nee tenzij je 1500+km niet ver rijden vind. of je moet heel veel mazzel hebben en een warme lente treffen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:57 schreef Oksel het volgende:
Eind maart/april, 15 graden, droog, heuvelachtig, niet te ver rijden. Bestaat dat?
Voor het seizoen pak je ook beter geen hoogebergte. Grote kans dat je je motor opblaast voor het seizoen goed en wel is begonnen. Beter wat vlak en heuvels/glooiend. Spanje heeft mooie gebieden daarvoor. Ik ben ook bezig om een huis te regelen in Spanje of Mallorca en daar met groep heen. Kunnen ook wel van hier mee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:31 schreef Oksel het volgende:
Huizen huren buiten 't hoogseizoen kost echt geen drol. Hoeft ook geen hooggebergte te zijn; flink glooiend is al leuk. Beetje fatsoenlijk weer wél een vereiste, vooral geen regen.
Daar is het eind april (heb ik even opgezocht op wundermap) de afgelopen 5 jaar rond de 7-8 graden geweest op mooie dagen 15/16 graden maar op mindere dagen ook rond het vriespunt en op de toppen zie ik -6.quote:
Afgelopen jaar heb ik op Mallorca, begin maart een week in kort-kort gereden. Was toch ongeveer 20-25 graden..quote:Op zondag 28 december 2014 10:10 schreef Yankee het volgende:
Denk dat ik in maart weer een weekje naar gran canaria ga. Mooi fietsen daar en tenminste aangename temperaturen van een graad of 25 met zon. Mallorca vind ik niet warm genoeg rond die tijd
Interessantquote:Op zondag 28 december 2014 11:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Afgelopen jaar heb ik op Mallorca, begin maart een week in kort-kort gereden. Was toch ongeveer 20-25 graden..
Ik zelf was er rond eind april. Ook kort-kort met elke dag volop zon en ongeveer 25-30 graden. Maar je kan ook pech hebben. Mijn ouders waren het jaar voor ook rond dezelfde tijd daar en hebben bijna de hele week toen regen gehad.quote:Op zondag 28 december 2014 11:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Interessant
Accuweather denkt daar anders over trouwens
Klopt, je kan ook pech hebben. Week erna was het in NL mooier weer dan op Mallorca (regen)quote:Op zondag 28 december 2014 11:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Interessant
Accuweather denkt daar anders over trouwens
Ja precies, daarom ga ik zeer waarschijnlijk toch weer voor GC. Daar is de kans op dergelijk weer gewoon een stuk groter, is natuurlijk ook een stukje verder. Plus dat je op GC kunt vliegen vanaf Eelde.quote:Op zondag 28 december 2014 11:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook pech hebben. Week erna was het in NL mooier weer dan op Mallorca (regen)
Fiets gehuurd dan?quote:Op zondag 28 december 2014 11:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja precies, daarom ga ik zeer waarschijnlijk toch weer voor GC. Daar is de kans op dergelijk weer gewoon een stuk groter, is natuurlijk ook een stukje verder. Plus dat je op GC kunt vliegen vanaf Eelde.
Ja, afgelopen twee jaar bij dezelfde toko. Prima geregeld en steeds gekozen voor een nieuwe cannondale supersix met ultegra. Kost iets van 140 euro.quote:
ideaal eiland. Vlak voor rustige duur en bergjes voor wat intensiever werk. Die route die wij namen naar de bergen was niet echt ideaal. Er waren aalternatieven.quote:Op zondag 28 december 2014 12:00 schreef Oksel het volgende:
Ik vond Mallorca matig. Eind fietsen voordat je beetje mooi zat, weer was matig, hotel was matig (maar dat lag ook aan de prijs). Hoop gezeik gehad met fietshuur, maar dat lag aan mij
Geen transfers in 2015, alles start vanaf het hotel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:59 schreef kaasplankje het volgende:
Wil ook wel eens die giro sadinië rijden maar tis wel een hoop gedoe; auto mee is ideaal ivm veel transfers, maar das duur met de boottocht erbij. Vliegtuig en auto huren ook.
Nicequote:Op zondag 28 december 2014 11:55 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend. -8. Ziet er mooi uit he? Was 't ook. Alleen kon paden niet zien of uberhaupt niet vinden, sommige plekken was de sneeuw te diep om te fietsen, andere plekken lag er ijs onder de sneeuw, en daaronder water, en uit de beschutting stond er een snoeiharde ijskoude wind. Filmpje volgt.
Mooi idd.quote:Op zondag 28 december 2014 11:55 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend. -8. Ziet er mooi uit he? Was 't ook. Alleen kon paden niet zien of uberhaupt niet vinden, sommige plekken was de sneeuw te diep om te fietsen, andere plekken lag er ijs onder de sneeuw, en daaronder water, en uit de beschutting stond er een snoeiharde ijskoude wind. Filmpje volgt.
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Komt door de temperatuur. Ik heb 110 km gemaakt vandaag en was echt kapot op het laatst.
Ja helemaal mee eens. Ik denk dat het aan te weinig eten heeft gelegen. 6 broodjes vooraf en een banaantje onderweg.quote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Heb je een link naar de stream?quote:
een schone fiets met schone ketting en banden rijd vlotter.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Omdat je ketting en derailleur vol bagger komen te zitten. Dat slaat dan over enzo.quote:Op zondag 28 december 2014 18:30 schreef Levitas het volgende:
Noob vraag: Waarom wordt er gewisseld van fiets (behalve als er materiaal pech is natuurlijk)?
Grappig, ik concludeerde vandaag juist dat je als crosser op zo'n bevroren en besneeuwde ondergrond in het voordeel bent tov mtbers. Ik had mijn banden vrij hard staan, 2,8 om 3,4 dan snij je echt door de sneeuw heen en als je dan op sneeuwloze ondergrond komt kan je meteen tempo maken.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.quote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef Levitas het volgende:
Dus toch simpelweg een "schone" fiets. Ik dacht ook aan dat er misschien een andere afstelling was ofzo, ander verzetjes, bandenspanning, of wat dan ook.
qftquote:Op zondag 28 december 2014 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je echt rustiger gaan fietsen. Je lichaam is ook energie kwijt aan warm houden. Na duurrit moet je fris van je fiets stappen.
Ja of bandentype.quote:Op zondag 28 december 2014 18:52 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ze wisselen ook wel eens van bandenspanning.
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.quote:Op zondag 28 december 2014 18:00 schreef Gripper het volgende:
Ik wil ook zo door de sneeuw kunnen als die gasten op d'n Belg. Heb vandaag echt als een prutser zitten harken op die fiets, zelfs met de banden op zn zachtst was het glibberen en glijen.
Was op de MTB route van Austerlitz, maar als het zo hard bevroren ligt zijn MTB's echt wel in het voordeel. Ik blijf telkens precies in die sporen steken.
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Nooit geweten man.quote:Op zondag 28 december 2014 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zand en bevroren grond is toch iets anders he?
Naja, als je moe bent na een duurtraining, is dat wel een indicatie dat het misschien iets te intensief is geweest voor een duurtraining?quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
Tyf op met je suggesties man, jij hebt toch nog nooit een bos van dichtbij gezien. Randstedeling.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je mss nog wat te krampachtig stuurt, laat die fiets maar 't spoor zoeken net als in het zand.
Ja je mag wel moe worden maar 't mag je niet uitputten. Alst je uitput ben je niet fris na 1 dag ook.quote:Op zondag 28 december 2014 19:12 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom moet je fris zijn na een duurtraining? Volgens mij mag je best moe worden, zolang je de volgende dag maar weer fris bent.
Zachte banden natuurlijk. Groter contactvlak is meer grip. Met hardere tubes glijdt je ook sneller weg in sporen. Beginner.quote:Op zondag 28 december 2014 19:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tyf op met je suggesties man, jij hebt toch nog nooit een bos van dichtbij gezien. Randstedeling.![]()
Maar goed, t was allemaal best spannend. Keer of 3 op mn bakkes gegaan, en heel wat bijna schuivers. Ook een keer vlak voor een auto half onderuit maar wel een voetje aan de grond weten te zetten.
Volgende rit de tip van chef Jan maar eens volgen, de bandjes juist harder zetten. Of banden met meer noppen?
Voor een week? Da's niks man!quote:Op zondag 28 december 2014 19:24 schreef Oksel het volgende:
http://www.belvilla.nl/va(...)personen-FR-26110-05
150pp
Mid mei, stel dat je 10 man hebt, 200PP. Dan reiskosten 150 EUR PP, eten ook 150PP. 500 EUR voor week fietsen. Weer is er fatsoenlijk in die tijd. 12 uur rijden. Wie zou meegaan?quote:Op zondag 28 december 2014 19:25 schreef Oksel het volgende:
http://www.belvilla.nl/va(...)personen-FR-83560-04
![]()
![]()
Mooie huizen Okkelaria, maar no way dat we 12 man van hier meekrijgen in April ofzo voor een weekje provence. Zelfs met de Marmotte moesten we al schrapen om 8 man bij mekaar te krijgen.quote:Op zondag 28 december 2014 19:25 schreef Oksel het volgende:
http://www.belvilla.nl/va(...)personen-FR-83560-04
![]()
![]()
Niks mis met aan het zwembad liggen ná het fietsenquote:Op zondag 28 december 2014 19:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie huizen Okkelaria, maar no way dat we 12 man van hier meekrijgen in April ofzo voor een weekje provence. Zelfs met de Marmotte moesten we al schrapen om 8 man bij mekaar te krijgen.
Ik ben sterk voor een van de warme eilanden, het idee van Patroon of Yankee. En niet zo'n groot huis, maar een klein appartementje, ik kom daar om te fietsen en niet om aan t zwenbad te liggen.
Ik heb nog fietsclub grote groep, etc. etc. 12 man krijg je best bij elkaar. Ik ga liever 500 EUR uitgeven om in een mooie omgeving op m'n eigen fiets in een fatsoenlijk huis te zitten dan 800 om op een klein eiland op een huurfiets ranzig hotelvoedsel te eten. Jij niet dan?quote:Op zondag 28 december 2014 19:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie huizen Okkelaria, maar no way dat we 12 man van hier meekrijgen in April ofzo voor een weekje provence. Zelfs met de Marmotte moesten we al schrapen om 8 man bij mekaar te krijgen.
Ik ben sterk voor een van de warme eilanden, het idee van Patroon of Yankee. En niet zo'n groot huis, maar een klein appartementje, ik kom daar om te fietsen en niet om aan t zwenbad te liggen.
Ja, alleen die tukkers dat trek ik ook slecht. Er moeten minstens een stel stugge Friezen en taaie grunningers bij zijn. En een praatzieke Noord hollander, en een Limburger die het alleen maar over zn hoogtemeters kan hebben. Dan overweeg ik hetquote:Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Zit je daar weer een week met die vervelende tukkers opgescheept.
Mooi man.quote:
Met moe zijn bedoel ik ook niet kapot zijn en ik neem aan als je fris bent dat je dan niet moe bent.quote:Op zondag 28 december 2014 19:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Naja, als je moe bent na een duurtraining, is dat wel een indicatie dat het misschien iets te intensief is geweest voor een duurtraining?
Het lijkt me op zich best logisch dat je ietwat vermoeid bent na een duurtraining van 4 uur. Maar dat lijkt me dan toch een hele andere soort vermoeidheid dan na een flink intensieve interval training, niet?
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 28 december 2014 19:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja je mag wel moe worden maar 't mag je niet uitputten. Alst je uitput ben je niet fris na 1 dag ook.
Das wel lekker, heb met sneeuw ook veel op m'n CX gekoerierd. Geeft toch meer grip.quote:Op zondag 28 december 2014 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen moet ik 7:15 ook weer op de fiets. Tis hier op de fietspaden veelal een ijsplaat, ook slecht gestrooid en gesmolten en weer bevroren. Kleine straatjes zijn een ijsvlakte met sporen die bevroren zijn. Ik zet mijn 23mm's op 4 bar denk. En volgend jaar (winter)heb ik gelukkig ook een cx.
Dat dus, maar wanneer je geen tubes hebt moet er toch altijd wat meer bar in om snakebites te voorkomen. Dus eigenlijk zijn die biba, buba combi's helemaal niet ideaal als het om de juiste spanning gaat. Met tubes wordt zelfs wel met 1.2 bar gereden, al zou dan nu best ietsje meer kunnen zijn door de max breedte van 33mm.quote:Op zondag 28 december 2014 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zachte banden natuurlijk. Groter contactvlak is meer grip. Met hardere tubes glijdt je ook sneller weg in sporen. Beginner.
Gewoon effe langs de blokker/actionquote:Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef Levitas het volgende:
Shit, van 't weekend vergeten een fietslamp te kopen.. Vanaf morgen kan ik alleen nog maar 's avonds fietsen (m.u.v. weekend) omdat ik met een fulltime baan ga beginnen. Dat betekent natuurlijk wel dat ik fatsoenlijke verlichting nodig ga hebben..
Maar ff het interwebz afspeuren
M'n laatste cross reed ik met 1,8 bar. Challenge Grifo. Ging perfect en overal grip.quote:Op zondag 28 december 2014 20:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus, maar wanneer je geen tubes hebt moet er toch altijd wat meer bar in om snakebites te voorkomen. Dus eigenlijk zijn die biba, buba combi's helemaal niet ideaal als het om de juiste spanning gaat. Met tubes wordt zelfs wel met 1.2 bar gereden, al zou dan nu best ietsje meer kunnen zijn door de max breedte van 33mm.
Ook voor een koplamp? Die dingen die ze daar hebben liggen lijken me niet echt sterk genoeg om de weg voor me enigszins te verlichten?quote:Op zondag 28 december 2014 20:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon effe langs de blokker/action
Gewoon goeie dikke biba's, ouwerwetse butylen. Niet van die dunne flimsy latex binnenbandjes. Ik heb vandaag heel wat boomwortels gevoeld, maar niet lek gereden gelukkig.quote:Op zondag 28 december 2014 20:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus, maar wanneer je geen tubes hebt moet er toch altijd wat meer bar in om snakebites te voorkomen. Dus eigenlijk zijn die biba, buba combi's helemaal niet ideaal als het om de juiste spanning gaat. Met tubes wordt zelfs wel met 1.2 bar gereden, al zou dan nu best ietsje meer kunnen zijn door de max breedte van 33mm.
Dan schrijf je toch in voor die hardloopwedstrijdquote:Op zondag 28 december 2014 20:04 schreef Tommeke het volgende:
Pfff. Kut KNWU
Ik wou graag meedoen in Surhuisterveen, maar dan moet je al een 2015 licentie hebben. Vroegah mocht je in januari nog met je licentie van het vorige jaar rijden.
Heb m'n licentie allang aangevraagd, maar bij m'n club schiet het niet op
Anders doe je toch een kleiner rondje langs goed verlichte wegen 2 of 3x?quote:Op zondag 28 december 2014 20:13 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ook voor een koplamp? Die dingen die ze daar hebben liggen lijken me niet echt sterk genoeg om de weg voor me enigszins te verlichten?
Als je overal grip had, moet je wel als een wijf hebben rondgeredenquote:Op zondag 28 december 2014 20:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M'n laatste cross reed ik met 1,8 bar. Challenge Grifo. Ging perfect en overal grip.
Ben je blind?quote:Op zondag 28 december 2014 20:13 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ook voor een koplamp? Die dingen die ze daar hebben liggen lijken me niet echt sterk genoeg om de weg voor me enigszins te verlichten?
Haha, met mijn beperkte technische kwaliteiten ging het ook niet zo vloeiend hoorquote:Op zondag 28 december 2014 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je overal grip had, moet je wel als een wijf hebben rondgereden![]()
Nee, serieus, het ligt natuurlijk helemaal aan het parcours. AVDP reed de laatste halve ronde in Montreuil met 4 bar rond toen hij Pontoni en Bramati piepelde.
Jee, misschien kan je nog wat verdienen door een derailleurschoefje voor een veloce op te sturenquote:Op zondag 28 december 2014 19:54 schreef kanovinnie het volgende:
Oja en er is nog iets met financien
Ik ga nu effe kijkenquote:Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Jee, misschien kan je nog wat verdienen door een derailleurschoefje voor een veloce op te sturen.
Op zondag 28 december 2014 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
quote:Op zondag 28 december 2014 21:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Houd hem maar als reserve. Soort spaarpotje waar je later nog eens 5 euro voor kan vangen :-)
Tenzij ik morgen dinsdag bot vang bij de FM natuurlijk.
Ik hoef er geen vijf euro voor hoorquote:Op zondag 28 december 2014 21:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Houd hem maar als reserve. Soort spaarpotje waar je later nog eens 5 euro voor kan vangen :-)
Tenzij ik morgen bot vang bij de FM natuurlijk.
Lijkt me niet prettig als je snelheden van 30+ rijd, wel prettig om boomtakken ruim van te voren te zien. (of ijsplaten met dit weer)quote:Op zondag 28 december 2014 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij gewoon met een standaard ledlampje naar m'n werk. Meer dan genoeg omgevingslicht op alle plekken.
Zie ik allemaal wel eigenlijk.quote:Op zondag 28 december 2014 21:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Lijkt me niet prettig als je snelheden van 30+ rijd, wel prettig om boomtakken ruim van te voren te zien. (of ijsplaten met dit weer)
Spijkerbanden zijn er in 35mm, heb je wel wat extra ruimte nodig.quote:Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
Op een cx kan je ook spijkerbanden zetten toch? Lijkt me wel wat voor kaas.
Valt wel mee. Je moet er niet op rijden als het niet nodig is en ook remmen enzo moet wat voorzichtiger (als je slipt heb je het gevaar dat de studs eruit gaan).quote:Op zondag 28 december 2014 21:57 schreef ddx het volgende:
Gaan spijkerbanden er niet heel snel aan als er geen ijs ligt ?
De aanbevelingen zijn zelfs om ze eerst 50km op asfalt in te rijden zodat de spikes zich zetten.quote:Op zondag 28 december 2014 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Valt wel mee. Je moet er niet op rijden als het niet nodig is en ook remmen enzo moet wat voorzichtiger (als je slipt heb je het gevaar dat de studs eruit gaan).
De studs zelf zijn vaak van wolfraam dacht ik.
Mijne stond 40 op dacht ik. Ze zijn wel zwaar en stug. En het maakt herrie. Maar het werkt wel.quote:Op zondag 28 december 2014 22:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De aanbevelingen zijn zelfs om ze eerst 50km op asfalt in te rijden zodat de spikes zich zetten.
Die dingen zijn een kilo 't stuk, snel gaat het rijden niet ermee.
Dit, en een parcours met een bevroren ondergrond en een verse laag sneeuw heeft prima grip. Dan hoef je echt niet onder de 2 bar te gaan zitten. Sowieso vind ik minder dan 2 bar niets, das leuk als je tubes rijd maar met stuge vouwbanden word ik daar niet vrolijk van.quote:Op zondag 28 december 2014 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je overal grip had, moet je wel als een wijf hebben rondgereden![]()
Nee, serieus, het ligt natuurlijk helemaal aan het parcours. AVDP reed de laatste halve ronde in Montreuil met 4 bar rond toen hij Pontoni en Bramati piepelde.
Haha met Chinalized Sworks en kan nie klimme nie en nie dale niequote:Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Zit je daar weer een week met die vervelende tukkers opgescheept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |