SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#viesdik
#bierentieten
#lekkerewijvenopdefiets
#prachtigekleuren
#zoalshethoort
[ Bericht 71% gewijzigd door Oksel op 26-12-2014 14:10:02 ]
En dan geen foto's makenquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:21 schreef Oksel het volgende:
Was net prachtig in 't bos hier in DLD. Waren op 400 meter hoogte, alles mooi klein laagje wit, zon tussen de bomen door, blauwe lucht.
http://www.strava.com/activities/232967326
Blijven fietsen... Als je moet gaan fitnessen om de keutelberg op te komen gaat er iets mis imho.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:46 schreef Godshand het volgende:
Mijn vraag is dus: hoe krijg ik meer kracht in de benen? Gewoon cardio-fitness in de sportschool en dan de weerstand ophogen (moeilijkheid 12 ofzo op zo'n apparaat)? Of echt met gewichten bepaalde spiergroepen trainen op de toestellen (bijvoorbeeld je kuitspier en je quadriceps)?
Omhoog fietsen als je niet in Limburg woontquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Blijven fietsen... Als je moet gaan fitnessen om de keutelberg op te komen gaat er iets mis imho.
Af en toe een op je zwaarste verzet 5x een viaduct op rijden, na stoplicht flink doortrekken tot je niet meer kunt, en vooral heel veel omhoog blijven fietsen heeft mij iig erg geholpen.
Dus wel >1500 m: http://heuvelsfietsen.nl/Gulpen-Voerendaal/Keutenberg.phpquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
De keutenberg ook niet.
Dan ga je lekker fitnessen.
Klopt, die is 1700 meter in totaal.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
De keutenberg ook niet.
Dan ga je lekker fitnessen.
Ja de lengte, bij 1500 meter klimmen denk ik aan hoogtemeters. Dat zijn er maar 80.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus wel >1500 m: http://heuvelsfietsen.nl/Gulpen-Voerendaal/Keutenberg.php
Maar goed fitnessen, je bedoelt de krachttraining toestellen?
1500 hoogtemeters vind je sowieso erg lastig op deze aardbol.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja de lengte, bij 1500 meter klimmen denk ik aan hoogtemeters. Dat zijn er maar 80.
Geen idee, ik fitness niet, Ik doe het dus zoals ik zei, en woon aan zee. Beetje creatief... 10 keer een viaduct van 15 meter op zijn ook 150 hoogtemeters. Lekker zwaar verzetje uitkiezen. En dus intervallen.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
1500 hoogtemeters vind je sowieso erg lastig op deze aardbol.
Galibier bijvoorbeeld. Maar in zijn post stond niet 1 berg... Ik interpreteerde het als 'trainen met 1500 meter klimmen'quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er zeker, maar niet zo veel.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:10 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
In Italië kan je naar een top van 2750 m, en het dal ligt geloof ik op 800 m. De Stelvio pas..
mwah, Mont Lovcen. Die klim begin je op zeeniveau.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er zeker, maar niet zo veel.
Als er zoveel zijn, snap ik niet dat je zoveel moeite hebt met heuveltjes van maximaal 200 hoogtemeters.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, jij hebt alle fietsbare hellingen ter wereld al gehad?
Mont ventouxquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
10 keer kopje van Bloemendaal achter elkaar ?quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:02 schreef Godshand het volgende:
Waar omhoog moet ik dan rijden? Dijkjes knal ik zo op, en ook de duinen knal ik door met 35 km/hr. Maar dat zijn hoogteverschillen van niets, dat is geen 1500 m klimmen...
Google eens, en je vindt genoeg fietsroutes met >1500 m stijgingquote:Op vrijdag 26 december 2014 20:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er zoveel zijn, snap ik niet dat je zoveel moeite hebt met heuveltjes van maximaal 200 hoogtemeters.
Probeer de munnikenweg eensquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:28 schreef ddx het volgende:
[..]
10 keer kopje van Bloemendaal achter elkaar ?
Of klimweg Schoorl. (bij die laatste kan je na 10 keer wel je wielen afschrijven)
Of gewoon windkracht 7 tegen en dan blijven trappen.
Als er echt zoveel zijn, zou je niet zitten te vragen voor hulp voor klimmetjes van 80 hoogtemeters, maar goed.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Google eens, en je vindt genoeg fietsroutes met >1500 m stijging
Nee ik werk in Laos waarschijnlijk nog tot eind juni. Ik had wat dagen vrij met de kerst en wou wat meer van Laos zien. Ik ben hier nu sinds oktober, maar heb buiten de hoofdstad Vientiane nog niet veel gezien. Het is hier relatief lastig om een weekendje weg te gaan, omdat reizen hier relatief lang duurt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk man ben je daar op fietsvakantie ofzo?
Dankje dat was het zeker.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:05 schreef Tommeke het volgende:
Ziet er uit als een hele vette tocht!
Zozo, ik heb helemaal niets met welke vorm van BDSM dan ook. Dus vandaag maar lekker dagje cocoonen voor de open haard en morgen wittekes drinken en lachen in Diegem.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
Koud man. 32 km gefietst en nu bibberen opde bank.
Voor de wind ging wel lekker. tegenwind was kut met peren.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zozo, ik heb helemaal niets met welke vorm van BDSM dan ook. Dus vandaag maar lekker dagje cocoonen voor de open haard en morgen wittekes drinken en lachen in Diegem.
De Limburgs heuvels hebben niks met klimmen te maken. Je kunt er wat hoogtemeters maken inderdaad, maar het blijven gewoon 'sprintjes' bergop. Het enige wat je wellicht klim mag noemen is Camerig, maar met gemiddeld 4% valt dat ook wel tegen (de normale route).quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:18 schreef contrasta het volgende:
@Godshand, het werd al eerder gezegd, maar je kan met veel interval training en weerstands
trainingen een sterke conditie en kracht opbouwen. Klimmen is een aparte discipline en dat kun je
alleen in de heuvels. Maar met een goede degelijke basis en sterke conditie rijd je in Z. Limburg
toch wel de meeste heuvels op zonder veel pijn. Ik woon in het zuiden, en de Keuteberg is niet zo
spannend. De betere en mooiere klimmen zijn de Camerig, Schweiberg , Loorberg waarbij de eerste
2 de langste zijn. Ook de klim beginnen van uit Aken/Vaals ( ik weet de straat naam niet ) naar de top
van het drielandenpunt is de moeite waard. Extra lang deze variant.
Krachttraining in sportschool helpt ten dele, en vooral bij korte explosieve inspanningen. Ik doe vaak
kniebuigen en andere oefeningen voor pure kracht, want mij ligt het sprinten wel. Alleen heb ik nog
niet de goede techniek. Beter is om je stabiliteit spieren te trainen in een sportschool. heb je meer
voordeel aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |