quote:Op woensdag 31 december 2014 08:49 schreef Miniem het volgende:
[..]
Jouw mening.
Net zoals weismann ben ik niet van de medicatie, zeker niet de zware shit.
quote:
Hoezo zou je voor altijd afhankelijk moeten zijn van medicatie als je medicatie neemt voor issues?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:01 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik hoef niet voor altijd afhankelijk te zijn van medicatie.
Die medicatie doet je waarschijnlijk beter voelen, maar als je dan ineens zonder die medicatie moet ben je net zover als eerst. Je bent er dus afhankelijk van. Dat hoeft niet voor mij.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoezo zou je voor altijd afhankelijk moeten zijn van medicatie als je medicatie neemt voor issues?
Ja zo werkt het dus niet hequote:Op donderdag 1 januari 2015 16:08 schreef Miniem het volgende:
[..]
Die medicatie doet je waarschijnlijk beter voelen, maar als je dan ineens zonder die medicatie moet ben je net zover als eerst. Je bent er dus afhankelijk van. Dat hoeft niet voor mij.
Medicatie kan tijdelijk voor stabiliteit zorgen. Je brein is ziek, er is een tekort aan stofjes bijvoorbeeld. Als je dat kan boosten met medicatie waardoor je minder vatbaar bent voor stress en angsten, is dan een mooie winst. Bovendien kan je daarna door langzaam afbouwen en een stabielere situatie ervoor zorgen dat je niet weer terugvalt en dus zonder medicatie niet terug bij af bent.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:08 schreef Miniem het volgende:
[..]
Die medicatie doet je waarschijnlijk beter voelen, maar als je dan ineens zonder die medicatie moet ben je net zover als eerst. Je bent er dus afhankelijk van. Dat hoeft niet voor mij.
quote:
Heb jij zelf ervaring met dergelijke medicatie?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Medicatie kan tijdelijk voor stabiliteit zorgen. Je brein is ziek, er is een tekort aan stofjes bijvoorbeeld. Als je dat kan boosten met medicatie waardoor je minder vatbaar bent voor stress en angsten, is dan een mooie winst. Bovendien kan je daarna door langzaam afbouwen en een stabielere situatie ervoor zorgen dat je niet weer terugvalt en dus zonder medicatie niet terug bij af bent.
Half Nederland gebruikt dergelijke medicatiequote:Op donderdag 1 januari 2015 16:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heb jij zelf ervaring met dergelijke medicatie?
Mag hopen van nietquote:Op donderdag 1 januari 2015 16:39 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Half Nederland gebruikt dergelijke medicatie
Persoonlijk? Nee, ik heb nooit medicatie gebruikt voor mijn depressie.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heb jij zelf ervaring met dergelijke medicatie?
quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Aan de andere kant denk ik ook zeker dat er soms te makkelijk voor medicatie wordt gekozen en dat de symptoombestrijding de behandeling van het onderliggende probleem in de weg kan zitten. Een pilletje slikken is makkelijker dan daadwerkelijk veranderen.
Obvious troll is obvious enzoquote:Op donderdag 1 januari 2015 19:43 schreef Aiciu het volgende:
Ik zie zelfmoordenaars als slappelingen die een hoop mensen een trauma bezorgen.
Alleen om die reden zou ik het al niet doen.
Je zult eerst falen, om later succes te hebben!
quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:29 schreef Rezania het volgende:
Het valt me nog mee dat je niet vraagt of mensen die het hebben gedaan ervaringen willen delen.
Wat hield je toen tegen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:53 schreef Lastpost het volgende:
Wel overwogen ja in de periode dat mijn vriendin ineens overleed. Daarvoor ook al een klote tijd gehad met een slepende ziekte en na iets teveel alcohol kwamen de emoties los terwijl ik op de nachttrein stond te wachten. Geen geweldige combi/timing.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er nooit over hebben nagedacht.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:12 schreef jogy het volgende:
Nooit erover nagedacht als serieuze optie maar wel als een 'what if' eigenlijk.
Ach ja hangt van de manier van nadenken af. Overal denk je wel eens een keer over na, maar om serieus over zoiets na te denken moet er wel echt een reden voor zijn. Ik neem aan dat hij gewoon het eerste bedoelde en niet de 2e manier van nadenken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er nooit over hebben nagedacht.
Ik ook niet echt eigenlijk als ik er zo over nadenkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er nooit over hebben nagedacht.
Ik ben dan niet suicidaal maar als apathie/lusteloosheid er ook bij kijken dan is zoiets gewoon te veel moeite voor iets wat je dan toch niet echt wil.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:26 schreef wiskundenoob het volgende:
als je besluit jezelf te doden, waarom gooi je je hele leven niet eerst om? Verhuis naar een ander stad, land en/of continent. Probeer een nieuw leven op te bouwen voordat je iets doet wat je niet ongedaan kan maken.
neem dan drugs ofzo. Beter dan direct zelfmoord plegen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben dan niet suicidaal maar als apathie/lusteloosheid er ook bij kijken dan is zoiets gewoon te veel moeite voor iets wat je dan toch niet echt wil.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:29 schreef Rezania het volgende:
Het valt me nog mee dat je niet vraagt of mensen die het hebben gedaan ervaringen willen delen.
Oh en dit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
neem dan drugs ofzo. Beter dan direct zelfmoord plegen.
Ik ben het er wel mee eens maar als je het bekijkt uit de ogen van iemand die van onderaan de put naar boven staart dan komt er volgens mij al snel een 'wat is het punt?' als vraag naar voren die de persoon zelf niet kan beantwoorden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Goede oplossing ja, dat zullen de meeste ook wel doen en komen ng dieper in de put waardoor ze alsnog zelfmoord plegen. Het is geen keuze, mag hopen dat je het nooit mee gaat maken in je omgeving.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Er is geen punt. Maar als het leven volgens jou niet meezit dan ga je de problemen toch aanpakken? Ga dan gewoon echt alles proberen voordat je iets doet waar iedereen toch aan toekomt op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens maar als je het bekijkt uit de ogen van iemand die van onderaan de put naar boven staart dan komt er volgens mij al snel een 'wat is het punt?' als vraag naar voren die de persoon zelf niet kan beantwoorden.
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij antidepressiva bedoelde eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:39 schreef eend112 het volgende:
[..]
Goede oplossing ja, dat zullen de meeste ook wel doen en komen ng dieper in de put waardoor ze alsnog zelfmoord plegen. Het is geen keuze, mag hopen dat je het nooit mee gaat maken in je omgeving.
Als je geestelijk ziek bent maar in staat bent om een masker op te zetten voor je omgeving, dan zijn je problemen ook vaak op te lossen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:39 schreef eend112 het volgende:
[..]
Goede oplossing ja, dat zullen de meeste ook wel doen en komen ng dieper in de put waardoor ze alsnog zelfmoord plegen. Het is geen keuze, mag hopen dat je het nooit mee gaat maken in je omgeving.
Hij denkt dat mensen die zelfmoord plegen niet er alles aan hebben gedaan/geprobeerd om hun problemen om te lossen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij antidepressiva bedoelde eigenlijk.
Je neemt jezelf mee...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:26 schreef wiskundenoob het volgende:
als je besluit jezelf te doden, waarom gooi je je hele leven niet eerst om? Verhuis naar een ander stad, land en/of continent. Probeer een nieuw leven op te bouwen voordat je iets doet wat je niet ongedaan kan maken.
True that. Voor mensen die chronisch dperessief zijn lijkt me naar de andere kant van de wereld verhuizen ook geen oplossing. Aan de andere kant, je kunt het altijd een kans geven.quote:
Angst. Om de familie zo achter te laten, eventuele pijn, het onbekende. Blijkbaar zat er nog teveel/genoeg rationeel vermogen om zoiets drastisch te doen. Achteraf maar goed ook denk ik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |