SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#viesdik
#bierentieten
#lekkerewijvenopdefiets
#prachtigekleuren
#zoalshethoort
[ Bericht 71% gewijzigd door Oksel op 26-12-2014 14:10:02 ]
En dan geen foto's makenquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:21 schreef Oksel het volgende:
Was net prachtig in 't bos hier in DLD. Waren op 400 meter hoogte, alles mooi klein laagje wit, zon tussen de bomen door, blauwe lucht.
http://www.strava.com/activities/232967326
Blijven fietsen... Als je moet gaan fitnessen om de keutelberg op te komen gaat er iets mis imho.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:46 schreef Godshand het volgende:
Mijn vraag is dus: hoe krijg ik meer kracht in de benen? Gewoon cardio-fitness in de sportschool en dan de weerstand ophogen (moeilijkheid 12 ofzo op zo'n apparaat)? Of echt met gewichten bepaalde spiergroepen trainen op de toestellen (bijvoorbeeld je kuitspier en je quadriceps)?
Omhoog fietsen als je niet in Limburg woontquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Blijven fietsen... Als je moet gaan fitnessen om de keutelberg op te komen gaat er iets mis imho.
Af en toe een op je zwaarste verzet 5x een viaduct op rijden, na stoplicht flink doortrekken tot je niet meer kunt, en vooral heel veel omhoog blijven fietsen heeft mij iig erg geholpen.
Dus wel >1500 m: http://heuvelsfietsen.nl/Gulpen-Voerendaal/Keutenberg.phpquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
De keutenberg ook niet.
Dan ga je lekker fitnessen.
Klopt, die is 1700 meter in totaal.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
De keutenberg ook niet.
Dan ga je lekker fitnessen.
Ja de lengte, bij 1500 meter klimmen denk ik aan hoogtemeters. Dat zijn er maar 80.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus wel >1500 m: http://heuvelsfietsen.nl/Gulpen-Voerendaal/Keutenberg.php
Maar goed fitnessen, je bedoelt de krachttraining toestellen?
1500 hoogtemeters vind je sowieso erg lastig op deze aardbol.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja de lengte, bij 1500 meter klimmen denk ik aan hoogtemeters. Dat zijn er maar 80.
Geen idee, ik fitness niet, Ik doe het dus zoals ik zei, en woon aan zee. Beetje creatief... 10 keer een viaduct van 15 meter op zijn ook 150 hoogtemeters. Lekker zwaar verzetje uitkiezen. En dus intervallen.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
1500 hoogtemeters vind je sowieso erg lastig op deze aardbol.
Galibier bijvoorbeeld. Maar in zijn post stond niet 1 berg... Ik interpreteerde het als 'trainen met 1500 meter klimmen'quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er zeker, maar niet zo veel.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:10 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
In Italië kan je naar een top van 2750 m, en het dal ligt geloof ik op 800 m. De Stelvio pas..
mwah, Mont Lovcen. Die klim begin je op zeeniveau.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er zeker, maar niet zo veel.
Als er zoveel zijn, snap ik niet dat je zoveel moeite hebt met heuveltjes van maximaal 200 hoogtemeters.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, jij hebt alle fietsbare hellingen ter wereld al gehad?
Mont ventouxquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
10 keer kopje van Bloemendaal achter elkaar ?quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:02 schreef Godshand het volgende:
Waar omhoog moet ik dan rijden? Dijkjes knal ik zo op, en ook de duinen knal ik door met 35 km/hr. Maar dat zijn hoogteverschillen van niets, dat is geen 1500 m klimmen...
Google eens, en je vindt genoeg fietsroutes met >1500 m stijgingquote:Op vrijdag 26 december 2014 20:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er zoveel zijn, snap ik niet dat je zoveel moeite hebt met heuveltjes van maximaal 200 hoogtemeters.
Probeer de munnikenweg eensquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:28 schreef ddx het volgende:
[..]
10 keer kopje van Bloemendaal achter elkaar ?
Of klimweg Schoorl. (bij die laatste kan je na 10 keer wel je wielen afschrijven)
Of gewoon windkracht 7 tegen en dan blijven trappen.
Als er echt zoveel zijn, zou je niet zitten te vragen voor hulp voor klimmetjes van 80 hoogtemeters, maar goed.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Google eens, en je vindt genoeg fietsroutes met >1500 m stijging
Nee ik werk in Laos waarschijnlijk nog tot eind juni. Ik had wat dagen vrij met de kerst en wou wat meer van Laos zien. Ik ben hier nu sinds oktober, maar heb buiten de hoofdstad Vientiane nog niet veel gezien. Het is hier relatief lastig om een weekendje weg te gaan, omdat reizen hier relatief lang duurt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk man ben je daar op fietsvakantie ofzo?
Dankje dat was het zeker.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:05 schreef Tommeke het volgende:
Ziet er uit als een hele vette tocht!
Zozo, ik heb helemaal niets met welke vorm van BDSM dan ook. Dus vandaag maar lekker dagje cocoonen voor de open haard en morgen wittekes drinken en lachen in Diegem.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
Koud man. 32 km gefietst en nu bibberen opde bank.
Voor de wind ging wel lekker. tegenwind was kut met peren.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zozo, ik heb helemaal niets met welke vorm van BDSM dan ook. Dus vandaag maar lekker dagje cocoonen voor de open haard en morgen wittekes drinken en lachen in Diegem.
De Limburgs heuvels hebben niks met klimmen te maken. Je kunt er wat hoogtemeters maken inderdaad, maar het blijven gewoon 'sprintjes' bergop. Het enige wat je wellicht klim mag noemen is Camerig, maar met gemiddeld 4% valt dat ook wel tegen (de normale route).quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:18 schreef contrasta het volgende:
@Godshand, het werd al eerder gezegd, maar je kan met veel interval training en weerstands
trainingen een sterke conditie en kracht opbouwen. Klimmen is een aparte discipline en dat kun je
alleen in de heuvels. Maar met een goede degelijke basis en sterke conditie rijd je in Z. Limburg
toch wel de meeste heuvels op zonder veel pijn. Ik woon in het zuiden, en de Keuteberg is niet zo
spannend. De betere en mooiere klimmen zijn de Camerig, Schweiberg , Loorberg waarbij de eerste
2 de langste zijn. Ook de klim beginnen van uit Aken/Vaals ( ik weet de straat naam niet ) naar de top
van het drielandenpunt is de moeite waard. Extra lang deze variant.
Krachttraining in sportschool helpt ten dele, en vooral bij korte explosieve inspanningen. Ik doe vaak
kniebuigen en andere oefeningen voor pure kracht, want mij ligt het sprinten wel. Alleen heb ik nog
niet de goede techniek. Beter is om je stabiliteit spieren te trainen in een sportschool. heb je meer
voordeel aan.
Voor het echte klimwerk moet je een kilometer of 30 verder naar het zuiden, de noordelijke opgangen van de Baraque Michel bijvoorbeeld. http://www.klimtijd.nl/beklimming/baraque-michelquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De Limburgs heuvels hebben niks met klimmen te maken. Je kunt er wat hoogtemeters maken inderdaad, maar het blijven gewoon 'sprintjes' bergop. Het enige wat je wellicht klim mag noemen is Camerig, maar met gemiddeld 4% valt dat ook wel tegen (de normale route).
De AGR is een wedstrijd of tocht maar geen heuvel klim of hobbel. Zoals kaas zegt is ff zo'n sprintje bij een steile weg op niet te vvergelijken met een klim van een bijv een uur. Iedereen die beetje explosief is, komt in Limburg hard omhoog. Kijk maar naar Gilbert, die speelt in de alpen niet zoveel klaar.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef contrasta het volgende:
?? dat vind jij, maar menig "heuveltje" word toch als echte klim aangemerkt hoor, bijvoorbeeld de AGR
Vandaar natuurlijk ook dat alleen echt goede klimmers de AGR winnen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef contrasta het volgende:
?? dat vind jij, maar menig "heuveltje" word toch als echte klim aangemerkt hoor, bijvoorbeeld de AGR
Die is inderdaad te doen in een leuk rondje van 95km.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:53 schreef contrasta het volgende:
De Baraque Michel een in een dagje doen?
Als men er een definitie op na wil gaan houden wat een klim moet zijn, dan komen we er niet uit.
Iemand die alleen de Alpen bedwingt, heeft in Limburg weinig plezier in 1,5 km bergop. kan ik mij
voorstellen. Maar ik zie toch een aantal helling in het zuiden zeker als klim aan.
UltraIvo, ook van fietsforum geweest?
IK heb de Baraque Michel voor morgen in de planning staan, met sneeuwbanden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:53 schreef contrasta het volgende:
De Baraque Michel een in een dagje doen?
Als men er een definitie op na wil gaan houden wat een klim moet zijn, dan komen we er niet uit.
Iemand die alleen de Alpen bedwingt, heeft in Limburg weinig plezier in 1,5 km bergop. kan ik mij
voorstellen. Maar ik zie toch een aantal helling in het zuiden zeker als klim aan.
UltraIvo, ook van fietsforum geweest?
Moreguh weer, maar dan moet je wel een live stream op je laptop aanslingeren, VIER.BE, met voor jou waarschijnlijk met het bord op schoot, of de puntzak in de hand, want het begint pas om 17:30. Een St. Anna lichtmis zeg maar. SP Diegem. En die kan Lars of Mathieu zomaar winnen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor de wind ging wel lekker. tegenwind was kut met peren.
Komt er nog cross op tv onkel buzz?
Of je neemt even contact met mij op en je blijft een weekendje slapen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:25 schreef Levitas het volgende:
Op sich wel een idee om eens een blauwe zondag de trein naar Heerlen o.i.d te pakken om van daaruit een route te rijden met wat heuveltjes/klimmetjes/sprintjes heuveltop te doen. Lijkt me ook wel es tof ja
HELD! Brrrrrrr. Maar de Maquisard en de Rogier vind ik toch ook wel aardige klimmen van enige duur. En die zijn wat dichter bij huis dan de Eifel of de Vogezen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
IK heb de Baraque Michel voor morgen in de planning staan, met sneeuwbanden.
Ik zit idd ook op het Fiets forum, net zoals op wat andere fora.
Dat zal ik onthoudenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of je neemt even contact met mij op en je blijft een weekendje slapen.
Dan krijg je de doodeman als warming up.
Afgaande op de sneeuw die hier ligt, kun je gewoon op 23mm zomerbanden gaan. Nog steeds niks van sneeuw. En dan hebben ze 20cm gemeld in de Limburgse heuvels...quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
IK heb de Baraque Michel voor morgen in de planning staan, met sneeuwbanden.
Ik zit idd ook op het Fiets forum, net zoals op wat andere fora.
We gaan toch naar de gf sportful in juni? Maak je daar toch een weekje van?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:40 schreef Oksel het volgende:
kaas, had jij 't pas niet over een week ergens fietsen in frankrijk?
nee das veel te ver vanaf daar naar de aubisque red je nooit in 1 dag, zelfs ddx nietquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me heeft een huisje te huur in guillestre. Misschien is dat wat?
De webcam op Mont Rigi geeft 20cm.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Afgaande op de sneeuw die hier ligt, kun je gewoon op 23mm zomerbanden gaan. Nog steeds niks van sneeuw. En dan hebben ze 20cm gemeld in de Limburgse heuvels...
Ach, het is warmer dan toen ik de alternatieve elfsteden in Kuopio reed (ok, niet uitgereden na een dozijn valpartijen). De Noord-Eifel is echt niet verder weg dan de Hoge Venen. Pak je bijvoorbeeld de zuid-oost punt van mijn oude 200 dan kun je er een prima rondje vanuit Zuid-Limburg van maken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
HELD! Brrrrrrr. Maar de Maquisard en de Rogier vind ik toch ook wel aardige klimmen van enige duur. En die zijn wat dichter bij huis dan de Eifel of de Vogezen.
