Geen idee, die hoefde zich niet zo druk te maken om racisme denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar het 'begrip' racisme wordt hier vooral gebruikt door figuren die roepen dat ze niks mogen zeggen omdat anderen direct de racisme-kaart zouden spelen.
Wat zou Freud daarvan vinden?
Lekker collectief denken. Geweldig.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niets. Ik vraag me alleen af wiens schuld het nou precies is, van de westerlingen die iedereen opvangen en ruimte geven tot dezelfde vrijheid als ze zelf hebben (en dus niet MEER omdat je gelooft) of de moslim die nergens toegeeft en wel iedereen xenofoob, islamofoob noemt, terwijl er alleen doden zijn gevallen aan de westerse kant.
racistquote:
Vaak zeggen ze ook "raziieeesme". Schijnt enorm hilarisch te zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, maar het 'begrip' racisme wordt hier vooral gebruikt door figuren die roepen dat ze niks mogen zeggen omdat anderen direct de racisme-kaart zouden spelen.
Wat zou Freud daarvan vinden?
Waarom geldt dat dan niet voor "de westerling" die het zo slecht voorheeft met de moslim, dat is wel een groot xenofobisch collectief?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Lekker collectief denken. Geweldig.
Als een willekeurige moslimvrouw op straat wordt aangevallen is het de schuld van de dader en niet alle blanke mannen.
Als er NAVO bommen vallen op burgerdoelen in het MO is het ook niet de schuld van het gehele Westen. Of Breivik. Tristan. Geert W.(die andere)
Zelfde geldt voor moslims. Het gaat om individuen die daders zijn en individuen die slachtoffers zijn.
Watquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom geldt dat dan niet voor "de westerling" die het zo slecht voorheeft met de moslim, dat is wel een groot xenofobisch collectief?
Wat?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat![]()
Als je het slecht voorhebt als individu met andere mensen, is dat gewoon een slechte eigenschap.
Maar hoe kom je erbij dat dat wel collectieve schuld is?
Ik spreek normale mensen er niet op aan dat andere mensen xenofoob zijn.
Guido schreef dat je er niet van moet staan te kijken als blijkt dat er sprake is van brandstichting, omdat het al eerder is gebeurd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat?![]()
.
Je zegt het net vrijwel letterlijk. Als "de moslim" er gewoon maar even vanuit gaat dat het racistisch was, want ze hebben wel meer meegemaakt, dus het is enorm begrijpelijk dat ze dat denken, waarom is het na tienduizenden incidenten zo "verwerpelijk" als mensen er voor het gemak vanuit gaan dat het moslims waren?
Waarom is het voor westerse mensen verwerpelijke generalisatie en is het begrijpelijk voor moslims?
En als ik schreef bij een topic over een overval dat het waarschijnlijk Marokkanen waren, dan ben ik een racist en generaliseer ik.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Guido schreef dat je er niet van moet staan te kijken als blijkt dat er sprake is van brandstichting, omdat het al eerder is gebeurd.
Wat daar precies generaliserend aan is, weet ik niet.
Is de eerste constatering toch de juiste gebleken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als ik schreef bij een topic over een overval dat het waarschijnlijk Marokkanen waren, dan ben ik een racist en generaliseer ik.
Maar idd, zoals altijd, dat kan maar van 1 kant komen, ik snap het nu.
Verrassend is het nietquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Is de eerste constatering toch de juiste gebleken.
Nee, je snapt het niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als ik schreef bij een topic over een overval dat het waarschijnlijk Marokkanen waren, dan ben ik een racist en generaliseer ik.
Maar idd, zoals altijd, dat kan maar van 1 kant komen, ik snap het nu.
In dit geval is het wel verassendquote:
Leuk geprobeerd, maar dat zeg ik helemaal niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat?![]()
.
Je zegt het net vrijwel letterlijk. Als "de moslim" er gewoon maar even vanuit gaat dat het racistisch was, want ze hebben wel meer meegemaakt, dus het is enorm begrijpelijk dat ze dat denken, waarom is het na tienduizenden incidenten zo "verwerpelijk" als mensen er voor het gemak vanuit gaan dat het moslims waren?
Waarom is het voor westerse mensen verwerpelijke generalisatie en is het begrijpelijk voor moslims?
Mijn excuses.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat dan niet in eerste instantie in plaats van zulke absurde insinuaties te maken?
Vind dat serieus echt jammer.
Nu doe je alsof ik het leuk vindt dat mensen op straat elkaar haten en bang voor elkaar zijn. Dat probeer ik juist te voorkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |