en daarna weer regen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Omdat na regen altijd zonneschijn komt
Niet zo pessimistischquote:
Hem kennende niet. Denk ik. Hoop ik.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:33 schreef NiceHat het volgende:
De vraag of natuurlijk of ts het overweegt...
Nog steeds?quote:
Niet zo pessimistisch!quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:39 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Wat ik heb is dat ik potentie zie, maar niet de behoefte heb perse om die potentie te realiseren ofzo.
Ik kamp niet meer met die gedachten, dus ik ben voornamelijk blij met wat ik heb en hoef geen dingen te verbeteren om het leven aangenamer te maken voor mezelf, al is dat op bepaalde vlakken nog wel mogelijk. Ik zie natuurlijk wel potentie in de zin dat ik bepaalde doelen heb en probeer te groeien als persoon.quote:
Hoe komt dat? Gebrek aan initiatief, vertrouwen?quote:Wat ik heb is dat ik potentie zie, maar niet de behoefte heb perse om die potentie te realiseren ofzo.
Je hebt er dan wel geen last meer van.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Le_Professeur het volgende:
Je kan niet meer terug. Denk daar maar eens goed over na.
Maar dan vertrouw je op je eigen voorspellend vermogen. Niet erg betrouwbaar. Ik had bijvoorbeeld 3 jaar geleden onmogelijk kunnen voorspellen wat ik dit jaar allemaal heb mogen meemaken. Laat staan als je vanwege depressie of andere problemen de wereld en de toekomst niet meer optimistisch kunt benaderen. Dat is juist het kutte, je ziet dingen niet meer helder en hebt geen hoop waar die er nog wel is.quote:
Wel eens overwogen, maar destijds de energie niet voor. Achteraf blij dat ik het niet heb gedaan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:27 schreef KingKloon het volgende:
Zijn er mensen die zelfmoord hebben overwogen? Wat is de reden dat je het niet doet?
Dit soort topics worden meestal snel gesloten. Jammer wel, want er zijn veel misverstanden omtrend dit onderwerpquote:Op dinsdag 30 december 2014 03:03 schreef nikky het volgende:
Zelfmoord:permanente oplossing voor een (meestal) tijdelijk probleem.
Zonde.
Omtrent.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit soort topics worden meestal snel gesloten. Jammer wel, want er zijn veel misverstanden omtrend dit onderwerp
Sowieso is zelfmoord iets dat bespreekbaar moet zijn op een nuchtere en open manier.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit soort topics worden meestal snel gesloten. Jammer wel, want er zijn veel misverstanden omtrend dit onderwerp
quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:10 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Sowieso is zelfmoord iets dat bespreekbaar moet zijn op een nuchtere en open manier.
Fair enough.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Joh, het is 3u in de nacht, give me a break
Elke avond voor hen slapen gaan hoop ik dat ik niet meer wakker wordt. Als ik toch moet gaan, dan maar zo.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:21 schreef Lokasenna het volgende:
Nee, alleen gedachten dat het niet zo heel erg zou zijn als er een verkeersongeluk zou gebeuren
Gelukkig liggen die tijden een beetje achter me.
Het leven is een tijdelijk probleem.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:03 schreef nikky het volgende:
Zelfmoord:permanente oplossing voor een (meestal) tijdelijk probleem.
Zonde.
Dat ook wel jaquote:Op dinsdag 30 december 2014 03:22 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Elke avond voor hen slapen gaan hoop ik dat ik niet meer wakker wordt. Als ik toch moet gaan, dan maar zo.
Als het meezit, komt dat er wel van.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat ook wel jaGewoon een onopvallende (bijna) pijnloze manier van de wereld verlaten
Ooit, als ik 100 jaar ben ofzoquote:Op dinsdag 30 december 2014 03:41 schreef Downwards het volgende:
[..]
Als het meezit, komt dat er wel van.
Je moet rekening houden met de stijging van levensverwachting de komende 50 jaar hequote:Op dinsdag 30 december 2014 03:43 schreef Downwards het volgende:
[..]
89 zou mooi zijn. Niet te gek maken.
Zeker, vandaar 89. Tegenwoordig moet je geen 89 willen worden, 80 max.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je moet rekening houden met de stijging van levensverwachting de komende 50 jaar he
Die willen meestal niet echt dood, meer een schreeuw om hulp. Zelfmoord is fysiek namelijk helemaal niet moeilijk. Bij iedere drogist kan je genoeg rommel kopen om er vrij pijnloos een eind aan te maken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 02:47 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Er is ook nog een groep mensen die een poging heeft overleeft.
Zelfmoord is vaak impulsief, ja. Dan doe je het met wat je voor handen hebt. Sowieso is een overdosis moeilijk en kots je de boel meestal uit voordat je dood bent. Betekent niet dat die poging niet zou kunnen lukken. Maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Die willen meestal niet echt dood, meer een schreeuw om hulp. Zelfmoord is fysiek namelijk helemaal niet moeilijk. Bij iedere drogist kan je genoeg rommel kopen om er vrij pijnloos een eind aan te maken.
Normale discussies als deze worden wel getolereerd. Maar Fok is geen platform om mensen van hun suicide gevoelens af te praten. Dan heb je ander soort hulp nodig, dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stemmingsstoornissen hebben een redelijke genetische component idd.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:41 schreef VVDer het volgende:
Het schijnt zelfs erfelijk te kunnen zijn. De mannelijke bloedlijn is er het meest gevoellig voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:16 schreef Weissman het volgende:
Ja, vaak overwogen. Eigenlijk heb ik een lange periode gehad waarin alles wat ik deed een opbouw was naar dat moment. Ook hele specifieke plannen gemaakt.
Waarom uiteindelijk niet gedaan?
Meerdere redenen.
Voornaamste reden was familie; mijn ouders, mijn oma, mijn beste vriend en mijn broertje. Ik kon het die mensen niet aandoen. Het leven zou voor geen van die allen meer hetzelfde zijn. Mijn impact zou dan te groot zijn, terwijl ik alleen maar wou verdwijnen en er niet meer wou zijn, in stilte wou gaan.
Nog een reden was het besef dat het een definitieve oplossing zou zijn, voor een tijdelijk probleem.
Een andere reden voor mij om het niet te doen was omdat ik besloten had om voor een bepaalde periode alles in mijn leven anders aan te pakken dan voorheen. Maar dan ook echt alles. Ik zou dat een jaar of 2 geven, het op die manier proberen. Totale schijt aan alles, want je hebt immers niks meer te verliezen. Only 1 way, up; enzo. Als ik het dan niet meer leuk zou vinden, gaf ik mezelf de optie om het alsnog door te zetten.
Het heeft alleen maar goed uitgepakt. Nu, bijna 3 jaar verder word het leven alleen maar leuker. Ik zie ook steeds meer redenen om het niet te doen hoewel de gedachte heel sporadisch nog wel eens langskomt.
Je zelf accepteren, ook al heb je die gedachten en ben je depressief; heeft me ook geholpen.
Je kan je leven inrichten zoals je zelf wil. Als je het kan bedenken, kan je het ook waarmaken. Daarom denk ik dat ik zelf niet zo snel depressief meer zal zijn of zal neigen naar het idee van suïcide.
Ik kan nu ook steeds bewuster terug kijken naar mijn gedachtes van toen waardoor ik dezelfde fouten nu niet meer maak en mijn leven beter kan sturen.Kun je voorbeelden geven van de "schijt aan alles" methode? Gewoon als kickstart en inspiratie voor anderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
Welk gedoe dan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:23 schreef probeer het volgende:
Omdat doodgaan me kutter lijkt dan niet doodgaan.
Als ik echter kon kiezen tussen 'nooit bestaan' en dit gedoe ..
Nee, niet echt. Maar om het te verduidelijken: Als ik met de kennis van nu over mijn geboorte had mogen beslissen, dan was ik nooit geboren.quote:
Is er niet een middel dat je kan helpen om in ieder geval wat rustiger en soepeler door het leven te gaan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:25 schreef NiceHat het volgende:
Ik heb waarschijnlijk een dysthyme stoornis. Dat is pas vervelend. Ik heb vroeger nog wel eens gedacht aan zelfmoord, maar tegenwoordig zweef ik in tussen plezier in het leven en zelfmoordbehoeftes. Helaas ben ik dan wel weer zo iemand die alles omzet in agressie naar buiten toe gericht.
Die fase en gedachte heb ik gehad. En bij vlaggen nog wel eens. Maar hoe kun je het omzetten naar iets positiefs is de vraag? Heb je iets gemist, of mis je iets wat je graag wel had willen meemaken of zien?quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Maar om het te verduidelijken: Als ik met de kennis van nu over mijn geboorte had mogen beslissen, dan was ik nooit geboren.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:16 schreef Weissman het volgende:
Ja, vaak overwogen. Eigenlijk heb ik een lange periode gehad waarin alles wat ik deed een opbouw was naar dat moment. Ook hele specifieke plannen gemaakt.
Waarom uiteindelijk niet gedaan?
Meerdere redenen.
Voornaamste reden was familie; mijn ouders, mijn oma, mijn beste vriend en mijn broertje. Ik kon het die mensen niet aandoen. Het leven zou voor geen van die allen meer hetzelfde zijn. Mijn impact zou dan te groot zijn, terwijl ik alleen maar wou verdwijnen en er niet meer wou zijn, in stilte wou gaan.
Nog een reden was het besef dat het een definitieve oplossing zou zijn, voor een tijdelijk probleem.
Een andere reden voor mij om het niet te doen was omdat ik besloten had om voor een bepaalde periode alles in mijn leven anders aan te pakken dan voorheen. Maar dan ook echt alles. Ik zou dat een jaar of 2 geven, het op die manier proberen. Totale schijt aan alles, want je hebt immers niks meer te verliezen. Only 1 way, up; enzo. Als ik het dan niet meer leuk zou vinden, gaf ik mezelf de optie om het alsnog door te zetten.
Het heeft alleen maar goed uitgepakt. Nu, bijna 3 jaar verder word het leven alleen maar leuker. Ik zie ook steeds meer redenen om het niet te doen hoewel de gedachte heel sporadisch nog wel eens langskomt.
Je zelf accepteren, ook al heb je die gedachten en ben je depressief; heeft me ook geholpen.
Je kan je leven inrichten zoals je zelf wil. Als je het kan bedenken, kan je het ook waarmaken. Daarom denk ik dat ik zelf niet zo snel depressief meer zal zijn of zal neigen naar het idee van suïcide.
Ik kan nu ook steeds bewuster terug kijken naar mijn gedachtes van toen waardoor ik dezelfde fouten nu niet meer maak en mijn leven beter kan sturen.Was je zo vreselijk depressief?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En had je er geen hulp voor?Mokkel met stuntstok
Nee, ik deed alsofquote:
Jawel, op een gegeven moment naar de psycholoog gestapt. Had het geluk dat het iemand was met wie ik een goeie klik had en goed kon praten. Goede sparringspartner was ze. Ze heeft nooit geprobeerd om mij over te halen om het niet te doen of van gedachten te laten veranderen. Ze respecteerde mijn vrijheid daarin.quote:En had je er geen hulp voor?
en als het al 12 jaar langzaam maar zeker steeds slechter gaat, wat je ook probeert? weinig hoop meer te vinden dan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:16 schreef Weissman het volgende:
Hoe zwaar het nu ook is, het is het waard om in leven te blijven. Hoe donker het nu ook lijkt, er komt een moment waarop je steeds meer licht gaat zien aan het einde van de tunnel. En je mindere gevoelens/situatie is tijdelijk, het kan een maand duren, een jaar of langer; maar er komt een punt waarop het anders gaat zijn.
Hey het was gewoon een serieuze vraag, er kunnen ook andere dingen aan ten grondslag liggenquote:Op dinsdag 30 december 2014 11:48 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee, ik deed alsof
[..]
Jawel, op een gegeven moment naar de psycholoog gestapt. Had het geluk dat het iemand was met wie ik een goeie klik had en goed kon praten. Goede sparringspartner was ze. Ze heeft nooit geprobeerd om mij over te halen om het niet te doen of van gedachten te laten veranderen. Ze respecteerde mijn vrijheid daarin.
Ik heb ook heel veel aan haar gehad.![]()
Oh en ze heeft wel anti-depressiva aangeboden maar dat heb ik afgewezen. Ik hoorde en las er veel klachten over, en ben zelf nogal anti-medicijnen.
Wat moet de huisarts doen dan, wat hier niet kan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:37 schreef Re het volgende:
Leeftijd heeft er ook mee te maken, hoe jonger hoe impulsiever.
En verder: als je gedachten en of neigingen hebt gelijk naar de huisarts, alhier hebben we er geen fuck aan.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:02 schreef I-care het volgende:
Wat moet de huisarts doen dan, wat hier niet kan?
Iets verder onderbouwen had fijn geweest.quote:
touchéquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien wou ie gewoon wat meer uitleg hebben
Het probleem met fok is volgende:quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:11 schreef I-care het volgende:
Ik denk niet dat de huisarts meer instrumenten in huis heeft om serieuze problemen op te lossen, hooguit verwijzen naar ggz of iets dergelijks. Ik denk dat fok meer dan genoeg goed advies weet te genereren voor iemand die het niet meer ziet zitten.
Pilletjes voorschrijven is misschien juist wat maakt dat je gaat... Een goed gesprek en ervaringen delen online is juist een ideaal platform, als er dan niet constant getrolled wordt.
Tering, wil je er een eind aan maken, mislukt het en wordt je leven nog kutter dan daarvoorquote:Op dinsdag 30 december 2014 01:45 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Je hebt er dan wel geen last meer van.
Maar het kan ook heel goed misgaan natuurlijk. Zo heb ik eens een documentaire gezien over een chronische depressieve man die voor de trein sprong om vervolgens in een rolstoel te belanden.
t ligt eraan hoe je t bekijkt he?quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:33 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Tering, wil je er een eind aan maken, mislukt het en wordt je leven nog kutter dan daarvoor
Da's waar.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
t ligt eraan hoe je t bekijkt he?
Ja, in mijn depressieve puberjaren.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:27 schreef KingKloon het volgende:
Zijn er mensen die zelfmoord hebben overwogen?
Omdat je ergens toch een stemmetje in je hoofd hebt (je relativerende verstand, ook al zit dat soms heel diep verstopt) dat je laat inzien wat je achterlaat (intens verdrietige omgeving, getraumatiseerd voor de rest van hun leven, en dat dat het niet waard is alleen omdat jíj intens verdrietig bent, dat zou namelijk vreselijk egoïstisch zijn) en je beseft dat het vast niet altíjd zo zal zijn, en dat het heus in al die jaren dat je nog kan leven ooit nog wel eens beter wordt.quote:Wat is de reden dat je het niet doet?
Als je al een poging hebt ondernemen ben je redelijk ver heen dunkt mij. Is familie voor jou geen vangnet of juist de agressor? Ik ken jouw situatie en dus beweegredenen niet maar is het niet zelfzuchtig om mensen die om jou geven met verdriet op te zadelen, doordat jij de weg weg van de minste weerstand kiest?quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:25 schreef Mika-Mika het volgende:
Meerdere pogingen ondernomen, vandaag nog overgehad mijn ellende stopt niet, en iedereen geeft het toe. Maar geen eentje die actie durft te ondernemen, en zelf sta ik machteloos, volledig. Dan worden zulke gedachtes bijna meer dan logisch. Ga er echter niet inhoudelijk op in
Dat is altijd een drogreden vind ik. Het is mijn leven, en daarmee beslis ik zelf wat ik daarmee doe.Uiteraard jezelf voor de trein gooien ben ik absoluut geen voorstander van, evenmin om het publieke te doen en wat betreft familie daar ga ik niet eens een woord aan vuil maken. Een heel lang verhaal is het maar verder niet van belang op het onderwerp. En wie stelt dat het de weg van minste weerstand is, soms maak jij een keuze, die voor jou het beste is, niet meer niet minder.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:08 schreef RicDan het volgende:
[..]
Als je al een poging hebt ondernemen ben je redelijk ver heen dunkt mij. Is familie voor jou geen vangnet of juist de agressor? Ik ken jouw situatie en dus beweegredenen niet maar is het niet zelfzuchtig om mensen die om jou geven met verdriet op te zadelen, doordat jij de weg weg van de minste weerstand kiest?
Je reactie verhelderd het wel een beetje voor mij. Waar ik meer op doelde is de keuzes die jij maakt van invloed kunnen zijn op je directe omgeving en dan zou ik het egoïstisch vinden indien je hier aan voorbij gaat ''omdat het jouw leven is''. Maar uiteindelijk beslis jij natuurlijk zelf.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:35 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Dat is altijd een drogreden vind ik. Het is mijn leven, en daarmee beslis ik zelf wat ik daarmee doe.Uiteraard jezelf voor de trein gooien ben ik absoluut geen voorstander van, evenmin om het publieke te doen en wat betreft familie daar ga ik niet eens een woord aan vuil maken. Een heel lang verhaal is het maar verder niet van belang op het onderwerp. En wie stelt dat het de weg van minste weerstand is, soms maak jij een keuze, die voor jou het beste is, niet meer niet minder.
de combinatie van therapie en medicatie is bewezen t meest werkzaamquote:Op dinsdag 30 december 2014 11:37 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Is er niet een middel dat je kan helpen om in ieder geval wat rustiger en soepeler door het leven te gaan?
Ja en?quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:04 schreef RicDan het volgende:
[..]
Je reactie verhelderd het wel een beetje voor mij. Waar ik meer op doelde is de keuzes die jij maakt van invloed kunnen zijn op je directe omgeving en dan zou ik het egoïstisch vinden indien je hier aan voorbij gaat ''omdat het jouw leven is''. Maar uiteindelijk beslis jij natuurlijk zelf.
Kan wel zijn, ik kies echter ook niet voor medicatie omdat ik het troep vind.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
de combinatie van therapie en medicatie is bewezen t meest werkzaam
Dat vind ik toch zo'n kul hequote:Op dinsdag 30 december 2014 22:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Kan wel zijn, ik kies echter ook niet voor medicatie omdat ik het troep vind.
Like smacking science in the facequote:Op dinsdag 30 december 2014 23:20 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Laat die jongen toch. Niet iedereen hoeft goed te reageren op medicatie helaas.
Da's wel apart jaquote:Op dinsdag 30 december 2014 23:47 schreef Elvi het volgende:
Ik heb na een voorlichting van de huisarts er ook voor gekozen om geen ad in te nemen. Vooral omdat de zelfmoordgedachtes sterker kunnen worden en door de ad krijg je meer energie om ze ook daadwerkelijk uit te voeren. Toen ik vroeg hoe ze dat in de gaten ging houden zei ze "we hebben dan om de 3 weken een gesprek om te zien hoe het gaat". 3 wekenik had al moeite om 1 dag door te komen. 3 weken was echt een enorm lange tijd die ik niet kon overzien, laat staan als zelfmoordgedachtes nog sterker zijn. Ik wilde het er niet op gokken...
hoe denkt ze er nu over terug?quote:Op woensdag 31 december 2014 00:41 schreef vronie het volgende:
Ik zelf heb het nooit overwogen,maar mijn Moeder wel.
Zij heeft een poging gedaan toen ik 14 was, mijn Vader en ik vonden haar met doorgesneden polsen.
En zij had slaaptabletten ingenomen toen alles in werking gesteld om haar te redden.
En zij heeft het gelukkig gered.
'Het viel wel mee'quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:29 schreef Rezania het volgende:
Het valt me nog mee dat je niet vraagt of mensen die het hebben gedaan ervaringen willen delen.
Zij leeft inmiddels niet meer,ik heb haar toen wel gevraagd waarom ze die poging heeft gedaan maar daarop nooit een antwoord op gehad.quote:Op woensdag 31 december 2014 04:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
hoe denkt ze er nu over terug?
quote:Op woensdag 31 december 2014 08:49 schreef Miniem het volgende:
[..]
Jouw mening.
Net zoals weismann ben ik niet van de medicatie, zeker niet de zware shit.
quote:
Hoezo zou je voor altijd afhankelijk moeten zijn van medicatie als je medicatie neemt voor issues?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:01 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik hoef niet voor altijd afhankelijk te zijn van medicatie.
Die medicatie doet je waarschijnlijk beter voelen, maar als je dan ineens zonder die medicatie moet ben je net zover als eerst. Je bent er dus afhankelijk van. Dat hoeft niet voor mij.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoezo zou je voor altijd afhankelijk moeten zijn van medicatie als je medicatie neemt voor issues?
Ja zo werkt het dus niet hequote:Op donderdag 1 januari 2015 16:08 schreef Miniem het volgende:
[..]
Die medicatie doet je waarschijnlijk beter voelen, maar als je dan ineens zonder die medicatie moet ben je net zover als eerst. Je bent er dus afhankelijk van. Dat hoeft niet voor mij.
Medicatie kan tijdelijk voor stabiliteit zorgen. Je brein is ziek, er is een tekort aan stofjes bijvoorbeeld. Als je dat kan boosten met medicatie waardoor je minder vatbaar bent voor stress en angsten, is dan een mooie winst. Bovendien kan je daarna door langzaam afbouwen en een stabielere situatie ervoor zorgen dat je niet weer terugvalt en dus zonder medicatie niet terug bij af bent.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:08 schreef Miniem het volgende:
[..]
Die medicatie doet je waarschijnlijk beter voelen, maar als je dan ineens zonder die medicatie moet ben je net zover als eerst. Je bent er dus afhankelijk van. Dat hoeft niet voor mij.
quote:
Heb jij zelf ervaring met dergelijke medicatie?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Medicatie kan tijdelijk voor stabiliteit zorgen. Je brein is ziek, er is een tekort aan stofjes bijvoorbeeld. Als je dat kan boosten met medicatie waardoor je minder vatbaar bent voor stress en angsten, is dan een mooie winst. Bovendien kan je daarna door langzaam afbouwen en een stabielere situatie ervoor zorgen dat je niet weer terugvalt en dus zonder medicatie niet terug bij af bent.
Half Nederland gebruikt dergelijke medicatiequote:Op donderdag 1 januari 2015 16:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heb jij zelf ervaring met dergelijke medicatie?
Mag hopen van nietquote:Op donderdag 1 januari 2015 16:39 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Half Nederland gebruikt dergelijke medicatie
Persoonlijk? Nee, ik heb nooit medicatie gebruikt voor mijn depressie.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heb jij zelf ervaring met dergelijke medicatie?
quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Aan de andere kant denk ik ook zeker dat er soms te makkelijk voor medicatie wordt gekozen en dat de symptoombestrijding de behandeling van het onderliggende probleem in de weg kan zitten. Een pilletje slikken is makkelijker dan daadwerkelijk veranderen.
Obvious troll is obvious enzoquote:Op donderdag 1 januari 2015 19:43 schreef Aiciu het volgende:
Ik zie zelfmoordenaars als slappelingen die een hoop mensen een trauma bezorgen.
Alleen om die reden zou ik het al niet doen.
Je zult eerst falen, om later succes te hebben!
quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:29 schreef Rezania het volgende:
Het valt me nog mee dat je niet vraagt of mensen die het hebben gedaan ervaringen willen delen.
Wat hield je toen tegen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:53 schreef Lastpost het volgende:
Wel overwogen ja in de periode dat mijn vriendin ineens overleed. Daarvoor ook al een klote tijd gehad met een slepende ziekte en na iets teveel alcohol kwamen de emoties los terwijl ik op de nachttrein stond te wachten. Geen geweldige combi/timing.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er nooit over hebben nagedacht.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:12 schreef jogy het volgende:
Nooit erover nagedacht als serieuze optie maar wel als een 'what if' eigenlijk.
Ach ja hangt van de manier van nadenken af. Overal denk je wel eens een keer over na, maar om serieus over zoiets na te denken moet er wel echt een reden voor zijn. Ik neem aan dat hij gewoon het eerste bedoelde en niet de 2e manier van nadenken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er nooit over hebben nagedacht.
Ik ook niet echt eigenlijk als ik er zo over nadenkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er nooit over hebben nagedacht.
Ik ben dan niet suicidaal maar als apathie/lusteloosheid er ook bij kijken dan is zoiets gewoon te veel moeite voor iets wat je dan toch niet echt wil.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:26 schreef wiskundenoob het volgende:
als je besluit jezelf te doden, waarom gooi je je hele leven niet eerst om? Verhuis naar een ander stad, land en/of continent. Probeer een nieuw leven op te bouwen voordat je iets doet wat je niet ongedaan kan maken.
neem dan drugs ofzo. Beter dan direct zelfmoord plegen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben dan niet suicidaal maar als apathie/lusteloosheid er ook bij kijken dan is zoiets gewoon te veel moeite voor iets wat je dan toch niet echt wil.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:29 schreef Rezania het volgende:
Oh en dit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
neem dan drugs ofzo. Beter dan direct zelfmoord plegen.
Ik ben het er wel mee eens maar als je het bekijkt uit de ogen van iemand die van onderaan de put naar boven staart dan komt er volgens mij al snel een 'wat is het punt?' als vraag naar voren die de persoon zelf niet kan beantwoorden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Goede oplossing ja, dat zullen de meeste ook wel doen en komen ng dieper in de put waardoor ze alsnog zelfmoord plegen. Het is geen keuze, mag hopen dat je het nooit mee gaat maken in je omgeving.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Er is geen punt. Maar als het leven volgens jou niet meezit dan ga je de problemen toch aanpakken? Ga dan gewoon echt alles proberen voordat je iets doet waar iedereen toch aan toekomt op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens maar als je het bekijkt uit de ogen van iemand die van onderaan de put naar boven staart dan komt er volgens mij al snel een 'wat is het punt?' als vraag naar voren die de persoon zelf niet kan beantwoorden.
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij antidepressiva bedoelde eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:39 schreef eend112 het volgende:
[..]
Goede oplossing ja, dat zullen de meeste ook wel doen en komen ng dieper in de put waardoor ze alsnog zelfmoord plegen. Het is geen keuze, mag hopen dat je het nooit mee gaat maken in je omgeving.
Als je geestelijk ziek bent maar in staat bent om een masker op te zetten voor je omgeving, dan zijn je problemen ook vaak op te lossen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:39 schreef eend112 het volgende:
[..]
Goede oplossing ja, dat zullen de meeste ook wel doen en komen ng dieper in de put waardoor ze alsnog zelfmoord plegen. Het is geen keuze, mag hopen dat je het nooit mee gaat maken in je omgeving.
Hij denkt dat mensen die zelfmoord plegen niet er alles aan hebben gedaan/geprobeerd om hun problemen om te lossen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij antidepressiva bedoelde eigenlijk.
Je neemt jezelf mee...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:26 schreef wiskundenoob het volgende:
als je besluit jezelf te doden, waarom gooi je je hele leven niet eerst om? Verhuis naar een ander stad, land en/of continent. Probeer een nieuw leven op te bouwen voordat je iets doet wat je niet ongedaan kan maken.
True that. Voor mensen die chronisch dperessief zijn lijkt me naar de andere kant van de wereld verhuizen ook geen oplossing. Aan de andere kant, je kunt het altijd een kans geven.quote:
Angst. Om de familie zo achter te laten, eventuele pijn, het onbekende. Blijkbaar zat er nog teveel/genoeg rationeel vermogen om zoiets drastisch te doen. Achteraf maar goed ook denk ik.quote:
Dagelijks, al jaren aan een stuk. Het gebrek aan lef om de daad bij de gedachte te voegen ontbreekt voorlopig, ik heb het wel flexibel geagendeerd onder het mom "best friends die together".quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:27 schreef KingKloon het volgende:
Zijn er mensen die zelfmoord hebben overwogen? Wat is de reden dat je het niet doet?
Dat valt flink tegen hoor. Vaak wel schadelijk maar niet dodelijk en zeker niet pijnloos, zonder gevecht of snel.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bij iedere drogist kan je genoeg rommel kopen om er vrij pijnloos een eind aan te maken.
Een bekend probleem.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:33 schreef emptiness het volgende:
De enige reden waarom ik nog geen deftige poging tot zelfmoord heb gepleegd is het gebrek aan een fatsoenlijke en snelle methode (morfine/barbituraten overdosis of headshot) om mijn leven te eindigen.
Al een poging gedaan in het verleden maar dat leek meer op een schreeuw om aandacht.
Ik ben ook verdomd laf.
Of je bent gewoon niet handig genoegquote:Ik ben ook verdomd laf.
quote:Zo heb ik ergens
het verhaal gelezen dat de gemiddelde artiest drieendertig maal zoveel
zelfmoord zou plegen dan de gemiddelde arbeider. Wanneer een arbeider een
keer zelfmoord had gepleegd, had een artiest dat al drieendertig maal
gedaan. Kijk, ik bedoel; je zou ook gewoon kunnen concluderen dat een
arbeider wat handiger is.
Ik heb een aantal jaar voor een arts gewerkt (die toen geen arts meer was). Zij wist zo de combinatie op te noemen waarvan je volgens haar inslaap zal vallen en nooit meer wakker zal worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:27 schreef kuolema het volgende:
I..]
Dat valt flink tegen hoor. Vaak wel schadelijk maar niet dodelijk en zeker niet pijnloos, zonder gevecht of snel.
Maar niet iedereen heeft een aantal jaar voor een arts gewerktquote:Op donderdag 8 januari 2015 07:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaar voor een arts gewerkt (die toen geen arts meer was). Zij wist zo de combinatie op te noemen waarvan je volgens haar inslaap zal vallen en nooit meer wakker zal worden.
Dat is waar. Maar ik heb zomaar het vermoede dat dat soort info wel ergens op het web te vinden is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar niet iedereen heeft een aantal jaar voor een arts gewerkt
En de redenen waarom ondanks jouw info op het web zoveel pogingen mislukken zijn ook vast wel ergens op het web te vinden. Succes!quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar ik heb zomaar het vermoede dat dat soort info wel ergens op het web te vinden is.
Omdat heel veel zelfmoordpogingen niet uit ratio ontstaan en vaak zelfs momentbeslissingen zijn. Goed voorbereide en doordachte pogingen slagen veel vaker.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En de redenen waarom ondanks jouw info op het web zoveel pogingen mislukken zijn ook vast wel ergens op het web te vinden. Succes!
En dat is erg omdat?quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Le_Professeur het volgende:
quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Le_Professeur het volgende:
quote:Op dinsdag 30 december 2014 02:47 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Er is ook nog een groep mensen die een poging heeft overleeft.
ja, maar let's get real. Wat had je dan verwacht?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:31 schreef emptiness het volgende:
Wat klote is is dat al de mensen om mij heen mij nu permanent als een gevaar voor mezelf beschouwen na mijn zelfmoordpoging (overdosis benzo's proberen te nemen, maar ik kon gewoon nog op mijn benen staan in het ziekenhuis dus het was niet eens ernstig).
Al die wantrouw tegenover mij, ik word er ziek van. Niemand kan mij nog met rust laten.
Vertel. Je deed dat, en toen? Gevonden of zelf hulp ingeschakeld?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:31 schreef emptiness het volgende:
Wat klote is is dat al de mensen om mij heen mij nu permanent als een gevaar voor mezelf beschouwen na mijn zelfmoordpoging (overdosis benzo's proberen te nemen, maar ik kon gewoon nog op mijn benen staan in het ziekenhuis dus het was niet eens ernstig).
Al die wantrouw tegenover mij, ik word er ziek van. Niemand kan mij nog met rust laten.
Ik ben gewoon extreem dom geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:33 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
ja, maar let's get real. Wat had je dan verwacht?
Gevonden, maar ik ga hier niet mijn hele verhaal online zettenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:35 schreef Myrr het volgende:
[..]
Vertel. Je deed dat, en toen? Gevonden of zelf hulp ingeschakeld?
Okay. Ja sorry, jij gooit een bal op ermee dus mensen raken dan benieuwd naar het verhaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:36 schreef emptiness het volgende:
[..]
Ik ben gewoon extreem dom geweest.
[..]
Gevonden, maar ik ga hier niet mijn hele verhaal online zetten
Ja hoor verstandig om mijn hele verhaal te vertellen op een online forum waar 90% van de users uit bittere trolls bestaatquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:37 schreef Myrr het volgende:
[..]
Okay. Ja sorry, jij gooit een bal op ermee dus mensen raken dan benieuwd naar het verhaal.
Ik zou sowieso overleefd hebben, benzo's zijn nu eenmaal niet bekend om hun fataliteitquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:40 schreef Grutsk het volgende:
Emptiness, ben je achteraf blij dat ze je gevonden hebben of wil je daar ook niet op ingaan?
Ik vroeg ook niet om je verhaal. Het is sowieso niet verstandig om hier openbaar uitingen te doen, maar ik was gewoon benieuwd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:40 schreef emptiness het volgende:
[..]
Ja hoor verstandig om mijn hele verhaal te vertellen op een online forum waar 90% van de users uit bittere trolls bestaat
had je alleen benzo's genomen? dan zal het niet snel gaan nee. maar een heleboel benzo's met wat andere downers (ghb, alcohol, heroine, codeine) erbij maakt het een stuk makkelijker. niet om tips te geven trouwens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:41 schreef emptiness het volgende:
[..]
Ik zou sowieso overleefd hebben, benzo's zijn nu eenmaal niet bekend om hun fataliteit
dat zou ik ook het grootste obstakel vinden ja. maar het is best fokt op dat je al die afweging hebt zitten maken, vind het wel droevig. er is toch vast wel ergens een mogelijkheid om wel plezier te vinden in het levenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:11 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Ook richting je ouders vind ik niet dat je zoiets kunt maken. Ouders horen hun kinderen niet weg te brengen, die pijn lijkt me erger dan de pijn die ik doorsta zolang ze nog leven. Ergens zit ik te wachten op het moment dat ze er niet meer zijn, dan is heb ik eindelijk de vrijheid om het te doen, zonder de mensen die ik het het minste gun met de meest mogelijke pijn op te zadelen.
Alcohol en benzo's (alprazolam en flurazepam). Het was een schreeuw om aandacht om mijn familie en kennissen duidelijk te maken dat ik een zwaar probleem had.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
had je alleen benzo's genomen? dan zal het niet snel gaan nee. maar een heleboel benzo's met wat andere downers (ghb, alcohol, heroine, codeine) erbij maakt het een stuk makkelijker. niet om tips te geven trouwens.
Uhh dat is niet waar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:41 schreef emptiness het volgende:
[..]
Ik zou sowieso overleefd hebben, benzo's zijn nu eenmaal niet bekend om hun fataliteit
ja, dat hoor je wel vaker. maar hoe gevaarlijk die combo ook is schijn je er inderdaad nog wel redelijk wat van te moeten nemen om het echt gegarandeerd fataal te maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:00 schreef emptiness het volgende:
[..]
Alcohol en benzo's (alprazolam en flurazepam). Het was een schreeuw om aandacht om mijn familie en kennissen duidelijk te maken dat ik een zwaar probleem had.
Niet in relatief kleine hoeveelheden (wat ik gedaan heb).quote:
Inderdaad.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ja, dat hoor je wel vaker. maar hoe gevaarlijk die combo ook is schijn je er inderdaad nog wel redelijk wat van te moeten nemen om het echt gegarandeerd fataal te maken.
maar hoe voelde het? ik heb ooit zonder kwade bedoelingen 2 downers na elkaar genomen waardoor ik met een hele lage hartslag in bed lag, maar dat voelde extreem ontspannend. als ik toen vredig weggezakt zou zijn zou ik dat op dat moment voor mezelf prima hebben gevondenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:08 schreef emptiness het volgende:
[..]
Niet in relatief kleine hoeveelheden (wat ik gedaan heb).
[..]
Inderdaad.
Ben bewusteloos geraakt, na een tijd (ik weet niet hoe lang, gevoel van tijd was volledig verdwenen) werd ik wakker en moest ik overgeven, was extreem ziek en slap, daarna terug in slaap gevallen en toen ergens heeft een familielid mij gevonden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:18 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
maar hoe voelde het? ik heb ooit zonder kwade bedoelingen 2 downers na elkaar genomen waardoor ik met een hele lage hartslag in bed lag, maar dat voelde extreem ontspannend. als ik toen vredig weggezakt zou zijn zou ik dat op dat moment voor mezelf prima hebben gevonden
quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Omdat na regen altijd zonneschijn komt
omgquote:Op maandag 12 januari 2015 20:48 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Same, kan me er gelukkig niets bij voorstellen.
En goeie avatar
Je zou ook gewoon een tijdje los kunnen gaan en kijken hoe het bevalt. Je hebt er nog de leeftijd voor.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:28 schreef Flexvloer het volgende:
Ja ik denk er elke dag aan. Reden is dat ik fucking eenzaam ben en heb al veel geprobeerd om nieuwe contacten te maken maar ik heb het gewoon niet. Daarnaast loop ik al richting de 30 en heb vroeger nooit gefeest enzo dus mijn leven heb ik toch al vergooid. Ik kan er niet tegen als ik in het weekend bijvoorbeeld al die jonge gasten zie die lekker gaan stappen en schijt hebben aan alles en iedereen door hun grote bekken open te trekken. Dus ik heb geen idee wat ik hier nog doe want ik ben gewoon abnormaal geworden. 2015 is ook wel een mooi getal om er een einde aan te maken.
Nog geen 30 en er een eind aan willen maken omdat je nooit gefeest hebtquote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:28 schreef Flexvloer het volgende:
Ja ik denk er elke dag aan. Reden is dat ik fucking eenzaam ben en heb al veel geprobeerd om nieuwe contacten te maken maar ik heb het gewoon niet. Daarnaast loop ik al richting de 30 en heb vroeger nooit gefeest enzo dus mijn leven heb ik toch al vergooid. Ik kan er niet tegen als ik in het weekend bijvoorbeeld al die jonge gasten zie die lekker gaan stappen en schijt hebben aan alles en iedereen door hun grote bekken open te trekken. Dus ik heb geen idee wat ik hier nog doe want ik ben gewoon abnormaal geworden. 2015 is ook wel een mooi getal om er een einde aan te maken.
Dat is vooral wanneer jij je fixeert op 'moord' en de gebruikelijke interpretatie ervan. Toch dekt 'zelfmoord' in dezen wel de lading en is het zelfs officieel correct (voor wat het waard is).quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:41 schreef liesje1979 het volgende:
De correcte term is zelfdoding. Moord kan je alleen bij een ander doen.
Hangt inderdaad erg af vanuit wie je het bekijkt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:47 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat is vooral wanneer jij je fixeert op 'moord' en de gebruikelijke interpretatie ervan. Toch dekt 'zelfmoord' in dezen wel de lading en is het zelfs officieel correct (voor wat het waard is).
8/10quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hangt inderdaad erg af vanuit wie je het bekijkt.
R&P / Mensen van 25+ die graag meeten # 53quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:28 schreef Flexvloer het volgende:
Ja zou ik wel willen maar dan heb ik wel mensen nodig die met me mee gaan. Om met een persoon op stap te gaan die ik niet ken zie ik niet zo zitten Druppelss maar bedankt voor het aanbod. Lijkt me wel leuk die meet groep nikky maar gaan jullie dan ook stappen? En wie wilt er nou een gast in de groep met zelfmoord gedachtes.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:30 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon een tijdje los kunnen gaan en kijken hoe het bevalt. Je hebt er nog de leeftijd voor.
Zeker, maar veel slechter wordt het er niet van.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:58 schreef Flexvloer het volgende:
[..]
Ja zou ik wel willen maar dan heb ik wel mensen nodig die met me mee gaan. Om met een persoon op stap te gaan die ik niet ken zie ik niet zo zitten Druppelss maar bedankt voor het aanbod. Lijkt me wel leuk die meet groep nikky maar gaan jullie dan ook stappen? En wie wilt er nou een gast in de groep met zelfmoord gedachtes.
Gewoon doen. Leuke ervaring. Je moet juist mensen leren kennen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:58 schreef Flexvloer het volgende:
[..]
Ja zou ik wel willen maar dan heb ik wel mensen nodig die met me mee gaan. Om met een persoon op stap te gaan die ik niet ken zie ik niet zo zitten Druppelss maar bedankt voor het aanbod. Lijkt me wel leuk die meet groep nikky maar gaan jullie dan ook stappen? En wie wilt er nou een gast in de groep met zelfmoord gedachtes.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 03:08 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Gewoon doen. Leuke ervaring. Je moet juist mensen leren kennen.
Daar kun je in veel gevalleen alleen maar slechter van worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 03:10 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Heb al 2 fokkers gemeet.(niet dat ik het nodig heb)
Fok!ers dan, wat jij wil.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 03:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Daar kun je in veel gevalleen alleen maar slechter van worden.
Goed dat je psychologische hulp aanvaard en dan in combinatie met medicijnen jouw hier weer bovenop helpen.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef aleco99 het volgende:
Ik ben 24 en zelfmoordgevoelens blijven opspelen. Dit topic al een tijdje gevolgd en heeft meestal negatieve effecten. Ik weet dat zelfmoord plegen een zielige optie is aangezien er zoveel zou moeten zijn om voor te leven. Ik durf het vooral mijn ouders niet aan te doen aangezien ze al een kind hebben verloren op jonge leeftijd. Maar constante depressieve gevoelens werken niet echt mee. Ik speel echt een rol, ipv mezelf te kunnen zijn, want dan zou het negatief eindigen ben ik bang. Ik krijg binnenkort psychologische hulp en ik hoop dat het me wat rechter weet te zetten. Ik heb gewoon geen doel in het leven en weet dus niet waarom ik door zou moeten gaan. Contacten heb ik en mensen die me willen helpen, maar ik accepteer het niet.... Het leven is gewoon één grote teringzooi atm en ik weet niet wat ik ermee aan moet.
medicijnen weet ik niks van, behalve dat ik vandaag bij eenvandaag zag dat iemand zijn complete gezin heeft vermoord en het daar op gooit. Ik wil gewoon hulp en verder gaan met mijn leven, maar ik weet gewoon niet hoe... VWO afgerond, dus dom ben ik niet, maar wat heeft het allemaal voor zin. Zit op het op het moment gewoon jankend voor mn fucking pc....quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:38 schreef vronie het volgende:
[..]
Goed dat je psychologische hulp aanvaard en dan in combinatie met medicijnen jouw hier weer bovenop helpen.
En dat je het leven dan meer ziet zitten
Hier een link die dag en nacht bereikbaar is.
https://www.sensoor.nl/
Heel veel sterkte
Wat vind je wel leuk (prettig, fijn) om te doen?quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef aleco99 het volgende:
Ik ben 24 en zelfmoordgevoelens blijven opspelen. Dit topic al een tijdje gevolgd en heeft meestal negatieve effecten. Ik weet dat zelfmoord plegen een zielige optie is aangezien er zoveel zou moeten zijn om voor te leven. Ik durf het vooral mijn ouders niet aan te doen aangezien ze al een kind hebben verloren op jonge leeftijd. Maar constante depressieve gevoelens werken niet echt mee. Ik speel echt een rol, ipv mezelf te kunnen zijn, want dan zou het negatief eindigen ben ik bang. Ik krijg binnenkort psychologische hulp en ik hoop dat het me wat rechter weet te zetten. Ik heb gewoon geen doel in het leven en weet dus niet waarom ik door zou moeten gaan. Contacten heb ik en mensen die me willen helpen, maar ik accepteer het niet.... Het leven is gewoon één grote teringzooi atm en ik weet niet wat ik ermee aan moet.
Wat vreselijk rot moet jij je nu voelen maar bel naar Sensoorquote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:41 schreef aleco99 het volgende:
[..]
medicijnen weet ik niks van, behalve dat ik vandaag bij eenvandaag zag dat iemand zijn complete gezin heeft vermoord en het daar op gooit. Ik wil gewoon hulp en verder gaan met mijn leven, maar ik weet gewoon niet hoe... VWO afgerond, dus dom ben ik niet, maar wat heeft het allemaal voor zin. Zit op het op het moment gewoon jankend voor mn fucking pc....
dat is dus het godverdome probleem, wat ik leiuk vind... Ik heb geen idee. Ik heb altijd gewerkt, gestudeerd en voldaan aan de sociale norm. Nu zak ik er faliekant doorheen en ik heb geen idee hoe of wat. Heb het een tijd kunnen onderdrukken door dagelijks veel te blowen, maar weet dat dit geen oplossing is. Ben nu ook al 3 maanden clean op dat punt. Weet gewoon echt niet verder hoe of wat... Mijn ouders weten niet hoe ze met me om moeten gaan en mijn vrienden ook niet. Tuurlijk kan ik normaal doen als ik een potje fifa speel of een biertje drink, maar bij het minste of geringste sla ik om... Ik wil niet dood, maar zo nu en dan lijkt het gewoon echt de beste oplossing. Heb al meerdere methodes klaarstaan, maar nog even de ballen niet voor.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat vind je wel leuk (prettig, fijn) om te doen?
Goed dat je hulp zoekt bij een pro. Mag ik vragen waarom je geen hulp van bekenden accepteert?
Wat vronie zegt. Sensoor. Ze hebben ook een chat functie zie ik. Is dit iets voor je?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:52 schreef aleco99 het volgende:
[..]
dat is dus het godverdome probleem, wat ik leiuk vind... Ik heb geen idee. Ik heb altijd gewerkt, gestudeerd en voldaan aan de sociale norm. Nu zak ik er faliekant doorheen en ik heb geen idee hoe of wat. Heb het een tijd kunnen onderdrukken door dagelijks veel te blowen, maar weet dat dit geen oplossing is. Ben nu ook al 3 maanden clean op dat punt. Weet gewoon echt niet verder hoe of wat... Mijn ouders weten niet hoe ze met me om moeten gaan en mijn vrienden ook niet. Tuurlijk kan ik normaal doen als ik een potje fifa speel of een biertje drink, maar bij het minste of geringste sla ik om... Over een paar dagen krijg ik meer info/ een doorverwijzing. Ik wil niet dood, maar zo nu en dan lijkt het gewoon echt de beste oplossing. Heb al meerdere methodes klaarstaan, maar nog even de ballen niet voor.
hang nu aan de lijnquote:Op dinsdag 20 januari 2015 02:10 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat vronie zegt. Sensoor. Ze hebben ook een chat functie zie ik. Is dit iets voor je?
Ik duim voor je dat je binnenkort meer weet en dat je ontvangt wat je nodig hebt..
chatfunctie is nu niet online. Ik ga door steemingswisselingen heen als de tering dus schiet niet echt opquote:Op dinsdag 20 januari 2015 02:10 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat vronie zegt. Sensoor. Ze hebben ook een chat functie zie ik. Is dit iets voor je?
Ik duim voor je dat je binnenkort meer weet en dat je ontvangt wat je nodig hebt..
Mocht je op dit moment met een drang naar zelfmoord zitten. Kijk dan ook even hier https://www.113online.nl/quote:Op dinsdag 20 januari 2015 02:23 schreef aleco99 het volgende:
[..]
chatfunctie is nu niet online. Ik ga door steemingswisselingen heen als de tering dus schiet niet echt op
Welke kant is de goede kant?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:19 schreef Re het volgende:
echt de goede kant op gaat het topic niet natuurlijk...
iig niet van: kijk mij een depressief zijn en zelfmoord willen plegenquote:
Gaat het die kant op dan? Heb de laatste pagina's bekeken en zie het niet echt als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:25 schreef Re het volgende:
[..]
iig niet van: kijk mij een depressief zijn en zelfmoord willen plegen
Dat is best enigszins kansloos inderdaad maar in het andere artikel lees ik dat het om al in behandeling zijnde patiënten gaat en niet heel Engeland dus dat maakt het al iets minder onmogelijkquote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
Gisteren hoorde over hoe 'de politiek' zelfmoord wilde 'uitroeien', en dat de NHS's volgende doel is/moet zijn om alle gevallen te voorkomen: hij wil dat de NHS met een 'zero suicide' policy gaat werken...
Ik ben er niet op tegen dat er meer geld naar de psychriatische gezondheidszorg gaat.. maar ik vind dit wel weer een heerlijk nietszeggend onhaalbaar politiek statement.
http://www.telegraph.co.u(...)Nick-Clegg-says.html
Ook z'on moeilijke vraag vind ik persoonlijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat vind je wel leuk (prettig, fijn) om te doen?
Ook behandeling is geen garantie, ik ben op zich niet 'tegen' zelfmoord. IN die zin dat ik het verschrikkelijk vind, voor die persoon, dat dit de enige weg was, voor familie en vrienden die achterblijven, maar ik ben ook voor eigen keuze, en als op dat moment het lijden ondragelijk was... zonder direct uitzicht op verbetering (en geef toe: soms komt die verbetering niet, die garantie is er gewoon niet), wat is er dan 'fout' aan (al zou ik dan bijvoorbeeld mensen wel aanraden om niet voor een trein te springen ofzo, probeer zo mín mogelijk buitenstaanders bloot te stellen aan jouw wens het te beëindigen)... Dus tsja, dan krijg je die zero-tolerance policy ook nooit compleet van de grond.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is best enigszins kansloos inderdaad maar in het andere artikel lees ik dat het om al in behandeling zijnde patiënten gaat en niet heel Engeland dus dat maakt het al iets minder onmogelijk.
Dat is inderdaad het kansloze eraan. Deze nieuwe insteek zal met een beetje geluk de 'spontane' gevallen kunnen verhelpen. Mensen die het totaal van alle kanten bekeken hebben en er geen uitweg meer in zien doen het toch wel. Die kunnen mooi weer spelen op een manier dat niemand achter het masker kan kijken en van de één op de andere dag hebben ze het gedaan en niemand die het door had.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ook behandeling is geen garantie, ik ben op zich niet 'tegen' zelfmoord. IN die zin dat ik het verschrikkelijk vind, voor die persoon, dat dit de enige weg was, voor familie en vrienden die achterblijven, maar ik ben ook voor eigen keuze, en als op dat moment het lijden ondragelijk was... zonder direct uitzicht op verbetering (en geef toe: soms komt die verbetering niet, die garantie is er gewoon niet), wat is er dan 'fout' aan (al zou ik dan bijvoorbeeld mensen wel aanraden om niet voor een trein te springen ofzo, probeer zo mín mogelijk buitenstaanders bloot te stellen aan jouw wens het te beëindigen)... Dus tsja, dan krijg je die zero-tolerance policy ook nooit compleet van de grond.
Gaat het iets beter met je.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 02:23 schreef aleco99 het volgende:
[..]
chatfunctie is nu niet online. Ik ga door steemingswisselingen heen als de tering dus schiet niet echt op
Ja hoor, gisteren iets te diep in het glaasje gekeken en dan komt het soms allemaal naar boven. Nu weer verderquote:
Laat die glaasjes voorlopig maar even staan danquote:Op woensdag 21 januari 2015 00:24 schreef aleco99 het volgende:
[..]
Ja hoor, gisteren iets te diep in het glaasje gekeken en dan komt het soms allemaal naar boven. Nu weer verder
Welke problemen zorgen voor deze gedachtes? Mentaal geschift? Pijn lijden vanwege een of andere ziekte? Of schaamte/ego?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:08 schreef Anoniem8391 het volgende:
Heb een tijd heel vaak aan zelfmoord gedacht omdat ik niks meer te verliezen had door in een (op zijn zachtst gezegd) vervelende situatie terecht te komen. Uiteindelijk heb ik mijn leven na jaren hard eraan werken weer op orde weten te krijgen. Maar de laatste tijd merk ik dat ik er weer vaker aan denk wanneer dingen fout gaan, vooral als er veel tegelijk fout gaat en het lijkt alsof ik al dat werk voor niets heb verzet.
De reden waarom ik het nooit heb gedaan is simpel: durf het niet. Een tijd geleden heeft iemand die ik ken zelfmoord gepleegd en merkte dat ik, hoe stom dat ook klinkt, jaloers was. Hij heeft het wel gedurfd en heeft nu rust.
Wat ik in plaats daarvan doe is op de momenten dat ik me zo voel heel roekeloos leven, dingen doen waarvan ik weet dat ze gevaarlijk zijn, met het idee "als het fout gaat ben ik in ieder geval overal vanaf en hebben mensen niet teveel verdriet want het was een ongeluk".
Helemaal mee eens dat mijn moeder een zelfmoord poging heeft ondernomen was ik 14 jaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:50 schreef Szikha het volgende:
Heb zelf nooit zelfmoord pogingen overwogen maar wel vrienden verloren door zelfmoord.
Dierbaren verliezen door zelfmoord is gruwelijk. En zo triest.
Nogal raar dit.quote:
Jammer dat je hier onder een wegwerpaccount post want ik herken veel dingen die je opnoemt.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:08 schreef Anoniem8391 het volgende:
Heb een tijd heel vaak aan zelfmoord gedacht omdat ik niks meer te verliezen had door in een (op zijn zachtst gezegd) vervelende situatie terecht te komen. Uiteindelijk heb ik mijn leven na jaren hard eraan werken weer op orde weten te krijgen. Maar de laatste tijd merk ik dat ik er weer vaker aan denk wanneer dingen fout gaan, vooral als er veel tegelijk fout gaat en het lijkt alsof ik al dat werk voor niets heb verzet.
De reden waarom ik het nooit heb gedaan is simpel: durf het niet. Een tijd geleden heeft iemand die ik ken zelfmoord gepleegd en merkte dat ik, hoe stom dat ook klinkt, jaloers was. Hij heeft het wel gedurfd en heeft nu rust.
Wat ik in plaats daarvan doe is op de momenten dat ik me zo voel heel roekeloos leven, dingen doen waarvan ik weet dat ze gevaarlijk zijn, met het idee "als het fout gaat ben ik in ieder geval overal vanaf en hebben mensen niet teveel verdriet want het was een ongeluk".
Kwijtraken van dingen waar ik hard voor heb gewerkt om weer terug te krijgen; vrienden, baan, goede gezondheid etc.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:29 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Welke problemen zorgen voor deze gedachtes? Mentaal geschift? Pijn lijden vanwege een of andere ziekte? Of schaamte/ego?
Dat ik anoniem post wil niet zeggen dat ik na 1 post verdwenen benquote:Op dinsdag 27 januari 2015 02:05 schreef emptiness het volgende:
[..]
Nogal raar dit.
[..]
Jammer dat je hier onder een wegwerpaccount post want ik herken veel dingen die je opnoemt.
Ik doe sporten die toch al vrij risicovol zijn, en ga die dan zonder bescherming of op momenten dat ik weet dat het weer er niet naar is doen, om maar een voorbeeld te noemen. Mocht het fout gaan dan lijkt het een ongeluk, en deed ik tenminste iets dat ik leuk vond (naar mijn idee is het dan minder erg voor nabestaanden). Ben op die momenten wel nog zo slim om te bedenken dat ik anderen er niet in mee moet sleuren (door roekeloos te gaan rijden, of voor een auto te stappen, of een trein, of iets anders).quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:22 schreef bamibij het volgende:
Over wat voor dingen heb je het dan? Op het spoor lopen? Drugs?
Ik heb ook een dysthyme stoornis, er valt prima mee te leven..quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:25 schreef NiceHat het volgende:
Ik heb waarschijnlijk een dysthyme stoornis. Dat is pas vervelend. Ik heb vroeger nog wel eens gedacht aan zelfmoord, maar tegenwoordig zweef ik in tussen plezier in het leven en zelfmoordbehoeftes. Helaas ben ik dan wel weer zo iemand die alles omzet in agressie naar buiten toe gericht.
Meerdere keren gefaald? hoe dan?quote:Op woensdag 29 april 2015 11:46 schreef Catnip het volgende:
Mijn huisgenootje heeft meerdere zelfmoordpogingen gedaan, sommige zeggen dat het went, het went nooit. Ook niet als het zo vaak gebeurd.
Ik ben bang dat ze een keer echt overlijd, en dat betrek ik vaak op mezelf. 'Heb ik wel goed genoeg mijn best gedaan?' 'Ben ik wel aardig genoeg geweest?'
Elke keer ligt alles weer overhoop.
Mijn leven was ook niet altijd super makkelijk, ookal ben ik dus pas 17.
Na meerdere opname's, depressie, was ik er ook wel klaar mee.
Doodgaan is nog niet zo makkelijk. Vooral bij pillen en dergelijke methoden.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:53 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Meerdere keren gefaald? hoe dan?
Tjah, dat zie ik dan ook meer als een aandachtstrekje, als je echt dood wil, kan dat heel makkelijk en snel.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doodgaan is nog niet zo makkelijk. Vooral bij pillen en dergelijke methoden.
fok wil het risico uitsluiten dat iemand aan de hand van een fokpost een overhaastige ondoordachte onomkeerbare beslissing neemt.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo mag ik hier mijn mening over zelfmoord niet geven? Beetje vreemd..
Ja, een zelfmoordpoging is dan ook gewoon een "aandachtstrekje", want niemand gaat erdoor ooit doodquote:Op woensdag 29 april 2015 15:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Tjah, dat zie ik dan ook meer als een aandachtstrekje, als je echt dood wil, kan dat heel makkelijk en snel.
Zulk soort zelfmoordpogingen wel ja. Die mensen hopen dan ook gevonden te worden voor het te laat is, en iemand die echt dood wil, die zorgt er wel voor dat het snel voorbij is. zodat op het moment van vinden het al te laat is.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, een zelfmoordpoging is dan ook gewoon een "aandachtstrekje", want niemand gaat erdoor ooit dood
sprankje hoop moet toch nog kunnenquote:Op woensdag 29 april 2015 16:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Zulk soort zelfmoordpogingen wel ja. Die mensen hopen dan ook gevonden te worden voor het te laat is, en iemand die echt dood wil, die zorgt er wel voor dat het snel voorbij is. zodat op het moment van vinden het al te laat is.
Je wat voor hoop als je dood wil?quote:Op woensdag 29 april 2015 16:20 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
sprankje hoop moet toch nog kunnen
quote:Op woensdag 29 april 2015 16:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Zulk soort zelfmoordpogingen wel ja. Die mensen hopen dan ook gevonden te worden voor het te laat is, en iemand die echt dood wil, die zorgt er wel voor dat het snel voorbij is. zodat op het moment van vinden het al te laat is.
Het heeft er tot nu toe alle schijn van dat dit onderwerp te ingewikkeld voor jou is om te bevatten. Anders had je zoiets niet afgedaan als "aandachtstrekje", want -gewoonlijk- is er in een dergelijke situatie, altijd wel iets ernstigs aan de hand en jij poetst dat gewoon weg alsof het irrelevant is ofzo.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je wat voor hoop als je dood wil?
Als je dat wil zorg je er wel voor dat jeje arm verticaal open snijd, jezelf ophangt, van een hoog gebouw of voor een trein springt. Dan ben je voor 99.9% zeker dat het slaagt.
Met een overdosis medicijnen, zeker als je met meerdere in 1 woning woont, is de slagingskans erg klein, je gaat er niet zomaar dood aan, en het kan wel uren duren voordat er überhaupt wat gebeurt, 9/10 keer weten die mensen ook dat ze gevonden gaan worden.
Geloof mij, ervaring zat mee gehad om mij heenquote:Op woensdag 29 april 2015 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Het heeft er tot nu toe alle schijn van dat dit onderwerp te ingewikkeld voor jou is om te bevatten. Anders had je zoiets niet afgedaan als "aandachtstrekje", want -gewoonlijk- is er in een dergelijke situatie, altijd wel iets ernstigs aan de hand en jij poetst dat gewoon weg alsof het irrelevant is ofzo.
zie het als een communicatiemiddel. Degene die deze weg bewandelt, weet niet hoe hij anders kan reagerenquote:Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je wat voor hoop als je dood wil?
Als je dat wil zorg je er wel voor dat jeje arm verticaal open snijd, jezelf ophangt, van een hoog gebouw of voor een trein springt. Dan ben je voor 99.9% zeker dat het slaagt.
Met een overdosis medicijnen, zeker als je met meerdere in 1 woning woont, is de slagingskans erg klein, je gaat er niet zomaar dood aan, en het kan wel uren duren voordat er überhaupt wat gebeurt, 9/10 keer weten die mensen ook dat ze gevonden gaan worden.
Het is een heel complex probleem.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:32 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Geloof mij, ervaring zat mee gehad om mij heen''aandachtstrekje'' is misschien niet het goede woord. maar het is dan wel een schreeuw om aandacht.
Ik zeg ook niet dat die mensen dan een goed leven hebben, er is echt wel wat aan de hand, vaak psychisch iets, anders doe je ook geen poging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |