abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149095555
Jaren geleden heeft iemand die ik kende zelfmoord gepleegd, die man zag dat waarschijnlijk als enige uitweg voor zijn problemen maar hij zadelde zijn vrouw en kinderen ermee op.
In een klap hun leven totaal overhoop.
Mijn ouders heb ik zelden vrolijk gezien, mijn vader heeft een zelfmoordpoging overleefd omdat ze er tijdig bij waren, als kind sta je er niet bij stil maar toen ik ouder was en zelfs nu nog ondanks dat ze beide dood zijn spookt dagelijks de vraag door mijn hoofd hoe het geweest zou zijn als zijn poging geslaagd was.
Daar zal ik echter nimmer een antwoord op krijgen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_149110990
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:29 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Welke problemen zorgen voor deze gedachtes? Mentaal geschift? Pijn lijden vanwege een of andere ziekte? Of schaamte/ego?
Kwijtraken van dingen waar ik hard voor heb gewerkt om weer terug te krijgen; vrienden, baan, goede gezondheid etc.

quote:
15s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:05 schreef emptiness het volgende:

[..]

Nogal raar dit.

[..]

Jammer dat je hier onder een wegwerpaccount post want ik herken veel dingen die je opnoemt.
Dat ik anoniem post wil niet zeggen dat ik na 1 post verdwenen ben ;) Wat herken je er in?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:22 schreef bamibij het volgende:
Over wat voor dingen heb je het dan? Op het spoor lopen? Drugs?
Ik doe sporten die toch al vrij risicovol zijn, en ga die dan zonder bescherming of op momenten dat ik weet dat het weer er niet naar is doen, om maar een voorbeeld te noemen. Mocht het fout gaan dan lijkt het een ongeluk, en deed ik tenminste iets dat ik leuk vond (naar mijn idee is het dan minder erg voor nabestaanden). Ben op die momenten wel nog zo slim om te bedenken dat ik anderen er niet in mee moet sleuren (door roekeloos te gaan rijden, of voor een auto te stappen, of een trein, of iets anders).
pi_152089977
-nope, zoek professionele hulp, dit soort problematiek is te groot voor FOK!-

[ Bericht 74% gewijzigd door motorbloempje op 28-04-2015 12:30:49 ]
Ik weet het niet meer.
pi_152092287
-nope, zie andere edits-

[ Bericht 92% gewijzigd door motorbloempje op 28-04-2015 12:30:59 ]
And the druids turn to stone...
pi_152092563
-nope, gaan we nite doen hier-

[ Bericht 95% gewijzigd door motorbloempje op 28-04-2015 12:30:25 ]
pi_152119120
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 03:25 schreef NiceHat het volgende:
Ik heb waarschijnlijk een dysthyme stoornis. Dat is pas vervelend. Ik heb vroeger nog wel eens gedacht aan zelfmoord, maar tegenwoordig zweef ik in tussen plezier in het leven en zelfmoordbehoeftes. Helaas ben ik dan wel weer zo iemand die alles omzet in agressie naar buiten toe gericht.
Ik heb ook een dysthyme stoornis, er valt prima mee te leven..
Maar ik snap wel wat je bedoeld, ik word tegenwoordig ook nog super vaak opgenomen, en kan ook niet echt meer plezier hebben in dingen.
Maar alsnog, ik leef.
pi_152119197
Mijn huisgenootje heeft meerdere zelfmoordpogingen gedaan, sommige zeggen dat het went, het went nooit. Ook niet als het zo vaak gebeurd.
Ik ben bang dat ze een keer echt overlijd, en dat betrek ik vaak op mezelf. 'Heb ik wel goed genoeg mijn best gedaan?' 'Ben ik wel aardig genoeg geweest?'

Elke keer ligt alles weer overhoop.

Mijn leven was ook niet altijd super makkelijk, ookal ben ik dus pas 17.
Na meerdere opname's, depressie, was ik er ook wel klaar mee.
pi_152124900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:46 schreef Catnip het volgende:
Mijn huisgenootje heeft meerdere zelfmoordpogingen gedaan, sommige zeggen dat het went, het went nooit. Ook niet als het zo vaak gebeurd.
Ik ben bang dat ze een keer echt overlijd, en dat betrek ik vaak op mezelf. 'Heb ik wel goed genoeg mijn best gedaan?' 'Ben ik wel aardig genoeg geweest?'

Elke keer ligt alles weer overhoop.

Mijn leven was ook niet altijd super makkelijk, ookal ben ik dus pas 17.
Na meerdere opname's, depressie, was ik er ook wel klaar mee.
Meerdere keren gefaald? hoe dan?
hhhhh
pi_152125138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:53 schreef DaveDave09 het volgende:

[..]

Meerdere keren gefaald? hoe dan?
Doodgaan is nog niet zo makkelijk. Vooral bij pillen en dergelijke methoden.
pi_152125232
nogal wat edits hier door mods
Fylax is op televisie geweest
pi_152125940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:28 schreef Tja..1986 het volgende:
-nope, gaan we nite doen hier-
Hoezo mag ik hier mijn mening over zelfmoord niet geven? Beetje vreemd..
pi_152126531
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doodgaan is nog niet zo makkelijk. Vooral bij pillen en dergelijke methoden.
Tjah, dat zie ik dan ook meer als een aandachtstrekje, als je echt dood wil, kan dat heel makkelijk en snel.
pi_152127373
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:26 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo mag ik hier mijn mening over zelfmoord niet geven? Beetje vreemd..
fok wil het risico uitsluiten dat iemand aan de hand van een fokpost een overhaastige ondoordachte onomkeerbare beslissing neemt.
pi_152127454
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:46 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Tjah, dat zie ik dan ook meer als een aandachtstrekje, als je echt dood wil, kan dat heel makkelijk en snel.
Ja, een zelfmoordpoging is dan ook gewoon een "aandachtstrekje", want niemand gaat erdoor ooit dood :')
pi_152127512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, een zelfmoordpoging is dan ook gewoon een "aandachtstrekje", want niemand gaat erdoor ooit dood :')
Zulk soort zelfmoordpogingen wel ja. Die mensen hopen dan ook gevonden te worden voor het te laat is, en iemand die echt dood wil, die zorgt er wel voor dat het snel voorbij is. zodat op het moment van vinden het al te laat is.
pi_152127536
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:19 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Zulk soort zelfmoordpogingen wel ja. Die mensen hopen dan ook gevonden te worden voor het te laat is, en iemand die echt dood wil, die zorgt er wel voor dat het snel voorbij is. zodat op het moment van vinden het al te laat is.
sprankje hoop moet toch nog kunnen
pi_152127634
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:20 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

sprankje hoop moet toch nog kunnen
Je wat voor hoop als je dood wil?

Als je dat wil zorg je er wel voor dat jeje arm verticaal open snijd, jezelf ophangt, van een hoog gebouw of voor een trein springt. Dan ben je voor 99.9% zeker dat het slaagt.

Met een overdosis medicijnen, zeker als je met meerdere in 1 woning woont, is de slagingskans erg klein, je gaat er niet zomaar dood aan, en het kan wel uren duren voordat er überhaupt wat gebeurt, 9/10 keer weten die mensen ook dat ze gevonden gaan worden.
pi_152127820
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:19 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Als je dat wil zorg je er wel voor dat jeje arm verticaal open snijd, jezelf ophangt, van een hoog gebouw of voor een trein springt. Dan ben je voor 99.9% zeker dat het slaagt.

Met een overdosis medicijnen, zeker als je met meerdere in 1 woning woont, is de slagingskans erg klein, je gaat er niet zomaar dood aan, en het kan wel uren duren voordat er überhaupt wat gebeurt, 9/10 keer weten die mensen ook dat ze gevonden gaan worden.
Het heeft er tot nu toe alle schijn van dat dit onderwerp te ingewikkeld voor jou is om te bevatten. Anders had je zoiets niet afgedaan als "aandachtstrekje", want -gewoonlijk- is er in een dergelijke situatie, altijd wel iets ernstigs aan de hand en jij poetst dat gewoon weg alsof het irrelevant is ofzo.
pi_152127923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Het heeft er tot nu toe alle schijn van dat dit onderwerp te ingewikkeld voor jou is om te bevatten. Anders had je zoiets niet afgedaan als "aandachtstrekje", want -gewoonlijk- is er in een dergelijke situatie, altijd wel iets ernstigs aan de hand en jij poetst dat gewoon weg alsof het irrelevant is ofzo.
Geloof mij, ervaring zat mee gehad om mij heen ;) ''aandachtstrekje'' is misschien niet het goede woord. maar het is dan wel een schreeuw om aandacht.

Ik zeg ook niet dat die mensen dan een goed leven hebben, er is echt wel wat aan de hand, vaak psychisch iets, anders doe je ook geen poging.
pi_152127966
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

zie het als een communicatiemiddel. Degene die deze weg bewandelt, weet niet hoe hij anders kan reageren
pi_152128152
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:32 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Geloof mij, ervaring zat mee gehad om mij heen ;) ''aandachtstrekje'' is misschien niet het goede woord. maar het is dan wel een schreeuw om aandacht.

Ik zeg ook niet dat die mensen dan een goed leven hebben, er is echt wel wat aan de hand, vaak psychisch iets, anders doe je ook geen poging.
Het is een heel complex probleem.

Maar lamaar.
pi_152130295
Nogmaals, dit soort problemen bespreken we niet op FOk! Sterkte.

[ Bericht 45% gewijzigd door motorbloempje op 29-04-2015 18:23:28 ]
Ik weet het niet meer.
pi_152130749
Ik gooi 'm maar dicht. Dit is geen plek om expliciete zelfmoordwensen en dergelijken te bepreken.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')