abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147781598
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn geen redenen te verzinnen waarom iemand zonder kinderen toch in het hoogseizoen zou willen of moeten gaan?
Vertel?
Want ik zal blij zijn als wij weer buiten het seizoen kunnen gaan, want het is goedkoper en ik heb geen last van die andere 80.000 jankende kinderen.
pi_147781632
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:47 schreef Mubassie het volgende:
Fijn om dat te weten, dan weet ik zeker dat mijn baas mij die weken gaat geven :)
Ik ben al 10 jaar werkzaam voor die baas en heb me altijd flexibel opgesteld..
Maar dit jaar gaat het echt even niet anders.
Dan gewoon aangeven dat je al 10 jaar lang flexibel bent, maar dat je nu toch echt graag die weken wilt.

Als je werkgever dan nog steeds moeilijk doet; dan lijkt mij dat het einde van jouw flexibele houding alle volgende keren.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:23:13 #28
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147781649
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:17 schreef wwwever het volgende:
. Laat 'm maar een andere gastouder zoeken.
Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.
Met gastouder/gastouderbureau :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147781779
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:23 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.
Met gastouder/gastouderbureau :Y
Ik bedoel uiteraard een vervanger voor de gastouders die (die) 3 weken op vakantie zijn, zodat die collega gewoon kan werken. Waarschijnlijk geen sprake van bureau lijkt me, anders zou er dus wel een vervanger zijn.
Intentionally left blank.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:27:52 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147781799
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:21 schreef hoas het volgende:

[..]

Vertel?
Ik werk in het onderwijs, dus als iemand met mij op vakantie wil zal hij toch in de schoolvakantie vrij moeten zijn. De werkgever van mijn ex vond echter van niet (omdat hijzelf en het derde teamlid beide kinderen hadden, moest mijn ex maar in juni of september vrij nemen. En daar moest hij bovendien blij mee zijn, want dan zijn de vakanties veel goedkoper). We zijn gedurende een vol kalenderjaar precies drie dagen samen weggeweest, met Hemelvaart. Omdat wij geen kinderen hadden.
Ik doe zelf trouwens ook vrijwilligerswerk voor een kindervakantieweek, die uiteraard altijd in de schoolvakantie is. Toch fijn als je voor zoiets vrij kan zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147781825
:r

Ik zal als kinderloze altijd mijn best te doen collega's met kinderen tegemoet te komen in hun vakantiewens, maar zodra ze gaan schermen met "dat is mijn recht ivm een keuze die zelf heb gemaakt" zou het heel snel gedaan zijn hoor -O-
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147781936
Ooit iemand meeegemaakt die -terecht- haar poot stijf hield.
Zij hoorde eerst het probleem aan, vroeg door en zo....en kwam met de oplossing:

Moeder zou week 1, 2, en 3 met de kinderen doorbrengen. Vader zou week 3, 4 en 5 vakantie vieren met de kinderen. Gewoon, 1 week met zijn allen, 2 weken kinderen met moeder en 2 weken de kinderen met vader.
En dat andere weekje vakantie "konden ze toch vast wel bij de oppas terecht of bij oma logeren of zo?"
Sterk staaltje oplossingsgericht denken was dat.
pi_147781941
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb zelf kinderen maar vind dat altijd zo'n vreemd argument van sommige ouders dat ze voorrang moeten krijgen want zij hebben kinderen :')

Gewoon aansluiten in de rij met aanvragen.

Ik heb 2 van de 4 jaar in de zonervakantie 3 weken vrij, roulatiesysteem
3 weken voor zomer, eerste 3 weken zomer, laatste 3 weken van zomer en dan 3 weken na zomervakantie. Indien ik anders wil zal ik moeten ruilen onderling
dit dus
echt achterlijk
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  Milf zaterdag 20 december 2014 @ 19:33:53 #34
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147782019
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Ik zie alleen niet in waarom dat het probleem zou moeten worden van zijn of haar collega's.
Omdat wanneer je echt niets anders kunt regelen je dan niet naar je werk kunt en dat de "baas" daarom twee werknemers tegelijkertijd kwijt is? (maar aan de andere kant, partner is ook vrij)

Wat ook kan (maar men vast niet wil horen, is aaneensluitend en beide 1.5 weken in die periode.
Wat ook kan is dat de persoon met de kinderen de andere drie weken vrij neemt en de partner de andere drie. Maar dat wil men ook vast niet. Maar tja, als BEIDE partijen geen millimeter flexibel wil zijn....

Overigens heb ik mij (toen ik kindloos was) altijd aangepast aan mensen met kinderen w.b. de vakanties. Ik had daar niet zo'n moeite mee. De eerste keer ( ik was jong en onwetend) keek ik er wel raar van op, tot ze uitlegden dat het wel fijn is wanneer pappa én mamma met kind vakantie hebben en er geen andere keuze is. Och joh, als dat het is! Geen probleem :).

Nu ik zelf moeder ben en helaas vast zit aan de vakantieplanning van de regering en het alleen moet zien te rooien, is het soms wel spannend of je vrij kunt krijgen. Gelukkig nog nooit een probleem geweest tot nu toe. Soms kwam het niet uit qua planning en werd er gevraag wie er een dag kom komen. Een dag (of2) oppas is nog wel te regelen. Overigens heb ik vier weken vakantie en logeert dochterlief de andere twee weken door de weeks bij opa en oma.
En elke collega die kijkt of die ook kan komen. Samen oplossingsgericht denken. Ik vind dat erg prettig.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_147782227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik werk in het onderwijs, dus als iemand met mij op vakantie wil zal hij toch in de schoolvakantie vrij moeten zijn. De werkgever van mijn ex vond echter van niet (omdat hijzelf en het derde teamlid beide kinderen hadden, moest mijn ex maar in juni of september vrij nemen. En daar moest hij bovendien blij mee zijn, want dan zijn de vakanties veel goedkoper). We zijn gedurende een vol kalenderjaar precies drie dagen samen weggeweest, met Hemelvaart. Omdat wij geen kinderen hadden.
Ik doe zelf trouwens ook vrijwilligerswerk voor een kindervakantieweek, die uiteraard altijd in de schoolvakantie is. Toch fijn als je voor zoiets vrij kan zijn.
Oke nooit zo over nagedacht over de gevolgen van in het onderwijs werken.
pi_147782567
Naar mijn mening kun je als ouder niks eisen, wel hopen op een beetje medewerking.
Ik heb een kind, maar zit juist niet bij een gastouder, maar een kinderdagverblijf. Ik kan dan ook vakantie opnemen wanneer ik wil en ben niet afhankelijk van wanneer bijv. een begeleidster met vakantie wil (helaas zorgt mijn werk er wel weer voor dat het het makkelijkste is wanneer ik meestal in de zomer vakantie opneem....)
De houding van de collega van TS is wel wat onbeschoft (wat betrefthet eisen dus). Hij zou ook kunnen kijken of jullie beide een deel van de tijd zouden kunnen...
pi_147783262
Het zou goed zijn als mensen geen oordeel vellen over het belang van een ander want mensen hebben nu eenmaal verschillende opvattingen van wat belangrijk is. Onderling oplossen of loten. Als ze er niet uitkomen de weken verdelen zodat beide geen gelijk hebben. Die laatst oplossing zou ik zelf kiezen, jullie krijgen een maand om het samen op te lossen en als dat niet lukt krijgt de één de eerste helft met twee weken ervoor en de ander de laatste helft met de twee weken erna.
pi_147783545
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:34 schreef Mubassie het volgende:
Mijn collega zegt vast te zitten aan deze weken omdat het gastouder gezin waar hij zijn kinderen naartoe brengt dan met vakantie is.
Gelukkig hij zit niet vast aan de kinderen maar aan de gastouders, hij kan dus ook andere gastouders zoeken voor die periode.
  zaterdag 20 december 2014 @ 20:13:03 #39
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147783557
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:27 schreef wwwever het volgende:

[..]

Ik bedoel uiteraard een vervanger voor de gastouders die (die) 3 weken op vakantie zijn, zodat die collega gewoon kan werken. Waarschijnlijk geen sprake van bureau lijkt me, anders zou er dus wel een vervanger zijn.
Bij ons is dat dus geen optie. En dat heeft o.a te maken met de locatie waar we wonen en het aantal kinderen dat er opgevangen moet worden. De regels zijn best streng. (en terecht ook :Y )

Ik moet ook zeggen dat wat ik hier lees over opa's en oma's ook niet iets is wat mensen maar als oplossing moeten zien. Opa's en oma's die wel willen is heel leuk en handig natuurlijk *O* maar mijn ouders zijn hele drukke mensen die echt geen zin hebben in de kinderen opvangen voor 2 weken. Mijn vader werkt 80 uur en mijn moeder heeft zo haar eigen hobby's :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:05 schreef Wespensteek het volgende:
Het zou goed zijn als mensen geen oordeel vellen over het belang van een ander want mensen hebben nu eenmaal verschillende opvattingen van wat belangrijk is. Onderling oplossen of loten. Als ze er niet uitkomen de weken verdelen zodat beide geen gelijk hebben. Die laatst oplossing zou ik zelf kiezen, jullie krijgen een maand om het samen op te lossen en als dat niet lukt krijgt de één de eerste helft met twee weken ervoor en de ander de laatste helft met de twee weken erna.
Ja wel zo eerlijk.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147790143
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:49 schreef Mubassie het volgende:
Daarbij willen wij in deze weken bij vrienden langsgaan op een camping (al is dat geen goede rede :9 )
Een goede rede? Je moet een toespraak houden of zo? :?
  zondag 21 december 2014 @ 02:18:05 #41
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_147791776
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:48 schreef keko het volgende:
Naar mijn mening kun je als ouder niks eisen, wel hopen op een beetje medewerking.
Je krijgt stukken meer gedaan als je je zo opstelt. Gelijk voorrang eisen met "ik heb kinderen" is zo kinderachtig :') en het is ook zo makkelijk te counteren met: "mijn partner werkt in het onderwijs (game over man, game over). En wat als je een festival wilt bezoeken, moet je dan maar contact opnemen met de organisatie om te vragen of ze de boel 3 weken kunnen verzetten want dat komt beter uit voor mijn collega met kinderen :').
Collega moet maar accepteren dat de wereld niet om hem en zijn kinderen draait, soms heb je geluk en andere jaren heb je pech. Het leven is hard, deal with it.

Ik hoef niet zo nodig weg in de zomervakantie, maar ik heb wel om het jaar 1e keus voor de zomervakantie. Als ik toevallig een keer weg wil in de zomer (reden doet er niet toe) dan heeft iemand anders gewoon pech. Onderling ruilen kan altijd en dat gebeurd ook vaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door PirE op 21-12-2014 02:28:28 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_147793845
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.

Niet alle gastouders hebben vervanging :N Dan kan je als ouder toch wel een probleem hebben.
Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.

Ik had ook een keer een medewerker die betaald zorgverlof wilde opnemen voor haar zoontje omdat haar gastmoeder ziek was geworden. Ja, dus niet. Ouders met kinderen op het KDV hebben die problemen niet.
  zondag 21 december 2014 @ 08:32:21 #43
401956 _Dido_
Remember me!
pi_147793868
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:51 schreef karton2 het volgende:
Herkenbare discussie.
Kutkinderen verpesten het altijd :')
idd :')

Dit speelt bij elk bedrijf. Ik heb een collega die de (stief)kinderen ook als excuus gebruikt. Ene keer zegt ze dat ze vrij wil omdat ze de kinderen heeft, de andere keer dat ze vrij wil omdat ze de kinderen niet heeft en dus een keer alleen is met vent :') ik zeg: kinderen zijn tegenwoordig een keuze, accepteer de consequenties.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_147793893
Lastig verhaal, en ik heb ook beetje het idee dat het ondertussen bij TS voortkomt uit lekker dwars willen liggen omdat hij vaak genoeg flexibel is geweest. Een echt zwaarwegende reden is er immers niet.
pi_147793909
Ik lees toch echt dat ie graag met vrienden weg wil. Die zijn misschien ook niet bijster flexibel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_147793912
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Ik lees toch echt dat ie graag met vrienden weg wil. Die zijn misschien ook niet bijster flexibel.
Ja, ik zie dat een paar keer terugkomen "zo zwaarwegend is dat niet". Eeeuh. Jawel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 21 december 2014 @ 08:57:00 #47
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_147793972
Is een lastig verhaal om vakanties te plannen met collega's waarbij de schoolvakantieperiode voor mensen met kinderen en mensen in het onderwijs of een partner in het onderwijs.

Zelf ook meegemaakt dat mensen met kinderen dan het recht eisten om in de schoolvakantie vrij te hebben, en dan het liefst ook nog de vier weken midden in die periode zodat er voor anderen geen echte keuze meer bleef.

Dan was het toch vaak met zijn zessen rond de tafel om er uit te komen met praten en uiteindelijk de optie dat ik dan mocht beslissen hoe het wel kon worden opgelost. Uiteindelijk was er in goed overleg wel wat te regelen, maar sommige mensen hebben echt het gevoel dat ze alleen maar rechten hebben.
Als het over een zomervakantie gin was het toch opdelen in de eerste 3 en de laatste 3 weken. En het was niet zo dat iemand zonder kinderen nooit in die periode met vakantie mocht.

Ik denk dat je vooral moet zien er met je collega uit te komen voordat je de beslissing bij de chef neer gaat leggen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_147793980
Alsof er een zwaarwegende reden nodig zou zijn. TS heeft het eerder aangevraagd.
Sommige doen hier alsof kinderen hebben een zwaarwegende reden is waardoor andere geen zomervakantie mogen vieren.
  zondag 21 december 2014 @ 09:01:23 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147793997
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sommige doen hier alsof kinderen hebben een zwaarwegende reden is waardoor andere geen zomervakantie mogen vieren.
En niet alleen hier.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147794023
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 09:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En niet alleen hier.
Tuurlijk zou ik ook ieder jaar de zomervakantie willen hebben, 2 kinderen, partner werkt in basisonderwijs.
Maarja het is geven en nemen. Kan ik niet in de zomervakantie dan gaan we wel in het meivakantie of herfstvakantie. En ander probeer ik gewoon veel dagen vrij te krijgen in de zomer om uitstapjes te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')