Mallorca of ander canarisch eiland. Portugal of Zuid Spanje, dan ben je vrij zeker van redelijke temperaturen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:30 schreef Oksel het volgende:
Wil graag week fietsen vóór 't seizoen.
Zeer zeker niet. Krabbe is wel een oneindig stoere eindbaas.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aardig gek, al was N. Holland volgens mij grootste deel van de dag droog. Tim Krabbé.
Eiland is altijd zonder eigen fiets..quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mallorca of ander canarisch eiland. Portugal of Zuid Spanje, dan ben je vrij zeker van redelijke temperaturen.
Hangt van je definitie af.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:57 schreef Oksel het volgende:
Eind maart/april, 15 graden, droog, heuvelachtig, niet te ver rijden. Bestaat dat?
Ja, je eigen fiets kan niet in het vliegtuigquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Eiland is altijd zonder eigen fiets..
Ga eens zoeken.
nee tenzij je 1500+km niet ver rijden vind. of je moet heel veel mazzel hebben en een warme lente treffen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:57 schreef Oksel het volgende:
Eind maart/april, 15 graden, droog, heuvelachtig, niet te ver rijden. Bestaat dat?
Voor het seizoen pak je ook beter geen hoogebergte. Grote kans dat je je motor opblaast voor het seizoen goed en wel is begonnen. Beter wat vlak en heuvels/glooiend. Spanje heeft mooie gebieden daarvoor. Ik ben ook bezig om een huis te regelen in Spanje of Mallorca en daar met groep heen. Kunnen ook wel van hier mee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:31 schreef Oksel het volgende:
Huizen huren buiten 't hoogseizoen kost echt geen drol. Hoeft ook geen hooggebergte te zijn; flink glooiend is al leuk. Beetje fatsoenlijk weer wél een vereiste, vooral geen regen.
Daar is het eind april (heb ik even opgezocht op wundermap) de afgelopen 5 jaar rond de 7-8 graden geweest op mooie dagen 15/16 graden maar op mindere dagen ook rond het vriespunt en op de toppen zie ik -6.quote:
Afgelopen jaar heb ik op Mallorca, begin maart een week in kort-kort gereden. Was toch ongeveer 20-25 graden..quote:Op zondag 28 december 2014 10:10 schreef Yankee het volgende:
Denk dat ik in maart weer een weekje naar gran canaria ga. Mooi fietsen daar en tenminste aangename temperaturen van een graad of 25 met zon. Mallorca vind ik niet warm genoeg rond die tijd
Interessantquote:Op zondag 28 december 2014 11:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Afgelopen jaar heb ik op Mallorca, begin maart een week in kort-kort gereden. Was toch ongeveer 20-25 graden..
Ik zelf was er rond eind april. Ook kort-kort met elke dag volop zon en ongeveer 25-30 graden. Maar je kan ook pech hebben. Mijn ouders waren het jaar voor ook rond dezelfde tijd daar en hebben bijna de hele week toen regen gehad.quote:Op zondag 28 december 2014 11:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Interessant
Accuweather denkt daar anders over trouwens
Klopt, je kan ook pech hebben. Week erna was het in NL mooier weer dan op Mallorca (regen)quote:Op zondag 28 december 2014 11:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Interessant
Accuweather denkt daar anders over trouwens
Ja precies, daarom ga ik zeer waarschijnlijk toch weer voor GC. Daar is de kans op dergelijk weer gewoon een stuk groter, is natuurlijk ook een stukje verder. Plus dat je op GC kunt vliegen vanaf Eelde.quote:Op zondag 28 december 2014 11:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook pech hebben. Week erna was het in NL mooier weer dan op Mallorca (regen)
Fiets gehuurd dan?quote:Op zondag 28 december 2014 11:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja precies, daarom ga ik zeer waarschijnlijk toch weer voor GC. Daar is de kans op dergelijk weer gewoon een stuk groter, is natuurlijk ook een stukje verder. Plus dat je op GC kunt vliegen vanaf Eelde.
Ja, afgelopen twee jaar bij dezelfde toko. Prima geregeld en steeds gekozen voor een nieuwe cannondale supersix met ultegra. Kost iets van 140 euro.quote:
ideaal eiland. Vlak voor rustige duur en bergjes voor wat intensiever werk. Die route die wij namen naar de bergen was niet echt ideaal. Er waren aalternatieven.quote:Op zondag 28 december 2014 12:00 schreef Oksel het volgende:
Ik vond Mallorca matig. Eind fietsen voordat je beetje mooi zat, weer was matig, hotel was matig (maar dat lag ook aan de prijs). Hoop gezeik gehad met fietshuur, maar dat lag aan mij
Geen transfers in 2015, alles start vanaf het hotel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:59 schreef kaasplankje het volgende:
Wil ook wel eens die giro sadinië rijden maar tis wel een hoop gedoe; auto mee is ideaal ivm veel transfers, maar das duur met de boottocht erbij. Vliegtuig en auto huren ook.
Nicequote:Op zondag 28 december 2014 11:55 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend. -8. Ziet er mooi uit he? Was 't ook. Alleen kon paden niet zien of uberhaupt niet vinden, sommige plekken was de sneeuw te diep om te fietsen, andere plekken lag er ijs onder de sneeuw, en daaronder water, en uit de beschutting stond er een snoeiharde ijskoude wind. Filmpje volgt.
Mooi idd.quote:Op zondag 28 december 2014 11:55 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend. -8. Ziet er mooi uit he? Was 't ook. Alleen kon paden niet zien of uberhaupt niet vinden, sommige plekken was de sneeuw te diep om te fietsen, andere plekken lag er ijs onder de sneeuw, en daaronder water, en uit de beschutting stond er een snoeiharde ijskoude wind. Filmpje volgt.
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Komt door de temperatuur. Ik heb 110 km gemaakt vandaag en was echt kapot op het laatst.
Ja helemaal mee eens. Ik denk dat het aan te weinig eten heeft gelegen. 6 broodjes vooraf en een banaantje onderweg.quote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Heb je een link naar de stream?quote:
een schone fiets met schone ketting en banden rijd vlotter.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Omdat je ketting en derailleur vol bagger komen te zitten. Dat slaat dan over enzo.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Grappig, ik concludeerde vandaag juist dat je als crosser op zo'n bevroren en besneeuwde ondergrond in het voordeel bent tov mtbers. Ik had mijn banden vrij hard staan, 2,8 om 3,4 dan snij je echt door de sneeuw heen en als je dan op sneeuwloze ondergrond komt kan je meteen tempo maken.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.quote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef Levitas het volgende:
Dus toch simpelweg een "schone" fiets. Ik dacht ook aan dat er misschien een andere afstelling was ofzo, ander verzetjes, bandenspanning, of wat dan ook.
qftquote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Ja of bandentype.quote:Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Nooit geweten man.quote:Op zondag 28 december 2014 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?
Naja, als je moe bent na een duurtraining, is dat wel een indicatie dat het misschien iets te intensief is geweest voor een duurtraining?quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
Tyf op met je suggesties man, jij hebt toch nog nooit een bos van dichtbij gezien. Randstedeling.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Ja je mag wel moe worden maar 't mag je niet uitputten. Alst je uitput ben je niet fris na 1 dag ook.quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
Zachte banden natuurlijk. Groter contactvlak is meer grip. Met hardere tubes glijdt je ook sneller weg in sporen. Beginner.quote:Op zondag 28 december 2014 19:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tyf op met je suggesties man, jij hebt toch nog nooit een bos van dichtbij gezien. Randstedeling.![]()
Maar goed, t was allemaal best spannend. Keer of 3 op mn bakkes gegaan, en heel wat bijna schuivers. Ook een keer vlak voor een auto half onderuit maar wel een voetje aan de grond weten te zetten.
Volgende rit de tip van chef Jan maar eens volgen, de bandjes juist harder zetten. Of banden met meer noppen?
Voor een week? Da's niks man!quote:Op zondag 28 december 2014 19:24 schreef Oksel het volgende:
http://www.belvilla.nl/va(...)personen-FR-26110-05
150pp
Mid mei, stel dat je 10 man hebt, 200PP. Dan reiskosten 150 EUR PP, eten ook 150PP. 500 EUR voor week fietsen. Weer is er fatsoenlijk in die tijd. 12 uur rijden. Wie zou meegaan?quote:Op zondag 28 december 2014 19:25 schreef Oksel het volgende:
http://www.belvilla.nl/va(...)personen-FR-83560-04
![]()
![]()
Mooie huizen Okkelaria, maar no way dat we 12 man van hier meekrijgen in April ofzo voor een weekje provence. Zelfs met de Marmotte moesten we al schrapen om 8 man bij mekaar te krijgen.quote:Op zondag 28 december 2014 19:25 schreef Oksel het volgende:
http://www.belvilla.nl/va(...)personen-FR-83560-04
![]()
![]()
Niks mis met aan het zwembad liggen ná het fietsenquote:Op zondag 28 december 2014 19:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie huizen Okkelaria, maar no way dat we 12 man van hier meekrijgen in April ofzo voor een weekje provence. Zelfs met de Marmotte moesten we al schrapen om 8 man bij mekaar te krijgen.
Ik ben sterk voor een van de warme eilanden, het idee van Patroon of Yankee. En niet zo'n groot huis, maar een klein appartementje, ik kom daar om te fietsen en niet om aan t zwenbad te liggen.
Ik heb nog fietsclub grote groep, etc. etc. 12 man krijg je best bij elkaar. Ik ga liever 500 EUR uitgeven om in een mooie omgeving op m'n eigen fiets in een fatsoenlijk huis te zitten dan 800 om op een klein eiland op een huurfiets ranzig hotelvoedsel te eten. Jij niet dan?quote:Op zondag 28 december 2014 19:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie huizen Okkelaria, maar no way dat we 12 man van hier meekrijgen in April ofzo voor een weekje provence. Zelfs met de Marmotte moesten we al schrapen om 8 man bij mekaar te krijgen.
Ik ben sterk voor een van de warme eilanden, het idee van Patroon of Yankee. En niet zo'n groot huis, maar een klein appartementje, ik kom daar om te fietsen en niet om aan t zwenbad te liggen.
Ja, alleen die tukkers dat trek ik ook slecht. Er moeten minstens een stel stugge Friezen en taaie grunningers bij zijn. En een praatzieke Noord hollander, en een Limburger die het alleen maar over zn hoogtemeters kan hebben. Dan overweeg ik hetquote:Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Zit je daar weer een week met die vervelende tukkers opgescheept.
Mooi man.quote:
Met moe zijn bedoel ik ook niet kapot zijn en ik neem aan als je fris bent dat je dan niet moe bent.quote:Op zondag 28 december 2014 19:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Naja, als je moe bent na een duurtraining, is dat wel een indicatie dat het misschien iets te intensief is geweest voor een duurtraining?
Het lijkt me op zich best logisch dat je ietwat vermoeid bent na een duurtraining van 4 uur. Maar dat lijkt me dan toch een hele andere soort vermoeidheid dan na een flink intensieve interval training, niet?
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 28 december 2014 19:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja je mag wel moe worden maar 't mag je niet uitputten. Alst je uitput ben je niet fris na 1 dag ook.
Das wel lekker, heb met sneeuw ook veel op m'n CX gekoerierd. Geeft toch meer grip.quote:Op zondag 28 december 2014 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen moet ik 7:15 ook weer op de fiets. Tis hier op de fietspaden veelal een ijsplaat, ook slecht gestrooid en gesmolten en weer bevroren. Kleine straatjes zijn een ijsvlakte met sporen die bevroren zijn. Ik zet mijn 23mm's op 4 bar denk. En volgend jaar (winter)heb ik gelukkig ook een cx.
Dat dus, maar wanneer je geen tubes hebt moet er toch altijd wat meer bar in om snakebites te voorkomen. Dus eigenlijk zijn die biba, buba combi's helemaal niet ideaal als het om de juiste spanning gaat. Met tubes wordt zelfs wel met 1.2 bar gereden, al zou dan nu best ietsje meer kunnen zijn door de max breedte van 33mm.quote:Op zondag 28 december 2014 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zachte banden natuurlijk. Groter contactvlak is meer grip. Met hardere tubes glijdt je ook sneller weg in sporen. Beginner.
Gewoon effe langs de blokker/actionquote:Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef Levitas het volgende:
Shit, van 't weekend vergeten een fietslamp te kopen.. Vanaf morgen kan ik alleen nog maar 's avonds fietsen (m.u.v. weekend) omdat ik met een fulltime baan ga beginnen. Dat betekent natuurlijk wel dat ik fatsoenlijke verlichting nodig ga hebben..
Maar ff het interwebz afspeuren
M'n laatste cross reed ik met 1,8 bar. Challenge Grifo. Ging perfect en overal grip.quote:Op zondag 28 december 2014 20:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus, maar wanneer je geen tubes hebt moet er toch altijd wat meer bar in om snakebites te voorkomen. Dus eigenlijk zijn die biba, buba combi's helemaal niet ideaal als het om de juiste spanning gaat. Met tubes wordt zelfs wel met 1.2 bar gereden, al zou dan nu best ietsje meer kunnen zijn door de max breedte van 33mm.
Ook voor een koplamp? Die dingen die ze daar hebben liggen lijken me niet echt sterk genoeg om de weg voor me enigszins te verlichten?quote:Op zondag 28 december 2014 20:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon effe langs de blokker/action
Gewoon goeie dikke biba's, ouwerwetse butylen. Niet van die dunne flimsy latex binnenbandjes. Ik heb vandaag heel wat boomwortels gevoeld, maar niet lek gereden gelukkig.quote:Op zondag 28 december 2014 20:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus, maar wanneer je geen tubes hebt moet er toch altijd wat meer bar in om snakebites te voorkomen. Dus eigenlijk zijn die biba, buba combi's helemaal niet ideaal als het om de juiste spanning gaat. Met tubes wordt zelfs wel met 1.2 bar gereden, al zou dan nu best ietsje meer kunnen zijn door de max breedte van 33mm.
Dan schrijf je toch in voor die hardloopwedstrijdquote:Op zondag 28 december 2014 20:04 schreef Tommeke het volgende:
Pfff. Kut KNWU
Ik wou graag meedoen in Surhuisterveen, maar dan moet je al een 2015 licentie hebben. Vroegah mocht je in januari nog met je licentie van het vorige jaar rijden.
Heb m'n licentie allang aangevraagd, maar bij m'n club schiet het niet op
Anders doe je toch een kleiner rondje langs goed verlichte wegen 2 of 3x?quote:Op zondag 28 december 2014 20:13 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ook voor een koplamp? Die dingen die ze daar hebben liggen lijken me niet echt sterk genoeg om de weg voor me enigszins te verlichten?
Als je overal grip had, moet je wel als een wijf hebben rondgeredenquote:Op zondag 28 december 2014 20:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M'n laatste cross reed ik met 1,8 bar. Challenge Grifo. Ging perfect en overal grip.
Ben je blind?quote:Op zondag 28 december 2014 20:13 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ook voor een koplamp? Die dingen die ze daar hebben liggen lijken me niet echt sterk genoeg om de weg voor me enigszins te verlichten?
Haha, met mijn beperkte technische kwaliteiten ging het ook niet zo vloeiend hoorquote:Op zondag 28 december 2014 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je overal grip had, moet je wel als een wijf hebben rondgereden![]()
Nee, serieus, het ligt natuurlijk helemaal aan het parcours. AVDP reed de laatste halve ronde in Montreuil met 4 bar rond toen hij Pontoni en Bramati piepelde.
Jee, misschien kan je nog wat verdienen door een derailleurschoefje voor een veloce op te sturenquote:Op zondag 28 december 2014 19:54 schreef kanovinnie het volgende:
Oja en er is nog iets met financien
Ik ga nu effe kijkenquote:Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Jee, misschien kan je nog wat verdienen door een derailleurschoefje voor een veloce op te sturen.
quote:Op zondag 28 december 2014 21:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Houd hem maar als reserve. Soort spaarpotje waar je later nog eens 5 euro voor kan vangen :-)
Tenzij ik morgen dinsdag bot vang bij de FM natuurlijk.
Ik hoef er geen vijf euro voor hoorquote:Op zondag 28 december 2014 21:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Houd hem maar als reserve. Soort spaarpotje waar je later nog eens 5 euro voor kan vangen :-)
Tenzij ik morgen bot vang bij de FM natuurlijk.
Lijkt me niet prettig als je snelheden van 30+ rijd, wel prettig om boomtakken ruim van te voren te zien. (of ijsplaten met dit weer)quote:Op zondag 28 december 2014 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij gewoon met een standaard ledlampje naar m'n werk. Meer dan genoeg omgevingslicht op alle plekken.
Zie ik allemaal wel eigenlijk.quote:Op zondag 28 december 2014 21:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Lijkt me niet prettig als je snelheden van 30+ rijd, wel prettig om boomtakken ruim van te voren te zien. (of ijsplaten met dit weer)
Spijkerbanden zijn er in 35mm, heb je wel wat extra ruimte nodig.quote:Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
Op een cx kan je ook spijkerbanden zetten toch? Lijkt me wel wat voor kaas.
Valt wel mee. Je moet er niet op rijden als het niet nodig is en ook remmen enzo moet wat voorzichtiger (als je slipt heb je het gevaar dat de studs eruit gaan).quote:Op zondag 28 december 2014 21:57 schreef ddx het volgende:
Gaan spijkerbanden er niet heel snel aan als er geen ijs ligt ?
De aanbevelingen zijn zelfs om ze eerst 50km op asfalt in te rijden zodat de spikes zich zetten.quote:Op zondag 28 december 2014 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Valt wel mee. Je moet er niet op rijden als het niet nodig is en ook remmen enzo moet wat voorzichtiger (als je slipt heb je het gevaar dat de studs eruit gaan).
De studs zelf zijn vaak van wolfraam dacht ik.
Mijne stond 40 op dacht ik. Ze zijn wel zwaar en stug. En het maakt herrie. Maar het werkt wel.quote:Op zondag 28 december 2014 22:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De aanbevelingen zijn zelfs om ze eerst 50km op asfalt in te rijden zodat de spikes zich zetten.
Die dingen zijn een kilo 't stuk, snel gaat het rijden niet ermee.
Dit, en een parcours met een bevroren ondergrond en een verse laag sneeuw heeft prima grip. Dan hoef je echt niet onder de 2 bar te gaan zitten. Sowieso vind ik minder dan 2 bar niets, das leuk als je tubes rijd maar met stuge vouwbanden word ik daar niet vrolijk van.quote:Op zondag 28 december 2014 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je overal grip had, moet je wel als een wijf hebben rondgereden![]()
Nee, serieus, het ligt natuurlijk helemaal aan het parcours. AVDP reed de laatste halve ronde in Montreuil met 4 bar rond toen hij Pontoni en Bramati piepelde.
Haha met Chinalized Sworks en kan nie klimme nie en nie dale niequote:Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Zit je daar weer een week met die vervelende tukkers opgescheept.
Zoals Kaas zegt, je moet gewoon niet volledig uitgeput zijn en niet de hele dag die rit nog voelen. Gewoon fris, dat je zo weer kan. Beetje moe oke, maar minimaal.quote:Op zondag 28 december 2014 19:45 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Mooi man.
[..]
Met moe zijn bedoel ik ook niet kapot zijn en ik neem aan als je fris bent dat je dan niet moe bent.
[..]
Dat denk ik ook.
Die was geweldig ja. Voor Okkie nog een geluk dat we achter lagen, anders was die te voet naar huis gegaan geloof ik.quote:Op maandag 29 december 2014 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
Moet er net nog effe aan denken dat 4-2 en bizkit als twee mongolen naar beneden kwamen bij de eerste afdaling van de klimclassic.
Gripper en ik hadden zoiets, we laten ons niet gek maken, die komen we straks wel tegen.
10 km verder, nog niet tegen gekomen
25 km verder, hmmmmmm, zouden ze echt zo snel zijn?
50 km verder, Ok, dit geloof ik niet meer.
70 km verder, zouden ze ons een poets gebakken hebben en achter een heg gestaan hebben?
Aan het eind: Oh, we moesten nog effe naar de auto
Hadden we onszelf in de maling genomen.
Zo hilarisch als het klinkt, doe dat keer 3 en dan weet je hoe Gripper en ik ons toen voelde
quote:Op maandag 29 december 2014 17:33 schreef muzas het volgende:
Gecombineerd kerst/verjaardagcadeau gehad.. Gabba 2 shortsleeve. Das lekker! Die gaat veel gebruikt worden schat ik zo.
Prima toch? Slaappil mee voor in de bus.quote:Op maandag 29 december 2014 17:23 schreef Oksel het volgende:
Kan met de club mee naar Benidorm. 300 EUR, inc. busreis (met fiets), hotel (***), volpensioen.
quote:Op maandag 29 december 2014 17:33 schreef muzas het volgende:
Gecombineerd kerst/verjaardagcadeau gehad.. Gabba 2 shortsleeve. Das lekker! Die gaat veel gebruikt worden schat ik zo.
ddx kan zich gaan voorbereiden op PBP, de kwalificatie moet te halen zijn. Met de 200 van dit jaar heb je iig een basis pre-kwalificatie, waarschijnlijk genoeg voor een zekere plek.quote:Op maandag 29 december 2014 17:11 schreef FastFox91 het volgende:
Nog geen behoefte aan een cyclo ddx?
welke band koekebakkerquote:Op maandag 29 december 2014 18:50 schreef Oksel het volgende:
Ohja. Bedoel dus: 12 of 16? Krijg je je band goed vol met 12? Als je in 1x er alles inmikt?
Autoband?quote:
"Gewoon fris, dat je zo weer kan."quote:Op maandag 29 december 2014 03:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoals Kaas zegt, je moet gewoon niet volledig uitgeput zijn en niet de hele dag die rit nog voelen. Gewoon fris, dat je zo weer kan. Beetje moe oke, maar minimaal.
In verleden lag ik ook wel eens hele dag uitgeteld op de bank na 4u. Reed ik dus echt te hard. Laatst ben ik middags met vriendin nog ff stad in geweest, nergens last van.
Met temp rond vriespunt is 28-29gem al snel te hard.
Eten is een kwestie van plannning en gewenning.quote:Op maandag 29 december 2014 20:38 schreef Tommeke het volgende:
Ik sprak vandaag een ploeggenoot. Die was ook helemaal leeg, ook te weinig gegeten.
Maar ik vind dat 30 hard genoeg is met deze temperaturen. Al is soms ff helemaal stuk gaan wel goed voor je hoofd.
Dat wordt mijn doelstelling volgend jaar.quote:Op maandag 29 december 2014 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
Thijsie zonneveld rijd gewoon 92 km met 35 gemiddeld. Mietjes hiero!
Niet echt, vermaak me wel met m'n eigen tochtjes en eens in de zoveel tijd een uitgezette tocht.quote:Op maandag 29 december 2014 17:11 schreef FastFox91 het volgende:
Nog geen behoefte aan een cyclo ddx?
di2 red wel wat km's hoor (zo'n 3000) en anders pak ik m'n andere fiets (die maakt met slechtweer nu best wat km's weer)quote:Op maandag 29 december 2014 20:13 schreef Gripper het volgende:
Als ddx mee wil gaan doen met die brevetten business, dan moet ie wel een fatsoenlijk baard laten groeien. En een di2 fiets kan natuurlijk ook niet
Ook mooi om te zien dat hartslag niet zoveel zegt over hoeveel vermogen je levert.quote:Op maandag 29 december 2014 21:10 schreef FastFox91 het volgende:
Met die vermogensmeters tegenwoordig is het wel goed te zien dat snelheid niet zoveel zegt. Het vermogens kan wel 20% schelen tussen twee renners, die samen een tocht maken.
Daar gaat het uiteraard niet omquote:Op maandag 29 december 2014 21:55 schreef ddx het volgende:
di2 red wel wat km's hoor (zo'n 3000) en anders pak ik m'n andere fiets (die maakt met slechtweer nu best wat km's weer)
Volgens mij is de breedte van je buba ook van belang. Als je met 25mm rijdt weet ik niet of 12grams patronen genoeg gaan zijn.quote:Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Oksel het volgende:
Krijg ik met een 12 grams CO2 patroon een binnenband van mijn racefiets fatsoenlijk op spanning?
ik denk dat dat overdrijven wel meevalt, maar je mijn woorden met een gezonde dozes boeren verstand moet opvatten.quote:Op maandag 29 december 2014 20:31 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
"Gewoon fris, dat je zo weer kan."
"Na duurrit moet je fris van je fiets stappen."
- Patroon
"Frequent (daily) training sessions of moderate duration (e.g. 2 hours) at level 2 is possible (provided dietary carbohydrate intake is adequate), but complete recovery from very long workouts may take more than 24 hours."
- Hunter Allen, Andrew Coggan, in de description van level 2 genaamd "endurance".
"Ik denk dat je overdrijft, maar dat je wel een punt hebt dat je rustiger aan moet doen als je "kapot" gaat tijdens een duurtraining van 110km."
- ffx
Dat randonneurs met oude meuk rijden en di2 daar (nog) niet bij hoort.quote:
is de veer die er omheen zit niet te slap geworden ?quote:Op dinsdag 30 december 2014 00:03 schreef Gripper het volgende:
Potdorie, body van m'n cross wielen slaat ineens door. Een van de 3 palletjes is lam. Kan je die pallen ook los vinden ergens? Want een complete easton body is iets van 80¤
Dat crossen lijkt mij ook slopend voor het materiaal.quote:Op dinsdag 30 december 2014 00:03 schreef Gripper het volgende:
Potdorie, body van m'n cross wielen slaat ineens door. Een van de 3 palletjes is lam. Kan je die pallen ook los vinden ergens? Want een complete easton body is iets van 80¤
Das toch al heel langquote:Op dinsdag 30 december 2014 07:34 schreef kanovinnie het volgende:
3rd fastest time in 2014 (9:45)
Strava heeft een nieuwe manier om bekers uit te delen. Zo te zien krijg je dus ook 2de en 3de tijden te zien van dit jaar.
Ok dan moet ik nog even wachten tot di2 oude meuk isquote:Op dinsdag 30 december 2014 04:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat randonneurs met oude meuk rijden en di2 daar (nog) niet bij hoort.
Zag ze vandeweek ook voor het eerst ja. (inclusief nieuwe kleur/design icoontjes)quote:Op dinsdag 30 december 2014 07:34 schreef kanovinnie het volgende:
3rd fastest time in 2014 (9:45)
Strava heeft een nieuwe manier om bekers uit te delen. Zo te zien krijg je dus ook 2de en 3de tijden te zien van dit jaar.
Dit is inderdaad zo'n veerring. Kan wel es proberen of die los te krijgen is. Hij trapt niet door, grijpt nog goed aan op de overgebleven twee pallen, maar je hoort wel een knak bij aanzetten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 06:46 schreef dop het volgende:
[..]
is de veer die er omheen zit niet te slap geworden ?
normaal zou een body het ook nog gewoon moeten doen op 2 palletjes
dit is toch losse tuimelaars met een veer ring rondom de gehele body?
of heeft elk palletje een eigen veertje ?
Dat was eerst alleen overall. Dus 3rd time overall. Nu heb je 3rd time of 2014.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Das toch al heel lang![]()
Bizar hoe lokaal de sneeuw ligt. Moest aan het begin van de rotte nog een paar keer afstappen om door de sneeuw te baggeren, amper 10 km verderop lag niets..
Leuk, even kijken zo.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Ok dan moet ik nog even wachten tot di2 oude meuk is
[..]
Zag ze vandeweek ook voor het eerst ja. (inclusief nieuwe kleur/design icoontjes)
Inclusief snelste overall tijden voor 2014. (voor mensen die KOM niet meer kunnen halen)
Klopt. Je moet je fiets na de tijd eigenlijk meteen helemaal schoonmaken. En goed blijven onderhouden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat crossen lijkt mij ook slopend voor het materiaal.
Dus geen garmin, maar gewoon ouderwetse stafkaarten icm stuurtasje ?quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:32 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat Patroon zegt, daarvoor is jouw materiaal nog veel te geavanceerd
Plus een of andere veel te grote fietspompquote:Op dinsdag 30 december 2014 09:34 schreef ddx het volgende:
[..]
Dus geen garmin, maar gewoon ouderwetse stafkaarten icm stuurtasje ?
En fietsbanden om je schouders.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Plus een of andere veel te grote fietspomp
En een ongewassen reflectiehesje.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En fietsbanden om je schouders.
Wowquote:Op dinsdag 30 december 2014 10:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En een ongewassen reflectiehesje.
[ afbeelding ]
Brits staal, coole adidassen, matchende helm/shirt. Dit is wel een gesoigneerde randonneur hoor.quote:
http://www.wielertoerist.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=54722quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:34 schreef ddx het volgende:
[..]
Dus geen garmin, maar gewoon ouderwetse stafkaarten icm stuurtasje ?
Alle wielrenners die op fietsvakantie en aan de rapha 500 meedoen zijn busted.quote:Train je ook tijdens de vakantie of op feestdagen?
Geloof me, op het vliegveld van Bangkok is geen reet te doen. Op welk vliegveld eigenlijk wel?quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
Tis wat zeg Patroon, op vakantie nog Belgische site's afstruinen naar meer sportkennis. Is dat ook geen verslaving?
Euh. Goeie. Op die in Cairns kan je naar een racefiets kijken met Aboriginal versieringenquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geloof me, op het vliegveld van Bangkok is geen reet te doen. Op welk vliegveld eigenlijk wel?
Singapore kun je van de glijbaan, is een vlindertuin en een imaxbioscoop.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geloof me, op het vliegveld van Bangkok is geen reet te doen. Op welk vliegveld eigenlijk wel?
En dan loopt hij ook nog flink hard....quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:39 schreef ddx het volgende:
Volgens mij is iedereen in dit topic volgens die vragenlijst verslaafd aan sporten
Merendeel van de vragen kan ik gewoon met nee beantwoorden, dus het zit nog goed
Sander Grijpink moet volgens mij alle vragen wel met ja beantwoorden, die gek zit op 36k dit jaar![]()
(heeft hij zich ooit in dit topic gemeld trouwens, of alleen aangemeld bij fok strava groep?)
Superduur man. Pils op Hong Kong was 10 keer zo duur als in de stadquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Singapore kun je van de glijbaan, is een vlindertuin en een imaxbioscoop.
En op ieder vliegveld hebben zebier
![]()
Geen bier ivm antibioticaquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Singapore kun je van de glijbaan, is een vlindertuin en een imaxbioscoop.
En op ieder vliegveld hebben zebier
![]()
Je moet er iets voor over hebben.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Superduur man. Pils op Hong Kong was 10 keer zo duur als in de stad
Gemist? Ik heb 2 dagen voedselvergiftiging ofzo gehad. Met antibiotica snel weer opgeknapt.quote:
Dan moet ik die ook maar eens gaan opzoekenquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh. Goeie. Op die in Cairns kan je naar een racefiets kijken met Aboriginal versieringen
Hoeveel fiets je nu dan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:50 schreef Ericr het volgende:
Bijna geen ja's op de lijst over sportverslaving maar zie sport dan ook als middel en niet als doel. Van meer sporten word ik ook niet veel fitter dan ik nu al ben maar wel een hogere kans op blessures of zaken die met overbelasting te maken hebben.
Mwah, 100% accuraat zal het niet zijn. Woon/werk is 35-100 hm elke dag. Klopt ook niequote:Op woensdag 31 december 2014 01:01 schreef Oksel het volgende:
En mijn hm´s kloppen volgens mij wel, want ik log niet met een of andere gare foon GPS die 1000miljoen hm´s ernaast zit.
Heb ik dan echt 50k hoogtemeters gemaakt..
Wanneer ging je ookweer heen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dan moet ik die ook maar eens gaan opzoeken
20 februari naar Hong Kong en 3 dagen later naar Australië. Maar Cairns zal pas eind maart begin april zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 07:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wanneer ging je ookweer heen?
Ga gelijk voor de top of the morning badgequote:Op woensdag 31 december 2014 07:47 schreef muzas het volgende:
Om 07:30 alvast een stoofpannetje aanzetten... Met gulden draak. Ja dan neem je toch ook even een slokje![]()
![]()
![]()
Vanmiddag nog even mn gabba (en linker bil) testen.
Fijn uiteinde fok!peloton! En let op de vingertjes
Haha één slokje zet ik niet op bierstravaquote:Op woensdag 31 december 2014 08:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ga gelijk voor de top of the morning badge
Nou nou nou, ik was van plan om mee te doen maar dat is er niet ect van gekomen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alle wielrenners die op fietsvakantie en aan de rapha 500 meedoen zijn busted.
Ik ben dus geen verslaafde. DDX, Patroon, Oksel, Gripper, Kaas, Marco en Jan iig wel. En ivo al helemaal.
Die pagina is geschreven door een of andere a-sportieve luiwammes die iedereen die meer dan een half uur aan sport doet een verslaafde noemt.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:27 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nou nou nou, ik was van plan om mee te doen maar dat is er niet ect van gekomen.
Oude vloer uit huis slopen, nieuwe leggen, alles schilderen en daarnaast nog op de kleine letten. Weinig tijd om te fietsen overgehouden dus ik ben niet verslaafd ja
Het is ook nog is zo dat tussen verschillende sporten een groot verschil zit. Wielrennen kan je makkelijk 20 uur per week doen. Hardlopen niet.quote:Op woensdag 31 december 2014 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die pagina is geschreven door een of andere a-sportieve luiwammes die iedereen die meer dan een half uur aan sport doet een verslaafde noemt.
Mensen projecteren meestal alleen vanuit hun eigen perspectief. Als ik vroeger wel eens een veldtoertocht van de dtc reed in de winter haalde je wel eens iemand rustig in die dan semi geïrriteerd tegen je zegt "het is geen wedstrijd hoor!"
Ja want iedereen die harder rijdt dan hij/zij is met een wedstrijd bezig.
Moet je eens het bochtje van van de Poel opzoeken tijdens de druivencrossquote:Op woensdag 31 december 2014 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)_opvallend/1.2196544
Niet, doe nu alleen krachttraining in de sportschool. Conditie heb ik ieder jaar zo weer terug, dat hoef ik niet zo nodig de hele winter bij te houden.quote:
Die was ook cool ja.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet je eens het bochtje van van de Poel opzoeken tijdens de druivencross
Hoeveel heb je dit jaar gefietst?quote:Op woensdag 31 december 2014 10:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Niet, doe nu alleen krachttraining in de sportschool. Conditie heb ik ieder jaar zo weer terug, dat hoef ik niet zo nodig de hele winter bij te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |