abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:52:40 #1
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148443319
De Pegida beweging begint steeds groter te worden, na 11.000 demonstranten eerder deze maand is het aantal verdubbeld tot 20.000 gisteravond. Daarnaast was er naast een demonstratie in Dresden tegelijkertijd een grote demonstratie gehouden in Munchen.

EenVandaag heeft een mooi stukje geschreven over Pegida
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/56245/vijf_vragen_over_de_anti_islambeweging_in_duitsland

en hoe extreem is de anti-moslim demonstratie in Dresden?
http://buitenland.eenvand(...)onstratie_in_dresden
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148443403
Die zullen ook wel weer garen spinnen bij de gebeurtenissen in Parijs van vandaag. -O-
pi_148443416
Mogelijk komt er ook een Pegida demonstratie in Noorwegen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148443446
Terecht.
Bats boem lucht dicht
pi_148443492
En de OP is achterhaald. Er zijn al 11 dagen geweest met demonstraties. En lang niet alleen maar in Dresden. Het is een wekelijks terugkerend fenomeen over verschillende Duitse steden.
pi_148443765
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En de OP is achterhaald. Er zijn al 11 dagen geweest met demonstraties. En lang niet alleen maar in Dresden. Het is een wekelijks terugkerend fenomeen over verschillende Duitse steden.
Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?
pi_148443894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
pi_148443963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?
pi_148444138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?
We hebben nu 11 weken lang Pegida demonstraties gehad op maandagavond. Lange tijd alleen in Dresden. Daar begon het met 200 demonstranten. Inmiddels zijn er verschillende Duitse steden waar men op maandag ook demonstreert. Daar zijn de aantallen enkele honderden tot duizenden demonstranten. En er zijn nu ook oproepen om maandag ook in Noorwegen te demonstreren.
pi_148444303
Beetje jammer dat de op niet vermeld dat de demonstraties van "pegida" in alle steden in de minderheid waren. In Berlijn waren bijvoorbeeld 500 demonstranten actief, en zo'n 5000 tegendemonstranten. In Dresden (notabene de geboorteplaats van pegida) waren de tegendemonstranten ook in de meerderheid.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148444324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef tofastTG het volgende:
Beetje jammer dat de op niet vermeld dat de demonstraties van "pegida" in alle steden in de minderheid waren. In Berlijn waren bijvoorbeeld 500 demonstranten actief, en zo'n 5000 tegendemonstranten. In Dresden notabene de geboorteplaats van pegida waren de tegendemonstranten ook in de meerderheid.
In Dresden waren de tegendemonstranten wel in de minderheid.
pi_148444361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:') ja inderdaad, zeker als er ook nog eens veel meer tegendemonstranten de straat op gaan. Dan ben je erg indrukwekkend als beweging, pfoe hey. We kunnen er bijna niet meer omheen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148444481
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

:') ja inderdaad, zeker als er ook nog eens veel meer tegendemonstranten de straat op gaan. Dan ben je erg indrukwekkend als beweging, pfoe hey. We kunnen er bijna niet meer omheen.
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
pi_148444665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
1/8e is het op sommige punten eens met pegida. En dat is gemeten in een vrij simpele peiling, denk aan een vraag als: ziet u graag meer moskeeën in uw wijk. Ben benieuwd hoe jij aan 1/3 tot 1/2e komt?
pi_148444739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.
pi_148444903
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.
Een derde Duitsers heeft begrip voor Pegida

Bijna een derde van de Duitsers heeft begrip voor de betogers die zich Pegida noemen en de invloed van de islam te groot vinden worden. Uit een donderdag door het blad Stern gepubliceerde opiniepeiling blijkt dat 29 procent van de ondervraagden de islamisering zo groot vindt, dat er tegen gedemonstreerd moet worden. 13 procent zei bereid te zijn met Pegida mee te betogen.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)oor-Pegida-1674739W/
pi_148444988
En volgens Die Zeit sympathiseert meer dan de helft van de Duitsers met Pagida
http://www.zeit.de/politi(...)-deutschland-umfrage
pi_148445060
Dat soort bevolkingsonderzoeken zijn vaak weinig betrouwbaar.

Als 10% van de Duitsers op straat zou gaan, hadden we dat wel gezien.
pi_148445111
Zoals vandaag weer blijkt is het ook hoognodig. Tijd voor een Pegida-NL als tegenwicht voor de linkse goedpraters.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_148445294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat soort bevolkingsonderzoeken zijn vaak weinig betrouwbaar.

Als 10% van de Duitsers op straat zou gaan, hadden we dat wel gezien.
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
pi_148445322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Religieisfacisme het volgende:
Zoals vandaag weer blijkt is het ook hoognodig. Tijd voor een Pegida-NL als tegenwicht voor de linkse goedpraters.
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.
pi_148445487
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.
pi_148445506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Klopt, jij bent daar ook een van.
pi_148445581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
pi_148445692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
pi_148445817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Klopt, jij bent daar ook een van.
Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:46:37 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148445831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.
Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148445840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:43 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:50:19 #29
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148446044
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het verscherpt inderdaad de tegenstellingen.
Say what?
pi_148446231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De radicalisering is dan ook vooral begonnen op plaatsen waar mensen werden onderdrukt door tirannen, vreemde mogendheden en door met geweld opgelegde doctrines.
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.

quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jullie hebben beide een punt denk ik. Je duwt met dit soort acties wel de normale moslims die er nog zijn ook in het nauw. De vraag is idd hoeveel dat nog uitmaakt...
Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.
pi_148446628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

In de kern heeft religie vaak zelf ten doel zich te isoleren/onderscheiden en het is imo ook radicaal want geen bewijs en daarom gaat het ook om geloof. Het radicale eraan is dat men het voor "waarheid" aanneemt en er naar leeft/handeld.
Religie kun je niet simpel aanpakken omdat het vaak geindoctrineerd wordt tijdens vroege jeugd. Dit heeft een evolutionaire achergrond.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148446633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
Maar dat is toch wat de islam is ? Een totalitaire systeem ? Een religie die altijd op zoek is naar strijd en vijandbeelden. Noem maar eens een islamitisch land dat deze problemen niet heeft.
Ik weet zelfs niet wat een islamitische land is, is dat een land waar een moslim woont? Verder vind ik het niet zo relevant, het is algemeen bekend dat als je groepen mensen gaat criminaliseren op basis van hun geloof dat die mensen zich isoleren en steeds extremer zullen worden. Men krijgt immers een hekel aan de groep die het doet, daarmee krijgen ze een gemeenschappelijke vijand en wordt de invloed van de mensen die het hardst optreden en zich durven uiten tegen die vijand groter. Er komt minder weerwoord want niemand durft het voor die vijand op te nemen en met de mensen van buiten is geen contact meer.

Als je kijkt naar het christelijke geloof dat qua aanhang sterk is teruggelopen in het westen kun je leren dat juist het contact en onderwijs zorgen dat een geloof ook milder wordt. Mensen leven niet alleen met een geloof als reden voor hun gedrag maar ook met de huidige wereld. De manier waarop ze hun geloof toepassen wordt dus ook beïnvloed door de interactie met anderen, sluit je die invloed uit door isolement dan krijg je dus extremere religieuze invloeden. De mensen die dit het beste weten zijn religieuze leiders en vooral sekteleiders die zorgen voor een isolement van hun eigen groepen.
pi_148447959
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik gok half Nederland met mij. En net als bijna alle Nederlanders zal ik nooit op de PVV stemmen. Ook vind ik mezelf niet xenofoob, racistisch of Islamofoob.
En ik zal ook niet snel behoefte hebben om met zo'n demonstratie mee te lopen. Maar ik begrijp die mensen wel en geef ze grotendeels gelijk.
Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.

Daarnaast heb je blijkbaar geen idee welke figuren er achter Pegida zitten.
pi_148448701
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Je bekijkt alles zeer eenzijdig, maar je hebt dat totaal niet door.

Daarnaast heb je blijkbaar geen idee welke figuren er achter Pegida zitten.
Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.
pi_148448762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zullen vast wel extreme figuren zijn die zich met Pegida identificeren. Maar door half Duitsland over 1 kam te scheren ben jij nogal eenzijdig bezig.
Ik heb het over de oprichters. Zoek ze eens op. :)

En zoek het verleden van neo-nazisme in Oost-Duitsland ook eens op.

Ze zijn vooral daar groot en niet in gebieden waar ook daadwerkelijk moslims wonen.
pi_148451555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mogelijk komt er ook een Pegida demonstratie in Noorwegen
[ afbeelding ]
Dat is geen Noorse vlag..

..maar eerder de 'Fahne des Deutsches Vierten Reiches"

van de neo-nazi-groep "Deutsches Kolleg"
http://www.reich4.de/
http://www.reich4.de/die-fahne/
http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsches_Kolleg

quote:
Dieser Flaggenentwurf wurde von dem Rechtsanwalt Dr. Josef Wirmer 1943 geschaffen, und wurde einem kleinen Kreis bekanntgemacht. Unbeschadet davon, daß Dr. Wirmer in seinem Bemühen, den Führer des Deutschen Volkes und Kanzler des Deutschen Reiches stürzen zu helfen, zum Hochverräter wurde, steht fest: es ist dies der einzige bekanntgewordene Flaggenentwurf für ein Viertes Reich, der noch zum Zeitpunkt der Handlungsfähigkeit des Deutschen Reiches entworfen wurde. Zweifellos war es in der Ausnahmesituation des Jahres 1943 ein Verbrechen, am Sturz der Reichsregierung mitzuwirken – ein Verbrechen, das völlig zu Recht mit dem Tode bestraft wurde. Doch kann es heute nur darum gehen, ein Deutsches Reich ohne Hitler zu schaffen. Die Würdigung der Epoche des historischen Nationalsozialismus und der heldenhaften Errettung des Deutschen Reiches durch den Durchhaltewillen des Deutschen Volkes und seines Führers bedarf der tatsächlichen Beendigung des Dritten Reiches durch ein Viertes, das seinen Ausdruck schon in neuen Staatssymbolen erhält.

Wirmer kam durch sein Bekenntnis als gläubiger Katholik in die Widerstandskreise gegen das Dritte Reich. Ihm war das Balkenkreuz einerseits Symbol für die Zugehörigkeit Deutschlands zur christlichen Völkerfamilie, andererseits war die Assoziation mit dem Balkenkreuz in den deutschen Kriegsflaggen erwünscht. Die deutliche Nähe zu den skandinavischen Flaggen erschien Wirmer als Nachteil, sie kann aber auch als Identifikation mit der germanischen Völkerfamilie gesehen werden. Dieser Flaggenentwurf vereinigt die Farben Schwarz-Rot-Gold in der heraldisch richtigen Weise (die Metallfarbe trennt die Grundfarben) und stellt eine Abkehr von der Trikolore dar, die ein Produkt der Französischen Konterrevolution (gallischen Rebellion) von 1789 war.

Für uns, die wir eine neue Ordnung anstreben, kann es kein Zurück in der Geschichte geben. Insofern wird der Mangel der Traditionslosigkeit der Fahne rasch beseitigt, wenn sie uns im gegenwärtigen Ringen um die Freiheit unseres Volkes und seines Völkerrechtssubjektes, des Deutschen Reiches, allgemein anerkanntes Symbol des Ganzen sein wird und nicht als Signum einer Teil-Gruppe oder Teil-Organisation wahrgenommen wird.
Behoorlijk onfrisse groep, die zelfs door de NPD als erg radikaal gezien wordt en liever ver gehouden wordt...
(Waarbij ze zelf ook hun duidelijk hun vlag als herkenningspunt gebruiken)

een beetje vreemd dat die kennelijk hier openlijk hun vlag tonen binnen de PEGIDA-organisatie (alhoewel ik een beetje betwijfel of die foto uit Dresden komt, waar ze heel (imho terecht) terughoudend zijn in het accepteren van leuzen, slogans en vlaggen... eerder zou dat beeld wel eens uit de mislukte Kögida demonstratie uit Keulen kunnen komen, waar ook veel meer neo-nazi's in het organisatiecommittee zaten)

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 07-01-2015 23:49:15 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:50:46 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148451880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

[..]

Ja sorry voor de goeie moslims maar wat nu gebeurt kunnen we niet accepteren en dat zouden de moslim toch ook moeten weten. Dit is gewoon gekkenwerk complete waanzin. Dit hebben de Europese burgers niet verdiend. En op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat je er gewoon een keer een punt achter moet zetten want we hebben al genoeg geslikt.
stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:57:37 #38
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148452187
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

stem dan eens op een partij die niet voor oorlog is in die landen. We moeten gewoon wegblijven daar, maar iedereen stemt straks toch weer vvd.
Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148452258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:57 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Maakt niets uit en het zijn trouwens altijd linksen die oorlog voeren.
Alleen geven die hun soldaten playmobil-poppetjes mee ipv wapens :')
pi_148452531
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.
Ook de behoorlijke omvang van neef en nicht huwelijken is een groot probleem. Naast gezondheidsrisico’s is het een aanslag op het IQ.

Doe dit eeuwen achter elkaar, mix het dan met religieuze hersenspoeling en onthoud het volk van wetenschappelijke feiten en je hebt al snel een bovenkamer die gevuld is met Brinta pap.
Maar ik ben het wel met je eens dat ingrijpen en democratie brengen in die landen geen enkele zin heeft. Maar aan de andere kant kan je ook niet wegkijken als aanslagen als 9/11 gebeuren. Dan kan je niet anders dan in de tegenaanval gaan.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:08:41 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148452629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:06 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Dat doe ik ook maar het decennia lange proces van radicalisering binnen de islam kan je niet simpelweg toeschrijven aan een paar noodgedwongen ingrepen in het eeuwige oorlogsgebied Midden-Oosten. Het racistische, intolerante karakter van de islam en de drang naar geweld lijken mij een eerlijkere verklaring voor de godsdienstwaanzin.
Ook de behoorlijke omvang van neef en nicht huwelijken is een groot probleem. Naast gezondheidsrisico’s is het een aanslag op het IQ.

Doe dit eeuwen achter elkaar, mix het dan met religieuze hersenspoeling en onthoud het volk van wetenschappelijke feiten en je hebt al snel een bovenkamer die gevuld is met Brinta pap.
Maar ik ben het wel met je eens dat ingrijpen en democratie brengen in die landen geen enkele zin heeft. Maar aan de andere kant kan je ook niet wegkijken als aanslagen als 9/11 gebeuren. Dan kan je niet anders dan in de tegenaanval gaan.
tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.
pi_148452841
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

tegenaanvallen doen we al 30 jaar in die regio. Denk dat je dan wel mag concluderen dat het niet werkt? Of gaan we het nog eens 30 jaar proberen? Gewoon wegblijven daar. Op die manier kan geweld hier ook veel harder veroordeeld worden omdat er geen aanleiding toe is. Nu is dat er in feite wel. Niet dat ik het ermee eens ben maar IK denk dat zij ons aanvallen omdat wij hen aanvallen, niet omdat ze zo graag hier hun religie verspreiden.
Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.
En de terreur richt zich ook tegen Hindoes en Boeddhisten in bv India,Thailand of Myanmar of Christenen in Noord en Midden Afrika.
En die landen hebben helemaal geen geschiedenis van ingrijpen in het Midden-Oosten. Overal waar de islam zich vestigt krijg je vroeg of laat ook met het extremisme en terrorisme te maken.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:19:08 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148452939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:16 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Mwa soms is er natuurlijk ook wel een aanleiding toe. Vooral na 9/11. Die drones vliegen daar natuurlijk niet omdat moslims zweetvoeten hebben. En het moslimterrorisme zie je ook in bv China.
En de terreur richt zich ook tegen Hindoes en Boeddhisten in bv India,Thailand of Myanmar of Christenen in Noord en Midden Afrika.
En die landen hebben helemaal geen geschiedenis van ingrijpen in het Midden-Oosten. Overal waar de islam zich vestigt krijg je vroeg of laat ook met het extremisme en terrorisme te maken.
Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:21:25 #44
155616 Proximo
For god, king & country
pi_148453011
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond? China heeft zeker wel deels schuld, voor de rest heb je gelijk wellicht. Maar die eindeloze oorlogen in het MO doen niks goeds.
Waar heeft China precies schuld aan?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_148453043
quote:

[..]

Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.

Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.

Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:23:23 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148453056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:21 schreef Proximo het volgende:

[..]

Waar heeft China precies schuld aan?
De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).
pi_148453161
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De moslims worden daar uit hun eigen gebieden weggedrukt. Maargoed, ik sta meer aan China's kant in dit verhaal. Ik wil alleen zeggen dat het in het geval van China zeker wel actie > reactie is. Alleen ben ik het niet eens met de reacties (de aanvallen).
China is niet heilig, maar uiteindelijk valt het te terug te leiden tot het probleem van de wereldwijde bevolkingsexplosie. Zowel in Azië (ook China ondanks de één kindpolitiek) als Afrika groeit de bevolking ongecontroleerd door en dat brengt grote conflicten met zich mee. In Europa merken we dat door oneindige immigratie-stromen. Die bevolkingsgroei moet stoppen om de wereld leefbaar te houden. Dáár zou de VN zich op moeten richten in plaats van geneuzel over Zwarte Piet en klimaatverandering.
pi_148453187
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bijna alle daders van 9/11 komen uit Saudi Arabie, hoeveel amerikaanse drones vliegen daar precies rond?
Olie he. Maar dat wil nog niet zeggen dat die drones niet nodig zijn. Overigens werken de
Saudische en Amerikaanse veiligheidsdiensten goed samen en leveren ze ook terroristen uit aan Amerika. Saoedi Arabië heeft de boel best wel goed onder controle ik hoor weinig over aanslagen daar integenstelling tot bv het Waziristan gebergte in Pakistan waar de Pakistaanse overheid geen enkele controle over heeft. Maar ik snap dat het een beetje scheef is maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
pi_148453199
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Ik heb tot nu toe alleen voor het Europees parlement een keer PVV gestemd, omdat de PVV de enige anti-EU partij is met zetels. Maar de Tweede Kamer fractie is te gesloten en malloten als Dion Graus staan hoog op de lijst. Maar het wordt wel steeds moeilijker om het niet te doen: De PVV is de enige optie die overblijft. Geen enkele partij die illegalen hard wil aanpakken en geen enkele partij die onvoorwaardelijk voor Nederland kiest.

Ik zal niet aan zo'n demonstratie meelopen en de reden is simpel: Het zou mij mijn carrière (werkzaam in publieke sector, linkse cultuur) kosten. Helaas is het zo triest gesteld in dit land.
Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaveren
pi_148453265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij de Europese verkiezing kan je altijd nog stemmen op Artikel 50 en bij de landelijke verkiezingen op de partij van de PVV dissidenten Bontes/van Klaveren
Op het moment van de Europese verkiezingen was het al duidelijk dat Artikel 50 geen zetels zou halen, dus verloren stem. VNL is inderdaad een optie bij de volgende landelijke verkiezingen. Ik vind deze partij echter wat te rechts als het om sociale zekerheid gaat. Ik ben vóór een goede sociale zekerheid voor mensen die hier lang (meer dan 10 jaar) werken, en VNL wil wel heel veel afbreken. De PVV schiet echter wel eens naar het andere uiterste door, dus het blijft lastig.
pi_148453338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Het is wel een positieve ontwikkeling. Het kan een domino-effect geven. Verzet vanuit het volk tegen de islam, de Grieken uit de Euro, misschien dat verstandige landen als Denemarken en Zwitserland weer grenscontroles willen invoeren n.a.v. wat in Frankrijk gebeurt, door al die gebeurtenissen zal uiteindelijk de Europese Unie klappen. De EU is grotendeels verantwoordelijk voor die islamisering met het open grenzen-beleid.

Je zou eventueel ook nog op de partij VoorNederland kunnen stemmen van Bontes en van Klaveren. In de kamer stemmen die vrijwel hetzelfde als de PVV het zou dus geen verlies zijn als PVVers op VNL stemmen of andersom.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:33:32 #52
155616 Proximo
For god, king & country
pi_148453379
quote:

[..]

Herkenbaar.

Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.

Ik zie het verzet eerder in de gigantische groei van UKIP, grootste britse fractie in de EU en inmiddels ook mogelijk coalitiepartner, Het Front National en de PVV.

Duitsland en Zweden zijn het meest correct, toch zie je dat ook daar langzaam de scheuren beginnen te ontstaan. AFD, Zweden Democraten, ze zijn nu nog klein, maar wie weet waar die over 10 jaar staan?
Veranderingen hebben een momentum, en iedere terreurdaad geeft weer vers bloed aan deze bewegingen.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_148453515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:33 schreef Proximo het volgende:

[..]

Grappig, ik heb hetzelfde lang gehad. Toch ben ik wel om, en niet naar aanleiding van Parijs, mijn stem gaat de volgende keer naar Geert.

Ik zie het verzet eerder in de gigantische groei van UKIP, grootste britse fractie en inmiddels ook mogelijk coalitiepartner, Het Front National en de PVV.

Duitsland en Zweden zijn het meest correct, toch zie je dat ook daar langzaam de scheuren beginnen te ontstaan. AFD, Zweden Democraten, ze zijn nu nog klein, maar wie weet waar die over 10 jaar staan?
Veranderingen hebben een momentum, en iedere terreurdaad geeft weer vers bloed aan deze bewegingen.
Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.

Zweden is niet alleen correct, maar zelfs doodeng. Een verbod op islam-kritiek, totale gekken in die daar nu in de regering zitten (in vergelijking daarmee is Dion Graus een hele normale man). Ik denk dat Zweden niet snel bij zinnen komt. Ik verwacht meer van Denemarken, die in het verleden hele verstandige dingen hebben gedaan (zoals zeer strenge asielwetgeving). Helaas zit er nu een linkse regering die de uiterst succesvolle grenscontroles in 2011 hebben stopgezet.

Ik vraag mij af of UKIP mee wil doen met FN en PVV. FN blijft afschrikken. In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:19:20 #54
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148483164
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Manke op 08-01-2015 21:19:38 ]
pi_148483228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Wat een clown blijft het ook. _O-
pi_148483316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
Onsmakelijk. Hij spreekt ook al als een haatbaard.
pi_148489602
quote:

[..]

Helaas zijn die vreselijke terreurdaden voor veel mensen nog niet genoeg om de ogen te openen.

Zweden is niet alleen correct, maar zelfs doodeng. Een verbod op islam-kritiek, totale gekken in die daar nu in de regering zitten (in vergelijking daarmee is Dion Graus een hele normale man). Ik denk dat Zweden niet snel bij zinnen komt. Ik verwacht meer van Denemarken, die in het verleden hele verstandige dingen hebben gedaan (zoals zeer strenge asielwetgeving). Helaas zit er nu een linkse regering die de uiterst succesvolle grenscontroles in 2011 hebben stopgezet.

Ik vraag mij af of UKIP mee wil doen met FN en PVV. FN blijft afschrikken. In een radio-interview heeft Hans Jansen, inmiddels PVV europarlementariër, het voortreffelijk verwoord: "We kunnen het hebben over wie fout was in de vorige oorlog, maar het is belangrijker wie fout is in de komende oorlog".
De kans is reëel dat Jansen ooit gelijk krijgt. Als de politiek en de poco-brigade maar lang genoeg doorgaat met problemen wegmoffelen, dan escaleert de situatie vanzelf. Moslim-extremisten zullen het niet nalaten om steeds weer misbruik te maken van de lafheid die grote delen van Europa regeert.

Er zal op Europees niveau (het is allang geen nationaal probleem meer) veel meer gedaan moeten worden om moslim-extremisme de kop in te drukken. Zelfs als "gematigde" moslims daar hinder van ondervinden. Gelovig zijn is een keuze, geen feit. Het bestrijden van allerlei vormen van extremisme, waaronder dus ook religieus extremisme, is pure noodzaak om de bevolking tegen terreurdaden te beschermen.
pi_148490607
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een clown blijft het ook. _O-
Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148490991
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Er zal op Europees niveau (het is allang geen nationaal probleem meer) veel meer gedaan moeten worden om moslim-extremisme de kop in te drukken. Zelfs als "gematigde" moslims daar hinder van ondervinden. Gelovig zijn is een keuze, geen feit. Het bestrijden van allerlei vormen van extremisme, waaronder dus ook religieus extremisme, is pure noodzaak om de bevolking tegen terreurdaden te beschermen.
Het zoveelste deel van een radicalist in wording.
pi_148491018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat je ook van zijn meningen vindt, hij is geen clown.
Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown. En iemand die schrijft over een op handen zijnde oorlog al helemaal.
pi_148492254
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand die bij of voor GeenStijl werkt is sowieso een clown.
Sterk argument. Vooral niet ingaan op de inhoud.
#NoDAPL
pi_148492728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In wat gerenommeerde kranten is het 1/8e. Maar zoals ik al stelde, het is vrij makkelijk om dat soort getallen te verkrijgen als je vragen als; Wilt u graag meer moskeeën in uw wijk. in je enquete gaat stoppen.
pi_148492739
quote:

[..]

Mag ik eigenlijk vragen waar je dat op baseert? Volgens mij daalt het aantal Nederlandse moskee bezoekers als jaren, volgens mij nog wel steviger als het kerkbezoek. Dus hoe kom je daar eigenlijk aan? Dat de islam veel invloed heeft?
pi_148493170
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zoveelste deel van een radicalist in wording.
In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:02:42 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148493918
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 03:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In plaats van je zorgen te maken over mijn meningen, zou je je eens wat meer zorgen moeten maken om je eigen volstrekte wereldvreemdheid. Het is juist die stuitend naïeve houding waar extremisten zo gemakkelijk misbruik van maken.
En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.
pi_148493936
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En die de mensen radicaler maakt. Xa1pt is als van Dam die Fortuyn maar voor van alles en nog wat uitmaakte.
Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:08:10 #67
396550 Richestorags
pi_148493950
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt. Willekeurig mensen voor extremist uitmaken omdat ze er een andere mening op nahouden dan Elf schiet ook niet echt op.
Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.
pi_148493957
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Pot ketel. Jij maakt Elf zwart omdat die niet in jouw walgelijke naïeve "mening" meegaat.
Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:15:31 #69
396550 Richestorags
pi_148493993
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, omdat die nu al zelfs zo ver heen is dat het dan maar jammer is als 'normale moslims' last hebben van maatregelen.
Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
pi_148516743
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Grappig. Juist het gebrek aan sociale cohesie wordt door deskundigen genoemd als een factor die radicalisering in de hand werkt.
Ik twijfel er niet aan dat die deskundigen hier gelijk in hebben. Nu de relevante vraag die jij ongetwijfeld anders zal beantwoorden dan Elf. Wat zijn de oorzaken van het gebrek aan sociale cohesie? Laten we het daar vooral over hebben.
#NoDAPL
pi_148516851
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bij de wereld draait door zei Beatrice de Graaf, die ik vaag ken en wiens mening ik wel hoog acht dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gezegd dat dit slechts het begin is. Mocht dat echt zo zijn, moeten we toch echt maatregelen gaan treffen. De normale burger inclusief de normale Moslim wordt zo gewoon slachtoffer.
Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.

Laat ze maar paar miljard uit de kast trekken, de technologie is genoeg gevorderd om terrorisme goed te kunnen bestrijden.
Why stay small, if you can grow big..
pi_148516883
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?
#NoDAPL
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:30:45 #73
396550 Richestorags
pi_148516918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij een vak van haar gevolgd als student aan de UU?
Geen vak, maar wel in een studentencontext met haar te maken gehad.
pi_148516978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:28 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ondertussen bezuinigd(e) het kabinet op haar inlichtingen- en veiligheidsdiensten.

Laat ze maar paar miljard uit de kast trekken, de technologie is genoeg gevorderd om terrorisme goed te kunnen bestrijden.
Dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot het daadwerkelijke gevaar van terrorisme.
pi_148517007
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')