SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:16 schreef Weissman het volgende:
Ja, vaak overwogen. Eigenlijk heb ik een lange periode gehad waarin alles wat ik deed een opbouw was naar dat moment. Ook hele specifieke plannen gemaakt.
Waarom uiteindelijk niet gedaan?
Meerdere redenen.
Voornaamste reden was familie; mijn ouders, mijn oma, mijn beste vriend en mijn broertje. Ik kon het die mensen niet aandoen. Het leven zou voor geen van die allen meer hetzelfde zijn. Mijn impact zou dan te groot zijn, terwijl ik alleen maar wou verdwijnen en er niet meer wou zijn, in stilte wou gaan.
Nog een reden was het besef dat het een definitieve oplossing zou zijn, voor een tijdelijk probleem.
Een andere reden voor mij om het niet te doen was omdat ik besloten had om voor een bepaalde periode alles in mijn leven anders aan te pakken dan voorheen. Maar dan ook echt alles. Ik zou dat een jaar of 2 geven, het op die manier proberen. Totale schijt aan alles, want je hebt immers niks meer te verliezen. Only 1 way, up; enzo. Als ik het dan niet meer leuk zou vinden, gaf ik mezelf de optie om het alsnog door te zetten.
Het heeft alleen maar goed uitgepakt. Nu, bijna 3 jaar verder word het leven alleen maar leuker. Ik zie ook steeds meer redenen om het niet te doen hoewel de gedachte heel sporadisch nog wel eens langskomt.
Je zelf accepteren, ook al heb je die gedachten en ben je depressief; heeft me ook geholpen.
Je kan je leven inrichten zoals je zelf wil. Als je het kan bedenken, kan je het ook waarmaken. Daarom denk ik dat ik zelf niet zo snel depressief meer zal zijn of zal neigen naar het idee van suïcide.
Ik kan nu ook steeds bewuster terug kijken naar mijn gedachtes van toen waardoor ik dezelfde fouten nu niet meer maak en mijn leven beter kan sturen.Kun je voorbeelden geven van de "schijt aan alles" methode? Gewoon als kickstart en inspiratie voor anderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
Welk gedoe dan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:23 schreef probeer het volgende:
Omdat doodgaan me kutter lijkt dan niet doodgaan.
Als ik echter kon kiezen tussen 'nooit bestaan' en dit gedoe ..
Nee, niet echt. Maar om het te verduidelijken: Als ik met de kennis van nu over mijn geboorte had mogen beslissen, dan was ik nooit geboren.quote:
Is er niet een middel dat je kan helpen om in ieder geval wat rustiger en soepeler door het leven te gaan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 03:25 schreef NiceHat het volgende:
Ik heb waarschijnlijk een dysthyme stoornis. Dat is pas vervelend. Ik heb vroeger nog wel eens gedacht aan zelfmoord, maar tegenwoordig zweef ik in tussen plezier in het leven en zelfmoordbehoeftes. Helaas ben ik dan wel weer zo iemand die alles omzet in agressie naar buiten toe gericht.
Die fase en gedachte heb ik gehad. En bij vlaggen nog wel eens. Maar hoe kun je het omzetten naar iets positiefs is de vraag? Heb je iets gemist, of mis je iets wat je graag wel had willen meemaken of zien?quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Maar om het te verduidelijken: Als ik met de kennis van nu over mijn geboorte had mogen beslissen, dan was ik nooit geboren.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:16 schreef Weissman het volgende:
Ja, vaak overwogen. Eigenlijk heb ik een lange periode gehad waarin alles wat ik deed een opbouw was naar dat moment. Ook hele specifieke plannen gemaakt.
Waarom uiteindelijk niet gedaan?
Meerdere redenen.
Voornaamste reden was familie; mijn ouders, mijn oma, mijn beste vriend en mijn broertje. Ik kon het die mensen niet aandoen. Het leven zou voor geen van die allen meer hetzelfde zijn. Mijn impact zou dan te groot zijn, terwijl ik alleen maar wou verdwijnen en er niet meer wou zijn, in stilte wou gaan.
Nog een reden was het besef dat het een definitieve oplossing zou zijn, voor een tijdelijk probleem.
Een andere reden voor mij om het niet te doen was omdat ik besloten had om voor een bepaalde periode alles in mijn leven anders aan te pakken dan voorheen. Maar dan ook echt alles. Ik zou dat een jaar of 2 geven, het op die manier proberen. Totale schijt aan alles, want je hebt immers niks meer te verliezen. Only 1 way, up; enzo. Als ik het dan niet meer leuk zou vinden, gaf ik mezelf de optie om het alsnog door te zetten.
Het heeft alleen maar goed uitgepakt. Nu, bijna 3 jaar verder word het leven alleen maar leuker. Ik zie ook steeds meer redenen om het niet te doen hoewel de gedachte heel sporadisch nog wel eens langskomt.
Je zelf accepteren, ook al heb je die gedachten en ben je depressief; heeft me ook geholpen.
Je kan je leven inrichten zoals je zelf wil. Als je het kan bedenken, kan je het ook waarmaken. Daarom denk ik dat ik zelf niet zo snel depressief meer zal zijn of zal neigen naar het idee van suïcide.
Ik kan nu ook steeds bewuster terug kijken naar mijn gedachtes van toen waardoor ik dezelfde fouten nu niet meer maak en mijn leven beter kan sturen.Was je zo vreselijk depressief?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En had je er geen hulp voor?Mokkel met stuntstok
Nee, ik deed alsofquote:
Jawel, op een gegeven moment naar de psycholoog gestapt. Had het geluk dat het iemand was met wie ik een goeie klik had en goed kon praten. Goede sparringspartner was ze. Ze heeft nooit geprobeerd om mij over te halen om het niet te doen of van gedachten te laten veranderen. Ze respecteerde mijn vrijheid daarin.quote:En had je er geen hulp voor?
en als het al 12 jaar langzaam maar zeker steeds slechter gaat, wat je ook probeert? weinig hoop meer te vinden dan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:16 schreef Weissman het volgende:
Hoe zwaar het nu ook is, het is het waard om in leven te blijven. Hoe donker het nu ook lijkt, er komt een moment waarop je steeds meer licht gaat zien aan het einde van de tunnel. En je mindere gevoelens/situatie is tijdelijk, het kan een maand duren, een jaar of langer; maar er komt een punt waarop het anders gaat zijn.
Hey het was gewoon een serieuze vraag, er kunnen ook andere dingen aan ten grondslag liggenquote:Op dinsdag 30 december 2014 11:48 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee, ik deed alsof
[..]
Jawel, op een gegeven moment naar de psycholoog gestapt. Had het geluk dat het iemand was met wie ik een goeie klik had en goed kon praten. Goede sparringspartner was ze. Ze heeft nooit geprobeerd om mij over te halen om het niet te doen of van gedachten te laten veranderen. Ze respecteerde mijn vrijheid daarin.
Ik heb ook heel veel aan haar gehad.![]()
Oh en ze heeft wel anti-depressiva aangeboden maar dat heb ik afgewezen. Ik hoorde en las er veel klachten over, en ben zelf nogal anti-medicijnen.
Wat moet de huisarts doen dan, wat hier niet kan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:37 schreef Re het volgende:
Leeftijd heeft er ook mee te maken, hoe jonger hoe impulsiever.
En verder: als je gedachten en of neigingen hebt gelijk naar de huisarts, alhier hebben we er geen fuck aan.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:02 schreef I-care het volgende:
Wat moet de huisarts doen dan, wat hier niet kan?
Iets verder onderbouwen had fijn geweest.quote:
touchéquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien wou ie gewoon wat meer uitleg hebben
Het probleem met fok is volgende:quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:11 schreef I-care het volgende:
Ik denk niet dat de huisarts meer instrumenten in huis heeft om serieuze problemen op te lossen, hooguit verwijzen naar ggz of iets dergelijks. Ik denk dat fok meer dan genoeg goed advies weet te genereren voor iemand die het niet meer ziet zitten.
Pilletjes voorschrijven is misschien juist wat maakt dat je gaat... Een goed gesprek en ervaringen delen online is juist een ideaal platform, als er dan niet constant getrolled wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |