Alsof eerder aanvragen dan moet bepalen wie er voor gaat? Overleg onderling is er nodig, en als er dan één collega de poot stijf wenst te houden dan mag de chef voor Salomon spelenquote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Alsof er een zwaarwegende reden nodig zou zijn. TS heeft het eerder aangevraagd.
Sommige doen hier alsof kinderen hebben een zwaarwegende reden is waardoor andere geen zomervakantie mogen vieren.
Dadelijk krijg je medewerkers die hun vakantie aanvraag al jaren van te voren gaan doen.quote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
TS heeft het eerder aangevraagd.
Dwarsliggen?quote:Op zondag 21 december 2014 08:42 schreef Loveless85 het volgende:
Lastig verhaal, en ik heb ook beetje het idee dat het ondertussen bij TS voortkomt uit lekker dwars willen liggen omdat hij vaak genoeg flexibel is geweest. Een echt zwaarwegende reden is er immers niet.
je zult het in onderling overleg met je baas moeten regelen.quote:Op zondag 21 december 2014 09:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dwarsliggen?![]()
Ik vraag alleen maar of er een wet bestaat waarbij mensen met kinderen voorrang hebben bij een vakantieplanning.
Omdat ik ook eens graag in de bouwvak vakantie wil en dat al jaren niet heb gedaan. (Vrijwillig)
Staat vaak in je CAO, wij mogen een half jaar van tevoren vakantie aanvragen en wie het eerst komt die het eerst maalt dus. Enkel de zomervakantie zit (volgens CAO) in roulatie zodat in 4 jaar iedereen minimaal 2 keer tijdens de vakantie 3 weken vrij isquote:Op zondag 21 december 2014 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dadelijk krijg je medewerkers die hun vakantie aanvraag al jaren van te voren gaan doen.
Sterker nog, mensen met kinderen zouden juist minder rechten moeten hebbenquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Who cares? Het is onzin dat iemand met kinderen meer rechten zou hebben dan iemand zonder.
Eerder aanvragen vind ik onzin. Dan zou ik nu vast stiekem mijn vakanties vd komende tien jaar vast leggen bij de baas. Die baas moet gewoon beslissen en meer niet.quote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Alsof er een zwaarwegende reden nodig zou zijn. TS heeft het eerder aangevraagd.
Sommige doen hier alsof kinderen hebben een zwaarwegende reden is waardoor andere geen zomervakantie mogen vieren.
Het staat in je CAO wanneer je het kan aanvragen en hoe het geregeld is (als je een CAO hebt dan) en anders zal je werkgever vast iets van een systeem hebben in toekenning als de werknemers er niet uitkomenquote:Op zondag 21 december 2014 11:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eerder aanvragen vind ik onzin. Dan zou ik nu vast stiekem mijn vakanties vd komende tien jaar vast leggen bij de baas. Die baas moet gewoon beslissen en meer niet.
Er is wel een wet dat de werkgever 2 weken heeft om een vakantieaanvraag te beoordelen, en dat afwijzen alleen mag met een dringende reden.quote:Op zondag 21 december 2014 09:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dwarsliggen?![]()
Ik vraag alleen maar of er een wet bestaat waarbij mensen met kinderen voorrang hebben bij een vakantieplanning.
Omdat ik ook eens graag in de bouwvak vakantie wil en dat al jaren niet heb gedaan. (Vrijwillig)
Ik denk dat je dan zelf heel snel het telefoonnummer van het UWV op de speeddial hebt staan. En van Randstad/Tempo Team ook...quote:Op zondag 21 december 2014 12:39 schreef Deshain het volgende:
Snap dat hele kleinburgerlijke gelul over dit onderwerp nooit zo, je geeft gewoon tijdig door wanneer je vrij neemt (is een recht, geen gunst) zonder enige opgaaf van reden.
Past het niet in de planning kan je altijd nog kijken of je iets kan schuiven. Kan dat ook niet geef je WG het telefoonnummer van Randstad/Tempo Team..
Gaat al 10 jaar goed. Plan mijn eigen vakanties wanneer ik wil en denk dat het uitkomt.quote:Op zondag 21 december 2014 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan zelf heel snel het telefoonnummer van het UWV op de speeddial hebt staan. En van Randstad/Tempo Team ook...
Dat is het probleem van de ouders en niet het probleem van iemand die zelf geen kinderen heeft. Die ouders met kinderen gaan dan komend maar lekker in de meivakantie en herfstvakantie een weekje weg. Waarom zou degene zonder kinderen altijd in voor- en naseizoen moeten?quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.
Niet alle gastouders hebben vervangingDan kan je als ouder toch wel een probleem hebben.
Dit ben ik ook met je eens. Ik geef alleen aan dat sommige van de oplossingen niet altijd kunnen.quote:Op zondag 21 december 2014 17:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de ouders en niet het probleem van iemand die zelf geen kinderen heeft. Die ouders met kinderen gaan dan komend maar lekker in de meivakantie en herfstvakantie een weekje weg. Waarom zou degene zonder kinderen altijd in voor- en naseizoen moeten?
Lekker boeiend, dit is geen probleem wat je neerlegt bij je werkgever of je collega's.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:23 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.
Met gastouder/gastouderbureau
Dat zeg ik ook nietquote:Op zondag 21 december 2014 17:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dit is geen probleem wat je neerlegt bij je werkgever of je collega's.
Als de oplossingen die de ouders bedacht hebben dan moeten ze verder zoeken naar andere oplossingen en niet doen alsof ze belangrijker zijn als hun collega's omdat ze toevallig kinderen hebben.quote:Op zondag 21 december 2014 17:46 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dit ben ik ook met je eens. Ik geef alleen aan dat sommige van de oplossingen niet altijd kunnen.
Daarom zei ik al laat ze maar loten of de werkgever kiezen.
Je kunt niet op elke werkplek zomaar een uitzendkracht inzetten he? Bij mijn baan kan dat bij voorbeeld niet.quote:Op zondag 21 december 2014 12:39 schreef Deshain het volgende:
Snap dat hele kleinburgerlijke gelul over dit onderwerp nooit zo, je geeft gewoon tijdig door wanneer je vrij neemt (is een recht, geen gunst) zonder enige opgaaf van reden.
Past het niet in de planning kan je altijd nog kijken of je iets kan schuiven. Kan dat ook niet geef je WG het telefoonnummer van Randstad/Tempo Team..
Kijk, hier kan ik me dus helemaal in vinden.quote:Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je kunt niet op elke werkplek zomaar een uitzendkracht inzetten he? Bij mijn baan kan dat bij voorbeeld niet.
Ik (kinderloos) pak mijn vakanties al jaren buiten het hoogseizoen. Niet omdat ik per se niet in de zomer vrij wil, maar omdat het mij weinig uitmaakte en ik de rest van collega's (allemaal met kinderen) graag terwille wil zijn. Tot grote vreugde van mijn collega's. Maar nadat deze zomer het werk van 4 man op mijn schouders terecht kwam (en zij in het najaar met 3 man sterk tijdens mijn vakantie mijn werkzaamheden erbij mochten doen) ga ik komende jaar ook in de zomer vrij vragen.
Niet alleen om de hoeveelheid werk die ligt, maar ook omdat het fijn is om vrij te hebben als de festivals zijn, het lekker weer is etc.
Planning gebeurt hier altijd in overleg, en werkt vooral omdat ik schuif. Doe ik dit jaar dus niet, één van mijn collega's vindt het al flauw.Omdat ik 'de keuze heb om buiten het hoogseizoen te gaan en hij niet.'
Ik heb geantwoord dat hij jaren geleden de keuze had al dan niet kinderen te nemen, maar dat ik me daarom niet per se elk jaar hoeft aan te passen. Hij flauw, ik flauw.
Wel jammer dat iets wat je doet om de rest te helpen als vanzelfsprekend wordt gezien. En dat je haast wordt afgestraft als jij nu ook eens wil wat zij al jaren hebben.
Helemaal gelijk heb jequote:Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je kunt niet op elke werkplek zomaar een uitzendkracht inzetten he? Bij mijn baan kan dat bij voorbeeld niet.
Ik (kinderloos) pak mijn vakanties al jaren buiten het hoogseizoen. Niet omdat ik per se niet in de zomer vrij wil, maar omdat het mij weinig uitmaakte en ik de rest van collega's (allemaal met kinderen) graag terwille wil zijn. Tot grote vreugde van mijn collega's. Maar nadat deze zomer het werk van 4 man op mijn schouders terecht kwam (en zij in het najaar met 3 man sterk tijdens mijn vakantie mijn werkzaamheden erbij mochten doen) ga ik komende jaar ook in de zomer vrij vragen.
Niet alleen om de hoeveelheid werk die ligt, maar ook omdat het fijn is om vrij te hebben als de festivals zijn, het lekker weer is etc.
Planning gebeurt hier altijd in overleg, en werkt vooral omdat ik schuif. Doe ik dit jaar dus niet, één van mijn collega's vindt het al flauw.Omdat ik 'de keuze heb om buiten het hoogseizoen te gaan en hij niet.'
Ik heb geantwoord dat hij jaren geleden de keuze had al dan niet kinderen te nemen, maar dat ik me daarom niet per se elk jaar hoeft aan te passen. Hij flauw, ik flauw.
Wel jammer dat iets wat je doet om de rest te helpen als vanzelfsprekend wordt gezien. En dat je haast wordt afgestraft als jij nu ook eens wil wat zij al jaren hebben.
Zat KDV's die gewoon 2 weken dicht gaan hoorquote:Op zondag 21 december 2014 08:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.
Ik had ook een keer een medewerker die betaald zorgverlof wilde opnemen voor haar zoontje omdat haar gastmoeder ziek was geworden. Ja, dus niet. Ouders met kinderen op het KDV hebben die problemen niet.
Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:48 schreef keko het volgende:
De houding van de collega van TS is wel wat onbeschoft (wat betrefthet eisen dus). Hij zou ook kunnen kijken of jullie beide een deel van de tijd zouden kunnen...
Ik wilde vooral zeggen dat de collega niet moet gaan eisen. En als TS zich helemaal niet wil aanpassen of wil kijken wat de mogelijkheden zijn, dan is hij uiteindelijk net zoals zijn collega.quote:Op maandag 22 december 2014 08:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.
ik snap geen reet van dit verhaalquote:Op maandag 22 december 2014 07:49 schreef CoExist het volgende:
Terechte klacht!
Ooit eens een (part-time) collega gehad wiens loser dochter haar zoon niet kon opvoeden en dus woonden beiden bij opa & oma in. Het had wat Jerry Springer achtige trekjes die familie.
Enfin, mijn collega, (opa) begon ook te mekkeren dat hij 4 weken in de bouwvak vrij wilde om op de camping in onze eigen provincie te staan. 30km van het werk...
Hij had immers thuiswonende kinderen.
Dat mijn partner nog op de universiteit zat en gebonden was aan schoolvakantie en weer op tijd naar college moest boeide meneer geen zier.
Uiteindelijk mijn gelijk gehaald.
Tegenwoordig zijn we flexibeler met vakanties en gaan we meestal eind augustus of september weg. Scheelt vaak ook nog eens ¤1000,- ofzo.
ja man, samen kunnen kijken of je allebei een gedeelte van die periode kan... vet onbeschoftquote:Op maandag 22 december 2014 08:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.
Dit ja.quote:Op maandag 22 december 2014 11:27 schreef De-Hamster het volgende:
Ik zelf heb zeker geen kinderen, maar ik zou zeker liever in de juli/augustus op vakantie gaan. Al is het alleen al vanwege het mooie weer en omdat ik hou van gezellige drukte als ik ergens op vakantie ben. Dat zwaarwegende argument van, ik heb kinderen, vind ik sowieso een dooddoener.
Lekker geregeld dan, hoe moet als je een keer je been/nek/armen breekt?quote:Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als iemand een been/nek/arm breekt (en dat is dus al eens gebeurd) dan moet de rest een tandje harder rennen. En moet je sommige dingen laten liggen.quote:Op maandag 22 december 2014 12:25 schreef Deshain het volgende:
[..]
Lekker geregeld dan, hoe moet als je een keer je been/nek/armen breekt?
Ik ga er vanuit dat je een wereldsalaris verdient aangezien er maar vier mensen zijn, inclusief jij, die jouw werk kunnen doen?
Zou bullshit zijn natuurlijk. Jouw argumenten zijn minstens net zo zwaar wegend als die van je collega.quote:Op maandag 22 december 2014 12:18 schreef Mubassie het volgende:
Nouja, ik ga dit jaar voet bij stuk houden en eens niet toegeven.
Kan het echt niet, dan trek ik toch aan het kortste eind waarschijnlijk
nou nou tis allemaal wat...quote:Op maandag 22 december 2014 16:23 schreef paulowna het volgende:
aarch! collega-kinderterreur!
Gelukkig is het hier op de zaak zo dat wie het eerst inschrijft voor de zomervakantie de eerste keus heeft, maar de meesten zijn wel inschikkelijk naar de kindereigenaars toe.
Gelukkig houdt de baas redelijk in de gaten of de kinderlozen niet altijd op minder gewilde tijden weg kunnen.
Veel erger vind ik dat die ##^^%^$kinderen de hele dag opbellen naar hun moeder, of dat moeder aaangeeft wegens ziekte van kind thuis te werken en dan geen moer uitvoert.
Als ik mijn baas was, nam ik geen vrouwen meer aan, bij mannen zie je deze dingen een stuk minder, is mijn ervaring.
quote:Op zondag 21 december 2014 08:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.
Ik had ook een keer een medewerker die betaald zorgverlof wilde opnemen voor haar zoontje omdat haar gastmoeder ziek was geworden. Ja, dus niet. Ouders met kinderen op het KDV hebben die problemen niet.
quote:
quote:Op zondag 21 december 2014 22:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zat KDV's die gewoon 2 weken dicht gaan hoor
Nou, dat lijkt me dan weer niet, met een medewerker die al jaren uit piëteit met zijn collega's de bouwvak laat schieten. Als ik baas was, liet ik TS gaan.quote:
Verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Midden januari hoor ik de planning.quote:Op maandag 22 december 2014 17:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me dan weer niet, met een medewerker die al jaren uit piëteit met zijn collega's de bouwvak laat schieten. Als ik baas was, liet ik TS gaan.
Walgelijk.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mubassie het volgende:
Exacte woorden van mijn collega.. "Ik heb het even uit laten zoeken, maar als het er echt op aan komt krijg ik voorrang omdat ik kinderen heb".![]()
Uit laten zoeken ook nog. Triest figuur.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Midden januari hoor ik de planning.
Vandaag hebben we het er nog over gehad..
Exacte woorden van mijn collega.. "Ik heb het even uit laten zoeken, maar als het er echt op aan komt krijg ik voorrang omdat ik kinderen heb".![]()
Heb 'm maar lekker laten praten
quote:
Wat een lul. Voor hem zou ik dus echt never meer iets doen als het mij niet uit kwam.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mubassie het volgende:
Ja, want dat zal het volgend jaar stukken makkelijker maken....quote:Op maandag 22 december 2014 17:30 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Wat een lul. Voor hem zou ik dus echt never meer iets doen als het mij niet uit kwam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |