Ja helemaal mee eens. Ik denk dat het aan te weinig eten heeft gelegen. 6 broodjes vooraf en een banaantje onderweg.quote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Heb je een link naar de stream?quote:
een schone fiets met schone ketting en banden rijd vlotter.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Omdat je ketting en derailleur vol bagger komen te zitten. Dat slaat dan over enzo.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Grappig, ik concludeerde vandaag juist dat je als crosser op zo'n bevroren en besneeuwde ondergrond in het voordeel bent tov mtbers. Ik had mijn banden vrij hard staan, 2,8 om 3,4 dan snij je echt door de sneeuw heen en als je dan op sneeuwloze ondergrond komt kan je meteen tempo maken.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.quote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef Levitas het volgende:
Dus toch simpelweg een "schone" fiets. Ik dacht ook aan dat er misschien een andere afstelling was ofzo, ander verzetjes, bandenspanning, of wat dan ook.
qftquote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Ja of bandentype.quote:Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Nooit geweten man.quote:Op zondag 28 december 2014 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?
Naja, als je moe bent na een duurtraining, is dat wel een indicatie dat het misschien iets te intensief is geweest voor een duurtraining?quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
Tyf op met je suggesties man, jij hebt toch nog nooit een bos van dichtbij gezien. Randstedeling.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Ja je mag wel moe worden maar 't mag je niet uitputten. Alst je uitput ben je niet fris na 1 dag ook.quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |