quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
Linkjesquote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
quote:Anschlag auf Charlie Hebdo ganz großartig für Islamisten und Islamhasser
4904
Paris (dpo) - Islamisten und Islamhasser auf der ganzen Welt fühlen sich derzeit angesichts eines furchtbaren Anschlags auf die französische Satirezeitschrift Charlie Hebdo mit mindestens 12 Toten einmal mehr in ihrem Weltbild bestätigt. Während Islamisten vor allem stolz darauf sind, erneut Angst und Schrecken verbreitet zu haben, genießen Islamhasser den perfekten Moment, um in den sozialen Netzwerken gegen Minderheiten und Zuwanderung zu hetzen. Beide Seiten dürfen sich auf regen Zulauf freuen.
"Allah ist groß!", ruft ein IS-Sympathisant (24) aus Bochum, der die Nachricht gerade im Internet gelesen hat und es nicht verstörend findet, dass die Attentäter seinem Gott bei Karikaturen das rachsüchtige Gemüt eines Dreijährigen unterstellen. "Diese Tat wird noch viele weitere Märtyrer ermutigen und den Ungläubigen zeigen, was wir von ihren westlichen Werten halten."
Ähnlich zufrieden sind Islamhasser und Rechtspopulisten: "Da sehen diese Gutmenschen endlich, dass der Islam Europa überrollt!", erklärt etwa ein leidenschaftlicher PEGIDA-Demonstrant (33) aus Dresden. "Und dann werde ich auch noch als Nazi beschimpft! Am Montag werden wir jetzt bestimmt noch mehr sein."
Einen weniger guten Tag hatte heute die überwältigende Mehrheit derjenigen Menschen, die einfach in Frieden leben und nichts mit derartigen Extrempositionen zu tun haben wollen – darunter moderate Muslime, Atheisten, Christen und Anhänger anderer Religionen.
http://www.der-postillon.(...)rlie-hebdo-ganz.html
twitter:APechtold twitterde op woensdag 07-01-2015 om 17:25:28Ik hoop dat morgen de beste cartoons van #CharieHebdo pontificaal op alle voorpagina's staan. reageer retweet
Daar gaan we weer. Bij elke aanslag of ongeluk duiken ze op. De warhoofden die het vermogen missen om te relativeren. Wat moet de wereld er vreemd uitzien door de ogen van een complotter. Toch heeft het paranoïde complot denken ook zijn voordelen. De wereld is nooit saai en het leven lijkt op een James Bond film...toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hou nog even een open mind, jij sluit bij voorbaat zoiets uit. terwijl het echt niet de eerste keer zou zijn dat Mossad een false flag pleegt.
Zolang we niet weten wie de daders zijn, moeten we alle opties openhouden, lijkt me.
is niet waarquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het plaatje dat suggereert dat waar islam heerst de ontwikkeling (praktisch) stilstaat, denk ik?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:07 schreef SuicideErrorist het volgende:
twitter:APechtold twitterde op woensdag 07-01-2015 om 17:25:28Ik hoop dat morgen de beste cartoons van #CharieHebdo pontificaal op alle voorpagina's staan. reageer retweet
Ja Pechtolt die lafbek dan. Lekker een journalist de klappen laten opvangen. Waarom post hij zelf die prenten niet op zijn twitter?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:07 schreef SuicideErrorist het volgende:
Yi-Long is bezig met een false flag operation. Hij probeert de schuld op de Mossad te laden, zodat niemand de ware daders verdenkt: de Spaanse Inquisitie!quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je doet wel erg je best om de Mossad in beeld te krijgen, beetje verdacht wel.....
Omdat het topic veel te snel gaat om reacties te verwijderen. Daardoor heb je de hele tijd dat irritante verspringen van een topic + kan er geen topic meer geopend worden binnen de reeks.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:07 schreef Ceberut het volgende:
Waarom zeurt iedereen nou over de moderatie?
Jij dacht dat Pechtold gek was?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja Pechtolt die lafbek dan. Lekker een journalist de klappen laten opvangen. Waarom post hij zelf die prenten niet op zijn twitter?
Nee, ik wist wel dat het een lafbek was.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij dacht dat Pechtold gek was?
want deze mensen zijn ook echt representatief voor wat de islam moet voorstellenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:09 schreef Montagui het volgende:
Als je als 'god' automatische wapens nodig hebt tegen potloden dan kan je nooit de ware God zijn.
Allah...
Dit. Misselijke manipulatieve angsthaas. En zichzelf ondertussen lekker in de picture werken als de grote bestrijder van Wilders, nog immer islams grootste tegenstander in NL.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja Pechtolt die lafbek dan. Lekker een journalist de klappen laten opvangen. Waarom post hij zelf die prenten niet op zijn twitter?
En bij de verkiezingen gaan de VVD en PVDA er weer met de stemmen vandoor.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dit. Misselijke manipulatieve angsthaas. En zichzelf ondertussen lekker in de picture werken als de grote bestrijder van Wilders, nog immer islams grootste tegenstander in NL.
Lekker kereltje, nog meer massacres.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:07 schreef SuicideErrorist het volgende:
twitter:KurdeBotan twitterde op woensdag 07-01-2015 om 18:09:20This #ParisAttack is what #Kurds experience every single day.World has to take extreme actions against #Islamism before it's too late!! reageer retweet
Aanslag niet opgeeist, daders nog niet bekend op gepakt. Ik acht de kans ook het grootst dat het radicale moslimterroristen zijn geweest (95%), maar als ik dit soort informatie tegenkom, dan hou ik wel een 'open mind' en dan hoor ik die mogelijkheid toch ook te kunnen delen, lijkt me...!?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:07 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Bij elke aanslag of ongeluk duiken ze op. De warhoofden die het vermogen missen om te relativeren. Wat moet de wereld er vreemd uitzien door de ogen van een complotter. Toch heeft het paranoïde complot denken ook zijn voordelen. De wereld is nooit saai en het leven lijkt op een James Bond film...toch?
Ik verwacht eerder d66 en vvd, mogelijk cda.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En bij de verkiezingen gaan de VVD en PVDA er weer met de stemmen vandoor.
Volkomen met je eens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aanslag niet opgeeist, daders nog niet bekend op gepakt. Ik acht de kans ook het grootst dat het radicale moslimterroristen zijn geweest (95%), maar als ik dit soort informatie tegenkom, dan hou ik wel een 'open mind' en dan hoor ik die mogelijkheid toch ook te kunnen delen, lijkt me...!?
Of zouden Israelische officials, de Mossad, en een stel arabieren wekelijks hun afspraakjes in Parijs afhandelen, en staat er toevallig altijd net ten tijde van een aanslag een Israelische hoogeplaatste official op de crime-scene om er wat foto's en tweets uit te sturen...?
Tuurlijk, dat kan allemaal. Nogmaals, even de opties open houden tot we daadwerkelijk meer weten. Dat Israel en Frankrijk al een poosje overhoop liggen is bekend, en deze cartoonisten zijn ook regelmatig kritisch geweest over Israel en de Mossad, dus ook dat moet je nog even meenemen in de overweging...
woow such true words krijg helemaal de kriebelsquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef .Exe het volgende:
twitter:KurdeBotan twitterde op woensdag 07-01-2015 om 18:09:20This #ParisAttack is what #Kurds experience every single day.World has to take extreme actions against #Islamism before it's too late!! reageer retweet
Euh, komend van Sauer vond ik het prima. Maar van pechtold? Laat m zelf maar stand nemen hiertegen in de media, zich op tv hier duidelijk tegen uitspreken. Tegen iedereen die hiermee sympathiseert/hiervoor begrip heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef Downwards het volgende:
[..]
Lekker kereltje, nog meer massacres.
Waarom denk je dat ze 'los' worden gelaten?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:13 schreef DrDentz het volgende:
Is het niet schizofreen om aan de ene kant de aanslag te veroordelen en aan de andere kant teruggekeerde ISIS strijders los te laten in de samenleving :s
Heb je de koerden ook weerquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef .Exe het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef Nibb-it het volgende:
La conférence de presse du procureur commence. - le Monde.
Praat geen onzin. We weten feitelijk nog niets over de daders. Iedereen gaat er vanuit dat het moslimextremisten zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Yi-Long is bezig met een false flag operation. Hij probeert de schuld op de Mossad te laden, zodat niemand de ware daders verdenkt: de Spaanse Inquisitie!
Eigenlijk is dat volledig nutteloos, want niemand verwacht dat.
Nope helaas het PVV. Niks mis met het CDAquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:12 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder d66 en vvd, mogelijk cda.
Alles liever dan uit angst voor nieuwe aanslagen en geweld deze malloten laten winnen. Al doden ze honderden mensen, ze hebben pas gewonnen wanneer men te bang is om de tekeningen te tonen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef Downwards het volgende:
[..]
Lekker kereltje, nog meer massacres.
Dat beleid was/is sowieso te achterlijk voor woorden, ook voor de aanslagen hier al.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:13 schreef DrDentz het volgende:
Is het niet schizofreen om aan de ene kant de aanslag te veroordelen en aan de andere kant teruggekeerde ISIS strijders los te laten in de samenleving :s
BNW is een deur verder.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Praat geen onzin. We weten feitelijk nog niets over de daders. Iedereen gaat er vanuit dat het moslimextremisten zijn.
IK OOK.
Ik doe wel achter de schermen nog even onderzoek, en als je dan dit soort zaken tegenkomt, en dit is dus een artikel van een paar dagen geleden, dus niet zojuist neergezet, dan zijn er wel degelijk vraagtekens bij mij, zoals die bij iedereen zouden moeten zijn.
http://www.israelnational(...)/189492#.VK1hpSvF_dw
Ik heb dat artikel niet 2-3 dagen geleden geschreven.
Denk ajb even terug aan JP Balkenende.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:15 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nope helaas het PVV. Niks mis met het CDA
Als je geen reden hebt om iemand vast te houden wordt het lastig om iemand met een paspoort te weren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat beleid was/is sowieso te achterlijk voor woorden, ook voor de aanslagen hier al.
Je bent een mannetje met veel fantasie. Israël die een bloedige aanslag in Parijs pleegt. Met welk doel? En wat als het dan uitkomt/bekend wordt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aanslag niet opgeeist, daders nog niet bekend op gepakt. Ik acht de kans ook het grootst dat het radicale moslimterroristen zijn geweest (95%), maar als ik dit soort informatie tegenkom, dan hou ik wel een 'open mind' en dan hoor ik die mogelijkheid toch ook te kunnen delen, lijkt me...!?
Of zouden Israelische officials, de Mossad, en een stel arabieren wekelijks hun afspraakjes in Parijs afhandelen, en staat er toevallig altijd net ten tijde van een aanslag een Israelische hoogeplaatste official op de crime-scene om er wat foto's en tweets uit te sturen...?
Tuurlijk, dat kan allemaal. Nogmaals, even de opties open houden tot we daadwerkelijk meer weten. Dat Israel en Frankrijk al een poosje overhoop liggen is bekend, en deze cartoonisten zijn ook regelmatig kritisch geweest over Israel en de Mossad, dus ook dat moet je nog even meenemen in de overweging...
Mooi, aangezien we verder niets weten over de daders, kunnen we dus iedereen die kant opsturen? Of is het inmiddels al opgeeist?quote:
Over warhoofden gesproken, kom jij weer met je post langs.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Was te jong om iets daar van te wetenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Denk ajb even terug aan JP Balkenende.
Jij doet net alsof dat iets nieuws zou zijn voor de Mossad....quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent een mannetje met veel fantasie. Israël die een bloedige aanslag in Parijs pleegt. Met welk doel? En wat als het dan uitkomt/bekend wordt?
Dat is meer iets voor een James Bond-film.
Teveel letters?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Over warhoofden gesproken, kom jij weer met je post langs.
Je kunt ze toch vastzetten op verdenking van oorlogshandelingen voor een vreemde mogendheid?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je geen reden hebt om iemand vast te houden wordt het lastig om iemand met een paspoort te weren.
Och god. Wat gaat hij nou weer uitkramenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef superniger het volgende:
Zo meteen Peter R de Vries bij Boulevard over de aanslagen in Parijs.
Gelukkig komen er onmiddelijke en duidelijke geluiden van afkeur.quote:De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) heeft de aanslag sterk veroordeeld. Zij spreken van een "afgrijselijke en barbaarse aanslag op journalisten, op de vrijheid van meningsuiting en op de vrijheid van godsdienst''.
Het medeleven van de moskeeën gaat uit naar alle directe betrokkenen. "Samen met iedereen die de democratie en de rechtsstaat een warm hart toedraagt, blijven wij strijden tegen geweld, haat, terreur en extremisten, ongeacht wie de afzender is'', aldus de RMMN. (ANP)
quote:Allah is the fucking shit
According to sources close to two very polite gentlemen dressed in black who just broke into the newsroom and who are pointing at us with a kalashnikov, Allah could be "great" or even "very great". El Mundo Today has learned that Allah is the fucking boss, so it's best for us if we shut out fucking mouths. Allah is so good your balls drop to the ground, that good he is.
Apparently, there's nothing better than Allah, always according to the information provided in screams by the gentlemen with the kalashnikov. El Mundo Today has also learned that Islam is the fucking shit, that soon enough we'll all get to know that "first hand" and that it'll be better if we inform of it.
"Allah is great and the fucking shit", reiterate sources close to El Mundo Today's staff after the visit of the kalashnikov gentlemen and the fortuitous death -and by causes unrelated to the staff- of the freedom of speech of the writers of this newspaper.
"I had never realized how cool Islam is and how much I like it", said the editor writing these lines.
Sources have also added in the last minute that we don't want to die, please.
Oh...dan zet ik alvast de tv uit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef superniger het volgende:
Hoe kan je je daarop verheugen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef superniger het volgende:
Ik heb even achter de schermen mijn huiswerk gedaan, en ik ben tot de conclusie gekomen dat jij een samenzweringsidioot bent.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Praat geen onzin. We weten feitelijk nog niets over de daders. Iedereen gaat er vanuit dat het moslimextremisten zijn.
IK OOK.
Ik doe wel achter de schermen nog even onderzoek, en als je dan dit soort zaken tegenkomt, en dit is dus een artikel van een paar dagen geleden, dus niet zojuist neergezet, dan zijn er wel degelijk vraagtekens bij mij, zoals die bij iedereen zouden moeten zijn.
toen was hij 8 ofzoquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een bloedige aanslag op een redactie van een nietszeggend blaadje, een blaadje zonder macht.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jij doet net alsof dat iets nieuws zou zijn voor de Mossad....
Misschien moet jij je even inlezen.
En hoe ga je aan concreet bewijs komen? Beetje de onderbuik kietelen, maar meer heb je er niet aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kunt ze toch vastzetten op verdenking van oorlogshandelingen voor een vreemde mogendheid?
Toen zat de beste man nog op de basisschoolquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ho ho... alu-hoedje.... jij doet nu net alsof men alleen maar oorlogen start met arme landen omdat we daar als westen miljarden mee verdienen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Confetti het volgende:
Tja, dit heeft natuurlijk weinig te maken met de cartoons. Kijk naar het grotere plaatje. Dit is een vergelding voor de oorlogen in het Midden-Oosten.
Met name Frankrijk staat altijd klaar om Islamitische landen te bombarderen. Ik geloof niet meer in hun goede bedoelingen om democratie en vrijheid te brengen in dat soort landen. Het is gewoon een denkmantel om oorlog te voeren en hun macht daar uit te breiden.
En zo ga je aan je eigen beschaving/goedheid ten onder. Tja, iig zijn we zeer fatsoenlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je geen reden hebt om iemand vast te houden wordt het lastig om iemand met een paspoort te weren.
Mooi gezegdquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Gelukkig komen er onmiddelijke en duidelijke geluiden van afkeur.
Voor een samenzweringsidioot ben ik eigenlijk zelden in BNW te vinden, dus dat zal wel meevallenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb even achter de schermen mijn huiswerk gedaan, en ik ben tot de conclusie gekomen dat jij een samenzweringsidioot bent.
Zeker als je weet dat de beveiliging hier geen reet voorstelt inderdaad.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef timmmmm het volgende:
Wat ik een eng idee vind is dat dit natuurlijk even goed bij ons kan gebeuren. Op vrijwel elke plaats in Nederland zou dit zo kunnen gebeuren.
Ik denk zelfs dat 3 mannen die zo zwaar bewapend zijn op deze wijze ook makkelijk het parlementsgebouw binnen kunnen komen om de helft van onze volksvertegenwoordiging af te schieten. Om maar een voorbeeld te noemen. 3 mannen met een kalashnikov in een synagoge, kerk of moskee omdat ze de andere kant stom vinden, niet ondenkbaar.
Ik vind het een eng idee
En morgen Moskowicz als 'deskundige' over welke strafvervolging de verdachten kunnen verwachtenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef superniger het volgende:
Dat is gewoon uitlokking. Heeft ie zelf al wat van die cartoons gepost?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:07 schreef SuicideErrorist het volgende:
Niet even goed. Geen sprake van. Wij hebben veel en veel minder extremisten hier.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef timmmmm het volgende:
Wat ik een eng idee vind is dat dit natuurlijk even goed bij ons kan gebeuren. Op vrijwel elke plaats in Nederland zou dit zo kunnen gebeuren.
Ik denk zelfs dat 3 mannen die zo zwaar bewapend zijn op deze wijze ook makkelijk het parlementsgebouw binnen kunnen komen om de helft van onze volksvertegenwoordiging af te schieten. Om maar een voorbeeld te noemen. 3 mannen met een kalashnikov in een synagoge, kerk of moskee omdat ze de andere kant stom vinden, niet ondenkbaar.
Ik vind het een eng idee
Mwa, gewoon vrije samenleving enzo. Je kunt 17 miljoen mensen moeizaam beschermen tegen debielen met geweren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
En zo ga je aan je eigen beschaving/goedheid ten onder. Tja, iig zijn we zeer fatsoenlijk.
Niet alle gekken zitten in het gesticht.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Voor een samenzweringsidioot ben ik eigenlijk zelden in BNW te vinden, dus dat zal wel meevallen![]()
Eigenlijk best een veilig idee als ze nu weer gewoon aan het rukken zijn op hun zolderkamer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef sonnyspek het volgende:
Zouden die terroristen nu gewoon ergens thuis zitten? Eng/raar idee toch wel.
Die gaan ook straks lekker RTL Boulevard met Peter R De Vries kijken....quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef sonnyspek het volgende:
Zouden die terroristen nu gewoon ergens thuis zitten? Eng/raar idee toch wel.
Dat is geen reden om een satirisch magazine aan te vallen. Die hebben niks met aanvallen te maken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Confetti het volgende:
Tja, dit heeft natuurlijk weinig te maken met de cartoons. Kijk naar het grotere plaatje. Dit is een vergelding voor de oorlogen in het Midden-Oosten.
Met name Frankrijk staat altijd klaar om Islamitische landen te bombarderen. Ik geloof niet meer in hun goede bedoelingen om democratie en vrijheid te brengen in dat soort landen. Het is gewoon een denkmantel om oorlog te voeren en hun macht daar uit te breiden.
Nou, wat een geruststelling. Je hebt er dus maar 2 nodig hequote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet even goed. Geen sprake van. Wij hebben veel en veel minder extremisten hier.
Frankrijk heeft heel Noord-Afrika geimporteerd..
Oke.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef .Exe het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel Koerden er per dag omkomen door islamisten?
Nee? Shut the fuck up dan.
En hoeveel echte grenzen bevinden zich tussen ons en Frankrijk?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet even goed. Geen sprake van. Wij hebben veel en veel minder extremisten hier.
Je begrijpt het echt niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een bloedige aanslag op een redactie van een nietszeggend blaadje, een blaadje zonder macht.
En daar zit dan de Mossad achter. Noem die voorbeelden eens waar dat wel zo is.
En zelfs in hartje Parijs ongehinderd ontsnappen per auto..quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het een eng idee
Sommigen zitten in de 2de Kamer en roepen een oorlog uit tegen alle moslims...quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet alle gekken zitten in het gesticht.
Wat lokt hij hiermee uit dan? Jij weet nu al dat de cartoons de hoofdoorzaak waren van dit hele voorval? Jij hebt de daders al gesproken?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef akveor het volgende:
[..]
Dat is gewoon uitlokking. Heeft ie zelf al wat van die cartoons gepost?
Vast niet want dat is niet politiek correct...
er zijn er maar 3 nodig.... die zullen hier ook wel zijnquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat moet dan ergens in het buitenland zijn geweest. Zoiets is in Nederland ondenkbaar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Sommigen zitten in de 2de Kamer en roepen een oorlog uit tegen alle moslims...
...dus zou het motief iets anders kunnen zijn...quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is geen reden om een satirisch magazine aan te vallen. Die hebben niks met aanvallen te maken.
En toch worden er in Nederland niet regelmatig plaatsen overhoopgeschoten. Dus ofwel moslims zijn niet zo gevaarlijk, ofwel de AIVD doet z'n werk goed. Hoe dan ook, het is minder erg dan vaak voorgesteld wordt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Nou, wat een geruststelling. Je hebt er dus maar 2 nodig he
Wanneer die mensen al jaren amper verbloemen precies wat ze van ons vinden en wat ze zouden willen doen, wat ze elders ter wereld wel prachtig vinden.. dan had je dat best kunnen voorkomen, met het grootste gemak zelfs. Je wil het alleen niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa, gewoon vrije samenleving enzo. Je kunt 17 miljoen mensen moeizaam beschermen tegen debielen met geweren.
Ohja, drie. Ik postte 2quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef HighVolume het volgende:
[..]
er zijn er maar 3 nodig.... die zullen hier ook wel zijn
Frankrijk heeft een veel slechtere reputatie bij dat soort figuren dan Nederland. Wij zijn gewoon niet zo heel belangrijk..quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
En hoeveel echte grenzen bevinden zich tussen ons en Frankrijk?
Tweets, SMS verkeer, beeldmateriaal (vaak zijn ze zo stom om oorlogshandelingen op video vast te leggen).quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe ga je aan concreet bewijs komen? Beetje de onderbuik kietelen, maar meer heb je er niet aan.
dit zijn pro'squote:Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
En zelfs in hartje Parijs ongehinderd ontsnappen per auto..
Uitlokking of niet, die terroristen proberen ons gewoon het zwijgen op te leggenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef akveor het volgende:
[..]
"Die mensen"?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer die mensen al jaren amper verbloemen precies wat ze van ons vinden en wat ze zouden willen doen, wat ze elders ter wereld wel prachtig vinden.. dan had je dat best kunnen voorkomen, met het grootste gemak zelfs. Je wil het alleen niet.
Natuurlijk is het dat. Je kan als westers land niet verwachten dat wanneer je een oorlogsgebied ver weg uitkiest, daar oorlog gaat voeren, dat de oorlog dan beperkt blijft tot dat gebied. Ver weg van hier.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Confetti het volgende:
Sterker nog, als ook maar 1% van de moslims in Nederland de ambitie heeft om ons allemaal af te slachten, dan zouden we dagelijks meerdere aanslagen te verwerken krijgen. Zo moeilijk is dat niet om grote groepen slachtoffers te maken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En toch worden er in Nederland niet regelmatig plaatsen overhoopgeschoten. Dus ofwel moslims zijn niet zo gevaarlijk, ofwel de AIVD doet z'n werk goed. Hoe dan ook, het is minder erg dan vaak voorgesteld wordt.
Gewoon niet in kerken, synagoges, moskeeën of het parlementsgebouw komen, dan ben je veilig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het een eng idee
nou begin met je ui zou ik zeggenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Uitlokking of niet, die terroristen proberen ons gewoon het zwijgen op te leggenEn dan zou ik ook gewoon massaal deze cartoons publiceren.
Gewoon blijven fok!ken, altijd veilig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gewoon niet in kerken, synagoges, moskeeën of het parlementsgebouw komen, dan ben je veilig.
Rijp voor de top-10 "meest rake posting 2015" !quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dan heb je concreet materiaal, maar dat is niet altijd zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tweets, SMS verkeer, beeldmateriaal (vaak zijn ze zo stom om oorlogshandelingen op video vast te leggen).
Volgens mij was er 2 maand terug al een Syrie ganger veroordeelt, waarbij het bewijs van een sms bericht en video materiaal kwam.
Nee, doe dan een winkelcentrum. Of koningsdag.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gewoon niet in kerken, synagoges, moskeeën of het parlementsgebouw komen, dan ben je veilig.
metros danquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die pubers in de Schilderswijk met die vlaggen van IS?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
IS/AQ-sympathisanten, volgens de AIVD zijn er duizenden in Nederland.
Ser_Ciappelletto's verklaring klinkt erg plausibel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
IK OOK.
'Uitlokking'quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef akveor het volgende:
[..]
Ja, we hadden ze nooit westerse beschaving moeten proberen bij te brengen.quote:
Laat me raden, hij heeft het al opgelost?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef superniger het volgende:
Tristan van der V. ging los in een winkelcentrum.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Op jacht naar zijn tweede Emmy.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Laat me raden, hij heeft het al opgelost?
Online aankopen doenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Tristan van der V. ging los in een winkelcentrum.
oke grapgig hahah leukquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:24 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ser_Ciappelletto's verklaring klinkt erg plausibel.
Ik denk dat ik alle opties nog even open hou, dus ook rekening hou met die van Ser_Ciappelletto.
Gewoon de hele dag in bed blijven liggen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Geen moslim. Dus dan is het een heel ander verhaal natuurlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat was gewoon een beetje kattekwaad, dat was niet ideologisch.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:25 schreef superniger het volgende:
[..]
totdat je zon boze man als bezorger krijgt en jouw pakketje omwisselt voor een bom.quote:
Dat mag nu ook wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Le Monde en Libération hebben hun sites ook aangepast.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef superniger het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:07 schreef SuicideErrorist het volgende:
Hennie Huisman zag er laatst ook wat zenuwachtig en gefrustreerd uit....quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:25 schreef luxerobots het volgende:
Ik wacht het onderzoek van Yi-Long gewoon af. Dan weten we precies hoe het zit.
En het is allemaal de schuld van de Mossad!quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Sterker nog, als ook maar 1% van de moslims in Nederland de ambitie heeft om ons allemaal af te slachten, dan zouden we dagelijks meerdere aanslagen te verwerken krijgen. Zo moeilijk is dat niet om grote groepen slachtoffers te maken.
Hell, als je op de Dam alleen al 'BOM!' roept, dan valt men over elkaar heen...
Datzelfde had je voor hij naar Syrie vetrok ongetwijfeld van Sultan Berzel uit maastricht gezegd. Het heeft hem er niet van weerhouden 20 mensen de dood in te jagen en een veelvoud ervan te verwonden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die pubers in de Schilderswijk met die vlaggen van IS?
Daar bang voor zijn lijkt mij een rare keuze.
Dat zeg ik toch ook? We weten feitelijk nog niks over de daders, lijkt mij dus wat voorbarig om Yi-Long af te schrijven, zeker nader Ser_Ciappelletto met zo'n plausibele verklaring kwam.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
oke grapgig hahah leuk
hij heeft gewoon een valide punt
als het een vergelding zou zijn, dan val je regeringslieden, of het leger aan. Geen burgers die een kritische cartoon tekenen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Confetti het volgende:
Cartoons publiceren valt ruim binnen die grenzen. Zeker in protest tegen bloeddorstige maniakken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Wat een triest figuur, vrijheid van meningsuiting en satire heeft ook zijn grenzen.
nee, dat heeft het niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Wat een triest figuur, vrijheid van meningsuiting en satire heeft ook zijn grenzen.
Dat beweerde ik nergens volgens mij...quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En het is allemaal de schuld van de Mossad!
Nee. Als je daar grenzen aan gaat optrekken heet het geen vrijheid meer..quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Die grens wordt dan ook gelukkig niet door mensen zoals jij bepaald.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Die grenzen zijn bekend toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Op straf van dood?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
vrijheid van meningsuiting en satire heeft ook zijn grenzen.
Ja, er zal vast wel een debiel tussen zitten. Maar de geschiedenis leert mij dat grote aanslagen in Nederland wel heel vaak door Nederlanders worden gepleegd. Ben je ook zo bang voor autochtonen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:27 schreef NotYou het volgende:
[..]
Datzelfde had je voor hij naar Syrie vetrok ongetwijfeld van Sultan Berzel uit maastricht gezegd. Het heeft hem er niet van weerhouden 20 mensen de dood in te jagen en een veelvoud ervan te verwonden.![]()
[ afbeelding ]
Sukkelaar.![]()
Als we jihadisten laten terugkomen kunnen we weer zeker van zijn dat dit vaker gebeurt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het een eng idee
TV / [DWDD #969] De snijtafel doet zo het broekje uit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef Zipportal het volgende:
SMS Cartoonist aan naar 4045.
14-18 euro per bericht.
Omdat de daders waarschijnlijk moslim zijn, en dat is zijn hele stokpaardje, dus daarmee scoort hij bij de achterban.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef Santello het volgende:
Waarom wil Geert een debat (geldverspilling) over een aanslag in een ander land?
naar ventje ben jequote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef Zipportal het volgende:
SMS Cartoonist aan naar 4045.
14-18 euro per bericht.
omdat niemand geert serieus neemtquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef Santello het volgende:
Waarom wil Geert een debat (geldverspilling) over een aanslag in een ander land?
Misschien iets minder bezig zijn met de geschiedenis en iets meer met het mondiale heden. Lijkt me wat zinniger dan vingerwijzen naar ongenoemde, theoretische, anderen terwijl het acute gevaar duidelijk mag zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, er zal vast wel een debiel tussen zitten. Maar de geschiedenis leert mij dat grote aanslagen in Nederland wel heel vaak door Nederlanders worden gepleegd. Ben je ook zo bang voor autochtonen?
Jort en Prem erbij, je verwacht het niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
TV / [DWDD #969] De snijtafel doet zo het broekje uit.
Fidan, Prem, Jort en Frits van Exter vanavond bij DWDD
Ik kijk nog liever 40 minuten dat filmpje van die doodgeknalde agent achter elkaarquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
... dus is het belangrijk dat mensen niet radicaliseren, maar gewoon hier een leuk leventje opbouwen met werk, vrienden, familie, een huisdier, etc etc.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als we jihadisten laten terugkomen kunnen we weer zeker van zijn dat dit vaker gebeurt.
Oh please, het threat level in de EU staat al maanden hoog (in de UK "severe: An attack is highly likely" sinds eind augustus) omwille van de bombardementen op ISIS, maar deze aanslag zou gepleegd zijn omdat Mohammed beledigd werd? Zonder die cartoons hadden ze simpelweg een ander doelwit gekozen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Alles liever dan uit angst voor nieuwe aanslagen en geweld deze malloten laten winnen. Al doden ze honderden mensen, ze hebben pas gewonnen wanneer men te bang is om de tekeningen te tonen.
Fidan gaat weer semi-betrokken doen terwijl ze daar niks interessants over te melden heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:31 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Jort en Prem erbij, je verwacht het niet.
Ja of het doet zijn werk goed door het e.e.a. geheim te houden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Franse geheime dienst zuigt echt stierenballen, er is nog steeds 0,0 bekend.
Impliciet stel je hier dat moslims bij iedere tegenslag wel eens zouden kunnen radicaliseren..quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... dus is het belangrijk dat mensen niet radicaliseren, maar gewoon hier een leuk leventje opbouwen met werk, vrienden, familie, een huisdier, etc etc.
Ja, glashelder. Maar je durft niet echt openlijk te zijn, merk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Misschien iets minder bezig zijn met de geschiedenis en iets meer met het mondiale heden. Lijkt me wat zinniger dan vingerwijzen naar ongenoemde anderen terwijl het acute gevaar duidelijk mag zijn.
Fidan is viesdik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Fidan gaat weer semi-betrokken doen terwijl ze daar niks interessants over te melden heeft.
Als ze iets hadden was het al bekend geweest. Die gasten zullen nu al ergens in Spanje oid zijnquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ja of het doet zijn werk goed door het e.e.a. geheim te houden?
Dat kan ook en veel mensen doet dat ook al maar blijkbaar niet allemaal en die moet je keihard aanpakken en niet de vrije hand geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... dus is het belangrijk dat mensen niet radicaliseren, maar gewoon hier een leuk leventje opbouwen met werk, vrienden, familie, een huisdier, etc etc.
Dat heeft het niet. Je kunt het met dingen niet eens zijn maar dat betekend niet dat je het moet inperken of verbieden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Topshowquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat voor grenzen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Yi-Long pleit ervoor dat de moslims een huisdier krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Impliciet stel je hier dat moslims bij iedere tegenslag wel eens zouden kunnen radicaliseren..
Heeft iemand de mobilisatieoproepen ergens gezien en tegen wie moeten we vechten volgens Geert want dat paste niet meer in het bericht?quote:Wanneer dringt het eindelijk door bij Rutte en andere westerse regeringsleiders: het is oorlog.
Ik heb het een paar posts hierboven nog benoemd. IS/AQ-sympathisanten waarvan er duizenden in dit land zijn volgens de aivd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, glashelder. Maar je durft niet echt openlijk te zijn, merk ik.
"Die mensen" "het acute gevaar." Noem dan ook gewoon man en paard, watje.
Ik stel dat iedereen kan radicaliseren. Ik ook. Jij ook. Je moeder ook.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Impliciet stel je hier dat moslims bij iedere tegenslag wel eens zouden kunnen radicaliseren..
nee. Als je niet tegen satire kunt, dan zou je geinstitutionaliseerd moeten worden. Dan ben je gewoon ongeschikt om in een samenleving te functioneren.quote:
Het leven is eng.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:18 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het een eng idee
Die kerels laffe honden vinden ze toch nooit. Parijs is zo goed als omringt met kanswijken en bijbehorende bewoners.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Franse geheime dienst zuigt echt stierenballen, er is nog steeds 0,0 bekend.
Dat is natuurlijk iets totaal anders. En hoe is dat relevant voor dit nieuwsbericht?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:35 schreef betyar het volgende:
Triest hoor. Denken dat je alles kan roepen wat je wil.
Doe eens bij je werkgever, eens kijken of hij het ook onder vrijheid van meningsuiting of satire wil plaatsen.
Religiegekkies kunnen niet zelfstandig denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zie nu pas de ongecencureerde beelden. Ik snap het niet, hoe je die agent, die nog smeekt voor z'n leven, zo emotieloos door z'n kop kan schieten. Ik ga dat nooit begrijpen.
Tsja, dat is eigenlijk te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dus een tekening van een sprookjes figuur kan je het leven losten.
Moslims leren van jongs af aan dat niet-moslims minder zijn dan varkens, daarvoor toon je geen sympathie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zie nu pas de ongecencureerde beelden. Ik snap het niet, hoe je die agent, die nog smeekt voor z'n leven, zo emotieloos door z'n kop kan schieten. Ik ga dat nooit begrijpen.
Unilever moet wel genoeg aandacht krijgen he.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef schoolstudent het volgende:
De aanslag als laatste noemen. Rtl Boulevard.
Moslims zien niet moslims niet als mensen maar als mindere wezens dat maakt ze nou juist zo gevaarlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik stel ook nergens dat je extremisten niet keihard mag aanpakken. Ik zeg alleen dat mijn Turkse buurvrouw van 70 niet aangekeken hoeft te worden op het gedrag van wat extremistische gekken, maar volgens Geertje Wilders is mijn buurvrouw dus net zo extremistisch, want 'er bestaat geen gematigde Islam'...quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:33 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Dat kan ook en veel mensen doet dat ook al maar blijkbaar niet allemaal en die moet je keihard aanpakken en niet de vrije hand geven.
Het zou me niet verbazen als het Syriegangers zijn. Het was toch eigenlijk wel voorspeld dat die ooit eens zouden toeslaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Jij verwacht goede televisie van RTL Boulevard?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef schoolstudent het volgende:
De aanslag niet als eerste noemen. Rtl Boulevard.
Dan klopt je bewering niet, want juist die mensen waren er ook al na 11 september. Alle Nederlanders die in Nederland aanslagen pleegden was allemaal na die tijd. Dat deed je af als geschiedenis, dus iets klopt er niet in je verhaal.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb het een paar posts hierboven nog benoemd. IS/AQ-sympathisanten waarvan er duizenden in dit land zijn volgens de aivd.Moet ik dit echt iedere post zo gaan benoemen? Is er iets mis met je geheugen of ben je gewoon aan het trollen?
Je bedoelt moslimfundamentalisten. Subtiel verschil.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Moslims zien niet moslims niet als mensen maar als mindere wezens dat maakt ze nou juist zo gevaarlijk.
Yup. En daar zijn alle kansen ook toe.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Is RTL Boulevard niet vooral entertainment nieuws?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef schoolstudent het volgende:
Eerste onderwerp behandeldquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef schoolstudent het volgende:
Het is geen gelovige.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Je kent geen moslims he?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Moslims zien niet moslims niet als mensen maar als mindere wezens dat maakt ze nou juist zo gevaarlijk.
Waar kan je dit zien?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Je weet dat de missie van dergelijke gasten is om de gehele wereld te onderwerpen aan de islam?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:37 schreef the85mc het volgende:
Wat een mongolen. Ik snap het ook oprecht niet. Als je het Westen nou helemaal zo kut vindt, dan vertrek je toch. Die vrijheid heb je hier gewoon in tegenstelling tot sommige andere regimes.
Free French Armyquote:
Hmmn weet ik niet, Heb het idee dat moslims zich sowieso meer voelen dan niet gelovigen merk je ook wel aan de omgang in bijvoorbeeld de supermarkt ofzo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bedoelt moslimfundamentalisten. Subtiel verschil.
Er zijn nogal wat moslims met lange tenen als het gaat om hun geloof en profeet. Pechtold lokt zo min of meer uit mensen te beledigen. Actie en reactie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Wat lokt hij hiermee uit dan? Jij weet nu al dat de cartoons de hoofdoorzaak waren van dit hele voorval? Jij hebt de daders al gesproken?
Ze behandelen ook crime zaken. Daar valt dit wel onder.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Is RTL Boulevard niet vooral entertainment nieuws?
Moet van God idd, aldus willekeurige baardaap geestelijke.quote:
Nee, dat zijn asociale kutpubertjes, die voelen zich altijd beter dan anderen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hmmn weet ik niet, Heb het idee dat moslims zich sowieso meer voelen dan niet gelovigen merk je ook wel aan de omgang in bijvoorbeeld de supermarkt ofzo.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hmmn weet ik niet, Heb het idee dat moslims zich sowieso meer voelen dan niet gelovigen merk je ook wel aan de omgang in bijvoorbeeld de supermarkt ofzo.
Hoe ervaren ze jou? Misschien wel net zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
En dat allemaal om een satire?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:41 schreef Nibb-it het volgende:
De twaalf slachtoffers, volgens le Monde: acht journalisten (Cabu, Charb, Tignous, Wolinski, Bernard Maris en drie niet nader genoemden), twee politieagenten, een redacteur (Michel Renaud) en een receptionist.
Er zijn elf (zwaar)gewonden, waaronder journalist Philippe Lançon en twee politieagenten.
Als je die video goed kijkt, dan lijkt het er op dat hij hem mist en dus niet door zijn hoofd schiet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
De omgang in de supermarkt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Of gewoon op straat in de koopgoot ,quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]Wat een treurnis dit.
De plaatselijke buurtsuper als referentiekader.Held.
Tsja, bizarre reacties van mensen die alle moslims over één kam scherenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Oeh, de alle moslims willen niet-moslims dood sfeer is weer flink aanwezig. Ik kom wel weer terug als we fatsoenlijk kunnen discussiëren.
Rot op zeg mongoolquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef akveor het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat moslims met lange tenen als het gaat om hun geloof en profeet. Pechtold lokt zo min of meer uit mensen te beledigen. Actie en reactie.
Ik heb nooit gezegd dat de cartoons de aanleiding zijn. Leg me geen woorden in de mond.
De pen is machtiger dan het zwaard.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
En dat allemaal om een satire?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Moslims leren van jongs af aan dat niet-moslims minder zijn dan varkens, daarvoor toon je geen sympathie.
Komt uit een recente vrijdagpreek van een goed ingeburgerde Nederlandse moskee en is door henzelf vertaald en online gepubliceerd.quote:Oh Allah, laat Uw gebed, vrede en zegeningen over Uw dienaar en boodschapper Mohammed zijn en over zijn familieleden en zijn metgezellen. En zo verder, de choetbah gaat deze week over dat we moeten opletten wie je vrienden zijn en met wie je omgaat. Het is onmogelijk om in je eentje te leven. Overal kom je mensen tegen, zelfs mensen die je liever niet tegen zou komen. Om blij te kunnen zijn, om verdrietig te kunnen zijn, om te leven hebben we anderen nodig. Blijdschap zonder anderen om je heen is anders dan blijdschap als je met vrienden bent. Verdriet kan makkelijker worden als je het kan delen met een goede vriend. Het leven wordt beter met mooie mensen om je heen. Omgaan met andere mensen kan ook nadelen hebben. Als je namelijk met de verkeerde mensen omgaat, dan kan dat jouw gedrag veranderen. In de H. Qur'aan en de soenna staan daarover waarschuwingen. We moeten proberen voor de goede mensen te kiezen en we moeten juist proberen weg te blijven van de slechte mensen. Dat klinkt gemakkelijker dan dat het is; het is niet zomaar te zien of iemand goed of fout is. Het is ook niet zo dat slechte mensen nooit goed doen of dat goede mensen nooit slecht doen. Dat maakt het ingewikkeld. Daarom moet je kijken naar wat je vrienden en de mensen om jou heen aan de islaam doen. Staan jouw vrienden naast jou tijdens het gebed of laten ze jou maar gewoon even je ding doen? Zijn jouw vrienden bezig met geld en dunya, het wereldse, of zitten ze hier nu naast je in de moskee? En, zijn jouw vrienden eigenlijk wel moslim?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De pen is machtiger dan het zwaard.
Wat respectloos om met zo'n usericon de aanslag te rechtvaardigenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja, bizarre reacties van mensen die alle moslims over één kam scheren
Je zou ook verwachten dat, als iemand van zo dichtbij met een machinegeweer door het hoofd geschoten wordt, er "meer" te zien zou zijn geweest.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je die video goed kijkt, dan lijkt het er op dat hij hem mist en dus niet door zijn hoofd schiet.
Getuige ook de hulp die ie later heeft gekregen:
[ afbeelding ]
Je hebt ook autochtone kopschoppers.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Of gewoon op straat in de koopgoot ,
Een paar dagen geleden is er nog een jongen met syndroom van down in elkaar geslagen omdat hij het waagde een Marokkaanse jongen te groeten.
Bron?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:43 schreef Caland het volgende:
De agent die op de video door zijn hoofd wordt geschoten is 42 jaar en heet...Ahmed
Allah hakbar
Hij heet Ahmed Allah hakbar?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:43 schreef Caland het volgende:
De agent die op de video door zijn hoofd wordt geschoten is 42 jaar en heet...Ahmed
Allah hakbar
Kan je Franse taal?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat respectloos om met zo'n usericon de aanslag te rechtvaardigen
Altijd maar wijzen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt ook autochtone kopschoppers.
Het is helemaal geen feit dat hij hem mist, en dat zou ook niks afdoen aan de koelbloedigheid van de terrorist.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je die video goed kijkt, dan lijkt het er op dat hij hem mist en dus niet door zijn hoofd schiet.
[ afbeelding ]
Het blijft RTL Boulevard.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Soof-87 het volgende:
En weer verder NIKKI PLESSEN JAAAA
RTL4
Naar RTL4 kijkenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Soof-87 het volgende:
RTL4
RTL Boulevard en roddels,je weetz toch.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Soof-87 het volgende:
RTL4
Hmm lekker, snel even kijken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Soof-87 het volgende:
RTL4
Als hij door emotie overmand mist natuurlijk wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is helemaal geen feit dat hij hem mist, en dat zou ook niks afdoen aan de koelbloedigheid van de terrorist.
Het is Boulevardquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Soof-87 het volgende:
RTL4
Kijk dan cnn, kneus!quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Soof-87 het volgende:
RTL4
Hoi Calimeroquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Opvallend dat figuren zo als Ali B nu nergens te bekennen zijn.
Maar wel een grote bek als hij ergens discriminatie kan roepen.
Dat geeft aan dat juist jouw argumenten wat suggereert dat ze een monopoliepositie hebben op kutgedrag niet klopt. Dat is niet terugwijzen, gekkerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Altijd maar wijzen."Maar hunnie ook wel eens!"
Met een dikke plamuurlaag op je kop is iedereen ineens knap.quote:
Dit is geen criminaliteit, maar puur terrorisme.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef superniger het volgende:
[..]
Ze behandelen ook crime zaken. Daar valt dit wel onder.
Hoi Soof. Hoe is dat nou, om RTL boulevard op te hebben staan. Voel je je al een minderwaardig mens?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Soof-87 het volgende:
RTL4
Ik vind die aanslag verschrikkelijk. Maar ik geef niet "de" moslims de schuld.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat respectloos om met zo'n usericon de aanslag te rechtvaardigen
Wat een onzin. Jij hebt ervaring met mensen neerschieten?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij door emotie overmand mist natuurlijk wel.
Quinsy Gario is al voorbij gekomen en dat vond ik al meer dan genoeg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kwalbert is van alle markten thuis.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dit is geen criminaliteit, maar puur terrorisme.
Wat zei die dan, white lives matter more?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Quinsy Gario is al voorbij gekomen en dat vond ik al meer dan genoeg.
logisch nadenkenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Bloem84 het volgende:
[..]
want jij weet hoe een headshot van <2 meter eruit ziet? Kansloos ben je.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat ergert mij ook vreselijk. Vroeger werd je dan stateloos.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yup. En daar zijn alle kansen ook toe.
En als je als jihadist gaat vechten dan raak je je Nederlandse paspoort, verblijfsvergunning etc. Kwijt. Helaas pindakaas.
Zoiets ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat zei die dan, white lives matter more?
Lees eens goed. Waar zeg ik dat het een feit is?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is helemaal geen feit dat hij hem mist, en dat zou ook niks afdoen aan de koelbloedigheid van de terrorist.
Ik heb het idee van niet, en nu?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Er was geen aandacht voor een of andere schietpartij in Amerika omdat daar de dader wit was en de slachtoffers zwartquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bizar dat bepaalde mensen linkse mensen de schuld vanwege de houding tegen islam terwijl deze linkse cartoonisten nu slachtoffer zijn vanwege hun mening over islam.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja, bizarre reacties van mensen die alle moslims over één kam scheren
Het wachten is op een statement van Brownie en Yes-R.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
BEVEILIG MOSKEE NU!quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Pfft..quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Er was geen aandacht voor een of andere schietpartij in Amerika omdat daar de dader wit was en de slachtoffers zwart
Noem het ironisch.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bizar dat bepaalde mensen linkse mensen de schuld vanwege de houding tegen islam terwijl deze linkse cartoonisten nu slachtoffer zijn vanwege hun mening over islam.
leeft hij nog dan ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rot op.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Bloem84 het volgende:
[..]
want jij weet hoe een headshot van <2 meter eruit ziet? Kansloos ben je.
Er zijn altijd moslims die het openlijk afkeuren, maar veel FOK!ers willen dat niet horen, en als ze het horen, dan doen ze het af als leugens...quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Franse Islamitische leiders hebben de aanval ernstig afgekeurd. Voor de mensen die vinden dat niemand z'n mond open trekt.
Het gaat erom hoe ze het afkeuren. Is het een volmondig afkeuren en een promotie van vrijheid van meningsuiting of is het plichtmatig?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Franse Islamitische leiders hebben de aanval ernstig afgekeurd. Voor de mensen die vinden dat niemand z'n mond open trekt.
Even wachten tot Mustafa Marghadi weer eens een keer ergens geen baco'tje krijgt, dan duiken ze wel weer opquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ja-rule is homo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:49 schreef Microtechs het volgende:
Heeft Ja-Rule zich al uitgelaten over deze kwestie?
Heb gehoord dat het wel een moslim is en dat hij dat ook zegt. Maar hoe waar dat is weet ik niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |