http://www.volkskrant.nl/(...)f-gewonden~a3818142/quote:Vijf mensen zijn vandaag gewond geraakt doordat een man brand stichtte in een moskee in de Zweedse plaats Eskilstuna. Ooggetuigen zagen dat iemand iets naar binnen gooide, waarna de brand ontstond.
Op het moment van het incident waren ongeveer twintig mensen in de moskee, die is gevestigd op de begane grond van een groter gebouw. Er is niemand aangehouden. De vijf gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht.
In Zweden is de discussie over immigratie in alle hevigheid opgelaaid. De discussie verdeelt het land tussen extreemrechtse partijen, die het aantal asielzoekers met 90 procent willen terugbrengen, en partijen die het liberale beleid willen vasthouden.
Vieren ze dat in een moskee dan?quote:
Hoe weet je dat het een christelijk iemand was dan sukkel. Kon net zo goed een ordinaire buitenlander hater zijnquote:
Sinds wanneer doen feiten er toe, het gaat er sowieso om wie het hardst en snelst iets kan roepen bij dit soort nieuwsberichten jij dhimmie.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het een christelijk iemand was dan sukkel. Kon net zo goed een ordinaire buitenlander hater zijn
Jij snapt um.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Geïsoleerd incident van een gek
Aha.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:03 schreef Richestorags het volgende:
Dat krijg je met een policy die erop gericht is zoveel mogelijk immigranten uit derde wereld lansen binnen te halen. Ik keur het niet goed, maar het roept weerstand op. Beter straffen ze echter de politici af die dit mogelijk maken dan de onschuldige Moslims van de moskee. Oppakken en berechten deze daders.
Het had net zo goed een atheist kunnen zijn. Maar ik geef toe, als het een atheist is die een hekel aan geloof of aan buitenlanders heeft dat hij het eerder bij moskeeën zal doen dan bij kerken.quote:
Zo gesteld niet nee maar aangaande issues mbt de beeldvorming rond islam, gelieve contact op te nemen met (de media afdeling van) IS.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:51 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ja lekker logisch dan een moskee in de fik te zetten.
Kan, maar dat doen ze vooral in landen van herkomst en niet in het westen.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd wie dit was. Voor iedereen rechtse/gristen gek roept, als je naar het midden oosten kijkt zie je dat de verschillende vormen van islamitische psychische ziekten elkaar ook niet tolereren. Daarom zijn er ook 100.000 gezellige nieuwe Zweden dit jaar.
Ik denk inderdaad niet dat dit het laatste incident ooit in Zweden zal zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aha. Dit zal niet het laatste incident in het hopeloos naïeve Zweden zijn.
Als Zweden verstandiger politiek voert zal de ruk naar rechts stoppen. Je hoeft geen 100.000 plus kanslozen op te nemen in je samenleving.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat dit het laatste incident ooit in Zweden zal zijn.
Tenzij de aarde ophoudt met bestaan
Vanuit de grachtengordel in Amsterdam is het toch al snel 4 uur rijden naar de locatie van de veldslag tussen koerden en IS aanhangers in Duitsland laatst. Ver van je bed show allemaal ja.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:10 schreef Beauke het volgende:
[..]
Kan, maar dat doen ze vooral in landen van herkomst en niet in het westen.
is goed jongen.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Zweden verstandiger politiek voert zal de ruk naar rechts stoppen. Je hoeft geen 100.000 plus kanslozen op te nemen in je samenleving.
Lekker iedereen bangmaken op Kerst?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vanuit de grachtengordel in Amsterdam is het toch al snel 4 uur rijden naar de locatie van de veldslag tussen koerden en IS aanhangers in Duitsland laatst. Ver van je bed show allemaal ja.
Je bent niet goed snik. Zweden voert een feministisch buitenland beleid dus ze zullen nooit vallen.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:20 schreef Confetti het volgende:
Zweden zal als eerste Europese land vallen. Hopelijk is er dan nog genoeg tijd in de rest van Europa om het tij te keren.
Veldslag? Hoeveel doden en gewonden?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vanuit de grachtengordel in Amsterdam is het toch al snel 4 uur rijden naar de locatie van de veldslag tussen koerden en IS aanhangers in Duitsland laatst. Ver van je bed show allemaal ja.
Ik begreep dat de Zweedse regering nog mensen zocht voor hun feministische buitenlandse beleid.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Lekker iedereen bangmaken op Kerst?
http://www.welt.de/politi(...)n-sich-in-Celle.htmlquote:Op donderdag 25 december 2014 21:26 schreef Beauke het volgende:
[..]
Veldslag? Hoeveel doden en gewonden?
Ik heb de Volkskrant titel overgenomen. Anders worden de rechtsjes boos.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:24 schreef Knudde het volgende:
De titelbrandje aansteken
TS dit was overduidelijk een aanslag knul.
Niet als je zo hypocriet en schijnheilig doet inderdaad.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goed, er is geen discussie met jou mogelijk.
Een feministisch buitenlandbeleid.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent niet goed snik. Zweden voert een feministisch buitenland beleid dus ze zullen nooit vallen.
Waar doe ik hypocriet en schijnheilig? Wijs mij welke hypocrisie en schijnheiligheid ik etaleer in dit topic?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet als je zo hypocriet en schijnheilig doet inderdaad.
Ik geef alleen de oorzaak aan.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:51 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ja lekker logisch dan een moskee in de fik te zetten.
Mooi, dan wil ik jou ook niet meer zien zeiken als we het hebben over oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:45 schreef waxxx het volgende:
[..]
Logisch nadenken? In het Volkskrant artikel wordt het verband ook al gelegd.
Wij nemen gewoon het land terug wat van Joden was maar gestolen was door de moslims, Zweden behoort niet tot de moslims.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:50 schreef Knudde het volgende:
[..]
Mooi, dan wil ik jou ook niet meer zien zeiken als we het hebben over oorzaak en gevolg.
NWS / 11-jarig meisje aangevallen door Palestijnen
AH kijk, een zionistquote:Op donderdag 25 december 2014 21:56 schreef waxxx het volgende:
[..]
Wij nemen gewoon het land terug wat van Joden was maar gestolen was door de moslims, Zweden behoort niet tot de moslims.![]()
Tevens verkrachten wij geen Palestijnen terwijl Zweden een record heeft op dat gebied qua allochtonen, naast de andere misdaden die ze plegen.
Doe je dus niet. Wat vrij walgelijk is. Maar dat je weet je zelf ook.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, ik veroordeel deze daad tenminste zonder er allerlei onzin argumentatie bij te halen.
Foei is geen veroordeling? Oké dan.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Doe je dus niet. Wat vrij walgelijk is. Maar dat je weet je zelf ook.
Wederom. Ontzettend hilarisch.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Foei is geen veroordeling? Oké dan.
Ben je een beetje mad ?quote:Op donderdag 25 december 2014 22:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wederom. Ontzettend hilarisch.
Nee. Maar oog om oog, tand om tand. Die hakbars in Frankrijk hebben ook onschuldige mensen geweld aangedaan.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:49 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Jij juigt geweld tegen onschuldige mensen toe?
Goed, dan zijn dus alle aanslagen in de EU gerechtvaardigd omdat ze heel MO/Afrika naar de puin hebben geschoten met duizenden doden als gevolg.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee. Maar oog om oog, tand om tand. Die hakbars in Frankrijk hebben ook onschuldige mensen geweld aangedaan.
Nee, waarom zou ik.quote:
Welke hakbars?quote:Op donderdag 25 december 2014 22:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee. Maar oog om oog, tand om tand. Die hakbars in Frankrijk hebben ook onschuldige mensen geweld aangedaan.
integendeel. Maar ik kan t niet zielig vinden als er eens moslims overlijden nadat moslims hier mensen afmakenquote:Op donderdag 25 december 2014 22:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Welke hakbars?
Er was maar een hakbar. Nummer twee was een psychiatrisch patiënt en nummer drie was gewoon een autochtone niet religieuze Fransman.
En oog om oog, tand om tand is vrij achterlijk middeleeuws.
Je lijkt mij een IS-fan.![]()
Ik denk dat de verhoudingen behoorlijk andersom zijn als je het over 'eens' hebt.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
integendeel. Maar ik kan t niet zielig vinden als er eens moslims overlijden nadat moslims hier mensen afmaken
Geloof je het zelf.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
integendeel. Maar ik kan t niet zielig vinden als er eens moslims overlijden nadat moslims hier mensen afmaken
Moslims zijn alluhmaal hetzelfduh. Stemp Geert!quote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Shia die het zat zijn dat de soennieten aldoor hun moskeeën afbranden? Goede kans.
Best wel vermijdelijk. Gewoon niet doen. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:40 schreef DrMabuse het volgende:
Onvermijdelijke ellende dit.
Triest.
Er zijn grenzen aan redelijkheid en verdraagzaamheid.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Best wel vermijdelijk. Gewoon niet doen. Zo moeilijk is dat niet.
Jij en ik doen het ook niet.
Mooie extremist-redenatie.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:48 schreef LXIV het volgende:
Kon je op wachten totdat zoiets zou gebeuren. Dit soort 'incidenten' zal de komende jaren alleen maar toenemen. Van 2 kanten. Helaas voor de moslims begint het te vroeg, want eigenlijk was het Avondland ze al in de schoot geworpen. Eigen schuld
Het is een neutrale reactie. Ik geef geen waardeoordeel, ik constateer alleen maar. En zeg 'van 2 kanten'.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooie extremist-redenatie.
quote:Further information: Antisemitism in Sweden
The Malmö Synagogue.
A government study in 2006 estimated that 5% of the total adult population and 39% of adult Muslims "harbour systematic antisemitic views".[32][33] In March 2010, Fredrik Sieradzk of the Jewish community of Malmö told Die Presse, an Austrian Internet publication, that Jews are being "harassed and physically attacked" by "people from the Middle East," although he added that only a small number of Malmo's 40,000 Muslims "exhibit hatred of Jews."[34]
Sieradzk also stated that approximately 30 Jewish families have emigrated from Malmo to Israel in the past year, specifically to escape from harassment estimating that the already small Jewish population is shrinking by 5% a year. “Malmo is a place to move away from, right now many Jews in Malmö are really concerned about the situation and don’t believe they have a future here” he said, citing anti-Semitism as the primary reason.[35] The Swedish newspaper Skånska Dagbladet reported that attacks on Jews in Malmo totaled 79 in 2009, about twice as many as the previous year, according to police statistics.[36]
Judith Popinski, and 86-year-old Holocaust survivor, told The Daily Telegraph that she is no longer invited to schools that have a large Muslim presence to tell her story of surviving the Holocaust. Popinski, who found refuge in Malmo in 1945, stated that, until recently, she told her story in Malmo schools as part of their Holocaust studies program, but that now, many schools no longer ask Holocaust survivors to tell their stories, because Muslim students treat them with such disrespect, either ignoring the speakers or walking out of the class. She further stated that "Malmo reminds me of the anti-Semitism I felt as a child in Poland before the war. “I am not safe as a Jew in Sweden anymore.”[37]
In December 2010, the Jewish human rights organization Simon Wiesenthal Center issued a travel advisory concerning Sweden, advising Jews to express "extreme caution" when visiting the southern parts of the country due to an increase in verbal and physical harassment of Jewish citizens in the city of Malmö.[38]
http://en.wikipedia.org/w(...)den#Ethnic_conflictsquote:Crime
Further information: Crime in Sweden and Immigration and crime
Immigrants are overrepresented in Sweden's crime statistics. In a study by the Swedish National Council for Crime Prevention in 1997–2001, 25% of the almost 1,520,000 offences were found to be committed by people born abroad and almost 20% were committed by Swedish born people of foreign background. In the study, immigrants were found to be four times more likely to be investigated for lethal violence and robbery than ethnic Swedes. In addition, immigrants were three times more likely to be investigated for violent assault, and five times more likely to be investigated for sex crimes. Those from North Africa and Western Asia were overrepresented.[39][40]
Nee. Je zegt dat het "eigen schuld" is van willekeurige onschuldige mensen die worden aangevallen. Dat is extremistisch.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een neutrale reactie. Ik geef geen waardeoordeel, ik constateer alleen maar. En zeg 'van 2 kanten'.
Ik heb het niet over specifieke mensen, maar over de moslimbevolking als geheel.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Je zegt dat het "eigen schuld" is van willekeurige onschuldige mensen die worden aangevallen. Dat is extremistisch.
Bovendien ben jij verre van neutraal.
En jij bent wel 100% neutraal?quote:Op donderdag 25 december 2014 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Je zegt dat het "eigen schuld" is van willekeurige onschuldige mensen die worden aangevallen. Dat is extremistisch.
Zeker niet. Zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En jij bent wel 100% neutraal?
Inderdaad. Extremistisch dus.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het niet over specifieke mensen, maar over de moslimbevolking als geheel.
Eigen schuld klopt voor een deel denk ik.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat zijn twee compleet tegenovergestelde principes.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:05 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Eigen schuld klopt voor een deel denk ik.
Het "De goeden lijden onder de kwaden" principe.
Voor een deel staat er.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat zijn twee compleet tegenovergestelde principes.
Ik zei ook al dat men er niet raar van moet opkijken. Dat maakt mij schijnheilig en hypocriet volgens de TS.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)den#Ethnic_conflicts
Voorbeelden van voedingsbodems voor mensen die een daad tegen dit soort (ranzige) ontwikkelingen willen stellen.
Een groter deel gaat in discussie (voor zover die pc mogelijk is), een klein deel komt in verzet en plaagt dit soort daden als nu is gebeurd. (Als dit is wat het lijkt)
Onvermijdelijk.
Zoveel? Hoe komt dat?quote:Op donderdag 25 december 2014 20:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd wie dit was. Voor iedereen rechtse/gristen gek roept, als je naar het midden oosten kijkt zie je dat de verschillende vormen van islamitische psychische ziekten elkaar ook niet tolereren. Daarom zijn er ook 100.000 gezellige nieuwe Zweden dit jaar.
Tsja, dat waren vooral boze Ásatrú/neopaganisten die er nog steeds niet over heen zijn dat veel kerken in Scandinavië op voormalige pre-christelijke heiligdommen zijn gebouwd.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:12 schreef Morrigan het volgende:
Misschien een onderdeel van de Scandinavische cultuur. In Noorwegen was het een tijdje hip om kerken in de brand te steken.
Als ze hier een kerk verwijderen voor een moskee, kun je ook boze reacties verwachten.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:21 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Tsja, dat waren vooral boze Ásatrú/neopaganisten die er nog steeds niet over heen zijn dat veel kerken in Scandinavië op voormalige pre-christelijke heiligdommen zijn gebouwd.
Sektarische oorlogen in Irak, Syrië, Libië, Jemen en de gewelddadige onderdrukking van minderheden in de golf staten en ik vergeet vast nog wat. Heeft allemaal niks met de islam te maken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:12 schreef Morrigan het volgende:
Misschien een onderdeel van de Scandinavische cultuur. In Noorwegen was het een tijdje hip om kerken in de brand te steken.
[..]
Zoveel? Hoe komt dat?
Ze gaan Poetin aan het huilen maken met een gedegen plan.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Een feministisch buitenlandbeleid.
Interessant, vertel me meer.
quote:Asked how she believes a feminist foreign policy will help end Russian aggression, Wallström suggested it would be useful to review women’s participation in the Organization for Security and Co-operation in Europe and to look at what it does to address the problems women face — a statement exactly as vague as it sounds …
Moslims doen elkaar toch nooit wat aan?quote:Op vrijdag 26 december 2014 04:32 schreef Hathor het volgende:
Best grappig dat iedereen er blind vanuit gaat dat de dader een Zweed is, wacht eerst maar eens op een politieverklaring. Het is een moskee waar voornamelijk Somaliers bidden, net zoveel kans dat de dader in de eigen gelederen gezocht moet worden.
Deze man weet.quote:Op vrijdag 26 december 2014 09:14 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zweden is een heel mooi land zonde dat het verpest wordt door de multicultidroom...
Wanneer worden de gutmenschen eens wakker en beseffen ze dat massale import van gelukszoekers je land naar de knoppen maakt?
Zoals de ijzeren vrouw ooit eens terecht opmerkte "eventually you run out of other people's money"
In het ene topic krijg je te horen dat moslims zelf de grootste slachtoffers van moslims zijn, maar zodra er wat gebeurd tegen moslims wijzen precies dezelfde personen gelijk naar rechts...quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Moslims doen elkaar toch nooit wat aan?
Volgens mij was bij de vorige "aanslag" die ik me kan herinneren de dader ook gewoon een moslim inderdaad.quote:Op vrijdag 26 december 2014 04:32 schreef Hathor het volgende:
Best grappig dat iedereen er blind vanuit gaat dat de dader een Zweed is, wacht eerst maar eens op een politieverklaring. Het is een moskee waar voornamelijk Somaliers bidden, net zoveel kans dat de dader in de eigen gelederen gezocht moet worden.
Wie zegt datquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:27 schreef klaasweetalles het volgende:
Was een pvv aanhanger die tijdens de kerst niets te doen had en naar zweden gevlogen is en in naam van wilders de fik erin heeft gezet, lijkt me allemaal heel logisch!
Ik ging / ga er ook niet meteen vanuit.quote:Op vrijdag 26 december 2014 04:32 schreef Hathor het volgende:
Het is naar mijn mening (en ook van vele anderen) het resultaat van te verschillende mensen en culturen bij elkaar te laten / denken te / willen bij elkaar laten wonen en leven.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei ook al dat men er niet raar van moet opkijken. Dat maakt mij schijnheilig en hypocriet volgens de TS.
Cadeautjes misschien?quote:Op donderdag 25 december 2014 19:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ooggetuigen zagen dat iemand iets naar binnen gooide
Werd het door de schoorsteen gegooid?quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Cadeautjes misschien?
Who Framed Santa Claus
Ja. Ze hebben zo'n rare schoorsteen met een raampje/deurtje.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Werd het door de schoorsteen gegooid?
Beetje stigmatiserend bericht dit, vind je niet? Meteen ervan uitgaan dat een man de brand heeft gesticht. Ik voel me beledigd en gediscrimineerd hierdoor. Nu lijkt het net of alleen mannen moskee's in brand steken.quote:er is niemand aangehouden
quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:21 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Beetje stigmatiserend bericht dit, vind je niet? Meteen ervan uitgaan dat een man de brand heeft gesticht. Ik voel me beledigd en gediscrimineerd hierdoor. Nu lijkt het net of alleen mannen moskee's in brand steken.
Het kan ook nog een false flag zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:28 schreef TserrofEnoch het volgende:
Dit valt toch niet onder terrorisme.
Het doel hiervan is niet om een hele bevolking of een regering te demoraliseren of iets dergelijks.
Dit is een extreem haatdelict richting moslims.
Haatdelict en terroristische acties zijn beide erg, maar het is niet hetzelfde.
Het kan van alles zijn dus op dit punt is alles gewoon speculatie en onderbuikgevoelens van beide zijden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:32 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het kan ook nog een false flag zijn.
Jep, dus sommigen nemen het heft in eigen hand. Mads stemt liever rechts de volgende keer, Bjorn steekt een moskee in brand. Ieder zijn meug.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:42 schreef MouzurX het volgende:
100.000 asielzoekers dit jaar alleen al?
Op 10 miljoen inwoners de tering, is gewoon 1% per jaar.
Alhoewel het wel een schatting was in Juli.
Halverwege het jaar werd het hier op 65.000 geschat, is uiteindelijk 25.000 geworden meen ik te herinneren.
Wtf hebben de moslimslachtoffers te maken met de moslimgekken anders dan dat ze beiden toevallig dezelfde religie (mogelijk in totaal andere variant) aanhangen?quote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Meteen een schuldige aanwijzen zonder concreet bewijs is sowieso niet verstandig, maar los daarvan kan het gebied waar de aanslag is gepleegd ook een rol spelen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:34 schreef ReplaR het volgende:
[..]
In het ene topic krijg je te horen dat moslims zelf de grootste slachtoffers van moslims zijn, maar zodra er wat gebeurd tegen moslims wijzen precies dezelfde personen gelijk naar rechts...
Dus aanslagen in westerse landen zijn ook een soort van 'de goeden lijden onder de kwaden', omdat onschuldige westerse burgers het slachtoffer zijn geworden van door haat verblinde gekken, waarbij de haat in hun verknipte geesten verder is aangewakkerd op basis van niet gewenste westerse bemoeienis in het Midden-Oosten?quote:Op donderdag 25 december 2014 23:09 schreef DrMabuse het volgende:
Doe ik het zo :
Het "De goeden lijden onder de kwaden" principe.
Is duidelijker.
Mensen worden ook gek gemaakt met negatief nieuws rondom de islam. Zeker hier op het forum. Nu ben ik zelf geen fan van de islam, maar ik vind het behoorlijk storend.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf hebben de moslimslachtoffers te maken met de moslimgekken anders dan dat ze beiden toevallig dezelfde religie (mogelijk in totaal andere variant) aanhangen?
Goeden lijden altijd onder de kwaden , dat toont de geschiedenis wel aan.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus aanslagen in westerse landen zijn ook een soort van 'de goeden lijden onder de kwaden', omdat onschuldige westerse burgers het slachtoffer zijn geworden van door haat verblinde gekken, waarbij de haat in hun verknipte geesten verder is aangewakkerd op basis van niet gewenste westerse bemoeienis in het Midden-Oosten?
Je vergeet dat in veel landen in het Midden-Oosten sprake is van sterke bemoeienis van westerse landen, met name de VS, maar ook andere westerse landen hebben achter de schermen invloed (gehad) op de macht van gehate machtshebbers daar.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Goeden lijden altijd onder de kwaden , dat toont de geschiedenis wel aan.
Het probleem is dat momenteel veel van dat kwaad van een bepaalde kant komt , dat zal je niet ontgaan zijn.
Ingegeven door een geloofsbelijdenis en denkwijze waar de goeden en soms zelfs ook de kwaden in de wereld , ook in het Westen, niet veel mee te maken hebben.
Het is een denk / handelswijze en ook verantwoording die geheel ligt bij hen die ze in zich hebben , vrijwillig en / of opgelegd en misbruiken / gebruiken voor eigen belang , verrijking , verkrachting en vooral ranzige / schokkende daden van terreur.
Dat die daden hun weerslag hebben op de verhoudingen van groepen mensen in alle landen ter wereld , en zeker het Westen , dat is bijna onvermijdbaar.
Koppel daaraan een falend politiek correct beleid waar de autochtone bevolking (te) veel voor de kiezen krijgt wat betreft allochtone aanwezigheid en invloed dan krijg je situaties zoals deze in Zweden. (Als dat is / was wat het lijkt)
Mijns inziens onvermijdelijk.
We zijn het redelijk eens.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je vergeet dat in veel landen in het Midden-Oosten sprake is van sterke bemoeienis van westerse landen, met name de VS, maar ook andere westerse landen hebben achter de schermen invloed (gehad) op de macht van gehate machtshebbers daar.
Dit heeft geen zak te maken met misdragingen van moslims in westerse landen, dit heeft verder ook geen zak te maken met de gemiddelde burger in een westers land. Maar een (opgehitste) gestoorde moslimgek kan verbanden leggen die er niet zijn en het westen inclusief de gemiddelde westerse burger hierdoor als vijand van de Islam zien.
Jij lijkt alleen niet te zien dat dit precies hetzelfde is als datgeen wat jij zegt doordat je niet lijkt in te zien dat ook in jouw verhaal sprake is van even achterlijke verbanden die gelegd worden.
Of je nu de gemiddelde westerse burger medeverantwoordelijk houdt voor het instant houden van gehate machtshebbers, die in de ogen van zo'n gek vaak de ware islam tegengaan, of dat je een vredelievende hardwerkende moslim, die niks anders wil dan gewoon zijn leven leiden zonder verdere problemen, aansprakelijk stelt voor de daden van moslimterroristen of straattuig...in beide gevallen worden mensen die geen zak ergens mee te maken hebben, medeverantwoordelijk gehouden.
Eensch. Maar dan ga je er trouwens wel vanuit dat dit een gewone moskee betreft. Als het een haatzaaiende moskee zou zijn, verandert dat de zaak en het motief wel deels natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je vergeet dat in veel landen in het Midden-Oosten sprake is van sterke bemoeienis van westerse landen, met name de VS, maar ook andere westerse landen hebben achter de schermen invloed (gehad) op de macht van gehate machtshebbers daar.
Dit heeft geen zak te maken met misdragingen van moslims in westerse landen, dit heeft verder ook geen zak te maken met de gemiddelde burger in een westers land. Maar een (opgehitste) gestoorde moslimgek kan verbanden leggen die er niet zijn en het westen inclusief de gemiddelde westerse burger hierdoor als vijand van de Islam zien.
Jij lijkt alleen niet te zien dat dit precies hetzelfde is als datgeen wat jij zegt doordat je niet lijkt in te zien dat ook in jouw verhaal sprake is van even achterlijke verbanden die gelegd worden.
Of je nu de gemiddelde westerse burger medeverantwoordelijk houdt voor het instant houden van gehate machtshebbers, die in de ogen van zo'n gek vaak de ware islam tegengaan, of dat je een vredelievende hardwerkende moslim, die niks anders wil dan gewoon zijn leven leiden zonder verdere problemen, aansprakelijk stelt voor de daden van moslimterroristen of straattuig...in beide gevallen worden mensen die geen zak ergens mee te maken hebben, medeverantwoordelijk gehouden.
Wanneer het een 'haatzaaiende moskee' zou zijn, zou het wellicht meer iets zijn als aanslagen die moslims plegen op westerse soldaten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eensch. Maar dan ga je er trouwens wel vanuit dat dit een gewone moskee betreft. Als het een haatzaaiende moskee zou zijn, verandert dat de zaak en het motief wel deels natuurlijk.
quote:On Friday, Swedish Radio News reported that local police could not confirm that Thursday’s mosque fire was the result of a deliberate attack. Although officials had told the station they were looking for a man who had thrown something through the mosque window, they now say that claim was made amid “chaos” and could not be substantiated.
Dat het terrorisme is kun je pas bepalen als je weet uit welke hoek het komt, en daar is vooralsnog geen duidelijkheid over.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:45 schreef BakrBoer het volgende:
Opmerkelijk hoe weinig aandacht dit krijgt. Dit is gewoon een daad van terrorisme en er wordt nu gedaan alsof het om een incident gaat.
Jij beschikt over info die verder niemand heeft? Vertel!quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:45 schreef BakrBoer het volgende:
Opmerkelijk hoe weinig aandacht dit krijgt. Dit is gewoon een daad van terrorisme en er wordt nu gedaan alsof het om een incident gaat.
Is totaal niet te vergelijken. Een haatmoskee is een instituut van haat, indien men het om die reden zou vernietigen is het duidelijk waarom. Het zou te vergelijken zijn als je een een leeg militair gebouw of voertuig afbrandt als hater van het Westen. Het vermoorden van een militair zou gelijk staan aan het vermoorden van een willekeurige bezoeker van een haatmoskee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer het een 'haatzaaiende moskee' zou zijn, zou het wellicht meer iets zijn als aanslagen die moslims plegen op westerse soldaten.
Dan nog ben ik overigens fel tegen het eigen rechtertje spelen.
Aan de andere kant moeten 'haatmoskeeën' ook met man en macht worden tegengegaan (door overheden!). Waarbij haat helaas een zeer subjectief begrip is dat qua wetgeving moeilijk is vast te leggen...
Oh ik dacht dat er mensen in de moskee zaten, vandaar mijn vergelijking. Ben het verder met je eens op dit vlak. En ook mbt het voorzichtig zijn met voorbarige conclusies.quote:Op zondag 28 december 2014 00:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is totaal niet te vergelijken. Een haatmoskee is een instituut van haat, indien men het om die reden zou vernietigen is het duidelijk waarom. Het zou te vergelijken zijn als je een een leeg militair gebouw of voertuig afbrandt als hater van het Westen. Het vermoorden van een militair zou gelijk staan aan het vermoorden van een willekeurige bezoeker van een haatmoskee.
Wel, dat is de zwart-wit wereld waarin we dreigen te worden gedrukt. Aanslag in het openbaar? Moslim. Moskee in de fik? Extreem-rechts. Het kwalijke is dat zodra de feiten boven water komen men soms alweer is vergeten hoe het nou ook alweer zat. Dit incident kan bijvoorbeeld ook weer tot een ander incident leiden terwijl straks blijkt dat een dronken zwerver dit gebouw in de brand heeft gestoken. Maar dat is dan al niet meer interessant. Misschien een beetje overdreven, maar je begrijpt het idee wel denk ik.quote:Op zondag 28 december 2014 00:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er mensen in de moskee zaten, vandaar mijn vergelijking. Ben het verder met je eens op dit vlak. En ook mbt het voorzichtig zijn met voorbarige conclusies.
quote:Opnieuw brandstichting in Zweedse moskee | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
De brandweer wist het vuur snel te bedwingen. Er waren geen gewonden. De politie, die de zaak onderzoekt, gaat uit van brandstichting.
Op eerste kerstdag raakten vijf mensen gewond door brandstichting in een moskee in Eskilstuna, eveneens in het zuiden van het Scandinavische land. Zij behoorden tot de ongeveer twintig mensen die in het gebedsgebouw bijeen waren.
Bron: www.nu.nl
Opnieuw brandstichting in Zweedse moskeequote:Op donderdag 25 december 2014 19:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)f-gewonden~a3818142/
Op eerste kerstdag ook nog.
Goh wat toevallig.quote:Op woensdag 11 maart 2015 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
UPDATE
Zoals het er nu naar uitziet, was er geen sprake van brandstichting bij de moskee, maar is er een frituurpan in de brand gevlogen. Zie: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20439772.ab (Zweeds) of http://www.thelocal.se/20(...)d-mosque-fire-report (Engels)
GeenStijl heeft er een sarcastisch berichtje over: http://www.geenstijl.nl/m(...)g_een_bitterbal.html
quote:Op woensdag 11 maart 2015 02:15 schreef Elfletterig het volgende:
UPDATE
Zoals het er nu naar uitziet, was er geen sprake van brandstichting bij de moskee, maar is er een frituurpan in de brand gevlogen. Zie: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20439772.ab (Zweeds) of http://www.thelocal.se/20(...)d-mosque-fire-report (Engels)
GeenStijl heeft er een sarcastisch berichtje over: http://www.geenstijl.nl/m(...)g_een_bitterbal.html
ff TVP om de reacties van al die linkse hippies te lezenquote:Op woensdag 11 maart 2015 07:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Goh wat toevallig.![]()
Dit had ik nu echt niet verwacht.
Bron met meer informatie: http://m.thelocal.se/2015(...)yer-claims-are-falsequote:The lead investigator looking into the fire at a mosque in central Sweden on Christmas Day has told The Local it is ‘very unlikely’ the damage was caused by an overheated deep fat fryer, despite contradictory comments from a police source on Monday.
Report deep fryer started mosque firequote:Op donderdag 25 december 2014 19:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)f-gewonden~a3818142/
Op eerste kerstdag ook nog.
Godverdomme ik moest lachenquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Report deep fryer started mosque fire
A blaze at a mosque in Eskilstuna in central Sweden that injured five people on Christmas Day was caused not by a firebomb but by an overheated deep fryer, a police source told a local newspaper.
The fire was the first of three conflagrations in the space of a week at mosques across Sweden.
Police initially believed the fire at the Dawa mosque in Eskilstuna was started deliberately and opened an arson investigation.
But a police source told local newspaper Eskilstuna-Kuriren on Monday that the fire had in fact been caused by an overheated deep fryer.
Police in the city would not confirm the report, and said the investigation was still ongoing.
Around 70 people were in the mosque when the fire took hold. Many of them fled through windows to escape the blaze.
The Swedish intelligence service, Säpo, was called in to aid with the investigation amid reports that an arsonist had thrown a burning object into the building.
Anti-racism rallies attracted thousands of people in the days following three fires at mosques in Eskilstuna, Eslöv and Uppsala.
http://www.thelocal.se/20(...)d-mosque-fire-report
Het was dus gewoon een frituurpan
Dag 1, maar het kwam wel ff lekker uit.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:38 schreef maryen65 het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ze dit al wisten
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dag 1, maar het kwam wel ff lekker uit.
nu zijn ze helaas geen slachtoffer meer maar gewoon dom.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vraag mij af wie die getuigen waren die een aantal mannen iets naar binnen zagen gooien en wegrennen vlak voor de uitbraakquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En voor lul gezet omdat ze uiteraard allemaal weer raasiiiessme riepenquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nu zijn ze helaas geen slachtoffer meer maar gewoon dom.
Nog een x, omdat niemand het leest.quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:33 schreef jamesdeen het volgende:
Fire service raps mosque fire ‘fat fryer’ claims
[..]
Bron met meer informatie: http://m.thelocal.se/2015(...)yer-claims-are-false
Ik wed dat ze niet meer komen nu.quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
ff TVP om de reacties van al die linkse hippies te lezen
quote:Op donderdag 25 december 2014 19:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
De discussie verdeelt het land tussen extreemrechtse partijen, die het aantal asielzoekers met 90 procent willen terugbrengen
vlammetjesquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zagen die ooggetuigen iemand een bitterbal naar binnen gooien?
ze verzinnen wel iets nieuwsquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En voor lul gezet omdat ze uiteraard allemaal weer raasiiiessme riepen.
Er zullen wel weer opeens moslima's in elkaar worden geslagen vanwege hun hoofddoek, waar uiteraard geen bewijs voor is.quote:
Vrijwel nergens in Europa bestaat substantiële angst en haat richting moslims, ook al doen bepaalde groepen moslims ons graag anders geloven. De haat onder moslims richting de westerse samenleving is relatief gezien veel breder verspreid.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hoe is het met Pegida trouwens? Voetbalmanager? Bijdehand?
Ook in Duitsland vindt angst en haat geen doorgang.![]()
Jij bent echt van het padje af, je draait het nu weer om.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Goed nieuws. Fijn dat Zweden nog een vrij tolerant land is en dat de spanningen niet zo heftig zijn als de rechtsmensen ons willen doen geloven.
zoals het hoort. De muzelman wil ons doen geloven dat er een verschrikkelijke haat is jegens hen. Helaas voor ze is dat niet zo.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er zullen wel weer opeens moslima's in elkaar worden geslagen vanwege hun hoofddoek, waar uiteraard geen bewijs voor is.
Terwijl ze het zo graag willen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
zoals het hoort. De muzelman wil ons doen geloven dat er een verschrikkelijke haat is jegens hen. Helaas voor ze is dat niet zo.
en dan de rollen omdraaien, zo van: rechts wil dit boehoequote:Op woensdag 11 maart 2015 16:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vrijwel nergens in Europa bestaat substantiële angst en haat richting moslims, ook al doen bepaalde groepen moslims ons graag anders geloven. De haat onder moslims richting de westerse samenleving is relatief gezien veel breder verspreid.
Klopt, het bericht wordt tegengesproken door het hoofd van het onderzoeksteam.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:53 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nog een x, omdat niemand het leest.
quote:David Hultman, who has been leading the fire service's investigation since December said: “We have been looking at different possibilities but a deep fryer has never been a theory that we have been working on”.
“A deep fryer would probably be located in the kitchen and yet this is the only place with just secondary [less severe] damage from the fire…so it is very unlikely given what we have seen from looking at the soot and particles on the walls,” he added.
(...)
“As far as I understand, this ‘information’ about the fire did not come from police in this town who have been working on this case. I am not really sure who came up with this,” Hultman told The Local from Eskilstuna.
(...)
In our report we will be eliminating what did not cause the fire and will present a number of possibilities…including arson,” added Hultman.
http://m.thelocal.se/2015(...)yer-claims-are-false
Dit is voorspeld in Frankrijk (oa door Zemmour) dat we Yugoslavia 2.0 krijgen in heel Europaquote:Op donderdag 25 december 2014 19:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
De discussie verdeelt het land tussen extreemrechtse partijen, die het aantal asielzoekers met 90 procent willen terugbrengen
het blijven fascisten qua gedachtegoed maar daarmee verdienen ze geen brand in hun gebouwen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Terwijl ze het zo graag willen.
Dus eigenlijk zijn ze slachtoffer van onze niet-haat, wel nog steeds slachtoffer, gelukkig voor hen.
Je hebt nog steeds je woorden niet terug genomen dat ik geweld tegen politici of moslima's toejuich.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hoe is het met Pegida trouwens? Voetbalmanager? Bijdehand?
Ook in Duitsland vindt angst en haat geen doorgang.![]()
Je juicht het niet toe. Heb ik ook nooit gezegd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds je woorden niet terug genomen dat ik geweld tegen politici of moslima's toejuich.
Doe dat eerst maar of laat me 1 quote van mij zien die het tegendeel bewijst.
Het grootste gevaar zijn de Eurofieletjes die iedereen opjutten tegen bepaalde landen/groepen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:15 schreef Szikha het volgende:
Toch heeft Kosmoproleet gelijk, niet nu maar in de toekomst, niet in NL, maar geheel Europa:
[..]
Dit is voorspeld in Frankrijk (oa door Zemmour) dat we Yugoslavia 2.0 krijgen in heel Europa
Dat we ineens , door angst gedreven, toestanden krijgen waarin we onze buurman niet meer vertrouwen.
Zemmour oa voorspelt dat de 'autochtoone' bevolking door angst , zich gaan keren tegen moslims.
Hij voorspelt ook dat dit leidt tot masaale deportaties van moslims door Europeanen , uit Europa.
Ik denk dat Europa niet bang hoeft te zijn van Islam / IS maar van zichzelf. Angst,en neurotische onzekerheid en economische onderzekerheid leidt tot vreselijke dingen waar juist Europa maar al te goed weet waar het toe kan leiden !
quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zagen die ooggetuigen iemand een bitterbal naar binnen gooien?
Je zij dat ik er normaal geen bezwaren tegen heb als er geweld tegen politici (en moslima's zoals je later aangaf) gebruikt wordt. Ik weet zeker dat ik dat nooit gezegd hebt. Je zal toch beter je woorden moeten kiezen als je zulke beschuldigingen uit, zeker als je dan daarna geen bewijs hebt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je juicht het niet toe. Heb ik ook nooit gezegd.
Je reageert alleen nooit zo heftig op de "ze zullen het wel verzinnen/zelf hebben gedaan"-brigade. Meestal bevindt je zelfs in hun kamp.
Maar toen Xa1pt ook zoiets zei barstte je nog net niet uit in krokodillentranen. Vrij doorzichtig allemaal.
Hallo.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het grootste gevaar zijn de Eurofieletjes die iedereen opjutten tegen bepaalde landen/groepen.
Je kent ze wel, van die machtsbeluste graaiers.
Ja, vooral omdat die er niets mee te maken hadden, maar dan ook echt helemaal nietsquote:
deze troll weerquote:
Rest van het topic niet gelezen?quote:
Blijft wel een opmerkelijke manier dan om brand te stichtenquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:40 schreef deedeetee het volgende:
Het kan natuurlijk ook een moslim zijn die andere stroming aanhangt als de mensen die naar die moskee gaan.
Wat een eigenaardige opmerking.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ziet eruit als een pedo, maar dat is mijn mening.
Xenofobie=onzinterm. Er is geen angst voor de Islam. Er is afkeer tegenover de Islam.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
verigens zijn er in Zweden wel xenofobe gewelddadige figuren geweest die aanslagen met doden tot gevolg hebben gepleegd, dus het is gek om mensen te verwijten dat ze daaraan denken.
Angst voor de Vijfde Colonne om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:53 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Xenofobie=onzinterm. Er is geen angst voor de Islam. Er is afkeer tegenover de Islam.
Het gaat over een man die willekeurig mensen met een kleurtje neerschoot.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:53 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Xenofobie=onzinterm. Er is geen angst voor de Islam. Er is afkeer tegenover de Islam.
Oh vast welquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Tevens zijn er ook mensen die gewoon moslims als mensen haten en bang zijn.
Voor jou is niemand bang, echter.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het gaat over een man die willekeurig mensen met een kleurtje neerschoot.
Als je homoseksuele vrienden hebt dan ben je een behoorlijke lul als je de praktiserende moslims niet een beetje vies vindt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het gaat over een man die willekeurig mensen met een kleurtje neerschoot.
Je weet half niet hoe ironisch is dit is. Op oneindig veel manieren.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je homoseksuele vrienden hebt dan ben je een behoorlijke lul als je de praktiserende moslims niet een beetje vies vindt.
Intrigant, het wordt wel steeds mooier.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:37 schreef Twiitch het volgende:
TS is zwaar teleurgesteld.
Al zijn "boehoe moslims in het westen worden aangevallen"-topics lijken niet waar te zijn, of ze zijn uiterst dubieus.
Intrigant die je bent.
Rationele vrienden heb jij.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je weet half niet hoe ironisch is dit is. Op oneindig veel manieren.
Ik heb praktiserende homoseksuele moslimvrienden en vindt ze niet vies.
Het zijn net mensen wat dat betreft.quote:
http://nl.wikipedia.org/w(...)s_and_expression.svgquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het zijn net mensen wat dat betreft.
Maar goed, homofobie is dan ook geen islamitische exclusiviteit noch uitvinding.
Sterker, de Ottomanen legaliseerden het al in 1854 , meer dan 100 jaar voor pak 'm beet Ierland.
Het is ook wel duidelijk dat het je echt om homorechten gaat ja. Vrij triest om over het hoge zelfmoordpercentage onder homoseksuelen te beginnen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)s_and_expression.svg
Willen je vriendjes zelfmoord plegen? Goed dat je gestoorde gristenen er bij de haren bijsleept in een topic over moslims. Alsof de misdaden van de ene groep de andere goed maken. Ik vind het altijd wel grappig. Ik heb in het verleden wel eens wat gepost over het gebruik van baby's verminken onder moslims en sommige mensen komen dan met het argument: maar de joden doen het ook.
Als je het topic leest kun je zien dat de frituurpantheorie niet echt lijkt te kloppen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Er was dus helemaal geen brandstichting
Mooi hoe al die radicaalgekkies de plank volledig missloegen met 'islamofobie'.
Een land dat bekend staat om de doorgedraaide katholieken. Beetje laf om te gaan ontkennen dat je niet doelde op een maar hunnie doen het ook. Wat triest is dat homoseksuele gelovigen gelovig blijven. Je moet toch wel een behoorlijke identiteitscrisis hebben als je bij een club mensen wil horen waarvan de meerderheid je dood of in de hel wil hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het is ook wel duidelijk dat het je echt om homorechten gaat ja. Vrij triest om over het hoge zelfmoordpercentage onder homoseksuelen te beginnen.
Die homo's met een islamitische achtegrond kunnen jouw moslimhaat erbij vast nog gebruiken.
Overigens zijn veel homo's er nogal moe van dat ze als stok worden gebruikt om moslims mee te slaan. Meestal ook door mensen die eigenlijk bijzonder weinig geven om homorechten.
Jij begint zelf over christenen overigens. Ik noemde gewoon een land.
Ach ja. De anti-theïstische benadering is ook weer te makkelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een land dat bekend staat om de doorgedraaide katholieken. Beetje laf om te gaan ontkennen dat je niet doelde op een maar hunnie doen het ook. Wat triest is dat homoseksuele gelovigen gelovig blijven. Je moet toch wel een behoorlijke identiteitscrisis hebben als je bij een club mensen wil horen waarvan de meerderheid je dood of in de hel wil hebben.
Misschien beleven die homo's hun geloof wel op een andere manier. Genoeg homo's die blij zijn met hun religie.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een land dat bekend staat om de doorgedraaide katholieken. Beetje laf om te gaan ontkennen dat je niet doelde op een maar hunnie doen het ook. Wat triest is dat homoseksuele gelovigen gelovig blijven. Je moet toch wel een behoorlijke identiteitscrisis hebben als je bij een club mensen wil horen waarvan de meerderheid je dood of in de hel wil hebben.
Zou je ook niet tegen je vrienden zeggen dat ze verkeerd bezig zijn bij ander zelfvernietigend gedrag zoals heroïne?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar vaak geven ze er zelf een individuele invulling aan. Dus ja daar heb ik weinig over te zeggen vind ik dan.
Hier heb ik geen woorden voor, behalve dan dat die opmerking behoorlijk beledigend is naar homo's die wel geloven. Mijn homoseksuele grootoom heeft tijdens zijn ziekte ontzettend veel steun gehad aan het christendom (en zijn partner). Ook werd hij door de kerk normaal en respectvol behandeld.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zou je ook niet tegen je vrienden zeggen dat ze verkeerd bezig zijn bij ander zelfvernietigend gedrag zoals heroïne?
Waarom is het beledigend? http://skepticsannotatedbible.com/gay/long.htm In de heilige teksten van het christendom staat dat homo's abominaties zijn en dat je ze dood moet maken. Dat je oom de helft van zijn boekjes negeert, om zichzelf beter te voelen tijdens zijn sterfbed, doet er niks vanaf dat er heel wat onzekere gezonde jongetjes en meisjes door die religie leren dat ze niet gezond zijn en eigenlijk een vroegtijdige dood verdienen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hier heb ik geen woorden voor, behalve dan dat die opmerking behoorlijk beledigend is naar homo's die wel geloven. Mijn homoseksuele grootoom heeft tijdens zijn ziekte ontzettend veel steun gehad aan het christendom (en zijn partner). Ook werd hij door de kerk normaal en respectvol behandeld.
Kosmoproleet doet dan ook aan wensdenken: hij wil graag aantonen dat moslims zo worden gehaat in het boze Westen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Er was dus helemaal geen brandstichting
Mooi hoe al die radicaalgekkies de plank volledig missloegen met 'islamofobie'.
Wat is er mis mee en extreemrechts aan om 90 procent minder asielzoekers te willen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:15 schreef Szikha het volgende:
Toch heeft Kosmoproleet gelijk, niet nu maar in de toekomst, niet in NL, maar geheel Europa:
[..]
Dit is voorspeld in Frankrijk (oa door Zemmour) dat we Yugoslavia 2.0 krijgen in heel Europa
Dat we ineens , door angst gedreven, toestanden krijgen waarin we onze buurman niet meer vertrouwen.
Zemmour oa voorspelt dat de 'autochtoone' bevolking door angst , zich gaan keren tegen moslims.
Hij voorspelt ook dat dit leidt tot masaale deportaties van moslims door Europeanen , uit Europa.
Ik denk dat Europa niet bang hoeft te zijn van Islam / IS maar van zichzelf. Angst,en neurotische onzekerheid en economische onderzekerheid leidt tot vreselijke dingen waar juist Europa maar al te goed weet waar het toe kan leiden !
Ah maar zo denken veel van dat soort mensen. Die hebben belang bij een gewapend conflict.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kosmoproleet doet dan ook aan wensdenken: hij wil graag aantonen dat moslims zo worden gehaat in het boze Westen.
niks, maar het is een makkelijke manier om iemand monddood te maken!quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is er mis mee en extreemrechts aan om 90 procent minder asielzoekers te willen?
Nee. Ik wil dat mensen stoppen met bang zijn voor elkaar en in vrede en veiligheid samenleven.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kosmoproleet doet dan ook aan wensdenken: hij wil graag aantonen dat moslims zo worden gehaat in het boze Westen.
Jij trapt er anders maar al te graag in dat er weer een moskee "in brand is gestoken".quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Ik wil dat mensen stoppen met bang zijn voor elkaar en in vrede en veiligheid samenleven.
Misschien moet je je vriendje bijdehand eens aanspreken die zegt dat "mijn soort mensen" een gewapend conflict willen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij trapt er anders maar al te graag in dat er weer een moskee "in brand is gestoken".
Ik vind het echt absurd als jij serieus denkt dat ik wil dat moslims worden gehaat in Europa.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij trapt er anders maar al te graag in dat er weer een moskee "in brand is gestoken".
En aan de andere kant na duizenden incidenten blijft het raasiieesme als mensen iets hebben van, dat zou wel eens een moslim kunnen zijn geweest?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Misschien moet je je vriendje bijdehand eens aanspreken die zegt dat "mijn soort mensen" een gewapend conflict willen.
En zoals ik al zei, het is niet raar dat mensen dat dachten, omdat er eerder racistische/xenofobe aanslagen zijn geweest in Zweden.
Oké, laat ik het zo zeggen: ik denk niet dat je het wil, maar een incident als dit (en weer een nepper) past volgens mij wel in jouw wereldbeeld dat moslims het zo moeilijk hebben in Europa.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind het echt absurd als jij serieus denkt dat ik wil dat moslims worden gehaat in Europa.![]()
Kan je niet normaal racisme spellen? En wat heeft racisme precies met godsdienst te maken?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En aan de andere kant na duizenden incidenten blijft het raasiieesme als mensen iets hebben van, dat zou wel eens een moslim kunnen zijn geweest?
Geen idee, ik misbruik de term niet te pas en te onpas om nietsquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kan je niet normaal racisme spellen? En wat heeft racisme precies met godsdienst te maken?
Waarom zeg je dat dan niet in eerste instantie in plaats van zulke absurde insinuaties te maken?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oké, laat ik het zo zeggen: ik denk niet dat je het wil, maar een incident als dit (en weer een nepper) past volgens mij wel in jouw wereldbeeld dat moslims het zo moeilijk hebben in Europa.
Ik wel natuurlijk, aldus jouw vooroordelen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen idee, ik misbruik de term niet te pas en te onpas om niets.
Ja, want dat is idd het belangrijkste.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik wel natuurlijk, aldus jouw vooroordelen.
Maar leer het eerst normaal spellen zou ik zeggen.
jij valt niet onder de groep die dat woord mag gebruikenquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen idee, ik misbruik de term niet te pas en te onpas om niets.
Ah, de slachtofferrol.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
jij valt niet onder de groep die dat woord mag gebruiken
Op basis van een nieuwsbericht. Overigens klopt de frituurpantheorie niet, maar niet dat het iemand boeit. Zolang je maar even lekker kunt kankeren op de ze zogenaamde aanstellerij van moslims. En kunt ontkennen dat er wel degelijk een grote xenofobie tegen is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want dat is idd het belangrijkste.
MIjn vraag was, is generaliseren opeens wel prima als moslims het doen op basis van een vermoeden?
Dat is dan weer discriminatiequote:Op donderdag 12 maart 2015 09:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja ik denk dat jij hevig wordt gediscrimineerd door moslimaanbiddend links Nederland die moslims overal voortrekken.quote:
Als hij het normaal kan spellen mag hij dat.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niets. Ik vraag me alleen af wiens schuld het nou precies is, van de westerlingen die iedereen opvangen en ruimte geven tot dezelfde vrijheid als ze zelf hebben (en dus niet MEER omdat je gelooft) of de moslim die nergens toegeeft en wel iedereen xenofoob, islamofoob noemt, terwijl er alleen doden zijn gevallen aan de westerse kant.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Op basis van een nieuwsbericht. Overigens klopt de frituurpantheorie niet, maar niet dat het iemand boeit. Zolang je maar even lekker kunt kankeren op de ze zogenaamde aanstellerij van moslims. En kunt ontkennen dat er wel degelijk een grote xenofobie tegen is.
Om daarna heel het topic vol te posten met xenofobie. Ironischer kan het niet.
Geen idee, die hoefde zich niet zo druk te maken om racisme denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar het 'begrip' racisme wordt hier vooral gebruikt door figuren die roepen dat ze niks mogen zeggen omdat anderen direct de racisme-kaart zouden spelen.
Wat zou Freud daarvan vinden?
Lekker collectief denken. Geweldig.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niets. Ik vraag me alleen af wiens schuld het nou precies is, van de westerlingen die iedereen opvangen en ruimte geven tot dezelfde vrijheid als ze zelf hebben (en dus niet MEER omdat je gelooft) of de moslim die nergens toegeeft en wel iedereen xenofoob, islamofoob noemt, terwijl er alleen doden zijn gevallen aan de westerse kant.
racistquote:
Vaak zeggen ze ook "raziieeesme". Schijnt enorm hilarisch te zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar het 'begrip' racisme wordt hier vooral gebruikt door figuren die roepen dat ze niks mogen zeggen omdat anderen direct de racisme-kaart zouden spelen.
Wat zou Freud daarvan vinden?
Waarom geldt dat dan niet voor "de westerling" die het zo slecht voorheeft met de moslim, dat is wel een groot xenofobisch collectief?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Lekker collectief denken. Geweldig.
Als een willekeurige moslimvrouw op straat wordt aangevallen is het de schuld van de dader en niet alle blanke mannen.
Als er NAVO bommen vallen op burgerdoelen in het MO is het ook niet de schuld van het gehele Westen. Of Breivik. Tristan. Geert W.(die andere)
Zelfde geldt voor moslims. Het gaat om individuen die daders zijn en individuen die slachtoffers zijn.
Watquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom geldt dat dan niet voor "de westerling" die het zo slecht voorheeft met de moslim, dat is wel een groot xenofobisch collectief?
Wat?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat![]()
Als je het slecht voorhebt als individu met andere mensen, is dat gewoon een slechte eigenschap.
Maar hoe kom je erbij dat dat wel collectieve schuld is?
Ik spreek normale mensen er niet op aan dat andere mensen xenofoob zijn.
Guido schreef dat je er niet van moet staan te kijken als blijkt dat er sprake is van brandstichting, omdat het al eerder is gebeurd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat?![]()
.
Je zegt het net vrijwel letterlijk. Als "de moslim" er gewoon maar even vanuit gaat dat het racistisch was, want ze hebben wel meer meegemaakt, dus het is enorm begrijpelijk dat ze dat denken, waarom is het na tienduizenden incidenten zo "verwerpelijk" als mensen er voor het gemak vanuit gaan dat het moslims waren?
Waarom is het voor westerse mensen verwerpelijke generalisatie en is het begrijpelijk voor moslims?
En als ik schreef bij een topic over een overval dat het waarschijnlijk Marokkanen waren, dan ben ik een racist en generaliseer ik.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Guido schreef dat je er niet van moet staan te kijken als blijkt dat er sprake is van brandstichting, omdat het al eerder is gebeurd.
Wat daar precies generaliserend aan is, weet ik niet.
Is de eerste constatering toch de juiste gebleken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als ik schreef bij een topic over een overval dat het waarschijnlijk Marokkanen waren, dan ben ik een racist en generaliseer ik.
Maar idd, zoals altijd, dat kan maar van 1 kant komen, ik snap het nu.
Verrassend is het nietquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Is de eerste constatering toch de juiste gebleken.
Nee, je snapt het niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als ik schreef bij een topic over een overval dat het waarschijnlijk Marokkanen waren, dan ben ik een racist en generaliseer ik.
Maar idd, zoals altijd, dat kan maar van 1 kant komen, ik snap het nu.
In dit geval is het wel verassendquote:
Leuk geprobeerd, maar dat zeg ik helemaal niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat?![]()
.
Je zegt het net vrijwel letterlijk. Als "de moslim" er gewoon maar even vanuit gaat dat het racistisch was, want ze hebben wel meer meegemaakt, dus het is enorm begrijpelijk dat ze dat denken, waarom is het na tienduizenden incidenten zo "verwerpelijk" als mensen er voor het gemak vanuit gaan dat het moslims waren?
Waarom is het voor westerse mensen verwerpelijke generalisatie en is het begrijpelijk voor moslims?
Mijn excuses.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat dan niet in eerste instantie in plaats van zulke absurde insinuaties te maken?
Vind dat serieus echt jammer.
Nu doe je alsof ik het leuk vindt dat mensen op straat elkaar haten en bang voor elkaar zijn. Dat probeer ik juist te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |