Voor het echte klimwerk moet je een kilometer of 30 verder naar het zuiden, de noordelijke opgangen van de Baraque Michel bijvoorbeeld. http://www.klimtijd.nl/beklimming/baraque-michelquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De Limburgs heuvels hebben niks met klimmen te maken. Je kunt er wat hoogtemeters maken inderdaad, maar het blijven gewoon 'sprintjes' bergop. Het enige wat je wellicht klim mag noemen is Camerig, maar met gemiddeld 4% valt dat ook wel tegen (de normale route).
De AGR is een wedstrijd of tocht maar geen heuvel klim of hobbel. Zoals kaas zegt is ff zo'n sprintje bij een steile weg op niet te vvergelijken met een klim van een bijv een uur. Iedereen die beetje explosief is, komt in Limburg hard omhoog. Kijk maar naar Gilbert, die speelt in de alpen niet zoveel klaar.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef contrasta het volgende:
?? dat vind jij, maar menig "heuveltje" word toch als echte klim aangemerkt hoor, bijvoorbeeld de AGR
Vandaar natuurlijk ook dat alleen echt goede klimmers de AGR winnen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef contrasta het volgende:
?? dat vind jij, maar menig "heuveltje" word toch als echte klim aangemerkt hoor, bijvoorbeeld de AGR
Die is inderdaad te doen in een leuk rondje van 95km.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:53 schreef contrasta het volgende:
De Baraque Michel een in een dagje doen?
Als men er een definitie op na wil gaan houden wat een klim moet zijn, dan komen we er niet uit.
Iemand die alleen de Alpen bedwingt, heeft in Limburg weinig plezier in 1,5 km bergop. kan ik mij
voorstellen. Maar ik zie toch een aantal helling in het zuiden zeker als klim aan.
UltraIvo, ook van fietsforum geweest?
IK heb de Baraque Michel voor morgen in de planning staan, met sneeuwbanden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:53 schreef contrasta het volgende:
De Baraque Michel een in een dagje doen?
Als men er een definitie op na wil gaan houden wat een klim moet zijn, dan komen we er niet uit.
Iemand die alleen de Alpen bedwingt, heeft in Limburg weinig plezier in 1,5 km bergop. kan ik mij
voorstellen. Maar ik zie toch een aantal helling in het zuiden zeker als klim aan.
UltraIvo, ook van fietsforum geweest?
Moreguh weer, maar dan moet je wel een live stream op je laptop aanslingeren, VIER.BE, met voor jou waarschijnlijk met het bord op schoot, of de puntzak in de hand, want het begint pas om 17:30. Een St. Anna lichtmis zeg maar. SP Diegem. En die kan Lars of Mathieu zomaar winnen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor de wind ging wel lekker. tegenwind was kut met peren.
Komt er nog cross op tv onkel buzz?
Of je neemt even contact met mij op en je blijft een weekendje slapen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:25 schreef Levitas het volgende:
Op sich wel een idee om eens een blauwe zondag de trein naar Heerlen o.i.d te pakken om van daaruit een route te rijden met wat heuveltjes/klimmetjes/sprintjes heuveltop te doen. Lijkt me ook wel es tof ja
HELD! Brrrrrrr. Maar de Maquisard en de Rogier vind ik toch ook wel aardige klimmen van enige duur. En die zijn wat dichter bij huis dan de Eifel of de Vogezen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
IK heb de Baraque Michel voor morgen in de planning staan, met sneeuwbanden.
Ik zit idd ook op het Fiets forum, net zoals op wat andere fora.
Dat zal ik onthoudenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of je neemt even contact met mij op en je blijft een weekendje slapen.
Dan krijg je de doodeman als warming up.
Afgaande op de sneeuw die hier ligt, kun je gewoon op 23mm zomerbanden gaan. Nog steeds niks van sneeuw. En dan hebben ze 20cm gemeld in de Limburgse heuvels...quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
IK heb de Baraque Michel voor morgen in de planning staan, met sneeuwbanden.
Ik zit idd ook op het Fiets forum, net zoals op wat andere fora.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |