Daar is het eind april (heb ik even opgezocht op wundermap) de afgelopen 5 jaar rond de 7-8 graden geweest op mooie dagen 15/16 graden maar op mindere dagen ook rond het vriespunt en op de toppen zie ik -6.quote:
Afgelopen jaar heb ik op Mallorca, begin maart een week in kort-kort gereden. Was toch ongeveer 20-25 graden..quote:Op zondag 28 december 2014 10:10 schreef Yankee het volgende:
Denk dat ik in maart weer een weekje naar gran canaria ga. Mooi fietsen daar en tenminste aangename temperaturen van een graad of 25 met zon. Mallorca vind ik niet warm genoeg rond die tijd
Interessantquote:Op zondag 28 december 2014 11:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Afgelopen jaar heb ik op Mallorca, begin maart een week in kort-kort gereden. Was toch ongeveer 20-25 graden..
Ik zelf was er rond eind april. Ook kort-kort met elke dag volop zon en ongeveer 25-30 graden. Maar je kan ook pech hebben. Mijn ouders waren het jaar voor ook rond dezelfde tijd daar en hebben bijna de hele week toen regen gehad.quote:Op zondag 28 december 2014 11:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Interessant
Accuweather denkt daar anders over trouwens
Klopt, je kan ook pech hebben. Week erna was het in NL mooier weer dan op Mallorca (regen)quote:Op zondag 28 december 2014 11:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Interessant
Accuweather denkt daar anders over trouwens
Ja precies, daarom ga ik zeer waarschijnlijk toch weer voor GC. Daar is de kans op dergelijk weer gewoon een stuk groter, is natuurlijk ook een stukje verder. Plus dat je op GC kunt vliegen vanaf Eelde.quote:Op zondag 28 december 2014 11:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook pech hebben. Week erna was het in NL mooier weer dan op Mallorca (regen)
Fiets gehuurd dan?quote:Op zondag 28 december 2014 11:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja precies, daarom ga ik zeer waarschijnlijk toch weer voor GC. Daar is de kans op dergelijk weer gewoon een stuk groter, is natuurlijk ook een stukje verder. Plus dat je op GC kunt vliegen vanaf Eelde.
Ja, afgelopen twee jaar bij dezelfde toko. Prima geregeld en steeds gekozen voor een nieuwe cannondale supersix met ultegra. Kost iets van 140 euro.quote:
ideaal eiland. Vlak voor rustige duur en bergjes voor wat intensiever werk. Die route die wij namen naar de bergen was niet echt ideaal. Er waren aalternatieven.quote:Op zondag 28 december 2014 12:00 schreef Oksel het volgende:
Ik vond Mallorca matig. Eind fietsen voordat je beetje mooi zat, weer was matig, hotel was matig (maar dat lag ook aan de prijs). Hoop gezeik gehad met fietshuur, maar dat lag aan mij
Geen transfers in 2015, alles start vanaf het hotel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:59 schreef kaasplankje het volgende:
Wil ook wel eens die giro sadinië rijden maar tis wel een hoop gedoe; auto mee is ideaal ivm veel transfers, maar das duur met de boottocht erbij. Vliegtuig en auto huren ook.
Nicequote:Op zondag 28 december 2014 11:55 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend. -8. Ziet er mooi uit he? Was 't ook. Alleen kon paden niet zien of uberhaupt niet vinden, sommige plekken was de sneeuw te diep om te fietsen, andere plekken lag er ijs onder de sneeuw, en daaronder water, en uit de beschutting stond er een snoeiharde ijskoude wind. Filmpje volgt.
Mooi idd.quote:Op zondag 28 december 2014 11:55 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend. -8. Ziet er mooi uit he? Was 't ook. Alleen kon paden niet zien of uberhaupt niet vinden, sommige plekken was de sneeuw te diep om te fietsen, andere plekken lag er ijs onder de sneeuw, en daaronder water, en uit de beschutting stond er een snoeiharde ijskoude wind. Filmpje volgt.
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Komt door de temperatuur. Ik heb 110 km gemaakt vandaag en was echt kapot op het laatst.
Ja helemaal mee eens. Ik denk dat het aan te weinig eten heeft gelegen. 6 broodjes vooraf en een banaantje onderweg.quote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Heb je een link naar de stream?quote:
een schone fiets met schone ketting en banden rijd vlotter.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Omdat je ketting en derailleur vol bagger komen te zitten. Dat slaat dan over enzo.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Grappig, ik concludeerde vandaag juist dat je als crosser op zo'n bevroren en besneeuwde ondergrond in het voordeel bent tov mtbers. Ik had mijn banden vrij hard staan, 2,8 om 3,4 dan snij je echt door de sneeuw heen en als je dan op sneeuwloze ondergrond komt kan je meteen tempo maken.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.quote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef Levitas het volgende:
Dus toch simpelweg een "schone" fiets. Ik dacht ook aan dat er misschien een andere afstelling was ofzo, ander verzetjes, bandenspanning, of wat dan ook.
qftquote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Ja of bandentype.quote:Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Nooit geweten man.quote:Op zondag 28 december 2014 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?
Naja, als je moe bent na een duurtraining, is dat wel een indicatie dat het misschien iets te intensief is geweest voor een duurtraining?quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
Tyf op met je suggesties man, jij hebt toch nog nooit een bos van dichtbij gezien. Randstedeling.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Ja je mag wel moe worden maar 't mag je niet uitputten. Alst je uitput ben je niet fris na 1 dag ook.quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
Zachte banden natuurlijk. Groter contactvlak is meer grip. Met hardere tubes glijdt je ook sneller weg in sporen. Beginner.quote:Op zondag 28 december 2014 19:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tyf op met je suggesties man, jij hebt toch nog nooit een bos van dichtbij gezien. Randstedeling.![]()
Maar goed, t was allemaal best spannend. Keer of 3 op mn bakkes gegaan, en heel wat bijna schuivers. Ook een keer vlak voor een auto half onderuit maar wel een voetje aan de grond weten te zetten.
Volgende rit de tip van chef Jan maar eens volgen, de bandjes juist harder zetten. Of banden met meer noppen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |