http://www.volkskrant.nl/(...)f-gewonden~a3818142/quote:Vijf mensen zijn vandaag gewond geraakt doordat een man brand stichtte in een moskee in de Zweedse plaats Eskilstuna. Ooggetuigen zagen dat iemand iets naar binnen gooide, waarna de brand ontstond.
Op het moment van het incident waren ongeveer twintig mensen in de moskee, die is gevestigd op de begane grond van een groter gebouw. Er is niemand aangehouden. De vijf gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht.
In Zweden is de discussie over immigratie in alle hevigheid opgelaaid. De discussie verdeelt het land tussen extreemrechtse partijen, die het aantal asielzoekers met 90 procent willen terugbrengen, en partijen die het liberale beleid willen vasthouden.
Vieren ze dat in een moskee dan?quote:
Hoe weet je dat het een christelijk iemand was dan sukkel. Kon net zo goed een ordinaire buitenlander hater zijnquote:
Sinds wanneer doen feiten er toe, het gaat er sowieso om wie het hardst en snelst iets kan roepen bij dit soort nieuwsberichten jij dhimmie.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het een christelijk iemand was dan sukkel. Kon net zo goed een ordinaire buitenlander hater zijn
Jij snapt um.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Geïsoleerd incident van een gek
Aha.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:03 schreef Richestorags het volgende:
Dat krijg je met een policy die erop gericht is zoveel mogelijk immigranten uit derde wereld lansen binnen te halen. Ik keur het niet goed, maar het roept weerstand op. Beter straffen ze echter de politici af die dit mogelijk maken dan de onschuldige Moslims van de moskee. Oppakken en berechten deze daders.
Het had net zo goed een atheist kunnen zijn. Maar ik geef toe, als het een atheist is die een hekel aan geloof of aan buitenlanders heeft dat hij het eerder bij moskeeën zal doen dan bij kerken.quote:
Zo gesteld niet nee maar aangaande issues mbt de beeldvorming rond islam, gelieve contact op te nemen met (de media afdeling van) IS.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:51 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ja lekker logisch dan een moskee in de fik te zetten.
Kan, maar dat doen ze vooral in landen van herkomst en niet in het westen.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd wie dit was. Voor iedereen rechtse/gristen gek roept, als je naar het midden oosten kijkt zie je dat de verschillende vormen van islamitische psychische ziekten elkaar ook niet tolereren. Daarom zijn er ook 100.000 gezellige nieuwe Zweden dit jaar.
Ik denk inderdaad niet dat dit het laatste incident ooit in Zweden zal zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aha. Dit zal niet het laatste incident in het hopeloos naïeve Zweden zijn.
Als Zweden verstandiger politiek voert zal de ruk naar rechts stoppen. Je hoeft geen 100.000 plus kanslozen op te nemen in je samenleving.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat dit het laatste incident ooit in Zweden zal zijn.
Tenzij de aarde ophoudt met bestaan
Vanuit de grachtengordel in Amsterdam is het toch al snel 4 uur rijden naar de locatie van de veldslag tussen koerden en IS aanhangers in Duitsland laatst. Ver van je bed show allemaal ja.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:10 schreef Beauke het volgende:
[..]
Kan, maar dat doen ze vooral in landen van herkomst en niet in het westen.
is goed jongen.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Zweden verstandiger politiek voert zal de ruk naar rechts stoppen. Je hoeft geen 100.000 plus kanslozen op te nemen in je samenleving.
Lekker iedereen bangmaken op Kerst?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vanuit de grachtengordel in Amsterdam is het toch al snel 4 uur rijden naar de locatie van de veldslag tussen koerden en IS aanhangers in Duitsland laatst. Ver van je bed show allemaal ja.
Je bent niet goed snik. Zweden voert een feministisch buitenland beleid dus ze zullen nooit vallen.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:20 schreef Confetti het volgende:
Zweden zal als eerste Europese land vallen. Hopelijk is er dan nog genoeg tijd in de rest van Europa om het tij te keren.
Veldslag? Hoeveel doden en gewonden?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vanuit de grachtengordel in Amsterdam is het toch al snel 4 uur rijden naar de locatie van de veldslag tussen koerden en IS aanhangers in Duitsland laatst. Ver van je bed show allemaal ja.
Ik begreep dat de Zweedse regering nog mensen zocht voor hun feministische buitenlandse beleid.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Lekker iedereen bangmaken op Kerst?
http://www.welt.de/politi(...)n-sich-in-Celle.htmlquote:Op donderdag 25 december 2014 21:26 schreef Beauke het volgende:
[..]
Veldslag? Hoeveel doden en gewonden?
Ik heb de Volkskrant titel overgenomen. Anders worden de rechtsjes boos.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:24 schreef Knudde het volgende:
De titelbrandje aansteken
TS dit was overduidelijk een aanslag knul.
Niet als je zo hypocriet en schijnheilig doet inderdaad.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goed, er is geen discussie met jou mogelijk.
Een feministisch buitenlandbeleid.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent niet goed snik. Zweden voert een feministisch buitenland beleid dus ze zullen nooit vallen.
Waar doe ik hypocriet en schijnheilig? Wijs mij welke hypocrisie en schijnheiligheid ik etaleer in dit topic?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet als je zo hypocriet en schijnheilig doet inderdaad.
Ik geef alleen de oorzaak aan.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:51 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ja lekker logisch dan een moskee in de fik te zetten.
Mooi, dan wil ik jou ook niet meer zien zeiken als we het hebben over oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:45 schreef waxxx het volgende:
[..]
Logisch nadenken? In het Volkskrant artikel wordt het verband ook al gelegd.
Wij nemen gewoon het land terug wat van Joden was maar gestolen was door de moslims, Zweden behoort niet tot de moslims.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:50 schreef Knudde het volgende:
[..]
Mooi, dan wil ik jou ook niet meer zien zeiken als we het hebben over oorzaak en gevolg.
NWS / 11-jarig meisje aangevallen door Palestijnen
AH kijk, een zionistquote:Op donderdag 25 december 2014 21:56 schreef waxxx het volgende:
[..]
Wij nemen gewoon het land terug wat van Joden was maar gestolen was door de moslims, Zweden behoort niet tot de moslims.![]()
Tevens verkrachten wij geen Palestijnen terwijl Zweden een record heeft op dat gebied qua allochtonen, naast de andere misdaden die ze plegen.
Doe je dus niet. Wat vrij walgelijk is. Maar dat je weet je zelf ook.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, ik veroordeel deze daad tenminste zonder er allerlei onzin argumentatie bij te halen.
Foei is geen veroordeling? Oké dan.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Doe je dus niet. Wat vrij walgelijk is. Maar dat je weet je zelf ook.
Wederom. Ontzettend hilarisch.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Foei is geen veroordeling? Oké dan.
Ben je een beetje mad ?quote:Op donderdag 25 december 2014 22:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wederom. Ontzettend hilarisch.
Nee. Maar oog om oog, tand om tand. Die hakbars in Frankrijk hebben ook onschuldige mensen geweld aangedaan.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:49 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Jij juigt geweld tegen onschuldige mensen toe?
Goed, dan zijn dus alle aanslagen in de EU gerechtvaardigd omdat ze heel MO/Afrika naar de puin hebben geschoten met duizenden doden als gevolg.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee. Maar oog om oog, tand om tand. Die hakbars in Frankrijk hebben ook onschuldige mensen geweld aangedaan.
Nee, waarom zou ik.quote:
Welke hakbars?quote:Op donderdag 25 december 2014 22:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee. Maar oog om oog, tand om tand. Die hakbars in Frankrijk hebben ook onschuldige mensen geweld aangedaan.
integendeel. Maar ik kan t niet zielig vinden als er eens moslims overlijden nadat moslims hier mensen afmakenquote:Op donderdag 25 december 2014 22:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Welke hakbars?
Er was maar een hakbar. Nummer twee was een psychiatrisch patiënt en nummer drie was gewoon een autochtone niet religieuze Fransman.
En oog om oog, tand om tand is vrij achterlijk middeleeuws.
Je lijkt mij een IS-fan.![]()
Ik denk dat de verhoudingen behoorlijk andersom zijn als je het over 'eens' hebt.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
integendeel. Maar ik kan t niet zielig vinden als er eens moslims overlijden nadat moslims hier mensen afmaken
Geloof je het zelf.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
integendeel. Maar ik kan t niet zielig vinden als er eens moslims overlijden nadat moslims hier mensen afmaken
Moslims zijn alluhmaal hetzelfduh. Stemp Geert!quote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Shia die het zat zijn dat de soennieten aldoor hun moskeeën afbranden? Goede kans.
Best wel vermijdelijk. Gewoon niet doen. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:40 schreef DrMabuse het volgende:
Onvermijdelijke ellende dit.
Triest.
Er zijn grenzen aan redelijkheid en verdraagzaamheid.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Best wel vermijdelijk. Gewoon niet doen. Zo moeilijk is dat niet.
Jij en ik doen het ook niet.
Mooie extremist-redenatie.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:48 schreef LXIV het volgende:
Kon je op wachten totdat zoiets zou gebeuren. Dit soort 'incidenten' zal de komende jaren alleen maar toenemen. Van 2 kanten. Helaas voor de moslims begint het te vroeg, want eigenlijk was het Avondland ze al in de schoot geworpen. Eigen schuld
Het is een neutrale reactie. Ik geef geen waardeoordeel, ik constateer alleen maar. En zeg 'van 2 kanten'.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooie extremist-redenatie.
quote:Further information: Antisemitism in Sweden
The Malmö Synagogue.
A government study in 2006 estimated that 5% of the total adult population and 39% of adult Muslims "harbour systematic antisemitic views".[32][33] In March 2010, Fredrik Sieradzk of the Jewish community of Malmö told Die Presse, an Austrian Internet publication, that Jews are being "harassed and physically attacked" by "people from the Middle East," although he added that only a small number of Malmo's 40,000 Muslims "exhibit hatred of Jews."[34]
Sieradzk also stated that approximately 30 Jewish families have emigrated from Malmo to Israel in the past year, specifically to escape from harassment estimating that the already small Jewish population is shrinking by 5% a year. “Malmo is a place to move away from, right now many Jews in Malmö are really concerned about the situation and don’t believe they have a future here” he said, citing anti-Semitism as the primary reason.[35] The Swedish newspaper Skånska Dagbladet reported that attacks on Jews in Malmo totaled 79 in 2009, about twice as many as the previous year, according to police statistics.[36]
Judith Popinski, and 86-year-old Holocaust survivor, told The Daily Telegraph that she is no longer invited to schools that have a large Muslim presence to tell her story of surviving the Holocaust. Popinski, who found refuge in Malmo in 1945, stated that, until recently, she told her story in Malmo schools as part of their Holocaust studies program, but that now, many schools no longer ask Holocaust survivors to tell their stories, because Muslim students treat them with such disrespect, either ignoring the speakers or walking out of the class. She further stated that "Malmo reminds me of the anti-Semitism I felt as a child in Poland before the war. “I am not safe as a Jew in Sweden anymore.”[37]
In December 2010, the Jewish human rights organization Simon Wiesenthal Center issued a travel advisory concerning Sweden, advising Jews to express "extreme caution" when visiting the southern parts of the country due to an increase in verbal and physical harassment of Jewish citizens in the city of Malmö.[38]
http://en.wikipedia.org/w(...)den#Ethnic_conflictsquote:Crime
Further information: Crime in Sweden and Immigration and crime
Immigrants are overrepresented in Sweden's crime statistics. In a study by the Swedish National Council for Crime Prevention in 1997–2001, 25% of the almost 1,520,000 offences were found to be committed by people born abroad and almost 20% were committed by Swedish born people of foreign background. In the study, immigrants were found to be four times more likely to be investigated for lethal violence and robbery than ethnic Swedes. In addition, immigrants were three times more likely to be investigated for violent assault, and five times more likely to be investigated for sex crimes. Those from North Africa and Western Asia were overrepresented.[39][40]
Nee. Je zegt dat het "eigen schuld" is van willekeurige onschuldige mensen die worden aangevallen. Dat is extremistisch.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een neutrale reactie. Ik geef geen waardeoordeel, ik constateer alleen maar. En zeg 'van 2 kanten'.
Ik heb het niet over specifieke mensen, maar over de moslimbevolking als geheel.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Je zegt dat het "eigen schuld" is van willekeurige onschuldige mensen die worden aangevallen. Dat is extremistisch.
Bovendien ben jij verre van neutraal.
En jij bent wel 100% neutraal?quote:Op donderdag 25 december 2014 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Je zegt dat het "eigen schuld" is van willekeurige onschuldige mensen die worden aangevallen. Dat is extremistisch.
Zeker niet. Zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En jij bent wel 100% neutraal?
Inderdaad. Extremistisch dus.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het niet over specifieke mensen, maar over de moslimbevolking als geheel.
Eigen schuld klopt voor een deel denk ik.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat zijn twee compleet tegenovergestelde principes.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:05 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Eigen schuld klopt voor een deel denk ik.
Het "De goeden lijden onder de kwaden" principe.
Voor een deel staat er.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat zijn twee compleet tegenovergestelde principes.
Ik zei ook al dat men er niet raar van moet opkijken. Dat maakt mij schijnheilig en hypocriet volgens de TS.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)den#Ethnic_conflicts
Voorbeelden van voedingsbodems voor mensen die een daad tegen dit soort (ranzige) ontwikkelingen willen stellen.
Een groter deel gaat in discussie (voor zover die pc mogelijk is), een klein deel komt in verzet en plaagt dit soort daden als nu is gebeurd. (Als dit is wat het lijkt)
Onvermijdelijk.
Zoveel? Hoe komt dat?quote:Op donderdag 25 december 2014 20:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd wie dit was. Voor iedereen rechtse/gristen gek roept, als je naar het midden oosten kijkt zie je dat de verschillende vormen van islamitische psychische ziekten elkaar ook niet tolereren. Daarom zijn er ook 100.000 gezellige nieuwe Zweden dit jaar.
Tsja, dat waren vooral boze Ásatrú/neopaganisten die er nog steeds niet over heen zijn dat veel kerken in Scandinavië op voormalige pre-christelijke heiligdommen zijn gebouwd.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:12 schreef Morrigan het volgende:
Misschien een onderdeel van de Scandinavische cultuur. In Noorwegen was het een tijdje hip om kerken in de brand te steken.
Als ze hier een kerk verwijderen voor een moskee, kun je ook boze reacties verwachten.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:21 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Tsja, dat waren vooral boze Ásatrú/neopaganisten die er nog steeds niet over heen zijn dat veel kerken in Scandinavië op voormalige pre-christelijke heiligdommen zijn gebouwd.
Sektarische oorlogen in Irak, Syrië, Libië, Jemen en de gewelddadige onderdrukking van minderheden in de golf staten en ik vergeet vast nog wat. Heeft allemaal niks met de islam te maken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:12 schreef Morrigan het volgende:
Misschien een onderdeel van de Scandinavische cultuur. In Noorwegen was het een tijdje hip om kerken in de brand te steken.
[..]
Zoveel? Hoe komt dat?
Ze gaan Poetin aan het huilen maken met een gedegen plan.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Een feministisch buitenlandbeleid.
Interessant, vertel me meer.
quote:Asked how she believes a feminist foreign policy will help end Russian aggression, Wallström suggested it would be useful to review women’s participation in the Organization for Security and Co-operation in Europe and to look at what it does to address the problems women face — a statement exactly as vague as it sounds …
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |