11 dagen geweest met demonstraties. En lang niet alleen maar in Dresden. Het is een wekelijks terugkerend fenomeen over verschillende Duitse steden.
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?
Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
We hebben nu 11 weken lang Pegida demonstraties gehad op maandagavond. Lange tijd alleen in Dresden. Daar begon het met 200 demonstranten. Inmiddels zijn er verschillende Duitse steden waar men op maandag ook demonstreert. Daar zijn de aantallen enkele honderden tot duizenden demonstranten. En er zijn nu ook oproepen om maandag ook in Noorwegen te demonstreren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?
In Dresden waren de tegendemonstranten wel in de minderheid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef tofastTG het volgende:
Beetje jammer dat de op niet vermeld dat de demonstraties van "pegida" in alle steden in de minderheid waren. In Berlijn waren bijvoorbeeld 500 demonstranten actief, en zo'n 5000 tegendemonstranten. In Dresden notabene de geboorteplaats van pegida waren de tegendemonstranten ook in de meerderheid.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]ja inderdaad, zeker als er ook nog eens veel meer tegendemonstranten de straat op gaan. Dan ben je erg indrukwekkend als beweging, pfoe hey. We kunnen er bijna niet meer omheen.
1/8e is het op sommige punten eens met pegida. En dat is gemeten in een vrij simpele peiling, denk aan een vraag als: ziet u graag meer moskeeën in uw wijk. Ben benieuwd hoe jij aan 1/3 tot 1/2e komt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
Een derde Duitsers heeft begrip voor Pegidaquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat soort bevolkingsonderzoeken zijn vaak weinig betrouwbaar.
Als 10% van de Duitsers op straat zou gaan, hadden we dat wel gezien.
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Religieisfacisme het volgende:
Zoals vandaag weer blijkt is het ook hoognodig. Tijd voor een Pegida-NL als tegenwicht voor de linkse goedpraters.
Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.
Klopt, jij bent daar ook een van.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt, jij bent daar ook een van.
Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
Het verscherpt inderdaad de tegenstellingen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.
Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...
In de kern heeft religie vaak zelf ten doel zich te isoleren/onderscheiden en het is imo ook radicaal want geen bewijs en daarom gaat het ook om geloof. Het radicale eraan is dat men het voor "waarheid" aanneemt en er naar leeft/handeld.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
Ik weet zelfs niet wat een islamitische land is, is dat een land waar een moslim woont? Verder vind ik het niet zo relevant, het is algemeen bekend dat als je groepen mensen gaat criminaliseren op basis van hun geloof dat die mensen zich isoleren en steeds extremer zullen worden. Men krijgt immers een hekel aan de groep die het doet, daarmee krijgen ze een gemeenschappelijke vijand en wordt de invloed van de mensen die het hardst optreden en zich durven uiten tegen die vijand groter. Er komt minder weerwoord want niemand durft het voor die vijand op te nemen en met de mensen van buiten is geen contact meer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.
Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.
Daarnaast heb je blijkbaar geen idee welke figuren er achter Pegida zitten.
Ik heb het over de oprichters. Zoek ze eens op.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.
Dat is geen Noorse vlag..quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mogelijk komt er ook een Pegida demonstratie in Noorwegen
[ afbeelding ]
Behoorlijk onfrisse groep, die zelfs door de NPD als erg radikaal gezien wordt en liever ver gehouden wordt...quote:Dieser Flaggenentwurf wurde von dem Rechtsanwalt Dr. Josef Wirmer 1943 geschaffen, und wurde einem kleinen Kreis bekanntgemacht. Unbeschadet davon, daß Dr. Wirmer in seinem Bemühen, den Führer des Deutschen Volkes und Kanzler des Deutschen Reiches stürzen zu helfen, zum Hochverräter wurde, steht fest: es ist dies der einzige bekanntgewordene Flaggenentwurf für ein Viertes Reich, der noch zum Zeitpunkt der Handlungsfähigkeit des Deutschen Reiches entworfen wurde. Zweifellos war es in der Ausnahmesituation des Jahres 1943 ein Verbrechen, am Sturz der Reichsregierung mitzuwirken – ein Verbrechen, das völlig zu Recht mit dem Tode bestraft wurde. Doch kann es heute nur darum gehen, ein Deutsches Reich ohne Hitler zu schaffen. Die Würdigung der Epoche des historischen Nationalsozialismus und der heldenhaften Errettung des Deutschen Reiches durch den Durchhaltewillen des Deutschen Volkes und seines Führers bedarf der tatsächlichen Beendigung des Dritten Reiches durch ein Viertes, das seinen Ausdruck schon in neuen Staatssymbolen erhält.
Wirmer kam durch sein Bekenntnis als gläubiger Katholik in die Widerstandskreise gegen das Dritte Reich. Ihm war das Balkenkreuz einerseits Symbol für die Zugehörigkeit Deutschlands zur christlichen Völkerfamilie, andererseits war die Assoziation mit dem Balkenkreuz in den deutschen Kriegsflaggen erwünscht. Die deutliche Nähe zu den skandinavischen Flaggen erschien Wirmer als Nachteil, sie kann aber auch als Identifikation mit der germanischen Völkerfamilie gesehen werden. Dieser Flaggenentwurf vereinigt die Farben Schwarz-Rot-Gold in der heraldisch richtigen Weise (die Metallfarbe trennt die Grundfarben) und stellt eine Abkehr von der Trikolore dar, die ein Produkt der Französischen Konterrevolution (gallischen Rebellion) von 1789 war.
Für uns, die wir eine neue Ordnung anstreben, kann es kein Zurück in der Geschichte geben. Insofern wird der Mangel der Traditionslosigkeit der Fahne rasch beseitigt, wenn sie uns im gegenwärtigen Ringen um die Freiheit unseres Volkes und seines Völkerrechtssubjektes, des Deutschen Reiches, allgemein anerkanntes Symbol des Ganzen sein wird und nicht als Signum einer Teil-Gruppe oder Teil-Organisation wahrgenommen wird.
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.
[..]
Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.
Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
Alleen geven die hun soldaten playmobil-poppetjes mee ipv wapensquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:57 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.
Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:06 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.
Ook de behoorlijke omvang van neef en nicht huwelijken is een groot probleem. Naast gezondheidsrisico’s is het een aanslag op het IQ.
Doe dit eeuwen achter elkaar, mix het dan met religieuze hersenspoeling en onthoud het volk van wetenschappelijke feiten en je hebt al snel een bovenkamer die gevuld is met Brinta pap.
Maar ik ben het wel met je eens dat ingrijpen en democratie brengen in die landen geen enkele zin heeft. Maar aan de andere kant kan je ook niet wegkijken als aanslagen als 9/11 gebeuren. Dan kan je niet anders dan in de tegenaanval gaan.
Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:16 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.
En de terreur richt zich ook tegen Hindoes en Boeddhisten in bv India,Thailand of Myanmar of Christenen in Noord en Midden Afrika.
En die landen hebben helemaal geen geschiedenis van ingrijpen in het Midden-Oosten. Overal waar de islam zich vestigt krijg je vroeg of laat ook met het extremisme en terrorisme te maken.
Waar heeft China precies schuld aan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:21 schreef Proximo het volgende:
[..]
Waar heeft China precies schuld aan?
China is niet heilig, maar uiteindelijk valt het te terug te leiden tot het probleem van de wereldwijde bevolkingsexplosie. Zowel in Azië (ook China ondanks de één kindpolitiek) als Afrika groeit de bevolking ongecontroleerd door en dat brengt grote conflicten met zich mee. In Europa merken we dat door oneindige immigratie-stromen. Die bevolkingsgroei moet stoppen om de wereld leefbaar te houden. Dáár zou de VN zich op moeten richten in plaats van geneuzel over Zwarte Piet en klimaatverandering.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).
Olie he. Maar dat wil nog niet zeggen dat die drones niet nodig zijn. Overigens werken dequote:Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond?
Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaverenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.
Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Op het moment van de Europese verkiezingen was het al duidelijk dat Artikel 50 geen zetels zou halen, dus verloren stem. VNL is inderdaad een optie bij de volgende landelijke verkiezingen. Ik vind deze partij echter wat te rechts als het om sociale zekerheid gaat. Ik ben vóór een goede sociale zekerheid voor mensen die hier lang (meer dan 10 jaar) werken, en VNL wil wel heel veel afbreken. De PVV schiet echter wel eens naar het andere uiterste door, dus het blijft lastig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaveren
Je zou eventueel ook nog op de partij VoorNederland kunnen stemmen van Bontes en van Klaveren. In de kamer stemmen die vrijwel hetzelfde als de PVV het zou dus geen verlies zijn als PVVers op VNL stemmen of andersom.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.
Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:33 schreef Proximo het volgende:
[..]
Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.
Ik zie het verzet eerder in de gigantische groei van UKIP, grootste britse fractie en inmiddels ook mogelijk coalitiepartner, Het Front National en de PVV.
Duitsland en Zweden zijn het meest correct, toch zie je dat ook daar langzaam de scheuren beginnen te ontstaan. AFD, Zweden Democraten, ze zijn nu nog klein, maar wie weet waar die over 10 jaar staan?
Veranderingen hebben een momentum, en iedere terreurdaad geeft weer vers bloed aan deze bewegingen.
Wat een clown blijft het ook.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Onsmakelijk. Hij spreekt ook al als een haatbaard.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
De kans is reëel dat Jansen ooit gelijk krijgt. Als de politiek en de poco-brigade maar lang genoeg doorgaat met problemen wegmoffelen, dan escaleert de situatie vanzelf. Moslim-extremisten zullen het niet nalaten om steeds weer misbruik te maken van de lafheid die grote delen van Europa regeert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.
Zweden is niet alleen correct, maar zelfs doodeng. Een verbod op islam-kritiek, totale gekken in die daar nu in de regering zitten (in vergelijking daarmee is Dion Graus een hele normale man). Ik denk dat Zweden niet snel bij zinnen komt. Ik verwacht meer van Denemarken, die in het verleden hele verstandige dingen hebben gedaan (zoals zeer strenge asielwetgeving). Helaas zit er nu een linkse regering die de uiterst succesvolle grenscontroles in 2011 hebben stopgezet.
Ik vraag mij af of UKIP mee wil doen met FN en PVV. FN blijft afschrikken. In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.quote:
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Er zal op Europees niveau (het is allang geen nationaal probleem meer) veel meer gedaan moeten worden om moslim-extremisme de kop in te drukken. Zelfs als "gematigde" moslims daar hinder van ondervinden. Gelovig zijn is een keuze, geen feit. Het bestrijden van allerlei vormen van extremisme, waaronder dus ook religieus extremisme, is pure noodzaak om de bevolking tegen terreurdaden te beschermen.
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown. En iemand die schrijft over een op handen zijnde oorlog al helemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.
Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown.
In wat gerenommeerde kranten is het 1/8e. Maar zoals ik al stelde, het is vrij makkelijk om dat soort getallen te verkrijgen als je vragen als; Wilt u graag meer moskeeën in uw wijk. in je enquete gaat stoppen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Mag ik eigenlijk vragen waar je dat op baseert? Volgens mij daalt het aantal Nederlandse moskee bezoekers als jaren, volgens mij nog wel steviger als het kerkbezoek. Dus hoe kom je daar eigenlijk aan? Dat de islam veel invloed heeft?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.
Ik twijfel er niet aan dat die deskundigen hier gelijk in hebben. Nu de relevante vraag die jij ongetwijfeld anders zal beantwoorden dan Elf. Wat zijn de oorzaken van het gebrek aan sociale cohesie? Laten we het daar vooral over hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt.
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Geen vak, maar wel in een studentencontext met haar te maken gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?
Dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot het daadwerkelijke gevaar van terrorisme.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:28 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.
Laat ze maar paar miljard uit de kast trekken, de technologie is genoeg gevorderd om terrorisme goed te kunnen bestrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |