Ik zie dat als een zwaktebod je kinderen misbruiken om vakantie te kunnen nemen en daardoor ontnemen van mensen zonder kinderen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Ga je waarschijnlijk verliezen. Kinderen zijn vaak een ontzettend sterk argument in dergelijke discussies.
Inderdaad veel collega's met kinderen en een erg strakke planning.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:44 schreef Alan_Bastard het volgende:
Met een beetje communicatie en logisch nadenken kun je dit soort discussies vrij makkelijk oplossen. Maar kinderen zijn een vrij sterk argument. Wat is het argument dat je vrouw alleen die 3 weken vrij kan nemen? Ook een collega met kinderen?
Neem kinderen
Maar dat is natuurlijke niet echt een hele zwaarwegende reden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:49 schreef Mubassie het volgende:
Daarbij willen wij in deze weken bij vrienden langsgaan op een camping (al is dat geen goede rede )
Who cares? Het is onzin dat iemand met kinderen meer rechten zou hebben dan iemand zonder.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:59 schreef Moppert het volgende:
Maar dat is natuurlijke niet echt een hele zwaarwegende reden.
Afhankelijk van het contract is het gast ouder bureau verplicht om vervanging te regelen. Maar waar geen wil is is er vaak geen weg...quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:34 schreef Mubassie het volgende:
Mijn collega zegt vast te zitten aan deze weken omdat het gastouder gezin waar hij zijn kinderen naartoe brengt dan met vakantie is.
Je zult toch in die 6 dure weken moeten gaan, iemand zonder kinderen heeft een ruimerequote:Op zaterdag 20 december 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Who cares? Het is onzin dat iemand met kinderen meer rechten zou hebben dan iemand zonder.
Er zijn geen redenen te verzinnen waarom iemand zonder kinderen toch in het hoogseizoen zou willen of moeten gaan?quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:08 schreef hoas het volgende:
[..]
Je zult toch in die 6 dure weken moeten gaan, iemand zonder kinderen heeft een ruimere
Goedkopere periode.
Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Who cares? Het is onzin dat iemand met kinderen meer rechten zou hebben dan iemand zonder.
Ja, dat kan. Ik zie alleen niet in waarom dat het probleem zou moeten worden van zijn of haar collega's.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
Niet alle gastouders hebben vervangingDan kan je als ouder toch wel een probleem hebben.
De weken van mijn vrouw staan vast. Daar is een hele strakke planning en veel collega's met kinderen. Zij zou misschien nog wat kunnen regelen alleen gaat dat erg moeilijk. Willen wij trouwens ook niet.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.
Vertel?quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen redenen te verzinnen waarom iemand zonder kinderen toch in het hoogseizoen zou willen of moeten gaan?
Dan gewoon aangeven dat je al 10 jaar lang flexibel bent, maar dat je nu toch echt graag die weken wilt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:47 schreef Mubassie het volgende:
Fijn om dat te weten, dan weet ik zeker dat mijn baas mij die weken gaat geven![]()
Ik ben al 10 jaar werkzaam voor die baas en heb me altijd flexibel opgesteld..
Maar dit jaar gaat het echt even niet anders.
Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:17 schreef wwwever het volgende:
. Laat 'm maar een andere gastouder zoeken.
Ik bedoel uiteraard een vervanger voor de gastouders die (die) 3 weken op vakantie zijn, zodat die collega gewoon kan werken. Waarschijnlijk geen sprake van bureau lijkt me, anders zou er dus wel een vervanger zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:23 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.
Met gastouder/gastouderbureau
Ik werk in het onderwijs, dus als iemand met mij op vakantie wil zal hij toch in de schoolvakantie vrij moeten zijn. De werkgever van mijn ex vond echter van niet (omdat hijzelf en het derde teamlid beide kinderen hadden, moest mijn ex maar in juni of september vrij nemen. En daar moest hij bovendien blij mee zijn, want dan zijn de vakanties veel goedkoper). We zijn gedurende een vol kalenderjaar precies drie dagen samen weggeweest, met Hemelvaart. Omdat wij geen kinderen hadden.quote:
dit dusquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb zelf kinderen maar vind dat altijd zo'n vreemd argument van sommige ouders dat ze voorrang moeten krijgen want zij hebben kinderen
Gewoon aansluiten in de rij met aanvragen.
Ik heb 2 van de 4 jaar in de zonervakantie 3 weken vrij, roulatiesysteem
3 weken voor zomer, eerste 3 weken zomer, laatste 3 weken van zomer en dan 3 weken na zomervakantie. Indien ik anders wil zal ik moeten ruilen onderling
Omdat wanneer je echt niets anders kunt regelen je dan niet naar je werk kunt en dat de "baas" daarom twee werknemers tegelijkertijd kwijt is? (maar aan de andere kant, partner is ook vrij)quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik zie alleen niet in waarom dat het probleem zou moeten worden van zijn of haar collega's.
Oke nooit zo over nagedacht over de gevolgen van in het onderwijs werken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik werk in het onderwijs, dus als iemand met mij op vakantie wil zal hij toch in de schoolvakantie vrij moeten zijn. De werkgever van mijn ex vond echter van niet (omdat hijzelf en het derde teamlid beide kinderen hadden, moest mijn ex maar in juni of september vrij nemen. En daar moest hij bovendien blij mee zijn, want dan zijn de vakanties veel goedkoper). We zijn gedurende een vol kalenderjaar precies drie dagen samen weggeweest, met Hemelvaart. Omdat wij geen kinderen hadden.
Ik doe zelf trouwens ook vrijwilligerswerk voor een kindervakantieweek, die uiteraard altijd in de schoolvakantie is. Toch fijn als je voor zoiets vrij kan zijn.
Gelukkig hij zit niet vast aan de kinderen maar aan de gastouders, hij kan dus ook andere gastouders zoeken voor die periode.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:34 schreef Mubassie het volgende:
Mijn collega zegt vast te zitten aan deze weken omdat het gastouder gezin waar hij zijn kinderen naartoe brengt dan met vakantie is.
Bij ons is dat dus geen optie. En dat heeft o.a te maken met de locatie waar we wonen en het aantal kinderen dat er opgevangen moet worden. De regels zijn best streng. (en terecht ookquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:27 schreef wwwever het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard een vervanger voor de gastouders die (die) 3 weken op vakantie zijn, zodat die collega gewoon kan werken. Waarschijnlijk geen sprake van bureau lijkt me, anders zou er dus wel een vervanger zijn.
Ja wel zo eerlijk.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:05 schreef Wespensteek het volgende:
Het zou goed zijn als mensen geen oordeel vellen over het belang van een ander want mensen hebben nu eenmaal verschillende opvattingen van wat belangrijk is. Onderling oplossen of loten. Als ze er niet uitkomen de weken verdelen zodat beide geen gelijk hebben. Die laatst oplossing zou ik zelf kiezen, jullie krijgen een maand om het samen op te lossen en als dat niet lukt krijgt de één de eerste helft met twee weken ervoor en de ander de laatste helft met de twee weken erna.
Een goede rede? Je moet een toespraak houden of zo?quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:49 schreef Mubassie het volgende:
Daarbij willen wij in deze weken bij vrienden langsgaan op een camping (al is dat geen goede rede)
Je krijgt stukken meer gedaan als je je zo opstelt. Gelijk voorrang eisen met "ik heb kinderen" is zo kinderachtigquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:48 schreef keko het volgende:
Naar mijn mening kun je als ouder niks eisen, wel hopen op een beetje medewerking.
Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.
Niet alle gastouders hebben vervangingDan kan je als ouder toch wel een probleem hebben.
iddquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:51 schreef karton2 het volgende:
Herkenbare discussie.
Kutkinderen verpesten het altijd
Ja, ik zie dat een paar keer terugkomen "zo zwaarwegend is dat niet". Eeeuh. Jawel.quote:Op zondag 21 december 2014 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Ik lees toch echt dat ie graag met vrienden weg wil. Die zijn misschien ook niet bijster flexibel.
En niet alleen hier.quote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sommige doen hier alsof kinderen hebben een zwaarwegende reden is waardoor andere geen zomervakantie mogen vieren.
Tuurlijk zou ik ook ieder jaar de zomervakantie willen hebben, 2 kinderen, partner werkt in basisonderwijs.quote:
Alsof eerder aanvragen dan moet bepalen wie er voor gaat? Overleg onderling is er nodig, en als er dan één collega de poot stijf wenst te houden dan mag de chef voor Salomon spelenquote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Alsof er een zwaarwegende reden nodig zou zijn. TS heeft het eerder aangevraagd.
Sommige doen hier alsof kinderen hebben een zwaarwegende reden is waardoor andere geen zomervakantie mogen vieren.
Dadelijk krijg je medewerkers die hun vakantie aanvraag al jaren van te voren gaan doen.quote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
TS heeft het eerder aangevraagd.
Dwarsliggen?quote:Op zondag 21 december 2014 08:42 schreef Loveless85 het volgende:
Lastig verhaal, en ik heb ook beetje het idee dat het ondertussen bij TS voortkomt uit lekker dwars willen liggen omdat hij vaak genoeg flexibel is geweest. Een echt zwaarwegende reden is er immers niet.
je zult het in onderling overleg met je baas moeten regelen.quote:Op zondag 21 december 2014 09:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dwarsliggen?![]()
Ik vraag alleen maar of er een wet bestaat waarbij mensen met kinderen voorrang hebben bij een vakantieplanning.
Omdat ik ook eens graag in de bouwvak vakantie wil en dat al jaren niet heb gedaan. (Vrijwillig)
Staat vaak in je CAO, wij mogen een half jaar van tevoren vakantie aanvragen en wie het eerst komt die het eerst maalt dus. Enkel de zomervakantie zit (volgens CAO) in roulatie zodat in 4 jaar iedereen minimaal 2 keer tijdens de vakantie 3 weken vrij isquote:Op zondag 21 december 2014 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dadelijk krijg je medewerkers die hun vakantie aanvraag al jaren van te voren gaan doen.
Sterker nog, mensen met kinderen zouden juist minder rechten moeten hebbenquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerder aanvragen vind ik onzin. Dan zou ik nu vast stiekem mijn vakanties vd komende tien jaar vast leggen bij de baas. Die baas moet gewoon beslissen en meer niet.quote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Alsof er een zwaarwegende reden nodig zou zijn. TS heeft het eerder aangevraagd.
Het staat in je CAO wanneer je het kan aanvragen en hoe het geregeld is (als je een CAO hebt dan) en anders zal je werkgever vast iets van een systeem hebben in toekenning als de werknemers er niet uitkomenquote:Op zondag 21 december 2014 11:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eerder aanvragen vind ik onzin. Dan zou ik nu vast stiekem mijn vakanties vd komende tien jaar vast leggen bij de baas. Die baas moet gewoon beslissen en meer niet.
Er is wel een wet dat de werkgever 2 weken heeft om een vakantieaanvraag te beoordelen, en dat afwijzen alleen mag met een dringende reden.quote:Op zondag 21 december 2014 09:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dwarsliggen?![]()
Ik vraag alleen maar of er een wet bestaat waarbij mensen met kinderen voorrang hebben bij een vakantieplanning.
Omdat ik ook eens graag in de bouwvak vakantie wil en dat al jaren niet heb gedaan. (Vrijwillig)
Ik denk dat je dan zelf heel snel het telefoonnummer van het UWV op de speeddial hebt staan. En van Randstad/Tempo Team ook...quote:Op zondag 21 december 2014 12:39 schreef Deshain het volgende:
Snap dat hele kleinburgerlijke gelul over dit onderwerp nooit zo, je geeft gewoon tijdig door wanneer je vrij neemt (is een recht, geen gunst) zonder enige opgaaf van reden.
Past het niet in de planning kan je altijd nog kijken of je iets kan schuiven. Kan dat ook niet geef je WG het telefoonnummer van Randstad/Tempo Team..
Gaat al 10 jaar goed. Plan mijn eigen vakanties wanneer ik wil en denk dat het uitkomt.quote:Op zondag 21 december 2014 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan zelf heel snel het telefoonnummer van het UWV op de speeddial hebt staan. En van Randstad/Tempo Team ook...
Dat is het probleem van de ouders en niet het probleem van iemand die zelf geen kinderen heeft. Die ouders met kinderen gaan dan komend maar lekker in de meivakantie en herfstvakantie een weekje weg. Waarom zou degene zonder kinderen altijd in voor- en naseizoen moeten?quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dit ben ik ook met je eens. Ik geef alleen aan dat sommige van de oplossingen niet altijd kunnen.quote:Op zondag 21 december 2014 17:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de ouders en niet het probleem van iemand die zelf geen kinderen heeft. Die ouders met kinderen gaan dan komend maar lekker in de meivakantie en herfstvakantie een weekje weg. Waarom zou degene zonder kinderen altijd in voor- en naseizoen moeten?
Lekker boeiend, dit is geen probleem wat je neerlegt bij je werkgever of je collega's.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:23 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.
Met gastouder/gastouderbureau
Dat zeg ik ook nietquote:Op zondag 21 december 2014 17:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dit is geen probleem wat je neerlegt bij je werkgever of je collega's.
Als de oplossingen die de ouders bedacht hebben dan moeten ze verder zoeken naar andere oplossingen en niet doen alsof ze belangrijker zijn als hun collega's omdat ze toevallig kinderen hebben.quote:Op zondag 21 december 2014 17:46 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dit ben ik ook met je eens. Ik geef alleen aan dat sommige van de oplossingen niet altijd kunnen.
Daarom zei ik al laat ze maar loten of de werkgever kiezen.
Je kunt niet op elke werkplek zomaar een uitzendkracht inzetten he? Bij mijn baan kan dat bij voorbeeld niet.quote:Op zondag 21 december 2014 12:39 schreef Deshain het volgende:
Snap dat hele kleinburgerlijke gelul over dit onderwerp nooit zo, je geeft gewoon tijdig door wanneer je vrij neemt (is een recht, geen gunst) zonder enige opgaaf van reden.
Past het niet in de planning kan je altijd nog kijken of je iets kan schuiven. Kan dat ook niet geef je WG het telefoonnummer van Randstad/Tempo Team..
Kijk, hier kan ik me dus helemaal in vinden.quote:Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je kunt niet op elke werkplek zomaar een uitzendkracht inzetten he? Bij mijn baan kan dat bij voorbeeld niet.
Ik (kinderloos) pak mijn vakanties al jaren buiten het hoogseizoen. Niet omdat ik per se niet in de zomer vrij wil, maar omdat het mij weinig uitmaakte en ik de rest van collega's (allemaal met kinderen) graag terwille wil zijn. Tot grote vreugde van mijn collega's. Maar nadat deze zomer het werk van 4 man op mijn schouders terecht kwam (en zij in het najaar met 3 man sterk tijdens mijn vakantie mijn werkzaamheden erbij mochten doen) ga ik komende jaar ook in de zomer vrij vragen.
Niet alleen om de hoeveelheid werk die ligt, maar ook omdat het fijn is om vrij te hebben als de festivals zijn, het lekker weer is etc.
Planning gebeurt hier altijd in overleg, en werkt vooral omdat ik schuif. Doe ik dit jaar dus niet, één van mijn collega's vindt het al flauw.Omdat ik 'de keuze heb om buiten het hoogseizoen te gaan en hij niet.'
Ik heb geantwoord dat hij jaren geleden de keuze had al dan niet kinderen te nemen, maar dat ik me daarom niet per se elk jaar hoeft aan te passen. Hij flauw, ik flauw.
Wel jammer dat iets wat je doet om de rest te helpen als vanzelfsprekend wordt gezien. En dat je haast wordt afgestraft als jij nu ook eens wil wat zij al jaren hebben.
Helemaal gelijk heb jequote:Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je kunt niet op elke werkplek zomaar een uitzendkracht inzetten he? Bij mijn baan kan dat bij voorbeeld niet.
Ik (kinderloos) pak mijn vakanties al jaren buiten het hoogseizoen. Niet omdat ik per se niet in de zomer vrij wil, maar omdat het mij weinig uitmaakte en ik de rest van collega's (allemaal met kinderen) graag terwille wil zijn. Tot grote vreugde van mijn collega's. Maar nadat deze zomer het werk van 4 man op mijn schouders terecht kwam (en zij in het najaar met 3 man sterk tijdens mijn vakantie mijn werkzaamheden erbij mochten doen) ga ik komende jaar ook in de zomer vrij vragen.
Niet alleen om de hoeveelheid werk die ligt, maar ook omdat het fijn is om vrij te hebben als de festivals zijn, het lekker weer is etc.
Planning gebeurt hier altijd in overleg, en werkt vooral omdat ik schuif. Doe ik dit jaar dus niet, één van mijn collega's vindt het al flauw.Omdat ik 'de keuze heb om buiten het hoogseizoen te gaan en hij niet.'
Ik heb geantwoord dat hij jaren geleden de keuze had al dan niet kinderen te nemen, maar dat ik me daarom niet per se elk jaar hoeft aan te passen. Hij flauw, ik flauw.
Wel jammer dat iets wat je doet om de rest te helpen als vanzelfsprekend wordt gezien. En dat je haast wordt afgestraft als jij nu ook eens wil wat zij al jaren hebben.
Zat KDV's die gewoon 2 weken dicht gaan hoorquote:Op zondag 21 december 2014 08:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.
Ik had ook een keer een medewerker die betaald zorgverlof wilde opnemen voor haar zoontje omdat haar gastmoeder ziek was geworden. Ja, dus niet. Ouders met kinderen op het KDV hebben die problemen niet.
Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:48 schreef keko het volgende:
De houding van de collega van TS is wel wat onbeschoft (wat betrefthet eisen dus). Hij zou ook kunnen kijken of jullie beide een deel van de tijd zouden kunnen...
Ik wilde vooral zeggen dat de collega niet moet gaan eisen. En als TS zich helemaal niet wil aanpassen of wil kijken wat de mogelijkheden zijn, dan is hij uiteindelijk net zoals zijn collega.quote:Op maandag 22 december 2014 08:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.
ik snap geen reet van dit verhaalquote:Op maandag 22 december 2014 07:49 schreef CoExist het volgende:
Terechte klacht!
Ooit eens een (part-time) collega gehad wiens loser dochter haar zoon niet kon opvoeden en dus woonden beiden bij opa & oma in. Het had wat Jerry Springer achtige trekjes die familie.
Enfin, mijn collega, (opa) begon ook te mekkeren dat hij 4 weken in de bouwvak vrij wilde om op de camping in onze eigen provincie te staan. 30km van het werk...
Hij had immers thuiswonende kinderen.
Dat mijn partner nog op de universiteit zat en gebonden was aan schoolvakantie en weer op tijd naar college moest boeide meneer geen zier.
Uiteindelijk mijn gelijk gehaald.
Tegenwoordig zijn we flexibeler met vakanties en gaan we meestal eind augustus of september weg. Scheelt vaak ook nog eens ¤1000,- ofzo.
ja man, samen kunnen kijken of je allebei een gedeelte van die periode kan... vet onbeschoftquote:Op maandag 22 december 2014 08:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.
Dit ja.quote:Op maandag 22 december 2014 11:27 schreef De-Hamster het volgende:
Ik zelf heb zeker geen kinderen, maar ik zou zeker liever in de juli/augustus op vakantie gaan. Al is het alleen al vanwege het mooie weer en omdat ik hou van gezellige drukte als ik ergens op vakantie ben. Dat zwaarwegende argument van, ik heb kinderen, vind ik sowieso een dooddoener.
Lekker geregeld dan, hoe moet als je een keer je been/nek/armen breekt?quote:Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als iemand een been/nek/arm breekt (en dat is dus al eens gebeurd) dan moet de rest een tandje harder rennen. En moet je sommige dingen laten liggen.quote:Op maandag 22 december 2014 12:25 schreef Deshain het volgende:
[..]
Lekker geregeld dan, hoe moet als je een keer je been/nek/armen breekt?
Ik ga er vanuit dat je een wereldsalaris verdient aangezien er maar vier mensen zijn, inclusief jij, die jouw werk kunnen doen?
Zou bullshit zijn natuurlijk. Jouw argumenten zijn minstens net zo zwaar wegend als die van je collega.quote:Op maandag 22 december 2014 12:18 schreef Mubassie het volgende:
Nouja, ik ga dit jaar voet bij stuk houden en eens niet toegeven.
Kan het echt niet, dan trek ik toch aan het kortste eind waarschijnlijk
nou nou tis allemaal wat...quote:Op maandag 22 december 2014 16:23 schreef paulowna het volgende:
aarch! collega-kinderterreur!
Gelukkig is het hier op de zaak zo dat wie het eerst inschrijft voor de zomervakantie de eerste keus heeft, maar de meesten zijn wel inschikkelijk naar de kindereigenaars toe.
Gelukkig houdt de baas redelijk in de gaten of de kinderlozen niet altijd op minder gewilde tijden weg kunnen.
Veel erger vind ik dat die ##^^%^$kinderen de hele dag opbellen naar hun moeder, of dat moeder aaangeeft wegens ziekte van kind thuis te werken en dan geen moer uitvoert.
Als ik mijn baas was, nam ik geen vrouwen meer aan, bij mannen zie je deze dingen een stuk minder, is mijn ervaring.
quote:Op zondag 21 december 2014 08:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.
Ik had ook een keer een medewerker die betaald zorgverlof wilde opnemen voor haar zoontje omdat haar gastmoeder ziek was geworden. Ja, dus niet. Ouders met kinderen op het KDV hebben die problemen niet.
quote:
quote:Op zondag 21 december 2014 22:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zat KDV's die gewoon 2 weken dicht gaan hoor
Nou, dat lijkt me dan weer niet, met een medewerker die al jaren uit piëteit met zijn collega's de bouwvak laat schieten. Als ik baas was, liet ik TS gaan.quote:
Verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Midden januari hoor ik de planning.quote:Op maandag 22 december 2014 17:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me dan weer niet, met een medewerker die al jaren uit piëteit met zijn collega's de bouwvak laat schieten. Als ik baas was, liet ik TS gaan.
Walgelijk.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mubassie het volgende:
Exacte woorden van mijn collega.. "Ik heb het even uit laten zoeken, maar als het er echt op aan komt krijg ik voorrang omdat ik kinderen heb".![]()
Uit laten zoeken ook nog. Triest figuur.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Midden januari hoor ik de planning.
Vandaag hebben we het er nog over gehad..
Exacte woorden van mijn collega.. "Ik heb het even uit laten zoeken, maar als het er echt op aan komt krijg ik voorrang omdat ik kinderen heb".![]()
Heb 'm maar lekker laten praten
quote:
Wat een lul. Voor hem zou ik dus echt never meer iets doen als het mij niet uit kwam.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mubassie het volgende:
Ja, want dat zal het volgend jaar stukken makkelijker maken....quote:Op maandag 22 december 2014 17:30 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Wat een lul. Voor hem zou ik dus echt never meer iets doen als het mij niet uit kwam.
Als ik het zo lees, boeit die collega het niet iets wanneer de rest op vakantie kan; zolang hij maar kan wanneer hij wil.quote:Op maandag 22 december 2014 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, want dat zal het volgend jaar stukken makkelijker maken....
Nou precies dit bedoel ik.quote:Op maandag 22 december 2014 18:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, boeit die collega het niet iets wanneer de rest op vakantie kan; zolang hij maar kan wanneer hij wil.
Nee, soms staat het wel beschreven in een arbeidsreglement. Ik ben overigens van mening dat dit onzin is; oprotten met die koters van je. Zeker met de reden dat het gastoudergezin niet kanquote:Op maandag 22 december 2014 18:25 schreef Mubassie het volgende:
Afijn, we gaan het zien.
Er zijn dingen waar ik me drukker over kan maken..![]()
Was benieuwd wat jullie ervan vonden en of er daadwerkelijk een soort van wet is
Ook dat laatste zeker niet doen. Hij is jarenlang coulant geweest door zich flexibel op te staan. Nu wil hij eens de primetime weken in de zomer en dan moet de rest zich maar eens flexibel opstellen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:27 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Nee, soms staat het wel beschreven in een arbeidsreglement. Ik ben overigens van mening dat dit onzin is; oprotten met die koters van je. Zeker met de reden dat het gastoudergezin niet kanDan dump je die kinderen ergens anders.
Je hebt groot gelijk, dat je zeker in eerste instantie voet bij stuk wil houden. Eventueel kan je als compromis aangeven dat je wel een week eerder of later wil gaan (pas doen als het niet anders kan).
Ja bijzonder irritant is dat ja. Egocentrisch en geen enkel inlevingsvermogen.quote:Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat die directe collega bonuspunten scoort met die houding. Het eerste vraagstuk voor de werkgever is kan ik hen het verlof weigeren omdat anders de economische continuiteit van het bedrijf in gevaar komt?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:10 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Ook dat laatste zeker niet doen. Hij is jarenlang coulant geweest door zich flexibel op te staan. Nu wil hij eens de primetime weken in de zomer en dan moet de rest zich maar eens flexibel opstellen.
En jij bent een werkgever?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:10 schreef Nielsch het volgende:
ik heb zelf wel kinderen... ik ga maar eens vakantie aanvragen in de periodes die bij ons populair zijn bij mensen zonder kinderen (juni en september)... ik stel mij ook al jarenlang coulant op door juist in de zomermaanden vakantie te nemen zodat de kinderlozen goedkoop op vakantie kunnen. mogen zij eens in de dure zomermaanden, kijken of ze dan niet piepen.
quote:Op zondag 21 december 2014 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Ik lees toch echt dat ie graag met vrienden weg wil. Die zijn misschien ook niet bijster flexibel.
Tjah snap ik, maar zo ga je er gewoon onderling niet uit komen. Want dan zegt collega 'Ja, ik wil graag met m'n kinderen weg'. En die vindt dát zwaarwegend. En dan ben je gelijk klaar.quote:Op zondag 21 december 2014 08:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja, ik zie dat een paar keer terugkomen "zo zwaarwegend is dat niet". Eeeuh. Jawel.
beter weer, oudere kinderen (geen jankende baby), festivalseizoen, meer faciliteiten en activiteiten...quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef ioko het volgende:
Volgens mij gaat dit meestal goed toch? Ik was (en ben nog steeds, ons kind is 1) altijd erg blij dat we niet in het hoogseizoen op vakantie hoefden.
Wat niet wegneemt dat ook iemand zonder kinderen mag kiezen voor een vakantie in het hoogseizoen. Ik zie alleen geen enkel voordeel in vakantie vieren in het hoogseizoen.
Beter weer dan juni en september? Kan inderdaad, maar hangt van locatie af, voor en naseizoen zijn op veel locaties veel beter dan juli en augustus.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
beter weer, oudere kinderen (geen jankende baby), festivalseizoen, meer faciliteiten en activiteiten...
Op het Zuidelijk half-rond zijn de seizoenen net andersom he. Misschien wil men in onze zomer, wel lekker op wintersport in Zuid Amerika.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef ioko het volgende:
Ik zie alleen geen enkel voordeel in vakantie vieren in het hoogseizoen.
In Juli en Augustus is het ook gewoon veel levendiger. Het gros gaat naar Spanje, Frankrijk, Italie, Kroatie, Turkije en Griekenland. Daar is het high-life in Juli en Augustus, zijn in de meeste hotels/campings qua animatie en activiteiten veel meer te doen. Het is overal veel drukker, wat ik zelf ook veel gezelliger vind. Natuurlijk is het weer daar een stuk beter. In Nederland heb je dan ook nog eens de meeste kans dat je goed weer hebt. Behalve de prijs is er voor mij geen enkel voordeel aan het op vakantie moeten gaan in mei/juni of september/oktober.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef ioko het volgende:
Volgens mij gaat dit meestal goed toch? Ik was (en ben nog steeds, ons kind is 1) altijd erg blij dat we niet in het hoogseizoen op vakantie hoefden.
Wat niet wegneemt dat ook iemand zonder kinderen mag kiezen voor een vakantie in het hoogseizoen. Ik zie alleen geen enkel voordeel in vakantie vieren in het hoogseizoen.
Precies dit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:15 schreef ioko het volgende:
[..]
Beter weer dan juni en september? Kan inderdaad, maar hangt van locatie af, voor en naseizoen zijn op veel locaties veel beter dan juli en augustus.
Ik heb zelf veel meer last van oudere kinderen dan van baby's.
Festivals zijn meestal geen 3 of 4 weken lang: een paar dagen vrij lukt meestal wel.
Meer faciliteiten snap ik niet helemaal. In juni en september zijn die er vaak ook.
Activiteiten heb ik zelf weinig behoefte aan, maar kan een reden zijn (wel weer vooral met oudere kinderen)
Maar ik snap wel dat er redenen zijn voor bepaalde mensen. Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen.
Hoe oud ben jij als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:30 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
In Juli en Augustus is het ook gewoon veel levendiger. Het gros gaat naar Spanje, Frankrijk, Italie, Kroatie, Turkije en Griekenland. Daar is het high-life in Juli en Augustus, zijn in de meeste hotels/campings qua animatie en activiteiten veel meer te doen. Het is overal veel drukker, wat ik zelf ook veel gezelliger vind. Natuurlijk is het weer daar een stuk beter. In Nederland heb je dan ook nog eens de meeste kans dat je goed weer hebt. Behalve de prijs is er voor mij geen enkel voordeel aan het op vakantie moeten gaan in mei/juni of september/oktober.
De een noemt het levendig, de ander te druk. Ben je wel eens in Turkije geweest in juli of augustus, qua temperatuur? In juni en september is het in al die landen die je noemt ook mooi weer.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:30 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
In Juli en Augustus is het ook gewoon veel levendiger. Het gros gaat naar Spanje, Frankrijk, Italie, Kroatie, Turkije en Griekenland. Daar is het high-life in Juli en Augustus, zijn in de meeste hotels/campings qua animatie en activiteiten veel meer te doen. Het is overal veel drukker, wat ik zelf ook veel gezelliger vind. Natuurlijk is het weer daar een stuk beter. In Nederland heb je dan ook nog eens de meeste kans dat je goed weer hebt. Behalve de prijs is er voor mij geen enkel voordeel aan het op vakantie moeten gaan in mei/juni of september/oktober.
Ik ga liever in een gezellig drukke voorjaarsvakantie wintersporten dan in een enorm rustige week er omheen. Zeker als de mensen met wie ik wil gaan alleen in die vakanties vrij kunnen nemen (want leraar).quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:36 schreef keko het volgende:
[..]
Precies dit.
[..]
Hoe oud ben jij als ik vragen mag?
Daarnaast ieder zijn ding, maar jij vindt dit kennelijk:
[ afbeelding ]
een fijnere vakantie dan dit?
[ afbeelding ]
Ben weleens 2 weken in Griekenland geweest, 1 in het hoogseizoen en 1 in het naseizoen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:49 schreef ioko het volgende:
De een noemt het levendig, de ander te druk. Ben je wel eens in Turkije geweest in juli of augustus, qua temperatuur? In juni en september is het in al die landen die je noemt ook mooi weer.
22 and counting.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:36 schreef keko het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Turkije ben ik tweemaal geweest in Juli. Was inderdaad erg warm, wellicht tegen de grens van wat nog lekker is. Toch is er dan qua drukte in de centra, horeca, het strand en de activiteiten in en om het hotel veel leuker dan in mei of september waar het seizoen zich langzaam opbouwt of afbouwt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:49 schreef ioko het volgende:
[..]
De een noemt het levendig, de ander te druk. Ben je wel eens in Turkije geweest in juli of augustus, qua temperatuur? In juni en september is het in al die landen die je noemt ook mooi weer.
En mooi weer in Nederland? Als ik in augustus was gegaan was ik weggeregend.
Dit. Helemaal dit.quote:Op zondag 21 december 2014 12:39 schreef Deshain het volgende:
Valt best mee. M'n lief werkt voor een bankverzekeraar die zich ontzettend graag mengt in het priveleven van haar werknemers. Onderdeel daarvan is dat zij - elk jaar weer - proberen te bepalen wanneer wie vakantie krijgt. Wij hebben daar steevast lak aan en dienen elk jaar data in waarop wij weggaan. Standaard worden die meldingen geweigerd met: mag niet, die data staan niet open. Waarop wij aangeven wat de wettelijke regels zijn. Meestal is het dan geregeld. Af en toe doet er iemand moeilijk. Dit jaar bijvoorbeeld. De planner had het hart om te zeggen dat de wettelijke regels voor hem niet golden. Daarop hem even gewezen op de CAO, die keurig verwees naar de wettelijke regels. Mailtje naar hem met een CC naar HR en management loste alles weer op.quote:Op zondag 21 december 2014 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan zelf heel snel het telefoonnummer van het UWV op de speeddial hebt staan. En van Randstad/Tempo Team ook...
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dit. Helemaal dit.
[..]
Valt best mee. M'n lief werkt voor een bankverzekeraar die zich ontzettend graag mengt in het priveleven van haar werknemers. Onderdeel daarvan is dat zij - elk jaar weer - proberen te bepalen wanneer wie vakantie krijgt. Wij hebben daar steevast lak aan en dienen elk jaar data in waarop wij weggaan. Standaard worden die meldingen geweigerd met: mag niet, die data staan niet open. Waarop wij aangeven wat de wettelijke regels zijn. Meestal is het dan geregeld. Af en toe doet er iemand moeilijk. Dit jaar bijvoorbeeld. De planner had het hart om te zeggen dat de wettelijke regels voor hem niet golden. Daarop hem even gewezen op de CAO, die keurig verwees naar de wettelijke regels. Mailtje naar hem met een CC naar HR en management loste alles weer op.
M'n vriendin werkt daar inmiddels 13 jaar, en dat is langer dan de meeste van de regelverzinnende middlemanagementtypes die zo graag naar beneden trappen het volhouden
Geniet ervan!quote:Op maandag 12 januari 2015 12:18 schreef Mubassie het volgende:
Even een update voor de geïnteresseerden.
Ik heb mijn aangevraagde weken gekregen.
Er bestaat idd geen aparte regel wat betreft kinderen.
Werkgever gunt mij deze weken vanwege inzet en flexibiliteit afgelopen jaar..
Collega moet zijn weken verzetten, en is niet te genieten![]()
Volgend jaar krijgt hij wellicht weer eerste keus.
Soms is er geen oplossing. Als kinderen naar school gaan heb je gewoon 6 weken die door de regering bepaald worden. Als je op vakantie wil, dan moet je dus in die 6 weken. Of je het nu leuk vindt of niet. Lijkt mij een meer dan zinnige reden om als ouder de wens te hebben om binnen die 6 weken vakantie op te nemen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:41 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb me er ook jaren en jaren aan geërgerd. Ik heb zelf geen kinderen, maar er is geen enkele zinnige reden te bedenken waarom mensen met kinderen automatisch voorrang zouden krijgen. Eindeloze discussies heb ik er over gehad, maar tot een oplossing komen ho maar.
Ik begrijp de reden volkomen, maar dat is geen reden om de vakantie van een kinderloze in dezelfde periode te weigeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef Tha_Duck het volgende:
Soms is er geen oplossing. Als kinderen naar school gaan heb je gewoon 6 weken die door de regering bepaald worden. Als je op vakantie wil, dan moet je dus in die 6 weken. Of je het nu leuk vindt of niet. Lijkt mij een meer dan zinnige reden om als ouder de wens te hebben om binnen die 6 weken vakantie op te nemen.
Klopt. Er moet ten alle tijden gekeken worden naar de hele situatie. En je hebt als ouder 6 weken, dus daar kan best 3 om 3 als oplossing uit komen.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begrijp de reden volkomen, maar dat is geen reden om de vakantie van een kinderloze in dezelfde periode te weigeren.
Kun je meteen een nieuwe collega inwerken.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klopt. Er moet ten alle tijden gekeken worden naar de hele situatie. En je hebt als ouder 6 weken, dus daar kan best 3 om 3 als oplossing uit komen.
Je moet echter ook weer opletten, als je het op de spits drijft en de ouder meldt zich simpelweg ziek. Dan ben je met zijn allen nog verder van huis.
Als het zo makkelijk was in Nederland....quote:Op maandag 12 januari 2015 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je meteen een nieuwe collega inwerken.
Het lijkt me wel de omgekeerde wereld als je daarmee rekening gaat houden met de vakantie toewijzing.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Je moet echter ook weer opletten, als je het op de spits drijft en de ouder meldt zich simpelweg ziek. Dan ben je met zijn allen nog verder van huis.
Uiteraard, maar het is wel een situatie die kan ontstaan. Dat heb ik diverse keren mee mogen maken van dichtbij.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:44 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het lijkt me wel de omgekeerde wereld als je daarmee rekening gaat houden met de vakantie toewijzing.
Vroeger was je voor je kinderen kreeg flexibel, dan een paar jaar wat minder en daarna weer flexibel. Tegenwoordig verwachten we van iedereen flexibiliteit, hun hele carrière lang. Want als iemand niet flexibel is dan gaat de ikke-ikke-ikke verloren voor de rest.quote:Het is een spel van geven en nemen, je kan als ouder niet alleen maar nemen en als niet ouder alleen maar geven. Rekening houden met elkaar is de hoofdzaak en ja daar horen af en toe teleurstellingen bij.
Weet ik, maar we hadden het toch expliciet over 3 weken zomervakantie? Dat is de enige namelijk waarbij 6 weken bepaalt zijn toch?quote:De regering heeft wel iets meer dan 6 weken per jaar bepaald, eerder 11 weken.
Dat zou ook de enige conclusie moeten zijn als je er objectief naar kijkt.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:18 schreef Mubassie het volgende:
Ik heb mijn aangevraagde weken gekregen.
Er bestaat idd geen aparte regel wat betreft kinderen.
Werkgever gunt mij deze weken vanwege inzet en flexibiliteit afgelopen jaar..
Als ik als werkgever te horen krijgt dat een werknemer ziek is in een periode nadat er eerder een conflict is geweest over dezelfde periode ben ik ook de moeilijkste niet om er een arbodienst op te zetten. Als je daar dan niet op (kan/wil) reageren omdat je jouw vakantie viert zal ik daar alle wettelijke mogelijkheden tot mij beschikking in zetten. Juist in deze tijd waar ontslagprocedures makkelijker dan ooit zijn en er op iedere vacature tientallen tot duizenden reacties volgen denk ik niet dat je met dit soort geintjes moet aankomen.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klopt. Er moet ten alle tijden gekeken worden naar de hele situatie. En je hebt als ouder 6 weken, dus daar kan best 3 om 3 als oplossing uit komen.
Als die persoon thuis blijft kan de arbodienst niets doen hoor, zeker niet als het een eenmalig iets is.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:51 schreef teckna het volgende:
Als ik als werkgever te horen krijgt dat een werknemer ziek is in een periode nadat er eerder een conflict is geweest over dezelfde periode ben ik ook de moeilijkste niet om er een arbodienst op te zetten. Als je daar dan niet op (kan/wil) reageren omdat je jouw vakantie viert zal ik daar alle wettelijke mogelijkheden tot mij beschikking in zetten. Juist in deze tijd waar ontslagprocedures makkelijker dan ooit zijn en er op iedere vacature tientallen tot duizenden reacties volgen denk ik niet dat je met dit soort geintjes moet aankomen.
Darn, ik vind dat onderste plaatje al veel en veel te druk.... ik wil het graag zo:quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:36 schreef keko het volgende:
[..]
Precies dit.
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hoe had je dat dan voor je gezien vanuit het oogpunt van het les geven? Een leraar heeft de verplichting bepaalde stof te geven aan de kinderen en de volgorde is vaak logisch bepaald. Dus de eerste 3 weken onderwerp A, in de 5 weken daarop onderwerp B en dan nog 4 weken onderwerp C.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:59 schreef Leandra het volgende:
Als het werkelijk een probleem is de zomervakantie te verdelen onder de werknemers dan zou men misschien eens maximaal 2 weken in de zomervakantie moeten hanteren, dan kom je al een eind verder.
Hier overigens geen probleem, want man en collega hebben beiden kinderen, en als ze straks allemaal schoolgaand zijn iig niet in dezelfde regio's, maar dan zal daar dus verdeeld moeten worden, hoewel ik het een stuk prettiger zou vinden als men niet zo absurd strikt was met de leerplicht.
Ik hoef niet zo nodig tijdens een schoolvakantie weg, ik ga veel liever buiten de schoolvakanties, maar dat mag dus niet.
Misschien moet men met de huidige cultuur waarin beide ouder meestal werken eens na gaan denken over het beperken van de vaste schoolvakanties en de ouders de mogelijkheid geven zelf een vakantieperiode te plannen.
Op Dalton- en Montessori-onderwijs zijn ze een stuk minder strikt met in periode X moet stof Y behandeld zijn, en dat werkt ook prima.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
En hoe had je dat dan voor je gezien vanuit het oogpunt van het les geven? Een leraar heeft de verplichting bepaalde stof te geven aan de kinderen en de volgorde is vaak logisch bepaald. Dus de eerste 3 weken onderwerp A, in de 5 weken daarop onderwerp B en dan nog 4 weken onderwerp C.
Nu beslis jij dat je week 3 en 4 vakantie wilt. De ouders van een klasgenootje van een kind wil in week 4 en 5 op vakantie en weer een ander ouder besluit in week 5 en 6 op vakantie te gaan en alle andere ouders weer op andere momenten. Jouw kind mist dan dus de stof gegeven in week 3 en 4 en naast dat de leraar in week 5 en 6 de stof voor die periode les geeft, moet hij daarnaast ook jou kind nog even extra onderwijzen met de stof van week 3 en 4. Daarbij moet hij van een ander kind ook nog even de stof van week 4 bij spijkeren. Nog maar te zwijgen van alle andere kinderen die mogelijk vakantie hadden in die weken. En dit is nog maar een klein fragment van voorbeelden. En vergeet de administratie niet, per leerling moet hij bijhouden wie welke stof al heeft gehad en wie welke stof niet. Daarnaast wil hij zelf ook af en toe een week of twee vrij, immers, hij heeft ook vrije dagen die hij op kan nemen. De leraar wordt gillend gek.
Dus het is leuk dat jij wilt dat jij kunt bepalen wanneer je vrij wilt, maar in de praktijk is dat dus totaal niet haalbaar. Oh, en zelfstandig werken voor de leerling kun je vergeten natuurlijk. Kinderen hebben simpelweg de discipline daar niet voor.
Maar die persoon wou toch (3 weken) op vakantie? Welk nut heeft anders het ziekmelden?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als die persoon thuis blijft kan de arbodienst niets doen hoor, zeker niet als het een eenmalig iets is.
Het kan ook noodzakelijk zijn om thuis te zijn omdat er geen opvang is, dat je op vakantie gaat of niet is nog een andere vraag.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar die persoon wou toch (3 weken) op vakantie? Welk nut heeft anders het ziekmelden?
Als je met je reet in Texel ligt of op met een caravan in Frankrijk zit mis je al heel erg snel die oproep voor de arbo die twee dagen later is.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als die persoon thuis blijft kan de arbodienst niets doen hoor, zeker niet als het een eenmalig iets is.
Is goed werkbaar hoor. Mijn neefje (5 jaar) heeft 2 weken zomer en 2 weken kerst, de rest is vrij inplanbaar.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef Cornelis83 het volgende:
En hoe had je dat dan voor je gezien vanuit het oogpunt van het les geven? Een leraar heeft de verplichting bepaalde stof te geven aan de kinderen en de volgorde is vaak logisch bepaald. Dus de eerste 3 weken onderwerp A, in de 5 weken daarop onderwerp B en dan nog 4 weken onderwerp C.
Ik denk dat wij het grotendeels wel eens zijn, ik zou zelf als niet-ouder ook niet expres in een kindervakantie vrij nemen. Maar soms komt het zo uit, dan moet je als ouder niet dingen gaan eisen waar je geen recht op hebt.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is wel een situatie die kan ontstaan. Dat heb ik diverse keren mee mogen maken van dichtbij.
[..]
Vroeger was je voor je kinderen kreeg flexibel, dan een paar jaar wat minder en daarna weer flexibel. Tegenwoordig verwachten we van iedereen flexibiliteit, hun hele carrière lang. Want als iemand niet flexibel is dan gaat de ikke-ikke-ikke verloren voor de rest.
Maar ben het, zoals ik al meermaals heb gezegd, 100% met je eens. Het moet van 2 kanten komen. Waarbij ik wel aanteken dat er niet vergeten moet worden dat een ouder gewoon bepaalde weken door de overheid toegewezen krijgt, daar kan de ouder niet flexibel mee omgaan al wil hij het nog zo graag.
[..]
Weet ik, maar we hadden het toch expliciet over 3 weken zomervakantie? Dat is de enige namelijk waarbij 6 weken bepaalt zijn toch?
Rest maar 1 vraag, heb jij kinderen?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef teckna het volgende:
Als het is omdat zoals je in een ander post aanhaalt omdat er anders niemand bij de kinderen is en je daarom thuis zit ben je vooral je kont in de krib aan het gooien want er is echt altijd wel een oplossing te vinden. Al dan niet met een zomerkamp, opa & oma, thuiswerkdagjes/halve dagen werken in overleg met je baas, hulp van vrienden, etc, etc... Maar dan moet je inderdaad even wat moeite nemen.
Het lijkt me toch dat je dit op een andere manier kortsluit met de werkgever dan via een ziekmelding.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het kan ook noodzakelijk zijn om thuis te zijn omdat er geen opvang is, dat je op vakantie gaat of niet is nog een andere vraag.
Ja, dat kan ook. Het kan ook dat de partner geen vrij kan krijgen in die periode. De mogelijkheden wat allemaal kán, zijn legio.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het kan ook noodzakelijk zijn om thuis te zijn omdat er geen opvang is, dat je op vakantie gaat of niet is nog een andere vraag.
Heb jij ze?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Rest maar 1 vraag, heb jij kinderen?
Ja duh, dat lijkt mij logisch. Maar dan is het bewijzen en er een sanctie aan verbinden echt niet zomaar gedaan. Bewijs het maar eens.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat je dit op een andere manier kortsluit met de werkgever dan via een ziekmelding.
Zeker.quote:
Inderdaad!quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:38 schreef dikke_donder het volgende:
Het ligt volledig aan jou werkgever. Als hij eerlijk is kijkt hij naar de afgelopen vakantie periodes en baseert het daarop..
Wat denken die lui wel niet he...manmanmanquote:maar mijn collega zegt dat hij voorrang krijgt omdat hij kinderen heeft.
Die indruk kreeg ik al jaquote:
Tja, ze zeggen wel eens, kinderen nemen is een keuze; toegegeven, dat is nogal een cliché. Maar kinderen nemen én tweeverdienen is zeker wel een keuze.quote:En uit ervaring weet ik hoe vervelend het is om een beroep te doen op andere mensen, dat zal misschien mijn (onze) aard zijn, maar altijd maar zoeken naar oppas onder familie of vrienden is bijzonder vervelend. Zeker met de gedachte dat directe familie allemaal werkt of dusdanig ver (250+ KM) woont dat het bijna ondoenlijk is.
Nu met het kinderdagverblijf is het allemaal niet zo'n probleem, maar straks met school en de schoolvakanties zie ik wel lastige situaties ontstaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |